Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.680 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 18:51
Tylen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:00:
[...]

In dat geval had je het kunnen weten en toch die extra kosten moeten nemen voor die all season banden. Nu snij je jezelf in de vingers.
Ik dacht, zo kreeg ik de indruk van iedereen (zowel online als vrienden en kennissen) dat je zelf wel winterbanden mocht kopen en laten monteren. Iedereen doet dat blijkbaar, of ze hebben betere leasemaatschappijen die niet zo dom zijn en snappen dat het alleen maar positief is, of ze rijden onverzekerd rond.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:02:
[...]

Ik dacht, zo kreeg ik de indruk van iedereen (zowel online als vrienden en kennissen) dat je zelf wel winterbanden mocht kopen en laten monteren. Iedereen doet dat blijkbaar, of ze hebben betere leasemaatschappijen die niet zo dom zijn en snappen dat het alleen maar positief is, of ze rijden onverzekerd rond.
Je had het ook gewoon moeten doen zonder leasemaatschappij te informeren.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tylen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:03:
[...]

Je had het ook gewoon moeten doen zonder leasemaatschappij te informeren.
En dan een ongeluk krijgen en zelf de schade helemaal moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 16:18
Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:40:
[...]

How about 30 euro per maand... dat is wat ze vragen.
30€ per maand? 8)7 . Leggen ze er jaarlijks nieuwe Michelin banden op ofzo? Wat een grap.

In jouw situatie zou ik het echter niet aandurven zonder winterbanden. Heuveltje met sneew op met een BMW is geen pretje. Als je dagelijks afhankelijk bent van de auto absoluut voor winterbanden gaan. Ben je dat niet omdat je een andere auto kunt pakken, kunt fietsen of kunt thuiswerken dan zou ik het voor die enkele dagen per jaar wel aandurven. Het is echt alleen voor sneeuw.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12

IQM

Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:36:
[...]

Ja helaas, de leasemaatschappij wil er niet aan meewerken. Zij zeggen dat wanneer ik dan een aanrijding krijg of iets waar ik schuld aan zou hebben dat dan de verzekering vervalt en ik zelf alle kosten moet betalen.

Dat risico durf ik niet te nemen. Doorrijden op zomerbanden is dan voor hun wel een acceptabel risico.
Dat komt omdat ze hun eigen regels kunnen opstellen. Leasemaatschappijen zijn meestal hun eigen verzekeraar. Ze zijn hoogstens herverzekerd. Ze vluchten ook hier in regeltjes helaas... Waarom? Om hun omzet te 'beschermen.'

Laat het maar weten als de eerste sneeuw gevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:50
Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:40:
[...]

How about 30 euro per maand... dat is wat ze vragen.
Ik heb het even nagekeken, mijn 120i High Executive M Sport is ook geleased by Alphabet. Winterbanden kostten daar €7,26 per maand (inc btw) op basis van 20.000 per jaar en 4 jaar contract. Flink genaaid als ze daarvoor bij jou €30 willen rekenen.
offtopic:
Lease tarief is €851 per maand (Ex brandstof)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ChiLLeR schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:38:
[...]

Ik heb het even nagekeken, mijn 120i High Executive M Sport is ook geleased by Alphabet. Winterbanden kostten daar €7,26 per maand (inc btw) op basis van 20.000 per jaar en 4 jaar contract. Flink genaaid als ze daarvoor bij jou €30 willen rekenen.
offtopic:
Lease tarief is €851 per maand (Ex brandstof)
Ja ok, die lease is dan ook dik 300 euro meer per maand. (Duurdere auto ook schat ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:49:
[...]

Ja ok, die lease is dan ook dik 300 euro meer per maand. (Duurdere auto ook schat ik)
Klopt maar winterbanden is gewoon apart, ik had namelijk eerst een tarief zonder winterbanden. Fiscale waarde €41.750., dus zal wel iets duurder zijn maar nogmaals dat hoort niets uit te maken voor zaken als banden. Die slijten net zo hard ongeacht de waarde van de auto, dat ligt puur aan het kilometrage.

[ Voor 25% gewijzigd door ChiLLeR op 07-09-2018 09:52 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
ChiLLeR schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:53:
[...]

Duitse auto's zijn niet heel populair in Amerika, het zijn voor hun dure 'premium' auto's en de X3 vind men voornamelijk erg klein. Ik denk dat als je naar X5en zoekt dat je er al wel meer van vindt.
Een X5 vinden is geen probleem nee, maar heb nog niet genoeg geld op de plank liggen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ChiLLeR schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:51:
[...]

Klopt maar winterbanden is gewoon apart, ik had namelijk eerst een tarief zonder winterbanden. Fiscale waarde €41.750., dus zal wel iets duurder zijn maar nogmaals dat hoort niets uit te maken voor zaken als banden. Die slijten net zo hard ongeacht de waarde van de auto, dat ligt puur aan het kilometrage.
Fiscale waarde van mijn auto is ca. € 43k en ik heb minder km's (15.000) op mijn contract.

Maar ja zakelijk is dat weer anders natuurlijk.

In navolging op eerdere posts over Samsung telefoons en BMW... als je een 8 serie rijdt verwachten ze wel dat je een Samsung / Android telefoon hebt. iPhones zijn voor paupers :+

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 07-09-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 19:06
Weet iemand wat de 'standaard' periode is voor de BMW Connected+ optie (vermoedelijk 6AK)? Het valt me op dat al mijn BMW Connected drive opties voor de periode van 3 jaar zijn afgesloten maar de Connected+ staat geboekt tot het eind van dit jaar (=1 jaar en 2 maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Onedayflyer682 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:05:
Weet iemand wat de 'standaard' periode is voor de BMW Connected+ optie (vermoedelijk 6AK)? Het valt me op dat al mijn BMW Connected drive opties voor de periode van 3 jaar zijn afgesloten maar de Connected+ staat geboekt tot het eind van dit jaar (=1 jaar en 2 maand).
Bij mij 1 jaar en 1 maand. Aangezien het toch niet werkt op (mijn) Android ga ik dat sowieso niet verlengen, de functionaliteit is sowieso beperkt (voor mij)

Send my Routes to Car > die optie heb ik zelfs op iPhone nooit gezien
Share Live Trip Status > idem
Navigate Door-to-Door > ehm ja (Google) Maps anyone?
My Destinations > niet in te stellen wat wel en niet en pakt dus alles uit mijn agenda's, bloed irritant zelfs.

Geen idee wat deze service kost trouwens? Dat zie ik niet in de store.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 07-09-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Onedayflyer682 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:05:
Zojuist een nieuwe BMW, Connected+ staat geboekt tot 23.03.2022, dat is 3 jaar en 6 maanden net als alle andere services. Behalve de automatische kaart updates die staan geboekt tot 31.08.2021, dat is exact 3 jaar. De functionaliteit is wel mooi, zeker handig is de routes even door klikken naar de auto en de adressen voor mijn afspraken die hij automatisch uit mijn agenda haalt.

Maar ik denk dat ze die voorwaarden telkens aanpassen, dus het kan maar zo dat het bij jou maar 1 jaar is.

[ Voor 10% gewijzigd door ChiLLeR op 07-09-2018 11:34 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ChiLLeR schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:27:
[...]

Zojuist een nieuwe BMW, Connected+ staat geboekt tot 23.03.2022, dat is 3 jaar en 6 maanden net als alle andere services. Behalve de automatische kaart updates die staan geboekt tot 31.08.2021, dat is exact 3 jaar.

Maar ik denk dat ze die voorwaarden telkens aanpassen, dus het kan maar zo dat het bij jou maar 1 jaar is.
Mijn 1 serie van eind mei 2018 heeft dus ook maar 1 jaar en 1 maand.
De andere services zijn bij mij ook maar 2 jaar en 11 maanden. Beetje stom dat het zo varieert dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:33:
[...]

Mijn 1 serie van eind mei 2018 heeft dus ook maar 1 jaar en 1 maand.
De andere services zijn bij mij ook maar 3 jaar. Beetje stom dat het zo varieert dan.
Achja, het staat ergens tijdens de aanschaf, waarschijnlijk ergens in de voorwaarden verstopt. Op mijn 1 serie sinds vorige maand de kaart updates verlopen, dat was 3 jaar, andere diensten heb ik daar niet op. Maar zoals ik al zei het zal verschillen per model en jaar, de ene keer stunten ze met 3 jaar en de andere keer doen ze het 1 jaar. Niet heel logisch maar wat doe je eraan 8)7

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ChiLLeR schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:37:
[...]

Achja, het staat ergens tijdens de aanschaf, waarschijnlijk ergens in de voorwaarden verstopt. Op mijn 1 serie sinds vorige maand de kaart updates verlopen, dat was 3 jaar, andere diensten heb ik daar niet op. Maar zoals ik al zei het zal verschillen per model en jaar, de ene keer stunten ze met 3 jaar en de andere keer doen ze het 1 jaar. Niet heel logisch maar wat doe je eraan 8)7
Neuh niks, het is ook niet heel schokkend, die kaartupdates stellen weinig voor en de rest, ach ja over 3 jaar is dat ook hopeloos achterhaald dus dan zou ik er zeker niet meer voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:48
Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:49:
[...]

Enige nadeel, hier in Limburg toch wel vaker dan in de randstad plus heuveltjes ;)
Ach ja. Na de eerste schade (die er hopelijk niet komt) gaat de leasemaatschappij misschien overstag.
Neem aan dat je met die wagen van jou ook in het buitenland komt (zeker in Limburg). Jouw leasemaatschappij is ervan op de hoogte dat winterbanden in winterse omstandigheden in Duitsland simpelweg verplicht zijn?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
alexbl69 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:44:
[...]

Neem aan dat je met die wagen van jou ook in het buitenland komt (zeker in Limburg). Jouw leasemaatschappij is ervan op de hoogte dat winterbanden in winterse omstandigheden in Duitsland simpelweg verplicht zijn?
Dat is de verantwoordelijkheid van de bestuurder, denk dat de leasmij daar wel van op de hoogte is inderdaad :). Maar laten we hier vooral on-topic blijven en deze discussie over leasemij/winterbanden horen iig niet in het BMW topic thuis.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/09/BMW-X2-M35i-8-830x553.jpg
https://www.bmwblog.com/2...35i-unveiled-with-300-hp/
X2 M35i , wat vinden we hiervan? Voorwiel aangedreven met sport-diff maar ook soort van all wheel drive? Ik weet niet hoe dat ik moet zien, de automaat lijkt niet van ZF te zijn terwijl die altijd zeer goed bekend staan in de hele BMW range. De motor komt uit de befaamde Mini John Cooper Works. Ik vind het toch een beetje afstand doen van hetgeen waar BMW altijd zo om bekend stond, RWD en dikke 6 cylinders.

[ Voor 47% gewijzigd door ChiLLeR op 07-09-2018 12:24 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
ChiLLeR schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:52:
[...]

Dat is de verantwoordelijkheid van de bestuurder, denk dat de leasmij daar wel van op de hoogte is inderdaad :). Maar laten we hier vooral on-topic blijven en deze discussie over leasemij/winterbanden horen iig niet in het BMW topic thuis.
[afbeelding]
https://www.bmwblog.com/2...35i-unveiled-with-300-hp/
X2 M35i , wat vinden we hiervan? Voorwiel aangedreven met sport-diff maar ook soort van all wheel drive? Ik weet niet hoe dat ik moet zien, de automaat lijkt niet van ZF te zijn terwijl die altijd zeer goed bekend staan in de hele BMW range. De motor komt uit de befaamde Mini John Cooper Works. Ik vind het toch een beetje afstand doen van hetgeen waar BMW altijd zo om bekend stond, RWD en dikke 6 cylinders.
Ach, X1 en 2-serie AT/GT zijn ook al FWD, dus de trend voor de instappers zit er wel in. Keer een 225X AT als huurauto meegekregen en dat rijdt prima hoor. Kan me, eerlijk gezegd, ook niet voorstellen dat BMW een 35i-uitvoering uitbrengt die waardeloos rijdt. Laten we het alleen niet over de looks hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Pepppie schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:08:
[...]

Ach, X1 en 2-serie AT/GT zijn ook al FWD, dus de trend voor de instappers zit er wel in. Keer een 225X AT als huurauto meegekregen en dat rijdt prima hoor. Kan me, eerlijk gezegd, ook niet voorstellen dat BMW een 35i-uitvoering uitbrengt die waardeloos rijdt. Laten we het alleen niet over de looks hebben ;-)
Eens, maar vwb de looks it kinda grows on me zeg maar. Mijn eerste reactie was ook 'foeilelijk die X2' maar met M Sport pakket. flinke velgen en een donkere kleur vind ik hem er wel erg tof uit zien eigenlijk. Ben aan het orienteren voor een auto voor mijn vrouw met een beetje potente motor. Mini Cooper S bijv. maar toen ik naar de X2 keek zag ik niet hele bijzondere motoriseringen maar vond hem in de sport uitvoering wel gaaf. De prijs van deze 35i zal echter wel niet te zuinig worden, ik denk aan 80k+.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
ChiLLeR schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:39:
[...]

Eens, maar vwb de looks it kinda grows on me zeg maar. Mijn eerste reactie was ook 'foeilelijk die X2' maar met M Sport pakket. flinke velgen en een donkere kleur vind ik hem er wel erg tof uit zien eigenlijk. Ben aan het orienteren voor een auto voor mijn vrouw met een beetje potente motor. Mini Cooper S bijv. maar toen ik naar de X2 keek zag ik niet hele bijzondere motoriseringen maar vond hem in de sport uitvoering wel gaaf. De prijs van deze 35i zal echter wel niet te zuinig worden, ik denk aan 80k+.
Tja en voor 80k haal je ook een hele mooie 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

ChiLLeR schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:51:
Die slijten net zo hard ongeacht de waarde van de auto, dat ligt puur aan het kilometrage.
... en aan vermogen en gewicht. Al zullen de banden van een 120i marginaal sneller slijten dan een 118i. Het verschil met een 135i of 5 serie zal duidelijk meetbaar zijn.
ChiLLeR schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:52:
Een 2 liter 4 cilinder met 300pk? BMW gaat Audi achterna. BMW heeft in 2011 al afstand genomen van de 6 cilinders. Het zal een kwestie van tijd zijn dat de B58 motor door opgefokte 4 pitters vervangen wordt. Alles voor het milieu, nietwaar?

Dat BMW geen ZF bak monteert zal vast een reden hebben. Misschien past die niet voorin naast de motor of is deze bak gewoon goedkoper. Wie zal het zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 22:37
IQM schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:46:
Dat BMW geen ZF bak monteert zal vast een reden hebben. Misschien past die niet voorin naast de motor of is deze bak gewoon goedkoper. Wie zal het zeggen.
Het FWD platform van BMW / MINI heeft de motor in de breedte liggen. De ZF 8HP-bak is alleen geschikt voor motoren in de lengterichting, zoals bijv. de achterwielaangedreven BMW's.

[ Voor 33% gewijzigd door Spollie op 07-09-2018 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Gisteren de auto van @mrooding gecodeerd. Paar dingetjes aangezet waaronder spiegels inklappen bij opslot zetten en achterlichten aan bij drl. Staat gelijk zoveel mooier. 👍🏻👍🏻 Mooie bak hoor 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tylen schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:00:
Gisteren de auto van @mrooding gecodeerd. Paar dingetjes aangezet waaronder spiegels inklappen bij opslot zetten en achterlichten aan bij drl. Staat gelijk zoveel mooier. 👍🏻👍🏻 Mooie bak hoor 👍🏻
Hmm ja die achterlichten. Dat zou ik ook wel graag willen maar is dat met zoiets als Carly ofzo te doen of vereist dat een ingewikkelde methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
_dubbel_

[ Voor 98% gewijzigd door Phusebox op 08-09-2018 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Phusebox schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:04:
[...]

Hmm ja die achterlichten. Dat zou ik ook wel graag willen maar is dat met zoiets als Carly ofzo te doen of vereist dat een ingewikkelde methode?
Ja met carly easy te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:02
Goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat ik mag gaan leasen, edoch slechts vol-elektrisch. Maar eens proefrijden in de i3, hoewel ik vrees dat die het niet gaat worden ivm matige range ivm de Koreaanse concurrenten. Eindig ik binnenkort in een Hyuandai of Kia. :/

Het slechte nieuws is dat mijn vrouw mijn E39 528i niet wil overnemen ;w
BMW’s first electric car – the i3 hatch – is bound to get another technology update in 2018. After a battery pack upgrade in late 2016, the i3 will improve its electric range in 2018. The last year tech-refreshed i3 features a 94 Ah battery pack which has increased the operating range measured, under the official NEDC test cycle, by more than 50 percent, from 190 kilometers (118 miles) to more than 300 kilometers (186 miles), while real-world driving range is increased to a maximum 200 kilometers (124 miles) on a single battery charge, even in adverse weather conditions with corresponding air conditioning or heating requirements.
i3 Rijders hier aanwezig met meer dan één jaar (all season) range ervaring?

[ Voor 51% gewijzigd door EvaluationCopy op 08-09-2018 09:53 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Tesla nemen of die nieuwe mercedes.

[ Voor 48% gewijzigd door Tylen op 08-09-2018 09:59 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Vorige maand na lang zoeken een heerlijke M140i xdrive LCI2 geïmporteerd uit Duitsland. Na ruim een maand gewacht te hebben tot alles omtrent BPM in orde was, gisteren eindelijk kentekenplaten erop en kunnen rijden. Met de tijdelijke platen in Duitsland al een stuk kunnen rijden, dus wist wel een beetje wat ik kon verwachten. Gisteren een lekker stukje kunnen toeren en wat een heerlijke auto! Altijd vermogen beschikbaar en afhankelijk van de rijstand schakelt de ZF 8traps automaat heerlijk soepel of aggresief snel.

Ik heb bewust gekeken naar een model zonder performance uitlaat aangezien ik niet heel de buurt wakker wil maken 's ochtends. De xDrive optie wilde ik graag ivm enkele keren per jaar op wintersport, overigens zou ik met een RWD toch niet gaan driften, dat was dus geen moeilijke keuze. De kentekenplaat houders moet ik natuurlijk nog even vervangen voor een zonder reclame. De zwarte 114i die ik hiervoor reed gaat naar mijn vriendin en die is daarmee verlost van haar 108 die nu te koop staat :w .

Verder lijkt de 405m styling velg me erg mooi voor een set winterbanden, klopt het dat de winterbanden liever geen breedset is zoals er nu onder ligt? Welke maat is te adviseren? Hieronder nog enkele snel genomen foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wolmGkuR0NIodmtUgcjgaLr4/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uuTPIzUmpbUjxq7yVgFr6TaF/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sumCQAB0aBhPcvHkN7YSvNl8/thumb.jpg

Ps. Spotify connect werkt probleemloos met Android (Galaxy S8).

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jordy2811 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:06:
Vorige maand na lang zoeken een heerlijke M140i xdrive LCI2 geïmporteerd uit Duitsland. Na ruim een maand gewacht te hebben tot alles omtrent BPM in orde was, gisteren eindelijk kentekenplaten erop en kunnen rijden. Met de tijdelijke platen in Duitsland al een stuk kunnen rijden, dus wist wel een beetje wat ik kon verwachten. Gisteren een lekker stukje kunnen toeren en wat een heerlijke auto! Altijd vermogen beschikbaar en afhankelijk van de rijstand schakelt de ZF 8traps automaat heerlijk soepel of aggresief snel.

Ik heb bewust gekeken naar een model zonder performance uitlaat aangezien ik niet heel de buurt wakker wil maken 's ochtends. De xDrive optie wilde ik graag ivm enkele keren per jaar op wintersport, overigens zou ik met een RWD toch niet gaan driften, dat was dus geen moeilijke keuze. De kentekenplaat houders moet ik natuurlijk nog even vervangen voor een zonder reclame. De zwarte 114i die ik hiervoor reed gaat naar mijn vriendin en die is daarmee verlost van haar 108 die nu te koop staat :w .

Verder lijkt de 405m styling velg me erg mooi voor een set winterbanden, klopt het dat de winterbanden liever geen breedset is zoals er nu onder ligt? Welke maat is te adviseren? Hieronder nog enkele snel genomen foto's:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Ps. Spotify connect werkt probleemloos met Android (Galaxy S8).
Nice, mooie velgen. Mag ik vragen wat het grapje in totaal gekost heeft? (Volgende keer geen private lease meer voor mij :) )

Heb je niet met de S8 dat de tijd totaal niet klopt van het nummer dat speelt? Ook flippert artiest/titel/album regelmatig door elkaar.

BMW Connected app crasht ook 5x per dag, zowel op S8+ als Note 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
Aankoop in Duitsland was 39.700, BPM 9150 en bijkomende kosten van RDW keuring, tijdelijke platen+verzekering ongeveer 300. Het importeren heb ik voornamelijk gedaan omdat ik de juiste versie in Nederland niet kon vinden, niet omdat het goedkoper zou zijn. Het betreft overigens een 10-2017 model met 16.000km op de teller, 3 jaar 'onderhoud' incl en 2 jaar verlengde fabrieksgarantie die overal in europa geldig is. Onderhouds abonnement bestaat uit verwisselen olie en filters, that's it.

De de artiest/albumcover loopt weleens achter, maar na 30 sec wordt dit weer gecorrigeerd.

Edit: ik vergeet nog de kosten om het alarm klasse 3 systeem van Duitse specificatie om te zetten naar een Nederlandse met voor de verzekering benodigd SCM / VbV certificaat. Kosten bij de dealer zijn hiervoor ongeveer 200 euro (iemand tips om dit zelf/goedkoper te doen :9 ?)

[ Voor 19% gewijzigd door jordy2811 op 08-09-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Tylen schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 09:58:
Tesla nemen of die nieuwe mercedes.
Hangt natuurlijk van het maandbedrag af maar ik vermoed dat die te duur uitvallen... Max zal zo rond de 45k zitten

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

EvaluationCopy schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:04:
[...]

Hangt natuurlijk van het maandbedrag af maar ik vermoed dat die te duur uitvallen... Max zal zo rond de 45k zitten
https://ev-database.nl/auto/1060/Tesla-Model-3

Moet gaan lukken toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Denk niet dat het ding een heel realistische levertijd heeft, tenzij je 2 jaar geleden al had besteld, en dan nog. Ben ook het meest gecharmeerd van die i3. Het klotige is dat ik vooral redelijk korte stukken rijd en 3 a 4 keer per maand naar klanten moet op 150km afstand... Waar ik misschien wel/misschien niet kan laden. Maar soit, range is verder meer een onderwerp voor in het EV topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:24
jordy2811 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:25:....

Edit: ik vergeet nog de kosten om het alarm klasse 3 systeem van Duitse specificatie om te zetten naar een Nederlandse met voor de verzekering benodigd SCM / VbV certificaat. Kosten bij de dealer zijn hiervoor ongeveer 200 euro (iemand tips om dit zelf/goedkoper te doen :9 ?)
Is het bij zo'n alarmsysteem ook niet zo dat deze jaarlijks gekeurd/gecertificeerd dient te worden? Dit is op de polis van de bedrijfsauto's (trucks) op mijn werk wel zo namelijk.
Even een puntje van aandacht wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Reactie van de dealer gehad; as woensdag de 2-serie cabrio ophalen, gelukkig is er die dag zon, lol!

Verder nog even nagevraagd mbt Spotify: zit er bij mij standaard op (optie 6AK) maar geen Carplay. Dat kan geactiveerd worden via BMW Connected Services voor slechts 300 euro per jaar. Say what...

Maargoed, woensdag gelijk maar even kijken. Las ookal op internet dat je makkelijk een unlock usb voor carplay kan laten maken. Kosten zijn dan lager schijnt, iemand daar ervaring mee?

Verder nog even zitten kijken naar Carly, ziet er geinig uit en is niet duur. Aanrader?

Heb er zin in!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Carly is zeker leuk. Maar tegenwoordig kost het een jaar abonnement. Opzich niet heel erg natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrooding
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 10:38
Tylen schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:00:
Enorm bedankt hiervoor! Ben er erg blij mee _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
@Kecin carplay is 300 voor 3 jaar meen ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 10:33
sig69 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:31:
Ik had vrijdag wat raars: hoop gebonk en rare geluiden onder de auto vandaan. Meteen maar naar de garage gereden. Stukje gereden met de garagist en hij hoorde het ook. Hij kon meteen de brug op. Van alles bekeken en nagelopen, kon niks vinden. Nog een stukje rijden dan maar. Geen raar geluid meer te horen, alles was weer normaal 8)7
En het is weer terug:
-soort vibratie/resonantie rond de 2000 toeren
-meer vibratie dan normaal in het gaspedaal bij stilstaan in D. Het is net alsof hij harder "duwt" dan normaal
-af en toe een soort "tok" onder de auto. Alsof er iemand met een hamer ergens op tikt
Maar het is niet altijd en niet constant. Als ik naar de garage rij zal je zien dat ie het dan net niet doet. Iemand een idee waar ik dit moet gaan zoeken? Een E46 330 coupe automaat gaat het over overigens.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
Mijn boerenverstand denkt aan de koppelomvormer die niet lekker loskoppelt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Mijn verdenking ging ook uit naar de versnellingsbak inderdaad. De tik lijkt ook wel uit die richting te komen. Zou een keertje flushen bij bijvoorbeeld ZF zoiets op kunnen lossen? Staat overigens toch al op het lijstje aangezien ik richting de 200k km ga. Morgen nog maar even een stukje rijden, eens kijken of iets van een patroon kan ontdekken.

[ Voor 15% gewijzigd door sig69 op 08-09-2018 17:57 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
sig69 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:18:
[...]

En het is weer terug:
-soort vibratie/resonantie rond de 2000 toeren
-meer vibratie dan normaal in het gaspedaal bij stilstaan in D. Het is net alsof hij harder "duwt" dan normaal
-af en toe een soort "tok" onder de auto. Alsof er iemand met een hamer ergens op tikt
Maar het is niet altijd en niet constant. Als ik naar de garage rij zal je zien dat ie het dan net niet doet. Iemand een idee waar ik dit moet gaan zoeken? Een E46 330 coupe automaat gaat het over overigens.
Kijk eens kritisch naar je hardy schijf(het stuk rubber tussen je bak en je cardanas) je steunen van je bak en/of je motorsteunen.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Bedankt, ga ik ook even laten checken.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmau93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 15:53
Hoi medetweakers, vandaag trotse eigenaar geworden van een BMW 3 serie, bouwjaar 2014. Lang voor gespaard, en nu heerlijk van genieten. Uiteraard mijn iPhone 6s geconnected, en bellen werkt prima. Toch zou ik graag is mijn audio willen afspelen op de BMW. Afspelen met de kabel (USB iPhone) werkt niet. Echter staat er geen bluetooth audio in mijn lijstje met externe media. Weet iemand hoe dit komt? Is dit een feature / update die gemist wordt op de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:49

_Arthur

blub

Heeft je 3er de optie 6NF?

Met je VIN code kan je je optie lijst affabriek opzoeken: https://www.etkbmw.com/bmw/NL/vin/decoder/online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmau93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 15:53
Ah, ik ben wat wijzer, het is een 6NS ipv een 6NFH. Volgens BMW klantenservice zou dit vervangen / upgraden een hoop geld kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ter info over comfort access. Ze hebben het systeem geüpdatet! Minder diefstal gevoelig. Zie https://www.bimmerpost.com/forums/showpost.php?p=23692464

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

ChiLLeR schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 20:22:
Ter info over comfort access. Ze hebben het systeem geüpdatet! Minder diefstal gevoelig. Zie https://www.bimmerpost.com/forums/showpost.php?p=23692464
De vertaling is me wat onduidelijk. Maar een nieuwe sleutel zal een vereiste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Geweldig, maar ik lees, dat slechts 70% door BMW wordt vergoed. AFAIK kosten die sleutels (heb er zelf 2) meer dan € 300 per stuk, dus dat gaat me zo'n € 200 kosten en dan nog helpt het niks, wanneer je de sleutel gewoon in je zak hebt en beweegt, zoals het grootste deel van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:34
@ChiLLeR @Phusebox Waar kan je zien hoe lang je Connected Drive hebt? Bij mij werkt connected drive en ook mn koppeling met iPhone prima - speel mn muziek gewoon via BT vanaf mn iPhone. Al eerste keer gebruik gemaakt van mogelijkheid om adres naar auto te sturen en gelijk op te pakken im de navi.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
DaFreakhead schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 12:28:
[...]

Is het bij zo'n alarmsysteem ook niet zo dat deze jaarlijks gekeurd/gecertificeerd dient te worden? Dit is op de polis van de bedrijfsauto's (trucks) op mijn werk wel zo namelijk.
Even een puntje van aandacht wellicht.
Zoals ik begreep vereist de verzekering geen jaarlijkse keuring mits het systeem af fabriek is geleverd. Bij een aftermarket geïnstalleerd systeem is jaarlijkse keuring bij vrijwel iedere verzekeraar wel een vereiste. Ik zou zeker adviseren dit altijd na te vragen bij de eigen verzekeraar om discussie achteraf te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
VidaR-9 schreef op zondag 9 september 2018 @ 00:06:
@ChiLLeR @Phusebox Waar kan je zien hoe lang je Connected Drive hebt? Bij mij werkt connected drive en ook mn koppeling met iPhone prima - speel mn muziek gewoon via BT vanaf mn iPhone. Al eerste keer gebruik gemaakt van mogelijkheid om adres naar auto te sturen en gelijk op te pakken im de navi.
Even BMW connected store opzoeken via een (desktop) browser. Inloggen met je BMW account en dan kun je dat zien bij je geboekte services.

Op Android kun je blijkbaar geen adres "delen" vanuit Google Maps naar BMW connected... Waarom zou ik dan nog voor + betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Toff schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 23:54:
[...]

Geweldig, maar ik lees, dat slechts 70% door BMW wordt vergoed. AFAIK kosten die sleutels (heb er zelf 2) meer dan € 300 per stuk, dus dat gaat me zo'n € 200 kosten en dan nog helpt het niks, wanneer je de sleutel gewoon in je zak hebt en beweegt, zoals het grootste deel van de dag.
Ik vind de kans overdag terwijl je ergens bent wel een heel stuk kleiner dan als de auto thuis staat en je sleutels in de hal. Dat is het ook hetgeen dit probleem vrijwel oplost.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
ChiLLeR schreef op zondag 9 september 2018 @ 07:24:
[...]

Ik vind de kans overdag terwijl je ergens bent wel een heel stuk kleiner dan als de auto thuis staat en je sleutels in de hal. Dat is het ook hetgeen dit probleem vrijwel oplost.
Juist thuis is de oplossing van blikje veel goedkoper en makkelijker toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:49

_Arthur

blub

bartmau93 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:54:
Ah, ik ben wat wijzer, het is een 6NS ipv een 6NFH. Volgens BMW klantenservice zou dit vervangen / upgraden een hoop geld kosten.
Met 6NS heb je al alles wat nodig is.

Hier een overzichtje van een 2015 F30: https://f30.bimmerpost.co...hp?p=16533256&postcount=2

En hier een overzicht tussen 6NH, 6NK en 6NL: https://www.bimmerfest.com/wiki/index.php/F30_Bluetooth

(Kennelijk is het voormalige 6NK nu 6NS genaamd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Geen i3 rijders hier? ;(

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• VidaR-9
Even met lease topic post copy + pasten.. + interieur foto.

Na drie maanden is de 330i vrijdag geleverd!

In de ochtend aflevering gehad. Auto stond achter een scherm en toen die omhoog ging had ik toch wel onwijs WAUW gevoel! Ik ben erg blij met de gekozen configuratie! Smaak is persoonlijk en zeker ook de witte kleur, maar ik had hem nu precies weer hetzelfde besteld. Wat een gaaf ding met precies de juiste zwarte details die hem imo zo lekker dik maken. Interieur samenstelling zou ik ook exact zelfde nemen, vind het zo mooi!

Na een korte uitleg over nieuwe dingen tov de 316i (met name infotainment) werd de auto gestart en de showroom uitgereden. Het was wel even gaaf om alvast iets van de 340i uitlaat te horen, want die klinkt serieus stuk dikker dan de standaard uitlaat! Precies goed ook, totaal niet overdreven, maar wel lekkere roffel. En dan heb ik hem nog niet eens goed kunnen proberen.

Zit nu in inrij periode van 2.000km zoals BMW opgeeft, wat betekent dat je onder de 4.000 toeren moet blijven en de kickdown niet mag gebruiken. Dat is overigens al x misgegaan, want tijdens proberen van het pookje schakelde ik terug naar zijn 1 ipv op naar zijn 3. BMW heeft het precies andersom dan ik van DSG gewend was. Ik heb er inmiddels 200km opzitten en zelfs zonder te pushen valt al op dat dit een heerlijk sterk en soepel blok is! Wat rijdt veel vermogen ontzettend comfortabel. Kan niet wachten tot ik ook het echt snelle kan proberen..

Nog niet echt tijd gehad voor goede foto’s.

Enkel wat snelle shots dus:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AZH5wT8_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F7gM7fY_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iuz1YsW_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XfD4fjC_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Is de "340i" uitlaat een performance optie ofzo?, oogt wel een stuk fraaier.
Erg fraaie uitvoering, had hem zelf ook zo gekocht, of eventueel met zwart leer erin.

[ Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 09-09-2018 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:13
Gave uitvoering, daar ligt toch die B48 motor in en is dat dezelfde als in de huidige 320i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

In de 3 series van 2015 en nieuwer ligt de B48 motor inderdaad (252pk). Volgens mij kunnen ze die (pas vrij recent) ook chippen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
EvolutionX schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:29:
Gave uitvoering, daar ligt toch die B48 motor in en is dat dezelfde als in de huidige 320i?
Yes, zelfde motor.
Tortelli schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:17:
Is de "340i" uitlaat een performance optie ofzo?, oogt wel een stuk fraaier.
Erg fraaie uitvoering, had hem zelf ook zo gekocht, of eventueel met zwart leer erin.
Thanks!

Geen performance optie. Achteraf optie via de dealer. Ik wilde eerst voor een performance uitlaat gaan, dan heb je gewoon een dubbele uitlaat aan 1 kant. Maar de dealer kwam met deze optie, is namelijk stuk goedkoper (enkel einddemper ipv hele uitlaat) en staat gaver. Nu hebben ze een losse 340i einddemper en diffusor besteld en eronder gezet.

Ik ben er superblij mee! Staat echt super en zit lekker geluid in zonder erg luidruchtig te zijn, wat een performance uitlaat wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:47
Tortelli schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:28:
In de 3 series van 2015 en nieuwer ligt de B48 motor inderdaad (252pk). Volgens mij kunnen ze die (pas vrij recent) ook chippen?.
Klopt, zit de nieuwe MG1 ECU in. Die is sinds kort te chiptunen via de obd poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Jazeker, maar niet erg representatief met mijn i3s rex.

Mijn i3s zegt 14,2 kWh per 100km te gebruiken tot nu toe, plm 15.000 km.
Accu 33 kWh, 27 kWh bruikbaar, dus een kleine 200 km bereik.
Dat laatste zal met 13s bev iets beter zijn omdat dat 120 kg gewicht scheelt.
De gewone i3 is nog iets zuiniger dan de i3s en iets goedkoper.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:07
Welkomstverlichting en follow-me-home verlichting, is dat beschikbaar als je de optie regen/lichtsensor hebt? Of moet je daarvoor het lichtpakket afnemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
Untouchablezz20 schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:24:
Welkomstverlichting en follow-me-home verlichting, is dat beschikbaar als je de optie regen/lichtsensor hebt? Of moet je daarvoor het lichtpakket afnemen?
Volgens mij altijd standaard maar weet het niet 100% zeker.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
elmerblues schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:57:
[...]
Kijk eens kritisch naar je hardy schijf(het stuk rubber tussen je bak en je cardanas) je steunen van je bak en/of je motorsteunen.
Ik heb het vanochtend op kunnen nemen bij het verkeerslicht:
YouTube: E46 vreemd geluid
Vanaf een seconde of 30 is het het beste te horen als ik 'm in D zet.
YouTube spiegelt m'n filmpje, weet ook niet waarom 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 11-09-2018 11:35 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
sig69 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:35:
[...]

iPhone zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
@418O2 Nee Galaxy S7. Ik heb 'm wel het geluid wat geboost, maar op de pc ziet hij er gewoon goed uit. Nou ja, het gaat toch om het geluid.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
sig69 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:59:
@418O2 Nee Galaxy S7. Ik heb 'm wel het geluid wat geboost, maar op de pc ziet hij er gewoon goed uit. Nou ja, het gaat toch om het geluid.
Oké.

Ik zou hier zelf niet mee verder rijden, klinkt niet echt gezond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Mmm vanmiddag maar eens langs de garage dan. Dan hoop ik wel dat ie het geluid wel weer maakt, zal niet de eerste keer zijn dat een klacht spontaan verdwijnt als ik daar voor de deur sta.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Nou @Phusebox, je bent niet meer de enige. Ook ik heb met mijn gloednieuwe 330i a 60k last van krakende deurrubbers. Ik stoor me er (nog) niet echt aan, maar het mag niet natuurlijk. De dealer maar eens mailtje sturen, ben alleen bang dat ik komende rijd erg weinig tijd heb om langs te gaan.

Ik wist btw niet dat de F3x hier ook last van kon hebben. Ga maar eens googelen of het algemeen ding is of dat ik gewoon pech heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Zo zaterdag afspraak in Dortmund gemaakt. Kijken bij een 550i M-sport uit 2015 (touring). Ben erg benieuwd hoe die rijdt in vergelijking met de huidige 650i.

Ziek trouwens wat de prijzen van de M550D aan het doen zijn in Duitsland. Die zijn zo'n beetje met 25-30% gezakt in een half jaar tijd. Voor een appel en een ei koop je er 1 inmiddels. Motoren schijnen niet zo heel goed te zijn maar het wordt wel aanlokkelijk.

[ Voor 45% gewijzigd door Typhone op 11-09-2018 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
VidaR-9 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:25:
Nou @Phusebox, je bent niet meer de enige. Ook ik heb met mijn gloednieuwe 330i a 60k last van krakende deurrubbers. Ik stoor me er (nog) niet echt aan, maar het mag niet natuurlijk. De dealer maar eens mailtje sturen, ben alleen bang dat ik komende rijd erg weinig tijd heb om langs te gaan.

Ik wist btw niet dat de F3x hier ook last van kon hebben. Ga maar eens googelen of het algemeen ding is of dat ik gewoon pech heb.
60k? Valt me nog mee dan de meerprijs tov 1 serie.
Maar ehm schijnt volgens mij bij meer modellen voor te komen. Heb je de auto pas gepoetst? Bij mij gaven ze de schuld aan de Meguiars poetsmiddelen. Nadat de rubbers zijn vervangen heb ik alleen nog maar BMW shampoo gebruikt maar goed ze doen hem zelf bij een afspraak al twee keer door de wasstraat dus ik geloof er niet in. Het gekraak is wel weggebleven al was een van de vervangen rubbers gescheurd en inmiddels weer vervangen.
Untouchablezz20 schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:24:
Bij mijn F20 zat dat in het lichtpakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
VidaR-9 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:25:

In mijn F20 LCI hadden ze de krakende deurrubbers opgelost door "premium plakband" :P in de deur te plakken. Mijn F32 heeft gelukkig nergens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Phusebox schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:35:
[...]

60k? Valt me nog mee dan de meerprijs tov 1 serie.
Maar ehm schijnt volgens mij bij meer modellen voor te komen. Heb je de auto pas gepoetst? Bij mij gaven ze de schuld aan de Meguiars poetsmiddelen. Nadat de rubbers zijn vervangen heb ik alleen nog maar BMW shampoo gebruikt maar goed ze doen hem zelf bij een afspraak al twee keer door de wasstraat dus ik geloof er niet in. Het gekraak is wel weggebleven al was een van de vervangen rubbers gescheurd en inmiddels weer vervangen.
Ja. De 3 is momenteel erg gunstig omdat het nieuwe model er aankomt.

Mooi dat het is opgelost! Ik las ook al verhalen over wax enzo. Als dat het al is, is het hun schuld. Ik heb de auto nog niet gewassen. Alleen vanavond even afgespoten in wasbox.

Er zijn ook middeltjes die je 2/3x per jaar kan smeren om er weer tijdje tegen te kunnen. Maar ga eerst maar eens om nieuwe rubbers vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
sig69 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:35:
[...]

Idd raar geluid. Het is volgens mij niet je koppelomvormer. Ik hou het op een motor/bak of aandrijfas rubber, of de uitlaat komt ergens tegen aan (evt als gevolg door).

Kijk eens of je het kan reproduceren door hem in D te zetten en wat gas geven met stevig ingedrukt rempedaal zonder te gaan rijden (evt ook met handrem er op), dit geeft flink wat stress in je aandrijflijn en dan weet je verder waar te zoeken.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Vanmiddag even langs de garage gereden. Het geluid was gelukkig duidelijk aanwezig.
elmerblues schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:18:
[...]

Kijk eens of je het kan reproduceren door hem in D te zetten en wat gas geven met stevig ingedrukt rempedaal zonder te gaan rijden (evt ook met handrem er op), dit geeft flink wat stress in je aandrijflijn en dan weet je verder waar te zoeken.
Dat deden zij ook inderdaad. Ze vermoeden eerder de uitlaat of iets dergelijks, maar er was op dat moment geen brug vrij om 'm even op te zetten. Ben in ieder geval gerust gesteld dat ik niks stuk rij, volgende week een afspraak.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Ik heb nu sinds een maandje die groene 440i waar ik eerder over postte. Vraagje over glascoating.

De kleur is een individual kleur die er al op zit sinds 2016. De auto is echter nog nauwelijks op straat geweest en heeft nu 8800km gedraaid, waarvan de helft sinds ik hem nu een maandje heb. Mensen die er verstand van hebben zeggen dat het unilak is en raden me aan te glascoaten.

Iemand ervaring daarmee? Is het inderdaad aan te raden?

Strava

• jordy2811
Heb gisteren ook gehoord dat de rubbers kraken in mijn 1 serie! Auto is voor mij alleen in bezit geweest van de dealer en heb zelf nooit was/wax etc. gebruikt.

Ik ga wel zelf wat dingen proberen ( met een gum over de deurpost en dat soort testjes). Ik denk namelijk dat de deurposten inderdaad iets te glad zijn waardoor de rubbers de oppervlakteweerstand steeds iets te makkelijk overwinnen en daardoor er net overheen kunnen bewegen. Mogelijk dat dit op een stroever oppervlak niet meer gebeurd.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Krylinck schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:47:
Ik heb nu sinds een maandje die groene 440i waar ik eerder over postte. Vraagje over glascoating.

De kleur is een individual kleur die er al op zit sinds 2016. De auto is echter nog nauwelijks op straat geweest en heeft nu 8800km gedraaid, waarvan de helft sinds ik hem nu een maandje heb. Mensen die er verstand van hebben zeggen dat het unilak is en raden me aan te glascoaten.

Iemand ervaring daarmee? Is het inderdaad aan te raden?
Ik heb glasscoating op beide auto's zitten (Imperialblau Brilliant Effekt en Sapphir Schwarz Metallic lak). Daavoor heb ik het gehad op Carbonschwarz Metallic, Le Mans Blau en Arctic Silver.
Mijn coating is van Modesta. Dat is prima spul maar hou er wel rekening mee dat het onderhoud als je het mooi wil houden niet gering is. Vogelstront moet je snel weghalen, na het wassen moet je de auto goed drogen en mogen er geen druppels blijven staan en dat soort dingen.

Tip: Modesta biedt ook raamcoatings aan. Die zou ik overal nemen behalve op de achterruit (als je achterwisser hebt) en op de voorruit. Met name op de koplampen is dat superfijn!

Fijnste aan de glasscoating is als je hem een keer snel wil schoonspoelen. Dat is niets meer of minder dan met demiwater in zo'n sproeibox even langs de auto gaan en hij staat er weer 80% schoner bij. Het echte vuil moet altijd even een washmitt hebben maar dat is zo gepiept in de regel.

[ Voor 18% gewijzigd door Typhone op 12-09-2018 09:29 ]

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
ChiLLeR schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:18:
Eerste plaatjes van de dealer, volgende week woensdag ophalen 8)
[Afbeelding: G01]~[Afbeelding: G01]~~
Gave bak! Toevallig Ekris Nijkerk?

Gamertag: timmie271

• EvaluationCopy
Typhone schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:26:
[...]

Ik heb glasscoating op beide auto's zitten (Imperialblau Brilliant Effekt en Sapphir Schwarz Metallic lak). Daavoor heb ik het gehad op Carbonschwarz Metallic, Le Mans Blau en Arctic Silver.
Mijn coating is van Modesta. Dat is prima spul maar hou er wel rekening mee dat het onderhoud als je het mooi wil houden niet gering is. Vogelstront moet je snel weghalen, na het wassen moet je de auto goed drogen en mogen er geen druppels blijven staan en dat soort dingen.

Tip: Modesta biedt ook raamcoatings aan. Die zou ik overal nemen behalve op de achterruit (als je achterwisser hebt) en op de voorruit. Met name op de koplampen is dat superfijn!

Fijnste aan de glasscoating is als je hem een keer snel wil schoonspoelen. Dat is niets meer of minder dan met demiwater in zo'n sproeibox even langs de auto gaan en hij staat er weer 80% schoner bij. Het echte vuil moet altijd even een washmitt hebben maar dat is zo gepiept in de regel.
Eeeh, wat is de winst dan t.o.v. géén coating? Vogelkak moet je er altijd snel afhalen en elke auto staat er 80% schoner bij na even door de sproeibox te zijn geweest. En voor de moeite moet je elke auto na het wassen snel drogen. :+

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

EvaluationCopy schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:16:
[...]

Eeeh, wat is de winst dan t.o.v. géén coating? Vogelkak moet je er altijd snel afhalen en elke auto staat er 80% schoner bij na even door de sproeibox te zijn geweest. En voor de moeite moet je elke auto na het wassen snel drogen. :+
Velgen nemen geen remstof meer op. Met normaal schoonspuiten (hogedruk water) ziet je auto eruit alsof hij door de wasstraat gekomen is.

Vogelpoep tast je lak niet aan maar wel je coating. Die moet je dus laten bijwerken. Als je het laat zitten dan mag dat (maanden) en dan zal je lak niet aangetast worden maar je coating wel en dat ga je vrij snel daarna zien. Een normale auto door de sproeibox halen doet helemaal niks. Aai maar eens met je vinger als ie nat is en doe dat vervolgens bij een auto met glasscoating. Dan merk je direct een fors verschil.

De reden dat ik een coating heb is overigens een heel andere. Rij je regelmatig naar Stuttgart, Nürnberg met 250km/h? Als je daarna even in de zon staat krijg je die vliegen er amper meer af. Dat was ik zo spuugzat dat ik voor die coating opteerde. Rij je dat niet dan zou ik altijd voor een fatsoenlijke wax kiezen (Angelwax) en de glascoating links laten liggen.

Modesta kwam rond de €1700,- zo uit mijn hoofd.

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 12-09-2018 15:27 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Omg omg omg omg *O*

De 2 serie cabrio is nog beter dan in mijn dromen. Kan het amper beschrijven, rustig een bochtje nemen geen probleem. Bochtje driften? Geen probleem. Heerlijk stabiel verder en rustig. Geen geluid van buiten. Met dak open een mooi roffeltje in de motor.

Digitale dashboard en iDrive zijn awesome. Connected services werkt ook écht goed. Had ik niet verwacht.

Ik ben verliefd.

Foto’s komen later haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Kecin schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:37:
Omg omg omg omg *O*

De 2 serie cabrio is nog beter dan in mijn dromen. Kan het amper beschrijven, rustig een bochtje nemen geen probleem. Bochtje driften? Geen probleem. Heerlijk stabiel verder en rustig. Geen geluid van buiten. Met dak open een mooi roffeltje in de motor.

Digitale dashboard en iDrive zijn awesome. Connected services werkt ook écht goed. Had ik niet verwacht.

Ik ben verliefd.

Foto’s komen later haha.
Haha, enjoy! Gelukkig nog wat mooie dagen qua weer voor de boeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 12-09-2018 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
timmie271 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:46:
[...]

Gave bak! Toevallig Ekris Nijkerk?
Klopt!

>> Signature?

• timmie271
Herkende de 4 serie en het hekwerk met hoe de auto's er staan :P ken de vestigingsdirecteur en 3 verkopers daar goed :)

vast adresje bij nieuwe modellen

Verwijderd

Heren, ik heb een beetje vreemd probleem. Mijn 114i houdt een klein beetje in bij het schakelen of plotseling gas geven. Dit gebeurt alleen bij de normale stand, in de sportstand loopt die als een zonnetje. Wat zou dit kunnen zijn? Zou het kunnen zijn dat er een klep vervuild is die in de normale stand dicht staat, maar tijdens de sportstand open?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Phusebox schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:39:
[...]

Haha, enjoy! Gelukkig nog wat mooie dagen qua weer voor de boeg.
Ja gelukkig wel zeg! Moest vanmorgen bij de dealer in regen wegrijden :X. Wel paar keer dakje nog open kunnen hebben vandaag (niet heel koud ofzo, prima te doen. Maar het staat zo "Zie mij een cabrio hebben").

Nu zo'n 170km gereden vandaag aan fun ritjes, auto laat zich heerlijk sturen. De ingebouwde reisgids, Spotify app (zonder dat de telefoon verbonden is(!)), FLICKR, Wikipedia etc is echt super. Op een vreemde plek kan je dus altijd wel wat leuks vinden om te doen. Voor de rest is het sportmodus aan, slipcontrol uit en je ragt hem alle kanten op. Het mooiste is dat je merkt aan de auto dat die dit met gemak kan hebben. Ondanks de cabrio is het een zeer stabiel onderframe tot dusver. Voelt heel stevig.

Ook zuinig/normaal rijden gaat dikke prima. Ik heb wel een module besteld om wat dingetjes in te programmeren (Carly). Binnenkort komt ie, mochten er mensen in regio Twente belang bij hebben om iets te laten inprogrammeren, doe me dan even een DM :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
timmie271 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:04:
[...]

Herkende de 4 serie en het hekwerk met hoe de auto's er staan :P ken de vestigingsdirecteur en 3 verkopers daar goed :)

vast adresje bij nieuwe modellen
Hier ook vast adresje, al 4 BMWS gekocht daar inmiddels 😜 Goede gasten vind ik.

>> Signature?

• timmie271
ChiLLeR schreef op donderdag 13 september 2018 @ 07:04:
[...]

Hier ook vast adresje, al 4 BMWS gekocht daar inmiddels 😜 Goede gasten vind ik.
Hier weliswaar 0 gekocht maar wel altijd de nieuwe introducties daar :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 10:19

GforceNL

Out of memory....

Typhone schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:24:
[...]

De reden dat ik een coating heb is overigens een heel andere. Rij je regelmatig naar Stuttgart, Nürnberg met 250km/h? Als je daarna even in de zon staat krijg je die vliegen er amper meer af. Dat was ik zo spuugzat dat ik voor die coating opteerde. Rij je dat niet dan zou ik altijd voor een fatsoenlijke wax kiezen (Angelwax) en de glascoating links laten liggen.

Modesta kwam rond de €1700,- zo uit mijn hoofd.
Voor vliegen kan ik je Nanolex Insect remover aanbevelen. Heb zelf een witte auto die ook bij lagere snelheden een massa graf is.

Even inspuiten, 3 minuutjes in laten trekken en dan haal je het er zo af met de hoge druk spuit.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
GforceNL schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:49:
[...]

Voor vliegen kan ik je Nanolex Insect remover aanbevelen. Heb zelf een witte auto die ook bij lagere snelheden een massa graf is.

Even inspuiten, 3 minuutjes in laten trekken en dan haal je het er zo af met de hoge druk spuit.
Ook es naar kijken. Dijk Lelystad-Enkhuizen is vaak goed voor een verkleurde neus+voorruit...

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:07
Wellicht een noob vraag, maar is de steptronic ook een ZF bak? Ik heb me ingelezen over steptronic, maar helaas niet achter het antwoord gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IQM

IQM

Untouchablezz20 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:04:
Wellicht een noob vraag, maar is de steptronic ook een ZF bak? Ik heb me ingelezen over steptronic, maar helaas niet achter het antwoord gekomen.
Ja, alleen in de oudere BMW's zijn GM bakken geleverd en in de voorwielaangedreven BMW's ligt een ander merk. ZF leverde de 6 traps en 8 traps automaten.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
GforceNL schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:49:
[...]

Heb weleens gelezen dat een appel goed werkt. Appel doormidden snijden en dan met de gesneden kant het massagraf insmeren. Dan moet je het met een sopje er zo af kunnen krijgen. Zelf nooit geprobeerd overigens. Ik kom niet zo vaak op de dijk. :Y)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 10:19

GforceNL

Out of memory....

pjot1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:55:
[...]

Heb weleens gelezen dat een appel goed werkt. Appel doormidden snijden en dan met de gesneden kant het massagraf insmeren. Dan moet je het met een sopje er zo af kunnen krijgen. Zelf nooit geprobeerd overigens. Ik kom niet zo vaak op de dijk. :Y)
Ik geloof best dat het werkt, alleen is een spray een stuk eenvoudiger, rot ook niet weg in de kofferbak. O-) :+

<Zinloze tekst hier>

• elmerblues
Dit verhaal klopt niet voor alle modellen. Wellicht alleen voor dat model (x3) en/of voor die markt.

Het zou gelden vanaf maart 2018 modellen. Mijn 420i GC is van juli 2018, MY2019, met comfort access en heeft niet de beschreven modificatie. De sleutel blijft continue zenden.

Pagina: 1 ... 114 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.