Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.671 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13
Idutchman schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:51:
[...]

Verdiep jullie aub eerst even in de materie. Het 114,116,118i model van dit bouwjaar heeft dezelfde 1.6L motor met enkel andere software. Ik zal ook geen andere rijstijl gaan aanmeten. De motor loopt simpelweg soepeler en zelfs zuiniger.
Verdubbeling van pk's en zelfs nog zuiniger? _/-\o_
Wat was het verbruik voorheen en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:58:
[...]

Verdiep je eens niet zo erg in de reclamepraat van de tuners ;)
De rest van de wagen is namelijk wel aangepast op het verminderde vermogen. Als je alleen al naar het meest basale kijkt: De remmen. De 114i heeft kleinere remschijven dan de 118i (284mm vs. 300mm) De 125i, die qua vermogen nu dichter in de buurt zit heeft nog grotere schijven: 312mm.
Juist daardoor moet je de auto dus opnieuw laten keuren om te kijken of alles nog wel geschikt is voor dat vermogen. Ik ga er dan ook van uit dat ze hem gewoon zouden afkeuren.
Alleen de eindoverbrenging van de 114i en 116i zijn anders en inderdaad de diameter van de schijven. Echter heeft de remschijfdiameter heeft geen invloed op de remvertraging dus ik ben er van overtuigd dat je hem zo goedgekeurd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:23
[...]

De rest van de wagen is namelijk wel aangepast op het verminderde vermogen. Als je alleen al naar het meest basale kijkt: De remmen. De 114i heeft kleinere remschijven dan de 118i (284mm vs. 300mm) De 125i, die qua vermogen nu dichter in de buurt zit heeft nog grotere schijven: 312mm.
Juist daardoor moet je de auto dus opnieuw laten keuren om te kijken of alles nog wel geschikt is voor dat vermogen. Ik ga er dan ook van uit dat ze hem gewoon zouden afkeuren.
He man, top >:) . Voel je je nu beter? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Heb je het in dit geval over de Belgische of Duitse keuringen? Over de Nederlandse APK zou ik mij echt niet teveel hoge verwachtingen maken. ;) RDW is alleen nodig bij een stijging van een x percentage en nog is dat geen garantie dat ze daarover gaan vallen. Volgens mij blijf je bij deze stijgingen onder die marge dus je bent niks verplicht.

Dat het misschien niet heel erg handig is, is een andere discussie. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Joopieboy schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:45:
[...]

Heb je het in dit geval over de Belgische of Duitse keuringen? Over de Nederlandse APK zou ik mij echt niet teveel hoge verwachtingen maken. ;) RDW is alleen nodig bij een stijging van een x percentage en nog is dat geen garantie dat ze daarover gaan vallen. Volgens mij blijf je bij deze stijgingen onder die marge dus je bent niks verplicht.

Dat het misschien niet heel erg handig is, is een andere discussie. :)
Nee APK keuringen gaat het hier niet om, die zijn in Nederland idd niet zo grondig als in andere landen. Maar wettelijk gezien is de typegoedkeuring niet meer geldig zodra het vermogen meer dan 20% stijgt. In dat geval moet je hem opnieuw laten keuren. Of de auto dan fluitend door de herkeuring gaat of niet maakt natuurlijk niet uit, op dit moment mag hij er officieel gezien niet mee rondrijden. Bij een controle zouden ze dan ook de papieren innemen en er een WOK melding op zetten als ze het merken. De kans dat dat gebeurt is natuurlijk heel klein. Maar hoe dat verzekeringstechnisch gezien wordt weet ik niet. Misschien dat ze hem daar bij de tunert meer over verteld hebben, dat zou interessant zijn om te horen. Maar meneer reageert liever niet inhoudelijk :p
Idutchman schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:43:
[...]

He man, top >:) . Voel je je nu beter? ;)
Zolang je met veel plezier in je BMW rond rijdt vind ik alles prachtig d:)b Draagt toch weer bij aan mijn salaris :+

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bij een WOK status is je kenteken ongeldig, dus niet mee rijden, geen verzekering mogelijk, etc. Je bent dus strafbaar als je dat wel zou doen. Je hebt er een punt maar ik weet niet of en hoe zwaar ze eraan tillen...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

t_captain schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:20:
Herkeuren na aanpassing gewicht is wel gunstig. Lager kentekengewicht = minder wegenbelasting :)
Moet je wel heel veel gewicht afsnoepen wil herkeuren gunstig zijn: de auto is tijdens meten meestal al lichter dan dat je zelf kan aanleveren (zonder olie, vloeistoffen etc). Dus met simpelweg achterbankje en isolatie eruit kom je er niet. Kijk ook maar naar verschil leeg gewicht en rijklaar gewicht.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:34
Ik dacht vanmiddag even de olie te wisselen na de CCV operatie van 3 weken geleden, ben tussendoor 2 weken voor mijn werk in Amerika geweest dus de auto heeft stil gestaan. Wil ik de aftapbout losdraaien maar ik merk op dat me dat helemaal geen kracht kost. Hij was ook helemaal ingeseald met een soort zwarte kit. Valt na 2 slagen draaien ineens die bout in me hand, alleen was het dus maar een stukje van de bout :/. Heb het afgebroken deel nog uit het carter kunnen draaien dus dat is allemaal nog goed. Maar wie verzint het om die bout te breken en dan in te smeren met een soort sealant ipv een nieuw boutje te kopen van een paar euro. Morgen dus op speurtocht naar zo'n aftap bout want de auto staat nu nogal in de weg in de werkplaats op de zaak :+. Als bonus nog een leuke foto van mijn oude opengebroken CCV unit :r .

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/g32ztlu87/DSC_1213.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/qefcm9lxj/DSC_1295.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/htm0v3brb/DSC_1296.jpg

Ik merk dat de auto veel beter loopt na de CCV operatie. Ook is tot nu toe alles schoon geworden onder de oliedop. Blij dat ik het maar heb gedaan. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
[...]
Verdiep jullie aub eerst even in de materie. Het 114,116,118i model van dit bouwjaar heeft dezelfde 1.6L motor met enkel andere software. Ik zal ook geen andere rijstijl gaan aanmeten. De motor loopt simpelweg soepeler en zelfs zuiniger.
De 125i, die ongeveer hetzelfde vermogen heeft als jouw getunede 114i, heeft geen 1.6L maar een 2.0L motor. Best wel knap van BR Performance, dat ze hetzelfde vermogen uit een kleiner motortje weten te persen.

Niemand hier, die zijn gechiptunede Bimmer heeft laten herkeuren?

Overigens moet ik bekennen dat mijn rijstijl en bijbehorend verbruik best wel beïnvloed wordt, wanneer ik de sport-stand gebruik, ipv de standaard comfort-stand. Je moet wel een enorme zelfbeheersing hebben, om met meer vermogen zuiniger te gaan rijden...

[ Voor 16% gewijzigd door Toff op 28-03-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
Ik ken alleen deze 316ti: https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=jfgf07
Die is alleen wel iets meer dan alleen gechiptuned.

Ik ken ook iemand die een motor van een 328 in een 323 gehangen heeft na motorschade en een herkeuring heeft gedaan, dat was geen issue.

Het verhaal hierboven verklaart in ieder geval wel waarom ik in m'n 318d zoek werd gereden door een chick in een 114i een tijdje geleden.

@SgtPoen: een vastgekitte bout? :o

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:13
Ik heb die 316ti wel eens op foto gezien. Leuk project moet dat geweest zijn.
Een m70 v12 blok van een 7 of 8 serie in een compacte auto plaatsen. Lijkt me wel leuk rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Binnenkort wil ik de swirlflaps van me 1-serie laten vervangen door afdichtdoppen bij Offenga.
Daarbij wil ik ook meteen de gloeistiften en wat pakkingen laten vervangen (omdat het dan toch open ligt en zeer bereikbaar is).

Hebben jullie nog ideeën van zaken om die ook meteen mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]

Niet helemaal waar. Verschillen zijn met de 118i (170pk) zijn:

Toevoeging van olie koeler. tov geen op 116i en 114i.
Grotere uitlaat diameter voor de 118i tov 116i en 114i.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:23
ReseT schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:59:
[...]

Niet helemaal waar. Verschillen zijn met de 118i (170pk) zijn:

Toevoeging van olie koeler. tov geen op 116i en 114i.
Grotere uitlaat diameter voor de 118i tov 116i en 114i.
Yes, maar het motorblok zélf is hetzelfde. Enfin, to each their own. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 14-09 16:11
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:12:
[...]

Alleen de eindoverbrenging van de 114i en 116i zijn anders en inderdaad de diameter van de schijven. Echter heeft de remschijfdiameter heeft geen invloed op de remvertraging dus ik ben er van overtuigd dat je hem zo goedgekeurd krijgt.
De diameter heeft voornamelijk invloed op de koeling, groter wordt wat minder snel heet. Daardoor blijft de remvertraging bij intensief gebruik langer goed. Ik vermoed dat je ook met de kleinere schijven ruimschoots aan de wettelijke norm voldoet, een enkele 100-0 km/h zullen ze wel houden.

Niettemin zou de eerste actie bij tunen moeten zijn om de remmen van de 125i te monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

SgtPoen schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:44:
Ik dacht vanmiddag even de olie te wisselen na de CCV operatie van 3 weken geleden, ben tussendoor 2 weken voor mijn werk in Amerika geweest dus de auto heeft stil gestaan. Wil ik de aftapbout losdraaien maar ik merk op dat me dat helemaal geen kracht kost. Hij was ook helemaal ingeseald met een soort zwarte kit. Valt na 2 slagen draaien ineens die bout in me hand, alleen was het dus maar een stukje van de bout :/. Heb het afgebroken deel nog uit het carter kunnen draaien dus dat is allemaal nog goed. Maar wie verzint het om die bout te breken en dan in te smeren met een soort sealant ipv een nieuw boutje te kopen van een paar euro. Morgen dus op speurtocht naar zo'n aftap bout want de auto staat nu nogal in de weg in de werkplaats op de zaak :+. Als bonus nog een leuke foto van mijn oude opengebroken CCV unit :r .

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik merk dat de auto veel beter loopt na de CCV operatie. Ook is tot nu toe alles schoon geworden onder de oliedop. Blij dat ik het maar heb gedaan. :).
:X Wat een prutsers die de tapplug zo vast hebben gezet...

Die CCV zat lekker vol in ieder geval.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
deepbass909 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:46:
[...]

:X Wat een prutsers die de tapplug zo vast hebben gezet...

Die CCV zat lekker vol in ieder geval.
Snap het ook totaal niet. Gelukkig had de lokale BMW dealer hem gewoon op voorraad liggen. Bout mooi op moment vastgezet en de olie bijgevuld. Vraag me af wat ze nog meer geprutst hebben aan de auto.

Ik ben trouwens nog op zoek naar een mooie set velgen voor de zomer. Rij nu nog op een 16 inch winterset en die wil ik graag compleet houden. Alleen vind ik het maar moeilijk om een mooie originele set te vinden zonder al teveel schade. Het liefst 17 of 18 inch. Zijn er bekende bedrijven die in BMW velgen handelen?

[ Voor 27% gewijzigd door SgtPoen op 29-03-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

SgtPoen schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:02:
[...]

Snap het ook totaal niet. Gelukkig had de lokale BMW dealer hem gewoon op voorraad liggen. Bout mooi op moment vastgezet en de olie bijgevuld. Vraag me af wat ze nog meer geprutst hebben aan de auto.

Ik ben trouwens nog op zoek naar een mooie set velgen voor de zomer. Rij nu nog op een 16 inch winterset en die wil ik graag compleet houden. Alleen vind ik het maar moeilijk om een mooie originele set te vinden zonder al teveel schade. Het liefst 17 of 18 inch. Zijn er bekende bedrijven die in BMW velgen handelen?
Was de schroefdraad in je carterpan nog wel goed? Want als er ergens altijd wel voor gewaarschuwd wordt, is het dat je die draad makkelijk stuk draait (aangezien dit in gietaluminium is).

Al denk ik dat ze hem hebben laten vallen, de breuk is niet een typische van een bout die te strak was aangedraaid (die is niet korrelig, maar ziet er juist versmeerd uit, alsof het metaal als kauwgom uit elkaar is getrokken). Na het vallen zal er wel een breuk in zijn gekomen, en de bout zal na het terugplaatsen wel te los hebben gevoeld, waarna de monteur er iets van kit op heeft gedaan om hem op z'n plek te houden, ipv te controleren waarom hij zo los zit.

Er zijn heel wat bedrijven die in velgen handelen, de meesten zijn wel op marktplaats te vinden.

Hier kan je alle originele velgen in een makkelijk overzicht vinden, inc. de modellen waarop ze ooit geleverd zijn:
http://www.bmwstylewheels.com/

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
deepbass909 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:19:
[...]

Was de schroefdraad in je carterpan nog wel goed? Want als er ergens altijd wel voor gewaarschuwd wordt, is het dat je die draad makkelijk stuk draait (aangezien dit in gietaluminium is).

Al denk ik dat ze hem hebben laten vallen, de breuk is niet een typische van een bout die te strak was aangedraaid (die is niet korrelig, maar ziet er juist versmeerd uit, alsof het metaal als kauwgom uit elkaar is getrokken). Na het vallen zal er wel een breuk in zijn gekomen, en de bout zal na het terugplaatsen wel te los hebben gevoeld, waarna de monteur er iets van kit op heeft gedaan om hem op z'n plek te houden, ipv te controleren waarom hij zo los zit.

Er zijn heel wat bedrijven die in velgen handelen, de meesten zijn wel op marktplaats te vinden.

Hier kan je alle originele velgen in een makkelijk overzicht vinden, inc. de modellen waarop ze ooit geleverd zijn:
http://www.bmwstylewheels.com/
Carter was helemaal goed, dat boutje is ook hol van binnen dus die breekt volgens mij altijd eerder dan het schroefdraad in je carter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

SgtPoen schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:28:
[...]

Carter was helemaal goed, dat boutje is ook hol van binnen dus die breekt volgens mij altijd eerder dan het schroefdraad in je carter.
Helaas niet, die bout is van een ijzer-legering en is harder/sterker dan het aluminium van het carter. Zelfs met een holle bout draai je eerder de draad in het carter kapot dan dat de aftapbout breekt...

Maar goed, het belangrijkste is dat je het restje eruit hebt gekregen en dat de draad nog intact was. Want een carterpan vervang je niet even makkelijk bij een BMW :X Ik wil die van mijn auto eigenlijk een keer lichten om een nieuwe pakking te plaatsen, maar dat kan eigenlijk alleen door het subframe aan de voorzijde te demonteren, maar aan dat zelfde subframe zitten ook de motorsteunen vast. De motor moet daarom op een andere wijze ondersteund worden, wat niet bepaald makkelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Heb een mooi setje styling 135 18 inch gekocht. Wel replica's maar dat is voldoende voor mij :). Zal wel even foto's maken als ze erop zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door SgtPoen op 30-03-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarom zou je ook geld uit geven voor kwaliteit bij iets puur optisch zoals velgen :+

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vaJixxQeosQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
fsfikke schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:07:
Waarom zou je ook geld uit geven voor kwaliteit bij iets puur optisch zoals velgen :+

[video]
Oei oei, dat is wel hele erge Chineze kwaliteit. Wat valt er onder replica velgen? Valt een wiel van VMR daar ook onder? die heb ik nog eens overwogen voor mijn E92.

Heb nu originele style 442M 19" zomerwielen en styling 400M 18" winterwielen onder mijn F32, dus niets om me zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

zneek schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:15:
[...]

Oei oei, dat is wel hele erge Chineze kwaliteit. Wat valt er onder replica velgen? Valt een wiel van VMR daar ook onder? die heb ik nog eens overwogen voor mijn E92.

Heb nu originele style 442M 19" zomerwielen en styling 400M 18" winterwielen onder mijn F32, dus niets om me zorgen over te maken.
Volgens mij staat VMR bekend om wel gewoon kwaliteit te leveren. Je ziet ze ook best regelmatig onder BMWs en volgens mij zijn er vrij weinig klachten over :)

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Onder replica velgen zou ik vooral velgen scharen die exacte kopieën zijn van de officiële velgen, zonder een traceerbare herkomst. Bij een velg van een zelfstandig merk kan je, ook al is de velg misschien een exacte kopie, altijd nog ergens aankloppen als je problemen hebt. Die bedrijven hebben er ook interesse aan om een goede naam te houden. Bij de Chinese/Marktplaats rommel heb je totaal geen idee waar het vandaan komt en wat de kwaliteitsstandaarden zijn van de fabricage. Als ze kapot gaan staat er alleen een nep BMW logo op. Je zult nooit bij hun op de stoep geraken dus why would they care?

Dus dat zouden voor mij extra zorgen zijn bij namaak velgen, de veiligheid. Je gaat ook geen banden onder je auto gooien waar Michelin op staat, terwijl je weet dat ze uit China komen en 20% van de normale prijs kosten. Apart van dat ik verder ook compleet anti fake ben :p

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 30-03-2016 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

fsfikke schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:20:
Onder replica velgen zou ik vooral velgen scharen die exacte kopieën zijn van de officiële velgen, zonder een traceerbare herkomst.
Dit dus.
Bij een velg van een zelfstandig merk kan je, ook al is de velg misschien een exacte kopie, altijd nog ergens aankloppen als je problemen hebt. Die bedrijven hebben er ook interesse aan om een goede naam te houden.
Zoals bijvoorbeeld VMR, daar schijnt ook de klantenservice best prima te zijn.
Bij de Chinese/Marktplaats rommel heb je totaal geen idee waar het vandaan komt en wat de kwaliteitsstandaarden zijn van de fabricage. Als ze kapot gaan staat er alleen een nep BMW logo op. Je zult nooit bij hun op de stoep geraken dus why would they care?

Dus dat zouden voor mij extra zorgen zijn bij namaak velgen, de veiligheid. Je gaat ook geen banden onder je auto gooien waar Michelin op staat, terwijl je weet dat ze uit China komen en 20% van de normale prijs kosten. Apart van dat ik verder ook compleet anti fake ben :p
100% mee eens!

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ik had dat woordje replica niet moeten typen volgens mij. Het zijn ook geen nieuwe velgen dus ze hebben zichzelf al bewezen :+.

Heb maar even een foto gemaakt van de binnenkant van de velg, komt iemand dit bekend voor? Lijken mij een soort keurmerken? Staat geen made in china in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/w68g42le3/DSC_1305.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door SgtPoen op 31-03-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
Blijft voor mij een gevalletje, je moet wegblijven bij de velgen die TE goedkoop worden aangeboden. Goede materialen kosten nu eenmaal geld en er dus een minimum prijs waarvoor je nog acceptabele kwaliteit kunt kopen. En ja alles origineel is natuurlijk leuk maar het vervelende is dat BMW voor alle producten waar het een logotje op print een flinke opslag wil hebben. Originele velgen zijn behoorlijk prijzig en de banden met een ster erop ( :') ) kosten ook flink meer dan de normale Michelins of het merk waar BMW toevallig dan een deal mee heeft lopen. Want ook die ster geeft geen garantie, ik noem maar de Bridgestone Blizzak LM20/25 RF winterbanden die nu niet echt jofel uit de testen kwamen.

Gelukkig is er marktplaats waar je tweedehands originele velgen kunt kopen voor een acceptabele prijs :).

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

MrFl0ppY schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:01:
En ja alles origineel is natuurlijk leuk maar het vervelende is dat BMW voor alle producten waar het een logotje op print een flinke opslag wil hebben.
Dat kan ik beamen. Ik zou heel graag een set 19 inch 405M styling willen hebben. Die kosten bij BMW zelf echt een asociaal fortuin (€3500+ met pirelli run flat banden). Diverse bekende webshops verkopen zo'n zet al voor €600 minder (nog steeds belachelijk veel geld, maar het toont wel aan wat voor marge erop zit). Dan maar niet, ik ga er geen namaak op leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37
Ik heb vorige week een setje originele 18 inch styling 193M velgen op marktplaats gekocht voor 750 euro, inclusief zgan Bridgestone runflat banden. Nog even 120 euro investeren om de stoeprandschade netjes te laten maken en ik ben voor minder dan 900 euro klaar. Dat is nog wel te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

robpol schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:54:
Ik heb vorige week een setje originele 18 inch styling 193M velgen op marktplaats gekocht voor 750 euro, inclusief zgan Bridgestone runflat banden. Nog even 120 euro investeren om de stoeprandschade netjes te laten maken en ik ben voor minder dan 900 euro klaar. Dat is nog wel te doen :)
En je hebt dan een nette tijdloze (IMHO) velg :*) Dat is financieel een stuk interessanter inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Goedemorgen allemaal. Eindelijk heb ik een mooie 320D Touring gevonden.

Nu wil ik er een proefrit in maken maar heb een vraagje hierover.

Kan ik mijn connecteddrive account koppelen aan de auto tijdens een proefrit om te kunnen zien welke opties de auto allemaal heeft (online opties)? En kan je in de auto zien welke account gekoppeld zijn en via de auto deze koppeling ook weer verbreken?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Gemonteerd en wel:
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/jtvdx07kt/DSC_1310.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door SgtPoen op 01-04-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 18:02

BrZ

[video]
Ik geloof best dat er een enorm kwaliteitsverschil is, maar een test waar van tevoren al een sticker "genuine is best" op de auto zit, komt niet echt over als een onafhankelijke test :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

En voor het prijsverschil kan je waarschijnlijk 16x door zo'n gat rijden. Heb je ook gelijk altijd mooie nieuwe velgen onder de auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13
Inderdaad, gewoon imitatie nemen.
Kun je nog eens wisselen als je een andere look wil of als ze beschadigd zijn, zonder dat je hoofdprijs betaalt.
Velgen op een doorsnee gezinsbak kosten ook geen 500+ euro's en breken ook niet af bij het eerste beste gat in de weg.

[ Voor 15% gewijzigd door Het Fantoom op 03-04-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 11-09 18:20
Het Fantoom schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:29:
[...]

Inderdaad, gewoon imitatie nemen.
Kun je nog eens wisselen als je een andere look wil of als ze beschadigd zijn, zonder dat je hoofdprijs betaalt.
Velgen op een doorsnee gezinsbak kosten ook geen 500+ euro's en breken ook niet af bij het eerste beste gat in de weg.
Deze bijvoorbeeld :|
Afbeeldingslocatie: http://www.tnsrijen.nl/sites/default/files/image_gallery/twister.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 21:52

Wimo.

Shake and Bake!

Ik rij al jaren op replicas met e39, e46, e60, e60, f30 en f21.. Tot op heden nooit gekke dingen meegemaakt. Wel even goede banden monteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Net een afspraak gemaakt bij de dealer om donderdag mijn nieuwe F20 116d af te halen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
ETzPliskin schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:21:
Net een afspraak gemaakt bij de dealer om donderdag mijn nieuwe F20 116d af te halen *O*
Netjes man, leuke auto de F20 serie.

Ben wel benieuwd of je een Facelift of een pre-facelift hebt gekocht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Trouwens, bij deze meldt een Mini / BMW rijder hier zich.

Ik was helemaal vergeten mijn nieuwe auto te introduceren hier, maar bij deze:

Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een F56 Mini Cooper, met het leuke 3 cilinder B38M blok van BMW, en ik moet toegeven, er zit lekker veel pit in.

Ik heb hem laten chippen, wat het vermogen van 136PK naar 181PK tilt, en 225NM naar 274NM, dat maakt het nog leuker in sportstand :)

Ik heb onder mijn auto een setje van 18'' OZ-Racing SuperTurismo LM velgen zitten, met stretched Pirelli banden.

Ik zal vanavond of straks even een mooie foto uploaden van de auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Speakerfreak95 schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:56:
[...]

Netjes man, leuke auto de F20 serie.

Ben wel benieuwd of je een Facelift of een pre-facelift hebt gekocht :*)
Het is een nieuwe leaseauto, facelift dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
(over)Stretched en negative camber, altijd grappig om te zien.
Ik ben benieuwd naar de foto. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Ik zal straks wel even wat foto's hier posten, ik ben nu nog niet thuis, de foto's zijn wel gemaakt.

Sf95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Speakerfreak95 schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:07:
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een F56 Mini Cooper, met het leuke 3 cilinder B38M blok van BMW, en ik moet toegeven, er zit lekker veel pit in.

Ik heb hem laten chippen, wat het vermogen van 136PK naar 181PK tilt, en 225NM naar 274NM, dat maakt het nog leuker in sportstand :)

Ik zal vanavond of straks even een mooie foto uploaden van de auto ;)
Helemaal niet verkeerd, als je geen belang hecht aan achterwielaandrijving.
Heb je hem voor herkeuring aangemeld bij de RDW (+33% vermogen)?
Kom maar door met die foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Zoals beloofd:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2h822xg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/ip8s2h.jpg

Het leuke sportstuurtje :)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/a5hibs.jpg

En uiteraard mag een navigatie-systeem ook niet ontbreken ;)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/x4gb9z.jpg

En uiteraard, mijn mooie 18'' OZ velgjes op licht gestretchte banden.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/35crfic.jpg

Wat vinden we ervan? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hm, voorwielaandrijving en ook nogeens een automaat? Twee dealbreakers wat mij betreft, maar het ziet er best goed uit, vooral met die 18". ;)
Volgens de RDW heb je hem niet laten herkeuren na het chippen, wat volgens de regels wel vereist is (bij meer dan 20% vermogenstoename). Ga je dat nog laten doen? Ik ben zelf als de dood dat mijn verzekering niet zou uitbetalen, lees: de kosten op mij zou verhalen, als ik betrokken zou raken bij een ongeval. Je zal maar een of meer personen invalide rijden, dan draai je de rest van je leven op voor de kosten. Je rijdt tenslotte met een niet-goedgekeurd voertuig.

[ Voor 4% gewijzigd door Toff op 05-04-2016 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14

Tomatoman

Fulltime prutser

Speakerfreak95 schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:48:
En uiteraard, mijn mooie 18'' OZ velgjes op licht gestretchte banden.

[afbeelding]

Wat vinden we ervan? :D
We vinden het verstandiger om de banden op de velgen te leggen in plaats van andersom :z. Maar anders dan Toff vind ik die automaat juist wél een pluspunt en vind ik uitgerekend bij een Mini met zijn korte wielbasis de voorwielaandrijving geen echt minpunt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Tomatoman op 05-04-2016 05:52 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Toff schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 01:00:
Hm, voorwielaandrijving en ook nogeens een automaat? Twee dealbreakers wat mij betreft, maar het ziet er best goed uit, vooral met die 18". ;)
Volgens de RDW heb je hem niet laten herkeuren na het chippen, wat volgens de regels wel vereist is (bij meer dan 20% vermogenstoename). Ga je dat nog laten doen? Ik ben zelf als de dood dat mijn verzekering niet zou uitbetalen, lees: de kosten op mij zou verhalen, als ik betrokken zou raken bij een ongeval. Je zal maar een of meer personen invalide rijden, dan draai je de rest van je leven op voor de kosten. Je rijdt tenslotte met een niet-goedgekeurd voertuig.
Oh, ja ik hoorde daar wel wat over, maar heb er eigenlijk niet meer naar om gekeken.
De verzekering van die auto was ook al duur genoeg, 2500,- per jaar omdat ik 18 ben.
Ik zal mijn ouders er even op wijzen dat die mogelijk opnieuw gekeurd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Op de Mini zitten trouwens nog wat extra's:

Lederen sportstoelen.
Lederen sportstuur.
6-traps automaat.
Cruise Control.
Lane control.
Mini Visual Boost
Dual Climate control.
Licht / regen - sensor.
Mini Connected.
Middenarmsteun met telefoon voorbereiding.
Mini LED mistlampen.
Chrome line exterieur.

En nog een hoop andere rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Speakerfreak95 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:17:
[...]

Oh, ja ik hoorde daar wel wat over, maar heb er eigenlijk niet meer naar om gekeken.
De verzekering van die auto was ook al duur genoeg, 2500,- per jaar omdat ik 18 ben.
Ik zal mijn ouders er even op wijzen dat die mogelijk opnieuw gekeurd moet worden.
Dure auto en verzekering. Kan die herkeuring er ook nog wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Tylen schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:25:
[...]

Dure auto en verzekering. Kan die herkeuring er ook nog wel vanaf.
En om het helemaal af te maken, ik heb +/- 80% van de aanschafprijs zelf betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Leuke auto, zeker om in te starten (al is die automaat dan misschien minder wenselijk).
De stretch van de banden valt nog reuze mee. ;)

Edit:
bij 'getrokken' poppen er plaatjes van Japanse auto's in mijn hoofd op.

Afbeeldingslocatie: http://www.barryboys.co.uk/photos21/1b636d20919f.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Raymond P op 05-04-2016 08:37 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Speakerfreak95 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:32:
[...]

En om het helemaal af te maken, ik heb +/- 80% van de aanschafprijs zelf betaald ;)
??? Niet eens 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Raymond P schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:34:
Leuke auto, zeker om in te starten (al is die automaat dan misschien minder wenselijk).
De stretch van de banden valt nog reuze mee. ;)

Edit:
bij 'getrokken' poppen er plaatjes van Japanse auto's in mijn hoofd op.

[afbeelding]
Ik wist dat zo'n reactie zal komen, en inderdaad, dat komt ook in mij op.
Ik wilde het wel een beetje veilig houden, en zou zonde zijn van de velgen / de auto als de bandjes er onder vandaan rollen :P

De keuze van de automaat is gekomen omdat ik bij de dealer kon kiezen uit 2 modellen, eentje met sportinterieur en chrome exterieur met automaat en halogeen koplampen.

Of een handgeschakelde, zonder sportinterieur, en met de mooie LED koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Nope, rest van familie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Speakerfreak95 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:40:
[...]

Ik wist dat zo'n reactie zal komen, en inderdaad, dat komt ook in mij op.
Ik wilde het wel een beetje veilig houden, en zou zonde zijn van de velgen / de auto als de bandjes er onder vandaan rollen :P

De keuze van de automaat is gekomen omdat ik bij de dealer kon kiezen uit 2 modellen, eentje met sportinterieur en chrome exterieur met automaat en halogeen koplampen.

Of een handgeschakelde, zonder sportinterieur, en met de mooie LED koplampen.
Het ziet er altijd wel grappig uit, vind ik.
Ik heb een maandje 225/45/17 (ipv 245/40) op 8.5j gereden uit noodzaak en vond dat al een stuk minder comfortabel. Op 17 inch met een relatief hoge wang was het ook niet direct te zien.

Zolang je af en toe de automaat laat staan en een handgeschakelde bak pakt komt dat koppelen vast wel goed. :P

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Herkeuring van de auto is inderdaad nodig bij een dergelijke vermogenstoename. Echter is het risico nu ook weer niet zo groot. Ten eerste moet er maar iemand naar kijken bij een ongeluk. Als de auto echt total loss is gaat er echt niemand meer een stekkertje in steken om te kijken of de originele software erop zit. Hoogstens misschien per steekproef. En dan moet de verzekering ook nog eens aantonen dat de vermogenstoename de mogelijke oorzaak geweest kan zijn van de aanrijding.

Verder een mooie Mini maar ik zou niet gaan "patsen" met het feit dat je 80% zelf betaald hebt... ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
MrFl0ppY schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:55:
Herkeuring van de auto is inderdaad nodig bij een dergelijke vermogenstoename. Echter is het risico nu ook weer niet zo groot. Ten eerste moet er maar iemand naar kijken bij een ongeluk. Als de auto echt total loss is gaat er echt niemand meer een stekkertje in steken om te kijken of de originele software erop zit. Hoogstens misschien per steekproef. En dan moet de verzekering ook nog eens aantonen dat de vermogenstoename de mogelijke oorzaak geweest kan zijn van de aanrijding.

Verder een mooie Mini maar ik zou niet gaan "patsen" met het feit dat je 80% zelf betaald hebt... ;).
Patsen wil ik niet niet noemen, maar wanneer je een 18 jarig jochie uit die auto ziet komen, dan denk je niet meteen: '' Die heeft die uiteraard zelf betaald '' maar eerder van '' Papa's centjes ''

Ik wilde eerder even de vooroordelen voor zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Raymond P schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:54:
[...]

Het ziet er altijd wel grappig uit, vind ik.
Ik heb een maandje 225/45/17 (ipv 245/40) op 8.5j gereden uit noodzaak en vond dat al een stuk minder comfortabel. Op 17 inch met een relatief hoge wang was het ook niet direct te zien.

Zolang je af en toe de automaat laat staan en een handgeschakelde bak pakt komt dat koppelen vast wel goed. :P
Ik volg een auto techniek opleiding, plus werk ik bij BMW dus ben ik verplicht om een handbak te rijden, en dat kan ik en geniet de voorkeur.

Echter omdat ik naar Ede moet, en dat alleen via de A1 kan vanuit Laren, sta je gegarandeerd in de file, en dan is een automaat best lekker rijden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Tomatoman schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 05:26:
[...]

We vinden het verstandiger om de banden op de velgen te leggen in plaats van andersom :z. Maar anders dan Toff vind ik die automaat juist wél een pluspunt en vind ik uitgerekend bij een Mini met zijn korte wielbasis de voorwielaandrijving geen echt minpunt :)
En niet te vergeten, een wegligging waar je '' U '' tegen zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
Waarom dan getrokken bandjes? Lijkt me juist een nadeel t.o.v. "normale" banden wat betreft de wegligging?
Verder lijkt het me wel een leuke kart inderdaad :), jammer wel van de automaat maar voor files ideaal zoals je zelf aangeeft.
Speakerfreak95 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:17:
[...]

Patsen wil ik niet niet noemen, maar wanneer je een 18 jarig jochie uit die auto ziet komen, dan denk je niet meteen: '' Die heeft die uiteraard zelf betaald '' maar eerder van '' Papa's centjes ''

Ik denk dat je dit niet gaat voorkomen ;). Dat imago krijg je nu eenmaal. 20% hulp is in dit geval het bedrag waar de meeste hun eerste auto mee kopen :).

[ Voor 53% gewijzigd door wesleytjuh op 05-04-2016 09:32 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
wesleytjuh schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:27:
Waarom dan getrokken bandjes? Lijkt me juist een nadeel t.o.v. "normale" banden wat betreft de wegligging?
Verder lijkt het me wel een leuke kart inderdaad :), jammer wel van de automaat maar voor files ideaal zoals je zelf aangeeft.

[...]

Ik denk dat je dit niet gaat voorkomen ;). Dat imago krijg je nu eenmaal. 20% hulp is in dit geval het bedrag waar de meeste hun eerste auto mee kopen :).
Misschien heeft het namelen t.o.v. wegligging, maar tot op heden heb ik er geen hinder van mogen ondervinden, dat ding ligt als een vastgelijmd blok beton op de weg.

Daar waar vrienden van mij met een Yaris TS met 50 uit de bocht vliegen, tuf ik rustig met 90 er doorheen zonder moeite.

Ook het directe stuurgevoel kan mij wel bekoren met deze auto, rijdt heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56
Inmiddels zijn we een aantal weken verder en weer een aantal dingen laten doen die op de to-do lijst stonden:

- Gloeiboegies laten vervangen, auto is volledig storingsvrij nu.
- Nieuw gespoten spatbord gemonteerd (linksvoor)
- Nieuw logo op de motorkop
- Dubbeldin android radio geinstalleerd (met het uiterlijk van de originele 16:9 unit)
- Zelf de achterste schokdempers vervangen
- Speakers in kofferbak vervangen
- Oliebeurtje + alle filters.

Helaas deed de 3G het niet op de android unit (i.c.m. vodafone multisim), na een paar keer heen en weer mailen met de leverancier (xtrons duitsland) moest ik het ding toch maar terug sturen en krijg ik een nieuwe. Moet wel zeggen dat de unit voor de rest echt geweldig werkt! Spotify, soundcloud, navigatie, koppeling met telefoon ,telefoonboek en behoud van stuurwiel bediening! Maar goed, nu dus tijdelijk de business CD er weer in :+.

Afbeeldingslocatie: http://s19.postimg.org/tv6iwoqib/20160326_110951.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s19.postimg.org/t33uxhmb7/20160402_124955.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s19.postimg.org/nqaf5m90z/20160402_151405.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s19.postimg.org/yickygdv7/IMG_20160331_WA0021.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s19.postimg.org/cgmaoetdf/20160401_173840.jpg

Verdere to-do's:
- subwoofer voor in het reservewiel.
- Versterkertje (pioneer 4x50w) achter het handschoenenvakje inbouwen voor de vier normale speakers
- Steenslag behandeling
- Andere velgen OF nieuwe zomerbanden om de bijgeleverde zomervelgen (styling 68)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Potverdorie, die Android-unit is inderdaad wel erg mooi zo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Na het goede nieuwes dat ik mijn nieuwe leasewagen mag ophalen, het minder goede nieuws ivm mijn e46. Mijn differentieel is dus kapot achteraan. Het lekt olie en maakt ondertussen meer en meer lawaai tijdens het rijden.

Het laten herstellen kost snel 600+ euro, dus ga ik maar op zoek naar een tweedehands differentieel. Als ik mij niet vergis is een E46 320i 110kw een 3,45 verhouding? Ik kom vrij veel e46 diffs tegen met een 3,38 verhouding. Dit zal vermoedelijk niet zo'n groot verschil zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
Terrz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:08:
Inmiddels zijn we een aantal weken verder en weer een aantal dingen laten doen die op de to-do lijst stonden:

- Dubbeldin android radio geinstalleerd (met het uiterlijk van de originele 16:9 unit)

Helaas deed de 3G het niet op de android unit (i.c.m. vodafone multisim), na een paar keer heen en weer mailen met de leverancier (xtrons duitsland) moest ik het ding toch maar terug sturen en krijg ik een nieuwe. Moet wel zeggen dat de unit voor de rest echt geweldig werkt! Spotify, soundcloud, navigatie, koppeling met telefoon ,telefoonboek en behoud van stuurwiel bediening! Maar goed, nu dus tijdelijk de business CD er weer in :+.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Verdere to-do's:
- Versterkertje (pioneer 4x50w) achter het handschoenenvakje inbouwen voor de vier normale speakers
- Steenslag behandeling
- Andere velgen OF nieuwe zomerbanden om de bijgeleverde zomervelgen (styling 68)
Proper gewerkt.

Heb je de carterontluchter ook vervangen/proper gemaakt bij nieuwe type? Cruciaal bij dit blok!

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Radiant schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:18:
Potverdorie, die Android-unit is inderdaad wel erg mooi zo :9
Ja ziet er mooi uit en werkt ook top! De equalizer had wel wat finetuning nodig om wat bass uit de speakers te krijgen, maar de unit klinkt ook goed daarna!
Aries.Mu schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:49:
[...]

Proper gewerkt.

Heb je de carterontluchter ook vervangen/proper gemaakt bij nieuwe type? Cruciaal bij dit blok!
Bedankt! Vind het ook wel leuk om de wagen weer helemaal netjes te maken :).
Dat de carter ontluchting een issue is bij dit blok wist ik niet dus ook nog niet naar gekeken. Is het makkelijk om te checken of deze schoon is bij dit blok? Of zijn er andere issue's met de carterontluchting?

[ Voor 3% gewijzigd door Terrz op 05-04-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Terrz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:17:
[...]

Ja ziet er mooi uit en werkt ook top! De equalizer had wel wat finetuning nodig om wat bass uit de speakers te krijgen, maar de versterker klinkt ook goed daarna!

[...]

Dat de carter ontluchting een issue is bij dit blok wist ik niet dus ook nog niet naar gekeken. Is het makkelijk om te checken of deze schoon is bij dit blok? Of zijn er andere issue's met de carterontluchting?
Mooi ding, ik had er eentje op eBay gevonden, maar helaas voldeed die niet helemaal, die scheen nogal wat storingen te hebben.

Waarom heb je anders niet een aantal andere / zwaardere units voor in je deuren gekocht?
Subwoofer kan je heel veel kiezen, maar wat ik je aan kan raden, zeker om wat ruimte vrij te houden, zijn de subwoofers onder de stoel.

Een vriend van mij heeft ook een E46 touring, die heeft een speciale plaat gemaakt, wat de bestaande bodem vervangt.

Daarin een 13'' driver er in, met een zelf gemaakte PVC kast en demping.

Daarover weer stof gespannen waardoor je niet ziet dat er een sub in zat, maar moet je dan wel je reservewiel opofferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
[...]
Gewoon lekker negeren. Groot kans dat je het in je omgeving ook nog een tijd gaat merken. De een koopt een oudje als eerste auto, de ander een gloednieuwe. Mooi toch? Zolang je er maar blij mee bent.

Gefeliciteerd, mooie wagen. d:)b Automaat is inderdaad genieten, vooral met files.

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 05-04-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:01
[...]

Join the club! ;)

Ik ben zelf 21 en eigenaar van dit waggie (gekocht een half jaartje terug op mn 20e). De vooroordelen die iedereen heeft moet je gewoon lekker negeren, gewoon genieten van de auto :). Ik word ook vaak genoeg aangekeken met een blik van 'die rijdt in pappies auto en doet nu stoer', maar lekker boeiend.

Heb je je helemaal uit de naad gewerkt om je auto te kunnen kopen of geluk gehad? Ikzelf zat op een combinatie van die twee, hoewel ik (als ik het vergelijk met de soms armzalige situatie van medestudenten) natuurlijk extreem veel geluk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
AlexV schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:59:
[...]

Join the club! ;)

Ik ben zelf 21 en eigenaar van dit waggie (gekocht een half jaartje terug op mn 20e). De vooroordelen die iedereen heeft moet je gewoon lekker negeren, gewoon genieten van de auto :). Ik word ook vaak genoeg aangekeken met een blik van 'die rijdt in pappies auto en doet nu stoer', maar lekker boeiend.

Heb je je helemaal uit de naad gewerkt om je auto te kunnen kopen of geluk gehad? Ikzelf zat op een combinatie van die twee, hoewel ik (als ik het vergelijk met de soms armzalige situatie van medestudenten) natuurlijk extreem veel geluk heb.
Ik heb zowel gewerkt, alsmede een erfenis, en een kleine bijdrage van mijn ouders.

Maar mooi ding, Gelukkig geen Facelift, die hebben zo''n dode achterkant :P

Ook H/K speakers er in of ook de standaard speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:01
Speakerfreak95 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:06:
[...]

Ik heb zowel gewerkt, alsmede een erfenis, en een kleine bijdrage van mijn ouders.

Maar mooi ding, Gelukkig geen Facelift, die hebben zo''n dode achterkant :P

Ook H/K speakers er in of ook de standaard speakers?
Ook combinatie van factoren dus :p.

Klopt, al vind ik van de facelift de voorkant net iets mooier. Ik heb hier de hifi upgrade inzitten. Gelukkig niet de standaard speakers, maar helaas ook niet de HK set. Maar ik ben best tevreden voor het audiosysteem in een auto, had hiervoor een Honda Jazz en dat klonk een stuk minder dan dit. Het haalt t alleen niet bij mijn Dali speakers thuis maar goed, dat viel te verwachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:45
Terrz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:08:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Verdere to-do's:
- Steenslag behandeling
Kost die radio als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Speakerfreak95 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:49:
[...]

Mooi ding, ik had er eentje op eBay gevonden, maar helaas voldeed die niet helemaal, die scheen nogal wat storingen te hebben.

Waarom heb je anders niet een aantal andere / zwaardere units voor in je deuren gekocht?
Subwoofer kan je heel veel kiezen, maar wat ik je aan kan raden, zeker om wat ruimte vrij te houden, zijn de subwoofers onder de stoel.

Een vriend van mij heeft ook een E46 touring, die heeft een speciale plaat gemaakt, wat de bestaande bodem vervangt.

Daarin een 13'' driver er in, met een zelf gemaakte PVC kast en demping.

Daarover weer stof gespannen waardoor je niet ziet dat er een sub in zat, maar moet je dan wel je reservewiel opofferen.
De speakers in de kofferbak zijn vervangen door een setje JBL speakers met een hoge gevoeligheid (93db) en kunnen 45watt rms hebben. Dat in combinatie met de pioneer versterker die ik achter het dashboard weg ga bouwen, het vervangen van de deur speakers door een soortgelijke JBL set en een ondersteunende subwoofer in de kofferbak moet toch wel leuk geluid geven dacht ik zo. Ik hoef geen 13inch subwoofer waardoor de buren mij al van ver aan horen komen :+
Boinkie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:13:
[...]

Kost die radio als ik vragen mag? :)
Ik had die van mij voor 350 euro inclusief verzenden thuis van ebay.de.

[ Voor 11% gewijzigd door Terrz op 05-04-2016 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22

Sebazztiaan

sebas!

Even een kleine update van mijn kant

Op 31 mei 2016 kan ik mijn nieuwe BMW 5 ophalen. Dus nog geen pics, maar wel een link van de configurator. Als ze geleverd wordt zal ik natuurlijk wat plaatsen.

Na 2x 1 jaar een tweedehandse 5 serie te hebben gereden uiteindelijk de stap gemaakt om een nieuwe te kopen. Wel een 518d na een 520d en een 525d te hebben gereden, maar in de proefrit merkte ik niet echt verschil tussen een 520 en de 518d die ik heb gekocht.

In het kader van 100 jaar BMW zijn er de centennial modellen, die in de 5 serie zich vertalen als Luxury Edition en M-Sport Edition, heb ik gekozen voor een 5 serie M-Sport edition met innovation pakket met mooi wit interieur en een individual lakje: 'Champagner Quartz'-metallic, helemaal naar wens en :9~ .

Nog geen eigen foto's, maar een link naar de configurator:

mybmw.nl/z1h3q2k7

Nog 7 weken geduld!

[ Voor 2% gewijzigd door Sebazztiaan op 05-04-2016 16:39 . Reden: url aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ook maar een foto dan, de auto van de vriendin. Speciaal afgespoten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UzXATkM.jpg

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Raymond P schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:55:
Ook maar een foto dan, de auto van de vriendin. Speciaal afgespoten:

[afbeelding]
Waar de F komt die auto vandaan?! Dat kenteken met die velgen en die kleur komen mij heel bekend voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Speakerfreak95 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:40:
[...]

Waar de F komt die auto vandaan?! Dat kenteken met die velgen en die kleur komen mij heel bekend voor!
Van een medewerker van Zwartepoorte (Zeeland). Die had hem wel maar kort gereden, evenals de eigenaar daarvoor.
Ik ben in ieder geval niet de eerste eigenaar. :P
Stiekem ben ik ook al weer aan het kijken naar een E86. Niets mis met de auto, behalve dat het geen F01 760Li is dan natuurlijk.

Hij lijkt ook wel erg op een van mijn vorige auto's

[ Voor 7% gewijzigd door Raymond P op 05-04-2016 18:10 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Sebazztiaan schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:39:
Even een kleine update van mijn kant

Op 31 mei 2016 kan ik mijn nieuwe BMW 5 ophalen. Dus nog geen pics, maar wel een link van de configurator. Als ze geleverd wordt zal ik natuurlijk wat plaatsen.

Na 2x 1 jaar een tweedehandse 5 serie te hebben gereden uiteindelijk de stap gemaakt om een nieuwe te kopen. Wel een 518d na een 520d en een 525d te hebben gereden, maar in de proefrit merkte ik niet echt verschil tussen een 520 en de 518d die ik heb gekocht.

In het kader van 100 jaar BMW zijn er de centennial modellen, die in de 5 serie zich vertalen als Luxury Edition en M-Sport Edition, heb ik gekozen voor een 5 serie M-Sport edition met innovation pakket met mooi wit interieur en een individual lakje: 'Champagner Quartz'-metallic, helemaal naar wens en :9~ .

Nog geen eigen foto's, maar een link naar de configurator:

mybmw.nl/z1h3q2k7

Nog 7 weken geduld!
Chique combinatie met die kleuren! Sowieso blijft ik het Oyster interieur een van de mooiste vinden. Heerlijke reisauto zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Zojuist de subwoofer + versterker in het reservewiel ingebouwd en ik moet zeggen: wat een geluid voor zo'n klein dingetje! Ik denk dat ik er binnenkort één ga scoren met ingebouwde versterker, want nu ligt de versterker er ghettostyle naast geplempt :+.

Plus en min waren makkelijk getrokken vanaf de accu (toch nog een voordeel dat de accu achterin zit) en de remote heb ik bij de antenne weg gehaald. Ik zal morgen even een foto maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
[...]
Ik heb mijn F20 100% van mijn vrouw gekregen. :+
Gelukkig zit ik op de hoogste bonustrede, dus de verzekeringspremie AR is zo'n 500 p/j. :*)
Ik wens je veel veilige kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
Terrz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:17:
[...]

Ja ziet er mooi uit en werkt ook top! De equalizer had wel wat finetuning nodig om wat bass uit de speakers te krijgen, maar de unit klinkt ook goed daarna!

[...]

Een issue niet echt maar ze moeten wel op tijd gereinigd/vervangen worden.

Het zit links achteraan blok rechts van luchtfilter.

Google eens. Makkelijk te vervangen en veel beter voor je turbo.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Terrz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:34:
[...]

Ik had die van mij voor 350 euro inclusief verzenden thuis van ebay.de.
Mooi ding :) Kan hij ook met DAB+ overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Aries.Mu schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:27:
[...]

Een issue niet echt maar ze moeten wel op tijd gereinigd/vervangen worden.

Het zit links achteraan blok rechts van luchtfilter.

Google eens. Makkelijk te vervangen en veel beter voor je turbo.
Dan ga ik die maar eens vervangen, zijn de kosten ook niet. Wat zijn de gevolgen wanneer deze vervuild is?
Rebunted schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:44:
[...]

Mooi ding :) Kan hij ook met DAB+ overweg?
Naar mijn weten niet, maar luister eigenlijk toch nooit radio dus zo belangrijk vind ik DAB+ niet.
Als je éénmaal spotify, soundcloud en mixcloud gewend bent wil je nooit meer anders :D.

[ Voor 32% gewijzigd door Terrz op 07-04-2016 21:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Hij is er:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/w1bf2u.jpg

116d Advantage met Business Pack Plus :)

En dan onmiddelijk in de volle regen 1 uur in de file gestaan :'(

[ Voor 23% gewijzigd door ETzPliskin op 07-04-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
ETzPliskin schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:37:
Hij is er:

[afbeelding]

116d Advantage met Business Pack Plus :)

En dan onmiddelijk in de volle regen 1 uur in de file gestaan :'(
Ik herken je situatie met je auto, ik heb het ook gehad.... Kon ik gelijk thuis weer de auto gaan wassen en poetsen, door een regenbui met veel stof er bij, allemaal vlekken op de auto -__-''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
En dan de dag erna weer als de Sahara weer eens haar zand over de wereld uitstrooit. Het leven van een autowasser gaat niet over rozen :'(. Gelukkig geen zwarte auto meer, die zag er ook meteen ranzig uit daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik heb met jullie te doen hoor, niets zo erg als je gloednieuwe auto die vies is.. Oh, wacht..

:p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Laatst online: 09-09 21:14
Hahaha die tekst in de wachtruimte, "almost there". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mooi, een nieuwe reden dat ik terug op tweakers kan :) Met computers doe ik nog maar weinig maar met mijn nieuwe aanwinst des te meer! Interessante draadjes hier over deze prachtige Duitsers! Een tip hier heb ik al te gelden gemaakt: contact opgenomen met bmwtweaks om het een en ander softwarematig aan te laten passen.. Aardige gast, reageert snel en vriendelijk! Hopelijk kan het wat zaken updaten en unlocken maar dat hoor ik later..

Na mijn eerste auto, een baur uit 1980 en mijn tweede auto, e30 318i uit 88(?) in de ban gedaan te hebben en verruild voor een alfa Romeo en een Volvo s60 nu weer terug op het oude nest.. Het is waar.. Niets rijdt als een BMW! 8)

Inside

Back

Front

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Hammer schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:22:
Mooi, een nieuwe reden dat ik terug op tweakers kan :) Met computers doe ik nog maar weinig maar met mijn nieuwe aanwinst des te meer! Interessante draadjes hier over deze prachtige Duitsers! Een tip hier heb ik al te gelden gemaakt: contact opgenomen met bmwtweaks om het een en ander softwarematig aan te laten passen.. Aardige gast, reageert snel en vriendelijk! Hopelijk kan het wat zaken updaten en unlocken maar dat hoor ik later..

Na mijn eerste auto, een baur uit 1980 en mijn tweede auto, e30 318i uit 88(?) in de ban gedaan te hebben en verruild voor een alfa Romeo en een Volvo s60 nu weer terug op het oude nest.. Het is waar.. Niets rijdt als een BMW! 8)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi ding! Daar kan je ws heel wat mee aanpassen, je bent in goede handen bij hem. :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Me gras, me gras...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:16
Mooie E60! Goed dat je weer bij het juiste merk zit :*)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Toch maar besloten zelf een maxdia diag2+ kabel aan te schaffen.. ( https://www.obdexpert.de/...e-bj-032007-2013html.html )

Eens kijken of daar zelf aan te tweaken valt 😎 Iemand al ervaring met die kabel voor op de laptop?

Ik twijfelde tussen bmwhat en deze kabel en mij lijkt de diag+ de economisch meest voordelige oplossing en daarnaast de meest flexibele en meest configureerbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Een tijdje geleden heb ik afscheid moeten nemen van mijn 116i (E87). Inmiddels begint het weer te kriebelen en wil ik er weer eentje terug. Mijn huidige auto is nu nog prima (Ford Focus 2003, 1.8 TDci 230k km) en kan ik nu nog enigzinds fatsoenlijk verkopen.

Ik zit nu te kijken naar een 120d. Ik rij ongeveer 50.000 km per jaar, dus een diesel is een no-brainer. Daarnaast móet de auto xenon (Angel Eyes :9), sportstoelen en 5-deurs zijn.

Gezien de kilometers die ik maak wil ik een betrouwbaar blok hebben. Mijn voorkeur gaat dus uit naar de M47TU2D20 (161hp) en niet de nieuwe N47 vanwege problemen met de ketting. Daarbij komt dat de M47 problemen kan krijgen met de Swirl Flaps, maar dat die gemakkelijk preventief te verwijderen zijn.

Ten slotte is de wens een acceptabele kilometerstand (onder de 140k)

Budget is ongeveer €9.000. In Nederland vind je dit simpelweg niet. Daarom importeren vanuit Duitsland. Hier heb ik al ervaring mee (mijn huidige auto komt uit Duitsland, m'n vader heeft er ook al 2 geïmporteerd) en is ook geen bezwaar. Alleen gezien de reistijden wil ik niet voor niks die kant op rijden.

Kunnen jullie hier eens op schieten? Waar moet ik nog meer op letten?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Waarom vind je in Nederland niks? Is dat vanwege de combinatie diesel-bouwjaar-kilometers of niks voor 9k?

In het eerste geval loont het zeker om over de grens te kijken. In het tweede geval moet je jezelf niet rijk rekenen. Er komt immers nog BPM e.d. overheen. Ik kan me dan haast niet meer voorstellen dat het dan nog duizend euro scheelt tussen een auto uit Duitsland halen of in Nederland kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Combinatie diesel-bouwjaar-kilometers is in Nederland echt niks te vinden. Alles wat er is heeft rond de 200k gelopen en kost alsnog €10k.

Er komt inderdaad BPM bij, maar door de leeftijd (2005-2007) is de BPM-korting al richting de 90%. En dan kan je vaak ook nog wel iets doen met een berekening op handelswaarde (die kan je niet zelf, bureautjes kunnen dat wel). BPM is dan maar rond de €500 tot €1.000. Overige invoerkosten (tijdelijk kenteken, keuring RDW) is zo'n €250.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik zeg doen. Daarnaast vind je in Duitsland beter uitgevoerde auto's (in Nederland zijn het allemaal ex-leasebakken waar net airco op zit) en Duitsers gaan over het algemeen ook netter om met hun auto.
Pagina: 1 ... 13 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.