Turbo-Puppy schreef op zondag 28 april 2019 @ 19:52:
[...]
Wanneer je reeds betaald hebt voor F1tv pro, en je start een stream die niet van hun afkomstig is... hoe “illegaal” is dat dan? Ik heb immers betaald voor de content.
Ik mag een CD toch ook rippen naar LP, cassettebandje, mp3, en desnoods ponskaart voor eigen gebruik? Gewoon omdat ik betaald heb voor die content, er niets wat mij verbied dat te doen. Dus al wil ik een F1 stream starten uit Timboektoe die gebruikt maakt van rooksignalen als signaaloverdracht, dan is daar niets verkeerd aan. Jou post heeft alleen betrekking op de aanbieder van de stream, niet de eindgebruiker.
Denk je dat ik blij was met hoe F1TV functioneerde? Ik heb toch ook flink wat gemist of?

Dat is alleen het punt niet. Ik heb in principe een behoorlijke vrijheid om dit forum op orde te houden naar eigen inzicht, uiteraard in overleg met mijn collega moderators. Daarboven staat nog de laag van admins en daarboven de community manager,
Ginz dus. Daar heb ik uiteindelijk verantwoording aan af te kunnen leggen over elke actie die ik doe als moderator.
Er zijn alleen een paar duidelijke rode lijnen waar ik helemaal niks over te zeggen heb, noch wat over te zeggen wil willen hebben. Dat zijn de rode lijnen van
Het algemeen beleid. Voor mij als moderator hier is
Het algemeen beleid #verbodencopyright met gemak een van de belangrijkste, maar ook meest zwart/witte. Tweakers.net is geen plaats waar het delen van copyright materiaal in welke vorm dan ook toegestaan zal worden. Ik kan echt wel begrijpen dat als F1TV je laat stikken je op zoek zal gaan naar een alternatief. Die zijn ook zo te vinden. We gaan dat hier alleen niet bespreken hoe je dat moet doen. Dat is de boodschap. De reden voor die boodschap lijkt me ook duidelijk, namelijk:
Wat denk je dat er gebeurd als ik streams delen maar laat toestaan hier? Nou, ik kan je verklappen dat ik dan snel geen moderator meer zal zijn. Misschien eindigt het zelfs in een ban voor mij. Dat is het verder wel voor mij. Best waardeloos, maar ik overleef het ook nog wel. De site krijgt ondertussen behoorlijke juridische problemen waarmee je iedereen dupeert. Dat gaan we dus niet doen en dat lijkt me toch duidelijk.
[
Voor 8% gewijzigd door
DaniëlWW2 op 28-04-2019 20:08
]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.