Verwijderd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 14:31:
[...]
Jij had een F30 316i toch met het N13 blok toch? Ik heb een 2013 F20 met ook het N13 blok en heb een aantal jaar geleden ook een lekkage in het koelwatersysteem mee gehad en daar zijn ze meer dan een halve dag mee bezig geweest om het te fixen (los van de diagnose, want die was zo gesteld). Probleem was dat de lekkage achter het blok zat en ze er lastig bij konden. Was garantie dus ik weet niet precies wat nu het probleem was en heb ook geen rekening gezien maar 500 euro aan arbeidsloon is zo op natuurlijk.
Dit was trouwens bij een Bosch Car Service eigendom van een BMW-dealer dus met dit probleem is die direct naar de dealer gebracht. Dus het was zeker niet omdat ze het nog nooit gedaan hadden.
Het is idd een F30 uit 2013 ook. De afspraak had ik bijna een maand van te voren gemaakt en er was verteld dat het dezelfde dag gerepareerd kon worden als ik het in de ochtend bracht. Het is dan beetje jammer dat ik de auto de hele dag heb laten staan voor alleen een diagnose (en een gratis wasbeurt zo te zien).
Het zal idd dan een grotere klus zijn dan verwacht, anders hadden ze de reparatie wel gelijk kunnen doen. Jouw probleem komt wel redelijk overeen met wat mijn auto nu heeft (als het niet dezelfde is). Afspraak maken bij de BMW dealers is ook best lastig merk ik, allemaal een paar weken wachttijd.
Dacht wellicht kan ik de lekkage misschien door een ander bedrijf laten fixen (voor goedkoper), maar vaak ben ik toch voorzichtig en ga ik naar een BMW dealer.
Ik kan er iig nog mee rijden. Volgens de medewerker kan ik als noodoplossing zelfs gewoon water toevoegen, maar ik heb voor zekerheid toch maar een flesje koelvloeistof (11 euro) gevraagd.
Het ziet er naar uit dat ik pas eind van de maand terecht kan bij 1 van de BMW dealers.