Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.670 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bombadil schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:25:
[...]

Volgens mij heeft dat niks met de merk markering op banden te maken (* bij BMW). Dat is meer een algemeen goedkeuringskenmerk voor een band/ een marketing verhaal. Mijn E85 stond op de af fabriek banden (Bridgestone RFT) zonder * merk trouwens..

Het idee bij 4wd en gelijke banden is, naar ik aanneem, dat als de omtrek scheelt, de omwentelingen van het wiel ook. Dat zal slijtage geven aan het 4wd systeem dat dit moet opvangen. Nu vraag ik me af of bij een F10 X drive er permanente 4wd is of enkel indien nodig. In het laatste geval zal het belang van gelijke wielomtrek logischerwijs minder zijn.
Volgens mij is het verschil in bandenomtrek een Haldex probleem. Aangezien BMW een ander systeem gebruikt is dit probleem volgens mij niet aanwezig.

Vooral de Volvo XC70 heeft hier grote problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:33:
[...]
Volgens mij is het verschil in bandenomtrek een Haldex probleem. Aangezien BMW een ander systeem gebruikt is dit probleem volgens mij niet aanwezig.

en het syncro systeem van VW (visco koppeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:50
Ik heb eens terug opgezocht over de sterbanden omdat ik me nog herinner dat wel van belang was. Het zit zo denk ik dat als men met xdrive rijd met de sterbanden moeten rijden van bmw om garantie te behouden anders verliest je garantie. Het is alleen van toepassing bij xdrive. Want het blijkt dat de tussenbak van xdrive problemen kan geven op te duur enof sneller slijten. Je kan hier topic over vinden.
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=35606.

Maar uiteindelijk is uw eigen keuze wat je wilt.

Ps, Je hebt een zalige auto om ermee te rijden :9~ Jammer genoeg is de zomer voorbij.
bombadil schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:25:
[...]

Volgens mij heeft dat niks met de merk markering op banden te maken (* bij BMW). Dat is meer een algemeen goedkeuringskenmerk voor een band/ een marketing verhaal. Mijn E85 stond op de af fabriek banden (Bridgestone RFT) zonder * merk trouwens..

Het idee bij 4wd en gelijke banden is, naar ik aanneem, dat als de omtrek scheelt, de omwentelingen van het wiel ook. Dat zal slijtage geven aan het 4wd systeem dat dit moet opvangen. Nu vraag ik me af of bij een F10 X drive er permanente 4wd is of enkel indien nodig. In het laatste geval zal het belang van gelijke wielomtrek logischerwijs minder zijn.

[afbeelding]
Zojuist mn Z3tje weer gewassen. Als de kap droog is krijgt die nog een nieuwe waterdichtheidsbehandeling en ik pomp de banden nog een keer op voor de wissel naar winterrubber. Zo dan kan die er weer even tegenaan. Valt me op dat het M44 blok (1.9 140pk) haast geen olie verbruikt. 6.000 km terug beurtje gehad en de peilstok staat net onder de helft *even afkloppen*. Dat was wel anders met de S62 in de M5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:13
http://www.autoblog.nl/ni...-versus-de-oude-f10-92016

Wat mij betreft een 2e facelift, die G30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een nieuw model is meer dan alleen andere looks.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

Wimo.

Shake and Bake!

Ik vind hem prachtig. En wat nog mooier is, de F10 blijft tijdloos. Tijd voor een upgrade.. goed voor de tweedehands prijzen. Ik zie dat wel zitten.. een leuke F10 met M-pakket als upgrade voor de 1 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Dat is wel waar, maar het verschil tussen een E39 en een E60 is goed te zien en het model daarna ook. Maar tussen de F10 en de G30 is dat wat lastiger te zien.

Het wordt natuurlijk ook lastig om keer op keer met wat anders te komen. Ik houd het eerst wel bij mijn E39 en E34, vind dit zelf ontzettend mooie modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_raoul schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 18:05:
Ik had gehoopt op een gedurfder ontwerp, de modelcyclus is er immers weer aan toe. Beetje de tick-tock qua ontwerptaal, telkens de eerste van twee krijgt een geheel nieuw ontwerp: E12 E21 - E34 E39 - E60 F10. Vooral de E34 en E60, mèn wat waren dat brute wagens toen ze net uit waren... En nu dan deze, 80% zal niet eens zien dat het een nieuw model is -O-
Mijn inziens is de E60 de vreemde eend in de bijt. Zou moeten zijn: E12 E21 - E34 E39 - E60 - F10 G30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:25
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:33:
[...]

Zowel Haldex (VW groep) als xdrive gebruiken een vergelijkbare setup met een platen koppeling die volledig kan locken. Echter is die bij VW gewoon open totdat er tractieverlies is op de vooras en is bij BMW het koppel permanent 40:60 gesplit, tot er wielspin is.
Bij elk verschil in snelheid tussen voor- en achteras zal de platenkoppeling bij BMW slippen en warmte genereren. Echter is dit niet dramatisch, want dit is ook het geval bij bochten nemen, en zo ver ik weet smelt de xdrive niet als je een bochtige pas op gaat.
Bij VW geldt dit natuurlijk ook, maar alleen als er ook koppel naar achter gaat en dat is maar een fractie van de totale rijdtijd. Grote kans dus dat dat van VW (en Volvo) niet ontworpen is op de slip en (vooral) warmte capaciteit van een continue systeem (BMW).

Ik zou toch altijd kiezen om dezelfde diameter banden voor en achter te hebben liggen in ieder geval. Kwestie van geen onnodige slijtage te veroorzaken, ook al is dat het verschil tussen 500k km of 800k km met het awd systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Wil de touring versie zien. Zijn toch de mooiste uitvoeringen naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

[video]

Ik word er toch wel blij van..

[ Voor 45% gewijzigd door Wimo. op 17-10-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Helaas.... kreeg gistermiddag een mailtje dat ze de auto gister verkocht hebben... zou er nu gaan kijken :(

De auto wordt gefinancierd, mocht de financiering niet doorgaan, heb ik nog een kans! Intussen maar verder kijken naar een andere 530D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:33:
[...]

Mijn inziens is de E60 de vreemde eend in de bijt. Zou moeten zijn: E12 E21 - E34 E39 - E60 - F10 G30
E21 is de 3-serie die voor de E30 kwam, jullie bedoelen de E28. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57

orf

phYzar schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 06:47:
De laatste software update al geïnstalleerd? Ff de bluetooth update of hoe dat ook heet downloaden van de BMW website. Die voegt support toe voor nieuwere devices (al is de update al weer zelf oud, maar OK...)
Bedankt voor de tip. Ik heb net met een USB-stick de nieuwste versie erop gezet. Helaas nog steeds geen verbinding mogelijk.
Mijn probleem lijkt anders; ik krijg in het geheel geen verbinding. De meeste problemen die ik op internet zie, zijn problemen met wegvallende verbindingen. Ik kom al niet voorbij de key invoeren. Kan daardoor ook niet bellen e.d. Zie wel dat in de nieuwste versie van de software update de iPhone 6S als laatste staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndRo555 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:19:
[...]

Zowel Haldex (VW groep) als xdrive gebruiken een vergelijkbare setup met een platen koppeling die volledig kan locken. Echter is die bij VW gewoon open totdat er tractieverlies is op de vooras en is bij BMW het koppel permanent 40:60 gesplit, tot er wielspin is.
Bij elk verschil in snelheid tussen voor- en achteras zal de platenkoppeling bij BMW slippen en warmte genereren. Echter is dit niet dramatisch, want dit is ook het geval bij bochten nemen, en zo ver ik weet smelt de xdrive niet als je een bochtige pas op gaat.
Bij VW geldt dit natuurlijk ook, maar alleen als er ook koppel naar achter gaat en dat is maar een fractie van de totale rijdtijd. Grote kans dus dat dat van VW (en Volvo) niet ontworpen is op de slip en (vooral) warmte capaciteit van een continue systeem (BMW).

Ik zou toch altijd kiezen om dezelfde diameter banden voor en achter te hebben liggen in ieder geval. Kwestie van geen onnodige slijtage te veroorzaken, ook al is dat het verschil tussen 500k km of 800k km met het awd systeem.
Haldex staat bekend om het prijzige onderhoud. Net als alles wat VAG produceert eigenlijk, behalve Skoda.

Hoe is dat met Xdrive en 4Matic?

En what's up met magnesium in personenauto's? Na een paar afschuwelijke ongelukken in de jaren 50 ofzo heeft men de conclusie getrokken dat het gebruik van dat verschrikkelijk brandbare spul zelfs in de racerij niet zo snugger is.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JEk85gKJN6k]

Het zijn tegenwoordig vast heel andere legeringen, maar ik vraag me toch af hoe het met de veiligheid zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 12:43
De nieuwe velgen (styling 193) staan er mooi onder, al zeg ik het zelf. Door de breedset ziet het er langs de achterzijde een heel stuk sportiever uit. Er liggen nu Michelin Pilot Sport's 4 op ( 225/40/R18 & 255/35/R18 )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CmQ3pqgs.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2I7DZ80s.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/icc37pZs.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aBfiqtms.jpg

Ter vergelijking (voor):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7PcZeUJs.jpg

Nog eens nadenken of ik de achterste ramen laat tinten, al gaat hij er dan waarschijnlijk een tikkeltje te agressief uitzien.

[ Voor 13% gewijzigd door SanderH_ op 16-10-2016 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56
Vandaag de handrem gesteld! Bijrijders kant is weer helemaal prima maar de bestuurderkant krijg ik niet goed gesteld. Of hij grijpt niet genoeg aan met de hendel omhoog of hij blijft licht aanlopen wanneer de hendel naar beneden is :/. Iemand enig idee? Dat de kabel is uitgerekt bijvoorbeeld of de schoentjes niet goed meer zijn?

Met beschikking over een brug ook het gloeirelais weer vervangen. Had deze in maart vervangen maar blijkbaar is ie stuk gegaan, had storing op alle vier de gloeispiralen. In maart zijn er ook nieuwe gloeispiralen geplaatst, dus daar kan het niet aan liggen. Mag de kapotte terugsturen en krijg daar m'n geld voor terug.

Tijdens het vervangen ook geconstateerd dat er meer olie langs het blok loopt dan ik dacht. Had eerder al eens gezien dat het zweterig was bij het inlaatspruitstuk, maar langs het blok naar beneden is het nat van de olie. Na wat zoeken leek het uit de pakkingen van het inlaatspruitstuk te komen, daarna de lucht inlaat op de EGR los gehaald en daar was ook olie in te zien (geen roet, EGR is afgedopt). Betekend dit dat er olie bij de turbo weg komt? Olieverbruik is ongeveer een halve liter per 15.000km. Het betreft een M47TU blok met 273xxx op de teller, de originele turbo is bij de vorige eigenaar bij 170.000 vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je dit filmpje kijkt is de G30 toch wel echt een update:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qBV-NsQExas]

Dat interieur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 11:10
Heb men BMW x1 :9 . Toch een grote wagen in vergelijking met mijn vorige Golf 6.Het enige wat niet lukt is mijn Xperia Z3 Compact Android 6.0 te laten connecteren met de BMW via USB :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
SmokingSig schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:10:
Heb men BMW x1 :9 . Toch een grote wagen in vergelijking met mijn vorige Golf 6.Het enige wat niet lukt is mijn Xperia Z3 Compact Android 6.0 te laten connecteren met de BMW via USB :(
Nadat je de telefoon aan de USB hebt hangen, heb je dan ook de wijziging gedaan van charge only naar USB/mtp/ptp?

En anders update naar 6.0.1 of verder mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 15-09 11:10
JottemJ schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:44:
[...]

Nadat je de telefoon aan de USB hebt hangen, heb je dan ook de wijziging gedaan van charge only naar USB/mtp/ptp?

En anders update naar 6.0.1 of verder mogelijk?
Staat nu op 6.0.1. Heb al de opties geprobeerd ivm dataoverdracht e.d..
Vrees dat het enkel compatibel is met Anroid 4.4 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:22
Heeft iemand toevallig de handleiding van een E90/E91 in PDF beschikbaar? Ik heb een E91 uit 2009 laatst geïmporteerd uit Duitsland. Maar heb nu helaas alleen een Duitse handleiding. En helaas ben ik niet goed in Duits..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:16
vincent44 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:17:
Heeft iemand toevallig de handleiding van een E90/E91 in PDF beschikbaar? Ik heb een E91 uit 2009 laatst geïmporteerd uit Duitsland. Maar heb nu helaas alleen een Duitse handleiding. En helaas ben ik niet goed in Duits..
http://www.bmw.nl/nl/mybmw/mydashboard.html Als je hier inlogt en je laatste 7 cijfers van het chassisnummer invult heb je de handleiding. Welliswaar niet in PDF

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25
Speaking of handleiding: ik dacht altijd dat mijn e91 veel opties had, maar wanneer ik de handleiding lees is zowat elke paragraaf een omschrijving van iets wat optioneel is, en dan mis ik ineens aardig wat :p (zoals laatst toen de maxi-cosi noodgedwongen voorin moest: hoe zet ik de airbag uit? .... Optie die ik niet heb , zat zelfs in m'n skoda :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Bijrijdersairbag schakelt automatisch uit als er niet genoeg gewicht op de stoel aanwezig is, tenzij een vorige eigenaar op een goedkope manier de sensormat heeft gefixt. Die gaat nog wel eens stuk namelijk en vaak wordt er dan een dummy-mat (gewoon een doorverbinding) geplaatst waardoor het systeem denkt dat er altijd iemand op de stoel zit. Dan gaat de airbag dus altijd af.

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 21:15
phYzar schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:07:
Speaking of handleiding: ik dacht altijd dat mijn e91 veel opties had, maar wanneer ik de handleiding lees is zowat elke paragraaf een omschrijving van iets wat optioneel is, en dan mis ik ineens aardig wat :p (zoals laatst toen de maxi-cosi noodgedwongen voorin moest: hoe zet ik de airbag uit? .... Optie die ik niet heb , zat zelfs in m'n skoda :X )
Zowel bij m'n E91 als F48 kan ik de airbag uitschakelen aan de binnenkant van de deur. Deur open en dan aan de kant van het dashboard zit een schakelaar die je met je sleutel kunt omzetten.

Deze dus: link ivm grote foto

[ Voor 8% gewijzigd door Caeruleus op 17-10-2016 15:41 ]

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Caeruleus schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:40:
[...]

Zowel bij m'n E91 als F48 kan ik de airbag uitschakelen aan de binnenkant van de deur. Deur open en dan aan de kant van het dashboard zit een schakelaar die je met je sleutel kunt omzetten.

Jup, die optie mis ik dus :P Maar goed, dat heb je als je hem 2ehands koopt, dan moet je het doen met wat er aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
  • Laatst online: 03-09 15:22
Morpheusk schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:48:
[...]

http://www.bmw.nl/nl/mybmw/mydashboard.html Als je hier inlogt en je laatste 7 cijfers van het chassisnummer invult heb je de handleiding. Welliswaar niet in PDF
Helaas krijg ik via bmw.nl:
De gebruikershandleiding voor dit BMW model is helaas niet beschikbaar in het Nederlands.

maar ook niet in het Engels helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

vincent44 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:34:
[...]

De gebruikershandleiding voor dit BMW model is helaas niet beschikbaar in het Nederlands.

Probeer het anders een met deze VIN: WBAPP51020A866263 of WBAVU31050KY00675.
Dat zijn Nederlands geleverde E90/E91 (Kan je via Google vinden :P).

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 17-10-2016 16:46 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
[...]

Volgens mij is die schakelbare airbag een optie in combinatie met isofix aansluiting voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
vincent44 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:34:
[...]

ow apart! Ik had namelijk een recente import auto ingevuld en die werd wel herkend.

En voor diegene die het leuk vinden dit is definitieve bestelling van de X1 geworden, levering in week 50

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
Model xLine (S07LM)
Metallic WC07 Sparkling Storm Brillanteffekt.
19 inch Y-Spaak (styling 511) (S028B)
Leder 'Dakota' Mokka geperforeerd (FPDMZ)
Interieurlijsten Edelhoutuitvoering Oak Grain mat met accent (S04F7)
Centennial High Executive (S0ZAC)
Omlijsting zijruiten in mat aluminium (S03L8)
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) (S0302)
LED-koplampen met uitgebreide functies (S05A4)
Elektrisch verwarmde voorstoelen (S0494)
Navigatiesysteem Plus (S06UP)
ConnectedDrive Services (S06AK)
BMW Head-Up Display (S0610)
Uitgebreide bluetooth telefoonvoorbereiding (S06NS)
Lichtpakket (S0563)
Comfort pakket (S0ZC1)
Variable Sport Steering (S02VL)
Verstelbare achterbank (S04FD)
Comfort Access pakket (S07LH)
Comfort Access (S0322)
Elektrisch te openen en te sluiten achterklep (S0316)
Automatische sporttransmissie met stuurschakeling (S02TB)
Trekhaak met afneembare kogel (S0235)
BMW Individual hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd (S0775)
Achteruitrijcamera (S03AG)
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijd (S0430)
Automatische dimmende binnenspiegel (S0431)
Cruise Control (S0544)
Driving Assistant (S05AS)
Park Assistant (S05DP)
Park Distance Control voor/achter (PDC) (S0508)
HiFi System (S0676)
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar (S0313)
Dakdraagsysteem aluminium zijdeglans (S03AT)
Extra getint glas achter (S0420)
Glazen panoramadak (S0402)
Levering zonder typeaanduiding (S0320)
Elektrisch verstelbare lendensteun voorstoelen (S0488)
Elektrisch verstelbare voorstoelen (S0459)
sportstoelen (S0481)
Krik met sleutel (S05DD)
Reservewiel (S0300)
Grotere brandstoftank (S01AG)
M Sportstuurwiel met leder bekleed (S0710)

[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 17-10-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Morpheusk schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:29:
[...]
En voor diegene die het leuk vinden dit is definitieve bestelling van de X1 geworden, levering in week 50
Een meer dan compleet pakket. _/-\o_
Ik mis eigenlijk licht- en regensensoren, maar die zitten waarschijnlijk in optie 6 verstopt.

Wat ik in mijn eigen BMW mis, is elektrische stoelverstelling. Niet alleen is handverstellen in een BMW geen pretje, maar ik mis ook de automatische aanpassing aan een andere bestuurder. Hopelijk zit dat bij jou wel in een pakket verstopt?

Wat me wel opvalt is, dat optie 10 en 39 identiek zijn?

Je hebt ouders hebben iig iets om naar uit te kijken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Toff schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:55:
[...]

Een meer dan compleet pakket. _/-\o_
Ik mis eigenlijk licht- en regensensoren, maar die zitten waarschijnlijk in optie 6 verstopt.
Dat zit er standaard op. Wel vreemd dat cruisecontrol wel apart in de optielijst naar bovenkomt.
Wat ik in mijn eigen BMW mis, is elektrische stoelverstelling. Niet alleen is handverstellen in een BMW geen pretje, maar ik mis ook de automatische aanpassing aan een andere bestuurder. Hopelijk zit dat bij jou wel in een pakket verstopt?

Wat me wel opvalt is, dat optie 10 en 39 identiek zijn?
39 moest zijn de elektrische stoelverstelling. BIj dit type heeft de bestuurder 2 geheugen functies, helaas aan de bijrijderskant geen geheugen.
Je hebt iig iets om naar uit te kijken.
Als de auto voor mijzelf was had ik wel direct één met M-Pakket besteld, dus helaas! :'(
Had al een keer eerder benoemd dat we met een X1 voor mijn ouders bezig waren, had ik bij deze post ook even moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
Morpheusk schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:29:
[...]

ow apart! Ik had namelijk een recente import auto ingevuld en die werd wel herkend.

Ha leuk! De mijne wordt ook rond die tijd geleverd, dit is mijn optielijst (beetje wie heeft de langste ;) Dat dan weer wel.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
Model:  8E11        330e iPerformance Sedan
Kleur:  X10+        Tansanitblau metallic
Bekleding:  LCNL        Leder Dakota Schwarz met contrasterend
Optie:          ZAC      -  Centennial High Executive  
ZC4      -  Comfort pakket  
ZH4      -  High Executive  
ZI4      -  BMW Innovation Pack  
Z17      -  Modeljaar 2017  
1CA      -  Selectie CO2 (Intern)  
2PA      -  Slotbouten voor LM wielen  
2TE      -  Automatische transmissie met stuurschake  
2VB      -  Bandenspanningsweergavesysteem  
21B      -  [337]  18 inch M Dubbelspaak (styling 441M) Fer  
216      -  Servotronic  
230      -  EU AG intern  
258      -  Banden met noodloopeigenschappen  
3AG      -  [ZI4]  Achteruitrijcamera  
3DE      -  [337]  Zonder BMWi blauw desing exterieur  
302      -  [ZAC]  Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)  
320      -  Levering zonder typeaanduiding  
322      -  [ZC4]  Comfort Access  
337      -  Onderdeel van Model M Sport  
4AE      -  Middenarmsteun voor, verschuifbaar  
4NE      -  AG-Intern  
4WF      -  [337]  Interieurlijsten Aluminium Hexagon + acc  
423      -  Velours matten  
430      -  [ZI4]  Automatisch dimmende binnen- en buitensp  
431      -  [ZC4]  Automatische dimmende binnenspiegel  
459      -  Elektrisch verstelbare voorstoelen  
465      -  In delen neerklapbare achterbankleuning  
481      -  [337]  sportstoelen  
493      -  [7LF]  Opbergpakket  
494      -  [ZH4]  Elektrisch verwarmde voorstoelen  
5AG      -  [ZI4]  Lane Change Warning  
5A1      -  [337]  LED-mistlampen voor  
5A2      -  [ZH4]  LED-koplampen  
5DA      -  [ZH4]  Deactivering passagiersairbag  
        5DC      -  [ZC4]  Buitenste hoofdsteunen achter neerklapba  
5DL      -  [ZI4]  Surround View  
508      -  [7LF]  Park Distance Control voor/achter (PDC)  
521      -  Regen- en lichtsensor  
534      -  Airconditioning, automatisch  
544      -  [7LF]  Cruise Control  
548      -  Kilometertacho  
563      -  [7LF]  Lichtpakket  
6AC      -  Emergency Call  
6AE      -  TeleServices  
6AG      -  eDrive Services  
6AK      -  [ZH4]  ConnectedDrive Services  
6AM      -  Real Time Traffic Information  
6NS      -  [ZH4]  Uitgebreide bluetooth telefoonvoorbereid  
6WA      -  Uitbreiding instrumentencluster  
609      -  [ZH4]  Navigatiesysteem Professional  
610      -  [ZI4]  BMW Head-Up Display  
654      -  DAB-tuner  
688      -  Harman Kardon Surround Sound Systeem  
698      -  Regiocodering voor DVD  
7LF      -  Model M Sport  
704      -  [337]  M Sportonderstel  
710      -  [337]  M Sportstuurwiel met leder bekleed  
715      -  [337]  M Aerodynamicapakket  
760      -  [337]  BMW Individual hoogglans Shadow Line  
775      -  [337]  BMW Individual hemelbekleding in Anthraz  
8KA      -  Condition Based Service  
8R9      -  Koudemiddel  
8S2      -  Alarmsignaal (Intern)  
8S3      -  Automatische vergrendeling tijdens rijde  
8TH      -  [ZI4]  Speed Limit Info  
845      -  Akoestische waarschuwing veiligheidsgord  
868      -  Nederlandse taalversie  
886      -  Boordliteratuur Nederlands

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wel fijn dat koudemiddel een optie is :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hedphuq
  • Laatst online: 18:08

Hedphuq

Xbox Live: VV1R3D

Mooie optielijst, bijna exact dezelfde als die van mij. Ik ga alleen voor Estorilblau. Gisteren besteld, productie volgende week. Levering half november.
VinnieV schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:10:
[...]

Ha leuk! De mijne wordt ook rond die tijd geleverd, dit is mijn optielijst (beetje wie heeft de langste ;) Dat dan weer wel.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
Model:  8E11        330e iPerformance Sedan
Kleur:  X10+        Tansanitblau metallic
Bekleding:  LCNL        Leder Dakota Schwarz met contrasterend
Optie:          ZAC      -  Centennial High Executive  
ZC4      -  Comfort pakket  
ZH4      -  High Executive  
ZI4      -  BMW Innovation Pack  
Z17      -  Modeljaar 2017  
1CA      -  Selectie CO2 (Intern)  
2PA      -  Slotbouten voor LM wielen  
2TE      -  Automatische transmissie met stuurschake  
2VB      -  Bandenspanningsweergavesysteem  
21B      -  [337]  18 inch M Dubbelspaak (styling 441M) Fer  
216      -  Servotronic  
230      -  EU AG intern  
258      -  Banden met noodloopeigenschappen  
3AG      -  [ZI4]  Achteruitrijcamera  
3DE      -  [337]  Zonder BMWi blauw desing exterieur  
302      -  [ZAC]  Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)  
320      -  Levering zonder typeaanduiding  
322      -  [ZC4]  Comfort Access  
337      -  Onderdeel van Model M Sport  
4AE      -  Middenarmsteun voor, verschuifbaar  
4NE      -  AG-Intern  
4WF      -  [337]  Interieurlijsten Aluminium Hexagon + acc  
423      -  Velours matten  
430      -  [ZI4]  Automatisch dimmende binnen- en buitensp  
431      -  [ZC4]  Automatische dimmende binnenspiegel  
459      -  Elektrisch verstelbare voorstoelen  
465      -  In delen neerklapbare achterbankleuning  
481      -  [337]  sportstoelen  
493      -  [7LF]  Opbergpakket  
494      -  [ZH4]  Elektrisch verwarmde voorstoelen  
5AG      -  [ZI4]  Lane Change Warning  
5A1      -  [337]  LED-mistlampen voor  
5A2      -  [ZH4]  LED-koplampen  
5DA      -  [ZH4]  Deactivering passagiersairbag  
        5DC      -  [ZC4]  Buitenste hoofdsteunen achter neerklapba  
5DL      -  [ZI4]  Surround View  
508      -  [7LF]  Park Distance Control voor/achter (PDC)  
521      -  Regen- en lichtsensor  
534      -  Airconditioning, automatisch  
544      -  [7LF]  Cruise Control  
548      -  Kilometertacho  
563      -  [7LF]  Lichtpakket  
6AC      -  Emergency Call  
6AE      -  TeleServices  
6AG      -  eDrive Services  
6AK      -  [ZH4]  ConnectedDrive Services  
6AM      -  Real Time Traffic Information  
6NS      -  [ZH4]  Uitgebreide bluetooth telefoonvoorbereid  
6WA      -  Uitbreiding instrumentencluster  
609      -  [ZH4]  Navigatiesysteem Professional  
610      -  [ZI4]  BMW Head-Up Display  
654      -  DAB-tuner  
688      -  Harman Kardon Surround Sound Systeem  
698      -  Regiocodering voor DVD  
7LF      -  Model M Sport  
704      -  [337]  M Sportonderstel  
710      -  [337]  M Sportstuurwiel met leder bekleed  
715      -  [337]  M Aerodynamicapakket  
760      -  [337]  BMW Individual hoogglans Shadow Line  
775      -  [337]  BMW Individual hemelbekleding in Anthraz  
8KA      -  Condition Based Service  
8R9      -  Koudemiddel  
8S2      -  Alarmsignaal (Intern)  
8S3      -  Automatische vergrendeling tijdens rijde  
8TH      -  [ZI4]  Speed Limit Info  
845      -  Akoestische waarschuwing veiligheidsgord  
868      -  Nederlandse taalversie  
886      -  Boordliteratuur Nederlands

Xbox Live: VV1R3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
VinnieV schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:10:
[...]

[/code]
Heel dik aangekleed ook. Alleen jou lijstje is overzichtelijker, hoe kom je daar aan?

Ook pas volgend jaar op kenteken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
Heel dik aangekleed ook. Alleen jou lijstje is overzichtelijker, hoe kom je daar aan?

Ook pas volgend jaar op kenteken of niet?
Ik kreeg het lijstje zo per mail van de dealer.

Enne.....echt wel dit jaar op kenteken ivm bijtellingsvoordeel. Wel zo laat mogelijk geleverd omdat ik nog wat kilometers met mijn huidige 3-serie moet rijden ;)

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Leipo schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:42:
Dan krijg je tenminste nog wat. De optie "320 - Levering zonder typeaanduiding" blijft mij nog steeds verbazen. "Levering zonder reservewiel, wielmoersleutel en krik" zou ook zomaar een optie kunnen zijn, maar dat wordt dan weer nooit genoemd... Verder is de optie "698 - Regiocodering voor DVD" eerder een beperking, dan iets waar je vrolijk van zou kunnen worden. Enfin, bij elkaar toch fijne pakketten, die het rijden een stuk veraangenamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leipo schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:42:
Ach, gewoon koudemiddel dat in de EU is toegestaan. Niet-EU auto's krijgen waarschijnlijk een koudemiddel dat beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13
phYzar schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:07:
Een BMW is ook niet bedoeld om baby's in te vervoeren.

[ Voor 59% gewijzigd door Het Fantoom op 21-10-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Het Fantoom schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:34:
[...]

Het is een Touring en EDE, geen M4 :p en de hond past er tenminste ook in /burgerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik ben er klaar mee, die uitvallende radio. Vanmiddag weggebracht, maandag hopelijk goed nieuws..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Laatst online: 09-09 21:14
Het Fantoom schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:34:
[...]

In ieder geval niet op de voorstoel :+
Je kan de airbag trouwens wel uitschakelen middels coderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
Ging dat niet automatisch dmv die drukmaktjes?
Er moet meer dan xx kg op de stoel zitten voordat de airbag af gaat.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Raymond P schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:14:
Ging dat niet automatisch dmv die drukmaktjes?
Er moet meer dan xx kg op de stoel zitten voordat de airbag af gaat.
In de handleiding worden 2 opties genoemd: met de sleutel aan de passagierskant uitschakelen of de door jouw genoemde optie. Voor de eerste optie mis ik de cilinder, voor de 2e het verklikkerlampje dat de airbag uit staat. Mijn conclusie is dan dat ik beide niet heb. Die xx kg is overigens nog meer fancy: veel kilo's is volwassenen is airbag aan, weinig kilo's is kinderzitje is uit :) verschil tussen weinig kilo's en geen gewicht is dat hij zonder gewicht niet expliciet laat weten dat de airbag uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Eigenlijk is het vreemd dat automatische afschakeling icm kinderzitjes geen wettelijke eis is om een airbag goedgekeurd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Als dat er niet in zit moet er verplicht zo'n grote sticker geplakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Er zijn dealers dit soort opties automatisch aanvinken zonder dat de koper het weet. Gewoon om gezeur later te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 21:29

page404

Website says no

Hedphuq schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:31:
Gisteren besteld, productie volgende week. Levering half november.

[...]
Wut? Mijn 116EDE besteld in fokcing augustus, en hopelijk half december geleverd. Op zich geen moeite met wat vertraging, maar wil 'm toch wel graag dit jaar afgeleverd ivm bijtelling.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 09:56
Geen idee of hier echt kenners zijn in het volgende onderwerp maar ik wil een navigatie update doen voor mijn BMW (E91 318i).

Nu wou ik dus via eBay een FSC code kopen en daarna via een USB stick de update doorvoeren volgens mij heb ik nu kaarten uit ongeveer 2012

Nu las ik alleen een stukje met het volgende:
If your vehicle was built before 09/2009, go with the DVD update to load maps data because of firmware does not support USB update.
If your vehicle was built between 09/2009 to 03/2010, you need a firmware update due to a bug in system firmware.
If your vehicle was built after 03/2010 or system firmware updated after 03/2010, the USB option is highly recommended.

Production Date 2010-03-16 geeft bimmer.work aan via het VIN nummer alleen nu zit ik dus met het punt:
Kan ik hem nou gewoon updaten via de USB zonder de firmware update of?
Want bedoelen ze met die periode van 09/2009 to 03/2010 dat het TOT Maart 2010 is of t/m Maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
page404 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:03:
[...]

Wut? Mijn 116EDE besteld in fokcing augustus, en hopelijk half december geleverd. Op zich geen moeite met wat vertraging, maar wil 'm toch wel graag dit jaar afgeleverd ivm bijtelling.
Blijkbaar had zijn dealer nog een productie slot vrij (quota). Dealers bestellen vaak al van te voren auto's zodat ze voldoende quota hebben. Vervolgens passen ze de auto aan naar wens van de klant voordat deze in productie gaat.

Heeft je dealer nog geen weeknummer van levering? Meestal wijkt dit niet af.. die fabrieken werken 24/7 in ploegen en is 1 grote geoliende machine _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Camo schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:19:
Geen idee of hier echt kenners zijn in het volgende onderwerp maar ik wil een navigatie update doen voor mijn BMW (E91 318i).

Nu wou ik dus via eBay een FSC code kopen en daarna via een USB stick de update doorvoeren volgens mij heb ik nu kaarten uit ongeveer 2012

Nu las ik alleen een stukje met het volgende:
If your vehicle was built before 09/2009, go with the DVD update to load maps data because of firmware does not support USB update.
If your vehicle was built between 09/2009 to 03/2010, you need a firmware update due to a bug in system firmware.
If your vehicle was built after 03/2010 or system firmware updated after 03/2010, the USB option is highly recommended.

Production Date 2010-03-16 geeft bimmer.work aan via het VIN nummer alleen nu zit ik dus met het punt:
Kan ik hem nou gewoon updaten via de USB zonder de firmware update of?
Want bedoelen ze met die periode van 09/2009 to 03/2010 dat het TOT Maart 2010 is of t/m Maart?
Ik heb een 2011 e91 dus niet jouw probleem maar wel een tip: wanneer je de kaart wilt updaten zet je hem op USB-stick, stopt hem in je auto (usb in dashboard-kastje, armsteun pakt hij niet). Dan zal hij zeggen dat hij een update heeft gevonden, en moet je eerst de fsc invoeren voor hij verder gaat. Doe je dat niet, dan blijft alles bij het oude. Als je dus wilt droogtesten kun je gewoon ff een stick voorbereiden en kijken of je iig tot aan de fsc komt. Ik weet niet waar de bug zou moeten optreden maar met een 2012 kaart is het blijkbaar al eens gelukt.

Zolang hij aan het updaten is kun je overigens gewoon je oude nav gebruiken, pas bij 100% kopie doet hij een swap. Je moet alleen niet afkappen op 1/3 of 2/3 (zijn 3 delen) want dan wisselt hij continu van welk scherm je ook bent naar een 'insert disk 2/3' scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 21:29

page404

Website says no

Morpheusk schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:31:
[...]

Blijkbaar had zijn dealer nog een productie slot vrij (quota). Dealers bestellen vaak al van te voren auto's zodat ze voldoende quota hebben. Vervolgens passen ze de auto aan naar wens van de klant voordat deze in productie gaat.

Heeft je dealer nog geen weeknummer van levering? Meestal wijkt dit niet af.. die fabrieken werken 24/7 in ploegen en is 1 grote geoliende machine _/-\o_
Hij had het over productie in week 49, dan moest hij week 51 wel beschikbaar komen. Als die planning zo betrouwbaar is maak ik me een stuk minder zorgen. Thanks :*)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 09:56
phYzar schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:52:
[...]

Ik heb een 2011 e91 dus niet jouw probleem maar wel een tip: wanneer je de kaart wilt updaten zet je hem op USB-stick, stopt hem in je auto (usb in dashboard-kastje, armsteun pakt hij niet). Dan zal hij zeggen dat hij een update heeft gevonden, en moet je eerst de fsc invoeren voor hij verder gaat. Doe je dat niet, dan blijft alles bij het oude. Als je dus wilt droogtesten kun je gewoon ff een stick voorbereiden en kijken of je iig tot aan de fsc komt. Ik weet niet waar de bug zou moeten optreden maar met een 2012 kaart is het blijkbaar al eens gelukt.

Zolang hij aan het updaten is kun je overigens gewoon je oude nav gebruiken, pas bij 100% kopie doet hij een swap. Je moet alleen niet afkappen op 1/3 of 2/3 (zijn 3 delen) want dan wisselt hij continu van welk scherm je ook bent naar een 'insert disk 2/3' scherm.
Volgens mij is de vorige upgrade via een DVD gebeurt (not sure), het zou alleen pas optreden bij 97.8% +- las ik..

Ach ik probeer het denk ik maar dan zie ik wel, anders zal hij dus terug gaan naar de oude navi? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Camo schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:21:
[...]

Volgens mij is de vorige upgrade via een DVD gebeurt (not sure), het zou alleen pas optreden bij 97.8% +- las ik..

Ach ik probeer het denk ik maar dan zie ik wel, anders zal hij dus terug gaan naar de oude navi? :)
Ik kan niks garanderen :p maar normaal gaat hij netjes terug naar de oude zolang de nieuwe niet 100% is. Als ik zo ff Google lijkt het probleem met het geheugen van de auto te maken te hebben (8gb ipv 16gb voor die modellen) waardoor recentere kaarten te groot zijn. Nu zijn de kaarten vanaf 2016-2 kleiner gemaakt (Helaas dus west-europa ipv heel Europa) maar dat zou dus beter moeten gaan. En bij de dvd kopieert hij ook op datzelfde geheugen, dus als dat wel zou gaan lijkt me vreemd :p (maar goed, bugs zijn bugs, ik zou het zelf wel aandurven maar steek me hand er niet voor in het vuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Nu een poosje op zoek naar een onnodig dikke BMW die zowel binnen budget valt alswel mij genoeg vertrouwen geeft om hem te kopen en na gisteren weer tegen een net-niet auto te zijn aangelopen zegt een vriend van me "Waarom steek je dat geld wat je uit wilt geven aan een auto niet gewoon in het opknappen van je E30?". Die gedachte is een beetje blijven hangen en volgens mij is dat best een idee. Ik kan er zelf niet mee bezig omdat ik eerst mijn schuur (werkplaats dus) moet restaureren, dus als ik het laswerk kan uitbesteden en de auto laat spuiten heb ik ook weer een mooie auto voor de deur. Daarbij, onderdelen voor een E30 zijn een stuk goedkoper dan die van een E38 750i die ik op het oog had.. :p

Keuzes.. :p

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

E30 wagon all the way! Ik ben jaloers dat jij dat ding daar gewoon hebt staan!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
DuDePrOdUcTiOnS schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:14:
Nu een poosje op zoek naar een onnodig dikke BMW die zowel binnen budget valt alswel mij genoeg vertrouwen geeft om hem te kopen en na gisteren weer tegen een net-niet auto te zijn aangelopen zegt een vriend van me "Waarom steek je dat geld wat je uit wilt geven aan een auto niet gewoon in het opknappen van je E30?". Die gedachte is een beetje blijven hangen en volgens mij is dat best een idee. Ik kan er zelf niet mee bezig omdat ik eerst mijn schuur (werkplaats dus) moet restaureren, dus als ik het laswerk kan uitbesteden en de auto laat spuiten heb ik ook weer een mooie auto voor de deur. Daarbij, onderdelen voor een E30 zijn een stuk goedkoper dan die van een E38 750i die ik op het oog had.. :p

Keuzes.. :p
Deze hoeft niet opgeknapt te worden. :9

http://www.taggle.nl/1157...id=1026974&did=1477246002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
De E30 inderdaad opknappen en in de loop van de tijd het motorblok vervangen voor die van een 750i ;) Best of both worlds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Nee lekkere rasperige 6 cilinder :9

Maar ik ben er iets anders in :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een E30 met een zespitter, dat is een stukje autohistorie. Twee extra cylinders in het D-segment waar dat toen allesbehalve normaal was. Op dezelfde manier zoals een Golf III VR6 de zescylinders in het C-segment heeft geïntroduceerd.

Ga je echter voor sportief, dan moet er een 2.3 liter 200pk vierpitter in een E30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Op zoek naar een deftige smartphone mount (iPhone 6s). Iets die op de ventilatie clipt, of andere voorstellen..?

Kenu Airframe zou niet slecht zijn. Iemand ervaringen met deze mount, of andere mounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15-09 11:03
SanderH_ schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:33:
Op zoek naar een deftige smartphone mount (iPhone 6s). Iets die op de ventilatie clipt, of andere voorstellen..?

Kenu Airframe zou niet slecht zijn. Iemand ervaringen met deze mount, of andere mounts?
Ik gebruik zo'n airmount als deze en dat werkt prima met een nexus 5x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
418O2 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:59:
[...]

Ik gebruik zo'n airmount als deze en dat werkt prima met een nexus 5x
Vind je het niet vervelend dat het scherm dan "te recht" staat en niet echt naar jouw is gekanteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
SanderH_ schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:14:
[...]

Vind je het niet vervelend dat het scherm dan "te recht" staat en niet echt naar jouw is gekanteld?
In mijn e39 is dat niet lastig, staat gewoon goed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Een halfjaar geleden de E34 van Catch22 overgenomen. Na een tijdje lopen klussen en besmeuren met tectyl de auto laten keuren. De auto is zonder reparatiepunten of opmerkingen door de keuring gekomen.

Hij kwam in eerste instantie niet door de gasmeting, maar nadat de katalysator goed warm was, waren de waardes uitstekend. Daarna het één en ander bekeken op de brug, waarbij alles er goed uit zag, op wat droogtescheurtjes op de remslangen na. Geen reparatiepunten of opmerkingen (ja, het airbag lampje blijft wat langer branden dan de rest, maar na 5 minuten ook weg) en de auto werd afgemeld zonder steekproef.
De boeren zijn weer suikerbieten aan het rooien waardoor de wegen weer smerig zijn, dus ik kon de auto niet schoon houden voordat ik plaatjes kon schieten, helaas:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/6yjj80.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2hf8jn6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/6qd3k6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/5mffh0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/v5xx5f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/foobdc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2r29frd.jpg

Het volgende is er aan gedaan:
- Ophangrubber middendemper
- Reactiestang links en rechts
- Kleppendekselpakking
- Rechter koplamp
- Schokdemper links rechts
- Inlaatslang
- Schokdemper Aanslagrubber 2x
- Bougies 6x
- Luchtfilter
- Oliefilter
- Benzinefilter
- Olie
- Chromen instaplijsten geplaatst

De E39 M5 straks maar winterslaap klaar maken en genieten van deze mooie 6 in lijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Update van het radio probleem: auto heeft twee dagen bij dagen bij de garage gestaan, maar ze konden niet echt een probleem aanwijzen. Versterker was de hoofd verdachte. Afspraak gemaakt om die een keer te wisselen, al is het maar om het uit te sluiten. Auto opgehaald, en geen enkel probleem meer! Wtf. Ik ben half heel erg blij, maar half ook teleurgesteld want nu weet ik nog niet wat is. En kudos voor m'n garagist die bereid is om een versterker uit z'n leenauto te trekken. Als je een E46 rijdt weet je waar die zit...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56
Gloeirelais gewisseld voor een nieuwe, "oude" opgestuurd naar onderdelen leverancier. Helaas nog steeds storing op alle vier de gloeistiften.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? ik snap er niks meer van: alle gloeistiften en gloeimodule zijn dus nieuw.

Betreft zoals eerder genoemd een e46 320D uit 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Je massa-verbinding is ook in orde? Dat is het eerste wat bij mij te binnen schiet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:36

f.h

Zoepertje schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:08:
[...]
Vind die oude 7ner heel gaaf. Deze zie je helemaal nooit meer. Upload nog een keer wat foto's van het interieur als je wilt. Dat moet zeker fantastisch cruisen met zo'n dikke zes in lijn onder de kap _/-\o_ . Fijne kilometers toegewenst! ;)
Het duurt even, maar deze had je nog tegoed van me ;)

Zoals te zien alleen de originele radio er uit gehaald en een Brodit houder er op geschroefd. Niet origineel, maar maak er elke keer als ik er in rij dankbaar gebruik van. Paar weken geleden ook de oude originele speakers vervangen door iets modernere (die wel achter de originele kappen weggewerkt zitten). Zodat de muziek weer een beetje op niveau klinkt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OdEeu4D.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/64YYB73.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sFTcn31.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o3E1VaE.jpg?1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hCOFm9a.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
BlackthunderAwf schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:32:
Een halfjaar geleden de E34 van Catch22 overgenomen. Na een tijdje lopen klussen en besmeuren met tectyl de auto laten keuren. De auto is zonder reparatiepunten of opmerkingen door de keuring gekomen.

Hij kwam in eerste instantie niet door de gasmeting, maar nadat de katalysator goed warm was, waren de waardes uitstekend. Daarna het één en ander bekeken op de brug, waarbij alles er goed uit zag, op wat droogtescheurtjes op de remslangen na. Geen reparatiepunten of opmerkingen (ja, het airbag lampje blijft wat langer branden dan de rest, maar na 5 minuten ook weg) en de auto werd afgemeld zonder steekproef.
De boeren zijn weer suikerbieten aan het rooien waardoor de wegen weer smerig zijn, dus ik kon de auto niet schoon houden voordat ik plaatjes kon schieten, helaas:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het volgende is er aan gedaan:
- Ophangrubber middendemper
- Reactiestang links en rechts
- Kleppendekselpakking
- Rechter koplamp
- Schokdemper links rechts
- Inlaatslang
- Schokdemper Aanslagrubber 2x
- Bougies 6x
- Luchtfilter
- Oliefilter
- Benzinefilter
- Olie
- Chromen instaplijsten geplaatst

De E39 M5 straks maar winterslaap klaar maken en genieten van deze mooie 6 in lijn! :)
Mooi om te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 13:32

bord4kop

maximaal 100KB!

f.h schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:40:
[...]

Het duurt even, maar deze had je nog tegoed van me ;)
..

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Prachtig!

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Thanks. Heb pas het interieur vervangen vanwege de bekende instapschade op de chauffeur stoel. Heerlijk simpel allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:34
Hardy schijf was aan vervanging toe :X

Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/tsjccz9k1/Whats_App_Image_2016_10_31_at_16_56_30.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
SgtPoen schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:22:
Hardy schijf was aan vervanging toe :X

[afbeelding]
Aardig understatement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:02

GforceNL

Out of memory....

Wauw, super retro zeg!!

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Volgende week donderdag eindelijk mijn nieuwe-tweedehands ophalen! Een 530d LCI touring :D

http://www.fett-wirtz.de/...er&m=530d&S=pr&D=a&page=1

Staat al een week in bestelling, wat duurt het wachten dan lang... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Inmiddels zijn de 2017-1 Premium maps van Europa voor de CIC navigatie systemen ook eindelijk uitgebracht door BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Laatst online: 14-09 20:08
The_MAN schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:32:
Volgende week donderdag eindelijk mijn nieuwe-tweedehands ophalen! Een 530d LCI touring :D

Nice! Mooie wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 16:49

B) vind dit een ultieme gezins auto's.

Als de lease auto hei weggaat gaan wij ook kijken naar een 530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Unknown Alien schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:22:
[...]

B) vind dit een ultieme gezins auto's.

Als de lease auto hei weggaat gaan wij ook kijken naar een 530.
Ik heb nog even getwijfeld om een sedan te kopen, maar met 2 kinderen is een touring toch wel ideaal. Eindelijk een 6 pitter, dat is eigenlijk het enige wat ik mis in mijn E61 520d. Voor de rest nog een heeeerlijke auto, gaat door naar mijn vrouw.

Iemand interesse in een E46 320d? Heeft al wel zo'n 330.000km gelopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Exactemundo. Hier ook 2 zoontjes, en een kombi is erg handig, al vind ik de sedan wel stoerder/mooier :)

Mjahh kids he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Je had eerst een 530 X gezien toch? Waarom heb je die niet gekozen en deze non-X wel?

Nieuw speelgoed is natuurlijk altijd leuk :D

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
The_MAN schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:31:
[...]

Ik heb nog even getwijfeld om een sedan te kopen, maar met 2 kinderen is een touring toch wel ideaal. Eindelijk een 6 pitter, dat is eigenlijk het enige wat ik mis in mijn E61 520d. Voor de rest nog een heeeerlijke auto, gaat door naar mijn vrouw.
E61 530d executive hier. Inderdaad, perfecte gezinsauto. Alleen mis ik de optie "extra ruime parkeervakken" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik ben deel van een stel zonder kinderen ;) maar zelfs dan is een touring wel handig. daarbij vind ik ze ook gewoon mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Ik vind de touring vaak ook mooier dan de sedan. :)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
t_captain schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:37:
[...]

E61 530d executive hier. Inderdaad, perfecte gezinsauto. Alleen mis ik de optie "extra ruime parkeervakken" :)
Als je een trekhaak heb zijn die zelf te creëren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Lol :) Nee, vooral in de breedte. Voor een Maxi cosi moet het portier verder open dan voor het zelf instappen. En dan is de breedte van de auto (hoewel ruim <2 meter!) voor veel parkeervakken al aan de grote kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:11
Ik mag mij ook melden in dit topic.

Mijn allereerste auto _/-\o_ O+ :

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2vmbpf6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2ylsqkn.jpg

318 compact met M pakket uit november 2003.
Parkeersensoren, sportstoelen, M onderstel ik ben helemaal verliefd, alleen nu wil ik graag aux aansluiten door middel van een kabel achter in de ingebouwde radio. Ik heb al wat filmpjes gezien en ben tot het punt dat je de auto radio uit zijn ''socket'' moet halen. Maar ik krijg met geen mogelijkheid het grote stekkerblok los van de autoradio.
Hier gaat het hartstikke makkelijk:

YouTube: BMW E46 3 Series - How to Remove Radio

Ik krijg het zwarte blok dan het eerste stukje wel omhoog ( met schroevendraaier) maar daarna helemaal niks. Zo vast als een huis.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
dokteronline schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:39:

[afbeelding]

[afbeelding]

Parkeersensoren, sportstoelen, M onderstel ik ben helemaal verliefd, alleen nu wil ik graag aux aansluiten door middel van een kabel achter in de ingebouwde radio. Ik heb al wat filmpjes gezien en ben tot het punt dat je de auto radio uit zijn ''socket'' moet halen. Maar ik krijg met geen mogelijkheid het grote stekkerblok los van de autoradio.

Ik krijg het zwarte blok dan het eerste stukje wel omhoog ( met schroevendraaier) maar daarna helemaal niks. Zo vast als een huis.

Iemand tips?
Mooie Compact. Die M bumpers maken zo veel verschil op zo'n ding. Nog maar is kijken of ik die ergens kan vinden voor die van mij. Ik denk dat je met die radio gewoon wat meer kracht moet zetten? Of met een schroeven draaier een klein beetje er tussen wrikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

dokteronline schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:39:

[afbeelding]

[afbeelding]

Iemand tips?
Erg fraai, zoals hierboven gezegd M-pakket staat hem erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
t_captain schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:35:
Lol :) Nee, vooral in de breedte. Voor een Maxi cosi moet het portier verder open dan voor het zelf instappen. En dan is de breedte van de auto (hoewel ruim <2 meter!) voor veel parkeervakken al aan de grote kant.
Die parkeerplaatsen proberen we ook altijd te vermijden he, maar kan vaak niet.

Maxi cosi wordt hier ook nog gebruikt.

Bij de E60 of F10, als de kids achterin zitten. Die in een stoeltje zitten, dus vanaf 1 jaar, zitten die met hun benen bijna tegen de rugleuning aan?
Ik stoorde me daar ontzettend aan bij onze E90, en dan ben ik nog maar een dwerg van 1.75 :+

En nu met de lease emmerop4wielen 308 sw, is dat helemaal een ergernis |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
f.h schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:48:
[...]

Erg fraai, zoals hierboven gezegd M-pakket staat hem erg goed!
SgtPoen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:32:
[...]

Mooie Compact. Die M bumpers maken zo veel verschil op zo'n ding. Nog maar is kijken of ik die ergens kan vinden voor die van mij. Ik denk dat je met die radio gewoon wat meer kracht moet zetten? Of met een schroeven draaier een klein beetje er tussen wrikken?
Thanks! ik vind dat Mpakket ook super staan. Heb ook lang moeten zoeken voor de goede bmw hoor en nog maar 175.000 op de teller.

Wat betreft die radio. Veel harder kan ik niet trekken dan ben ik bang dat ik de boel sloop. Als je het eerste gedeelte omhoog hebt gehaald, dan moet je em naar achter trekken? dus horizontaal zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Goede keuze. Perfecte motor voor dit type wagen. Ik geniet elke keer van het koppel 8) Gaat nog een uitdaging voor me worden een leuke te vinden tussen alle eco 520d meuk in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Unknown Alien schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:53:
[...]

Die parkeerplaatsen proberen we ook altijd te vermijden he, maar kan vaak niet.

Maxi cosi wordt hier ook nog gebruikt.

Bij de E60 of F10, als de kids achterin zitten. Die in een stoeltje zitten, dus vanaf 1 jaar, zitten die met hun benen bijna tegen de rugleuning aan?
Goede vraag. We hebben er 1 die geen stoeltje meer nodig heeft en 1 in de maxi cosi :)

Anders is er altijd nog de 7-serie , tweedehands prima te betalen. En: minder wegenbelasting dan een X5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
t_captain schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:13:
[...]

Goede vraag. We hebben er 1 die geen stoeltje meer nodig heeft en 1 in de maxi cosi :)

Anders is er altijd nog de 7-serie , tweedehands prima te betalen. En: minder wegenbelasting dan een X5 :)
7 serie vind ik te lomp. Al zou de WB voor een 730D ook niet mals zijn. de 530D is al 450 euries oid he :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtPoen
dokteronline schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:54:
[...]

[...]

Thanks! ik vind dat Mpakket ook super staan. Heb ook lang moeten zoeken voor de goede bmw hoor en nog maar 175.000 op de teller.

Wat betreft die radio. Veel harder kan ik niet trekken dan ben ik bang dat ik de boel sloop. Als je het eerste gedeelte omhoog hebt gehaald, dan moet je em naar achter trekken? dus horizontaal zeg maar?
Als je die clip omhoog hebt gehaald kan je aan de zijkant van de radio met je schroevendraaier tussen de clip en de radio komen. Als je dan voorzichtig een beetje wrikt en draait komt die zo los. Hij komt er horizontaal vanaf ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
SgtPoen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:34:
[...]

Als je die clip omhoog hebt gehaald kan je aan de zijkant van de radio met je schroevendraaier tussen de clip en de radio komen. Als je dan voorzichtig een beetje wrikt en draait komt die zo los. Hij komt er horizontaal vanaf ja.
Top ik zal et straks nog eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die auto's schelen nog maar 150 kg, en 1 klasse wegenbelasting. De E61 530d is ook al 1675 kg :)
Pagina: 1 ... 28 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.