Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Nee uiteraard niet. Ik betaal daar geloof ik 15 euro per maand voor. Helaas heb ik geen keuze om voor Ziggo te kiezen als leverancier hier in Schiedam. Dus ik moet wel. Het voelt wel een beetje oneerlijk. dat ik er 180 euro aan kwijt ben, en een ziggo gebruiker 5km verderop deze kosten niet heeft. Maar goed, zo werkt het nu eenmaal
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik zou het niet fijn vinden dat als ik een GP wil kijken, ik voetbal te zien ga krijgen....
Ik kijk via KPN vandaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Arjantje72 op 25-11-2015 18:49 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik weet niet of je wel of geen glasvezel afneemt van Caiway, maar indien wel, dan mag je echt blij zijn met Caiway ipv Ziggo. Daarnaast is Caiway ook een stuk goedkoper, dus dat prijsverschil kun je aardig verrekenen.RoyK schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:52:
[...]
Nee uiteraard niet. Ik betaal daar geloof ik 15 euro per maand voor. Helaas heb ik geen keuze om voor Ziggo te kiezen als leverancier hier in Schiedam. Dus ik moet wel. Het voelt wel een beetje oneerlijk. dat ik er 180 euro aan kwijt ben, en een ziggo gebruiker 5km verderop deze kosten niet heeft. Maar goed, zo werkt het nu eenmaal
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Stom van mij, ik had dit een paar weken eerder moten doen. Nu 1 maand opzeg termijn tot 30 december haha
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hier is [F1] - Seizoen 2015: waar te kijken? voor.
[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 17-12-2015 11:04 ]
Bron: RedditBBC to pull out of F1 coverage
From Broadcast Magazine:
The BBC is to back out of its Formula 1 coverage three years early, with ITV poised to pick up free-to-air rights from next season.
Broadcast understands ITV is ready to swoop for the motorsport in a deal that will allow the commercial broadcaster to follow Lewis Hamilton’s title defence from the first race in Australia on 20 March 2016.
Like the BBC, ITV will broadcast a selection of races live, while others will be covered via highlights. Sky Sports’ coverage is unlikely to be impacted by the change.
The commercial PSB is ready to step in after the BBC decided to walk away early from its seven-year deal, which was due to run until 2018, as it battles to cut costs.
Sources have indicated that the BBC could save up to £60m per season - or around £180m in total - as a result of its U-turn, but will have to pay F1 rights-holder Bernie Ecclestone a termination fee, which could run to tens of millions of pounds.
The decision marks the end of a six-year relationship between the BBC and F1. It returned to the sport in 2009 when ITV backed out midway through its contract after it was unable to justify airing both F1 and Champions League football. Then in 2012, the BBC agreed a deal to share its coverage with Sky, saving it an estimated £50m.
The corporation has now decided that it can no longer afford the sport, following its decision to take £35m out of its budget as part of measures taken to close the £150m funding gap created by the so-called iPlayer loophole.
“The BBC is slashing costs,” said one source with knowledge of the deal. “Now it has started talking about cutting channels it is difficult for it to justify spending so much on sports rights and production.”
Earlier this year the BBC walked away from its live coverage of The Open golf championship 12-months early, citing financial constraints. The move allowed Sky Sports to start its scheduled coverage of the tournament one year earlier than anticipated.
At the time, a Sky insider suggested BBC Sport’s focus was firmly on the Olympics 2016.
Securing the sport could provide a shot-in-the-arm for ITV, which is trying to lure male viewers following its loss of Champions League football to BT Sport from this season.
June’s Canadian Grand Prix, which was won by Mercedes driver Hamilton was watched by a season-high crowd of 4.7m (24.6%), with a peak of 5.6m (28.6%). Almost two-thirds (61.4%) of the audience was male.
The BBC and ITV declined to comment.
Op Ziggo Sport : 20-12 om 10.30uTallguy schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:52:
Is er trouwens al een datum bekend waarop Ziggo/Sport1 het Jaaroverzicht F1 2015 uitzend? Ik kom het niet tegen in dit topic en Sport1
Op Ziggo Sport Select : 22-12 om 19.30u
Crap...SqueakyClean schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:57:
Geen goed nieuws:
Volgens mij wordt het tijd dat de FIA zelf zonder tussenkomst een topkwaliteit stream gaat aanbieden.
standaard pay per view/race, met aanvullend tegen extra betaling extra camera's...
(Als Sky het dan voor elkaar krijgt een audiostream tegen klein bedragje aan te bieden weet ik het wel. )
Prima dat we in NL via Sport1 kunnen kijken natuurlijk, maar persoonlijk vind ik het commentaar van de Britten een stuk prettiger. Natuurlijk ook niet eerlijk in de vergelijking aangezien Mol het ook maar in zijn eentje met beperkte middelen moet doen..maar toch.
Zonder kijkers overleeft de sport het simpelweg niet. Tijd dat ze dat zelf gaan inzien. Zonder mogelijkheid om te kijken gaat het snel achteruit. Als zelfs autosportminnende Britten gedwongen worden dure abo's af te sluiten..
Ik ben best bereid te betalen voor F1, maar niet teveel door de combinatie met een pakket van sporten die me niet boeien (en dat zijn er maar weinig..en zeker geen voetbal)
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Nadeel is dat het niet in het pakket van Ziggo zit.MegaTronics schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 08:02:
Nadeel van ITV is dat die reclames tijdens de race laat zien.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Vrij te ontvangen op de Astra 2 satellietMrSleeves schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 08:23:
[...]
Nadeel is dat het niet in het pakket van Ziggo zit.
Pfffff, kutzooi. BBC was één van de beste en goed te ontvangen in mijn beleving. SKY kan ik wel ontvangen via mijn HTPC, maar dat is allemaal veel omslachtiger ivm m'n HT.
Daar heb je dan weer Ziggo Sport die toch al praktisch alles gratis uitzendt.MrSleeves schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 08:23:
[...]
Nadeel is dat het niet in het pakket van Ziggo zit.
Lijkt me interessant om te weten wat die twee gaan doen? gaan ze (mee?) naar ITV?MrSleeves schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:49:
Is ook zo, maar vond Ben Edwards en DC wel prettig om naar te luisteren.
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Heb je geen Ziggo?Arfman schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:00:
Mooi K dat de BBC stopt. Ik was juist van plan om de ene race op BBC te kijken en de andere pay to watch op Sport 1. Nu zit ik weer vast aan dat dure abonnement van 15 euro per maand
Daar zullen de F1 races gratis op worden uitgezonden, begreep ik.
Helaas is Ziggo niet in heel nederland te kiezen als kabelaar.Simba schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:05:
[...]
Heb je geen Ziggo?
Ik ben bijvoorbeeld dit jaar overgegaan op Caiway, in Cogas gebied, omdat cogas Ziggo heeft ingeruild voor caiway.
Het blijft wel gratis op de duitse zender zichtbaar toch? kan die altijd nog voor beeld gekeken worden
Lijkt me niet logisch, dan zeggen veel mensen hun sport1 abbonnement op (zoals ik). Ze zullen wel een constructie bedenken waarbij de helft van de races wordt uitgezonden, zoals BBC vorig jaar.Simba schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:05:
[...]
Heb je geen Ziggo?
Ziggo en Sport1 zijn beide onderdeel van Liberty global. Als mensen hun sport1 abbonement opzeggen en in plaats daarvan een kabel abbonement afsluiten bij Ziggo is dat voordeel voor Liberty.Grimmie187 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:14:
[...]
Lijkt me niet logisch, dan zeggen veel mensen hun sport1 abbonnement op (zoals ik). Ze zullen wel een constructie bedenken waarbij de helft van de races wordt uitgezonden, zoals BBC vorig jaar.
Waarschijnlijk zijn inderdaad niet alle races live te kijken, en komt er bij Ziggo reclame tussendoor/naast wat bij Sport1 niet (of in ieder geval minder) het geval is
Nee, ik ben ook Caiway slachtoffer helaas. Ach, ik kijk het even aan, misschien ga ik het de eerste races wel met een *gasp* stream proberen, vind 15 euro voor 2 x 2 uur vermaak* per maand wel erg veel.Simba schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:05:
[...]
Heb je geen Ziggo?
*Afhankelijk van het circuit, of Mercedes een off day heeft of als Verstappen weer eens z'n ballen laat zien
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Geen oude koeien uit de sloot halen aub. Ziggo Sport gaat alle F1 uitzenden, zelfs waar mogelijk kwalificaties en trainingen.Grimmie187 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:14:
[...]
Lijkt me niet logisch, dan zeggen veel mensen hun sport1 abbonnement op (zoals ik). Ze zullen wel een constructie bedenken waarbij de helft van de races wordt uitgezonden, zoals BBC vorig jaar.
De enige uitzondering is als er iets is op exact dat moment dat belangrijker is (finale Champions league oid).
De deal zoals de BBC die sluit heeft hele andere redenen. Dat is een publieke omroep die simpelweg het budget niet meer had en dus moest snijden in het aantal wedstrijden.
[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 18-12-2015 11:05 ]
Oude koeien?.. Denk dat het een legitieme vraag is voor veel kijkers die hier niet dagelijks komen maargoed.Bosmonster schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:04:
[...]
Geen oude koeien uit de sloot halen aub. Ziggo Sport gaat alle F1 uitzenden, zelfs waar mogelijk kwalificaties en trainingen.
De enige uitzondering is als er iets is op exact dat moment dat belangrijker is (finale Champions league oid).
De deal zoals de BBC die sluit heeft hele andere redenen. Dat is een publieke omroep die simpelweg het budget niet meer had en dus moest snijden in het aantal wedstrijden.
Ik ga niet voor iedere post het hele topic terugzoeken om te controleren of het bosmonster dit al besproken heeft

Uiteindelijk is het toch een commercieel bedrijf en het lijkt me sterk dat alle races (of 90% van de races) uitgezonden gaat worden op het gratis kanaal. Mits ze overtuigd zijn dat dat een flink aantal nieuwe klanten op gaat leveren (die het verlies van de betaalzender op kan vangen).
Sport1 heeft nooit cijfers naar buiten gebracht, maar ben er toch van overtuigd dat Max ervoor gezorgd heeft dat het aantal abonnees flink is gestegen.
Nu heb ik ook een vrij grote hekel aan dhr Mol, dus wat blijft over?
Ik moet nu wel naar minder legale bronnen opzoek om nog iets mee te krijgen.
Heel erg jammer dit...
Je gaat bijna naar ome Ruud verlangen

PSN: DutchTrickle PVoutput
Erg jammer en een groot gemis voor de sport. Ze hadden kwalitatief uitstekende verslaglegging. En helemaal legaal en gratis te ontvangen. Ziggo Sport kan voor veel mensen wellicht het gat qua kijken opvangen, maar het journalistieke niveau is natuurlijk vele malen minder.
Wederom een teken dat F1, in de huidige vorm, in de huidige tijdgeest, moet veranderen. Er gaan ongetwijfeld weer minder mensen kijken.
http://bbc.in/22k9dn3
BlauweFles schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:33:
In other news. De BBC heeft haar uitzendrechten opgegeven vanwege bezuinigingen. De F1 rechten gaan naar Channel4.
Erg jammer en een groot gemis voor de sport. Ze hadden kwalitatief uitstekende verslaglegging. En helemaal legaal en gratis te ontvangen. Ziggo Sport kan voor veel mensen wellicht het gat qua kijken opvangen, maar het journalistieke niveau is natuurlijk vele malen minder.
Wederom een teken dat F1, in de huidige vorm, in de huidige tijdgeest, moet veranderen. Er gaan ongetwijfeld weer minder mensen kijken.
Señor Sjon schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:13:
[modbreak]Ik heb een heel zwik over BBC/Ziggo/ITV gemoved naar: [F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?. Voor de duidelijkheid heb ik dat topic naar ASP gehaald ipv FTM.[/]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Auw, da's zondeBlauweFles schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:33:
In other news. De BBC heeft haar uitzendrechten opgegeven vanwege bezuinigingen. De F1 rechten gaan naar Channel4.
Ben benieuwd of ze net als Sport 1 afgelopen jaar ook alles uitzenden. Ben bang van niet trouwens maar dat zie ik dan wel weer, dan neem ik weer een abonnement.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Maar vast niet legaal...nazuzed schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:39:
Channel 4 kan hier gratis bekeken worden...
Volgens mij wel omdat het een publieke zender is. Er is wel reclame maar de races worden niet onderbroken.
Mooie tijd idd.Erwin schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:23:
Zojuist even de tuf van ZiggoSport uit mijn gezicht geveegd. Een jaaroverzicht waarbij ze enkel snaps uit races aan elkaar geplakt hebben en Olav lekker in Spanje in de hangmat hebben laten liggen. Een passend einde voor een discutabel seizoen F1 uitzendingen, waar met heel weinig moeite heel erg werd geprofiteerd van Max zijn succes.
Je gaat bijna naar ome Ruud verlangen
[afbeelding]
Vind Jan Lammers / Mike Hezemans ook interessanter dan Doornbos. Doornbos weet veel, maar is wel heel trots dat hij een F1 coureur is geweest, en laat dit minimaal 1x per uitzending merken aan Tom Coronel (of wie er dan ook zit).
Ook jammer dat Allard Kalff / Rick Winkelman niet live verslag doen vanuit de pits zoals vroeger.
2 a 3 Euro voor een race betalen gaat echt niet lukken. Een Sky Sports abonnement is al zo'n £45,- volgens mij (en NL wordt al geklaagd als je €15,- per maand moet betalen). In Nederland betaal je bijvoorbeeld €7,95 om een Eredivisie wedstrijd te kijken.Timo002 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 01:34:
Kijk vaak achteraf de uitzending van Sky. Helaas niet live in NL te streamen via Sky, maar zou er wel een euro of 2 a 3 per race voor over hebben om de stream te kijken wanneer mij uit komt. Als een soort van Netflix! Meestal in de zomer op zondag middag 14:00 wel betere dingen te doen. Maar om 20:00 een stream pakken is wel erg fijn!
Ook al zou je het achteraf willen kijken, lijkt me niet dat dat voor zo'n klein bedrag beschikbaar zou komen.
Hetzelfde hier, persoonlijk vind ik Jan Lammers de beste analist die ze op dit moment bij Ziggo Sport hebben. Hij heeft verstand van zaken en kan alles ook helder uitleggen. Doornbos heb ik niet veel mee (heb het idee dat hij zichzelf geweldig vind).kevlar01 schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:52:
[...]
Mooie tijd idd.
Vind Jan Lammers / Mike Hezemans ook interessanter dan Doornbos. Doornbos weet veel, maar is wel heel trots dat hij een F1 coureur is geweest, en laat dit minimaal 1x per uitzending merken aan Tom Coronel (of wie er dan ook zit).
Ook jammer dat Allard Kalff / Rick Winkelman niet live verslag doen vanuit de pits zoals vroeger.
Olav probeert wel uitbreiding te krijgen voor volgend seizoen in de vorm van een pit reporter of iemand tijdens en na de race interviews kan doen in "the square" (of hoe ze dat ook noemen). Hij wil liever niet iemand naast hem zitten en dat vind ik heel jammer. Naar mijn mening is F1 een sport die moeilijk alleen te verslaan is. Je moet de beelden, tijden en eventueel dingen die je voor je ziet (pitstraat) verslaan en dat is simpelweg niet doen in je eentje.
Lekker naïef. Die gratis zender is om jou als kijker te verleiden toch het uitgebreidere pakket erbij te nemen.Bosmonster schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:04:
[...]
Geen oude koeien uit de sloot halen aub. Ziggo Sport gaat alle F1 uitzenden, zelfs waar mogelijk kwalificaties en trainingen.
In 2016 zenden ze misschien alle races nog uit om mensen richting Ziggo te lokken maar daarna is die 8e finale tennis toevallig al vast gelegd voor de gratis zender maar als je F1 wilt kijken kun je voor slechts €15/maand Ziggo Sport nemen en weet je zeker dat je alle kwalificaties en races live kunt kijken zonder onderbrekingen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Lekker doemgedenk. Iets met een gegeven paard.
Als je absoluut niks wilt missen zul je inderdaad moeten betalen.
Je mag het doemdenken noemen maar de keiharde waarheid is dat Ziggo en haar moederbedrijf geen filantropische instelling zijn en het liefst willen dat jij het volledige Ziggo Sport pakket aanschaft.Bosmonster schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:39:
[...]
Lekker doemgedenk. Iets met een gegeven paard.
Als je absoluut niks wilt missen zul je inderdaad moeten betalen.
En hoe doe je dat het beste? Door je klanten lekker te maken met een gratis zender en net op het moment dat het spannend word iets er niet op uitzenden.
Laten we eens fijn afwachten wat het kanaal doet, in plaats van het nu al af te schieten op basis van allerlei "keiharde aannames".L1nt schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:37:
[...]
Je mag het doemdenken noemen maar de keiharde waarheid is dat Ziggo en haar moederbedrijf geen filantropische instelling zijn en het liefst willen dat jij het volledige Ziggo Sport pakket aanschaft.
En hoe doe je dat het beste? Door je klanten lekker te maken met een gratis zender en net op het moment dat het spannend word iets er niet op uitzenden.
(de Go-versie van ZST, dus alleen via browser/tablet/telefoon)
Sowieso benieuwd wat ze bedoelen met "Apple TV" ondersteuning. Je moet kijken in je browser via de crappy Silverlight plugin (let op, deze werkt niet in Chrome..).iChaos schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:38:
Ook hier nog even: voor wie Ziggo Sport Totaal overweegt om Formule 1 te kunnen kijken, als je nu voor 6 maanden betaalt krijg je een gratis Chromecast 2: http://go.ziggosporttotaal.nl/
Je kunt AirPlay'en met je TV, maar daar heb je geen "ondersteuning" voor nodig.. Ik heb geen ervaring met de Chromecast, maar verwacht van die "ondersteuning" dus ook niet zoveel.
[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 19-01-2016 22:36 ]
Chromecast werkt in principe door de URL van de stream te geven aan de Chromecast waarna die zelf de stream ophaalt. Komt dus geen Silverlight aan te pas, omdat de API van de Chromecast alleen stream URL's kan afhandelen. Ik verwacht dat dat dus net zo goed zal werken als de mobiele apps van Ziggo Sport ook doen (en als die in de basis hetzelfde systeem gebruikt als Horizon Go in het Ziggo-pakket, zit dat wel goed).Bosmonster schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:26:
[...]
Sowieso benieuwd wat ze bedoelen met "Apple TV" ondersteuning. Je moet kijken in je browser via de crappy Silverlight plugin (let op, deze werkt niet in Chrome..).
Je kunt AirPlay'en met je TV, maar daar heb je geen "ondersteuning" voor nodig.. Ik heb geen ervaring met de Chromecast, maar verwacht van die "ondersteuning" dus ook niet zoveel.
Betwijfel het. Het is een Silverlight encoded stream.iChaos schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:47:
[...]
Chromecast werkt in principe door de URL van de stream te geven aan de Chromecast waarna die zelf de stream ophaalt. Komt dus geen Silverlight aan te pas, omdat de API van de Chromecast alleen stream URL's kan afhandelen. Ik verwacht dat dat dus net zo goed zal werken als de mobiele apps van Ziggo Sport ook doen (en als die in de basis hetzelfde systeem gebruikt als Horizon Go in het Ziggo-pakket, zit dat wel goed).
En als het al werkt doordat de Chromecast Silverlight streams kan afspelen, kun je dan werkelijk spreken van "Chromecast ondersteuning"? Hoe komt een normale gebruiker uberhaupt aan die stream URL?
Ik denk dat ze, net als met Apple TV, bedoelen dat je je computerscherm kunt mirroren naar je TV. Maar dan is de term "ondersteuning" natuurlijk wel erg optimistisch (of misleidend).
[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 19-01-2016 22:59 ]
Voorlopig gok ik er op dat de meeste races op de open Ziggo Sport zender te zien zullen zijn.iChaos schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:38:
Ook hier nog even: voor wie Ziggo Sport Totaal overweegt om Formule 1 te kunnen kijken, als je nu voor 6 maanden betaalt krijg je een gratis Chromecast 2: http://go.ziggosporttotaal.nl/
Ik heb een schotel voor de 3 astras en hotbird, en ziggo kabel, dus al er nog een andere open zender is hoor ik het graag.
Everything is better with Bluetooth
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Voor mij wordt het waarschijnlijk RTL met illegaal geluid..
Voor die 15e per maand bij Sport1 is het enige verschil dat ik reclames moet zien.... Het commentaar van Sky is zoveel beter dan van Sport1. Ik versta prima Duits, maar die mannen hebben de uitstraling van een theezakje...zelfs al is het alleen geluid.
Ik zou zo graag zien dat ze zelf een (pay per view) alternatief bieden door niet via de rechten in bulk aan (paid) broadcasters te leveren, maar door het 1 op 1 door te zetten naar de man op de bank voor de TV.
Ik zou er geen enkele moeite mee hebben om een paar euro per race te betalen. Gewoon voor de stream die ze nu ook aan iedereen verkopen.
(Als Sky dan nog een klein abo aanbiedt voor een audio stream ben ik gelukkig. )
[ Voor 4% gewijzigd door sanderb op 03-02-2016 19:53 ]
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Ik denk dat hij het andersom bedoeld. Dat je op Sport1 juist geen reclame hebt.Pierre schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:57:
@sanderb Sport1 reclame ? Die zie ik niet hoor tijdens een race of training
Over een paar weekjes neem ik weer sport1 bij Caiway. Ik vond het prima werken. Dat Olaf soms wel eens wat mist is jammer. Hij doet het ook maar in zn uppie. Maar de kwaliteit is verder top en ze zenden iedere F1 minuut uit. Van training tot de laatste meters.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Het overzicht is volgens mij onvolledig. In België zal de Formule 1 bijvoorbeeld gratis te bekijken zijn op de Franstalige televisiezender RTBF.sanderb schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:53:
Een overzichtje van de zenders per land... let vooral op in hoe weinig plaatsen je nog gratis kan kijken..laat staan alle races. Duitsland, Spanje, Brazilië en de USA(really?...)....that's it.
Wikipedia: List of Formula One broadcasters
http://www.rtbf.be/sport/...rmule-1-reste-sur-la-rtbf
Ik bedoelde zoals hierboven al staat aangegeven dat ik op RTL wel reclames moet kijken.Pierre schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:57:
@sanderb Sport1 reclame ? Die zie ik niet hoor tijdens een race of training
Kiezen voor geen reclames zou dan dus kiezen voor sport1 zijn. Dat vind ik geen 15 euro waard.
Het commentaar van Olav heb ik niet eens zo heel veel op aan te merken. Hij doet zijn best.. Maar Sky vind ik gewoon vele malen beter/leuker om tijdens de race te horen.
Die lijst is inderdaad niet volledig. Wel zie je heel duidelijk dat het alleen in hele grote landen rendabel is om de rechten te kopen voor F1 en het gratis uit te zenden. Dat zal dan weer met reclameinkomsten te maken hebben, waarbij Duitsland een markt heeft die groot genoeg is bijvoorbeeld.JanVanHaaren schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:45:
[...]
Het overzicht is volgens mij onvolledig. In België zal de Formule 1 bijvoorbeeld gratis te bekijken zijn op de Franstalige televisiezender RTBF.
Ik denk echt dat de FIA/FOM zichzelf uit de markt geprezen heeft. Als de rechten zo duur worden dat je het eigenlijk alleen maar achter een paid zender kan kijken, heb je de kritische massa dus al bereikt om het zelf aan te gaan bieden.
Dat kon voorheen wel dus ik ga er wel vanuit.backupdevice schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:26:
Is het nu wel of niet mogelijk om volgend jaar bij sport 1 een wedstrijd te kopen?
Had voorheen ook Sport1, perfect, maar vreselijk jammer dat de MotoGP hierop niet meer te zien is, sinds dat op Eurosport komt al heel wat actie op de baan gemist door reclame... Maar ook dit is gelukkig nog zonder onderbrekingen te volgens op de RTBF, die Belgen hebben het met hun Publieke Omroep maar getroffen
JanVanHaaren schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:45:
[...]
Het overzicht is volgens mij onvolledig. In België zal de Formule 1 bijvoorbeeld gratis te bekijken zijn op de Franstalige televisiezender RTBF.
Aangezien ik de komende maanden veel in het buitenland ben tijdens de races zou dat handig zijn om terug te kijken aangezien Veronica alle races per stream aanbiedt...
NASCAR en Indycar? Damn, dat wist ik niet, maar is wel erg gaaf! Ook met US-commentaar?RoyK schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:12:
Op Sport1 heb je niet alleen de F1 races. Maar ook alle trainingen, kwalificaties, en live ook vele andere toffe races zoals Indycare, Nascar, GP2, etc. Ik merkte dat ik steeds meer ander race content aan het kijken was. Best wel leuk.
Dat maakt de keuze weer moeilijker, want ik zit nog te twijfelen wat ik ga doen voor komend seizoen. Nu de BBC is afgehaakt, ben ik sowieso bang dat de F1 ervaring voor dit jaar een stuk minder gaat worden.
Ik heb slechts 2 opties: Sport1 en RTL.
Voor beiden moet ik extra betalen.
Ik volg geen voetbal, dus Sport1 is puur voor de auto- en motorsport. Alleen heb ik echt een gruwelijke hekel aan het Nederlandse commentaar op die zender.
RTL kan ook. Kost iets minder, krijg meer kanalen erbij, maar is Duits. Opzich niet een probleem, maar ik heb liever Engels.
Dus zit ik te denken aan BBC radio 5. Schijnt erg goed commentaar te leveren.
Maar lastig is wel dat via de BBC iPlayer app het commentaar geblokt wordt, dus ik zal het moeten stromen via het web.
Iemand hier ervaring mee? Commentaar is ook welkom...
I intend to live forever. So far, so good.
Nascar en Indycar is beide met Nederlands commentaar. Ik weet alleen niet of de originele audiotrack te kiezen is via de TV.SqueakyClean schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:00:
[...]
NASCAR en Indycar? Damn, dat wist ik niet, maar is wel erg gaaf! Ook met US-commentaar?
Dat maakt de keuze weer moeilijker, want ik zit nog te twijfelen wat ik ga doen voor komend seizoen. Nu de BBC is afgehaakt, ben ik sowieso bang dat de F1 ervaring voor dit jaar een stuk minder gaat worden.
Ik volg geen voetbal, dus Sport1 is puur voor de auto- en motorsport. Alleen heb ik echt een gruwelijke hekel aan het Nederlandse commentaar op die zender.
RTL kan ook. Kost iets minder, krijg meer kanalen erbij, maar is Duits. Opzich niet een probleem, maar ik heb liever Engels.
Maar lastig is wel dat via de BBC iPlayer app het commentaar geblokt wordt, dus ik zal het moeten stromen via het web.
Ik had een Sport1 Go abonnement, maar sinds dat Ziggo de gratis zender heeft heb ik die maar opgezegd.
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Natuurlijk niet! Dat is ook mijn bedoeling niet. BBC iPlayer is niet zaligmakend en er zijn genoeg legale alternatieven voor radio op internet. Zo kan ik ook bijv. via m'n versterker luisteren naar radiostreams. Vandaar mijn vraag naar ervaringen.Señor Sjon schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:15:
Als je Radio5 niet legaal kan krijgen, dan gaan we hier natuurlijk niet bespreken hoe dat wel mogelijk is...
BBC Radio gaat wel door. Betere bron dan Wikipedia:IkWilbert schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:19:
BBC is gestopt met F1? Neem aan dat het radio verslag daarmee ook van de baan is.
Bron = BBCHowever, BBC Radio 5 live has extended its commentary rights for F1 until the 2021 season.
Orgineel commentaar is opzich wel erg fijn bij autosport. Vaak is NL 1 persoon en is orgineel een broadcast team.Joost1991 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:19:
[...]
Nascar en Indycar is beide met Nederlands commentaar. Ik weet alleen niet of de originele audiotrack te kiezen is via de TV.
Ik had een Sport1 Go abonnement, maar sinds dat Ziggo de gratis zender heeft heb ik die maar opgezegd.
Maar dat Sport1 tegenwoordig veel meer autosport uitzendt, is wel mooi.
[ Voor 15% gewijzigd door SqueakyClean op 17-02-2016 12:24 ]
Gebruik zelf al jaren deze stream van BBC - Radio 5 LIVE: http://streema.com/radios/play/99005SqueakyClean schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:00:Dus zit ik te denken aan BBC radio 5. Schijnt erg goed commentaar te leveren.
Maar lastig is wel dat via de BBC iPlayer app het commentaar geblokt wordt, dus ik zal het moeten stromen via het web. Iemand hier ervaring mee? Commentaar is ook welkom...
Dat is met Nederlands commentaar maar wel erg prettig moet ik zeggen. Ik zie hem wel als de F1 vervanger van Olaf over een poosje. Ben even zijn naam kwijt. Je kan hem dan ook live tweets sturen met vragen die hij dan behandeld tijdens de races. Want lang niet alle regels zijn even duidelijk voor ons neutrale kijkers van andere race klasses.SqueakyClean schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:00:
[...]
NASCAR en Indycar? Damn, dat wist ik niet, maar is wel erg gaaf! Ook met US-commentaar?
Ook leuk (merkte ik per ongeluk) is het golf dat veel op Sport1 is. Ik heb er helemaal niets mee maar ik heb er hele avonden mee gevuld. Wat een ontspanning!
Rick Winkelman? Doet de F1 vrije trainingen ook al.RoyK schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:10:
[...]
Dat is met Nederlands commentaar maar wel erg prettig moet ik zeggen. Ik zie hem wel als de F1 vervanger van Olaf over een poosje. Ben even zijn naam kwijt. Je kan hem dan ook live tweets sturen met vragen die hij dan behandeld tijdens de races. Want lang niet alle regels zijn even duidelijk voor ons neutrale kijkers van andere race klasses.
[knip]
Edit: Frank Weeink mag wat mij betreft meteen het stokje overnemen voor alle gemotoriseerde sporten, over een commentator met bezieling gesproken. Goede algemene informatie m.b.t. alles rondom de sport en rijders en erg betrokken bij hetgeen op de baan gebeurd. Ik genoot van zijn Moto verslaggeving.
[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 17-02-2016 14:53 ]
Testing, one, two ...
NeeXNL073 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:02:
Worden de tests op Barcelona toevallig ergens uitgezonden? Kon er niks over vinden. Ook niet in de TV Gids van Ziggo Sport Totaal.
I intend to live forever. So far, so good.
Iemand ervaring met ziggosport go? Ze hebben nu een leuke aanbieding voor 6 maanden toegang met gratis chromecast 2 voor 59.95 zie >>> http://go.ziggosporttotaal.nl/
Of loopt de online stream een paar minuten achter op de tv uitzending?
prijzig; 2wk geleden was nog half jaar voor 30euro, daarna 59. voor dat prijs vershcil kun je aardig wat chromecasts kopenjaroen89 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:12:
Even een vraagje, Hoe gaan jullie dit jaar kijken naar Formule1,
Iemand ervaring met ziggosport go? Ze hebben nu een leuke aanbieding voor 6 maanden toegang met gratis chromecast 2 voor 59.95 zie >>> http://go.ziggosporttotaal.nl/

//edit; bbc, ziggo, duitser etc. ... ik blijf toch bij SKY
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 22-02-2016 12:16 ]
Daar is een apart topic voor. Maar om je vraag te beantwoorden. Ik heb er goede ervaringen mee.jaroen89 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:12:
Even een vraagje, Hoe gaan jullie dit jaar kijken naar Formule1,
Gezien wat je er voor betaalt, vind ik het een prima dienst. Loopt sowieso niet achter.
Verder zijn de 6 f1 kanalen wel tof.
Vettel met een 1:25.206!
Kan ik me toch haast niet voorstellen. Begin januari was deze aanbieding al actief. Ik heb toen contact opgenomen tot wanneer deze actief zou zijn: ik kreeg te horen tot 29 februari. Geloof niet dat ze in de tussentijd een verlaging hebben gedaan en nu weer terug komen met een hogere prijs. Het antwoord is trouwens 1 chromecast.himlims_ schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:16:
[...]
prijzig; 2wk geleden was nog half jaar voor 30euro, daarna 59. voor dat prijs vershcil kun je aardig wat chromecasts kopen
//edit; bbc, ziggo, duitser etc. ... ik blijf toch bij SKY![]()
SKY is voor zover ik weet niet legaal te volgen in NL? En sowieso is de prijs een keer of 4 zo hoog (in UK).
wat jij wil, ik heb m vorige week afgesloten tegen die voorwaarden. nieuwe aansluiting! geen verleningRacierox schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:19:
[...]
Kan ik me toch haast niet voorstellen. Begin januari was deze aanbieding al actief. Ik heb toen contact opgenomen tot wanneer deze actief zou zijn: ik kreeg te horen tot 29 februari. Geloof niet dat ze in de tussentijd een verlaging hebben gedaan en nu weer terug komen met een hogere prijs. Het antwoord is trouwens 1 chromecast.
Is het echt zeker dat bij Ziggo Sport ook het originele Engelstalige commentaar beschikbaar is? Dat zou echt geweldig zijn.
Bij GP2 e.d. wel, bij F1 heb je dan alleen het geluid zonder commentaar.-Moondust- schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:38:
Valt het nog te verwachten dat Ziggo Sport nog met een aanbieding komt de komende weken? De enige aanbieding die ze nu hebben is € 59,95 voor een half jaar + Chromecast 2. Dat is vergeleken met het normale maandtarief van € 9,95 niet heel erg bijzonder. Ik ga de chromecast 2 ook niet gebruiken denk ik, dus dan is die aanbieding eigenlijk geen aanbieding.
Is het echt zeker dat bij Ziggo Sport ook het originele Engelstalige commentaar beschikbaar is? Dat zou echt geweldig zijn.
Is ziggo sport go inmiddels hd?himlims_ schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:22:
[...]
wat jij wil, ik heb m vorige week afgesloten tegen die voorwaarden. nieuwe aansluiting! geen verlening
[edit]
Ok, ik realiseer me nu dat dit teveel offtopic was in het vorige topic waar dit stond. Mea Culpa.
[ Voor 17% gewijzigd door Adlermann op 22-02-2016 13:20 ]
Ow da's jammer.Ik had gehoopt op Engelstalig Sky Sports commentaar.Señor Sjon schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:16:
Bij GP2 e.d. wel, bij F1 heb je dan alleen het geluid zonder commentaar.
Dat zou Olaf nooit hebben toegestaan-Moondust- schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:26:
[...]
Ow da's jammer.Ik had gehoopt op Engelstalig Sky Sports commentaar.
Testing, one, two ...
Ik heb wel gehoord dat Olaf hulp krijgt en de F1-races niet meer in zijn uppie hoeft te becommentariëren. Dus wellicht dat het allemaal wat professioneler met minder fouten wordt dit jaar.
En hier heb je gewoon altijd F1 commentaar live?U123456 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:43:
[...]
Gebruik zelf al jaren deze stream van BBC - Radio 5 LIVE: http://streema.com/radios/play/99005
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Heeft er nog iemand anders een suggestie? De prijs maakt me weinig uit zolang ik maar geen jaarabonnement moet afnemen ;-)
Ik heb geen legale manier kunnen vinden om de testen te kunnen zien.Turbo-Puppy schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:47:
Ik probeer al heel de dag ergens de training te volgen via een stream, maar werkelijk negers wordt dit uitgezonden. Bij Sky Sports F1 kan ik geen dienst afnemen omdat die weer niet streamen buiten de UK. (Geen zin om hier een VPN dienst voor af te sluiten) Wat een drama is het geworden zeg om gewoon wat trainingen te zien waar niet eens rechten op rusten!
Heeft er nog iemand anders een suggestie? De prijs maakt me weinig uit zolang ik maar geen jaarabonnement moet afnemen ;-)
[ Voor 82% gewijzigd door Señor Sjon op 22-02-2016 19:51 ]
De tests worden niet live uitgezonden, ook niet op Sky dus. Het was al lang mooi dat die gozer ons nog van wat live beelden voorzag met z'n telefoon (ook al waren de beelden niet van een erg hoge kwaliteit, beter iets dan niets).
[ Voor 32% gewijzigd door Señor Sjon op 22-02-2016 19:52 ]
Dit topic is gesloten.
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Voor de F1TV gebruikers met inlogproblemen, deze directe link werkt misschien.
https://f1tv.formula1.com/dr/index.html