Als je hier zelf eens over nadenkt vind je dit zelf ook niet een beetje apart? Natuurlijk is het prettig als werkgever het huidig salaris te weten, dat geeft je een voordeel in de onderhandeling. Standaard het huidig salaris als uitgangspunt nemen is gewoon regelrechte kolder.Wokschotel schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:44:
[...]
Dus als een sollicitant zegt dat ie 3000 verdient doe ik er iets bovenop en dan krijgt ie 3100 ofzo en als ie nu 2600 verdient, dan maak ik er 2800 van. Uiteraard als dat in lijn is met kennis, kunde en ervaring.
En praat je alleen over een bruto bedrag over verreken je ook alle secundaire voorwaarden? Die €4.000,- kan wel overeenkomen met €3.000,- bij jou, lekker dan als jij daar het salaris op baseert...Als een sollicitant zegt dat ie 4000 verdient, terwijl wij uit kennis van de markt en ervaring weten dat ie daarmee nogal overdrijft, dán vraag ik om een salarisstrook. Ik vraag uiteraard niet aan iedere sollicitant een salarisstrook.
Onlangs een contract beoordeeld voor een maatje, dit was duidelijk gebaseerd op wettelijk minimum en maximaliseren van bruto maandsalaris:
- 20 vakantiedagen (scheelt >8% met 40)
- geen 13e maand (8%)
- geen pensioeninleg (scheelt zo 20% met sommige regelingen)
- geen reiskostenvergoeding (afhankelijk van afstand/salaris maar zo 8% tov std 0,19)
Daarnaast doorbetaling bij ziekte etc. alles minimaal (minder makkelijk prijskaartje aan te hangen.
Een salaris van 5000 bruto per maand kan dan zomaar overeenkomen met 3000. Werknemers kijken hier onvoldoende naar maar als je als werkgever je ook gaat baseren op simpele bruto maandbedragen gaan er tot vreemde dingen gebeuren.
[ Voor 24% gewijzigd door assje op 03-02-2018 11:54 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]