Zo, na iets langer dan een jaar weer terug. De 116i is de deur uit, liep net over een ton heen, was toe aan een grote beurt, nieuwe voorbandjes, remblokjes etc etc etc.
Heb toen met mijn vriendin even overlegd of de kosten niet beter in een andere 116i konden stoppen met minder KM tov de huidige met ongeveer hetzelfde bijbetalen als de grote beurt + ietsjes extra.
Zo gezegd zo gedaan, maar toen kwam een vriend met een linkje naar een 125i
Die zat natuurlijk iets boven het budget, maar was wel FULL optional EN automaat (iets wat ik wil ivm vriendin die de ketting van de motor helemaal aan gort rijdt met te lage toerentallen tot aan bokken toe eer ze terug schakelt)
Dus twee weken geleden zagen de vrijdag en zaterdag er zo uit:
Vrijdag ochtend: proefritje 125i (bouwjaar eind 2015)
Vrijdag middag: proefritje 116i (bouwjaar dit jaar, kop vanaf gereden)
Zaterdag ochtend: proefritje andere 116i (bouwjaar eind vorig jaar)
125i reed als een zonnetje en was voorzien van nagenoeg ALLE luxe werkelijk.
116i vrijdagmiddag was nog een handgeschakelde bak, maar hebben daarna ook een automaat mogen proberen. Deze rij ervaring was dusdanig slecht dat we ook de proefrit van zaterdag maar hadden afgebeld, deze had toch geen nut meer. De drie-pitters zijn in mijn optiek echt niet te doen, misschien de 118i nog wel, maar bij de 116i zei de vriendin zelfs "dit ding is niet vooruit te branden werkelijk, wil jij even rijden?"
En ja, we zijn ervan op de hoogte dat de 116 de 118 is geworden etc en dat alles nu een beetje opgeschoven is, maar we hadden niet verwacht dat daarmee ook echt alles werd bedoelt en niets wordt gecompenseerd / opgevangen wordt. De 116i leek net een zware Kia Piccanto, met BMW gewicht, BMW prijs en nog net BMW wegligging, maar Kia Piccanto acceleratie.
Ik denk niet dat ik verder hoef uit te leggen dat het de 125i is geworden voor mijn vriendin
Wel heb ik er gelijk al vragen over, ik had de BMW app geinstalleerd en wilde hem koppelen aan de auto, toen begon deze gelijk te kermen over "
Vehicle Region Transfer. If you add this vehicle to your account, the BMW ConnectedDrive Services which were originally provided in another country will be deactivated". Snel even op Cancel gedrukt toen.
Nu betreft het wel een import auto vanuit Duitsland en aan sommige services te zien lijken ze nog in Duitsland gekocht te zijn. Kunnen deze niet gewoon over gezet worden? Sinds wanneer zijn ze account/regio gebonden en niet auto gebonden?
Mijn vriendin heeft het nu nog niet nodig (App verbinding met de auto), maar ik weet zeker dat ze in de winter de auto wel laat voorverwarmen met de App als het vriest (tenzij het broeikas effect aanhoud dit jaar

)