Gisteren, met een week vertraging, proefrit gaan maken met de Premium Selection 320d Berline waar ik vorige week al een afspraak voor had. Ik ben toen de wagen wel gaan bekijken maar door de sneeuw besloten om de rit een weekje uit te stellen. Na ongeveer een uurtje de wagen teruggebracht en nog een aangenaam gesprek gehad met de verkoper (zelfde als de week ervoor, hij herkende me nog), onderhoudsgeschiedenis nagelopen, volledige geschiedenis van de wagen opgevraagd en uitgeprint. Het zag er allemaal perfect uit. Uiteindelijk dus ook een optie genomen op de wagen tot dinsdag zodat ik eerst maandag nog even bij de verzekering kon informeren.
Vandaag krijg ik telefoon van de dealer, kon niet opnemen dus spraken ze een voicemail bericht in. Een collega was niet op de hoogte van de optie die ik op de wagen had en heeft hem vanmorgen verkocht aan iemand anders. Hij zei letterlijk: 'Mijn collega had u gisteren een optie gegeven op een 3 reeks Berline. De mensen waar ik mee bezig was hebben vanmorgen beslist om de wagen te kopen. Ik had niet gezien dat u een optie had genomen maar de wagen is dus niet meer beschikbaar.' Ze gaan op zoek naar een vergelijkbaar model en gaan me dan contacteren.
Ik vraag me af hoe zoiets kan gebeuren.. Hun systeem moet dat toch (duidelijk) aangeven dat er een optie is genomen op een wagen? Tegen dat ik de mogelijkheid had om terug te bellen waren ze gesloten. Ik heb dan maar een uitgebreide mail gestuurd naar de verkoper die me gisteren geholpen heeft.. Morgen sowieso ook even bellen.
Voor diegene die mijn vorige post gemist hadden, het ging over een 320d xDrive Berline (Alpine White, Leder Dakota/Schwartz met "satin silber" interieur strips), 10/2014, 26000km met volgende opties: Comfort Access, Surround View, Park Assist, PDC voor- en achteraan, Head Up Display, Achteruitrijcamera, Dakraam, automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels, Xenon lichten, LED lichtpakket (interieur en op de deurhendels), regen- en lichtsensor, automatische airco, Prof. Navigatie, Neerklapbare achterbank, ConnectedDrive (met lopend abonnement tot oktober 2017: RTTI, Remote Services, Concierge Services, Internet) en verwarmde (voor)zetels.
Voor zover ik kon zien mankeerde er enkel nog 'Lane Assist' en 'Adaptive headlights' om hem full option te maken.
De dealer had er ook nog zwarte 18" M-velgen onder gezet en de achterste ruiten getint.. Gisteren ook nog een korting kunnen krijgen op de winterbanden + zwarte nieren en verlengde garantie naar 4 jaar. En vandaag dit.

Ben momenteel kwaad en vooral teleurgesteld dat het zo is gelopen..
Daarnet nog zitten zoeken maar ik vind geen vergelijkbare wagen op de Belgische & Duitse Premium Selection websites, zelfs niet op mobile.de en autoscout. Toch niet voor die prijs en met die opties, kilometerstand en ouderdom.. Ben benieuwd welke wagen ze uit hun hoge hoed gaan toveren, maar het zal nooit de wagen zijn die ik dus had kunnen hebben.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x