Ik vind die kabel wel duur. Zelf heb ik de volgende kabel: http://m.aliexpress.com/item/504442149.html. Deze doet het prima op mijn e61 uit 2008.Hammer schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:04:
Toch maar besloten zelf een maxdia diag2+ kabel aan te schaffen.. ( https://www.obdexpert.de/...e-bj-032007-2013html.html )
Eens kijken of daar zelf aan te tweaken valt 😎 Iemand al ervaring met die kabel voor op de laptop?
Ik twijfelde tussen bmwhat en deze kabel en mij lijkt de diag+ de economisch meest voordelige oplossing en daarnaast de meest flexibele en meest configureerbare.
Gevaarlijke bewering dat laatsteRadiant schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:54:
Ik zeg doen. Daarnaast vind je in Duitsland beter uitgevoerde auto's (in Nederland zijn het allemaal ex-leasebakken waar net airco op zit) en Duitsers gaan over het algemeen ook netter om met hun auto.

Ja die van jou was wellicht een nog economischere keuze geweest.. Zeker als die hetzelfde doet.. Ziet er iig wel hetzelfde uit! Is het eenvoudig ermee te leren werken of vergt het veel tijd en gewenning?jbvo schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:03:
[...]
Ik vind die kabel wel duur. Zelf heb ik de volgende kabel: http://m.aliexpress.com/item/504442149.html. Deze doet het prima op mijn e61 uit 2008.
Het is niet zo dat zodra je de kabel hebt, je meteen koning in het coderen en dergelijke bent.Hammer schreef op woensdag 13 april 2016 @ 07:33:
[...]
Ja die van jou was wellicht een nog economischere keuze geweest.. Zeker als die hetzelfde doet.. Ziet er iig wel hetzelfde uit! Is het eenvoudig ermee te leren werken of vergt het veel tijd en gewenning?
Als je de tutorials die her en der te vinden zijn goed volgt, is het allemaal niet heel lastig.
Wel altijd goed blijven opletten wat je doet, want heb ook wel horror stories gelezen.
Nee coderen is bijzaak vooralsnog. Ik heb wel een hele lijst met codeerwaarden erbij gekregen maar het gaat me in het begin toch vooral om het in staat zijn de auto zelf uit te lezen en eventuele truken die ze bij de verkoper mee hebben uitgehaald te ondervangen. Zeker nu ik nog garantie heb wil ik weten wat ermee gebeurd is en wat ze wel of niet vervangen hebben.Fonta schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:30:
[...]
Het is niet zo dat zodra je de kabel hebt, je meteen koning in het coderen en dergelijke bent.
Als je de tutorials die her en der te vinden zijn goed volgt, is het allemaal niet heel lastig.
Wel altijd goed blijven opletten wat je doet, want heb ook wel horror stories gelezen.
Beste mede forumleden,
Ik ben opzoek naar een spuiterij voor mijn auto, het is een BMW E36 318i.
Het budget is beperkt, en waarom? Omdat het een restauratieproject is.
Ik kan bijvoorbeeld zelf voor verf zorgen, en eventueel meehelpen, misschien heeft een van jullie wel een spuitcabine bij een kennis?
Mijn doel van de auto:
Het is dus een goed gebruikte oude BMW 318i uit 93, met her en der wat schade en roest.
Ik ga natuurlijk eerst het plaatwerk in orde maken, er zit best wat roest op de auto, bij de dorpels en bij de wielkasten, in de randen, heeft een van jullie tips om dit netjes te krijgen?
Uiteindelijk hoop ik misschien hier op Tweakers een blog er over bij te houden?
Ik ben opzoek naar een spuiterij voor mijn auto, het is een BMW E36 318i.
Het budget is beperkt, en waarom? Omdat het een restauratieproject is.
Ik kan bijvoorbeeld zelf voor verf zorgen, en eventueel meehelpen, misschien heeft een van jullie wel een spuitcabine bij een kennis?
Mijn doel van de auto:
Het is dus een goed gebruikte oude BMW 318i uit 93, met her en der wat schade en roest.
Ik ga natuurlijk eerst het plaatwerk in orde maken, er zit best wat roest op de auto, bij de dorpels en bij de wielkasten, in de randen, heeft een van jullie tips om dit netjes te krijgen?
Uiteindelijk hoop ik misschien hier op Tweakers een blog er over bij te houden?
Sommige doe-het-zelf-garages hebben ook een spuitcabine, is dat een optie?
Verder respect; top dat je zo'n oud beestje gaat restaureren
Hoe meer BMWs op de weg, hoe beter
Verder respect; top dat je zo'n oud beestje gaat restaureren
Even uit nieuwsgierigheid: waarom zou je die auto nog zoveel aandacht willen geven? Je gaat het met dit model nooit terug verdienen.
Dus als leerervaring? Of familiestuk?
Dus als leerervaring? Of familiestuk?
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Daar ga je op leeglopen. En hij wordt niets meer waard. Ik zou beginnen met alle roest weghalen en ook wat dieper achter de panelen kijken hoe de staat is. Als een BMW al zo ver heen is, heeft hij veel moeten doorstaan.
[ Voor 59% gewijzigd door 418O2 op 16-04-2016 14:12 ]
Ik denk inderdaad dat er veel E36's voor onder de 1000 euro in betere staat zijn dan jouw auto. Maar ik wens je in ieder geval veel succes!
M'n vader heeft laatst een e36 325i verkocht voor 800 euro die er inderdaad beter uit zag dan die.. En de koper, klompen Jan uit de Achterhoek, vond de auto alleen interessant voor het motorblok dat erin zat en dat heeft deze ook niet mee.. Ben ook erg benieuwd naar je beweegredenen!
Weet iemand of er een thermos/beker eventueel van BMW zelf bestaat die mooi in de bekerhouders past? Ik ben op zoek naar een handige oplossing om koffie mee te nemen onderweg. Dus best ook eentje die kan afgesloten worden.
Ik heb al gekeken bij de originele accessoires, maar ik vind niet direct iets.
Ik heb al gekeken bij de originele accessoires, maar ik vind niet direct iets.
E34 vandaag voor de keuring gedaan.
Holy shitballs.
Alle remleidingen zijn gaar, stuurhuis heeft teveel speling, schokbreker voor lekt olie, aantal vacuumslangen zijn lek waardoor de viergasmeting niet goed is, bussen liggen uit het subframe. 800+ euro.
Het toeval wil dat de APK tot zaterdag loopt en we zaterdag al geplanned hadden om bij een andere auto te gaan kijken (E39 523i Touring Aut Executive) voor weinig. Nu zal daar ook wel iets werk aan zitten, maar vast niet zoveel als dit.
Holy shitballs.
Alle remleidingen zijn gaar, stuurhuis heeft teveel speling, schokbreker voor lekt olie, aantal vacuumslangen zijn lek waardoor de viergasmeting niet goed is, bussen liggen uit het subframe. 800+ euro.
Het toeval wil dat de APK tot zaterdag loopt en we zaterdag al geplanned hadden om bij een andere auto te gaan kijken (E39 523i Touring Aut Executive) voor weinig. Nu zal daar ook wel iets werk aan zitten, maar vast niet zoveel als dit.
[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 18-04-2016 13:40 ]
Jammer dat er zo veel werkt in zit! Ik ben wel in de markt voor een E34 (evt met werk) voor komend winter om mijn E39 in de stalling te kunnen zetten, maar alle remleidingen vervangen... Oei418O2 schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:32:
E34 vandaag voor de keuring gedaan.

Wat ben je er mee van plan?
Gaat weg teab. Remleidingen vallen nog wel mee toch? Volgens mij is het stalen deel nog goed.BlackthunderAwf schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:52:
[...]
Jammer dat er zo veel werkt in zit! Ik ben wel in de markt voor een E34 (evt met werk) voor komend winter om mijn E39 in de stalling te kunnen zetten, maar alle remleidingen vervangen... Oei![]()
Wat ben je er mee van plan?
Je kan deze week komen kijken als je wil, hij staat in Groningen stad aan de westkant
2 maanden geleden een nieuwe brandstofpomp laten monteren a 350 euro. Auw
[ Voor 14% gewijzigd door 418O2 op 18-04-2016 16:58 ]
Is een 518i toch?
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Laat maar weten welk type, bouwjaar, kleur, handgeschakeld, kilometerstand e.d. Ook ben ik wel nieuwsgierig of er roest op de dorpels/wielkasten zit. Je mag via pb wel laten weten wat het kenteken en vraagprijs is. Dan kan ik kijken of ik het interessant genoeg vind418O2 schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:56:
Je kan deze week komen kijken als je wil, hij staat in Groningen stad aan de westkant
Foto's van BMW's zijn altijd leuk!
[ Voor 4% gewijzigd door BlackthunderAwf op 18-04-2016 18:08 ]
Hi all
aankomende vrijdag mijn auto ophalen, 116dA M sport package en nog wat losse opties. Is hier iemand die wat aanpassingen kan doen als achterlichten aan bij daglicht, dvd ontgrendelen etc?
Ik hoor het graag!
Ik hoor het graag!
Is daar uberhaubt een lijst van zoals bij autos uit de vag groep ook is?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
jazeker! je kunt best veel aanzetten via die kabel.Tylen schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:26:
Is daar uberhaubt een lijst van zoals bij autos uit de vag groep ook is?
Zie bijvoorbeeld wjjkoevoets in "Het grote BMW-topic #13"
iemand een idee hoe dat met de garantie zit eigenlijk als je die aanpassingen doet?
Heeft geen invloed op de garantie, tenzij je binnen E-Sys op de "Code Defaults" knop klikt. Dan kan je de dealer bellen om je auto af te slepen met bijbehorende herstelkosten (reflash middels ISTA/P is dan het waarschijnlijkste)ls789 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:12:
iemand een idee hoe dat met de garantie zit eigenlijk als je die aanpassingen doet?
Het is heel eenvoudig. Ik kan je eventueel een PM sturen met wat gegevens. Laat maar weten!
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Verwijderd
Hebben we deze twee fabeltjes weer. Ten eerste zie je vooral in Duitsland erg karige auto's. Op de 3 serie heb je standaard niet eens knopjes op het stuur, ben je die ooit weleens in Nederland tegengekomen. Ja er zijn erg volle auto's, maar die vind je vooral door het grotere aanbod.Radiant schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:54:
Ik zeg doen. Daarnaast vind je in Duitsland beter uitgevoerde auto's (in Nederland zijn het allemaal ex-leasebakken waar net airco op zit) en Duitsers gaan over het algemeen ook netter om met hun auto.
Daarbij is Nederland juist een van de populairste landen voor export vanwege de goede staat van de auto's wat weer voornamelijk komt door de goede staat van de wegen. En dan moeten wij uit Duitsland importeren omdat die zogenaamd beter zouden zijn?
Idd. Ik ben al een tijdje aan het zoeken in Duitsland en Nederland voor een mooie 3serie Touring/A6 Avant/A4 Avant. Maar ik vind in duitsland niet echt de uitvoering die ik wil. Ik vind de duitsers karig. Daarnaast vind ik het prof navi scherm veel meer in NL ondanks dat het aanbod in Duitsland hoger is (Duhhh land is ook groter).
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik kan voor weinig (zo'n EUR 9000) een Mini Cooper S Cabrio uit 2007 op de kop tikken met 65000 km op de klok. Ik ben zelf BMW rijder en heb weinig verstand van Mini's. Verder dan e.e.a. vergelijken op occasion portals kom ik dus niet echt. Auto is voor vrouwlief.
Iemand hier die mij kan vertellen of dit mogelijk een goede deal is? De auto ziet er goed uit, is net gekeurd, en is qua opties volledig uitgerust.
Iemand hier die mij kan vertellen of dit mogelijk een goede deal is? De auto ziet er goed uit, is net gekeurd, en is qua opties volledig uitgerust.
Zoek even uit welk type motor erin ligt. Zijn een aantal beruchte blokken uit die jaren. Check welk onderhoud er is verricht en let vooral op niet-standaard onderhoud.MaZo schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:34:
Ik kan voor weinig (zo'n EUR 9000) een Mini Cooper S Cabrio uit 2007 op de kop tikken met 65000 km op de klok. Ik ben zelf BMW rijder en heb weinig verstand van Mini's. Verder dan e.e.a. vergelijken op occasion portals kom ik dus niet echt. Auto is voor vrouwlief.
Met jouw eerste punt ben ik het niet eens. Sommige opties komen in Nederland veel meer voor, vooral omdat er in Nederland heel veel met pakketten wordt gewerkt. De simpele en goedkope opties zitten daar eigenlijk altijd wel in. Dus zaken als knoppen op het stuur, automatische airco, dimmende binnenspiegel en bekerhouders zie je praktisch altijd wel op Nederlandse auto's. Echter meer exotische opties zoals stoelverwarming, sportpakket, standkachel etc. zie je veel meer in Duitsland. En door het enorme aanbod is de kans op de juiste auto vele malen groter. Probeer in Nederland maar eens een E90 320d LCI (non-ede) te vinden. Houdt je er ineens nog maar 50 over ofzo. En als je dan een blauwe wilt dan valt het aanbod terug naar <10.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:30:
[...]
Hebben we deze twee fabeltjes weer. Ten eerste zie je vooral in Duitsland erg karige auto's. Op de 3 serie heb je standaard niet eens knopjes op het stuur, ben je die ooit weleens in Nederland tegengekomen. Ja er zijn erg volle auto's, maar die vind je vooral door het grotere aanbod.
Daarbij is Nederland juist een van de populairste landen voor export vanwege de goede staat van de auto's wat weer voornamelijk komt door de goede staat van de wegen. En dan moeten wij uit Duitsland importeren omdat die zogenaamd beter zouden zijn?
En de staat van de wegen is maar 1 factor natuurlijk als het om staat van de auto's gaat.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Monteer ook ballonbanden en voorzie een heel zacht kussen voor de zetels...MaZo schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:34:
Een Mini is beenhard en absoluut niet leuk om mee te rijden vind ik persoonlijk :-)
Voor die prijs kan je veel leukere auto's kopen

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
zoals een Peugeot of een Citroen zeker? Lekker zacht deinend over de weg... Dit is het BMW topic, hard(er) geveerd en sportief zijn toch de basiseigenschappen die BMW en Mini juist aantrekkelijk maken?Aries.Mu schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:36:
[...]
Monteer ook ballonbanden en voorzie een heel zacht kussen voor de zetels...
Een Mini is beenhard en absoluut niet leuk om mee te rijden vind ik persoonlijk :-)
Voor die prijs kan je veel leukere auto's kopen
Hehe, dat zeg je tegen iemand die al jaren met verschillende BMW's heeft geredenzneek schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:47:
[...]
zoals een Peugeot of een Citroen zeker? Lekker zacht deinend over de weg... Dit is het BMW topic, hard(er) geveerd en sportief zijn toch de basiseigenschappen die BMW en Mini juist aantrekkelijk maken?
Ik zou gewoon nooit een Mini willen, een 1 serie is op alle vlakken een betere keus.
Ook daar moet je de RFT's vervangen door normale banden; voor de rest idd goed compromis tussen comfort en sportief.
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Ben het week grotendeels eens met moah. Toen ik ging zoeken naar n leuke BMW heb ik ook overwogen te importeren maar kwam tot dezelfde conclusie: Leder en navigatie in Duitsland = dik motorblok = vervuilender en dus veel meer BPM en dan scheelt het nog maar weinig (niets) met een gewoon Nederlandse auto. Ik heb de mijne daarom gewoon lekker hier gekocht, zonder gedoe en verrassingen.MrFl0ppY schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:13:
[...]
Met jouw eerste punt ben ik het niet eens. Sommige opties komen in Nederland veel meer voor, vooral omdat er in Nederland heel veel met pakketten wordt gewerkt. De simpele en goedkope opties zitten daar eigenlijk altijd wel in. Dus zaken als knoppen op het stuur, automatische airco, dimmende binnenspiegel en bekerhouders zie je praktisch altijd wel op Nederlandse auto's. Echter meer exotische opties zoals stoelverwarming, sportpakket, standkachel etc. zie je veel meer in Duitsland. En door het enorme aanbod is de kans op de juiste auto vele malen groter. Probeer in Nederland maar eens een E90 320d LCI (non-ede) te vinden. Houdt je er ineens nog maar 50 over ofzo. En als je dan een blauwe wilt dan valt het aanbod terug naar <10.
En de staat van de wegen is maar 1 factor natuurlijk als het om staat van de auto's gaat.
Och, het is een prima ding om mee naar de nagelsalon te rijdenAries.Mu schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:07:
[...]
Hehe, dat zeg je tegen iemand die al jaren met verschillende BMW's heeft gereden![]()
Ik zou gewoon nooit een Mini willen, een 1 serie is op alle vlakken een betere keus.
Ook daar moet je de RFT's vervangen door normale banden; voor de rest idd goed compromis tussen comfort en sportief.
Sneak peek!

Gister deze dame opgehaald. Een 523iA Touring executive. Een 19 jaar oud mokkel, maar wel met alle luxe waarvan een deel nog steeds niet standaard is in veel auto's. Climate control, Cruise control, ABS, asc, automatisch dimmende binnenspiegel (hoezo is dit niet standaard geworden in elke auto?!), prima vijtraps automaat (kom er maar in Zneek).
218k gelopen. Wel wat plekjes rondom, maar dat is allemaal prima te doen. Hier kan ik wel weer even mee vooruit.
[ Voor 37% gewijzigd door 418O2 op 22-04-2016 22:49 ]
Aha een echte BMW418O2 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:31:
[...]
Och, het is een prima ding om mee naar de nagelsalon te rijden
Sneak peek!
[afbeelding]
Gister deze jongen opgehaald. Een 523iA Touring executive.
Nou ik ben ook weer aan de beurt, volgens mij heb ik een verstuiver die niet helemaal lekker is.
Vond al dat ie af en toe minder trok, en trok witblauwe rook als ik 'm de sporen gaf. In Delphi een test laten doen en cillinder 1 valt ruim buiten de marges met 84mg/slag terwijl de marge -5mg tot 5mg per slag is.
Tevens heb ik nu ook weer een storing op alle vier de gloeiboegies terwijl laatst de gloeimodule en gloeiboegies zijn vervangen (gloeiboegies laten doen, module zelf gedaan)
*mompelt iets over 'autokenners' die het m47 blok als een 'onverwoestbaar blok' bestempelen waar 'nooit iets aan mankeert' *
Vond al dat ie af en toe minder trok, en trok witblauwe rook als ik 'm de sporen gaf. In Delphi een test laten doen en cillinder 1 valt ruim buiten de marges met 84mg/slag terwijl de marge -5mg tot 5mg per slag is.
Tevens heb ik nu ook weer een storing op alle vier de gloeiboegies terwijl laatst de gloeimodule en gloeiboegies zijn vervangen (gloeiboegies laten doen, module zelf gedaan)
*mompelt iets over 'autokenners' die het m47 blok als een 'onverwoestbaar blok' bestempelen waar 'nooit iets aan mankeert' *
[ Voor 13% gewijzigd door Terrz op 22-04-2016 16:53 ]
Welke kabel heb ik nodig om volledige toegang te krijgen tot een E90 LCI uit 2011 met het brede navigatiescherm? Die aliexpress K DCAN van $13?
Autoweek rapportage van gemaakt ?418O2 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:31:
Gister deze dame opgehaald. Een 523iA Touring executive. Een 19 jaar oud mokkel, maar wel met alle luxe waarvan een deel nog steeds niet standaard is in veel auto's. Climate control, Cruise control, ABS, asc, automatisch dimmende binnenspiegel (hoezo is dit niet standaard geworden in elke auto?!), prima vijtraps automaat (kom er maar in Zneek).
218k gelopen. Wel wat plekjes rondom, maar dat is allemaal prima te doen. Hier kan ik wel weer even mee vooruit.
Ik zie dat Marc Klaver van Autoweek er links naast staat.
Dat klopt, dat is mijn oom en vader op auto gebied.bluemoon23 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 17:48:
[...]
Autoweek rapportage van gemaakt ?![]()
Ik zie dat Marc Klaver van Autoweek er links naast staat.
Dat is altijd makkelijk
Zo te zien woont hij vlakbij mij in de buurt, Duitse nummerborden met NOH is bij mij over de grens, 500m verderop
Zo te zien woont hij vlakbij mij in de buurt, Duitse nummerborden met NOH is bij mij over de grens, 500m verderop
Heb je goed gezien.bluemoon23 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:06:
Dat is altijd makkelijk![]()
Mini gebruikte tot en met 2008 een supercharged Tritec motor in de cabrio. Die schijnt wel betrouwbaar te zijn t.o.v. bijvoorbeeld de motor die ze destijds samen met PSA ontwikkeld hebben.nl.mark schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:33:
[...]
Zoek even uit welk type motor erin ligt. Zijn een aantal beruchte blokken uit die jaren. Check welk onderhoud er is verricht en let vooral op niet-standaard onderhoud.
Grappig, heb net deze week een 17-jarige 523i T gekocht , maar dan handgeschakeld
Veel plezier ermee!
418O2 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:31:
[...]
Och, het is een prima ding om mee naar de nagelsalon te rijden
Sneak peek!
[afbeelding]
Jij ook!JottemJ schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 08:39:
Grappig, heb net deze week een 17-jarige 523i T gekocht , maar dan handgeschakeldVeel plezier ermee!
[...]
Handbak had mijn voorkeur ook gehad, maar nu ik een paar km met een automaat heb gereden is het wel fijn.
Ik moet ook zeggen dat ik anders ben gaan rijden sinds ik motor rij. Daardoor wordt hard rijden in de auto ook maar relatief.

Gisterochtend onderweg naar mijn werk een dikke vogel geschept, hierdoor mijn linker mistlamp afgebroken, materiaal is naar binnen gevallen. Zo snel mogelijk maar naar een schadehersteller toe om te kijken wat een goede oplossing is, maar een nieuwe bumper zit er dik in. Gelukkig goed verzekerd, alleen waarschijnlijk wel door mijn eigen risico heen.

Later op de dag met mijn pa met een autoambulance naar Catch22 gereden om zijn E34 mee te nemen. Eerst maar eens op de brug en een plan de campagne maken. Blijft een mooi bruut model!

Later op de dag met mijn pa met een autoambulance naar Catch22 gereden om zijn E34 mee te nemen. Eerst maar eens op de brug en een plan de campagne maken. Blijft een mooi bruut model!

Ai dat is balen, hopelijk valt de schade mee.BlackthunderAwf schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:18:
Gisterochtend onderweg naar mijn werk een dikke vogel geschept, hierdoor mijn linker mistlamp afgebroken, materiaal is naar binnen gevallen. Zo snel mogelijk maar naar een schadehersteller toe om te kijken wat een goede oplossing is, maar een nieuwe bumper zit er dik in. Gelukkig goed verzekerd, alleen waarschijnlijk wel door mijn eigen risico heen.
[afbeelding]
[afbeelding]
E34 blijft een mooie wagen om te zien inderdaad! Wat moet er allemaal aan gebeuren?
Schokbreker , remleidingen, vacuüm slangen, spatbord. En nog wat klein grutTerrz schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:18:
[...]
Ai dat is balen, hopelijk valt de schade mee.
E34 blijft een mooie wagen om te zien inderdaad! Wat moet er allemaal aan gebeuren?
[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 23-04-2016 15:38 ]
Wat Catch zegt, is zijn oude autoTerrz schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:18:
[...]
Ai dat is balen, hopelijk valt de schade mee.
Vanmiddag maar weer eens even gewassen, zaten nogal wat dooien op. Iemand nog een tip om vliegjes makkelijk van je bumper te krijgen?

Een natte doek eroverheen en even laten inweken wil altijd helpen. Allen op je voorbumper is dat misschien wat lastig.Fonta schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 19:24:
Vanmiddag maar weer eens even gewassen, zaten nogal wat dooien op. Iemand nog een tip om vliegjes makkelijk van je bumper te krijgen?
Is die spleet boven de nieren en de motorkap altijd zo groot bij de 1 serie? Valt me ineens op.
[ Voor 11% gewijzigd door SgtPoen op 23-04-2016 19:29 ]
Een natte doek aan de voorkant vastplakken wordt inderdaad vrij lastigSgtPoen schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 19:28:
[...]
Een natte doek eroverheen en even laten inweken wil altijd helpen. Allen op je voorbumper is dat misschien wat lastig.
Is die spleet boven de nieren en de motorkap altijd zo groot bij de 1 serie? Valt me ineens op.
Geen idee of dit standaard is. Bij mij altijd al zo geweest.
De neus en de spiegels met een extra waslaag behandelen als je de auto poetst. En als je dan eens in insectentijd heb moeten rijden, meteen met water en een insectenspons te lijf gaan. Of even de hobbywash aansturen. Hoe langer ze blijven zitten, hoe moeilijker ze eraf gaan.
Inweken is altijd goed, als het met een handdoek niet lukt misschien met een oud laken. Ook bestaat er insectenverwijderspray, maar je lak zou daarop gevoelig kunnen reageren.
Inweken is altijd goed, als het met een handdoek niet lukt misschien met een oud laken. Ook bestaat er insectenverwijderspray, maar je lak zou daarop gevoelig kunnen reageren.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Als het eenmaal schoon is en een waxlaagje heeft Meguiars ultimate quick wax op de vervelende plekken, en vervolgens bijhouden.
Ik gooi een tot twee keer per week een euro in de carwash wasbox en spuit de auto af met water, even een doekje erlangs in combinatie met die quick wax en het blijft goed glad en schoon.
Zo'n fles gaat ongeveer een jaar mee bij mij.
NB: als je (erg) hard rijdt gaan die vliegen gewoon dwars door je waxlaag en helpt bovenstaand niet.
Ik gooi een tot twee keer per week een euro in de carwash wasbox en spuit de auto af met water, even een doekje erlangs in combinatie met die quick wax en het blijft goed glad en schoon.
Zo'n fles gaat ongeveer een jaar mee bij mij.
NB: als je (erg) hard rijdt gaan die vliegen gewoon dwars door je waxlaag en helpt bovenstaand niet.
- knip -
Gister bij deze 120D gaan kijken. Mooie complete uitvoering voor redelijke prijs. Hij klopte helaas niet helemaal. Onderhoudshistorie was netjes aanwezig, maar er was 1 gloeispiraal vervangen (doe ze dan alle 4) en de eerste beurt pas bij 66.000km. Kon gewoon zien dat het onderhoud zuinig was geweest.
Wel jammer, had me er op verheugd.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ugh, dat hout in het interieur

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Staat deze inderdaad totaal niet eigenlijk.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ziet er uit als goedkope retrofit
[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 24-04-2016 14:40 ]
Standaard (aluminium?) is inderdaad mooier.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
9600 euro plus import en rest-BPM, dan zit je gauw op een NL-prijs van 12.500. Voor een tien jaar oude 1-serie met een oorspronkelijke nieuwprijs van 35 a 40k is dat niet goedkoop, het zou voor dat geld een bijzonder goed exemplaar moeten zijn.Mojo schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:41:
Gister bij deze 120D gaan kijken. Mooie complete uitvoering voor redelijke prijs. Hij klopte helaas niet helemaal. Onderhoudshistorie was netjes aanwezig, maar er was 1 gloeispiraal vervangen (doe ze dan alle 4) en de eerste beurt pas bij 66.000km. Kon gewoon zien dat het onderhoud zuinig was geweest.
En 5-deurs, saaiste kleur, geen M-pakket, lelijke velgen. Laat maar lekker staan.
Verwijderd
Wat hebben ze dan bij 33.000 gedaan?Mojo schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:41:
Verder vind hem echt heel duur.
Nee joh! Auto van 10 jaar oud is veel goedkoper te importeren.t_captain schreef op zondag 24 april 2016 @ 18:43:
[...]
9600 euro plus import en rest-BPM, dan zit je gauw op een NL-prijs van 12.500. Voor een tien jaar oude 1-serie met een oorspronkelijke nieuwprijs van 35 a 40k is dat niet goedkoop, het zou voor dat geld een bijzonder goed exemplaar moeten zijn.
€9.600 is sowieso te duur. Had er maximaal €8.750 voor betaald. Rest BPM is zo'n €700,- op basis van cataloguswaarde, wellicht nog minder op basis van handelswaarde. Import bij RDW en tijdelijke kentekens is dan nog €150,-.
Velgen zijn prima voor de winterbanden (die liggen er ook onder), kan prima 17" kopen hier.
Kleur vind ik eigenlijk niet eens zo lelijk. Zal wel aan mij liggen.
Wat er bij 33k gebeurd is weet ik niet, maar stond niks in het boekje...
Edit: Wat vinden jullie van deze? Dit zijn geen M-bumpers, maar lijkt wel origineel?
[ Voor 18% gewijzigd door Mojo op 24-04-2016 23:27 ]
Dat is inderdaad het originele areodynamic pakket. Heb ik ook.
De voorstoel ziet er nogal versleten uit voor 129.999km.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Of de stand klopt niet, of er zijn hele korte stukjes mee gereden. Laten staan dus.Obelink schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:29:
Van het weekend een bijzondere storing gehad met een 3 maanden oude F20LCI: het instrumentencluster (kilometer-/toerenteller e.d.) en de navigatie vielen volledig uit tijdens het rijden op de snelweg. Vlak daarvoor verscheen er een melding over het wegvallen van het snelheidslimiet (LIM-knop van de cruise control, was actief).
Ik was er zelf helaas niet bij, maar schijnbaar duurde het een aantal seconden voordat de boel weer opstartte (met de normale opstartmeldingen voor onderhoud e.d.). Kort daarna (seconden, geen minuten) viel de hele boel wéér uit. Motor bleef gewoon draaien (gelukkig).
Ben vanochtend naar de BMW dealer geweest om de sleutel uit te laten lezen. Er staan twee DTC-meldingen tussen: "Instrumentenpaneel multi-informatie-display - Reset bij actieve navigatie op bepaalde geografische posities". Vooralsnog lastig om hier iets mee te kunnen doen voor de dealer, wat ik ook goed begrijp. Even doorrijden, mocht het nog een keer gebeuren dan toch een afspraak inplannen. Vreemd is het wel...
Ik was er zelf helaas niet bij, maar schijnbaar duurde het een aantal seconden voordat de boel weer opstartte (met de normale opstartmeldingen voor onderhoud e.d.). Kort daarna (seconden, geen minuten) viel de hele boel wéér uit. Motor bleef gewoon draaien (gelukkig).
Ben vanochtend naar de BMW dealer geweest om de sleutel uit te laten lezen. Er staan twee DTC-meldingen tussen: "Instrumentenpaneel multi-informatie-display - Reset bij actieve navigatie op bepaalde geografische posities". Vooralsnog lastig om hier iets mee te kunnen doen voor de dealer, wat ik ook goed begrijp. Even doorrijden, mocht het nog een keer gebeuren dan toch een afspraak inplannen. Vreemd is het wel...
hebben we in Nederland ook al een Area 51?FlorisB schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:40:
"Instrumentenpaneel multi-informatie-display - Reset bij actieve navigatie op bepaalde geografische posities".
Verwijderd
Ja Volkel en de kernkoppen, is zwart op de kaart en geen GPRS bereik. Altijd ruzie in die omgeving als landmeter.
Ik heb wat onderzoek gedaan naar wat audio upgrades die F20 compatibel zijn en kom dan uit bij Gladen icm Mosconi. Ik heb geen flauw idee hoeveel beter dat klinkt en ga er ook geen 1300+ voor betalen (inclusief dsp) om er achter te komen. Beetje jammer van de prijs.
Originele BMW Alpine upgrade kost ongeveer €425. Inbouwen is goed zelf te doen (zie http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=716854 voor een handleiding).nwnc schreef op donderdag 28 april 2016 @ 00:59:
Ik heb wat onderzoek gedaan naar wat audio upgrades die F20 compatibel zijn en kom dan uit bij Gladen icm Mosconi. Ik heb geen flauw idee hoeveel beter dat klinkt en ga er ook geen 1300+ voor betalen (inclusief dsp) om er achter te komen. Beetje jammer van de prijs.
Morgen gaat de e39 naar de garage voor nieuwe gasveren voor de achterklep (de huidige doen echt niks, waardoor die klep onbruikbaar is) en voor een kleine kvs lekkage. Zaterdag nieuw voor scherm plaatsen (zit een deuk in) en nieuwe koplampen (huidige zijn dof en ik geloof niet in polijsten als duurzame optie).
Dan nog een keer naar de specialist voor wat meldingen. Een keer naar den Helder om de uitvallende pixels te laten fiksen.
En afhankelijk van de kosten van voorgaande gaat hij nog langs de spuiter om wat plekjes te laten wegwerken.
Dan nog een keer naar de specialist voor wat meldingen. Een keer naar den Helder om de uitvallende pixels te laten fiksen.
En afhankelijk van de kosten van voorgaande gaat hij nog langs de spuiter om wat plekjes te laten wegwerken.
Heeft er iemand anders ook een Android telefoon gekoppeld aan zijn BMW? Met mijn F20 LCI kan op op het stuur een spraakbediening activeren, waarbij er op het dashboard 'Externe Dialoog' tevoorschijn komt. Het scherm van mijn telefoon wordt donker grijs met 'Initializeren' op, en verder gebeurd er niks. Ik kan ook geen spraak commando's geven aan mijn telefoon oid.
Iemand die weet hoe dit werkt?
Iemand die weet hoe dit werkt?
Eens. Dat rijmt niet als je het mij vraagt.Obelink schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:29:
Bij 130K al dermate versleten stoelen.... en dat voor een BMW.
Of de klok is minimaal een ton terug gezet of iets anders. Zou hem laten staan.
wijze woorden
Deze week een order geplaatst voor een nieuwe BMW 116d EDE High Executive, in knal oranje!
. Het gaat om de volgende uitvoering:
Klik
Ik moet zeggen dat de lease prijs erg gunstig uitvalt voor deze auto. Na wat onderhandelen met de dealer voor een mooi prijsje de velgen achteraf kunnen laten monteren en een Hi-Fi set cadeau gekregen. Scheelt een hoop in de maandelijkse kosten.
De 3-cilinder diesel zal wel even wennen worden (rijd nu in een Audi A1 2.0 TDI, klein scheurijzer
) maar moet zeggen dat ik stiekem niet kan wachten tot ie voor de deur staat!
Klik
Ik moet zeggen dat de lease prijs erg gunstig uitvalt voor deze auto. Na wat onderhandelen met de dealer voor een mooi prijsje de velgen achteraf kunnen laten monteren en een Hi-Fi set cadeau gekregen. Scheelt een hoop in de maandelijkse kosten.
De 3-cilinder diesel zal wel even wennen worden (rijd nu in een Audi A1 2.0 TDI, klein scheurijzer
Bravo voor het kiezen van zo'n toffe kleur!
Ik weet niet of het toegestaan is om hier onderdelen aan te bieden, maar ik doe het toch.
Ik ga volgende week mijn E36 strippen voor onderdelen, alles is te koop behalve de motor, deze wil ik graag houden.
Alles is nog aanwezig.
Het gaat om een donkergrijze E36 uit 1993 sedan, zonder elektrische ramen.
Ik ga volgende week mijn E36 strippen voor onderdelen, alles is te koop behalve de motor, deze wil ik graag houden.
Alles is nog aanwezig.
Ga ik ook zeker doen. Ik had die vent al eerder gevraagd om een foto van het boekje te sturen.Valandil schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:01:
[...]
Eens. Dat rijmt niet als je het mij vraagt.
Bij 130K al dermate versleten stoelen.... en dat voor een BMW.
Of de klok is minimaal een ton terug gezet of iets anders. Zou hem laten staan.
Auto komt uit Italie. Laatste beurt bij 80.000km uit 2010.

Grote boog omheen lopen.
Ik wil waarschijnlijk dit najaar weer gaan kijken voor een E46.
Ruim een jaar terug zat ik al beetje te kijken voor een E46 / E90.
Nu gezien m'n budget gaat het hoogstens een E46 worden. Zijn er nog specifieke kwaaltjes bij dit type, jaren of andere punten om op te letten?
KM-stand is vaak hoog en zal ongetwijfeld de nodige eigenaren hebben gehad en gebruikt zijn voor veelal korte ritten (benzine-versie).
Nu gezien m'n budget gaat het hoogstens een E46 worden. Zijn er nog specifieke kwaaltjes bij dit type, jaren of andere punten om op te letten?
KM-stand is vaak hoog en zal ongetwijfeld de nodige eigenaren hebben gehad en gebruikt zijn voor veelal korte ritten (benzine-versie).
Oh oh Mr. B, oh oh!
Pre facelift:VincentG schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:08:
Ik wil waarschijnlijk dit najaar weer gaan kijken voor een E46.
Last van roest bij wielkasten, problemen met displays die uitvallen en waterpompjes die het loodje leggen.
Ook hebben de 6 cilinder modellen last van ophaningsproblemen achter, omdat er blijkbaar iets mis was met de carosserie.
De Facelift modellen weet ik niet zo veel van, heb er zelf ook eentje gehad maar wening tot geen problemen mee gehad.
Iemand ervaring met een bedrijf die mijn BMW 320d F30 kan programmeren in de buurt van Breda?
Wil o.a. start-stop geheugen inschakelen.
Kan ook zelf een kabeltje bestellen maar dan is het maar de vraag of het gaat werken.
Kan ook zelf een kabeltje bestellen maar dan is het maar de vraag of het gaat werken.
Wat zit er voor radio in (originele)?Speakerfreak95 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:48:
Ik weet niet of het toegestaan is om hier onderdelen aan te bieden, maar ik doe het toch.
Alles is nog aanwezig.
Heeft hij uberhaupt nog andere opties?
De opties waren:Radiant schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:29:
[...]
Wat zit er voor radio in (originele)?
Heeft hij uberhaupt nog andere opties?
Centrale deurvergrendeling, airco en een grundig radio met RDS
Versnellingsbak (5bak) heeft een defecte synchroring in de 1e versnelling, die moet je er in houden, maar de bak mag voor 50 euro opgehaald worden.
Vliegwiel met koppeling mag voor 100 euro opgehaald worden, koppeling is nog goed.
Tot zover het restauratieproject van twee weken terug...Speakerfreak95 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:48:
Alles is nog aanwezig.
Deze heeft mij goed en professioneel geholpen met het coderen van een hoop opties in mijn F21:xares schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:29:
Iemand ervaring met een bedrijf die mijn BMW 320d F30 kan programmeren in de buurt van Breda?
http://www.bmw-coderen.nl/
Zit ook nog eens in Breda.
Is er toevallig iemand aanwezig wie servotronic achteraf aan heeft laten zetten?
Zo ja, wat is je ervaring?
Zo ja, wat is je ervaring?
Als je goed las heb ik besloten het blok te houden.Toff schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:54:
[...]
Tot zover het restauratieproject van twee weken terug...
Ik ga namelijk een goede touring aanschaffen, met een defecte motor.
Dan ga ik het blok omwisselen, en de auto uitdeuken en ontdoen van kleine roestplekjes.
Plus later voorzien van goede speakers, m3 bumperkit en eventueel een sportuitlaat.
Het eerste wat er gebeuren gaat is het vervangen van de schokbrekers van de touring, alsmede de remmerij en veren, hier komt een verlaagset onder.
Als je er geen problemen mee hebt om het zelf te doen kan ik je wel voorzien van de benodigde informatie en een goed adres voor een kabel. Stuur maar even een DM als je de info wilxares schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:29:
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
wat is dat toch met garages? Breng hem weg met de boodschap "De gasveren van de achterklep moeten vervangen worden". Het is een touring, dus dat is een lastig klusje.
Bellen ze vanochtend "ja het is meer werk dan we dachten en je moet een nieuwe afspraak maken". Dat kan je toch gewoon uitzoeken van te voren? Man man man.
De radiator is lek, maar dat ga ik maar zelf doen denk ik.
Bellen ze vanochtend "ja het is meer werk dan we dachten en je moet een nieuwe afspraak maken". Dat kan je toch gewoon uitzoeken van te voren? Man man man.
[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 29-04-2016 12:09 ]
Tbh, verkoop dan het blok en koop een M50B25 of een M52B28, heb je meer lol van. Moet te doen zijn met de opbrengst van de onderdelen.Speakerfreak95 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:57:
[...]
Als je goed las heb ik besloten het blok te houden.
Ik ga namelijk een goede touring aanschaffen, met een defecte motor.
Dan ga ik het blok omwisselen, en de auto uitdeuken en ontdoen van kleine roestplekjes.
Plus later voorzien van goede speakers, m3 bumperkit en eventueel een sportuitlaat.
Het eerste wat er gebeuren gaat is het vervangen van de schokbrekers van de touring, alsmede de remmerij en veren, hier komt een verlaagset onder.
Neem aan dat het dan een universele garage is, een specialist of dealer moet dat toch gewoon weten.418O2 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:09:
wat is dat toch met garages? Breng hem weg met de boodschap "De gasveren van de achterklep moeten vervangen worden". Het is een touring, dus dat is een lastig klusje.
Graagwjjkoevoets schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:53:
[...]
Als je er geen problemen mee hebt om het zelf te doen kan ik je wel voorzien van de benodigde informatie en een goed adres voor een kabel. Stuur maar even een DM als je de info wil
Klopt. Maar ging er in al mijn naïviteit van uit dat iedereen dit wel kon. Je hebt in drie minuten gevonden hoe het moet en hoeveel tijd het kostTerrz schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:34:
[...]
Neem aan dat het dan een universele garage is, een specialist of dealer moet dat toch gewoon weten.
Haha, deze auto is voor plezier ritten, en ik heb een heerlijke 3 cilinder Mini om hard te gaan, mijn 530i (1997) staat alleen stil omdat de pakking lek is en dat nog gemaakt moet worden.Radiant schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:54:
[...]
Tbh, verkoop dan het blok en koop een M50B25 of een M52B28, heb je meer lol van. Moet te doen zijn met de opbrengst van de onderdelen.
De 3 serie is gewoon voor er bij, een 6 cilinder gaat mij alleen maar geld kosten met benzine, en gemiddeld 1,43/L is best duur.
Heeft iemand ervaring met een ODB Kabel zoals deze en de software die er bij hoort? Zit te denken om er 1 aan te schaffen om een auto voor aanschaf uit te lezen en na te gaan of er iets raars in de diagnostiek zit...
Ik had deze gekocht, werkt prima met het simple esys werk. Veel anders doe ik er niet mee.Mojo schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:20:
Heeft iemand ervaring met een ODB Kabel zoals deze en de software die er bij hoort? Zit te denken om er 1 aan te schaffen om een auto voor aanschaf uit te lezen en na te gaan of er iets raars in de diagnostiek zit...
ID4.1M Honey Yellow
Wel even 6-7 weken wachten...ReseT schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:26:
[...]
Ik had deze gekocht, werkt prima met het simple esys werk. Veel anders doe ik er niet mee.
Vandaag me auto laten chippen bij BR-Performance. Goeie lui met kennis van zaken die niet persee voor de meeste PK's gaan maar kijken naar wat het beste is voor je auto.
Volgende week gaat het roetfilter eruit en krijgt hij opnieuw een herprogrammatie. Dan zal hij rond de 210PK gaan eindigen.
Volgende week gaat het roetfilter eruit en krijgt hij opnieuw een herprogrammatie. Dan zal hij rond de 210PK gaan eindigen.

Als het voor plezierritjes is zou ik juist een lekkere roffelende 6 in lijn nemenSpeakerfreak95 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:58:
[...]
De 3 serie is gewoon voor er bij, een 6 cilinder gaat mij alleen maar geld kosten met benzine, en gemiddeld 1,43/L is best duur.
Dit topic is gesloten.