Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.787 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Arjant2 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:31:
[...]

zou je zeggen maar ik koop van zijn leven nooit een iPhone. Dat ligt mij gewoon niet, dan zou ik omdat ik een BMW wil de hele dag met een telefoon lopen (die ik veel meer gebruik) die niet naar mijn zin is.

[...]

Als je het voor de iPhone wel kan ontwikkeld dan kan je dat ook voor Android, en dat moet een stuk makkelijker zijn want Android is veel minder gesloten dan iOS.
Daarbij komt zat Spotify eerst wel in de connected app voor android maar hebben ze het er weer uitgehaald, waarom? geen idee, bij mij werkte het niet, maar bij anderen blijkbaar wel, anders stop je het er niet in.
Vroeger was alles beter. Toen was een telefoon nog gewoon een telefoon, en toen er liepen er niet zoveel mensen mee rond dat het de aandacht van de wetgever trok. Je telefoon zat in de middenarmsteun, met een krulsnoer, je mocht ermee bellen tijdens het rijden (het was zelfs wel hip op een foute manier) en je telefoon was van BMW (gebouwd door Blaupunkt ofzo). Dat was vroeger ;)

Zijn er misschien lijsten te vinden van Android modellen die beter / slechter werken op je BMW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Arjant2 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:36:
[...]

Inderdaad nu gewoon Spotify via BT, maar geintegreerd zou toch een stuk beter zijn.

De RTTI valt mij wat tegen, is lang niet zo goed als TomTom live traffic, maar voor mij dan toch wel weer praktischer dan navigatie via mijn foon of losse TomTom.

Die lifetime FSC zoek ik ook nog steeds. Begin dit jaar geupdate (niet via BWM zelf) maar een paar grote wijzigingen zitten er nog niet in, toch wel een tegenvaller als wegen al ruim een half jaar nieuw of veranderd zijn.
De RTTI gebruik ik voornamelijk in DE, misschien is hij daar wat beter dan in NL. Tot nu toe in 5 maand al zeker 5 aardige files vermijd. Soms weet hij het helaas niet als een B-weg afgesloten is, dat heeft me 1x wel wat extra tijd gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 21:09
t_captain schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:41:
[...]

Vroeger was alles beter. Toen was een telefoon nog gewoon een telefoon, en toen er liepen er niet zoveel mensen mee rond dat het de aandacht van de wetgever trok. Je telefoon zat in de middenarmsteun, met een krulsnoer, je mocht ermee bellen tijdens het rijden (het was zelfs wel hip op een foute manier) en je telefoon was van BMW (gebouwd door Blaupunkt ofzo). Dat was vroeger ;)

Zijn er misschien lijsten te vinden van Android modellen die beter / slechter werken op je BMW?
Nee want de connected app ondersteund nu gewoon geen spotify meer op Android.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:59:
[...]

Het is juist hartstikke moeilijk om dit te ontwikkelen. Een auto en de hardware wordt ontwikkeld voor ongeveer 8 jaar, met een update halverwege.
Nieuwe BMW's komen er ook bijna elk jaar uit, blijft het feit dat de Connected app het op android niet ondersteund. Op de spiksplinternieuw 5-serie werkt het ook niet. Hardwarematig denk ik niet dat een probleem is.

Nogmaals, als het op de iPhone wel kan, dan kan het op Android ook. Het is maar net waar ze de tijd in willen steken, en blijkbaar is Android het ondergeschoven kindje bij BMW.
Maar goed, laten we maar hopen op beterschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
https://www.comscore.com/...ery-Developer-Should-Know
Another important demographic difference is average household income, with 41 percent of iPhone owners falling in the $100,000+ income segment vs. 24 percent of Android owners.
Ik zit even na te denken, BMW rijders in mijn netwerk vs hun smartphone. Volgens mij 100% iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatevar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
The_MAN schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:12:
[...]

Hmmm... ik dacht dat Spotify en TuneIn alleen via iPhone via de connected drive app te benaderen waren, gebruikt dan ook de data van de verbonden telefoon. Kan je er ook gebruik van maken als je geen telefoon verbonden hebt?

Ik zat namelijk te kijken naar apps die in de auto zelf draaien, maar die vind ik nogal beperkt... Kan nog een connecteddrive "Online Entertainment" voucher toevoegen voor muziek via Napster/Deezer, maar daar wordt je ook niet vrolijk van.

Heb toevallig deze week gekeken wat er beschikbaar is en kwam erachter dan een hoop apps (Facebook/Twitter/Spotify/etc) alleen via iPhone te krijgen zijn zodra hij verbonden is :(
Ik kan zonder problemen Spotify gebruiken maar geef de voorkeur aan Deezer via Online Entertainment omdat je dan alles via de auto beschikbaar hebt (playlists, zoeken, plaatjes/images et cetera). Ik had liever een vergelijkbare integratie gehad met Spotify omdat ik dat op alle andere apparaten gebruik. Maar Deezer in de auto werkt heel goed en ben nog niks geks tegengekomen.

Het is overigens mogelijk om Spotify met Deezer te synchroniseren, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Whatevar op 12-05-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Whatevar schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:56:
[...]

Ik kan zonder problemen Spotify gebruiken maar geef de voorkeur aan Deezer via Online Entertainment omdat je dan alles via de auto beschikbaar hebt (playlists, zoeken, plaatjes/images et cetera). Ik had liever een vergelijkbare integratie gehad met Spotify omdat ik dat op alle andere apparaten gebruik. Maar Deezer in de auto werkt heel goed en ben nog niks geks tegengekomen.

Het is overigens mogelijk om Spotify met Deezer te synchroniseren, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Ik ben niet zo gek op vrije muziek keuze dat ik €220 wil betalen per jaar voor de "Online Entertainment".

Data over de telefoon is op dit moment nog 1GB/maand gratis in Vodafone voordeellanden voor mij en volgende abo wordt alleen maar beter, dus via de telefoon zal toch het beste gaan denk ik. In mijn geval dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatevar
  • Niet online
The_MAN schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:11:
[...]

Ik ben niet zo gek op vrije muziek keuze dat ik €220 wil betalen per jaar voor de "Online Entertainment".

Data over de telefoon is op dit moment nog 1GB/maand gratis in Vodafone voordeellanden voor mij en volgende abo wordt alleen maar beter, dus via de telefoon zal toch het beste gaan denk ik. In mijn geval dan :)
Volgens mij verloopt mijn Online Entertainment abonnement pas over drie jaar. De data gaat geloof ik wel via je eigen telefoon. In mijn abonnement heb ik vanaf 1 juni 25 GB per maand. Dat is ruim voldoende :) .

Ik heb ook de WIFI hotspot geprobeerd. Dan verloopt alle data via de SIM van de auto. Alleen dien je er een extra abonnement bij af te sluiten. Dat abonnement heeft maar 1 GB/maand. De kwaliteit van de verbinding was ook niet al te best want de kwaliteit van de online muziek (Deezer en Spotify geprobeerd) leek een stuk minder. Dat heb ik dan ook maar weer uitgeschakeld. Bovendien heb je een heel ander probleem als je je eigen telefoon niet bij je hebt!

Net overigens het synchroniseren van Deezer met Spotify geprobeerd via http://spotizr.com . Dat werkt uitstekend en is heel eenvoudig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Whatevar schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:21:
[...]

Volgens mij verloopt mijn Online Entertainment abonnement pas over drie jaar. De data gaat geloof ik wel via je eigen telefoon. In mijn abonnement heb ik vanaf 1 juni 25 GB per maand. Dat is ruim voldoende :) .

Ik heb ook de WIFI hotspot geprobeerd. Dan verloopt alle data via de SIM van de auto. Alleen dien je er een extra abonnement bij af te sluiten. Dat abonnement heeft maar 1 GB/maand. De kwaliteit van de verbinding was ook niet al te best want de kwaliteit van de online muziek (Deezer en Spotify geprobeerd) leek een stuk minder. Dat heb ik dan ook maar weer uitgeschakeld. Bovendien heb je een heel ander probleem als je je eigen telefoon niet bij je hebt!

Net overigens het synchroniseren van Deezer met Spotify geprobeerd via http://spotizr.com . Dat werkt uitstekend en is heel eenvoudig!
Dat klopt, maar mijn auto van september 2013, dus die 3 jaar is al voorbij, daarna kost het €220 per jaar. Gaat trouwens NIET over de data van je telefoon. In geloof ik 6 landen gaat het over je auto SIM.

WiFi hotspot leek me ook wel wat, maar denk dat ik met de goedkope abo's tegenwoordig beter tethering op de telefoon aan kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatevar
  • Niet online
The_MAN schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:12:
[...]

Dat klopt, maar mijn auto van september 2013, dus die 3 jaar is al voorbij, daarna kost het €220 per jaar. Gaat trouwens NIET over de data van je telefoon. In geloof ik 6 landen gaat het over je auto SIM.

WiFi hotspot leek me ook wel wat, maar denk dat ik met de goedkope abo's tegenwoordig beter tethering op de telefoon aan kan zetten.
Ik zat het net te lezen. Dat is super! Het kost wel wat maar ik vind het niet onredelijk. Tegelijk krijg je er een hoop gemak voor terug. Omdat ik het grootste deel van de tijd naar mijn online muziek luister, zou ik het geen probleem vinden.

Wat de hotspot betreft ben ik het helemaal met je eens. Ik zie daar de toegevoegde waarde niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Tja 220 euro per jaar terwijl ik al een spotify premium abo heb voor mijn overige apparaten. Dat vind ik nou net geen goeie optie.

Net nog eens gekeken maar de kaarten van BMW lopen toch wel een stuk achter. De nieuwe verlengde A4 zit nog niet eens in de 2017-1 versie. Terwijl die weg al sinds 21 december 2015 open is.
Net als een straat hier in de buurt, die is er al 5 jaar maar volgens mijn navigatie rij ik in het weiland ofzo, terwijl er toch een flink apparementencomplex staat met commercie er onder. Erg slordig.

@t_captain tja als ik kijk in mijn netwerk dan kan ik er genoeg opnoemen die een android telefoon hebben en een bmw.
Dus om een grote groep per definitie buiten te sluiten van een fatsoenlijke app lijkt me een slechte zaak.
Dat ze geen android car ofzo willen implementeren prima. Maar een fatsoenlijke app is wel het minste. We hebben het hier over een premium merk, niet over een b-merk (die het overigens vaak nog wel goed voor elkaar hebben!).

[ Voor 38% gewijzigd door Arjant2 op 12-05-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 22:34

IQM

Arjant2 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:04:
Net nog eens gekeken maar de kaarten van BMW lopen toch wel een stuk achter. De nieuwe verlengde A4 zit nog niet eens in de 2017-1 versie. Terwijl die weg al sinds 21 december 2015 open is.
Net als een straat hier in de buurt, die is er al 5 jaar maar volgens mijn navigatie rij ik in het weiland ofzo, terwijl er toch een flink apparementencomplex staat met commercie er onder. Erg slordig.
De navigatiedata bij BMW is minimaal 2 jaar oud. Vrienden van ons wonen al 6 jaar in een nieuwe wijk in Almere. Pas sinds 2016-2 staat de straat erin. Het zal dus nog wel 1 à 2 jaar duren voordat de verlengde A4 erin zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:08
Wie heeft er een 1 serie met een msport onderstel? Ik vind de mijne ontzettend overhellen of hoe dat ook heet. Volgens de magazijnman van dusseldorp is het dan iig veel strakker in de bochten wat ik al een sterke punt van de 1 serie vindt. Hij is very agile. Gaat ie met zo een onderstel ook niet harder rijden? Ik vind de wegligging al gedetailleerd genoeg.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
IQM schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 00:18:
[...]
De navigatiedata bij BMW is minimaal 2 jaar oud. Vrienden van ons wonen al 6 jaar in een nieuwe wijk in Almere. Pas sinds 2016-2 staat de straat erin. Het zal dus nog wel 1 à 2 jaar duren voordat de verlengde A4 erin zal zitten.
Nu is een woonwijkje in Almere iets minder interessant dan een van de belangrijkste verbindingen in de randstad natuurlijk. Mijn dealer beweerde vorige week, dat de A4 "waarschijnlijk" in de komende versie (juni/juli) zal zitten, maar hij kon dat niet garanderen...
Natuurlijk heb ik nog een oude Tomtom met lifetime updates liggen - die minder kost dan een eenmalige update van BMW - en natuurlijk is Google maps ook gratis helemaal bij, maar het doet toch afbreuk aan het plezier van het rijden, dat mijn BMW niet van huis uit gewoon bij de tijd is.
nwnc schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 00:34:
Wie heeft er een 1 serie met een msport onderstel? Ik vind de mijne ontzettend overhellen of hoe dat ook heet. Volgens de magazijnman van dusseldorp is het dan iig veel strakker in de bochten wat ik al een sterke punt van de 1 serie vindt. Hij is very agile. Gaat ie met zo een onderstel ook niet harder rijden? Ik vind de wegligging al gedetailleerd genoeg.
Meldt zich. Nee "overhellen" is er niet bij. Dan is er met die van jou echt iets mis. De mijne (met RFT) blijft gewoon horizontaal, wat er ook gebeurt. Harder rijden? Dat doe je zelf, neem ik aan.

[ Voor 27% gewijzigd door Toff op 13-05-2017 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Mijn E87 met sport onderstel en 17" rft's lag als een blok op de weg en reed als een kart.

Van enig overhellen in een bochtje was weinig spraken. Mijn F31 met sportonderstel en 19" rft's is een stuk "comfortabeler" (cq, veel minder stug afgeveerd) en 'zet' zich veel meer in bochten. Nu is een 3er natuurlijk een stuk zwaarder en is een F31 een echte station.

[ Voor 7% gewijzigd door _Arthur op 13-05-2017 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Toch wel kwalijk dat die mapdata zo oud is.
Vraag me dan af waarom. De nieuwe kaarten zijn gewoon beschikbaar, welke leverancier voor kaarten gebruikt bmw, iemand een idee?
Dit zijn nou van die zaken die nooit worden getest en waar automerken ook niet op worden afgerekend. Zou wel moeten vind ik want wat heb je aan dure navi als ze 2 jaar achterlopen.
Ik heb idd ook een tomtom liggen nog me lifetime map updates. Dus mocht ik ergens heen gaan waarvan ik weet dat er wat gewijzigd is dan neem ik die mee. Maar je weet natuurlijk niet wat je niet weet.

Rond amsterdam mogen bmw rijders wel oppassen dan met al die gewijzigde snelwegen. A9, A1, zijn flink veranderd en liggen niet meer waar ze lagen. En verbindingen veranderd dus als navi houdt rechts aan zegt ga je juist verkeerde kant op 8)7

[ Voor 68% gewijzigd door Arjant2 op 13-05-2017 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een F20 met M-sport onderstel. Geen last van overhellen, bovendien is het onderstel nog best comfortabel. Bij de E87 mag je er een niergordel bij bestellen zo hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

E87 of F20? Een F20 met sportonderstel en RFT helt niet over of hangt niet in bochten. Zelfs met 16" RFT winterbanden ligt de auto nog steeds strak op de weg. Wellicht een setje verlagingsveren monteren?

Harder rijden gaat hij alleen van meer vermogen. Niet van een onderstel. Hoogstens ga jij zelf harder rijden omdat je harder een bocht door kunt.
Toff schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 00:38:
[...]
Mijn dealer beweerde vorige week, dat de A4 "waarschijnlijk" in de komende versie (juni/juli) zal zitten, maar hij kon dat niet garanderen...
Natuurlijk heb ik nog een oude Tomtom met lifetime updates liggen - die minder kost dan een eenmalige update van BMW - en natuurlijk is Google maps ook gratis helemaal bij, maar het doet toch afbreuk aan het plezier van het rijden, dat mijn BMW niet van huis uit gewoon bij de tijd is.
Welke update in juni/juli bedoel je? De 2017-2 is vorige week uitgekomen.

Die updates regel ik altijd zelf, daarvoor ga ik echt niet naar een dealer. Kost je eenmalig een paar tientjes en dan kun je zo lang je de auto hebt elk jaar updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
IQM schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 20:31:
[...]
Welke update in juni/juli bedoel je? De 2017-2 is vorige week uitgekomen.
Geen idee, het zijn de woorden van mijn garagist. Mischien loopt die zelf ook nog wat achter.
Heb jij de laatste update en zo ja, staat de verbinding Schiedam - Delft (A4) er inmiddels in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 21:10:
[...]

Geen idee, het zijn de woorden van mijn garagist. Mischien loopt die zelf ook nog wat achter.
Heb jij de laatste update en zo ja, staat de verbinding Schiedam - Delft (A4) er inmiddels in?
Hier aan het downloaden, morgen ga ik hem erop zetten dus dan kan ik wel even kijken.

2016-2 en 2017-1 bevatten in ieder geval niet de A4.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
Ik heb zelf een f20 met standaardonderstel. Was ook wsl van een leaserijder. Namelijk met gereduceerd vermogen (136pk bleek).

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De A4 zit er in :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r1ModajxZGxjw3r2t6wD7Jbr/full.jpg

In een G30'je met productiedatum 28/3/17 btw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JajX1j4klfRP11WIjf2tYmYg/full.jpg
Ik had toch even wat meer ruimte nodig dan in de 440i cabrio :p

[ Voor 43% gewijzigd door fsfikke op 13-05-2017 22:29 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Toff schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 21:10:
Ik heb hem wel op USB stick gezet maar nog niet geïnstalleerd. Ik kan het je nog niet zeggen.
nwnc schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 21:47:
Ik heb zelf een f20 met standaardonderstel. Was ook wsl van een leaserijder. Namelijk met gereduceerd vermogen (136pk bleek).
Waar baseer je op dat je een gereduceerd vermogen hebt? Welk motortype heb je dan? Een 116i toevallig? Als je in je optielijst 843 of S843A hebt staan dan is het vermogen gereduceerd. Maar ik weet heel zeker dat een F20 116i die optie niet heeft. (we hebben zelf een 116i M-Sport van 2015) Het verschil met de 118i is niet alleen software. De 118i heeft een warmtewisselaar die de 116i en 114i niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
118d

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Heb je al bij een online VIN decoder gekeken of je optie 843 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
fsfikke schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 22:07:
De A4 zit er in :)
[afbeelding]

In een G30'je met productiedatum 28/3/17 btw:
[afbeelding]
Ik had toch even wat meer ruimte nodig dan in de 440i cabrio :p
Mooie wagen hoor. Lijkt sprekend op de mijne 8)

De next 2017-2 is er nog niet toch of wel? Zie alleen de 2017-1 versie op de verschillende sites.

[ Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 14-05-2017 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik overweeg om later dit jaar een andere auto aan te schaffen en ik overweg sterk een BMW F31
Wat zijn met dit model de do's en dont's?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
Do's: don't do it... ik word moe van al die stations.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:02
Dag allen
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een eerste auto. Dit moet en zal beslist een Bmw worden. Ik heb er al verschillende gereden en het rijdt gewoon heerlijk. Ik heb geen auto nodig voor woon werk verkeer, de auto wil ik echt voor de lol, dus gewoon lekker touren wanneer ik vrij ben. Verbruik is niet echt een punt, ik rij niet veel kilometers

Ik heb tot nu in een 2 e36's en een paar e46's gereden, waaronder een aantal 6 cilinders. Maar de e30 blijft me toch aantrekken. Voordeel is ook dat de verzekering en wegenbelasting zeer goedkoop zijn. Ook heb ik bij carsom gekeken en reparaties zijnn ook een stuk goedkoper. Punt is namelijk dat ik nog geen ervaring heb in het sleutelen aan auto's, al wil ik dit op termijn wel gaan doen. Beginnend met wat eenvoudig onderhoud. Voordeel is dat m'n vader 2 oude autos heeft en dus voldoende gereedschap en vaardigheden heeft.

Maar wat vinden jullie als een e30 als eerste auto? De 2 deurs zou m'n voorkeur hebben maar een late station ('93-'94) vind ik ook mooi. Heb je bijvoorbeeld echt meer onderhoud bij een e30 tov een e36/e46?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 20:19
Ik rijd nu ongeveer een jaar naar tevredenheid in m'n F31. Het is me alleen nog niet gelukt om muziek vanaf m'n telefoon (iPhone 6) af te spelen. Niet via bluetooth en ook niet via aansluiten op de USB poort.

Ik heb het eenvoudige navigatie systeem (business). Voorziet deze niet in deze functionaliteit?
Ik heb de connected drive app en spotify, maar ik krijg het niet werkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Arjant2 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 08:54:
[...]

Mooie wagen hoor. Lijkt sprekend op de mijne 8)

De next 2017-2 is er nog niet toch of wel? Zie alleen de 2017-1 versie op de verschillende sites.
Jawel, de 2017-2 voor CIC, Motion en Move zijn vorige week uitgekomen. Alleen de NBT is er nog niet.
tomvb schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:37:
Ik rijd nu ongeveer een jaar naar tevredenheid in m'n F31. Het is me alleen nog niet gelukt om muziek vanaf m'n telefoon (iPhone 6) af te spelen. Niet via bluetooth en ook niet via aansluiten op de USB poort.

Ik heb het eenvoudige navigatie systeem (business). Voorziet deze niet in deze functionaliteit?
Ik heb de connected drive app en spotify, maar ik krijg het niet werkend...
Heb je al in een online BMW VIN decoder gekeken welke opties exact op je auto zitten? Dan kun je daarmee kijken of je muziek via BT vanaf je telefoon kunt afspelen. Bij de F20 is het standaard weet ik. En anders eens navragen bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ja ik heb de NBT nodig volgens mij, dat is de Next versie toch, die bedoelde ik eigenlijk. De benamingen van de verschillende systemen ken ik niet zo goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 14-05-2017 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06
YoshiBignose schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:49:
Heel herkenbaar :) . Mijn vriendin wil graag dat ik een station koop want die vindt ze mooier. Ik wil liever een sedan juist omdat het land al vergeven is van de stations, de mpv's, de... whatevers,

Ben blijkbaar best een traditionele l*l en blijf de klassieke sedan het mooiste vinden. En dan kom je al snel bij BMW uit. Heb niet veel met de Benzen, en bij de A6 heb ik het idee dat hij in de basis als station ontworpen wordt, waarna er daarna ook nog een 'sedan' afgeleide komt. Bij BMW heb ik het idee dat dit nog steeds andersom is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Arjant2 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:33:
Ja ik heb de NBT nodig volgens mij, dat is de Next versie toch, die bedoelde ik eigenlijk. De benamingen van de verschillende systemen ken ik niet zo goed.
NBT = Next Best Thing = ' next '.

Dus het antwoord van @IQM moet dus nee zijn. Next 2017-2 is nog niet uit.

Ik ga er wel van uit dat je Europe kaarten wilt. North America is wel uitgebracht.

[ Voor 9% gewijzigd door ReseT op 15-05-2017 08:09 ]

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:35
Slasher schreef op zondag 14 mei 2017 @ 15:58:
Ik overweeg om later dit jaar een andere auto aan te schaffen en ik overweg sterk een BMW F31
Wat zijn met dit model de do's en dont's?
Ik heb sinds 3,5 jaar een 318d en als ik er alleen in rond rijd en hij staat warm, dan heeft ie net genoeg vermogen maar ik heb er een beetje spijt van dat ik niet de 320d heb genomen. Ik heb ook eens met de automaat versie gereden en zeker i.c.m. een 320d rijdt dit heerlijk. Het kost natuurlijk wel iets extra ;-) Als je veel file moet doen, kan dit wel handig zijn.

Met 2 kleine kinderen is het een praktische auto en de koffer is ruim genoeg. Met de zetels plat kan je echt wel wat meenemen. De koffer zelf is best al misbruikt geweest en het stof erin ziet er tot op heden na enige reiniging nog steeds erg goed uit.

Ik heb sensatec genomen ipv leer en na 3 jaar beginnen de eerste scheurtjes erin te komen op de bestuurderszetel wat ik wel bagger vind. Ik ben geen zwaargewicht dus dit had beter gekund. Misschien dat het met echt leer of stof beter gaat?

Ik heb het pro navisysteem genomen. Eerste 2 jaar veel gebruikt, maar nu gebruik ik Waze op smartphone omdat dit toch beter de files lijkt te voorspellen en de kaarten meer up to date zijn dus ik weet niet of ik het volgende keer nog zou nemen.

Mijn gps/infotainmentsysteem is gestolen geweest dus als alarm intussen niet standaard is, dan lijkt mij dit nuttig.

Het logo op de sleutel wordt na verloop van tijd vaaler als je de sleutel met kleingeld en andere zaken in je zak steekt. Een hoesje voor de sleutel is dan handig maar ik vind dit niet handig.

In het algemeen ben ik tevreden van mijn bimmer. Buiten de inbraak, geen enkel ander probleem tot op heden met de auto gehad. Ik stap nog steeds met plezier elke dag in mijn auto. Hij stuurt lekker en gaat heerlijk in de bochten, zelfs met het standaard onderstel.

[ Voor 29% gewijzigd door FragileM64 op 15-05-2017 08:45 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
sjaak81 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 17:55:
Dag allen
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een eerste auto. Dit moet en zal beslist een Bmw worden. Ik heb er al verschillende gereden en het rijdt gewoon heerlijk. Ik heb geen auto nodig voor woon werk verkeer, de auto wil ik echt voor de lol, dus gewoon lekker touren wanneer ik vrij ben. Verbruik is niet echt een punt, ik rij niet veel kilometers

Ik heb tot nu in een 2 e36's en een paar e46's gereden, waaronder een aantal 6 cilinders. Maar de e30 blijft me toch aantrekken. Voordeel is ook dat de verzekering en wegenbelasting zeer goedkoop zijn. Ook heb ik bij carsom gekeken en reparaties zijnn ook een stuk goedkoper. Punt is namelijk dat ik nog geen ervaring heb in het sleutelen aan auto's, al wil ik dit op termijn wel gaan doen. Beginnend met wat eenvoudig onderhoud. Voordeel is dat m'n vader 2 oude autos heeft en dus voldoende gereedschap en vaardigheden heeft.

Maar wat vinden jullie als een e30 als eerste auto? De 2 deurs zou m'n voorkeur hebben maar een late station ('93-'94) vind ik ook mooi. Heb je bijvoorbeeld echt meer onderhoud bij een e30 tov een e36/e46?
Je merkt dat je steeds minder E30's ziet rijden. Ze zijn na een tijdje gewoon op of verroest. M'n tante heeft nog een E30 en die was echt vrij netjes maar nu ook de koppakking kapot... en je kan er dan weer geld in stoppen, maar je voelt dat de versnellingsbak ook niet helemaal lekker meer is. Dan kom je al snel op een punt dat je het niet meer waard vindt.

Ik heb E21, E30, E36 en E46's gereden maar heb met alle auto's onderhoud gehad :P het meeste met de E46 denk ik, maar die heb ik ook het langst gereden en was het duurst. Een E30 is natuurlijk veel makkelijker te onderhouden als je zelf wat kan. Ik kan niets. Maar geloof me het maakt niet uit welke je haalt, je hebt altijd onderhoud bij BMW's >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

YoshiBignose schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:49:
* _Arthur stapt lekker elke dag in zn F31 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
_Arthur schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:46:
[...]

* _Arthur stapt lekker elke dag in zn F31 :9
Het zal ongetwijfeld goed rijden, maar je koopt een BMW toch ook wel voor het uiterlijk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

YoshiBignose schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:57:
Het zal ongetwijfeld goed rijden, maar je koopt een BMW toch ook wel voor het uiterlijk...
Daarom ook een F31 _/-\o_

Smoelt dikke prima die van mij;

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/2866bc9b56d04a30a71ef193977f592e.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door _Arthur op 15-05-2017 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_MAN
Ik zit op het vliegveld in Düsseldorf, net hierheen gereden over de A31 en het viel mij op dat als ik een tijdje 230-240km/u rijd, de temperatuurmeter over de 100 graden gaat richting de 110. Heb gister 600km door DE van oost naar west gereden en is mij toen niet opgevallen (zegt niet dat het niet gebeurde, mijn vrouw zat en kinderen zaten toen in de auto, heb ook niet opgelet!). Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt? Betreft mijn F11 530D.

Ik ga woensdag als ik terug ben sowieso even langs de dealer, want ze hebben er een nieuwe voorruit in gezet en nu fluit de wagen als ik 200+km/u rijd... Erg irritant... Zal daar ook wel even vragen uiteraard of de temp wel boven de 100 graden mag/kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

The_MAN schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:46:
en het viel mij op dat als ik een tijdje 230-240km/u rijd, de temperatuurmeter over de 100 graden gaat richting de 110.
110 is nog niets om je zorgen over te maken. Zeker niet op/met die snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
_Arthur schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:55:
[...]

110 is nog niets om je zorgen over te maken. Zeker niet op/met die snelheden.
Dat is goed om te horen :) ga me dan pas zorgen maken als er lampjes beginnen te branden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

The_MAN schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:01:
Dat is goed om te horen :) ga me dan pas zorgen maken als er lampjes beginnen te branden ;)
Hier nog wat meer info (onderbouwd): http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1116124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:13
The_MAN schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:46:
Ik zit op het vliegveld in Düsseldorf, net hierheen gereden over de A31 en het viel mij op dat als ik een tijdje 230-240km/u rijd, de temperatuurmeter over de 100 graden gaat richting de 110. Heb gister 600km door DE van oost naar west gereden en is mij toen niet opgevallen (zegt niet dat het niet gebeurde, mijn vrouw zat en kinderen zaten toen in de auto, heb ook niet opgelet!). Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt? Betreft mijn F11 530D.

Ik ga woensdag als ik terug ben sowieso even langs de dealer, want ze hebben er een nieuwe voorruit in gezet en nu fluit de wagen als ik 200+km/u rijd... Erg irritant... Zal daar ook wel even vragen uiteraard of de temp wel boven de 100 graden mag/kan komen.
Mijn F31 had een olietemperatuurmeter - geen koelwater. Die 110 graden olietemperatuur is geen enkel probleem hoor. Wat ik zo snel op Google vind is dat de F11 ook geen koelwater- maar olietemperatuurmeter heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
ThAZiP schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:18:
[...]

Mijn F31 had een olietemperatuurmeter - geen koelwater. Die 110 graden olietemperatuur is geen enkel probleem hoor. Wat ik zo snel op Google vind is dat de F11 ook geen koelwater- maar olietemperatuurmeter heeft...
Mijn E61 had helemaal geen temp meter, dat was pas fijn rijden 😉

Ik maak me geen zorgen meer, morgen op de terugweg naar huis maar eens kijken hoe hij het lange tijd op hoge snelheid doet, vandaag was het te druk op de weg, morgen is het rond middernacht, stuk beter 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 13:40

Estoque

Turbobrick Owner

sjaak81 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 17:55:
Dag allen

Persoonlijk vind ik de E30 nog altijd de mooiste 3-serie die BMW gemaakt heeft. Zeker in 2-deurs of touring vorm is het gewoon een kloppende auto qua lijnen. Qua motoren zou ik sowieso voor een 6 cilinder gaan voor de roffel (Met natuurlijk het liefste de 325).

Probleem waar de e30's wel last van hebben en dan vooral de 325's (S14 modellen buiten beschouwing gelaten) is dat ze de laatste jaren aardig in prijs zijn gestegen. Voor een nette 325 vragen ze al gauw 5 cijfers. Nadeel van deze prijsstijging is dat veel mensen erop proberen mee te liften en minder nette exemplaren ook duur worden aangeboden.

Zorg ervoor, dat wanneer je overgaat tot aankoop van een e30, dat je iemand meeneemt die kijk heeft op die auto's of lees jezelf zo volledig mogelijk in op de zwakke punten van die auto's. Roest is de grootste kwaal die de E30's hebben, dus zorg dat je een net exemplaar koopt.

Qua sleutelen is er geen mooiere manier om te leren, dan aan een analoge auto. Alles aan een e30 is al 10000 keer gedaan en er is dus heel veel kennis aanwezig op het internet over eventuele reparaties. Wat extra handig is als je zelf wilt leren sleutelen, daarnaast is een grote dosis zelfvertrouwen en 'common-sense' altijd handig bij het werken aan je eigen auto.

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27
The_MAN schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:23:
[...]

Mijn E61 had helemaal geen temp meter, dat was pas fijn rijden 😉

Ik maak me geen zorgen meer, morgen op de terugweg naar huis maar eens kijken hoe hij het lange tijd op hoge snelheid doet, vandaag was het te druk op de weg, morgen is het rond middernacht, stuk beter 🙂
Mijn 130i liep ook van 100 graden olie richting 110-115 graden bij 200+ in DLD. Dat was regelmatig en vooral goed merkbaar bij warm weer, dus ga er vanuit dat het een 'producteigenschap' is van de BMW's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 14:21
Arjant2 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:31:
[...]

zou je zeggen maar ik koop van zijn leven nooit een iPhone. Dat ligt mij gewoon niet, dan zou ik omdat ik een BMW wil de hele dag met een telefoon lopen (die ik veel meer gebruik) die niet naar mijn zin is.

[...]

Als je het voor de iPhone wel kan ontwikkeld dan kan je dat ook voor Android, en dat moet een stuk makkelijker zijn want Android is veel minder gesloten dan iOS.
Daarbij komt zat Spotify eerst wel in de connected app voor android maar hebben ze het er weer uitgehaald, waarom? geen idee, bij mij werkte het niet, maar bij anderen blijkbaar wel, anders stop je het er niet in.
Ik wilde de apps toch wel graag gebruiken (internetradio en Spotify) en heb er dus voor gekozen om naast m'n Android telefoon ook een oude IPhone aan te schaffen. Als je de mogelijkheid hebt om 2 telefoons te koppelen, stop je die iPhone in het middenvak (met caradapter) en heb je daar geen omkijken meer naar (hoewel: om de 3 tot 4 keer moet je de Phone opnieuw opstarten omdat de connectie ineens niet werkt :(). De andruid telefoon is gewoon primair en via Bluetooth gekoppeld.
Het is wat omslachtig, maar de hoop dat de android app van BMW gaat werken heb ik inmiddels opgegeven.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
dirkjesdirk schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:55:
[...]

Ik wilde de apps toch wel graag gebruiken (internetradio en Spotify) en heb er dus voor gekozen om naast m'n Android telefoon ook een oude IPhone aan te schaffen. Als je de mogelijkheid hebt om 2 telefoons te koppelen, stop je die iPhone in het middenvak (met caradapter) en heb je daar geen omkijken meer naar (hoewel: om de 3 tot 4 keer moet je de Phone opnieuw opstarten omdat de connectie ineens niet werkt :(). De andruid telefoon is gewoon primair en via Bluetooth gekoppeld.
Het is wat omslachtig, maar de hoop dat de android app van BMW gaat werken heb ik inmiddels opgegeven.
Hmmmmm, terug naar de autotelefoon dus 😉 Vind het best jammer dat het zo het beste werkt. Je hebt zeker niet hetzelfde nummer op de iPhone, of wel? Dat zou wel kunnen namelijk met een 2e sim op hetzelfde nummer, nadeel daarvan is weer dat ze niet tegelijk actief kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
The_MAN schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:06:
[...]

Hmmmmm, terug naar de autotelefoon dus 😉 Vind het best jammer dat het zo het beste werkt. Je hebt zeker niet hetzelfde nummer op de iPhone, of wel? Dat zou wel kunnen namelijk met een 2e sim op hetzelfde nummer, nadeel daarvan is weer dat ze niet tegelijk actief kunnen zijn...
Ja, daar heb ik over nagedacht, maar dan moet ik mn hoofdtelefoon weer apart uitzetten. Ik heb dus gekozen voor een eenvoudig abonnement met een apart nummer. Feitelijk alleen voor de data.
Het is inderdaad wat omslachtig. Aan de andere kant kun je die iPhone gewoon laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
dirkjesdirk schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:13:
[...]

Ja, daar heb ik over nagedacht, maar dan moet ik mn hoofdtelefoon weer apart uitzetten. Ik heb dus gekozen voor een eenvoudig abonnement met een apart nummer. Feitelijk alleen voor de data.
Het is inderdaad wat omslachtig. Aan de andere kant kun je die iPhone gewoon laten zitten.
Wat zou het toch makkelijk zijn als je gewoon de apps in de auto via de BMW sim zou kunnen draaien... Zonder dat je daar een extra telefoon voor nodig hebt! Ik dacht toen ik de auto kocht dat dat eigenlijk het geval was, maar de hoeveelheid apps voor de auto zelf is nogal karig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
Nog even een vraag over een e30; hoe erg is het als deze buiten staat? (Het hele jaar door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
sjaak81 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:07:
Nog even een vraag over een e30; hoe erg is het als deze buiten staat? (Het hele jaar door)
Heel slecht. Niet doen. Tenzij je vrienden heb bij de plaatwerker en spuiterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Laatst online: 12:10
sjaak81 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:07:
Zonde.

Ze worden steeds meer waard. Als je het als project ziet om te leren sleutelen is het een leuk begin (E21 eigenlijk nog beter), maar zet hem niet buiten. Juist goed conserveren, steeds meer fixen en het wordt nog meer waard ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
The_MAN schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:50:
[...]

Wat zou het toch makkelijk zijn als je gewoon de apps in de auto via de BMW sim zou kunnen draaien... Zonder dat je daar een extra telefoon voor nodig hebt! Ik dacht toen ik de auto kocht dat dat eigenlijk het geval was, maar de hoeveelheid apps voor de auto zelf is nogal karig.
Absoluut. En vanmiddag opnieuw ondervonden dat de connectie met de apps weer brol is. Eerst geen connectie, herstarten iPhone. Dan wel connectie maar Spotify loopt vast. Vervolgens connectie en Spotify loopt maar geen geluid. Werkt het dan is het echt heel fraai en blijft het de hele reis wel functioneren. Maar je moet wel geduld hebben en soms gewoon een tijdje rommelen om het aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

The_MAN schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:50:
[...]

Even een advies voordat je anderen in het ongeluk stort (dat je jezelf al app'nd om een boom vouwt moet je zelf weten): In een auto moet je rijden en opletten in het verkeer. Niet met appjes spelen.

En als je stilstaat...dan heb je toch je telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
dirkjesdirk schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:21:
[...]

Absoluut. En vanmiddag opnieuw ondervonden dat de connectie met de apps weer brol is. Eerst geen connectie, herstarten iPhone. Dan wel connectie maar Spotify loopt vast. Vervolgens connectie en Spotify loopt maar geen geluid. Werkt het dan is het echt heel fraai en blijft het de hele reis wel functioneren. Maar je moet wel geduld hebben en soms gewoon een tijdje rommelen om het aan de praat te krijgen.
Snap werkelijk niet wat ze bezielt daar bij BMW. Wil op korte termijn een nieuwe auto bestellen en zit in het Android-eco systeem. Ook zakelijk. Het is toch werkelijk bezopen dat ik een iPhone zou moeten kopen enkel om mijn muziek te kunnen luisteren in mijn auto |:( ?

Begin serieus te twijfelen aan BMW om deze reden. Hoe serieus nemen ze hun klanten? Ben me de laatste dagen in aan het lezen in de connectiviteitsopties van BMW, maar het regent klachten in de diverse fora. En net als bij jou niet enkel van Android bezitters.

Dit moet toch niet zo ingewikkeld zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

alexbl69 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:40:
[...]

Snap werkelijk niet wat ze bezielt daar bij BMW. Wil op korte termijn een nieuwe auto bestellen en zit in het Android-eco systeem. Ook zakelijk. Het is toch werkelijk bezopen dat ik een iPhone zou moeten kopen enkel om mijn muziek te kunnen luisteren in mijn auto |:( ?

Begin serieus te twijfelen aan BMW om deze reden. Hoe serieus nemen ze hun klanten? Ben me de laatste dagen in aan het lezen in de connectiviteitsopties van BMW, maar het regent klachten in de diverse fora. En net als bij jou niet enkel van Android bezitters.

Online Entertainment, kiezen uit Deezer of Napster. Niet zo moeilijk en geen mobiele telefoon nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
:D
YoshiBignose schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:57:
[...]

Ik rij een E61 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
jakob558 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:05:
[...]

Zonde.

Ze worden steeds meer waard. Als je het als project ziet om te leren sleutelen is het een leuk begin (E21 eigenlijk nog beter), maar zet hem niet buiten. Juist goed conserveren, steeds meer fixen en het wordt nog meer waard ook :)
dan zou ik een stalling moeten huren....
zou het een idee zijn om de auto 's winters te stallen en zomers en voorjaar gewoon buiten bij huis te hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Edgarz schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:35:
[...]

Even een advies voordat je anderen in het ongeluk stort (dat je jezelf al app'nd om een boom vouwt moet je zelf weten): In een auto moet je rijden en opletten in het verkeer. Niet met appjes spelen.

Uhm, gaat mij voornamelijk over WebRadio en bij anderen over Spotify. Moeten we de radio dan ook maar weggooien?

Hoef echt geen Facebook of Twitter (heb ik niet eens) op het scherm te hebben. WhatsApp zou wel fijn zijn, als ze voorgelezen kunnen worden zoals SMSjes. Niets mis mee dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Ik heb zelf geen Android, maar Bluetooth werkt sowieso dus een nieuwe telefoon kopen hoef je echt niet. En via USB muziek afspelen van Android telefoons werkt bij mij wel gewoon. Of Android ook de muziek van Spotify etc. over de USB speelt weet ik niet. Maar je kan het beste even bij de dealer vragen om het met jouw telefoon uit te proberen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 20:12
Dit weekend op mijn E90 een CDV delete laten uitvoeren + shortshifter geïnstalleerd. Toch wel een behoorlijk verschil.

Helaas ook wat minder fijnere dingen aan het licht gekomen :
  • Flexibel van de uitlaat is bovenaan lichtjes gescheurd, blijkbaar een gekende kwaal bij de E90 (BMW)
  • Achterste remblokken quasi volledig versleten (2-3mm schat ik, ook al zegt de boordcomputer niets). Vooraan heb ik 1 jaar oude remschijven + blokken. Is een combinatie van (vrij nieuwe) OEM remblokken en goeie aftermarket remblokken (Ferodo, yellow/redstuff) aan te raden? Dus verschillend spul op de beide assen.
  • Demper rechtsachter die aan het lekken is:
  • [url=http://i.imgur.com/Z8VrU6L.jpg][img=240,320]https://i.imgur.com/Z8VrU6Lm.jpg[/img][/url]

[ Voor 15% gewijzigd door SanderH_ op 15-05-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
[...]

Ook al zou ik NIETS kunnen afspelen vanaf mijn telefoon, toch zou ik voor een BMW gaan :)

Heb net een verstokt VAG rijder (meerder Volkswagens en Audi's) naar de goede kant geholpen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ugh, naja over smaak valt uiteraard te twisten, maar ik vind dat de minst mooie 5-serie ooit en daarnaast ook nog de station.... oef :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik zeg maar, een BMW is niet persé een auto die je voor de looks rijdt. E87, E60/61, niet moeders mooiste. Wel: lekker sturen, hele goede blokken (ik heb de 30d, er zijn imho niet veel merken die daar een goed alternatief voor kunnen leveren). En ook wel slimme en goed doordachte auto's. De achterruit apart openen in een station, slim. Dubbele laadvloer met handige vakjes, ook slim:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:01

Apache

amateur software devver

Ik heb vorig weekend een testritje in een nieuwe g30 530e gedaan, en dat heeft me toch wel over de schreef getrokken, ergens deze week nog op bezoek bij de dealer om te zien wat die van kortingen uit zijn hoed kan en wil toveren en dan denk ik dat ik vrij snel kan bestellen.

De 530e zal, toch zeker in Belgie, enorm veel verkocht worden omwille van de gunstige fiscale regeling.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:39
t_captain schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:02:
Ik zeg maar, een BMW is niet persé een auto die je voor de looks rijdt. E87, E60/61, niet moeders mooiste. Wel: lekker sturen, hele goede blokken (ik heb de 30d, er zijn imho niet veel merken die daar een goed alternatief voor kunnen leveren). En ook wel slimme en goed doordachte auto's. De achterruit apart openen in een station, slim. Dubbele laadvloer met handige vakjes, ook slim:)
Zelf een aversie tegen stations, maar de E61 vind ik wel een hele mooie auto. Zeker voor zijn tijd.

De looks zijn bijzaak, maar toch spuit ik mijn auto even af als er vogelpoep op de M-optiek bumper zit. ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Edgarz schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:35:
[...]

Slaat natuurlijk helemaal nergens op die opmerking dat hij anderen in het ongeluk stort.

Je wil juist je bediening op je stuur en op het scherm ipv op je telefoon.
Wat is er nu beter, een nummer of playlist kunnen kiezen op je scherm in de auto of gaan zitten zoeken op je telefoon?
fsfikke schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:11:
[...]

Ik heb zelf geen Android, maar Bluetooth werkt sowieso dus een nieuwe telefoon kopen hoef je echt niet. En via USB muziek afspelen van Android telefoons werkt bij mij wel gewoon. Of Android ook de muziek van Spotify etc. over de USB speelt weet ik niet. Maar je kan het beste even bij de dealer vragen om het met jouw telefoon uit te proberen.
Op mijn Samsung S6 werkt Spotify afspelen via de bluetooth connectie wel.

[ Voor 29% gewijzigd door Arjant2 op 16-05-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
sjaak81 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:59:
[...]

dan zou ik een stalling moeten huren....
zou het een idee zijn om de auto 's winters te stallen en zomers en voorjaar gewoon buiten bij huis te hebben staan?
Die van mij staat ook gewoon van maart t/m november buiten naast huis :+
Gaat prima hoor, zolang je maar wel rijdt, en niet te lang stil laat staan.
In de overgang maanden staat hij wel binnen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:30
[...]

Ach jah, verstand komt met de jaren, dat weten ze bij BMW ook wat telefoons betreft kennelijk

/me rent maar weer eens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Arjant2 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:44:
[...]

Slaat natuurlijk helemaal nergens op die opmerking dat hij anderen in het ongeluk stort.

Je wil juist je bediening op je stuur en op het scherm ipv op je telefoon.
Wat is er nu beter, een nummer of playlist kunnen kiezen op je scherm in de auto of gaan zitten zoeken op je telefoon?

[...]

Op mijn Samsung S6 werkt Spotify afspelen via de bluetooth connectie wel.
Er bestaan meer apps (daar ging de opmerking immers over, het gebrek aan apps) dan muziek apps.
En muziek wordt dmv Online Entertainment gewoon door BMW aangeboden. En daar is niets mis mee.

Met andere apps 'spelen' (en zelfs handsfree bellen, maar laten we die discussie hier niet voeren) terwijl je rijdt haalt aantoonbaar de aandacht weg van het rijden. En op een weg kom je heel snel een ander tegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Edgarz schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:29:
[...]

Er bestaan meer apps (daar ging de opmerking immers over, het gebrek aan apps) dan muziek apps.
En muziek wordt dmv Online Entertainment gewoon door BMW aangeboden. En daar is niets mis mee.

Met andere apps 'spelen' (en zelfs handsfree bellen, maar laten we die discussie hier niet voeren) terwijl je rijdt haalt aantoonbaar de aandacht weg van het rijden. En op een weg kom je heel snel een ander tegen....
Niets mis mee, maar ik ga geen 220 euro per jaar betalen voor Online Entertainment als ik al een abonnement heb op spotify (wat ik op veel meer apparaten kan gebruiken inclusief het hele gezin).
Daar ging de discussie met name over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
Hallo iedereen. Sinds deze week ben ik een gelukkige gebruiker van een BMW X1 van eind 2016 (Belg met bedrijfswagen ;) ). Het is mijn eerste BMW en met de paar ritjes die ik mee gemaakt hebt, is het echt de beste wagen waar ik tot nu toe al mee gereden heb (uiteraard zijn de vorige wagens niet altijd in de zelfde prijs klasse).

Het is de eerste wagen met een elektrische handrem. Daar ik heb ik een vraagje over: wanneer schakelt deze zich automatisch in? De wegen waar ik op bol zijn redelijk vlak dus aan de verkeerslichten met motor auto off nog niet kunnen testen of die dan verder bolt of niet (er brandt op dat moment ook geen lampje op de hendel of op het dashboard). Dit zou ik graag weten voor ik de carwash (automatische wasstraat) stuk maak ;)

Kunnen de extra diensten zoals de real time traffic information ook apart aangekocht worden bij BMW/dealer/online?

Ervaring:
Het is de eerste BMW, het eerste wat me opviel was de koppeling. Met schaamte moet ik zeggen dat mijn allereerste ervaring knap de mist in ging en 3x vlak achter elkaar de motor gestalled heb :D
De koppeling, vergeleken met mijn vorige wagens, is super kort en redelijk straf.
Wat me tijdens de ritten al opviel was dat alles goed aanvoelt. Sturen is geen zweverig gevoel, schakelen geeft een nette klik waar wat gewicht achter zit, een bochtje nemen gaat strak.
Elke ochtend wanneer ik naar de auto ga om in te stappen staat er toch een glimlach op mn gezicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

FireFly schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:39:
Dit zou ik graag weten voor ik de carwash (automatische wasstraat) stuk maak ;)
De fout die ik ooit maakte is om de motor uit te zetten. Ik heb een automaat. Die ging dus automatisch in de wegrolbeveiliging en gooide de (P) handrem er op. Was lachen in de wasstraat :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

FireFly schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:39:
Het is de eerste wagen met een elektrische handrem. Daar ik heb ik een vraagje over: wanneer schakelt deze zich automatisch in? De wegen waar ik op bol zijn redelijk vlak dus aan de verkeerslichten met motor auto off nog niet kunnen testen of die dan verder bolt of niet (er brandt op dat moment ook geen lampje op de hendel of op het dashboard). Dit zou ik graag weten voor ik de carwash (automatische wasstraat) stuk maak ;)

Kunnen de extra diensten zoals de real time traffic information ook apart aangekocht worden bij BMW/dealer/online?

Ervaring:
Het is de eerste BMW, het eerste wat me opviel was de koppeling. Met schaamte moet ik zeggen dat mijn allereerste ervaring knap de mist in ging en 3x vlak achter elkaar de motor gestalled heb :D
De koppeling, vergeleken met mijn vorige wagens, is super kort en redelijk straf.
Wat me tijdens de ritten al opviel was dat alles goed aanvoelt. Sturen is geen zweverig gevoel, schakelen geeft een nette klik waar wat gewicht achter zit, een bochtje nemen gaat strak.
Elke ochtend wanneer ik naar de auto ga om in te stappen staat er toch een glimlach op mn gezicht!
Het model X1 dat jij bezit ken ik niet maar de automatische handrem in mijn 5 serie gaat nooit automatisch erop. Heb je wellicht een AUTO H knop achter de handrem? Of is dit alleen bij een automaat?
Afbeeldingslocatie: http://www.autopressnews.com/2009/06/BMW/BMW_5_GT_auto_hold_knob.jpg

De auto gaat dan bij stilstand altijd op de rem. Als je het gaspedaal weer aanraakt gaat hij weer rijden. Het kan handig zijn bij stoplichtsprintjes - je hoeft je voet niet meer van de rem naar het gas te bewegen- maar is ook heel erg wennen. De automaat kruipt dan namelijk niet. En daar maak ik toch heel vaak gebruik van. :) Maar gezien dat jij de motor laat afslaan heb je geen automaat.

RTTI en internet toegang kan volgens mij wel achteraf aangeschaft worden. Maar het is best prijzig in aanschaf en per maand. (de auto heeft namelijk een eigen SIM kaart en je sluit een data abonnement af.)
Enne, de wasstraat zou ik niet doen met zo'n mooie auto. Dan kun je hem na een paar jaar helemaal laten polijsten om alle krasjes van de borstels eruit te laten halen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Bij BMW moet de automatische handrem manueel aan worden gezet, deze zal nooit vanzelf aangaan. Dus zolang je er maar voor zorgt dat hij niet aan is als de wasstraat inrijdt, zit je goed.

Vind het overigens wel jammer. Heb ooit een Espace gehad waarbij de automatische handrem wel altijd aan was. Vond dit een heel prettige functie (met automaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
_Arthur schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:53:
[...]

De fout die ik ooit maakte is om de motor uit te zetten. Ik heb een automaat. Die ging dus automatisch in de wegrolbeveiliging en gooide de (P) handrem er op. Was lachen in de wasstraat :|
Automaat en wasstraat is sowieso een drama... motor uitzetten noooooit doen, heb die fout gemaakt, je moet rem intrappen om weer te starten en dan rem intrappen om in D te zetten (had hem wel in N gezet, dus hij ging niet in P gelukkig!). 2x remmen is zeker een rol onder het wiel door en als er iemand dicht achter je zit kan je aardig gaan zweten is mijn ervaring!

Ik zet hem nu in N, maar laat de motor draaien, dan moet je nog steeds de rem aantikken om hem in D te zetten, maar dat lukt meestal net voordat de rol onder het wiel door gaat.

Paar weken geleden dacht ik slim te zijn en nog een keer proberen er door te komen met de motor uit, er zat namelijk niemand achter mij. Nou, dat heb ik geweten, uiteindelijk heb ik de laatste meters uit de wasstraat gereden, de rol pakte mij niet meer op nadat ik erover heen was gegaan tijdens het starten van de motor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

The_MAN schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:14:
Automaat en wasstraat is sowieso een drama... motor uitzetten noooooit doen, heb die fout gemaakt, je moet rem intrappen om weer te starten en dan rem intrappen om in D te zetten (had hem wel in N gezet, dus hij ging niet in P gelukkig!). 2x remmen is zeker een rol onder het wiel door en als er iemand dicht achter je zit kan je aardig gaan zweten is mijn ervaring!

Ik zet hem nu in N, maar laat de motor draaien, dan moet je nog steeds de rem aantikken om hem in D te zetten, maar dat lukt meestal net voordat de rol onder het wiel door gaat.

Paar weken geleden dacht ik slim te zijn en nog een keer proberen er door te komen met de motor uit, er zat namelijk niemand achter mij. Nou, dat heb ik geweten, uiteindelijk heb ik de laatste meters uit de wasstraat gereden, de rol pakte mij niet meer op nadat ik erover heen was gegaan tijdens het starten van de motor :X
Exact hetzelfde hier :'(

En dat terwijl ik de keer daarvoor geen enkel probleem er mee had (want motor gewoon aan gelaten toen).

Dat rem intrappen om naar D te schakelen bij wegrijden is nog het minste probleem; dat lukt snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Het is inderdaad even wennen. Automatisch afslaan uitzetten, bak in N en motor laten draaien. Dan gaat het altijd goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Haha, ja, ook een goede :Y)

Gelukkig is dat er bij mij in alle modes aangepast (als in: als ik het uitzet, de volgende keer dat de auto gestart wordt, is het nog steeds uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
_Arthur schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:24:
[...]

Exact hetzelfde hier :'(

En dat terwijl ik de keer daarvoor geen enkel probleem er mee had (want motor gewoon aan gelaten toen).

Dat rem intrappen om naar D te schakelen bij wegrijden is nog het minste probleem; dat lukt snel genoeg.
Ik ga het binnenkort nog een keer proberen, maar als de motor draait en je zet hem in N, zou je zonder te remmen weer naar D kunnen volgens mij. In ieder geval op de weg lukt dat wel.

Als je de motor uitzet, dan moet remmen om te starten en dan moet remmen om in D te zetten gaat het zeker fout is mijn ervaring |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

The_MAN schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:01:
Als je de motor uitzet, dan moet remmen om te starten en dan moet remmen om in D te zetten gaat het zeker fout is mijn ervaring |:(
En, als je je motor uitzet, hij detecteert dat je rolt: knalt ie de wegrolbeveiliging er op bij mij (wat mij dus overkwam ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Arjant2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:36:
[...]

Niets mis mee, maar ik ga geen 220 euro per jaar betalen voor Online Entertainment als ik al een abonnement heb op spotify (wat ik op veel meer apparaten kan gebruiken inclusief het hele gezin).
Daar ging de discussie met name over.
Bij OE kun je kiezen en die abonnementen zijn op 5 devices te gebruiken + je auto.
Qua prjjs betaal je dus hetzelfde als een soortgelijk Spotify abonnement :-). BMW en vele andere merken hebben geen open platform. Dat is hun goed recht, de inspanning ligt dus bij jezelf als je een open platform in de auto wilt (OEM systeem er in monteren of gewoon van online dienst wisselen...het aanbod van titels verschilt niet zo).

[ Voor 5% gewijzigd door Edgarz op 17-05-2017 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:59
The_MAN schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:14:
[...]

Haha ik doe altijd in de N motor uit en dan wachten tot die je band afrolt. Daarna kan je rustig in de P zetten starten en wegrijden. Op de band op rem trappen lijkt mij niet echt verstandig.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Morpheusk schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:45:
Haha ik doe altijd in de N motor uit en dan wachten tot die je band afrolt.
Deed ik dus ook; toen knalde 'het systeem' de P er op om de wegrolbeveiliging te activeren. Was lachen ;(

Als het een band is die de hele auto mee voert is dat geen probleem. Maar als het van die 'rollers' zijn die je auto naar voren duwen (en dus de vloer niet meebeweegt) is dat wel een probleempje.

[ Voor 25% gewijzigd door _Arthur op 17-05-2017 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Morpheusk schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:45:
[...]

Haha ik doe altijd in de N motor uit en dan wachten tot die je band afrolt. Daarna kan je rustig in de P zetten starten en wegrijden. Op de band op rem trappen lijkt mij niet echt verstandig.
Bij onze wasstraat heb je daar werkelijk geen tijd voor als ze direct achter je een volgende auto op de band hebben gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:59
The_MAN schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:00:
[...]

Bij onze wasstraat heb je daar werkelijk geen tijd voor als ze direct achter je een volgende auto op de band hebben gezet...
Hier wordt continu de afstand tussen de auto's gemeten. Als je stilt blijft staan blijft rest achter je ook keurig wachten. Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit overal zo is.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Morpheusk schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:36:
[...]

Hier wordt continu de afstand tussen de auto's gemeten. Als je stilt blijft staan blijft rest achter je ook keurig wachten. Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit overal zo is.
Heb niet het gevoel dat dat hier ook zo is, heb 1x de wasstraat stil zien staan, maar volgens mij nadat de noodknop door een van de werknemers ingedrukt was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Edgarz schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:26:
[...]

Bij OE kun je kiezen en die abonnementen zijn op 5 devices te gebruiken + je auto.
Qua prjjs betaal je dus hetzelfde als een soortgelijk Spotify abonnement :-). BMW en vele andere merken hebben geen open platform. Dat is hun goed recht, de inspanning ligt dus bij jezelf als je een open platform in de auto wilt (OEM systeem er in monteren of gewoon van online dienst wisselen...het aanbod van titels verschilt niet zo).
Niet geheel mee eens. Als ze apple wel ondersteunen. Maar android blijft ver achter.
Gaat niet om de apps op het MM systeem zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 18-05-2017 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Edgarz schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:26:
[...]

De enige keuze die ik wil is om alle functies van mijn auto te gebruiken zonder de noodzaak ook nog eens een abonnement bij BMW af te sluiten voor diensten die ik allemaal al heb en waar ik reeds anderen voor betaal.

We hebben hier op de zaak Android telefoons (incl. apps) met binnenkort onbeperkte data. Daarnaast betaal ik privé voor spotify voor het hele gezin. De enige mogelijkheid om het volle potentieel bij BMW te gebruiken is als ik a) er een iPhone bij neem en b) een duur abonnement bij BMW afsluit met meer restricties qua databundel dan ik met mijn eigen abonnement heb.

Dat heeft helemaal niks met een open of gesloten platform te maken. Het gaat om de mogelijkheid dat de auto gebruik kan maken van de internetverbinding van je telefoon, en dezelfde multimedia- en navigatiemogelijkheden op Android als op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
alexbl69 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:23:
[...]

De enige keuze die ik wil is om alle functies van mijn auto te gebruiken zonder de noodzaak ook nog eens een abonnement bij BMW af te sluiten voor diensten die ik allemaal al heb en waar ik reeds anderen voor betaal.

We hebben hier op de zaak Android telefoons (incl. apps) met binnenkort onbeperkte data. Daarnaast betaal ik privé voor spotify voor het hele gezin. De enige mogelijkheid om het volle potentieel bij BMW te gebruiken is als ik a) er een iPhone bij neem en b) een duur abonnement bij BMW afsluit met meer restricties qua databundel dan ik met mijn eigen abonnement heb.

Dat heeft helemaal niks met een open of gesloten platform te maken. Het gaat om de mogelijkheid dat de auto gebruik kan maken van de internetverbinding van je telefoon, en dezelfde multimedia- en navigatiemogelijkheden op Android als op de iPhone.
Dit dus, heeft inderdaad niets met een open of gesloten systeem te maken.
Ik hoef niet perse mijn apps op het MM systeem te installeren, ik wil gewoon dezelfde opties op mijn android telefoon als dat er zijn op de iPhone om te verbinden met het MM systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Gisteren had de buurman zijn 3.0 CSi weer eens uit de garage gehaald. Wat waren BMW's toch mooi toen!

Zou het niet eens tijd worden voor een nieuwe 3.0 CSi? Lichter en exclusiever dan de 6-serie, retro vormgeving, drieliter L6 (met moderne specs natuurlijk, 400 pk ofzo). Dat zou een waardige reincarnatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:46
IQM schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:57:
[...]RTTI en internet toegang kan volgens mij wel achteraf aangeschaft worden. Maar het is best prijzig in aanschaf en per maand. (de auto heeft namelijk een eigen SIM kaart en je sluit een data abonnement af.)
Enne, de wasstraat zou ik niet doen met zo'n mooie auto. Dan kun je hem na een paar jaar helemaal laten polijsten om alle krasjes van de borstels eruit te laten halen. :'(
De kosten voor internettoegang vond ik eigenlijk wel meevallen. Je kunt kiezen uit 3 bundels geloof ik waarbij de grootste 50GB voor 99 euro was dat 365 dagen geldig is. Dat internet is sowieso achteraf aan te schaffen, maar of het met RTTI kan weet ik zo niet (al zou het me weinig verbazen).

Begin zelf helaas wat last te krijgen van softwarebugs na een jaar rijden :( Grootlichtassistent werkt niet (de knop reageert niet) en vorige week had ik ineens van geen enkele camera meer beeld in de 360view. Parkeren kan ik gelukkig nog zonder, maar wel jammer dat de kinderziektes er nog niet uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

eMiz0r schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:42:
De kosten voor internettoegang vond ik eigenlijk wel meevallen. Je kunt kiezen uit 3 bundels geloof ik waarbij de grootste 50GB voor 99 euro was dat 365 dagen geldig is. Dat internet is sowieso achteraf aan te schaffen, maar of het met RTTI kan weet ik zo niet (al zou het me weinig verbazen).

Begin zelf helaas wat last te krijgen van softwarebugs na een jaar rijden :( Grootlichtassistent werkt niet (de knop reageert niet) en vorige week had ik ineens van geen enkele camera meer beeld in de 360view. Parkeren kan ik gelukkig nog zonder, maar wel jammer dat de kinderziektes er nog niet uit zijn.
Ik meen gehoord te hebben dat het activeren € 360,- kostte en dat de service € 10,- per maand kostte. Bij de oudere CIC modellen kon je de databundel van je telefoon gebruiken. (dat was mi. veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
IQM schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:39:
[...]

Ik meen gehoord te hebben dat het activeren € 360,- kostte en dat de service € 10,- per maand kostte. Bij de oudere CIC modellen kon je de databundel van je telefoon gebruiken. (dat was mi. veel makkelijker.
Activeren hoeft niet als de 1e bestuurder het besteld heeft. Dan is het de 1e 3 jaar gratis. Ik heb RTTI voor € 50 voor een jaar bijgeboekt, was een aanbieding, normaal volgens mij €99 per jaar. Ook heb ik BMW online voor € 39 bijgeboekt voor een jaar. Daarmee kan je POIs online zoeken, en app data ophalen via de auto SIM.

In mijn geval kan ik internet niet boeken, die optie zit niet op de auto.

Ik kan verder alleen nog de "Online Entertainment Voucher" en "Personal Assistant Service" bijboeken bij mijn auto. Maar die vind ik beiden het geld (€ 220 en € 100 per jaar) niet waard.

Hier mijn overzicht:

Diensten

Geboekte diensten

ConnectedDrive Services
Geboekt

Remote Services
Geboekt

BMW Online
Geboekt tot: 15.12.2017

TeleServices
Geboekt

100 Years BMW - Real Time Traffic Information
Geboekt tot: 20.12.2017

Intelligent Emergency Call
Geboekt

De diensten die als "geboekt" staan zonder termijn verlopen volgens mij nooit.

[ Voor 16% gewijzigd door The_MAN op 18-05-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

The_MAN schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:36:

Activeren hoeft niet als de 1e bestuurder het besteld heeft. Dan is het de 1e 3 jaar gratis. Ik heb RTTI voor € 50 voor een jaar bijgeboekt, was een aanbieding, normaal volgens mij €99 per jaar. Ook heb ik BMW online voor € 39 bijgeboekt voor een jaar. Daarmee kan je POIs online zoeken, en app data ophalen via de auto SIM.

In mijn geval kan ik internet niet boeken, die optie zit niet op de auto.

Ik kan verder alleen nog de "Online Entertainment Voucher" en "Personal Assistant Service" bijboeken bij mijn auto. Maar die vind ik beiden het geld (€ 220 en € 100 per jaar) niet waard.
Wij zijn de eerste bestuurder van deze auto (F20 uit 2015) Maar omdat het een ex-demo is was het niet geactiveerd. De auto heeft de opties allemaal wel maar niet geactiveerd. Dat zou dus nog moeten. maar eerlijk gezegd vind ik het voor een 1 serie die als 'boodschappenauto' en 'schooltaxi' gebruikt wordt niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

alexbl69 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:23:
[...]

Wat je beschrijft is een open platform. Daar heeft het dus alles mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

eMiz0r schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:42:
[...]

Dat zijn geen bugs of kinderziektes, maar 'gewoon' ernstige storingen. Ook electronica kan stuk gaan.
Bugs en kinderziektes wachten niet een jaar om te verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Inderdaad, zou ik even mee naar de garage gaan, dit mag niet gebeuren.
Pagina: 1 ... 46 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.