Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.655 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
sig69 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:42:
[...]

Als het voor plezierritjes is zou ik juist een lekkere roffelende 6 in lijn nemen :)
Lees: 1997 530i sedan ;)

Echter zijn er wat dingen mis mee, zoals de temp sensor, roest bij de tankdop, en ook helaas een tikkende motor, dus misschien binnenkort mijn kop laten reviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
En die M5 doe je niets meer mee?

Je hebt nogal een wagenpark zeg.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Raymond P schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:09:
En die M5 doe je niets meer mee?

Je hebt nogal een wagenpark zeg.
De E39 is al laaaaaaaaang verkocht, is gestript.

De E36 sedan wordt ook gestript, en de E36 touring wordt voorzien van een beter blok.

Overigens, ik zal wel wat foto's uploaden van de touring morgen, de mini hebben jullie al gezien.

Sf95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Ah, vandaar.

Verder met Sig69, juist voor de plezierritjes is een 6-in-lijn erg vermakelijk.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Raymond P schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:16:
Ah, vandaar.

Verder met Sig69, juist voor de plezierritjes is een 6-in-lijn erg vermakelijk.
Ook voor de verplichte ritjes hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
418O2 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:20:
[...]

Ook voor de verplichte ritjes hoor!
Helemaal mee eens.
Maar met een gemiddeld verbruik van 13.8 L/100Km euro 98 niet altijd even verstandig.

De 318d doet hier 5.3 L/100Km gemiddeld. Daarbovenop: als ik met de E46 330i aan kom tuffen bij klanten krijg ik daar vrijwel altijd wel (een vorm van) commentaar op.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
webgangster schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:20:
[...]

Wel even 6-7 weken wachten...
Binnen 2 weken. Het alternatief is rond de 70euro.😀

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
En dan hebben ze het koelvloeistof ook nog tot de Dop aangevuld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
:X Fijne garage is dat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hoewel ik net wel lees dat dat moet als je zo'n antilek pil gebruikt.

Binnenkort komt er een andere radiator op. En multiriem. En waterpomp. En spanrollen. En thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:33
Oei, dat is wel wat een tegenvaller zeker? Had je bij diezelfde garage je E34 ook in onderhoud?

Vandaag die E34 wat uit elkaar gehaald. Even een lijstje gemaakt van wat vervangen moet worden. Je zei dat de remleidingen gaar waren, maar die zijn nog best wel goed. Er gaat van de tank een leiding naar voren waar dampen in op worden gevangen en naar de carburateur worden geleid om de 4 gassen test te halen. Ergens in dit traject gaat dus iets fout, hetzij de behuizing van dit reservoir is verstopt hetzij de leidingen zijn niet goed dicht meer. Uiteindelijk zijn wij op het volgende lijstje gekomen wat besteld moet worden:

- Ophangrubber uitlaat
- Reactiestang links- en rechtsvoor
- Schokdempers rechtsvoor lekt, links ook vervangen?
- Kleppendekselpakking
- Luchtinlaatslang
- Gasveren motorkap
- Rechterkoplamp + beschermkap + bevestigingsmateriaal
- Actief koolstoffilter traject

Misschien wel wat een lijstje, maar gelukkig is alles prima zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Beetje tegenvaller ja. Is wel een andere garage. Ik denk dat het voor 200 euro aan onderdelen wel te doen is. Grootste deel is "omdat het toch los ligt"

Ik zou beide schokbrekers doen. En dan gelijk iets lager, voor staat hij standaard vrij hoog.

Kleppendeksel pakking trouwens? Die is een jaar geleden gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 29-04-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Ik heb er voor gekozen om het nog niet te doen. Dan zou ik of andere veren of ook andere schokbrekers moeten monteren. Daarom doen we waarschijnlijk eerst alleen de lekke. Mocht het verschil links toch te groot zijn, vervangen we de andere ook. We weten inmiddels hoe het los en vast moet, dus een heel groot probleem is dat niet. Het hoort niet zo, maar ik verwacht geen problemen.

En ja ook de kleppendekselpakking, voor en achteraan het blok is lekkage te zien. Nog eens goed inspecteren, maar grote kans dat zodra die vervangen is de lekkage ook verdwenen is.

[ Voor 19% gewijzigd door BlackthunderAwf op 29-04-2016 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Is dat geen oude lekkage? Ik heb sindsdien geen verbruik gemerkt.

Nu radiator, waterpomp en thermostaat besteld. Riemen en spanrollen kan ik nog wel bij de brezan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 18:54
Vorige week mijn bmw opgehaald :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/16024fc.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/1809a37.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/18c7567.jpg

Na 6 dagen had ik 1000 km gereden, netjes ingereden als in schommelen tussen 100-140 en niet teveel toeren maken. Moet je dit nu 2000 km volhouden of is 1000 genoeg? Ik heb de sportstand ook nog niet gebruikt namelijk.

Afijn na 6 super chille dagen begon de vrijdag toch echt wat minder.. Ik ging mijn straat uit en kreeg vervolgens een melding "beperkte of geen aandrijving" iets in die trend. Vervolgens viel de auto stil en werkte het gaspedaal helemaal niet meer.. Toen pakte de automaat ineens het gas weer op en kon ik weer rijden. Ik heb toen meteen naar mijn dealer gebeld en die gaf aan dat als de auto weer normaal doet ik gewoon door kan rijden. Afijn ik moest naar Utrecht (km of 70) en merkte op de snelweg dat ik echt 80 pk minder had ofzo.. Van 80-100 km duurde een eeuwigheid en sowieso wilde de auto slecht optrekken (zelfs met plankgas..)

Ik had dus weer de dealer gebeld (was inmiddels in Utrecht) maar die zei ja dan moeten we hem even uitlezen, maar ze hadden het super druk (net of mij dat wat uitmaakt). Toen werd ik door een monteur gebeld van een andere vestiging en die gaf ook aan erg druk te zijn. Ik werd verwezen naar het servicenummer van BMW. Die waren vrij meegaan en gingen de dealer in Utrecht benaderen, binnen 30 min stond er een 3 serie klaar en werd mijn eigen auto meegenomen naar de dealer.

Na een uur of 3-4 belde ik weer op met de vraag wat nu precies de bedoeling is. Ik was namelijk gewoon aan het werk en wilde graag einde van de dag m'n auto weer ophalen. Toen werd er gezegd dat dit wel minimaal een week zal gaan duren omdat ze, komt ie weer, het druk hadden. Toen werd ik nogal pissig.. Ik vind het nogal onacceptabel dat er een fout vanuit BMW niet zsm wordt opgelost.. Excuses als druk en op zaterdag werken we niet heeft een klant geen boodschap aan. Als ik op m'n werk een fout maak moet ik ook overwerken , easy as that. Ik had mijn leasemaatschappij en m'n eigen dealer nogmaals gebeld om te melden dat dit sneller moest. Gelukkig waren zij het met mij eens en als het goed is gaan ze er nu maandag direct mee starten...

Vervelende ervaring dus tot nu toe helaas.. Hebben jullie enig idee wat dit probleem kan zijn overigens? Ik heb wat zitten googelen en kom wel veel dingen over kapotte turbo's tegen etc.. Hoop toch echt niet dat ik een "maandagmorgen" model heb gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
ls789 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:48:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Na 6 dagen had ik 1000 km gereden, netjes ingereden als in schommelen tussen 100-140 en niet teveel toeren maken. Moet je dit nu 2000 km volhouden of is 1000 genoeg? Ik heb de sportstand ook nog niet gebruikt namelijk.

Afijn na 6 super chille dagen begon de vrijdag toch echt wat minder.. Ik ging mijn straat uit en kreeg vervolgens een melding "beperkte of geen aandrijving" iets in die trend. Vervolgens viel de auto stil en werkte het gaspedaal helemaal niet meer.. Toen pakte de automaat ineens het gas weer op en kon ik weer rijden. Ik heb toen meteen naar mijn dealer gebeld en die gaf aan dat als de auto weer normaal doet ik gewoon door kan rijden. Afijn ik moest naar Utrecht (km of 70) en merkte op de snelweg dat ik echt 80 pk minder had ofzo.. Van 80-100 km duurde een eeuwigheid en sowieso wilde de auto slecht optrekken (zelfs met plankgas..)

Ik had dus weer de dealer gebeld (was inmiddels in Utrecht) maar die zei ja dan moeten we hem even uitlezen, maar ze hadden het super druk (net of mij dat wat uitmaakt). Toen werd ik door een monteur gebeld van een andere vestiging en die gaf ook aan erg druk te zijn. Ik werd verwezen naar het servicenummer van BMW. Die waren vrij meegaan en gingen de dealer in Utrecht benaderen, binnen 30 min stond er een 3 serie klaar en werd mijn eigen auto meegenomen naar de dealer.

Na een uur of 3-4 belde ik weer op met de vraag wat nu precies de bedoeling is. Ik was namelijk gewoon aan het werk en wilde graag einde van de dag m'n auto weer ophalen. Toen werd er gezegd dat dit wel minimaal een week zal gaan duren omdat ze, komt ie weer, het druk hadden. Toen werd ik nogal pissig.. Ik vind het nogal onacceptabel dat er een fout vanuit BMW niet zsm wordt opgelost.. Excuses als druk en op zaterdag werken we niet heeft een klant geen boodschap aan. Als ik op m'n werk een fout maak moet ik ook overwerken , easy as that. Ik had mijn leasemaatschappij en m'n eigen dealer nogmaals gebeld om te melden dat dit sneller moest. Gelukkig waren zij het met mij eens en als het goed is gaan ze er nu maandag direct mee starten...

Vervelende ervaring dus tot nu toe helaas.. Hebben jullie enig idee wat dit probleem kan zijn overigens? Ik heb wat zitten googelen en kom wel veel dingen over kapotte turbo's tegen etc.. Hoop toch echt niet dat ik een "maandagmorgen" model heb gekregen
Heb je hem op afstand besteld? Dan mag hij gewoon binnen 14 dagen retour. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:22
Excuses als druk en op zaterdag werken we niet heeft een klant geen boodschap aan. Als ik op m'n werk een fout maak moet ik ook overwerken , easy as that.
Met dat verschil dat waarschijnlijk geen van de dealers die je contacteerde een fout heeft gemaakt.
Ben wel met je eens dat de dealer de zaak asap moet oplossen, maar je vergelijking is krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Wilibrord schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:26:
[...]

Met dat verschil dat waarschijnlijk geen van de dealers die je contacteerde een fout heeft gemaakt.
Ben wel met je eens dat de dealer de zaak asap moet oplossen, maar je vergelijking is krom.
ben ik het niet helemaal mee eens.. de dealer verkoopt het merk en dus de auto. Dat deze auto een fout mee krijgt in de fabriek moet de dealer in acht nemen en dus asap oplossen. Zij dragen tenslotte de verantwoording, ik heb geen contact met een fabriek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
pacificocean schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:56:
[...]

Heb je hem op afstand besteld? Dan mag hij gewoon binnen 14 dagen retour. :+
haha en dan zeker weer 2 maanden wachten op een nieuwe ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:30
ls789 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:43:
[...]

ben ik het niet helemaal mee eens.. de dealer verkoopt het merk en dus de auto. Dat deze auto een fout mee krijgt in de fabriek moet de dealer in acht nemen en dus asap oplossen. Zij dragen tenslotte de verantwoording, ik heb geen contact met een fabriek..
Deze dingen kunnen nou eenmaal gebeuren, kan je wel hoog en laag gaan kunnen springen maar uiteindelijk kan de dealer er ook niet veel aan doen. Je kan wel tegen de dealer gaan lopen schoppen en klagen maar als ze bijvoorbeeld dicht zijn op zaterdag dan is dat gewoon zo. Moet ineens heel die zaak gaan draaien omdat jij een probleem met je auto hebt? Je word gewoon bovenaan de lijst gezet en het probleem wordt zo spoedig mogelijk opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door SgtPoen op 30-04-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:52

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Getsie, vervelend. Maar wat maken die paar dagen nou uit? Je hebt een mooie 3-serie meegekregen ;)

Wat voor blok heb je erin liggen? Ik heb mijn 118iA redelijk rustig ingereden de eerste 1000km. Sindsdien rijd ik best veel op de sportstand, nét wat meer respons op het gaspedaal. 8)

En wat voor opties heb je? Ik ben zelf erg content met de DAB+-radio icm de Hi-Fi-set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
FlorisB schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:26:
[...]

Getsie, vervelend. Maar wat maken die paar dagen nou uit? Je hebt een mooie 3-serie meegekregen ;)

Wat voor blok heb je erin liggen? Ik heb mijn 118iA redelijk rustig ingereden de eerste 1000km. Sindsdien rijd ik best veel op de sportstand, nét wat meer respons op het gaspedaal. 8)

En wat voor opties heb je? Ik ben zelf erg content met de DAB+-radio icm de Hi-Fi-set.
Ja nogal een bummer als je al zo lang hebt gewacht ;) maar goed het is even niet anders.

Ik heb een 116dA, de reden dat ik het vroeg was omdat er in het boekje 2.000 staat maar ik hoor veel mensen 1000 zeggen. Wat is dan wijsheid? Ik heb er nu denk 1250 op staan en gewoon rustig aan gedaan, begon nu al wat meer gas te geven (nog steeds op comfort stand).

Ik heb het M pakket, High Exe. Daarnaast nog M sport remsysteem, HK sound, RTTI, Remote services, M performance grill en spiegels, Dimmende binnenspiegel en dat was het zo een beetje :) DAB+ heb ik eigenlijk niet genomen.. heb er nog niet al te veel over gehoord en de radio klinkt best prima nu. Is het echt vele malen beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Met een leenauto heb je niets te klagen. Die monteur kan het ook niet helpen dat hij raar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
(jarig!)
Wat is precies het verschil tussen de business en professional navi buiten het grotere scherm en idrive controller? In de f30

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:27
Kentsfield schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 18:04:
Wat is precies het verschil tussen de business en professional navi buiten het grotere scherm en idrive controller? In de f30
Professional heeft een ingebouwde HDD en de business niet geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 08:00
Geen idee of ik dit hier wel mag plaatsen

Nope

[ Voor 68% gewijzigd door PWM op 01-05-2016 22:31 ]

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Gefeliciteerd met je auto!

Waarschijnlijk wordt het probleem puur en alleen veroorzaakt door een defecte sensor. Schijnt bij nieuw afgeleverde 2-series ook wel eens voor te komen. Alleen jammer dat het wat langer duurt. Genieten van de 3 dan maar :)

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
wjjkoevoets schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 19:46:
[...]

Gefeliciteerd met je auto!

Waarschijnlijk wordt het probleem puur en alleen veroorzaakt door een defecte sensor. Schijnt bij nieuw afgeleverde 2-series ook wel eens voor te komen. Alleen jammer dat het wat langer duurt. Genieten van de 3 dan maar :)
Van hetzelfde! Als je maar niet gaat wennen aan die 3, anders wordt het alsnog een duur grapje misschien! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
ReseT schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:49:
[...]

Binnen 2 weken. Het alternatief is rond de 70euro.😀
Ik heb die van 70 euro genomen maar volgens mij is die precies hetzelfde als die van aliexpress. Ik was een beetje ongeduldig en heb het niet zo op Chinees spul.. Wellicht ten onrechte maar ja, als ik een dure auto koop dan ga ik niet bezuinigen op dit soort zaken waarvan ik niet weet wat het effect zou kunnen zijn.

Werkt overigens wel prima; mijn spiegels klappen nu automatisch in als ik de auto met de afstandbediening sluit 👍
Verder gelukkig geen vreemde dingen in inpa gevonden. Moet wel nog eens uitzoeken hoe je kunt uitlezen of de timings van de motor kloppen en of alles binnen de marges loopt; vooralsnog ben ik gestopt bij het uitlezen van fouten in de computer want tijdens het spelen kreeg ik de waarschuwing 'accu bijna leeg' 😑

[ Voor 30% gewijzigd door Hammer op 01-05-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartsmart
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:10
Hallo allemaal, ik heb sinds twee maanden een 320D F31. Alpinweiss met M-pakket. Geweldige auto. Hiervoor een 325D E91 gereden.
Wie komt er uit de buurt van Harderwijk, Barneveld, Apeldoorn, Nijmegen/Arnhem die voor mij wat leuke/handige opties kan programmeren??

- Bij sluiten: automatische spiegels inklappen
- En nog veel meer handige opties

Is hier ergens een lijst van; ik kan het niet zo snel vinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Weet iemand hoe ik die knoppen 1 t/m 8 kan programmeren?

Afbeeldingslocatie: https://vanderblom.nl/dumpert/BMW/20160501_160451.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door webgangster op 01-05-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartsmart
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:10
Je gaat met de iDrive knop naar de betreffende onderdeel.
Telfoon, navigatie of andere instelling en houdt dan een paar seconde de betreffende druktoets in.

Super gemakkelijk.

Ik heb bijvoorbeeld geprogrammeerd:
1. navigeer naar huis
2. bel die persoon
3. radiozender voorkeur

Wat leuk is dat wanneer je licht over de toetsen gaat je de voorkeuren al ziet. Dus je hoeft de knop niet in te drukken wanneer je het even niet meer weet.

Vanmiddag met een usb stick nieuwe software erop gezet. www.bmw.com/update en dan je VIN code
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 08:00
In idrive menu waar een oranje selectie mogelijk is kan je de shortcut met een knop maken. Dan enkel de knop ingedrukt houden om te programmeren.
webgangster schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:03:
Weet iemand hoe ik die knoppen 1 t/m 8 kan programmeren?

[afbeelding]

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Bedankt heren! Het is mij gelukt.
Verdomd handig inderdaad om bijv. je thuislocatie onder een knop te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smartsmart schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:35:
Je gaat met de iDrive knop naar de betreffende onderdeel.
Telfoon, navigatie of andere instelling en houdt dan een paar seconde de betreffende druktoets in.

Super gemakkelijk.

Ik heb bijvoorbeeld geprogrammeerd:
1. navigeer naar huis
2. bel die persoon
3. radiozender voorkeur

Wat leuk is dat wanneer je licht over de toetsen gaat je de voorkeuren al ziet. Dus je hoeft de knop niet in te drukken wanneer je het even niet meer weet.

Vanmiddag met een usb stick nieuwe software erop gezet. www.bmw.com/update en dan je VIN code
Ben benieuwd.
Toch wel een eye-opener. Voor mij waren die knopjes altijd voor de radio en had ik nog nooit bedacht dat je 'thuis' als standaardknop kon instellen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:06
webgangster schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:10:
Bedankt heren! Het is mij gelukt.
Verdomd handig inderdaad om bijv. je thuislocatie onder een knop te programmeren.
En je kan er echt letterlijk alles onder programmeren :). Zo heb ik er 3 radiozenders, bluetooth voor muziek, 3 locaties en AUX-aansluiting in geprogrammeerd staan. Het is ook mogelijk een shortcut te maken naar de boordcomputer of naar contactpersonen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:52

Impry

Rallymedia.nl

Ja, geniaal bedacht die knoppen! Opnieuw zo'n ding wat het gebruik van een auto weer nét even wat fijner maakt.
Hier paar navi-kaarten instellingen, koppeling naar audio-kanaal, DVD speler, thuislocatie en reiscomputer.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:39
Sowieso vind ik het iDrive systeem erg goed. De nodige keren bij een maat in een BMW gezeten en dat werkt toch wel fijn en intuïtief. Begint het ergens vast te lopen, kun je makkelijk een alternatieve route zoeken of kijken waar een parallelweg naartoe gaat.
Casette hebben ze wel lang erin gehouden. Hoop E46 tot ca 2002 zie je vaak nog met casettedeck (cd-wisselaar achterin vermoed ik). Dan vind ik m'n huidige DIN-radio toch wel fijn met USB aansluiting (alleen is het display een ramp, beetje zonlicht en je ziet er niets meer op).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
(jarig!)
Is er hier al iemand die ervaringen heeft met de 330e met tot het verbruik en actieradius? De proefrit had 9.8l per 100km in de boordcomputer staan. Maar ik denk dat daar niet bepaald zuinig mee Is gereden.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50

Mooie wagen 8)

Bij ee ndiesel verdenk ik altijd als er geen vermogen meer is. turbo... mjahh hij hoeft niet stuk te zijn, er kan ook druk verlies zijn. Misschien een slang lek of niet goed vast oid.

Als de turbo stuk is dan gaat hij in noodloop. Dan rij je niet harder dan 50.
Ik heb toen 2 weken moeten wachten tot ze de turbo hadden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
ls789 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:32:
[...]

Ja nogal een bummer als je al zo lang hebt gewacht ;) maar goed het is even niet anders.

Ik heb een 116dA, de reden dat ik het vroeg was omdat er in het boekje 2.000 staat maar ik hoor veel mensen 1000 zeggen. Wat is dan wijsheid? Ik heb er nu denk 1250 op staan en gewoon rustig aan gedaan, begon nu al wat meer gas te geven (nog steeds op comfort stand).

Ik heb het M pakket, High Exe. Daarnaast nog M sport remsysteem, HK sound, RTTI, Remote services, M performance grill en spiegels, Dimmende binnenspiegel en dat was het zo een beetje :) DAB+ heb ik eigenlijk niet genomen.. heb er nog niet al te veel over gehoord en de radio klinkt best prima nu. Is het echt vele malen beter?
Bijzondere combinatie... :o

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
(jarig!)
wimpie schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:58:
[...]

Bijzondere combinatie... :o
Bedoel je de remmen? Goed kunnen remmen Is nooit verkeerd :)

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kentsfield schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:01:
[...]

Bedoel je de remmen? Goed kunnen remmen Is nooit verkeerd :)
op een 116dA wellicht iets overdreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
(jarig!)
418O2 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:18:
[...]

Heb het ook besteld op die van mij. Vind het er mooi uit zien icm m sport.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Als je ziet waar ze naar gechipt kunnen worden, is het misschien niet verkeerd om er wat betere remmen op te laten monteren. En zoals Kentsfield al aangeeft, vaak staat het ook mooier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Kentsfield schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:42:
Is er hier al iemand die ervaringen heeft met de 330e met tot het verbruik en actieradius? De proefrit had 9.8l per 100km in de boordcomputer staan. Maar ik denk dat daar niet bepaald zuinig mee Is gereden.
Klinkt vrij normaal; dat doet die van mij (530iA) ook ongeveer gecombineerd. En ik rij alleen op de snelweg wat pittiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
BlackthunderAwf schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:31:
Als je ziet waar ze naar gechipt kunnen worden, is het misschien niet verkeerd om er wat betere remmen op te laten monteren. En zoals Kentsfield al aangeeft, vaak staat het ook mooier! :)
Staat zeker mooi, ik had alleen de betreffende €640 uitgegeven aan de €1.000 duurdere 118d handbak. Dan ga je van een niet-langzame naar een vlotte auto.

[ Voor 6% gewijzigd door wimpie op 02-05-2016 18:36 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Hammer schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:06:
[...]

Klinkt vrij normaal; dat doet die van mij (530iA) ook ongeveer gecombineerd. En ik rij alleen op de snelweg wat pittiger.
Alleen gaat dit om een 320i + elektromotor + 300 210 kg aan batterijen. :> Zeker voor een auto die op papier en de huidige (neppe) verbruikstesten veel zuiniger zou moeten kunnen is 1 op 10 een mooi bewijs van een uitdagend sturende auto... :9

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
(jarig!)
wimpie schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:38:
[...]

Alleen gaat dit om een 320i + elektromotor + 300 210 kg aan batterijen. :> Zeker voor een auto die op papier en de huidige (neppe) verbruikstesten veel zuiniger zou moeten kunnen is 1 op 10 een mooi bewijs van een uitdagend sturende auto... :9
wbt vermogen is er niks te klagen indd. De opgegeven 6.1 tot 100 Is prima haalbaar in de praktijk. Voor mijn gevoel Is hij zelfs sneller met volle accu. Maar 1/50 zit er niet in denk ik.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
wimpie schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:38:
[...]

Oh haha, ik heb de E gemist 😌. Ja de mijne zou ook 1:13/14 moeten doen maar dat red je echt niet; zelfs met superzuinig rijden haal ik met pijn en moeite 1:10.. Die opgegeven verbruikscijfers lijken alleen leuk om t vrouwtje te overtuigen dat het verbruik van een redelijk moderne zware motor echt wel meevalt 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Zijn dit verbruikings gegevens van een nieuwe 3 serie? :+. Mijn e46 325 kan ik makkelijk op 9.3l/100km gemiddeld houden :P. En dat is een combinatie van korte stukken en ook lange stukken snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

SgtPoen schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:07:
Zijn dit verbruikings gegevens van een nieuwe 3 serie? :+. Mijn e46 325 kan ik makkelijk op 9.3l/100km gemiddeld houden :P. En dat is een combinatie van korte stukken en ook lange stukken snelweg.
Mijn boordcomputer van de E39 525i meld ook regelmatig tussen de 8.5l/100km en 9.3l/100km, in werkelijkheid is het verbruik dan vrolijk 10l/100km of 11l/100km ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
418O2 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:18:
[...]

Vooral de looks ;) maar vond ook de remmen wat sponzig aanvoelen (was Audi gewend) dit was nu ook een stuk minder met het remsysteem van de M.

Helaas vond ik de handbak verreweg van goed schakelen.. lichte trilling en schakelde niet fijn vergeleken met mijn Audi. Ik heb dus gekozen voor automaat, wel een 118da overwogen maar was fors duurder (is een lease auto dus de leaseprijs stijgt ook door het verbruik etc dat is meer op de 118da)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Unknown Alien schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:48:
[...]

Mooie wagen 8)

Bij ee ndiesel verdenk ik altijd als er geen vermogen meer is. turbo... mjahh hij hoeft niet stuk te zijn, er kan ook druk verlies zijn. Misschien een slang lek of niet goed vast oid.

Als de turbo stuk is dan gaat hij in noodloop. Dan rij je niet harder dan 50.
Ik heb toen 2 weken moeten wachten tot ze de turbo hadden gemaakt.
ze hebben het EGR ventiel vervangen ofzo.. ze moeten nu nog testen of dat het probleem wel echt was. Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:47:
[...]

Toch wel een eye-opener. Voor mij waren die knopjes altijd voor de radio en had ik nog nooit bedacht dat je 'thuis' als standaardknop kon instellen :'(
Je kan er echt ALLES programmeren super handig! Ik heb ook veel van die connected drive opties erin geprogrammeerd :) bijvoorbeeld BMW online en dan parkeergarages.. kost mij behoorlijk lang dat op te zoeken. Nu druk ik gewoon op zo een sneltoest et voilaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:36

ScSi

Belg.

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:47:
[...]

Bij ons is dit uitgelegd door de verkoper in de garage. Is ondertussen vrij standaard dat iemand voor je de garage uitrijdt, de hele auto met je overloopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen de Sport stand en de S stand van de automaat mbt de aandrijving? Ik kan voor de sportstand kiezen of ik aandrijving, onderstel of beide wil. Als ik aandrijving activeer dan reageert de wagen vergelijkbaar als wanneer ik de automaat in S zet, maar niet helemaal heb ik het gevoel.

Auto is een F32 435i met sportautomaat en adaptief M onderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

zneek schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:48:
Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen de Sport stand en de S stand van de automaat mbt de aandrijving? Ik kan voor de sportstand kiezen of ik aandrijving, onderstel of beide wil. Als ik aandrijving activeer dan reageert de wagen vergelijkbaar als wanneer ik de automaat in S zet, maar niet helemaal heb ik het gevoel.

De automaat in S-stand doet volgens mij niet meer dan de auto langer in een lagere versnelling houden (en eerder terugschakelen wanneer het toerental daalt). Het voelt bij mijn F22 beduidend "sportiever" aan. Bij alleen Sport-stand schakelt de automaat wel een stuk minder snel als Comfort, maar niet zo snel als in S-stand op de automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

In sport stand is de gasrespons een stukje sneller, dus minder pedal-travel voor hetzelfde resultaat.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
fsfikke schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:50:
In sport stand is de gasrespons een stukje sneller, dus minder pedal-travel voor hetzelfde resultaat.
De sport stand en niet de S stand van de automaat bedoel je? Want hij pakt ook een lagere versnelling als ik die knop van eco pro - comfort - sport gebruik...?

[edit] Het knopje van eco pro naar comfort naar sport gaat dus over Rijmodus. En dat is kennelijk iets anders dan de S stand van de automaat. Hoewel ze beiden invloed hebben op de versnelling, schakelmoment en gasresponse? ik snap het verschil nog steeds niet, ook niet na het kijken van dit BMW filmpje: YouTube: BMW Innovaties | 8-traps automaat (BMW.nl)

[ Voor 35% gewijzigd door zneek op 03-05-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

zneek schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:26:
[...]

De sport stand en niet de S stand van de automaat bedoel je? Want hij pakt ook een lagere versnelling als ik die knop van eco pro - comfort - sport gebruik...?

[edit] Het knopje van eco pro naar comfort naar sport gaat dus over Rijmodus. En dat is kennelijk iets anders dan de S stand van de automaat. Hoewel ze beiden invloed hebben op de versnelling, schakelmoment en gasresponse? ik snap het verschil nog steeds niet, ook niet na het kijken van dit BMW filmpje: YouTube: BMW Innovaties | 8-traps automaat (BMW.nl)
Ik zal morgen eens even kijken hoe mijn automaat reageert :)

Iemand trouwens meegekregen met wat voor dieselmonster BMW op de proppen is gekomen? Een B57 6 in lijn quad turbo. Ik hoop wel dat die turbo's lang meegaan anders wordt dit geen populaire motor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
wjjkoevoets schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:58:
[...]

Ik zal morgen eens even kijken hoe mijn automaat reageert :)

Iemand trouwens meegekregen met wat voor dieselmonster BMW op de proppen is gekomen? Een B57 6 in lijn quad turbo. Ik hoop wel dat die turbo's lang meegaan anders wordt dit geen populaire motor :+
Wowsers, dat is zeker de opvolger van het blok wat in de M550d en X5 M50d enzo zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

zneek schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 23:22:
[...]

Wowsers, dat is zeker de opvolger van het blok wat in de M550d en X5 M50d enzo zit?
Yes! Volgens mij komt hij eerst in de nieuwe 7-serie terecht, maar ik verwacht dat deze later in meer *50d modellen terecht gaat komen. En dan te bedenken dat de motor kennelijk nog op 800 NM begrenst wordt, omdat de ZF8 niet meer aan kan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn auto heet meisje.

Net als mijn vorige. En net als mijn motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Net even getest, zowel in Rijmodus Sport als in de S stand schakelt de auto een versnelling lager. Wanneer ik beide inschakel gaat ie 2 versnellingen terug.

Ik rij veel in de Rijmodus Sport, zeker het strakkere onderstel vind ik fijn. Maar wat ik naar vind is dat in die Rijmodus, zowel als in de S stand, de auto soms te lang in een lage versnelling blijft hangen. Als ik bijvoorbeeld even flink gas geef tot 80kmh en dan gas los laat, dan blijft ie in de versnelling hangen met 5000 toeren... Als ik gas bij zou geven vliegen we verder, maar ik wil constante snelheid rijden. En dan is 5000 toeren weer niet echt lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

wjjkoevoets schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:12:
[...]

Yes! Volgens mij komt hij eerst in de nieuwe 7-serie terecht, maar ik verwacht dat deze later in meer *50d modellen terecht gaat komen. En dan te bedenken dat de motor kennelijk nog op 800 NM begrenst wordt, omdat de ZF8 niet meer aan kan 8)7
Tijd dat die bakken wat sterker worden dan .. 3.0 single turbo zat jaren geleden al op 600+ NM... Op naar de 1000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:22

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Wimo. schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:59:
[...]

Tijd dat die bakken wat sterker worden dan .. 3.0 single turbo zat jaren geleden al op 600+ NM... Op naar de 1000!
Ik heb ergens gelezen dat er een sterkere versie bestaat, maar dat BMW deze niet plaatst in verband met plaatsbeperkingen. Maar ik vind de bron even niet terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:15
zneek schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:48:

zneek schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:26:
[...]

zneek schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:43:
Net even getest, zowel in Rijmodus Sport als in de S stand schakelt de auto een versnelling lager. Wanneer ik beide inschakel gaat ie 2 versnellingen terug.

Ik rij veel in de Rijmodus Sport, zeker het strakkere onderstel vind ik fijn. Maar wat ik naar vind is dat in die Rijmodus, zowel als in de S stand, de auto soms te lang in een lage versnelling blijft hangen. Als ik bijvoorbeeld even flink gas geef tot 80kmh en dan gas los laat, dan blijft ie in de versnelling hangen met 5000 toeren... Als ik gas bij zou geven vliegen we verder, maar ik wil constante snelheid rijden. En dan is 5000 toeren weer niet echt lekker...
Bij BMW onderscheid je 2 dingen:
De (Sport+)/Sport/Comfort/Eco Pro (SCEP) knop en het wisselen tussen Drive en Sport met de ZF versnellingsbak. Beide werken zeer nauw samen maar hebben subtiele verschillen:

SCEP knop heeft invloed op de volgende parameters:
Stuurbekrachtiging stugger of soepeler
Respons van de motor op basis van de input van je gaspedaal.

Het eerste voel je normaal redelijk snel, ga maar eens snel van EP naar S en je zal onmiddellijk je stuur zwaarder voelen sturen.
Het gasrespons is het beste eerst te testen zonder dat je met de versnellingspook ook wisselt tussen D/S. Zet 'm in EP en "tap" dan maar eens heel snel met je voet (niet te diep, CM of 2) op je gaspedaal, alsof je aan het "tikken" bent met je voet op de grond, maar dan op je gaspedaal. Herhaal die actie maar eens met de SCEP knop in Sport, de auto springt dan iedere keer snel vooruit ipv een beetje "vloeiend" te versnellen zoals in EP stand.
Als je in SPORT staat met de SCEP schakelaar dan houdt de wagen ook rekening met het feit dat je je soms met een cm'tje verschil in indruk een hogere/performantere versnelling wenst, ook al sta je in de D-stand van je versnellingsbak.

Het verhaal van de D/M-S stand van de versnellingspook is simpel weg het bereik waarop de ZF versnellingsbak opschakelt of neerschakelt verschuiven richting het sportievere. Maw als je in Comfort staat en je drukt een beetje je pedaal in zal hij evt harder terugschakelen maar ook langer in die versnelling blijven. Als ik 's morgens vertrek (ik woon heel dicht bij een autosnelweg) dan zet ik de wagen altijd in Eco Pro om de motor rustig wat op te laten warmen. In D en Comfort vind ik al dat hij veel te hoog gaat in de toeren als ik de autosnelweg oprijd.

ECO PRO is bv. ook de stand die ik gebruik als ik rustig wil rijden met passagiers. Alle andere standen vind ik de auto soms te "bokkig" reageren. Ik kan dat hebben als ik alleen rijd, maar met mensen erbij weet ik dat dat niet zo aangenaam is voor hen als niet-bestuurders... Dat ligt heus niet aan mijn rijstijl want die wordt aangepast als ik passagiers heb, maar eerder aan de voorspelbaarheid/rustigheid van de motor tov Comfort of Sport.

[ Voor 5% gewijzigd door HyperBart op 04-05-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
HyperBart schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:47:
[...]

[...]

[...]

Bij BMW onderscheid je 2 dingen:
De (Sport+)/Sport/Comfort/Eco Pro (SCEP) knop en het wisselen tussen Drive en Sport met de ZF versnellingsbak. Beide werken zeer nauw samen maar hebben subtiele verschillen:

SCEP knop heeft invloed op de volgende parameters:
Stuurbekrachtiging stugger of soepeler
Respons van de motor op basis van de input van je gaspedaal.
Ik heb vandaag even ge-experimenteerd, maar ik zie naast deze parameters ook dat de wagen een versnelling terugschakelt wanneer ik de SCEP knop van Comfort naar Sport doe?

Verder op zich logisch verhaal, de S stand van de ZF gaat puur over schakelmomenten, de Sport rijmodus doet wat meer, waaronder gasrepsonse. Helder. En zijn ze allebei lerend? Anders gezegd, passen ze beiden langzaam maar zeker zich aan aan hoe je ze gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7gIBpkdooQQ]

1. Comfort
2. Comfort S
3. Sport
4. Sport S

Ik probeer zo langzaam mogelijk op te trekken. S is in zowel comfort alsmede sport agressiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
wjjkoevoets schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:57:
[video]

1. Comfort
2. Comfort S
3. Sport
4. Sport S

Ik probeer zo langzaam mogelijk op te trekken. S is in zowel comfort alsmede sport agressiever.
Ik ga ook nog wel even proberen een filmpje te maken, maar dan trek ik hem wel even vol weg, kijken wat ie dan doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

zneek schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 19:01:
[...]

Ik ga ook nog wel even proberen een filmpje te maken, maar dan trek ik hem wel even vol weg, kijken wat ie dan doet :)
Dat is wel een veel leuker filmpje om te maken >:)

Heb helaas niets op mijn telefoon aan vast te maken en met één hand aan het stuur vol optrekken acht ik niet heel verstandig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
wjjkoevoets schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 19:03:
[...]

Dat is wel een veel leuker filmpje om te maken >:)

Heb helaas niets op mijn telefoon aan vast te maken en met één hand aan het stuur vol optrekken acht ik niet heel verstandig :+
Jongen, je bent toch geoefend BMW rijder? Altijd elleboogje naar buiten, 1 hand op het stuur, andere op je chick. Niet dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

zneek schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 19:05:
[...]

Jongen, je bent toch geoefend BMW rijder? Altijd elleboogje naar buiten, 1 hand op het stuur, andere op je chick. Niet dan? ;)
Vergeet het gedeelte waar ik met 160 km/h een afslag neem in een woonerf niet. Oh, en die ene keer dat ik mijn richtingaanwijzers verwijderd had, want welke BMW rijder geeft er nu richting aan? Die trut in d'r burgerbak moet maar beter anticiperen op wat ik ga doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:15
zneek schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:51:
[...]

Ik heb vandaag even ge-experimenteerd, maar ik zie naast deze parameters ook dat de wagen een versnelling terugschakelt wanneer ik de SCEP knop van Comfort naar Sport doe?

Verder op zich logisch verhaal, de S stand van de ZF gaat puur over schakelmomenten, de Sport rijmodus doet wat meer, waaronder gasrepsonse. Helder. En zijn ze allebei lerend? Anders gezegd, passen ze beiden langzaam maar zeker zich aan aan hoe je ze gebruikt?
Neen, dat laatste is sterk overroepen en een myth die eigenlijk al een tijdje debunked had moeten zijn.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=476561

Ik haal er even het belangrijkste uit:
The driver-type adaptation is restarted each time the vehicle pulls away from a standstill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Start stop systeem in een automaat is echt onhandig zeg... de 3 Touring van werk is daardoor horkerig in het stadsverkeer. Kan wel uit toch?

Rijdt verder wel prima. Kan er nu in rijden nu ik noodgedwongen over mijn automatenafkeer ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

418O2 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 19:56:
Start stop systeem in een automaat is echt onhandig zeg... de 3 Touring van werk is daardoor horkerig in het stadsverkeer. Kan wel uit toch?

Rijdt verder wel prima. Kan er nu in rijden nu ik noodgedwongen over mijn automatenafkeer ben :P
Enkel door het systeem bij iedere start weer uit te schakelen. Alternatieven zijn door de dealer uit laten programmeren (laat je niets wijsmaken door dealers die zeggen dat dit niet kan) of zelf programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wjjkoevoets schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 19:59:
[...]

Enkel door het systeem bij iedere start weer uit te schakelen. Alternatieven zijn door de dealer uit laten programmeren (laat je niets wijsmaken door dealers die zeggen dat dit niet kan) of zelf programmeren.
Hm Oké. Nogal storend als je elke keer een paar meter kan rijden en de motor uit gaat om na een paar seconden weer aan te springen.

Vandaag de gasveren van de Touring laten vervangen. Die doet even pijn. Maargoed, de totale rekening van fixes plus aankoop blijft acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

418O2 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:06:
[...]

Hm Oké. Nogal storend als je elke keer een paar meter kan rijden en de motor uit gaat om na een paar seconden weer aan te springen.
Ja, ik vind het ook een storend systeem en vooral als je van stoplicht naar stoplicht gaat vind ik het behoorlijk hinderlijk. Sta je net stil, slaat je motor af, springt het licht weer op groen :S

Ik heb het bij mij nu zo geprogrammeerd dat de laatste stand herinnerd wordt (zet je hem dus uit, dan wordt de setting niet meer aangepast door de auto, tenzij je de auto in ECO Pro zet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
[...]

Vandaag de gasveren van de Touring laten vervangen. Die doet even pijn. Maargoed, de totale rekening van fixes plus aankoop blijft acceptabel.
Hoeveel pijn is pijn? :+

Ik ben al druk bezig met oliewissel,bougies, remmen fixen, abs sensor. Rekening loopt al aardig op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
JottemJ schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:27:
[...]

Hoeveel pijn is pijn? :+

Ik ben al druk bezig met oliewissel,bougies, remmen fixen, abs sensor. Rekening loopt al aardig op ;)
336 euro Inc montage. Onderdelen zijn al 160 euro. 2 dikke gasveren en 2 normale (voor het ruitje)

En dan hebben ze maar 1.5 ipv 4 uur gerekend

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 04-05-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
[...]

Rijmodus sport, of het knopje direct boven de start-knop. Dan is het uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:49
nl.mark schreef op donderdag 28 april 2016 @ 07:39:
[...]

Originele BMW Alpine upgrade kost ongeveer €425. Inbouwen is goed zelf te doen (zie http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=716854 voor een handleiding).
Ik heb een flauw vermoeden dat er weinig winst te behalen is met een Alpine upgrade. Is er iemand hier die überhaupt deze of een andere audio-upgrade heeft gedaan of laten doen?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
nwnc schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:14:
[...]

Ik heb een flauw vermoeden dat er weinig winst te behalen is met een Alpine upgrade. Is er iemand hier die überhaupt deze of een andere audio-upgrade heeft gedaan of laten doen?
Ja, deze heb ik uitgevoerd in een F20 en F30. Verschil is zeer goed hoorbaar. Let er wel op dat je na afloop code 676 toevoegt, omdat je een versterker geplaatst hebt en het geluid op een andere manier uit je HU moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zneek schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:11:
[...]

Rijmodus sport, of het knopje direct boven de start-knop. Dan is het uit :)
Ah, top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:10

Theimon

Snapte!?

Ik heb zo'n vermoeden dat de lambdasensors vervangen mogen worden (van m'n E46 328i). Welke merken moeten absoluut vermeden worden en welke vragen teveel geld voor de functie die die dingen moeten uitvoeren? Ik vind het niet erg om ervoor te betalen, maar ik wil uiteraard ook niet teveel geld uitgeven hieraan.

Het gaat om OEM onderdeel nummer 11781742050.

[ Voor 3% gewijzigd door Theimon op 05-05-2016 19:51 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
418O2 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 19:56:

Moet je dan je voet op de rem houden als de motor uit is? --> dat zou contraintuïtief zijn... waarom remmen als er niets draait?

Als het systeem een beetje logisch werkt, slaat de motor af na enkele seconden op de rem stilstaan en weer aan zodra je op het gas drukt. Om het helemaal af te maken zou de auto intussen op een secundaire aandrijving (hydraulisch, elektrisch etc) van de plaats komen. Scheelt de irritante vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Theimon schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:44:
Ik heb zo'n vermoeden dat de lambdasensors vervangen mogen worden (van m'n E46 328i). Welke merken moeten absoluut vermeden worden en welke vragen teveel geld voor de functie die die dingen moeten uitvoeren? Ik vind het niet erg om ervoor te betalen, maar ik wil uiteraard ook niet teveel geld uitgeven hieraan.

Het gaat om OEM onderdeel nummer 11781742050.
Voor onderdelen kijk ik meestal op offenga.nl Vanaf 75 euro of meer nemen zij de verzendkosten op zich.
http://www.offenga.nl/web...-sonde/lambdasonde-320mm/

Dparts.com is ook een optie. Je bent hier altijd 7 euro verzendkosten kwijt dacht ik.
https://www.dparts.com/on...NDE?pagina=1&sortby=prijs

Febi komt nogal veel voor en is volgens mij net als Meyle (HD) ook wel een goed(koop) alternatief naast OEM onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

t_captain schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:55:
[...]

Moet je dan je voet op de rem houden als de motor uit is? --> dat zou contraintuïtief zijn... waarom remmen als er niets draait?

Als het systeem een beetje logisch werkt, slaat de motor af na enkele seconden op de rem stilstaan en weer aan zodra je op het gas drukt. Om het helemaal af te maken zou de auto intussen op een secundaire aandrijving (hydraulisch, elektrisch etc) van de plaats komen. Scheelt de irritante vertraging.
Daarvoor heb je auto-hold, maar dat is er niet op 3-series (en hybrides voor het soepel starten). Ik vind start-stop systemen wel prettig. Natuurlijk is het onhandig als je twee seconden stil staat voor een stoplicht, maar als je wat langer stil staat word ik er niet warm van als de motor de hele tijd staat de idlen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wjjkoevoets schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:16:
[...]

Ja, ik vind het ook een storend systeem en vooral als je van stoplicht naar stoplicht gaat vind ik het behoorlijk hinderlijk. Sta je net stil, slaat je motor af, springt het licht weer op groen :S

Ik heb het bij mij nu zo geprogrammeerd dat de laatste stand herinnerd wordt (zet je hem dus uit, dan wordt de setting niet meer aangepast door de auto, tenzij je de auto in ECO Pro zet).
De motor gaat te snel uit, ik heb wel het idee dat je door minder hard het rempedaal in te drukken hij minder snel uitgaat.
Het had ook mooi geweest als je zelf een modus had kunnen instellen in plaats van alleen de sport stand aan te kunnen passen. Ik vind het zwaardere sturen en het iets stuggere onderstel van sport heerlijk, maar de gasrepons is iets te (435i + PPK), dat is leuk als je wilt gassen maar niet in het normale verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:20:
[...]

De motor gaat te snel uit, ik heb wel het idee dat je door minder hard het rempedaal in te drukken hij minder snel uitgaat.
Dat dus! De motor gaat inderdaad te snel uit. Het zou praktischer zijn als de motor niet direct uit zou gaan maar nog even kortstondig aan blijft. Dit zou vooral schelen bij stoplichten die reageren op het verkeersaanbod. Dit is echt het grootste nadeel van het hele start/stop systeem. Ik heb het een maand volgehouden om in ECO Pro stand rond te rijden met het start/stop systeem ingeschakeld, maar het went maar niet op deze manier.
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:20:
[...]

Het had ook mooi geweest als je zelf een modus had kunnen instellen in plaats van alleen de sport stand aan te kunnen passen. Ik vind het zwaardere sturen en het iets stuggere onderstel van sport heerlijk, maar de gasrepons is iets te (435i + PPK), dat is leuk als je wilt gassen maar niet in het normale verkeer.
Ik weet niet of je de automaat met stuurschakeling hebt? Best of both worlds naar mijn mening. Dan hoef je ook het start/stop systeem niet uit te progammeren (immers gaat het in de sport stand toch al uit) en je bepaald zelf hoe je rijdt. Ik schakel de laatste tijd 9/10x zelf in Sport stand, je hebt de gasrespons dan ook volledig zelf onder controle.

Overigens vind ik de sport stand met automatische schakeling ook nog wel goed beheersbaar, maar ook daar bepaald het gewicht van je voet heel veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:40

GforceNL

Out of memory....

Heb gisteren mijn 325d opgehaald, super blij mee!

Helaas was er een storing in connect drive waardoor ik nu mijn auto wel zie op de connected drive site, maar niet in de app. Verwijderen lukt ook niet vanwege een actieve bewerking. Klantenservice gebeld, die moeten het doorzetten naar Duitsland... tussen neus en lippen door vertelden ze me dat ik al de derde was in een half uur tijd...

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Donderdagochtend heb ik de olieniveau sensor vervangen bij mijn E46, Deze was al maanden kapot maar bij de CCV reparatie van een tijdje geleden heb ik olie in de auto gestopt waar ik toch niet lang mee ging rijden omdat die misschien vervuild zou raken met de sludge die nog in het systeem zou kunnen zitten (Winparts 5w30 vol syntheet). Dus donderdag alle olie er weer uit gehaald, sensor vervangen en een nieuw filter met Castrol Edge 0W40 erin gedaan. Wat ik tot nu toe gereden heb is de motor enorm stil en loopt heel soepel. Even kijken wat er met het olieverbruik gebeurd, de sensor doet het volgens mij ook weer. Voorheen ging bij mij namelijk het gele olielampje aan nadat je de auto had gestart en nu niet meer :) . Toch wel lekker als die het weer doet, hoef je niet zelf elke keer te peilen. Al is dat natuurlijk nooit verkeerd om is te doen.

Zo onder het carter bezig zijn is toch wel lastig zonder brug :P.

[ Voor 16% gewijzigd door SgtPoen op 07-05-2016 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Vraagje: E91 335d automaat uit 2007. Is dat een model om omheen te lopen, of is het robuust?

Zwakke punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Schade bij aankoop
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4GLPTQlBtB5e9rHX3MCxCRi8/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wj4GqMBFYGf2KgJOtxz9ATiU/medium.jpg

Naar

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LnCqLXU8KJCWCQxzdMWCxO2S/medium.jpg

Spatbord in kleur van eBay. Nu nog die gele lak van de bumper krijgen.

Volgende week nieuwe radiator, riemen, waterpomp, geleiderrollen en thermostaat plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 08-05-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Goed bezig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online