Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.760 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hey Timmie, dit is het BMW topic hoor :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
la_fusion schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:32:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de parkeercamera achter in mijn M135i niet echt fijn vind. Wellicht is het gewenning maar het beeld is voor mij iets te veel vertekend is. Daardoor de eerste paar keren x aantal keren extra moeten steken. Nu gewoon middels kijken gaat het een stuk eenvoudiger. Wel kan ik mij voorstellen dat het fijn is als je echt in een krappe ruimte de auto moet neerzetten.
Niet? Heb je de hulplijnen aanstaan want daarmee kan ik perfect achteruit inparkeren (haaks) wanneer er lijnen op de grond staan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Ik hou gewoon mijn ogen dicht tijdens het parkeren :*)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Apache schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:29:
Ik hou gewoon mijn ogen dicht tijdens het parkeren :*)

[video]
Cool. Ik moet helas nog zelf schakelen tussen R en D ;) Maar nieuwe versies hoeft het dus niet meer. vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn plekken waar de auto 1,5 keer inpast. Dat doe ik ook met mijn ogen dicht en heb ik geen computer voor nodig. Hoe doet zoiets het als je aan beide kant een centimeter of 20 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Phusebox schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:05:
[...]

Niet? Heb je de hulplijnen aanstaan want daarmee kan ik perfect achteruit inparkeren (haaks) wanneer er lijnen op de grond staan.
Heb ik aanstaan maar vond het allemaal toch niet zo handig. Kan ook gewoon onwennigheid zijn.. ik bedoel, ik heb de auto nu pas 3 dagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:39:
Dat zijn plekken waar de auto 1,5 keer inpast. Dat doe ik ook met mijn ogen dicht en heb ik geen computer voor nodig. Hoe doet zoiets het als je aan beide kant een centimeter of 20 hebt.
En sneller ook nog.

Natuurlijk zit hier een stuk jaloezie in van BMW rijders die die nieuwerwetse fratsen ook best zouden willen hebben maar het al dan niet kunnen/willen betalen ;)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

EvaluationCopy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:58:
[...]

En sneller ook nog.

Natuurlijk zit hier een stuk jaloezie in van BMW rijders die die nieuwerwetse fratsen ook best zouden willen hebben maar het al dan niet kunnen/willen betalen ;)
Precies, allemaal "puristen" die al die "moderne onzin" niet nodig hebben, toch rijden maar weinigen daarvan elke dag tientallen kilometers naar hun werk in een 2CV :z

Wbt. camera's: Als ik achteruit in- of uit-parkeer gaan die spiegels of sensoren me niet helpen een spelend kind of paaltje goed te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 28-06-2018 12:25 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Tylen schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:48:
Hey Timmie, dit is het BMW topic hoor :P
Oeps. Zit ik dan toch bij de verkeerde dealer :F

Ging niet per se om het merk dit keer alleen om de camera's :P. De dikke BMW demo's staan wel bij de holding op de parkeerplaats :)

Edit: nog een liefhebber?? BMW M5 E60 met handbak :)

[ Voor 24% gewijzigd door timmie271 op 28-06-2018 12:18 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

fsfikke schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:03:
[...]

Precies, allemaal "puristen" die al die "moderne onzin" niet nodig hebben, toch rijden maar weinigen daarvan elke dag tientallen kilometers naar hun werk in een 2CV :z
Hahaha idd. Ik vind dat automagisch inparkeren helemaal super. Gebruik het ook best vaak. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:35
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:39:
Hoe doet zoiets het als je aan beide kant een centimeter of 20 hebt.
Waarschijnlijk zet 'ie dan een prima resultaat neer.
Ik zou vrolijk naar het volgende vak rijden. :+
(En nog zitten mijn deuren vol met putjes)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
timmie271 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:16:
[...]

Ging niet per se om het merk dit keer alleen om de camera's :P. De dikke BMW demo's staan wel bij de holding op de parkeerplaats :)

44k?? Dat lijkt me minstens twee keer teveel voor een E60 M5 met die kilometerstand of heb ik dat mis.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
EvaluationCopy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:09:
[...]

44k?? Dat lijkt me minstens twee keer teveel voor een E60 M5 met die kilometerstand of heb ik dat mis.
Denk dat de handbak er ook deels mee te maken heeft.
En vind die 180k wel iets afgerond en ze hebben geen foto van de kilometerstand geplaatst :+ het zal er ook vast wel in miles staan waardoor ze die 180k neer hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
Maar daar ligt de legendarische v10 niet in :9

Ik vermoed dat die E60 M5 echt een liefhebbers/collectors item gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:11
timmie271 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:16:
[...]

Die banden... dat leg je toch niet onder een M5 :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
vosss schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:53:
[...]

Er is aan hem verteld dat er 2 eigenaren waren. Na het zien van het carfax rapport zegt ie kennelijk zijn het er inderdaad 4.

Verder zijn de banden slecht, werkt de navigatie niet en is er 1 sleutel met afstandsbediening en 1 gewone sleutel en is er vanaf 147dkm niks meer gestempeld in het boekje. De volgende 2 eigenaren hebben er dus 30dkm bij gereden. Auto is sinds februari te koop bij hem. Onbekend is of er nog iets van onderhoud heeft plaatsgevonden tussen 147 en 175dkm. In elk geval niet aantoonbaar.

Maar eens nadenken of ik daar wel aan moet beginnen. Vooral dat onderhoud en 4 eigenaren zint me niet echt terwijl er geadverteerd wordt met goed onderhouden en van 2de eigenaar.
Hoeveel signalen wil je hebben? Hard weglopen en niet meer over twijfelen!

- Verkeerde en misleidende informatie door verkoper
- Niet werkende onderdelen op een "goed onderhouden auto"
- Geen sluitende onderhoudshistorie
- Missende sleutel
- Auto staat al lang te koop
- Meerdere buitenland avonturen

:X

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:06
fsfikke schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:03:
[...]

Wbt. camera's: Als ik achteruit in- of uit-parkeer gaan die spiegels of sensoren me niet helpen een spelend kind of paaltje goed te zien.
Ach . Een paaltje zou zeer doen. Dat ene kind is genoeg om elke camera een te weinig te vinden. En elk electronisch hulpmiddel zeer welkom.

Die ene keer dat meisje een paar decimeter voor mijn motorkap, asgrauw, een moeder paar meter ernaast asgrauw (en ik ook, nadat ik blij was met abs van minder dan 30km/h naar nul). Ze was tussen twee auto's doorgeschoten en ik had nul kans gehad ... Sindsdien ben ik fan van abs...

(en @EvaluationCopy ? Ze leeft nog steeds. Goedgekeurd en in prima staat. Haal volgend jaar ws de 300.000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
robpol schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:18:
[...]

Die banden... dat leg je toch niet onder een M5 :F
Murica :P enige markt waar de handbak is geleverd.
Klopt. En zou ik ook voor kiezen. Echter zit daar geen handbak in die wel in die V10 ligt. Ook hiervoor geld... de handbak is alleen in murica geleverd waar ze erg gewild zijn 7(8)7 totaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Handbak is legacy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De E60 M5 met handbak is het equivalent van mensen die zeggen jouw auto te kopen als je hem verkoopt en als je hem dan werkelijk wil verkopen geen interesse hebben. De zogenaamde purist wilde de handbak, maar toen die beschikbaar was bleek dat ze helemaal geen M5 konden kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Eensch.

Wel mis ik automaten met (optionele) koppeling voor het wegrijden. Het is toch een extra instrument waarmee je de auto kunt laten doen wat jij wilt.

Misschien is dat een afwijking van iemand die ooit een diploma in de werktuigbouw haalde. En ook hevin kan verlangen naar een draaiknop voor de rembalans.

Overigens, heeft een E60 M5 dezelfde tank als een 520d? Dan sta je iedere 8 ronden Le Mans aan de pits. Of elke 450 kilometer bij straatgebruik. Had met zo’n doestige V10 een veel grotere tank van 110 of 120 liter verwacht.

[ Voor 20% gewijzigd door t_captain op 28-06-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Auto staat binnen bij garage voor rammelend geluid. Ze gaan alle deurrubbers vervangen.

Nu een X2 M Sport 2.0 te leen. Rijdt leuk maar vindt mijn 1 serie mooier van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Bekeuring 2 & 3 al binnen uit Frankrijk.

Ik ben veranderd in een échte BMW-rijder aldus mijn vrouw ;(

@Phusebox Ik ben wel eens kritisch op jouw houding maar dit is toch wel triest en BMW-onwaardig. Enige auto waar ooit zoiets na aanschaf moest was bij een Citroën. Bij BMW mag je dit toch niet verwachten.

[ Voor 50% gewijzigd door EvaluationCopy op 29-06-2018 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35
Phusebox schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:17:
Auto staat binnen bij garage voor rammelend geluid. Ze gaan alle deurrubbers vervangen.

Nu een X2 M Sport 2.0 te leen. Rijdt leuk maar vindt mijn 1 serie mooier van binnen.
X interieurs zijn net iets anders dan de andere series, Ik vind er niet eens heel veel verschil in zitten eigenlijk.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ben wel benieuwd welke rubbers dan vervangen worden. De beruchte rubbers langs de randen van deur om het water tegen te houden zijn wel berucht maar dan vanwege het "kraken". Daar zijn hele forums mee vol geschreven. Maar hoe zou een slecht rubber nu rammelen veroorzaken? Je zou toch al snel denken aan kabelwerk of raammechaniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MrFl0ppY schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:31:
Ben wel benieuwd welke rubbers dan vervangen worden. De beruchte rubbers langs de randen van deur om het water tegen te houden zijn wel berucht maar dan vanwege het "kraken". Daar zijn hele forums mee vol geschreven. Maar hoe zou een slecht rubber nu rammelen veroorzaken? Je zou toch al snel denken aan kabelwerk of raammechaniek.
Volgende week woensdag mag ik weer terug... Ze moeten de raamgeleiders (rubber) vervangen. En dat mochten ze maar 1x kosteloos doen van BMW. Zou komen door siliconen als je door de wasstraat gaat... nooit in de wasstraat geweest. Dat wordt leuk de komende jaren... Nog nooit meegemaakt, hoe goedkoop een auto ook.

Ik was thuis met Meguiars Gold Class shampoo, wax komt niet in de buurt van de rubbers. Verder niks met de rubbers gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 29-06-2018 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Klinkt als een dealer antwoord. Ja siliconen is funest voor de rubbers want dan gaan ze van kraken. Maar rammelen is toch echt iets anders. Bovendien is siliconen prima te verwijderen door de rubbers te behandelen.

Ben benieuwd of jouw probleem straks verholpen is. Want dit klink voor mij heel herkenbaar als een dealer. Lult zomaar wat over de oorzaak (nooit de schuld van BMW) en vervangen maar wat. In de hoop dat het goedkomt. In de garantie kun je hier nog wel eens over fronzen, als je het zelf moet betalen levert dit boze klanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MrFl0ppY schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:44:
Klinkt als een dealer antwoord. Ja siliconen is funest voor de rubbers want dan gaan ze van kraken. Maar rammelen is toch echt iets anders. Bovendien is siliconen prima te verwijderen door de rubbers te behandelen.

Ben benieuwd of jouw probleem straks verholpen is. Want dit klink voor mij heel herkenbaar als een dealer. Lult zomaar wat over de oorzaak (nooit de schuld van BMW) en vervangen maar wat. In de hoop dat het goedkomt. In de garantie kun je hier nog wel eens over fronzen, als je het zelf moet betalen levert dit boze klanten op.
Ja misschien is het meer kraken dan rammelen, dat zou best kunnen. Maar goed, al zou het zo zijn dat ik een shampoo gebruik met siliconen dan is dat wel extreem slecht. Nog nooit krakende rubbers gehad, en dan ging ik met vorige auto's ook nog gewoon door de wasstraat.

Maar nu zeggen ze dus dat ik maar 1x garantie heb op die rubbers, wat een onzin is dat zeg? Auto is een maand oud en 3x gewassen (met de hand). Bah, nu al een nare smaak van BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Welke dealer heb je gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Scr33x0r schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:59:
Welke dealer heb je gekocht als ik vragen mag?
Keram Maastricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Is ook onzin, dealers proberen het altijd een beetje af te wijzen. Garantie is garantie, nieuw is nieuw. Moet gewoon goed zijn ongeacht welk merk je een auto koopt. Verhalen dat een shampoo of wasstraat de oorzaak zouden zijn moet ik ook altijd om lachen, dan zou regen nog veel slechter moet zijn. Lijkt me een normale use-case voor een auto waarop getest wordt. Net zoals dat de dealer tegen mij zei dat ik mijn iPhone niet moet opladen via de usb aansluiting want dat zou de oorzaak kunnen zijn dat mijn iDrive vast liep. Uiteindelijk was gewoon de unit defect. Dat geeft aan dat ze het vaak ook niet weten en maar wat verzinnen om er vanaf te zijn.

Maar zeker dingen als rammeltjes zijn altijd erg lastig voor dealers, zeker als ze niet weten waar het vandaan komt.

[ Voor 46% gewijzigd door ChiLLeR op 29-06-2018 10:12 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ChiLLeR schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:07:
Is ook onzin, dealers proberen het altijd een beetje af te wijzen. Garantie is garantie, nieuw is nieuw. Moet gewoon goed zijn ongeacht welk merk je een auto koopt. Verhalen dat een shampoo of wasstraat de oorzaak zouden zijn moet ik ook altijd om lachen, dan zou regen nog veel slechter moet zijn. Lijkt me een normale use-case voor een auto waarop getest wordt. Net zoals dat de dealer tegen mij zei dat ik mijn iphone niet moet opladen via de usb aansluiting want dat zou de oorzaak kunnen zijn dat mijn iDrive vast liep. Uiteindelijk was gewoon de unit defect en het geeft aan dat ze het vaak ook niet weten en maar wat verzinnen.

Maar zeker dingen als rammeltjes zijn altijd erg lastig voor dealers, zeker als ze niet weten waar het vandaan komt.
Blijkbaar is het redelijk bekend, ik was het parkeervak nog niet uit of de monteur zei: "Ah ik hoor het al, de rubbers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Phusebox schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:10:
[...]

Blijkbaar is het redelijk bekend, ik was het parkeervak nog niet uit of de monteur zei: "Ah ik hoor het al, de rubbers".
Een bekend probleem dus, onzin dat ze dat maar 1x zouden mogen vervangen onder garantie.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 23:55
Ik overweeg ook een BMW 1 serie te private leasen via Alphabet, maar als ik de laatste posts van Phusebox lees ga ik twijfelen :S Ik heb het gevoel dat ze alles voor je doen tot aan je getekende contract en dan gaat de service veel moeizamer, ook bij andere merken meegemaakt overigens. Ik heb in ieder geval een proefrit gepland staan voor morgen dus ben benieuwd hoe het rijdt en dan zien we wel verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
TheUninvited schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:21:
Ik overweeg ook een BMW 1 serie te private leasen via Alphabet, maar als ik de laatste posts van Phusebox lees ga ik twijfelen :S Ik heb het gevoel dat ze alles voor je doen tot aan je getekende contract en dan gaat de service veel moeizamer, ook bij andere merken meegemaakt overigens. Ik heb in ieder geval een proefrit gepland staan voor morgen dus ben benieuwd hoe het rijdt en dan zien we wel verder :)
Ligt heel erg aan je persoonlijke ervaring, ik rijd al 3 jaar de 120i M sport, een van de eerste LCI had ik. Ook in de 1e 6 maanden wel eens weggetakeld geweest maar service is altijd top geweest.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Phusebox schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:51:
[...]
Bah, nu al een nare smaak van BMW mijn dealer.
Je dealer is ook maar een autoverkoper waar toevallig een BMW logo op de gevel hangt. Als ze moeilijk blijven doen kan je altijd nog contact opnemen met BMW Nederland.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 29-06-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Ik heb een tweedehands m135i met Premium Selectie gekocht en de dealer helpt mij uitstekend.. maar goed, iedere ervaring zal wel anders zijn en ook afhankelijk zijn van diegene die je helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Meguiars gold class zit bomvol met siliconen, zelfs de shampoo. :+

Los daarvan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat dat de oorzaak is.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Raymond P schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:30:
Meguiars gold class zit bomvol met siliconen, zelfs de shampoo. :+

Los daarvan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat dat de oorzaak is.
Ja dat zou best kunnen, maar als je koekblik op wielen daar niet tegen kan mag je dat als verkopende partij wel even vermelden.

Het is wel ontstaan, voor zover ik kan herleiden, na de 1e keer wassen. Dat was enkel foamen, afspoelen en drogen. Nog geen wax gebruikt toen.
fsfikke schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:27:
[...]

Je dealer is ook maar een autoverkoper waar toevallig een BMW logo op de gevel hangt. Als ze moeilijk blijven doen kan je altijd nog contact opnemen met BMW Nederland.
Jep, en anders zit er nog een andere dealer op dezelfde afstand van mij thuis (de huidige is dichter bij mijn werk dus handiger), dan gaan we gewoon daar naar toe.

[ Voor 46% gewijzigd door Phusebox op 29-06-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
- oeps per ongeluk 2 posts -

[ Voor 92% gewijzigd door Phusebox op 29-06-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 21:24

_Arthur

blub

Laat je niet leiden door 1 negatievo, die elke scheet hier neer plempt. Zoals met alles; het internet staat vol met ontevreden mensen, degene die wel tevreden zijn hoor je over het algemeen niet.

Ik heb 220kkm in mijn E87 118D einser gemaakt (2006-2016) en was prima tevreden, zowel de auto als de dealer. Natuurlijk was er soms wel eens een dingetje, het is en blijft een auto cq gebruiksvoorwerp, maar dat maakte het freude am fahren gevoel er niet minder om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Phusebox schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:32:
[...]

Ja dat zou best kunnen, maar als je koekblik op wielen daar niet tegen kan mag je dat als verkopende partij wel even vermelden.
Geen enkele rubber kan daar goed tegen. Bij stijve autootjes krijg je wel eerder wrijving op die plekken in plaats van de gehele deur die beweegt.
Het is wel ontstaan, voor zover ik kan herleiden, na de 1e keer wassen. Dat was enkel foamen, afspoelen en drogen. Nog geen wax gebruikt toen.
Ik heb meermaals met Meguiars Gold gewassen zonder issues, maar ik rij wel gebruikt. Jouw ramen zullen ongetwijfeld wat schoner zijn dan die van mij.

Dan ga je het ongetwijfeld weer krijgen. Je kan dan doen wat de dealer nu waarschijnlijk aan het doen is, haal een wattenstaafje met je shampoo langs de binnenkant van de raamrubbers. Waarschijnlijk ben je er dan grotendeels vanaf tot je volgende wasbeurt.

FTR: ik gebruik producten zoals Acquafobia (Monello) en RainX. Op mijn auto's zit overal silicone.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Raymond P schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:51:
[...]

Geen enkele rubber kan daar goed tegen. Bij stijve autootjes krijg je wel eerder wrijving op die plekken in plaats van de gehele deur die beweegt.

[...]

Ik heb meermaals met Meguiars Gold gewassen zonder issues, maar ik rij wel gebruikt. Jouw ramen zullen ongetwijfeld wat schoner zijn dan die van mij.

Dan ga je het ongetwijfeld weer krijgen. Je kan dan doen wat de dealer nu waarschijnlijk aan het doen is, haal een wattenstaafje met je shampoo langs de binnenkant van de raamrubbers. Waarschijnlijk ben je er dan grotendeels vanaf tot je volgende wasbeurt.

FTR: ik gebruik producten zoals Acquafobia (Monello) en RainX. Op mijn auto's zit overal silicone.
Ze gaan de rubbers vervangen, maar jij zegt juist ga met de shampoo langs de rubbers terwijl zij zeggen doe het niet en maak ze schoon met siliconenverwijderaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Reed deze week in Ierland in een huur 318d automaat. Beetje underwhelming auto eerlijk gezegd, maar goed. Nu ik zelf ook een BMW voor de deur heb staan, viel mij 1 ding meteen op. Het stuur zit dan wel rechts, maar de bediening op het dash is niet veranderd.

Hierdoor zit bijvoorbeeld je volumeknop best ver weg. Bij andere auto's (ik huur veel in Ierland en UK) zie je vaak wel dat merken hun dash aanpassen. Best lui van onze Duitse vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PWM schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:55:
Reed deze week in Ierland in een huur 318d automaat. Beetje underwhelming auto eerlijk gezegd, maar goed. Nu ik zelf ook een BMW voor de deur heb staan, viel mij 1 ding meteen op. Het stuur zit dan wel rechts, maar de bediening op het dash is niet veranderd.

Hierdoor zit bijvoorbeeld je volumeknop best ver weg. Bij andere auto's (ik huur veel in Ierland en UK) zie je vaak wel dat merken hun dash aanpassen. Best lui van onze Duitse vrienden.
Really? Ja dat is wel slecht. Ook de knopjes bij de pook dan gewoon in originele configuratie etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Phusebox schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:53:
[...]

Ze gaan de rubbers vervangen, maar jij zegt juist ga met de shampoo langs de rubbers terwijl zij zeggen doe het niet en maak ze schoon met siliconenverwijderaar?
Ik kan je alleen vertellen wat voor mij werkt. Als er overal een laag silicone op zit kan het toch niet meer piepen. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We gaan straks overigens onze nieuwe auto ophalen. Eens kijken hoe de aflevering gaat.
Phusebox schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:03:
[...]

Really? Ja dat is wel slecht. Ook de knopjes bij de pook dan gewoon in originele configuratie etc?
Nee, dit zijn wel gewisseld. Maar het hele middenstuk niet. En waar hij bij de linksgestuurde variant licht naar de bestuurder is gekanteld, staat hij bij de rechtsgestuurde variant recht naar voren.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 29-06-2018 11:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:55:

Ik vraag me echt af welke merken hun head-units spiegelen alleen for the sake of it. Opel en Volkswagen doen dat bijv ook niet. Dat kost veel te veel geld om te verantwoorden want het slaat nergens op. Verder is het dash toch echt richting de bestuurder gedraaid:
Afbeeldingslocatie: https://cdn1.carbuyer.co.uk/sites/carbuyer_d7/files/styles/gallery_adv/public/bmw-3-series-saloon-2015-uk-dashboard.jpg?itok=WcYR_aq3
PWM schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:09:
We gaan straks overigens onze nieuwe auto ophalen. Eens kijken hoe de aflevering gaat.
Hou het nummer van de ANWB bij de hand _O-

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 29-06-2018 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
MaZo schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:53:
Na lang wikken en wegen (welk merk / model, wel of geen ruime familieauto) afgelopen vrijdag een nieuwe M140i xDrive aangeschaft (kleur wit, met Orbit Grey velgen). Auto heeft alle mogelijke pakketten en opties op Apple CarPlay en het rokerspakket na. Vooral Adaptive M Suspention was voor mij een must.

Reed hiervoor een 335i xDrive, dus ga er qua motor iets op vooruit, maar qua ruimte achteruit.
Kan de auto komend weekend ophalen. :)
Weekend werd dus gisteren. Kwam er helaas pas na koop achter dat ik geen HUD heb (was eigenlijk wel een must en min of meer de enige wens van vrouwlief), maar het feit dat de HUD überhaupt niet beschikbaar is voor de 1/2 series (op dat lelijke after-market ding van BMW na) verzacht de pijn iets. Prachtauto verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Plaatjes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MaZo schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:35:
[...]
Weekend werd dus gisteren. Kwam er helaas pas na koop achter dat ik geen HUD heb (was eigenlijk wel een must en min of meer de enige wens van vrouwlief), maar het feit dat de HUD überhaupt niet beschikbaar is voor de 1/2 series (op dat lelijke after-market ding van BMW na) verzacht de pijn iets. Prachtauto verder!
Heb nu op de leen X2 die HUD en ja het werkt goed, maar must have? Mwah. Soms vind ik het zelfs afleiden tijdens het rijden, maar over het algemeen is het wel handig. Ga ik het missen als ik mijn 1 serie weer terug heb? Nee.

Wat ik eerder zou missen zijn de sportstoelen, de gewone stoelen zit ik echt niet lekker in.

Ik vond dit wel een mooi moment om de BMW enquête in te vullen die ik paar weken geleden had gekregen... werd meteen gebeld (nou ja, twee uur later). Ze gaan me nu een fles BMW shampoo (voor de auto, niet om het azijn weg te wassen) geven om uit te sluiten dat het daar aan ligt... Houden je bezig.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 29-06-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
De HUD heb je in de zomer niets aan als je een zonnebril hebt met polariserende glazen, dan verdwijnt de projectie namelijk.
@MaZo Foto's ? :)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Perfecte aflevering gehad. De verkoper kwam op zijn vrije dag ook nog even handjes schudden. Mooie bos bloemen en meteen de i8 Roadster en M5 aangeboden gekregen. Middag ophalen, volgende middag omwisselen. Van de week dus even lekker gummen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:56:
Perfecte aflevering gehad. De verkoper kwam op zijn vrije dag ook nog even handjes schudden. Mooie bos bloemen en meteen de i8 Roadster en M5 aangeboden gekregen. Middag ophalen, volgende middag omwisselen. Van de week dus even lekker gummen.
Dan weet je dat ze goed aan je verdient hebben :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PWM schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:56:
Kijk zo kan het ook. Bloemen hebben wij niet gehad, alleen een fles wijn of iets dergelijks (we drinken allebei niet).
i8 is best grappig, maar ja als een Tesla gewend bent. M5 lijkt me tof om wel eens mee te stoeien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:04:
[...]

Dan weet je dat ze goed aan je verdient hebben :7
Dan weet je dat ze denken in de toekomst goed aan je te gaan verdienen ;)
Phusebox schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:21:
[...]

Kijk zo kan het ook. Bloemen hebben wij niet gehad, alleen een fles wijn ofzo (we drinken allebei niet).
Zelfs een cadeautje weet je negatief te brengen. Via internet weet je jouw aura nog te verspreiden, dus hoe erg moet het in de echte wereld wel niet zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2018 16:09 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Phusebox schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:21:
[...]

Kijk zo kan het ook. Bloemen hebben wij niet gehad, alleen een fles wijn ofzo (we drinken allebei niet).
Ik denk dat we eindelijk de kern van het probleem te pakken hebben :7

Wat blijft zo'n E39 toch een fantastische wagen... 3500km mee naar Spanje getuft de afgelopen weken en overal lichamelijk fit aankomen... Alle luxe aan boord die nodig is (climate control, cruise control, automaat, een 6i, goede stoelen, geen zuchtje of kraakje in het interieur nergens, rijdt alsnog 1 op 12, elk bergweggetje was weer een stuurgenot etc) 19 jaar oud en de deurrubbers rammelen nog steeds niet. :9~

Vroeger was niet alles beter maar BMW's wel, zo blijkt. <3

@wheez50 dat ze nog maar 100.000km mee mag gaan in jouw bezit!

[ Voor 47% gewijzigd door EvaluationCopy op 29-06-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:07:
[...]

Dan weet je dat ze denken in de toekomst goed aan je te gaan verdienen ;)

[...]

Zelfs een cadeautje weet je negatief te brengen. Via internet weet je jouw aura nog te verspreiden, dus hoe erg moet het in de echte wereld wel niet zijn.
Daar doelde ik niet op, ik bedoelde met kijk zo kan het ook dat hij aangeboden kreeg om in een M5 en i8 te rijden voor een dagje. Dat is net wat extra service.

Nou mag ik over onze verkoper ook niet klagen hoor, en die fles wijn is bij familie goed in de smaak gevallen. Was niet zo negatief bedoeld als het overkwam wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Phusebox schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:42:
[...]

Daar doelde ik niet op, ik bedoelde met kijk zo kan het ook dat hij aangeboden kreeg om in een M5 en i8 te rijden voor een dagje. Dat is net wat extra service.

Nou mag ik over onze verkoper ook niet klagen hoor, en die fles wijn is bij familie goed in de smaak gevallen. Was niet zo negatief bedoeld als het overkwam wellicht.
Jij leased je auto. Hij koopt 'm.
Zit wel een verschil in. ;)

Jij denkt dat ze aan jan en alleman zomaar even een i8 en M5 aanbieden..

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 29-06-2018 16:51 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:51:
[...]

Jij leased je auto. Hij koopt 'm.
Zit wel een verschil in. ;)

Jij denkt dat ze aan jan en alleman zomaar even een i8 en M5 aanbieden..
Eh hij heeft hem ook geleased. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ahja, correct. Was even in de veronderstelling dat hij 'm gekocht had.

Maargoed, m'n punt blijft. Een dealer geeft niet zomaar een iedereen een i8 of M5 mee. Ik geloof dat PWM zelf een mooie Tesla rijdt en een redelijk riant auto verleden heeft. Het is nu eenmaal de realiteit dat dergelijke mensen voor een dealer interessanter zijn om een i8 of M5 uit te lenen dan aan een 'random' iemand die voor de eerste keer bij een BMW dealer een 118i komt leasen en verder geen historie / band heeft met het merk cq. dealer.

[ Voor 76% gewijzigd door Rivanov op 29-06-2018 17:39 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:34:
Ahja, correct. Was even in de veronderstelling dat hij 'm gekocht had.

Maargoed, m'n punt blijft. Een dealer geeft niet zomaar een iedereen een i8 of M5 mee. Ik geloof dat PWM zelf een mooie Tesla rijdt en een redelijk riant auto verleden heeft. Het is nu eenmaal de realiteit dat dergelijke mensen voor een dealer interessanter zijn om een i8 of M5 uit te lenen dan aan een 'random' iemand die voor de eerste keer bij een BMW dealer een 118i komt leasen en verder geen historie / band heeft met het merk cq. dealer.
Snap ik wel hoor. Maar goed mensen positief verrassen zorgt wel voor een goede merkbeleving en binding. Ik denk nu al "over vier jaar ga ik niet meteen weer naar BMW". En tja je moet ergens beginnen... dus een 118i. Al zijn er wellicht ook die voor dezelfde consumentenprijs een 3 serie aanschaffen. Dus weet niet waarom een 1 serie rijder dan als inferieur wordt bestempeld.

Vraag me overigens ook. af wat het voor een dealer uitmaakt of ik hem koop of lease. Zij verkopen die auto aan de leasemaatschappij of aan mij. Zal niet heel veel inzitten. Ja wellicht ietsje minder marge.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 29-06-2018 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 11:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Phusebox schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:42:
......Ja wellicht ietsje minder marge.
Nee hoor. Het is verschil is amper marge of nog minder.
Geld wordt er pas verdiend met betaald onderhoud en garantiewerk (te claimen bij de importeur). ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

"over vier jaar ga ik niet meteen weer naar BMW".
Wij kijken er nu al naar uit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:29
Beurtje gehad, remschijven en blokken voor vervangen, dus de portemonnee is weer flink lichter, maar helemaal klaar voor de zomer en verkoop.

Bij mijn leaseauto heb ik als berijder een dakkoffer en dragers gekregen van de leverende dealer. Omdat deze dakkoffer deze zomer al erg goed uitkomt de dealer gevraagd of ik deze alvast kon krijgen, aangezien ik nu ook al F31 heb. De dealer was zo aardig hieraan mee te werken, top service _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1bKWGTP_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Ik was ook erg tevreden over de aflevering van mijn 520 met m pakket.

Bestelde samen met een vriend een 520, ik moest even wachten. Om dat wachten te verzachten kreeg ik de sleutels van een M7.. om even te spelen 'kom straks maar een keer terug'.
Na de bestelling kreeg ik een weekend een 520 mee, vast om even aan te wennen.

Later bij ophalen, kreeg een fles Moet, BMW BT speaker en nog wat goodies mee.

Erg netjes geholpen in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Het zal ook wel een aardig verschil maken of je een leaseauto bestelt of zelf een auto komt kopen. En uiteraard het model; als je een M6 koopt zal je vast kaviaar krijgen als je de auto ophaalt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

Ach ja, met dit soort sigaren, flessenwijn, dakkoffers en andere meuk uit eigen doos weet je min of meer wel zeker dat het uit je eigen portemonnee betaald :+ Niks is tenslotte gratis in de autowereld. Je leert de dealer pas kennen als er wat mis is en er betaald moet worden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Radiant schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:48:
Het zal ook wel een aardig verschil maken of je een leaseauto bestelt of zelf een auto komt kopen. En uiteraard het model; als je een M6 koopt zal je vast kaviaar krijgen als je de auto ophaalt :+
Zijn leaseauto's, wel private lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik heb sinds kort een E39 Touring. Nu ben ik van alles aan het lezen, en ook heel veel youtube video's aan het bekijken wat onderhoud betreft.

Nou was ik een video aan het bekijken over onderstel delen, hoe je die moet vervangen. En opeens zag ik een video over het vervangen van "trekstang"
Bij deze onderdeel wordt alleen de lager vervangen aan de chassis kant.

Hier in geel omcirkeld:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/6jbsek7k75.jpg

Mijn vraag is: waarom wordt niet het hele onderdeel vervangen? Deel wat ik rood omcirkeld heb krijgt toch ook na een tijd speling.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:29
vhal schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:50:
Ach ja, met dit soort sigaren, flessenwijn, dakkoffers en andere meuk uit eigen doos weet je min of meer wel zeker dat het uit je eigen portemonnee betaald :+ Niks is tenslotte gratis in de autowereld. Je leert de dealer pas kennen als er wat mis is en er betaald moet worden.
Niet helemaal waar in mijn geval van dakkoffer, want is gewoon lease van mn werk. Extra korting zou ik niets mee opschieten.

Aflevering kan ik nog niets over zeggen. Vorige keer was t wel netjes gedaan in speciaal afleverhoekje met doek enzo en mooi stuk chocolade. Prima voor mij.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40

Sick Nick

Drop the top!

ChiLLeR schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:51:
De HUD heb je in de zomer niets aan als je een zonnebril hebt met polariserende glazen, dan verdwijnt de projectie namelijk.
@MaZo Foto's ? :)
Mijn F31 HUD is prima te zien met een zonnebril met polariserende glazen, natuurlijk iets donkerder maar nog steeds prima te zien. Zodra je een auto rijd zonder merk je pas hoe relaxed het is om het te hebben. Ik kijk nooit naar de gewone tellers in m'n eigen auto, zeker niet naar de snelheid want dat is bij lange na niet zo makkelijk te zien dan in de HUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
seninha schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:41:

Mijn vraag is: waarom wordt niet het hele onderdeel vervangen? Deel wat ik rood omcirkeld heb krijgt toch ook na een tijd speling.
Goede vraag! Die kogel krijgt idd mettertijd wel speling maar dat gaat niet zo snel. Zolang het rubber dat de kogel beschermt heel blijft kan het lang aan. Ook wordt deze kogel niet zo zwaar belast als bijv. je onderste fuseekogels.

Die geel omcirkelde rubber bushings gaan wel redelijk snel en ik heb ze dan ook regelmatig vervangen bij mijn e34/e32/e38. Scheelde elke keer een wereld van verschil qua rijgedrag.

Let er wel op dat je ze er uit en er in moet persen met een pers of hele grote zware bankschroef. En let op de pijltjes bij montage, ze mogen er maar op 1 manier in.

En bij vastbouten van de bushings zorg er dan voor dat de auto met zijn wielen op de grond staat zodat ze niet gelijk onder spanning staan.

[ Voor 7% gewijzigd door elmerblues op 30-06-2018 00:37 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Sick Nick schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 23:14:
[...]

Mijn F31 HUD is prima te zien met een zonnebril met polariserende glazen, natuurlijk iets donkerder maar nog steeds prima te zien. Zodra je een auto rijd zonder merk je pas hoe relaxed het is om het te hebben. Ik kijk nooit naar de gewone tellers in m'n eigen auto, zeker niet naar de snelheid want dat is bij lange na niet zo makkelijk te zien dan in de HUD.
Ik heb geen zonnenbril met polariserende glazen, dus heb er sowieso geen probleem mee. Maar ik kijk echter nooit meer op de km-teller-klok zelf inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Net nog een paar honderd posts over krakende deurrubbers gelezen. Het lijkt erop dat het toch al een vrij lang bestaand probleem is bij BMW waar blijkbaar geen echte oplossing voor is. De een zegt invetten de ander zegt ontvetten. Dan weer een oplossing met tape plakken over je deuren... Etc etc.

Wat ik wel las, en wellicht interessant is, is dat sommigen denken dat het alleen bij de shadowline voorkomt. Het glanzend zwarte plastic zou zorgen voor het gekraak waar het in aanraking komt met de rubbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
Phusebox schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 08:12:
Wat ik wel las, en wellicht interessant is, is dat sommigen denken dat het alleen bij de shadowline voorkomt. Het glanzend zwarte plastic zou zorgen voor het gekraak waar het in aanraking komt met de rubbers.
Heb je shadow line?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:25

Mrlten

Premium Deluxe Plus

@Phusebox Zonder het hele topic door te lezen, mijn 120i uit 2006 heeft ook krakende deuren/ramen. Van mijn BMW specialist kreeg ik de tip de ramen dicht te doen en deze met een klein tikje op de knop een paar millimeter naar beneden te doen. Sindsdien geen last meer van gekraak tijdens het rijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mrlten schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:30:
@Phusebox Zonder het hele topic door te lezen, mijn 120i uit 2006 heeft ook krakende deuren/ramen. Van mijn BMW specialist kreeg ik de tip de ramen dicht te doen en deze met een klein tikje op de knop een paar millimeter naar beneden te doen. Sindsdien geen last meer van gekraak tijdens het rijden :)
Dat is geen oplossing natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Sick Nick schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 23:14:
[...]

Huj hebben onze autos gewone tellers dan? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De oplossing die ik had gezien voor de 3 serie werkt niet voor de 1 serie, dus weet ook niet of dat een echte oplossing is. Dat was gummi plfege of iets tussen de twee velours strips te smeren. Ik heb er maar 1 zonder spleet ertussen dus dat is het niet.

Heb de auto nu gedaan met de BMW shampoo, maakt wel minder goed schoon en moet nog even een goede verhouding vinden voor mijn foam lans... Nu schuimt het niet lekker.

Jep.

Tylen schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:33:
[...]

Dat is geen oplossing natuurlijk.
Nee niet echt...

[ Voor 77% gewijzigd door Phusebox op 30-06-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: laat maar

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 23:55
Vanochtend langsgeweest om een proefrit te rijden moet zeggen dat de BMW 1 Serie zeer goed bevallen is, was een 118i M Sport shadow met High Executive pakket volgens mij, superstrak onderstel, maar denk niet dat ik zoveel extra wil betalen voor het M Sport pakket (alhoewel ik Estoril Blau wel de mooiste lakkleur vind). Was wel verbaasd over de prijsverschillen tussen BMW FS en Alphabet, dat scheelde voor exact dezelfde uitvoering meer dan 100eu per maand. En op basis van 24 maanden meer dan 150 euro, verkoper zei wel dat hun wel via Alphabet konden leveren dus dat ik hem beter via hun kon bestellen. Maargoed 1 Serie wil ik dus hebben, maar twijfel nog over welke opties wel/niet dus als iemand aanraders heeft naast het High Executive pakket hoor ik het graag :P
[...]

Snap ik wel hoor. Maar goed mensen positief verrassen zorgt wel voor een goede merkbeleving en binding. Ik denk nu al "over vier jaar ga ik niet meteen weer naar BMW". En tja je moet ergens beginnen... dus een 118i. Al zijn er wellicht ook die voor dezelfde consumentenprijs een 3 serie aanschaffen. Dus weet niet waarom een 1 serie rijder dan als inferieur wordt bestempeld.

Vraag me overigens ook. af wat het voor een dealer uitmaakt of ik hem koop of lease. Zij verkopen die auto aan de leasemaatschappij of aan mij. Zal niet heel veel inzitten. Ja wellicht ietsje minder marge.
Ik heb een tijdje met de verkoper gepraat en zei ook dat ik de M modellen heel erg mooi vond en die bood mij aan om een keer de M140i te proberen geen M5 natuurlijk maar bood het wel aan uit zichzelf. Ligt misschien aan de persoon die tegenover je zit en of je het vraagt of niet. Tot nu toe goede indruk gehad bij BMW. Ik was van plan nog meerdere dealers te bezoeken maar denk niet dat ze eronder komen ook a.d.h.v. wat ik hier lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@TheUninvited opties die je sowieso moet nemen: M-Sport, Panodak, HUD, Prof scherm, leer, adaptive cruise, lane assist, 360 view, licht en regensensor, trekhaak, etc ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Tylen op 30-06-2018 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tylen schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:21:
@TheUninvited opties die je sowieso moet nemen: M-Sport, Panodak, HUD, Prof scherm, leer, adaptive cruise, lane assist, 360 view, licht en regensensor, trekhaak, etc ;)
Ja en de touchscreen sleutel... Onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wij hebben express in de 2 niet de HE genomen. We wilden graag de M stoelen en bekleding. En daar zijn we blij mee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KQqGf8aBIL1CXnymhKiJpBHl/thumb.jpg

En als bonus bleek het andere grote verschil (grotere Navi) na de facelift een stuk kleiner te zijn. Het kleine scherm is nu scherper en heeft dezelfde functies gekregen als de grote. Bijvoorbeeld de uitgebreide spraakbediening werkt nu gewoon.

Verder dacht ik geen verschillen tussen R en HE (op lelijk klap HUD na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

PWM schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:47:
Wij hebben express in de 2 niet de HE genomen. We wilden graag de M stoelen en bekleding. En daar zijn we blij mee

[afbeelding]

En als bonus bleek het andere grote verschil (grotere Navi) na de facelift een stuk kleiner te zijn. Het kleine scherm is nu scherper en heeft dezelfde functies gekregen als de grote. Bijvoorbeeld de uitgebreide spraakbediening werkt nu gewoon.

Die klap hud is toch een aftermarket ding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

Het verbaast mij dat er nog steeds van die portierpieletjes (hoe noem je die dingen die omhoog/omlaag gaan bij het vergrendelen van een deur) in zitten anno 2018...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
vhal schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:57:
Het verbaast mij dat er nog steeds van die portierpieletjes (hoe noem je die dingen die omhoog/omlaag gaan bij het vergrendelen van een deur) in zitten anno 2018...
Voor vooruitstrevend design moet je niet bij BMW zijn vrees ik. Al zijn smaken natuurlijk verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:51:
[...]

Die klap hud is toch een aftermarket ding??
Hij zit toch echt in de High Executive. Extreem lelijk ding :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wtf echt? Ik dacht altijd dat dat een dingetje van de zwarte markt was ofzo. Damn wat lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
PWM schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:47:

[afbeelding]

Qua looks vind ik het breedbeeld scherm dat de Pro Navi heeft toch echt mooier dan het Business scherm. Ook al zijn de functies gelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 19:31:
[...]

Qua looks vind ik het breedbeeld scherm dat de Pro Navi heeft toch echt mooier dan het Business scherm. Ook al zijn de functies gelijk. ;)
Is het natuurlijk ook. Maar voor ons was dat dan ook echt het enige verschil. En dan is het een behoorlijk prijsverschil. Zelfs alle BMW connected functies (die op prijslijst als voordeel van de prof worden aangegeven) blijken nu op business te zitten.

Maar natuurlijk is die Professional mooier.

Wij hebben voor hetzelfde bedrag het open panoramadak, audio upgrade en variabel instelbaar onderstel genomen. Voor hetzelfde als de upgrade van 6.5 naar 8 inch scherm

Edit

Lol, blijft er nog 800,- verschil over.

Duur scherm :+

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 30-06-2018 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 19:25:
[...]

Hij zit toch echt in de High Executive. Extreem lelijk ding :p
Soms zouden die Duitse merken eens een keer in een Japanse auto moeten zitten, zelfs een Prius heef een kleuren projectie HUD..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Levertijd voor de 2-serie cabrio is eind oktober. Dan maar met winterbanden en een open dak rijden :+.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Brilsmurfffje schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:03:
[...]

Soms zouden die Duitse merken eens een keer in een Japanse auto moeten zitten, zelfs een Prius heef een kleuren projectie HUD..
Dat hebben de andere series ook gewoon. Behalve dus de 2 serie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:16:
[...]

Dat hebben de andere series ook gewoon. Behalve dus de 2 serie ;)
En 1 serie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 19-09 16:52
Leuke gizmo. Doe mij liever een ouderwetse zescylinder motor en laat de platstations aan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben vandaag op de snelweg in Duitsland getrakteerd op een steen op mijn voorruit wat geresulteerd heeft in een flinke ster. Hebben er hier mensen ervaring met een nieuwe ruit van bijvoorbeeld de Carglass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
vhal schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:57:
Visuele feedback van lock zonder kermis vind ik wel fijn. :)

@FabiandJ Ik heb wel wat ruitjes verbruikt (en moet na 115.000km in de E90 eigenlijk ook weer een nieuwe)
Carglass heb ik geen goede ervaringen mee. Kit druipend uit de spiegel, losse ruitenwissers, niet passende rubbers, verkeerde kilometerstand (N.A.P.) en dat soort ongein.
Autotaalglas doet het allemaal net wat beter.
Bij alle partijen (behalve de dealer) mag je flink zeiken om een originele ruit.

ftr: het is niet dat ik veel bumperkleef, dinlief werkt op de Maasvlakte.

- knip -

Pagina: 1 ... 102 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.