[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 82 Laatste
Acties:
  • 413.688 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sanderb schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:15:
[...]
Als er internet bestaat, bestaat er ook Ziggo GO.. is een aparte streaming dienst van Ziggo waarvoor je geen tv of internet van Ziggo hoeft te hebben.
Haal jij Ziggo Sport en Ziggo Go niet door elkaar? Of is het nieuw dat je een ZiggoGo abonnement af kunt sluiten ZONDER dat je daarvoor TV of internet via Ziggo zelf hoeft te hebben?

Wel interessant als dit het geval is verwacht ik, dus..... Linkje naar het aanbod?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:43
F1TV werkt natuurlijk ook niet met Google TV? Dan zou ik nog overwegen een nieuwe Chromecast te kopen. Alles om maar niet Ziggo te hoeven kijken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Ligone schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:02:
[...]

In zeeland bestaat er geen ziggo, enkel een sportabbo van 15€ per maand bij delta. :'(
Voor Ziggo Sport Totaal GO heb je alleen internet nodig, ongeacht je internet provider.
hardware-lover schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:24:
[...]

Haal jij Ziggo Sport en Ziggo Go niet door elkaar? Of is het nieuw dat je een ZiggoGo abonnement af kunt sluiten ZONDER dat je daarvoor TV of internet via Ziggo zelf hoeft te hebben?

Wel interessant als dit het geval is verwacht ik, dus..... Linkje naar het aanbod?
Zie boven: Ziggo Sport Totaal Go https://go.ziggosporttotaal.nl/

[ Voor 44% gewijzigd door noo op 26-03-2021 22:00 . Reden: Ziggo Sport Totaal Go != Ziggo GO blijkbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ziggo Go werkt an sich wel op alleen internet (van elke provider), alleen je kan er geen los abonnement van afsluiten. Dit is een (gratis) extratje voor alle standaard ziggo abonnees.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:06
Phusebox schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:29:
F1TV werkt natuurlijk ook niet met Google TV? Dan zou ik nog overwegen een nieuwe Chromecast te kopen. Alles om maar niet Ziggo te hoeven kijken.
Hier is al eens gelinkt naar de, onofficiële, Android TV app. Google TV is volgens mij gewoon Android TV maar dan met een andere UI schil. Lijkt me dat F1TV Viewer dus ook bij de Google TV werkt, ik heb zelf een Nvidia Shield dus kan het niet bevestigen voor je.

Het is trouwens wel karig dat de app op de telefoon nog de oude API gebruikt. Je kan dus op je TV en laptop wel terugspoelen, maar op je telefoon niet. Heel irritant.

[ Voor 13% gewijzigd door Arjan90 op 26-03-2021 21:43 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Phusebox schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:29:
Je kan ernaar casten vanaf een PC of een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

noo schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:38:
[...]

Voor Ziggo GO heb je alleen internet nodig, ongeacht je internet provider.

[...]

Zie boven
Goed nieuws. En hoe sluit je het abonnement voor alleen ZiggoGo af, zonder dat je TV en/of internet van Ziggo hebt?

Edit: ow, je linkt toch maar even naar Ziggo Sport. Dat is geen ZiggoGo, die Go staat enkel in de link om naar de website te gaan, deze doet het ook https://www.ziggosport.nl/ ;)

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 26-03-2021 21:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-09 15:26

Ligone

Moeha!

UrbanSnEAky schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:24:
[...]

Advies dat mij is gegeven om via de app een abonnement aan te gaan (in mijn geval via apple). Dit werkt goed.
Fantastisch! deze tip deed het. Android play store, betalen via google play, opnieuw inloggen op de PC en ik heb F1tv!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Arjan90 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:43:
[...]
Hier is al eens gelinkt naar de, onofficiële, Android TV app. Google TV is volgens mij gewoon Android TV maar dan met een andere UI schil. Lijkt me dat F1TV Viewer dus ook bij de Google TV werkt, ik heb zelf een Nvidia Shield dus kan het niet bevestigen voor je.

[knip]
De nieuwe CC met Google TV draait op Android TV 10, deze is ook geschikt voor de onofficiële Android TV app.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

hardware-lover schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:46:
[...]

Goed nieuws. En hoe sluit je het abonnement voor alleen ZiggoGo af, zonder dat je TV en/of internet van Ziggo hebt?

Edit: ow, je linkt toch maar even naar Ziggo Sport. Dat is geen Go ;)
Ik kan er niks aan doen dat Ziggo dit als 'go.ziggosporttotaal.n;' aanbiedt. Ik woon niet in Ziggo gebied dus de fijne nuances tussen Ziggo, Ziggo Go, Ziggo Sport Totaal GO, Ziggo Whatever ontgaan mij gelukkig volledig. Het werkt overigens uitstekend, dit was de afgelopen jaren mijn uitwijk als F1TV weer eens kapot was.

[ Voor 9% gewijzigd door noo op 26-03-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Het is trouwens wel karig dat de app op de telefoon nog de oude API gebruikt. Je kan dus op je TV en laptop wel terugspoelen, maar op je telefoon niet. Heel irritant.
Op je tv, hoe krijg je daar F1TV op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JvS schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:43:
[...]

Je kan ernaar casten vanaf een PC of een laptop.
Mja casten is altijd crap kwaliteit vind ik zelf.

Maar goed. Heb toch geen HDMI poort meer vrij dus ook omslachtig. Het was allemaal zo makkelijk, browser op de tv openen en kijken maar.

En dan gaan ze dan zoiets belachelijks doen als al die browsers niet meer ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 06:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

Dit had ik vanmiddag ook met die app op mijn android tv. af en toe 1080p50 signaal maar vaak 720p50.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:43
De echte 4k content moet dus nog komen? Ik ben namelijk niet bepaald onder de indruk van deze kwaliteit. Net even een 4k video van YouTube geprobeerd en dat komt bij mij in ieder geval niet in de buurt.

[ Voor 47% gewijzigd door NotSoSteady op 26-03-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Phusebox schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:02:
[...]

Eh, dat is echt onzin. Dat is gewoon de bronkwaliteit van de stream die rechtstreeks door de chromecast wordt afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:35
[...]

Wij hebben voor buiten op het terras een Philips TV met Android TV hierop en daar heb ik de F1TV app direct op geïnstalleerd en dat werkt perfect.

De Apple TV app is uiteraard qua UI wel vele malen mooier.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Phusebox schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:02:
[...]

Maar goed. Heb toch geen HDMI poort meer vrij dus ook omslachtig. Het was allemaal zo makkelijk, browser op de tv openen en kijken maar.

En dan gaan ze dan zoiets belachelijks doen als al die browsers niet meer ondersteunen.
Als je ‘casten’ crap kwaliteit vind, waarom overweeg je dan een chromecast?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

YakuzA schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:32:
[...]

Omdat Phusebox... Die geef je advies en die komt dan met een reden waarom dat niet ok is...

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 26-03-2021 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
NotSoSteady schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:16:
De echte 4k content moet dus nog komen? Ik ben namelijk niet bepaald onder de indruk van deze kwaliteit. Net even een 4k video van YouTube geprobeerd en dat komt bij mij in ieder geval niet in de buurt.

[YouTube: F1 2019 TV Coverage - Bahrain - 2160p 4K 50fps (29.0 Mb/s bit rate) Footage (Channel 4 Commentary)]
Zelfde bitrate als Ziggo dus kwaliteit is hetzelfde. ;)

/edit; Oke 9Mbit hoger bij de YouTube video..

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 26-03-2021 22:35 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Omdat ik op dit moment geen andere manier meer heb om F1TV te kunnen kijken aangezien ze al mijn mogelijkheden hebben geblokkeerd nu.

Buiten op mijn telefoon kijken dan, en dat zal het dan wel ook worden want Ziggo weiger ik te kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 26-03-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Rivanov schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:34:
[...]

Zelfde bitrate als Ziggo dus kwaliteit is hetzelfde. ;)

/edit; Oke 9Mbit hoger bij de YouTube video..
Blijkbaar moet je een 4k-logo zien, die zie ik niet (Next gereset). Dus daar zal het wel aan liggen. Heb de vrije trainingen ook niet live gekeken, hopelijk heeft het daar mee te maken. Het verschil tussen de video die ik deelde en de kwaliteit van Ziggo is namelijk gigantisch. Zie je dat 4k-logo continu of alleen bij de start?

[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 26-03-2021 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Hij overweegt een Chromecast met Google TV, da's wat anders dan een "gewone" Chromecast.

@Phusebox, Android TV of Google TV stick/kastje aan je TV en dan (gaan we weer), deze app gebruiken; https://play.google.com/s...nardoxh.f1&hl=en_US&gl=US

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hardware-lover schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:47:
[...]

Hij overweegt een Chromecast met Google TV, da's wat anders dan een "gewone" Chromecast.

@Phusebox, Android TV of Google TV stick/kastje aan je TV en dan (gaan we weer), deze app gebruiken; https://play.google.com/s...nardoxh.f1&hl=en_US&gl=US
Mja ga maar eens kijken naar de goedkoopste stick die dit kan want gebruik het verder toch nergens voor.

En dan een poort vrijmaken op mijn tv. De P5 wordt toch niet gebruikt dus die kan er wel af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Phusebox schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:51:
[...]
Mja ga maar eens kijken naar de goedkoopste stick die dit kan want gebruik het verder toch nergens voor.

En dan een poort vrijmaken op mijn tv. De P5 wordt toch niet gebruikt dus die kan er wel af :)
Verwacht geen hoogstaande prestaties, maar deze zou al geschikt zijn; pricewatch: Xiaomi Mi TV Stick 8GB

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
NotSoSteady schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:39:
[...]

Blijkbaar moet je een 4k-logo zien, die zie ik niet (Next gereset). Dus daar zal het wel aan liggen. Heb de vrije trainingen ook niet live gekeken, hopelijk heeft het daar mee te maken. Het verschil tussen de video die ik deelde en de kwaliteit van Ziggo is namelijk gigantisch. Zie je dat 4k-logo continu of alleen bij de start?
Logo zie je tijdens de hele sessie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3FRm0op.jpg

Waarschijnlijk heb je jouw HDMI setting verkeerd staan in de Next. Deze moet op 4K / Automatisch staan en niet op 1080. Als deze op 1080 staat dan denkt de Next dat je geen 4K TV hebt en zend hij het normale HD kanaal uit.

Op de Ziggo Community loopt er een topic over waar dit probleem onder de aandacht wordt gebracht.

https://community.ziggo.n...melding/m-p/748748#M46496

Dus check je setting even en zorg dat het op 4K / Automatisch staat. Kijk vervolgens via Replay TV de FP1 of FP2 terug en be amazed. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 26-03-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Rivanov schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:57:
[...]

Logo zie je tijdens de hele sessie.

[Afbeelding]

Waarschijnlijk heb je jouw HDMI setting verkeerd staan in de Next. Deze moet op 4K / Automatisch staan en niet op 1080. Als deze op 1080 staat dan denkt de Next dat je geen 4K TV hebt en zend hij het normale HD kanaal uit.

Op de Ziggo Community loopt er een topic over waar dit probleem onder de aandacht wordt gebracht.

Dus check je setting even en zorg dat het op 4K / Automatisch staat. Kijk vervolgens via Replay TV de FP1 of FP2 terug en be amazed. ;)
Ah, die zie ik inderdaad niet. Ik heb zowel 4k als automatisch geprobeerd met Replay, in beide gevallen geen succes. Bedankt voor de info in ieder geval. Ga er straks mee aan de slag, eerst even F1 Cafe afkijken.

Edit: ik weet niet wat er is gebeurd, maar het werkt inmiddels. Ziet er goed uit. :9~

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 26-03-2021 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Nog ter info mbt de Next mediabox.

- Stel je de mediabox in op een resolutie van 1080i/p? Dan verzorgt jouw 4K televisie de upscaling naar 4K.
- Stel je de mediabox in op 4K dan verzorgt de box de upscaling

Hij moet dus op 4K staan om Kanaal 14 ook in 4K kwaliteit te bekijken.

Overigens heeft Ziggo al geruim een week het kanaal 14 omgezet naar UHD waarbij ze dus HD content upscalen naar UHD. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:24
Mogguh, ik heb sinds dit jaar geen vaste TV meer en heb dus gekozen voor een F1 TV Pro abonnement. Nu had ik met de pre-season tests al veel last van stotteren maar gister helaas weer aan het eind van VT2.

Specs :
Windows 10 (up to date)
Chrome Browser

Meer mensen met dit probleem? Telefoon stream op Android OS leek geen problemen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:09

vliegnerd

Nintendo fan.

Vorig jaar gebruikte ik bijna altijd Edge vanwege problemen met Chrome. Dus idd herkenbaar.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
vliegnerd schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 06:19:
Vorig jaar gebruikte ik bijna altijd Edge vanwege problemen met Chrome. Dus idd herkenbaar.
Dus Edge is de oplossing? Top man, ga ik dat zeker proberen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

ak0nnmgn schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 06:00:
Mogguh, ik heb sinds dit jaar geen vaste TV meer en heb dus gekozen voor een F1 TV Pro abonnement. Nu had ik met de pre-season tests al veel last van stotteren maar gister helaas weer aan het eind van VT2.

Specs :
Windows 10 (up to date)
Chrome Browser

Meer mensen met dit probleem? Telefoon stream op Android OS leek geen problemen te hebben.
Race Control van @Spollie gebruiken. :)

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 15:29
Rivanov schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:27:
Nog ter info mbt de Next mediabox.

- Stel je de mediabox in op een resolutie van 1080i/p? Dan verzorgt jouw 4K televisie de upscaling naar 4K.
- Stel je de mediabox in op 4K dan verzorgt de box de upscaling

Hij moet dus op 4K staan om Kanaal 14 ook in 4K kwaliteit te bekijken.

Overigens heeft Ziggo al geruim een week het kanaal 14 omgezet naar UHD waarbij ze dus HD content upscalen naar UHD. ;)
Maar betekent dit dat die Ziggo 4K dus eigenlijk sowieso gewoon geupscalede 1080p is, of is ie ook ergens echt in native 4k te bekijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:27
The_Admin schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:58:
[...]

Maar betekent dit dat die Ziggo 4K dus eigenlijk sowieso gewoon geupscalede 1080p is, of is ie ook ergens echt in native 4k te bekijken?
De F1 is in 4k. De rest van het signaal wat er op kanaal 14 doorkomt is geupscalled. Daarmee voorkomen ze dat gebruikers of de settop box resolutie moet switchen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

@ak0nnmgn Alleen dan niet de link, maar gewoon uit de Microsoft Store downloaden.
Makkelijker met updates e.d.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhZDnV-vQOjOIoXhlbxDuTO8z2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/whcou2q3R4yw9gOwyMQa1hfj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door hjs op 27-03-2021 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
hjs schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:08:
[...]

@ak0nnmgn Alleen dan niet de link, maar gewoon uit de Microsoft Store downloaden.

[Afbeelding]
Te laat, maar probeer het wel even opnieuw. Grazzie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:39
Hoe gaan jullie om met het feit dat streamen via de F1TV Pro-applicatie altijd een delay geeft t.o.v. de live televisieuitzending?

Wil graag gaan experimenteren met de 'second screen experience', maar als de informatie op de app een halve minuut achterloopt op de uitzending van Ziggo schiet dat natuurlijk niet op. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

hjs schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:08:
[...]

[Afbeelding]
Ik gebruik het al sinds de eerste versie op deze manier. #OldHabitsNeverDie

Voordeel is dat deze versie ook meld wanneer er een nieuwe release is. Plus deze versie loopt voor op die van de Microsoft Store. Gezien de release datum in de Microsoft Store is dat nog de versie met de oude API.
Spollie schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:02:
Race Control 2.0.0 is uit met ondersteuning voor de nieuwe API en dus 1080p50 streams. Is nog wel een beetje work in progress, met name het video archief is nog niet compleet. Maar het bekijken en terugkijken van live streams werkt in ieder geval prima.

https://github.com/robvdpol/RaceControl/releases/tag/2.0.0

De Microsoft store versie is ook gesubmit en in afwachting van certificering.

https://www.microsoft.com...race-control/9mwc9pj4jfww

Enjoy! Feedback is uiteraard welkom.

[ Voor 37% gewijzigd door JohanKupers op 27-03-2021 09:48 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

JohanKupers schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:40:
[...]

Gezien de release datum in de Microsoft Store is dat nog de versie met de oude API.

[...]
Valt mee toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHZAGizAzga9kNBt4Ga2ct_eMz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iSKraOIy4BgcWrl1zdDhyH55.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:53
De Microsoft Store versie is inderdaad up to date. Het submitten en certificeren van een nieuwe release is tegenwoordig binnen een dag geregeld, het was vooral de eerste release die lang duurde.

Overigens zijn beide versies identiek, dus ook bij de Microsoft Store versie krijg je een popup bij een nieuwe release, maar alleen als deze nog niet automatisch is geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Hoe doen jullie er voor zorgen dat de beelden gelijk lopen met de live timing?
Met streams wordt de vertaging ten opzichte van analoge en digitale tv groot.
Op de website van de live timing kun je geen vertraging ingeven. Is er nog een slimme manier om het wel voor elkaar te krijgen? Ik heb alleen een laptop met Windows voor de timing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:41
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:49:
[...]

Ja done, maar het ziet er misschien iets minder uit, maar nog steeds goed.
Sorry dat ik er nog even op terugkom, maar had jij bij jouw opname het 4K logo? Ik lees op het Ziggo gebruikersforum dat wanneer je een opname via de Next inplant, dit dan ook in 4K opgenomen wordt, in tegenstelling tot wanneer je de opname inplant via de Ziggo Go app, dan blijft dit HD. Bij mij waren de opnamen dus gewoon HD, zonder 4K logo

Niet dat het nou zo héél veel uitmaakt, want via ReplayTV werkt het allemaal prima, maar ben toch even benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchOwnage schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:40:
[...]

Sorry dat ik er nog even op terugkom, maar had jij bij jouw opname het 4K logo? Ik lees op het Ziggo gebruikersforum dat wanneer je een opname via de Next inplant, dit dan ook in 4K opgenomen wordt, in tegenstelling tot wanneer je de opname inplant via de Ziggo Go app, dan blijft dit HD. Bij mij waren de opnamen dus gewoon HD, zonder 4K logo

Niet dat het nou zo héél veel uitmaakt, want via ReplayTV werkt het allemaal prima, maar ben toch even benieuwd.
Yep, ik had hem direct via de Next opgenomen en idd het 4K logo.

Wat valt jou dan tegen? De onboard cam is natuurlijk wel 1080i (of p?). Natuurlijk is het een gelimiteerde 4K stream, maar ik vond het toch erg nice t.o.v wat het eerst was. Door de 4K kon je echt de details van de wagen (ook klein) goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:43:
[...]

Yep, ik had hem direct via de Next opgenomen en idd het 4K logo.

Wat valt jou dan tegen? De onboard cam is natuurlijk wel 1080i (of p?). Natuurlijk is het een gelimiteerde 4K stream, maar ik vond het toch erg nice t.o.v wat het eerst was. Door de 4K kon je echt de details van de wagen (ook klein) goed zien.
Ik had het ook direct via de Next opgenomen, maar dus géén 4K logo. Dat was bij mij dus gewoon upscaled HD beeld. Dat wilde ik even weten, vanmiddag nog eens opname plannen dan.

Live en via ReplayTV is het inderdaad super nice, heb zitten smullen van de beelden.

PS: op welke firmware zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchOwnage schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:47:
[...]

Ik had het ook direct via de Next opgenomen, maar dus géén 4K logo. Dat was bij mij dus gewoon upscaled HD beeld. Dat wilde ik even weten, vanmiddag nog eens opname plannen dan.

Live en via ReplayTV is het inderdaad super nice, heb zitten smullen van de beelden.

PS: op welke firmware zit je?
Ok apart, ik zal die van straks ook opnemen.

Ik zit op 4.29.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ok top, ik laat het ook nog even weten. Hier ook 4.29.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Spollie schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:14:
[...]

De Microsoft Store versie is inderdaad up to date. Het submitten en certificeren van een nieuwe release is tegenwoordig binnen een dag geregeld, het was vooral de eerste release die lang duurde.

Overigens zijn beide versies identiek, dus ook bij de Microsoft Store versie krijg je een popup bij een nieuwe release, maar alleen als deze nog niet automatisch is geupdate.
Duidelijk.

Edit: Gaat lekker bij de F2, audiostreams door elkaar heen en nu weer Uitzending gaat zo meteen van start. :p

OK, nu Engels commentaar, dus nergens meer aankomen
Spollie schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:30:
[...]

Werkt bij mij momenteel wel, maar als je net een stream gestart hebt kan het best even duren. Lijkt een VLC dingetje te zijn. Over het algemeen vind ik MPV beter werken, VLC is een beetje hit or miss.

Edit: je kunt ook nog proberen om om te schakelen naar DASH ipv HLS (linksonder in hoofdscherm), daarmee werkt het switchen van audio track wel.
Dit lijkt dus beter te werken, set as default :p.

[ Voor 42% gewijzigd door JohanKupers op 27-03-2021 11:36 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 22:48

KingCrash

Angry Rabbit

JohanKupers schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:57:
[...]

Duidelijk.

Edit: Gaat lekker bij de F2, audiostreams door elkaar heen en nu weer Uitzending gaat zo meteen van start. :p
F2 dus niet in 4k zie ik. Dat is jammer

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

DASH in VLC lijkt goed te werken, in MPV werkt het niet echt. Dan krijg je telkens versnellingen en herhalingen. Laten we het opstartproblemen noemen voor de nieuwe API. :)

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
The_Admin schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:58:
[...]

Nee, alle F1 content (FP, Kwali en race) is native 4K (2160p 50fps) alles daaromheen wordt op Kanaal 14 geupscaled naar 4K.

Dit doen ze al geruim een week. Dus alles ziet er sowieso al beter uit op Ziggo Sport kanaal 14.

Wanneer je twee keer op OK druk en naar beneden scrolled zie je bij kwaliteit ook 4K staan.

Enkel bij native 4K (voor nu alleen F1) zie je ook nog het 4K Ultra HD logo in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Overigens viel iedereen over het feit dat Ziggo de Formule 1 uitzend in 4K SDR ipv HDR. Logisch ook want de FOM gaat dit jaar ook pas experimenteren met HDR. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:53
JohanKupers schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:41:
DASH in VLC lijkt goed te werken, in MPV werkt het niet echt. Dan krijg je telkens versnellingen en herhalingen. Laten we het opstartproblemen noemen voor de nieuwe API. :)
Misschien dat ik de vrije keuze voor stream type maar weg moet halen, en dan gewoon per player de beste setting kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Spollie schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:01:
[...]

Misschien dat ik de vrije keuze voor stream type maar weg moet halen, en dan gewoon per player de beste setting kies.
Als blijkt dat beide players het beter doen op een ander type lijkt mij dat een goede oplossing.

Alleen werkt op dit moment het switchen van audiokanalen niet in MPV/HLS en zit je standaard met Duits. :/

[ Voor 13% gewijzigd door JohanKupers op 27-03-2021 12:08 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:45

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Net even F2 een klein stukje gekeken, maar die app F1TV Player op Android TV werkt echt onwijs goed en simpel _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timoo23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 16:00
G_Dragon schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:18:
Net even F2 een klein stukje gekeken, maar die app F1TV Player op Android TV werkt echt onwijs goed en simpel _/-\o_
Same here! Ben wel benieuwd of jij de taal kan wijzigen? Ik kan nergens vinden waar ik deze zou kunnen wijzigen, en hij lijkt default op Engels te staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Timoo23 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:41:
[...]

Same here! Ben wel benieuwd of jij de taal kan wijzigen? Ik kan nergens vinden waar ik deze zou kunnen wijzigen, en hij lijkt default op Engels te staan
Dat kan gewoon zie mijn foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlXC-Jj43oG_Ay6YAAHBA4Pqtt8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DqI0L6zHXt2aTCG32Nr9DXCW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LhPtK5EMg0ECmV660EAzaP0HutA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5smLhnPcgM2jTBaHRZN4VO0s.jpg?f=fotoalbum_tile

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 16:00
Genant.. Ik dacht dat het rechter logo de microfoon van mijn tv zou activeren, maar dit is blijkbaar de audio-taal. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Timoo23 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:48:
[...]

Genant.. Ik dacht dat het rechter logo de microfoon van mijn tv zou activeren, maar dit is blijkbaar de audio-taal. Thanks! :)
Haha geeft niet, zo zie je maar dat een foutje zelfs de besten kan overkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 10:09
Hmmm AppleTV app blijft laden hier bij Fp3. Ik heb gecontroleerd via TestFlight maar hij geeft niet aan dat er een nieuwe versie is. AppleTV herstart en nogmaals gecontroleerd maar helaas. Gelukkig nog een laptop met F1TV ter beschikking en een Ziggo sport totaal als backup achter de hand voor op TV.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:42

-ET-

Phone Home

Heeft iedereen het ultra HD logo bij Ziggo? Ik heb de Next box op 4K staan ook geeft de info aan dat hij op 2160p staat. Maar het lijkt mij gewoon 1080p althans het ziet er mijn inziens niet als 4K uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
Video loopt perfect in Chrome, alleen het commentaar van Ziggo gaat hakkelen om de 5 seconden. Dit gebeurt ook op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
Wanneer ik bij race control nl audio kies doet de stream niets meer, is dit bekend of doe ik wat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:49
Dus ik heb nu F1TVpro en kan het niet kijken op mijn android televisie? Heeft ziggo zeker onderhandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 22:48

KingCrash

Angry Rabbit

-ET- schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:07:
Heeft iedereen het ultra HD logo bij Ziggo? Ik heb de Next box op 4K staan ook geeft de info aan dat hij op 2160p staat. Maar het lijkt mij gewoon 1080p althans het ziet er mijn inziens niet als 4K uit.
Wel op 4k (next) geen logo. Gisteren wel... Raar
Beeld lijkt ook gewoon 1080p

--edit--
Next herstart, en nu wel logo in beeld

[ Voor 6% gewijzigd door KingCrash op 27-03-2021 13:15 ]

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

KingCrash schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:12:
[...]

Wel op 4k (next) geen logo. Gisteren wel... Raar
Beeld lijkt ook gewoon 1080p
Oke dan ligt het niet aan mij. Gisteren overigens ook geen logo gehad. Ik zat nog wel op de 4.29 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virnana
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 18:11
Gisteren ook geen 4k Logo. Stroom eraf en erop en hup 4k beeld.
Vandaag precies zo, het is toch niet de bedoeling dat je de next telkens van stroom moet halen om F1 in de hoogste kwaliteit beeld te kunnen bekijken.

Ook de beste aap mist wel eens een tak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

ak0nnmgn schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:10:
Wanneer ik bij race control nl audio kies doet de stream niets meer, is dit bekend of doe ik wat fout?
Bij gebruik van mpv gaat dat inderdaad mis, bij de interne player lijkt het wel te werken.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Snap niet dat jullie allemaal zo’n problemen hebben met het 4K signaal. Ik heb gewoon iedere F1 sessie automatisch het 4K Ultra HD logo in beeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 27-03-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
JohanKupers schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:17:
[...]

Bij gebruik van mpv gaat dat inderdaad mis, bij de interne player lijkt het wel te werken.
Hier ook niet in VLC en de interne player. Als ik de taal aanpas gaat de player stil (geen pauze) en start deze niet meer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

virnana schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:16:
Gisteren ook geen 4k Logo. Stroom eraf en erop en hup 4k beeld.
Vandaag precies zo, het is toch niet de bedoeling dat je de next telkens van stroom moet halen om F1 in de hoogste kwaliteit beeld te kunnen bekijken.
na reboot van de Next nu wel ultrahd logo maar dan weer alleen op kanaal 14. Kanaal 401 (ik heb het volledige Ziggo sport pakket) heb ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

ak0nnmgn schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:20:
[...]

Hier ook niet in VLC en de interne player. Als ik de taal aanpas gaat de player stil (geen pauze) en start deze niet meer door.
Bij de interne speler/VLC moet je de stream instellen op DASH (linksonder in het scherm van Race Control). Voor MPV moet je daar weer HLS instellen, maar dan werkt het switchen van audio niet.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
-ET- schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:23:
[...]
na reboot van de Next nu wel ultrahd logo maar dan weer alleen op kanaal 14. Kanaal 401 (ik heb het volledige Ziggo sport pakket) heb ik het niet.
Dat klopt. Enkel kanaal 14 is 4K.
Beetje inlezen vooraf ipv verontwaardigd reageren hier. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 27-03-2021 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
JohanKupers schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:24:
[...]

Bij de interne speler/VLC moet je de stream instellen op DASH (linksonder in het scherm van Race Control). Voor MPV moet je daar weer HLS instellen, maar dan werkt het switchen van audio niet.
Held! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Rivanov schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:26:
[...]

Dat klopt. Enkel kanaal 14 is 4K.
Beetje inlezen vooraf ipv verontwaardigd reageren hier. ;)
Ik had voor de reboot ook geen Ultra HD op kanaal 14. Dus vandaar mijn reactie of meer mensen dat hadden. En dat blijkt. Blijft ook beetje vreemd van Ziggo dat ze het select kanaal bij het betaal pakket ook niet omzetten naar Ultra HD. Maar het is gelukt dank voor alle vlotte reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
-ET- schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:31:
[...]

Ik had voor de reboot ook geen Ultra HD op kanaal 14. Dus vandaar mijn reactie of meer mensen dat hadden. En dat blijkt. Blijft ook beetje vreemd van Ziggo dat ze het select kanaal bij het betaal pakket ook niet omzetten naar Ultra HD. Maar het is gelukt dank voor alle vlotte reacties.
Het Select kanaal wordt ook geleverd aan de andere providers zoals KPN etc waar die klanten een abonnement kunnen nemen op Ziggo Sport Totaal. Kanaal 14 is enkel voor Ziggo abonnees en ze willen het 4K kanaal exclusief houden voor Ziggo klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

GAEvakYD schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:59:
Hmmm AppleTV app blijft laden hier bij Fp3. Ik heb gecontroleerd via TestFlight maar hij geeft niet aan dat er een nieuwe versie is. AppleTV herstart en nogmaals gecontroleerd maar helaas. Gelukkig nog een laptop met F1TV ter beschikking en een Ziggo sport totaal als backup achter de hand voor op TV.
Zwart scherm met zo'n wit draaiend streepje? Had ik vanochtend met de F2 sprint race ook, na een minuut of 5 werkte de stream wel. F1 practice 3 werkt hier al vanaf de start uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Opgenomen sessies nog steeds niet in 4K.

Maar geen nood, ReplayTV is nice, very nice _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 10:32
jostefa schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:11:
Dus ik heb nu F1TVpro en kan het niet kijken op mijn android televisie? Heeft ziggo zeker onderhandeld?
Misschien even in dit topic zoeken?

De laatste weken gaat het over niks anders dan third party apps, waaronder voor AndroidTV. Daarnaast kun je sinds dit seizoen vanaf een PC (met Chrome) ook casten, en AndroidTV heeft Chromecast ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik moet zeggen dat ik het verschil tussen 4k en 1080p eigenlijk niet kan zien. Ik heb een aantal keer zitten switchen tussen het Select-kanaal (niet 4k als ik het goed begrijp) en kanaal 14 en ook van dichtbij proberen verschil te zien, maar ik zie het eigenlijk gewoon niet.

Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
RoD schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:39:
Ik moet zeggen dat ik het verschil tussen 4k en 1080p eigenlijk niet kan zien. Ik heb een aantal keer zitten switchen tussen het Select-kanaal (niet 4k als ik het goed begrijp) en kanaal 14 en ook van dichtbij proberen verschil te zien, maar ik zie het eigenlijk gewoon niet.

Ben ik de enige?
Komt ook deels omdat het in SDR is opgenomen. 99% van de 4K content die je normaal bekijkt (streamingdiensten etc.) zijn altijd 4K HDR/Dolby Vision. Dat maakt gewoon een véél groter visueel verschil dan enkel de 2160p resolutie.

Maar het verschil is echt duidelijk aanwezig. En ik zit op 2.5m van m'n 65" CX OLED.

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 27-03-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Haha deze discussie voerde ik jaaaren geleden al toen de Tour de France voor het eerst in HD bij de NOS kwam, ipv SD. Ook toen zagen mensen weinig verschil.

Ontopic: voor mij is het verschil overduidelijk. Geen dag en nacht, maar aanzienlijk. Dat zal nog groter worden als later dit jaar HDR toegevoegd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertrooper
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-12-2022
RobertMe schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:39:
[...]

Misschien even in dit topic zoeken?

De laatste weken gaat het over niks anders dan third party apps, waaronder voor AndroidTV. Daarnaast kun je sinds dit seizoen vanaf een PC (met Chrome) ook casten, en AndroidTV heeft Chromecast ingebakken.
Kan ook vanaf je mobiel. Even de website in chrome open, desktop site aanvinken en je kunt casten met je mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Spollie Als ik Race Control gebruik met MPV en m'n layout met 4 streams open houden ze meestal tussen de 20-25 seconden cache aan als ze eenmaal allemaal draaien.

Om ze dan een beetje te synchroniseren en minder ver achter te lopen op de rest van Nederland versleep ik de progress bar helemaal naar rechts zodat hij op 00:00 staat en na een tijdje ongeveer 10 seconden cache gaat aanhouden.

Weet jij of er ook een toetsenbord of muis combinatie is om die actie uit te voeren? Als ik scroll met de muis gaat de progress bar ook naar het einde, maar hij stopt vervolgens ook met verder streamen helaas.

(of een methode om ze überhaupt te laten starten met minder vertraging for that matter).

[ Voor 7% gewijzigd door Tralapo op 27-03-2021 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Rivanov schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:48:
[...]

Komt ook deels omdat het in SDR is opgenomen. 99% van de 4K content die je normaal bekijkt (streamingdiensten etc.) zijn altijd 4K HDR/Dolby Vision. Dat maakt gewoon een véél groter visueel verschil dan enkel de 2160p resolutie.

Maar het verschil is echt duidelijk aanwezig. En ik zit op 2.5m van m'n 65" CX OLED.
Tips waaraan ik het verschil kan merken? Wil toch nog even m'n best doen om een verschil op te sporen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RoD schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:39:

Ben ik de enige?
Met alle respect. Ik weet dat het aangeboden Ziggo 4k signaal niet zo is zoals het zou kunnen zijn (max zou het zo'n 28Mbit kunnen zijn, Ziggo zit op ~20Mbit), maar het verschil tussen die 2 kanalen is toch wel overduidelijk. De opschriften op de auto maken dat verschil extra duidelijk. Mogelijk heeft dat ook wat met de rest van je apparatuur te maken misschien, ik zeg maar eens wat.

Geen idee of je de enige bent.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
RoD schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:54:
[...]

Tips waaraan ik het verschil kan merken? Wil toch nog even m'n best doen om een verschil op te sporen :P
Gewoon, algemene scherpte. Het is natuurlijk ook per persoon verschillend wat iemand als "groot verschil" opmerkt. Hoe verwend ben je etc. Wat is je verwachting.

Ik persoonlijk zie in ieder geval duidelijk verschil tussen kanaal 401 (Ziggo Sport Select in 1080p) en Kanaal 14 (Ziggo Sport in 4K)

En wat voor TV heb je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ook de graphics(namen, tijden enz.) zijn duidelijk een klap scherper in 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Rivanov schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:57:
[...]

Gewoon, algemene scherpte. Het is natuurlijk ook per persoon verschillend wat iemand als "groot verschil" opmerkt. Hoe verwend ben je etc. Wat is je verwachting.

Ik persoonlijk zie in ieder geval duidelijk verschil tussen kanaal 401 (Ziggo Sport Select in 1080p) en Kanaal 14 (Ziggo Sport in 4K)

En wat voor TV heb je? ;)
Ik heb deze: pricewatch: Samsung UE65HU7500L Zwart

Niet de jongste meer, maar Netflix ziet er in 4k beduidend beter uit ten opzichte van niet-4k-Netflix. Daarom had ik wel verwacht verschil te kunnen opmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
RoD schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:59:
[...]

Niet de jongste meer, maar Netflix ziet er in 4k beduidend beter uit ten opzichte van niet-4k-Netflix. Daarom had ik wel verwacht verschil te kunnen opmerken.
Tsja, ik kan enkel door mijn eigen ogen kijken en niet door die van jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RoD schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:59:
[...]

Dat geldt ook voor mij, zeker niet de jongste meer 😉

Het verschil bij Netflix is geen goed vergelijk, de bittates van 4k ligt daar zowat een factor 4 hoger dan van hun HD beeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ok, ik heb nog eens van een stuk dichterbij zitten kijken, en nu zie ik het verschil wel. Het is inderdaad algeheel scherper beeld. Het valt alleen op de 3-4 meter dat ik van mijn tv zit niet op, behalve bij de overzichtsshots van veraf.

Als ik gewoon de race/auto's volg, dan valt het me eigenlijk niet echt op. Wel lijkt het beeld soepeler ofzo, dat zou dan door de extra scherpte kunnen komen.

Het lijkt dus dat ik er dichter op moet zitten om baat te hebben bij 4k, maar dat wordt dan wel té dichtbij. Meerwaarde is dus in mijn, hele specifieke, situatie, beperkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:24
Echt een verademing de onofficiële AppleTV app met F1TV. Superscherp beeld, 30 seconden vertraging ook prima en Engels commentaar, eindelijk van die Kamphues af :+

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
robbinonline schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:09:
Echt een verademing de onofficiële AppleTV app met F1TV. Superscherp beeld, 30 seconden vertraging ook prima en Engels commentaar, eindelijk van die Kamphues af :+
Maar Kamphues geeft geen commentaar? Olav Mol en Rick Winkelman ... :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 13:04
robbinonline schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:09:
Welke app is dat? Ik ben ontzettend aan het piemelen om het op mn tv te krijgen atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:49
Nieknikey schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:29:
[...]

Welke app is dat? Ik ben ontzettend aan het piemelen om het op mn tv te krijgen atm
Laptop met chrome streamen naar android tv is hoe ik het nu doe. Irritant dat het niet vanaf je telefoon kan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Nieknikey schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:29:
[...]

https://github.com/NoahFetz/F1AppleTV
Installeren via TestFlight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 10:09
noo schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:34:
[...]

Zwart scherm met zo'n wit draaiend streepje? Had ik vanochtend met de F2 sprint race ook, na een minuut of 5 werkte de stream wel. F1 practice 3 werkt hier al vanaf de start uitstekend.
Klopt. Ik had het geduld niet voor 5 minuten wachten.

Net nog een keer geprobeerd met de replay van fp3. Eerst een minuut laden daarna blijft hij hangen op zwart beeld. Enkel alleen bij de Fp3 replay. De replays van gisteren doen het perfect maar ook de F2 sprint race. Vaaaaag

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
RoD schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:06:
Ok, ik heb nog eens van een stuk dichterbij zitten kijken, en nu zie ik het verschil wel. Het is inderdaad algeheel scherper beeld. Het valt alleen op de 3-4 meter dat ik van mijn tv zit niet op, behalve bij de overzichtsshots van veraf.

Als ik gewoon de race/auto's volg, dan valt het me eigenlijk niet echt op. Wel lijkt het beeld soepeler ofzo, dat zou dan door de extra scherpte kunnen komen.

Het lijkt dus dat ik er dichter op moet zitten om baat te hebben bij 4k, maar dat wordt dan wel té dichtbij. Meerwaarde is dus in mijn, hele specifieke, situatie, beperkt :)
Dat is algemeen bekend. ;)
Kijkafstand is cruciaal om 4K goed waar te nemen. Je moet er gewoon dichter op zitten wil je verschil waarnemen. Ik zit op 2,5m afstand van m’n 65” en dat is de sweetspot. :)

Daarom heeft HDR ook een grotere meerwaarde dan enkel 4K resolutie omdat je dat van verderaf kunt waarnemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 27-03-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Op welke zender zend Ziggo de F1 in 4K? Gewoon 14? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
14 idd :)

[ Voor 15% gewijzigd door DutchOwnage op 27-03-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zie ook wel duidelijk verschil nu op Ziggo. Maar heb niet het idee dat die op 50 frames/s draait? Zie geen verschil in beelden.
Pagina: 1 ... 80 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Voor de F1TV gebruikers met inlogproblemen, deze directe link werkt misschien. :)
https://f1tv.formula1.com/dr/index.html