Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.701 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:01
Check gewoon even met de klantenservice van BMW. Die is over het algemeen heel snel met dit soort dingen. Wellicht kunnen ze het transferen naar Nederland ofzo :-)

125i :) Leuke bak hoor. Ik vind de ZF8 automaat geniaal.

In other news, mijn M135i staat te koop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

BMW klantenservice kan hier idd bij helpen, je moet dan papieren invullen, maar het is wel niet gegarandeerd dat alle services overgezet kunnen worden. Er zijn overgangsperiodes geweest bij connecteddrive met infrastructuur die enkel in de, uk, nl, fr beschikbaar was. Aangezien ik in be woon had ik pech.

Uiteindelijk niet overgezet toen, concierge services etc gebruik ik toch niet, mooi concept in theorie en met g30 opnieuw een kans gegeven, maar het is standaard call center kwaliteit, en niet bmw kwaliteit, dus echt handig is het niet.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:04
Scr33x0r schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:07:
Check gewoon even met de klantenservice van BMW. Die is over het algemeen heel snel met dit soort dingen. Wellicht kunnen ze het transferen naar Nederland ofzo :-)

125i :) Leuke bak hoor. Ik vind de ZF8 automaat geniaal.

In other news, mijn M135i staat te koop :-)
Apache schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:10:
BMW klantenservice kan hier idd bij helpen, je moet dan papieren invullen, maar het is wel niet gegarandeerd dat alle services overgezet kunnen worden. Er zijn overgangsperiodes geweest bij connecteddrive met infrastructuur die enkel in de, uk, nl, fr beschikbaar was. Aangezien ik in be woon had ik pech.

Uiteindelijk niet overgezet toen, concierge services etc gebruik ik toch niet, mooi concept in theorie en met g30 opnieuw een kans gegeven, maar het is standaard call center kwaliteit, en niet bmw kwaliteit, dus echt handig is het niet.
Servicedesk it is, zat er al over te dubben om vanmiddag anders even langs een garage te rijden. Hoop wel dat ze het kunnen overzetten, traffic info is voor mijn vriendin overbodig (rijd altijd hetzelfde stukje) maar de kaart updates zijn wel zo handig met alle nieuwe wegen die er aangelegd worden.

@Scr33x0r kon je hem 2,5 week geleden niet in de verkoop gooien :+ ?

PS: Heel even terug zitten scrollen naar je m135i, die heb je dan minder dan een jaar gehad en ik lees precies hetzelfde hekelpunt die ik zelf ook had. Funfactor (PK's) VS luxe/is dat nou echt nodig. Vandaar is die 125i helemaal prima voor mijn vriendin (en mezelf als ik er af en toe mee rijd). Er zit een adaptief onderstel op + drivetrain als hij op sport stand wordt gezet, maar kan ook nog rustig 1:18 / 1:20 rijden op de snelweg. (en verbruik tijdens launch control wil ik niet weten ... kan ik ook niet weten, zat op de weg te letten :D .... maar is ook weer zo'n gimmick die je 2 keer probeert en dan weer in de kast laat verstoffen)

[ Voor 18% gewijzigd door LinuX-TUX op 31-07-2018 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 21:18
LinuX-TUX schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:13:
[...]

[...]

Servicedesk it is, zat er al over te dubben om vanmiddag anders even langs een garage te rijden. Hoop wel dat ze het kunnen overzetten, traffic info is voor mijn vriendin overbodig (rijd altijd hetzelfde stukje) maar de kaart updates zijn wel zo handig met alle nieuwe wegen die er aangelegd worden.
Hehe kaart updates, ja het lijkt heel wat maar in mijn F21 1 serie met automatische kaart updates staat de nieuwe A1 er nog steeds niet in hoor, dus het blijft ca. 2-3 jaar achter lopen.
Ik kreeg vanochtend een melding dat de automatische kaart updates stopt per 31/07. Ook zo raar dat je dat maar 3 jaar krijgt bij een nieuwe auto en er daarna er opnieuw voor moet betalen.

Veel plezier met de 125i, met die motorisering is het veel freude am fahren. Heb je een optie lijst? Je kan die hier https://www.mdecoder.com downloaden dmv het invoeren van je VIN

[ Voor 5% gewijzigd door ChiLLeR op 31-07-2018 10:21 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Thanks @ChiLLeR .

Viel Freude fur freundin und tochter jah. En soms ... heel af en toe voor pappa :+

U vraagt, wij draaien. De optie lijst:

Vehicle information
 Type  Value
Prod. Date 26-9-2015
Check mileage http://www.auto-records.com
Type 125I (EUR)
Series F20 (1 Series)
Body Type SH
Steering LHD
Engine N20
Displacement 2.00
Power 160kw / 218hp
Drive HECK
Transmission Automatic
Colour GLACIERSILBER METALLIC (A83)
Upholstery STOFF HEXAGON ALCANTARAANTHRAZIT (HAAT)
options
S1CAA Selection of COP relevant vehicles
S21AA BMW LA wheel M Double Spoke 461
S230A Extra package EUspecific
S248A Steering wheel heater
S249A Multifunction f steering wheel
S258A Tire with runflat functionality
S2NHA M Sport brakes
S2TBA Sport automatic transmission
S2VBA Tire pressure display
S2VLA Variable Sport steering
S302A Alarm system
S320A Deleted model lettering
S322A Comfort access
P337A M Sports package
S3AGA Reversing camera
S403A Glass roof electrical
S423A Floor mats velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interioroutside mirror with auto dip
S431A Interior mirror with automaticdip
S441A Smoker package
S459A Seat adjuster electric with memory
S465A Throughloading system
S481A Sports seat
S488A Lumbar support driver and passenger
S493A Storage compartment package
S494A Seat heating driverpassenger
S4AEA Armrest front retractable
S4NEA Blowby heater
S4WGA Alu hexagon highgloss black accent
S508A Park Distance Control PDC
S521A Rain sensor
S534A Automatic air conditioning
S552A Adaptive LED headlight
S563A Light package
S575A Supplementary 12V sockets
S5A1A LED Fog lights
S5ACA Highbeam assistant
S5ASA Driving Assistant
S5DAA Passenger airbag deactivation
S5DCA Rearseat headrests folding
S5DFA Active cruise controlStopGo function
S609A Navigation system Professional
S698A AreaCode 2 for DVD
S6ACA Intelligent emergency SOS call
S6AEA Teleservices
S6AKA Connected Drive Services
S6AMA RealTime Traffic Information
S6ANA Concierge Services
S6APA Remote Services
S6ARA Internet
S6NSA Convenience phone expanded Smartphone
S6WAA Instrument cluster expanded equipment
S6WAA Instrument cluster expanded equipment
S704A M Sports suspension
S710A M leather steering wheel
S715A M Aerodynamics package
S760A High gloss shadow line
S775A Headlining anthracite
P7LFA Modell M Sport
P7R7A Innovation package
P7XPA Navigation package Connected Drive
L801A National version Germany
S879A Onboard vehicle literature German
S8KAA DummySALAPA
S8THA Road sign detection
S9AAA Outer skin protection
P9BDA Business Package
Standard equipment
S548A Kilometercalibrated speedometer
S851A Language version German

[ Voor 96% gewijzigd door LinuX-TUX op 31-07-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
LinuX-TUX schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:13:
[...]

[...]

@Scr33x0r kon je hem 2,5 week geleden niet in de verkoop gooien :+ ?

PS: Heel even terug zitten scrollen naar je m135i, die heb je dan minder dan een jaar gehad en ik lees precies hetzelfde hekelpunt die ik zelf ook had. Funfactor (PK's) VS luxe/is dat nou echt nodig. Vandaar is die 125i helemaal prima voor mijn vriendin (en mezelf als ik er af en toe mee rijd). Er zit een adaptief onderstel op + drivetrain als hij op sport stand wordt gezet, maar kan ook nog rustig 1:18 / 1:20 rijden op de snelweg. (en verbruik tijdens launch control wil ik niet weten ... kan ik ook niet weten, zat op de weg te letten :D .... maar is ook weer zo'n gimmick die je 2 keer probeert en dan weer in de kast laat verstoffen)
Haha :-) Ja, heb hem sinds januari, zit nog 18 maanden garantie op, dus dat is dan wel weer goed voor de verkoop.

Qua gebruik, probleem is eigenlijk dat ik veel meer ben gaan rijden, van 400km woon-werk per maand naar 2000km woon-werk, plus de prive-ritten maakt dat ik rond de 3000km per maand rij nu. Ik vind het zonde voor de M135i en de afschrijving die bij die km's erbij horen dus ik ga op zoek naar wat anders. Tot dusver lopen de mogelijke vervangers uiteen van een F31 330d (met dezelfde afschrijving of wellicht meer) tot een wat oudere 130i (met dezelfde nadelen als nu, veel tanken en redelijk onzuinige ritten, maar wel de fun) en alles wat daar tussenin zit.

Dus als iemand nog suggesties heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Scr33x0r schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:36:
[...]

Haha :-) Ja, heb hem sinds januari, zit nog 18 maanden garantie op, dus dat is dan wel weer goed voor de verkoop.

Qua gebruik, probleem is eigenlijk dat ik veel meer ben gaan rijden, van 400km woon-werk per maand naar 2000km woon-werk, plus de prive-ritten maakt dat ik rond de 3000km per maand rij nu. Ik vind het zonde voor de M135i en de afschrijving die bij die km's erbij horen dus ik ga op zoek naar wat anders. Tot dusver lopen de mogelijke vervangers uiteen van een F31 330d (met dezelfde afschrijving of wellicht meer) tot een wat oudere 130i (met dezelfde nadelen als nu, veel tanken en redelijk onzuinige ritten, maar wel de fun) en alles wat daar tussenin zit.

Dat zijn wel kilometers ja. Zou je dan niet zelfs een 4 serie overwegen of ben je dan bang dat de funfactor in gevaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Alles kan, maar ook met een beetje 4 serie (4GC bijv) zit je met diezelfde afschrijving. Hoe nieuwer/verser het model, hoe meer afschrijving natuurlijk. Ben daar wel een beetje klaar mee. Wellicht wordt het ook wel gewoon een E91 320d uit 2009 ofzo. Geen idee nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 16:14
Ja snel van auto wisselen is in de regel killing voor de afschrijving. Zeker de eerste jaren/km's is die verschrikkelijk hoog. Al helemaal als je 'm bij de dealer hebt gekocht.

Het beste is dan een mooie 320d pakken, die kun je altijd nog goed verkopen en het aanbod is nu ook lekker groot. Eventueel uit Duitsland, daar willen ze er nu allemaal vanaf.

Maarja, dat is de rationele keuze :P .

[ Voor 5% gewijzigd door MrFl0ppY op 31-07-2018 10:51 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Scr33x0r schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:42:
Alles kan, maar ook met een beetje 4 serie (4GC bijv) zit je met diezelfde afschrijving. Hoe nieuwer/verser het model, hoe meer afschrijving natuurlijk. Ben daar wel een beetje klaar mee. Wellicht wordt het ook wel gewoon een E91 320d uit 2009 ofzo. Geen idee nog. :)
Mocht je een beetje weten wat je wilt of ook dat er financieel wordt meegedacht over afschrijving etc (geen schaamteloze reclame overigens) ik heb de 125i van jekel-automotive en kwam erachter dat je daar ook gewoon een vraag kan droppen en dat zij dan scannen in hun netwerk voor een match. Hetzij import hetzij eerdere notificatie dan dat zo'n auto op een BMW occassion website komt.

Ik vermoed dat ik van die service wel gebruik ga maken in de toekomst. De laatste keer dat ik bij een BMW dealer vroeg of ze konden meescannen/denken over een specifieke auto werd ik weggebonjourd met Houd onze website maar in de gaten. Nouja, als jullie mijn geld niet willen hebben, dan niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:27
Scr33x0r schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:36:
[...]

Ben wel benieuwd hoe het met je verkoop gaat. Blijft lastig voor particulieren om te verkopen in hogere prijsklasses.

Ik merk het al bij mijn BMW. Scherpst geprijsde van inet in deze uitvoering (F31 316i met M-pakket), nog half jaar PS garantie, net beurt gehad van EUR 1k, maar het wil niet echt vlotten. Aantal contacten, maar als blijkt dat je geen inruil accepteert houdt het (vooralsnog) op. Nu hebben we nog 5 weken ofzo, dus niet superveel haast, maartoch. Anders toch naar de handel en dan kan iemand hem straks voor paar k meer kopen. Zou zonde zijn, kan me niet voorstellen dat er vergelijkbare auto's zijn qua motor/uitvoering die netter zijn dan de mijne.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
VidaR-9 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:16:
[...]

Ben wel benieuwd hoe het met je verkoop gaat. Blijft lastig voor particulieren om te verkopen in hogere prijsklasses.

Ik merk het al bij mijn BMW. Scherpst geprijsde van inet in deze uitvoering (F31 316i met M-pakket), nog half jaar PS garantie, net beurt gehad van EUR 1k, maar het wil niet echt vlotten. Aantal contacten, maar als blijkt dat je geen inruil accepteert houdt het (vooralsnog) op. Nu hebben we nog 5 weken ofzo, dus niet superveel haast, maartoch. Anders toch naar de handel en dan kan iemand hem straks voor paar k meer kopen. Zou zonde zijn, kan me niet voorstellen dat er vergelijkbare auto's zijn qua motor/uitvoering die netter zijn dan de mijne.
Ik heb inrui/inkoopl voorstellen gehad die ongeveer 2k van mijn gewenste prijs zitten. Dus dat zou altijd nog kunnen. Ik heb geen haast op zich, en anderhalf jaar PS garantie zou je verwachten dat het makkelijker is en ik moet eigenlijk ook gewoon nog even goede foto's schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Scr33x0r schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:42:
E91 330d uit 2011 kosten ca. 16k voor goede uitvoeringen, dan heb je én een relatief zuinige auto en ook nog flink power. Ik heb hem toevallig nu net ingeruild met 170k maar zou echt nog makkelijk een ton bij kunnen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 16:14
VidaR-9 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:16:
[...]

Particulieren kijken vooral naar prijs. Dat jij net een dure beurt hebt laten doen of net nieuwe banden erop hebt gelegd helpt maar als je op marktplaats bij de duurste 50% zit met vergelijkbare auto's zul je weinig hits krijgen. En sowieso, als mensen meer dan zeg 15k hebben uit te geven kiezen ze niet vaak voor een particulier maar pakken ze liever de zekerheid van een handelaar en dan maar een wat mindere uitvoering.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
MrFl0ppY schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:03:
[...]

Particulieren kijken vooral naar prijs. Dat jij net een dure beurt hebt laten doen of net nieuwe banden erop hebt gelegd helpt maar als je op marktplaats bij de duurste 50% zit met vergelijkbare auto's zul je weinig hits krijgen. En sowieso, als mensen meer dan zeg 15k hebben uit te geven kiezen ze niet vaak voor een particulier maar pakken ze liever de zekerheid van een handelaar en dan maar een wat mindere uitvoering.
I know. Daarom zit ik ook bij de goedkoopste ;)

En ik vind persoonlijk altijd bijzondere gedachte, ik koop zelf juist liever bij particulier met nog resterende garantie oid. Ik vind het wel fijn om indruk van de vorige berijder te hebben ipv een handelaar die zijn brood verdient met het verkopen van auto's. Maar weet dat dit voor meesten juist anders is.

@Scr33x0r fatsoenlijke foto's en tekst helpen wel inderdaad. Heb ook wel biedingen gekregen die niet direct onredelijk zijn en denk er nog wel iets meer uit te kunnen halen. Gok/hoop zelf op 19k vanuit de handel at the end.

Ter ref mijn adv: https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 21:23

JdM

Humbled

Zijn er mensen bekend met het optreden van storingen wanneer je de motor af zet (automaat) als de bak nog niet in P staat?
Heb nu al een paar keer een bak-storing gehad waarbij het erop lijkt (volgens de algemene foutcode en bijbehorende zoektocht op internet) dat mogelijk de bak en keuzestand volgens de bakmodule niet overeen komt met elkaar. Vervolgens start de auto dan gewoon helemaal niet.... 8)7 heb al een paar keer van 15 min. tot een uur stil gestaan met een auto die niet meer wil starten.

Ik heb voor het eerst een automaat, dus ik ben niet bekend met wat wel of niet mag zeg maar. Ben nu weer standaard eerst naar P aan het schakelen voor ik de motor uit zet, pas een dag, dus kan niet zeggen dat de storing niet meer terug komt.
Het gaat hier om een E91 X-drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
JdM schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:19:
Zijn er mensen bekend met het optreden van storingen wanneer je de motor af zet (automaat) als de bak nog niet in P staat?
Heb nu al een paar keer een bak-storing gehad waarbij het erop lijkt (volgens de algemene foutcode en bijbehorende zoektocht op internet) dat mogelijk de bak en keuzestand volgens de bakmodule niet overeen komt met elkaar. Vervolgens start de auto dan gewoon helemaal niet.... 8)7 heb al een paar keer van 15 min. tot een uur stil gestaan met een auto die niet meer wil starten.

Ik heb voor het eerst een automaat, dus ik ben niet bekend met wat wel of niet mag zeg maar. Ben nu weer standaard eerst naar P aan het schakelen voor ik de motor uit zet, pas een dag, dus kan niet zeggen dat de storing niet meer terug komt.
Het gaat hier om een E91 X-drive
Bij automaat altijd eerst in P zetten en dan pas auto uitzetten, bij de nieuwe 8 traps automaten is het geen probleem meer omdat die volledig elektronisch zijn. Bij de E91 serie heb je nog echt een mechanische pook die in P moet komen te staan. Ga je dan ook de auto start in D ofzo? Dat gaat niet werken natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door ChiLLeR op 31-07-2018 15:38 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:20
Ik kan de sleutel niet eens uit het contact krijgen als ik hem niet in de P heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

@418O2 Ik ook niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:57

GforceNL

Out of memory....

@418O2 @JdM Sleutel? :+

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

@GforceNL @418O2 Je kunt de motor met sleutel in contact ook gewoon uitzetten en pas daarna naar P schakelen, waarna de sleutel wordt vrijgegeven. Dus nee, ook geen keyless-go ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

VidaR-9 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:52:

I know. Daarom zit ik ook bij de goedkoopste ;)

Gok/hoop zelf op 19k vanuit de handel at the end.

Ter ref mijn adv: https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
Erg mooie, smaakvolle auto. Maar bij de goedkoopste... waarom denk je dat?
Deze twee zijn 2K goedkoper (geen M maar minder km's):
https://www.marktplaats.n...ess-16-inch-navi-car.html

https://www.marktplaats.n...tline-316i-executive.html
Denk daarom dat 19K bij de handel te optimistisch is; 17,5 vrees ik, de handelaar wil ook verdienen.

Probleem is dat 20K gewoon teveel geld is particulier. Mensen willen dan de luxe/ financiering/ inruil van de dealer. Zijn ze dapperder dan willen ze vaak meer PKtjes. Als het een 320/ 328 was, stond ik ook bij je op de stoep.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:14

Typhone

Who Dares Wins

Phusebox schreef op zondag 29 juli 2018 @ 08:23:
Mijn 118i heeft wel een olie temperatuur in het dashboard display. Gek dat de 116i dat niet heeft dan?
...114i en 116i hebben geen oliekoeler.

Overigens trof ik vanochtend mijn 6-serie aan zonder enige vorm van elektriciteit. Dashcam zit er nu reeds 2 maanden in en elke ochtend geeft die een melding dat de accu verder leeggelopen is (verhoogde accu ontlading). Nu heb ik er een harness bijgekocht (DOD RC500S voor+achter) maar ondanks dat die goed aangesloten zit achterin (laten doen uiteraard) trekt ie hem leeg.

Iemand hier met de gouden tip wat ik kan doen om dat te voorkomen in de toekomst? Schijnbaar zit er iets niet goed maar ik weet niet wat. Nu kan ik hem vanavond weer aan de CTEK hangen want starten doet ie niet }:O

[ Voor 54% gewijzigd door Typhone op 01-08-2018 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
bombadil schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 07:39:
[...]

Erg mooie, smaakvolle auto. Maar bij de goedkoopste... waarom denk je dat?
Deze twee zijn 2K goedkoper (geen M maar minder km's):
https://www.marktplaats.n...ess-16-inch-navi-car.html

https://www.marktplaats.n...tline-316i-executive.html
Denk daarom dat 19K bij de handel te optimistisch is; 17,5 vrees ik, de handelaar wil ook verdienen.

Probleem is dat 20K gewoon teveel geld is particulier. Mensen willen dan de luxe/ financiering/ inruil van de dealer. Zijn ze dapperder dan willen ze vaak meer PKtjes. Als het een 320/ 328 was, stond ik ook bij je op de stoep.
Thanks. De auto die je linkt is een kale instapper en wel significant minder uitgerust dan de mijne (oa M-pakket, xenon, navi prof). Ik volg de markt uiteraard een beetje en zie wel dat 3's met M pakketten hoger geprijsd zijn. Daarom probeer ik wel zo'n 2k onder de goedkoopste 316i met M-pakket te zitten.

Op mijn ad heeft al bedrijf gereageerd voor 18k en dan heb ik hem nog niet eens aangeboden bij veel bedrijven. Dus hoop nog op de 19k.

Maar ik ben het met je eens dat de particuliere markt erg lastig is in deze prijsklasse. Ik heb afgelopen 3 jaar eerder 2 auto's verkocht in vergelijkbare prijsklasse en die zijn beiden naar een bedrijf gegaan uiteindelijk. Een via opkoopsite en een via reactie op mijn Autoscout advertentie. Beide overigens wel tevreden qua prijs.

We gaan het zien. Het is nog vakantieperiode, heb geen haast en hoef uiteindelijk ook niets terug te kopen omdat ik naar lease ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:43:
[...]

...114i en 116i hebben geen oliekoeler.

Overigens trof ik vanochtend mijn 6-serie aan zonder enige vorm van elektriciteit. Dashcam zit er nu reeds 2 maanden in en elke ochtend geeft die een melding dat de accu verder leeggelopen is (verhoogde accu ontlading). Nu heb ik er een harness bijgekocht (DOD RC500S voor+achter) maar ondanks dat die goed aangesloten zit achterin (laten doen uiteraard) trekt ie hem leeg.

Iemand hier met de gouden tip wat ik kan doen om dat te voorkomen in de toekomst? Schijnbaar zit er iets niet goed maar ik weet niet wat. Nu kan ik hem vanavond weer aan de CTEK hangen want starten doet ie niet }:O
Zit die voltmeter van Blackvue er wel tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

jadjong schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:57:
[...]

Zit die voltmeter van Blackvue er wel tussen?
Volgens mij niet. Ik weet niet zeker of ik het blackvue harnas heb of een DOD model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Volgens het BMW boekje zijn sneeuwkettingen alleen toegestaan op 18" en 19" velgen, echter ik heb in de zomer 21" maar wil graag in de winter 20" velgen. Sneeuwkettingen heb ik alleen nodig in een nood geval tijdens wintersport, de kans is klein maar wil ook geen gedoe hebben als het toch nodig is.

Waarom zouden de sneeuwkettingen niet toegestaan zijn op die grotere velgen? En als ik 'loopvlakkettingen' monteer zou dat ook een probleem zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door ChiLLeR op 01-08-2018 12:03 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

JdM schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:52:
@GforceNL @418O2 Je kunt de motor met sleutel in contact ook gewoon uitzetten en pas daarna naar P schakelen, waarna de sleutel wordt vrijgegeven. Dus nee, ook geen keyless-go ;)
Helaas, heb de bak nu steeds in P voor ik de motor af zet, maar de storing treedt opnieuw op :(
Dat wordt uitlezen/storingzoeken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Dan doet hij zijn werk niet. Ik zou dat ding loshalen en aansluiten op een variabele spanningsbron. Dan kan je bij het terugdraaien van de spanning zien of hij daadwerkelijk bij 11.5 volt afkapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

jadjong schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:30:
Dan doet hij zijn werk niet. Ik zou dat ding loshalen en aansluiten op een variabele spanningsbron. Dan kan je bij het terugdraaien van de spanning zien of hij daadwerkelijk bij 11.5 volt afkapt.
Volgende week gaan we het testen. Zit te diep weggewerkt nu. Vanavond knal ik em op de lader en dan laat ik de camera voorlopig even uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:26
Ik heb een F31 320D EDE uit eind 2013 gekocht. Wordt over ongeveer 2 weken afgeleverd. Ondertussen ben ik me al wat aan het inlezen, en er zijn een aantal coding opties die me erg interessant lijken om toe te passen. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer als ik online ga zoeken. Heeft er iemand een goed startpunt om me in te lezen?

Ik heb de app Bimmercode gevonden, maar lees ook dat het draadloos coden nog wel eens mis kan gaan ivm een slechte connectie. Via een OBD naar RJ45 kabel klinkt beter, maar ik weet niet zo goed waar ik de beste informatie hierover kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Slurf1 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:27:
Ik heb een F31 320D EDE uit eind 2013 gekocht. Wordt over ongeveer 2 weken afgeleverd. Ondertussen ben ik me al wat aan het inlezen, en er zijn een aantal coding opties die me erg interessant lijken om toe te passen. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer als ik online ga zoeken. Heeft er iemand een goed startpunt om me in te lezen?

Ik heb de app Bimmercode gevonden, maar lees ook dat het draadloos coden nog wel eens mis kan gaan ivm een slechte connectie. Via een OBD naar RJ45 kabel klinkt beter, maar ik weet niet zo goed waar ik de beste informatie hierover kan vinden.
f30.bimmerpost.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik codeer met carly en de telefoon. Nog nooit issues gehad.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Tylen schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:54:
[...]

Ik codeer met carly en de telefoon. Nog nooit issues gehad.
Ik heb daar mijn eigen f10 en g30 mee gecode, zonder problemen, een g30 van een kameraad z'n navi was er door uitgeschakeld en is bij de bmw dealer in "gestolen gps" modus geraakt, waarna hij bij BMW Belux pas terug unlocked kon geraken.

Carly is dus zeker bij nieuwe wagens niet volledig risicoloos. Oudere wagens zullen sowieso betere support hebben.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ik heb mijn M135i met RJ45 + Esys gecode. Is wel een gedoe hoor, Carly is echt 10 keer simpeler volgens mij. Info kan je echt overal vinden, bimmerpost, youtube etc.

Afhankelijk van wat je gedaan wil hebben kan ik je wel helpen. Sterker nog, als mijn M135i verkocht wordt mag je mijn kabel zo overnemen. Als je hem dan komt halen help ik je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
ChiLLeR schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:37:
[...]

Bij automaat altijd eerst in P zetten en dan pas auto uitzetten, bij de nieuwe 8 traps automaten is het geen probleem meer omdat die volledig elektronisch zijn. Bij de E91 serie heb je nog echt een mechanische pook die in P moet komen te staan. Ga je dan ook de auto start in D ofzo? Dat gaat niet werken natuurlijk.
Bij de E61 LCI gaat de pook mechanisch terug naar zijn P stand als je de auto uitzet, dus dat gaat niet altijd op. Ik zet hem nooit in P, gewoon meteen uit. En dan sleutel er uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
IHeeft er iemand een goed startpunt om me in te lezen?

Je hebt vrij veel codeerprogramma's. Sommige zijn voor een Fxx te gebruiken en andere weer niet.

Verder is de keuze via smartphone of via laptop. Apps via smartphone zijn wat makkelijker en gebruiksvriendelijker maar je kunt er niet alles mee. Wel kun je vaak, naast coderen ook foutcodes uitlezen (carly).

Via laptop heb je programma' s zoals esys en inpa voor een Fxx. Doordat er meer mee kan is het ook ingewikkelder in het gebruik. In de regel wordt esys het meest gebruikt voor een Fxx. Je kunt er echter weer niet foutcodes mee uitlezen, dan heb je weer een ander programma nodig (ista-d). F30.bimmerpost is overigens sterk esys georiënteerd.

Als je een IT achtergrond hebt kan je prima met esys uit de voeten. Zelf gebruik ik het ook. Goedkope OBD stekker met rj45 plug van aliexpress (ENET kabel), lekker lange netwerkkabel en klaar.

Esys leer je het beste door youtube filmpjes te kijken en klein te beginnen met 1 instelling wijzigen en dan kijken of het goed gaat. Alvast les 1: zorg dat je auto niet in standby gaat tijdens wegschrijven....

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:55
Binnenkort mag ik me ook weer in dit topic melden als trotse bezitter van een knalrode BMW 120iA (modeljaar 2019), met de volgende specs:

Standaard opties
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
    No.     Description 
    205     Automatische transmissie
    249     Multifunctioneel stuurwiel
    2VB     Bandenspanningsweergavesysteem
    2VC     Banden reparatieset
    423     Velours matten
    428     Gevarendriehoek en verbanddoos
    493     Opbergpakket
    4AE     Middenarmsteun voor, verschuifbaar
    521     Regen- en lichtsensor
    548     Kilometertacho
    5DA     Deactivering passagiersairbag
    5DC     Buitenste hoofdsteunen achter neerklapbaar
    698     Regiocodering voor DVD
    6AC     Emergency Call
    6AE     TeleServices
    6AK     ConnectedDrive Services inclusief BMW Online
    6AP     Remote Services
    6NH     Basis bluetooth telefoonvoorbereiding en USB-aansluiting
    845     Akoestische waarschuwing veiligheidsgordel
    868     Nederlandse taalversie
    886     Boordliteratuur Nederlands
    8KA     Condition Based Service
    8R9     Koudemiddel
    8S3     Automatische vergrendeling tijdens rijden (Intern)

Toegevoegde pakketten en opties
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
    No.     Description 
    320     Levering zonder typeaanduiding
    420     Extra getint glas achter
    459     Elektrisch verstelbare voorstoelen
    488     Elektrisch verstelbare lendensteun voorstoelen
    674     Harman-Kardon sound system
    8TH     Speed Limit Info
    2PA     Slotbouten voor LM wielen
    2VL     Variable Sport Steering
    8TH     Speed Limit Info
    8S2     Alarmsignaal (Intern)

ZE6     Executive
    302     Alarmsysteem klasse 3
    534     2-zone aut.airconditioning
    552     Adaptieve LED koplampen
    5A1     LED-mistlampen voor
    5AC     High-beam assistant
    5DF     Active Cruise Control met Stop en Go functie
    609     Navigatiesysteem Professional
    6WA     Uitbreiding instrumentencluster

ZC5     Comfort Pack
    431     Automatische dimmende binnenspiegel
    465     In delen neerklapbare achterbankleuning
    494     Elektrisch verwarmde voorstoelen

ZP5     Parking Pack
    508     Park Distance Control voor/achter (PDC)
    3AG     Achteruitrijcamera
    5DP     Park Assistant

ZS5     Safety Pack
    430     Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
    5AS     Driving Assistant

7LD     Model Sport Line
    563     Lichtpakket
    255     Sportstuurwiel met leer bekleed
    2DR     16 inch Sterspaak (styling 376)
    481     Sportstoelen voor
    4LV     Interieurlijsten Schwarz hoogglans + accentlijsten Korallrot mat
    A75     Melbourne Rot metallic
    CCL2    Stof 'Corner' Anthrazit/accent Rot

Zo goed als alles erop en eraan, alleen geen zaken van het M-pakket, wat online diensten weggelaten (Google Maps is toch beter dan RTTI) en helaas geen dakraam (maarja duur). Bewust geen leer gekozen, aangezien ik dat zelf niet lekker vind zitten. Helaas is de egaal zwarte stof niet meer verkrijgbaar, dus maar voor een alternatief gekozen. Nu kan het wachten beginnen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
AlexV schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:24:
Binnenkort mag ik me ook weer in dit topic melden als trotse bezitter van een knalrode BMW 120iA (modeljaar 2019), met de volgende specs:

Standaard opties
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
    No.     Description 
    423     Velours matten
    493     Opbergpakket
    548     Kilometertacho
    6AC     Emergency Call
    6AE     TeleServices
    6AP     Remote Services
    8R9     Koudemiddel

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
    No.     Description 
    8TH     Speed Limit Info
    8TH     Speed Limit Info

ZE6     Executive

ZC5     Comfort Pack

ZP5     Parking Pack
    5DP     Park Assistant

ZS5     Safety Pack

7LD     Model Sport Line
    563     Lichtpakket

Zo goed als alles erop en eraan, alleen geen zaken van het M-pakket, wat online diensten weggelaten (Google Maps is toch beter dan RTTI) en helaas geen dakraam (maarja duur). Bewust geen leer gekozen, aangezien ik dat zelf niet lekker vind zitten. Helaas is de egaal zwarte stof niet meer verkrijgbaar, dus maar voor een alternatief gekozen. Nu kan het wachten beginnen :'(
Leuke optie lijst en een rode variant, zie je toch niet veel! Misschien toch nog 17” velgen om het geheel af te maken ?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Weet niet waar je woont, maar heb zelf dongle + BimmerCode en dit werkt prima. Je kunt langskomen als je wilt, woon in Brabant (regio bergen op zoom)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
ChiLLeR schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:27:
[...]

Leuke optie lijst en een rode variant, zie je toch niet veel! Misschien toch nog 17” velgen om het geheel af te maken ?
Vind zelf rood een hele gave kleur. Alleen oranje is nog mooier, maar daarvoor moet je het M sport pakket nemen en die kleur mag niet van vriendinlief :'(. Voor de velgen geldt dat ik deze 16" wel mooi vind, had ze ook op m'n vorige BMW en ze zitten kosteloos in het Sport line pakket. Voor 17" moet je bijbetalen en dat steek ik liever in opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
The_MAN schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:16:
[...]

Bij de E61 LCI gaat de pook mechanisch terug naar zijn P stand als je de auto uitzet, dus dat gaat niet altijd op. Ik zet hem nooit in P, gewoon meteen uit. En dan sleutel er uit.
Ook als je langzaam rijdend het portier opent, knalt de bak in P.

Zó vooruitstrevend was BMW: in 2007 bouwden ze al een #kekechallengeprotector in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
AlexV schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:24:

Standaard opties
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
    No.     Description 
    423     Velours matten
    493     Opbergpakket
    548     Kilometertacho
    6AC     Emergency Call
    6AE     TeleServices
    6AP     Remote Services
    8R9     Koudemiddel

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
    No.     Description 
    8TH     Speed Limit Info
    8TH     Speed Limit Info

ZE6     Executive

ZC5     Comfort Pack

ZP5     Parking Pack
    5DP     Park Assistant

ZS5     Safety Pack

7LD     Model Sport Line
    563     Lichtpakket

Mooie samenstelling. Ik vind 17” eigenlijk ook wel minimaal bij een 1. Had ook wel verwacht dat dat standaard zou zijn op een Sportline.

Hoe lang moet je wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
VidaR-9 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:12:
[...]

Mooie samenstelling. Ik vind 17” eigenlijk ook wel minimaal bij een 1. Had ook wel verwacht dat dat standaard zou zijn op een Sportline.

Volgens de BMW dealer zou de levertijd zo rond de 3 maanden bedragen, dus het vermoeden is dat de auto zo rond begin november binnenkomt. Timing is wel goed, want dan kan ik rond die tijd de stoelverwarming ook meteen testen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

AlexV schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:15:
[...]

.....Timing is wel goed, want dan kan ik rond die tijd de stoelverwarming ook meteen testen :+
Als de hittegolf dan wel voorbij is _O-
Ennuh 17" is wel een must hoor. ;) (Ruilen voor Variable Sport Steering & Achteruitrijcamera of zo)
En dat rood heb ik ook gehad op mijn 320D met zwarte nieren en zwarte velgen... Super cool!

F31-2
F31-1

[ Voor 36% gewijzigd door JoepW op 01-08-2018 21:25 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Mehhh, auto hele nacht aan de druppellader gehangen (650i) maar vanochtend nog steeds geen power. Ik vrees dat de dashcam de accu helemaal leeggetrokken heeft en deze nu in verregaande staat van ontbinding is. Nog 3 dagen wagen tot de monteur van vakantie terug is en de nieuwe accu erin gecodeerd kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
VidaR-9 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:12:
[...]

Ik heb zelf de 16". 17" is een 'gratis' upgrade (in andere landen standaard) maar in Nederland komt er dan 1200 euro BPM bij ofzoiets.

Vind de 16" met normaal onderstel ook net comfortabel genoeg, en dan heb ik ook geen RFT, maar normale banden. Sportonderstel met 17" RFT gereden... dan moet ik elke 3 maanden naar de tandarts voor nieuwe vullingen. :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Typhone schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:46:
Mehhh, auto hele nacht aan de druppellader gehangen (650i) maar vanochtend nog steeds geen power. Ik vrees dat de dashcam de accu helemaal leeggetrokken heeft en deze nu in verregaande staat van ontbinding is. Nog 3 dagen wagen tot de monteur van vakantie terug is en de nieuwe accu erin gecodeerd kan worden...
Woon je in de buurt van Zeewolde? Ik kan het erin coderen voor je.
Phusebox schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

Ik heb zelf de 16". 17" is een 'gratis' upgrade (in andere landen standaard) maar in Nederland komt er dan 1200 euro BPM bij ofzoiets.

Vind de 16" met normaal onderstel ook net comfortabel genoeg, en dan heb ik ook geen RFT, maar normale banden. Sportonderstel met 17" RFT gereden... dan moet ik elke 3 maanden naar de tandarts voor nieuwe vullingen. :+
Overdrijven is ook een vak he ;) Ja RFT's zijn wat stugger. Maar comfortabel genoeg. Ook met het adaptieve sport onderstel.

[ Voor 38% gewijzigd door Tylen op 02-08-2018 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tylen schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:50:
[...]

Ik moest zelfs even googlen waar het precies lag :$
Woon naast Eindhoven ;). Overigens wel grappig de auto komt uit Ermelo (Schouten) dus dat was vlakbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tylen schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:50:
[...]

[...]

Overdrijven is ook een vak he ;) Ja RFT's zijn wat stugger. Maar comfortabel genoeg. Ook met het adaptieve sport onderstel.
Smaken verschillen, en wellicht als je langer BMW rijdt ben je het wel gewend. Voor mij is het nog steeds wennen.

Ik vond de 17" met RFT dus echt niet fijn rijden, op de snelweg en goede wegen prima, maar zodra ik door een dorp of stad reed, of in België kwam, was het voor mij gewoon onaangenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Typhone schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:54:
[...]

Ik moest zelfs even googlen waar het precies lag :$
Woon naast Eindhoven ;). Overigens wel grappig de auto komt uit Ermelo (Schouten) dus dat was vlakbij.
Ja dat is net te ver. Ermelo was goed te doen. Was er gisteren nog (op de mtb dat wel)
Phusebox schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:54:
[...]

Smaken verschillen, en wellicht als je langer BMW rijdt ben je het wel gewend. Voor mij is het nog steeds wennen.

Ik vond de 17" met RFT dus echt niet fijn rijden, op de snelweg en goede wegen prima, maar zodra ik door een dorp of stad reed, of in België kwam, was het voor mij gewoon onaangenaam.
Ja smaken verschillen. daar heb je gelijk in. Maar ik vind de 19" RFT niet zo hard dat mijn vullingen eruit klapperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

De grootste ergernis met RFT's vond ik altijd pas het afremmen in de buurt van stoplichten waar spoorvorming was. Dan ging je stuur trillen en trekken (...en maakte ik me dus zorgen of er iets mis was met de auto).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
[...]

Als comfortabel zo ontzettend belangrijk is zou ik sowieso geen BMW kiezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:26
Bedankt voor alle antwoorden en tips!
elmerblues schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:56:
[...]

Je hebt vrij veel codeerprogramma's. Sommige zijn voor een Fxx te gebruiken en andere weer niet.

Verder is de keuze via smartphone of via laptop. Apps via smartphone zijn wat makkelijker en gebruiksvriendelijker maar je kunt er niet alles mee. Wel kun je vaak, naast coderen ook foutcodes uitlezen (carly).

Via laptop heb je programma' s zoals esys en inpa voor een Fxx. Doordat er meer mee kan is het ook ingewikkelder in het gebruik. In de regel wordt esys het meest gebruikt voor een Fxx. Je kunt er echter weer niet foutcodes mee uitlezen, dan heb je weer een ander programma nodig (ista-d). F30.bimmerpost is overigens sterk esys georiënteerd.

Als je een IT achtergrond hebt kan je prima met esys uit de voeten. Zelf gebruik ik het ook. Goedkope OBD stekker met rj45 plug van aliexpress (ENET kabel), lekker lange netwerkkabel en klaar.

Esys leer je het beste door youtube filmpjes te kijken en klein te beginnen met 1 instelling wijzigen en dan kijken of het goed gaat. Alvast les 1: zorg dat je auto niet in standby gaat tijdens wegschrijven....
Foutcodes uitlezen etc vind ik niet zo noodzakelijk, daar ik toch niet zelf aan de auto ga sleutelen. Het gaat met puur om het coden. Ik heb geen ICT achtergrond, maar ben zeker geen complete digibeet. Het gaat alleen toch om duur speelgoed waar je mee werkt, daarom merk ik dat ik toch wat terughoudender ben. Ik ga me er eens wat meer in verdiepen.
Scr33x0r schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:57:
Ik heb mijn M135i met RJ45 + Esys gecode. Is wel een gedoe hoor, Carly is echt 10 keer simpeler volgens mij. Info kan je echt overal vinden, bimmerpost, youtube etc.

Afhankelijk van wat je gedaan wil hebben kan ik je wel helpen. Sterker nog, als mijn M135i verkocht wordt mag je mijn kabel zo overnemen. Als je hem dan komt halen help ik je wel :)
Bedankt voor het aanbod, mocht ik toch richting Kabel en Esys gaan laat ik het je weten! In eerste instantie wil ik start/stop stand laten onthouden en radio uit bij openen deur. Als ik daarna verder in de mogelijkheden gedoken ben wordt dat lijstje vast langer :)
GforceNL schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:30:
[...]

Weet niet waar je woont, maar heb zelf dongle + BimmerCode en dit werkt prima. Je kunt langskomen als je wilt, woon in Brabant (regio bergen op zoom)
Ook bedankt, maar ik woon nogal uit de richting van Brabant. Van wat ik er zo van zie is BimmerCode best gebruiksvriendelijk, dus daar moet ik verder wel uitkomen. De investering in een dongle en software is ook wel te overzien.

Voor degene die Bimmercode en/of Carly gebruiken, hebben jullie een wifi of bluethooth OBD dongle? Bimmercode raadt nu bluethooth aan vanwege stabiliteit, maar op Bimmerpost lees ook juist weer het tegenovergestelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

VidaR-9 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:59:
[...]

Als comfortabel zo ontzettend belangrijk is zou ik sowieso geen BMW kiezen :X
5- en 7-serie kunnen aardig comfortabel zijn hoor :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Radiant schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:08:
[...]

5- en 7-serie kunnen aardig comfortabel zijn hoor :Y
Als ik onze 5GT in Comfort+ stand zet dan is het net een rustig deinend bootje in een vijver vol kleine eendjes. Maar dan moet je rechtuit gaan. Zodra je bochten moet nemen dan is het net of je een oude Volvo rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

@Slurf1 Wifi Dongle, gekocht bij Amazon. Werkt prima.

https://www.amazon.de/gp/...age_o06_s00?ie=UTF8&psc=1

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
[...]
Het toverwoord voor te stugge M sport onderstellen, te stugge RFT banden of te weinig comfort door grote velgen met een laagje rubber (al dan niet in combinatie met elkaar) is adaptief onderstel. Ik heb het ook en ik zou nu al niet meer zonder willen.

In Comfort mode blijft genoeg strakte over voor een goede wegligging (zeker geen boot, da's waarschijnlijk meer voor de modellen met Comfort+) en in Sport mode compromisloos hard.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
elmerblues schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:36:
[...]

Het toverwoord voor te stugge M sport onderstellen, te stugge RFT banden of te weinig comfort door grote velgen met een laagje rubber (al dan niet in combinatie met elkaar) is adaptief onderstel. Ik heb het ook en ik zou nu al niet meer zonder willen.

In Comfort mode blijft genoeg strakte over voor een goede wegligging (zeker geen boot, da's waarschijnlijk meer voor de modellen met Comfort+) en in Sport mode compromisloos hard.
Ik kijk er naar uit! Heb het ook besteld op mijn X3, nog even wachten tot september!

Maar afgezien daarvan ik heb nooit problemen gehad met RFT banden, wel van spoorvorming maar heb dat nooit als storend ervaren.

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexV
[...]
Ik had op mijn vorige 1-serie, de eerste F20, gewoon 16", RFT's en ook nog FSL (stevigere wangen om de velg te beschermen) en nooit last gehad van wat jij beschrijft... zelden zo'n comfortabele auto gehad.
[...]

Of... je klaagt eens wat minder en gaat gewoon genieten van je auto? Op mijn oude F20 had ik ook soms krakende rubbers en bij die auto was het ook nog zo dat de 3-delige achterbank wel eens kraakte, maar het is maar net waar je je druk om maakt. Ja, het dashboard tikte ook wel eens als het warm werd en uitzette, de navi startte soms traag op, het was irritant als het dieselfilter weer ging regeneren.

En toch ga ik nu weer voor een BMW, omdat elke auto van die kleine dingetjes heeft en het er maar net aan ligt hoe erg je je er druk om maakt. BMW is gewoon genieten en iedere keer als ik in de auto stapte zat ik weer met een big smile achter het stuur. Probeer het eens zou ik zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 14:54

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Afhankelijk van je locatie wil ik wel je auto op eigen risco coden.
Welke functies wil je?

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AlexV schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:26:
[...]

Ik had op mijn vorige 1-serie, de eerste F20, gewoon 16", RFT's en ook nog FSL (stevigere wangen om de velg te beschermen) en nooit last gehad van wat jij beschrijft... zelden zo'n comfortabele auto gehad.

[...]

Of... je klaagt eens wat minder en gaat gewoon genieten van je auto? Op mijn oude F20 had ik ook soms krakende rubbers en bij die auto was het ook nog zo dat de 3-delige achterbank wel eens kraakte, maar het is maar net waar je je druk om maakt. Ja, het dashboard tikte ook wel eens als het warm werd en uitzette, de navi startte soms traag op, het was irritant als het dieselfilter weer ging regeneren.

En toch ga ik nu weer voor een BMW, omdat elke auto van die kleine dingetjes heeft en het er maar net aan ligt hoe erg je je er druk om maakt. BMW is gewoon genieten en iedere keer als ik in de auto stapte zat ik weer met een big smile achter het stuur. Probeer het eens zou ik zeggen :).
Zoals ik zei, smaken verschillen, en met wennen bedoel ik gewoon dat ik moet wennen aan hoe een BMW rijdt en voelt. Je kunt inderdaad niet alles hebben qua comfort en rijgedrag, daar ben ik me wel bewust van hoor. Heb juist voor BMW gekozen omdat ik bijvoorbeeld niet overweg kon met een zompige Mazda of Volkswagen.

En verder, de auto bevalt prima in mijn configuratie, heb dan ook bewust gekozen voor 16" non-RFT's. Geen spijt van. Zou ik nu na 3 maanden volgende keer weer zeker een BMW nemen? Nee, niet zeker, maar zou het ook niet uitsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-08 08:23
Kecin schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:07:
[...]

Ik zit te kijken naar:
- BMW 218i Cabrio High Executive
- BMW 318i High Executive
- BMW 418i High Executive
Welke is het geworden? :) Ik zit in dezelfde situatie.

Edit: 2 cabrio zie ik.

[ Voor 5% gewijzigd door rspoe op 02-08-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

rspoe schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:57:
[...]

Welke is het geworden? :) Ik zit in dezelfde situatie.

Edit: 2 cabrio zie ik.
218 inderdaad :). Voor 100e meer had ik voor de 4 serie kunnen gaan, maar in het echt vond ik de achterlichten wat minder up2date ofzo. Ondanks de hardtop toch afgevallen. Had aan de ene kant wel graag een hardtop gewild, maar gelukkig is de softtop ook goed qua geluid en isolatie enzo voor hoever ik dat kon testen.
Heb nog wel behoorlijk getwijfeld wat het ging worden, zelfs na bestelling. Uiteindelijk ook een deel voor de prijs, voor die 100 euro kan ik dan maar weer tanken gok ik zo :).

Wat gaat het bij jou worden?

edit: Over het coderen in dit topic. Ben benieuwd wat standaard al aanstaat op de aanstaande wagen. T.z.t. zal ik mij waarschijnlijk hier ook melden om tegen vergoeding wat zaken in te laten programmeren :).

[ Voor 12% gewijzigd door Kecin op 02-08-2018 16:05 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-08 08:23
Kecin schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:53:
[...]

218 inderdaad :). Voor 100e meer had ik voor de 4 serie kunnen gaan, maar in het echt vond ik de achterlichten wat minder up2date ofzo. Ondanks de hardtop toch afgevallen. Had aan de ene kant wel graag een hardtop gewild, maar gelukkig is de softtop ook goed qua geluid en isolatie enzo voor hoever ik dat kon testen.
Heb nog wel behoorlijk getwijfeld wat het ging worden, zelfs na bestelling. Uiteindelijk ook een deel voor de prijs, voor die 100 euro kan ik dan maar weer tanken gok ik zo :).

Wat gaat het bij jou worden?

edit: Over het coderen in dit topic. Ben benieuwd wat standaard al aanstaat op de aanstaande wagen. T.z.t. zal ik mij waarschijnlijk hier ook melden om tegen vergoeding wat zaken in te laten programmeren :).
Cabrio mag ik sowieso niet.

218i viel qua budget 20 euro hoger uit per maand dan de 418i.
318i is ook nog een optie met m-pakket (dus meer opties). Die is qua budget weer 20 euro goedkoper.

Dus ik weet het nog niet. Komende tijd even een proefrit maken in de 418i. Dat vind ik toch wel een toffe wagen :)

318i is ook tof met m-pakket. Maar toch knaagt het dat daar binnen enkele maanden een ander model van komt. Dat maakt het dan ook wel weer gunsitg nu om hem met meerdere opties te kunnen aankleden binnen mijn budget. En dan heb ik nog budget over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05:24
ChiLLeR schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:58:
Volgens het BMW boekje zijn sneeuwkettingen alleen toegestaan op 18" en 19" velgen, echter ik heb in de zomer 21" maar wil graag in de winter 20" velgen. Sneeuwkettingen heb ik alleen nodig in een nood geval tijdens wintersport, de kans is klein maar wil ook geen gedoe hebben als het toch nodig is.

Waarom zouden de sneeuwkettingen niet toegestaan zijn op die grotere velgen? En als ik 'loopvlakkettingen' monteer zou dat ook een probleem zijn?
Vermoedelijk heeft het te maken met de ruimte tussen de band en de veerpoot/binnenzijde wielkast.
Zelf heb ik ervaring met 20 inch maggi trak sport kettingen, welke alleen op het loopvlak liggen. Ik moet zeggen dat de montage ook supereenvoudig is met dit systeem. Ze lagen onder een 5GT trouwens.
https://www.sneeuwkettingen.com/maggi/producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Iemand vervaring met de BMW HUS ??

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Toevallig eens een DIY gelezen op een forum. Ik ben afgehaakt bij dubbelzijdig tape en een kabel over het dashboard..

I know; ik ben een redelijke mierenneuker wat dat betreft en zegt helemaal niets over de functionaliteit van het apparaatje 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 10:49

_Arthur

blub

Hier meer info en wat plaatjes: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1063158

Vind het er voor geen porem uitzien, maar ik heb dan ook een 'echte' HUD 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

_Arthur schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:02:
[...]

Hier meer info en wat plaatjes: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1063158

Vind het er voor geen porem uitzien, maar ik heb dan ook een 'echte' HUD 8)
Mjah, om nou voor een 'echte' HUD een nieuw dashboard, voorraam en extra shit te kopen gaat me een beetje ver ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:39

Investig8or

What goes up, could come down

Ik heb mijn problemen met de e90 maar op een andere manier opgelost: ingeruild op een 220i coupe! Voorlopig gewoon lekker mee rijden, maar zit al een beetje te denken aan een be performance behandeling (hoor en lees er goede dingen over en er zit veel potentie in het blok blijkbaar). Iemand ervaringen met tuning, eventueel br performance of het n20 blok?

En volgens mij was er iemand hier handig met coderen van dingen, was er niet ergens een lijstje met dingen die gecodeerd kunnen worden of is dat auto-specifiek? Bv rechterspiegel dip bij file parkeren kan wel handig zijn... :o

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 12:43
Rechterspiegeldip is toch gewoon standaard? Gewoon het knopje van de spiegels naar rechts zetten. Dan gaat hij altijd omlaag als je de auto in achteruit zet.
Zo is het in ieder geval op mijn f10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:33
Arjant2 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:41:
Rechterspiegeldip is toch gewoon standaard? Gewoon het knopje van de spiegels naar rechts zetten. Dan gaat hij altijd omlaag als je de auto in achteruit zet.
Dat is enkel als je de 'spiegelpakket' optie hebt volgens mij.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Arjant2 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:41:
Bij mijn f31 moet ik het knopje juist naar links laten staan 8) Als ik hem rechts laat, gaat ie niet naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 19:54
_Arthur schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:50:
[...]

Bij mijn f31 juist moet ik het knopje juist naar links laten staan 8) Als ik hem rechts laat, gaat ie niet naar beneden.
Ah dit zorgde er dus voor dat het 'tijdelijk' niet werkte en daarna ineens weer wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

la_fusion schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:57:
Ah dit zorgde er dus voor dat het 'tijdelijk' niet werkte en daarna ineens weer wel :+
Hehe, same, ben door schade en schande wijs geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Laatst online: 08:39

Investig8or

What goes up, could come down

@ Bovenstaande dippers :+
Hebben jullie een bepaald pakket waardoor die optie werkt? Bv memory seats, of elektrisch inklapbare buitenspiegels? Ik zal het nog eens proberen en dat knopje links/rechts klikken, misschien heb ik mazzel :P

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Derde poging dan maar, hoewel ik het gevoel heb dat er hier liever gepraat wordt over allerlei sexy opties van nieuwe auto's.

Iemand een tip om standaardspeakers (vier schroeven) in de deuren van mijn Z4 (E85) te monteren aangezien de standaard speakers van BMW voor dit model maar 3 schroeven heeft? Bijvoorbeeld speakerringen die ergens te koop zijn of een mal om zelf van MDF iets te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Auto vandaag naar de dealer gebracht om de achterbumber te laten spuiten en nieuwe diffuser/reflector. Heb een X1 Xdrive M-Sport meegekregen. Leuke auto. Maar toch beetje te "outbollig". Ben blij als de 3er weer klaar is ;)

O en er is wel een olie metertje in deze auto. Deze zit in de boardcomputer tussen de tellers. De auto heeft wel het grotere display tussen de tellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Investig8or schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:33:
Hebben jullie een bepaald pakket waardoor die optie werkt? Bv memory seats, of elektrisch inklapbare buitenspiegels? Ik zal het nog eens proberen en dat knopje links/rechts klikken, misschien heb ik mazzel :P
Ik dacht dat het aan memory seats vasthing idd. Dan heeft hij namelijk de oude stand van de spiegel opgeslagen voordat hij deze omlaag zet.
Niet 100% zeker, dus het kan geen kwaad om even te testen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Roenie schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:52:
Derde poging dan maar, hoewel ik het gevoel heb dat er hier liever gepraat wordt over allerlei sexy opties van nieuwe auto's.
Ik ben ook gewoon maar een simpele ziel met een oude BMW hoor ;)
Iemand een tip om standaardspeakers (vier schroeven) in de deuren van mijn Z4 (E85) te monteren aangezien de standaard speakers van BMW voor dit model maar 3 schroeven heeft? Bijvoorbeeld speakerringen die ergens te koop zijn of een mal om zelf van MDF iets te maken?
Als ik op eBay naar speaker adapter BMW zoek vind ik wel wat. Daar al gekeken? Daarnaast heb je ook speakers met een 3 gats aansluiting, is dat geen optie? Of heb je de speakers al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Investig8or schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:33:
Als je elektrisch inklapbare spiegels hebt, doet hij ook dippen. Mijn maatje heeft het niet, ik wel. op mijn vorige BMW (zonder elektrisch instelbare stoelen, wel spiegels) had ik het ook.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

GforceNL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:43:
[...]
Als je elektrisch inklapbare spiegels hebt, doet hij ook dippen. Mijn maatje heeft het niet, ik wel. op mijn vorige BMW (zonder elektrisch instelbare stoelen, wel spiegels) had ik het ook.
X5 van mijn vader heeft wel memory seats, maar geen elektrisch inklapbare spiegels.
Die dipt ook, zal dan dus wel weer per serie afhankelijk zijn van opties dan.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mijne (E90 LCI) dipt niet - geen elektrisch inklapbare spiegels, ook geen memory. Zou wel erg fijn zijn als dit softwarematig zou kunnen worden aangezet. In principe zijn ze wel elektrisch verstelbaar dus het zou moeten kunnen denk je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Razr schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:05:
Mijne (E90 LCI) dipt niet - geen elektrisch inklapbare spiegels, ook geen memory. Zou wel erg fijn zijn als dit softwarematig zou kunnen worden aangezet. In principe zijn ze wel elektrisch verstelbaar dus het zou moeten kunnen denk je.
Can gecodeerd worden in de e90.

Tilt mirror in reverse: This function requires an installed LIN-Bus (usually installed with mirror heating).Passenger mirror is tilted when switching into reverse gear and the mirror switch is set to the driver side. To activate this function activate ‘Mirror tilt’ as well. (codable in FRM)

[ Voor 28% gewijzigd door Tylen op 06-08-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zou handig zijn als je ook de driver mirror kon tilten. Maar waarschijnlijk ben ik de enige die daar het nut van inziet... ook alleen handig als je niet toch al 360 view hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:31:
Zou handig zijn als je ook de driver mirror kon tilten. Maar waarschijnlijk ben ik de enige die daar het nut van inziet... ook alleen handig als je niet toch al 360 view hebt.
Waardeloos joh zo’n BMW. Moet je echt niet meer willen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik verwacht over een paar weken de 2er cabrio, maar weet iemand of BMW dit nogsteeds doet (online tracking)
http://www.intotheminds.c...-bestelling-op-te-volgen/

Heb de dealer (nog) niet gebeld.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Kan ook, alleen niet automatisch. Dus moet je dat handmatig doen.

Of bedoelde je iets anders :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Vanaf die kant kan je toch wel een stoeprand inschatten hoop ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik mag me hier ook melden voor een weekje. Waarschijnlijk is het vloeken in de kerk deze BMW maar ik heb een leenauto meegekregen. Een plugin hybride i8. Mijn Tesla is voor onderhoud weg en kreeg deze mee. Rijdt lekker! Het middenconsole scherm is wel wat klein maar zal ook komen omdat ik de tesla gewend ben. Maar al met al wel een fijne auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jLS0CONb1LHHYUbBA0RYx8Lf/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vloeken in de kerk? Dat is één van de gaafste BMW's van de laatste jaren. Super mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Satch schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:33:
Vloeken in de kerk? Dat is één van de gaafste BMW's van de laatste jaren. Super mooi!
De meesten die ik ken die gek van auto’s zijn moeten niets van elektrisch hebben. Daarom de aanname gedaan. ;) maar mooi is hij zeker. Praktisch niet. En in en uitstappen doe je ook niet voor de lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Kan ook, gewoon even handmatig bijstellen :+

Verder is die kant zo dichtbij dat je dat zonder tilt best moet kunnen inschatten.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Teknix1982 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:26:
Ik mag me hier ook melden voor een weekje. Waarschijnlijk is het vloeken in de kerk deze BMW maar ik heb een leenauto meegekregen. Een plugin hybride i8. Mijn Tesla is voor onderhoud weg en kreeg deze mee. Rijdt lekker! Het middenconsole scherm is wel wat klein maar zal ook komen omdat ik de tesla gewend ben. Maar al met al wel een fijne auto.

[afbeelding]
Toffe auto inderdaad. Vriend van mij heeft er één. Praktisch niet maar wel ontzettend fun. In een uitstappen wen je aan en gaat steeds makkelijker. Alleen jammer dat er zoveel techniek aan boord is die je niet kunt gebruiken omdat het (nog) niet wordt vrijgegeven. Is eigenlijk gewoon een rijdende public beta die auto.
YakuzA schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:52:
[...]

Kan ook, gewoon even handmatig bijstellen :+

Verder is die kant zo dichtbij dat je dat zonder tilt best moet kunnen inschatten.
Op een of andere manier kan ik de bijrijder kant makkelijker inschatten... Geen idee. Zal ook wel komen omdat hier zo'n irritante flauwe bocht in de weg zit. En ik parkeer graag op max 2 cm van de stoeprand hier ivm smalle wegen en mensen die niet kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Laatst online: 06:47
Typhone schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:46:
Een druppellader werkt ook niet. Vaak wil een echte lader wel helpen, je accu is niet in topstaat meer maar zal waarschijnlijk wel weer functioneren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Boinkie schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:19:
[...]

Een druppellader werkt ook niet. Vaak wil een echte lader wel helpen, je accu is niet in topstaat meer maar zal waarschijnlijk wel weer functioneren :)
Hij deed het na een backup accu eraan te hangen. Desalniettemin komt er morgen een gloednieuwe in. Dan wordt de camera ook anders aangesloten en klaar is kees :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Boinkie schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:19:
[...]

Die hebben vaak ook wel een revitalisering programma
Pagina: 1 ... 109 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.