• rikkkurd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-03 15:34
@Gurbe de V Ik denk dat het aanzuigen van lucht met een WTW uit andere kamers wel meevalt, het ventileren via de kier door de valdorpel zal ook minimaal effect hebben als de temperaturen in beide vertrekken gelijk zijn. dan is het vooral dat over een nacht de lucht zich beter verspreid. maar het is niet voldoende om de co2 in de andere kamer goed te houden.

Ik heb zelf een wtw met balans ventilatie die tegelijk in en uitvoert, dan heb je het verschil in luchtdruk helemaal niet

• Gurbe de V
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:45
Oké, so far so good dus als ik het goed begrijp. Om het concreet te maken heb ik het uitgetekend.

Ziet iemand bezwaren tegen het onderstaande idee. Dus een mechanische Ducobox in de niet verwarmde ruimtes en een decentrale WTW unit in de woonkamer/keuken. De WTW zou ik het liefst helemaal rechts bij de grote blauwe X positioneren (i.v.m. geluid), maar hij kan ook op de plek van de kleinere x'jes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSd-ZCH29-wwnWLtCD0rAWccQY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7aSYm5ElnlnZe6a3Xf3mbSHY.jpg?f=fotoalbum_large

Ons doel is CO2 onder de 1200 krijgen (liefst lager) en geen last van tocht door raamroosters of kiepramen op ventilatiestand. Gaan we dat realiseren met bovenstaande, of zonde van het geld en de moeite?

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:05
Gurbe de V schreef op maandag 9 maart 2026 @ 17:38:

@caspervc Dat klinkt inderdaad een beetje zo als onze situatie. Maar hoe kijk jij dan aan tegen wat ik hier boven als laatste aanhaal? Ben je niet bang dat die twee systemen met elkaar gaan concureren? M.a.w. dat de decentrale WTW alsnog koude lucht aantrekt vanuit de naast gelegen vertrekken (die in ons geval minder verwarmd zijn)?
Ik ben daar niet zo bang voor. Sterker nog: we hebben een open trap naar boven en wat extra lucht verplaatsing door het huis heen is misschien wel goed. Bovendien is de doorgang onder de deuren beperkt tov de dubbele wtw capaciteit

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste