fsfikke schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:50:
[...]
Er zijn helaas altijd weer nieuwe trucjes... Laatst nog een verhaal gehoord van iemand die 20k kwijt is geraakt bij de koop van een 3-serie.
Ging om een Duitse auto, de verkoper had geen tijd maar bood aan de auto naar Nederland te laten brengen door een medewerker. Auto ter plekke geïnspecteerd, geld overhandigd en auto, sleutels + papieren ontvangen. Moest alleen nog even op naam gezet worden... Dus zij rijden naar een kfz-Zulassungsstelle en je raad het al, die bleek gewoon gestolen. De papieren waren niet van echt te onderscheiden, precies hetzelfde papier en zegels zoals het hoort.
Auto is in beslag genomen en terug naar de eigenaar in Frankrijk gebracht.
Nooit in vage verhalen trappen dus

haha in vage verhalen trappen, dat sowieso niet!
Sterker nog, ik heb niet eens een auto nodig! Maar vaak, uit verveling, kijk ik naar auto's die ik ooit zou willen hebben. Sowieso is BMW te hoog gegrepen voor mij helaas. Maar dromen mag altijd toch!
ik heb me weer een middagje in mijn vakantie vermaakt hiermee
Ik vind vooral oplichting erg boeiend. Op tv blijf ik bij zulke programma's ook altijd plakken tot ik alles er van weet. Ik wil graag weten hoe het werkt en wat er achter zit. Je zou haast zeggen dat ik inspiratie op doe om het zelf uit te voeren, maar dat absoluut niet. Vind het gewoon erg boeiend, vooral als ze gepakt worden en alles uit komt!

ik hoop maar dat deze auto niet van iemand hier is. Zo ja, meld het even dan haal ik de foto er weer van af!
hieronder het eerste en laatste mailtje (rest ging verder in het engels omdat ik ook in het engels terug mailde) van de "verkoper" aka oplichter:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dank u voor uw interesse in onze auto. We zijn een stel architecten, wonend in Swansea, Wales. We hebben de eer gehad om een herenhuis uit het jaar 1700 te mogen herstellen in het mooie Nederland. Tijdens ons verblijf in Nederland hebben wij de auto gekocht. Helaas is onze tijd om te vertrekken aangebroken. De auto staat nu bij ons in Swansea maar moeten hem verkopen in Nederland, want daar staat de auto geregistreerd. De kilometerstand is NAP.
De auto heeft geen beschadigingen en is onderhouden door de dealer. De totale prijs is 6.000 euro ( geen extra kosten).
De auto staat nog steeds geregistreerd in Nederland met Nederlandse platen en dus Nederlandse papieren.
Dus als u interesse heeft, stuur dan een e-mail voor meer informatie.
Mijn excuses voor mijn Nederlands, ik gebruik een online vertaler om met u te praten.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I'm sorry but i don't have any other photos.
Since I can not meet you for personal reasons, I have a found a transport company that handles delivery and payment.
The total price of the car is € 6.000. I will pay the transport costs. You will receive the car for 7 days to inspect it.
The transport company is responsible for the delivery and payment, they also handle all the paperwork with you when the car is delivered.
For more information on delivery, please contact them and they will provide you additional information about the payment and delivery.
Company Name: Vehicle Delivery Network Ltd.
Website:
www.vehicle-delivery-network.co.uk
They only offer email support for European customers.
Best Regards!
--
Chairman and Managing Director
Arch. Matthew Lusty
--
ML-Architecture
matthewlusty@yandex.com
-In art we trust-
(ook gewoon een gratis emailadresje ipv op je eigenlijk bedrijf een emailadres. En prachtig ook dat je met google image search, op dat logo, op een "create your own logo for free" uit komt xD Het stinkt allemaal nog erger dan een stinkdier)
[
Voor 17% gewijzigd door
Kasper op 15-08-2016 19:29
]