Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.682 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:08

duderuud

Sliden is koel

Dat klopt. Ik heb ook lang moeten zoeken voor ik de juiste had gevonden.

In Nederland is vaak het standaard uitrustingsniveau (veel) hoger dan in Duitsland. Bijvoorbeeld een M140i met lederen bekleding is in Duitsland lastig te vinden.
Dat was met mijn vorige auto (Ford Focus ST uit 2015) ook zo. De mijne had bijvoorbeeld gen cruise control ( 8)7 ) terwijl dat in Nederland standaard is.

Daarom goed zoeken.

En in Duitsland geldt hetzelfde als in Nederland: Gebruik common sense! Er staan bijvoorbeeld veel opgelapte schade auto's uit (voornamelijk) Amerika. Als de auto (erg) goedkoop is en bij een handelaar staat...wegblijven!

Ik heb wat meer uitgegeven door bij een BMW dealer te kopen met garantie. Is de kans op een miskoop veel kleiner.

[ Voor 28% gewijzigd door duderuud op 29-08-2018 20:06 ]

Motor-Forum.nl

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
Mensen met Android; ontbreekt bij jullie ook de informatie van de laatste trip zoals verbruik, afstand, tijd etc in de BMW Connected app?
Tevens mis ik informatie over de status van de ramen en kofferbak bijvoorbeeld of deze nog open zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:08
Phusebox schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:46:
Mensen met Android; ontbreekt bij jullie ook de informatie van de laatste trip zoals verbruik, afstand, tijd etc in de BMW Connected app?
Tevens mis ik informatie over de status van de ramen en kofferbak bijvoorbeeld of deze nog open zijn.
Ja maar ik dacht dat je hiervoor een keer de telefoon via USB gekoppeld zou moeten hebben. Zelf zie ik geen reden om dit te weten dus nog niet met USB kabel naar de auto gelopen. Belangrijkste voor mij is het op afstand afsluiten/ventileren/localiseren.

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:57

JoepW

iRacer & Home Assistant

la_fusion schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:29:
[...]

Als je wat specifieker bent in de opties die je wil ben je nog wel wat meer kwijt overigens ;) Duitsers zijn helaas niet altijd zo gehecht aan leuke opties. De hoeveelheid M135/140 modellen die afvielen bij mij door de verkeerde opties zijn echt gigantisch..
Dat zal specifiek zijn voor de 1 serie..
Ik heb de 3 series met alle gewenste opties (en dat waren in beise gevallen zo goed alle mogelijke :P ) makkelijk gevonden met beide ook een lage km stand. Beide bij een particulier / eerste eigenaar met alle boekjes aanwezig.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
la_fusion schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:13:
[...]

Ja maar ik dacht dat je hiervoor een keer de telefoon via USB gekoppeld zou moeten hebben. Zelf zie ik geen reden om dit te weten dus nog niet met USB kabel naar de auto gelopen. Belangrijkste voor mij is het op afstand afsluiten/ventileren/localiseren.
Nee hoor dat hoeft niet, de telefoon hoeft niet gekoppeld te worden met de auto.

Het kan, zeker de eerste keer, even duren voordat je kilometers/verbruik etc in je app ziet. Even afsluiten en na 5 minuten weer proberen.

Het duurt allemaal even omdat de app contact zoekt met het BMW centrum, die gaat via de simkaart in de auto de gegevens ophalen middels bellen, die gegevens worden weer naar BMW gestuurd en daarna pas naar de app. Het vervelende is dat de app ook niet even meldt dat gegevens worden opgehaald o.i.d....echt een misser.

En in alle eerlijkheid: soms werkt het ook gewoon domweg niet en na een uurtje weer wel.

[ Voor 10% gewijzigd door elmerblues op 30-08-2018 10:51 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Nog niet zo lang geleden wel een update verschenen voor de connected app waarbij dit de changelog was:

• Gedetailleerde statistieken over efficiëntie, inclusief vergelijkende gegevens van andere BMW i-bestuurders
• Uitleg over het maximaliseren van de efficiëntie van uw rijstijl
• Een melding op het tabblad Activiteiten wanneer het opladen wordt onderbroken
• Kleine programmeerfouten opgelost en prestaties verbeterd

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• Phusebox
elmerblues schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:49:
[...]

Nee hoor dat hoeft niet, de telefoon hoeft niet gekoppeld te worden met de auto.

Het kan, zeker de eerste keer, even duren voordat je kilometers/verbruik etc in je app ziet. Even afsluiten en na 5 minuten weer proberen.

Het duurt allemaal even omdat de app contact zoekt met het BMW centrum, die gaat via de simkaart in de auto de gegevens ophalen middels bellen, die gegevens worden weer naar BMW gestuurd en daarna pas naar de app. Het vervelende is dat de app ook niet even meldt dat gegevens worden opgehaald o.i.d....echt een misser.

En in alle eerlijkheid: soms werkt het ook gewoon domweg niet en na een uurtje weer wel.
Na vijf dagen gebruik met mijn nieuwe telefoon zie ik nog niks in de app ;)

Ik gebruik nu maar gewoon de remote cockpit via de website (al staan daar ook geen activiteiten in maar wel de status van ramen en portieren()

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 30-08-2018 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:07
duderuud schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:03:
Dat klopt. Ik heb ook lang moeten zoeken voor ik de juiste had gevonden.

In Nederland is vaak het standaard uitrustingsniveau (veel) hoger dan in Duitsland. Bijvoorbeeld een M140i met lederen bekleding is in Duitsland lastig te vinden.
Dat was met mijn vorige auto (Ford Focus ST uit 2015) ook zo. De mijne had bijvoorbeeld gen cruise control ( 8)7 ) terwijl dat in Nederland standaard is.

Daarom goed zoeken.

En in Duitsland geldt hetzelfde als in Nederland: Gebruik common sense! Er staan bijvoorbeeld veel opgelapte schade auto's uit (voornamelijk) Amerika. Als de auto (erg) goedkoop is en bij een handelaar staat...wegblijven!

Ik heb wat meer uitgegeven door bij een BMW dealer te kopen met garantie. Is de kans op een miskoop veel kleiner.
Het verschil is dat er in Nederland bijna altijd gewerkt wordt met een pakket+losse opties. In Duitsland wordt ook nog veel verkocht met alleen losse opties. En dan krijg je van die vreemde configuraties zoals mijn 320. Wel een volledig M pakket en een hoop extra opties maar geen simpele bekerhouders en dimmende binnenspiegel 8)7 . Dat soort "hadden eigenlijk standaard op de auto moeten zitten" zitten altijd in een pakket maar los zijn ze nog behoorlijk prijzig.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• elmerblues
  • Laatst online: 05-07 16:11
Phusebox schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:17:
[...]

Na vijf dagen gebruik met mijn nieuwe telefoon zie ik nog niks in de app ;)

Ik gebruik nu maar gewoon de remote cockpit via de website (al staan daar ook geen activiteiten in maar wel de status van ramen en portieren()
En als je de app opent en een tijdje open laat staan? Ik bedoel dan echt een paar minuten. Eerste keer duurt altijd langer.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-08 08:23
Ik zie dat er een nieuwe 3-serie komt. In december mag ik een nieuwe auto rijden, maar die wordt dan toch 2019 geleverd. Mijn voorloopauto kan ik per maand verlengen.

BMW 318i met M-Pakket valt nu binnen mijn leasebudget. Met nog 40 euro te besteden.

Hebben jullie ervaring/zicht op wat de leaseprijsen doen bij nieuwe modellen? Het zou anders wel tof zijn om het nieuwe model te rijden. Deze wordt dan geleverd in Maart neem ik aan?

Het zou jammer zijn als de nieuwe dan niet binnen mijn leasbudget valt. En ik de oude niet meer kan bestellen O-)

[ Voor 11% gewijzigd door rspoe op 30-08-2018 12:43 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
rspoe schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:42:
Ik zie dat er een nieuwe 3-serie komt. In december mag ik een nieuwe auto rijden, maar die wordt dan toch 2019 geleverd. Mijn voorloopauto kan ik per maand verlengen.

BMW 318i met M-Pakket valt nu binnen mijn leasebudget. Met nog 40 euro te besteden.

Hebben jullie ervaring/zicht op wat de leaseprijsen doen bij nieuwe modellen? Het zou anders wel tof zijn om het nieuwe model te rijden. Deze wordt dan geleverd in Maart neem ik aan?

Het zou jammer zijn als de nieuwe dan niet binnen mijn leasbudget valt. En ik de oude niet meer kan bestellen O-)
Zal ongetwijfeld omhoog gaan door de WLTP!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• la_fusion
JoepW schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:54:
[...]

Dat zal specifiek zijn voor de 1 serie..
Ik heb de 3 series met alle gewenste opties (en dat waren in beise gevallen zo goed alle mogelijke :P ) makkelijk gevonden met beide ook een lage km stand. Beide bij een particulier / eerste eigenaar met alle boekjes aanwezig.
Na ja de combinatie alcantara + automaat + business navi was vrij beperkt in aanbod. Zeker als je dan ook nog andere wensen als estoril blauw meeneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rspoe
DennusB schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:46:
[...]

Zal ongetwijfeld omhoog gaan door de WLTP!
"BMW Nederland heeft er echter voor gekozen om de stijging van de bpm belasting voor een groot deel van het modelgamma volledig te compenseren, waardoor de klanten in 2018 niet geconfronteerd worden met hogere prijzen. Hierdoor hebben de verkoopresultaten er niet onder geleden."

https://www.kalfsbeekbmw....ompenseert-stijgende-bpm/

• Phusebox
rspoe schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:42:

Worden niet alle modellen altijd duurder dan de voorgaande? Maar tussen "prijzen beschikbaar voor nieuw model" en "oude model niet meer bestelbaar" zit meestal wel een overlap?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

NIeuwe modellen zijn vaak gunstiger in de lease dan als ze al wat ouder worden. Dus qua leaseprijs kan je goedkoper uit zijn.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Phusebox
Tylen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:09:
NIeuwe modellen zijn vaak gunstiger in de lease dan als ze al wat ouder worden. Dus qua leaseprijs kan je goedkoper uit zijn.
Ah wist ik niet, ik dacht eerder omgekeerd.

• MrFl0ppY
Ligt er denk ik aan hoe je er naar kijkt. Aan het einde van de levensduur van een model krijg je wel vaak end-of-life aanbiedingen waarin BOMVOLLE :') edities worden aangeboden voor een leuke prijs.

Het nieuwe model zal je dan waarschijnlijk wat kariger kunnen uitrusten.

• rspoe
MrFl0ppY schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:22:
Ligt er denk ik aan hoe je er naar kijkt. Aan het einde van de levensduur van een model krijg je wel vaak end-of-life aanbiedingen waarin BOMVOLLE :') edities worden aangeboden voor een leuke prijs.

Het nieuwe model zal je dan waarschijnlijk wat kariger kunnen uitrusten.
Ja nu is een M-Pakket mogelijk met een aantal opties.
Ik denk dat ik gewoon even wacht tot November :) de nieuwe 3-serie rijden is ook wel gaaf...

[ Voor 4% gewijzigd door rspoe op 30-08-2018 14:30 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:50
Eerste plaatjes van de dealer, volgende week woensdag ophalen 8)
G01G01

>> Signature?

• Phusebox
ChiLLeR schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:18:
[afbeelding][afbeelding]
Dikke bak hoor. Privé?

Ging gisteren mijn navigatie updaten... dacht ik. 30 GB download done. 32 GB USB stick erin; oh die is maar 29 GB. |:( Nu dus eerst maar een nieuwe USB stick kopen alleen om de navigatie te updaten... Of kun je het ook op je telefoon zetten en dan als storage aansluiten? (Voordeel van Android hopelijk)

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 31-08-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
duderuud schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:15:
[...]

Omdat de 6 cilinder aan het uitsterven is (iig bij de 1 serie) juist de M140i gekocht.
Genieten zo lang het nog kan!

PS. Je pikt een bijna nieuwe op vanaf 30k in Duitsland. Reken er 5-7k bij aan importkosten en je hebt een bommetje voor de helft van de (NL) nieuwprijs.
Met teruggedraaide teller ja. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:46

Eagle Creek

Breathing security

duderuud schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:15:
[...]

Omdat de 6 cilinder aan het uitsterven is (iig bij de 1 serie) juist de M140i gekocht.
Genieten zo lang het nog kan!

PS. Je pikt een bijna nieuwe op vanaf 30k in Duitsland. Reken er 5-7k bij aan importkosten en je hebt een bommetje voor de helft van de (NL) nieuwprijs.
Maar is dat "all there's to it"? Je rijdt de grens over, loopt bij een dealer naar binnen en tikt in NL nog 7k erbij? En dan nog ben je 37K goedkoper uit dan in NL??

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:30
Phusebox schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:15:
[...]

Ah wist ik niet, ik dacht eerder omgekeerd.
Nieuwe modellen zijn vaak iets gunstiger in de lease omdat zodra deze uit de lease lopen (gem na 4 jaar), dit model nog steeds het meest actuele model is, wat enigzins positieve impact heeft op de restwaarde.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
rspoe schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:30:
[...]
Ja nu is een M-Pakket mogelijk met een aantal opties.
Ik denk dat ik gewoon even wacht tot November :) de nieuwe 3-serie rijden is ook wel gaaf...
Mijn dealer gaf aan te verwachten dat mijn 3 als nieuw model minimaal 10k duurder zou uitvallen bij gelijke uitrusting (330i).

Opzich niet heel vreemd, want als je naar prijzen van jaar geleden kijkt waren deze uitvoeringen ook flink duurder dan nu. Er zit echt veel korting op momenteel. Uitloopmodelletje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Eagle Creek schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:14:
[...]

Maar is dat "all there's to it"? Je rijdt de grens over, loopt bij een dealer naar binnen en tikt in NL nog 7k erbij? En dan nog ben je 37K goedkoper uit dan in NL??
Je vergelijkt nu bijna nieuw met nieuw. De M135i stond met alle opties zoals ik ze wilde maar op 1 plek 2e hands te koop. Vergelijkbaar qua kilometerstand en uiteindelijk scheelde het zo'n 5k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Als je grondig vooraf onderzoek doet is de kans nihil! Adv het chassisnummer de onderhoudshistorie bij BMW opvragen en je weet redelijk hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12

IQM

Phusebox schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:30:
[
Ging gisteren mijn navigatie updaten... dacht ik. 30 GB download done. 32 GB USB stick erin; oh die is maar 29 GB. |:( Nu dus eerst maar een nieuwe USB stick kopen alleen om de navigatie te updaten... Of kun je het ook op je telefoon zetten en dan als storage aansluiten? (Voordeel van Android hopelijk)
NBT (Next Best Thing) heeft tenminste 64GB USB nodig. Het is overigens niet nodig dat de USB stick leeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
JoepW schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:58:
[...]

Als je grondig vooraf onderzoek doet is de kans nihil! Adv het chassisnummer de onderhoudshistorie bij BMW opvragen en je weet redelijk hoe het zit.
Vaak wordt er ook geimporteerd met schade zodat de BPM erg laag is, vervolgens de auto gerepareerd en te koop aangeboden. Kwestie van de BPM checken op het kenteken en vergelijken met andere vergelijkbare auto's om te zien wat de BPM hoort te zijn. Tevens kun je vaker ook nog zien dat als de auto geimporteerd is en eerst een paar maanden niet te koop is aangeboden die tijd wss is gebruikt om de auto te repareren. En ja inderdaad onderhoudsboekjes, als die ontbreken sowieso ver weg blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Scrtz schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:14:
Vaak wordt er ook geimporteerd met schade zodat de BPM erg laag is, vervolgens de auto gerepareerd en te koop aangeboden. Kwestie van de BPM checken op het kenteken en vergelijken met andere vergelijkbare auto's om te zien wat de BPM hoort te zijn. Tevens kun je vaker ook nog zien dat als de auto geimporteerd is en eerst een paar maanden niet te koop is aangeboden die tijd wss is gebruikt om de auto te repareren. En ja inderdaad onderhoudsboekjes, als die ontbreken sowieso ver weg blijven.
Toen ik mijn auto liet importeren door een bevriende Automakelaar had ik zelf een rest BPM van € 3.800,- uitgerekend. Hij kwam echter op een bedrag van € 2.400,- Er zijn meerdere berekeningen toegestaan en hij kiest -uiteraard- altijd de voordeligste. In mijn geval was het zo dat hoe meer opties je op de auto hebt hoe minder rest BPM er verschuldigd is. En ja, soms wordt ook een lagere cataloguswaarde opgegeven maar met bijna € 125.000,- oorspronkelijke cataloguswaarde voor een F11 hebben we die ook niet aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
IQM schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:50:
[...]

NBT (Next Best Thing) heeft tenminste 64GB USB nodig. Het is overigens niet nodig dat de USB stick leeg is.
Daarnaast wil de downloadtool van BMW ook nog perse een FAT32 partitie 8)7 Als je wel een externe schijf hebt maar geen 64GB USB stick, kun je handmatig naar de juiste folder gaan(C:\Users\<username>\bmw-dlm\dl) en het zip bestand kopieren naar de USB schijf. Je bent dan niet gelimiteerd aan FAT32 of het uitpakken van het zip bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Phusebox schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:30:
[...]
Ik gebruik zelf eem 64 GB stick, maar iemand schreef hier ooit in het topic, dat je de uitgepakte bestanden ook over meerdere sticks kan verdelen en dat de auto dan zelf om een nieuwe stick vraagt, om mee verder te gaan.
Nu kost een 64 GB stick tegenwoordig ook weer niet de wereld, maar als je haast hebt is verdelen misschien een optie.
Mijn laatste update-op-stick is precies 34.756.227.072 bytes groot; 32,3 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Toff schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:38:
[...]

Ik gebruik zelf eem 64 GB stick, maar iemand schreef hier ooit in het topic, dat je de uitgepakte bestanden ook over meerdere sticks kan verdelen en dat de auto dan zelf om een nieuwe stick vraagt, om mee verder te gaan.
Nu kost een 64 GB stick tegenwoordig ook weer niet de wereld, maar als je haast hebt is verdelen misschien een optie.
Mijn laatste update-op-stick is precies 34.756.227.072 bytes groot; 32,3 GB.
Hmm zal eens zoeken hoe dat zit. Thanks.

Ja nee een 64gb USB stick is de wereld niet. Ik vroeg me ook af of ik het niet gewoon op mijn telefoon kan zetten en dan die met USB aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

IQM schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:04:
[...]

Toen ik mijn auto liet importeren door een bevriende Automakelaar had ik zelf een rest BPM van € 3.800,- uitgerekend. Hij kwam echter op een bedrag van € 2.400,- Er zijn meerdere berekeningen toegestaan en hij kiest -uiteraard- altijd de voordeligste. In mijn geval was het zo dat hoe meer opties je op de auto hebt hoe minder rest BPM er verschuldigd is. En ja, soms wordt ook een lagere cataloguswaarde opgegeven maar met bijna € 125.000,- oorspronkelijke cataloguswaarde voor een F11 hebben we die ook niet aangepast.
Ik heb vrij veel onderzoek gedaan naar de goedkoopste BPM berekening. Lang verhaal kort: Gebruik gewoon http://www.autotelex.nl/autoimport
Kost je €20 maar je krijgt de goedkoopste bpm berekening en het is zo gepiept.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Phusebox schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:40:
[...]

Hmm zal eens zoeken hoe dat zit. Thanks.

Ja nee een 64gb USB stick is de wereld niet. Ik vroeg me ook af of ik het niet gewoon op mijn telefoon kan zetten en dan die met USB aansluiten.
Overigens is mijn 64 GB stick gewoon NTFS geformatteerd en dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
IQM schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:04:
[...]

Ja oke, maar vaak zijn t dan bpm bedragen van 4-600 euro ipv ~4k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat een lulkoek, als je met een blinddoek om voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten misschien (ok, dat klinkt wel erg Nederlands ja :p) Maar als je niet helemaal van gisteren bent en goed oplet, zoals je sowieso moet doen bij elke gebruikte auto, koop je echt niet zomaar de kat in de zak.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betwijfel eerlijk gezegd of je teruggedraaide kilometerstanden zo goed ziet. Als ik naar mijn F20 uit 2013 kijk die nu bijna 150.000km gelopen heeft dan zijn er vrijwel geen aanwijzingen dat die al zoveel gelopen heeft. Vroeger zag je het nog wel terug in het interieur, maar een nieuw matje voor de bestuurder en het ziet er weer vrij nieuw uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

fsfikke schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:23:
[...]

Wat een lulkoek, als je met een blinddoek om voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten misschien (ok, dat klinkt wel erg Nederlands ja :p) Maar als je niet helemaal van gisteren bent en goed oplet, zoals je sowieso moet doen bij elke gebruikte auto, koop je echt niet zomaar de kat in de zak.
Dat bericht van teruggedraaide tellers kwam van een samenwerkingsverband uit de Nederlandse autobranche.
Je kon het ook lezen als "Oei oei! Auto's uit buitenland zijn eng! Koop Nederlandse auto's!!"
:+

Het is heel simpel als je het mij vraagt...
Een auto kopen voor een wel érg lage prijs bij een Duitse louche handelaar is riskant. Kans op teruggedraaide tellers of erger, een opgeknapte schade-auto. Koop een auto bij een Duitse merkdealer (met garantie) en die kans is vele malen kleiner.

Verander "Duitse" voor "Nederlandse" als je wilt, conclusie bijft hetzelfde :)

Er is echter wel één verschil. Als je in Nederland een Duitse import auto koopt dan heeft er een partij tussen gezeten, degene die de auto geïmporteerd heeft.
Dat heeft 2 nadelen:
- Die partij wil ook geld verdienen
- Die partij kan met de tellerstand klooien

Doe het daarom zelf. Zeker bij jonge auto's stelt het niks voor. Als je maar de juiste papieren meekrijgt is het keuren bij de RDW maar een formaliteit.
En het is ook leuk om het zelf te doen :) Ik heb 1 motor en 2 auto's zelf geïmporteerd en koop niet snel meer een Nederlandse auto...

Edit
Nog een paar tips als je niet bij een dealer wil kopen:
- Nooit een "re-import" kopen!
- Vraag ALTIJD om het chassisnummer. Als ze die niet willen geven, ren hard weg!
- Chassisnummer Googlen!

Mooi voorbeeld:
Vorig jaar wel een hele mooie 340i voor een mooi prijsje gevonden op mobile.de
Na lang aandringen chassisnummer gekregen. Er leek op Google niks te vinden tot ik een dode link vond naar een USA auction website (bijna alle schade auto's in Amerika worden te koop aangeboden op auction sites door voornamelijk verzekeringsmaatschappijen).
Die dode link zat nog wel in de Google cache. Was een schade auto maar de foto's werkte niet in die cached versie van die site.
Ik kon echter de link van die foto's wel weer openen, de advertentie was namelijk wel verwijderd maar de foto's stonden nog op de server.

Wat bleek, die 340i had een enorme frontale klapper gemaakt. Gigantische schade, hele voorkant was zo ongeveer weg :X :X

Doe dus goed onderzoek, het loont de moeite.

[ Voor 24% gewijzigd door duderuud op 01-09-2018 10:21 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

duderuud schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 10:03:
[...]
.....Doe het daarom zelf. Zeker bij jonge auto's stelt het niks voor. Als je maar de juiste papieren meekrijgt is het keuren bij de RDW maar een formaliteit.
En het is ook leuk om het zelf te doen :) Ik heb 1 motor en 2 auto's zelf geïmporteerd en koop niet snel meer een Nederlandse auto...
Ik doe het net ff anders. Ik zoek een auto uit in duitsland en laat die importeren door mijn garage (waar ik al 10 jaar klant ben) en de garage checkt de auto eerst 'op papier' (onderhoudshistorie en zo) en keurt de auto ter plekke in duitsland (niet goed is no deal en geen kosten) en vervolgens betaal ik naast BPM en zo een vergoeding voor het transport en voor garantie. Werkt perfect en zo heb ik al ca. 10 auto's gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

JoepW schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 10:13:
[...]
Ik doe het net ff anders. Ik zoek een auto uit in duitsland en laat die importeren door mijn garage (waar ik al 10 jaar klant ben) en de garage checkt de auto eerst 'op papier' (onderhoudshistorie en zo) en keurt de auto ter plekke in duitsland (niet goed is no deal en geen kosten) en vervolgens betaal ik naast BPM en zo een vergoeding voor het transport en voor garantie. Werkt perfect en zo heb ik al ca. 10 auto's gekocht.
Dat kan natuurlijk ook. Kost je alleen wat meer. Dat is gewoon een afweging die ieder op zich moet maken.
Voor mij is het een sport/hobby om voor zo min mogelijk geld een goede auto te kopen.
Er zit nog een nadeeltje aan, je moet zo'n 1-2 weken wachten tot je met je nieuwe auto kan rijden. Maar dat heb ik er wel voor over.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Mogen we jouw en @DuvelDuvel feliciteren met de (ver)koop?!

Grappig, ik had het er gisteren net met mijn broer over dat het ook echt wat voor hem zou zijn.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
bombadil schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:39:
[...]

Mogen we jouw en @DuvelDuvel feliciteren met de (ver)koop?!

Grappig, ik had het er gisteren net met mijn broer over dat het ook echt wat voor hem zou zijn.
De auto is - als het goed - is verkocht inderdaad, maar niet aan @DuvelDuvel voor zo ver ik weet :+

Vrijdag 330i halen en zaterdag wordt ie opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Waarom heeft er niemand interesse in een F11 530D LCI? Handelswaarde van 20k, te koop voor 23k... Bod van 12k en 15,5k! Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diesel en te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:49

_Arthur

blub

The_MAN schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:03:
Waarom heeft er niemand interesse in een F11 530D LCI? Handelswaarde van 20k, te koop voor 23k... Bod van 12k en 15,5k! Jammer...
Heeft ie een adaptief onderstel? Niet dat ik echt iets anders zoek... maar toch 8)

[ Voor 8% gewijzigd door _Arthur op 01-09-2018 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 23:22
Op internet wordt ik niet veel wijzer en ik ben ook niet bepaald thuis in dit soort gebeuren. Ik heb een BMW 118i uit 2005 in bezit en ik zou graag iets meer performance eruit halen zonder dat dit negatief effect heeft op de levensduur van het motorblok ed.

Ik ben wezen Googlen maar ik word niet veel wijzer van wat ik met een auto als dit zou kunnen doen, voornamelijk omdat ik meestal iets lees over de 118d. Mochten jullie niet aanraden iets te doen qua performance, dan zou ik wel graag wat aan het uiterlijk van de wagen willen doen om haar een sportievere uitstraling te geven. Enige tips hoe te beginnen? Ik heb echt geen flauw idee wat er te vinden is qua aftermarket parts.

Verder lijkt het me ook mooi om er Angel Eyes in te laten bouwen, maar ik lees op internet dat het beter is om zoiets niet te doen. Enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 10:33
LostInNight schreef op zondag 2 september 2018 @ 00:17:
Op internet wordt ik niet veel wijzer en ik ben ook niet bepaald thuis in dit soort gebeuren. Ik heb een BMW 118i uit 2005 in bezit en ik zou graag iets meer performance eruit halen zonder dat dit negatief effect heeft op de levensduur van het motorblok ed.
Ik kan je niet helpen maar extra performance komt nooit gratis. Banden, remmen, versnellingsbak, etc.
Verder lijkt het me ook mooi om er Angel Eyes in te laten bouwen, maar ik lees op internet dat het beter is om zoiets niet te doen. Enig advies?
Nee. Gewoon nee.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 22:58

d0s

sssst

Nee. Gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Het is natuurlijk het een of het ander :)

https://www.procartuning....-118i-e81-e87-143-pk.html

12pk meer (155 vs 143) weet men uit dat blok te porren).
Ik ben wezen Googlen maar ik word niet veel wijzer van wat ik met een auto als dit zou kunnen doen, voornamelijk omdat ik meestal iets lees over de 118d. Mochten jullie niet aanraden iets te doen qua performance, dan zou ik wel graag wat aan het uiterlijk van de wagen willen doen om haar een sportievere uitstraling te geven. Enige tips hoe te beginnen? Ik heb echt geen flauw idee wat er te vinden is qua aftermarket parts.

Zoiets kan je overwegen: https://www.dejavucars.nl...e87e81-2004-2007-oem.html

En eventueel wat verlagingsveren: https://www.stroevemotorsport.nl/Alle/Onderstel/BMW/1_serie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 23:22
En waarom nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
_Arthur schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:47:
[...]

Heeft ie een adaptief onderstel? Niet dat ik echt iets anders zoek... maar toch 8)
Nee, dat dan weer net niet... https://link.marktplaats.nl/m1316871753
Zijn genoeg mensen die een 5-serie niet te groot vinden en ook diesel is niet voor iedereen een probleem uiteraard… maar ben bang dat de vraag naar diesel helaas wel kleiner is geworden… Ik weet niet wat er fijner rijdt dan een 6 in lijn diesel van BMW, maar ja, ik ben dan ook niet helemaal objectief meer denk ik ;)

[ Voor 51% gewijzigd door The_MAN op 02-09-2018 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

_Arthur schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:15:
[...]

Het is natuurlijk het een of het ander :)

https://www.procartuning....-118i-e81-e87-143-pk.html

12pk meer (155 vs 143) weet men uit dat blok te porren).
Dat ga je echt niet merken. Een atmosferische benzinemotor krijg je gewoon nauwelijks echt sneller met een tune of 'mods'.
Zonde van je geld, kan je beter in een andere auto steken als je het vermogen echt zo mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Radiant schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:27:
Dat ga je echt niet merken. Een atmosferische benzinemotor krijg je gewoon nauwelijks echt sneller met een tune of 'mods'.
Zonde van je geld, kan je beter in een andere auto steken als je het vermogen echt zo mist.
Mij hoef je niet te overtuigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Helaas weer een nieuw probleem met Mn E81.
Als ik achteruit heb gereden dan is het stationair toerental enorm instabiel. Het varieert tussen 500 en 1200 rpm en gaat dan constant op en neer. Als ik weer gas geef is het probleem weg. Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

De linker kant van de stadsverlichting / angel eyes van mijn e89 is defect. Nu ik deze toch vervangen moet, wil ik graag naar een lamp met een kleurtemperatuur die beter past bij de xenon verlichting van de Z4.
Het hoeft van mij geen led te zijn, als de kleurtemperatuur maar beter past.

Zijn er setjes die jullie aanraden hiervoor? Ik zie namelijk heel veel verschillende lampen die worden aangeboden, waardoor ik door de bomen het bos ook niet meer zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ik vind het nooit zo'n succes die niet-OEM lampen, ook al past het beter bij qua kleur temperatuur. Ik zou lekker bij de OEM versie blijven, het wordt al snel zo sjonnie namelijk.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 22:37
ChiLLeR schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:31:
Ik vind het nooit zo'n succes die niet-OEM lampen, ook al past het beter bij qua kleur temperatuur. Ik zou lekker bij de OEM versie blijven, het wordt al snel zo sjonnie namelijk.
Precies, gewoon OEM houden, is meestal het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
The_MAN schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:08:
[...]

Nee, dat dan weer net niet... https://link.marktplaats.nl/m1316871753

[...]

Zijn genoeg mensen die een 5-serie niet te groot vinden en ook diesel is niet voor iedereen een probleem uiteraard… maar ben bang dat de vraag naar diesel helaas wel kleiner is geworden… Ik weet niet wat er fijner rijdt dan een 6 in lijn diesel van BMW, maar ja, ik ben dan ook niet helemaal objectief meer denk ik ;)
Handelswaarde 20? Als de handel dat biedt zou ik daar gelijk op ingaan. Particulier ga je er niet meer voor krijgen.

Zwaar, diesel, import en simpelweg te duur geprijsd. Voor minder is er ook 530d te koop met garantie.

Particulier is lastige markt in deze prijscategorie.

Mijn 316i was de goedkoopste met M pakket, goed uitgerust, origineel NL auto en zit nog half jaar BMW garantie op. Uiteindelijk toch ook meer water (euro’s) bij de wijn moeten doen dan initieel gehoopt. Maargoed. Nog altijd iets meer gekregen dan wat handel zou bieden verwacht ik. En de persoon die mijn auto heeft gekocht had nooit een mooiere gevonden voor dit geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 09:02
ChiLLeR schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:18:
[afbeelding][afbeelding]
Dikke bak.
Ik schaam me een beetje om het te moeten vragen, maar, X5?
Ik zie bij de nieuwe modellen het verschil slecht |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

234FaTaLiTy schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:10:
Dikke bak.
Ik schaam me een beetje om het te moeten vragen, maar, X5?
Ik zie bij de nieuwe modellen het verschil slecht |:(
X3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 09:02
@_Arthur Tussen die 2 zat ik dus te dubben. Verschil wordt steeds minder i.m.o. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
VidaR-9 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:56:
[...]

Handelswaarde 20? Als de handel dat biedt zou ik daar gelijk op ingaan. Particulier ga je er niet meer voor krijgen.

Zwaar, diesel, import en simpelweg te duur geprijsd. Voor minder is er ook 530d te koop met garantie.

Particulier is lastige markt in deze prijscategorie.

Mijn 316i was de goedkoopste met M pakket, goed uitgerust, origineel NL auto en zit nog half jaar BMW garantie op. Uiteindelijk toch ook meer water (euro’s) bij de wijn moeten doen dan initieel gehoopt. Maargoed. Nog altijd iets meer gekregen dan wat handel zou bieden verwacht ik. En de persoon die mijn auto heeft gekocht had nooit een mooiere gevonden voor dit geld.
Ik ben nog geen 530D LCI met vergelijkbare opties en km's tegengekomen voor minder dan de 23k waar hij nu voor staat anders. Maar ik weet dat het een lastige auto is om particulier te verkopen...

We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
The_MAN schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:01:
[...]

Ik ben nog geen 530D LCI met vergelijkbare opties en km's tegengekomen voor minder dan de 23k waar hij nu voor staat anders. Maar ik weet dat het een lastige auto is om particulier te verkopen...

We gaan het zien...
Succes in ieder geval. Vooral geen haast hebben. Je moet net iemand treffen die specifiek op zoek is naar een LCI en een paar van jou opties. Dat kan even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:30
Vinden jullie die steeds grotere nieren mooi? Het lijkt net alsof het twee neusgaten zijn die steeds groter worden en lijkt op een varken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Jeanke117 schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:56:
Vinden jullie die steeds grotere nieren mooi? Het lijkt net alsof het twee neusgaten zijn die steeds groter worden en lijkt op een varken?
Ik ben er niet zo'n fan van. Ze worden steeds verticaler ook lijkt het, terwijl ik juist breder en horizontaler mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
De nieren worden helaas alleen maar groter en lomper idd. Ze krijgen steeds meer een uitstraling van "hier ben ik". Ach ik word oud denk ik :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:01

Theimon

Snapte!?

Dat vinden ze in China mooi en ik ben bang dat het designteam van de grote merken hun oren steeds meer naar die markt zullen laten hangen.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 23:21
Of het zijn gewoon stijlelementen die als 'eigen' worden gezien en dus steeds prominenter worden. Voorbeelden genoeg, ook bij merken die niet tot nauwelijks verkocht worden in china. Maar designteams beschuldigen van chinese beinvloeding is idd een veel leukere smoes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

ChiLLeR schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:31:
robpol schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:14:
[...]

Precies, gewoon OEM houden, is meestal het mooist.
Misschien inderdaad gewoon beter om het OEM te houden en gewoon een standaard H8 lampjes te kopen en vervangen. Ik heb ook geen zin in gedoe met lampjes die niet goed werken etc...
Dus maar even ergens een normale H8 lamp scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
VidaR-9 schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:56:
[...]

Succes in ieder geval. Vooral geen haast hebben. Je moet net iemand treffen die specifiek op zoek is naar een LCI en een paar van jou opties. Dat kan even duren.
Ja, dat is nogal een probleem… verhuis vrijdag naar de VS :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
The_MAN schreef op maandag 3 september 2018 @ 23:14:
[...]
Ja, dat is nogal een probleem… verhuis vrijdag naar de VS :D
Dan zou ik die 15.5k maar snel pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Toff schreef op maandag 3 september 2018 @ 23:45:
[...]

Dan zou ik die 15.5k maar snel pakken...
Heb goede hoop, nu een serieus bod van 18k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
The_MAN schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 07:57:
[...]

Heb goede hoop, nu een serieus bod van 18k.
Zou ik zeker niet laten lopen, toen ik naar VS verhuisde ook mijn 325i proberen te verkopen particulier, uiteindelijk heb ik hem maar in NL laten staan want kon het niet verkroppen dat hij anders voor zo weinig geld weg ging :P Paar jaar later toch maar ingeruild maar nog steeds spijt dat ik hem toch heb weggedaan.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
ChiLLeR schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:29:
[...]

Zou ik zeker niet laten lopen, toen ik naar VS verhuisde ook mijn 325i proberen te verkopen particulier, uiteindelijk heb ik hem maar in NL laten staan want kon het niet verkroppen dat hij anders voor zo weinig geld weg ging :P Paar jaar later toch maar ingeruild maar nog steeds spijt dat ik hem toch heb weggedaan.
Ja, ik heb ook geen keus, moet er in de VS weer een auto voor terugkopen, dus het is of iets minder, of niet uit huis in de VS! :o

Vandaag nog langs BMW specialist geweest, die heeft wel interesse, maar wil zelf ook €3000 erop verdienen, de dealer heeft hem nog te koop gezet in hun interne netwerk. Als dat niets wordt, dan maar voor €18k... of meer, was 1e bod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

The_MAN schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:08:
Diesel is uit inderdaad. Een kopersmarkt als je particulier wat meer KM`s maakt.
En vijf-serie is voor sommigen te 'poenerig op de parkeerplaats (al staat daarnaast dan een gloednieuwe Golf welke wel kan).. Beige interieur is ook niet iedereens vriend gebruikt maar ziet er hier goed uit.

Wat ik mis is de (recente) onderhoudsgeschiedenis in de advertentie (niet enkel de foto).De ene foto zegt 15/8 beurt gehad, andere '11/2018 beurt nodig'.. :?
Verder mooie advertentie, veel én goede foto`s. Ik zou kwa prijs zakken als je echt maar tot vrijdag hebt.
Misschien verkoop via betrouwbare kennis terwijl jij al in US zit?

Wat is overigens het brandende rode lampje onder de temperatuurmeter van de olie/ kvs? Hoort dat te branden?

[ Voor 19% gewijzigd door bombadil op 04-09-2018 23:04 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Streskip
  • Laatst online: 00:34
Gisteren m'n vader eindelijk overgehaald om mee te gaan naar de Nurburgring, hij vond het erg spannend (zacht uitgedrukt :+ ). Ik was er met de BMW nog niet overheen geweest dus ik had ook wel gezonde spanning, alles is goed gegaan en heb 'm eindelijk echt lekker aan de tand kunnen voelen. Qua drukte viel het alles mee, overdag was er wel een soort evenement met allemaal driving experiences, toen dat afgelopen was mochten de toeristen los (en dat gingen ze!). Heb me ogen weer uitgekeken, héél veel M spul :9~

Lang leven de fotografen langs de kant _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1860/43569333745_2ff66a54a7_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1868/43760648744_293acc7557_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1846/43569338885_83d51a2ccf_b.jpg

M'n vader is daarna met zijn eigen auto gegaan met mij ernaast, zo kon ik zijn zenuwen wat afnemen door hem door het circuit heen te praten. Erna ging die solo oOo Echt een aanrader voor iedereen hier om het in ieder geval een keer te doen, het is echt geweldig!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

No way dat ik dat ooit doe met mijn eigen auto. Ik zou het dus nooit aanraden. Je kan zelf zo voorzichtig mogelijk doen, andere doen dat niet. En je bent niet verzekerd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Tylen schreef op woensdag 5 september 2018 @ 07:15:
No way dat ik dat ooit doe met mijn eigen auto. Ik zou het dus nooit aanraden. Je kan zelf zo voorzichtig mogelijk doen, andere doen dat niet. En je bent niet verzekerd etc.
Dit dus... Heb het wel eens overwogen, maar als je je een beetje inleest kom je tig verhalen tegen van mensen die hun mooie (dus onverzekerde) bolide door anderen in de prak hebben zien rijden. Je kunt schade op niemand verhalen, niet op het circuit, en ook niet op degene die de schade veroorzaakt, hoe debiel hij of zijn ook gereden heeft.

Natuurlijk, iedereen kent het trucje om je beschadigde wagen net buiten het circuit tegen een boom te parkeren. Maar de verzekeringsmaatschappijen kennen dat trucje inmiddels ook.

Misschien met een 20 jaar oude afgetrapte Golf, maar m'n BMW zal nooit op die baan komen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Meerdere malen gedaan de afgelopen jaren met meerdere verschillende auto's maar het zo maar aanraden aan iemand anders zou ik ook niet doen. Het moet wel een bewuste keuze zijn die je maakt, anders dan op een willekeurig circuit wat veel moderner is. Lijkt mij alleen niet helemaal het topic om daar de discussie over aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

bombadil schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:22:
[...]

Wat is overigens het brandende rode lampje onder de temperatuurmeter van de olie/ kvs? Hoort dat te branden?
Dat is het gordellampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lijkt me ook gaaf om te doen, maar inderdaad, no way dat ik dat risico zou nemen. Zelfs niet met een oud wrak, want buiten blikschade is jouw auto niet gemaakt voor dit soort gebruik en draag je ook geen helm etc.

Heb wel een keer een dagje (met instructeurs) op Zandvoort gereden in diverse auto's en dat was wel gaaf om te doen. Zeker toen 1 instructeur doorhad dat ik wel wat harder kon en wilde dan de rest van de groep en we samen even in een 1 serie en Porsche GT2 de limiet op hebben gezocht (mijn limiet wel te verstaan).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ChiLLeR
The_MAN schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:59:
[...]

Ja, ik heb ook geen keus, moet er in de VS weer een auto voor terugkopen, dus het is of iets minder, of niet uit huis in de VS! :o
Maar in de VS is het dan wel weer erg leuk shoppen voor auto's!

Zojuist de nieuwe wagen opgehaald _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HL3Z8aAZnciDONLL8exJ8mMe/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H51C26hSFhzlFwaXLY2JtcwH/thumb.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door ChiLLeR op 05-09-2018 16:52 ]

>> Signature?

• The_MAN
ChiLLeR schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:48:
[...]

Maar in de VS is het dan wel weer erg leuk shoppen voor auto's!

Zojuist de nieuwe wagen opgehaald _/-\o_
[afbeelding][afbeelding]
Strakke bak!

Wat me opvalt is dat er weinig X3en te koop staan. En weinig wagens met 100k miles. Wil ik wel kopen, Amerikaan niet zo snel...

• The_MAN
bombadil schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:22:
[...]

Diesel is uit inderdaad. Een kopersmarkt als je particulier wat meer KM`s maakt.
En vijf-serie is voor sommigen te 'poenerig op de parkeerplaats (al staat daarnaast dan een gloednieuwe Golf welke wel kan).. Beige interieur is ook niet iedereens vriend gebruikt maar ziet er hier goed uit.

Wat ik mis is de (recente) onderhoudsgeschiedenis in de advertentie (niet enkel de foto).De ene foto zegt 15/8 beurt gehad, andere '11/2018 beurt nodig'.. :?
Verder mooie advertentie, veel én goede foto`s. Ik zou kwa prijs zakken als je echt maar tot vrijdag hebt.
Misschien verkoop via betrouwbare kennis terwijl jij al in US zit?

Bedankt voor de feedback, ik doe een beurt als hij hem nodig heeft, 15/8 was een olie beurt, 11/2018 heeft ie remvloeistof en APK nodig. Denk dat ik hem morgen kwijt kan voor 18k, anders gaat hij naar een garage die hem een tijdje in de etalage zet. We gaan het zien. Morgen weet ik meer ;)

• ChiLLeR
The_MAN schreef op donderdag 6 september 2018 @ 00:38:
[...]

Strakke bak!

Wat me opvalt is dat er weinig X3en te koop staan. En weinig wagens met 100k miles. Wil ik wel kopen, Amerikaan niet zo snel...
Duitse auto's zijn niet heel populair in Amerika, het zijn voor hun dure 'premium' auto's en de X3 vind men voornamelijk erg klein. Ik denk dat als je naar X5en zoekt dat je er al wel meer van vindt.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Rijden hier anders genoeg BMW's rond. En kom ook genoeg BMW dealers tegen.
Maar X5 is hier ook een "wives-shopping" car. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ea0dCBa.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Rivanov op 07-09-2018 03:54 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heeft er iemand ervaring met rijden op zomerbanden in de winter, met winters weer in Nederland (dus niet wintersport)?

Ik heb bij al mijn FWD auto's nog zomerbanden gehad maar de leasemaatschappij ziet mij liever op zomerbanden doorrijden dan dat ik zelf, desnoods een door hen aangewezen merk en bij goedgekeurd garage, winterbanden laat monteren.

Enige optie van hen uit is een overpriced upgrade van mijn contract...
Wordt waarschijnlijk lachen met de slecht geteste oude Hankooks die BMW er onder heeft gelegd :x
Voordeel is de kleine maat banden die ik eronder heb: 205/55R16

Ik ga wel zien hoe ver ik kom deze winter. Of niet natuurlijk.

In ander nieuws:

"Hey BMW" stem assistent komt eraan:
https://www.apparata.nl/n...-gesprek-voeren-28062/amp

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 07-09-2018 05:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 22:37
Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 05:50:
Heeft er iemand ervaring met rijden op zomerbanden in de winter, met winters weer in Nederland (dus niet wintersport)?

Ik heb bij al mijn FWD auto's nog zomerbanden gehad maar de leasemaatschappij ziet mij liever op zomerbanden doorrijden dan dat ik zelf, desnoods een door hen aangewezen merk en bij goedgekeurd garage, winterbanden laat monteren.

Wordt waarschijnlijk lachen met de slecht geteste oude Hankooks die BMW er onder heeft gelegd :x

Je kunt gewoon zelf winterbanden er op laten leggen, daar hoeft de leasemaatschappij toch niks van te weten?

Vorige winter heb ik op zomerbanden gereden, maar dat was drama toen het flink had gesneeuwd. Ik ben nog lekker uitgelachen door mijn schoonfamilie toen ik hun oprit niet meer af kwam (gewoon nul tractie). Inmiddels de E60 ingeruild voor een E92, maar daar heb ik laatst wel een setje 17 inch velgen met winterbanden bij gekocht. Een 19 inch breedset met Pilot Super Sport erop gaat niet echt een succes zijn in de sneeuw. Maar het hangt er natuurlijk enorm van af wat voor winter we krijgen. Naar mijn mening zijn winterbanden in Nederland alleen nuttig als het heeft gesneeuwd, al het andere weer is prima te doen met zomerbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Yes!!! Weer een nieuw spraaksysteem!

Waarom ook iets dat al bestaat en bewezen werkt overnemen terwijl je het ook zelf met veel moeite kunt gaan doen?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
robpol schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 07:54:
[...]

Je kunt gewoon zelf winterbanden er op laten leggen, daar hoeft de leasemaatschappij toch niks van te weten?

Vorige winter heb ik op zomerbanden gereden, maar dat was drama toen het flink had gesneeuwd. Ik ben nog lekker uitgelachen door mijn schoonfamilie toen ik hun oprit niet meer af kwam (gewoon nul tractie). Inmiddels de E60 ingeruild voor een E92, maar daar heb ik laatst wel een setje 17 inch velgen met winterbanden bij gekocht. Een 19 inch breedset met Pilot Super Sport erop gaat niet echt een succes zijn in de sneeuw. Maar het hangt er natuurlijk enorm van af wat voor winter we krijgen. Naar mijn mening zijn winterbanden in Nederland alleen nuttig als het heeft gesneeuwd, al het andere weer is prima te doen met zomerbanden.
Helaas. Ze zeggen dat alle schades daarna voor eigen risico zijn als ik dat doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Ik rij nu sinds 2004 BMW en ik heb altijd winterbanden gehad. Onze buurvrouw had ook een 1 serie op zomerbanden omdat ze dachten: 'dat het wel los zou lopen.' Na twee keer helpen haar auto uit het parkeervak te duwen en een keer achterstevoren op de weg gestaan te hebben was de maat vol en had ze er winterbanden onder.

[edit:] Vraag de leasemaatschappij eens hoe het zit met de schades als je op zomerbanden geslipt bent?

Als ik jou was zou ik nu op MP gaan kijken naar een setje originele BMW stalen velgen (met wieldoppen) met winterbanden maat 205/55R16. Zorg dat ze niet te oud zijn en minimaal 5,5-6mm profiel. Dat kost je de kop niet. Je kunt kijken naar velgen voor de 1 en 3 serie. Met wat zoeken betaal je minder dan € 200,- Waarschijnlijk moet je ook een (BMW) krik en wielmoersleutel aanschaffen omdat die niet meer standaard in de auto zitten.

Je rijdt door op de zomerbanden totdat het weerbericht sneeuw opgeeft. Wielen wisselen is een fluitje van een cent, dit in tegenstelling tot het wisselen van banden op de velg zoals leasemaatschappijen doen. Het kost mij een half uurtje om de wielen te wisselen met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
IQM schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:33:
[...]

Ik rij nu sinds 2004 BMW en ik heb altijd winterbanden gehad. Onze buurvrouw had ook een 1 serie op zomerbanden omdat ze dachten: 'dat het wel los zou lopen.' Na twee keer helpen haar auto uit het parkeervak te duwen en een keer achterstevoren op de weg gestaan te hebben was de maat vol en had ze er winterbanden onder.

Als ik jou was zou ik nu op MP gaan kijken naar een setje originele BMW stalen velgen (met wieldoppen) met winterbanden maat 205/55R16. Zorg dat ze niet te oud zijn en minimaal 5,5-6mm profiel. Dat kost je de kop niet. Je kunt kijken naar velgen voor de 1 en 3 serie. Met wat zoeken betaal je minder dan € 200,- Waarschijnlijk moet je ook een (BMW) krik en wielmoersleutel aanschaffen omdat die niet meer standaard in de auto zitten.

Je rijdt door op de zomerbanden totdat het weerbericht sneeuw opgeeft. Wielen wisselen is een fluitje van een cent, dit in tegenstelling tot het wisselen van banden op de velg zoals leasemaatschappijen doen. Het kost mij een half uurtje om de wielen te wisselen met de hand.
Ja helaas, de leasemaatschappij wil er niet aan meewerken. Zij zeggen dat wanneer ik dan een aanrijding krijg of iets waar ik schuld aan zou hebben dat dan de verzekering vervalt en ik zelf alle kosten moet betalen.

Dat risico durf ik niet te nemen. Doorrijden op zomerbanden is dan voor hun wel een acceptabel risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR

In ander nieuws:

"Hey BMW" stem assistent komt eraan:
https://www.apparata.nl/n...-gesprek-voeren-28062/amp
Ik heb op mijn E90 325i nooit winterbanden gehad, vond het toen nooit nodig en altijd overal gekomen met anticiperend rijden. Daarna lease auto's gereden met winterbanden en toen was ik wel overtuigd van het nut er van. Dus kan het? Ja het kan, aantal jaar geleden deed men niet anders. Is het veiliger met winterbanden? Dat is zeker. Maarja bij lease auto's is het inderdaad een extra kost, vaak iets van €5-10 per maand. Dat zou ik er altijd voor over hebben.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ChiLLeR schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:38:
[...]

Ik heb op mijn E90 325i nooit winterbanden gehad, vond het toen nooit nodig en altijd overal gekomen met anticiperend rijden. Daarna lease auto's gereden met winterbanden en toen was ik wel overtuigd van het nut er van. Dus kan het? Ja het kan, aantal jaar geleden deed men niet anders. Is het veiliger met winterbanden? Dat is zeker. Maarja bij lease auto's is het inderdaad een extra kost, vaak iets van €5-10 per maand. Dat zou ik er altijd voor over hebben.
How about 30 euro per maand... dat is wat ze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:36:
[...]

Ja helaas, de leasemaatschappij wil er niet aan meewerken. Zij zeggen dat wanneer ik dan een aanrijding krijg of iets waar ik schuld aan zou hebben dat dan de verzekering vervalt en ik zelf alle kosten moet betalen.

Dat risico durf ik niet te nemen. Doorrijden op zomerbanden is dan voor hun wel een acceptabel risico.
Ja en nee; uiteraard is er een passage in de voorwaarden om te voorkomen dat er met ondeugdelijke materialen aan auto's wordt gerommeld. Echter, als jij aantoonbaar originele velgen (die gemaakt zijn voor deze auto) met winterbanden (met voldoende profiel) rijdt, voldoe je gewoon aan alle eisen en ben je gewoon verzekerd. Leasemaatschappij mag dat niet weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@Phusebox ik rijdt gewoon het hele jaar op normale banden. Niet zo van dat benauwde. Er ligt toch geen sneeuw hier in nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tylen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:44:
@Phusebox ik rijdt gewoon het hele jaar op normale banden. Niet zo van dat benauwde. Er ligt toch geen sneeuw hier in nl.
Enige nadeel, hier in Limburg toch wel vaker dan in de randstad plus heuveltjes ;)
Ach ja. Na de eerste schade (die er hopelijk niet komt) gaat de leasemaatschappij misschien overstag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:49:
[...]

Enige nadeel, hier in Limburg toch wel vaker dan in de randstad plus heuveltjes ;)
Ach ja. Na de eerste schade (die er hopelijk niet komt) gaat de leasemaatschappij misschien overstag.
Check. Daar is het wat anders dan het vlakke flevoland ;) Maar in duitsland is het toch redelijk verplicht om mee te rijden? (Mits je een ongeluk krijgt geloof ik) en als je in limburg woont zal je daar vast wat vaker zijn dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tylen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:51:
[...]

Check. Daar is het wat anders dan het vlakke flevoland ;) Maar in duitsland is het toch redelijk verplicht om mee te rijden? (Mits je een ongeluk krijgt geloof ik) en als je in limburg woont zal je daar vast wat vaker zijn dan ik.
Ja klopt, kom er zo goed als wekelijks. Heb nog maar eens gevraagd aan Alphabet of ze mij even de passage willen uitlichten waarin staat dat het niet mag. En waarom ze geen goedkeuring geven op het plaatsen van goede winterbanden... de goedkope, verouderde Hankooks die ik van BMW krijg vinden ze blijkbaar prima en die zijn heel wat slechter dan ik zelf zou kopen. Zelfs met droog weer hebben die weinig grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:59:
[...]

Ja klopt, kom er zo goed als wekelijks. Heb nog maar eens gevraagd aan Alphabet of ze mij even de passage willen uitlichten waarin staat dat het niet mag. En waarom ze geen goedkeuring geven op het plaatsen van goede winterbanden... de goedkope, verouderde Hankooks die ik van BMW krijg vinden ze blijkbaar prima en die zijn heel wat slechter dan ik zelf zou kopen. Zelfs met droog weer hebben die weinig grip.
In dat geval had je het kunnen weten en toch die extra kosten moeten nemen voor die all season banden. Nu snij je jezelf in de vingers.

Pagina: 1 ... 113 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.