Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.708 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Phusebox schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:54:
[...]

Als je automaat wil rijden zou ik een Golf of Audi toch mijden. Of je moet houden van horten en stoten bij het wegrijden..
Ik rij regelmatig Golf GTI'tjes (soms wil je eens wat anders proberen dan BMW :p) maar kan niet echt klagen over de bak hoor. Ik heb nu voor de afwisseling een nieuwe Audi A6 50 TDI. Dat is wel is wel horten en stoten bij het accelereren :X Het koppel komt pas bij iets van 2300 toeren, waardoor je eerst 5 seconden uit je neus zit te eten als je het gaspedaal intrapt, waarna je opeens een ontzettende duw in je rug krijgt :N

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

JoepW schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:58:
[...]

Met als negatief effect dat de auto een stuk minder strak zal sturen (lees loom) en dat er zelfs onverwachte overstuur reacties kunnen optreden. Dus wel oppassen hiermee.
https://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1268731
Here are some pretty good values from the german Sportauto test (translated by me, so pls. be patient):

"Instead of the recommended warm tire pressure of 2,2 bar for all wheels for Hockenheim the recommended tire pressure for the Nordschleife is 2,5 bar warm for front tires and 2,0 bar warm for rear tires"

For the non Europeans :
- Hockenheim : GP track with perfect surface
- Nordschleife : well, you should now that
- 2,0 bar ~ 29 psi
- 2,2 bar ~ 32 psi
- 2,5 bar ~ 36 psi
2.4 gaat iig voor normaal gebruik geen merkbare loomheid geven, ik zit daarop, en op 2.6 warm, en dat al 3 5reeksen lang (e60, f10 en nu g30).

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-08 08:23
@ChiLLeR @Phusebox @fsfikke Daarom wilde ik ook gaan kijken naar een 2-serie. Navigatie is wel een must. ACC niet perse, is leuk meegenomen.

Audi A3 limo is ook een optie (prijstechnisch). Ook daar zal ik een testrit mee gaan maken. Toch nijgt mijn gevoel altijd naar BMW. Maar ik moet wel realistisch blijven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Apache schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:05:
[...]

https://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1268731

[...]

2.4 gaat iig voor normaal gebruik geen merkbare loomheid geven, ik zit daarop, en op 2.6 warm, en dat al 3 5reeksen lang (e60, f10 en nu g30).
RF of gewonen banden? Maakt nogal wat uit. Mijn vorige E91 werd wat 'vrolijk' met lagere bandenspanning en gewone banden. Vandaar.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

@JoepW gewone banden, bridgestone blizzak's in de winter, michelin pilot sport/super sport (verschillende versies) in de zomer. Alles op 19".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Apache schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:45:
@JoepW gewone banden, bridgestone blizzak's in de winter, michelin pilot sport/super sport (verschillende versies) in de zomer. Alles op 19".
19" verklaart een hoop. Op mijn 'oude' E91 had ik 17" en dat geeft een hoop 'vrije' ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hmz, gisteren ging een lampje branden op het dashboard. Remblokken zouden op zijn. 2 maanden geleden heb ik een grote beurt en apk laten uitvoeren, dus dit vond ik nogal vreemd. Na een visuele controle kwam ik tot de conclusie dat de remblokken nog lang niet op zijn. Ook zag ik schroef in het loopvlak zat. Toch maar eens langs de garage. Remmen zijn tiptop in orde maar de sensor maakt sluiting. :| band was ook in orde, schroef zat 2mm in de band. Nu een afspraak gemaakt voor nieuwe sensoren; ik kan niet tegen foutmeldingen op het dashboard... :P Misschien iets voor het Het grote OCD-STREEPJE-topic; waar stoor jij je aan? B)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

fsfikke schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:02:
[...]

Ik rij regelmatig Golf GTI'tjes (soms wil je eens wat anders proberen dan BMW :p) maar kan niet echt klagen over de bak hoor. Ik heb nu voor de afwisseling een nieuwe Audi A6 50 TDI. Dat is wel is wel horten en stoten bij het accelereren :X Het koppel komt pas bij iets van 2300 toeren, waardoor je eerst 5 seconden uit je neus zit te eten als je het gaspedaal intrapt, waarna je opeens een ontzettende duw in je rug krijgt :N
Urgh, dat hok had ik op vakantie in Spanje. Zum kotzen wat een jankbak was dat zeg. Niemand legt daar toch vrijwillig 70k voor neer in NL? Toch? Tóch?

Die automaat ken ik ja. Reed heerlijk functionerend in Malaga, Valencia, Granada, Sevilla enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:54
Phusebox schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:54:
[...]

Als je automaat wil rijden zou ik een Golf of Audi toch mijden. Of je moet houden van horten en stoten bij het wegrijden..
Ben wel benieuwd naar jouw ervaring met een dsg? Merk je zoveel verschil met de ZF bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:01
Ik heb een tijd met een DSG in een GTE gereden, als de bak warm was dan bokte hij op lagere snelheid enorm.

Laatst met een Macan GTS gereden met PDK, mijn ZF8 schakelt voor mijn idee sneller op flipper response dan de PDK. Die ZF8 is echt een van de beste automaat bakken in de auto industrie op het moment volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Scr33x0r schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:33:
Ik heb een tijd met een DSG in een GTE gereden, als de bak warm was dan bokte hij op lagere snelheid enorm.

Laatst met een Macan GTS gereden met PDK, mijn ZF8 schakelt voor mijn idee sneller op flipper response dan de PDK. Die ZF8 is echt een van de beste automaat bakken in de auto industrie op het moment volgens mij..
Ik heb een Passat met een DSG bak gehad (Diesel / 180 pk of zo) en dat was op lage snelheid echt horten en stoten.
Ik heb ook nog een A6 met Multitronic gehad en dat is bijna nog erger.
Ik blijf lekker bij de ZF6/8 bakken. Lekker soepel en snel zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nooit last gehad met horten en storten van de DSG en S-Tronic bakken. En heb er toch verschillende versleten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 19:39
Al enkele maanden aan het kijken naar m140i's LCI2 uit Duitsland, bij voorkeur xdrive. Ga namelijk redelijk vaak op wintersport en al meermaals met de huidige 114i met veel moeite weg kunnen rijden. Zijn er redenen om xdrive juist af te raden? Ik hou van rechtuit lekker doorrijden, maar ben niet iemand die iedere rotonde probeert de auto dwars te krijgen oid. Het beetje fun dat je dus inlevert tov RWD maakt mij niet zoveel uit.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:24
pjot1 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:37:
; ik kan niet tegen foutmeldingen op het dashboard... :P Misschien iets voor het Het grote OCD-STREEPJE-topic; waar stoor jij je aan? B)
Ik ook niet. Heb al jaren een bandenspanning lampje. Waarschijnlijk een sensor in een ventiel. Maar ja, welke? Nu moet ik twee nieuwe voorbanden dus zit te twijfelen om die sensoren ook maar te laten vervangen...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb, zoals alle E39 rijders die geen dummy's hebben geïnstalleerd, een airbaglampje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
sig69 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 01:24:
[...]

Ik ook niet. Heb al jaren een bandenspanning lampje. Waarschijnlijk een sensor in een ventiel. Maar ja, welke? Nu moet ik twee nieuwe voorbanden dus zit te twijfelen om die sensoren ook maar te laten vervangen...
Klinkt bekend! Ik heb de zekering eruit gehaald, blijft het lampje ook uit. Die sensoren zijn nogal duur... :X

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Laatst online: 16-09 14:51
jordy2811 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:29:
Al enkele maanden aan het kijken naar m140i's LCI2 uit Duitsland, bij voorkeur xdrive. Ga namelijk redelijk vaak op wintersport en al meermaals met de huidige 114i met veel moeite weg kunnen rijden. Zijn er redenen om xdrive juist af te raden? Ik hou van rechtuit lekker doorrijden, maar ben niet iemand die iedere rotonde probeert de auto dwars te krijgen oid. Het beetje fun dat je dus inlevert tov RWD maakt mij niet zoveel uit.
Dat je altijd alle banden gelijktijdig moet wisselen beschouwt men als nadeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

timwijn schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 05:26:
[...]

Is dat zo? Ik ben aan het uitkijken voor een M240i xDrive.

Nu, omdat dat ding toch 40% vanvoor trekt, zorgt dat ervoor dat ze alle 4 gelijkmatig slijten? Zoja, dan boeit dat niet.

-------------------
Dan, over die DSGs hier vanboven. Een DSG is een dual-clutch gerobotizeerde manueel. Niet te vergelijken met een ZF die met een torque-converter komt.

Bij het vertrekken met een DSG moet de de clutch letterlijk sluiten, dus dat gaat wat minder vloeiend als een ZF die gewoon op oliedruk werkt bij het vertrekken!

[ Voor 31% gewijzigd door Snake op 26-07-2018 05:43 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Het is geen permanente 4x4, dus dat is een fabeltje. Wel kun je voor en achter niet wisselen vanwege de breedset. Voor heeft smallere velgen met andere waardes dan achter. En het is wel beter om altijd per as de banden te vervangen.

Maar het is dus niet zo als bij een permanente 4x4 waar er maar een beperkte afwijking mag zijn in de slijtage omdat je anders je tussenbakken gaat slopen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 20:54
Bij dsg heb je ze in verschillende serienummers en natte/droge koppelingen. Hoe zit dat bij BMW? Een 1 serie bijvoorbeeld, zitten daar allemaal dezelfde ZF automaten in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
pjot1 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 05:09:
[...]
Klinkt bekend! Ik heb de zekering eruit gehaald, blijft het lampje ook uit. Die sensoren zijn nogal duur... :X
Ik ben dan weer zo dat alles uiteindelijk gewoon moet werken... Alleen het deurrubber was me iets te gortig, 330 euro ex btw :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:58
Untouchablezz20 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:10:
Bij dsg heb je ze in verschillende serienummers en natte/droge koppelingen. Hoe zit dat bij BMW? Een 1 serie bijvoorbeeld, zitten daar allemaal dezelfde ZF automaten in?
Klopt BMW heeft zo ver ik weet in huidige modellen geen andere automaat dan de ZF bak. Alleen is er dan nog de 'sport transmissie' variant van de ZF die iets sneller schakelt.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat moet met achterwielaandrijving sowieso vaak al omdat de slijtage goed verdeeld wordt over de sturende en aandrijvende wielen.

Daarbij is xdrive dacht ik een volwaardig systeem en geen inferieure Haldex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

ChiLLeR schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:25:
[...]

Klopt BMW heeft zo ver ik weet in huidige modellen geen andere automaat dan de ZF bak. Alleen is er dan nog de 'sport transmissie' variant van de ZF die iets sneller schakelt.
Is dat effectief een andere automaat of puur software magic?

Ik geloof dat flappy paddles retrofitten bvb gewoon betekenen stuur vervangen en coding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Een 2AT18 heeft ZF6 in plaats van ZF8, daarnaast zit er nog verschil in ZF8 door het maximum toelaatbare koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

fsfikke schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:02:
[...]

Dat is standaard bij elke TDI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:16
Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een F31 320D ede. Ik heb al in de auto gereden, en ben er erg over te spreken. Qua budget kom ik op een auto uit eind 2013 -2014 met 100-150k op de teller. Zijn er specifieke aandachtspunten voor dit model met deze km-stand? Bekende euvels, of moet ik uberhaupt wegblijven bij dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:01
Slurf1 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:19:
Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een F31 320D ede. Ik heb al in de auto gereden, en ben er erg over te spreken. Qua budget kom ik op een auto uit eind 2013 -2014 met 100-150k op de teller. Zijn er specifieke aandachtspunten voor dit model met deze km-stand? Bekende euvels, of moet ik uberhaupt wegblijven bij dit model?
Ik zou gewoon een aankoop keuring laten doen. Voor zover ik weet niet heel erg grote problemen. Misschien de ketting?

Ben zelf ook een beetje aan het kijken of ik mijn M135i ga inruilen op een F31 330d of een F31 320d en wat geld in mijn zak ga steken. Ik rij de laatste tijd nogal veel en dat gaat misschien iets minder worden, maar niet veel. Daarnaast is er een kleine op komst, dus dan is een touring misschien wel handig.

Ga zaterdag een 330d rijden, eens kijken hoe dat bevalt en van daaruit zien we het wel weer verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Radiant schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:06:
[...]

Dat is standaard bij elke TDI :P
Dit is toch wel een heel groot verschil met de oude A6 3.0 TDI met 272pk, die leverde zijn maximale koppel al vanaf 1500 toeren ipv bij 2250. Je verwacht dat ze met iets beters komen, vooral doordat het nu ook een mild hybrid is. Ik blijf iig bij BMW :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
jadjong schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:01:
[...]

Een 2AT18 heeft ZF6 in plaats van ZF8, daarnaast zit er nog verschil in ZF8 door het maximum toelaatbare koppel.
Mijn 2AT18 van Juni heeft nochtans een 7-traps automaat met dubbele koppeling.

Ik heb zelf een Audi gehad met S-Tronic/DSG. Ook rijd ik DSG als huurauto. Verschrikkelijk vind ik ze. Zenuwachtige ondingen.

De bak in de 2 heeft niks van die problemen. Voelt als een echt automaat, alleen schakelt hij wat sneller. Gaat ook rustig van zijn plek.

EDIT:

Om precies te zijn, deze:

https://www.bmwblog.com/2...-transmission-ukl-models/
[...]

Getrag na de facelift 2-series

[ Voor 71% gewijzigd door PWM op 26-07-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
:F Je hebt gelijk, de enige met 6 versnellingen is de 225 met electromotor. Dat is helemaal anders rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiLLeR
Apache schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:49:
[...]

Is dat effectief een andere automaat of puur software magic?

Ik geloof dat flappy paddles retrofitten bvb gewoon betekenen stuur vervangen en coding.
Software magic zo ver ik weet, idd andere mapping op de automaat.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
jadjong schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:02:
:F Je hebt gelijk, de enige met 6 versnellingen is de 225 met electromotor. Dat is helemaal anders rijden.
Niet helemaal hoor. Nu wel inderdaad, maar tot 4 maanden geleden lagen er wel degelijk ZF's in. De 218i had een 8-traps.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Ik kom hier even om het hoekje gluren! Want na 6 jaar Fiat was de tijd aangebroken voor een nieuwe auto en ik was op zoek naar iets wat lekker rijdt. Makkelijk gezegd natuurlijk :P
De eisen:
- wat 'punch', niet weer een tweecilinder met 86 PK. En met 'wat' punch bedoel ik meer dan een beetje.
- semi-automaat; m'n vriend heeft een oogprobleem waardoor hij alleen automaat mag rijden en ik wil echt niet zonder een pookje/flippers.
- wat ruimer dan de Fiat en een grote kofferbakopening (rare eis, I know)
- mooi van binnen, mooi van buiten

Heel wat opties zijn de revue gepasseerd. Eerst heb ik een tijdje gekeken naar een hot hatch, zou het bijna hebben gemunt op een mooie uitvoering van 'n Golf GTI, maar ja. Een Golf blijft een soort doos (sorry not sorry). Had ermee kunnen leven, maar ja. Ook stond er een mooie A45, maar die A-klasses blijven naar mijn idee van binnen zo kaal. Wel mooi, dat dashboard van de 2018-versies. Geldt ook voor de VW-groep trouwens. Een RS3 viel helaas niet direct binnen budget en er zijn wel wat grotere problemen mee bekend. Clio RS, Focus ST/RS, naah...

Toen viel mijn oog op 'n 4-serie. Een proefrit in een 420i zorgde bijna voor een definitieve afkeer van BMW, maar aangezien ik al een mooie auto op het oog had liet ik me niet uit het veld slaan. Lang verhaal kort, hier is ie dan, 'n 440ix gc. Dit weekend de koop bezegeld. Oordeelt u zelf.

BMW 440i

BMW binnenkant

BMW dashboard

BMW detaillering 1

BMW detaillering 2

[ Voor 10% gewijzigd door Krylinck op 26-07-2018 14:29 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:54
@Krylinck gefeliciteerd met je mooie 440i, dat is wel even wat anders dan een 2 cilinder met 86 pk ;) Wanneer mag je hem ophalen?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
11 augustus wordt 'ie voorgereden. ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Krylinck schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:27:

Toen viel mijn oog op 'n 4-serie. Een proefrit in een 420i zorgde bijna voor een definitieve afkeer van BMW, maar aangezien ik al een mooie auto op het oog had liet ik me niet uit het veld slaan. Lang verhaal kort, hier is ie dan, 'n 440ix gc. Dit weekend de koop bezegeld. Oordeelt u zelf.
Potverdorie dat is nogal een upgrade van zo'n Fiat met grasmaaiermotor :D Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nice. Ik zie een luxury line, maar wel de M logo's op de remmen. Is dat een 40i ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zijn de optionele M Sport Remmen.

Heel mooi interieur btw, zo had ik hem ook gekozen. Veel beter dan Dakota 'leer' :)

[ Voor 57% gewijzigd door fsfikke op 26-07-2018 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Mooie uitvoering! Ook met het leer pakket is iets wat je toch niet vaak ziet.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
Hij is van de BMW-fabriek geweest, als display auto. Eén of andere gek heeft alle opties aangekruist. Qua uiterlijk hebben ze de M-stijl eraf gelaten, maar verder zit letterlijk alles d'r op.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Gelukkig zijn er dus ook nog mensen die wel lekker royaal de optielijst aanvinken, ik zou het geen 'gek' noemen maar eerder een kenner/liefhebber ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ChiLLeR op 26-07-2018 15:41 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Dat was een werknemer van de BMW-fabriek, dus die kon gewoon alles selecteren omdat het toch 'niks' kost. Dus hij heeft een paar jaar bij de ingang van de fabriek gestaan, mensen hebben oeh en ah geroepen en nu moest ie eruit. Vind wel dat 'ie veel gelopen heeft hoor. 5000km. Poeh.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

PWM schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:38:
Nice. Ik zie een luxury line, maar wel de M logo's op de remmen. Is dat een 40i ding?
Optionele remmen. Ik heb die er ook op zitten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:54
@Krylinck is het trouwens een individual kleur? Dacht eerst zwart, maar lijkt nu wel heel donkergroen te zijn..

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
VidaR-9 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:06:
@Krylinck is het trouwens een individual kleur? Dacht eerst zwart, maar lijkt nu wel heel donkergroen te zijn..
Je hebt gelijk, denk dat het deze is http://www.autotrader.nl/...ificaties/?zoekopdracht=7
Dus british racing green? Dat lijkt me niet de echte BMW kleur benaming, maar lijkt inderdaad op een individual kleur.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Correct! Als het wat donkerder is lijkt 'ie zwart. Maar hij is net wat donkerder dan zo'n standaard Jaguarkleur. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
Is geen individual kleur maar individual special request. British racing green bestaat idd niet qua naam bij bmw. Kan malachite green zijn, peridot green of Oxford green of iets dergelijks.

Bekleding is individual kasmier beige. Ook dashboard is individual leder. Smaakvolle combi.

Hij heeft zeker niet alle opties. Volgens mij geen HK geluidsinstallatie en ook geen digitaal dashboard wat ik zo snel kan zien.

[ Voor 28% gewijzigd door elmerblues op 26-07-2018 20:13 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Krylinck schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:27:
Ik kom hier even om het hoekje gluren! Want na 6 jaar Fiat was de tijd aangebroken voor een nieuwe auto en ik was op zoek naar iets wat lekker rijdt. Makkelijk gezegd natuurlijk :P
De eisen:
- wat 'punch', niet weer een tweecilinder met 86 PK. En met 'wat' punch bedoel ik meer dan een beetje.
- semi-automaat; m'n vriend heeft een oogprobleem waardoor hij alleen automaat mag rijden en ik wil echt niet zonder een pookje/flippers.
- wat ruimer dan de Fiat en een grote kofferbakopening (rare eis, I know)
- mooi van binnen, mooi van buiten

Heel wat opties zijn de revue gepasseerd. Eerst heb ik een tijdje gekeken naar een hot hatch, zou het bijna hebben gemunt op een mooie uitvoering van 'n Golf GTI, maar ja. Een Golf blijft een soort doos (sorry not sorry). Had ermee kunnen leven, maar ja. Ook stond er een mooie A45, maar die A-klasses blijven naar mijn idee van binnen zo kaal. Wel mooi, dat dashboard van de 2018-versies. Geldt ook voor de VW-groep trouwens. Een RS3 viel helaas niet direct binnen budget en er zijn wel wat grotere problemen mee bekend. Clio RS, Focus ST/RS, naah...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wel gaaf dat je dan gewoon meteen van een Fiat (Punto?) met 86pk naar een 440i gaat. Geen half werk, meteen bats hatseflats iets diks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
elmerblues schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:06:
Is geen individual kleur maar individual special request. British racing green bestaat idd niet qua naam bij bmw. Kan malachite green zijn, peridot green of Oxford green of iets dergelijks.

Bekleding is individual kasmier beige. Ook dashboard is individual leder. Smaakvolle combi.

Hij heeft zeker niet alle opties. Volgens mij geen HK geluidsinstallatie en ook geen digitaal dashboard wat ik zo snel kan zien.
Wel HK, geen digitaal dashboard gezien het een 2016-versie is.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Laatst online: 05-07 16:11
Oh ja het is een pre LCI natuurlijk. Dat digitale dashboard kreeg je met de LCI.

[ Voor 7% gewijzigd door elmerblues op 26-07-2018 22:57 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik lijk geen geluk te hebben met m'n nieuwe M140. Krakende deurrubbers, een anti-collision systeem dat zonder enige aanleiding in een maand tijd 4x geremd heeft, en gisteren uit het niets een schokkende auto met bijbehorende "drivetrain failure" melding (boardcomputer geeft aan dat er geen fouten zijn). En dat een aantal dagen voor ik - door Duitsland - naar Nederland scheur. Heb maar meteen een afspraak bij de dealer gemaakt voor maandag.

[ Voor 12% gewijzigd door MaZo op 27-07-2018 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
MaZo schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:36:
Ik lijk geen geluk te hebben met m'n nieuwe M140. Krakende deurrubbers, een anti-collision systeem dat zonder enige aanleiding in een maand tijd 4x geremd heeft, en gisteren uit het niets een schokkende auto met bijbehorende "drivetrain failure" melding (boardcomputer geeft aan dat er geen fouten zijn). En dat een aantal dagen voor ik - door Duitsland - naar Nederland scheur. Heb maar meteen een afspraak bij de dealer gemaakt voor maandag.
Dat is balen, ik lees inderdaad meer over de anti collision systeem dat zomaar remt, een slechte zaak maar wees blij dat het vaker voorkomt want dat verhoogt de kans op een fix vanuit BMW. Als alleen jij het zou hebben dan kan je het wel vergeten en wordt uiteindelijk de conclusie 'niks aan te doen'. Hopelijk wordt alles netjes opgelost voor je. Ik zou een goede leen auto vragen ter compensatie mocht het niet op tijd klaar zijn voor je trip naar Nederland.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
ChiLLeR schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:16:
[...]

Dat is balen, ik lees inderdaad meer over de anti collision systeem dat zomaar remt, een slechte zaak maar wees blij dat het vaker voorkomt want dat verhoogt de kans op een fix vanuit BMW. Als alleen jij het zou hebben dan kan je het wel vergeten en wordt uiteindelijk de conclusie 'niks aan te doen'. Hopelijk wordt alles netjes opgelost voor je. Ik zou een goede leen auto vragen ter compensatie mocht het niet op tijd klaar zijn voor je trip naar Nederland.
Zeker, temeer gezien het kilometervreten / inrijden mijn hoofdreden om met de auto naar Nederland te gaan. Vliegen is namelijk goedkoper voor me (in de gevallen dat ik alleen reis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 08:04
Krakende deurrubbers... waar ken ik dat van. Sterkte ermee, bij mij zijn ze vervangen, maar BMW geeft aan dat maar eenmalig te doen, daarna "heb je pech"... Zijn nu bijna net zo oud als toen ze begonnen te kraken (week of drie).

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Phusebox schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:35:
[...]

Krakende deurrubbers... waar ken ik dat van. Sterkte ermee, bij mij zijn ze vervangen, maar BMW geeft aan dat maar eenmalig te doen, daarna "heb je pech"... Zijn nu bijna net zo oud als toen ze begonnen te kraken (week of drie).
Ik vind dat nog steeds een vreemde opmerking van jouw dealer, zeker als de auto nog zo nieuw is.

>> Signature?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

ChiLLeR schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:45:
[...]

Ik vind dat nog steeds een vreemde opmerking van jouw dealer, zeker als de auto nog zo nieuw is.
Ik denk dat ze dit topic lezen :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Afgelopen weekend naar de eifel / nurburgring geweest. Ik geniet nog steeds erg veel van het vermogen en tegelijkertijd van het comfort van deze auto :) :). Ook even in een 4C mogen rijden voor het vergelijk - veel meer sport auto - maar tegelijkertijd ook meer spartaans en geen goede match voor mij als daily.

Wat nieuwe foto's van autogespot:
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/27/bmw-m4-f82-coupe-2017-c752025072018234540_4.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/27/bmw-m4-f82-coupe-2017-c752025072018234540_3.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/27/bmw-m4-f82-coupe-2017-c752025072018234540_2.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/27/bmw-m4-f82-coupe-2017-c752025072018234540_7.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/27/bmw-m4-f82-coupe-2017-c752025072018234540_1.th.jpg

Zit nu met een schuin ook wel te kijken naar de nieuwe m5... nog meer comfort en nog meer vermogen.. :X Aan de andere kant denk ik weer ik heb nog geen familie met kids....de auto oogt zo groot/ruim en minder sportief (Nofi) Misschien moet ik toch kijken naar een Porsche 911 GTS of de nieuwe 8.. .. lastig!

[ Voor 44% gewijzigd door Workaholic op 27-07-2018 12:31 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Workaholic schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:22:
Afgelopen weekend naar de eifel / nurburgring geweest. Ik geniet nog steeds erg veel van het vermogen en tegelijkertijd van het comfort van deze auto :) :). Ook even in een 4C mogen rijden voor het vergelijk - veel meer sport auto - maar tegelijkertijd ook meer spartaans en geen goede match voor mij als daily.
[...]
Wat is dat nou weer voor vergelijking :D

Hieronder volgt een lijst van alle mensen die een Alfa 4C als daily rijden:

:+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:50
Phusebox schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:35:
[...]

Hmm eens kijken of ze die van mijn E46 ook willen doen :+

rubber ontwikkeling bij BMW stilgestaan afgelopen 20 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MadMarky schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:13:
[...]

Wat is dat nou weer voor vergelijking :D

Hieronder volgt een lijst van alle mensen die een Alfa 4C als daily rijden:

:+
Haha ik bedoelde het juist positief - de 4c is geen daily - maar veel meer sportauto en tevens de bevestiging dat dit als daily geen optie is :).

[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 27-07-2018 13:24 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 22:05

IQM

FitTiv schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:21:

Hmm eens kijken of ze die van mijn E46 ook willen doen :+

rubber ontwikkeling bij BMW stilgestaan afgelopen 20 jaar?
Dat hebben ze bij de mijne in 2004 al gedaan. Toen viel 'ie nog binnen de BMW garantie. :)
Waren trouwens niet de rubbers maar de raamomlijstingen. Mat zwart kraakte enorm, glimmend zwart erop en het was over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:50
IQM schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:28:
[...]

Dat hebben ze bij de mijne in 2004 al gedaan. Toen viel 'ie nog binnen de BMW garantie. :)
Waren trouwens niet de rubbers maar de raamomlijstingen. Mat zwart kraakte enorm, glimmend zwart erop en het was over.
Dat mat zwart heb ik ook...helaas. Dan maar de muziek een tandje harder bij drempels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Bij mijn E36 cabrio was het opvallend als er een onderdeel eens niet kraakte :+
De E46 is een stuk stiller wat dat betreft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

elmerblues schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:55:
Oh ja het is een pre LCI natuurlijk. Dat digitale dashboard kreeg je met de LCI.
Met een beetje goede wil kan hij dit retrofitten: https://www.bimmer-tech.n...instrument-panel-retrofit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 22:05

IQM

FitTiv schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:31:
Dat mat zwart heb ik ook...helaas. Dan maar de muziek een tandje harder bij drempels :+
Workaround: je raam een paar mm lager doen. Dus na het dichtdoen even op open tippen. Dan kraken ze ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Hebbon !!!!

Ik heb een F36 en die staat in het lijstje, ik wist niet dat dit bestond.
Als je dit laat retrofitten, gaat dat invloed hebben op mijn garantie ?? Ik zit heb net een premium select gekocht :)

Als het OEM is dan zal het toch niet ???

[ Voor 3% gewijzigd door Pim. op 28-07-2018 16:06 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommieW
  • Laatst online: 20:59

TommieW

Numa numa.

Al een tijdje was ik bezig met het uitlezen van de olietemperatuur van mijn 116i (F20, N13 motor), maar nu lijk ik het gevonden te hebben! Na een redelijk lange zoektocht had ik dit gevonden. Ik maak gebruik van een goedkope ELM327 adapter i.c.m. Torque Pro voor Android.

In de hoop dat iemand er ooit nog wat aan heeft (of voor mezelf, later), deel ik het hier. Onderstaand is een screenshot met mijn instellingen in Torque (custom PID).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/estIS5Nt.jpg

code:
1
2
3
4
PID: 24402
Min. val.: -48
Max. val.: 143.25
Equation: (A*256+B)*191.25/255-48

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

De meter op het dashboard geeft toch gewoon standaard al de olie temp aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Alleen bij de “echte” motoren ;) Bij de rest heb je alleen een koelwatertemperatuur-meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Dus ik heb een "echte", phew :*)

Maar ben er wel blij mee, tegen mn vrouw gezegd tot dat wijzertje op 12 uur staat max 2,5k rpm en daarna mag je sneller rijden :)

en ja wijzertje staat best vlot op 12 uur, maar je gaat toch niet meteen tot de redline want daar rijdt de rest voor in de weg :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

fsfikke schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:23:
Alleen bij de “echte” motoren ;) Bij de rest heb je alleen een koelwatertemperatuur-meter.
Ah ok. Dan heb ik een echte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Mag je nog blij mee zijn. Mijn nepper geeft 0 indicatie omtrent motortemperatuur. Wel zit er een buitentemperatuurweergave op. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Toff schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 21:21:
[...]

Mag je nog blij mee zijn. Mijn nepper geeft 0 indicatie omtrent motortemperatuur. Wel zit er een buitentemperatuurweergave op. 7(8)7
Via het hidden menu kan je de temperatuur uitlezen ;)

Edit: https://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=715852

[ Voor 9% gewijzigd door Tylen op 28-07-2018 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Laatst online: 20:59

TommieW

Numa numa.

Tylen schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:02:
Welke meter? :+
Een 116i heeft (naast de buitentemperatuur) geen enkele vorm van temperatuurmeter in het dashboard. (Een 325i overigens ook niet.)

Inb4 116i is voor paupers die willen doen alsof ze een echte auto rijden. :P
Maar iedere keer een stuk of 30 keer op die knop hengsten is ook niet heel leuk. ;) Ik pak dan liever mijn mobieltje. :)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Tylen schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:02:
Mijn E91 LCI 325i heeft koelwatertemperatuur en mijn E93 LCI 325i olietemperatuur. Blijf ik vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mijn 118i heeft wel een olie temperatuur in het dashboard display. Gek dat de 116i dat niet heeft dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JoepW schreef op zondag 29 juli 2018 @ 05:45:
[...]

[...]
Mijn E91 LCI 325i heeft koelwatertemperatuur en mijn E93 LCI 325i olietemperatuur. Blijf ik vreemd vinden.
BMW had ergens besloten dat het water temp metertje niet zoveel nut had en hebben hem toen weg gehaald. Daarop kwam zoveel commentaar dat ze later maar weer een olie temp metertje hebben toegevoegd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

YakuzA schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:40:
[...]

BMW had ergens besloten dat het water temp metertje niet zoveel nut had en hebben hem toen weg gehaald. Daarop kwam zoveel commentaar dat ze later maar weer een olie temp metertje hebben toegevoegd.
aha, dat kan goed kloppen. De E91 is iets ouder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

YakuzA schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:40:
[...]

Verstandige keuze. Ik snap sowieso niet waarom het altijd over koelvloeistof gaat. Olie vind ik belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Koelvloeistof geeft aan wanneer je kachel warm wordt en wanneer je motor dreigt oververhit te raken, dat is voor 99% van de bestuurders genoeg.

Al snap ik niet waarom BMW niet gewoon 2 metertjes erop knalt aangezien het toch 'sportieve' auto's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hmm.

Als ik in dit schermpje naar linksboven kijk zie ik 'tweakers'. Wat let jullie ff een olietemperatuurmetertje in te bouwen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:25
Phusebox schreef op zondag 29 juli 2018 @ 08:23:
Mijn 118i heeft wel een olie temperatuur in het dashboard display. Gek dat de 116i dat niet heeft dan?
Dit is pas vanaf het nieuwste LCI2 model (dus sinds Juli 2017).

Hiervoor zat dit niet in welk model dan ook (ook niet M140i van hiervoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:25
ChiLLeR schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:45:
[...]

Is normaal. Bij mijn M140i (van Sept 2017) zijn de deurrubbers ook vervangen na een paar maanden en hierbij werd gelijk verteld dat dit eenmalig is. Daarna wordt er teflon tape gebruikt om het te verhelpen (hetgeen ik nu heb, gezien het terugkwam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Het deurrubber van mijn E46 zit een beetje los hier en daar. Een nieuwe kost 330 euro, ex btw. Dat is me wat te gortig voor een klein irritatie puntje... :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@sig69 Mijn E46 had hetzelfde probleem. Uiteindelijk kwam het hele rubber naar beneden. Aan bestuurderszijde gelukkig nog binnen de Premium Selection garantie, maar de bijrijderskant was helaas voor eigen rekening. Je kunt uiteindelijk moeilijk zonder, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ze gaan nog even kijken of het te lijmen valt. Voor nu is het alleen optisch een ding gelukkig

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:21
sig69 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 23:42:
Ze gaan nog even kijken of het te lijmen valt. Voor nu is het alleen optisch een ding gelukkig
Vastnaaien met visdraad :Y)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Idutchman schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:53:
[...]

Is normaal. Bij mijn M140i (van Sept 2017) zijn de deurrubbers ook vervangen na een paar maanden en hierbij werd gelijk verteld dat dit eenmalig is. Daarna wordt er teflon tape gebruikt om het te verhelpen (hetgeen ik nu heb, gezien het terugkwam).
Is toch eigenlijk gewoon absurd. Als ik hem had gekocht zou dat voor mij een reden zijn de koop te laten ontbinden. Als je zoiets basaals al niet voor elkaar krijgt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Phusebox schreef op maandag 30 juli 2018 @ 00:40:
[...]

Is toch eigenlijk gewoon absurd. Als ik hem had gekocht zou dat voor mij een reden zijn de koop te laten ontbinden. Als je zoiets basaals al niet voor elkaar krijgt.
Succes daarmee. Een koop ontbinden omdat er een oplossing voor een klein probleem wordt gegeven.
Kan je niet op Bimmerportal gaan spelen ofzo? :F ;w :-(

Ofwel; jouw negatieve reacties over werkelijk alles, van de aanschaf/lease tot een auto naar het rijden van een auto zijn een doorn in mijn oog. Zie dit niet als aanval, maar lees soms eens je eigen comments terug voordat je ze plaatst. Ze vormen een enorme negatieve vibe op algemeen prima en leuke topics. Zelf zit ik in dit topic om over BMW te leren, mooie zaken te zien in de foto's, vette aanschaf van andere (waaronder zelfs die van jouw) te bewonderen.

Over het algemeen is hier het fanboy gehalte (niet terecht, ik weet het, er moet ook ruimte voor gezonde kritiek wezen) hoog, gezien mensen dit topic specifiek opzoeken om in te posten. Zou je daar simpelweg rekening mee willen houden? Ik ben niet de eerste, en ben bang ook niet de laatste, die je dit vraagt. Met alle respect, echt alle respect, zou jij het een kleine graad positiever willen brengen. No hate :) ;)
Mocht je dat willen dan ben ik je zeer erkentelijk.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:37
Kecin schreef op maandag 30 juli 2018 @ 02:49:
[...]

Succes daarmee. Een koop ontbinden omdat er een oplossing voor een klein probleem wordt gegeven.
Kan je niet op Bimmerportal gaan spelen ofzo? :F ;w :-(

Ofwel; jouw negatieve reacties over werkelijk alles, van de aanschaf/lease tot een auto naar het rijden van een auto zijn een doorn in mijn oog. Zie dit niet als aanval, maar lees soms eens je eigen comments terug voordat je ze plaatst. Ze vormen een enorme negatieve vibe op algemeen prima en leuke topics. Zelf zit ik in dit topic om over BMW te leren, mooie zaken te zien in de foto's, vette aanschaf van andere (waaronder zelfs die van jouw) te bewonderen.

Over het algemeen is hier het fanboy gehalte (niet terecht, ik weet het, er moet ook ruimte voor gezonde kritiek wezen) hoog, gezien mensen dit topic specifiek opzoeken om in te posten. Zou je daar simpelweg rekening mee willen houden? Ik ben niet de eerste, en ben bang ook niet de laatste, die je dit vraagt. Met alle respect, echt alle respect, zou jij het een kleine graad positiever willen brengen. No hate :) ;)
Mocht je dat willen dan ben ik je zeer erkentelijk.
Met fanboys is niks mis, maar we moeten BMW wel op zijn daden blijven beoordelen.

Heb niet alle commentaren van @Phusebox gelezen, dus heb daar even geen mening over, maar dit verhaal van die deurrubbers vind ik bijzonder vaag.

Feit is dat de dealer (en dus ook BMW) het probleem onderkent en oplost. Ik zie geen enkele rechtvaardiging voor BMW dat ze kunnen zeggen dat ze niks gaan doen als het weer voorkomt. Dat ze dit probleem maar één keer oplossen, en daarna nooit weer. Denk ook niet dat ze daar met de garantiewetgeving mee wegkomen.

De koop ontbinden op grond hiervan zal wellicht lastig zijn, daarvoor is het te klein. Maar BMW zal het probleem - mocht het zich weer voordoen - wel degelijk moeten verhelpen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Alle motoren zijn toch echt? :?
TommieW schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 23:32:
[...]
Welke meter? :+
Een 116i heeft (naast de buitentemperatuur) geen enkele vorm van temperatuurmeter in het dashboard. (Een 325i overigens ook niet.)

Inb4 116i is voor paupers die willen doen alsof ze een echte auto rijden. :P
...
Waarom is de 116i voor paupers? Het is toch leuk dat mensen met een bepaald budget deze auto kunnen kopen?

Nog iets anders. In mijn Z4 (E85) wil ik speakers in de deuren plaatsen. Deze hebben standaard drie 'schroefgaten'. Ik ben dan ook op zoek naar een adapter of iets dergelijks om speakers met vier gaten te kunnen installeren. Weet iemand waar die adapters te vinden zijn, want ik heb die nergens kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:44
sig69 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:53:
Het deurrubber van mijn E46 zit een beetje los hier en daar. Een nieuwe kost 330 euro, ex btw. Dat is me wat te gortig voor een klein irritatie puntje... :X
Kun je zelf niet gewoon een nieuwe bestellen via internet en die er in zetten? Deurrubber is een makkelijk klusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

E46 kwaaltje, bij mijn vorige coupe kwam het hele rubber omlaag zeilen toen :+

Even rondshoppen op eBay of aftermarket en je kan ze veel goedkoper vinden.. Even onderdeelnummer opzoeken op realoem.com en dan dat door Google gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Probleem met de deurrubbers was gelukkig niet veroorzaakt door de deurrubbers, maar de kinderstoel. :F

De "drivetrain failure" lijkt - net als in het topic op babybmw.net reeds genoemd - te komen door de krukassensor ("Kurbelwellensensor"). Dit kwam ook naar voren toen mijn sleutel vanmorgen werd uitgelezen bij het afgeven van mijn auto bij de garage. Neem aan dat deze vandaag vervangen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Radiant schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:00:
E46 kwaaltje, bij mijn vorige coupe kwam het hele rubber omlaag zeilen toen :+

Even rondshoppen op eBay of aftermarket en je kan ze veel goedkoper vinden.. Even onderdeelnummer opzoeken op realoem.com en dan dat door Google gooien.
Heb hetzelfde gehad met mijn E46 Coupe. Kwam wel vaker voor :'). Uiteindelijk dichtgekit zelf :X
alexbl69 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:16:
[...]

Met fanboys is niks mis, maar we moeten BMW wel op zijn daden blijven beoordelen.

Heb niet alle commentaren van @Phusebox gelezen, dus heb daar even geen mening over, maar dit verhaal van die deurrubbers vind ik bijzonder vaag.

Feit is dat de dealer (en dus ook BMW) het probleem onderkent en oplost. Ik zie geen enkele rechtvaardiging voor BMW dat ze kunnen zeggen dat ze niks gaan doen als het weer voorkomt. Dat ze dit probleem maar één keer oplossen, en daarna nooit weer. Denk ook niet dat ze daar met de garantiewetgeving mee wegkomen.

De koop ontbinden op grond hiervan zal wellicht lastig zijn, daarvoor is het te klein. Maar BMW zal het probleem - mocht het zich weer voordoen - wel degelijk moeten verhelpen.
Ik denk dat je je reactie herziet als je de posts van hem eens na zou lopen. Absoluut moet je kritisch kunnen kijken naar zaken, maar er word aangegeven in de initiële reactie dat het gewoon de tweede keer compleet gefixt werd voor iemand. Ik neem zijn posts altijd met een korrel zout of een slok azijn.

[ Voor 56% gewijzigd door Kecin op 30-07-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

-edit: Dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door Kecin op 30-07-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

alexbl69 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:16:
[...]

Aangezien het een lease betreft hangt het vanaf of de leasemij er genoegen mee neemt.
Zakelijke koop zitten ook weer andere rechten en garanties aan.

Als particuliere koper zou ik er idd geen genoegen mee nemen dat ze maar 1 echte reparatie poging doen.
MaZo schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:15:
[...]
Probleem met de deurrubbers was gelukkig niet veroorzaakt door de deurrubbers, maar de kinderstoel. :F

De "drivetrain failure" lijkt - net als in het topic op babybmw.net reeds genoemd - te komen door de krukassensor ("Kurbelwellensensor"). Dit kwam ook naar voren toen mijn sleutel vanmorgen werd uitgelezen bij het afgeven van mijn auto bij de garage. Neem aan dat deze vandaag vervangen gaat worden.
Bleef hij wel netjes direct starten met die krukas sensor melding?

[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 30-07-2018 18:57 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:55:
[...]

Aangezien het een lease betreft hangt het vanaf of de leasemij er genoegen mee neemt.
Zakelijke koop zitten ook weer andere rechten en garanties aan.

Als particuliere koper zou ik er idd geen genoegen mee nemen dat ze maar 1 echte reparatie poging doen.

[...]

Bleef hij wel netjes direct starten met die krukas sensor melding?
Ja, het probleem / melding kwam alleen sporadisch voor, en was na een herstart van de motor weer weg. Het bleef link natuurlijk, want je wilt niet met 150 km/h opeens een schokkende auto met bijbehorend vermogensverlies hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:27
Zo, na iets langer dan een jaar weer terug. De 116i is de deur uit, liep net over een ton heen, was toe aan een grote beurt, nieuwe voorbandjes, remblokjes etc etc etc.

Heb toen met mijn vriendin even overlegd of de kosten niet beter in een andere 116i konden stoppen met minder KM tov de huidige met ongeveer hetzelfde bijbetalen als de grote beurt + ietsjes extra.

Zo gezegd zo gedaan, maar toen kwam een vriend met een linkje naar een 125i :/ |:(
Die zat natuurlijk iets boven het budget, maar was wel FULL optional EN automaat (iets wat ik wil ivm vriendin die de ketting van de motor helemaal aan gort rijdt met te lage toerentallen tot aan bokken toe eer ze terug schakelt)

Dus twee weken geleden zagen de vrijdag en zaterdag er zo uit:
Vrijdag ochtend: proefritje 125i (bouwjaar eind 2015)
Vrijdag middag: proefritje 116i (bouwjaar dit jaar, kop vanaf gereden)
Zaterdag ochtend: proefritje andere 116i (bouwjaar eind vorig jaar)

125i reed als een zonnetje en was voorzien van nagenoeg ALLE luxe werkelijk.

116i vrijdagmiddag was nog een handgeschakelde bak, maar hebben daarna ook een automaat mogen proberen. Deze rij ervaring was dusdanig slecht dat we ook de proefrit van zaterdag maar hadden afgebeld, deze had toch geen nut meer. De drie-pitters zijn in mijn optiek echt niet te doen, misschien de 118i nog wel, maar bij de 116i zei de vriendin zelfs "dit ding is niet vooruit te branden werkelijk, wil jij even rijden?" :$

En ja, we zijn ervan op de hoogte dat de 116 de 118 is geworden etc en dat alles nu een beetje opgeschoven is, maar we hadden niet verwacht dat daarmee ook echt alles werd bedoelt en niets wordt gecompenseerd / opgevangen wordt. De 116i leek net een zware Kia Piccanto, met BMW gewicht, BMW prijs en nog net BMW wegligging, maar Kia Piccanto acceleratie.

Ik denk niet dat ik verder hoef uit te leggen dat het de 125i is geworden voor mijn vriendin :+

Wel heb ik er gelijk al vragen over, ik had de BMW app geinstalleerd en wilde hem koppelen aan de auto, toen begon deze gelijk te kermen over "Vehicle Region Transfer. If you add this vehicle to your account, the BMW ConnectedDrive Services which were originally provided in another country will be deactivated". Snel even op Cancel gedrukt toen.

Nu betreft het wel een import auto vanuit Duitsland en aan sommige services te zien lijken ze nog in Duitsland gekocht te zijn. Kunnen deze niet gewoon over gezet worden? Sinds wanneer zijn ze account/regio gebonden en niet auto gebonden?
Mijn vriendin heeft het nu nog niet nodig (App verbinding met de auto), maar ik weet zeker dat ze in de winter de auto wel laat voorverwarmen met de App als het vriest (tenzij het broeikas effect aanhoud dit jaar :+ )
Pagina: 1 ... 108 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.