Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 116 Laatste
Acties:
  • 753.910 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:41
YakuzA schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:05:
[...]

Ik dacht dat het aan memory seats vasthing idd. Dan heeft hij namelijk de oude stand van de spiegel opgeslagen voordat hij deze omlaag zet.
Niet 100% zeker, dus het kan geen kwaad om even te testen.
Nee.
Zoals eerder al vermeld heb je hier optie 'spiegelpakket' voor nodig (430?)
Binnen- en buitenspiegel aan de bestuurderszijde voorkomen dankzij de automatische dimfunctie in het donker zelfstandig dat de bestuurder verblind wordt door koplampen van andere voertuigen. Overige functies: Wanneer de achteruitversnelling wordt ingeschakeld, kantelt de buitenspiegel aan de passagierszijde met automatische stoeprandherkenning automatisch naar beneden om precies te manoeuvreren, zodat de bestuurder eventuele stoepranden kan zien. Bij het uitschakelen van de BMW kunnen de buitenspiegels elektrisch ingeklapt worden om parkeerruimte te besparen en beschadigingen te vermijden.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Is die functie in te programmeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:48
Kecin schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:04:
Ik verwacht over een paar weken de 2er cabrio, maar weet iemand of BMW dit nogsteeds doet (online tracking)
http://www.intotheminds.c...-bestelling-op-te-volgen/

Heb de dealer (nog) niet gebeld.
Naar mijn weten is dit er niet, voor de amerikanen is er wel een website waarop men de bouw online kan volgen. De dealer heeft toegang tot een zgn vehicle enquiry report waarop de status van de bouw te zien is. Hier (https://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1181156) kan je vinden wat welk nummer betekend. Echter zou je telkens de dealer moeten vragen wat het status nummer is. Ik heb 1x een kopie opgevraagd want daarop kan je ook je VIN zien en kan je via mdecoder.com je optielijst bekijken als hij gebouwd is.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Naar aanleiding van een berichtje van een collega vanochtend dat hij wat later zou zijn, begin ik nu onderhand wel nerveus te worden.

Schreef ik eerder dat we een leuk autootje voor de vriendin op de kop hadden getikt, word ik nu meer en meer nerveus dat het een heel gewild stuurtje is wat erin zit (omdat; full options, alle knoppen zitten erop etc etc).

Nu is het zo dat in mijn buurt elke maand wel ERGENS glas ligt van een ingetikt ruitje (soms een pauze van 2 maanden niets en dan in 1 week op 5 plekken glas ligt). Verzekering voor all risk is ook gewoon 80 euro duurder per kwartaal dan bij mijn ouders een stadje verder. Kortom, ik woon in een risico gebied, krijg van een collega de foto's door dat zijn M-Sport stuurtje is gejat (terwijl hij nog eens in een nette wijk / laag risico gebied woont) en weet dat ik vroeg of laat zelf aan de beurt ga zijn. (zelfs bij de picanto van mijn vriendin is vroeger ingebroken voor de airbag en navigatie, het is gewoon schering en inslag).

Wat kan ik eraan doen? elmerblues in "Het grote BMW-topic #13" wat heb jij uiteindelijk gekozen @elmerblues ?

Ik zit bijna te denken aan een dikke ketting en garagedeur slot en die door de spaak heen te doen 's avonds na het parkeren.

(ik moet het in ieder geval nog een half jaartje uitzingen ... mits het nieuwbouw project niet uitloopt ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:10
Iemand die dakota schwarz als interieur heeft? Is dit leer makkelijk te onderhouden? Geen scheuren of andere sporen van gebruik zichtbaar na een tijdje?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:24
@LinuX-TUX Een all-risk verzekering dekt een hoop meer dan gejatte stuurtjes.

Ontmoedigen werkt natuurlijk ook (voor jouw auto).
Zelf hou ik het geen 30 seconden uit in een auto waar die geurdingen van Rituals in hangen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:34

_Arthur

blub

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:48:
Iemand die dakota schwarz als interieur heeft? Is dit leer makkelijk te onderhouden? Geen scheuren of andere sporen van gebruik zichtbaar na een tijdje?
Ikkes. Auto is van maart 2013 en alles ziet er nog prima uit. Scheelt ook dat ik geen kiddos heb. Maar verder is leer over het algemeen beter te onderhouden dan stof. Gewoon om de zoveel tijd met wat leer-poets-spul aan de slag en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:53
@LinuX-TUX Snap ergens wel dat je er zenuwachtig van wordt, aan de andere kant het is gedekt en met name gewoon een gedoe als het gebeurd, maar het kost je niks toch? Ik neem aan dat je gewoon een alarm hebt?

Een stuur eruit halen kost je toch al gauw een minuutje of 2-3 als je geen schade wilt, airbag eruit flipperen, vervolgens sleutel 16 om de moer los te draaien en je wil de connectoren netjes loshalen. Als je dan alarm hebt en het gaat loeien? Evt camera of iets erop zetten?

Ik heb ook een mooi M-stuurtje, (onlangs mijn oude stuur vervangen) maar ga me er geen zorgen om maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Inbraak blijft altijd een probleem en is gewoon niet te voorkomen, wel lastiger te maken. Sommigen kiezen voor een stuurslot. Alarm weten de professionals eenvoudig on-klaar te maken en er gaan ook veel verhalen dat auto's eenvoudig gestolen worden door het signaal te versterken van je keyless-entry sleutel. Je moet jezelf afvragen hoeveel je wilt doen om het lastiger te maken. Bij mij is vorig jaar mijn airbag + navi professional gestolen uit de E91. Alles betaald door de verzekering maar veel geregel, en nu een trilling in mijn dashboard die er niet meer uit te krijgen is. Er zat geen alarm op (Duitse import) , ik heb nu camera's laten installeren rondom mijn huis maar ik heb niet het vermoeden dat het volk die deze dingen steelt daar zich echt heel druk om maakt. Want de pak kans is echt zo ongelofelijk klein, zeker met alleen beelden.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Raymond P schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:27:
@LinuX-TUX Een all-risk verzekering dekt een hoop meer dan gejatte stuurtjes.

Ontmoedigen werkt natuurlijk ook (voor jouw auto).
Zelf hou ik het geen 30 seconden uit in een auto waar die geurdingen van Rituals in hangen.
Ja ontmoedigen idd. Maar moet wel in verhouding zijn naar comfort (ga niet een mega UFO in mijn auto erbij houden en elke dag 5 minuten klungelen)

Die geurdingen zal ik onthouden, ben er ook niet van, maar als het afschrikt ... :+
Scr33x0r schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:42:
@LinuX-TUX Snap ergens wel dat je er zenuwachtig van wordt, aan de andere kant het is gedekt en met name gewoon een gedoe als het gebeurd, maar het kost je niks toch? Ik neem aan dat je gewoon een alarm hebt?

Een stuur eruit halen kost je toch al gauw een minuutje of 2-3 als je geen schade wilt, airbag eruit flipperen, vervolgens sleutel 16 om de moer los te draaien en je wil de connectoren netjes loshalen. Als je dan alarm hebt en het gaat loeien? Evt camera of iets erop zetten?

Ik heb ook een mooi M-stuurtje, (onlangs mijn oude stuur vervangen) maar ga me er geen zorgen om maken..
Tuurlijk is het gedekt, maar je hebt er zoveel gedoe mee om het weer goed te krijgen.

Wacht even, dus het alarm dient wel af te gaan in zo'n situatie?
In de tussentijd zit ik meer te kijken naar dashcam achtige dingen zoals de Advanced Car Eye 2.0 met cloud stream. Zit er ook niet echt op te wachten om elke dag te prutsen met zo'n wheel lock.

@ChiLLeR van die keyless entry wist ik, vriendin verklaarde me voor gek met mijn aluminium bakje thuis, maarja, https://www.express.co.uk...ss-entry-video-BMW-stolen facts don't lie

[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 07-08-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
LinuX-TUX schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:52:
[...]
@ChiLLeR van die keyless entry wist ik, vriendin verklaarde me voor gek met mijn aluminium bakje thuis, maarja, https://www.express.co.uk...ss-entry-video-BMW-stolen facts don't lie
Yep, ik heb de optie ook op mijn aankomende X3 dus ik zal ook mijn sleutel in zo'n faraday bakje gaan bewaren. Kleine moeite maar als het je overkomt baal je dat het niet gedaan hebt.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:10
_Arthur schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:39:
[...]

Ikkes. Auto is van maart 2013 en alles ziet er nog prima uit. Scheelt ook dat ik geen kiddos heb. Maar verder is leer over het algemeen beter te onderhouden dan stof. Gewoon om de zoveel tijd met wat leer-poets-spul aan de slag en klaar.
Thanks. Nu met dit warme weer, kun je dan instappen zonder je billen te verbranden? Klopt het, dat leer ook erg glad is?

[ Voor 4% gewijzigd door Untouchablezz20 op 07-08-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
@LinuX-TUX ik heb alarm klasse 3 volgens mij, zodra er iets in de auto gebeurd en ik heb hem op slot (heb overigens geen keyless entry) dan gaat hij toch echt loeien. Keer gehad dat ik hem op slot had gedaan en mijn vriendin er nog in zat... Die bewoog ff en zat een paar keer een paar min in kabaal omdat ik de appiehein even in was :)

Maar ze zullen er vast ook wel omheen kunnen? Geen idee. Keyless entry is volgens mij een groot nadeel wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Auto weer opgehaald. Achterbumber is weer super strak. Met nieuwe diffusor en reflector. Ik ben weer blij. En de overbuurvrouw weer wat centen armer.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Aan de andere kant, een auto wordt niet opportunistisch gestolen. Men steelt op bestelling dus ongeacht of je nou keyless/alarm etc hebt ze nemen je auto mee. Ik heb liever dat ze hem stelen zonder dat ik er iets van merk dan dat ze mijn huis inbreken om de sleutel te pakken. Net als dat mensen hun auto sleutels op hun nachtkastje bewaren, dan staan ze dus in je slaapkamer... :w

Ik ben trouwens verplicht door mijn auto verzekeraar (centraal beheer) om een Alarm Klasse 5 te laten installeren. Daarmee voorkom je dit soort problemen doordat de extra start onderbreker ervoor zorgt dat je zonder pasje niet kan wegrijden.

[ Voor 24% gewijzigd door ChiLLeR op 07-08-2018 12:34 ]

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:57:
Thanks. Nu met dit warme weer, kun je dan instappen zonder je billen te verbranden? Klopt het, dat leer ook erg glad is?
Geen idee, zit nooit in mn blote kont in de auto :+

Maar wanneer het zonnetje er lekker op heeft geschenen is het zeker erg warm. Maar door een normaal laagje kleding is het eigenlijk niet een groot probleem (met de warmte).

Glad heb ik eigenlijk geen probleem mee; heb sportstoelen en dat zit gewoon dikke prima, ook in de bochten :Y

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mrooding
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:41
Ik volg dit topic al een tijdje stilletjes. Helaas heb ik afgelopen week wat narigheid gehad met mijn huidige BMW F30. Bij de F20 die ik hiervoor had hebben ze een 2-tal keer de navigatie professional er uit gesloopt maar deze keer hebben ze op sluwe wijze geprobeerd mijn auto te stelen. Ze hebben de kabelboom in de A-stijl doorgeknipt en het proberen te maskeren. Hierdoor werden de alarm sensoren in de auto gedeactiveerd. Mijn vermoeden is dat ze hopen dat je de auto de volgende dag terugzet. Als ze dan inbreken hebben ze tijd genoeg om de startonderbreking te omzeilen zonder dat het alarm af gaat.

Bij de politie en bij BMW Nederland hadden ze deze werkwijze nog niet eerder gezien. Mede daardoor heb ik besloten er een blog post over te schrijven. Ik hoop dat mijn verhaal hier mogelijk iemand anders behoedt voor hetzelfde drama. Het hele verhaal is te lezen op mijn medium account: http://bit.ly/2AMp6xU

Ik heb het moment bij de dealer meteen aangegrepen om te vragen waarom mijn automatische spiegels niet automatisch inklappen bij het sluiten van de auto. Wat bleek nou.. Het is een extra betaalde optie.. Ze kunnen het wel coderen maar mogen het niet. Ik las hier al het één en ander over Carly maar voor alleen deze optie loont het volgens mij niet om de betaalde app + de benodigde connector te kopen. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Wat een verhaal @mrooding . Dat het modus operandi is, is jouw aanname overigens. Voor hetzelfde geldt dat ze dachten een knipje op dat punt zal wel genoeg zijn en toen SOS en alles toch ging knipperen en dat ze hem gauw gepeerd zijn. Maar het kan wel.

Ik zal erop letten mocht er iets gebeuren :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-04 09:59
De auto staat in mijn garage en garage is voorzien van alarm. Op die manier heb ik ook geen last van comfort access ellende.

Liefst laat ik hem daar staan (wat een maatschappij leven we toch in) maar ik moet helaas ook af en toe de deur uit.. :*) ...in dat geval heb ik een klasse 3 alarm en een Stoplock Elite om te voorkomen dat het stuur gestolen wordt. De OBD poort is al beveiligd, als het alarm op de auto staat kan de poort niet uitgelezen worden (dit is al van BMW uit). Verder VIN nummer achter voorruit afgeschermd zodat ze niet kunnen kijken welke opties de auto heeft. Key fob gaat in een afgeschermd tasje bij een hotelovernachting o.i.d.

Ik moet alleen nog de navi beveiligen, ik ga dat waarschijnlijk doen met 1 toer schroeven of popnagelen.

Volgende stap wordt een AK47 vrees ik..

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrooding
LinuX-TUX schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:58:
Wat een verhaal @mrooding . Dat het modus operandi is, is jouw aanname overigens. Voor hetzelfde geldt dat ze dachten een knipje op dat punt zal wel genoeg zijn en toen SOS en alles toch ging knipperen en dat ze hem gauw gepeerd zijn. Maar het kan wel.

Ik zal erop letten mocht er iets gebeuren :Y)
Het is inderdaad de aanname van mij en de dealer. Het was sowieso met voorbedachte raden om de kabel te manipuleren en de interieurlijst terug te plaatsen. Of het exact is wat ik vermoed zal ik helaas nooit weten.

De auto als lokaas gebruiken en wachten tot ze opdagen is een optie maar leek me niet al te veilig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 11:35
Ik laat morgen voor mijn Navigatie een NaviRem inbouwen. Dat gebeurd morgen. Alle 3 keren voor mijn deur, dus nu parkeer ik om het hoekje ;)
Het stuur hebben ze steeds laten zitten, dus daar ga ik niets voor verzinnen.

Ik denk dat een kabelslot om je stuur en een vast onderdeel ook een effectief middel kan zijn. Maar ik zou dan eerder een eigen alarmsysteem installeren, dan een extra handeling uitvoeren elke keer als ik uit mijn auto ga stappen. Plus het ziet er altijd zo lelijk uit.

Wel goed dat ze vanuit de BMW centrale de politie bellen voor een (mogelijke) inbraak. Ze zouden de navigatie met een simpele sensor ook kunnen beveiligen. Openmaken -> melding bij centrale en tijd-/locatieafhankelijk een melding naar de politie.

let the past be the past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LinuX-TUX
elmerblues schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:06:
[...]

De auto staat in mijn garage en garage is voorzien van alarm. Op die manier heb ik ook geen last van comfort access ellende.

Liefst laat ik hem daar staan (wat een maatschappij leven we toch in) maar ik moet helaas ook af en toe de deur uit.. :*) ...in dat geval heb ik een klasse 3 alarm en een Stoplock Elite om te voorkomen dat het stuur gestolen wordt. De OBD poort is al beveiligd, als het alarm op de auto staat kan de poort niet uitgelezen worden (dit is al van BMW uit). Verder VIN nummer achter voorruit afgeschermd zodat ze niet kunnen kijken welke opties de auto heeft. Key fob gaat in een afgeschermd tasje bij een hotelovernachting o.i.d.

Ik moet alleen nog de navi beveiligen, ik ga dat waarschijnlijk doen met 1 toer schroeven of popnagelen.
oK, dat is serieus werk ervan gemaakt hebben. Ik ga kijken of er iets kleiners/praktischers is en wat die Car Eye 2.0 allemaal kan doen.
Volgende stap wordt een AK47 vrees ik..
Ik heb de code opgezocht. Met die soort accessoire opties ben ik altijd bang dat zo'n beetje alle garanties verlopen en je zowel financieel als fysiek niet meer bent gedekt of beschermd (BMW Premium Select, All Secure, wijkagent :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:49
Scr33x0r schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:42:
@LinuX-TUX

LinuX-TUX schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:46:
Naar aanleiding van een berichtje van een collega vanochtend dat hij wat later zou zijn, begin ik nu onderhand wel nerveus te worden.

Schreef ik eerder dat we een leuk autootje voor de vriendin op de kop hadden getikt, word ik nu meer en meer nerveus dat het een heel gewild stuurtje is wat erin zit (omdat; full options, alle knoppen zitten erop etc etc). @elmerblues
hmmm... van marktplaats geplukt Scr33x0r? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
FitTiv schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:19:
[...]

[...]

hmmm... van marktplaats geplukt Scr33x0r? :9
Ik dacht precies hetzelfde, maar dat van die collega was vannacht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Haha, Ebay...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:46

Apache

amateur software devver

mrooding schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

Het is inderdaad de aanname van mij en de dealer. Het was sowieso met voorbedachte raden om de kabel te manipuleren en de interieurlijst terug te plaatsen. Of het exact is wat ik vermoed zal ik helaas nooit weten.

De auto als lokaas gebruiken en wachten tot ze opdagen is een optie maar leek me niet al te veilig ;)
Kreeg ik een linkedin notification, zag ik dat je post trending is op linkedin :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

LinuX-TUX schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:13:
[...]
oK, dat is serieus werk ervan gemaakt hebben. Ik ga kijken of er iets kleiners/praktischers is en wat die Car Eye 2.0 allemaal kan doen.
Ik heb iets simpelers. All risk verzekeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Tylen schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:58:
[...]

Ik heb iets simpelers. All risk verzekeren ;)
Uit de polis voorwaarden:
Hoe regelen we schade als de aanschafwaarde van de auto hoger was dan € 50.000,-?
We betalen de reparatiekosten.
Geen reparatie als de kosten hoger zijn dan 2/3 van de dagwaarde.
• U levert de auto in + sleutels, accessoires en delen kentekenbewijs.
• We betalen de dagwaarde van de auto + 10%.
- De dagwaarde wordt vastgesteld door onze expert.
Deze regeling geldt alleen als u de auto 3 jaar of korter heeft.
Ben je mooi klaar mee, denk je 'nieuwwaarde regeling' te verzekeren blijkt dat alleen te gelden bij <€50.000 waarde. Wordt je nieuwe auto dus gestolen binnen 1 jaar dan gaat je dat dus flink veel geld kosten... :|

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Zullen vast verzekeringen zijn met een hogere nieuwwaarde regeling 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
_Arthur schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:32:
[...]

Zullen vast verzekeringen zijn met een hogere nieuwwaarde regeling 8)
Hehe, heb je gelijk in! Wel puntje om goed in de gaten te houden en dus de kleine lettertjes te lezen!

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 12:06
Vier me net op na de discussie hierboven dat er wel een venster zit in mijn voorruit aan de bestuurderszijde maar dat daar geen VIN nummer zichtbaar is. Dat is tegenwoordig standaard zo dan neem ik aan?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Heeft de mijne uit eind 2012 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zou terug naar de dealer gaan, dit kan toch niet!?

In sommige markten zoals de USA moet de VIN zichtbaar van buiten afgelezen zijn, vandaar het raampje.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrooding
Apache schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:53:
[...]

Kreeg ik een linkedin notification, zag ik dat je post trending is op linkedin :)
Ik zag het aan de medium views.. 33.000 views in +- 7 uur waarvan ongeveer 30.000 van LinkedIn. Zijn wij verbonden op LinkedIn? Mijn oorspronkelijke post heeft nu 3000 views op LinkedIn dus ik ben er nog niet achter waar die hoeveelheid traffic door komt. Sowieso mooi dat ik er zoveel mensen mee heb kunnen bereiken in een paar uur!

Back on-topic: heeft er nog iemand advies m.b.t. tot mijn oorspronkelijke vraag over de automatisch uitklapbare spiegels en het coden via Carly?

[ Voor 12% gewijzigd door mrooding op 07-08-2018 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 690661

Mijn F20 vandaag opgehaald na een reparatie binnen de bovag garantie. De motor maakte relatief veel geluid en er is geconstateerd dat de distributieketting te ver gerekt was. Enkele andere zaken die ze zijn tegengekomen ook gelijk aangepakt. Kijken hoe de auto het de komende tijd gaat doen.
Achteraf gezien is de aanvullende kosten voor de garantie snel terugverdiend met dergelijke reparaties.

Schijnt vaker voor te komen en er werd mij verteld dat gemodificeerde kettingspanners worden toegepast. Anderen ook hiermee te maken gehad?

Overigens betreft het een 116i uit 2012 met 170dkm op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

mrooding schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:38:
[...]

Ik zag het aan de medium views.. 33.000 views in +- 7 uur waarvan ongeveer 30.000 van LinkedIn. Zijn wij verbonden op LinkedIn? Mijn oorspronkelijke post heeft nu 3000 views op LinkedIn dus ik ben er nog niet achter waar die hoeveelheid traffic door komt. Sowieso mooi dat ik er zoveel mensen mee heb kunnen bereiken in een paar uur!

Back on-topic: heeft er nog iemand advies m.b.t. tot mijn oorspronkelijke vraag over de automatisch uitklapbare spiegels en het coden via Carly?
Kom maar langs dan codeer ik het voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kennen jullie deze vorm van diefstal? Ik heb het niet eerder gezien. Het lijk mij echter meer slordig werken dan echt weten waar de doorgeknipte draden voor zijn?

Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/1600/1*riVuGESkDE84bSwx8ftWOg.jpeg

https://mrooding.me/a-dut...heft-attempt-5f7f49a96ec8

tl:dr F30. Onder de A-stijl zijn draden doorgeknipt om het alarm (en de SOS modem verbinding) uit te schakelen. Omgeving Utrecht.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 15:46

Apache

amateur software devver

ReseT schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:37:
Kennen jullie deze vorm van diefstal? Ik heb het niet eerder gezien. Het lijk mij echter meer slordig werken dan echt weten waar de doorgeknipte draden voor zijn?

[afbeelding]

https://mrooding.me/a-dut...heft-attempt-5f7f49a96ec8

tl:dr F30. Onder de A-stijl zijn draden doorgeknipt om het alarm (en de SOS modem verbinding) uit te schakelen. Omgeving Utrecht.
Ik ben niet helemaal zeker, maar er is een (zeer) kleine kans dat @mrooding hier wel meer vanaf weet ...

spoiler:
scroll up

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

mrooding schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:38:
Ik heb ook optie 430; S430 Interior/outside mirror with auto dip

Dus vermoedelijk dat je die wel nodig hebt. Anders zal je niet de motortjes hebben in de spiegels voor het in/uitklappen en/of dippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrooding
_Arthur schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:06:
[...]

Ik heb ook optie 430; S430 Interior/outside mirror with auto dip

Dus vermoedelijk dat je die wel nodig hebt. Anders zal je niet de motortjes hebben in de spiegels voor het in/uitklappen en/of dippen.
Ik heb net de specificatielijst nagekeken en 430 heb ik wel degelijk. Ik kan prima mijn buitenspiegels inklappen met het knopje in de deur. De rechter buitenspiegel tilt ook netjes als ik hem in R zet. Echter kan ik geen optie in het iDrive systeem vinden die mij toelaat in te stellen dat de spiegels automatisch inklappen bij het sluiten van de auto.

Ik heb gisteren op bmw.nl in de car configurator gekeken en vind geen andere optie die betrekking heeft op het inklappen van spiegels. Ik heb 1 filmpje van BMW USA kunnen vinden waarin ze lieten zien hoe je het automatisch inklappen aan/uit zet dus ik moet nog iets over het hoofd zien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

mrooding schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:15:
Ik heb net de specificatielijst nagekeken en 430 heb ik wel degelijk. Ik kan prima mijn buitenspiegels inklappen met het knopje in de deur. De rechter buitenspiegel tilt ook netjes als ik hem in R zet. Echter kan ik geen optie in het iDrive systeem vinden die mij toelaat in te stellen dat de spiegels automatisch inklappen bij het sluiten van de auto.
Als je 430 hebt, is het inklappen van de spiegels er prima in te programmeren.

Is bij die van mij ook ooit gedaan. Tezamen met nog wat meer frutsels. Zoals het default uitlaten van het start/stop systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:28

GforceNL

Out of memory....

mrooding schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:15:
[...]

Ik heb gisteren op bmw.nl in de car configurator gekeken en vind geen andere optie die betrekking heeft op het inklappen van spiegels. Ik heb 1 filmpje van BMW USA kunnen vinden waarin ze lieten zien hoe je het automatisch inklappen aan/uit zet dus ik moet nog iets over het hoofd zien 8)7
Heb je het knopje op de sleutel ingedrukt gehouden bij afsluiten?

Bij BMW gaat hij niet dicht als je de knop indrukt, alleen als je hem ingedrukt houdt.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GforceNL schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:35:
[...]

Bij BMW gaat hij niet dicht als je de knop indrukt, alleen als je hem ingedrukt houdt.
Dat is de default setting. Je kan hem ook coderen dat ze direct inklappen bij opslot doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:28

GforceNL

Out of memory....

Tylen schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:50:
[...]

Dat is de default setting. Je kan hem ook coderen dat ze direct inklappen bij opslot doen.
Dat is me nog niet gelukt met Bimmercode. Waar zou ik dan moeten kijken? Dit wil ik namelijk ook heel graag. :)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GforceNL schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:14:
[...]

Dat is me nog niet gelukt met Bimmercode. Waar zou ik dan moeten kijken? Dit wil ik namelijk ook heel graag. :)
Bimmercode weet ik niet.

In ESYS was het geloof ik iets met de tijd, hoe lang je de op slot knop ingedrukt moet houden, op 0ms zetten.

In Carly is het gewoon een vinkje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Laatst online: 13-04 09:59
Als je het close knopje op de keyfob enige tijd ingedrukt houdt en de spiegels klappen in, dan kan je het volgende coderen om ze direct in te laten klappen zodat je dus de knop niet ingedrukt hoeft te houden (of bij comfort access dat je niet je vinger op de handgreep hoeft te houden)

In ESYS:

FEM_BODY 3053 KOMFORT_SCHLIESSEN werte = 00 (staat iets van 0F standaard)

In IDrive is deze instelling (als zoveel andere) niet beschikbaar.

Als je spiegels nou niet automatisch inklappen bij het indrukken van het close knopje op de key fob moet er meer gecodeerd worden (mits je natuurlijk wel elektrisch inklapbare spiegels hebt).

[ Voor 12% gewijzigd door elmerblues op 08-08-2018 11:02 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrooding
GforceNL schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:35:
[...]

Dat heb ik nog niet geprobeerd. Zodra ik na de vakantie de auto terug heb ga ik het meteen proberen. Dit hebben ze bij de dealer trouwens nooit gemeld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 15:41
mrooding schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:25:
[...]

Dat heb ik nog niet geprobeerd. Zodra ik na de vakantie de auto terug heb ga ik het meteen proberen. Dit hebben ze bij de dealer trouwens nooit gemeld |:(
Er zijn meer merken die dit doen. Mijn Seat Leon had hetzelfde, na 4s gingen de spiegels pas in. Ik deed dit bijna altijd (had toch geen comfort access) en ja hoor, na 1,5 jaar het mechanisme kapot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mijn rubbertje op het stuur van de afstandsregeling acc is kapot (m stuur). Weten jullie zo of je deze onderdeeltjes los kunnen kopen? Of eventueel een part nummer zoeker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:06
Tylen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 07:59:
Mijn rubbertje op het stuur van de afstandsregeling acc is kapot (m stuur). Weten jullie zo of je deze onderdeeltjes los kunnen kopen? Of eventueel een part nummer zoeker ;)
Voer je chassisnummer in op realoem.com en dan kun je het zelf opzoeken (kijk onder Vehicle Electrical System, en dus niet bij Steering). Lijkt er op dat je alleen het volledige knoppenelement kan vervangen (bijv. onderdeelnummer 61317849412 bij een F30 LCI), maar dan ben je 200 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

robpol schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:11:
[...]

Voer je chassisnummer in op realoem.com en dan kun je het zelf opzoeken (kijk onder Vehicle Electrical System, en dus niet bij Steering). Lijkt er op dat je alleen het volledige knoppenelement kan vervangen (bijv. onderdeelnummer 61317849412 bij een F30 LCI), maar dan ben je 200 euro kwijt.
Cool thanks. Dat is hem idd. Ik verwachtte al dat hij helemaa vervangen moest worden. Maar dat is nog steeds goedkoper dan hele stuur. Toch maar even bestellen. Thnx.

Edit: Op realoem kom ik uit op 61317847623 en die is maar 115 euries bij Ekris. Toen zag ik dat ik bij Ekris ook op onderdelen kan zoeken en dan kom ik uit op 61317849406 en die is weer 198 euro haha.

[ Voor 18% gewijzigd door Tylen op 09-08-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Tylen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:26:
[...]

Cool thanks. Dat is hem idd. Ik verwachtte al dat hij helemaa vervangen moest worden. Maar dat is nog steeds goedkoper dan hele stuur. Toch maar even bestellen. Thnx.

Edit: Op realoem kom ik uit op 61317847623 en die is maar 115 euries bij Ekris. Toen zag ik dat ik bij Ekris ook op onderdelen kan zoeken en dan kom ik uit op 61317849406 en die is weer 198 euro haha.
Alleen die bestaat niet meer en is zo te zien vervangen door 61317849406, die dan weer 200 euro is :+

Jij hebt toch een F30 LCI of niet? Wat is het verschil tussen het onderdeel dat ik noemde en degene die jij hebt gevonden?

Edit: soort van crosspost O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

robpol schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:05:
[...]

Alleen die bestaat niet meer en is zo te zien vervangen door 61317849406, die dan weer 200 euro is :+

Jij hebt toch een F30 LCI of niet? Wat is het verschil tussen het onderdeel dat ik noemde en degene die jij hebt gevonden?
Heb een F31 (geen lci). Idd is die 406 de vervanger maar er staat bij dat hij niet achteraf uitwisselbaar is. (dat staat op realoem). Ik kan dat oudere model wel bestellen via ekris. Misschien toch maar doen. Is goedkoper en is het juiste model. Als ze er niet meer aan kunnen komen zullen ze wel bellen en dan kan ik alsnog die 406 halen.

Edit: Het verschil in het onderdeel wat jij noemde is de LIM knop. Die heb ik niet. Bij mij staat daar SET. ;) LIM is voor watjes :P

[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 09-08-2018 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
61317849406 (03/01/2013 — ), Exchangeable retrospectively
Dat moet gewoon passen hoor.

61317856948 (07/01/2016 — ), nonexchangeable retrospectively
Deze staat er ook bij, maar die gaat dus niet werken.

Ik zou gewoon 61317847623 proberen te bestellen bij Ekris, misschien krijg je wel het nieuwe onderdeel voor de oude prijs 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Spollie op 09-08-2018 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

robpol schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:10:
61317849406 (03/01/2013 — ), Exchangeable retrospectively
Dat moet gewoon passen hoor.

61317856948 (07/01/2016 — ), nonexchangeable retrospectively
Deze staat er ook bij, maar die gaat dus niet werken.
Check. dat is het. Pff al die part nummers. Ik ga eerst de domme nederlander uithangen en die goedkopere bestellen :P Hadden ze het maar van de webshop moeten halen hahaha.

Edit: 61317847623 - Besteld.

Edit 2:
Helaas blijkt het door u bestelde onderdeelnummer 61317847623 niet meer leverbaar te zijn.

Derhalve hebben wij uw bestelling van dit/deze product(en) geannuleerd en de terugbetaling geautoriseerd, dit wordt bijgeschreven op de rekening waarmee u betaald heeft. Dit staat doorgaans de volgende werkdag weer op uw rekening, houdt er echter rekening mee dat het bij sommige banken en creditcardmaatschappijen, het tot 14 dagen kan duren voordat het bedrag is teruggestort op uw rekening. Neem contact op met uw bank of creditcardmaatschappij voor meer informatie.
Heeft u voor AfterPay gekozen als betaalwijze, dan verloopt de kredit ook via AfterPay.

Voor het product wat u besteld had is er wel een alternatief leverbaar, echter hangt hier helaas een andere prijs aan. Dit betreft onderdeelnummer 61317849406 en deze kost € 198,78.
Toch maar die 406 bestellen dan ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Tylen op 09-08-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik ga me even opnieuw melden in dit topic. Ik had mijn oog laten vallen op een F34 (3-serie GT) vanwege de hoeveelheid ruimte op de achterbank. Ik zelf ben 1.94m lang en heb vaker dan verwacht mensen mee op de achterbank. Die kunnen nu niet normaal achter mij zitten of ik kan niet normaal achter het stuur zitten.

Buiten de ruimte op de achterbank zoek ik een diesel omdat ik ver boven de 30k kilometers kom per jaar. Leeftijd van de auto is minder belangrijk aangezien hij pas sinds 2013 op de markt is. Verder nog de volgende eisen/wensen:
- Sport stoelen (eis) Liefst automatisch
- Automaat (eis)
- Groot navigatie scherm (eis)
- Sportieve velgen
- Parkeersensoren voor en achter
- Donkere achterramen
- Kleur niet heel belangrijk
- Liefst met BMW premium selection garantie
- Budget tussen de 20k en 30k

Gisteren maar de stoute schoenen aan getrokken en maar even langs de BMW dealer gegaan vlak bij mijn werk. Hier hadden ze een model staan en daar even plaats ingenomen. De auto is nog ruimer van binnen dan ik had verwacht. Deze auto had helaas geen sportstoelen. Wel even plaats genomen in een andere auto die wel sportstoelen heeft en tot de conclusie gekomen dat die voor mij wel echt nodig zijn. Morgen ga ik er waarschijnlijk even goed een proefrit in maken om toch even te voelen hoe de auto rijd.
Het gaat om deze auto: link
Deze auto is het voor mij net niet. Ontbreken toch wel wat dingen die ik graag terug zou willen zien op mijn volgende auto. Zeker als ik zoveel geld ga uitgeven.

Ik ben zelf heel erg gecharmeerd van deze auto: link
Maar deze is handgeschakeld.
Of deze: link
Maar deze komt niet bij een dealer vandaan en heeft een hogere kilometerstand. Daarnaast zien de velgen er redelijk beschadigd uit.

Het is helaas wel lastig om iets te vinden wat bij mij past aangezien er niet heel veel te koop staan. Echter heb ik geen haast met het kopen er van dus als ik het niks vind laat ik het wel staan.

Nou vroeg ik mij af of er specifieke dingen zijn waar ik op moet letten als ik naar de auto's ga kijken. En wat verstandig is om te doen. Ook zie ik bij geen een auto de optie CarPlay staan. Is dit eventueel wel mogelijk om achteraf aan te zetten of te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Laatst online: 16-04 15:41
The_Ghost16 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:31:
Ik ga me even opnieuw melden in dit topic. Ik had mijn oog laten vallen op een F34 (3-serie GT) vanwege de hoeveelheid ruimte op de achterbank. Ik zelf ben 1.94m lang en heb vaker dan verwacht mensen mee op de achterbank. Die kunnen nu niet normaal achter mij zitten of ik kan niet normaal achter het stuur zitten.

Buiten de ruimte op de achterbank zoek ik een diesel omdat ik ver boven de 30k kilometers kom per jaar. Leeftijd van de auto is minder belangrijk aangezien hij pas sinds 2013 op de markt is. Verder nog de volgende eisen/wensen:
- Sport stoelen (eis) Liefst automatisch
- Automaat (eis)
- Groot navigatie scherm (eis)
- Sportieve velgen
- Parkeersensoren voor en achter
- Donkere achterramen
- Kleur niet heel belangrijk
- Liefst met BMW premium selection garantie
- Budget tussen de 20k en 30k

Gisteren maar de stoute schoenen aan getrokken en maar even langs de BMW dealer gegaan vlak bij mijn werk. Hier hadden ze een model staan en daar even plaats ingenomen. De auto is nog ruimer van binnen dan ik had verwacht. Deze auto had helaas geen sportstoelen. Wel even plaats genomen in een andere auto die wel sportstoelen heeft en tot de conclusie gekomen dat die voor mij wel echt nodig zijn. Morgen ga ik er waarschijnlijk even goed een proefrit in maken om toch even te voelen hoe de auto rijd.
Het gaat om deze auto: link
Deze auto is het voor mij net niet. Ontbreken toch wel wat dingen die ik graag terug zou willen zien op mijn volgende auto. Zeker als ik zoveel geld ga uitgeven.

Ik ben zelf heel erg gecharmeerd van deze auto: link
Maar deze is handgeschakeld.
Of deze: link
Maar deze komt niet bij een dealer vandaan en heeft een hogere kilometerstand. Daarnaast zien de velgen er redelijk beschadigd uit.

Het is helaas wel lastig om iets te vinden wat bij mij past aangezien er niet heel veel te koop staan. Echter heb ik geen haast met het kopen er van dus als ik het niks vind laat ik het wel staan.

Nou vroeg ik mij af of er specifieke dingen zijn waar ik op moet letten als ik naar de auto's ga kijken. En wat verstandig is om te doen. Ook zie ik bij geen een auto de optie CarPlay staan. Is dit eventueel wel mogelijk om achteraf aan te zetten of te activeren?
Niet toevallig interesse in een 530D F11 LCI? Die van mij moet weg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 07:59:
Hier hetzelfde probleem. Meerdere mensen die ik ken met het M-stuur hebben dit probleem en onder garantie vervangt BMW het onderdeel zonder problemen.

Echter; die van mij was 2 (!!) maanden uit de garantie (al 11 jaar klant bij de betreffende dealer) en men weigerde het onderdeel te vervangen uit coulance. Zelf contact opgenomen met BMW Nederland en zij erkenden dat het een bekend probleem is, maar dat ze verder niets konden doen. Wel een bon gekregen t.w.v. 100 euro om het leed enigszins te verzachten. Heel aardig en attent, maar het klopt i.m.o. nog steeds niet dat je bij een auto van >55k na 26 maanden een dergelijk onderdeel niet vervangt terwijl het een bekend probleem is.

edit; het nieuwe onderdeel is van een harder kunststof. BMW heeft dus een verbetering uitgevoerd. Helaas was ook dat geen argument volgens de dealer ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door Pepppie op 09-08-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Pepppie schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:06:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Meerdere mensen die ik ken met het M-stuur hebben dit probleem en onder garantie vervangt BMW het onderdeel zonder problemen.

Echter; die van mij was 2 (!!) maanden uit de garantie (al 11 jaar klant bij de betreffende dealer) en men weigerde het onderdeel te vervangen uit coulance. Zelf contact opgenomen met BMW Nederland en zij erkenden dat het een bekend probleem is, maar dat ze verder niets konden doen. Wel een bon gekregen t.w.v. 100 euro om het leed enigszins te verzachten. Heel aardig en attent, maar het klopt i.m.o. nog steeds niet dat je bij een auto van >55k na 26 maanden een dergelijk onderdeel niet vervangt terwijl het een bekend probleem is.

edit; het nieuwe onderdeel is van een harder kunststof. BMW heeft dus een verbetering uitgevoerd. Helaas was ook dat geen argument volgens de dealer ;-)
Dat vind ik fijn om te lezen. Ik dacht even dat het aan mijn rin gedrag lag (ik rijd 99% van de tijd op de cc/acc en zit continue aan dat knopje). Vanmorgen heb ik het kapotte stukje er helemaal afgetrokken vandaar dat ik die vraag hier ook stelde. Vond die 115 euro nog acceptabel. Alleen die €200,- twijfel ik dan nog over. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 11:45
Pepppie schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:06:
[...]

Ik had hetzelfde na een kleine 3 jaar, er zat alleen een scheurtje in het rubbertje (was verder nog prima bruikbaar), een druppeltje secondelijm was waarschijnlijk genoeg geweest. Maar is een lease-auto, dus bij onderhoud gevraagd of ze het konden verhelpen. Kreeg ik later een rekening van 263,-; ze hadden blijkbaar zonder overleg met mij of de leasemaatschappij dat hele ding vervangen. Vond ik wat overdreven. Leasemaatschappij was het met me eens dus die heeft het aangekaart bij de dealer, heb zelf het bedrag niet hoeven betalen in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:53:
[...]

Dat vind ik fijn om te lezen. Ik dacht even dat het aan mijn rin gedrag lag (ik rijd 99% van de tijd op de cc/acc en zit continue aan dat knopje). Vanmorgen heb ik het kapotte stukje er helemaal afgetrokken vandaar dat ik die vraag hier ook stelde. Vond die 115 euro nog acceptabel. Alleen die €200,- twijfel ik dan nog over. 😅
Nee hoor, ligt niet aan de rijder. Mijn dealer weet hoe ik met mijn auto omga en gaf ook aan dat het simpelweg een zwak punt is. Vandaar ook dat ik BMW niet begrijp hoe ze hiermee omgaan. Helemaal met een klant die al z'n auto's daar in onderhoud heeft (gehad).

Overigens; het M-stuur van de F3x is hetzelfde als in o.a. de X1, F2x, etc. Ook daar heeft met last van dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BoardCrusher schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:13:
[...]

Ik had hetzelfde na een kleine 3 jaar, er zat alleen een scheurtje in het rubbertje (was verder nog prima bruikbaar), een druppeltje secondelijm was waarschijnlijk genoeg geweest. Maar is een lease-auto, dus bij onderhoud gevraagd of ze het konden verhelpen. Kreeg ik later een rekening van 263,-; ze hadden blijkbaar zonder overleg met mij of de leasemaatschappij dat hele ding vervangen. Vond ik wat overdreven. Leasemaatschappij was het met me eens dus die heeft het aangekaart bij de dealer, heb zelf het bedrag niet hoeven betalen in elk geval.
Ja dat scheurtje had ik dus ook. Heb er ook secondelijm tussen gedaan maar dat werkte maar een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 14:05
Hoi mensen, ik ben sinds kort een trotse bezitter van een BMW 118i bouwjaar 2005. Voor mijn gevoel gebruikt de auto olie, alleen omdat je elektronisch olie moet peilen is het een beetje lastig om te weten hoeveel ik heb verbruikt.

Volgens het bedrijf waar ik de auto gekocht heb, is er niks mis mee, en is het volgende normaal... Ik heb ontdekt dat als de motor warm is en ik even stationair draai en dan gas geef, er een blauwe stinkende pluim uit komt. Volgens de lokale BMW specialist zijn het mijn klepseals die voor olieverbruik zorgen (een veel voorkomend probleem bij deze auto's volgens hun). Zou iets meer dan 600 euro kosten om dit te laten repareren.

Als ik Google mag geloven kom ik ook uit op klepseals. http://www.car-direct.nl/...angen-bmw-benzinemotoren/

Is het normaal dat er blauwe rook uit een uitlaat kan komen? Ik neem aan van niet met wat ik op internet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40
Nee dat is niet normaal en het zouden goed de klepseals kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Inderdaad waarschijnlijk de klepseals, is een bekend probleem van die motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.G
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-05 10:53

T.G

Interessant artikel: A Dutch first: Ingenious BMW theft attempt -> https://mrooding.me/a-dut...heft-attempt-5f7f49a96ec8
TL;DR
So, if you find your passenger’s front side window broken and a warning regarding the SOS button having lost connection to BMW appears, immediately contact your dealer and make sure it’s parked at the dealer’s or in a secured area.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:08
T.G schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:14:
Interessant artikel: A Dutch first: Ingenious BMW theft attempt -> https://mrooding.me/a-dut...heft-attempt-5f7f49a96ec8

[...]
😂
Even een paar pagina's teruglezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.G
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-05 10:53

T.G

DaFreakhead schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:17:
[...]

😂
Even een paar pagina's teruglezen...
Is 'ie al gepost? Oeps, my bad. Ik had er nog op gezocht, maar niet gevonden. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

T.G schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:18:
Is 'ie al gepost? Oeps, my bad. Ik had er nog op gezocht, maar niet gevonden. :9
De auteur zit hier ook, dus tja :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 14:05
robpol schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:29:
Inderdaad waarschijnlijk de klepseals, is een bekend probleem van die motoren.
Is het verder ook handig om meteen de distributieketting preventief te vervangen. Kost 150,- euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik wilde een Samsung Galaxy Note 9 gaan kopen maar ik krijg Spotify gewoon echt niet werkend met Android. Niet via de kabel en niet via Bluetooth. Bluetooth audio werkt uiteraard maar ik wil wel de Spotify app met afspeellijsten etc. op mijn iDrive.

Heeft iemand nog een tip? Voor mij zeg maar wel make of break of ik naar Android overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik weet niet of het werkt hoor. Maar heb je de bmw connected app op je telefoon?

[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 11-08-2018 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Laatst online: 22:35

TommieW

Numa numa.

Phusebox schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:28:
Ik wilde een Samsung Galaxy Note 9 gaan kopen maar ik krijg Spotify gewoon echt niet werkend met Android. Niet via de kabel en niet via Bluetooth. Bluetooth audio werkt uiteraard maar ik wil wel de Spotify app met afspeellijsten etc. op mijn iDrive.

Heeft iemand nog een tip? Voor mij zeg maar wel make of break of ik naar Android overstap.
Ik heb gisteren BMW ConnectedDrive aangeschaft juist inderdaad voor Spotify. In m'n auto worden de apps niet zichtbaar, dus ik heb nu bij BMW een ticket daarvoor lopen. Zodra ik Spotify werkend heb met mijn OnePlus 3T, zal ik het laten weten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

TommieW schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:32:
[...]

Ik heb gisteren BMW ConnectedDrive aangeschaft juist inderdaad voor Spotify. In m'n auto worden de apps niet zichtbaar, dus ik heb nu bij BMW een ticket daarvoor lopen. Zodra ik Spotify werkend heb met mijn OnePlus 3T, zal ik het laten weten.
Met de nieuwe odrive systemen worden de apps zichtbaar zonder kabel. Met de oudere systemen moet je wel de usb kabel erin en dan spotify opstarten op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tylen schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:34:
[...]

Met de nieuwe odrive systemen worden de apps zichtbaar zonder kabel. Met de oudere systemen moet je wel de usb kabel erin en dan spotify opstarten op de telefoon.
Mijn auto is 3 maanden oud dus neem aan het nieuwe idrive systeem maar via Bluetooth en kabel werkt het allebei niet. Getest met een S8+ en stock firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Phusebox schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:53:
[...]

Mijn auto is 3 maanden oud dus neem aan het nieuwe idrive systeem maar via Bluetooth en kabel werkt het allebei niet. Getest met een S8+ en stock firmware.
Wel connected app geinstalleerd? (Kweet niet of dat noodzakelijk is hoor maar in de oudere systemen wel iig).

Maar android ondersteuning heb ik gelukkig geen kaas van gegeten. Hier met iOS werkt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tylen schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:57:
[...]

Wel connected app geinstalleerd? (Kweet niet of dat noodzakelijk is hoor maar in de oudere systemen wel iig).

Maar android ondersteuning heb ik gelukkig geen kaas van gegeten. Hier met iOS werkt alles goed.
Jep connected staat er op. Met mijn iPhone werkt het ook prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 11-08-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wel apart eigenlijk. Maar auto is nieuw. Ik zou lekker dan naar de dealer gaan. Mogen hun het oplossen.

Aan de andere kant. Stap niet over naar android ;) daar ga je spijt van krijgen. Zoals je nu al merkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Tylen schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:05:
Wel apart eigenlijk. Maar auto is nieuw. Ik zou lekker dan naar de dealer gaan. Mogen hun het oplossen.

Aan de andere kant. Stap niet over naar android ;) daar ga je spijt van krijgen. Zoals je nu al merkt ;)
Tja 550 euro voor de nieuwste high end Samsung nu met actie of 1200 voor een iPhone...

Dealer gaat toch niks doen. Nergens staat dat ze Spotify voor Android garanderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 11-08-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 15:51
Phusebox schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:19:
[...]

Tja 550 euro voor de nieuwste high end Samsung nu met actie of 1200 voor een iPhone...

Dealer gaat toch niks doen. Nergens staat dat ze Spotify voor Android garanderen.
Is een known issue, heb het ook niet op mijn '15 F21 met iDrive4. Zal ook eens kijken of ik hier wat actiever kan worden :-)

https://support.spotify.c..._the_car/bmw-integration/
Let op: Als gevolg van compatibiliteitsproblemen met Android-besturingssystemen werkt de Spotify-integratie momenteel alleen voor de nieuwe BMW 7-serie 2016. We werken er hard aan om Spotify beschikbaar te maken voor alle compatibele BMW Connected Drive- en Mini Connected-voertuigen.

[ Voor 11% gewijzigd door eBait op 11-08-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:15
[...]

O-)

iPhone X domineert Galaxy Note 9 in de laatste benchmark testen

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Laatst online: 18:55

Orac

Ik mis je papa.

Is het mogelijk dat als ik parkeer en de deur open om uit te stappen, dat de radio uit gaat? BMW F30 LCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:36
Iemand hier ervaring met een 335i E92 single turbo kit conversie?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iets dat me laatst opviel. Wanneer ik de motor uitzet en de ramen zijn open werkt "auto up" niet aan de bestuurderszijde.

Ook wanneer de motor uit is en ik ben uitgestapt en de ramen sluit met de afstandsbediening, alle ramen gaan dan omhoog maar de bestuurderszijde zelfs omlaag.

Zal vast normaal gedrag zijn met een goede reden maar wat/waarom vraag ik me af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Orac schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:11:
Is het mogelijk dat als ik parkeer en de deur open om uit te stappen, dat de radio uit gaat? BMW F30 LCI.
Ja; TC_LOGIC_KLR_OFF_DOOR op nicht_aktiv zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Laatst online: 18:55

Orac

Ik mis je papa.

Pepppie schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:50:
[...]

Ja; TC_LOGIC_KLR_OFF_DOOR op nicht_aktiv zetten.
Ok, welk knopje is dat? :P
Dus dat kan ik niet zelf, tenzij ik de benodigde connector, kabel en software koop?
Doen ze dat ook bij de BMW dealer of "mag dat niet"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Orac schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:55:
[...]

Ok, welk knopje is dat? :P
Dus dat kan ik niet zelf, tenzij ik de benodigde connector, kabel en software koop?
Doen ze dat ook bij de BMW dealer of "mag dat niet"?
Even in het topic zoeken op eSys. Is veel over te vinden en geen hogere wiskunde voor een beetje gebruiker hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

[...]

Ik heb ook altijd pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nee hoor. Gewoon een feit dat het nergens officieel genoemd wordt als ondersteund voor Android.

Blijkbaar werkt het bij sommigen wel. Is het een reden om geen Android te kopen? Misschien. Is het een reden om volgende keer zelfs dat te testen voordat ik een auto kies? Zeker. Ik wist dat er geen Android auto was maar had gewoon gedacht dat zoiets basics als Spotify zou werken. Volgende keer niet meer denken maar 12 uur proefrijden ipv 3 en alles testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Phusebox schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:22:
Iets dat me laatst opviel. Wanneer ik de motor uitzet en de ramen zijn open werkt "auto up" niet aan de bestuurderszijde.

Ook wanneer de motor uit is en ik ben uitgestapt en de ramen sluit met de afstandsbediening, alle ramen gaan dan omhoog maar de bestuurderszijde zelfs omlaag.

Zal vast normaal gedrag zijn met een goede reden maar wat/waarom vraag ik me af?
Ik weet niet of het bmw zo is maar bij een vag moet je dan je venster opnieuw calibreren.

Dus in de wagen zitten, knop ingedrukt houden tot venster helemaal beneden is en dan nog knop voor 5tal seconden ingedrukt houden. Dan venster terug sluiten en de knop 5 seconden vasthouden nadat venster volledig toe is.

Kan soms gebeuren als de batterij van de wagen vervangen geweest is of eens lage spanning heeft gehad.

Is op vag zo, je kan maar proberen :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:45
Phusebox schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 15:30:
[...]

Nee hoor. Gewoon een feit dat het nergens officieel genoemd wordt als ondersteund voor Android.

Blijkbaar werkt het bij sommigen wel. Is het een reden om geen Android te kopen? Misschien. Is het een reden om volgende keer zelfs dat te testen voordat ik een auto kies? Zeker. Ik wist dat er geen Android auto was maar had gewoon gedacht dat zoiets basics als Spotify zou werken. Volgende keer niet meer denken maar 12 uur proefrijden ipv 3 en alles testen.
In de nieuwe 5serie die ik een paar maanden geleden als vervangende auto had werkte spotify wel in combinatie met mijn Samsung S8. Blijft belachelijk voor een premium merk dat ze het niet goed ondersteunen natuurlijk maar die discussie is hier al vaker gevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

azz_kikr schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 16:42:
[...]

Ik weet niet of het bmw zo is maar bij een vag moet je dan je venster opnieuw calibreren.

Dus in de wagen zitten, knop ingedrukt houden tot venster helemaal beneden is en dan nog knop voor 5tal seconden ingedrukt houden. Dan venster terug sluiten en de knop 5 seconden vasthouden nadat venster volledig toe is.

Kan soms gebeuren als de batterij van de wagen vervangen geweest is of eens lage spanning heeft gehad.

Is op vag zo, je kan maar proberen :D
Copy paste uit ander forum:

1. Put key in, no need to start car.
2. Roll window all the way down, let go of button.
3. Hold window button DOWN for 20seconds. This resets the window in the down position. Now you must reset the window in the up position.
4. Roll window up. Do NOT panic if window doesn't go all the way up. Mine would only go up about 3inches. Then I would hold the up button again and it would only go up another 3inches or so. Keep doing this until the window is all the way in the up position as the window has not been reset in the up position yet. Let go of button.
5. Hold windown button UP for 20 seconds. This resets the window in the up position.
6. Go grab a beer because you just reset your window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Laatst online: 22:35

TommieW

Numa numa.

Tylen schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:34:
[...]

Ondertussen zie ik wel de BMW Connected Apps in iDrive. Dus dat is weer een stapje verder. Helaas blijft Spotify ontbreken.
eBait schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:49:
[...]

Is een known issue, heb het ook niet op mijn '15 F21 met iDrive4. Zal ook eens kijken of ik hier wat actiever kan worden :-)

https://support.spotify.c..._the_car/bmw-integration/

[...]
Dat is jammer om te lezen. Ik heb BMW een maitje gestuurd met de update, dus ik ben benieuwd met welk verhaal zij komen.

Ach, worst case vraag ik mijn €180 weer terug binnen twee weken. Maar het zou wel leuk zijn om het nog werkend te krijgen met Android.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 21:40
TommieW schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:58:
[...]

Ondertussen zie ik wel de BMW Connected Apps in iDrive. Dus dat is weer een stapje verder. Helaas blijft Spotify ontbreken.

[...]

Dat is jammer om te lezen. Ik heb BMW een maitje gestuurd met de update, dus ik ben benieuwd met welk verhaal zij komen.

Ach, worst case vraag ik mijn €180 weer terug binnen twee weken. Maar het zou wel leuk zijn om het nog werkend te krijgen met Android.
Bespaar je de moeite. Al twee jaar lang heb ik bij iedere update van de Connected app weer even hoop, maar de integratie met Android is en blijft gewoon bagger. Echt beschamend. De enige optie om echt muziek van Spotify te luisteren en te bedienen als je een Android telefoon hebt: een oude iPhone of iPod Touch in de auto gooien die via Tethering online kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:43
TommieW schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:58:
[...]

[...]

Bij mij kwam Spotify pas in iDrive (2016 F20) tevoorschijn nadat ik de Verbindingsassistent in het ConnectedDrive-menu had geopend. De Verbindingsassistent vroeg vervolgens om een app (compatibel met BMW Apps, zoals Spotify) op m'n telefoon te starten. Nadat ik dus Spotify op m'n iPhone had geopend, stond Spotify even later ook in iDrive.

Ik begrijp dat je een Android-telefoon hebt, dus ik weet niet in hoeverre je hier wat aan hebt. Wellicht helpt het je wel verder om Spotify aan de praat te krijgen in iDrive. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:45
Spotify met android is kansloos in de BMW (in ieder geval in oudere modellen, de nieuwste 5-serie werkt het wel voor zover ik ondervonden heb), maar een paar maanden geleden is deze zelfde discussie voor paar paginas gevoerd dus heeft weinig zin dit weer te gaan herhalen. ;) Al blijf ik me er natuurlijk ook over verbazen dat het blijkbaar zo moeilijk is het werkend te krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door Arjant2 op 13-08-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 18:39

Sick Nick

Drop the top!

Hier in m'n F31 met navi pro werkt het allemaal wel maar de android versie is niet echt vlekkeloos. Soms werkt het een hele week prima, soms stopt ie er mee en werkt het alleen als bluetooth streamen. Zal wel iets te maken hebben met android die op de achtergrond ofwel connected drive of spotify stopt.

Via de iphone werkt het wel vlekkeloos, alleen gebruik ik zelfs dan nog gewoon bluetooth streamen want dat begint na ongeveer 2 seconde al te spelen. Spotify duurt een second of 20 en dat is me net ff teveel.

Al met al, lekker ruk en misschien doen ze dat wel om je naar de ingebouwde deezer te pushen. Had dat een jaar gratis erbij en dat werkte vlekkeloos, online verbinding en alles streamen zonder stotteren. Jammer dat hun mobiele app zo ruk is en ik niet 2 aparte diensten ga afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Laatst online: 27-05 12:41
Hoi,
dit lukt me wel in mijn F31, ik denk dat je even de software moet updaten van de Bimmer...
tomvb schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:37:
Ik rijd nu ongeveer een jaar naar tevredenheid in m'n F31. Het is me alleen nog niet gelukt om muziek vanaf m'n telefoon (iPhone 6) af te spelen. Niet via bluetooth en ook niet via aansluiten op de USB poort.

Ik heb het eenvoudige navigatie systeem (business). Voorziet deze niet in deze functionaliteit?
Ik heb de connected drive app en spotify, maar ik krijg het niet werkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 08:30
Ik heb een leuke E87 120 M-sport overgenomen van een Belgische vriend. Nu is hij nieuw in Belgie met de optie 'gereduceerd vermogen' geleverd en 'begrensd' op 163pk ivm de Belgische belasting. Wil deze hier op kenteken gewoon met de originele PK's laten registreren en deze optie verwijderen. Heeft iemand hier ervaring daarmee? Is dat een optie die in de software uitgevinkt kan worden? Of moet dit in het motormanagement geregeld worden?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Laatst online: 26-05 19:44
Hmm vanochtend kon ik mijn auto niet starten, stuurslot waarschuwing, schijnbaar berucht probleem bij de e90. Iemand nog tips? Soms is het te weinig spanning in het elektrische gedeelte dus hij hangt nu aan de lader, soms een software update uitvoeren bij de dealert (iemand nog tips?), of stuurslot vervangen voor minimaal 1000 euro.
..
Pagina: 1 ... 110 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.