Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.744 views

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:00
Hydra schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:09:
[...]

In 2002 was de 2250 waar ik mee startte destijds een net salaris. Gecorrigeerd met 1.88% inflatie is dat nu 3.031 euro.

Dan vind ik 2300 nogal laag.
Waarom zou je een startsalaris in 2018 op deze manier willen vergelijken met een startsalaris van 16 jaar terug? Of wil je aantonen dat salarissen de laatste jaren zijn achtergebleven t.o.v de inflatie?
Voor zover ik weet zijn er weinig tot geen HBO-ers die op 3000,- beginnen?

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:08

St@m

@ Your Service

Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 09-02-2018 11:29 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• gekophetweb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
Members only:

• ElectronLion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
Tsurany schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:26:
Voor een HBO opgeleide is 3000 bruto met ~7 jaar werkervaring gewoon erg weinig, echt heel erg weinig.

[...]

Dat haal ik uit je posts waarin je zegt dat 3000 euro per maand bruto normaal is voor iemand van 30. Dat is een erg laag salaris en als je dat normaal vind zegt dat meer over jouw eigen positie dan over de markt. Je hebt een erg onrealistische kijk, die moet ergens vandaan komen.
Jij haalt er werkervaring bij om je prijs omhoog te halen. Ik ben het ermee eens dat het dan een ander verhaal wordt. 3000 euro an sich is geen laag salaris, maar kan het wel worden.

Ik heb verder helemaal niets gezegd over mijn positie en markt. Trek je eigen (snelle) conclusies ;)

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Members only:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ElectronLion schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:42:
[...]

Jij haalt er werkervaring bij om je prijs omhoog te halen. Ik ben het ermee eens dat het dan een ander verhaal wordt. 3000 euro an sich is geen laag salaris, maar kan het wel worden.

Ik heb verder helemaal niets gezegd over mijn positie en markt. Trek je eigen (snelle) conclusies ;)
Ik haal erg geen werkervaring bij, die werkervaring is er al. Ik benoem het enkel zodat duidelijk wordt wat voor onzin je verkondigt. Iemand van 30 met een HBO diploma is doorgaans op z'n 18e of 19e gaan studeren en dan op z'n 22e of 23e afgestudeerd. Dan heb je dus ~7 jaar werkervaring op je 30e.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Tsurany schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:00:
[...]

Ik haal erg geen werkervaring bij, die werkervaring is er al. Ik benoem het enkel zodat duidelijk wordt wat voor onzin je verkondigt. Iemand van 30 met een HBO diploma is doorgaans op z'n 18e of 19e gaan studeren en dan op z'n 22e of 23e afgestudeerd. Dan heb je dus ~7 jaar werkervaring op je 30e.
Members only:

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-11 00:19
Om nog even in te haken op de discussie over startsalaris. Het is natuurlijk relatief aan functie/vakgebied maar ik was blij dat ik als HBO starter (met beperkte bijbaan ervaring) voor een frontend functie kon kiezen uit 2 aanbieding van 2400 en 2600. Uit eindelijk gekozen voor de "leuke" werkgever met een lager salaris. Ik hoor mensen die starten met 2200/2300 en ik hoor verhalen over 2800.

Na een jaar de overstap gemaakt naar 2750 en nu hopelijk richting de 3000. Zeker omdat ik de ambitie heb uitgesproken mij als front-end developer te ontwikkelen naar een allround developer.
loewie1984 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:49:
[...]

Komt dat misschien omdat er onder deze twee groepen een groot aantal mensen zijn die mogelijk introvert en bescheiden zijn. Bescheidenheid is een mooie eigenschap behalve als je je zelf te kort doet.

Als je een paar keer over gestapt bent, of al eens vaker in een winkel onderhandeld hebt over iets, of van nature niet verlegen bent aangelegd.. Tja dan maak je vaker stappen dan iemand die niets durft te zeggen.

"Brutalen hebben de halve wereld"

Ik ben nu twee keer op korte tijd van baan gewisseld. Het leverde me 1025 eu meer salaris op. Bij de eerste overstap heb ik een tegenvoorstel gedaan (totaal 475 meer loon) bij de tweede overstap goed aanbod gekregen (550 meer loon) niet eens over onderhandeld.
Ja ik denk dat dat zeker een belangrijke reden is voor de "magere" salarissen. Zelf ben ik een developer moet goede sociale vaardigheden maar ook ik merk dat ik geen held ben in het onderhandelen.

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Vissert schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:10:
Ja ik denk dat dat zeker een belangrijke reden is voor de "magere" salarissen. Zelf ben ik een developer moet goede sociale vaardigheden maar ook ik merk dat ik geen held ben in het onderhandelen.
Members only:

• ElectronLion
Tsurany schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:00:
Werkervaring is er niet automatisch. 'Dus 7 jaar werkervaring op je 30e' is een te snelle conclusie. In je voorbeeld klopt het.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
DRAFTER86 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:45:
Waarom zou je een startsalaris in 2018 op deze manier willen vergelijken met een startsalaris van 16 jaar terug?
Vraag je je echt af waarom ik corrigeer voor inflatie? Omdat als het goed is salarissen daar in meegegroeid zijn. En dat zie ik ook in mijn eigen salaris en de mensen om me heen. Als je nu 2200 verdient als starter is dat gewoon enorm laag.

[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 09-02-2018 12:52 ]

https://niels.nu

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:00
Hydra schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:52:
[...]

Vraag je je echt af waarom ik corrigeer voor inflatie? Omdat als het goed is salarissen daar in meegegroeid zijn. En dat zie ik ook in mijn eigen salaris en de mensen om me heen. Als je nu 2200 verdient als starter is dat gewoon enorm laag.
Ik vraag me af waarom je persé wil vergelijken met je eigen 16 jaar oude startsalaris. Dat dat tot een scheef beeld leidt blijkt duidelijk uit het door jou berekende bedrag, wat voor een HBO starter vrijwel nooit haalbaar zal zijn. Dat startsalarissen voor HBO ICT-ers aan de lage kant zijn, en salarissen over de gehele linie onvoldoende voor inflatie worden gecompenseerd, dat is iets waar ik wel in mee wil gaan.
Als iemand de waarde van een (starters)aanbod wil inschatten kan hij m.i het beste vergelijken met mensen in vergelijkbare posities op dit moment.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Met een baan, en een buffer van een goed jaar (of meer) kan je vrij hard de onderhandelingen instappen.
Natuurlijk wel binnen het redelijke.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hydra schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:52:
Vraag je je echt af waarom ik corrigeer voor inflatie? Omdat als het goed is salarissen daar in meegegroeid zijn.
Het is niet goed..
Ik heb even geen bron maar volgens mij zijn we er sinds 1980 nauwelijks op vooruit gegaan.

• MrDoodoo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Het is niet goed..
Ik heb even geen bron maar volgens mij zijn we er sinds 1980 nauwelijks op vooruit gegaan.
zoiets?

http://modaal-inkomen.nl/meer-cijfers/9-modaal-inkomen-vs-inflatie

de grafiek laat, grofweg, een gemiddelde inflatie van 2% zien. Dat maakt over een periode van, bijvoorbeeld, 12 jaar een verschil van 1.02^12=1.27 = 27%. Dus was een beginners salaris in 2006 zo'n 2000 euro dan zou dat nu met inflatiecorrectie 2536 euro zijn.
Ik durf dan wel te zeggen dat de beginners salarissen er netto op vooruit zijn gegaan..

[ Voor 37% gewijzigd door MrDoodoo op 09-02-2018 14:06 . Reden: berekening ]

• mike6383
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-06 10:18
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:52:
[...]

Het is niet goed..
Klopt. Met de economie gaat het wel beter, maar het geld blijft hangen bij bedrijven, niet bij 'inkomenstrekkers':

https://economie.rabobank...rland-staat-vrijwel-stil/

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 17:36
dvl-2 schreef op woensdag 1 juni 2016 @ 15:18:
Members only:
Laatst overgestapt naar een andere werkgever dus ook weer eens een update van mijn kant:

Members only:

Op het eerste gezicht geen enorme stap (al stond vorige salaris al 2j nagenoeg stil) maar door de veel lagere pensioenbijdrage en geen bijtelling meer netto toch een behoorlijk stuk meer (al moet daar wel weer een auto van betaald worden). Vooral blij met de nieuwe uitdaging.

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
JeroenFM schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:14:
Dan doe ik het blijkbaar goed want het is bij mij dichter bij 130x mijn leeftijd (bij fulltime dan, maar ik werk 32 uur dus dan is het ongeveer 103x mijn leeftijd)
Same here, ook 130x leeftijd voor full time.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:53
Bij 130 x mijn leeftijd zit ik precies goed, bij 100 keer mijn leeftijd heb ik 10 jaar voorsprong :P

discogs

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:51

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik zit op 116 x leeftijd, puur op basis van bruto maandsalaris. Als ik mn 13e maand en bonus daarin verwerk is het een stukje hoger (196 x leeftijd). Vakantiegeld krijgt iedereen dus tel ik niet mee hierin. Gaat binnenkort wel naar beneden. Ik ben namelijk over twee maanden jarig :+

[ Voor 15% gewijzigd door AllSeeyinEye op 09-02-2018 16:31 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:20
Die 'formule' was toch alleen tot 30 jaar als richtlijn? 100 voor je basisloon en 130 voor het hele package(lease etc).

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Maar ik ben nu 29,8 ;) (eind april jarig)

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:49
Faddermakker schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:52:
Die 'formule' was toch alleen tot 30 jaar als richtlijn? 100 voor je basisloon en 130 voor het hele package(lease etc).
Het is sowieso een vrij onzinnige formule. Doe het eens voor de zorg. Ik denk dat je toch hele vreemde resultaten krijgt als je gaat proberen een uniforme norm te hanteren voor verplegend personeel en artsen.
Ik zit zelf op grofweg 140 keer mijn leeftijd voor basisloon en fors meer voor de hele package. Maar ik ben dan ook 35. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:20
Kid Jansen schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:07:
Maar ik ben nu 29,8 ;) (eind april jarig)
Ik ben daardoor ook 4xleeftijd 'kwijtgeraakt' :9
Mugwump schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:23:
[...]

Het is sowieso een vrij onzinnige formule. Doe het eens voor de zorg. Ik denk dat je toch hele vreemde resultaten krijgt als je gaat proberen een uniforme norm te hanteren voor verplegend personeel en artsen.
Ik zit zelf op grofweg 140 keer mijn leeftijd voor basisloon en fors meer voor de hele package. Maar ik ben dan ook 35. :P
Als ik mij goed herinner ging dat ook alleen over de IT.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Mugwump
Faddermakker schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:41:
[...]

Ik ben daardoor ook 4xleeftijd 'kwijtgeraakt' :9

[...]

Als ik mij goed herinner ging dat ook alleen over de IT.
Ik zeg ook niet dat de norm van toepassing zou zijn op de zorg. Ik haal de zorg aan als voorbeeld omdat dat aangeeft hoe onzinnig een sectorbrede norm is. Voor een mbo beheerder gelden andere normen dan een WO data scientist bijvoorbeeld.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ElectronLion schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:47:
[...]

Werkervaring is er niet automatisch. 'Dus 7 jaar werkervaring op je 30e' is een te snelle conclusie. In je voorbeeld klopt het.
Als je daar al niet vanuit gaat is die formule natuurlijk totale kul.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO Bachelor IT System Engineering / Network Engineering
Certificaten: Heb verschillende Certificaten teveel om neer te zetten
Werkervaring: 1.5 jaar in de IT (hiervoor ben ik Offset Drukker geweest)
Werkgever: Infotheek (gedetacheerd)
Huidige functie: Hoofd Systeembeheerder / Netwerkbeheerder
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25

13/14e maand of winstuitkering: Ja
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Ja
Werkweek: 36
Pensioenregeling: Ja, volledig betaald door de baas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ja
Land: Nederland
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 15 min fiets of auto (ligt aan het weer en of ik de deur uit moet)
Maand salaris (bruto): 2500 + storingsdienst vergoeding en dat verschilt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2018 21:08 ]

• loewie1984
^^ dat vind ik wat laag eerlijk gezegd. Nu krijgen we misschien weer discussie over leeftijd vs. ervaring. Maar als je hoofd systeembeheer bent (eind verantwoordelijk / technische lead) dan vind ik het sowieso te laag.
Zeker voor iemand met een HBO opleiding.

Ik zou tussen de 2700 en 3200 schappelijk vinden.

discogs

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:23
Nou, ik zal hem ook een posten na lange tijd met interesse te hebben rondgekeken. Overigens wel benieuwd naar jullie bevindingen en meningen, feedback altijd welkom ;-)

Members only:

[ Voor 17% gewijzigd door Lucifertje op 09-02-2018 22:30 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Normaal zou ik voor accountmanagement / sales (veel) hoger verwachten qua salaris en bonus met 9 jaar ervaring, ook omdat dan het opleidingsniveau niet zo meer meetelt. Dan wordt je geacht jezelf bewezen te hebben enzo :)

Gezien de werkervaring, functie en salaris ben je echter kennelijk niet goed in je functie want je weet jezelf niet te verkopen voor meer. En heeft je werkgever dat ook in de smiezen maar jijzelf niet, maar krijg je dus wel loon naar werken. Having said that: als je wel goed was geweest had je de hele vraag niet hoeven te stellen :)

Nofi overigens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• loewie1984
Ik lees 25 jaar en 9 jaar werkervaring, #hoedan
Ben je vanaf je 16de meteen gaan werken?

Wat was je startsalaris?

discogs

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:23
loewie1984 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:06:
Ik lees 25 jaar en 9 jaar werkervaring, #hoedan
Ben je vanaf je 16de meteen gaan werken?

Wat was je startsalaris?
Klopt inderdaad, gestopt met studie en toen in een winkel gaan werken en uiteindelijk steeds stappen gemaakt naar mijn huidige functie!

Salaris toen was tegen minimumloon, staat me even niet bij maar dat zal toen vast onder de € 1.000,00 zijn geweest 😂
The Eagle schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:00:
Normaal zou ik voor accountmanagement / sales (veel) hoger verwachten qua salaris en bonus met 9 jaar ervaring, ook omdat dan het opleidingsniveau niet zo meer meetelt. Dan wordt je geacht jezelf bewezen te hebben enzo :)

Gezien de werkervaring, functie en salaris ben je echter kennelijk niet goed in je functie want je weet jezelf niet te verkopen voor meer. En heeft je werkgever dat ook in de smiezen maar jijzelf niet, maar krijg je dus wel loon naar werken. Having said that: als je wel goed was geweest had je de hele vraag niet hoeven te stellen :)

Nofi overigens :)
Haha, scherpe feedback! ;-)
Overigens is de 9 jaar niet de werkervaring met deze functie, vanuit de winkel steeds stappen kunnen maken zonder een opleiding op zak en tussendoor een MBO opleiding gedaan en NIMA Sales A!

[ Voor 4% gewijzigd door Lucifertje op 09-02-2018 22:24 ]

• The Eagle

The Eagle

Pas je post dan ff aan en maak er relevante werkervaring van. Ik ben nu 40, begon op mijn 16e bij de AH als vakkenvuller. Maakt nog niet dat ik 24 jaar ervaring heb in de IT ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• baio
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Members only:

• loewie1984
Ook hier vind ik het salaris aan de lage kant. Zeker voor de provincie / plaats waar je werkt. Het werk wat je doet en de opleiding die je hebt gehad.

Ik woon in Zuid-Limburg, 'slechts' mbo gedaan, 10 jaar werkervaring en had tot voor kort (1 jaar geleden) 3500 eu incl. leaseauto pensioen, telefoon en onkostenvergoeding. Voor een beheer/project infra functie nog wel.

Zitten die 400 eu nu in die 3250?

[ Voor 6% gewijzigd door loewie1984 op 09-02-2018 23:03 ]

discogs

• baio
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Nee, die 400 euro komt bovenop de 3.250. Met die 400 is het allemaal wel oke, alhoewel daar geen pensioen, vakantie en bonus overheen gaan. Later dit jaar zal die 400 waarschijnlijk grotendeels of helemaal komen te vervallen omdat ik dan een graag een grotere auto wil gaan rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door baio op 10-02-2018 13:43 ]

• Appli1987
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-05 07:20
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: Hbo informatica
• Werkervaring: 5

2. Wat doe je:
• Functie: applicatiebeheer
• Werkgever/branche: zorgsector
• Uren/week: 36 uur
• Reistijd**: met de auto ongeveer 15 min
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3082
• Vakantiegeld: 8.33%
• Vakantiedagen: 21
• Dertiende/veertiende maand: eindejaarsuitkering
• Mobiliteit per jaar:* eigen auto

Wat vinden jullie hiervan?

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-11 18:04
Members only:

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:12
Zit er nog iets van een degelijk pensioen bij? Het is niet slecht, maar ook zeker geen vetpot. Omgerekend naar 40u is het salaris wel aardig (zeker niet hoog), alleen daarbij 21 vakantiedagen is wel heel minimaal. Mijn inziens als b.v. het aantal vakantiedagen laag is, zou dat gecompenseerd moeten worden met een wat hoger salaris.
Echter, aangezien het niet heel schokkend is (niet schokkend slecht of goed), wordt het alweer lastig om te beoordelen of het salaris terecht/gepast is. Mocht jouw beoordeling altijd (zeer) goed zijn, dan zou ik gezien de matige secundaire voorwaarden het salaris toch wat hoger mag zijn.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Appli1987
@Moi_in_actie

Pensioen is cao technisch geregeld.. ik ken hem niet exact in detail..
Ik werk er nog niet zo heel lang.. dus nog geen beoordeling gehad.
Moi_in_actie schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:25:
[...]

Zit er nog iets van een degelijk pensioen bij? Het is niet slecht, maar ook zeker geen vetpot. Omgerekend naar 40u is het salaris wel aardig (zeker niet hoog), alleen daarbij 21 vakantiedagen is wel heel minimaal. Mijn inziens als b.v. het aantal vakantiedagen laag is, zou dat gecompenseerd moeten worden met een wat hoger salaris.
Echter, aangezien het niet heel schokkend is (niet schokkend slecht of goed), wordt het alweer lastig om te beoordelen of het salaris terecht/gepast is. Mocht jouw beoordeling altijd (zeer) goed zijn, dan zou ik gezien de matige secundaire voorwaarden het salaris toch wat hoger mag zijn.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Members only:

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Goed verhaal lekker kort.

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:56

kronolith

[EDIT]

Members only:

Ben hier net nieuw begonnen, sinds een maand. Ben er erg tevreden mee! :)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Eens. Bovendien, met alle maatschappelijke/milieu discussies die er lopen (zowel globaal als landelijk) vind ik het sowieso niet meer van deze tijd en/of getuigen van maatschappelijk verantwoord ondernemen om als WG ongelimiteerde KMs aan te bieden via lease-auto’s. Als je er als persoon voor kiest om een dermate hoge carbon footprint neer te zetten vind ik dat je daar voor mag betalen ook.

Nu weet ik niet of Pizza_boom een leaseauto heeft dus ik bedoel dit ook meer in zijn algemeenheid :)

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 11-02-2018 08:11 ]

• johanmulder
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-11 15:04

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

FreakNL schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:09:
[...]

Eens. Bovendien, met alle maatschappelijke/milieu discussies die er lopen (zowel globaal als landelijk) vind ik het sowieso niet meer van deze tijd en/of getuigen van maatschappelijk verantwoord ondernemen om als WG ongelimiteerde KMs aan te bieden via lease-auto’s. Als je er als persoon voor kiest om een dermate hoge carbon footprint neer te zetten vind ik dat je daar voor mag betalen ook.

Nu weet ik niet of Pizza_boom een leaseauto heeft dus ik bedoel dit ook meer in zijn algemeenheid :)
Je betaalt al via de BPM en acccijnzen voor je carbon footprint. Kan je tevens je ongenuanceerde bewering over de correlatie tussen een hoge carbon footprint en veel autokilometers ook onderbouwen?

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Misschien had ik de term carbon footprint niet moeten gebruiken. Ik blijf wel vinden dat ongelimiteerde privé KMs op een lease auto niet van deze tijd is. Als je met een privé auto 50k per jaar wilt maken aan priveritten, be my guest.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 11-02-2018 09:17 ]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:01
FreakNL schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:17:
Misschien had ik de term carbon footprint niet moeten gebruiken. Ik blijf wel vinden dat ongelimiteerde privé KMs op een lease auto niet van deze tijd is. Als je met een privé auto 50k per jaar wilt maken aan priveritten, be my guest.
50k per jaar is iets van 4.000km per maand... Dat komt neer op 1.000km per week oftewel iets van 130km per dag. Met alleen privé rijden ga je dat nooit redden, behalve als je elk weekend naar Parijs toe gaat vanaf Amsterdam :+ of dagelijks voor je lol een uur op de snelweg gaat rijden om thuis te ontvluchten

[ Voor 6% gewijzigd door President op 11-02-2018 09:29 ]

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik had met Sogeti anders collega’s die dat deden. :)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:51

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mwah, dat valt wel mee hoor. Er zijn zat mensen die bijvoorbeeld voor een ouder zorgen en dagelijks dus geen en weer moeten. Als ik (ik hoef nog niet voor m'n ouders te zorgen, zijn met 75 nog vrij zelfstandig) dat zou moeten doen dan tik ik dagelijks zo'n 100 km alleen daarvoor al aan. En dat is dan van net onder Rotterdam naar net erboven.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• johanmulder

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Ongelimiteerde km’s wordt in de regel gebruikt om aan te geven dat je er als consultant niet op hoeft te letten maar het is verder ook geen vrijbrief om met je auto elk weekend te gaan snowboarden in Oostenrijk. Redelijkheid is de norm en excessen worden vaak gewoon aangesproken is mijn ervaring (zowel bij partners, ISV’s en System Integrators in de IT).

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

• mike6383
johanmulder schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:51:
[...]
Kan je tevens je ongenuanceerde bewering over de correlatie tussen een hoge carbon footprint en veel autokilometers ook onderbouwen?
Uh, auto's die fossiele brandstoffen verbranden stoten CO2 uit. Auto's verbranden meer brandstof naarmate ze grotere afstanden afleggen. Dit is een direct verband.

• johanmulder

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

mike6383 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:37:
[...]

Uh, auto's die fossiele brandstoffen verbranden stoten CO2 uit. Auto's verbranden meer brandstof naarmate ze grotere afstanden afleggen. Dit is een direct verband.
Dat zegt niets over iemands totale carbon footprint.

• mike6383
Het gaat off topic, maar zeggen dat autogebruik niets zegt over je carbon footprint is als zeggen dat je ontbijt niets zegt over je dieet.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-11 19:55
mike6383 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:46:
Het gaat off topic, maar zeggen dat autogebruik niets zegt over je carbon footprint is als zeggen dat je ontbijt niets zegt over je dieet.
Het zegt iig niets over je totale dieet. Je kunt niks of heel licht ontbijten en toch moddervet zijn.
En je had in de tijd dat je op pad was in je Bluemotion gebakje ook dingen kunnen doen die veel schadelijker zijn voor het milieu.

[ Voor 24% gewijzigd door Het Fantoom op 11-02-2018 10:59 ]

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:53

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Appli1987 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 22:35:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: Hbo informatica
• Werkervaring: 5

2. Wat doe je:
• Functie: applicatiebeheer
• Werkgever/branche: zorgsector
• Uren/week: 36 uur
• Reistijd**: met de auto ongeveer 15 min
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3082
• Vakantiegeld: € 8%
• Vakantiedagen: 21
• Dertiende/veertiende maand: eindejaarsuitkering
• Mobiliteit per jaar:* eigen auto

Wat vinden jullie hiervan?
Komt overeen met cao ziekenhuizen schaal 50 trede 7. Echter heb je in een zkh 8,33% vakantiegeld en 18 vakantie dagen (144uur, komt met een 36urige werkweek wel neer op 4 weken). Met 21 dagen zit je daar dus boven.. wat voor werkgever zit jij precies?

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: Hbo Informatica
• Werkervaring: 2,5 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Android en RoR ontwikkelaar
• Werkgever/branche: IT Startup
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Uren/week: 40
• Reistijd: 30 minuten
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3000
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Pensioeninleg per jaar: € 0
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: € Niets

Ik ga binnenkort maar eens weer onderhandelen over mijn salaris. Ik denk dat ik meer kan krijgen, aangezien ontwikkelaars niet voor het oprapen liggen. Ook heb ik geen secundaire arbeidsvoorwaarden zoals je kan zien. Ik krijg via recruiters regelmatig betere aanbiedingen. De reden dat ik daar niet op in ga is omdat ik het hier naar me zin heb. Maar ik wil het wel in het onderhandelingsgesprek naar voren brengen.

[ Voor 24% gewijzigd door ObiTewodros op 11-02-2018 11:26 ]

• Appli1987
Zit indd in een ziekenhuis.. wbt vakantiedagen krijg je nog 57 plb uren die je vrij kan inzetten.
frankwopereis schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:10:
[...]

Komt overeen met cao ziekenhuizen schaal 50 trede 7. Echter heb je in een zkh 8,33% vakantiegeld en 18 vakantie dagen (144uur, komt met een 36urige werkweek wel neer op 4 weken). Met 21 dagen zit je daar dus boven.. wat voor werkgever zit jij precies?

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Appli1987 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:33:
Zit indd in een ziekenhuis.. wbt vakantiedagen krijg je nog 57 plb uren die je vrij kan inzetten.

[...]
Klopt, maar hoe kom je dan aan 21 vakantie dagen?
Als je plb mee telt zit je aan 25 dagen (uitgaande van 144 vakantie uren).
En je vakantiegeld 8% is 8,33 ;)
Bij ons is centraal applicatiebeheer schaal 55, en decentraal meestal schaal 50.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-11 18:04
Members only:
FreakNL schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:09:

Ik vind dat je hierin te kort door de bocht gaat. Als ik dus besluit om de auto op Schiphol neer te gooien en 3x per jaar met het vliegtuig naar Dubai te vliegen, is het prima, maar als ik besluit met de auto naar de Alpen te gaan, te gaan surfen bij Bretagne en nog een midweekje in het grensgebied te gaan zitten, waarmee ik al meer dan 6000 km van mijn privékilometers verder ben, is het niet verantwoord.
Met de auto betaal je overigens al gewoon je accijns (per liter brandstof), dus je betaald voor wat je gebruikt. En dat is nou net bij vliegen niet het geval (vandaar dat ik dat voorbeeld pak).

Als mijn werkgever mij wil belonen met een leaseauto, moet ik daarover bijtelling betalen. Bijtelling is gewoon een deel van je inkomstenbelasting. Ik mag met mijn geldelijke beloning toch ook doen en laten wat ik wil? Waarom moet ik dan met een leaseauto beperkt worden en sterker, op zo'n krap getal beperkt worden. Op die manier is het voor mij geen beloning meer en zal de werkgever wat anders moeten gaan doen. Immers, om te blijven doen wat ik nu doe met privévoertuigen, zal ik een eigen auto moeten kopen. Daaraan heb ik dus ook gewoon kosten. En natuurlijk, het is niet onredelijk om te vragen aan de mensen binnen het redelijke te blijven, je mag het best op een fair use policy gooien, maar weet wel dat ik deze kilometers al aangeef bij gesprekken. Dus als je daarmee akkoord gaat, dan is dat een fair use, moet je niet later komen.
Dat is natuurlijk prima, ook uit het oogpunt van werkgever, maar dan moet je niet raar kijken dat een leaseauto ook niet meer als deel van de beloning gezien wordt, maar als bedrijfshulpmiddel, zoals je desktop. En ik dus mijn beloning wel op een andere manier wil hebben (geld&vrije dagen).

• lighting_
  • Laatst online: 04-11 12:50
Als ik de laatste reacties lees valt het salaris eigenlijk wel tegen.
Ik denk dat de ict managers nog steeds het meest "verdienen" en in NL
als belangrijk wordt gezien. Blijft een imago probleem.

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
lighting_ schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:19:
Als ik de laatste reacties lees valt het salaris eigenlijk wel tegen.
Ik denk dat de ict managers nog steeds het meest "verdienen" en in NL
als belangrijk wordt gezien. Blijft een imago probleem.
Weet ik zo net nog niet.

Ik ben een jr manager. En heb max 15 man onder me gehad. Mijn loon zat op € 4750, en verder beetje de standaard arbeidsvoorwaarden.BMW 3 station als lease, tel en laptop. Pensioen 100% vergoed en 23 vak. dgn.

Een goede sr. engineer zit op hetzelfde loon.

En een developer...als je goed bent, snap ik niet dat je voor een WG wilt werken, met zoveel vraag naar freelancers. Met € 70 pu heb je een zeer riant inkomen.

Ik ben sinds dit jaar gestopt om vooreen WG te werken, en ben aan het zoeken naar freelance werk als IT teamlead, maar dat valt tegen, aangezien ze vooral developers en enigeers zoeken.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-11 20:44
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO Niveau 4 ICT beheerder (MCSA - Windows 10)
• Werkervaring: 4,5 Jaar
• (Woon) Locatie: Flevoland

2. Wat doe je:
• Functie: 1ste Lijns Support (breed)
• Werkgever/branche: Financiele sector
• (Werk) Locatie(s): Regio Utrecht
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2450
• Dertiende/veertiende maand: € 2450 met bruto/netto regeling
• Pensioeninleg per jaar: € 991,92 eigen inleg
• Mobiliteit per jaar: € 1680 euro
• Overige: € 500 euro vrij te besteden aan producten van het bedrijf, 1x per 3 weken storingsdienst € 70 euro bruto en tijd voor tijd

Werk bij een leuk bedrijf, leuk en jong team en mag mooie projecten draaien. 1ste lijns support dekt in mijn ogen de lading niet compleet, ik doe een stukje release management voor een app met 70k users, beslis mee over de inrichting van de werkplekken en optimaliseer verschillende processen en KPI's. In mijn ogen word ik prima gewaardeerd en krijg veel kansen om door te groeien. Begin Februari tevens de stap gemaakt van 36uur naar 40uur en een salaris verhoging gekregen.

• Appli1987
144+ 57 plb uren=201
201/9 = 22 dagen. Ik werk 4x9.
Maar zit ik een beetje in die juiste richting wbt salaris?
frankwopereis schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:32:
[...]

Klopt, maar hoe kom je dan aan 21 vakantie dagen?
Als je plb mee telt zit je aan 25 dagen (uitgaande van 144 vakantie uren).
En je vakantiegeld 8% is 8,33 ;)
Bij ons is centraal applicatiebeheer schaal 55, en decentraal meestal schaal 50.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Appli1987 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:34:
144+ 57 plb uren=201
201/9 = 22 dagen. Ik werk 4x9.
Maar zit ik een beetje in die juiste richting wbt salaris?

[...]
Mwa er zou wel iets bij mogen denk ik..
Echter is het conform cao en dat weet je voor je eraan begint. Geld verdienen doe je in de commerciële sector..

• jobjol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-11 23:05
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: MBO Niveau 4 ICT beheerder
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Noord Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Freelance Drupal developer
• Werkgever/branche: wisselend
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Uren/week: 36 (gemiddeld)
• Reistijd: 1 uur 45 minuten
• Werkdruk: Normaal tot Hoog

3. Wat verdien je:
• Omzet: € 11.700
• Na aftrek zakelijke kosten (reiskosten, laptop, accountant, verzekeringen, lease auto, oude dag, Aov: €10.000 (bruto inkomsten).

Opmerking: Bij freelance werk komt altijd meer werk kijken zoals vaak langere reistijden, administratie en regelmatig zoeken naar nieuwe opdrachten. Ook wordt er meer zelfstandigheid van een freelancer verwacht dan van vast personeel en heb je weinig zekerheid tot je deze zelf inbouwt.

• The Eagle

The Eagle

Yup, en freelance is niet 1 op 1 te vergelijken met werken in loondienst. Vandaar dat Het freelance ICT-ers discussie topic bestaat, waar jij denk ik veel beter in past :)

• johanmulder

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

The Eagle schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:15:
Yup, en freelance is niet 1 op 1 te vergelijken met werken in loondienst. Vandaar dat Het freelance ICT-ers discussie topic bestaat, waar jij denk ik veel beter in past :)
Ja, als het over freelancen zelf gaat. Dit topic gaat toch wel over wat de ICT-er/GoT-er verdient al is diegene als ZZP-er werkzaam dus het past wel degelijk.

• loewie1984
Ik ben wel benieuwd wat je overhoudt na alle lasten en belastingen te hebben betaald en wat je uurtarief is. Ik schat zo'n 70+ eu

discogs

• johanmulder

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

loewie1984 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 22:02:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat je overhoudt na alle lasten en belastingen te hebben betaald en wat je uurtarief is. Ik schat zo'n 70+ eu
Uitgaande van 10k bruto per maand en rekenend met alle aftrekposten voor FOR, zelfstandigen/startersaftrek en MKB-vrijstelling kom je op ~40k aan belastingen. Je zit dan op 80k netto per jaar, dus ruim 6600 netto in de maand.

Als je 'normaal' vrij neemt (zegge 6 weken per jaar inclusief feestdagen) en dus 46 weken fulltime werkt zit je rond de 1800 uur facturabel. 11700*12 / 1800 = 78 euro/uur uitgaande van eerder genoemde parameters. Netto blijft daar 44 euro van over.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:11
johanmulder schreef op zondag 11 februari 2018 @ 22:13:
[...]

[...]
Als je 'normaal' vrij neemt (zegge 6 weken per jaar inclusief feestdagen) en dus 46 weken fulltime werkt .[...]
En dan heb je nog geen pensioen en moet je ook niet ziek worden. Maar zoals gezegd, daar is het freelance topic beter voor.

• johanmulder

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

jongetje schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:16:
[...]

En dan heb je nog geen pensioen en moet je ook niet ziek worden. Maar zoals gezegd, daar is het freelance topic beter voor.
Onzin, inkomsten zijn inkomsten. Of je nou aan pensioenvoorziening doet of niet. Als je nou oplet gaf ik ook al aan dat FOR (10% van je verdiensten in de pot Fiscale Oudedagreserve) en degene die met de cijfers kwam gaf ook al aan zijn AOV (Arbeidsongeschiktheidsverzekering) mee te nemen in de kosten. Dan blijft alleen nog maar de zogenaamde zekerheid van een arbeidscontract over.

• ElectronLion
Tsurany schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 20:17:
Als je daar al niet vanuit gaat is die formule natuurlijk totale kul.
Juist niet, ik ging niet uit van werkervaring. Je snapte het heel de tijd dus niet?? |:(

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ElectronLion schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:37:
[...]

Juist niet, ik ging niet uit van werkervaring. Je snapte het heel de tijd dus niet?? |:(
_O- _O- _O- _O-

Als je werkervaring al niet meeneemt dan slaat een koppeling tussen leeftijd en salaris natuurlijk helemaal nergens op. Leeftijd zegt namelijk helemaal niks anders dan dat je, naar alle waarschijnlijkheid, rond de X jaar werkervaring hebt.

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:06
K1pje schreef op maandag 2 maart 2015 @ 14:42:
Even een tijdelijk contract (verwacht 2 maanden) om geen gat in mijn cv te laten vallen nu ik net klaar ben met de studie. Mij is gevraagd om mijn afstudeeronderzoek af te ronden en in de tussentijd heb ik alle vrijheid om te solliciteren. Ik kan ook grotendeels vanuit huis werken, wat wel tof is omdat ik in de tussentijd wat verder weg ben gaan wonen :)

***members only***
Laten we maar eens een keer een update doen, aangezien de vorige keer ook alweer bijna 3 jaar terug is :+

Members only:

• ElectronLion
Tsurany schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:57:
Als je werkervaring al niet meeneemt dan slaat een koppeling tussen leeftijd en salaris natuurlijk helemaal nergens op.
Jawel, want dan heb je een consistente factor. Daarnaast voeg je dan een variabele waarde 'werkervaring' toe.
Maar geeft niet, we praten langs elkaar heen. :+

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
johanmulder schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:32:
Ja, als het over freelancen zelf gaat. Dit topic gaat toch wel over wat de ICT-er/GoT-er verdient al is diegene als ZZP-er werkzaam dus het past wel degelijk.
Zolang het duidelijk gemaakt wordt; prima. Dus gewoon omzet, uren en uurtarief vermelden. Maar we hebben al een paar keer gezien dat mensen hun omzet als maansalaris postten bijvoorbeeld, en da's natuurlijk nogal verwarrend. Dus een iets ander template voor ZZP werk lijkt me wel handig.

https://niels.nu

• johanmulder

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Hydra schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:37:
[...]

Zolang het duidelijk gemaakt wordt; prima. Dus gewoon omzet, uren en uurtarief vermelden. Maar we hebben al een paar keer gezien dat mensen hun omzet als maansalaris postten bijvoorbeeld, en da's natuurlijk nogal verwarrend. Dus een iets ander template voor ZZP werk lijkt me wel handig.
Amen! Ik moet mijn jaarafsluting nog doen, maar ik ga zeker dan proberen een template voor ZZP-ers/DGA-ers op te zetten mocht daar behoefte aan zijn.

• Sangoyah
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:21
1. Wie ben je:
• Opleiding: ICT Niveau 4 systeembeheerder, Hbo bachelor (Business IT & Management) (bezig met premaster)
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: Zoetermeer

2. Wat doe je:
• Functie: Applicatiebeheerder
• Werkgever/branche: Zorgsector
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 36
• Reistijd: 60 minuten

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2919
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand
• Pensioeninleg per jaar: Ja ik weet niet exact hoeveel maar het is goed geregeld.
• Mobiliteit per jaar: 80% van de reiskosten
• Overige: Master opleiding wordt vergoed.

Ik ben benieuwd wat vinden jullie ervan?

[ Voor 4% gewijzigd door Sangoyah op 12-02-2018 14:28 ]

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Sangoyah schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:00:
1. Wie ben je:
• Opleiding: ICT Niveau 4 systeembeheerder, Hbo bachelor (Business IT & Management) (bezig met premaster)
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: Zoetermeer

2. Wat doe je:
• Functie: Applicatiebeheerder
• Werkgever/branche: Zorgsector
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 36
• Reistijd: 60 minuten

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2919
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand
• Pensioeninleg per jaar: Ja ik weet niet exact hoeveel maar het is goed geregeld.
• Mobiliteit per jaar: 80% van de reiskosten
• Overige: Master opleiding wordt vergoed.

Ik ben benieuwd wat vinden jullie ervan?
Prima voor elkaar toch? Leuk salaris, 13e maand en ik ken weinig bedrijven in de zorg die een (master) opleiding vergoeden.

• Sangoyah
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:21
Ypuh schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:42:
[...]

Prima voor elkaar toch? Leuk salaris, 13e maand en ik ken weinig bedrijven in de zorg die een (master) opleiding vergoeden.
Klopt ik ben zelf ook wel tevreden aangezien ik weinig ervaring heb.

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:42
Kijk hier al een tijdje mee, dus laat ik mijn lijstje ook maar eens posten. Qua salaris hetzelfde als amd-89, wel andere secundaire voorwaarden, werk je in een UMC, zo ja net salaris icm. werkervaring! Ik zit 'helaas' in een lab afdeling waardoor inschaling een stuk minder is, in vergelijking met de IT afdeling. Daar zijn we hard mee bezig binnen ons team, maar gaat erg traag. Het is dat het werk ontzettend leuk is, maar er moet wel groei in blijven zitten.

Ik ben begonnen in gecombineerde functie waarin ik zowel developer als data analist was. Inmiddels is het team uitgebreid en ben ik fulltime developer. Routine data analyses (patiënten diagnostiek) worden door andere personen gedaan, ik ontwikkel/implementeer software die daarvoor wordt gebruikt.

Members only:

[ Voor 17% gewijzigd door Roberttt op 12-02-2018 17:18 ]

• TheBrut3
  • Laatst online: 19:26
Sangoyah schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:00:
Waarschijnlijk 23.5% van je salaris waarvan de werkgever het grootste deel betaalt.

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:27

ragged

2

Zitten er ook Service level managers / Service delivery managers op Tweakers ? :)
Ben daar wel benieuwd naar qua werkdruk, salaris en voorwaarden.

1

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-11 15:50
ragged schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:02:
Zitten er ook Service level managers / Service delivery managers op Tweakers ? :)
Ja hoor. Maar volgens mij zijn er niet heel veel SLM of SDM'ers hier op tweakers.

Members only:

• Mugwump
Roberttt schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:17:
Kijk hier al een tijdje mee, dus laat ik mijn lijstje ook maar eens posten. Qua salaris hetzelfde als amd-89, wel andere secundaire voorwaarden, werk je in een UMC, zo ja net salaris icm. werkervaring! Ik zit 'helaas' in een lab afdeling waardoor inschaling een stuk minder is, in vergelijking met de IT afdeling. Daar zijn we hard mee bezig binnen ons team, maar gaat erg traag. Het is dat het werk ontzettend leuk is, maar er moet wel groei in blijven zitten.

Ik ben begonnen in gecombineerde functie waarin ik zowel developer als data analist was. Inmiddels is het team uitgebreid en ben ik fulltime developer. Routine data analyses (patiënten diagnostiek) worden door andere personen gedaan, ik ontwikkel/implementeer software die daarvoor wordt gebruikt.

***members only***
Ik ken toevallig ook wat mensen op het lab daar (niet in IT functies) die mij ook wel eens gepolst hebben voor een baan bij het UMC. In hun ogen verdienden IT'ers een heel mooi salaris daar. Wellicht in vergelijking met het labpersoneel wel zoals jij aangeeft, maar in vergelijking met salarissen in het bedrijfsleven valt dat redelijk tegen.

Ik heb zelf overigens ook al wel een aantal keer ergens gezeten waar ik echt superleuke collega's had met een uitstekende werksfeer, maar weinig tot geen groeimogelijkheden. Ik vond het dan ook best lastig om toch te kiezen een overstap te maken, maar dat is me eigenlijk elke keer nog prima bevallen. Niet dat ik je wil wegjagen bij je huidige werkgever natuurlijk, maar 'leuk werk' is op heel veel plekken te vinden. ;)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
36 contract (werkweek = 40, dus 4 uur verlof opbouw per week.)
Wat is het nut van deze constructie, waarom niet gewoon 40 uur contract en dan meer verlofdagen?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ObiTewodros schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:21:
1. Wie ben je:
• Opleiding: Hbo Informatica
• Werkervaring: 2,5 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Android en RoR ontwikkelaar
• Werkgever/branche: IT Startup
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3000
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Pensioeninleg per jaar: € 0
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: € Niets

Ik ga binnenkort maar eens weer onderhandelen over mijn salaris. Ik denk dat ik meer kan krijgen, aangezien ontwikkelaars niet voor het oprapen liggen. Ook heb ik geen secundaire arbeidsvoorwaarden zoals je kan zien. Ik krijg via recruiters regelmatig betere aanbiedingen. De reden dat ik daar niet op in ga is omdat ik het hier naar me zin heb. Maar ik wil het wel in het onderhandelingsgesprek naar voren brengen.
Als het een startup is, zal er misschien weinig ruimte zijn voor een grote financiele stap, maar is het vaker mogelijk om in de vorm van aandelen o.i.d. een grotere beloning te krijgen (met het risico wat daar bij komt als het niet goed gaat.) Dit is uiteraard erg afhankelijk van de startup.

• TheBrut3
  • Laatst online: 19:26
ragged schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:02:
Ze noemen mij in titel Service level manager, al zou ik Service manager een betere benaming vinden.
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:57:
Wat is het nut van deze constructie, waarom niet gewoon 40 uur contract en dan meer verlofdagen?
Omdat hij nu 25 dagen extra verlof gaat opbouwen? Zal in de praktijk wat minder zijn.
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:01:
Waarom dan niet gelijk 25 extra verlofdagen?
Waarschijnlijk zal de werkgever niet akkoord gaan met EN salaris voor 40 uur (12% extra volgens mijn snelle berekening) EN ook nog eens 25 extra dagen verlof.

[ Voor 19% gewijzigd door TheBrut3 op 13-02-2018 21:03 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:53:
Omdat hij nu 25 dagen extra verlof gaat opbouwen? Zal in de praktijk wat minder zijn.
Waarom dan niet gelijk 25 extra verlofdagen?

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:42
@ Mugwump
Mwah, ik denk dat de start salaris voor IT personeel vrij goed is, zeker met vaste 13e maand en 36-uur contract. In het bedrijfsleven kan je denk ik wel sneller groeien.

Eens over werk plezier, dat kan ik vast ook bij een andere baan vinden. Mijn opmerking ging vooral over de inhoud van de werkzaamheden. Genetica diagnostiek/onderzoek vindt nu eenmaal plaats in een UMC of universiteit en ik weet niet uit of ik dat veld zou willen verlaten voor eventueel hoger salaris. Onze rol binnen de zorg wordt wel steeds groter en belangrijker, wellicht biedt dat mooie kansen in de toekomst. Maar goed ik houd zeker mijn ogen open.

@ Olaf van der Spek
UMC's werken vrijwel altijd met een 36-urige werkweek, daar kan ik helaas weinig aan veranderen. Ik heb wel de keuze om 40 uur per week te werken, zodat ik zelf wanneer mij dat uit komt extra dagen vrij kan nemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:04:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: Secundair: Elektriciteit en telecommunicatie
• Werkervaring: 2.5j (1.5j IT)
• (Woon) Locatie: Antwerpen

2. Wat doe je:
• Functie: Support Analyst
• Werkgever/branche: Internationaal bedrijf, IT team van 6pers.
• (Werk) Locatie(s): Antwerpen
• Reistijd: 15Min. fiets

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2700€
• Vakantiegeld: Normale regeling (8%?)
• Dertiende/veertiende maand: Standaard 13e maand (geen idee hoeveel; ~maandloon)
• Pensioeninleg per jaar: 5%
• Mobiliteit per jaar: 53€ fietsvergoeding /maand ~630€/jaar
• Overige: 75€ netto vergoeding, Maaltijdcheques 8€/dag, Hospitalisatie verzekering, GSM (iPhone 6s, 2GB data), Laptop DELL Lat. E5580

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~36.000€
• Winstdeling/bonus:

Niet slecht denk ik zelf? Zeker voor mijn ervaring & lack aan certificaten dan.
Nu werk ik hier om & al 2 maand en begin ik mij te realiseren dat deze plek echt niets voor mij is. Jobinhoud is leuk, maar de collega's en de sfeer doen me steeds meer met tegenzin komen werken...
Staat dit slecht op mijn CV moest ik nu ergens anders gaan zoeken/beginnen?

• loewie1984
^^ Tja, ik weet niet wat ik in jouw situatie zou doen.

Je kan er voor kiezen die 2 maanden niet te noemen in je CV bij een volgende solicitatie of er gewoon eerlijk over zijn en het zo spindoctoren dat je 'meer uitdaging', 'niet genoeg gechallenged werd' of de sfeer op je werk niet zorgde voor het werkplezier dat je zo graag ervaart. Dat kun je uitleggen in een gesprek, ik zou het niet op papier erbij zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door loewie1984 op 14-02-2018 07:55 ]

discogs

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:47
@Verwijderd Als je echt met flinke tegenzin naar je werk gaat, zou ik wat nieuws zoeken, je moet niet blijven omdat het slecht op je CV staat, hooguit om het nog een kans te geven.

Tijdens je (eventuele) sollicitatie bij een nieuw bedrijf zou ik er niet zelf over beginnen, maar als mensen vragen waarom je maar 2 maanden ergens gewerkt hebt, leg je gewoon eerlijk uit dat de werksfeer niet bij je paste, en je op zoek was naar een andere sfeer. Als ze een goed gesprek voeren, zullen ze je dan vragen wat je wel zoekt, en/of wat er niet goed was op je oude plek. Die vraag moet je dus wel heel goed en helder kunnen beantwoorden. (Denk er dus alvast over na wat je wil zeggen).

Ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben als iemand dat eerlijk zegt, het getuigt er van dat je daadkrachtig bent en weet wat je wil, en niet blijft plakken omdat je geldjes krijgt aan het eind van de maand.

Even niets...

• Ardbeg10
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10 10:48
Input gevraagd!

Members only:

PS.
Ook al in ander topic geplaatst, maar volgens mij is dat topic een stuk minder actief.

• Paralectic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-11 10:12
Ardbeg10 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:43:
Input gevraagd!

Binnenkort arbeidsvoorwaardengesprek bij een (potentieel) nieuwe werkgever, en wil eens even benchmarken. Heb hier en daar wel al wat (secondaire) arbeidsvoorwaarden weten los te peuteren, maar salaris gaan we nog bespreken. Zij zijn tot nu toe erg enthousiast. Ik ben ook wel toe aan iets nieuws, maar heb geen haast.

Leeftijd: 32
Opleiding(en): WO (&HBO) Bouwkunde (differentiatie constructie)
Certificaten: VCA Vol, Software specifieke cerfificaten, diverse korte projectmanagement cursussen
Werkervaring: 6 jaar
Nieuwe werkgever: Groot (inter)nationaal ingenieursbureau
Nieuwe functie: Constructeur / junior projectleider bouw & infra

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: (waarschijnlijk) 28 + 5 (persoonlijk budget) + ATV + mogelijkheid tot onbetaald verlof
13/14e maand of winstuitkering: prestatie-afhankelijke bonus, in de praktijk komt dit neer op ca. een 13e maand
Leaseauto: Onbekend, maar weet dat hier wel mogelijkheden zijn (heeft echter beperkte meerwaarde voor mij)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Onbekend, maar volgens mij (erg) goed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Laptop & GSM (beide geen meerwaarde voor mij), reiskostenvergoeding, thuiswerken, persoonlijk budget, opleidingsmogelijkheden, tijd voor tijd regeling
Land: Voornamelijk NL

Maand salaris(bruto): n.t.b.????

De vraag is nu dus wat een goed salaris zou zijn. Opzettelijk niet m'n huidige salaris vermeld, want wil graag objectieve input ;)

PS.
Ook al in ander topic geplaatst, maar volgens mij is dat topic een stuk minder actief.
4000-4500 lijkt me een net salaris voor deze functie

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-11 19:33
Eens met hierboven eigenlijk, neig dan wel meer naar 4500.

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Serieus zoveel? Ik zat met 3500-3800 in mijn hoofd.

I see red pixels.

• requiem1991
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-04-2021
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO - Software Engineering
Certificaten: Voornamelijk integratie certificaten.

Werkervaring: Nu bijna 1 jaar. Na afstudeer stage.
Huidige functie: Junior Software Developer

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: In theorie winstuitkering

Kennis: Java, C#, .NET, MVC etc..

Laptop: Gloednieuwe Dell.
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Reiskosten vergoeding
Land: Nederland
Regio: Brabant
Reistijd: 30 minuten

Maand salaris (bruto): 2200 p/m

Mijn contract onderhandelingen komen er binnekort aan en ik heb het gevoel dat ik een wat lager salaris heb (momenteel) wat zou een goede indicatie zijn voor mij?

Ik wil zelf gaan voor een lease auto omdat ik deze gewoon nodig heb om mijn functie te vervullen (Moet geregeld naar klanten en rijd nu met mijn eigen auto) maar ik wil daar niet te veel op achteruit gaan in salaris.

Alvast bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door requiem1991 op 14-02-2018 16:29 ]

• Mugwump
Als je onvergoed met eigen vervoer naar klanten moet dan zijn er voorwaarden wel karig ja.
Sowieso kan er qua bruto salaris best iets bij in mijn ogen, ongeacht of je wel of geen leaseauto hebt.

Pagina: 1 ... 77 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.