Viel mij inderdaad ook al een paar keer op dat de navigatie in de BMW wel het asociale weggedrag aanmoedigt.. afritten pakken en weer erop en meer van dat soort geintjes die officieel wellicht mogen maar gewoon niet gewenst zijn.
Grappig want dat heb ik echt nog nooit meegemaakt?la_fusion schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:16:
Viel mij inderdaad ook al een paar keer op dat de navigatie in de BMW wel het asociale weggedrag aanmoedigt.. afritten pakken en weer erop en meer van dat soort geintjes die officieel wellicht mogen maar gewoon niet gewenst zijn.
Wel eens parallel rijden aan een snelweg, maar nog nooit afrit af en oprit weer op.
Overigens vind ik RTTI zelf ook mwah hoor. Ik was hiervoor LifeTraffic vanTomTom gewend en die was toch echt velen malen beter.
[ Voor 21% gewijzigd door Arjant2 op 04-07-2018 14:20 ]
Klopt, dit is by design. Heeft mijn 1 serie ook, klep gaat niet automatisch omhoog.MaZo schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:43:
[...]
We hebben wel een iPhone, maar de optie zat er gewoonweg niet op. Kan het er altijd bijkopen, maar ik twijfel nog. Lees veel dat het weinig meerwaarde heeft t.o.v. het systeem van BMW.
Overigens, voor de mensen met een 1 serie. Als ik m.b.v. de sleutel de achterklep open, gaat deze wel van het slot af, maar niet open. M.a.w. dat moet ik vervolgens met de hand doen. In mijn 3-serie ging de klep ook echt open. Is dit "by design" of moet ik dit even na laten kijken?
>> Signature?
Na ja ik heb mijn BMW nu ruim een week en al 2x gezienArjant2 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:17:
[...]
Grappig want dat heb ik echt nog nooit meegemaakt?
Wel eens parallel rijden aan een snelweg, maar nog nooit afrit af en oprit weer op.
Overigens vind ik RTTI zelf ook mwah hoor. Ik was hiervoor LifeTraffic vanTomTom gewend en die was toch echt velen malen beter.
Overigens is RTTI als het goed is nu vergelijkbaar met TomTom live traffic aangezien ze bij BMW als het goed is begin dit jaar over zijn gestapt naar data vanuit TomTom(destijds inside information, nu niet meer bij TomTom).
Uiteindelijk is live verkeersinfo alsnog altijd iets ouder dan de werkelijke situatie, met name in harmonica files kan dit er voor zorgen dat het compleet niet klopt. Zelf vind ik het vooral handig om een goede inschatting te kunnen maken of omrijden nut heeft.
Tenslotte nog een vraag over RTTI.. is dit gekoppeld aan de account die gekoppeld is aan je telefoon die gekoppeld is aan je auto? Ik heb nu namelijk nog niets gekoppeld aan mijn auto en heb nog RTTI, mogelijk dus op de account van de vorige eigenaar, gaat dit verloren als ik mijn telefoon via de ConnectedServices koppel?
RTTI is gekoppeld aan de VIN van je auto voor zover ik weet, net zoals alle services.
Ik heb ook mijn 520 2e hands gekocht en toen ik me registreerde op de connected drive website kwam keurig op mijn account de resterende tijd te staan.
Ik gebruik al een paar jaar geen tomtom meer, de life verkeersdata krijgen van tomtom is natuurlijk 1, maar de vraag is hoe alternatieve routes worden berekend. Had toch echt het idee dat mijn tomtom daar beter mee omging.
Sowieso zijn ze niet geheel gelijk want TomTom had bijvoorbeeld op de A4 verkeersinformatie over de parallel rijstrook bij Zoeterwoude en kon dus zeggen of je de hoofdrijbaan of parallel moest pakken... RTTI doet dat nooit.
Ik heb ook mijn 520 2e hands gekocht en toen ik me registreerde op de connected drive website kwam keurig op mijn account de resterende tijd te staan.
Ik gebruik al een paar jaar geen tomtom meer, de life verkeersdata krijgen van tomtom is natuurlijk 1, maar de vraag is hoe alternatieve routes worden berekend. Had toch echt het idee dat mijn tomtom daar beter mee omging.
Sowieso zijn ze niet geheel gelijk want TomTom had bijvoorbeeld op de A4 verkeersinformatie over de parallel rijstrook bij Zoeterwoude en kon dus zeggen of je de hoofdrijbaan of parallel moest pakken... RTTI doet dat nooit.
[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 04-07-2018 16:24 ]
Ja, zag al een review van die irritante Shmee op Youtube. Bruut ding. Gaat echt heel rap naar de 300+ km/h.
Voor de Nederlanders onder ons, https://www.autobahn.eu/9...og-beter-dankzij-manhart/nachtnet schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:39:
Via @downshift_fr
[afbeelding]
[afbeelding]
Manhart BMW M5
https://www.downshift.fr/...nhart-bmw-m5-competition/
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Ik rijd nu in de nieuwe M5. Moet er niet aan denken om daar mijn daily van te maken. Voelt als een dino. Wil niet weten hoe dat ding erboven voelt.
Een dino?PWM schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:57:
Ik rijd nu in de nieuwe M5. Moet er niet aan denken om daar mijn daily van te maken. Voelt als een dino. Wil niet weten hoe dat ding erboven voelt.
Traag? Log? Achterhaald?
Hopelijk krijg ik morgen iets leukers dan een X2 in smurfenblauw mee... Maar zal eerder slechter zijn waarschijnlijk. Zeker nadat ik via de enquête van BMW een 6 heb gegeven...
[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 04-07-2018 22:01 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
En dan hoop je, dat ze er nooit achter komen wat je hier allemaal met ons hebt gedeeld...Phusebox schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:58:
[...]
Hopelijk krijg ik morgen iets leukers dan een X2 in smurfenblauw mee... Maar zal eerder slechter zijn waarschijnlijk. Zeker nadat ik via de enquête van BMW een 6 heb gegeven...
Problemen met de AT en deze bedongen bij je dealer als vervangend vervoerPWM schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:57:
www.google.nl
Zoals? Ik heb enkel de feiten gedeeld, dat de verkoper wat mij betreft een tien verdiende maar dat de rest nogal te wensen overliet tot nu toe...Toff schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:35:
[...]
En dan hoop je, dat ze er nooit achter komen wat je hier allemaal met ons hebt gedeeld...
De problemen met de lease maatschappij staan los van de dealer.
Krijg hem bij aflevering paar dagen aangeboden. Wissel hem binnenkort in voor de i8 Roadster. En volgende week staat er weer een AT voor de deurMisteRMeesteR schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:15:
[...]
Problemen met de AT en deze bedongen bij je dealer als vervangend vervoer? Heimwee naar de verbrandingsmotor na je Tesla kilometers
?
En nu ik de M5 heb, kan ik er droge ogen zeggen dat een verbrandingsmotor oud aan voelt.
AT? Automatic Tranmission? Active Tourer? A-Team?PWM schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 07:38:
[...]
Krijg hem bij aflevering paar dagen aangeboden. Wissel hem binnenkort in voor de i8 Roadster. En volgende week staat er weer een AT voor de deur(wat echt een superbak is, erg blij mee).
En nu ik de M5 heb, kan ik er droge ogen zeggen dat een verbrandingsmotor oud aan voelt.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Oke goed om te weten wat betreft RTTI. Zou nog zo'n 2 jaar geldig moeten zijn namelijkArjant2 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:23:
RTTI is gekoppeld aan de VIN van je auto voor zover ik weet, net zoals alle services.
Ik doelde met de live verkeersinformatie van TomTom ook enkel op de verkeersinformatie en niet de routeberekening, dat wordt niet door TomTom gedaan in de BMWs. Ik heb nog niet meegemaakt hoe het verschil in verkeersinformatie is tussen hoofd en parallel banen en welke dan geadviseerd wordt aangezien ik bij Eindhoven sowieso de parallelbaan moet hebben. Echter zag ik daar vanmorgen wel de gele kleur die alleen van toepassing was op de parallelbaan en niet op de hoofdrijbaan.
In idrive 6 is er wel de optie om je navi route online te laten berekenen. Ik verwacht daar wel redelijk veel van aangezien ze het algoritme, in combinatie met de RTTI datum dan constant kunnen updaten. Tot nu toe mag ik niet echt klagen van de routes, in de G30 nog niets geks zien voorbij komen. Ik ga wel de kaarten updaten naar 2018.2 binnenkort.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Heb 3 jaar tomtom gebruikt op mijn smartphone (abonnement). Perfecte navigatie en verkeersinfo én flitsers. Nu dan de ingebouwde navigatie een maand mee rondgereden.
Voor een systeem wat supposedly €2000 euro moet kosten valt het zwaar tegen. Pas 2000km gereden maar toch al paar verkeerde afslagen aangegeven en al 2x een éénrichtingsweg ingestuurd in Rotterdam en Den Haag, geen actuele info mbt afzettingen (maps moeten gebruiken). Tov wat ik gewend ben aan ingebouwde navigatie is het wel 1 van de betere. Met name de spraakinvoer ben ik erg over te spreken. Hoop wel binnen een jaar op de toevoeging van Android auto. Zou er met alle plezier voor betalen als dat resulteert in gebruik eigen navi en vlekkeloze Spotify integratie.
Misschien dat ik moet updaten, maar de auto is een maand gelden de fabriek uitgerold, dus ik ben er van uitgegaan dat het redelijk actueel was.
Voor een systeem wat supposedly €2000 euro moet kosten valt het zwaar tegen. Pas 2000km gereden maar toch al paar verkeerde afslagen aangegeven en al 2x een éénrichtingsweg ingestuurd in Rotterdam en Den Haag, geen actuele info mbt afzettingen (maps moeten gebruiken). Tov wat ik gewend ben aan ingebouwde navigatie is het wel 1 van de betere. Met name de spraakinvoer ben ik erg over te spreken. Hoop wel binnen een jaar op de toevoeging van Android auto. Zou er met alle plezier voor betalen als dat resulteert in gebruik eigen navi en vlekkeloze Spotify integratie.
Misschien dat ik moet updaten, maar de auto is een maand gelden de fabriek uitgerold, dus ik ben er van uitgegaan dat het redelijk actueel was.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Hoe doe je dat eigenlijk? Dacht dat dat automatisch ging.Apache schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:57:
Ik ga wel de kaarten updaten naar 2018.2 binnenkort.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Je kan de update kopen, downloaden en op USB zetten, of afhankelijk van de auto over-the-air updates krijgen. Of online een lifetime code kopen en de kaarten "ergens" downloaden.alexbl69 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:58:
[...]
Hoe doe je dat eigenlijk? Dacht dat dat automatisch ging.
Ik heb dit in mijn connecteddrive dashboard:alexbl69 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:58:
[...]
Hoe doe je dat eigenlijk? Dacht dat dat automatisch ging.
| g30 | ||
De OTA updates krijgen we in Belgie (nog) niet denk ik. Ik heb al gezien dat ze in de US ook hun regio moeten selecteren om dat te laten werken.
Als hij een maand geleden uit de fabriek gekomen is dan heb je waarschijnlijk kaarten van begin 2018 en is er nu een update. Als je afzettingen/file info wilt zou RTTI moeten helpen. Hoewel ik wel gemerkt heb dat er in DE meer info over vooral afzettingen komt dan in NL. Nee, het is niet perfect, maar bij mij werkt het 99% van de tijd feilloos.B-Bandit schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:11:
Heb 3 jaar tomtom gebruikt op mijn smartphone (abonnement). Perfecte navigatie en verkeersinfo én flitsers. Nu dan de ingebouwde navigatie een maand mee rondgereden.
Zou eens de USB kaartupdate proberen dan! Die onderste kaartupdate lijkt me OTA, maar dat weet ik niet zeker, ondersteund mijn F11 niet helaas…Apache schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:06:
[...]
Ik heb dit in mijn connecteddrive dashboard:
g30 [afbeelding] [afbeelding]
De OTA updates krijgen we in Belgie (nog) niet denk ik. Ik heb al gezien dat ze in de US ook hun regio moeten selecteren om dat te laten werken.
edit: net gecheckt, nu kan ik wel OTA updates krijgen! Kost wel €149 per 24 maand… heet bij mij :
Map Update Bundle
Automatic Map Update enables the Navigation System Professional to always receive the most current navigation map data, over-the-air.
[ Voor 14% gewijzigd door The_MAN op 05-07-2018 10:12 ]
Dat laatste zie ik dus op mijn route op een aantal stukken. Parallel banen worden niet voorzien van traffic info. En dat deed de tomtom wel. Dus soms is het gokken welke sneller is.la_fusion schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:35:
[...]
Oke goed om te weten wat betreft RTTI. Zou nog zo'n 2 jaar geldig moeten zijn namelijk
Ik doelde met de live verkeersinformatie van TomTom ook enkel op de verkeersinformatie en niet de routeberekening, dat wordt niet door TomTom gedaan in de BMWs. Ik heb nog niet meegemaakt hoe het verschil in verkeersinformatie is tussen hoofd en parallel banen en welke dan geadviseerd wordt aangezien ik bij Eindhoven sowieso de parallelbaan moet hebben. Echter zag ik daar vanmorgen wel de gele kleur die alleen van toepassing was op de parallelbaan en niet op de hoofdrijbaan.
Op knooppunten mist ook vaak de traffic info als verschillende banen relatief dicht bij elkaar liggen.
God nou geef mij die M5 maar... zou ik graag eens een dagje inrijden!PWM schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:57:
En je een i8 is natuurlijk ook leuk, maar de beleving van die dikke verbrandingsmotor (achterhaald of niet!) is toch veel bruter dan een 'zielloze' i8.
[ Voor 19% gewijzigd door Arjant2 op 05-07-2018 10:28 ]
Ik bedoelde net dat ik wel de informatie had van de parallelbaan en niet van de hoofdrijbaan, daarnaast reed ik zelf ook op de parallelbaan dus ja. Enige wat ik een beetje mis is een notificatie als de route gewijzigd is. Waarschijnlijk een setting.. vind het wel fijn om te weten wat er gebeurd ipv blindelings de navigatie te volgen.Arjant2 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:22:
[...]
Dat laatste zie ik dus op mijn route op een aantal stukken. Parallel banen worden niet voorzien van traffic info. En dat deed de tomtom wel. Dus soms is het gokken welke sneller is.
Op knooppunten mist ook vaak de traffic info als verschillende banen relatief dicht bij elkaar liggen.
[...]
God nou geef mij die M5 maar... zou ik graag eens een dagje inrijden!
Dat is denk ik een setting ja, want bij mij vraagt hij netjes of ik andere route wil, zeker niet zomaar route aanpassen, dan zou ik gek worden!la_fusion schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:27:
[...]
Ik bedoelde net dat ik wel de informatie had van de parallelbaan en niet van de hoofdrijbaan, daarnaast reed ik zelf ook op de parallelbaan dus ja. Enige wat ik een beetje mis is een notificatie als de route gewijzigd is. Waarschijnlijk een setting.. vind het wel fijn om te weten wat er gebeurd ipv blindelings de navigatie te volgen.
Ik kom op route Amsterdam-Den Haag v.v. in ieder geval 3 punten tegen waar TomTom netjes verkeersinformatie aangeeft en de RTTI niet. TomTom wist ook altijd precies of hoofdrijbaan of parallel sneller was, de RTTI heeft dat niet. Wijst me echt nooit parallel, altijd hoofdrijbaan. Terwijl parallel 9 van de 10x sneller is op de A4.
Maar goed, moet het er mee doen
Overigens heeft Google Maps ook zijn fouten dus ook dat is geen feilloze oplossing.
[ Voor 27% gewijzigd door Arjant2 op 05-07-2018 10:31 ]
Ik zal er eens induiken! Ja wat dat betreft is voor mij de TomTom ook het betere systeem maar goed, ik vind het vooral belangrijk om de echt grote problemen te voorkomen, 1 minuut meer of minder is voor mij niet zo'n issue.Arjant2 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:28:
[...]
Dat is denk ik een setting ja, want bij mij vraagt hij netjes of ik andere route wil, zeker niet zomaar route aanpassen, dan zou ik gek worden!
Ik kom op route Amsterdam-Den Haag v.v. in ieder geval 3 punten tegen waar TomTom netjes verkeersinformatie aangeeft en de RTTI niet. TomTom wist ook altijd precies of hoofdrijbaan of parallel sneller was, de RTTI heeft dat niet. Wijst me echt nooit parallel, altijd hoofdrijbaan. Terwijl parallel 9 van de 10x sneller is op de A4.
Maar goed, moet het er mee doen
Overigens heeft Google Maps ook zijn fouten dus ook dat is geen feilloze oplossing.
Je snapt ergens niet dat autobouwers zelf het wiel uit moeten vinden. Werk gewoon samen met een TomTom ofzo. Die kunnen dat echt veel beter. En dan heb je tenminste ook snelle map updates.
Want zoals de discussie eerder hier al, het is gewoon belachelijk hoe lang het duurt voordat grote veranderingen in snelwegen worden doorgevoerd, laat staan kleine veranderingen.
Ik heb 2018-1 erop staan, maar nog steeds stuurt hij je op de A9 de verkeerde kant op en daar zijn de splitsingen toch echt al meer dan een jaar omgedraaid...
Moet weer ergens 2018-2 vandaan zien te toveren voor mijn lifetime key.
Want zoals de discussie eerder hier al, het is gewoon belachelijk hoe lang het duurt voordat grote veranderingen in snelwegen worden doorgevoerd, laat staan kleine veranderingen.
Ik heb 2018-1 erop staan, maar nog steeds stuurt hij je op de A9 de verkeerde kant op en daar zijn de splitsingen toch echt al meer dan een jaar omgedraaid...
Verdomd dat is nieuw, dat kan bij mijn F10 nu ook. Vraag me af of het klopt.The_MAN schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:09:
[...]
edit: net gecheckt, nu kan ik wel OTA updates krijgen! Kost wel €149 per 24 maand… heet bij mij :
Map Update Bundle
Automatic Map Update enables the Navigation System Professional to always receive the most current navigation map data, over-the-air.
[ Voor 90% gewijzigd door Arjant2 op 05-07-2018 10:45 ]
Die optie 'kaartupdate' van je 2e screenshot heb ik dus nietApache schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:06:
[...]
Ik heb dit in mijn connecteddrive dashboard:
g30 [afbeelding] [afbeelding]
Heb een 6 maand oude G32 met BMW Connected Drive, dus zou het (denk ik) wel moeten hebben.
Ga maar eens bellen of mailen met BMW.
Hey, in de store zie ik deze nu ook. Moet vrij nieuw zijn.The_MAN schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:09:
[...]
Zou eens de USB kaartupdate proberen dan! Die onderste kaartupdate lijkt me OTA, maar dat weet ik niet zeker, ondersteund mijn F11 niet helaas…
Map Update Bundle
Maar zowel de 'Map update bundle' als 'USB kaartupdate' zijn greyed out en 'Niet beschikbaar voor uw auto'.
[ Voor 29% gewijzigd door alexbl69 op 05-07-2018 10:51 ]
Nou ik moet zeggen dat achteraf gezien de X2 toch niet zo'n slechte leenauto was. Heb nu een 218i AT... ben blij dat ik die niet gekozen heb toen ik dacht van 'misschien biedt de 1 serie niet voldoende ruimte, laat ik eens naar de 2 AT kijken'.PWM schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 07:38:
[...]
Krijg hem bij aflevering paar dagen aangeboden. Wissel hem binnenkort in voor de i8 Roadster. En volgende week staat er weer een AT voor de deur(wat echt een superbak is, erg blij mee).
Voelt alsof ik in een of ander bestelbusje rijdt.
IdemArjant2 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:33:
Klopt. De AT is een busje.Phusebox schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:58:
[...]
Nou ik moet zeggen dat achteraf gezien de X2 toch niet zo'n slechte leenauto was. Heb nu een 218i AT... ben blij dat ik die niet gekozen heb toen ik dacht van 'misschien biedt de 1 serie niet voldoende ruimte, laat ik eens naar de 2 AT kijken'.
[ Voor 53% gewijzigd door Tylen op 05-07-2018 11:31 ]
Nou dan ga ook ik maar even aan de bak voor de update. Geloof dat incrementele updates OTA gaan of via verbinding met wifi en volledige updates alleen USB. Zal ook weer eens de laatste instructie erbij pakken..The_MAN schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:08:
[...]
Als hij een maand geleden uit de fabriek gekomen is dan heb je waarschijnlijk kaarten van begin 2018 en is er nu een update. Als je afzettingen/file info wilt zou RTTI moeten helpen. Hoewel ik wel gemerkt heb dat er in DE meer info over vooral afzettingen komt dan in NL. Nee, het is niet perfect, maar bij mij werkt het 99% van de tijd feilloos.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Uberhaupt dat al die in-car-systemen nog allemaal eigen OSen draaien.. Gooi er gewoon Android op, alle problemen met navigatie en Spotify gelijk opgelost.Arjant2 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:33:
Je snapt ergens niet dat autobouwers zelf het wiel uit moeten vinden. Werk gewoon samen met een TomTom ofzo. Die kunnen dat echt veel beter. En dan heb je tenminste ook snelle map updates.
Maarja, dan kunnen ze geen geld verdienen aan kaartupdates..
BMW is geen fan van Android Auto omdat Google veel te veel info wilt hebben, privacy is nogal een dingetje in Duitsland. Vandaar de exclusieve samenwerking met Apple zolang Google hun eisen niet bijstelt.Radiant schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:28:
[...]
Uberhaupt dat al die in-car-systemen nog allemaal eigen OSen draaien.. Gooi er gewoon Android op, alle problemen met navigatie en Spotify gelijk opgelost.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Probleem is dat dan een 'premium' merk als BMW niets onderscheidend meer heeft. Men wil zich graag onderscheiden met andere apparatuur dat niet 1 op 1 te vergelijken is met een concurrent. Tuurlijk in telefoon land draait iedereen Android en moet men op andere punten concurreren om onderscheiden te zijn maar ik denk dat een generiek Auto-OS nog wel ver weg is. Apple kiest ook voor een eigen OS waar niemand anders toegang tot heeft, dat zou je kunnen vergelijken met BMW/VAG/Mercedes. Goedkopere auto merken kiezen vaker wel voor Android OS omdat ze dan niks zelf hoeven te ontwikkelen. iDrive, MMI en Command worden echter ook niet door de automakers zelf ontwikkeld maar hebben 3rd party toe leveranciers die dat voor ze doen. Ik weet niet meer wie de fabrikant is van iDrive, maar zal vast iemand zijn uit de Harman/Kardon groep.Radiant schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:28:
[...]
Uberhaupt dat al die in-car-systemen nog allemaal eigen OSen draaien.. Gooi er gewoon Android op, alle problemen met navigatie en Spotify gelijk opgelost.
edit: precies, Harman Becker dus (https://en.wikipedia.org/...Becker_Automotive_Systems)
[ Voor 4% gewijzigd door ChiLLeR op 05-07-2018 12:52 ]
>> Signature?
Het achterliggende OS voor de luxe duitse merken zoals BMW, Audi en mercedes is al het zelfde. Maar ze hebben niet zo graag dat het grote publiek dat weet. Achterliggend draaien ze allemaal QNX een realtime OS wat al een hele tijd mee gaat. Vroeger kon je het zelfs gratis downloaden voor intel cpu's en ik heb het nog als desktop gebruikt voor 2000.
De UI zelf heb ik ooit opgevangen dat dit vooral html/css based is.
Uiteraard doet BMW hier nog een hoop customizatie rond, en natuurlijk de backend services van connecteddrive/rtti etc. Maar zelfs RTTI is een samenwerkingsverband, ooit gegroeid uit de overname van here: https://www.bmwblog.com/2...c-info-maps-60-countries/
Op zich allemaal logisch, al die componenten steeds opnieuw uitvinden zou een gigantische kost zijn, en dan moet je 3x meer beginnen betalen voor je auto.
Tesla gebruikt trouwens ubuntu als os: https://www.autoblog.com/...k-their-cars-find-ubuntu/
De UI zelf heb ik ooit opgevangen dat dit vooral html/css based is.
Uiteraard doet BMW hier nog een hoop customizatie rond, en natuurlijk de backend services van connecteddrive/rtti etc. Maar zelfs RTTI is een samenwerkingsverband, ooit gegroeid uit de overname van here: https://www.bmwblog.com/2...c-info-maps-60-countries/
Op zich allemaal logisch, al die componenten steeds opnieuw uitvinden zou een gigantische kost zijn, en dan moet je 3x meer beginnen betalen voor je auto.
Tesla gebruikt trouwens ubuntu als os: https://www.autoblog.com/...k-their-cars-find-ubuntu/
En daar gaat het fout. Want ik zou dat weer niet willen en wil dan iOSRadiant schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:28:
[...]
De grap is dat de 2 Active Tourer hetzelfde rijdt als de X1 en X2 waar ze natuurlijk ook het platform mee delen. De Grand Tourer is wel echt een busje. De AT vind ik persoonlijk nog wel meevallen als die voorzien is van de juiste pakketten.Phusebox schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:58:
[...]
Nou ik moet zeggen dat achteraf gezien de X2 toch niet zo'n slechte leenauto was. Heb nu een 218i AT... ben blij dat ik die niet gekozen heb toen ik dacht van 'misschien biedt de 1 serie niet voldoende ruimte, laat ik eens naar de 2 AT kijken'.
Maar juist het wat oubollige uiterlijk is de reden dat deze voor ons de juiste keuze was, er zit lekker wat ruimte in met de kinderen.
Het natuurlijk is het qua rijden geen 1-serie, die is veel beter. Maar, datzelfde geldt voor de non X-Drive X modellen.
Wow, ik zie nu pas dat er idd een Gran Tourer is en een Active Tourer! Nooit geweten, ik dacht dat het maar 1 model was. Not my cup of tea maar snap met een groot gezin etc. dat het een interessanter model qua prijs is dan de X lines.PWM schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:10:
[...]
De grap is dat de 2 Active Tourer hetzelfde rijdt als de X1 en X2 waar ze natuurlijk ook het platform mee delen. De Grand Tourer is wel echt een busje. De AT vind ik persoonlijk nog wel meevallen als die voorzien is van de juiste pakketten.
Maar juist het wat oubollige uiterlijk is de reden dat deze voor ons de juiste keuze was, er zit lekker wat ruimte in met de kinderen.
Het natuurlijk is het qua rijden geen 1-serie, die is veel beter. Maar, datzelfde geldt voor de non X-Drive X modellen.
>> Signature?
Qua ruimte is een X2 inderdaad vrij krap/crap achterin en in de kofferbak. Qua rijden voelt ie wat sportiever, misschien ook vanwege de zit die toch wel flink anders is dan een 2 AT. De M-Sport uitvoering smoelt nog wel ok.PWM schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:10:
[...]
De grap is dat de 2 Active Tourer hetzelfde rijdt als de X1 en X2 waar ze natuurlijk ook het platform mee delen. De Grand Tourer is wel echt een busje. De AT vind ik persoonlijk nog wel meevallen als die voorzien is van de juiste pakketten.
Hehe, mijn vrouw verdomde het ook eerst om zo'n ding te nemen
Maar toen ik even aan het hobby-en was geslagen met de dealer en uitkwam op de M-Sport, geblindeerde ramen, zwarte lijsten, panaromadak en wat velgjes eronder had gepropt, was ze wel om.
Niet moeders mooiste, maar je word niet uitgelachen bij het uitstappen

Voor mij was overigens het interieur doorslaggevend. Er is geen MPV op de markt met een "premium" interieur behalve de BMW.
Maar toen ik even aan het hobby-en was geslagen met de dealer en uitkwam op de M-Sport, geblindeerde ramen, zwarte lijsten, panaromadak en wat velgjes eronder had gepropt, was ze wel om.
Voor mij was overigens het interieur doorslaggevend. Er is geen MPV op de markt met een "premium" interieur behalve de BMW.
[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 05-07-2018 14:36 ]
Zo erg is hij niet in deze config idd. Wel nog even die zwarte niertjes erin
Zijn besteldTylen schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:38:
Zo erg is hij niet in deze config idd. Wel nog even die zwarte niertjes erin
EDIT:
De spint van die M5 van 100 naar 250 is trouwens wel impressive. In 1 adem door.
[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 05-07-2018 15:08 ]
@Tylen wat zijn zwarte niertjes?
De twee rondjes in de voorkant van de auto zijn nu van chrome en die moeten zwart zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 05-07-2018 15:11 ]
@Tylen Ahh nu snap ik dan ook waarom ze/je het op die manier een naam geeft
Ty
Ik snap die obsessie niet zo goed met zwarte nieren.. bij mij blijven ze, voorlopig, in ieder geval fijn chromekleurig:
Dat is niet zijn bedenksel, maar een algemene term voor de grill van elke BMW sinds mensheugenis. Zelfde als de Hoffmeister-knik in de C-stijl in praktisch elke BMW als stijlelement terugkomt.wjvdweg schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:12:
@Tylen Ahh nu snap ik dan ook waarom ze/je het op die manier een naam geeftTy
@loeberce Hmm, had er zelf nog nooit van gehoort vandaar de vraag
Vroeger waren ze ook nog nier-vormig een google op BMW E12 laat wel het eea zien.wjvdweg schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:19:
BMW noemt het zelf ook de kidney-grille.wjvdweg schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:19:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Maar jij hebt ook meer accenten zoals onderin je grill, de spiegels en natuurlijk om de ramen. Dan is het natuurlijk prima.la_fusion schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:13:
Ik snap die obsessie niet zo goed met zwarte nieren.. bij mij blijven ze, voorlopig, in ieder geval fijn chromekleurig:
[afbeelding]
Wij hebben juist gekozen voor het Zwart pakket en dan is het imho raar dat net die nieren niet meegaan. Op de 1-serie doen het het wel.
Iemand nog op de test and drive dagen geweest van De Maassche BMW dealer in Venlo? Ik weet dat het even geleden is. De kans gehad om in een m550d te rijden, dit was de vervanger van de M6 Gran Coupe die de week ervoor in de prak was gereden. Daarna een 2 serie cabro gereden en nog meegereden met een X5M. Tjonge, dat was een ervaring op zich. Standje sport+, wat een geluid en snelheid. Het schakelen lijkt wel op een formule1 auto....
Ook veel mooie auto's gezien, 760 12 cylinder, m3, m5 (helaas niet rijdend), i3, i8, 440....en ik vergeet er waarschijnlijk nog wel een paar...
echt genieten...
Ook veel mooie auto's gezien, 760 12 cylinder, m3, m5 (helaas niet rijdend), i3, i8, 440....en ik vergeet er waarschijnlijk nog wel een paar...
echt genieten...
[ Voor 14% gewijzigd door coldasice op 05-07-2018 19:41 ]
Vanaf de afleving ben je veelvuldig vrijwel uitsluitend negatief geweest over "jouw" 118i en het vervangend vervoer hier. Vinden wij en vindt de dealer niet echt leuk hoor, maar waarschijnlijk is negativisme zo in jouw karakter ingebed, dat jou het zelf niet opvalt.Phusebox schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 05:38:
[...]
Zoals? Ik heb enkel de feiten gedeeld, dat de verkoper wat mij betreft een tien verdiende maar dat de rest nogal te wensen overliet tot nu toe...
De problemen met de lease maatschappij staan los van de dealer.
Spreek voor jezelf aub
en vindt de dealer niet echt leuk hoor
Ik vind het goed dat zowel de positieve als negatieve verhalen worden gedeeld. Laten we ruimte laten voor beide.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Hoe rijdt zo'n m550d? Is dat ook nog een beetje comfortabel rijden of is het alleen maar knallen zoals met een M3/M5?coldasice schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:38:
Iemand nog op de test and drive dagen geweest van De Maassche BMW dealer in Venlo? Ik weet dat het even geleden is. De kans gehad om in een m550d te rijden, dit was de vervanger van de M6 Gran Coupe die de week ervoor in de prak was gereden. Daarna een 2 serie cabro gereden en nog meegereden met een X5M. Tjonge, dat was een ervaring op zich. Standje sport+, wat een geluid en snelheid. Het schakelen lijkt wel op een formule1 auto....
echt genieten...
>> Signature?
Het heeft wel humor vind ik. Daarnaast is het ook niet allemaal hosanna en is BMW nou eenmaal een premium merk. Daarnaast vind ik het wel interessant om te zien hoe de verschillende dealers op service verschillen.Toff schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:54:
[...]
Vanaf de afleving ben je veelvuldig vrijwel uitsluitend negatief geweest over "jouw" 118i en het vervangend vervoer hier. Vinden wij en vindt de dealer niet echt leuk hoor, maar waarschijnlijk is negativisme zo in jouw karakter ingebed, dat jou het zelf niet opvalt.
offtopic:
Overigens dat terugzeiken elke keer omdat die jongen 'slechts' een 1-serie rijdt en daar niks van mag vinden is net zo vermoeiend. Of het feit dat het lease is (ik neem aan dat je daarom 'jouw' tussen haakjes hebt staan). Ik lease ook en geloof het maar dat het mijn bak is. Evengoed zoals mijn koophuis van mij is, ondanks dat de bank recht van hypotheek heeft. Want probeer morgen je huis maar te verhuren aan familie of vrienden. Dan merk je dat ook 'jouw' huis toch niet helemaal van jou is en je toestemming van de bank nodig hebt.
Overigens dat terugzeiken elke keer omdat die jongen 'slechts' een 1-serie rijdt en daar niks van mag vinden is net zo vermoeiend. Of het feit dat het lease is (ik neem aan dat je daarom 'jouw' tussen haakjes hebt staan). Ik lease ook en geloof het maar dat het mijn bak is. Evengoed zoals mijn koophuis van mij is, ondanks dat de bank recht van hypotheek heeft. Want probeer morgen je huis maar te verhuren aan familie of vrienden. Dan merk je dat ook 'jouw' huis toch niet helemaal van jou is en je toestemming van de bank nodig hebt.
Lekkere auto zo in de USCruising along on the autobahn at 220 kilometers per hour (136 miles per hour) is equal parts exciting and anxiety-inducing because my brain can't shake the feeling I'm still breaking the law. That concern didn't stop when I pulled over. I also experienced some apprehension about using BMW's Display Key to control the €61,100 BMW M550i sedan.
Die m550d is toch vooral een luxe auto, van binnen super luxe. Een andere belevenis dan een m3 of m5, vermoedelijk ook door de afstelling en onderstel. Het jammere was dat ik verder geen uitleg kreeg over de instellingen, dat kregen we wel in de x5m waardoor we die veel sportiever hadden ingesteld.ChiLLeR schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:48:
[...]
Hoe rijdt zo'n m550d? Is dat ook nog een beetje comfortabel rijden of is het alleen maar knallen zoals met een M3/M5?
Jammer was wel het diesel geluid, ik heb zelf een 330i met een leuke uitlaat, een koude start bij die auto klinkt echt als een symfonie, maar dat zullen de meeste 6 cilinders wel hebben. Dan is diesel echt wel minder...
Of als zo'n grote Mini. Weinig op aan te merken, maar mij kan het niet bekoren. Zelfs mijn oude 5-serie diesel heeft nog meer emotie in het rijgedrag.PWM schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:10:
[...]
Verder kan ik niet wennen aan de vormgeving. Vooral van voren. De neus is typisch BMW, maar de motorkap loopt op een vreemde hoek omhoog, waar die bij de traditionele modellen veel horizontaler ligt.
Het lijkt of de auto zijn hoogte probeert te verstoppen, een beetje als een te dikke vrouw in een ruim vallende jurk.
>> Signature?
Dat is dan ook de doelgroep van de autot_captain schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:16:
[...]
Het lijkt of de auto zijn hoogte probeert te verstoppen, een beetje als een te dikke vrouw in een ruim vallende jurk.
Ik zie een redelijke mix van mannen en vrouwen in de 2-serie.
Probleem van de auto-industrie anno 2018: de gemiddelde autokoper is op leeftijd. Mensen beginnen pas vanaf hun 45e om nieuwe auto's te kopen.
Jongere mensen rijden tweedehands. De autofabrikanten begrijpen in enige mate dat tweedehandsrijders een essentieel onderdeel van het ecosysteem zijn, maar het is geen doelgroep die echt prioriteit heeft van de afdeling marketing en productontwikkeling.
Of ze rijden lease. Door de afgetrapte marges en vaak beperkte keuze voor de rijder zijn leaserijders ook geen prioriteit voor de marketing.
Dus: nieuwe auto's worden voor zestigers ontworpen. Je voelt het aan alles. De hoge instap die ons halve wagenpark inmiddels lijkt te hebben. Het gedwongen "trendy" en "sportieve" uiterlijk waarmee een innerlijk gebrek wordt gecompenseerd.
Met "innerlijk gebrek" bedoel ik: auto's zijn steeds minder authentiek. Electrische stuurbekrachtiging. Motorgeluid via de radio. Diesels met wit-groen-blauwe "ik ben eco" schildjes. Auto's die bekend staan om hun V8 motor en nu een 2.3 Ecoboost hebben (stop dan met dat model @Ford, die tijd is voorbij). Terwijl de tegenwoordige trend juist naar authenticiteit is. Typisch voor mensen op leeftijd: ze willen nog meedoen met moderne trends, maar pakken ze net even verkeerd op.
Probleem van de auto-industrie anno 2018: de gemiddelde autokoper is op leeftijd. Mensen beginnen pas vanaf hun 45e om nieuwe auto's te kopen.
Jongere mensen rijden tweedehands. De autofabrikanten begrijpen in enige mate dat tweedehandsrijders een essentieel onderdeel van het ecosysteem zijn, maar het is geen doelgroep die echt prioriteit heeft van de afdeling marketing en productontwikkeling.
Of ze rijden lease. Door de afgetrapte marges en vaak beperkte keuze voor de rijder zijn leaserijders ook geen prioriteit voor de marketing.
Dus: nieuwe auto's worden voor zestigers ontworpen. Je voelt het aan alles. De hoge instap die ons halve wagenpark inmiddels lijkt te hebben. Het gedwongen "trendy" en "sportieve" uiterlijk waarmee een innerlijk gebrek wordt gecompenseerd.
Met "innerlijk gebrek" bedoel ik: auto's zijn steeds minder authentiek. Electrische stuurbekrachtiging. Motorgeluid via de radio. Diesels met wit-groen-blauwe "ik ben eco" schildjes. Auto's die bekend staan om hun V8 motor en nu een 2.3 Ecoboost hebben (stop dan met dat model @Ford, die tijd is voorbij). Terwijl de tegenwoordige trend juist naar authenticiteit is. Typisch voor mensen op leeftijd: ze willen nog meedoen met moderne trends, maar pakken ze net even verkeerd op.
[ Voor 5% gewijzigd door t_captain op 06-07-2018 14:31 ]
Als ik die van opzij zie moet ik direct denken aan een Ford C-Max, het zou zo niet eens in me opkomen dat het een BMW isPWM schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:33:
Hehe, mijn vrouw verdomde het ook eerst om zo'n ding te nemen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat dat laatste betreft is de Z3 Coupe een van de weinige uitzonderingen, kan zo geen ander voorbeeld bedenken zonder de Hoffmeister knik.loeberce schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:16:
[...]
Dat is niet zijn bedenksel, maar een algemene term voor de grill van elke BMW sinds mensheugenis. Zelfde als de Hoffmeister-knik in de C-stijl in praktisch elke BMW als stijlelement terugkomt.
Ik was na dat verhaal en met die configuratie ook nog eens voor m'n vriendin aan de slag gegaan ... en die stelde voor dat zij dan mij "oude" g30 zou rijden en dat ik in de "nieuwe" 2AT mocht rondrijden.MadMarky schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:37:
[...]
Als ik die van opzij zie moet ik direct denken aan een Ford C-Max, het zou zo niet eens in me opkomen dat het een BMW is
[...]
Toch nog maar even wachten op de all-electric X3 dan
Verwijderd
Weet iemand hoe betrouwbaar en hoeveel kilometers je met een 3 liter blok uit de E39 kan rijden? Ik rij per dag 40 km heen en 40km terug naar werk en ik heb een mooie zien staan met 180k op de klok (dealer onderhouden etc etc).
Hier ligt dezelfde motor in (M54B30)Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:34:
Weet iemand hoe betrouwbaar en hoeveel kilometers je met een 3 liter blok uit de E39 kan rijden? Ik rij per dag 40 km heen en 40km terug naar werk en ik heb een mooie zien staan met 180k op de klok (dealer onderhouden etc etc).
Nog vragen?
Haha, dat zou mijn vriendin ook zeggen denk ik, rijd jij maar lekker in die ATApache schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:07:
[...]
Ik was na dat verhaal en met die configuratie ook nog eens voor m'n vriendin aan de slag gegaan ... en die stelde voor dat zij dan mij "oude" g30 zou rijden en dat ik in de "nieuwe" 2AT mocht rondrijden.
Toch nog maar even wachten op de all-electric X3 dan
>> Signature?
Veel, reken wel 4 ton.Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:34:
Maar misschien is een 530D meer wat voor je. Het verbruik is wel redelijk fors, maar dit is ook afhankelijk van de staat van de Vanos, carterventilatie e.d.
Ik rijdt 525i e39
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Sinds een paar uur eigenaar van een BMW F20. Meteen het internet helemaal doorzocht naar diverse zaken met betrekking tot deze auto. Onder andere erachter gekomen dat het updaten van de kaarten voor navigatie vrij eenvoudig zelf te doen is. Blijkt dat mijn auto nog kaarten uit 2012 heeft. Zojuist een lifetime code besteld en ook de kaarten gedownload. Kijken of het mij gaat lukken zodra de code binnen is...
Het updaten van iDrive software schijnt in het verleden via de bmw website te kunnen. Echter lijkt dit niet meer te werken. Iemand ervaring met het updaten met een usb stick van de dealer? Wat zou zoiets moeten kosten?
Waar ik nog echt op zoek naar ben is de mogelijkheid om muziek van mijn mobiel te streamen. Telefoongesprekken en contacten synchroniseren overigens probleemloos over bluetooth, maar er is geen mogelijkheid voor muziek. Iemand al ervaring met een oplossing hiervoor?
Het updaten van iDrive software schijnt in het verleden via de bmw website te kunnen. Echter lijkt dit niet meer te werken. Iemand ervaring met het updaten met een usb stick van de dealer? Wat zou zoiets moeten kosten?
Waar ik nog echt op zoek naar ben is de mogelijkheid om muziek van mijn mobiel te streamen. Telefoongesprekken en contacten synchroniseren overigens probleemloos over bluetooth, maar er is geen mogelijkheid voor muziek. Iemand al ervaring met een oplossing hiervoor?
Welk systeem zit erin? CIC, NBT???Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:57:
Sinds een paar uur eigenaar van een BMW F20. Meteen het internet helemaal doorzocht naar diverse zaken met betrekking tot deze auto. Onder andere erachter gekomen dat het updaten van de kaarten voor navigatie vrij eenvoudig zelf te doen is. Blijkt dat mijn auto nog kaarten uit 2012 heeft. Zojuist een lifetime code besteld en ook de kaarten gedownload. Kijken of het mij gaat lukken zodra de code binnen is...
Bij nbt kan je eens kijken bij de bluetooth eigenschappen van je telefoon. Daar kan je audio aanvinken.
Edit: Bij CIC zit die setting er ook in
[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 07-07-2018 07:27 ]
Verwijderd
Had geen idee wat CIC en NBT waren, maar uit mijn hoofd DENK ik dat het een CIC is als ik plaatjes op internet vergelijk. Overigens staat audio niet in de lijst. Telefoon en Gegevensoverdracht (zoiets) staan er wel en zijn beide aangevinkt.Tylen schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 07:22:
[...]
Welk systeem zit erin? CIC, NBT???
Bij nbt kan je eens kijken bij de bluetooth eigenschappen van je telefoon. Daar kan je audio aanvinken.
Ik ga er al vanuit dat de auto niet audio kan streamen. Het is meer de vraag hoe dit aangepast kan worden en hoeveel het mag kosten. Het liefst heb ik een oplossing binnen het idrive systeem i.p.v. losse bluetooth adapters.
Dan heb je niet enhanced bluetooth audio idd. Usb kabeltje gebruiken dan
Ik heb de Connected app van BMW voor de 2 serie op mijn telefoon. Van de week mijn telefoon bluetooth aangesloten op de M5. Die heb ik gisteren ingeleverd.
Open ik nu de app krijg ik de 218i EN M5 te zien. En ik kan hem niet alleen zien ik kan hem ook bedienen. Lekker secure BMW
Open ik nu de app krijg ik de 218i EN M5 te zien. En ik kan hem niet alleen zien ik kan hem ook bedienen. Lekker secure BMW
Want audio via bluetooth is echt een advanced feature... Dat auto fabrikanten nog steeds wegkomen met techniek die 10 jaar achter ligt is me echt een raadsel.Tylen schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 09:51:
Dan heb je niet enhanced bluetooth audio idd. Usb kabeltje gebruiken dan
Je hebt een pincode in moeten voeren als je het niet via de kabel hebt gedaan. Daarmee "bind" je de auto aan jouw connected account.PWM schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:52:
Ik heb de Connected app van BMW voor de 2 serie op mijn telefoon. Van de week mijn telefoon bluetooth aangesloten op de M5. Die heb ik gisteren ingeleverd.
Wat is daar insecure aan? Jij had fysiek toegang tot de auto inclusief sleutel anders krijg je die pin niet.
Het is meer de dealer die hier wat te verwijten valt. Zouden dat soort dingen moeten resetten bij inleveren.
[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 07-07-2018 11:07 ]
Idd, gewoon zaak van de dealer om die dingen te resetten. Die auto weet toch niet dat ie sinds gisteren niet meer uitgeleend is. Bij huurauto’s kan je connected drive niet verbinden om die reden.
Gaat dus waarschijnlijk om een gebruikte auto van 5-6 jaar oud. Zo gek is het niet dat BMW gebruikte auto’s niet met de nieuwste technologie upgrade voordat ze de gebruiktmarkt op gaan.
Hij heeft kaarten van 2012 er op,Phusebox schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:02:
[...]
Want audio via bluetooth is echt een advanced feature... Dat auto fabrikanten nog steeds wegkomen met techniek die 10 jaar achter ligt is me echt een raadsel.
Gaat dus waarschijnlijk om een gebruikte auto van 5-6 jaar oud. Zo gek is het niet dat BMW gebruikte auto’s niet met de nieuwste technologie upgrade voordat ze de gebruiktmarkt op gaan.
In Duitsland weet je dat altijd omdat die gegevens op de Fahrzeugbrief staan. Kan je verder niet zo veel mee toch?Verwijderd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:08:
Ach, ik weet het huisadres en naam van de vorige eigenaar...
[ Voor 71% gewijzigd door fsfikke op 07-07-2018 11:11 ]
Ik laat in mijn auto wel eens mensen hun telefoon koppelen om even wat muziek te streamen. Hier geef je ze dan dus meteen access tot meer. Zal wel een rtfm ding zijn. Volgende week een huur 5 van Sixt. Kijken of die het slimmer doen.
Maar je hebt geen sleutel meerVerwijderd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:08:
Ach, ik weet het huisadres en naam van de vorige eigenaar...
Zoals gezegd, huurauto’s kan je niet met connecteddrive verbinden. Wat wel jammer is, aangezien Sixt geen Display Keys uitgeeft omdat deze te makkelijk kapot gaan als je ze in zo een sleutel drop-off box pleurt. Dan is de App de enige manier om de standkachel te activerenPWM schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:11:
Ik laat in mijn auto wel eens mensen hun telefoon koppelen om even wat muziek te streamen. Hier geef je ze dan dus meteen access tot meer. Zal wel een rtfm ding zijn. Volgende week een huur 5 van Sixt. Kijken of die het slimmer doen.
[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 07-07-2018 11:14 ]
Werkt Remote 3D view nogPWM schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:52:
Volgens mij is bluetooth koppelen en connected drive koppelen niet hetzelfde. Wel fijn dat je twee telefoons tegelijk kunt koppelen overigens.PWM schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:11:
[...]
Maar je hebt geen sleutel meer
Yuup. Tegenwoordig volgens mij wel standaard. Maar in 2012 niet iigPhusebox schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:02:
[...]
Want audio via bluetooth is echt een advanced feature... Dat auto fabrikanten nog steeds wegkomen met techniek die 10 jaar achter ligt is me echt een raadsel.
Dat is voor zo'n dure auto natuurlijk lariekoek van de allerhoogste plank, nofi. Zelfs een Toyota Yaris uit dat bouwjaar heeft dat al, tenzij je de allerlaagste instapversie neemt (wat niemand doet want er is altijd wel een pakketje in de aanbieding).Tylen schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:32:
[...]
Yuup. Tegenwoordig volgens mij wel standaard. Maar in 2012 niet iig
Hoe duurder de auto, hoe meer je er soms bij moet betalen lijkt het.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dit dus. Bluetooth audio is nogal basic en ook al heel wat jaren.Arfman schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:35:
[...]
Dat is voor zo'n dure auto natuurlijk lariekoek van de allerhoogste plank, nofi. Zelfs een Toyota Yaris uit dat bouwjaar heeft dat al, tenzij je de allerlaagste instapversie neemt (wat niemand doet want er is altijd wel een pakketje in de aanbieding).
Lariekoek? Mijn A4 uit 2012 (was ook geen goedkope uitvoering) kon dit niet. Mijn A5 uit 2014 kon het ook niet. De 3 serie die ik nu heb (eind 2012) kan het alleen omdat hij advanced audio blabla heeft.Arfman schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:35:
[...]
Dat is voor zo'n dure auto natuurlijk lariekoek van de allerhoogste plank, nofi. Zelfs een Toyota Yaris uit dat bouwjaar heeft dat al, tenzij je de allerlaagste instapversie neemt (wat niemand doet want er is altijd wel een pakketje in de aanbieding).
Volgende keer een Fordje of Opel etc kopen. Die hebben dat standaard sinds 2010 ongeveer.. 😂Tylen schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:39:
[...]
Lariekoek? Mijn A4 uit 2012 (was ook geen goedkope uitvoering) kon dit niet. Mijn A5 uit 2014 kon het ook niet. De 3 serie die ik nu heb (eind 2012) kan het alleen omdat hij advanced audio blabla heeft.
Verwijderd
Omdat de premium-merken niet aan het afvinken van lijstjes doen. Daarom is een BMW ook zo ongeschikt voor jou omdat jij dat wel zoekt.
Wat doen ze dan wel? Stille auto's bouwen zonder problemen?Verwijderd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:51:
Omdat de premium-merken niet aan het afvinken van lijstjes doen. Daarom is een BMW ook zo ongeschikt voor jou omdat jij dat wel zoekt.
🤣
Sorry kon het niet laten. Maar goed lijstjes afvinken of niet, prima als je dat als merk kiest om er een optie van te maken. Maar zorg dan wel dat die beter werkt dan de gratis standaard integratie van een middel level merk. Dan heb je recht van spreken.
Punt is dat de goedkopere merken dat soort popie-jopie opties vaak juist wel heeft omdat het lekker bekt. En omdat het al het plebs wel aanspreekt. Ze moeten natuurlijk ook wel wat als selling point kunnen gebruiken, want die dikke driecilinder 86pk motor verkoopt zichzelf niet.
Het plebs weet niet eens wat Intelligent Light System, Active Body Control of Adaptive Cruise Control is, maar "wow hij heb wel bluetooth audio!!1!!oneone!1"
Het plebs weet niet eens wat Intelligent Light System, Active Body Control of Adaptive Cruise Control is, maar "wow hij heb wel bluetooth audio!!1!!oneone!1"
Mooi dat je zo denigrerend doet met je "plebs". Volgens mij noem je nu zojuist ook alleen maar opties op en niks dat standaard is.BFmango schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:58:
Punt is dat de goedkopere merken dat soort popie-jopie opties vaak juist wel heeft omdat het lekker bekt. En omdat het al het plebs wel aanspreekt. Ze moeten natuurlijk ook wel wat als selling point kunnen gebruiken, want die dikke driecilinder 86pk motor verkoopt zichzelf niet.
Maar goed de plebs merken hebben die popie-jopie opties van BMW ook, dus daar mis ik je punt ook.
Nogmaals ik snap best dat je als premium merk je moet onderscheiden en dingen anders wil doen. Maar als je geld voor iets banaals als bluetooth audio vraagt doe het dan wel tenminste goed. En niet zo instabiel en traag als het in ieder geval op de F20 LCI is.
[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 07-07-2018 12:07 ]
Tsja mijn Fiat Pinda had het al in 2007.. Ik denk meer dat de ‘elite’ gewoon graag een paar duizend euro meer betaald voor een suffe optie om een premium gevoel te krijgen. En dat is hoe marketing er handig op in speelt..BFmango schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:58:
Over ‘lekker bekken’ gesproken waar je over begint, BMW noemt het dus zelf ‘enhanced bluetooth audio’.. *gniffel*.
En ‘plebs’. Serieus?
[ Voor 12% gewijzigd door renegrunn op 07-07-2018 12:38 ]

Mijn souteneursmobiel blijft me verbazen. Was ik gisteren m'n waschwasser aan het bijvullen (voor het eerst, de auto informeerde me netjes dat het bijna op was), kom ik er achter dat ik twéé tankjes heb. Zie foto. Opgezocht in het boekje, het kleinere tankje is blijkbaar voor 'intensief' wasserij. Gebruikt iemand dit en heeft het nut? Bv om insectenlijken van je ruit te spoelen tijdens een zomerse trip.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Dit topic is gesloten.
![]()