Rveld schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:04:
[...]
1 installatiekosten € 2.800,00
1 ClimaRad 2.0 (Master) € 2.226
1 ClimaRad elektrische radiator 500-1500 (2.400 W) 1. 204
1 Climarad Ruimtethermostaat RF 199
2 ClimaRad muurdoorvoer opbouw inclusief muurrooster t.b.v. € 312
muurdikte 250-600 mm Vierkant
2 Benodigdheden t.b.v Gat boren met diamantboor 100 - 150mm € 440
DROOG
Ventileren slaapkamers
3 ClimaRad S-Fan+ (met verwarmingselement) € 3.275
1 ClimaRad S-Fan (basis) € 837
3 Climarad Ruimtethermostaat RF € 595
4 ClimaRad muurdoorvoer opbouw inclusief muurrooster t.b.v. € 624
muurdikte 250-600 mm Vierkant
4 Benodigdheden t.b.v Gat boren met diamantboor 100 - 150mm € 880,00
Zal je niet vermoeien met de mechanise box aanpassing. Prijzen bovenstaand zijn totaal prijzen als er een drie voor stat moet je delen door drie voor stukprijs
Vind ook een beetje onzinnig 6x gat boren om daar zes keer benodigheden te hebben. Snap dat spul slijt maar dan wil ik na elk gat de boor wel hebben.
Dat is wel absurd veel geld voor het boren van gaten. Voor dat geld koop je zelf het gereedschap en dan hou je nog veel geld over.
Als je zelf al een goede boormachine hebt ben je voor een paar honderd euro klaar, en heb je daarna nog een berg gereedschap
- opzetstuk stofzuiger was iets van 40 euro
- diamantboor 132mm was 71 euro
- zelfbouw cycloonunit voor de stofzuiger (een metalen vat met daarop een cycloon, dit zet je tussen je stofzuiger en datgene dat je wil afzuigen, al het stof gaat het vat in in plaats van je stofzuiger), totale kosten misschien 50 euro ofzo?
In jouw geval heb je misschien een grotere maat diamantboor nodig, die kost dan een paar tientjes extra, of wellicht heb je meerdere maten nodig. Hoe dan ook is het een stuk goedkoper dan het laten doen.
Hieronder even een copy-paste van wat ik eerder al eens in het gereedschap-topic postte:
Ik heb zelf ervaring met droog boren met deze 132mm
diamantboor van Amazon:, aanzienlijk grotere gaten dan wat jij gaat doen dus. Dat gaat prima. Regelmatig pauzeren om de boor te laten afkoelen. Niet de klopstand gebruiken
Icm een opzetstuk voor de stofzuiger (DustTool, maar Bosch heeft ook iets vergelijkbaars) kan je verdomd goed stofvrij werken kan ik je melden. Amper stof! Gebruik wel een stofzuiger die geschikt is voor bouwstof, je huis-tuin-en-keukenstofzuiger molesteer je er waarschijnlijk mee, plus dat het meest fijne stof waarschijnlijk gewoon weer de kamer ingeblazen wordt.
Hier wat foto's ter impressie.
En in een vloer:
Nu na 4 gaten geboord te hebben ziet hij er nog prima uit, en ik merkte bij gat nr 4 nog niet dat bij bot werd ofzo.