Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.668 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
bombadil schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:15:
[...]

Je had eerst een 530 X gezien toch? Waarom heb je die niet gekozen en deze non-X wel?

Nieuw speelgoed is natuurlijk altijd leuk :D
Had ik inderdaad gezien, zou op zaterdagochtend in Berlijn gaan proefrijden, krijg op vrijdagmiddag ervoor mailtje dat hij verkocht is... nog 2 andere auto's gevonden, beiden net te laat. Heb deze gekocht zonder hem gezien te hebben! :D

Dit is een LCI, alle andere waren dat niet. Dus eigenlijk nog blij mee ook dat die andere het niet geworden zijn.
Wimo. schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:01:
[...]

Goede keuze. Perfecte motor voor dit type wagen. Ik geniet elke keer van het koppel 8) Gaat nog een uitdaging voor me worden een leuke te vinden tussen alle eco 520d meuk in NL.
Daarom ben ik snel naar DE gegaan, veel meer keuze in 530d's en met BPM ook nog 4-5000 € goedkoper.

edit: vergelijkbare auto kost zelfs tot wel €7000 meer in NL!

[ Voor 3% gewijzigd door The_MAN op 02-11-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Unknown Alien schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:27:
[...]

7 serie vind ik te lomp. Al zou de WB voor een 730D ook niet mals zijn. de 530D is al 450 euries oid he :X
Ook bij de E60/61 zaten mijn kinderen met de voeten tegen de stoelen met een kinderstoel. Denk dat je daar nauwelijks aan ontkomt. Probleem is dat ze de benen zo goed als recht naar voren steken. Ben wel 1,85 zelf en iets de stoel naar voren is wel te doen. Mijn zoon zit nu zonder stoeltje en dan vaak met de benen over elkaar of scheef, dan gaat het makkelijk.

€445 WB voor mijn 520d, F11 is stuk zwaarder als 530d, rond €500 WB als ik me niet vergis. Wel in Overijssel, niet de goedkoopste provincie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
The_MAN schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:31:
[...]

Ik heb nog even getwijfeld om een sedan te kopen, maar met 2 kinderen is een touring toch wel ideaal. Eindelijk een 6 pitter, dat is eigenlijk het enige wat ik mis in mijn E61 520d. Voor de rest nog een heeeerlijke auto, gaat door naar mijn vrouw.

Iemand interesse in een E46 320d? Heeft al wel zo'n 330.000km gelopen :*)
Sedan , automaat en voor weinig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
wd200 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:38:
[...]

Sedan , automaat en voor weinig ?
Sedan, maar wel schakelen. Zal hem binnenkort online zetten. Weinig is relatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:40

Estoque

Turbobrick Owner

Rare vraag, maar aangezien hier veel BMW liefhebbers komen wellicht voor mij een goede kans.

Ik ben bezig met het uitdenken voor een unieke motorswap in mijn auto(Niet BMW). De M50B25 / B28 motoren worden redelijk veel en eenvoudig in allerlei auto's gelepeld en voorzien van turbo's. Allemaal leuk en aardig, maar ik wil iets anders en unieks.

Nu is mijn oog gevallen op de N54B30 Twin turbo motoren(Uit de 135i, 335i Z4 etc). Prijzen van die motoren variëren nogal en afhankelijk van welke transmissie je wilt. Ik wil uiteraard, omdat het een projectauto is, gewoon zelf schakelen.

Wat is nu mijn vraag, weet iemand of het tamelijk eenvoudig te realiseren is om deze motoren inclusief originele ECU aan het werk te krijgen? of moet je, net als bij de V10 motoren, ook weer de tellers etc overzetten? De originele ECU is namelijk ingericht op VANOS en als ik dat bij een standalone motormanagement systeem moet gaan inrichten, ben ik naast een behoorlijk geldbedrag, ook enorm veel van mijn tijd kwijt.

Er zijn redelijk weinig mensen die de N54 motoren ombouwen in andere auto's(die niet BMW zijn), vandaar dat informatie relatief schaars is.

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

De S85 is van ongeveer dezelfde periode en die wordt door veel mensen in allerlei auto's geswapt, dus ik zou eens kijken wat daar allemaal bij komt kijken.
Ik weet het niet, maar ik verwacht dat je ook het tellercluster en alles voor de startonderbreker etc. nodig gaat hebben.

Ben wel benieuwd, in wat voor auto komt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Radiant schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:46:
De S85 is van ongeveer dezelfde periode en die wordt door veel mensen in allerlei auto's geswapt, dus ik zou eens kijken wat daar allemaal bij komt kijken.
Ik weet het niet, maar ik verwacht dat je ook het tellercluster en alles voor de startonderbreker etc. nodig gaat hebben.

Ben wel benieuwd, in wat voor auto komt het?
Het plan is om het in een Volvo 240 te bouwen.
ik begin binnenkort met een 245 vanaf de grond af aan op te bouwen met rolkooi etc en dan wil ik ook graag iets aparts bouwen.

vandaar dat ik aan het rondkijken ben naar leuke motorswaps die uniek zijn. Het liefst een 5 of 6 cilinder en aangezien de N54 erg sterk is (wat mij dus weer een enorme kostenpost als zuigers, drijfstangen etc bespaard) leek mij dit wel een geschikte kandidaat. Daarnaast is een bijkomend voordeel dat die motoren met sterke versnellingsbakken geleverd zijn, dus dan kan ik ergens een complete set kopen en dat inbouwen.

ik heb al 2 240's met Volvo 4-cilinder motoren en de N54 motor wordt nog bijna nergens in gebouwd behalve in BMW's.

Ik weet de Kronenburg Motorsport een N54 heeft laten draaien op hun eigen KMS systeem, dus het is mogelijk, maar als Student zijn de prijzen van KMS niet realistisch voor mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben weer aan het kijken naar een nieuwe auto, heb veel plezier gehad van mijn 318 E46 compact, maar ik vind het eens tijd om een 6 cilinder te proberen. Maar allemachtig, het is moeilijk om een goeie E46 coupé te vinden die niet helemaal verpest is met after market zooi ;)
Ik dacht dat ik voor een budget van ong. 8000€ wel een goed exemplaar zou moeten vinden met een redelijke km-stand, maar dat valt helaas nog niet mee. Veel imports of afgetrapte auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

3-serie coupé's en sedans zijn altijd wel populair geweest bij Sjonnies die graag in een "wannabe-M" rond wilden rijden. 6-cilinders zie je daar ook aardig afgereden exemplaren tussen. Hot hatches attract boy racers ;)

Tourings vind je daarentegen weer wel in redelijk goeie toestand, vaak met meer kilometers, voor een scherpere prijs. Werden meer gebruikt als gezinsauto's en directiebakken. Voor 8000 euro heb je aardig wat aan E46 Touring en zou je zelfs naar een E90 kunnen kijken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:05
Hier word ik altijd erg blij van, maar om nou nog 10 mille neer te tellen voor een gezinsbak van 15 jaar oud pffff.

http://www.autohan.nl/aanbod/1345/BMW-325i-Touring.html

[ Voor 20% gewijzigd door EvaluationCopy op 03-11-2016 15:16 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:57:
Ook ik ben weer aan het kijken naar een nieuwe auto, heb veel plezier gehad van mijn 318 E46 compact, maar ik vind het eens tijd om een 6 cilinder te proberen. Maar allemachtig, het is moeilijk om een goeie E46 coupé te vinden die niet helemaal verpest is met after market zooi ;)
Ik dacht dat ik voor een budget van ong. 8000€ wel een goed exemplaar zou moeten vinden met een redelijke km-stand, maar dat valt helaas nog niet mee. Veel imports of afgetrapte auto's.
Al in Duitsland gekeken? Of durf je dat niet aan?
EvaluationCopy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:16:
Hier word ik altijd erg blij van, maar om nou nog 10 mille neer te tellen voor een gezinsbak van 15 jaar oud pffff.

http://www.autohan.nl/aanbod/1345/BMW-325i-Touring.html
Erg nette wagen, maar inderdaad, bijna 11k€ is wel erg veel..

[ Voor 22% gewijzigd door The_MAN op 03-11-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_MAN schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:20:
[...]

Nou, nee niet echt. Ik ben zo een type die het liefst geen auto koopt zodra hij meer dan 140dkm gelopen heeft :9~
Duitsland staat volgens mij relatief bekend voor terug gedraaide km-standen en gefraudeerde onderhoud boekjes. Voor nieuwe/recente auto's lijkt het mij geen probleem maar een auto van 2001~ lijkt het mij nogal tricky als je verder niet veel verstand heb van auto techniek.

Plus, nog het feit van papierwerk, 1 dag verzekering oid om de auto in Nederland te krijgen en dergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:28:
[quote]The_MAN schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:20:
[...]

Nou, nee niet echt. Ik ben zo een type die het liefst geen auto koopt zodra hij meer dan 140dkm gelopen heeft :9~
Duitsland staat volgens mij relatief bekend voor terug gedraaide km-standen en gefraudeerde onderhoud boekjes. Voor nieuwe/recente auto's lijkt het mij geen probleem maar een auto van 2001~ lijkt het mij nogal tricky als je verder niet veel verstand heb van auto techniek.

Plus, nog het feit van papierwerk, 1 dag verzekering oid om de auto in Nederland te krijgen en dergelijk.
Ah ok, dan beter niet nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

The_MAN schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:20:

[...]

Erg nette wagen, maar inderdaad, bijna 11k€ is wel erg veel..
Behoorlijk! :|

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ene kant lis het wel heel verleidelijk als je op autoscout.de kijkt, dus ik snap dat veel mensen het interessant vinden. Misschien moet ik me er eens over inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Optimistisch inderdaad. Vergelijkbare wagens staan op MP voor minder dan de helft...

Hooguit dat de lage kilometerstand hem nog wat meer waard maakt, maar dan nog. Met bijna een ton zit je ook tegen het eerste onderhoudsinterval aan te kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Stoney3K op 03-11-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Stoney3K schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:43:
[...]

Optimistisch inderdaad. Vergelijkbare wagens staan op MP voor minder dan de helft...

Hooguit dat de lage kilometerstand hem nog wat meer waard maakt, maar dan nog. Met bijna een ton zit je ook tegen het eerste onderhoudsinterval aan te kijken.
Kilometerstand is behoorlijk belangrijk voor een waardebepaling toch!?! . Deze auto kun je makkelijk de 300K mee halen als je hem goed onderhoud.

Vergelijkbare auto's voor minder dan de helft? Laat zien dan..

Deze komt in de buurt:
http://www.autotrader.nl/...g-325i-executive-volleer/

[ Voor 15% gewijzigd door DeBaroN op 03-11-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 17:05
Ik vind autohan meestal aan de prijs maar de auto's zien er altijd wel spik en span uit, anders zet hij ze niet te koop. (Afgaande op de foto's hoor, ik ben er nog nooit geweest)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Een 325i Executive Touring is echt niet zo'n bijzondere wagen.

http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=13

Heeft wel meer kilometers, maar is ook 2 jaar jonger. Ik heb niet het vermoeden dat 150.000 gereden kilometers minder (dat rij je er in 3-4 jaar makkelijk bij) genoeg reden is om 5 ruggen bij de prijs te doen.

Opties zijn ook niet heel indrukwekkend.

Vergeet trouwens niet dat je met een ton weer aan een hoop onderhoudskosten komt. Misschien dat de prijs een beetje gerechtvaardigd wordt als de wagen zijn grote beurt al gehad heeft en een nieuwe APK heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Stoney3K op 03-11-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:02:

Heeft wel meer kilometers, maar is ook 2 jaar jonger. Ik heb niet het vermoeden dat 150.000 gereden kilometers minder (dat rij je er in 3-4 jaar makkelijk bij) genoeg reden is om 5 ruggen bij de prijs te doen.
Nou, dat is wel persoonlijk. 150.000 km rij ik in ong. 10 jaar;)
Ik zou persoonlijk geen auto kopen met 3 ton op de teller, liever 4-5 ruggen meer betalen maar dan een exemplaar met ong. 120 op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

ik zou, sowieso nu niet meer, een E46 kopen als je al uit een E46 komt.
Voor die 2 extra cilinders ging ik liever een stapje omhoog richting de E90 serie.

Hoewel de E46 natuurlijk wel heel mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Stoney3K schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:02:
Een 325i Executive Touring is echt niet zo'n bijzondere wagen.

http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=13

Opties zijn ook niet heel indrukwekkend.

Vergeet trouwens niet dat je met een ton weer aan een hoop onderhoudskosten komt. Misschien dat de prijs een beetje gerechtvaardigd wordt als de wagen zijn grote beurt al gehad heeft en een nieuwe APK heeft.
325i E46 geen bijzondere wagen? Waarom niet?

150k in 3 - 4 jaar makkelijk? Lijkt mij niet. Misschien een vertegenwoordiger in een diesel leasebak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

baronruud schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:24:
[...]

325i E46 geen bijzondere wagen? Waarom niet?
Het is wel een beetje de middenmoot. Voor 10K+ heb je al gauw een 330i of een E90 in prima staat...
150k in 3 - 4 jaar makkelijk? Lijkt mij niet. Misschien een vertegenwoordiger in een diesel leasebak.
Ik ben zelf buitendienstmedewerker en ik rij bewust in mijn eigen auto naar de klant omdat de zaak geen lease-wagens heeft en alleen afgetrapte barrels in het wagenpark houdt. Dan zit je al gauw makkelijk op een halve ton aan kilometers op jaarbasis.

Met die afstanden is het inderdaad voordeliger om te dieselen, maar ik blijf zelf ook bij benzine ook vanwege het rijplezier. Met een diesel heb je toch niet dezelfde rij-ervaring als met een M52/M54 zespitter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
[quote]Stoney3K schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:28:
[...]

Het is wel een beetje de middenmoot. Voor 10K+ heb je al gauw een 330i of een E90 in prima staat...

[...]

Je begrijpt me verkeerd denk ik.
Dus iedereen die nu een F31 koopt, moet minimaal voor een 330i of een 340i kopen omdat de 320i niet bijzonder genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

baronruud schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:35:
[quote]Stoney3K schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:28:
Je begrijpt me verkeerd denk ik.
Dus iedereen die nu een F31 koopt, moet minimaal voor een 330i of een 340i kopen omdat de 320i niet bijzonder genoeg is?
Lees eens even in welke context ik de uitspraak gedaan heb?

Een E46 325i is in het aanbod van tweedehands BMW's echt geen auto die er uit springt.

Dat het op zich een gave auto is, best. Maar er staan er genoeg van te koop in NL, dus de prijs die ze er voor willen hebben gaan ze never-nooit niet krijgen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Estoque schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:07:
Voor die 2 extra cilinders ging ik liever een stapje omhoog richting de E90 serie.

Ik snap wat je bedoeld, maar een E90 coupé is toch nog even een heel stuk duurder dan een E46 coupé :D
Overigens zijn de E46 coupétjes erg mooi, tijdloos model ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Dan zou ik zeker in Duitsland kijken voor een mooie!
Duitsers weten, in de regel, nou eenmaal beter opties op waarde te schatten.
En het invoeren is echt heel simpel en kun je zelfs laten doen voor een X-bedrag.

Heb het zelf meerdere keren gedaan en het is echt niet zo moeilijk.

Zoiets:

http://suchen.mobile.de/f...tm_campaign=Recommend_DES

[ Voor 20% gewijzigd door Estoque op 03-11-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:42

Meneer aard

Porsche rulez!

Estoque schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:07:

Ik zou toch richting de 60 of 90 gaan. De e46 is mooi alleen de 60 is al een stap moderner qua interieur.
Heb zelf een e46 330d (bewuste keuze) maar als ik hem ga vervangen komt er minimaal een 60 of 90 voor terug.

Ding heeft inmiddels alweer 366k gelopen (wel met een tweede automaat..maar dat is het zwakke punt voor die auto`s), voor de rest, prima auto.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Een 5er is natuurlijk wel een iets zwaardere sloep dan een 3er (en daardoor ook iets dorstiger). Ik twijfel zelf nog tussen de E46 en de E39, die laatste is toch net even iets meer luxe maar je rekent er elke maand wel flink voor af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Stoney3K schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:55:
Een 5er is natuurlijk wel een iets zwaardere sloep dan een 3er (en daardoor ook iets dorstiger). Ik twijfel zelf nog tussen de E46 en de E39, die laatste is toch net even iets meer luxe maar je rekent er elke maand wel flink voor af.
Dat verschil is marginaal hoor. En als je veel rijdt moet je er gewoon lpg in leggen.

E39 rijdt wel echt fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Meerkosten zijn inderdaad beperkt. Zoveel groter en zwaarder is een gelijk gemotoriseerde 5 ook weer niet.

E39 vind ik zelf wel ondertussen een (mooie) youngtimer kwa zeldzaamheid en looks, de E46 nog niet. Wel heb ik het idee dat de roestduivel de E39 meer te pakken heeft dan de E46. Of is dat de leeftijd?

Als je erin zit merk je aan beiden de tand des tijd. Een goede, luxe E39 facelift zou mijn voorkeur hebben maar voor beiden vrees ik dat je al mazzel moet hebben voor je een echt net exemplaar hebt (tegen nette prijs). Ik heb al wat mensen hun portemonnee flink zien trekken om een ogenschijnlijk nette naar goed te krijgen.. Of je neemt de gok en kiest voor een wat minder mooie maar goedkopere. Tweedehands LPG zou zeker ook een keuze kunnen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door bombadil op 03-11-2016 22:07 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

E39 is in mijn ogen de mooiste 5 serie tot nu toe, maar dan wel de facelift en sedan.
Normaal vind ik van bijna alle auto's de station uitvoering mooier, maar bij de E39 had de sedan de voorkeur.

Stond laatst een hele mooie metallic blauwe (individual kleur) 540i met handbak te koop. 1e eigenaar en slechts 124dkm. Helaas laat mijn studentenbudget het niet toe een 6e auto aan te schaffen :P (Arme ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Morgen komt er eindelijk nog eens iemand kijken naar mijn E46 die ondertussen al een maand of 5 te koop staat. Hopelijk geraakt hij deze keer verkocht, want hij staat toch maar stil te staan :/

Ik heb wel mijn prijs al serieus naar beneden gehaald, maar deze auto's zijn gewoon niet meer in trek blijkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
baronruud schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:57:
[...]

Kilometerstand is behoorlijk belangrijk voor een waardebepaling toch!?! . Deze auto kun je makkelijk de 300K mee halen als je hem goed onderhoud.

Vergelijkbare auto's voor minder dan de helft? Laat zien dan..

Deze komt in de buurt:
http://www.autotrader.nl/...g-325i-executive-volleer/
serieus bak met geld voor een auto uit 2003, zonder navi e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Reloader schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:32:
[...]

serieus bak met geld voor een auto uit 2003, zonder navi e.d.
En precies de kmstand waarbij je bij een E46 vaak zaken als draagarmen e.d. moet gaan vervangen.. Die auto kan potentieel nog eens veel duurder worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
EvaluationCopy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:00:
Ik vind autohan meestal aan de prijs maar de auto's zien er altijd wel spik en span uit, anders zet hij ze niet te koop. (Afgaande op de foto's hoor, ik ben er nog nooit geweest)
Je hebt een aantal van zulke aanbieders ( www.500e.nl www.bmwtouringkopen.nl ) die altijd vrij duur zijn, maar die hebben wel altijd erg nette wagens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Radiant schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:46:
[...]

En precies de kmstand waarbij je bij een E46 vaak zaken als draagarmen e.d. moet gaan vervangen.. Die auto kan potentieel nog eens veel duurder worden :+
Heb net de draagarmen voor bij onze E46 vervangen afgelopen zomer (kwam niet door de keuring). Dat was na 330.000km. We hebben de auto met 160.000km gekocht, maar jij zegt dat draagarmen daarvoor waarschijnlijk al waren vervangen dan? Best snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

418O2 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:49:
[...]

Je hebt een aantal van zulke aanbieders ( www.500e.nl www.bmwtouringkopen.nl ) die altijd vrij duur zijn, maar die hebben wel altijd erg nette wagens
Die Alpina daar is echt om te smullen :9~ :9~

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Estoque schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:00:
E39 is in mijn ogen de mooiste 5 serie tot nu toe, maar dan wel de facelift en sedan.
Normaal vind ik van bijna alle auto's de station uitvoering mooier, maar bij de E39 had de sedan de voorkeur.
Smaken verschillen misschien, ik vind de E39 station bijvoorbeeld weer heel mooi (sowieso vind ik alle stations van BMW erg netjes). En in de E39 zit je echt als een koning, ik wil hem wel eens vergelijken met de E46 qua zit en qua rijgedrag. Misschien binnenkort maar eens in allebei een proefitje gaan doen.

Het is wel zo dat je in het sub-5000 euro segment weinig E46's vindt in echt goede staat terwijl je wel E39's kan vinden die echt goed zijn bijgehouden en niet achterlijk veel kilometers hebben gereden.

E60 en E90 vind ik persoonlijk minder mooi maar dat komt vooral door het nieuwe interieur, dat vind ik te weinig 'limousine' en te veel 'ruimteschip' met het iDrive-systeem. Misschien is dat een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

The_MAN schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:50:
[...]

Heb net de draagarmen voor bij onze E46 vervangen afgelopen zomer (kwam niet door de keuring). Dat was na 330.000km. We hebben de auto met 160.000km gekocht, maar jij zegt dat draagarmen daarvoor waarschijnlijk al waren vervangen dan? Best snel...
Het zal geen exact gegeven zijn maar vaak moet dat wel gebeuren tussen de 120.000 en 160.000km, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:43
Iemand ervaringen met el cheapo naafdoppen vs de OEM naafdoppen van BMW zelf?

Wil ze vervangen aangezien ze aan de zijkanten wat beginnen af te pellen, maar als dat bij het el cheapo veel rapper het geval is, hou ik het wel bij de OEM naafdoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Er is dus iemand komen kijken naar mijn E46 die bij zijn vorige E46 het probleem met de gescheurde bodemplaat heeft gehad. Hij heeft gekeken naar de symptomen bij mijn E46 en jawel, een klein scheurtje aan de ophanging van het subframe.

Iemand enig idee wat dat kost als herstelling? Dit valt wel tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoepertje
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-09 15:52
f.h schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:40:
[...]

Het duurt even, maar deze had je nog tegoed van me ;)

Zoals te zien alleen de originele radio er uit gehaald en een Brodit houder er op geschroefd. Niet origineel, maar maak er elke keer als ik er in rij dankbaar gebruik van. Paar weken geleden ook de oude originele speakers vervangen door iets modernere (die wel achter de originele kappen weggewerkt zitten). Zodat de muziek weer een beetje op niveau klinkt.
Ziet er goed uit!. Zou als ik jou was de originele radio wel bewaren want alles waar blaupunkt/bmw uit die tijd op staat wordt met de dag duurder. Heb je er al over nagedacht om misschien een Autoreview op Autoweek te schrijven ofzo zodat er nog meer autoliefhebbers kunnen meegenieten van de bimmert 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Gisteren samen met mijn vriendin wezen kijken naar een Mini Cooper S uit 2005 ter vervanging van onze 530d uit 2004. De 5-serie bevalt op zich goed en heeft weinig issues voor een auto die bijna 340.000km heeft gelopen, maar we willen toch wat kosten besparen. De meeste besparing moet dan komen van MRB en de brandstof, dus we zaten te kijken naar wat kleinere auto's op lpg.

Eerste ingeving was een Suzuki Swift of een vergelijkbaar koekblik, dus een emotieloos utiliteitsvoertuig waarvan je ieder geval zeker weet dat je er geen cent teveel aan wil uitgeven. Na zo'n auto bekeken te hebben leerden we echter ook onmiddellijk dat elke vorm van levenslust uit je lichaam wegvloeit zodra je plaatsneemt achter het stuur. Een ander issue is dat wij vrij veel last hebben van andere weggebruikers die in de weg rijden (in de Achterhoek is het helaas gebruikelijk om Vmax - 10km/h te rijden) en dan is het wel prettig om een auto te hebben waarmee je een seniorenprocessie kunt inhalen.

Voor vrijdag had ik nog nooit in een kleine auto gereden waar ik enthousiast van werd. Op het gegeven moment viel het woord Mini dus daar maar eens naar gekeken. Ik heb nooit zo goed begrepen waarom je als man in een Mini gezien zou willen worden maar de geschiedschrijving leert dat het zeer goed sturende auto's zijn. Op Markplaats stond er eentje in Apeldoorn met een lpg installatie dus daar vrijdag maar eens gekegen.

Het ging om een blauw exemplaar met witte strepen en aftermarket velgen waar banden onder lagen die drie centimeter breder zijn dan origineel, met een nogal ordinaire stance tot gevolg. Is op zich te fixen. Minder fraai was de roestplek op de achterklep. Het interieur was wel netjes, in overeenstemming met wat je mag verwachten van een auto die 107.000km had gelopen. Er lag een Prins VSI-installatie in, dus goede kwaliteit, maar helaas was de cilindertank op een nogal onbenullige wijze ingebouwd waardoor er helemaal geen kofferruimte meer was.

Ik ben geen liefhebber van de interieurs van Mini. Het is mij teveel kermis en retro-kitsch, maar het is wel een plek waar ik me beter op mijn gemak voel dan in alle andere kleine auto's die ik tot op heden heb gereden. Zo'n Mini lijkt me ook wel relatief breed waardoor je niet schouder aan schouder hoeft te zitten met de passagier.

De verkoper hing een irritant verhaal op over dat ze alleen proefritten doen als de koopovereenkomst al zo'n beetje gesloten is, maar goed we mochten rijden. Na drie bochten was me wel duidelijk dat zo'n Cooper S een erg leuk karretje is. Bij het intrappen van het gaspedaal wordt je getrakteerd op een erg leuk en aanstekelijk geluid dat afkomstig is van de compressor, waarmee het autootje meteen dikke punten scoort op beleving.

Bij het remmen voor een bocht in de oprit van de A50 leek de stuurbekrachtiging even weg te vallen. Niet vee later stonden we stil met een auto waar een borrelend geluid uit kwam en die heftig koelwater lekte. We hebben ons toen maar door de handelaar laten ophalen om verdere schade te voorkomen.

Deze gaat het dus niet worden, maar verder lijkt het wel een leuk auto. In Bonn staat een groene te koop met een lpg-tank die nog wel kofferruimte overlaat. Nog wel een puntje is de onmogelijkheden om een trekhaak te monteren. Omdat we buitenaf wonen en nog wel eens met grote spullen moeten sjouwen (strobalen, brandhout, bouwmaterialen en dat soort dingen) is het wel handig om een auto met trekhaak te hebben, hoewel ik voor de kortere afstanden ook de trekker kan gebruiken. Ik ga eigenlijk liever yolo dan dat de keuze voor een auto wordt beperkt door praktische overwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 18:11

Theimon

Snapte!?

Maak je wel genoeg kilometers om een LPG-bak qua kosten recht te trekken?

En een roestplek op de klep na een ton? Waardeloos onderhoud of gebrekkige bouwkwaliteit?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Femme, hoe gaat het met de 6 serie op LPG? Nog geen problemen? Ik heb een tijdje geleden wat gezocht naar tweedehands auto's op LPG, ik vond het aanbod bijzonder laag. Waarom? Na een JBF berekening kreeg ik het idee dat LPG best goedkoop kan zijn, goedkoper dan diesel. Ik heb even met de gedachte gespeeld om m'n E60 uit 2009 nog te voorzien van een LPG tank. Ik ben meer gaan rijden dus LPG zou een optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lpg wordt ook steeds zwaarder belast dus echt interessant is het niet. :)

En ik weet niet met wat voor een Suzuki je hebt gereden, maar een Swift Sport is niet echt zoals jij het omschrijft. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Theimon schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:48:
Maak je wel genoeg kilometers om een LPG-bak qua kosten recht te trekken?
We gaan er zo'n 20K kilometers per jaar mee rijden en dan kan lpg gemakkelijk uit. Als je de inbouw van de installatie niet hoeft te betalen is het een nobrainer.
Coenen schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 21:57:
@Femme, hoe gaat het met de 6 serie op LPG? Nog geen problemen? Ik heb een tijdje geleden wat gezocht naar tweedehands auto's op LPG, ik vond het aanbod bijzonder laag. Waarom? Na een JBF berekening kreeg ik het idee dat LPG best goedkoop kan zijn, goedkoper dan diesel. Ik heb even met de gedachte gespeeld om m'n E60 uit 2009 nog te voorzien van een LPG tank. Ik ben meer gaan rijden dus LPG zou een optie kunnen zijn.
Na inbouw één keer terug gemoeten omdat er iets niet goed was afgesteld.
Daarna bij een onderhoudsbeurt nog eens iets aan de software laten afstellen omdat ik af en toe een motorstoringslampje kreeg, probleem is sindsdien opgelost.
Na vier jaar een keer met een niet werkende lpg-installatie gezeten, bleek aan een kapotte zekering te liggen.

Geen serieuze problemen dus. Inmiddels heeft de auto zo'n 95.000km op lpg gereden en heb ik de inbouwkosten al drie keer terugverdiend.
Joopieboy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:09:
Lpg wordt ook steeds zwaarder belast dus echt interessant is het niet. :)
Als je de inbouw van de installatie moet terugverdienen heeft het zin om goed te gaan rekenen. Krijg je de installatie zo'n beetje gratis bij de auto dan is lpg een nobrainer. Goedkoper rijden kan niet. Lpg haal je voor 55 cent per liter, benzine is bijna een euro duurder en diesel ruim het dubbele. De hogere MRB heb je met één tankbeurt terug.

Ik heb nog nooit kostbaar onderhoud gehad met Prins VSI.

Lpg heeft een imagoprobleem en er zijn weinig mogelijkheden bij nieuwe auto's met directe inspuiting. Verder kunnen mensen blijkbaar niet rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja met aanschaf en als het ingebouwd moet worden is zeker een ding ja. Maar in jouw geval zit je met een duurdere aanschaf terwijl de inruil dadelijk minder is. Hogere afschrijving. Plus de hogere onderhoudskosten, en dan hoop ik dat je geen storing krijgt in het system want dan zit je weer aan een specialist vast. Verbruik is hoger en dan kun je ook nog eens minder kilometers rijden door de kleinere gastank. Als je dan kilometers gaat maken sta je binnen no time weer aan de pomp. Nee dat schiet op. :) Enige is idd wel dat je met de huidige G3 systemen vaak hetzelfde vermogen houdt, dus dat scheelt iets.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Joopieboy schreef op zondag 06 november 2016 @ 06:15:
Mja met aanschaf en als het ingebouwd moet worden is zeker een ding ja. Maar in jouw geval zit je met een duurdere aanschaf terwijl de inruil dadelijk minder is. Hogere afschrijving. Plus de hogere onderhoudskosten, en dan hoop ik dat je geen storing krijgt in het system want dan zit je weer aan een specialist vast. Verbruik is hoger en dan kun je ook nog eens minder kilometers rijden door de kleinere gastank. Als je dan kilometers gaat maken sta je binnen no time weer aan de pomp. Nee dat schiet op. :) Enige is idd wel dat je met de huidige G3 systemen vaak hetzelfde vermogen houdt, dus dat scheelt iets.
Hogere onderhoudskosten heb ik in de auto's met een moderne lpg-installatie (650i en Alpina B10 3.2 Touring) niets van gemerkt. Wat er in de 650i in 5,5 jaar buiten garantie om aan de lpg-installatie is gedaan is minimaal (zekering kapot en eens een keer een filter wisselen). Ik zou me eerder druk maken over mogelijke problemen met de turbo, EGR-klep en het roetfilter van een diesel.

In de aanschafkosten zit er weinig verschil tussen een exemplaar met of zonder lpg. In 650i heb ik de installatie nieuw laten inbouwen (kosten zo'n 3500 euro). Inmiddels heb ik echter ook al zo'n 12.000 euro uitgespaard op de brandstofkosten. Hier staat wel een wat hogere MRB tegenover (ca. € 3400 in de periode dat ik op lpg rij). De besparing realiseer ik bij een relatief laag jaarkilometrage van ~17.000km. Als je 30 of 40K kilometers per jaar wegtikt gaat het natuurlijk veel harder.

De 650i en een Mini hebben geen ruimte voor een fatsoenlijke ringtank dus dan moet er in een cilindertank in komen. Dit gaat natuurlijk ten koste van de bagageruimte maar qua actieradius hoef je er niet op achteruit te gaan ten opzichte van de benzinetank. In de 6er rij ik dankzij de 90 liter tank meer kilometers op lpg dan op benzine. De bagageruimte die overblijft is genoeg om op vakantie te kunnen met de auto. Meer boeit me niet zoveel omdat grote spullen toch niet mee kunnen. Als tweede auto is een Mini op lpg dan weer niet zo praktisch aangezien er ook niets in past of aangehaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderH_ schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:46:

Wil ze vervangen aangezien ze aan de zijkanten wat beginnen af te pellen, maar als dat bij het el cheapo veel rapper het geval is, hou ik het wel bij de OEM naafdoppen :+
OEM zijn voor 40 euro te vinden dus echt niet zo gek veel duurder. Misschien dat dit de keuze makkelijker maakt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:36

f.h

Zoepertje schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:22:
[...]

Ziet er goed uit!. Zou als ik jou was de originele radio wel bewaren want alles waar blaupunkt/bmw uit die tijd op staat wordt met de dag duurder. Heb je er al over nagedacht om misschien een Autoreview op Autoweek te schrijven ofzo zodat er nog meer autoliefhebbers kunnen meegenieten van de bimmert 8)
Thanks! Heb die radio een paar jaar geleden al verkocht :) Mooi bedrag voor gehad en daar weer andere spullen voor de auto van gekocht.

Dergelijke reviews schrijven is niks voor mij. Ik ben meer een lezer dan een poster/schrijver. Maar vind het wel leuk om hier in het topic af en toe wat te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Radiant schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:46:
[...]

dat dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:50
ETzPliskin schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:56:
Er is dus iemand komen kijken naar mijn E46 die bij zijn vorige E46 het probleem met de gescheurde bodemplaat heeft gehad. Hij heeft gekeken naar de symptomen bij mijn E46 en jawel, een klein scheurtje aan de ophanging van het subframe.

Iemand enig idee wat dat kost als herstelling? Dit valt wel tegen...
Als ik hier kijk ongeveer 600 euro.
http://www.driftking.nl/p...rift-race-onderdelen.html

Er zijn genoeg specialisten die dat soort reparaties doen. Er is destijds ook een terugroepactie voor geweest. Bekent zwak puntje en hoe eerder je erbij bent hoe makkelijker het te verhelpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Zijn er hier E39 rijders die automaat rijden en iets kunnen zeggen over de toestand van die automaten? Ik heb in het verleden geen beste ervaringen gehad met (VAG) automaatbakken en ik zie ze toch heel veel als automaat aangeboden worden.

Handbakken zijn iets zeldzamer, maar als er te veel gezeur is met de automaten dan vind ik dat het extra geld wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Stoney3K schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:41:
Zijn er hier E39 rijders die automaat rijden en iets kunnen zeggen over de toestand van die automaten? Ik heb in het verleden geen beste ervaringen gehad met (VAG) automaatbakken en ik zie ze toch heel veel als automaat aangeboden worden.

Handbakken zijn iets zeldzamer, maar als er te veel gezeur is met de automaten dan vind ik dat het extra geld wel waard.
Ik rij een 97 523iAT met nu ~228 op de teller. De automaat schakelt nog boterzacht. Heb hem nu een km of 6k, dus kan niet zo gek veel zeggen over het onderhoud. Voor wat ik heb gelezen zijn er weinig problemen mee. Mijn oom heeft al een paar ton gereden met e39 automaten en die heeft nooit iets geks gehad. Keertje laten flushen kan goed zijn om de levensduur te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen E39, maar wel een E46, en schakelt super goed. inmiddels 15.000km gereden en nog nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Wees alsjeblief slim en koop geen Mini Cooper S als je veel wilt rijden.

Ze zijn leuk, ze zijn sportief, maar goed zijn ze echt niet.
- Waterpompen die kapot lopen rond de ton
- Stuurbekrachting die stuk gaat
- Bougies die uit cilinderkoppen klappen
- Versnellingsbakken die niet sterk zijn en regelmatig kapot gaan
- Cooper S-en hebben een handje van heet worden. Onder de kap is het moeilijk koel te houden.
- Olieverbruik (1 liter op 1500km)
- Hoog verbruik (minder interessant op LPG)

Het rijdt echt heel leuk en ik rijd met plezier in die van ons (Cooper S uit 2004 met 130dkm), maar allemachtig wat gaan die dingen vaak kapot. Preventief al meer dan 2000,- euro in (preventief)onderhoud gehad. En dan is hij nog niet eens gechipt oid.

Nu heb ik het geluk dat hij auto nr. zoveel is, en nooit nodig is. Dus als hij kapot gaat is het niet heel erg, maar als je een dagelijkse auto wil, die het altijd moet doen, dan is met een goed stel hersenen, de mini nooit een optie.

Om nog maar te zwijgen over dat ze willen roesten, vocht in lampen willen aantrekken, lekken bij de ramen en de standaard uitlaten zijn ook erg roestgevoelig.

Echter, is het ook wel het vermelden waard dat als ik nogmaals de keus mocht maken tussen een Golf 5 GTI en Mini Cooper S, ik nogmaals voor de Cooper S zou kiezen. Zo leuk en fun stuurt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
Estoque schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:01:
[...]

Wees alsjeblief slim en koop geen Mini Cooper S als je veel wilt rijden.

Ze zijn leuk, ze zijn sportief, maar goed zijn ze echt niet.
- Waterpompen die kapot lopen rond de ton
- Stuurbekrachting die stuk gaat
- Bougies die uit cilinderkoppen klappen
- Versnellingsbakken die niet sterk zijn en regelmatig kapot gaan
- Cooper S-en hebben een handje van heet worden. Onder de kap is het moeilijk koel te houden.
- Olieverbruik (1 liter op 1500km)
- Hoog verbruik (minder interessant op LPG)

Het rijdt echt heel leuk en ik rijd met plezier in die van ons (Cooper S uit 2004 met 130dkm), maar allemachtig wat gaan die dingen vaak kapot. Preventief al meer dan 2000,- euro in (preventief)onderhoud gehad. En dan is hij nog niet eens gechipt oid.

Nu heb ik het geluk dat hij auto nr. zoveel is, en nooit nodig is. Dus als hij kapot gaat is het niet heel erg, maar als je een dagelijkse auto wil, die het altijd moet doen, dan is met een goed stel hersenen, de mini nooit een optie.

Om nog maar te zwijgen over dat ze willen roesten, vocht in lampen willen aantrekken, lekken bij de ramen en de standaard uitlaten zijn ook erg roestgevoelig.

Echter, is het ook wel het vermelden waard dat als ik nogmaals de keus mocht maken tussen een Golf 5 GTI en Mini Cooper S, ik nogmaals voor de Cooper S zou kiezen. Zo leuk en fun stuurt het.
Amen, een Mini is gewoon een kutbak.
Mogen ze van mij direct van de weg halen.
Hard, stuiterig, luid, een hel om aan te sleutelen, slechte motoren (behalve de PSA diesel of N47D16).
En bovendien belachelijk duur en slecht afgewerkt.

De meesten vinden het leuk en fijn sturen, ik niet.
Een leuke wagen stuurt direct en scherp en strak, maar moet ook comfortabel genoeg zijn over drempels, betonnaden,...
Koop dan een E87 en gooi de RFT's in de vuilbak.
of
Koop een Ford (Fiesta) ST of Renault RS als je een leuke FWD wil rijden. Die weten WEL hoe het moet.

Ik zou trouwens wel de GTI nemen; eentje die goed onderhouden is en geen olie zuipt. 8)7

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Aries.Mu schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:32:
[...]

Amen, een Mini is gewoon een kutbak.
Mogen ze van mij direct van de weg halen.
Hard, stuiterig, luid, een hel om aan te sleutelen, slechte motoren (behalve de PSA diesel of N47D16).
En bovendien belachelijk duur en slecht afgewerkt.

De meesten vinden het leuk en fijn sturen, ik niet.
Een leuke wagen stuurt direct en scherp en strak, maar moet ook comfortabel genoeg zijn over drempels, betonnaden,...
Koop dan een E87 en gooi de RFT's in de vuilbak.
of
Koop een Ford (Fiesta) ST of Renault RS als je een leuke FWD wil rijden. Die weten WEL hoe het moet.

Ik zou trouwens wel de GTI nemen; eentje die goed onderhouden is en geen olie zuipt. 8)7
Tuurlijk moeten ze niet van de weg, weet je hoeveel leuke vrouwen in een Mini rijden?
Als ik een vriendin zou hebben, had ik liever dat ze een mini nam ipv een Fiat 500 ofzo, de horror!.

Ford Fiesta/Focus ST is lang niet zo speels als de mini. Ook voelt de mini met zijn +- 170pk een heel stuk speelser dan de ST. Renault RS heb ik nog nooit mee gereden, maar daar heb ik heel veel lovende dingen over gehoord. Maar de electronica van een Renault vertrouw ik gewoon niet.

GTI is heel erg leuk, maar niet zo speels als een Mini. Dat is het enige dat ECHT goed is aan de Mini. Het voelt in alle gevallen als een speels gooi/smijt karretje. Comfort is indd niet goed, maar daarvoor koop je ook geen Hot Hatch.

Afwerking heb je wel gelijk in, voor dat geld niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

JaQ

Toevallig iemand hier die een 3-GT rijd? Ben een 320d GT als volgende leaseauto aan het overwegen. Zon 3-GT scheelt toch wel een klap vergeleken met een 520d tourer qua lease/bijtelling, voor 6k per jaar neem ik het uiterlijk op de koop. Dat went vast :P.

Achterliggende reden: Heb 3 kinderen waarvan de oudste 5 is, ik vraag me af of deze auto echt zo geschikt is als hij lijkt. Alles is geoorloofd om maar te voorkomen dat ik in een busje moet gaan rijden....

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33

Ja, de bakken van ZF zijn meestal degelijker dan de GM bakken (al moet je goed kijken welke auto voorzien is van welk exemplaar). Geen idee of je naar benzine of diesel kijkt?

[ Voor 7% gewijzigd door JottemJ op 07-11-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

JottemJ schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:25:
[...]

Ja, de bakken van ZF zijn meestal degelijker dan de GM bakken (al moet je goed kijken welke auto voorzien is van welk exemplaar). Geen idee of je naar benzine of diesel kijkt?
Sowiezo benzine, dus een ZF bak. Mogelijk dat ik hem dan later nog naar LPG3 om laat bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Iemand hier met een F30/F31?

De F31 van mijn oudjes (316d - 2015) tikt iedere keer de 100 graden aan qua olietemperatuur éénmaal warmgereden.

Bij de dealer zien ze geen probleem, maar 100 °C is toch wel wat warm niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:34
SanderH_ schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:25:
Iemand hier met een F30/F31?

De F31 van mijn oudjes (316d - 2015) tikt iedere keer de 100 graden aan qua olietemperatuur éénmaal warmgereden.

Bij de dealer zien ze geen probleem, maar 100 °C is toch wel wat warm niet?
Is een normale bedrijfstemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
SgtPoen schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:28:
[...]

Ok :)

Wist niet dat die dingen zo warm werden. Ik dacht eerder aan iets rond de 80-85.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aries.Mu
[...]

idd. Dan pas mag je planken ;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aries.Mu
SanderH_ schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:30:
[...]

Ok :)

Wist niet dat die dingen zo warm werden. Ik dacht eerder aan iets rond de 80-85.
Watertemp = +- 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

[...]

Dit is waarom auto's vaak geen olietemperatuurmeter meer hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Radiant schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:42:
[...]

Dit is waarom auto's vaak geen olietemperatuurmeter meer hebben :+
Grappig dat je dat zegt, mijn E61 heeft dus geen tempmeter, maar zag dat de F10/11 het weer terug heeft :?

Verbaasde mij nogal... Miste het toch echt niet in de E61.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
Waren heel veel klachten over van BMW rijders. Zowel de E90 als E60 reeks hadden geen temperatuurmeters meer en vonden veel mensen niet rijmen met een "sportief" merk. En niet helemaal zonder reden want laat nu net de thermostaat van de E90 erg zwak te zijn. Heel veel mensen bleken dus structureel met een te koude motor te rijden. Maar omdat de auto niet gaat piepen bij een te lage temp werd het euvel ook vaak niet verholpen. Met extra brandstof en slijtage tot gevolg.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Unknown Alien
  • Laatst online: 16:49
Moet gewoon een beveiliging in zitten. Olie koud, dan moet de motor inhouden bij vol gas geven. Uiteraard moet je deze beveiliging zelf wel kunnen uitzetten :)

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Unknown Alien schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:15:
Moet gewoon een beveiliging in zitten. Olie koud, dan moet de motor inhouden bij vol gas geven. Uiteraard moet je deze beveiliging zelf wel kunnen uitzetten :)
Als je hem kan uitzetten heeft die beveiliging toch geen nut meer...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Unknown Alien
Nee, meestal als je een beveiliging uitzet :+

het moet wel je eigen keus kunnen blijven om daar gebruik van te willen maken. Denk dat het wel een goeie feature zal zijn, aangezien de meeste denken dat als de thermostaat meter op 90gr staat dat ze dan volgas kunnen, maar dan is je motor temp. nog niet ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Of je accepteert gewoon dat een auto een gebruiksvoorwerp is en dat de motor slijt. Bovendien overleeft de motor de auto bijna altijd en gaat die met werkende motor maar de sloop.

Warmrijden wordt vaak sterk overdreven.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Touchdomex schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:26:
[...]

Als je hem kan uitzetten heeft die beveiliging toch geen nut meer...
Tuurlijk wel, net als de ASC. Het zit erop, het is actief, maar iedere BMW-liefhebber weet wat je moet doen om hem volledig uit te schakelen. Maar de wannabee BMW-liefhebbers (de types die BMW rijden om te kunnen zeggen dat ze BMW rijden) snappen dat niet.

Ik vind dat trouwens ook wel grappig om te zien bij de F10 van m'n baas. Er lijkt een gewone temp meter in te zitten, tot je beter kijkt en je je realiseert dat er een oliekannetje in staat ipv een thermometer.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Unknown Alien
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:42:
Of je accepteert gewoon dat een auto een gebruiksvoorwerp is en dat de motor slijt. Bovendien overleeft de motor de auto bijna altijd en gaat die met werkende motor maar de sloop.

Daar zit het verschil van een liefhebber of dat iemand het niet alleen als een gebruiksvoorwerp ziet.
Zelfde probleem met de turbo's die vaak aan stront gereden worden ivm bovenstaande of motor direct uitzetten na een vlotte rit.

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:42:
... en soms sterk onderschat :)

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
deepbass909 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:44:
[...]
Tuurlijk wel, net als de ASC. Het zit erop, het is actief, maar iedere BMW-liefhebber weet wat je moet doen om hem volledig uit te schakelen. Maar de wannabee BMW-liefhebbers (de types die BMW rijden om te kunnen zeggen dat ze BMW rijden) snappen dat niet.
Haha. Het zijn de wannabee coureurs die het uitschakelen. Maar de echte BMW rijders, de conservatieven, die laten het gewoon aan staan, want die rijden niet sportief en waarom zou je het beschermengeltje van je schouder wegjagen?

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:10

Ik rijd zelf een E39 530D met GM automaat. Het voordeel van de ZF bakken is dat je ze bij ZF in Duitsland zelf een beurt kan laten geven. GM doet dit niet.
Tot nu toe geen problemen gehad met de automaat. Merk wel dat hij na 240k (ja het klopt echt volgens NAP) eens toe is aan een olie en filter wissel. BMW TIS geeft aan dat het niet nodig is. Mijn ervaring leert echter dat elke olie slijt in de tijd. Voor de rest geen centje pijn. Was er zelf eerst ook huiverig voor, maar nog geen dag spijt gehad.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

mashell schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:53:
[...]

Haha. Het zijn de wannabee coureurs die het uitschakelen. Maar de echte BMW rijders, de conservatieven, die laten het gewoon aan staan, want die rijden niet sportief en waarom zou je het beschermengeltje van je schouder wegjagen?
Zeker nooit op een grote parkeerplaats met sneeuw gereden, of op een skidpad? ;) Bovendien, je hebt dat engeltje alleen maar nodig als je zelf niet kan rijden of niet snapt hoe je met een RWD auto om moet gaan. Zo moeilijk is het nou ook weer niet.

Overigens kent mijn ASC alleen een aan/uit stand, het is nog een eerste generatie. Maar ik kan je melden dat het zeker in de sneeuw af en toe toch wel verdomde handig is dat je het uit kan schakelen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Iemand ervaring met 18 inch op de Z3? Ik wil overweeg toch iets groters dan de 16 inchers met matig rubber van nu.
SanderH_ schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:46:
Had een Ebay setje in zwart-wit ipv blauw-wit. Eentje had moeite met blijven zitten. Ze voelden ook goedkoop aan maar drie zaten prima.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:47
Ik mag mezelf sinds 2 weken ook een trotste eigenaar noemen van een F10.
Een 2015 520d met M sport pakket.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1264efq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Pirelli bandjes :)|

Mooie wagen feli.

Foto's inyterieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zeg het niet vaak, maar daar moeten echt wat grotere velgen onder :)

Wel mooie kar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Laatst online: 22:08

Qck

Bazinga

Mijn e46 sedan uit 2002 is verlaagd d.m.v. Eibach veren, alleen ligt hij nu echt veel te laag waardoor ik niet (normaal) over de snelheidsheuvels kan. En dat is rot, want nu kom ik mijn wijk niet in zonder elke keer mijn voorbumper is te verkleinen. Dus: verhogen naar standaard of iets lager. Maar ik wil wel graag zo veel mogelijk het stugge gedrag van de veren behouden.
Hebben jullie enig idee welke veren ik het best kan nemen? De dempers zijn nog gewoon standaard.

Hieronder een foto (niet geheel duidelijk, excuses) van de BMW met z'n winterbanden.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/418ow.jpg

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:50
Of grotere velgen zodat ie daardoor hoger komt te staan. Moet je alleen geen platte bandjes nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Laatst online: 22:08

Qck

Bazinga

Nee, mijn zomerbanden hebben grotere velgen en dat werkt net zo goed niet. Helaas :(

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

JdM

Humbled

Je zou dan natuurlijk ook grotere banden (wanghoogte) moeten hebben waardoor de totale rolomtrek van het wiel groter wordt dan nu het geval is. Bijkomend nadeel is dat je teller compleet gaat afwijken.
De juiste schokbrekers plaatsen bij die veren doet ook wonderen, want die originele dempen op het punt waar ze nu standaard op staan natuurlijk niet voldoende. Stugheid komt van je schokbrekers en minder van je veren in relatieve ruststand, een goede sportdemper doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
418O2 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:58:
Ik zeg het niet vaak, maar daar moeten echt wat grotere velgen onder :)

Wel mooie kar!
Hehe thanks.
Ja op zich zouden 19 inch niet verkeerd staan. Wie weet ooit nog eens maar de centjes zijn nu even op ;) voor nu maar even bij 18 inch houden. Achter is nog eens extra breed 275, voor 245.
Zal vd week even wat interieur pics er op zetten. Dat gaat lastig via foon.

[ Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 11-11-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Arjant2 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:53:
[...]

Hehe thanks.
Ja op zich zouden 19 inch niet verkeerd staan. Wie weet ooit nog eens maar de centjes zijn nu even op ;) voor nu maar even bij 18 inch houden. Achter is nog eens extra breed 275, voor 245.
Nou, ik heb net gister mijn F11 van 09/2013 opgehaald (LCI dus), vind 18" met RFT wel meer dan genoeg. Had op mijn E61 17" en non-RFT en moet zeggen dat het 1. meer geluid maakt en 2. wegdek met spoorvorming erg goed terug te voelen is in het sturen. Zit dan ook 245 voor en achter tegen 225 op de E61, maar viel me wel op.

Moet er niet aan denken hoe het zal zijn met 19" en nog lagere banden... Alle comfort zal wel zo'n beetje weg zijn dan volgens mij...

Ben wel blij me de zespitter in mijn 530d, oh wat is dat fijn!

Morgen even foto maken van de 3 bimmers die nu voor het huis staan :P Vandaag RDW keuring gehad, hopelijk zijn ze bij de belastingdienst een beetje snel... waardeloos om de auto buiten te hebben staan maar niet te mogen rijden :|

edit: Ohw, super mooie wagen trouwens! Wit of zwart moet het zijn vind ik. Zal morgen de zwarte posten als ik het niet vergeet. Wel touring voor mij. De ophaal foto was geen succes, regende:

Afbeeldingslocatie: https://958ayw-dm2306.files.1drv.com/y3mkYr-le9gRtNPH_vpiPu5fXeXqoMMBU8mhUifV6DVAdoUv_X-_HkQ5CVPbgwO5BlHr1q570Tg9vC5EQcKXcLFnErqydiKGA_JPleMS0JD3a4QO_u-8z-6iRCCx56NVmUjVF4pSDg90uTftfvLEjl08xIQqFsxckTbkwfM8d0RVwQ/WP_20161110_11_50_30_Rich.jpg?psid=1

[ Voor 27% gewijzigd door The_MAN op 11-11-2016 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Dat is ook precies waar ik bang voor ben. Sowieso door sport onderstel voel je al meer, met 19 inch ben ik wel bang dat t comfort weg is. En ik rij toch wel 30k per jaar dus moet wel beetje comfortabel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Ik vind 18" er goed bij passen, overweeg zelfs een 17" set met winterbanden. Even kijken waar er in de buurt 2e hands te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 18:11

Theimon

Snapte!?

Arjant2 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:53:
[...]

Hehe thanks.
18 inch, maar ze lijken zo klein. Het is ook wel een grote auto, maar deze verhouding ziet er heel raar uit. Misschien ligt het aan de foto hoor...

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik wil de bougiekabels van m'n E36 318i vervangen. Nu kan ik natuurlijk een originele set van 220 euro kopen bij BMW, maar ik vond bij MisterAuto de volgende set van NGK: http://www.mister-auto.nl...k-0579_g685_a0150579.html.
43 euro maar, deze set is bij winparts zelfs het dubbele van de prijs. Lijkt mij een prima koop toch? Of raden jullie iets anders aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qck schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:36:
Mijn e46 sedan uit 2002 is verlaagd d.m.v. Eibach veren, alleen ligt hij nu echt veel te laag waardoor ik niet (normaal) over de snelheidsheuvels kan. En dat is rot, want nu kom ik mijn wijk niet in zonder elke keer mijn voorbumper is te verkleinen. Dus: verhogen naar standaard of iets lager. Maar ik wil wel graag zo veel mogelijk het stugge gedrag van de veren behouden.
Hebben jullie enig idee welke veren ik het best kan nemen? De dempers zijn nog gewoon standaard.

Hieronder een foto (niet geheel duidelijk, excuses) van de BMW met z'n winterbanden.
[afbeelding]
Volgens mij is de bandomtrek veel te klein en staan ze veel te ver naar binnen. Volgens mij is je probleem dat je een velgset die niet voor de E46 geschikt is eronder hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:36

f.h

Arjant2 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:11:
Ik mag mezelf sinds 2 weken ook een trotste eigenaar noemen van een F10.
Een 2015 520d met M sport pakket.

[afbeelding]
Erg fraai!

Ik heb gisteravond de navigatie van mijn E81 geüpdatet naar 2017-1. Heb begin dit jaar een lifetime FSC-code gekocht op internet. En hoefde gisteravond zelfs helemaal geen code meer in te voeren, ideaal! :)

[ Voor 47% gewijzigd door f.h op 12-11-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:44:
[...]

Volgens mij is de bandomtrek veel te klein en staan ze veel te ver naar binnen. Volgens mij is je probleem dat je een velgset die niet voor de E46 geschikt is eronder hebt zitten.
Mee eens, ziet er wat vreemd uit zo. Vergelijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/418ow.jpg
vs:
Afbeeldingslocatie: https://vdgc5w.by3301.livefilestore.com/y3m4ecseAneL6AcPbcrLENxC2-a62r74jYmIlhb9LRD0eo76-eajnRS2jxPI_FV_vTlY_4vYi9int-K9PGkkRDd9lmGWpNxSyB607mtOkTTa2XHXahKHOKTNjbbLr6Ew5pQFRr3ZHS2sHr-TarGbAQ8oJ3P4WWBFcvsi5soHb23coc?width=1024&height=577&cropmode=none
Ok, is dan wel een coupé maar zou voor de wielen niet uit moeten maken natuurlijk.

En natuurlijk ook meteen om te laten zien dat ik het hier niet mee eens ben:
The_MAN schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:08:
[...]
Wit of zwart moet het zijn vind ik.
:)

[ Voor 13% gewijzigd door sig69 op 12-11-2016 13:53 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
En natuurlijk ook meteen om te laten zien dat ik het hier niet mee eens ben:

[...]

:)
Ah, maar dat vind ik bij de F10/F11. Zeker niet bij de E46! Onze blauwe vind ik een van de mooiste kleuren ;)

Afbeeldingslocatie: https://wct3wa-dm2306.files.1drv.com/y3p0WjwIxek9auif8ii7Hdouoj0Y-wuZCM0RM0J46-6hW0mSjs0almawdVkRhWBEGYlrxO7oqsSPmU4zAc00_q44oaOfl0_E8LwlU9ME-C-uQJ2nZTIC3NslyaOg1bfReHJFgI8sMHFs69sMBTfmr1t4C4QF-DijHPMDLjHZi13Z28/WP_20161112_09_42_19_Rich.jpg?psid=1

Interieur van de nieuwe F11:

Afbeeldingslocatie: https://jhtdbq-dm2306.files.1drv.com/y3p860DHlDtUJbVNmkhQqzcgUV9YW_4YiAuuJWG2l2M6OGdguhY6bT-E9Gaxp6iUkzARqeB9GzmnekIsKMn7I78ofQqKJyBk5uNgjNBRFBjYyFyU5ttm9L967uxUVFI_4fP59ohdlcGog5zz3CjxP4sbc6hbC9Bk_KxrYLqbu4SSDk/WP_20161112_10_53_43_Rich.jpg?psid=1

edit: hij glimt nog goed, kan mezelf zien :*)

[ Voor 41% gewijzigd door The_MAN op 12-11-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik kan je er niet in zien hoor :?

(Ze zijn niet zichtbaar voor anderen ;) )
Pagina: 1 ... 29 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.