Ik ben nog steeds blij met mijn 3 cilinder 118i
Zeker na chip is het een prima blok. Veel koppel onderin en sneller dan de heilige 6 cilinder zoals vroeger in bijvoorbeeld de E46 32xi.
De oude E46 320i uit 2002 is 75kg zwaarder en een fractie van een seconde sneller op de 100 dan een standaard 118i.Wimo. schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:59:
Ik ben nog steeds blij met mijn 3 cilinder 118iZeker na chip is het een prima blok. Veel koppel onderin en sneller dan de heilige 6 cilinder zoals vroeger in bijvoorbeeld de E46 32xi.
De nieuwe 118i is trouwens net zo snel als de 116i van voor de facelift. Dat is nog een 4 cilinder en kan ook heel goed gechipt worden. (Die van mijn vrouw zit nog in de fabrieksgarantie, ik mag hem nog niet laten chippen.
Zo'n dubbel geblazen 3 pitter zou ik wel aan kunnen wennen zolang het geen cabrio is en er geen raampjes open staan als je door een tunnel rijdt. 
Ik vraag mij wel af of je daadwerkelijk een stoplichtsprint van m'n M54-tje zou winnen.
Niet dat ik dat erg zou vinden, de souplesse en het geluid toveren altijd een kleine glimlach op mijn gezicht.
Ik vraag mij wel af of je daadwerkelijk een stoplichtsprint van m'n M54-tje zou winnen.
Niet dat ik dat erg zou vinden, de souplesse en het geluid toveren altijd een kleine glimlach op mijn gezicht.
- knip -
Beetje de boel opjennen mag toch wel tegenwoordig?S_Chief schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:57:
En dat is een volledig en goed onderbouwde argument.Ik wou alleen wat tegengas geven vanwege "Wat vloeken in de kerk is, is een BMW kopen met minder dan 6 cilinders."
Once again open up your bag of tricks!
Driepitters zijn op een op andere manier leuker dan vierpitters. ze brommen wel lief, veel aardiger motoreluid van een vier-in-lijn.
Wat mij betreft is de L6 3-serie vooral een statement van comfort en niet zozeer van sportiviteit (al hebben de E36 en E46 M3 die lijnen aardig vervaagd).
Vooral een 320 (de directe nakomeling van de E21 320/6) was door het hogere gewicht en wat lagere koppel onderin nauwelijks vlotter dan een 318. Bij de E36 318is vs 320i vraag ik me af of de 18 niet sneller is. Dan is het dus echt een sportief/comfortabel keuze.
Wat mij betreft is de L6 3-serie vooral een statement van comfort en niet zozeer van sportiviteit (al hebben de E36 en E46 M3 die lijnen aardig vervaagd).
Vooral een 320 (de directe nakomeling van de E21 320/6) was door het hogere gewicht en wat lagere koppel onderin nauwelijks vlotter dan een 318. Bij de E36 318is vs 320i vraag ik me af of de 18 niet sneller is. Dan is het dus echt een sportief/comfortabel keuze.
Beetje offtopic en verkeerde timing als het gaat om het seizoen..maar wegens aanschaf nieuwe bmw.. heb ik een set splinternieuwe 18" winterbanden + velg set in de aanbieding. Origineel BMW. http://link.marktplaats.nl/m1138077814
Ontopic: M4 gekocht... can't wait
. Eerste sneak peak (dezelfde kleur en velgen)
Ontopic: M4 gekocht... can't wait

Het is ook wel een steeds moeilijker punt. Kijkend naar de G3x is de 4-cilinder 2-liter in de 530i natuurlijk al een perfecte motor. Zijdezacht. En meer vermogen heb je - zeker in ons land - niet nodig. Rij zelf momenteel de 'oude' ongeblazen 6-cilinder 528i F10 met vergelijkbaar vermogen en kom helemaal niks tekort.S_Chief schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:57:
En dat is een volledig en goed onderbouwde argument.Ik wou alleen wat tegengas geven vanwege "Wat vloeken in de kerk is, is een BMW kopen met minder dan 6 cilinders."
Maar tradities hé. Die maken - tezamen dat het gevoel dat een auto van bijna 100K wel een 6-cilinder "moet" hebben - dat er toch naar de 540i gekeken wordt. En gelukkig is het prijsverschil tussen beide types weer dusdanig geworden dat je het ook naar jezelf weer enigszins kunt verantwoorden. Het verschil is nu €7.000, waar dat bij de F1x LCI met alle belastingmeuk was opgelopen tot bijna €11.000. En dat laatste bedrag was psychologisch net iets te hoog voor een principe
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dit is gewoon geilWorkaholic schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:07:
Beetje offtopic en verkeerde timing als het gaat om het seizoen..maar wegens aanschaf nieuwe bmw.. heb ik een set splinternieuwe 18" winterbanden + velg set in de aanbieding. Origineel BMW. http://link.marktplaats.nl/m1138077814
Ontopic: M4 gekocht... can't wait. Eerste sneak peak (dezelfde kleur en velgen)
[afbeelding]
Coupe of cabrio? Persoonlijk vind ik de coupe mooier.
Nog sjieke opties? Wel echt een super wagen.
fookin mad fer it
Er is maar 1 ding op af te doen, en dat is dat je niet meer cylinders hebt dan een Astra 1.4. Zodra de Astras en Golfs naar tweepitters gaan, is een 4-pitter in een 5-serie weer okeealexbl69 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:23:
[...]
Het is ook wel een steeds moeilijker punt. Kijkend naar de G3x is de 4-cilinder 2-liter in de 530i natuurlijk al een perfecte motor. [...]
Mogen er nog vele foto's volgen én filmpjes én allesWorkaholic schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:07:
[afbeelding]
Once again open up your bag of tricks!
Instant eindbaas als je zo'n auto koopt!Workaholic schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:07:
[afbeelding]
En dan lekker heel de dag driften en bandjes oproken
[ Voor 4% gewijzigd door Het Fantoom op 30-03-2017 17:22 ]
Ik heb zelf de nieuwe G30 530i nog niet gehoord of gereden maar mijn ervaring met de BMW 2.0 viercilinders is niet dat ze zijdezacht lopen. Eerder rauw en dieselachtig. Dus als ik jou was zou ik die 528i zescilinder gewoon nog heel lang houden. (en doorsparen voor een F10 535i of G30 540ialexbl69 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:23:
[...]
Het is ook wel een steeds moeilijker punt. Kijkend naar de G3x is de 4-cilinder 2-liter in de 530i natuurlijk al een perfecte motor. Zijdezacht. En meer vermogen heb je - zeker in ons land - niet nodig. Rij zelf momenteel de 'oude' ongeblazen 6-cilinder 528i F10 met vergelijkbaar vermogen en kom helemaal niks tekort.
Maar vermogen en prestaties is erg relatief en tijd afhankelijk. Toen je de auto kocht was hij veel sneller dan de meeste andere auto's. Maar naarmate je de auto langer hebt komen er steeds meer snelle(re) auto's op de weg. Dat heb ik nu al met 3 BMW's ervaren. (E46 320d, E61 525i en nu F11 535)
Absoluut gezien heb je nog steeds voldoende vermogen maar je voelt je niet meer zo sportief als vroeger toen je iedereen makkelijk voor bleef.
PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM
Daar zat ik ook al aan te denken maar er zit al een telefoon houder naast de radio (van bmw zelf).418O2 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:41:
Kan je een telefoon houder op zetten gok ik
PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM
Houder voor de navigatie? Zo'n oude VDO Dayton ofzo. Die waren in de tijd van de E46 best in. En volgens mij nog standaard geleverd bij een bepaalde businessline (dan zit die in de asbak).daxcy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:43:
[...]
Daar zat ik ook al aan te denken maar er zit al een telefoon houder naast de radio (van bmw zelf).
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Lijkt een stukje 3D-printed huisvlijt.daxcy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:39:
Vraagje tussendoor:
Weet iemand wat dit is?
[afbeelding]
Of als kauwobject in de file gebruikt door een gefrustreerde vorige eigenaar_Arthur schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:06:
Lijkt een stukje 3D-printed huisvlijt.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Die gaatjes zijn ook gek. Is er gerookt in de auto? Dan zou het evt iets van extra asbak oid kunnen zijn? Alhoewel me dat ook onwaarschijnlijk lijkt.
fookin mad fer it
Zou best kunnen. Kan zo op internet geen voorbeelden vinden helaas.Kecin schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:57:
[...]
Houder voor de navigatie? Zo'n oude VDO Dayton ofzo. Die waren in de tijd van de E46 best in. En volgens mij nog standaard geleverd bij een bepaalde businessline (dan zit die in de asbak).
De gaatjes zijn idd apart. Er is in gerookt helaas maar ik ruik er verder niks van. Goed schoongemaakt door de garage gok ik zo. Zou het wel heel raar vinden om daar een asbak te plaatsen en vooral als je dan lullig een raampje open zet (of het dak). Ik ga straks vragen als de garage waar ik de auto gekocht dit voor mij eruit kan halen.DikkeBMW schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:54:
Die gaatjes zijn ook gek. Is er gerookt in de auto? Dan zou het evt iets van extra asbak oid kunnen zijn? Alhoewel me dat ook onwaarschijnlijk lijkt.
Is dat niet een of andere (gare) bluetooth speaker oid.?daxcy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:39:
Vraagje tussendoor:
Weet iemand wat dit is?
[afbeelding]
Wat voor knopjes zitten er op de zijkant? Lijkt volume omhoog/omlaag en power te zijn?
Er zitten geen knopjes op? Dat zijn letters waar ik niks uit op kan halen. Meeste hiervan zijn er al af gepeuterd hahaSuBBaSS schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:25:
[...]
Is dat niet een of andere (gare) bluetooth speaker oid.?
Wat voor knopjes zitten er op de zijkant? Lijkt volume omhoog/omlaag en power te zijn?
Dat rechtsonder op het ding is dus tekst?daxcy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:27:
[...]
Er zitten geen knopjes op? Dat zijn letters waar ik niks uit op kan halen. Meeste hiervan zijn er al af gepeuterd haha
Mysterieus hoor!
En "mooi" stukje huisvlijt. Die gaatjes lijken er handmatig ingemaakt te zijn. Heb je al eens geprobeerd om te kijken hoe het aangesloten zit?
Niet echt, heb de auto pas sinds gisteren. Het rare aan dit 'ding' is dat het precies het zelfde eruit ziet als de rest van mijn dashboard. Het materiaal zeg maar. En vind het een beetje krom ingebouwd om te zeggen dat dit door BMW zelf is gedaan jaren terug..SuBBaSS schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:36:
[...]
Dat rechtsonder op het ding is dus tekst?
Mysterieus hoor!
En "mooi" stukje huisvlijt. Die gaatjes lijken er handmatig ingemaakt te zijn. Heb je al eens geprobeerd om te kijken hoe het aangesloten zit?
Het doet me een beetje denken aan zo'n Parrot houder...
Het ziet eruit als een stuk plastic dat zijn functionaliteit verloren heeft en verwijderd moet worden. 
Wellicht is het nog te recyclen als vuilniszakvuller.
- knip -
Dit dusRaymond P schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:02:
Het ziet eruit als een stuk plastic dat zijn functionaliteit verloren heeft en verwijderd moet worden.
Weight reduction broRaymond P schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:02:
fookin mad fer it
het lijkt op een steuntje voor eem tomtom oid:

aan de andere kant, misschien in het wel een bekerhouder die verwarmt wordt door het ventilatierooster

aan de andere kant, misschien in het wel een bekerhouder die verwarmt wordt door het ventilatierooster
[ Voor 32% gewijzigd door spank_mojoo op 31-03-2017 15:11 ]
Dit bedoelde ik inderdaadspank_mojoo schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:10:
het lijkt op een steuntje voor eem tomtom oid:
[afbeelding]
De VDO Dayton werd vaak in de asbak gebouwd:

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Mooi prijsje voor een goed uitgeruste 6 cilinder, of zie ik iets over het hoofd buiten het feit dat hij niet van de jongste is (en die godsgruwelijke interieurlijsten
)?

http://www.bmwpremiumsele...5d-coupe/details-nqbn4xsl

[ Voor 29% gewijzigd door SanderH_ op 01-04-2017 13:05 ]
Schade op de voorbumper linksonder (bestuurderskant)? Of is dat reflectie?
Minpunten die ik zie zijn automaat, ontbreken van M-pakket en een suffe set velgen.
Pluspunten die ik zie zijn automaat, ontbreken van M-pakket en de mooie velgen.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ook prima natuurlijk als je daar tevreden mee bent.EvaluationCopy schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:34:
Pluspunten die ik zie zijn automaat, ontbreken van M-pakket en de mooie velgen.
Pluspunten die ik zie zijn automaat en de velgen voor de winterbanden.
Minpunten ontbreken van M-pakket (en dus geen zwarte hemel
)
Minpunten ontbreken van M-pakket (en dus geen zwarte hemel
Ben je wel lekker snel op de camping met je caravanSwooX schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:03:
Zo de knetters, dat zal gaan.
https://link.marktplaats.nl/m1151429607
Welke caravan? Man bij volgas trek je zo ongeveer het chassis onder de caravan vandaan._Arthur schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:09:
[...]
Ben je wel lekker snel op de camping met je caravan

Ik weet niet hoe de prijzen in België liggen maar de prijs is denk ik wel redelijk. Maar was dit echt de mooiste die je kon vinden voor dit geld? Zo heel compleet vindt ik hem namelijk niet. En echt heel bijzondere opties heeft hij ook niet. Hoeveel garantie krijg je op deze wagen bij de dealer?SanderH_ schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:58:
Mooi prijsje voor een goed uitgeruste 6 cilinder, of zie ik iets over het hoofd buiten het feit dat hij niet van de jongste is (en die godsgruwelijke interieurlijsten)?
[afbeelding]
Ik zou nog even verder kijken als ik jou was...
[ Voor 13% gewijzigd door IQM op 01-04-2017 21:01 ]
Waarom zou je anders een trekhaak hebben onder een auto met 800pk?IQM schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:49:
Welke caravan? Man bij volgas trek je zo ongeveer het chassis onder de caravan vandaan.
Omdat de trailer met je trackdayauto te trekken_Arthur schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:04:
[...]
Waarom zou je anders een trekhaak hebben onder een auto met 800pk?
BMW heeft wel een mooie Twin power slogan op de motor deksels staan. Daarmee weken ze de indruk dat er 2 turbo's op een blok zitten. In werkelijkheid is dat zeker niet altijd waar.\Raymond P schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:50:
Zo'n dubbel geblazen 3 pitter zou ik wel aan kunnen wennen zolang het geen cabrio is en er geen raampjes open staan als je door een tunnel rijdt.
De B37 en B38 hebben een enkele monoscroll turbo met variabele geometrie.
Misschien moeten we twin power dan meer uitleggen als Turbo en Vanos.
Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+
Nouja, er staat "power" en niet "turbo".mash_man02 schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:36:
BMW heeft wel een mooie Twin power slogan op de motor deksels staan. Daarmee weken ze de indruk dat er 2 turbo's op een blok zitten. In werkelijkheid is dat zeker niet altijd waar.\
En ja, marketing en hun termen: eigenlijk moet je als consument aan al de krachttermen 0,0 waarde hechten.
Was gister op tv een leuke "eco-terpentine"... terpentine welke 'ecologisch' is....
Dan blijft de vraag waarvan hebben we er 2 wat voor "power" zorgt :-)_Arthur schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:43:
[...]
Nouja, er staat "power" en niet "turbo".
En ja, marketing en hun termen: eigenlijk moet je als consument aan al de krachttermen 0,0 waarde hechten.
Was gister op tv een leuke "eco-terpentine"... terpentine welke 'ecologisch' is....
Het is niet de turbo, het is ook geen twin scroll. wil er iemand nog een gooi doen ? Voor de eeuwige roem dan ?.....
Niet dat ik anti BMW of wo ben hoor, ik heb zelf net een nieuwe leaser besteld.
Bmw 116DA steptronic corporate lease edition
Alpine Weiss III
Executive pakket
Comfort pakket
Sportstoelen
Adaptive Led met High beam assist
Style 378 16" LM
HK audio
DAB-tuner
Voor mij even geen grote sport velgen, met 55k per jaar vindt ik het beter om te gaan voor wat meer comfort.
Mijn huidige Volvo v40 D2 summum 14%, is voor het mooie als wat te straf op 17'.
[ Voor 29% gewijzigd door mash_man02 op 02-04-2017 10:01 ]
In elk geval 2 cilinders (minimaal)mash_man02 schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:54:
Dan blijft de vraag waarvan hebben we er 2 wat voor "power" zorgt :-)
Good to know.mash_man02 schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:36:
[...]
BMW heeft wel een mooie Twin power slogan op de motor deksels staan. Daarmee weken ze de indruk dat er 2 turbo's op een blok zitten. In werkelijkheid is dat zeker niet altijd waar.\
De B37 en B38 hebben een enkele monoscroll turbo met variabele geometrie.
Misschien moeten we twin power dan meer uitleggen als Turbo en Vanos.
Wat een naampje al niet doet.
- knip -
Idd, dat doet natuurlijk niets af aan het feit dat het hele mooie innovatieve stukjes technologie zijn.
Momenteel rijd ik een Volkswagen Golf VII 1.6 TDI Highline uit 2013 met veel tevredenheid (inmiddels rond de 125.000 kilometer). Omdat ik erg veel kilometers per jaar rijd (+- 35.000 per jaar, leaseauto zit er helaas niet in) ben ik min of meer 'verplicht' om na een periode van 2-3 jaar te kijken naar een nieuwe jong gebruikte occasion wil ik nog iets van restwaarde van mijn vorige auto overhouden. Ik had mijzelf voorgenomen om nog even door te rijden in de Golf, maar nu stuitte ik onlangs op een MINI Cooper D uit 2014 met slechts 44dkm op de teller. Helemaal vol met opties: leren sportstoelen, LED-verlichting, HUD, het grote navigatiescherm etc. Nu lees ik helaas weinig ervaringen over de MINI's. De testen die ik lees zijn veelal positief, vooral over het rijgedrag en het feit dat de MINI sinds 2014 een serieuze stap heeft gemaakt qua interieur en comfort (mede door BMW).
Afgelopen weekend heb ik een korte proefrit gemaakt, zonder de gedachte om direct tot aankoop over te gaan. De proefrit zelf was lastig, aangezien het keihard regende. Dan maak je toch minder ontspannen zo'n proefrit. Maar het inruilvoorstel dat ik nog ontving voor mijn Golf was dermate gunstig, dat ik begon te twijfelen over de aanschaf. Ik ben zelf vrij lang (1,98m) en kon prima voorin zitten. Achterin is vanzelfsprekend weinig ruimte, maar die ruimte heb ik niet nodig. 90% van de ritten zit ik alleen in de auto. Het betreft een driedeurs-uitvoering, dus qua gemak zou ik wel wat inleveren (tas op de achterbank zetten bijvoorbeeld).
Nu zit ik erg te dubben of ik tot aanschaf over moet gaan. Zijn er ervaringen hier met het MINI Cooper model vanaf 2014? Hoe zit het qua comfort op de lange ritten (ik zal veel snelwegkilometers maken)? Ik ben groot fan van alle opties en gadgets, dus dat speelt zeker mee. Ik zit echter met name met het comfort op de lange termijn. Ik wil er toch weer 2-3 jaar in rijden. Qua restwaarde weet ik dat t wel goed zit met MINI's.
En weet iemand hoe het zit met de serviceintervallen? Ik weet de de Golf eens per twee jaar moet of om de 30.000 kilometer (wat eerst komt). Dat is een gunstige interval, meestal geef ik de Golf jaarlijks een longlife beurt en kan hij er weer een jaar tegenaan.
Liever schaf ik weer een C-segment auto aan (heb ook zeker de BMW 1-serie overwogen), maar dan praat je toch over aanzienlijk andere bedragen wanneer je deze rijk uitgevoerd wil aanschaffen (diesel, vanaf 2014, <60.000 kilometer, navigatie en xenon).
Ik hoor graag jullie mening
.
Afgelopen weekend heb ik een korte proefrit gemaakt, zonder de gedachte om direct tot aankoop over te gaan. De proefrit zelf was lastig, aangezien het keihard regende. Dan maak je toch minder ontspannen zo'n proefrit. Maar het inruilvoorstel dat ik nog ontving voor mijn Golf was dermate gunstig, dat ik begon te twijfelen over de aanschaf. Ik ben zelf vrij lang (1,98m) en kon prima voorin zitten. Achterin is vanzelfsprekend weinig ruimte, maar die ruimte heb ik niet nodig. 90% van de ritten zit ik alleen in de auto. Het betreft een driedeurs-uitvoering, dus qua gemak zou ik wel wat inleveren (tas op de achterbank zetten bijvoorbeeld).
Nu zit ik erg te dubben of ik tot aanschaf over moet gaan. Zijn er ervaringen hier met het MINI Cooper model vanaf 2014? Hoe zit het qua comfort op de lange ritten (ik zal veel snelwegkilometers maken)? Ik ben groot fan van alle opties en gadgets, dus dat speelt zeker mee. Ik zit echter met name met het comfort op de lange termijn. Ik wil er toch weer 2-3 jaar in rijden. Qua restwaarde weet ik dat t wel goed zit met MINI's.
En weet iemand hoe het zit met de serviceintervallen? Ik weet de de Golf eens per twee jaar moet of om de 30.000 kilometer (wat eerst komt). Dat is een gunstige interval, meestal geef ik de Golf jaarlijks een longlife beurt en kan hij er weer een jaar tegenaan.
Liever schaf ik weer een C-segment auto aan (heb ook zeker de BMW 1-serie overwogen), maar dan praat je toch over aanzienlijk andere bedragen wanneer je deze rijk uitgevoerd wil aanschaffen (diesel, vanaf 2014, <60.000 kilometer, navigatie en xenon).
Ik hoor graag jullie mening
Allereerst: Je stelt deze vragen in het BMW topic, dat weet je? Ook al is Mini een onderdeel van de BMW Group, het is en blijft een Mini en geen BMW. Qua technieken en gebruikte onderdelen zijn er wel overeenkomsten maar qua rijden is het een heel andere auto. Nu wil het wel zo zijn dat BMW rijders vaak een Mini als vervangend vervoer meekrijgen en zodoende wel goed vergelijkingsmateriaal hebben.VeeGee schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:43:
Momenteel rijd ik een Volkswagen Golf VII 1.6 TDI Highline uit 2013 met veel tevredenheid (inmiddels rond de 125.000 kilometer). Omdat ik erg veel kilometers per jaar rijd (+- 35.000 per jaar, leaseauto zit er helaas niet in) ben ik min of meer 'verplicht' om na een periode van 2-3 jaar te kijken naar een nieuwe jong gebruikte occasion wil ik nog iets van restwaarde van mijn vorige auto overhouden. Ik had mijzelf voorgenomen om nog even door te rijden in de Golf, maar nu stuitte ik onlangs op een MINI Cooper D uit 2014 met slechts 44dkm op de teller. Helemaal vol met opties: leren sportstoelen, LED-verlichting, HUD, het grote navigatiescherm etc. Nu lees ik helaas weinig ervaringen over de MINI's. De testen die ik lees zijn veelal positief, vooral over het rijgedrag en het feit dat de MINI sinds 2014 een serieuze stap heeft gemaakt qua interieur en comfort (mede door BMW).
Ik hoor graag jullie mening.
Maar om terug te komen op je vragen. Ik heb geen ervaring met een Mini Diesel, alleen met een Cooper S van 2015. En dat was een heerlijk wagentje voor het betere gooi- en smijtwerk. Die 2.0 turbo is echt bij de les. Maar het is geen auto waar ik 35.000 per jaar in zou kunnen zitten. (En ik ben ongeveer net zo lang als jij.) Hoe goed de sportstoeltjes ook zijn. Een Mini is daarom naar mijn mening nog steeds niet echt geschikt om serieus lange afstanden te rijden. En dat is de F20 1 serie M-Sport van mijn vrouw ook niet. Als ik daar een uur in gezeten heb dan voel ik dat wel. In mijn eigen 5 serie heb ik na 3 uur rijden nog steeds nergens last van.
Als je een redelijk volle 1 serie te duur vindt dan zou je eens in Duitsland moeten kijken. Daar zijn de auto's completer uitgerust en bijna altijd goedkoper dan hier. En importeren kun je zelf of voor een vergoeding laten doen.
Maar kijk ook eens met een schuin oog naar de F30 3 serie. Wie weet is die niet eens zoveel duurder. Daar rijden er immers meer van rond en dan werkt het beter dat de prijs bepaald wordt door vraag en aanbod. Dat rijdt nog comfortabeler als je zoveel km's rijdt. En ook een 320d is echt superzuinig te rijden.
IQM schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:28:
[...]
Allereerst: Je stelt deze vragen in het BMW topic, dat weet je? Ook al is Mini een onderdeel van de BMW Group, het is en blijft een Mini en geen BMW. Qua technieken en gebruikte onderdelen zijn er wel overeenkomsten maar qua rijden is het een heel andere auto. Nu wil het wel zo zijn dat BMW rijders vaak een Mini als vervangend vervoer meekrijgen en zodoende wel goed vergelijkingsmateriaal hebben.
Tsja, waar moet hij anders heen. Is er een Mini-topic (geen minitopicJeffrey0416 schreef op woensdag 4 november 2015 @ 07:41:
[...]
In dit topic kun je al je vragen over BMW kwijt en met andere BMW-bezitters praten. Ook Mini-, Alpina- en Rolls-Royce eigenaren zijn hier van harte welkom.
Precies! Dat las ik ook, vandaar mijn vraag. Maar dank voor de input. Het is dagelijks ongeveer 60km enkele reis naar mijn werk. Allemaal snelweg. Is de MINI dan echt zo oncomfortabel? Zelfs met de aangepaste driving profiles?S_Chief schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:31:
[...]
[...]
Tsja, waar moet hij anders heen. Is er een Mini-topic (geen minitopic)?
Een 3-serie zie ik mezelf niet zo snel rijden. Veel te groot voor wat ik dagelijks nodig heb. Een 1-serie zou ruim voldoende zijn.
Dan nog even wat anders: hoe 'mannelijk' vinden jullie tweakers een MINI? Ik weet het, het mag geen rol spelen, maar ergens doet het dat toch.

Niks mis mee hoor
Koop gewoon wat je zelf leuk vindt
Gewoon kopen wat jezelf wilt. Maar als je echt interesse hebt kan je toch nog wel een grotere proefrit rijden? Het is geen kilo kaas wat je gaat kopen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Yay! I'm joining the club 
Afgelopen weekend mijn eerste BMW gekocht, namelijk een 118i Business Line van eind 2010. Mag hem donderdag ophalen en kan bijna niet wachten. Vanavond schop ik mijn peugeot 206 de deur uit
Afgelopen weekend mijn eerste BMW gekocht, namelijk een 118i Business Line van eind 2010. Mag hem donderdag ophalen en kan bijna niet wachten. Vanavond schop ik mijn peugeot 206 de deur uit
Nice! Hoeveel op de teller?NL-RaVeR schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:32:
Yay! I'm joining the club
Ik ben, na nu wat meer gereden te hebben, echt blij met mijn 1serie. Goed, verbruik is niet geweldig, maar daar staat rijplezier tegenover.
fookin mad fer it
Hij heeft ongeveer 160k op de teller. Ik rij zelf niet heel veel, maar wou gewoon een goede auto onder mijn kont.
Ik vind een mini niet mannelijk, maar heb er als leen auto meerdere malen een mee gehad, fijne auto, alleen loopt het dak te ver door naar voren waardoor je als voorste bij het stoplicht het licht niet ziet... 60km enkele weg dagelijks kan makkelijk met een mini, maar zelf zou ik liever een 1 of 3-serie rijden. Met 100-120k km uit DE halen en je rijd er zo nog 5-6 jaar mee door, ook met 35k km per jaar.VeeGee schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:49:
[...]
Precies! Dat las ik ook, vandaar mijn vraag. Maar dank voor de input. Het is dagelijks ongeveer 60km enkele reis naar mijn werk. Allemaal snelweg. Is de MINI dan echt zo oncomfortabel? Zelfs met de aangepaste driving profiles?
Een 3-serie zie ik mezelf niet zo snel rijden. Veel te groot voor wat ik dagelijks nodig heb. Een 1-serie zou ruim voldoende zijn.
Dan nog even wat anders: hoe 'mannelijk' vinden jullie tweakers een MINI? Ik weet het, het mag geen rol spelen, maar ergens doet het dat toch.
[ Voor 6% gewijzigd door The_MAN op 03-04-2017 18:42 ]
Moest wel even gniffelen, Je nick en dan een 1 serie rijdenDikkeBMW schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:36:
Ik ben, na nu wat meer gereden te hebben, echt blij met mijn 1serie.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
En alleen daarom al zou ik er zelf nooit een kopen. Want kan idem onderschrijven; dingen rijden prima en best rap. Maar de Mini's die ik heb gereden, waren echter NOG harder afgeveerd dan mijn E87 met sportonderstel en 17" RFTs.The_MAN schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:40:
alleen loopt het dak te ver door naar voren waardoor je als voorste bij het stoplicht het licht niet ziet...
Kart++ zeg maar
Nick is al een stuk ouder dan de auto, en puur een reference naar hét filmpjeDexterDee schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:47:
[...]
Moest wel even gniffelen, Je nick en dan een 1 serie rijden
Ooit, ooit.
fookin mad fer it
Een 1 serie kan ook dik zijn hoor
Schijnen ook super te rijden.

Ik heb twee ervaringen met Mini's. Als leenauto bij de BMW merkdealer omstreeks 2009-2010 toen ik een lease-einser reed, en afgelopen jaar als huurauto op vakantie. De eerste beviel me eerlijk gezegd veel beter dan de 2e.
Het model van 2016 is een beetje te groot en zwaar geworden. Om te herinneren aan de sportieve inborst van een Mini was hij best stevig geveerd (misschien wel iets te strak), maar tegelijk zat er wat indirectie op de besturing, alles ging een tikje vertraagd. De auto stuurde ongeveer even sloom en indirect als mijn 5, dat past gewoon niet bij een Mini.
Het model van 2016 is een beetje te groot en zwaar geworden. Om te herinneren aan de sportieve inborst van een Mini was hij best stevig geveerd (misschien wel iets te strak), maar tegelijk zat er wat indirectie op de besturing, alles ging een tikje vertraagd. De auto stuurde ongeveer even sloom en indirect als mijn 5, dat past gewoon niet bij een Mini.
Het is een combinatie van dempers, vering en wielbasis.Een Mini is een auto die heel straf is afgeveerd en een korte wielbasis heeft. Je kunt hem bijna haaks door een bocht heen trekken. En ook dringt er best wel wat geluid de cabine binnen. Dit soort eigenschappen zijn leuk om eens flink te boenderen over rotonden of op een klaverblad. Maar als je 100km aan één stuk moet rijden dan werkt de stugge vering en het monotone geluid van de motor en uitlaat erg vermoeiend. Een BMW 1 serie is ook sportief maar wel iets stiller en comfortabeler dan een Mini. De motoren in de Mini en 1 serie zijn dezelfde, daar ligt het niet aan. Het is afstelling.VeeGee schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:49:
[...]
Precies! Dat las ik ook, vandaar mijn vraag. Maar dank voor de input. Het is dagelijks ongeveer 60km enkele reis naar mijn werk. Allemaal snelweg. Is de MINI dan echt zo oncomfortabel? Zelfs met de aangepaste driving profiles?
Driving profiles zijn instellingen van stuurbekrachtiging, gasrespons en schakeltijden van een automaat. Het heeft geen directe invloed op de wegligging. Een Mini heeft namelijk geen optionele adaptieve dempers, alleen een sportonderstel.
Of je de Mini comfortabel genoeg vindt kun je het beste beoordelen door te vragen of je dezelfde route als naar je werk mag proefrijden. Of hij mannelijk genoeg is daar zou ik mij helemaal niets van aantrekken.Feit is wel dat de meeste Mini bestuurders vrouwen zijn.
Mooie anekdote over de wegligging van een Mini: Ik had een paar dagen een Mini van de dealer mee. Mijn vrouw -zwanger van onze oudste- en ik reden over een ouderwetse klinkerweg. Zegt mijn vrouw ineens: "Rij toch niet zo hard!" Ik reed toen nog niet eens 50km/u. Die Mini Cooper (uit 2004) gaf alle trillingen heel goed door aan de inzettenden.
huh.. is "het filmpje" niet van begin 2016?DikkeBMW schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:00:
[...]
Nick is al een stuk ouder dan de auto, en puur een reference naar hét filmpje
Ooit, ooit.
En je auto van 2004?
[ Voor 3% gewijzigd door spank_mojoo op 04-04-2017 08:45 ]
Tsja een Mini. Het zit voor mij in hetzelfde straatje als een Fiat 500. Chicks love it en dat zou genoeg moeten zeggen over de mannelijkheid
.
En die 1 serie coupe is inderdaad prachtig! Maar kost echt veel te veel voor wat je ervoor terug krijgt.
En die 1 serie coupe is inderdaad prachtig! Maar kost echt veel te veel voor wat je ervoor terug krijgt.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Nee ik bedoelde dat ik die nick al een stuk langer heb dan de autospank_mojoo schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:41:
[...]
huh.. is "het filmpje" niet van begin 2016?
En je auto van 2004?
fookin mad fer it
Waarom? Dat kun je dan wel over alle auto's boven de 50k zeggen.MrFl0ppY schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:47:
Tsja een Mini. Het zit voor mij in hetzelfde straatje als een Fiat 500. Chicks love it en dat zou genoeg moeten zeggen over de mannelijkheid.
Maar als je op de 1M doelt, die zal minder afschrijven dan een M3/M4 en wat dat betreft een betere koop zijn.
Toevallig kwam er afgelopen weekend een klant met zo'n zelfde ding voorbij (ik repareer GM5 modules voor de hobbydaxcy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:39:
Vraagje tussendoor:
Weet iemand wat dit is?
[afbeelding]

Haha jup, dat is hem. Ik heb dat lelijk ding bij mij er al uit gehaald alleen nu mis ik 2 vinnen van me ventilator... Ik zit te twijfelen om ergens anders een nieuwe of een gebruikte te halen. Of ik haal iets dat voor die ventilator gaat zitten zoals een telefoonhouder..JdM schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:43:
[...]
Toevallig kwam er afgelopen weekend een klant met zo'n zelfde ding voorbij (ik repareer GM5 modules voor de hobby) en ik mocht een paar foto's maken. Hij was bij hem niet meer functioneel, maar dit moet het denk ik zijn?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Yes yes yes yes yes yes!!!!
G30 530e is geleverd in de garage! Asap alles in orde brengen en hopelijk maandagmorgen ophaling!
Maar uitzicht was al VET
G30 530e is geleverd in de garage! Asap alles in orde brengen en hopelijk maandagmorgen ophaling!
Maar uitzicht was al VET
Never ever financial advice...
Lekkerrrr! Pics als hij binnen iskazzzdafke schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:17:
Yes yes yes yes yes yes!!!!
Maar uitzicht was al VET![]()
Ik heb zojuist vernomen dat de Production Date op Bimmerwork gevuld is met de datum van vandaag (2017-04-05).
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat ik hem bij de dealer op kan halen?
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat ik hem bij de dealer op kan halen?
Meld me hier ook even. 
Sinds kort in het bezit van een 1 serie, na jaren een Audi A3 te hebben gereden in de lease. Vind het een heerlijke auto, ook voor langere afstanden (240km woon/werk per dag). Eigenlijk is het vergelijk met de A3 heel simpel; qua weggedrag is de BMW superieur. Qua interieur, doordachtheid media en navigatie en comfort was de A3 beter.

Het is een F21 M-Sport 118D Automaat uit 2013, gehaald in Duitsland. Redelijk vol qua opties, alleen helaas niet de Navi Pro.
Sinds kort in het bezit van een 1 serie, na jaren een Audi A3 te hebben gereden in de lease. Vind het een heerlijke auto, ook voor langere afstanden (240km woon/werk per dag). Eigenlijk is het vergelijk met de A3 heel simpel; qua weggedrag is de BMW superieur. Qua interieur, doordachtheid media en navigatie en comfort was de A3 beter.

Het is een F21 M-Sport 118D Automaat uit 2013, gehaald in Duitsland. Redelijk vol qua opties, alleen helaas niet de Navi Pro.
Een M3/M4 schrijft natuurlijk in absulute getallen enorm af, maar relatief gezien doet hij het niet eens zo slecht.Het Fantoom schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:19:
[...]
Waarom? Dat kun je dan wel over alle auto's boven de 50k zeggen.
Maar als je op de 1M doelt, die zal minder afschrijven dan een M3/M4 en wat dat betreft een betere koop zijn.
Een mooie E46 M3 uit 2003 levert nog 20k op, dat is bijna 25% van de oorspronkelijke nieuwwaarde na 14 jaar!
Een 325Ci uit hetzelfde jaar en in vergelijkbare staat koop je voor pakweg 7k, en dat is nog geen 15% van de oorspronkelijke nieuwwaarde.
Of een BMW 135iM of 235iM dezelfde cultstatus zal behalen en de restwaarde van een M3 zal halen, ...?
Een week later staat die daar wel. Maar dan moet de dealer hem nog gereed maken.Whatevar schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:56:
Ik heb zojuist vernomen dat de Production Date op Bimmerwork gevuld is met de datum van vandaag (2017-04-05).
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Super, dank voor de reactie!Morpheusk schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:19:
[...]
Een week later staat die daar wel. Maar dan moet de dealer hem nog gereed maken.
Mijn F11 535i is na 6 jaar ook nog maar 21% van zijn oorspronkelijke waarde (€ 125.000,-). Alleen heb ik hem nog maar net gekocht. Ik denk dat ik de komende 5 jaar net zo veel afschrijf als de eerste eigenaar per jaar deed...t_captain schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:06:
Een mooie E46 M3 uit 2003 levert nog 20k op, dat is bijna 25% van de oorspronkelijke nieuwwaarde na 14 jaar!
Een 325Ci uit hetzelfde jaar en in vergelijkbare staat koop je voor pakweg 7k, en dat is nog geen 15% van de oorspronkelijke nieuwwaarde.
Mooie wagen, mooie kleur ook. Wij hebben voor mijn vrouw ook gekeken naar Estoril blauw maar het is uiteindelijk toch een Glacier Silber M-Sport geworden. Valt iets minder op en had als demo nog maar net 4.000km op de klok.d0s schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:39:
Meld me hier ook even.
Navi Pro is jammer, dat grote scherm is heel prettig. (de harddisk daar mis je helemaal niets aan hoor.) Maar gelukkig heb je wel goede stoelen en een heerlijke automaat. Als je ook het HiFi systeem hebt dan heb je zo'n beetje alles wat je nodig hebt voor veel kilometers...
Gelukkig heb je niet de 18" M-sport velgen. Dat haalt het laatste beetje comfort er ook nog uit. En het M-Sport onderstel is al best stug.
[ Voor 3% gewijzigd door IQM op 05-04-2017 23:43 ]
Helaas niet het HiFi systeem, en dat is ook wel te merken.. Had al wel gehoord dat dit bij BMW standaard niet geweldig is. Wellicht nog ooit een upgrade tegenaan gooien ;-)
Wel snelheidsbordenherkenning, regensensor en stoelverwarming.
Ik had op de A3 18' en nu inderdaad de 17' en daar ben ik heel blij mee. De A3 was veel stugger, ik ben benieuwd of dat echt in de velgen zat of juist meer in het onderstel. Ik vond het jammer dat er niet de 18' M-sport onderlagen maar achteraf vind ik deze perfect, ze passen prima bij deze kleur.
Wel snelheidsbordenherkenning, regensensor en stoelverwarming.
Ik had op de A3 18' en nu inderdaad de 17' en daar ben ik heel blij mee. De A3 was veel stugger, ik ben benieuwd of dat echt in de velgen zat of juist meer in het onderstel. Ik vond het jammer dat er niet de 18' M-sport onderlagen maar achteraf vind ik deze perfect, ze passen prima bij deze kleur.
Navi pro kan je los kopen en je huidige vervangen. En dan je huidige verkopen. Ligt eraan of je de CIC, CCC of high hebt natuurlijk wat het kost en opbrengt.
Heb nog steeds erg spijt dat ik onze BMW verkocht heb en heb gekozen voor cheap @ss leasen 308sw. .... ppfff. Ok voor € 200 pm een gezins auto rijden is wel erg fijn, maar auto rijden is nu echt van A naar B geworden. Zelfs als de lease ed. met speciaal leer en een Gladen audio upgrade.
My advice never do it
Ben nu op zoek naar een nieuwe uitdaging qua werk als IT manager. Als ik werk kan vinden in de buurt, dan wordt het geen lease meer, maar linea recta op autoscout24.de oid zoeken naar een mooie 3 touring.
Zag net een hele mooi in Roermond TK staan. 325D high exec. in de kleur die ik wil. donker grijs metallic .
Wordt dan meteen een weekend lang detaillen en goeie laag cancoat erop.
Verheug me er nu al weer op om met plezier auto te rijden. Nu heb ik alleen plezier als ik op de R6 spring.
Heb nog steeds erg spijt dat ik onze BMW verkocht heb en heb gekozen voor cheap @ss leasen 308sw. .... ppfff. Ok voor € 200 pm een gezins auto rijden is wel erg fijn, maar auto rijden is nu echt van A naar B geworden. Zelfs als de lease ed. met speciaal leer en een Gladen audio upgrade.
My advice never do it
Ben nu op zoek naar een nieuwe uitdaging qua werk als IT manager. Als ik werk kan vinden in de buurt, dan wordt het geen lease meer, maar linea recta op autoscout24.de oid zoeken naar een mooie 3 touring.
Zag net een hele mooi in Roermond TK staan. 325D high exec. in de kleur die ik wil. donker grijs metallic .
Wordt dan meteen een weekend lang detaillen en goeie laag cancoat erop.
Verheug me er nu al weer op om met plezier auto te rijden. Nu heb ik alleen plezier als ik op de R6 spring.
[quote]Unknown Alien schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:49:
Heb nog steeds erg spijt dat ik onze BMW verkocht heb en heb gekozen voor cheap @ss leasen 308sw. .... ppfff. Ok voor € 200 pm een gezins auto rijden is wel erg fijn, maar auto rijden is nu echt van A naar B geworden.
[/qupte]
Welkom terug alvast
Die 308 kost natuurlijk ook meer dan 200. Want je baas zal er ook een euro of 800 voor neertellen per maand. Als je een baas treft die flexibel is in hoe hij zijn mensen uitbetaalt, pak een goede reiskostenvergoeding en rij voor hetzelfde geld in een tweedehands E90x of zelfs F3x als in de lease-308.
Heb nog steeds erg spijt dat ik onze BMW verkocht heb en heb gekozen voor cheap @ss leasen 308sw. .... ppfff. Ok voor € 200 pm een gezins auto rijden is wel erg fijn, maar auto rijden is nu echt van A naar B geworden.
[/qupte]
Welkom terug alvast
Die 308 kost natuurlijk ook meer dan 200. Want je baas zal er ook een euro of 800 voor neertellen per maand. Als je een baas treft die flexibel is in hoe hij zijn mensen uitbetaalt, pak een goede reiskostenvergoeding en rij voor hetzelfde geld in een tweedehands E90x of zelfs F3x als in de lease-308.
Ik vind het zo jammer dat al die 3- en 5-series grijs of zwart zijn. Heb vorig jaar een zwarte E61 530d gekocht, maar was er maar wat meer aanbod in het blauw of donkerrood.Zag net een hele mooi in Roermond TK staan. 325D high exec. in de kleur die ik wil. donker grijs metallic .
t_captain schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:13:
[quote]Unknown Alien schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:49:
[/qupte]
Welkom terug alvast
Ik vind het zo jammer dat al die 3- en 5-series grijs of zwart zijn. Heb vorig jaar een zwarte E61 530d gekocht, maar was er maar wat meer aanbod in het blauw of donkerrood.
De 308sw zoals ik hem hem met 40K KMs pj is 850pm.
Lease is bij ons erg schraal en km vergoeding is 19cent per km. Ook zakelijke KMs. Daar kom je niet mee rond zelfs als je een 320D rijdt. Ik heb het toen uitgerekend.
Ach ik ga toch lekker ergens anders werken.
Ik vind die donker grijze en zwat zelf wel de mooiste kleuren. Ook vanwege het detaillen. Maat van me had de 335i in de M blauw. Dat is ook een erg gave kleur
Super mooie bak! Toen ik bij de dealer in de G30 zat dacht ik nog dat er niet zo veel verschil is met mijn F11, maar nu ik heb soms op de weg en vaker wat pics zie vind ik hem toch weer mooier dan de F10/11. Van buiten dan van binnen ben ik nog niet overtuigd...
Prachtig
Grijs (Bluestone Metallic) met donkere accenten (het zonnewerened glas & hoogglans lijsten), pianolak interieurlijsten, een fris interieurkleurtje, en als kers op de taart nog ééns mooie 20" pornojetsers van velgen. Volledig mijn smaak.
Veel veilige kilometers gewenst!
Grijs (Bluestone Metallic) met donkere accenten (het zonnewerened glas & hoogglans lijsten), pianolak interieurlijsten, een fris interieurkleurtje, en als kers op de taart nog ééns mooie 20" pornojetsers van velgen. Volledig mijn smaak.
Mooie auto, veel plezier ermee.
Bedankt allemaal! Nu maar eens alle features aanleren
Nog een extra'tje: ceramische knopjesSanderH_ schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:05:
Prachtig![]()
kazzzdafke schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:29:
Hier is ie dan, vers van de pers!
Pics
Pics[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Ben erg benieuwd naar het rijcomfort met die grote velgen. Reed afgelopen jaar met een distributeur van mij mee in een CLS met 20" velgen, nou, daar zou ik niet veel KMs in willen maken. Ik vind 18" qua comfort (helemaal met RFT) wel zo'n beetje het maximale.kazzzdafke schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:08:
[...]
Nog een extra'tje: ceramische knopjesen sensatec leder
Op mijn F31 met sportonderstel (niet adaptief) heb ik 19"es met RFT en dat is comfortabler dan mijn E87 met sportonderstel en 17"es met RFTThe_MAN schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:26:
Ik vind 18" qua comfort (helemaal met RFT) wel zo'n beetje het maximale.
Wow supergave auto! 
Ik vind de velgen er ook erg mooi bij staan. Prachtige interieurkleur ook, alleen een beetje smetgevoelig vrees ik:P
Ik vind de velgen er ook erg mooi bij staan. Prachtige interieurkleur ook, alleen een beetje smetgevoelig vrees ik:P
fookin mad fer it
Valt erg mee. Mijne is nog veel lichter van kleur (saharabeige) en die blijft vrijwel vlekkeloos (alleen spijkerbroeken zijn soms vervelend).
Ik heb EDC er ook op staan, dus elektronic damping control. Zet er 17 of 20 onder, je merkt bijna geen verschil. Hij rijdt zachter dan mijn F10 op 18"The_MAN schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:26:
[...]
Ben erg benieuwd naar het rijcomfort met die grote velgen. Reed afgelopen jaar met een distributeur van mij mee in een CLS met 20" velgen, nou, daar zou ik niet veel KMs in willen maken. Ik vind 18" qua comfort (helemaal met RFT) wel zo'n beetje het maximale.
Sensatec, dat is toch plastic? Dan valt het wel mee..DikkeBMW schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:31:
Wow supergave auto!
Sensatec is het dashboard dat in sensatec leder overtrokken is.
Dit topic is gesloten.