Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.723 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Jason X schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:55:
Eigenaardig, ik kreeg van de sensor de melding dat mijn rechter achterband zacht was. Dus ik naar een tankstation om de band op te pompen; geeft het apparaat geen reactie op het ventiel. Apparaat kapot misschien, dacht ik. Dus ik naar een ander... ook niks.
Die vulapparaten werken niet zonder tegendruk. Is je band helemaal leeg dan moet je eerst een aparte knop indrukken.
Rij ik naar een bevriende garage, constateert hij dat zowel rechts achter als rechts voor leeg zijn. Dus hij pompt ze op en ik rij naar huis.
Enkele uren later wil ik weer rijden, is rechts voor wéér leeg. Vanochtend rechts achter ook weer zacht.
Heeft die garage niets bijzonders aan de banden kunnen vinden? Als er meerdere zo snel leeglopen zou ik denken aan een lading metaal waar je doorheen gereden bent, of misschien zelfs lekgestoken banden.
Ben net naar een bandentoko geweest en die gaf aan dat ze beide vervangen moeten worden doordat ze echt leeg zijn en te heet zijn geworden door het rijden.
Maximumsnelheid voor een lege runflat is 80km/u waarbij ook een afstandsbeperking geldt. Rij je sneller of verder dan heb je kans op beschadigingen.
Het vreemde is dus dat de sensoren daar vandaag niet op acteren. Ook hoop ik dat ze kunnen uitvogelen waarom ze beide leeg zijn, want ik heb nog niks kunnen ontdekken wat wijst op lekkage.

Dure hobby, die RFTs

(BMW 320i 2012)
Bekijk het zo: zonder RFT's had je meteen afgesleept kunnen worden, nu ben je nog thuisgekomen. Je had alleen misschien wat proactiever kunnen zijn in het laten opsporen/repareren van de lekkages ipv steeds maar doorrijden, banden lopen niet uit zichzelf leeg.
Beetje klagen om het klagen imho...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

En inderdaad, een lege band kan heel warm worden, of zelfs in brand vliegen doordat de frictie op het rubber veel hoger is, er is geen "lucht" die het gewicht draagt. Dus das geen onzin, typisch zie je dan als ze de band eraf halen kleine verbrande rubber stukjes in de band zitten.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:02
PWM schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:17:
Maandag als eerste in NL plaatsnemen in de M850i. Daarna in de nieuwe X (weet niet eens welke, niet naar geluisterd, is dat X7), maar die 8 ben ik wel erg benieuwd naar, vooral de achterkant. Zal wat foto's neerplempen hier.
Gaaf man.

Vooral naar die achterkant ben ik inderdaad wel benieuwd.

Vind dit er niet uitzien:
Afbeeldingslocatie: https://f92.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1848312&stc=1&d=1529698663

Terwijl ik dit dan wel weer fraai vind:
Afbeeldingslocatie: https://www.carmag.co.za/wp-content/uploads/2018/06/bmw-2-2.jpg

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:52
alexbl69 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:06:
[...]

Gaaf man.

[afbeelding]

[afbeelding]
Zien er beide als het goed is hetzelfde uit alleen de onderste afbeelding heeft meer bling en is van een mooie hoek gemaakt. Ook is het een rolling shot, wat ook weer een verschil maakt tegenover een stilstaande auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Eigenaardig, ik kreeg van de sensor de melding dat mijn rechter achterband zacht was. Dus ik naar een tankstation om de band op te pompen; geeft het apparaat geen reactie op het ventiel. Apparaat kapot misschien, dacht ik. Dus ik naar een ander... ook niks.
Rij ik naar een bevriende garage, constateert hij dat zowel rechts achter als rechts voor leeg zijn. Dus hij pompt ze op en ik rij naar huis.
Enkele uren later wil ik weer rijden, is rechts voor wéér leeg. Vanochtend rechts achter ook weer zacht.

Ben net naar een bandentoko geweest en die gaf aan dat ze beide vervangen moeten worden doordat ze echt leeg zijn en te heet zijn geworden door het rijden.

Het vreemde is dus dat de sensoren daar vandaag niet op acteren. Ook hoop ik dat ze kunnen uitvogelen waarom ze beide leeg zijn, want ik heb nog niks kunnen ontdekken wat wijst op lekkage.

Dure hobby, die RFTs

(BMW 320i 2012)
Afhankelijk van de leeftijd hoeven ze ook niet lek te zijn op de band zelf, maar het kan ook dat je ventiel gewoon lek is of het rubber bij je ventiel poreus is geworden.
Ventielen kunnen maar +\- 5 jaar mee voordat Je het risico loopt dat ze gaan lekken.
(Heb ik ook zelf gehad met winterbanden op andere velg die natuurlijk langzamer slijten.)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

PWM schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:17:
Maandag als eerste in NL plaatsnemen in de M850i. Daarna in de nieuwe X (weet niet eens welke, niet naar geluisterd, is dat X7), maar die 8 ben ik wel erg benieuwd naar, vooral de achterkant. Zal wat foto's neerplempen hier.
Even uit je droom helpen. Maar de eerste in NL ben je natuurlijk niet. Die auto moet ook naar dealer gebracht worden en daar rijden ze er ook natuurlijk gewoon even in.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tylen schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:47:
[...]

Even uit je droom helpen. Maar de eerste in NL ben je natuurlijk niet. Die auto moet ook naar dealer gebracht worden en daar rijden ze er ook natuurlijk gewoon even in.
Ze staan niet bij de dealers, moet naar BMW Rijswijk. Maar inderdaad, eerste ga je niet zijn :p "1 van de" dan maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Doen ze altijd wel leuk daar in Rijswijk, korte presentatie over de auto, wat hapjes en drankjes etc. Die keren dat ik er was moest je je telefooncamera afplakken of inleveren btw.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:30

DexterDee

I doubt, therefore I might be

YakuzA schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:43:
Afhankelijk van de leeftijd hoeven ze ook niet lek te zijn op de band zelf, maar het kan ook dat je ventiel gewoon lek is of het rubber bij je ventiel poreus is geworden.
Ventielen kunnen maar +\- 5 jaar mee voordat Je het risico loopt dat ze gaan lekken.
(Heb ik ook zelf gehad met winterbanden op andere velg die natuurlijk langzamer slijten.)
Je velg kan ook een scheurtje hebben, heb ik ook gehad en dan kan je band en ventiel nog zo luchtdicht zijn, dan lekt er toch lucht weg.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:54
PWM schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:01:
[...]

Ze staan niet bij de dealers, moet naar BMW Rijswijk. Maar inderdaad, eerste ga je niet zijn :p "1 van de" dan maar :+
Lol, wat heb jij met die dealer allemaal geregeld man? Was ie zo blij dat ie een 2 serie verkocht had dat ie spontaan een rit in een M5, i8 en een 8 serie regelt? :9

De meeste krijgen een bos bloemen en een flesje zelf betaalde bubbels en zijn weer op weg naar huis.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:57

GforceNL

Out of memory....

Even een duit in het zakje:

Zwarte nieren!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JJHWjyewp1HrTyFOraAtRK68/thumb.jpg

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Dure hobby, die RFTs

(BMW 320i 2012)
Hier ook een F30 320i en heb mijn RTF's (18") onlangs vervangen voor goede non-RTF's. Beste beslissing ooit. Goedkoper, meer comfort en véél minder geluid in de auto. Wat sturen betreft merk ik geen nadelig verschil.

Het risico om bij een lekke band de ANWB te moeten bellen neem ik maar voor lief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jason X maar hopen dat linksvoor en linksachter ongeveer dezelfde hoeveelheid profiel hebben andere ben je 4 banden verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Laatst online: 17-09 11:39
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:50:
@Jason X maar hopen dat linksvoor en linksachter ongeveer dezelfde hoeveelheid profiel hebben andere ben je 4 banden verder
Ze hebben de 2 nieuwe achter gezet en de linker 2 voor :) Dus dat scheelt alweer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 07:26:
[...]
Die zijn te koop voor rond de 150 euro.
Heb je een link voor mij?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

[...]

Ha, 1 voordeel dan van zomer en winter op de zelfde velg, iedere keer als men wisselt wordt er een nieuw ventiel gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

alexbl69 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:06:
[...]

Gaaf man.

[afbeelding]

[afbeelding]
Om eerlijk te zijn... en dat ben ik: Veel te drukke achterkant / beetje japans. Ik vind dit eigenlijk gewoon lelijk. :X

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:28

Theimon

Snapte!?

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 07:26:
[...]
Die zijn te koop voor rond de 150 euro.
Vind ik nog reteduur voor een spiegelglas.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:43:
[...]

Heb je een link voor mij?
Ik realiseer me net dat je een E93 hebt en geen F30 :X Onvindbaar zijn ze op de geijkte website, vrijwel alleen originele voor 340 euro per stuk....

Zag wel een setje tweedehands in Letland voorbijkomen, maar dat moet je maar net willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:42

InFamous

excommunicado

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:14

d0s

sssst

Phusebox schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 05:44:
[...]

Dat is uiteraard logisch, dat de hogere series beter geluid hebben gezien de hogere upgrade prijzen en algehele kwaliteitssprongen.

Maar als je het absoluut bekijkt is het geluid in de 1 serie ondanks alle mogelijke standaard upgrades niet fantastisch te noemen, eerder acceptabel. Zonder upgrades te kiezen is het gewoon ronduit slecht.

Vergelijk je het met andere auto's uit hetzelfde segment, qua formaat dan niet qua prijs, dan doet de BMW onder voor de meeste merken.
Dit. Ik heb een F21 met standaard audio en dat is toch wel heel erg treurig. Schandalig zelfs als je nagaat hoeveel je stiekem toch neertelt voor een 1-serie ten opzichte van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Phusebox schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 17:55:
[...]

HK. Ik denk achteraf gezien dat verschil HiFi en HK minimaal is. Standaard speakers zijn ronduit slecht.
Als ik mijn F30 met HK vergelijk met mijn vader zijn F36 (4GC) "premium audio" (feitelijk ook een HK) valt het me op dat het volume van die set aanzienlijk minder hard kan. Niet dat het echt een issue is verder.

Laag van de HK set is een stuk zwaarder, al heb ik de equilizer zelfs wat terug gedraaid op de laagste tonen omdat ik hem te overdreven aanwezig vind :D. Geluid van de "hifi" set is voor de rest best acceptabel.

De Audi R8 (eerste generatie) B&O installatie is overigens de meest overrated radio die ik ken. Veel laag maar echt een fatsoenlijk, realistisch geluid is er niet echt uit te krijgen.
Dure hobby, die RFTs

(BMW 320i 2012)
RFT's zijn prijzig inderdaad, heb (eind vorig jaar) 1 set achterbanden versleten en RFT's terug geplaatst... twijfelde er nogal aan (duur, oncomfortabel) al verdien ik dat weer terug door geen ANWB abbo te hebben :D.
Krijg gelukkig een zeer forse korting bij een lokale garage (hebben er ~20 bedrijfsauto's in onderhoud) wat pijn verzacht ;). Denk een krappe 30k gereden met mijn originele (nieuwe) achterbanden.

Nog geen ketting issues gehad trouwens met jou 320i?. Heb ook een F30 320 uit 2012 en bij mij hebben ze die 2 maand geleden dus moeten vervangen met 93.000km op de klok :(.

[ Voor 52% gewijzigd door Tortelli op 18-07-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Laatst online: 17-09 11:39
Tortelli schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:26:

Nog geen ketting issues gehad trouwens met jou 320i?. Heb ook een F30 320 uit 2012 en bij mij hebben ze die 2 maand geleden dus moeten vervangen met 93.000km op de klok :(.
Nee, ik heb m nu 4 maanden pas maar nog niks. Waar merkte je het aan? Zit nu op de 90k km namelijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Jason X schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:20:
[...]

Nee, ik heb m nu 4 maanden pas maar nog niks. Waar merkte je het aan? Zit nu op de 90k km namelijk :P
Hij begon steeds harder te gieren. Echt een stilheid wonder is de eerste generatie motoren toch al niet (vooral met koude start). Blijkt niet altijd voor te komen overigens.... beetje geluk hebben aldus de dealer.

Importeur vergoed het verder niet, reparatie bood Ekris aan voor €2100, ze hebben uiteindelijk wel een behoorlijke korting gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:03
[...]

Aanvullend: alu velgen oxideren, met wat oudere velgen en een setje (winter)banden kan dat uiteindelijk een slechte niet luchtdichte sluiting op de rand geven.

Zelf ervaring met leeglopende banden op een setje velgen van 10 jaar oud en winterbanden die er 3 jaar op lagen.
M'n bandenboer heeft ze eraf gehaald, z'n ding gedaan, weer gemonteerd en het was opgelost.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik zou ook wil non-RFTs willen, maar ik rij zo vaak rond in de bergen waar ik geen bereik heb, en een fix-kit helpt ook maar tegen gaatjes en niet tegen scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:50

IQM

Dure hobby, die RFTs

(BMW 320i 2012)
De RDCi sensoren hebben een batterijtje. Wellicht dat die leeg aan het raken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:06
Snake schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 05:02:
Ik zou ook wil non-RFTs willen, maar ik rij zo vaak rond in de bergen waar ik geen bereik heb, en een fix-kit helpt ook maar tegen gaatjes en niet tegen scheuren.
Zo'n fix kit zit in mijn auto ook incl compressor. Nu heb ik er nog niet verder naar gekeken maar kan ik dat ding ook gewoon gebruiken om de banden op spanning te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 21:51

AJM

Tortelli schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:25:
[...]

Hij begon steeds harder te gieren. Echt een stilheid wonder is de eerste generatie motoren toch al niet (vooral met koude start). Blijkt niet altijd voor te komen overigens.... beetje geluk hebben aldus de dealer.

Importeur vergoed het verder niet, reparatie bood Ekris aan voor €2100, ze hebben uiteindelijk wel een behoorlijke korting gegeven.
Goed om te weten, heb zelf ook een F30 320 uit 2012 met net iets meer dan 90k op de klok. Nu bijna een jaar in bezit en ben er nog steeds erg blij mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

la_fusion schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:48:
[...]

Zo'n fix kit zit in mijn auto ook incl compressor. Nu heb ik er nog niet verder naar gekeken maar kan ik dat ding ook gewoon gebruiken om de banden op spanning te brengen?
Ja, in principe zit er gewoon een los compressortje dat op je sigaretten aansluiting gaat.

(zolang je die pur meuk niet in je band spuit heb je geen problemen ;) )

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

AJM schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:09:
[...]

Goed om te weten, heb zelf ook een F30 320 uit 2012 met net iets meer dan 90k op de klok. Nu bijna een jaar in bezit en ben er nog steeds erg blij mee :)
Zie o.a.
https://www.bmwblog.com/2...14-models-n20-n26-engine/
https://bmwtechnician.com/2016/08/07/n20-timing-chain-issue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
PWM schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:01:
[...]

Op de Belgische site is hij al te configureren. Gewoon bezopen dat voor het geld dat ik hier voor m'n 6GT heb betaald in België een 840dx kan rijden 8)7.

Ben wel benieuwd hoe het interieur er in de praktijk uitziet. Op de foto's en de configurator krijg ik een beetje het idee dat de boel bijkans 'over-designed' is. De automaathandel en de knoppen eromheen zijn veel strakker geplaatst en met een omlijsting er omheen.

De grafische weergave van het klokkenspel zul je wellicht in de praktijk moeten zien om het te kunnen waarderen. Zo vanaf de plaatjes heeft het voor mij een hoog China bling-bling gehalte.

Zien nu ook dat de radio- en de klimaatbediening van plaats is verwisseld.

[ Voor 40% gewijzigd door alexbl69 op 19-07-2018 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

@alexbl69 dit gaat alleen maar erger worden met die nieuwe testcyclus volgens mij?. Of zijn de prijzen van de 6 al gebaseerd hierop?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Tortelli schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:42:
@alexbl69 dit gaat alleen maar erger worden met die nieuwe testcyclus volgens mij?. Of zijn de prijzen van de 6 al gebaseerd hierop?.
De catalogusprijs van de 6GT is nu €7.702 hoger dan wat ik ervoor betaald heb. Het is nu dus nog erger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Met een 6 cilinder, of is dit de 4 cilinder prijs?. Weet dat ten tijden dat mijn vader zijn 4GC kocht, de 435i GC zo'n €11.000 duurder was dan de 428i. Bij de 6GT is dit zelfs meer:
630i GT: €75.431
640i GT: €87.429
640 xDrivei GT: €95.057 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tortelli schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:42:
Als het goed is heeft BMW inmiddels alle prijzen op de nieuwe testcyclus gezet, in NL in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 16-09 09:52
Eigenlijk zou de belastjngdienst de CO2 schalen een procent of 7 moeten verhogen, dan blijft de BPM gelijk.

Echter, hun uitleg van “budgetneutraal” is anders. Toename van EV verkopen en daling van CO2 uitstoot van nieuwe modellen mag niet leiden tot minder belastingopbrengst, dus worden bestaande modellen zwaarder belast dan voorheen.

Nou is de taks zó buitensporig in relatie met de lifetime CO2 productie, dat de maatregel geen morele legitimiteit meer heeft. Sjoemelsoftware is absoluut verdedigbaar. Als je overheid onredelijk doet, moet je creatieve wegen zoeken om daar niet de dupe van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Onzin, de belasting heeft niet alleen als doel om "eerlijk" te zijn, whatever that may be. Het wordt al langer gebruikt als instrument om bepaalde doelen te bewerkstelligen. En ja soms valt dat positief uit en soms negatief. Dat auto's buitensporig duur zijn in Nederland is een gegeven. En ja dat is balen maar dat rechtvaardigt fraude op geen enkele manier.

@Tortelli Ik schrik er wel van dat er nog steeds kettingproblemen zijn. Je zou toch zeggen dat een fabrikant hier extra scherp op is na het N47 issue. Kennelijk hebben ze nog niet voldoende geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Tortelli schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:03:
Met een 6 cilinder, of is dit de 4 cilinder prijs?. Weet dat ten tijden dat mijn vader zijn 4GC kocht, de 435i GC zo'n €11.000 duurder was dan de 428i. Bij de 6GT is dit zelfs meer:
630i GT: €75.431
640i GT: €87.429
640 xDrivei GT: €95.057 :o
Gaat om de 640i.

Bij een gelijk uitrustingsniveau zou de 840dx in België ca. €1.000 duurder zijn dan wat ik nu voor mijn 640i in Nederland zou betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

MrFl0ppY schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:14:
@Tortelli Ik schrik er wel van dat er nog steeds kettingproblemen zijn. Je zou toch zeggen dat een fabrikant hier extra scherp op is na het N47 issue. Kennelijk hebben ze nog niet voldoende geleerd.
Bijzonder ook dat het iets is van deze tijd.. Bij de M43, M50, M52, M54 etc waren er nooit problemen met de ketting.. Waarom nu dan ineens wel? BMW is ook niet het enige merk dat er last van heeft.. Goedkopere/lichtere materialen ofzo? Andere oliehuishouding in het blok? Langere onderhoudsintervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radiant schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:16:
[...]

Bijzonder ook dat het iets is van deze tijd.. Bij de M43, M50, M52, M54 etc waren er nooit problemen met de ketting.. Waarom nu dan ineens wel? BMW is ook niet het enige merk dat er last van heeft.. Goedkopere/lichtere materialen ofzo? Andere oliehuishouding in het blok? Langere onderhoudsintervallen?
De verbrandingsmotor loop gewoon op zijn laatste benen ivm emmissieeisen. Zo’n beetje alle problemen van de laatste tien jaar zijn daar aan te linken, bij alle merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
[...]

BMW specialist hier gaf aan dat de ketting "ondergedimensioneerd" was. Had een sterkere moeten zijn dan wat ontworpen was. Dus zeer waarschijnlijk kostenreductie als schuldige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
The_MAN schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:49:
[...]

BMW specialist hier gaf aan dat de ketting "ondergedimensioneerd" was. Had een sterkere moeten zijn dan wat ontworpen was. Dus zeer waarschijnlijk kostenreductie als schuldige...
Haha dus de logica van fsfikke gaat dus wel op; had je maar een 5 serie moeten nemen! Dan had je een fatsoenlijke ketting gehad >:) . I stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:00

Tomatoman

Fulltime prutser

[...] BMW is ook niet het enige merk dat er last van heeft.. Goedkopere/lichtere materialen ofzo? Andere oliehuishouding in het blok? Langere onderhoudsintervallen?
De onderhoudsintervallen van 30.000 km bij mijn M550d zijn echt te lang voor zo'n high-end maar tevens kwetsbare motor. BMW weet dit ook en heeft dat met een recall geprobeerd te corrigeren door de intervallen via een firmware update wat te verkorten. Ik zag in het menu met de servicebehoefte van mijn auto echter geen verschillen met de situatie vóór de update.
t_captain schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:36:
Nou is de taks zó buitensporig in relatie met de lifetime CO2 productie, dat de maatregel geen morele legitimiteit meer heeft. Sjoemelsoftware is absoluut verdedigbaar. Als je overheid onredelijk doet, moet je creatieve wegen zoeken om daar niet de dupe van te worden.
Ik dacht achtereenvolgens :F, :') en _O-

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 16-09 09:52
MrFl0ppY schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:14:
Onzin, de belasting heeft niet alleen als doel om "eerlijk" te zijn, whatever that may be. Het wordt al langer gebruikt als instrument om bepaalde doelen te bewerkstelligen. En ja soms valt dat positief uit en soms negatief. Dat auto's buitensporig duur zijn in Nederland is een gegeven. En ja dat is balen maar dat rechtvaardigt fraude op geen enkele manier.
Doelen: dat is bijvoorbeeld de reductie van CO2. Iemand die een paarduizend km per jaar met een gas guzzler rijdt (en de rest op de fiets) extreem veel zwaarder belasten dan iemand die dezelfde CO2 produceert met een downsized Focus en veel meer kilometers, dat dient geen objectief te rechtvaardigen doel. Dat is de grens van legitimiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Klopt helemaal. Maar het vervelende is, omdat de overheid geen zicht heeft op de kilometers die je maakt is het belasten op km per jaar of werkelijke CO2 uitstoot ook niet haalbaar. En ja het systeem is verre van perfect. Maar de argumentatie "ik ben het niet met de regel eens dus ben ik vrij om te frauderen" is natuurlijk belachelijk. Zeker gezien de meeste mensen hier totaal geen inzicht hebben in wat er allemaal komt kijken bij zo'n wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

la_fusion schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:48:
[...]

Ja maar je moet geduld hebben, 1 wiel op spanning zetten duurt eventjes met 0.0 vermogen van dat compressortje. Laat staan 4 wielen, ding wordt nu al redelijk heet als die 1 wiel moet doen.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mijn auto (nieuwe M140i) ging net in onze parkeergarage thuis plotseling vol in de remmen. Ik reed stapvoets en had geen obstakels voor me. Rode lampje en geluid van de collission warning gingen aan.

Iemand een idee wat dit veroorzaakt kan hebben? Auto is gloednieuw, dus van een vieze camera o.i.d. kan geen sprake zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MaZo schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:29:
Mijn auto (nieuwe M140i) ging net in onze parkeergarage thuis plotseling vol in de remmen. Ik reed stapvoets en had geen obstakels voor me. Rode lampje en geluid van de collission warning gingen aan.

Iemand een idee wat dit veroorzaakt kan hebben? Auto is gloednieuw, dus van een vieze camera o.i.d. kan geen sprake zijn.
Gewoon een false positive van de front collision radar, ik had het van het weekend ook in de 440i. Misschien door de warmte ofzo :? Kan me niet herinneren dat het me in de afgelopen jaren vaker gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
fsfikke schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:41:
[...]

Gewoon een false positive van de front collision radar, ik had het van het weekend ook in de 440i. Misschien door de warmte ofzo :? Kan me niet herinneren dat het me in de afgelopen jaren vaker gebeurd is.
Ben blij dat het vaker voor schijnt te komen dan, al zou ik het niet “gewoon” willen noemen. Wat als het bij hoge snelheid was gebeurd of met iemand achter me? Mijn 335i uit 2013 ging ook wel eens piepen / rood lampje aan, maar remde nooit uit zichzelf. Zal wel iets nieuws zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 17-09 21:26
MaZo schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:50:
[...]
Ben blij dat het vaker voor schijnt te komen dan, al zou ik het niet “gewoon” willen noemen. Wat als het bij hoge snelheid was gebeurd of met iemand achter me? Mijn 335i uit 2013 ging ook wel eens piepen / rood lampje aan, maar remde nooit uit zichzelf. Zal wel iets nieuws zijn.
Ook een keer gehad. Met 80 kmh vol in de ankers. Geen directe aanleiding. Gelukkig is 1 tap op het gas voldoende om te onderbreken.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 19-07-2018 18:55 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MaZo schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:50:
[...]
Während die Auffahrwarnung mit City-Anbremsfunktion Fahrzeuge identifiziert, erkennt die Personenwarnung mit City-Anbremsfunktion Fußgänger. Bremst ein vorausfahrendes Fahrzeug stark ab, reagiert der BMW bei aktivierter Auffahrwarnung sofort. Schrittweise erscheint zunächst ein Warnsymbol, das in einer zweiten Stufe zu blinken beginnt, dann ertönt ein akustisches Signal. Reagiert der Fahrer nicht, beginnt das System bei Geschwindigkeiten bis zu 60 km/h selbsttätig zu bremsen. Bei Geschwindigkeiten bis ca. 20‒25 km/h hilft die Personenwarnung, Unfälle mit Fußgängern zu vermeiden, bei bis zu 60 km/h mindert sie die Unfallschwere. Muss das System eingreifen, konditioniert es die Bremsen für ein schnelleres Ansprechverhalten vor und leitet notfalls eine Bremsung ein. Der Aufmerksamkeitsassistent überwacht das Fahrverhalten des Fahrers auf Anzeichen von Müdigkeit. Bei Auffälligkeiten erscheint im Control Display eine Pausenempfehlung
Is tegenwoordig een requirement om een goede NCAP score te krijgen. Kan je wel uitzetten btw:
Afbeeldingslocatie: https://cosy.bmwgroup.com/hvcob/cosySec?COSY-EU-100-7331c9Nv2Z7d5yKlHS9fxQun%25P6eDo7sY5NShKVBzc6kOPoxhXwt7b4gMVDO6fGjrxlzK%25yoKGAgWvnvzfAxPs8%25P6P1LSClgpn5oDgrvQFOPox4s4rdqf%25X1svM9hzR0lloRLVZ8XCWit74Sc1QCH9vJdoaAKMgXA9HXVceNR3aJDW2aKafM34
Phusebox schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:55:
[...]

Ook een keer gehad. Met 80 kmh vol in de ankers. Geen directe aanleiding.
Ik zou maar snel naar de dealer, want met 80KM/H zou het dus juist niet moeten gebeuren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
MaZo schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:29:

Had dat toen ik de wagen net had ook, maar dan vooral bij het achteruitrijden. Mijn verdenking gaat naar een putdeksel hier in de straat ;). Telkens weer een rem-ingreep.

Heb dat systeem (automatisch remmen) maar snel uitgezet. Hoor nu nog wel de waarschuwingstonen, maar ingrijpen doe ik zelf wel.

Heb het nog wel eens met de ACC, vooral op lagere (<60km/u) snelheid. Als je een fietser nadert is het bijna altijd raak.

[ Voor 7% gewijzigd door alexbl69 op 19-07-2018 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

[...]

In de USA is dit veel minder een probleem omdat de onderhoudsintervallen hier veel korter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Snake schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:12:
[...]

In de USA is dit veel minder een probleem omdat de onderhoudsintervallen hier veel korter zijn.
Voor een onderhoudsvrij onderdeel zou dat geen verschil moeten maken toch? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er risico wordt genomen voor een paar tientjes verschil. Zeker gezien het feit dat de ketting fijn achter de motor ligt en dus een reparatie altijd erg duur is. Dan geef je toch altijd een paar tientjes extra uit voor wat extra zekerheid?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MrFl0ppY schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:18:
[...]

Voor een onderhoudsvrij onderdeel zou dat geen verschil moeten maken toch? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er risico wordt genomen voor een paar tientjes verschil. Zeker gezien het feit dat de ketting fijn achter de motor ligt en dus een reparatie altijd erg duur is. Dan geef je toch altijd een paar tientjes extra uit voor wat extra zekerheid?!
Als je dat blijft doen eindig je in een Saab :p
Natuurlijk geen excuus voor under design.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 20-07-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
fsfikke schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:56:
[...]
Ik zou maar snel naar de dealer, want met 80KM/H zou het dus juist niet moeten gebeuren :o
Hmm, was toch in de veronderstelling dat ik harder reed dan 60 op dat moment, maar goed ik kan me vergissen, dan zal het in ieder geval minimaal 60 km/u zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Als je dus maar minimaal 70 rijdt in de bebouwde kom heb je dus nergens last van? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Wel grappig te lezen dat hier mensen zitten die auto's uit Duitsland halen. Toevallig vandaag een stukje op rtlnieuws over terug gedraaide tellers.

In het kort, zonder keuringsrapporten of een betrouwbare dealer zit er toch nog een prima kans in dat je een waggie met een aangepaste teller koopt :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een gebruikte auto kopen brengt risico’s met zich mee, what else is new?

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 20-07-2018 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Pim. schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:30:
Wel grappig te lezen dat hier mensen zitten die auto's uit Duitsland halen. Toevallig vandaag een stukje op rtlnieuws over terug gedraaide tellers.

In het kort, zonder keuringsrapporten of een betrouwbare dealer zit er toch nog een prima kans in dat je een waggie met een aangepaste teller koopt :)
No shit sherlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
fsfikke schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:36:
Doen ze altijd wel leuk daar in Rijswijk, korte presentatie over de auto, wat hapjes en drankjes etc. Die keren dat ik er was moest je je telefooncamera afplakken of inleveren btw.
Ik kom daar ook wel eens voor m'n werk, altijd wel een uitdaging met parkeren daarzo.
altijd leuk spul in de entree staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Geldt voor alle verkopers die geen NAP of onderhoudshistorie kunnen overleggen, het enige verschil met import is dat de NAP sowieso ontbreekt. Niets nieuws onder de zon. Daarom zit bij mijn Duitser ook een complete onderhoudshistorie inclusief gegevens van de vorige eigenaren.

Daarover gesproken, ik zal eens kijken of ik de eerste eigenaar online kan vinden. Die vindt het misschien wel leuk om weer wat te horen van z'n Z3 :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN

De meeste mensen hier die een jonge BMW uit DE halen kopen hem, net zoals ik, bij de dealer. En voordat ik hem kocht heb ik eerst bij de lokale dealer hier de geschiedenis opgevraagd. Risico is dan nihil...

Trouwens, moderen BMWs hebben de onderhoudsgeschiedenis met tellerstand in de auto staan 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:14

d0s

sssst

The_MAN schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:42:
[...]

De meeste mensen hier die een jonge BMW uit DE halen kopen hem, net zoals ik, bij de dealer. En voordat ik hem kocht heb ik eerst bij de lokale dealer hier de geschiedenis opgevraagd. Risico is dan nihil...

Trouwens, moderen BMWs hebben de onderhoudsgeschiedenis met tellerstand in de auto staan 🙂
Ook die digitale onderhoudsgeschiedenis valt te manipuleren ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_MAN
d0s schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:47:
[...]

Ook die digitale onderhoudsgeschiedenis valt te manipuleren ;-)
Die bij BMW centraal wordt bijgehouden? Hoe dan ook, ik ga er niet vanuit dat een dealer die een ex-lease van 3 jaar oud verkoopt met 114k op de teller er km's vanaf getrokken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Ik heb een klein vraagje voor de echte bmw experts onder jullie, en enthousiaste hobbisten

Situtie is als volgt, onze auto BMW E91 318i (143PK) uit 2010 weggebracht omdat deze olie lekkage had en voor de apk en een beurt.

Naar de dichtsbijzijnde BMW specialistaangekomen hoorden wij dat de motor lekte bij de carterpanpakking, oliefilterpakking en de vacuumpomp. Rekening zou aardig hoog worden want ook de ketting zou opgerekt zijn, en moest zsm vervangen worden. Daarnaast de banden achter waren op en remmerij aan de voorkant is niet binnen de marges.

Omdat de auto pas een jaar in ons bezit is zijn wij terug gegaan naar het bedrijf waar we deze gekocht hebben en het verhaal uitgelegd, de auto is gelijk op de brug gegaan en is er gekeken naar de eventuele problemen.

Daar kwam het volgende uit;

Banden op het randje en verstandig om te vervangen.
Remmerij aan de voorkant prima in orde binnen de marges.
Ketting niet opgerekt, ook geen storingsmeldingen in de computer.
Olie lekkage bij het oliefilter, carterpanpakking prima in orde.
En het meest verbazingwekkende; dit is een nieuw type motor welke een electronische in plaats van mechanische vacuumpomp heeft en dus helemaal niet lek kan zijn.

Nu voel ik mij natuurlijk voor de gek gehouden door garage 1, maar voor ik verhaal ga halen vraag ik mij af of er verschillende 318i motoren zijn waarvan de 1 wel een mechanische vacuumpomp heeft en de andere niet.

Ik heb aardig wat rond gezocht maar qua afbeeldingen op het internet is het vrij karig helaas.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Dan heb je een N43B20, dat zijn nogal brakke motoren. Vacuumpomp weet ik niet, maar distributieketting is wel degelijk een aandachtspunt bij die motoren (niet zo zeer de ketting zelf maar wel de plastic guides en spanner zijn de oorzaak) en dat geeft niet altijd een storingscode. Ketting die breekt, eraf loopt of plastic onderdelen die in stukjes opbreken betekent wel dat je je motor weg kan gooien.

Je kan altijd naar nog een derde specialist gaan en kijken wat die zegt. Carterpanpakking kan je gemakkelijk zelf controleren op een brug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

bartijn2 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:28:
[...]
En het meest verbazingwekkende; dit is een nieuw type motor welke een electronische in plaats van mechanische vacuumpomp heeft en dus helemaal niet lek kan zijn.
[...]
Want electronische vacuumpompen kunnen immers niet lekken? :+
De vacuumpomp is overigens wel degelijk een aandachtspunt bij deze motoren, net als dat ze erg gevoelig zijn voor het niet op tijd verversen van motorolie.

Nu is het natuurlijk de vraag of garage #1 gewoon de standaard lijst met aandachtspunten als reparatie heeft aangemerkt of dat er daadwerkelijk ook problemen mee zijn. Dat kunnen wij op afstand niet beoordelen dus misschien is een third opinion in dit geval de beste optie.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Serieus Jeroen ???

Ik geef alleen aan dat iets weer relevant geworden is en dat het op dit moment on-topic is en dan komt een consultant of all people me een troll als dit ??

Natuurlijk zijn alle posters hier enorme experts, geen domme tweaker te vinden :+ Waarschijnlijk dachten alle zelf importeurs dat ze hun shit voor elkaar hadden. Toch wijzen de cijfers uit dat dit niet de realiteit is

never mind, een discussie voeren op het internet enzo

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Pim. schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:23:
[...]

Serieus Jeroen ???

Ik geef alleen aan dat iets weer relevant geworden is en dat het op dit moment on-topic is en dan komt een consultant of all people me een troll als dit ??

Natuurlijk zijn alle posters hier enorme experts, geen domme tweaker te vinden :+ Waarschijnlijk dachten alle zelf importeurs dat ze hun shit voor elkaar hadden. Toch wijzen de cijfers uit dat dit niet de realiteit is

never mind, een discussie voeren op het internet enzo
Ach iedereen met gezond verstand snapt dat toch? Die berichtgevingen zijn misschien voor de niet slimmere mensen onder ons maar die importeren (lijkt mij) over het algemeen geen auto.

No hard feelings Pim. 😘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:25

duderuud

Sliden is koel

Daarom heb ik ook mijn M140i bij een BMW dealer gekocht. Jaar oud en weinig kilometers. Aantoonbaar.

Ik wil geen risico's lopen dus doe alles zelf. Want niet alleen Duitse handelaren kunnen wel eens sjoemelen, ook de importbedrijfjes hier in NL zijn niet allemaal 100% fris.

Bij BMW schijnt het trouwens niet heel eenvoudig te zijn om de km standen terug te draaien. Je kan de teller in het display terugzetten maar op nog een paar plekken wordt de stand opgeslagen en die zijn moeilijker of zelfs niet aan te passen.

Moet je wel naar een (andere) dealer om uit te laten lezen...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35

Investig8or

What goes up, could come down

Radiant schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:48:
Dan heb je een N43B20, dat zijn nogal brakke motoren. Vacuumpomp weet ik niet, maar distributieketting is wel degelijk een aandachtspunt bij die motoren (niet zo zeer de ketting zelf maar wel de plastic guides en spanner zijn de oorzaak) en dat geeft niet altijd een storingscode. Ketting die breekt, eraf loopt of plastic onderdelen die in stukjes opbreken betekent wel dat je je motor weg kan gooien.
:Y :(

Je kunt zelf wel kijken of de kettingspanner de vernieuwde is (Google naar n43 chain tensioner), de dunne is goed. En je kunt onder de oliedop even de ketting proberen in te duwen om duidelijke oprekking te vinden en je ziet de geleider zitten. Bij mijne zat er zooi op de uitlaat vanos solenoide, schijnt een probleem te zijn door slechte olie of een te lang interval. Krijg nu af en toe een oliedruk melding, maar verder lijkt ie steeds beter te rijden. Vast omdat ik em ingeruild heb... 😂

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 23:34
Ik heb vandaag in mijn BMW 1-serie (E87) bouwjaar 2005 mijn BMW Business Radio vervangen door een BMW Professional. Helaas niet meteen bluetooth functionaliteit erop. Iemand enig idee waar ik de originele bluetooth module kan verkrijgen? Vind op Google helaas niet de originele, wel één die ik via AUX kan gebruiken, maar dat wil ik niet. Dat is natuurlijk ook niet de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Investig8or schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:29:
[...]

:Y :(

Je kunt zelf wel kijken of de kettingspanner de vernieuwde is (Google naar n43 chain tensioner), de dunne is goed. En je kunt onder de oliedop even de ketting proberen in te duwen om duidelijke oprekking te vinden en je ziet de geleider zitten. Bij mijne zat er zooi op de uitlaat vanos solenoide, schijnt een probleem te zijn door slechte olie of een te lang interval. Krijg nu af en toe een oliedruk melding, maar verder lijkt ie steeds beter te rijden. Vast omdat ik em ingeruild heb... 😂
Voor ze ploffen rijden ze altijd top >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Sinds een week heb ik mijn Aziatisch stadsauto ingeruild voor een F30 320i uit 2017. Nu zit daar dus ConnectedDrive op met remote functies enzo. Werkt allemaal prima met je smartphone openen en sluiten en ventilatie aanzetten.
Mijn zorg is een beetje hoe ik nou kan zien of de vorige eigenaar hier ook nog toegang tot heeft met zijn smartphone? Wat is jullie ervaring hiermee?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
BMW_M3 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:10:
Sinds een week heb ik mijn Aziatisch stadsauto ingeruild voor een F30 320i uit 2017. Nu zit daar dus ConnectedDrive op met remote functies enzo. Werkt allemaal prima met je smartphone openen en sluiten en ventilatie aanzetten.
Mijn zorg is een beetje hoe ik nou kan zien of de vorige eigenaar hier ook nog toegang tot heeft met zijn smartphone? Wat is jullie ervaring hiermee?
Als het goed is kan je auto maar aan 1 connecteddrive account gekoppeld zijn. Als je het zeker wilt weten kan je even contact opnemen met BMW Klanten Informatie Service, zijn altijd erg aardig en kunnen dit soort dingen voor je checken e/o oplossen. Alhoewel zijn mijn probleem met connecteddrive niet opgelost krijgen, ik heb geloof ik stuk of 4 accounts en allemaal doen ze het niet :D Krijg een wallet-payment error als ik inlog.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
LostInNight schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:35:
Ik heb vandaag in mijn BMW 1-serie (E87) bouwjaar 2005 mijn BMW Business Radio vervangen door een BMW Professional. Helaas niet meteen bluetooth functionaliteit erop. Iemand enig idee waar ik de originele bluetooth module kan verkrijgen? Vind op Google helaas niet de originele, wel één die ik via AUX kan gebruiken, maar dat wil ik niet. Dat is natuurlijk ook niet de originele.
Je keyword is mulf2.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:06
ChiLLeR schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:38:
[...]

Als het goed is kan je auto maar aan 1 connecteddrive account gekoppeld zijn. Als je het zeker wilt weten kan je even contact opnemen met BMW Klanten Informatie Service, zijn altijd erg aardig en kunnen dit soort dingen voor je checken e/o oplossen. Alhoewel zijn mijn probleem met connecteddrive niet opgelost krijgen, ik heb geloof ik stuk of 4 accounts en allemaal doen ze het niet :D Krijg een wallet-payment error als ik inlog.
Ik heb mij er laatst in ieder geval gigantisch over verbaasd hoe goed en snel de BMW klantenservice per email werkt. Tot 2x toe binnen 1,5 uur een correcte reactie(en actie aan hun kant) bij verbindingsproblemen. De 2e keer was zelfs om 20:45 uur.. Helaas heb ik nu weer hetzelfde probleem maar vooruit ;)

Mijn probleem is overigens dat de auto geen netwerkverbinding heeft. Wel jammer omdat hij zo geen RTTI kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:44
Gisteren had ik iets wonderlijks waar ik graag jullie meningen over hoor.

Onlangs nieuwe banden gemonteerd (van Pirelli P-Zero naar Hankook Ventus S1 Evo II, 275/40/R19) op een 530dGT, en inmiddels 700km mee gereden. Nam een gebruikelijke bocht (A6, Emmeloord richting Joure) op gebruikelijke snelheid (120 kmh, zonder veel gas te geven) en kreeg vervolgens een kermis te zijn aan traction control lampjes, inclusief ingrepen van de auto. Uiteindelijk kwam ik de bocht door met 100..

Met mijn vorige banden nooit last van gehad, en ook op rechte stukken met vol gas geen last van knipperende traction control.

Enig idee waar dit door kan komen? Ik zou verwachten dat na 700km de banden voldoende afgeschaafd zijn en de nieuwigheid er af is. Wat ik verder heb gedaan is bandenspanning controleren (stond op 3.2 bar, teruggebracht naar 3.0) en gecheckt of de banden goed vast zaten (dat zaten ze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

ChiLLeR schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:38:
[...]

Er kan inderdaad maar 1 account aan gekoppeld zijn, toen ik mijn vriendin haar telefoon instelde om de g30 als zij er mee op stap is te koelen/verwarmen, of routes doorsturen, had gepaired was mijn access weg, zonder waarschuwing |:(

Nu delen we dus dezelfde connecteddrive account, dat werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Phyc schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:11:

Onlangs nieuwe banden gemonteerd (van Pirelli P-Zero naar Hankook Ventus S1 Evo II, 275/40/R19) op een 530dGT, en inmiddels 700km mee gereden. Nam een gebruikelijke bocht (A6, Emmeloord richting Joure) op gebruikelijke snelheid (120 kmh, zonder veel gas te geven) en kreeg vervolgens een kermis te zijn aan traction control lampjes, inclusief ingrepen van de auto. Uiteindelijk kwam ik de bocht door met 100..

Met mijn vorige banden nooit last van gehad, en ook op rechte stukken met vol gas geen last van knipperende traction control.

Enig idee waar dit door kan komen? Ik zou verwachten dat na 700km de banden voldoende afgeschaafd zijn en de nieuwigheid er af is. Wat ik verder heb gedaan is bandenspanning controleren (stond op 3.2 bar, teruggebracht naar 3.0) en gecheckt of de banden goed vast zaten (dat zaten ze).
Ga hier een open deur in trappen maar; de banden? De P-zero's staan er wel om bekend dat ze behoorlijk aan de weg plakken (en slijten). Ken de bocht verder niet, ik weet niet of 120kmh "extreem" is in die bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Euh ben je serieus? Of aan het trollen? Had lekker een nieuw setje P-Zeros eronder gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

[...]
Hoeveel druk moeten jouw banden hebben volgens het boekje?
Bij alle auto's die ik heb gereden zat de aanbevolen bandendruk (koud) tussen de 2.0 en 2.4 bar, dat komt niet in de buurt van die kneiterharde 3 bar.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:44
MrFl0ppY schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:20:
[...]

Ga hier een open deur in trappen maar; de banden? De P-zero's staan er wel om bekend dat ze behoorlijk aan de weg plakken (en slijten). Ken de bocht verder niet, ik weet niet of 120kmh "extreem" is in die bocht.
120 kmh is aan de harde kant, maar ook niet heel. De P-zero's waren ook wel zo goed als op, dus gok zo dat ze dan minder goed plakken.
Tylen schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:22:
[...]

Euh ben je serieus? Of aan het trollen? Had lekker een nieuw setje P-Zeros eronder gezet.
Zo slecht zijn die dingen niet, aangezien BMW exact dezelfde banden ook af-fabriek monteert. Zie ook:
https://banden.autoweek.n...7/275-40-r19-101y-211130/
VS
https://banden.autoweek.n...ro/275-40-r19-101y-11083/

Die P-zero's vond ik nogal aan de harde kant.
MadMarky schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:26:
[...]

Hoeveel druk moeten jouw banden hebben volgens het boekje?
Bij alle auto's die ik heb gereden zat de aanbevolen bandendruk (koud) tussen de 2.0 en 2.4 bar, dat komt niet in de buurt van die kneiterharde 3 bar.
Tja, 3.0 is misschien wat hard, maar overigens wel gemeten 30 min na een lange rit, bij een buitentemperatuur van 28 graden. Zal de druk vast iets verhoogd hebben. Volgens het boekje moeten de achterbanden naar 2.8 bar bij flinke belading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:27
@Phyc probeer het eens met wat minder bandenspanning zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:07

Da's toch die bocht waar je 70 mag? Mijn 16 jaar oude japanner met Hankook Ventus Prime 3's komt daar zonder problemen met 100km/h door, 120 heb ik (nog) niet geprobeerd. Geen idee of TC bij mij in zou grijpen, dat heb ik namelijk niet :+.

Bandenspanning is met deze banden hetzelfde als de vorige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:27
@Knul ik heb ook die Hankook banden op mijn '99-er E46 liggen en heb nog geen enkele bocht gehad waar ineens mijn TC ging branden (ook niet op zulke bochten met enige snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20 euro per band had mij in ieder geval niet over de streep getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Soms ligt het niet aan je banden, software of stuurmanschap.
Soms ligt er gewoon troep op de weg. :)

Doe overmorgen eens hetzelfde en kijk of je hetzelfde resultaat boekt.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Even van banden naar audio.

In mijn Z4 (E85) wil ik speakers in de deuren plaatsen. Standaard zitten er alleen speakers bij de voeten, een tweeter bij de spiegel en speakers achter de stoelen. Die laatsten zijn helemaal slecht, maar lastig te vervangen. Het eenvoudigste is om de ruimte in de deuren te benutten door daar speakers te plaatsen. Standaard hebben de BMW speakers drie 'schroefgaten'. Dat lijkt mij wel een probleem als ik non-BMW speakers met vier gaten wil installeren. Iemand ervaring daar mee? Gaat dat passen? Want een adapter kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Phyc schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:14:
[...]

120 kmh is aan de harde kant, maar ook niet heel. De P-zero's waren ook wel zo goed als op, dus gok zo dat ze dan minder goed plakken.

[...]

Zo slecht zijn die dingen niet, aangezien BMW exact dezelfde banden ook af-fabriek monteert. Zie ook:
https://banden.autoweek.n...7/275-40-r19-101y-211130/
VS
https://banden.autoweek.n...ro/275-40-r19-101y-11083/

Die P-zero's vond ik nogal aan de harde kant.

[...]

Tja, 3.0 is misschien wat hard, maar overigens wel gemeten 30 min na een lange rit, bij een buitentemperatuur van 28 graden. Zal de druk vast iets verhoogd hebben. Volgens het boekje moeten de achterbanden naar 2.8 bar bij flinke belading.
Bij flinke belading gaat de band minder stuiteren. Een te hard opgeblazen band zonder veel gewicht op geeft je het basketbal effect.

Als je echt (veel) meer grip wil zet je 2.4 rondom, er zal dan meer rubber contact maken met de baan, aangezien de band afgevlakt wordt omdat de lucht minder draagt op 1 punt.

Dat zorgt uiteraard voor meer slijtage. Maar ik heb dan toch liever dat mijn banden iets harder slijten maar mij in de bocht houden, dan dat de auto overkop ligt.

In die strekking *kan* een afgesleten band ook meer grip geven bij droge omstandigheden. De groeven in je band zijn er namelijk vooral om de band stabiel te houden wanneer er water/sneeuw en andere zaken op de baan liggen. In ideale droge omstandigheden heeft een afgesleten band dus ook meer contact met de baan, dit is ook het concept achter (semi-)slicks.

Maar het gedrag wanneer er dan water op de baan ligt is niet dat dit water gesneden en afgevoerd wordt door de groeven, maar het water blijft 1 oppervlak, en je band rijd/glijd over dat wateroppervlak heen. Water heeft typisch iets minder grip dan asfalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Voor de 1-serie rijders onder u. Mijn nieuwe M140i lijkt las te hebben van het welbekende probleem met de deurrubbers. Als ik over een oneffen wegdek rijd, kraakt er e.e.a. ergens rechts achterin. Ik moet alleen nog uitzoeken of het de kinderstoel kan zijn, maar ik vrees van niet. Is dit het symptoom, of zou het moeten piepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-08 08:23
Voor mijn volgende leaseauto (December) mag geen EV kiezen. Dus ik ben weer naar BMW gaan kijken, ik twijfel tussen:

- 218i
- 418i

4 serie is wel een super mooie auto. Standaard heeft hij ook opties zoals parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, neerklapbare achterbank, regensensors.

Het leuke van de 218i is dat ik er nog een M pakket op kan zetten. En hij is wat lichter.

3-serie is ook leuk, maar daar komt eind 2018 / begin 2019 een nieuw model van. Dus dan rijd ik 4 jaar in een verouderd model.

Wat zijn jullie thoughts? En welke opties moet ik zeker niet vergeten?
Ik ga nog een proefrit maken in beide auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Apache schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:52:
[...]....Als je echt (veel) meer grip wil zet je 2.4 rondom, er zal dan meer rubber contact maken met de baan, aangezien de band afgevlakt wordt omdat de lucht minder draagt op 1 punt. ......
Met als negatief effect dat de auto een stuk minder strak zal sturen (lees loom) en dat er zelfs onverwachte overstuur reacties kunnen optreden. Dus wel oppassen hiermee.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

rspoe schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:57:
Voor mijn volgende leaseauto (December) mag geen EV kiezen. Dus ik ben weer naar BMW gaan kijken, ik twijfel tussen:
[...]
Wat zijn jullie thoughts? En welke opties moet ik zeker niet vergeten?
Als je het mij vraagt is het eerder "Welke opties kan je misschien weglaten?" :p Ik snap dat je de dikst mogelijke bak probeert te regelen, maar wil je echt in het zoveelste kale 418i leasehok rond gaan rijden? Daar worden de wegen niet vrolijker op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-08 08:23
fsfikke schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:22:
[...]

Als je het mij vraagt is het eerder "Welke opties kan je misschien weglaten?" :p Ik snap dat je de dikst mogelijke bak probeert te regelen, maar wil je echt in het zoveelste kale 418i leasehok rond gaan rijden? Daar worden de wegen niet vrolijker op :p
Ik heb te maken met een leasebudget. Dus een kale 418i zal net passen, meer helaas niet.
Echter zijn voor mij de stanbdaard opties van een 4-serie al voldoende.

Achteraf grotere velgen en getint glas behoort nog tot de mogelijkheden. Ik doe het dan inderdaad voor de looks. Uiteraard moet het niet de rijervaring belemmeren, ik vraag me dus af of dit nog steeds goed is in een 418. Ik neem aan dat het voldoende is voor een 2 serie.

Maar als er meer van zulke auto's rijden zal ik niet de enige zijn met deze mening / situatie :9 De vraag is ook of je geld wilt uitgeven aan opties die je niet vaak gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door rspoe op 25-07-2018 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

rspoe schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:32:
[...]

Ik heb te maken met een leasebudget.
[...]
Dat was wel duidelijk :p De vraag of je met het budget voor een mooie Golf, moet proberen een 4 serie te rijden zal ieder voor zich moeten bepalen :+

Een paar posts terug is de 418i vs. 420i discussie al een paar keer gevoerd. Conclusie was volgens mij dat een 418i wel heel erg behelpen is.
[...]
De vraag is ook of je geld wilt uitgeven aan opties die je niet vaak gebruikt.
De bragging rights voor collega's en buren zijn de eerste maanden misschien leuk, maar opties zoals bijv. ACC heb je daadwerkelijk wat aan als je elke dag veel in de file zit.

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 25-07-2018 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik zou zeggen kies lekker voor een goed aangeklede Golf met flink wat opties ipv een karige 418i.

Tuurlijk een BMW rijd misschien 'lekkerder' dan een Golf, maar met een Golf is het zeker niet behelpen en de vraag is of een 418i wel echt BMW waardig rijdt. Naar mijn idee in ieder geval niet.
edit: lol same thought @fsfikke :)

Net even de configurator erbij gepakt, een 418i alleen met Executive pakket koste al €44k. Een Golf Comfortline Business met een paar opties pas €33k, dus heb je nog 10k om aan opties te kiezen!

Standaard opties van een 418i bevat nog niet eens een navigatie systeem, wel een automaat en cruisecontrol. Maar je mist zonder opties wel echt het BMW gevoel hoor, geen sport stoelen, geen leer, geen mooie velgen etc.

[ Voor 97% gewijzigd door ChiLLeR op 25-07-2018 14:02 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ChiLLeR schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:44:
Ik zou zeggen kies lekker voor een goed aangeklede Golf met flink wat opties ipv een karige 418i.

Tuurlijk een BMW rijd misschien 'lekkerder' dan een Golf, maar met een Golf is het zeker niet behelpen en de vraag is of een 418i wel echt BMW waardig rijdt. Naar mijn idee in ieder geval niet.
edit: lol same thought @fsfikke :)
Als je automaat wil rijden zou ik een Golf of Audi toch mijden. Of je moet houden van horten en stoten bij het wegrijden..

Pagina: 1 ... 107 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.