nepleer dus, maar het staat iig wel erg mooi.
Binnenkant niet helemaal mijn smaak met die kleur, maar verder erg mooie bak!kazzzdafke schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:29:
Hier is ie dan, vers van de pers!
Pics
Pics[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Veel plezier er mee.
@kazzzdafke Fantastische wagen. Veel plezier ermee, dat zal denk ik wel lukken
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Nog nooit met EDC gereden, maar kan me voorstellen dat het dan goed te doen is!kazzzdafke schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:37:
[...]
Ik heb EDC er ook op staan, dus elektronic damping control. Zet er 17 of 20 onder, je merkt bijna geen verschil. Hij rijdt zachter dan mijn F10 op 18"
@kazzzdafke wow, wat een wagen zeg! Vind de zwart delen van het interieur echt mooi. Diepzwart....nice!
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Thanks! 
Vandaag al 300km op de teller gezet!
Nog steeds met een smile op de smoel zit ik in de zetel te genieten
Vandaag al 300km op de teller gezet!
Nog steeds met een smile op de smoel zit ik in de zetel te genieten
Never ever financial advice...
Gave bak! Weer is wat anders dan alle standaard uitvoeringen in het veld.
Als ik toch een minpuntje moet geven (smaak gebonden) ben ik niet zo een fan van de kleurstelling van het leer en de bijbehorende kunststof (of leer) delen rondom het dashboard.
Heel veel plezier ermee!
Als ik toch een minpuntje moet geven (smaak gebonden) ben ik niet zo een fan van de kleurstelling van het leer en de bijbehorende kunststof (of leer) delen rondom het dashboard.
Heel veel plezier ermee!
Mja verschil foto tov IRL is wel groot.
Maar eens proberen met mijn witbalans cube correcte kleurwage foto maken
Maar eens proberen met mijn witbalans cube correcte kleurwage foto maken
Ik heb even opgezocht wat EDC is. 'De combinatie van de twee actieve onderstelregelsystemen Dynamic Drive en Elektronische Demper Controle (EDC) levert het 'high-end'-onderstel van BMW met de naam Adaptive Drive.' Is EDC nu standaard en Adaptive Drive nog steeds een optie?kazzzdafke schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:37:
Ik heb EDC er ook op staan, dus elektronic damping control. Zet er 17 of 20 onder, je merkt bijna geen verschil. Hij rijdt zachter dan mijn F10 op 18"
Ik heb Adaptive Drive ook op mijn F11 maar eerlijk gezegd vond ik de wegligging van mijn vorige E61 echt prettiger dan die van de F11. Zelfs op de Sport(+) stand is hij nog steeds minder strak dan de E61 zonder sportonderstel. In Comfort+ waan ik mij in een oude Amerikaanse dweilbak.
Optie 4U1A toevallig? Een vrij zeldzame optie, die zie je niet vaak. Is er bij mijn F11 achteraf ingezet.kazzzdafke schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:08:
Nog een extra'tje: ceramische knopjesen sensatec leder
Maar verder een hele mooie wagen David! Mooie kleur ook.
Ik moet zelf nog wennen aan de G30 maar qua exterieur en interieur vind ik het geen groot verschil met de F10. De grootste aanpassingen zitten waarschijnlijk onderhuids. Hopelijk zijn de automatisch systemen erg verbeterd want de Adaptive Cruise Control, de Lane Departure Warning, collision warning en dode hoek waarschuwing van mijn F11 vergissen zich nog wel eens. Als het druk is zet ik ze gewoon uit, wel zo relaxt.
@kazzzdafke Hoe ervaar jij de 2.0 hybride aandrijflijn? Is hij echt vergelijkbaar met een oude 6 pitter?
[ Voor 13% gewijzigd door IQM op 07-04-2017 22:09 ]
WTF? Wat voor E61 had je? Ik heb een 530d en ik vind hem allesbehalve strak of direct. De E46 coupe en RX-8 waren beiden een stuk strakker.
Ik heb eerst 7 jaar een E46 320d uit 2001 met Sportonderstel gereden, daarna 6,5 jaar een E61 525i van 2006 met standaard onderstel op 18" breedset. Dat reed echt comfortabel maar toch voelde je alles wat er onder je gebeurde. De F11 is echt een stuk weker in de veren en dempers, Adaptive Drive of niet.t_captain schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:07:
WTF? Wat voor E61 had je? Ik heb een 530d en ik vind hem allesbehalve strak of direct. De E46 coupe en RX-8 waren beiden een stuk strakker.
De auto's die jij noemt zijn Sportcoupés. Die zijn zeker niet te vergelijken met een limousine als een 5 serie. Zo is een 5 serie nooit bedoeld.
Ik weet niet of een 3 sedan / touring veel anders stuurt dan een coupe. Maar het verschil tussen de coupe en de 5 is wel een fractie groter dan ik hem had verwacht.
Overigens wel heel blij met de 5, zeker nu ik wat vaker over de grens werk is het een heerlijke auto. Maar voor mij zou hij niet nóg softer moeten worden.
Overigens wel heel blij met de 5, zeker nu ik wat vaker over de grens werk is het een heerlijke auto. Maar voor mij zou hij niet nóg softer moeten worden.
Heb je een sportonderstel of M-Sportonderstel onder je 530d? Dat maakt hem zeker een stuk strakker. En anders is verlagen nog een optie. Er zijn genoeg schroefsets te koop voor de 5 serie.t_captain schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:52:
Ik weet niet of een 3 sedan / touring veel anders stuurt dan een coupe. Maar het verschil tussen de coupe en de 5 is wel een fractie groter dan ik hem had verwacht.
Maar mocht je nog een keer overstappen naar een F10 of G30 dan moet je rekening houden met het feit dat zelfs een sportonderstel nog steeds vrij slap is vergeleken met de E60. De E60 was wat dat betreft de vreemde eend in de bijt. De lijn van de E34 en E39 is met de E60 onderbroken maar met de F10 en G30 weer helemaal terug op comfort.
Na deze auto moet ik weer nadenken.
Of ik ga met de klassieke flow van de BMW marketingmachine (1-3-5-7) en laat mijn omroep max achterwerk verwennen door de king size massagestoelen.
Of ik ga terug naar een 3, want die zat me eigenlijk wel als gegoten. Nu hebben we weer even een kinderwagen (bijna 10 jaar na de vorige keer:). Straks zou een 3 weer groot genoeg moeten zijn, zeker een touring.
Of ik ga met de klassieke flow van de BMW marketingmachine (1-3-5-7) en laat mijn omroep max achterwerk verwennen door de king size massagestoelen.
Of ik ga terug naar een 3, want die zat me eigenlijk wel als gegoten. Nu hebben we weer even een kinderwagen (bijna 10 jaar na de vorige keer:). Straks zou een 3 weer groot genoeg moeten zijn, zeker een touring.
Bedoel je optie 0455 Active Seats? Niet doen, heeft geen toevoegde waarde. Dat kan ik je uit persoonlijke ervaring melden. Het zit er in bij mij maar zou het zelf nooit bestellen.Maar dat vind ik van meer opties. Zo is het praktische nut van Nightvision zeer laag, de dode hoek waarschuwing alleen maar irritant. De anti bots waarschuwing gaat soms spontaan af bij het inhalen van een vrachtwagen, al dan niet in een bocht. En de flippers aan het stuur zitten soms behoorlijk in de weg. En last but not least: "Wat er niet op zit kan ook niet kapot!"t_captain schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:29:
Na deze auto moet ik weer nadenken.
En de 5 is voor mij groot genoeg. De E61 en F11 zijn al lastig genoeg parkeren in de stad. Persoonlijk zou ik ook graag weer terug gaan naar een 3 serie. Die trok ik als een handschoen aan. Maar de comfortstoelen (liefst met ventilatie - optie 0453) zijn niet leverbaar in een 3 serie. En dat is voor mij een NoGo geworden. Bovendien, onze caravan mag niet door een 3 serie getrokken worden. Maar die caravan zal ook wel verkocht worden als de kinderen niet meer meegaan.
Hey, interessant. Overweeg namelijk om de massagestoelen te nemen. Waarom vind je het geen toegevoegde waarde hebben?IQM schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:52:
[...]
Bedoel je optie 0455 Active Seats? Niet doen, heeft geen toevoegde waarde. Dat kan ik je uit persoonlijke ervaring melden. Het zit er in bij mij maar zou het zelf nooit bestellen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Iemand hier ervaring met het plaatsen van nieuwe veren op OEM dempers? Ben aan het kijken naar een Eibach pro kit, maar lees nogal wat mixed opinions als je die plaatst op dempers die al vrij veel kilometers hebben gemaald...
Een schroefset (Bilsten B12 bvb) is dan natuurlijk weer een pak duurder en misschien wat overkill voor gewoon (sportief) straatgebruik.
Een schroefset (Bilsten B12 bvb) is dan natuurlijk weer een pak duurder en misschien wat overkill voor gewoon (sportief) straatgebruik.
[ Voor 7% gewijzigd door SanderH_ op 08-04-2017 10:01 ]
Ik vond de E60 prettiger dan de F10 rijden, behalve in de bocht. Helde meer over. Dus tegenovergestelde van jou??IQM schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:00:
[...]
Ik heb even opgezocht wat EDC is. 'De combinatie van de twee actieve onderstelregelsystemen Dynamic Drive en Elektronische Demper Controle (EDC) levert het 'high-end'-onderstel van BMW met de naam Adaptive Drive.' Is EDC nu standaard en Adaptive Drive nog steeds een optie?
Ik heb Adaptive Drive ook op mijn F11 maar eerlijk gezegd vond ik de wegligging van mijn vorige E61 echt prettiger dan die van de F11. Zelfs op de Sport(+) stand is hij nog steeds minder strak dan de E61 zonder sportonderstel. In Comfort+ waan ik mij in een oude Amerikaanse dweilbak.
[...]
Optie 4U1A toevallig? Een vrij zeldzame optie, die zie je niet vaak. Is er bij mijn F11 achteraf ingezet.
Maar verder een hele mooie wagen David! Mooie kleur ook.
Ik moet zelf nog wennen aan de G30 maar qua exterieur en interieur vind ik het geen groot verschil met de F10. De grootste aanpassingen zitten waarschijnlijk onderhuids. Hopelijk zijn de automatisch systemen erg verbeterd want de Adaptive Cruise Control, de Lane Departure Warning, collision warning en dode hoek waarschuwing van mijn F11 vergissen zich nog wel eens. Als het druk is zet ik ze gewoon uit, wel zo relaxt.
@kazzzdafke Hoe ervaar jij de 2.0 hybride aandrijflijn? Is hij echt vergelijkbaar met een oude 6 pitter?
Hybride: ik verschiet van het koppel direct beschikbaar. Normaal, ook met diesel, is het toch effe wachten op dat schot. Dat is er meteen. Maar vanaf 5,5 a 6k toeren mocht er net wat meer pit overblijven.
Mijn config is een heel deel pagina's terug gepost trouwens
Commentaren op spelling zijn niet gewenst.
[ Voor 91% gewijzigd door deepbass909 op 09-04-2017 01:46 ]
Een B12 set is geen schroefset hoor. Zijn gewoon sportieve schokdempers met de eibach veren. Een schroefset ziet er wat anders uit?SanderH_ schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 09:59:
Iemand hier ervaring met het plaatsen van nieuwe veren op OEM dempers? Ben aan het kijken naar een Eibach pro kit, maar lees nogal wat mixed opinions als je die plaatst op dempers die al vrij veel kilometers hebben gemaald...
Heb zelf 3 weken geleden de B12 kit op mijn E46 compact gemonteerd. Rijdt super maar drempels en andere stevige hobbels voel je wel goed. Weet niet wat voor resultaat je krijgt met alleen de Eibachs. Mijn OEM dempers waren helemaal op. Als de dempers er al heel lang opzitten kan het geen kwaad ze te vervangen. Ik heb de oude dempers compleet in de afvalbak gegooid. Verder alle bevestigings materialen los gekocht zodat ik de veerpoot met nieuwe onderdelen in elkaar kon zetten. Het is zonde als je nieuwe veren en dempers gebruikt maar wel een stuk rubber gaat halen uit je oude veerpoot

Met de B12 kit lever je dus wel wat in op comfort niveau. Als je comfort wilt behouden zou ik kijken naar Koni's FSD's
@SgtPoen
Een schroefset is dan waarschijnlijk een combo van dempers & veren waarbij je zelf nog manueel de hoogte kan aanpassen?
Mijn E90 tikt bijna de 140k aan, in welke staat de dempers zijn heb ik geen idee van. Heb er momenteel niet echt problemen mee, maar ik wil wel een wat betere wegligging in combinatie met een minieme verlaging zonder een fortuin uit te geven of te veel in te boeten aan comfort.
Dan lijkt een Eibach pro kit mij wel een goeie keuze. Ook gekeken naar H&R, maar die zouden nogal hard zijn.
Een schroefset is dan waarschijnlijk een combo van dempers & veren waarbij je zelf nog manueel de hoogte kan aanpassen?
Mijn E90 tikt bijna de 140k aan, in welke staat de dempers zijn heb ik geen idee van. Heb er momenteel niet echt problemen mee, maar ik wil wel een wat betere wegligging in combinatie met een minieme verlaging zonder een fortuin uit te geven of te veel in te boeten aan comfort.
Dan lijkt een Eibach pro kit mij wel een goeie keuze. Ook gekeken naar H&R, maar die zouden nogal hard zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door SanderH_ op 08-04-2017 16:56 ]
Probleem is, vroeg of laat met originele dempers en zeker die al wat ouder is dat ze of al geruime tijd op een bepaalde slag hebben gewerkt of bedacht zijn en verlagingsveren niet echt ideaal zijn. De hierboven genoemde Bilstein B12 schokbrekers is een leuke set, anders kun je kiezen voor een B8 Sprint set met kortere (dan de B6) sportieve schokbrekers of de Koni FSD serie. Eibach Pro Kit is niet veel stugger dan OEM vaak en progressief, stugger hoe meer ze inveren, ideale combi voor straat.
Maar, voor het geld van een goeie set schokbrekers en veren kun je ook een BC racing set (schroefset) halen die in hardheid instelbaar is, en eventueel ook met custom spring rate voor bv een touring die ook vaak beladen rijdt.
En dan kun je de rijhoogte helemaal 100% naar zin krijgen.
Dat is een set zoals dit:
Maar, voor het geld van een goeie set schokbrekers en veren kun je ook een BC racing set (schroefset) halen die in hardheid instelbaar is, en eventueel ook met custom spring rate voor bv een touring die ook vaak beladen rijdt.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Door omstandigheden heb ik van het werk een lease auto mogen ontvangen, voor nu tijdelijk de reserve lease auto helaas. Over een paar maanden mag ik gelukkig een lease auto naar keuze en ga ik voor een mooie 1 serie. Echter heb ik nu mijn huidige auto verkocht en zit ik eraan te denken om een E30 te kopen voor als tweede auto. Nu besef ik zelf ook wel dat die dingen wat ouder zijn en wat onderhoud nodig hebben maar ik vraag me af hoeveel het mij ong zo kosten als ik per maand ong. 400-500km ermee zou rijden? Ik moet namelijk om de week naar mijn vriendin toe die ong. 160km verder op woont, dat lijkt me dan leuk om te doen met de E30. Wat denken jullie? Is dat te doen of ga ik helemaal leeg lopen op deze e30? Mag geld kosten uiteraard, maar het heeft ook een limiet denk ik zo.
Wanneer je echt om de week naar je vriendin rijdt (en verder niks), zit je op meer dan 650 km per maand. Best wel veel, voor een auto van meer dan 25 jaar oud, die uitnodigt tot een "sportieve" rijstijl. Alleen het extra brandstofverbruik, t.o.v. een modernere auto, is een kostenpost om rekening mee te houden. Zo'n E30 is leuk, om erbij te hebben, maar voor dit soort afstanden - je maakt er meer kilometers mee dan menigeen totaal rijdt op jaarbasis - zou ik naar iets recenters uitkijken, of de bijtelling accepteren van je leaser.Verwijderd schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:29:
maar ik vraag me af hoeveel het mij ong zo kosten als ik per maand ong. 400-500km ermee zou rijden? Ik moet namelijk om de week naar mijn vriendin toe die ong. 160km verder op woont, dat lijkt me dan leuk om te doen met de E30.
Verwijderd
De bijtelling ga ik ook zeker doen, ik maak namelijk nog wat meer kilometers prive dan even naar me vriendin toe, maar ik had gehoopt dat het meevalt als ik 2x op en neer ga met de E30. Het mag geld kosten hoor, ik ben van plan om er eentje te kopen, opknappen en spuiten etc. Maar niet dat ik elke maand honderden euro's kwijt ben voor het leuke ritje. Voordeel van bijtelling is dat mocht de E30 kapot zijn, ik hem kan laten maken wanneer het mij uitkomt. De E30 is dan echt als 2e auto voor als het leuk weer is oid.Toff schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:58:
[...]
Wanneer je echt om de week naar je vriendin rijdt (en verder niks), zit je op meer dan 650 km per maand. Best wel veel, voor een auto van meer dan 25 jaar oud, die uitnodigt tot een "sportieve" rijstijl. Alleen het extra brandstofverbruik, t.o.v. een modernere auto, is een kostenpost om rekening mee te houden. Zo'n E30 is leuk, om erbij te hebben, maar voor dit soort afstanden - je maakt er meer kilometers mee dan menigeen totaal rijdt op jaarbasis - zou ik naar iets recenters uitkijken, of de bijtelling accepteren van je leaser.
Wanneer je "gratis" met je "1" naar je vriendin kan, dan is het aanschaffen en onderhouden van een E30 hiervoor in financiëel opzicht niet echt logisch. Ik begrijp je belangstelling voor de E30 heel goed. Zelf heb ik er twee mogen bezitten, waarvan een nieuw en tot ik een "1" kocht, heb ik er steeds naar terugverlangd. Nu niet meer, want de huidige "1" is veruit superieur in weggedrag, veiligheid en comfort. Enig minpunt IMHO is de slechte geluidsdemping vanuit de "kofferbak". Wat dat betreft is de "1" een echte stationwagon...
Wat doe je als je leest dat er vanavond een drive-in bioscoop om de hoek is en je hebt een cabrio?
Dan zorg je dat je daar natuurlijk bij bent
20170408_205047 by Chris Hogevonder, on Flickr
Achter mij stond nog een i8, die behoorlijk wat aandacht kreeg.
Dan zorg je dat je daar natuurlijk bij bent

Achter mij stond nog een i8, die behoorlijk wat aandacht kreeg.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ervaringen met Sachs schokdempers? Zouden ook niet slecht zijn.Joopieboy schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 17:48:
Probleem is, vroeg of laat met originele dempers en zeker die al wat ouder is dat ze of al geruime tijd op een bepaalde slag hebben gewerkt of bedacht zijn en verlagingsveren niet echt ideaal zijn. De hierboven genoemde Bilstein B12 schokbrekers is een leuke set, anders kun je kiezen voor een B8 Sprint set met kortere (dan de B6) sportieve schokbrekers of de Koni FSD serie. Eibach Pro Kit is niet veel stugger dan OEM vaak en progressief, stugger hoe meer ze inveren, ideale combi voor straat.
Maar, voor het geld van een goeie set schokbrekers en veren kun je ook een BC racing set (schroefset) halen die in hardheid instelbaar is, en eventueel ook met custom spring rate voor bv een touring die ook vaak beladen rijdt.En dan kun je de rijhoogte helemaal 100% naar zin krijgen.
[afbeelding]
Die in combinatie met een Eibach pro kit lijkt me ook geen slechte combo.
Sachs is naar mijn weten prima, maar OEM vervanger, niet korter of geschikt voor sportiever werk afaik.
Gisteren mijn voorscherm vervangen....fijne klus....
Voor:

Na:

Behoorlijk krokant schermpje. Ik leunde er ook nog tegenaan toen een torx absoluut niet los wilde komen, de stukken vlogen eraf
Maar het is gelukt
Voor:

Na:

Behoorlijk krokant schermpje. Ik leunde er ook nog tegenaan toen een torx absoluut niet los wilde komen, de stukken vlogen eraf

Maar het is gelukt
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Omdat het alleen massage is om de doorbloeding van het zitvlak te stimuleren. Het zijn geen rollen in je rug of opblazende zijkanten.alexbl69 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 00:21:
[...]
Hey, interessant. Overweeg namelijk om de massagestoelen te nemen. Waarom vind je het geen toegevoegde waarde hebben?
Mijn F11 heeft Adaptive Drive en Active Steering dus ik vind hem in de bochten prima rijden. Maar hij is bijna 200kg zwaarder, dat voel je wel. Niet dat ik terug wil naar mijn vorige wagen maar ik mis de wegligging en het sturen van de E61 toch wel.kazzzdafke schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 14:06:
[...]
Ik vond de E60 prettiger dan de F10 rijden, behalve in de bocht. Helde meer over. Dus tegenovergestelde van jou??
Hybride: ik verschiet van het koppel direct beschikbaar. Normaal, ook met diesel, is het toch effe wachten op dat schot. Dat is er meteen. Maar vanaf 5,5 a 6k toeren mocht er net wat meer pit overblijven.
Mijn config is een heel deel pagina's terug gepost trouwens
Dat je bovenin de toeren minder pit hebt snap ik. De benzine motor is volgens mij de lichte variant en levert samen met de electromotor 185kW. Een electromotor geeft de meeste push bij lagere snelheid, dus hoog in de toeren voel je dat niet meer zo goed. Dat heb ik zelf ook ervaren toen ik een weekje in een volledig electrische auto mocht rijden. (Zo hoog in de toeren is mijn 535i juist in zijn element en zingt hij het uit.)
Ik neem aan dat je dan wel minimaal een 6cilinder neemt. Wat zal het je kosten? Een goed onderhouden 6 cilinder valt reuze mee. Die dingen blazen wel door. Verbruik zal 1:10 zijn, dus het zal je een tankje per maand kosten. Voor de rest zelf handig? Even olie en filtertjes vervangen en weer doorVerwijderd schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:05:
[...]
De bijtelling ga ik ook zeker doen, ik maak namelijk nog wat meer kilometers prive dan even naar me vriendin toe, maar ik had gehoopt dat het meevalt als ik 2x op en neer ga met de E30. Het mag geld kosten hoor, ik ben van plan om er eentje te kopen, opknappen en spuiten etc. Maar niet dat ik elke maand honderden euro's kwijt ben voor het leuke ritje. Voordeel van bijtelling is dat mocht de E30 kapot zijn, ik hem kan laten maken wanneer het mij uitkomt. De E30 is dan echt als 2e auto voor als het leuk weer is oid.
Heel netjes! Triest ook dat dat zo gebeurd. Binnenhuids nog roest aangepakt van je binnenscherm en in de coating gezet?Theimon schreef op maandag 10 april 2017 @ 04:32:
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
Behoorlijk krokant schermpje. Ik leunde er ook nog tegenaan toen een torx absoluut niet los wilde komen, de stukken vlogen eraf![]()
Maar het is gelukt
Sterker nog, Sachs is één van de OEM leveranciers van BMW voor schokdempers. Wil je sportiever, dan kan je beter overstappen op Bilstein met Eibach (als je het bescheiden wilt houden) of een schroefset.Joopieboy schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:40:
Sachs is naar mijn weten prima, maar OEM vervanger, niet korter of geschikt voor sportiever werk afaik.
Poeh, die was ver heen... Dat is een E46, of niet? Dergelijke roest is niet normaal voor een BMW, mij geeft het haast het gevoel dat dat scherm al een keer vervangen is en toen niet goed behandeld was.Theimon schreef op maandag 10 april 2017 @ 04:32:
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
Behoorlijk krokant schermpje. Ik leunde er ook nog tegenaan toen een torx absoluut niet los wilde komen, de stukken vlogen eraf![]()
Maar het is gelukt
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Het komt helaas vaker voor bij BMW E46-ers. Bij ons in de buurt rijdt ook en E46 318i met een gatenkaas linksvoor. Zal wel iets met de felsnaad erachter te maken hebben. Opel Kadetts en Astra's hadden daar ook nogal last van. (Daarom had ik de mijne destijds preventief in de Novorox gezet.Werkte perfect.deepbass909 schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:36:
Poeh, die was ver heen... Dat is een E46, of niet? Dergelijke roest is niet normaal voor een BMW, mij geeft het haast het gevoel dat dat scherm al een keer vervangen is en toen niet goed behandeld was.
Is idd bij een hoop E46 een issue dat zijscherm.
Die massage stoelen...ppfff zo,n bal die in je rug beweegt.
Ik ken het wel van de E36 bij de achterste wielkasten, daar blijft modder en zand in de rand staan, wat lekker kan gaan broeien en rotten. Ik spuit daarom de wielkasten altijd even goed uit bij het wassen, zodat al die troep eruit is.
Iemand hier die een E60 530i heeft en er wat ervaring mee heeft over langere tijd? (pre facelift, met M54B30)
Kwam er achter dat die best licht zijn, lijkt me wel leuk om een keer weer wat groots te rijden na mn MR2
Verbruik maakt niet zoveel uit, 1:9/1:10 gemiddeld is prima, ben toch het grootste deel van het jaar niet in Nederland.
Kwam er achter dat die best licht zijn, lijkt me wel leuk om een keer weer wat groots te rijden na mn MR2
Verbruik maakt niet zoveel uit, 1:9/1:10 gemiddeld is prima, ben toch het grootste deel van het jaar niet in Nederland.
leeg
optie 0455 is juist geen bal in je rug. Het zijn twee luchtzakken onder je gat die om de beurt opgeblazen worden. Het is grappig maar heeft geen toegevoegde waarde voor mij.Unknown Alien schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:31:
Is idd bij een hoop E46 een issue dat zijscherm.
Wat wilt u weten?4x2 schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:49:
Iemand hier die een E60 530i heeft en er wat ervaring mee heeft over langere tijd? (pre facelift, met M54B30)
Pre-facelif motoren (M54B3) vond ik wat minder dan het model erna (N52). Die was wat potenter (231 vs 258pk) met name in de 5-serie goed voelbaar.
De E60 had van 2004-2005 M54 motoren, van 2005-2007 N52 motoren en 2007-2010 N53 motoren.Typhone schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:00:
Wat wilt u weten?
Pre-facelif motoren (M54B3) vond ik wat minder dan het model erna (N52). Die was wat potenter (231 vs 258pk) met name in de 5-serie goed voelbaar.
Ik heb zelf bijna 7 jaar een N52 motor gehad. Slechts één probleem in de garantie gehad maar verder 100.000 probleemloze kilometers. Al lees je op internet ook verhalen dat de N52 motoren slecht zouden zijn.
Ik kan me ook scharen bij dit clubje sinds vorige week donderdag
... (eigenlijk de auto van mijn vriendin, maar goed, ik spaar nog even door voor een grotere versie)
Vriendin is nu trotse eigenaresse van een tweede hands BMW 116i uit 2011 (F20). Supertrots en superblij met deze geweldige auto! Rijdt lekker stabiel en de aanwezige extra's zijn prima.
Helaas begonnen afgelopen weekend 2 dingen op te vallen. Het stop/start systeem welke nooit in werking treed. Ik vermoedde dat de motor met proefritje en andere kleine ritjes nooit echt warm was geworden en daardoor niet in werking trad. Dit weekend wat langere stukken gereden, maar het stop start systeem werkte niet.
Het tweede euvel kwam mijn vriendin mee, de CD speler blijft om de haverklap opspinnen alsof hij de CD/DVD probeert te detecteren. Nu dacht ik dat dat alleen was bij het starten en wegrijden, maar ik kwam er vanochtend achter dat het inderdaad continue is om de paar minuten.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Kwam op diverse fora op internet tegen dat het best weleens met elkaar te maken zou kunnen hebben en ook als de auto op slot staat gewoon heel langzaam de accu leeg zou kunnen drainen (het CD spin issue).
Vriendin is nu trotse eigenaresse van een tweede hands BMW 116i uit 2011 (F20). Supertrots en superblij met deze geweldige auto! Rijdt lekker stabiel en de aanwezige extra's zijn prima.
Helaas begonnen afgelopen weekend 2 dingen op te vallen. Het stop/start systeem welke nooit in werking treed. Ik vermoedde dat de motor met proefritje en andere kleine ritjes nooit echt warm was geworden en daardoor niet in werking trad. Dit weekend wat langere stukken gereden, maar het stop start systeem werkte niet.
Het tweede euvel kwam mijn vriendin mee, de CD speler blijft om de haverklap opspinnen alsof hij de CD/DVD probeert te detecteren. Nu dacht ik dat dat alleen was bij het starten en wegrijden, maar ik kwam er vanochtend achter dat het inderdaad continue is om de paar minuten.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Kwam op diverse fora op internet tegen dat het best weleens met elkaar te maken zou kunnen hebben en ook als de auto op slot staat gewoon heel langzaam de accu leeg zou kunnen drainen (het CD spin issue).
Staat de auto in Eco-Pro mode? Anders daar even inzetten en de opties in iDrive nalopen, bij ECO-pro configuratie.LinuX-TUX schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:12:
Ik kan me ook scharen bij dit clubje sinds vorige week donderdag... (eigenlijk de auto van mijn vriendin, maar goed, ik spaar nog even door voor een grotere versie)
Zowel comfort als eco-pro geprobeerd. Alles nagelopen. Knopje om de start knop nog eens nagekeken in de handleiding, ledje moet uit staan wil het stop / start systeem actief zijn (aan staan).Typhone schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:20:
[...]
Staat de auto in Eco-Pro mode? Anders daar even inzetten en de opties in iDrive nalopen, bij ECO-pro configuratie.
Zal dadelijk nog een keer door de menu's heen scrollen, zag er in ieder geval niets in terug waardoor hij 'uit' zou staan. (had dan ook verwacht dat het ledje aan zou springen op het stop/start systeem)
Dan kan het zijn dat ie uitgecodeerd isLinuX-TUX schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:23:
[...]
Zowel comfort als eco-pro geprobeerd. Alles nagelopen. Knopje om de start knop nog eens nagekeken in de handleiding, ledje moet uit staan wil het stop / start systeem actief zijn (aan staan).
Zal dadelijk nog een keer door de menu's heen scrollen, zag er in ieder geval niets in terug waardoor hij 'uit' zou staan. (had dan ook verwacht dat het ledje aan zou springen op het stop/start systeem)
[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 10-04-2017 13:27 ]
Nog niet over nagedacht, ga er sowieso even mee terug langs de garage.Typhone schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:27:
[...]
Dan kan het zijn dat ie uitgecodeerd is. Dat hebben wij ook gedaan bij de 1-serie want goed voor de auto is het niet. Even laten checken in that case. Technisch euvel is echter waarschijnlijker.
Ben alleen bang dat het zoiets is: http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=277729
Vermogen vind ik niet zo'n punt, daar heb ik mn E30 voorTyphone schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:00:
[...]
Wat wilt u weten?
0-100 in 8sec is snel zat, de reden voor de 530 is het extra koppel vd 3 liter (en in verbruik zal het weinig uitmaken tov een 525)
Meer gangbare/zelf ervaren problemen met elektra/wielophanging/automaat etc
En welke opties echt super fijn zijn
leeg
Ja daar heb ik gemengde gevoelens over. Mijn persoonlijke keuzes:4x2 schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:46:
[...]
Vermogen vind ik niet zo'n punt, daar heb ik mn E30 voor
0-100 in 8sec is snel zat, de reden voor de 530 is het extra koppel vd 3 liter (en in verbruik zal het weinig uitmaken tov een 525)
Meer gangbare/zelf ervaren problemen met elektra/wielophanging/automaat etc
En welke opties echt super fijn zijn
- Comfortstoelen
- nummer 2 t/m 10 geen idee maar non runflats in combinatie met fijne banden scoren wel hoog als cruiser.
De 525 motoren zijn in de praktijk niet zo zuinig en on par met de 530 motoren.
Opties zoals panoramadak zijn leuk maar tevens ook een aandachtspunt (dat is trouwens de E61).
Persoonlijk denk ik niet dat je zoiets qua kosten echt naar 'per ritje' uitschrijven. Je koopt zo'n E30 echt voor erbij, zo'n auto als daily rijden is imo zonde. Dus met je instelling: 'als 2e auto, voor als het leuk weer is' kan het perfect. Ze worden wel steeds meer waard, nu al. Wil je echt iets moois/leuks met een beetje motor, kost dat handenvol geld. Maar: het wordt alleen maar meer waard. Als je een mooie koopt: direct laten taxeren en allrisk verzekeren. Daarnaast: als je er nu een koopt, wil je hem niet meer kwijt. Direct verliefd is mijn voorspelling.Verwijderd schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:05:
[...]
De bijtelling ga ik ook zeker doen, ik maak namelijk nog wat meer kilometers prive dan even naar me vriendin toe, maar ik had gehoopt dat het meevalt als ik 2x op en neer ga met de E30. Het mag geld kosten hoor, ik ben van plan om er eentje te kopen, opknappen en spuiten etc. Maar niet dat ik elke maand honderden euro's kwijt ben voor het leuke ritje. Voordeel van bijtelling is dat mocht de E30 kapot zijn, ik hem kan laten maken wanneer het mij uitkomt. De E30 is dan echt als 2e auto voor als het leuk weer is oid.
Om even terug te komen op kosten: ze zijn nu al veel waard (dus een goede kopen kost echt wel geld). Daarnaast is het oud spul, dus er kan altijd iets stuk gaan. Kun je veel zelf, en is het een tweede auto, dan is het leuk. Dan kun je er prima 2x per maand mee naar je vriendin rijden, mits het weer goed is. Maar het is wel oud spul, dus er gaat altijd wel iets stuk, dat merk je snel genoeg. Rijd zelf een E21 voor erbij, dat is geweldig en zoveel leuker dan in m'n daily. Maarrr; je blijft bezig. Dat is ook waarom het m'n hobby is
[ Voor 18% gewijzigd door jakob558 op 10-04-2017 14:37 ]
Afgelopen donderdag mijn BMW 118i van 2010 opgehaald. Wat een heerlijke auto en ben er zo ontzettend blij mee!! Kan me nog niet helemaal beseffen dat hij van mezelf is
:

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om bij een iDrive (CIC) systeem van 2010 achteraf nog Bluetooth toe te voegen? Het betreft een Nav. Business en die heeft standaard namelijk geen telefoon en bluethooth/usb audio mogelijkheden en vroeg me af of dit nog toe te voegen is door middel van een module. Ga zowiezo even langs de BMW dealer deze week om het na te vragen wat de mogelijkheden zijn, want online kan ik het niet vinden zover.

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om bij een iDrive (CIC) systeem van 2010 achteraf nog Bluetooth toe te voegen? Het betreft een Nav. Business en die heeft standaard namelijk geen telefoon en bluethooth/usb audio mogelijkheden en vroeg me af of dit nog toe te voegen is door middel van een module. Ga zowiezo even langs de BMW dealer deze week om het na te vragen wat de mogelijkheden zijn, want online kan ik het niet vinden zover.
Het is mogelijk om -ik dacht een MULF- module toe te voegen of te vervangen door een uitgebreidere. Maar het moet ook gecodeerd worden. Tip: Ga niet naar de BMW dealer maar wordt lid van de BMW 1 serie club op Facebook en stel daar je vraag. Die jongens kunnen vaak dingen die een dealer niet kan of wil doen...NL-RaVeR schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:14:
Afgelopen donderdag mijn BMW 118i van 2010 opgehaald. Wat een heerlijke auto en ben er zo ontzettend blij mee!! Kan me nog niet helemaal beseffen dat hij van mezelf is:
[afbeelding]
Ik heb zelf in mijn 1 serie (e87) zonder iDrive deze ingebouwd:
http://shop.fiscon-mobile.de/index.php/cat/c7890_bmw.html Die stop je in de optische ingang van je radio, haalt ergens stroom vandaan en dan werkt hij via de CD wisselaar input.
Werkt ook op iDrive zover ik weet en dan hoef je niet te programmeren.
En gefeliciteerd natuurlijk, welkom bij de club!
http://shop.fiscon-mobile.de/index.php/cat/c7890_bmw.html Die stop je in de optische ingang van je radio, haalt ergens stroom vandaan en dan werkt hij via de CD wisselaar input.
Werkt ook op iDrive zover ik weet en dan hoef je niet te programmeren.
En gefeliciteerd natuurlijk, welkom bij de club!
[ Voor 9% gewijzigd door Afvalzak op 10-04-2017 15:27 ]
Bedankt heren. Ik ga eens kijken naar dat soort oplossingen en de kosten daarvan. Heb het niet per see nodig, maar het zou leuk zijn als het erin zat.
Bestellen Tweakers hier soms nog wel eens een nieuwe BMW met alcantara? Ik hoor er heel weinig van en heb er wat over ingelezen. Voor mij klinkt het als de voordelen van kuntsleder (want alcantara is synth) en het zit lekker strak.
Aan de andere kant lees ik soms wat over "bolletjes" die na een tijd verschijnen en dat is in een auto wel zonde.
Leaserijder hier.
Aan de andere kant lees ik soms wat over "bolletjes" die na een tijd verschijnen en dat is in een auto wel zonde.
Leaserijder hier.
Het "nieuwe" scherm komt van een coupé uit 2000, maar zag er opvallend goed uit. Buitenkant een paar minieme krasjes die je met wat polijsten wel weg krijgt. Aan de binnenkant zat er vrijwel niks aan roest. Paar kleine puntjes, dus om de ellende voor te zijn inderdaad ff behandeld (anders sta ik over een tijd weer de boel open te schroeven)Joopieboy schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:50:
[...]
Heel netjes! Triest ook dat dat zo gebeurd. Binnenhuids nog roest aangepakt van je binnenscherm en in de coating gezet?
Ik schrok wel toen ik de wielkuip los trok. Er zit een afwatering onder de motorkap naast de gasveer, daar zat een partij blad in en dat stort linea recta het scherm in. En daar kwam dus een enorme bak compost uit

Maar het is wel loon naar werken. Instant resultaat
Dit is het scherm na demontage:

en

@deepbass909 Het is helaas een kwaal van de E46. Nu heb ik nog geluk dat het het voorscherm is. Het komt namelijk ook bij de achterschermen voor en dan mag je gaan slijpen en snijden etc. Maar krokante voorschermen is niks vreemds voor een E46 (en andere series rond die tijd).
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
ULF module bedoel je? Deze zijn aan de prijzige kant. Ik heb er voor mijn e46 ook naar gekeken. Alternatieven zijn goedkoper. Overigens is dit appels met peren vergelijken aangezien er al wel bluetooth in mijn 46 zit, allen de module is verouderd en kan daarom lastig pairen met moderne telefoons.IQM schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:18:
[...]
Het is mogelijk om -ik dacht een MULF- module toe te voegen of te vervangen door een uitgebreidere. Maar het moet ook gecodeerd worden. Tip: Ga niet naar de BMW dealer maar wordt lid van de BMW 1 serie club op Facebook en stel daar je vraag. Die jongens kunnen vaak dingen die een dealer niet kan of wil doen...
Als je OEM wilt, dan zou ik gaan zoeken naar een gebruikte ULF module, anders zou ik gaan voor een alternatief.
@ hierboven: Wel apart dat die dingen zo hard gaan! Ik heb bij die van mij nergens last van. Is wel in het verleden en keer overgespoten aan de voorzijde (geen schade gelukkig).Dat moet ik wel erbij zeggen.
[ Voor 11% gewijzigd door Meneer aard op 10-04-2017 19:37 ]
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Naja, zo hard.....scherm is 17 jaar oud hè
Maar als het eenmaal begint, dan zie je de roest wel doortrekken ja. Daarom de nieuwe ook bewerkt aan de binnenkant.
Ik heb een E46 (2003) gereden met alcantara m-pakketje.HyperBart schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:41:
Bestellen Tweakers hier soms nog wel eens een nieuwe BMW met alcantara? Ik hoor er heel weinig van en heb er wat over ingelezen. Voor mij klinkt het als de voordelen van kuntsleder (want alcantara is synth) en het zit lekker strak.
Leaserijder hier.
In 2015 zag de bekleding nog prima eruit.
Op langere ritten heeft het zeker mijn voorkeur boven leer of stof.
Maar slijtage is geheel afhankelijk van wat voor kleding je draagt, denk ik.
Veel spijkerbroeken of ander grove stoffen en je kan de 'bolletjes' wel verwachten.
De mijne had het overigens alleen bij de wang instap bestuurderskant (sportstoelen).
Relatief gezien zal het weinig uitmaken, met stoffen of lederen bekleding zal je met hetzelfde gedrag soortgelijke slijtage (dan wel in andere vorm) krijgen.
Side note: ik heb een stukje blank plastic op de pook van de E90 door een ring van mijn vriendin.
---
Terugkoppeling roetfilter verhaal:
De turbo dip had ik al vrij snel een verklaring voor. Bij belasting steeg de tegendruk vrij snel naar de 250 hPa en pieken naar >350 hPa. Stationair een tegendruk van >70 hPa.
Boven 3800 toeren werd de auto merkbaar geknepen.
Inmiddels ben ik een week verder met diagnose, de druksensor heb ik vervangen maar mocht niet baten.
Uiteindelijk kreeg ik een storingsmelding en was de tegendruk dusdanig hoog dat het vermogen geknepen werd.
Vanmiddag heb ik de oude roetfilter weer gemonteerd en meet ik netjes 8 hPa stationair en maximaal 200 hPa bij sportief rijgedrag.
Nu is 200 hPa wel aan de hoge kant, maar dat is ook de reden waarom er een nieuwe onder ging.
Het lijkt mij dus duidelijk dat het aan de nieuwe roetfilter ligt.
De leverancier van de webshop had hier uiteraard andere gedachten over. Woensdag gaat hij retour, ik ben benieuwd hoe dat afloopt.
Het bijkomend voordeel is dat ik nu binnen 50 minuten een roetfilter wissel op een E90
Het nadeel is dat ik mijn persoonlijk record binnenkort nog een keer mag gaan verbreken.
- knip -
Omdat hier te weinig BMW foto's worden geplaats nog maar even een sneakpeak..

Nog even wachten en dan kan ik hem ophalen

[ Voor 17% gewijzigd door Workaholic op 11-04-2017 07:47 ]
Onze privé 116i M-Sport heeft ook een Alcantara sport interieur.HyperBart schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:41:
Leaserijder hier.
De bolletjes (of pillen) zijn helaas onvermijdelijk. Maar kun je die niet met een ontpiller verwijderen? Wij hebben zo'n ding een keer voor een habbekrats bij Kruidvat gekocht. Werkt heel goed op truien, ik heb het alleen nog nooit op de autostoelen geprobeerd. (Het alcantara is bij ons nog vrij nieuw.)Raymond P schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:25:
Ik heb een E46 (2003) gereden met alcantara m-pakketje.
In 2015 zag de bekleding nog prima eruit.
Op langere ritten heeft het zeker mijn voorkeur boven leer of stof.
Maar slijtage is geheel afhankelijk van wat voor kleding je draagt, denk ik.
Veel spijkerbroeken of ander grove stoffen en je kan de 'bolletjes' wel verwachten.
De mijne had het overigens alleen bij de wang instap bestuurderskant (sportstoelen).
Relatief gezien zal het weinig uitmaken, met stoffen of lederen bekleding zal je met hetzelfde gedrag soortgelijke slijtage (dan wel in andere vorm) krijgen.
Op stoffen bekleding werkt dat in ieder geval.
Het pillen (of 'bolletjes') was dusdanig weinig dat het niet stoorde.
Wellicht zou het werken.
Ik zit wat dichter op het stuur dan de 'gemiddelde' BMW bestuurder, dus ik ben instap slijtage ook wel gewend.
Het pillen (of 'bolletjes') was dusdanig weinig dat het niet stoorde.
Wellicht zou het werken.
Ik zit wat dichter op het stuur dan de 'gemiddelde' BMW bestuurder, dus ik ben instap slijtage ook wel gewend.
- knip -
Heb het nu in mijn E90. Ziet er wel leuk uit. Maar bedenk je wel dat het alleen de zijkanten betreft. Het zit- en ruggedeelte is nog gewoon stof. Verder voelt het aan als stof. Qua duurzaamheid zit het wel goed. Nu nog niks te zien aan slijtage na 90k.HyperBart schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:41:
Leaserijder hier.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik rij bijna 2 jaar een F21 LCI met M Sport pakket, met de alcantara stoelen. Middenstuk is inderdaad stof, rand is alcantara. Geen slijtage te zien nog en deze sportstoelen zitten geweldig. Ben vrij lang (1.93) en kan er de hele dag zonder probleem in zitten.HyperBart schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:41:
MooiWorkaholic schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 07:47:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
edit: http://www.qoets.nl/BMW/M...chwarz/merkgarantie/3218/
volgens mij wel
[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 11-04-2017 14:38 ]
Juist ja, dat was ik even vergeten.MrFl0ppY schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:47:
[...]
Heb het nu in mijn E90. Ziet er wel leuk uit. Maar bedenk je wel dat het alleen de zijkanten betreft. Het zit- en ruggedeelte is nog gewoon stof. Verder voelt het aan als stof. Qua duurzaamheid zit het wel goed. Nu nog niks te zien aan slijtage na 90k.
Jupvhal schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:35:
[...]
Mooi.Komt hij bij Qoets vandaan? Ik herken nl die houten plank waar hij op staat
edit: http://www.qoets.nl/BMW/M...chwarz/merkgarantie/3218/
volgens mij wel
VERSCHRIKKELIJK... mooie wagen! Gefeliciteerd met je aankoop en veel blije en veilige kilometers gewenst.Workaholic schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:57:
[...]
JupToppers zijn het (ik heb geen aandelen
). Nog even wachten en dan is het zover!
Bij zo'n M4 valt natuurlijk alles in het niets. Maar ik ben toch wel trots op mijn daily ride.Workaholic schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 07:47:

Ach ja, minder PKs in jouw en mijn F11, maar wel meer ruimte en comfort moet je dan maar denken 😉IQM schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:10:
[...]
Bij zo'n M4 valt natuurlijk alles in het niets. Maar ik ben toch wel trots op mijn daily ride.![]()
[afbeelding]
Ik zou trouwens persoonlijk liever een M3 hebben dan een M4, een achterdeur is erg praktisch en vind het ook nog mooi staan ook 🙂
Een M3 hoort een tweedeurs sedan te zijn (E30). Of (na het verdwijnen van tweedeurs sedans uit het modellengamma) een coupe, of voor fans van motorgeluid en inwoners van warme gebieden een cabrio.
Pas bij de E90 kwam er een vierdeurs sedan. Nieuwlichterij!
Pas bij de E90 kwam er een vierdeurs sedan. Nieuwlichterij!
Qua nieuwprijs ontloopt het elkaar weinig.The_MAN schreef op woensdag 12 april 2017 @ 20:26:
Ach ja, minder PKs in jouw en mijn F11, maar wel meer ruimte en comfort moet je dan maar denken 😉
Ik zou trouwens persoonlijk liever een M3 hebben dan een M4, een achterdeur is erg praktisch en vind het ook nog mooi staan ook 🙂
De mijne heeft dan wel 125 pk minder en 300 kilo meer op het asfalt staan. Maar ik kan zonder enige moeite 600 km op een tank rijden en als ik mijn best doe 700 km. Met een M4 is dat eerder 300 km per tank. En ja, een 5 serie heeft veel meer comfort, niet in de laatste plaatst doordat het rustiger is binnen in de auto.
Als het aan mijn vrouw ligt dan is een 518d al meer dan voldoende. ('Het komt toch ook vooruit?')
Wat voor tank zit er in een M4, dikke 60 liter? Dan kun je gewoon 500 a 700 kilometer rijden. Geen circuitkilometers natuurlijk, maar een rit naar het zuiden.
Met mijn E61 is het een hobby om de range zo lang mogelijk boven de 1000 km te houden. Uiteindelijk komen er toch een paar stadsritten doorheen en gaat de range onderuit. Dan eindig ik uiteindelijk op een goede 900 km (1:13).
Met mijn E61 is het een hobby om de range zo lang mogelijk boven de 1000 km te houden. Uiteindelijk komen er toch een paar stadsritten doorheen en gaat de range onderuit. Dan eindig ik uiteindelijk op een goede 900 km (1:13).
Een M4 heeft 60 liter. Maar dan moet je alleen snelwegkilometers maken en continue achter een vrachtwagen gaan hangen met 87km/u. Misschien dat je dan met de billen samengeknepen 700km haalt. Ik heb in elk geval nog geen M4 gezien die 1 op 12 haalde.t_captain schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:04:
Wat voor tank zit er in een M4, dikke 60 liter? Dan kun je gewoon 500 a 700 kilometer rijden. Geen circuitkilometers natuurlijk, maar een rit naar het zuiden.
Wat is je persoonlijke record met je E61 diesel?
Met mijn E61 525iA is mijn record 1 op 13,05. Met de 535i tot nu toe 1 op 11,8.
1:10 moet met de nieuwste generatie M4?zeker lukken als je gewoon 130 rijdt. 1:12 is wat optimistisch.
Van de week had ik 871 km op precies 67 liter diesel. Het meeste verkeer is snelweg, voor pakweg 2/3e deel in de spits en voor 1/4e deel in Duitsland.
Mijn effectieve literprijs is iets onder de 1.10 (stukje BTW compensatie voor de zakelijke ritten). 8 cent/km voor brandstof, dik in orde!
Van de week had ik 871 km op precies 67 liter diesel. Het meeste verkeer is snelweg, voor pakweg 2/3e deel in de spits en voor 1/4e deel in Duitsland.
Mijn effectieve literprijs is iets onder de 1.10 (stukje BTW compensatie voor de zakelijke ritten). 8 cent/km voor brandstof, dik in orde!
[ Voor 23% gewijzigd door t_captain op 12-04-2017 22:15 ]
Mijn Bimmer is al een tijdje weg, maar toch een poging gewaagd en jawel 
Gefeliciteerd ! U hebt via BimmerPortal een taxirit gewonnen met één van onze BMW M235i Racing Cups op het circuit van Spa Francorchamps op 14.04.2017.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Gaaf man! Veel plezier morgen.TommyGun schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:53:
Mijn Bimmer is al een tijdje weg, maar toch een poging gewaagd en jawel
[...]
Ik vind het van binnen wel sober eerlijk gezegd. Nou is dat bij BMW wel een beetje bekend, maar mensen kraken altijd m'n auto af dat het binnen cheap is enzo, maar voor een auto van 100k+ vind ik dit ook matig.Workaholic schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:57:
[...]
JupToppers zijn het (ik heb geen aandelen
). Nog even wachten en dan is het zover!
Facts don't care about your feelings
Haha geweldig! Ook dat stickertje op de motorkap en hoe het omhoog krult, dat gaat vast hard om dat voor elkaar te krijgenTommyGun schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 13:40:
Dat was gaaf zeg, mijn eerste track experience maar dat smaakt naar meer! Met 170 km/h door Eau Rouge, 210 op de teller einde Kemmel Straight en dan vol in de ankers rond de 150 meter. Ondertussen inhalen en ingehaald worden
[afbeelding]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Via welke organisatie is dit? Of heb je iets gewonnen?TommyGun schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 13:40:
Dat was gaaf zeg, mijn eerste track experience maar dat smaakt naar meer! Met 170 km/h door Eau Rouge, 210 op de teller einde Kemmel Straight en dan vol in de ankers rond de 150 meter. Ondertussen inhalen en ingehaald worden
[afbeelding]
En wat kost zoiets?
Lijkt me leuk om ééns te doen.
Zit je naar een jong-gebruikte X5 te kijken, kom je dit tegen
.
Dit is zo'n beetje de wagen die je krijgt als je (bijna) niks verandert aan de defaults in de X5-configurator.
Klant: "Dag mijnheer de verkoper, doet u mij deze maar. Zoals hij op mijn scherm staat".
Verkoper: "De X5. Goede keuze mijnheer. Welke kleur wenst u, welk type lederen bekleding, welke pakketjes had u gewenst?"
Klant: "Nee, zoals hij hier staat is helemaal goed hoor."
Verkoper: "Euh, maar mijnheer. U wilt hem toch niet zo? Stoffen bekleding? Er zit niet eens navigatie op!"
Klant: "Oh ja, zo'n TomTom aan een zuignap staat ook niet hé? Doe dan maar met navigatie. En een dakje zoals die auto daar heeft lijkt me ook wel leuk. En als we dan toch gek aan het doen zijn, doe dan ook maar verwarmde voorstoelen. Maar verder niks hoor. Doei!!"
Je vraagt je toch af wie deze auto zo besteld heeft. Drie maand oud, nog geen 4.000km gereden en €14K van de nieuwprijs af. Lijkt me geen demo-wagen want dealers bestellen die doorgaans wel in een configuratie die ze ook nog eenvoudig kunnen verkopen.
Koop dan een 25d en kleed die een beetje leuk aan. Doet het tweedehands ook een stuk beter.

Dit is zo'n beetje de wagen die je krijgt als je (bijna) niks verandert aan de defaults in de X5-configurator.
Klant: "Dag mijnheer de verkoper, doet u mij deze maar. Zoals hij op mijn scherm staat".
Verkoper: "De X5. Goede keuze mijnheer. Welke kleur wenst u, welk type lederen bekleding, welke pakketjes had u gewenst?"
Klant: "Nee, zoals hij hier staat is helemaal goed hoor."
Verkoper: "Euh, maar mijnheer. U wilt hem toch niet zo? Stoffen bekleding? Er zit niet eens navigatie op!"
Klant: "Oh ja, zo'n TomTom aan een zuignap staat ook niet hé? Doe dan maar met navigatie. En een dakje zoals die auto daar heeft lijkt me ook wel leuk. En als we dan toch gek aan het doen zijn, doe dan ook maar verwarmde voorstoelen. Maar verder niks hoor. Doei!!"
Je vraagt je toch af wie deze auto zo besteld heeft. Drie maand oud, nog geen 4.000km gereden en €14K van de nieuwprijs af. Lijkt me geen demo-wagen want dealers bestellen die doorgaans wel in een configuratie die ze ook nog eenvoudig kunnen verkopen.
Koop dan een 25d en kleed die een beetje leuk aan. Doet het tweedehands ook een stuk beter.
[ Voor 3% gewijzigd door alexbl69 op 19-04-2017 22:24 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Kan een shortlease geweest zijn, of gewoon iemand die totaal niet geïnteresseerd is in opties. Zijn meer mensen dan je denkt...
<Zinloze tekst hier>
Zeker, buurman kon een tijdje terug niet eens vertellen of er navigatie in z'n net bestelde leasebak zat. Heel veel mensen interesseert een auto echt _niets_.GforceNL schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:30:
Kan een shortlease geweest zijn, of gewoon iemand die totaal niet geïnteresseerd is in opties. Zijn meer mensen dan je denkt...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Behalve dan, in dit geval, dat het een grote BMW isArfman schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:51:
Zeker, buurman kon een tijdje terug niet eens vertellen of er navigatie in z'n net bestelde leasebak zat. Heel veel mensen interesseert een auto echt _niets_.
Aan de andere kant is een X5 volgens mij ook standaard al best aardig uitgevoerd. Maar he is inderdaad best sneu als je 100k uitgeeft aan een auto en je niet eens lederen bekleding hebt. Maar goed, eigenlijk vind ik het al belachelijk dat BMW stoffen bekleding aanbiedt op een auto met de waarde van 1 nier.
GewonnenSanderH_ schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:37:
[...]
Via welke organisatie is dit? Of heb je iets gewonnen?
En wat kost zoiets?
Lijkt me leuk om ééns te doen.
Maar is vrij prijzig anders; http://www.spa-francorchamps.be/en/race-experience
Of je moet zelf willen rijden (eigen auto); http://www.spa-francorchamps.be/nl/public-driving-experience
Ik dacht dat je ook BMW's zelf kon besturen (dus van het circuit) maar kan het zo snel niet terugvinden.
[ Voor 29% gewijzigd door TommyGun op 20-04-2017 10:05 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
@MrFl0ppY Je krijgt natuurlijk al twee nieren voor die prijs hè. Om dan ook nog leer te willen vind ik wel wat veeleisend. 
Ik ken trouwens iemand die echt een hekel heeft aan leren bekleding, heeft zijn E38 verkocht omdat ie het er niet mee eens kon worden. Dus op zich snap ik het wel dat er mensen zijn die zo'n bak met stof kopen.
Ik ken trouwens iemand die echt een hekel heeft aan leren bekleding, heeft zijn E38 verkocht omdat ie het er niet mee eens kon worden. Dus op zich snap ik het wel dat er mensen zijn die zo'n bak met stof kopen.
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Zou zelf ook niet snel voor leer kiezen, ieder z'n ding toch? Heet en plakkend in de zomer, koud in de winter.
<Zinloze tekst hier>
True, de voornaamste reden voor leer is natuurlijk de looks en op kleine afstand de onderhoudsvriendelijkheid. Maar stof heeft zeker zijn voordelen. Leer vind ik bijvoorbeeld ook erg glad. En dat is zeker op de achterbank - bij het gebrek aan zijdelingse steun - niet fijn.
Ik hecht er ook niet veel waarde aan. Maar je ziet wel dat leer nog steeds erg goed is voor de waarde. Ondanks dat het niet de duurste optie is die je kunt bedenken is het altijd wel een pré bij de verkoop.
Ik hecht er ook niet veel waarde aan. Maar je ziet wel dat leer nog steeds erg goed is voor de waarde. Ondanks dat het niet de duurste optie is die je kunt bedenken is het altijd wel een pré bij de verkoop.
@GforceNL Dat heet en plakken kan ik me voorstellen, maar wat is stoelverwarming toch een leuke optie. 
Heb wel gemerkt dat bij het stoffen interieur de stoelen eerder warm waren dan bij de lederen, echter was dit dan wel bij een VW Golf.
Heb wel gemerkt dat bij het stoffen interieur de stoelen eerder warm waren dan bij de lederen, echter was dit dan wel bij een VW Golf.
Once again open up your bag of tricks!
Mijn vorige had half-leder, dat vond ik het beste. Leer beschadigd mij te snel. En als het warm is, is leer fucking heet
Yup, bijkomend pluspuntje van niet-leren bekleding.SwooX schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:40:
@GforceNL Dat heet en plakken kan ik me voorstellen, maar wat is stoelverwarming toch een leuke optie.
Met stoel en stuur verwarming kom je trouwens een heel eind in de winter. Zou eerder nog een standkachel nemen dan leer op de volgende .
<Zinloze tekst hier>
Ikzelf heb sensatec (nepleer) en zo warm wordt dat toch niet. (Nep) leer geeft toch wel een compleet andere uitstraling aan het interieur van een wagen ivgl met stof.
Alcantara lijkt mij ook wel leuk om te hebben. Ziet er ook wel mooi uit, zeker deze van de recente generaties.
Alcantara lijkt mij ook wel leuk om te hebben. Ziet er ook wel mooi uit, zeker deze van de recente generaties.
Daarom heeft BMW ook de optie 0453 Climate-controlled seats, front. Dat lijkt decadent maar het werkt wel.418O2 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:43:
Mijn vorige had half-leder, dat vond ik het beste. Leer beschadigd mij te snel. En als het warm is, is leer fucking heet
Ik vind het jammer dat ik geen stuurverwarming in mijn auto heb maar de standkachel maakt inderdaad een heleboel goed. Overigens wordt stoelverwarming bij leer als standaard beschouwd. Als het er niet op zit dan is dat een serieus nadeel.GforceNL schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:51:
[...]
Met stoel en stuur verwarming kom je trouwens een heel eind in de winter. Zou eerder nog een standkachel nemen dan leer op de volgende .
Ik vind leer toch echt wel een stuk fijner dan stof. ik zit er zelf lekkerder op dan op stof. Ook het warm worden valt bij mij mee, aangezien ik geen zwart leer heb, maar bij mijn E61 had ik wel zwart leer en de keren dat je er heet op moest zitten per jaar kan je wel op 1 hand tellen.
Bovendien heb je daar tegenwoordig stoelventilatie voor
Facts don't care about your feelings
Mijn E61 heeft beige leer, die heeft dat probleem niet. Ik vind het heerlijk zitten en zelfs na 10 jaar ziet het leer er nog keurig uit. Nee, voor mij geen kunstleer of alcantara.The_MAN schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:06:
[...] bij mijn E61 had ik wel zwart leer en de keren dat je er heet op moest zitten per jaar kan je wel op 1 hand tellen.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Dit topic is gesloten.