@
rikkkurd Ja, afzuigkap is inderdaad luid, dat is voor nu onze nood oplossing tijdens de renovatie. Ons huis heeft inmiddels weinig kieren meer. Wel paar iets wat zwakkere plekken in de schil, maar volgens mij wel goed gelukt over het algemeen. We hebben het niet door laten meten, maar omdat de CO2 met 2 man richting de 2000 gaat, was mijn persoonlijke conclusie dat de boel redelijk dicht zit qua kieren.
Wat betreft het doel is dat op de eerste plaats CO2 minimaal onder de 1200, maar eigenlijk, als we toch bezig zijn, nog een stuk lager als dat realistisch is. Maar dit zou ik zelfs met de mechanische Ducobox al voor elkaar kunnen krijgen als ik naast de badkamer en toilet ook naar de keuken een afvoerbuis trek. In dat geval de valdorpel eruit en het raamrooster in de keuken open en de drie kiepramen in de woonkamer op ventilatiestand.
Echter, dan kom je op wat jij als laatste aanhaalt, namelijk conform. En dat is dan matig vinden wij persoonlijk (tocht). Daarom zat ik er aan te denken om in de woonkamer/keuken een stevig decentrale WTW te hangen. Dan kunnen de kiepramen dicht blijven, het raamrooster in de keuken ook (behalve bij koken). Echter, ik weet niet wat ik dan met de valdorpel aan moet. In hoeverre moet die decentrale WTW exact in balans zijn (aanvoer/afvoer)? Als dat precies komt, moet die valdorpel er dan niet in blijven? Of is het juist handig dat ik de valdorpel verwijder (en een kier onder die deur maak) en de WTW dan ook daar (weliswaar frisse) lucht aanzuigt? Of, tot slot, is de combinatie helemaal niet verstandig hoe ik hem voor ogen heb?
@
caspervc Dat klinkt inderdaad een beetje zo als onze situatie. Maar hoe kijk jij dan aan tegen wat ik hier boven als laatste aanhaal? Ben je niet bang dat die twee systemen met elkaar gaan concureren? M.a.w. dat de decentrale WTW alsnog koude lucht aantrekt vanuit de naast gelegen vertrekken (die in ons geval minder verwarmd zijn)?