Die vulapparaten werken niet zonder tegendruk. Is je band helemaal leeg dan moet je eerst een aparte knop indrukken.Jason X schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:55:
Eigenaardig, ik kreeg van de sensor de melding dat mijn rechter achterband zacht was. Dus ik naar een tankstation om de band op te pompen; geeft het apparaat geen reactie op het ventiel. Apparaat kapot misschien, dacht ik. Dus ik naar een ander... ook niks.
Heeft die garage niets bijzonders aan de banden kunnen vinden? Als er meerdere zo snel leeglopen zou ik denken aan een lading metaal waar je doorheen gereden bent, of misschien zelfs lekgestoken banden.Rij ik naar een bevriende garage, constateert hij dat zowel rechts achter als rechts voor leeg zijn. Dus hij pompt ze op en ik rij naar huis.
Enkele uren later wil ik weer rijden, is rechts voor wéér leeg. Vanochtend rechts achter ook weer zacht.
Maximumsnelheid voor een lege runflat is 80km/u waarbij ook een afstandsbeperking geldt. Rij je sneller of verder dan heb je kans op beschadigingen.Ben net naar een bandentoko geweest en die gaf aan dat ze beide vervangen moeten worden doordat ze echt leeg zijn en te heet zijn geworden door het rijden.
Bekijk het zo: zonder RFT's had je meteen afgesleept kunnen worden, nu ben je nog thuisgekomen. Je had alleen misschien wat proactiever kunnen zijn in het laten opsporen/repareren van de lekkages ipv steeds maar doorrijden, banden lopen niet uit zichzelf leeg.Het vreemde is dus dat de sensoren daar vandaag niet op acteren. Ook hoop ik dat ze kunnen uitvogelen waarom ze beide leeg zijn, want ik heb nog niks kunnen ontdekken wat wijst op lekkage.
Dure hobby, die RFTs
(BMW 320i 2012)
Beetje klagen om het klagen imho...