Ik ga me even opnieuw melden in dit topic. Ik had mijn oog laten vallen op een F34 (3-serie GT) vanwege de hoeveelheid ruimte op de achterbank. Ik zelf ben 1.94m lang en heb vaker dan verwacht mensen mee op de achterbank. Die kunnen nu niet normaal achter mij zitten of ik kan niet normaal achter het stuur zitten.
Buiten de ruimte op de achterbank zoek ik een diesel omdat ik ver boven de 30k kilometers kom per jaar. Leeftijd van de auto is minder belangrijk aangezien hij pas sinds 2013 op de markt is. Verder nog de volgende eisen/wensen:
- Sport stoelen (eis) Liefst automatisch
- Automaat (eis)
- Groot navigatie scherm (eis)
- Sportieve velgen
- Parkeersensoren voor en achter
- Donkere achterramen
- Kleur niet heel belangrijk
- Liefst met BMW premium selection garantie
- Budget tussen de 20k en 30k
Gisteren maar de stoute schoenen aan getrokken en maar even langs de BMW dealer gegaan vlak bij mijn werk. Hier hadden ze een model staan en daar even plaats ingenomen. De auto is nog ruimer van binnen dan ik had verwacht. Deze auto had helaas geen sportstoelen. Wel even plaats genomen in een andere auto die wel sportstoelen heeft en tot de conclusie gekomen dat die voor mij wel echt nodig zijn. Morgen ga ik er waarschijnlijk even goed een proefrit in maken om toch even te voelen hoe de auto rijd.
Het gaat om deze auto:
link
Deze auto is het voor mij net niet. Ontbreken toch wel wat dingen die ik graag terug zou willen zien op mijn volgende auto. Zeker als ik zoveel geld ga uitgeven.
Ik ben zelf heel erg gecharmeerd van deze auto:
link
Maar deze is handgeschakeld.
Of deze:
link
Maar deze komt niet bij een dealer vandaan en heeft een hogere kilometerstand. Daarnaast zien de velgen er redelijk beschadigd uit.
Het is helaas wel lastig om iets te vinden wat bij mij past aangezien er niet heel veel te koop staan. Echter heb ik geen haast met het kopen er van dus als ik het niks vind laat ik het wel staan.
Nou vroeg ik mij af of er specifieke dingen zijn waar ik op moet letten als ik naar de auto's ga kijken. En wat verstandig is om te doen. Ook zie ik bij geen een auto de optie CarPlay staan. Is dit eventueel wel mogelijk om achteraf aan te zetten of te activeren?