Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.629 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
page404 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:32:
[...]

Ik heb lekker een M stuurtje in mijn EDE besteld hoor. Vond het gewone stuurwiel een aanfluiting en de met leer bekleedde ook maar zo-zo, de M variant is maar 120€ duurder en veel mooier.
hier hetzelfde: ook een M-stuur besteld in een niet M uitvoering
voelt een stuk beter aan, het logootje neem ik maar voor lief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:12

Typhone

Who Dares Wins

yrew schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:15:
[...]

[...]

Ik probeer mijzelf ervan te overtuigen dat het prima kan....maar ik heb nog niet de juiste argumenten gevonden |:( ;) Ik denk dat ik bij mij in Rotterdam gewoon teveel 3 series met M logo's achterop heb gezien die helemaal geen M waren.
Daar zeg je ook wat: Rotterdam :P. Daar wonen toch allemaal van die gastjes die om de beurt rondjes gaan rijden op pleintjes met de muziek hard aan, een volledige ombouw naar een M3 erop en dan een 320d rijden. Daar heb ik me al regelmatig kapotgelachen.

Wat betreft het M-sport stuur (ik heb het op mijn 530D E61 en op mijn 650i E63) pakt het een stuk lekkerder vast. Mijn E63 heeft ook M-spiegels (ja af-fabriek erop laten zetten door eigenaar 1) maar daar komen binnenkort weer originele spiegels op. Wel krijg ik M-Performance pedalen erop en vind ik dat prima. Heb nu edelstaal pedalen maar daar glij ik vanaf met mijn schoenen.

Zwarte nieren vind ik een no-no op de meeste BMW's. Hetzelfde als zwarte velgen. Verschrikkelijk vind ik dat maar goed smaken verschillen nu eenmaal. Zolang ik ze niet heb vind ik het prima. Al sla ik tijdens het zoeken auto's met zwarte nieren vrijwel altijd over want het 'zelfbouw-zelfdoen' gehalte ligt er dan vaak al iets te dik bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-09 18:18
Typhone schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:05:
[...]
Al sla ik tijdens het zoeken auto's met zwarte nieren vrijwel altijd over want het 'zelfbouw-zelfdoen' gehalte ligt er dan vaak al iets te dik bovenop.
Lekker hea al die vooroordelen ;)

Die zwarte nieren die in mijn BMW zitten komen bij de Dusseldorp vandaan en ook daar laten monteren
Maargoed, mocht ik mijn auto moeten inruilen laat ik ze weer wisselen, voor die zwarte is nog een 2e hands markt, terwijl die chromen gewoon de kliko in kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

FabianGTI schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:23:
[...]

Lekker hea al die vooroordelen ;)

Die zwarte nieren die in mijn BMW zitten komen bij de Dusseldorp vandaan en ook daar laten monteren
Maargoed, mocht ik mijn auto moeten inruilen laat ik ze weer wisselen, voor die zwarte is nog een 2e hands markt, terwijl die chromen gewoon de kliko in kunnen
I know, de meesten doen dat netjes maar ik heb al 2-3x van die (ben naam ff kwijt) gepurrde dingen gezien. Een vriend van me heeft dat spul nu op zijn dak zitten. Een vooroordeel is het zeker maar dat mag op dit gebied ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Plastidip ;)

Heb ik ook al bij 3 auto's gedaan, ik heb nou eenmaal een schufthekel aan chrome, het is lekker goedkoop en makkelijk te verwijderen als het moet, en als het niet bevalt trek je het er zo weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Plastidip was het inderdaad ;). Ik heb eigenlijk geen hekel aan chrome of zwart. Ik vind het persoonlijk niet zo heel mooi. Ik vond de chromen sierlijsten op mijn 330i mooi maar ik vind de zwarte op mijn 530 ook erg chic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 22:49
yrew schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:07:
[...]

:-( ik vrees dat ik iets meer betaald heb dan nodig

Hier nog een foto van de laatste upgrade, ook iets meer dan een euro trouwens. Dit was van tijdens de vanos revisie

[afbeelding]
Wat was eigenlijk de beweegreden om nu al een VANOS revisie te doen? ik heb een 320i uit 2002 met 68 000km op de teller maar kan zelf geen andere reden verzinnen dan preventief onderhoud. De motor reageert top, verbruik is normaal en loopt verder heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 14:33
ivocare schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:55:
[...]

Wat was eigenlijk de beweegreden om nu al een VANOS revisie te doen? ik heb een 320i uit 2002 met 68 000km op de teller maar kan zelf geen andere reden verzinnen dan preventief onderhoud. De motor reageert top, verbruik is normaal en loopt verder heel mooi.
Tsja, deels was het voor mij ook preventief. Ik 'voelde' ook niets raars aan de motor. De VANOS revisie houdt in dat er een aantal seals vervangen worden die uitdrogen met de loop de tijd. Door dit uitdrogen krijg je speling in je VANOS en dit leidt tot slijtage en mogelijk de symptomen die jij ook beschrijft. Nu ben ik geen expert maar het ik heb gewoon beredeneerd dat het uitdrogen van seals niets te maken heeft met het aantal gereden kilometers dus de seals in mijn VANOS moesten ook uitgedroogd zijn. Dit bleek ook het geval te zijn.

Dat ik nog geen last heb gehad van ergere symptomen heeft dan weer puur te maken met het feit dat er weinig kilometers mee gereden zijn. Ik had misschien nog wel even kunnen wachten maar ik wil mijn auto in een zo'n goed mogelijke staat hebben.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

SanderH_ schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:48:
[...]

Wat is trouwens jullie mening over zwarte nieren? Past imo wel bij de wagen. Dan zou zijn snuit er als volgt uitzien:

[afbeelding]

:o
Ik vind het op dit model niet passen, omdat hij er inderdaad heel snel 'johnnie' uit gaat zien. Persoonlijk zou ik het zo laten zoals het is, maar zoals hierboven aangehaald; jij bent de eigenaar, wij niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivocare
  • Laatst online: 09-09 22:49
yrew schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:05:
[...]

Tsja, deels was het voor mij ook preventief. Ik 'voelde' ook niets raars aan de motor. De VANOS revisie houdt in dat er een aantal seals vervangen worden die uitdrogen met de loop de tijd. Door dit uitdrogen krijg je speling in je VANOS en dit leidt tot slijtage en mogelijk de symptomen die jij ook beschrijft. Nu ben ik geen expert maar het ik heb gewoon beredeneerd dat het uitdrogen van seals niets te maken heeft met het aantal gereden kilometers dus de seals in mijn VANOS moesten ook uitgedroogd zijn. Dit bleek ook het geval te zijn.

Dat ik nog geen last heb gehad van ergere symptomen heeft dan weer puur te maken met het feit dat er weinig kilometers mee gereden zijn. Ik had misschien nog wel even kunnen wachten maar ik wil mijn auto in een zo'n goed mogelijke staat hebben.
Mag ik vragen wat de kosten waren en waar je het heb laten doen? Ben het eerlijk gezegd ook aan het overwegen.

Mag ook via pb.

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yrew
ivocare schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:43:
[...]

Mag ik vragen wat de kosten waren en waar je het heb laten doen? Ben het eerlijk gezegd ook aan het overwegen.

Mag ook via pb.

Dank!
Ik heb het bij pmotorsport laten doen. Even een mailtje sturen en dan krijg je van hem de rest van zijn gegevens. Hij staat als betrouwbaar bekend op o.a. bimmerportal.

Hier staan nog wat adressen:
https://www.vanosrepair.n...isie-montage-bedrijf.html

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Leipo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:47:
[...]

hier hetzelfde: ook een M-stuur besteld in een niet M uitvoering
voelt een stuk beter aan, het logootje neem ik maar voor lief :P
Boeie, zolang het origineel mogelijk is/was, waarom niet :) M-pakket of M-onderdelen maakt de auto vaak net wat mooier. Zolang je maar niet gaat faken dat het een 'echte' M is zoals mensen die een ///M3-badge achterop hun 316i plakken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
yrew schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:05:
[...]

En hoe oud is je auto? Lijkt me dat het meer met de leeftijd te maken heeft dan met de kilometers
Mijn auto is van 2005, uiteraard met VANOS

Klinkt verder nog niet raar volgens mij, maar wel iets om in het achterhoofd te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
FabianGTI schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:15:
[...]

En hoe oud is je auto? Lijkt me dat het meer met de leeftijd te maken heeft dan met de kilometers
Mijn auto is van 2005, uiteraard met VANOS

Klinkt verder nog niet raar volgens mij, maar wel iets om in het achterhoofd te houden
Die van mij is uit 1999.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Ik ben op zoek naar advies over de E60:
Ik ben momenteel namelijk op zoek naar een leuke E60. Dit omdat, naar wat ik heb begrepen, BMWs in het algemeen betrouwbare auto's zijn. Zeker ten opzichte van mijn vorige 3 auto's (Peugeot 307 benz, Fiat Stilo benz, Peugeot 307 diesel).
Naar wat ik begrijp (ook volgens Wikipedia), hebben de 2006~2012 modellen een bekend motorprobleem dus ik zit eigenlijk te kijken naar 2004-2005 modellen.

Ik heb nu dus een 535d op het oog. Deze bak heeft 275.000 op de teller. Ik ben nu eigenlijk benieuwd naar of er bepaalde onderhoudskosten zijn waar ik rekening mee moet houden voor auto's met 275.000 op de teller?

Zijn er andere bijzondere dingen waar ik op zou moeten letten bij de 525-535 range?

EDIT: Ik zie net dat ik het helemaal mis heb. De N47 motor is degene met het 'timing-chain-problem'. Maar dit is een 2l motor. Die zit dus alleen in de 520d, welke ik dus toch niet wil hebben. De >525d hebben de M57 waar ik nog niks negatiefs over heb gezien.

[ Voor 14% gewijzigd door Soundless op 10-08-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Heb je import al overwogen? Kan bij zulke auto's wel schelen (qua uitrusting en kilometerstanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Laatst online: 24-07 14:19
418O2 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:51:
Heb je import al overwogen? Kan bij zulke auto's wel schelen (qua uitrusting en kilometerstanden)
Import is me te duur. De prijzen van de auto's zijn ong gelijk aan NL en dan komt er nog 2k+ euro bij voor import. Plus dan nog de afstand die je moet rijden waardoor je je bijna verplicht voelt om de auto te kopen als je daar bent.

Ja overwogen, maar denk dat het gewoon een NL aankoop wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:26
Zonder onderhoudgeschiedenis en rijstijl is daar niet echt een zinnig woord over te zeggen.
Wellicht is er een hoop aan gedaan, misschien is er gewoon mee doorgereden.

Denk aan DPF, turbo, koppeling/vliegwiel, verstuivers.
Die kunnen allemaal al aan de beurt zijn geweest, of nog niet. Elk goed voor minimaal 800 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Raymond P op 10-08-2016 18:30 ]

- knip -

• FabianGTI
Wie o wie kan mij helpen of heeft enig idee wat er aan de hand is

Sinds begin deze week heb ik gezeur met mijn radio/navigatie in de E90
Het betreft nog het eerste model met navigatie DVD en enkele draaiknop met 2 toetsen

Eerst begin het met de radio, daarvan viel het geluid onder het rijden met regelmaat weg en leek het systeem even vast te lopen, na een tijdje kwam ik erachter dat het aan de bluetooth verbinding met de telefoon lag
Nou heeft die laatst een update gehad, daar zou het natuurlijk aan kunnen liggen

Gister begon ineens de navigatie raar te doen, eerst kwam er een melding, 'leesfout DVD', daarna de melding 'Navigatie DVD plaatsen aub'
Even een andere DVD (zelfde jaar, ander deel Europa) erin en na een tijdje begon hij weer te lezen, navigatie startte weer op maar geen beeld, de kaart bleef zwart beeld
Vanochtend wederom de melding 'Navigatie DVD plaatsen aub'

Iemand een idee wat er allemaal aan de hand is met het systeem? ;(

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
is dat zo'n dubbele DVD / CD speler ? want daarvan gaat vaak 1 cvan de 2 units defect. en die kan wel eens het hele systeem over zijn toeren helpen :(

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Probeer eens een reset van het iDrive systeem (contact aan, en dan beide ejectknoppen samen met de aan/uit knop ingedrukt houden).

Als het dan nog niet werkt is het waarschijnlijk de DVD-drive zelf.

Het loopwerk/focusmechanisme van de DVD-drive heeft niet het eeuwige leven, er zijn meer berichten te vinden over falende drives naarmate de CCC systemen ouder worden.

Als je naar de dealer gaat zal die waarschijnlijk zeggen dat de CCC unit vervangen moet worden, met een beetje speurwerk kun je de DVD-drive ook los kopen en vervangen.

Het systeem wat jij hebt is de CCC, later kwam de CIC, de huidige modellen zijn voorzien van NBT/NBT EVO.

Als je toch besluit om de hele CCC unit te (laten) vervangen kun je ook een CIC retrofit overwegen, dan heb je meteen het modernste systeem voor de E90.

/dev/null

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Een CIC retrofit is inderdaad niet zo heel erg veel duurder dan de CCC unit vervangen.
Tenminste, afhankelijk van hoe je het bekijkt. CCC vervangen kost je al gauw 1000 euro.
CIC retrofit is 1500 a 1800 euro.

Er zijn ook enkelen in Nederland die de units repareren. Dan ben je een heel stuk minder kwijt.
En misschien is het wel simpel de laser die een beetje vuil is.

• FabianGTI
Thnx, het is inderdaad de versie met DVD/CD speler

Vervangen lijkt me niet als het alleen de DVD speler is, bij KMS Apeldoorn hebben ze vervanging onderdelen liggen, en ombouwen naar CIC gaat me te duur worden
Als ik hem naar de dealer zou brengen zullen ze wel meteen de hele boel willen vervangen, want makkelijk cashen :')

Ik zal zo eens proberen de boel te resetten

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:54
Fijn dat linkje een pagina terug naar de sleutels op Ebay, dat koste me 2 nieuwe sleutels voor mijn E87. Had ze een tijd geleden al op Marktplaats gezien maar daar gingen ze voor €25 per stuk, net te duur naar m'n zin. Nu heb ik er 2 voor €35 :+

Inmiddels ook een andere PDC unit op de kop getikt en afgelopen zaterdag laten programmeren nadat mijn oude vol oxidatie zat. Alleen doet hij het nog steeds niet, in de software stond dat hij het geluid van de sensoren over de speakers heen moest gooien wat niet mogelijk is bij een E87 met business radio.

Dat aangepast zodat hij over het ingebouwde speakertje moet piepen, krijgen we opeens de melding dat de speaker kapot is ... Top! Die ook maar weer besteld bij een sloop. Hopelijk lost dat heel het PDC probleem op en kan ik eindelijk mijn achterbak weer dicht bouwen

Ook deze week nog even een stukje gepolijst om te kijken of het wat opleverde .. Man! Dat was weer een nieuw stukje lak _/-\o_ Volgende week even een dagje met dat apparaat over de wagen heen rauzen, hij zag er weer bijna uit als nieuw.

Euwja, ook leuk bij de pomp staan en even snel wat water in je ruitenwisser reservoir bijvullen en vervolgens je kap weer willen sluiten. Euhh ja sluiten, dat ging dus niet meer 8)7 Uiteindelijk soort van dicht gekregen, thuis weer even verder willen kijken en hem niet meer open krijgen met het hendeltje. Met wat duw en trek werk toch weer open gekregen en er een halve bus WD40 op leeg gespoten en hij sluit als weer vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Kleine update, resetten heeft niet geholpen, inmiddels 3 keer geprobeerd

Ik hoor wel het spoelwerk draaien van de DVD maar kennelijk leest hij niets
Vandaag wederom gezeik met de radio, ineens valt het geluid weg en loopt het systeem weer vast, alles reageert traag op de bediening en geluid komt nog maar sporadisch tevoorschijn (en had mijn telefoon niet eens gekoppeld)
Ook naar het verwijderen van de DVD blijft de radio raar doen

Ik snap er allemaal niets meer van ;(

Eigenlijk zit ik ook naar wat anders te kijken, dus ik hoop niet dat het een hele dure reparatie gaat worden

Je krijgt er in ieder geval wel een schijt humeur van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:19
Voor de mensen die ervaring hebben met de E46 320D 150pk versie: wat is/was jullie gemiddelde verbruik?

Ik rij 1 op 14-15 met mijn 320D E46 handbak uit 2003 (touring, facelift model, 150pk, climate control bijna altijd aan), lager krijg ik 'm ook niet.

Op de boordcomputer geeft ie altijd keurig 5.9 liter per 100km (1 op 17) aan, maar aan de pomp is het dus altijd meer.
Ik hou wel van doorrijden en rij meestal 140-145 op de CC op de snel weg. Rij 80% snelweg en 20% binnenwegen.

Twee weken geleden wel de EGR buiten werking gesteld, kijken of dat nog van invloed is.

[ Voor 8% gewijzigd door Terrz op 12-08-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Terrz schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:28:
Voor de mensen die ervaring hebben met de E46 320D 150pk versie: wat is/was jullie gemiddelde verbruik?

Ik rij 1 op 14-15 met mijn 320D E46 handbak uit 2003 (touring, facelift model, 150pk, climate control bijna altijd aan), lager krijg ik 'm ook niet.

Op de boordcomputer geeft ie altijd keurig 5.9 liter per 100km (1 op 17) aan, maar aan de pomp is het dus altijd meer.
Ik hou wel van doorrijden en rij meestal 140-145 op de CC op de snel weg. Rij 80% snelweg en 20% binnenwegen.

Twee weken geleden wel de EGR buiten werking gesteld, kijken of dat nog van invloed is.
Heb 5 jaar in dit model gereden 2004. Tot de KM 280K toen maar verkocht.
Volle tank 60L tussen 950 en 1050 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Terrz schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:28:

Ik had met mijn 318d E46 (touring, facelift, 115pk, climate alleen 's zomers aan) afhankelijk van mijn rijstijl 1:20 (90% provinciale wegen, 100 - 110km/u) tot 1:16 (50/50 provinciaal - snelweg (130km/u - 150km/u)). Boordcomputer was behoorlijk optimistisch bij mij en gaf eigenlijk altijd 1:20 - 1:25 aan. Ik reed bijna altijd op cruise control.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:19
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:32:
[...]

Ik had met mijn 318d E46 (touring, facelift, 115pk, climate alleen 's zomers aan) afhankelijk van mijn rijstijl 1:20 (90% provinciale wegen, 100 - 110km/u) tot 1:16 (50/50 provinciaal - snelweg (130km/u - 150km/u)). Boordcomputer was behoorlijk optimistisch bij mij en gaf eigenlijk altijd 1:20 - 1:25 aan. Ik reed bijna altijd op cruise control.
Bedankt voor je antwoordt! Misschien niet helemaal een eerlijke vergelijking omdat de 318D minder vermogen heeft. Wat voor banden had je er onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Het is in principe dezelfde motor, maar met kleinere turbo en (volgens mij) andere injectoren. Met constante snelheid zal het verbruik weinig verschillen denk ik. :)
Zomerbanden waren Michelin Premacy 205/55/R16, winterbanden Vredestein Snowtrack 3 195/65/R15.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

SgtPoen schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:07:
[...]

Miscchien lijkt maar zo. Zie hier mijn blok een aantal maanden geleden, dit was een maandje na een oliewissel.

[afbeelding]
Dat kan nog schoner ;)
Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/8/7063/27033181812_b7f4aa98c0_h.jpg20160217_152031 by Deepbass 909, on Flickr
330.000 km op de klok inmiddels. ;)
Olie wel net ververst toen ik de foto maakte.

Ik weet niet hoe de motor was toen ik hem kocht (met 2 ton op de teller), maar sinds ik hem heb gaat er alleen premium olie in (bij voorkeur Castrol Edge 10W40) en hou ik me strak aan de intervallen (15dkm / 2 x per jaar). Voor zover ik weet is zelfs de Vanos nog origineel.

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/9/8052/28852332162_ba0f44e6c3_h.jpg20160813_102646 by Deepbass 909, on Flickr
Vandaag onderweg terug naar huis. Hij is smerig.... De achterkant is grijs, de zijkanten blauw/grijs en de voorste velgen zwart :X

Wel lekker door Duitsland kunnen toeren, kapje omlaag. Helaas de maximum snelheid op 150km/u moeten houden vanwege de rubbers in de ophanging die de afgelopen weken kapot zijn gegaan... Op zich lag de cabrio gewoon stabiel op de weg, maar ik had weinig zin risico te nemen op een rit waar we tijd zat hadden. Maar, dankzij een stukje pro plannen :+ vandaag thuis gekomen en liggen de nieuwe rubbers al klaar B) Die ga ik morgen dus gelijk vervangen, want eigenlijk wil ik op dit moment niet meer verder rijden met de kapotte toplagers... (foto's volgen nog van de kapotte)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 05:18

Theimon

Snapte!?

deepbass909 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:06:
[...]

Dat kan nog schoner ;)
[afbeelding]20160217_152031 by Deepbass 909, on Flickr
330.000 km op de klok inmiddels. ;)
Olie wel net ververst toen ik de foto maakte.
Het kan nóg schoner als je die mayo uit de ventpipe haalt ;)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Theimon schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 06:26:
[...]

Het kan nóg schoner als je die mayo uit de ventpipe haalt ;)
Die ventpipe is uiteraard al vervangen, al zit er binnen een maand gewoon weer mayo in, dat is niet te voorkomen. Wat je op dit foto ziet, is echt een minimaal spoortje, toevallig goed zichtbaar door de hoek waarop je in de ventpipe kijkt.

Maar de verkleuring ligt ook wel een beetje aan de hoek en lichtval waarmee de foto gemaakt is. Dit was een jaar ervoor bij dezelfde motor (toen ik de kleppendekselpakking verving):
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/8/7115/26853537310_76c74682ac_h.jpgP_20150130_143024 by Deepbass 909, on Flickr

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:02

mr_petit

opperprutser

Ja, lichtinval en staat van olie.
Dit was de mijne toen ik mijn nokkenassen ging vervangen.
125dkm ongeveer en met olie die nodig vervangen moest worden:
Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/z4/nokkenas/1cilinderkop.jpg

Het aankoeken en de verkleuring begint meestal op de vanoscylinders

Zien jullie dat leuke extra subframe wat bmw bij de z4 net voor de vanos heeft geplaatst? lekker handig als de vanos eraf moet... (of als je je waterpomp wilt vervangen, ook dan moet je eerst een motorsteun verwijderen zodat de motor opzij zakt :D )

[ Voor 36% gewijzigd door mr_petit op 14-08-2016 13:29 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Klopt, dat is bij ook de enige plek waar echt verkleuring zit, de rest is metaalkleurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

en...... gaan we het nog weer in mekaar krijgen? :S

Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/z4/lsd/diffexploded.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:51:
en...... gaan we het nog weer in mekaar krijgen? :S

[afbeelding]
Een sper-diff op aan het bouwen? Dapper, op basis van de video's die ik erover heb gezien is dat niet direct de makkelijkste klus...

Ik heb vandaag wat gare rubbers vervangen:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8567/28358596944_096befdb2c_h.jpg20160814_162049 by Deepbass 909, on Flickr

Nu is de achterophanging tenminste weer stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:33:
[...]
Een sper-diff op aan het bouwen? Dapper, op basis van de video's die ik erover heb gezien is dat niet direct de makkelijkste klus...
Ik had het sper diff al in m'n z4, maar op 1 of andere rare manier waren er na bijna 6 jaar een paar bouten losgekomen (en afgebroken :X )
Ik zou niet weten hoe dat kan behalve een montagefout (door mezelf dus), maar dan nog verwacht je niet dat het na zo'n lange tijd pas fout gaat.
Het enige wat ik kan denken is dat de bouten (of boutgaten) niet schoon genoeg waren voordat er loctite inging.
Dus nu is het diff eerst de benzine ingegaan, daarna schoongetapt, daarna met thinner+wattenstaafjes de gaten nog extra schoongemaakt en daarna nog met natronloog er doorheengegaan.
De (nieuwe) bouten waren van die zwarte bouten (wat een oppervlaktebehandeling van een oxide is wat daarna met paraffine gedrenkt wordt) zijn eerst in de thinner gegaan, daarna met dasty gewassen en daarna hebben ze een tijdje in de natronloog gelegen. De bouten gingen van gitzwart naar matgrijs, dus er is veel rotzooi uitgekomen wat met de hechting van de loctite zou kunnen rommelen.

Vooralsnog lijkt er niet of nauwelijks schade (daarom heb ik echt alles uit elkaar gehaald, ook pinionlagers etc, maar ik heb er nog niet mee gereden, dus nog maar ff zien wat het wordt.

Om het maar ff lastig te maken: het diff moet dus in elkaar gezet worden in de behuizing.

Ook frappant: koop je een flex disc van febi (omdat die 75 euro goedkoper is dan OEM BMW), en ga je die vergelijken, zie je dat ze het bmw merkje en het typenummer er handmatig uitgeschuurd hebben (per stuk dus), uiteraard vanwege merkenrecht/beeldmerk oid. Dus OEM onderdelen in bulk inkopen, extra werk eraan spenderen, en goedkoper doorverkopen. Raar wereldje die onderdelenmarkt 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.zroadster.nl/z3forumftp/uploads/monthly_08_2016/febiflexvsoem.thumb.jpg.954d3b7fdd94cfa58841c5b719d0f68b.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 14-08-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De onderdelenhandel lijkt inderdaad raar, tot je er wat dieper in duikt. BMW (net als elk ander merk) heeft bijvoorbeeld extra handeling, waardoor deze onderdelen bijna altijd duurder zijn. Het is daarom juist bijzonder dat BMW soms onderdelen kan leveren die gelijk of zelfs goedkoper zijn dan de aftermarket.

Ik vind het alleen wel bijzonder dat Febi die schijven blijkbaar standaard voorziet van een BMW-logo, aangezien dezelfde schijven ook bij andere merken worden gebruikt (Merc gebruikt bijvoorbeeld dezelfde schijven).

Wat betreft dat diff, is dat net zo complex als bij de Amerikaanse diffs qua afstellen tussen pignon en kroon? Ik ken twee video's waarin een diff opnieuw wordt opgebouwd en dat kost in beide video's een volle dag, vooral om de afstelling goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Febi maakt de schijven niet zelf. Ik denk dat febi bijna niets maakt. Ze kopen het in bij de originele fabriek (met logo etc), verpakken het en distribueren het. De naam van de fabrikant hebben ze dan ook niet weggeschuurd. Ze zitten idd ook in mercedessen.

Het diff valt af te stellen, maar alleen met de dikte van die hele grote seegerringen die je op de foto ziet.
Als je dus naar een andere afstelling wilt, moet je van die seegerringen op maat zien te krijgen.
Maar dat was hier niet nodig, het diff is dermate nauwkeurig dat de backlash binnen de specs viel (specs zijn 0.06-.014mm).
Waar je wel op moet letten is dat de 2 pinionlagers met een voorspanning afgesteld moeten worden. Je ziet dus ook een krimpbus liggen.
Ik had nog wel een nieuwe krimpbus gekocht (van een e36; voor de z4/e46 levert bmw niets meer qua diff), maar die bleek niet nodig te zijn. Ik had uiteraard de positie van de centrale moer afgetekend.
Maar ik moet dus nog afwachten of de lagers etc geen schade opgelopen hebben. Er zijn een paar kleine stukjes metaal in de olie terechtgekomen (4 of 5 hele kleine flintertjes), maar ik zie geen schade op tandwielen en eigenlijk ook niet op de lagers. Maakt het diff toch lawaai, dan moet ik dus een 2e hands diff op de kop tikken en het quaife diff daarin overbouwen. Gelukkig zijn 2e hands diffs niet zo heel erg duur.
Het quaife diff was nog gewoon goed. Er zitten binnenin een paar schotelveren waarvan er 1 wat vervormd waren, dus die heb ik vervangen. Die schotelveren kon ik alleen bij een toko in denemarken krijgen gek genoeg...(het zijn die 6 zwarte ringen die je ziet liggen en hebben als doel de wokkels onder een voorspanning te zetten.)

[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 14-08-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat is de productie van BMW-specs diffs toch aanzienlijk beter dan van een gemiddelde US diff :+

Maar is die krimpbus her te gebruiken? In al die tutorials benadrukken ze dat je die krimpbussen vooral maar één kan kan en mag gebruiken...

Febi maakt trouwens zelf wel heel veel, ze zijn juist één van de grootste fabrikanten van dergelijke onderdelen (onderdelen met gevulkaniseerd rubber) in Europa en normaal mijn goto-merk voor dergelijke onderdelen. Omdat ik alleen nu twijfelde over het merk van de huidige topmounts (ik dacht dat het febi's waren, maar weet het niet zeker), die kapot zijn gegaan, ben ik voor Monroe's gegaan. Ook de stabi's (die wel zeker weten van febi waren) heb ik nu van een ander merk. Hopelijk houden die het wat langer uit... (blijft een zwak punt van de e36 helaas).

Morgen ga ik m'n cabrio maar eens wat TLC geven en haar van top tot teen wassen... Zo smerig als ze nu is, is ze echt al tijden niet meer geweest... Zelfs onder de motorkap ligt stof :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:19:
Maar is die krimpbus her te gebruiken? In al die tutorials benadrukken ze dat je die krimpbussen vooral maar één kan kan en mag gebruiken...
Nee die krimpbus kan je in principe hergebruiken als je geen andere lagerschalen (geperst in het diffhuis) of andere tandwielen monteert.
Je vervangt 'm ook niet als de je pinion oliekeerring vervangt en dan gaat de spanning van de centrale moer er ook af.
Ik heb het buitenste lager er ook niet op hoeven te persen, die verwarm je gewoon en dan valt ie gewoon om de as.
Er veranderd ook niets aan de afstelling. Bij het aandraaien van de moer tot het punt waar ik 'm gemerkt had, had hij ook weer de juiste voorspanning. Als dat niet het geval was geweest (en hij te slap of te strak was), dan had ik uiteraard de nieuwe krimpbus gebruikt (daarom had ik 'm ook gekocht, als failsafe)

Ik weet trouwens zeker dat febi die hardyschijf niet zelf maakt. Die komt van SGF, de Süddeutsche Gelenkscheibenfabrik 8) (want dat staat erin gegoten), net als de OEM bmw hardyschijf.
Febi koopt dus dezelfde oem schijven in bulk en schuurt het merktekentje en onderdeelnummer eruit.
En voor zover ik weet is febi dus voornamelijk distributeur omdat ik nog nooit een febi merkteken ergens ingestampt/gegoten heb gezien. Maar ik heb natuurlijk niet al hun producten gezien. Misschien maken ze een bepaald soort product wel zelf. Net als TRW. Dat is van origine een remsysteemfabrikant. Maar daar zie je ook draagarmen van etc, en die maken ze zeker niet zelf. Misschien krijg je dan een draagarm van het concern waartoe ze behoren (ZF), dus dat zou dan denk ik een lemforder zijn (wat weer oem is...)
Het is niet mijn favoriete merk (als het kan ga ik naar een oem supplier want dan weet je zeker dat je oem krijgt), maar wel een goede 2e.
Monroe koop ik nooit trouwens :X Maar goed ik weet niet of je daarbij ook een oem onderdeel krijgt of niet (zoals bij deze febi schijf). Net als bijv. delphi, maar delphi is volgens mij soms ook OEM.
Eigenlijk weet ik niet wat ik ervan moet denken omdat het zo ondoorzichtig is.
Soms bij remmen bijv. is de achterrem van een andere oem supplier dan de voorrem. tsja.

Die topmounts zijn wel af trouwens :X nodig tijd.
Die hardyschijf was eigenlijk nog wel goed (een paar vezels begonnen door het rubber te komen), maar ik ben best wel van het preventief vervangen. Komt natuurlijk ook omdat mijn motor op 166% draait. Dan is voorkomen altijd beter dan genezen.

[ Voor 64% gewijzigd door mr_petit op 14-08-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Febi als concern bestaat al sinds 1844 en als je ze opzoekt, zie je al snel dat ze meer doen dan alleen dozen schuiven. Dat ze extern inkopen is niet raar, dat doen alle merken, inclusief Bosch, Hella/Behr, Valeo, etc, vaak om simpelweg het assortiment compleet te maken. Dat ze bepaalde tekens actief wegschuren, is wel enigszins bijzonder...

Monroe vermijd ik overigens ook als het op schokdempers aankomt (al zullen ze ook echt wel goede maken), daarom zit er Bilstein onder de cabrio. Die zijn inmiddels ruim 100.000km oud, maar de tegendruk van het gas is nog altijd sterk aanwezig en de demping lijkt nog steeds optimaal te zijn. Dat ik nu voor Monroe heb gekozen, is eigenlijk puur een experiment. Voor 2 tientjes per onderdeel is het geen ramp als deze het ook niet lang vol blijken te houden.

Die topmounts waren overigens exact even oud als de schokdempers, toen ik de demper verving, heb ik de topmounts voor en achter ook vervangen. Welk merk ze waren, weet ik alleen niet meer, ze waren onderdeel van een complete set van ebay (het spul rechts uiteraard niet, dat was onderdeel van een grote onderhoudsbeurt):
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7621/27094852256_d4864c8fe4_h.jpg2012-12-04 19.23.17 by Deepbass 909, on Flickr

100.000km en 4 jaar... Dan verwacht je logischerwijs niet dat dergelijke onderdelen gaar zijn, toch was het zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja na 100dkm is dat op zich wel redelijk snel.
Die achterste schokdempersteunen zijn op zich wel een bekend euvel bij bmw, maar 100dkm is gewoon erg snel.
Ik heb de mijne vervangen bij 130dkm (en ongeveer 10 jaar oud), omdat er een kw V3 set onder ging en wat stevigere steunen (harder rubber), maar de steunen die er in zaten waren nog steeds goed (en die zijn hetzelfde/vrijwel hetzelfde als op jouw auto). En dat is dus met dempers die denk ik van zichzelf al iets stugger zijn (sportauto).
Dat waren dus nog de originele steunen af fabriek.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 15-08-2016 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Hmm, het lijkt erop dat het naast het probleem met de DVD speler, ook een thermisch probleem is

Geen idee of de CCC module een ventilator heeft, maar in de ochtend blijft de radio langer aan dan in de middag, en dat zou logisch kunnen zijn omdat de auto de hele dag in de zon staat

Weet iemand of de CCC module bij de DVD speler zit verwerkt, dus als ik de DVD speler laat vervangen, dat ook de radio weer zou moeten werken?

Deze module heb ik, geen idee of het alleen een speler is, of ook de CCC module, is wel een flink blok wat er nog onder zit :P
Afbeeldingslocatie: http://www.kfzpix.de/bmw/_images/57a-bmw-ccc-navi-2cd.jpg

Heb inmiddels een prijs gekregen voor het vervangen van de DVD speler, dat zou 300 euro gaan kosten inclusief uitbouwen en inbouwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
het staat op de stikker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Dat zegt bij BMW niet zoveel, zo'n sticker zit er soms al op om aan te geven dat het met de CCC samenwerkt en niet met de CIC :P

Edit: zit wel een CCC module bij (nagevraagd bij chagrijnige medewerker :+ ), maar probleem met de radio wordt niet herkent, hij vraagt zich af of de problemen met de radio dan wel verholpen zullen zijn, dan zou het wel zonde van het geld zijn als straks alleen de navi weer goed werkt

[ Voor 34% gewijzigd door FabianGTI op 15-08-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Laatst online: 22:19
Volgens mij heb ik oplichter gevonden

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/24c5ico.png

Een 2009 bmw 320i 134k km voor 6.000 euro

Te mooi om waard te zijn uiteraard. Toch voor de lol een berichtje achtergelaten.
Advertentie is inmiddels weg als je er op klikt

Heb het kenteken nog wel: 31-HKD-6

Had een mail terug gekregen van een 'architect' uit wales, met het verhaal dat zij hier in NL een huis gerenoveerd hebben en voor die tijd deze auto gekocht te hebben. Blabla

Vervolgens meer foto's gevraagd en dat dit een sceptisch verhaal is, krijg ik boos mailtje terug haha

Herkent iemand dit kenteken? Niet toevallig van jezelf of van een bekende van je. (Advertentie plaatsnaam stond: Delft)

[ Voor 14% gewijzigd door Kasper op 15-08-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:17

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dit soort advertenties is de orde van de dag. Negeren en verder kijken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 11-09 22:49
Een E90 320i uit 2009 kun je aan de dealer verkopen voor meer dan 6k. Niet legit dus.

Laatst zag ik ook zo'n pareltje: http://www.autowereld.nl/...uto-17018777/details.html

Eerste foto is fantastisch. Tweede laat zien dat er 10k+ schade op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Is dit wel ok?

http://www.handelsprijzen...-serie/5926923/fotos.html

E91 330d HE 2009, 125k km 10k particulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 18:20
Richtprijs volgens ANWB is € 16.500...

6k onder marktwaarde verkopen lijkt me wat fishy...

http://www.anwb.nl/auto/koerslijst#/koerslijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Gok dat er nog wel wat onderhoud aan zit (te komen), dan kan het ineens toch een dure auto worden
Daarnaast is een 330D jammer genoeg toch niet meer in trek vanwege de hoge brandstofprijzen en de eco regeltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:08
Te goedkoop, zeker gezien de auto ook nog eens flink in de opties zit. Leren bekleding, memory, m-pakket, schuifdak etc. Ik gok dat het of een scam is, of het moeten per ongeluk toch 225k aan km zijn.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als de auto legit is, dan laat de prijs genoeg ruimte voor wat groot onderhoud. Maar

Het is een auto van 70k nieuw, 7 jaar oud. Dan zou je rond de 17.5 moeten zitten (elke 3.5 jaar halveren is zo'n beetje de norm). Tikje hoger, want: BMW, 3-serie, Touring, courante kleur. Stukje lager want: diesel, hoge wegenbelasting maakt een tweedehands auto niet geliefd.

Dus inderdaad, 15-17. Particulier misschien 13.5 of 14 zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als het een scam is, krijg is straks wel een mailtje dat de auto nog te koop is, maar de eigenaar ergens anders op de planeet rondloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
En de reaktie is binnen:
Hi,
Sorry for the delay. I am selling the car because i moved back to UK with this all Brexit stuff to take care of my business.
Please let if you are still interested in the car for 10200eur.
Martyn
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 01:50:
Ja na 100dkm is dat op zich wel redelijk snel.
Die achterste schokdempersteunen zijn op zich wel een bekend euvel bij bmw, maar 100dkm is gewoon erg snel.
Ik heb de mijne vervangen bij 130dkm (en ongeveer 10 jaar oud), omdat er een kw V3 set onder ging en wat stevigere steunen (harder rubber), maar de steunen die er in zaten waren nog steeds goed (en die zijn hetzelfde/vrijwel hetzelfde als op jouw auto). En dat is dus met dempers die denk ik van zichzelf al iets stugger zijn (sportauto).
Dat waren dus nog de originele steunen af fabriek.
Inderdaad, daarom stonden ze in eerste instantie ook niet de shortlist van mogelijke defecten toen ik het gerammel hoorde en dacht ik eerst aan de subframerubbers (aangezien die ruim 18 jaar oud zijn en 330.000km achter de kiezen hebben). Overigens weet ik niet hoe oud de vorige steunen waren, de achterschokdempers waren al ooit vervangen van mijn wagen (er zaten Monroe's achter :X, voor de originele Boge's). Ik neem aan dat bij de eerste keer vervangen van de achterdempers ook de rubbers vervangen zijn. Ik heb toen, omdat voor compleet gaar was, in ieder geval alles vervangen, inc. de topmounts.

Volgens mij waren deze alleen niet goed door gevulkaniseerd, want het rubber dat eruit kwam was erg zacht en plakkerig.

Wat betreft jouw guibo, kan je niet de M-versie pakken voor jouw Z4, of is die gelijk of zit die er al onder? Voor zover ik weet hebben al die schijven namelijk dezelfde afmeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Blo0odyHell schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:51:
Volgens mij heb ik oplichter gevonden

[afbeelding]

Een 2009 bmw 320i 134k km voor 6.000 euro

Te mooi om waard te zijn uiteraard. Toch voor de lol een berichtje achtergelaten.
Advertentie is inmiddels weg als je er op klikt

Heb het kenteken nog wel: 31-HKD-6

Had een mail terug gekregen van een 'architect' uit wales, met het verhaal dat zij hier in NL een huis gerenoveerd hebben en voor die tijd deze auto gekocht te hebben. Blabla

Vervolgens meer foto's gevraagd en dat dit een sceptisch verhaal is, krijg ik boos mailtje terug haha

Herkent iemand dit kenteken? Niet toevallig van jezelf of van een bekende van je. (Advertentie plaatsnaam stond: Delft)
Uhm ik ben nu wel beetje benieuwd hoe de oplichting in zijn werk gaat.

De meneer/mevrouw aan de "verkopende" kant beweert dat de auto met een extern transport bedrijf gebracht wordt. Dit bedrijf regelt bij aflevering ook de betalingen en papierwerk. Incl 7 dagen inspectie tijd, hoe dat ook in zijn werk mogen gaan.

Dus niets vooraf betalen oid en de verkopende kant betaalt dat transport bedrijf.
Waar zit het addertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Blo0odyHell schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:47:
[...]

De meneer/mevrouw aan de "verkopende" kant beweert dat de auto met een extern transport bedrijf gebracht wordt. Dit bedrijf regelt bij aflevering ook de betalingen en papierwerk. Incl 7 dagen inspectie tijd, hoe dat ook in zijn werk mogen gaan.

Dus niets vooraf betalen oid en de verkopende kant betaalt dat transport bedrijf.
Waar zit het addertje?
Die aanbetaling komt vanzelf, komt er wel een lul smoesje dat de transporteur toch van te voren zijn geld wil zien, of je dan even 1000 euro wil overmaken
Gewoon niet op ingaan, hoe aantrekkelijk het ook is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:41:

Wat betreft jouw guibo, kan je niet de M-versie pakken voor jouw Z4, of is die gelijk of zit die er al onder? Voor zover ik weet hebben al die schijven namelijk dezelfde afmeting.
Ik weet niet of die past. De steek voor de bouten is hetzelfde en de diamter ook (en het heeft een ander onderdeelnummer), maar ik kan weinig specs vinden en bij 1 aftermarketleverancier vond ik hoogte: 35mm, terwijl voor mijn auto de specs qua dikte 30mm zijn. Dus of ie werkelijk anders is of dat er een fout in de gegevens stond weet ik niet, maar ik durfde het dus niet aan omdat ik geen zekerheid had.
Ook de bout die er doorheen gaat bij de /m is 5mm langer, dus dat zou kunnen zijn dat de dikte anders is (maar dat kan ook de flens zijn).
Of het past of niet is een andere kwestie (dus met langere bouten). Er zit natuurlijk een splinekoppeling/schuifkoppeling in, maar of die 5mm goed opvangt weet ik niet.
Het zou een mooi experiment zijn, behalve als het fout gaat natuurlijk, dan kan je een nieuwe cardanas kopen en misschien ook wel een nieuwe bak :X
Vooralsnog slijt de standaardmaat niet overdadig (deze koppeling had ruim 140dkm gedraaid, waarvan ruim 30dkm met supercharger.). Als ik binnen 30dkm oid vezels zie ga ik er eens over nadenken en testen.
Eigenlijk zou je een diesel giubo passend moeten maken. Die zijn groter en hebben natuurlijk meer het koppel wat bij mijn motor in de buurt komt.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 15-08-2016 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Blo0odyHell schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:47:
[...]

Waar zit het addertje?
Er zijn helaas altijd weer nieuwe trucjes... Laatst nog een verhaal gehoord van iemand die 20k kwijt is geraakt bij de koop van een 3-serie.
Ging om een Duitse auto, de verkoper had geen tijd maar bood aan de auto naar Nederland te laten brengen door een medewerker. Auto ter plekke geïnspecteerd, geld overhandigd en auto, sleutels + papieren ontvangen. Moest alleen nog even op naam gezet worden... Dus zij rijden naar een kfz-Zulassungsstelle en je raad het al, die bleek gewoon gestolen. De papieren waren niet van echt te onderscheiden, precies hetzelfde papier en zegels zoals het hoort.
Auto is in beslag genomen en terug naar de eigenaar in Frankrijk gebracht.

Nooit in vage verhalen trappen dus :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper
fsfikke schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:50:
[...]

Er zijn helaas altijd weer nieuwe trucjes... Laatst nog een verhaal gehoord van iemand die 20k kwijt is geraakt bij de koop van een 3-serie.
Ging om een Duitse auto, de verkoper had geen tijd maar bood aan de auto naar Nederland te laten brengen door een medewerker. Auto ter plekke geïnspecteerd, geld overhandigd en auto, sleutels + papieren ontvangen. Moest alleen nog even op naam gezet worden... Dus zij rijden naar een kfz-Zulassungsstelle en je raad het al, die bleek gewoon gestolen. De papieren waren niet van echt te onderscheiden, precies hetzelfde papier en zegels zoals het hoort.
Auto is in beslag genomen en terug naar de eigenaar in Frankrijk gebracht.

Nooit in vage verhalen trappen dus :p
haha in vage verhalen trappen, dat sowieso niet!
Sterker nog, ik heb niet eens een auto nodig! Maar vaak, uit verveling, kijk ik naar auto's die ik ooit zou willen hebben. Sowieso is BMW te hoog gegrepen voor mij helaas. Maar dromen mag altijd toch!
ik heb me weer een middagje in mijn vakantie vermaakt hiermee 8) :*)

Ik vind vooral oplichting erg boeiend. Op tv blijf ik bij zulke programma's ook altijd plakken tot ik alles er van weet. Ik wil graag weten hoe het werkt en wat er achter zit. Je zou haast zeggen dat ik inspiratie op doe om het zelf uit te voeren, maar dat absoluut niet. Vind het gewoon erg boeiend, vooral als ze gepakt worden en alles uit komt! :F 8)7 |:(

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/11h8itu.jpg
ik hoop maar dat deze auto niet van iemand hier is. Zo ja, meld het even dan haal ik de foto er weer van af!

hieronder het eerste en laatste mailtje (rest ging verder in het engels omdat ik ook in het engels terug mailde) van de "verkoper" aka oplichter:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dank u voor uw interesse in onze auto. We zijn een stel architecten, wonend in Swansea, Wales. We hebben de eer gehad om een herenhuis uit het jaar 1700 te mogen herstellen in het mooie Nederland. Tijdens ons verblijf in Nederland hebben wij de auto gekocht. Helaas is onze tijd om te vertrekken aangebroken. De auto staat nu bij ons in Swansea maar moeten hem verkopen in Nederland, want daar staat de auto geregistreerd. De kilometerstand is NAP.
De auto heeft geen beschadigingen en is onderhouden door de dealer. De totale prijs is 6.000 euro ( geen extra kosten).

De auto staat nog steeds geregistreerd in Nederland met Nederlandse platen en dus Nederlandse papieren.
Dus als u interesse heeft, stuur dan een e-mail voor meer informatie.
Mijn excuses voor mijn Nederlands, ik gebruik een online vertaler om met u te praten.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I'm sorry but i don't have any other photos.
Since I can not meet you for personal reasons, I have a found a transport company that handles delivery and payment.
The total price of the car is € 6.000. I will pay the transport costs. You will receive the car for 7 days to inspect it.
The transport company is responsible for the delivery and payment, they also handle all the paperwork with you when the car is delivered.
For more information on delivery, please contact them and they will provide you additional information about the payment and delivery.

Company Name: Vehicle Delivery Network Ltd.
Website: www.vehicle-delivery-network.co.uk

They only offer email support for European customers.

Best Regards!

--
Chairman and Managing Director

Arch. Matthew Lusty
--
ML-Architecture
matthewlusty@yandex.com
-In art we trust-
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/6f6ntl.jpg

(ook gewoon een gratis emailadresje ipv op je eigenlijk bedrijf een emailadres. En prachtig ook dat je met google image search, op dat logo, op een "create your own logo for free" uit komt xD Het stinkt allemaal nog erger dan een stinkdier)

[ Voor 17% gewijzigd door Kasper op 15-08-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wow, deze knakker heeft meer in zijn online identiteit geïnvesteerd dan die gast van de 330d Touring. Die kwam niet verder dan een gmail adres.

Maar...een architect die een lange periode on-site gaat voor een renovatie? Is 'ie nou architect of tegelzetter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Langskomen is geen optie, auto staat al bij het transport bedrijf. En hij heeft daarvan een referentienummer gegeven. Voor meer info mailen naar dat transportbedrijf, naar een outlook emailadres nog wel! XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:40
Nog aanraders waar ik goedkoop OEM onderdelen kan bestellen?

Klepje van 1 van de isofix adapters is afgebroken. De adapter zelf is nog gewoon ok. Een complete nieuwe adapter (inclusief klepje) is vreemd genoeg goedkoper dan enkel het klepje. Onderdeelnummer is blijkbaar 52207118674.

Afbeeldingslocatie: https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/27808_x800.jpg

Leebmann is nog vrij goedkoop maar verzendkosten zijn quasi even duur als het onderdeel zelf 8)7

Goedkoopste klepje die ik momenteel kan vinden is nog steeds meer dan 20 EUR (excl. verzendkosten)...

[ Voor 5% gewijzigd door SanderH_ op 15-08-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Gisteren een beetje lopen klussen aan de coupe, nieuwe spiegel erop gezet e.d. en toen kwam mijn broer aanzetten dat ie een cd-wisselaar had voor nop :) Dus ik trek alle bekleding van de linkerkant van de kofferbak om te kijken of ik überhaupt wel die kabels heb liggen (want 1999, dus het is de vraag of die er standaard in liggen).

Toen kwam ik dit tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nKHEySLHFL7pClC6f2hqrWRf/medium.jpg

Maar ik krijg niet gevonden wat het precies is. Ik heb het niet los geschroeft, want ik had nog meer te doen, maar zelfs op realoem krijg ik het onderdeel niet gevonden.
Ik zou zeggen dat een versterker is, maar een 6-speaker systeem heeft in principe geen versterker. En al het antenne spul zit in de C-stijl.

Dus iemand een idee?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
Misschien de Antenne versterker? Zien er volgens mij zo uit.

EDIT Foutje, die zit ook in de C stijl.

[ Voor 10% gewijzigd door SgtPoen op 16-08-2016 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:59
SanderH_ schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:45:
Nog aanraders waar ik goedkoop OEM onderdelen kan bestellen?

Klepje van 1 van de isofix adapters is afgebroken. De adapter zelf is nog gewoon ok. Een complete nieuwe adapter (inclusief klepje) is vreemd genoeg goedkoper dan enkel het klepje. Onderdeelnummer is blijkbaar 52207118674.

[afbeelding]

Leebmann is nog vrij goedkoop maar verzendkosten zijn quasi even duur als het onderdeel zelf 8)7

Goedkoopste klepje die ik momenteel kan vinden is nog steeds meer dan 20 EUR (excl. verzendkosten)...
Gewoon bestellen in de shop van Ekris (https://bmwshop.ekris.nl), dan heb je minder verzendkosten en je betaalt ongeveer hetzelfde als bij Leebmann. Of bestellen bij de lokale BMW dealer kan ook altijd nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
robpol schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:16:
[...]

Gewoon bestellen in de shop van Ekris (https://bmwshop.ekris.nl), dan heb je minder verzendkosten en je betaalt ongeveer hetzelfde als bij Leebmann. Of bestellen bij de lokale BMW dealer kan ook altijd nog.
Dit inderdaad. Daar ben je op dit moment 15 euro kwijt incl. verzending voor dat onderdeel :)

Soms is Offenga ook een goede, zeker als je niet perse een BMW logo op het onderdeel moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Moet zeggen dat de prijzen van Ekris behoorlijk zijn. Offenga is volgens mij vaak goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Fonta schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:25:
Moet zeggen dat de prijzen van Ekris behoorlijk zijn. Offenga is volgens mij vaak goedkoper.
Ekris hanteert gewoon de standaard prijzen van BMW. Dit soort onderdelen (klepjes e.d.) kan je doorgaans wel gewoon het beste halen bij de dealer. Aftermarket zijn ze niet te vinden of de passing is matig op z'n best, is mijn ervaring.
Theimon schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 05:43:
Gisteren een beetje lopen klussen aan de coupe, nieuwe spiegel erop gezet e.d. en toen kwam mijn broer aanzetten dat ie een cd-wisselaar had voor nop :) Dus ik trek alle bekleding van de linkerkant van de kofferbak om te kijken of ik überhaupt wel die kabels heb liggen (want 1999, dus het is de vraag of die er standaard in liggen).

Toen kwam ik dit tegen:
[afbeelding]

Maar ik krijg niet gevonden wat het precies is. Ik heb het niet los geschroeft, want ik had nog meer te doen, maar zelfs op realoem krijg ik het onderdeel niet gevonden.
Ik zou zeggen dat een versterker is, maar een 6-speaker systeem heeft in principe geen versterker. En al het antenne spul zit in de C-stijl.

Dus iemand een idee?
Wellicht je PDC-module? (parkeersensoren) Die zit ook op de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
deepbass909 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:02:
Ekris hanteert gewoon de standaard prijzen van BMW. Dit soort onderdelen (klepjes e.d.) kan je doorgaans wel gewoon het beste halen bij de dealer. Aftermarket zijn ze niet te vinden of de passing is matig op z'n best, is mijn ervaring.
Ok, geen ervaring mee, maar zou kunnen.

Mijn auto had het welbekende probleem met de defecte mat in de bijrijdersstoel, wat resulteerde in een foutmelding op het dashboard als er iemand mee reed. Dan kan je natuurlijk zo'n module via internet bestellen voor 40 a 60 euro, maar nu blijkt kan je de mat ook uitschakelen in de airbag module met een beetje coderen. Dat heb ik gedaan en heb nu geen last meer van de melding :D
Enige nadeel is nu dat de airbag altijd af zal gaan bij een ongeluk, en ook als er niemand zit.

Voor de geïnteresseerden, hier de opties die uitgeschakeld moeten worden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VYsyaGf.jpg
(Screenshot is niet mijn eigen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

deepbass909 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:02:
Wellicht je PDC-module? (parkeersensoren) Die zit ook op de plaats.
Klopt, maar de vorm en de aansluitingen lijken niet overeen te komen.

Dat wordt toch nog een keer loshalen dan. Nou wil ik het weten ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
FabianGTI schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:03:
Hmm, het lijkt erop dat het naast het probleem met de DVD speler, ook een thermisch probleem is

Geen idee of de CCC module een ventilator heeft, maar in de ochtend blijft de radio langer aan dan in de middag, en dat zou logisch kunnen zijn omdat de auto de hele dag in de zon staat

Weet iemand of de CCC module bij de DVD speler zit verwerkt, dus als ik de DVD speler laat vervangen, dat ook de radio weer zou moeten werken?

Heb inmiddels een prijs gekregen voor het vervangen van de DVD speler, dat zou 300 euro gaan kosten inclusief uitbouwen en inbouwen
En we zijn weer een stapje verder, de storing van de radio zit waarschijnlijk niet in de CCC maar in de bluetooth module die in de kofferbak ligt

Heb de stekker eruit gehaald om te kijken wat er gebeurd, de radio gaf in ieder geval geluid, maar nu ook hopen dat het zonder foutcodes goed blijft werken
Er is in ieder geval een kabeltje besteld waardoor de hele bluetooth module omzeild wordt

De module zelf ga ik niet vervangen, die kost los namelijk al 800 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:59
FabianGTI schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:48:
[...]

En we zijn weer een stapje verder, de storing van de radio zit waarschijnlijk niet in de CCC maar in de bluetooth module die in de kofferbak ligt

Heb de stekker eruit gehaald om te kijken wat er gebeurd, de radio gaf in ieder geval geluid, maar nu ook hopen dat het zonder foutcodes goed blijft werken
Er is in ieder geval een kabeltje besteld waardoor de hele bluetooth module omzeild wordt

De module zelf ga ik niet vervangen, die kost los namelijk al 800 euro
Je kunt volgens mij simpelweg de grote witte (of blauwe) stekker aan de achterkant eruit trekken en de MOST-kabel die ernaast zit laten zitten. Dan heb je geen bluetooth maar blijft de MOST-ring intact en valt je geluid in ieder geval niet uit.

Ik had hetzelfde probleem en heb uiteindelijk op Ebay.de mijn MULF laten repareren voor 100 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik wil graag mijn liefde/droom auto delen:

Afbeeldingslocatie: http://imagedrop.nl/users/public/v24551imagew98.jpeg

Wat een heerlijke bak, hiervoor een X5 4.6is uit 2003 gehad, die gromde toch wat meer dan deze, misschien gooi ik er ooit nog wat anders onder.

[ Voor 50% gewijzigd door green-tea op 17-08-2016 14:26 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Iemand een idee wat een GPS update gemiddeld kost bij de dealer (stealer)? Mijn E90 LCI is nog voorzien van de 2011 versie en heeft maw nooit een update gehad sinds hij uit de fabriek is gerold. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
green-tea schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:23:

[afbeelding]

Wat een heerlijke bak, hiervoor een X5 4.6is uit 2003 gehad, die gromde toch wat meer dan deze, misschien gooi ik er ooit nog wat anders onder.
:9

Ook 1 van mijn droomauto's. Lekker ordinair. Helaas onwijs duur in alle denkbare kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
418O2 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:37:
[...]

:9

Ook 1 van mijn droomauto's. Lekker ordinair. Helaas onwijs duur in alle denkbare kosten.
Ach ja je wilt wat hè :) En het is zeker praktisch

Afbeeldingslocatie: http://imagedrop.nl/users/public/b29371imagem98.jpeg

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
green-tea schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:42:
[...]

Ach ja je wilt wat hè :) En het is zeker praktisch

[afbeelding]
Ik heb nu een e34 Touring, die heeft wellicht wat minder ruimte dan een x5, maar vooralsnog is het altijd voldoende gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
SanderH_ schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:26:
Iemand een idee wat een GPS update gemiddeld kost bij de dealer (stealer)? Mijn E90 LCI is nog voorzien van de 2011 versie en heeft maw nooit een update gehad sinds hij uit de fabriek is gerold. 8)7
Rond de 120€. Ligt er ook aan welke versie je hebt. Maar aangezien er 2x per jaar een update uitkomt is het een duur grapje om bij te blijven. Op de illegale markt zijn er betere alternatieven verkrijgbaar gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 17:54

f.h

MrFl0ppY schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:01:
[...]

Rond de 120€. Ligt er ook aan welke versie je hebt. Maar aangezien er 2x per jaar een update uitkomt is het een duur grapje om bij te blijven. Op de illegale markt zijn er betere alternatieven verkrijgbaar gelukkig.
Indien SanderH_ inderdaad de navigatie maps bedoelt, dan ben je op internet voor 5 tientjes klaar.

Wat ik me wel afvraag: is het echt illegaal? Een dealer kan het iig nooit achterhalen (wat verder niets zegt over het wel of niet legaal zijn). Effectief hebben derden het algoritme (uit)gevonden om van een chassisnummer een FSC-code te maken, is dat illegaal? En maakt dat dus of er wel of niet met linkjes over gesproken mag worden op GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Gewoon de laatste kaartversie: 2016-2 ipv 2011-1. Valt er nog iets te updaten aan de navi dan? Look & feel ofzo?

En ik heb me destijds eens verdiept in de "alternatieve" route en dan heb je inderdaad een FSC code nodig die aan je VIN is gekoppeld.

[ Voor 3% gewijzigd door SanderH_ op 17-08-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
robpol schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:20:
[...]

Je kunt volgens mij simpelweg de grote witte (of blauwe) stekker aan de achterkant eruit trekken en de MOST-kabel die ernaast zit laten zitten. Dan heb je geen bluetooth maar blijft de MOST-ring intact en valt je geluid in ieder geval niet uit.
Dat heb ik dus nu ook gedaan, zomenteen even testen als ik naar huis ga
Maar in sommige gevallen wordt wel op een of andere manier de MOST ring onderbroken, en daarvoor is er dan een kabeltje

Zo ligt het er nu bij, voeding eruit, MOST erin
Afbeeldingslocatie: https://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/28E84E3C-BC20-4B77-9D6C-77668DC3E059_zpsysyenotq.jpg
green-tea schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:23:

[afbeelding]

Geweldige auto, zou ik ook graag willen rijden, maar vind de wegenbelasting wat te hoog voor een diesel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
SanderH_ schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:23:
Gewoon de laatste kaartversie: 2016-2 ipv 2011-1. Valt er nog iets te updaten aan de navi dan? Look & feel ofzo?

En ik heb me destijds eens verdiept in de "alternatieve" route en dan heb je inderdaad een FSC code nodig die aan je VIN is gekoppeld.
Er is weinig illegals aan; er worden veelal vanuit het Oostblok FSC's aangeboden. Het is daar een stuk goedkoper. Ook kun je daar de zogenaamde lifetime-codes kopen die wij hier niet kennen (vanuit de dealer).

http://gpsunderground.com...stem/car-gps-systems/bmw/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Weet hier iemand wat je zoal uit een sleutel kunt uitlezen (E61 LCI) Ik heb wel eens gehoord dat je dingen als onderhoudsgeschiedenis en kilometers kunt lezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
nl.mark schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:29:
[...]

Er is weinig illegals aan; er worden veelal vanuit het Oostblok FSC's aangeboden. Het is daar een stuk goedkoper. Ook kun je daar de zogenaamde lifetime-codes kopen die wij hier niet kennen (vanuit de dealer).

http://gpsunderground.com...stem/car-gps-systems/bmw/
Wat ik ervan begrijp is dat die codes gegeneerd worden door een stukje software. Dus lijkt me niet legaal. Bovendien koste mijn lifetime code 45$ dollar ofzo, Dat is in schril contrast met de woekerprijzen die de dealer rekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 17:54

f.h

MrFl0ppY schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:17:
[...]

Bovendien koste mijn lifetime code 45$ dollar ofzo, Dat is in schril contrast met de woekerprijzen die de dealer rekent.
Heb jij je lifetime code al meerdere malen gebruikt? Ik heb mijn E81 in april geüpdatet naar 2016-2 met een lifetime code, maar wacht dus nog op nieuwe maps om de 'mate van lifetime' te kunnen testen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

t_captain schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:35:
Weet hier iemand wat je zoal uit een sleutel kunt uitlezen (E61 LCI) Ik heb wel eens gehoord dat je dingen als onderhoudsgeschiedenis en kilometers kunt lezen?
Er worden ook storingen in opgeslagen en personalisaties van bijvoorbeeld radiozenders, stoelafstelling, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
f.h schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:01:
[...]

Heb jij je lifetime code al meerdere malen gebruikt? Ik heb mijn E81 in april geüpdatet naar 2016-2 met een lifetime code, maar wacht dus nog op nieuwe maps om de 'mate van lifetime' te kunnen testen :+
Ook nieuwsgierig. Reeds iemand gevonden die de update uitvoert voor 79 EUR, maar na een half jaar heb je natuurlijk weer verouderde kaarten.

Lifetime code (voor CIC) zou zeer handig zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Radiant: thanks. Het zou een quick check kunnen zijn of een auto een beetje deugt. Veel storingen, onregelmatig onderhoud, slecht idee. Als de sleutel een redelijk beeld geeft, mag de auto op de brug en tik ik een paar werkplaatsuren af voor de keuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Ik weet dan weer niet of er ook een storingsHISTORIE in staat.. Ik weet wel dat actieve storingen er in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Kan je de sleutel zelf op een of andere manier uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik zou langsgaan bij een garage. Als de sleutel al vertelt dat er vijf gloeibougies plus iets van de luchtvering en iets van de automaat aan het hand zijn, weet ik genoeg. Geen idee wat er voor prijs staat om een sleutel uitbe lezen, maar een kapitaal zal het niet zijn.

Als de sleutel okee is, dan tik ik iets meer af om een monteur te laten kijken. Is het ellende, dan breng ik de auto gewoon terug waar hij vandaan komt.

• SanderH_
400 EUR voor een setje 193M velgen, wat komt op 600 na herstellen van de (zware) borduurschade... best veel natuurlijk.Maar oh wat staan die dingen toch lekker onder een E90 (niet mijn pic) <3 <3 <3 :

Afbeeldingslocatie: https://i1111.photobucket.com/albums/h475/scoobystuff/S1070021.jpg

Veruit de mooiste velgen die op een E9X passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
Binnenkort ga ik van baan wisselen, en moet daarbij mijn leaseauto inleveren.

Nu zit ik te twijfelen tussen de volgende twee auto's:

http://www.autowereld.nl/...ket-17153154/details.html

of

http://www.autowereld.nl/...ive-17547078/details.html

Nu rij ik redelijk wat (50.000 km per jaar). En ik vermoed dat het uiteindelijk verbruik niet heel erg zal verschillen.

De ene is natuurlijk de LCI, maar de versie uit 2006 ziet er ook vrij goed uit.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59

Wimo.

Shake and Bake!

De LCI. Heb precies dezelfde.. met chip gaan ze naar 280+PK. Is genoeg .. de oude 535d's hebben nog weleens turbo problemen. Interieur is ook een stuk beter in de LCI. Ik rij gem. 1:13 met de 530D. Mijn oude 535D kwam niet verder dan 1:11 met mijn rijstijl.

[ Voor 21% gewijzigd door Wimo. op 19-08-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het is geen sportwagen maar een heerlijke luxe sloep. 30d of 35d, ik zou er nauwelijks een voorkeur hebben. Met automaat gaan die auto's sowieso vlot en schijnbaar moeiteloos van hun plaats.

Blijft over:
- 2006 va 2008
- pre-lci vs lci model
- merkdealer
- eerste modeljaar 35d... spruitstukken?

Dat laatste: merkdealers verkopen meestal geen auto's van 8 jaar oud, die gaan de handel in. Kennelijk vinden ze bij Martinistad dat deze 530d een uitzondering verdient.

Als het geen 2.5 uur rijden was (of mevrouw captain niet hoogzwanger was), was ik misschien wel naar Groningen gereden om die 530 te bekijken.

Een soortgelijk dilemma in het zuiden:

http://www.vandereerdenau...4213&aid=2163665&p=4&ps=1

of:

http://api.autotrader.nl/...ck=Y&pagesize=9&view=tile

Specifiek: 530dX , 4WD. Als ik nieuw zou bestellen zou ik er niet voor kiezen. Maar is het systeem goed? Of voegt het alleen gewicht, brandstofverbruik en onderhoudskosten toe?

[ Voor 30% gewijzigd door t_captain op 19-08-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
Thanks voor de input mannen! Klink als een redelijk unanieme (n=2) stem voor een LCI variant.

Ga morgen eens even kijken of het wat is!
Pagina: 1 ... 23 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.