Dat is heel veel geld voor een auto van 15 jaar oud. Maar wellicht is het de bodem en wordt hij niet minder waard. Maar je moet nog wel even wachten tot hij meer waard wordt. Dan moeten er een stuk minder op de markt zijn dan nu.
Arno90 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:22:
Ik zou voor een exemplaar kijken met meer kilometers. Waarom? Omdat zodra je op dit exemplaar 15-20k erbij rijdt je enorm afschrijft. De hoge prijs zit hem voornamelijk in de relatief lage km stand. Dan zou ik liever kijken naar een auto die rond de 200.000km zit met goed onderhoud betaal je snel 3k minder. (Schat ik) heb je geluk dan bespaar je 3k heb je pech dan heb je voor 3k onderhoud, wat me niet waarschijnlijk lijkt.
(Rijd je zelf 5k per jaar, dan is het een andere overweging omdat de km stand dan in verhouding tot vergelijkbare auto's laag blijft)
Ik kijk ook altijd naar een exemplaar met niet te weinig kilometers. De staat van de auto is voor mij veel belangrijker. Kilometers zijn heilig in autoland. Hoe minder hoe hoger de waarde. Maar een lage km stand betekent wel of veel korte ritjes of veel stilstand. Een auto heeft meer slijtage bij korte ritjes en ook als hij stilstaat wordt hij minder. Rubber droogt uit en je zult verbaasd zijn hoeveel rubber er buiten de banden in een auto zit!
Ik heb al meerdere websites feedback gegeven en de vraag gesteld waar ik zo'n auto voor dat geld kon kopen. (dan wil ik er graag 10 bestellen...) Maar dan geven ze impliciet ook wel toe dat het irreële prijzen zijn.
Ze gaan altijd uit van de standaard (High) Executive uitvoering oid. Als je een auto hebt waar veel opties (bijna alle) op zitten dan is de waarde zeker hoger maar dat zie je nooit terug op dat soort sites. En een handelaar geeft er bij inruil niets meer voor maar verkoopt hem voor de hoofdprijs. Daarom kun je dat soort auto's veel beter aan een particulier of liefhebber verkopen.
Grappig weetje: Elke autohandelaar heeft maar 2 variabelen:
1. Leeftijd
2. Kilometerstand
Hiermee kan hij elke auto een 'stempel' geven. Een inruiler is altijd te oud of heeft teveel kilometers. Als hij diezelfde auto verkoopt dan is het weinig kilometers of nog een jonge wagen...
[
Voor 9% gewijzigd door
IQM op 08-03-2017 23:58
]