Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.037.680 views

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-12 22:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

4k maand, auto, goede pensioenregeling en een 13e maand.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@requiem1991 Geen auto en geen telefoon, maar wel geacht om naar een klant te gaan? Hoe moet je contact op nemen met je klanten en hoe neemt je baas contact op met jou tijdens kantooruren? Als ik jou was zou ik een beetje rond gaan kijken, want als je initiële offer je huidige package is, dan verwacht ik niet dat je werkgever je ooit marktconform gaat betalen.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO Communicatie
• Werkervaring: ongeveer 2 jaar relevante werkervaring
• (Woon) Locatie: Randstad ('t Gooi)

2. Wat doe je:
• Functie: Online communiatie in de breedste zin van het woord (contentbeheer, webredactie, advisering, online campagnes, statistieken, E-formulieren, toegankelijkheid/webrichtlijnen etc)
• Werkgever/branche: Lokale overheid (CAO Gemeenten)
• (Werk) Locatie(s): 't Gooi
• Uren/week: 32
• Reistijd: 2x25 minuten per dag
• Werkdruk: Wisselend, maar doorgaans oké. (Ja, ambtenaren werken anno 2018 hard)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.748 (bij 36 uur € 3.092), vanaf medio april € 2.832 (bij 36 uur € 3.187)
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: 6%
• Pensioeninleg per jaar: Geen idee, maar ABP dus zit vast goed :+
• Mobiliteit per jaar: Woon 'te dicht' bij werk dus geen reiskostenvergoeding met auto
• Overige: 1x in de ~6 weken een week (tijdens die week 24/7 beschikbaar) piketdienst voor crisisorganisatie, waar ik pakweg 80 euro netto per keer voor ontvang.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Ongeveer €38.500 (ongeveer €43.000 bij 36 uur)

[ Voor 6% gewijzigd door sOid op 14-02-2018 18:57 . Reden: Punten en komma's ]

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
RedPixel schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:14:
Serieus zoveel? Ik zat met 3500-3800 in mijn hoofd.
Dit lijkt me inderdaad een betere richting. Ik kan me niet voorstellen dar een ingineursbureau zoveel betaald
(Ik werk zelf bij een van de grote 4 baggeraars wereldwijd), wij betalen goed maar niet zoveel als 4500. Ik moet wel zeggen, jobhoppen werkt wel versterkt in onze markt.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

sinasappel schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:16:
[...]

Dit lijkt me inderdaad een betere richting. Ik kan me niet voorstellen dar een ingineursbureau zoveel betaald
(Ik werk zelf bij een van de grote 4 baggeraars wereldwijd), wij betalen goed maar niet zoveel als 4500. Ik moet wel zeggen, jobhoppen werkt wel versterkt in onze markt.
Projectleiders doen in die hoek al snel een 5 a 6k per maand, dus 4k voor een junior projectleider vind ik 4k niet vreemd.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Vosbeer96
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12 09:27
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO ICT beheerder (niveau 4)
• Werkervaring: 3 jaar
• Certificaten: Geen
• (Woon) Locatie: Achterhoek

2. Wat doe je:
• Functie: Supportdesk medewerker, met name eerstelijns taken maar later tweedelijns met 24x7 bereikbaarheidsdienst
• Werkgever/branche: Zorg
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Uren/week: 36 uur
• Reistijd: 35 minuten, in de toekomst zal ik ook op andere locaties werkzaam zijn wat mijn reistijd kan verkorten :)
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2248
• Dertiende/veertiende maand: n.n.b.
• Pensioeninleg per jaar: Pensioen wordt bij PZFW opgebouwd
• Mobiliteit per jaar: Het wordt in de maand November uitgekeerd en dat zou uitkomen op
• Overige: iPad, Chromebook en zakelijk toestel met abonnement van de zaak

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): rond de 30k
• Winstdeling/bonus: n.n.b.

Ik werk er pas maar ik pak alles op wat ik kan oppakken en dat gaat best goed. Daaruit merk ik dat men het waardeert en ook mijn input die ik lever m.b.t. het verbeteren van de supportdesk.

Al weet ik van mijzelf dat ik uiteindelijk wel wil doorgroeien naar een beheerdersfunctie maar het nog onduidelijk is of dat mogelijk is.

Ach, voor nu zit ik goed en kan ik ervaring opdoen dus mij hoor je niet klagen maar wil ik niet te lang stil zitten :+ .

[ Voor 10% gewijzigd door Vosbeer96 op 14-02-2018 23:38 ]

Maak vooral fouten om beter te worden

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
requiem1991 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:28:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO - Software Engineering

Laptop: Gloednieuwe Dell.

Maand salaris (bruto): 2200 p/m

Mijn contract onderhandelingen komen er binnekort aan en ik heb het gevoel dat ik een wat lager salaris heb (momenteel) wat zou een goede indicatie zijn voor mij?

Ik wil zelf gaan voor een lease auto omdat ik deze gewoon nodig heb om mijn functie te vervullen (Moet geregeld naar klanten en rijd nu met mijn eigen auto) maar ik wil daar niet te veel op achteruit gaan in salaris.
Ik ben 15 jaar geleden met 2250 begonnen. In die tijd een goed salaris maar geeft wel aan hoe laag dat van jou is. M.i. moet je met zo'n opleiding best op 2500 + leaseauto kunnen komen. Hoe ver je komt binnen dat bedrijf; geen idee. Dat je niet eens een telefoon van de zaak hebt en geen leaseauto terwijl je wel een externe functie hebt, geeft aan dat ze nogal op de centen zitten.

Je klinkt alsof je blij bent met je laptop trouwens. Beetje alsof je als timmerman blij bent met een 'gloednieuwe' hamer. ;)

https://niels.nu

• Chillco
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:14
Members only:

Inmiddels ben ik er wel achter dat mijn huidige salaris flink onder mijn marktwaarde ligt. Aangezien de verhogingen bij mijn huidige werkgever maar mondjesmaat gaan, maar vooral omdat ik het gevoel heb hier uitgeleerd te zijn, moet ik toch maar eens beginnen met om me heen kijken.

De grote vraag is natuurlijk: Wat is reëel om op tafel te gooien bij salarisonderhandelingen? Zelf heb ik het idee dat 3400 bruto mogelijk moet zijn. Is dit een prima bedrag of wordt ik met mijn slechts 3,5 jaar ervaring van de tafel weg gelachen ;)

Andersom kan misschien ook: Zet ik misschien te laag in? Erg nieuwsgierig wat jullie hiervan vinden :)

Verwijderd

Chillco schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:36:
***members only***

Inmiddels ben ik er wel achter dat mijn huidige salaris flink onder mijn marktwaarde ligt. Aangezien de verhogingen bij mijn huidige werkgever maar mondjesmaat gaan, maar vooral omdat ik het gevoel heb hier uitgeleerd te zijn, moet ik toch maar eens beginnen met om me heen kijken.

De grote vraag is natuurlijk: Wat is reëel om op tafel te gooien bij salarisonderhandelingen? Zelf heb ik het idee dat 3400 bruto mogelijk moet zijn. Is dit een prima bedrag of wordt ik met mijn slechts 3,5 jaar ervaring van de tafel weg gelachen ;)

Andersom kan misschien ook: Zet ik misschien te laag in? Erg nieuwsgierig wat jullie hiervan vinden :)
Hangt er erg vanaf wat je mee kan nemen. 3400 bruto is hoog maar niet onredelijk volgens mij. Maar draai de vraag eens om: waarom ben jij dat waard? Wat kan jij / doe jij / draag jij bij dat dit een goed bedrag is?

Kijk dan ook naar het verschil met toen je net begon. 3,5 jaar geleden. Wat hoeven ze jou niet meer bij te brengen? Wat kan je andere collega's bijbrengen? Wat kan je buiten je rol nog toevoegen? Doe je alleen code kloppen? Heb je weleens agile gewerkt? Kan je iets met architectuur? Design patterns? Enz.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:04

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ardbeg10 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:43:
Input gevraagd!

***members only***

PS.
Ook al in ander topic geplaatst, maar volgens mij is dat topic een stuk minder actief.
4k.

Cunning linguist.

• Chillco
  • Laatst online: 08:14
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:17:
[...]

Hangt er erg vanaf wat je mee kan nemen. 3400 bruto is hoog maar niet onredelijk volgens mij. Maar draai de vraag eens om: waarom ben jij dat waard? Wat kan jij / doe jij / draag jij bij dat dit een goed bedrag is?

Kijk dan ook naar het verschil met toen je net begon. 3,5 jaar geleden. Wat hoeven ze jou niet meer bij te brengen? Wat kan je andere collega's bijbrengen? Wat kan je buiten je rol nog toevoegen? Doe je alleen code kloppen? Heb je weleens agile gewerkt? Kan je iets met architectuur? Design patterns? Enz.
Dank voor de input! Uiteraard heb ik zelf ook wel door dat het erg afhankelijk is van wat je zelf mee neemt. Er lezen hier ook genoeg collega’s mee dus om mezelf nóg herkenbaarder in dit topic neer te zetten heb ik niet zo’n behoefte aan ;)

Ik durf te zeggen dat ik mezelf prima weet te verkopen. Maar zelfs met een bijzonder goed verhaal over architectuur en design patterns lijkt het me heel erg sterk dat je niet per direct de deur gewezen wordt wanneer je met 3,5 jaar werkervaring een salariseis van 4500 op tafel gooit :) Vandaar dat ik ook meer op zoek ben naar een gemiddelde, dan kan ik zelf nog wel redelijk inschatten of ik met mijn skillset net wat hoger in durf te zetten.

• [x]
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11 08:07

[x]

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO Technische Informatica
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Den Haag

2. Wat doe je:
• Functie: Development & Project Manager (loondienst)
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Rijswijk
• Uren/week: 40
• Reistijd: 30 min

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €6000,-
• Dertiende/veertiende maand: n/a
• Pensioeninleg per jaar: Moet ik nakijken
• Vakantiedagen: 25
• Mobiliteit per jaar: OV volledig vergoed, om en nabij 1k lease budget bij vastcontract
• Overige: Internetvergoeding €30, telefoonvergoeding volledig

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €80.000,-
• Winstdeling/bonus: n/a

[ Voor 4% gewijzigd door [x] op 15-02-2018 12:12 ]

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:27

ragged

2

[x] schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:12:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Functie: Development & Project Manager

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €6000
• Pensioeninleg per jaar: n/a
• Mobiliteit per jaar: n/a, om en nabij 1k lease budget bij vastcontract
• Overige: Internetvergoeding €30

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €80000,-
ZZP?

1

• [x]

[x]

Loondienst, post aangepast ter clarificatie.

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-12 15:31
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door BraX op 15-02-2018 12:02 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Pensioeninleg per jaar: n/a
• Mobiliteit per jaar: n/a, om en nabij 1k lease budget bij vastcontract
• Overige: Internetvergoeding €30

Lijkt veel, maar geen pensioenvoorziening zo te zien en ik mis ook het aantal vakantiedagen. Lijkt me op basis daarvan redelijk marktconform voor een PM. Wellicht zelfs aan de lage kant, afhankelijk van verantwoordelijkheid en grootte projecten.
IT in Rijswijk...dat zijn er niet zoveel. Grote oliboer toevallig, of consultancytoko?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• [x]

[x]

Er is pensioeninleg vanuit mijn werkgever maar eerlijkheidshalve heb ik geen idee hoeveel dat is.
Vakantiedagen zijn standaard (25 p/j). Voorheen werkte ik voornamelijk in olie en gas, nu in een meer publieke branche. Verwacht ook te stijgen qua salaris bij de volgende switch en hoop een package van 90-120K te bemachtigen binnen nu en 6 maanden.

[ Voor 6% gewijzigd door [x] op 15-02-2018 12:14 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:22

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Pensioeninleg per jaar: Moet ik nakijken
• Vakantiedagen: 25
• Mobiliteit per jaar: OV volledig vergoed, om en nabij 1k lease budget bij vastcontract
• Overige: Internetvergoeding €30, telefoonvergoeding volledig

Doe je goed met je 33ste :Y . Maak je ook gebruik van het leasebudget of kan je deze ook niet gebruiken en als bruto salaris erbij krijgen?

Xbox Live ID:Notna8310

• [x]

[x]

@Notna Daar dient nog over onderhandeld te worden, op dit moment dien ik nog mijn tijdelijke contract uit te dienen totdat deze wordt omgezet naar onbepaalde tijd / vast. Het liefst neem ik het erbij als bruto salaris.

[ Voor 37% gewijzigd door [x] op 15-02-2018 13:11 ]

• requiem1991
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-04-2021
Z___Z schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:21:
@requiem1991 Geen auto en geen telefoon, maar wel geacht om naar een klant te gaan? Hoe moet je contact op nemen met je klanten en hoe neemt je baas contact op met jou tijdens kantooruren? Als ik jou was zou ik een beetje rond gaan kijken, want als je initiële offer je huidige package is, dan verwacht ik niet dat je werkgever je ooit marktconform gaat betalen.
Krijg uiteraard wel gewoon mijn kilometers vergoed!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12 18:16
Gezien je werkervaring vind ik het totaal wel passen. Maar als ik kijk naar de beschrijving van je rol dan zou je binnen een klantorganisatie in jouw markt behoorlijk meer kunnen verdienen (+30%).

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 16:57
requiem1991 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:10:
[...]

Krijg uiteraard wel gewoon mijn kilometers vergoed!
Als je besluit je auto te verkopen, gaat je werkgever de langere reistijd per OV dan accepteren? Als de klanten al bereikbaar zijn per OV. Ik neem aan dat je reistijd boven je gebruikelijke reistijd werktijd is.
Ik zou zeker vragen naar een auto. Al is het een pool auto. Je rijdt nooit voor 19ct/km. Je legt er dus op toe terwijl je baas geld aan het verdienen is.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:51
Tis wel 36 uur bij Brax, dat scheelt weer, en een flinke bonus.

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-12 15:31
roda_djavulen schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:05:
Tis wel 36 uur bij Brax, dat scheelt weer, en een flinke bonus.
Klopt inderdaad, al is het in de praktijk vaak wel meer dan 36 uur. Dit noem ik dan maar even het consultancy
gerelateerde werk:
- community lead voor mijn werkgever (avonden/middagen organiseren, trainingen opstellen, nieuw personeel interviewen)
- (meeste) persoonlijke ontwikkeling in eigen tijd

Er wordt van je verwacht dat je de volledige 36 uur bij de klant schrijft.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:51
@BraX Ok, en die andere uren mag je niet opnemen als vrij of opschrijven als overuren zeker? Dan is het salaris inderdaad al wat lager.

• requiem1991
fonsoy schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:04:
[...]

Als je besluit je auto te verkopen, gaat je werkgever de langere reistijd per OV dan accepteren? Als de klanten al bereikbaar zijn per OV. Ik neem aan dat je reistijd boven je gebruikelijke reistijd werktijd is.
Ik zou zeker vragen naar een auto. Al is het een pool auto. Je rijdt nooit voor 19ct/km. Je legt er dus op toe terwijl je baas geld aan het verdienen is.
Eens, ik kan gelukkig met de fiets naar het werk maar naar klanten moet ik met mijn eigen Auto.

Waarbij 19ct/km bij verre niet genoeg is inderdaad om alles te betalen. Het OV wordt 100% vergoed maar voor sommige klanten is het gewoon zoveel meer tijd als ik met het OV ga.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:09
requiem1991 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:29:
[...]
Waarbij 19ct/km bij verre niet genoeg is inderdaad om alles te betalen. Het OV wordt 100% vergoed maar voor sommige klanten is het gewoon zoveel meer tijd als ik met het OV ga.
En is deze tijd werktijd..?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• requiem1991
Mijn reistijd naar een klant valt NIET onder werktijd, wel krijg ik een kleine bonus omdat ik op locatie werk. Dit weegt uiteraard niet op tegen de uren die ik hiervoor zou kunnen schrijven.

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-12 13:50
Heel matig. Zeker gezien je jezelf senior mag noemen.. als daar dan ook de verantwoordelijkheden bij horen etc... maar ik ken de titel systeem architect niet echt. Zit je vooral aan de business zijde? Of doe je ook echt iets met de IT architectuur? De combi klinkt niet lekker namelijk.

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-12 22:46
requiem1991 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:22:
[...]

Mijn reistijd naar een klant valt NIET onder werktijd, wel krijg ik een kleine bonus omdat ik op locatie werk. Dit weegt uiteraard niet op tegen de uren die ik hiervoor zou kunnen schrijven.
Zo snel mogelijk weg bij deze baas dan.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:12
@BraX
Ook zo mooi inderdaad, die extra "curriculaire activiteiten". Dat is een eeuwige discussie die bij veel deta / consultancy bedrijven speelt. De consultant wil er wat mee, de werkgever het liefst zo min mogelijk. En ja daar hoeven ze niets mee te doen, maar het zou het bedrijf sieren als ze je in ieder geval die tijd laten schrijven zodat inzichtelijk is hoeveel jij naast die 40 uur nog bezig bent, en op basis daarvan dat meenemen in je beoordeling en betrokkenheid binnen het bedrijf, en daar op zijn minst hun waardering voor uitspreken (het hoeft niet steeds in geld uitgedrukt te worden). Of je moet al een (field) manager hebben die weet waar je mee bezig is en ook de belangen voor jou behartigd en weet dat je goed bezig bent.

Wat ook mooi is, als het niet in je overeenkomst staat en er slechts staat dat je 40 uur hoeft te maken, ze daar eens aan te herinneren. Anders had je wel een 45 of 50 uren contract afgesloten.

Op basis van je ervaring schat ik het ook wat aan de lage kant in. Op basis van 36 uur zou ik eerder richting de 3600 a 3800 redelijk vinden. Maar goed ik hoef je ook niet te betalen :)

discogs

• firekey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-12 01:37
• Opleiding: MBO4
• Werkervaring: 12
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Gemeente
• Uren/week: 36 (4*9)
• Reistijd: 5 tot 10 minuten
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3376
• Vakantiegeld: € 8%
• Vakantiedagen: 24
• Dertiende/veertiende maand: Ja, 8,3%
• Pensioeninleg per jaar: 50% werkgever
• Reiskosten: 60 euro
• Overige: laptop / GSM

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 47115
• Winstdeling/bonus: Geen

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-12 23:06
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO ICT - Software Engineering
• Werkervaring: 3,5 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: .NET Developer (backend .NET & frontend JS)
• Reistijd: 15 min trein

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2620
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: 100% werkgever
• Mobiliteit per jaar: 100% reiskosten vergoeding

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36680
• Winstdeling/bonus: +-8% van jaarsalaris

Binnenkort onderhandelingen over het salaris. Maar heb het idee dat ik behoorlijk beneden marktconform zit. Meeste wat ik met mijn ervaring voorbij zie komen ligt het salaris al snel tussen de 3000~4000 p/m.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Eens benieuwd wat de meningen hierover zijn... Ik ben namelijk aan het overwegen om van bedrijf te veranderen, en vroeg me af of mijn huidige werkgever een slecht/redelijk/goed/enorm goed salaris geeft.

Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door azerty op 15-02-2018 22:09 ]

• Paralectic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-12 15:22
Edwin__ schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 21:41:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO ICT - Software Engineering
• Werkervaring: 3,5 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: .NET Developer (backend .NET & frontend JS)
• Reistijd: 15 min trein

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2620
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: 100% werkgever
• Mobiliteit per jaar: 100% reiskosten vergoeding

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36680
• Winstdeling/bonus: +-8% van jaarsalaris

Binnenkort onderhandelingen over het salaris. Maar heb het idee dat ik behoorlijk beneden marktconform zit. Meeste wat ik met mijn ervaring voorbij zie komen ligt het salaris al snel tussen de 3000~4000 p/m.
Mee eens dat dit aan de lage kant is, 3,5 jaar en hbo zou 3300-3500 wel redelijk zijn.

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Members only: Stukje tekst hieronder

• Martinusz
  • Nu online
Tenzij je een wat oudere auto zelf rijdt, volgens mij kun je dan niet op tegen een lease-auto hoor :)
Ik bedoel kun jij een eigen auto rijden voor 200,- euro per maand? (inclusief verzekeringen, afschrijving, incl. benzine/diesel etc.) Op mij komt het over alsof je denkt dat lease heel veel geld kost :? maar heb je de daadwerkelijke netto bijtelling weleens bekeken? Door berekend?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Paralectic schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:21:
[...]

Mee eens dat dit aan de lage kant is, 3,5 jaar en hbo zou 3300-3500 wel redelijk zijn.
Hij is 26 he. Bij onder de 30 is met 100x je leeftijd niks mee tenzij je een speciale skillset bezit die schaars is in de markt.

Dit dus.

• requiem1991
AlxRoelofs schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:34:
[...]

Zo snel mogelijk weg bij deze baas dan.
Is dit zo raar dan?

Wel rekening ermee houdend dat het gros van mijn werkzaamheden op kantoor zijn waarbij ik maximaal 3 dagen in de week buiten kantoor kan werken (ongeacht regio)

• theRich
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-12 13:42
Nieuwe baan na een anderhalf jaar droog brood als ondernemer.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: HBO - Media Informatie & Communicatie
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Projectleider
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Nederland (voornamelijk randstad)
• Reistijd**: Varieert. (+/- 1 uur)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4400
• Dertiende/veertiende maand: N.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: Wettelijk minimum
• Mobiliteit per jaar:* 19ct k/m
• Overige: € 1500 persoonlijk budget. Laptop + Telefoon

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 55 - 60 k ?
• Winstdeling/bonus: Komt nu een nieuw model voor, afhankelijk van actief op opdracht en zelf verlenging/nieuwe opdrachten regelen een percentage of deel van de marge.

[ Voor 6% gewijzigd door theRich op 16-02-2018 09:14 ]

• Paralectic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-12 15:22
FunkyTrip schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:06:
[...]

Hij is 26 he. Bij onder de 30 is met 100x je leeftijd niks mee tenzij je een speciale skillset bezit die schaars is in de markt.
Ik lees dat wel vaker hier, misschien ben ik zelf iets te ambitieus maar ik zit nu op m'n 22e op 2600 en wil volgend jaar wel de 3000 verdienen eigenlijk, ook omdat de koopkracht best laag is als eenverdiener.
Dus eigenlijk gerelativeerd met mijzelf, wat misschien geen goeie indicatie is, dacht ik dat het bedrag voor hem met z'n opleiding wel degelijk was.

Edit: En met de krapte op de markt, en zijn hoge werkdruk plus de front-end javascript skills die hij heeft lijkt het me niet eens zo heel hoog.

[ Voor 10% gewijzigd door Paralectic op 16-02-2018 09:16 ]

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Hann1BaL schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:21:
[...]

Als het een startup is, zal er misschien weinig ruimte zijn voor een grote financiele stap, maar is het vaker mogelijk om in de vorm van aandelen o.i.d. een grotere beloning te krijgen (met het risico wat daar bij komt als het niet goed gaat.) Dit is uiteraard erg afhankelijk van de startup.
Het is gelukt. 650 euro omhoog gegaan :*)

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-12 21:29

Jeroen V

yadda yadda yadda

Edwin__ schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 21:41:
De stelling dat het 'behoorlijk' onder marktconform is ben ik niet met je eens en laat je niet gek maken met het commentaar dat je hier soms voorbij ziet komen. Voor HBO zie je hier regelmatig startsalarissen voorbij komen tussen de 2000-2300 en dat lijkt me ook redelijk in de IT. (ik geloof niet in 2500+ plus leaseauto voor een HBO functie. Je zal ze kunnen vinden, maar het is niet de standaard.)

Dus zo'n 2600 na grofweg 2,5 jaar werkervaring (aangezien je zegt dat je binnenkort weer een eindejaarsgesprek hebt) is naar mijn mening redelijk binnen de bandbreedte van wat men marktconform noemt.

En wat men hier ook nog weleens vergeet is dat na een aantal jaar jouw eigen competenties van steeds groter belang worden. Het werkt niet zo dat je een bepaald startsalaris krijgt en daarna ieder jaar een standaard verhoging simpelweg omdat je ervaring erbij hebt gekregen. Jouw eigen houding, assertiviteit, inzet en noem maar op worden steeds belangrijker. Dus als jij binnenkort een eindejaarsgesprek hebt, bereid je goed voor en zorg voor argumenten waarom je meer waard bent geworden voor het bedrijf. (en dan dus niet met het standaard riedeltje komen wat niet specifiek op jouw acteren van toepassing is) Als je moeite hebt met argumenten dan weet ik al wat voor verhoging ik zou geven als ik jouw manager zou zijn,
Martinusz schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:01:
[...]

Tenzij je een wat oudere auto zelf rijdt, volgens mij kun je dan niet op tegen een lease-auto hoor :)
Ik bedoel kun jij een eigen auto rijden voor 200,- euro per maand? (inclusief verzekeringen, afschrijving, incl. benzine/diesel etc.) Op mij komt het over alsof je denkt dat lease heel veel geld kost :? maar heb je de daadwerkelijke netto bijtelling weleens bekeken? Door berekend?
Op zich heb je gelijk, maar je vergeet dat er genoeg mensen zijn die een mooie/nieuwe auto totaal niet boeit. Dus dan kan je berekenen tot je een ons weegt, maar als iets gevoelsmatig al geen meerwaarde oplevert dan is het financiele plaatje totaal niet interessant. Overigens is de netto bijtelling niet hetgeen je moet hanteren als je de berekening wilt doen. Mocht je dat wel willen doen dan moet je kijken wat je extra krijgt van de werkgever als je ervoor kiest geen leaseauto te nemen (vaak zie je dat de werkemer dat jet mobiliteitsbudget gedeeltelijk of geheel uitgekeerd krijgt)

• RoNoS
Martinusz schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:01:
[...]

Ja, eerder wel gedaan. Heb nu de bedragen niet meer voorhanden, maar kwam er toen achter dat lease bijna nooit voordeliger is.
Reken jij mee dat ik nu mijn km's a 19 cent mag declareren? En ik de rest van het leasebudget bruto gestort krijg? Dus van die 750 euro kan ik een C1 leasen (zonder gekheid, het is niet heel veel wat je daarmee kan). Of ik krijg daar (100 km retour per dag * 20 dagen * 19 cent = ) 380 + (750-380 = 370 - 42 % = ) 214 = totaal 594 euro. Lease kost netto rond de 250 euro, dus verschil is niet zo groot nee, maar voor mij (en heel veel mensen die nu wel leasen) voordeliger om niet te leasen.

• Martinusz
  • Nu online
RoNoS schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:33:
[...]

Ja, eerder wel gedaan. Heb nu de bedragen niet meer voorhanden, maar kwam er toen achter dat lease bijna nooit voordeliger is.
Reken jij mee dat ik nu mijn km's a 19 cent mag declareren? En ik de rest van het leasebudget bruto gestort krijg? Dus van die 750 euro kan ik een C1 leasen (zonder gekheid, het is niet heel veel wat je daarmee kan). Of ik krijg daar (100 km retour per dag * 20 dagen * 19 cent = ) 380 + (750-380 = 370 - 42 % = ) 214 = totaal 594 euro. Lease kost netto rond de 250 euro, dus verschil is niet zo groot nee, maar voor mij (en heel veel mensen die nu wel leasen) voordeliger om niet te leasen.
Maar 19 cent per kilometer dekt geenzins de daadwerkelijke kosten die jij hebt aan je prive auto, kun je op de ANWB site berekenen wat een gereden kilometer daadwerkelijk kost.
Ik weet niet hoe de leasebedragen nu zijn, maar voor 750 euro een C1? Dan is dat wel rap gestegen in de jaren, daar kon ik jaren geleden makkelijk een seat Ibiza bijvoorbeeld voor leasen.

Wat jij dan vergeet bij prive, onderhoudskosten, aanschafwaarde auto/afschrijving, verzekeringen, belastingen. Dit alles zou dus minder dan 250,- euro moeten zijn wil het voordeliger zijn, dat red je niet zomaar.

Maar goed, ik heb een tijdje al geen leasebak meer dus weet niet hoe het nu precies allemaal zit met de huidige regels en kosten, maar ik wilde je het toch even meegeven dat je het goed uitrekent als je de mogelijkheid hebt om te leasen versus prive auto. Als je dat gedaan hebt en prive is voordeliger, dan dikke prima natuurlijk! d:)b

• RoNoS
Martinusz schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:43:
[...]

Maar 19 cent per kilometer dekt geenzins de daadwerkelijke kosten die jij hebt aan je prive auto, kun je op de ANWB site berekenen wat een gereden kilometer daadwerkelijk kost.
Ik weet niet hoe de leasebedragen nu zijn, maar voor 750 euro een C1? Dan is dat wel rap gestegen in de jaren, daar kon ik jaren geleden makkelijk een seat Ibiza bijvoorbeeld voor leasen.
[...]
19 cent dekt zeker niet alle kosten, dat klopt, maar leasen is ook niet gratis ;)
Het is heel lastig uitrekenen, omdat er veel verschillende factoren zijn, maar nog even kort dan:
Lease: budget 750, verder geen kosten/eigen bijdragen etc, bijtelling netto: 250 euro kosten.
Niet lease: bruto 750 (met declaratie etc, zie mijn eerdere post) netto: 600 euro baten.
Verschil: 850 euro
Dus als ik voor 850 euro een auto kan gebruiken (alle kosten die jij opsomt) is het voordeliger. Volgens mij is dat prima te doen :)

• thamaster88
  • Laatst online: 07-12 17:26
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO - Systeem/Netwerkbeheer
• Certificaten: CCNA R&S / CCNP R&S
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Hilversum

2. Wat doe je:
• Functie: Netwerkbeheer
• Werkgever/branche: Financiele sector
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Reistijd: (+/- 1 uur)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2800
• Dertiende/veertiende maand: €2400
• Pensioeninleg per jaar: Geen idee eigenlijk
• Mobiliteit per jaar:* 19ct k/m
• Overige: Laptop + Telefoon

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 45k ? Dit is inclusief elke maand 1 week standby lopen

Wat vinden jullie?

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-12 23:25
3 jaar werkevaring op je 29e? Hoe doe je dat?
Ondanks de krapte in goede netwerkprofesionals denk ik dat je gezien je ervaring gewoon goed zit. Zit standby in die 2800?

Ik ken misschien nog wel een club voor je in Hilversum zelf :+

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RoNoS schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:01:
[...]

Niet lease: bruto 750 (met declaratie etc, zie mijn eerdere post) netto: 600 euro baten.
Dat is wel heel erg optimistisch. Ik zou daar toch echt 52% over moeten afdragen, waarmee dat gelijk teruggebracht is naar €360

• thamaster88
  • Laatst online: 07-12 17:26
Faddermakker schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:26:
3 jaar werkevaring op je 29e? Hoe doe je dat?
Ondanks de krapte in goede netwerkprofesionals denk ik dat je gezien je ervaring gewoon goed zit. Zit standby in die 2800?

Ik ken misschien nog wel een club voor je in Hilversum zelf :+
Dit is 3 jaar in Netwerkbeheer. Ik heb nu in totaal zo'n 6 a 7 jaar ervaring in de IT. (mijn 5 jaar bij een computer verkoop/reparatie bedrijf niet meegerekend)
En sowieso een latertje met afstuderen :) 25 jaar.

Standby zit niet in die 2800.

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12 18:16
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:26:
[...]

Dat is wel heel erg optimistisch. Ik zou daar toch echt 52% over moeten afdragen, waarmee dat gelijk teruggebracht is naar €360
Wat bedoeld wordt is dat veel bedrijven een regeling hebben waar je je gereden kilometers kan declareren tegen je leasebudget als je dat laat uitbetalen. Dat betekent dat je een veel groter deel netto krijgt.

• RoNoS
[...]

Zoals je in mijn eerder post kunt zien, waar ik ook naar refereer:
[...]

Reken jij mee dat ik nu mijn km's a 19 cent mag declareren? En ik de rest van het leasebudget bruto gestort krijg? [...]
Ik krijg daar (100 km retour per dag * 20 dagen * 19 cent = ) 380 + (750-380 = 370 - 42 % = ) 214 = totaal 594 euro. [...]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RoNoS schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:45:
[...]

Zoals je in mijn eerder post kunt zien, waar ik ook naar refereer:

[...]
Apologies. Ik had je eerdere post niet gezien en dacht dat het simpelweg over een uitbetaling van een leasebudget ging.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

[...]

Veel wergevers keren een deel (of geheel) van het mobiliteitsbudget uit als je ervoor kiest gee leaseauto te nemen. (en dan soms worden de zakelijk gereden kilometers eerst uitbetaald en het restant bruto) Dus als je dat meerekent dan kom je wel degelijk op 600 euro netto baten... (wat niet betekent dat je dus alleen de netto bijtelling niet hoeft te betalen) En van dat bedrag kan je gemakkelijk zelf een auto rijden; de auto van mijn vriendin kost ons ongeveer 300 euro per maand...

En als jouw inkomen al in de hoogste belastingschaal valt kan je beter 56% gebruiken voor de berekening...

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:00

Louw Post

Cerenas

Paralectic schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:13:
[...]

Ik lees dat wel vaker hier, misschien ben ik zelf iets te ambitieus maar ik zit nu op m'n 22e op 2600 en wil volgend jaar wel de 3000 verdienen eigenlijk, ook omdat de koopkracht best laag is als eenverdiener.
Dus eigenlijk gerelativeerd met mijzelf, wat misschien geen goeie indicatie is, dacht ik dat het bedrag voor hem met z'n opleiding wel degelijk was.

Edit: En met de krapte op de markt, en zijn hoge werkdruk plus de front-end javascript skills die hij heeft lijkt het me niet eens zo heel hoog.
Mee eens, een paar honderd euro p/m meer zou er in ieder geval wel in moeten zitten voor @Edwin__. Vooral gezien de werkdruk. Ik heb net zoveel werkervaring, ben software tester bij een detacheerder, heb minder werkdruk, maar zit er toch aardig wat boven.

@Edwin__ Als je echt druk wilt zetten kun je altijd een beetje rondvissen voor een aanbod van een ander bedrijf, denk dat ze al wel snel wat meer bieden, en deze laten zien aan je huidige manager/baas. (Niet altijd even handig.)

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-12 22:46
requiem1991 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:10:
[...]

Is dit zo raar dan?

Wel rekening ermee houdend dat het gros van mijn werkzaamheden op kantoor zijn waarbij ik maximaal 3 dagen in de week buiten kantoor kan werken (ongeacht regio)
Een combinatie van alles wat ik hier lees vind ik inderdaad wel raar.
- Je salaris is (in mijn ogen) niet marktconform.
- Je hebt groot en deels een buitenfunctie (3 dagen buiten, 2 dagen binnen) maar moet deze afstanden met eigen auto rijden en telefoneren met eigen telefoon. Dit zijn pure kosten door jou. Die €0,19 per km denkt deze kosten totaal niet.
- Reistijd = eigen tijd. Dit is natuurlijk voor iedere werkgever zelf te bepalen (woon - werkverkeer is bij mij ook eigen tijd), echter heb ik een vast kantoor en weet ik dit van te voren. Tel jij maar eens uit hoeveel uur je hier aan kwijt bent en doe dat is maal je uurloon? Flink geld, dat weet ik zeker.

• jongetje
  • Laatst online: 16:36
Jeroen V schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:52:
[...]

Veel wergevers keren een deel (of geheel) van het mobiliteitsbudget uit als je ervoor kiest gee leaseauto te nemen. (en dan soms worden de zakelijk gereden kilometers eerst uitbetaald en het restant bruto) Dus als je dat meerekent dan kom je wel degelijk op 600 euro netto baten... (wat niet betekent dat je dus alleen de netto bijtelling niet hoeft te betalen) En van dat bedrag kan je gemakkelijk zelf een auto rijden; de auto van mijn vriendin kost ons ongeveer 300 euro per maand...

En als jouw inkomen al in de hoogste belastingschaal valt kan je beter 56% gebruiken voor de berekening...
Dat is best lastig te vergelijken lijkt me. Natuurlijk mag je die kosten voor je auto declareren, maar daar moet je wel afschrijving, onderhoud, verzekering, wegenbelasting, vervangend vervoer en niet te vergeten brandstof voor doen. Daarnaast als je (redelijk wat) prive kilometers maakt moet je deze ook meenemen in de kosten. Als je dit allemaal bij elkaar optelt wat je nu echt kwijt bent en dat afzet in hoeveel je onder de streep netto krijgt van je werkgever tov van de bijtelling vraag ik me af of je veel voordeliger bent.

• requiem1991
AlxRoelofs schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:17:
[...]

Een combinatie van alles wat ik hier lees vind ik inderdaad wel raar.
- Je salaris is (in mijn ogen) niet marktconform.
- Je hebt groot en deels een buitenfunctie (3 dagen buiten, 2 dagen binnen) maar moet deze afstanden met eigen auto rijden en telefoneren met eigen telefoon. Dit zijn pure kosten door jou. Die €0,19 per km denkt deze kosten totaal niet.
- Reistijd = eigen tijd. Dit is natuurlijk voor iedere werkgever zelf te bepalen (woon - werkverkeer is bij mij ook eigen tijd), echter heb ik een vast kantoor en weet ik dit van te voren. Tel jij maar eens uit hoeveel uur je hier aan kwijt bent en doe dat is maal je uurloon? Flink geld, dat weet ik zeker.
Om erbij te vermelden er is een auto van de zaak hier die beschikbaar is voor zijn medewerkers echter is deze in de tijden dat ik hem nodig had/heb bezet en onbereikbaar.

De 19 ct/km is voor mij haalbaar omdat ik een ontzettend goedkope auto rijd maar het is inderdaad niet een vetpot.

Mijn grootste punt is dus het salaris, de rest maakt me in principe nog niet zo uit want ik vind mijn werk gewoon echt ontzettend leuk. Maar dat dit onder marktconform zit wist ik dus niet (mijn 1e echte IT baan zegmaar).

In theorie zit ik dus niet 3 dagen he, het is afhankelijk van het werk wat er op dat moment is.

Het kan ook zijn dat ik maar 10 minuutjes moet rijden, in andere gevallen 1 1/2 uur.

Ik vindt het persoonlijk heel normaal dat de reistijd hiervan niet valt onder werktijd maar dat ben ik.

[ Voor 12% gewijzigd door requiem1991 op 16-02-2018 12:03 ]

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Reistijd is zelden werktijd, tenzij het midden op de dag is van de ene naar de andere klant, of als het heel erg veel op één dag is (als er zo'n regeling is, dan meestal pas vanaf 2,5 à 3 uur per dag). Het deel daarboven is dan meestal tijd voor tijd of kan je van je werkdag aftrekken.

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12 17:59
[...]

19 cent dekt zeker niet alle kosten, dat klopt, maar leasen is ook niet gratis ;)
Het is heel lastig uitrekenen, omdat er veel verschillende factoren zijn, maar nog even kort dan:
Lease: budget 750, verder geen kosten/eigen bijdragen etc, bijtelling netto: 250 euro kosten.
Dus als ik voor 850 euro een auto kan gebruiken (alle kosten die jij opsomt) is het voordeliger. Volgens mij is dat prima te doen :)
Eindelijk iemand die het doorrekenen van de maandlasten prive en lease goed doet.

Zelf ook in dezelfde situatie gezeten en besloten zelf te gaan rijden. Het enige voordeel van een leaseauto is dat je geen investering hoeft te doen en geen risico loopt. Staat tegenover dat als je prive rijdt je iedere auto kan kiezen die je wil/kan betalen ipv 'vast' te zitten aan eco-modellen die nooit exact zijn wat je echt wil.

Alleen als je extreem veel (niet declarabele) km's rijdt op diesel/benzine van de baas (ook op vakantie nooit een tank zelf hoeft te betalen) kan een lease-auto voordelig zijn.

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:17
[...]

Reken jij mee dat ik nu mijn km's a 19 cent mag declareren? En ik de rest van het leasebudget bruto gestort krijg? Dus van die 750 euro kan ik een C1 leasen (zonder gekheid, het is niet heel veel wat je daarmee kan).
Onder welke voorwaarden is dit? Ik lease een V40 o.b.v. 48 mnd/120k km inclusief brandstof voor 790 p/m. 750 euro is zelfs incl. brandstof erg veel voor een C1. Tenzij je 60k km per jaar moet rijden.

• RoNoS
Jaja, daarom zei ik "zonder gekheid, het is niet heel veel wat je daarmee kan". Ik vind de opties vrij beperkt. Ja, je kunt meer dan een C1 leasen. Vast wel een Golf, Ibiza, Corsa, of soortgelijk. Toch is het in mijn situatie niet de beste keuze om te leasen.

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51
requiem1991 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:56:
[...]

Om erbij te vermelden er is een auto van de zaak hier die beschikbaar is voor zijn medewerkers echter is deze in de tijden dat ik hem nodig had/heb bezet en onbereikbaar.

De 19 ct/km is voor mij haalbaar omdat ik een ontzettend goedkope auto rijd maar het is inderdaad niet een vetpot.

Mijn grootste punt is dus het salaris, de rest maakt me in principe nog niet zo uit want ik vind mijn werk gewoon echt ontzettend leuk. Maar dat dit onder marktconform zit wist ik dus niet (mijn 1e echte IT baan zegmaar).

In theorie zit ik dus niet 3 dagen he, het is afhankelijk van het werk wat er op dat moment is.

Het kan ook zijn dat ik maar 10 minuutjes moet rijden, in andere gevallen 1 1/2 uur.

Ik vindt het persoonlijk heel normaal dat de reistijd hiervan niet valt onder werktijd maar dat ben ik.
Met zo'n regeling (km's gaan van leasebudget af) zou ik toch eerder voor een leaseauto gaan. Als het maar een x tegenzit met je eigen auto (dure reparatie) ga je al nat en met een lease kun je die net zo vaak pakken als je wilt.

Zelf rij ik ook een eigen auto alleen hebben wij een andere regeling: leasebudget (800 in mijn geval) wordt uitgekeerd EN je krijgt 19ct per kilometer. Ik rij een E61 530dA uit 2006 die zo'n 200 euro goedkoper (per maand!) is dan een Skoda Octavia 14% die ik anders zou leasen (nu zijn die nog iets duurder geworden qua bijtelling)...makkelijke keuze dus :)

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:42

BombaAriba

Ondertitel

Members only:

Als ik alle salarissen hier zie vind ik toch vaak dat de (start)salarissen in IT tegenvallen t.o.v. finance. Heb ook het idee dat IT'ers hier veel minder op sturen.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

• requiem1991
Road-runner83 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:21:
[...]

Met zo'n regeling (km's gaan van leasebudget af) zou ik toch eerder voor een leaseauto gaan. Als het maar een x tegenzit met je eigen auto (dure reparatie) ga je al nat en met een lease kun je die net zo vaak pakken als je wilt.

Zelf rij ik ook een eigen auto alleen hebben wij een andere regeling: leasebudget (800 in mijn geval) wordt uitgekeerd EN je krijgt 19ct per kilometer. Ik rij een E61 530dA uit 2006 die zo'n 200 euro goedkoper (per maand!) is dan een Skoda Octavia 14% die ik anders zou leasen (nu zijn die nog iets duurder geworden qua bijtelling)...makkelijke keuze dus :)
Het idee is ook zeker om de lease auto te bespreken bij de onderhandelingen :)

• Weysboy
  • Laatst online: 20-11 18:42
BombaAriba schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:33:
***members only***

Als ik alle salarissen hier zie vind ik toch vaak dat de (start)salarissen in IT tegenvallen t.o.v. finance. Heb ook het idee dat IT'ers hier veel minder op sturen.
Goed salaris.

Het valt mij op dat veel mensen vrij weinig pensioen opbouwen. Binnen overheidsorganisaties is de jaarlijkse inleg rond de 24% van je premiegrondslag. (70%werkgever/30%werknemer)
De percentages die ik hier voorbij zie komen liggen vaak rond de 8%. Ik hoop dat veel mensen zich realiseren dat ze hiermee flink gaan inleveren het moment dat ze met pensioen gaan.

Vooral voor jonge mensen is het ook belangrijk om een goede pensioenregeling te hebben. De eerste jaren tellen het hardsts in het opbouwen van pensioenvermogen.

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:42

BombaAriba

Ondertitel

Weysboy schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:04:
[...]

Goed salaris.

Het valt mij op dat veel mensen vrij weinig pensioen opbouwen. Binnen overheidsorganisaties is de jaarlijkse inleg rond de 24% van je premiegrondslag. (70%werkgever/30%werknemer)
De percentages die ik hier voorbij zie komen liggen vaak rond de 8%. Ik hoop dat veel mensen zich realiseren dat ze hiermee flink gaan inleveren het moment dat ze met pensioen gaan.

Vooral voor jonge mensen is het ook belangrijk om een goede pensioenregeling te hebben. De eerste jaren tellen het hardsts in het opbouwen van pensioenvermogen.
Mijn inleg is ook 24% maar dat pas op latere leeftijd. Is het bij jou zo dat je dit al op je beginleeftijd hebt?

Ik zou zelf het liefst deze bedragen uitgekeerd krijgen in een DeGiro pensioenrekening oid zodat ik zelf alles in een tracker met weinig beheerkosten kan stoppen. Heb het idee dat ik nu vooral beheerkosten betaal. (Is nu geloof ik meer dan 100 euro per jaar.)

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12 21:16
[...]

Goed salaris.

Ik denk dat het dan vooral gaat om de eigen bijdrage en niet zozeer wat de werkgever extra bijdraagt aan pensioen.

Memento mori

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:52
[...]
...
Het valt mij op dat veel mensen vrij weinig pensioen opbouwen.
...
klopt. Maak ik mij ook schuldig aan maar hoop dat te compenseren door die paar jaar niet in te leggen te compenseren met zelf sparen en pensioen vanaf nu max te vullen.
[...]

...
Binnen overheidsorganisaties is de jaarlijkse inleg rond de 24% van je premiegrondslag. (70%werkgever/30%werknemer)
hoe kom je aan 25%? fiscaal onbelast is toch max 13,8%:

"Jaarruimte 2017 = 0,138 * (bruto inkomen - 12.032 euro) – (6,5 x A) – F"
Gewoon uit interesse omdat ik over een uur van een mogelijk nieuwe werkgever een contract krijg waarbij ze "maximale inleg in pensioen stoppen en de helft meebetalen".
[...]
...
..
Ja des te eerder je begint des te minder je later hoeft te compenseren.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• Weysboy
Bob-B190 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:43:
[...]
Ik denk dat het dan vooral gaat om de eigen bijdrage en niet zozeer wat de werkgever extra bijdraagt aan pensioen.
Wat we vooral in dit topic willen weten is toch de werkgeversbijdrage? Die zie ik maar zelden voorbij komen. Een bijdrage van 2,84% is natuurlijk niks.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:27
[...]

Goed salaris.

Valt mij inderdaad ook vaak op. Nu ben ik niet iemand die helemaal bedreven is in de pensioenzaken en het enige moment wanneer ik er even naar kijk if bij de jaaropgave, maar ik ben me er wel dusdanig van bewust dat het zelfs nu op "jonge" leeftijd al van belang is hierop te letten. Van de mensen die hier posten weet denk ik minimaal 1/3e totaal niet wat hun pensioen inhoudt.

Ik werk bij een aan de overheid gerelateerd bedrijf en dan krijg je inderdaad een 70/30 regeling bij het ABP. Als ik dan kijk naar datgeen wat maandelijks op mijn salaris wordt ingehouden (mijn 30% aandeel) dan is dat flink wat. Vergeleken met sommigen wordt er bij mij 2 maal, 3 maal of soms tot bijna 10 maal meer per jaar in het pensioenpotje deponeert. Met het vooruitzicht wat het ABP je dan geeft, wat je krijgt vanaf je pensioen, dan zou ik er netto (vergeleken met nu) zelfs op vooruit gaan door pensioen + AOW. Dat vind ik een prima vooruitzicht, maar ik vrees dan voor mensen die inderdaad maar zo bitter weinig aan pensioenafdracht hebben. Natuurlijk, men kan zelf gaan sparen, alleen komt die realisatie bij velen pas later, wanneer men al in de 40 of 50 is, wanneer de kinderen de deur uit gaan (en die kosten komen te vervallen). Dan ben je rijkelijk laat met die bewustwording.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Weysboy
Moi_in_actie schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:00:
[...]

Valt mij inderdaad ook vaak op. Nu ben ik niet iemand die helemaal bedreven is in de pensioenzaken en het enige moment wanneer ik er even naar kijk if bij de jaaropgave, maar ik ben me er wel dusdanig van bewust dat het zelfs nu op "jonge" leeftijd al van belang is hierop te letten. Van de mensen die hier posten weet denk ik minimaal 1/3e totaal niet wat hun pensioen inhoudt.

Ik werk bij een aan de overheid gerelateerd bedrijf en dan krijg je inderdaad een 70/30 regeling bij het ABP. Als ik dan kijk naar datgeen wat maandelijks op mijn salaris wordt ingehouden (mijn 30% aandeel) dan is dat flink wat. Vergeleken met sommigen wordt er bij mij 2 maal, 3 maal of soms tot bijna 10 maal meer per jaar in het pensioenpotje deponeert. Met het vooruitzicht wat het ABP je dan geeft, wat je krijgt vanaf je pensioen, dan zou ik er netto (vergeleken met nu) zelfs op vooruit gaan door pensioen + AOW. Dat vind ik een prima vooruitzicht, maar ik vrees dan voor mensen die inderdaad maar zo bitter weinig aan pensioenafdracht hebben. Natuurlijk, men kan zelf gaan sparen, alleen komt die realisatie bij velen pas later, wanneer men al in de 40 of 50 is, wanneer de kinderen de deur uit gaan (en die kosten komen te vervallen). Dan ben je rijkelijk laat met die bewustwording.
Vergeet niet dat van jouw afdracht je maar de helft netto betaald.Dan valt het opzich wel wel mee, het is echt een kleine prijs voor wat je ervoor terug krijgt.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:27
Weysboy schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:03:
[...]

Vergeet niet dat van jouw afdracht je maar de helft netto betaald.Dan valt het opzich wel wel mee, het is echt een kleine prijs voor wat je ervoor terug krijgt.
Nee, het is ook geen enorme hoeveelheid, maar uiteindelijk wordt er meen ik per jaar (werkgever + werknemer) zo'n 10k per jaar gedeponeerd. Ik heb mensen voorbij zien komen waarbij het nog geen 1000 euro was. En ja, ik krijg er zoals ik al zei later een heel mooi pensioen voor terug.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:30
BombaAriba schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:41:
Mijn inleg is ook 24% maar dat pas op latere leeftijd. Is het bij jou zo dat je dit al op je beginleeftijd hebt?
@Moi_in_actie Bij het ABP is het voor iedereen hetzelfde. In 2018 is dat 22,9% van het salaris en inleg is dus 70-30.

• Martinusz
  • Nu online
Moi_in_actie schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:00:
[...]

40/50 rijkelijk laat?
Volgens de overheid ga ik pas op mijn 71ste! met pensioen, dus lijkt mij dat je in 20/30 jaar toch ook zeker wat op kan bouwen. Feit blijft dat pensioen een onbekend terrein blijft voor velen.
Ook ik weet de details niet, ik weet wat ik inleg, ik weet het percentage van mijn werkgever. Als ik op mijnpensioenoverzicht kijk, dan zie ik daar een bedrag staan dat ik maandelijks netto zou ontvangen tegen die tijd (is dat tegen die tijd hetzelfde of wordt dat ook gecorrigeerd met inflatie etc.?). Dat is minder dan dat ik nu netto verdien, maar nog steeds een bedrag waarvan ik denk, daar moet ik later makkelijk van rondkomen, maar goed ook dat weet je niet zeker ;) (wel incl. AOW trouwens)

Overigens wilt meer inleggen niet betekenen dat je automatisch meer pensioen hebt, mijn vrouw in de zorg zit bij PFZW of iets dergelijks (vergelijkbaar met ABP). Die legt veel meer zelf in dan ik, maar die komt toch echt niet hoger uit.

Verwijderd

Members only:

Ik ben benieuwd wat jullie denken, heb er zelf niet echt een beeld van; eigenlijk al mijn vrienden werken in andere branches of in het buitenland :)

• Z___Z
  • Niet online
BombaAriba schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:33:
***members only***

Te veel introverte mensen in de IT die niet weten wat ze waard zijn. IT skillset op HBO/WO is het beste te vergelijken met accountancy op vergelijkbaar niveau, maar de salarissen in IT zijn snel 20% lager dan in accountancy. Voordeel van accountants is dat ze met geld werken, dus beter weten wat voor salarissen er betaald worden en daarmee beter kunnen valideren of ze zelf genoeg betaald krijgen.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:46:
***members only***

Ik ben benieuwd wat jullie denken, heb er zelf niet echt een beeld van; eigenlijk al mijn vrienden werken in andere branches of in het buitenland :)
Voor iemand met een MSc vind ik het loon op 32 uur wel erg karig. Waarom ga je niet full-time aan de slag? Ik denk dat je bij een andere werkgever als snel 25% meer kan gaan verdienen.

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:50:
[...]

Voor iemand met een MSc vind ik het loon op 32 uur wel erg karig. Waarom ga je niet full-time aan de slag? Ik denk dat je bij een andere werkgever als snel 25% meer kan gaan verdienen.
Ik wil zelf nog veel kleine projectjes afmaken, waar ik anders gewoon niet aan toekom (ik ben doordeweeks ongeveer 12 uur per dag van huis). Daarnaast heb ik één keer per week sport (voorheen drie, maar dat haal ik tegenwoordig niet meer), wat redelijk op tijd begint, en anders haal ik dat gewoon niet.

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-12 21:38
***members only***

Eerlijk gezegd vind ik vrij kaal voor iemand met een dubbele BSc en MSc (en ook nog twee pittige studies).

2k is dan wel voor 32 uur (bewuste keuze?), maar ik lees ook geen enkele extra's zoals 13e maand, bonus of mobiliteitsvergoeding. Dat is apart voor een functie als consultant.

EDIT: 100 euro per jaar pensioeninleg lijkt me ook niet te kloppen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door _vision op 16-02-2018 17:00 ]

Verwijderd

_vision schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:58:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik vrij kaal voor iemand met een dubbele BSc en MSc (en ook nog twee pittige studies).

2k is dan wel voor 32 uur (bewuste keuze?), maar ik lees ook geen enkele extra's zoals 13e maand, bonus of mobiliteitsvergoeding. Dat is apart voor een functie als consultant.
Ik was nog bezig met afstuderen toen ik begon, daarom ben ik met 4 dagen begonnen.

Er zijn redelijk wat extra's waar ik (nog) geen recht op heb of gebruik van maak (leaseauto, omzetbonus, aanmoedigingspremie); dit zou wat meer moeten worden wanneer ik wat meer ervaring en certificering heb. Mijn OV kosten worden overigens gewoon vergoed.

Edit: en ik bedoelde natuurlijk dat ik 100 euro pensioen per maand opbouw ;) In het totaalpakket staat het wel goed, zal het even aanpassen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2018 17:10 ]

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-12 21:38
Z___Z schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:47:
[...]

Te veel introverte mensen in de IT die niet weten wat ze waard zijn. IT skillset op HBO/WO is het beste te vergelijken met accountancy op vergelijkbaar niveau, maar de salarissen in IT zijn snel 20% lager dan in accountancy. Voordeel van accountants is dat ze met geld werken, dus beter weten wat voor salarissen er betaald worden en daarmee beter kunnen valideren of ze zelf genoeg betaald krijgen.
Ander voordeel is dat accountant (RA) een beschermde titel is. Daardoor kan ook niet iedere beunhaas zich accountant noemen, maar dien je een RA af te ronden naast je werkervaring bij een erkende accountantsfirma. Zo behouden ze een bepaalde kwaliteitscontrole en waarde.

Dat is wel anders in de IT waar in principe iedereen na een wat jaren programmeren zich "senior lead software architect" kan noemen. :+

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:08
***members only***

Het salaris is in mijn ogen vrij karig gezien je achtergrond, ook voor 32 uur per week. Daar komt nog vrij forse reistijd bij en weinig secundaire arbeidsvoorwaarden. Is er een duidelijk groeipad vastgesteld? Zo niet, dan zou ik toch echt eens rond gaan kijken.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
_vision schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:40:
[...]

Ander voordeel is dat accountant (RA) een beschermde titel is. Daardoor kan ook niet iedere beunhaas zich accountant noemen, maar dien je een RA af te ronden naast je werkervaring bij een erkende accountantsfirma. Zo behouden ze een bepaalde kwaliteitscontrole en waarde.

Dat is wel anders in de IT waar in principe iedereen na een wat jaren programmeren zich "senior lead software architect" kan noemen. :+
In principe heb je daarom een opleiding gedaan, dat die titel beschermd is maakt denk ik niet heel veel uit. Maar wel dat ook hier je ziet dat veel een cursusje van een paar weken wel als genoeg zien om in de IT te kunnen gaan werken. En als dat vergelijkbaar is met een opleiding van jaren in de ogen van sommige, ja dan doet dat salaris ook geen goed.
***members only***

Voor 32 uur als startsalaris is het geen vetpot, ook geen leaseauto ofzo, wel weer een pensioenregeling. Ook niet extreem weinig, als er fatsoenlijke doorgroei is, maar wel krap.

Maar wat ik me dan afvraag: Dat je 32 uur werkt als er zelfs bij 32 uur nog 12 uur reizen bij komt begrijp ik. Maar het gaat er bij mij niet in dat er niet in minder dan 1.5 uur van Utrecht werk te vinden is als generieke IT'er. Als je <0.5 uur reistijd zit kan je probleemloos 40 uur gaan werken zonder meer tijd kwijt te zijn.

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:29
***members only***

Snel iets anders zoeken.
(tenzij fijne werkomgeving)

Je krijgt wat je vraagt. Mikken op 3k bruto met 32uur.

• Z___Z
  • Niet online
_vision schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:40:
[...]

Klopt, in de IT is het veel moeilijker om het kaf van de koren te scheiden. Ik denk dat op de langere termijn in Nederland developers sowieso geen hele hoge salaris kunnen verwachten. Alleen de lead developer, lead tester en de business consultant zal in Nederland blijven, terwijl al het lagere werk naar lage lonenlanden gaat. Iedereen die geen klantcontact heeft kan redelijk makkelijk uitbesteed worden in India.
Je ziet het al met systeembeheer en databasebeheer. Bedrijven zijn niet geïntegreerd hierin. Het moet gewoon werken zoals water en licht. Zoals alle commodities, zullen de goedkoopste partijen over blijven.

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
[...]

Als ik even naar de leaseconfigurator kijk van mijn werkgever (4 jaar, 40k km per jaar) en de duurste C1 pak en daar wat random fabrieksopties bij kies kom ik op een leasebedrag van net geen 700 euro (406 lease, 293 brandstof) op een cataloguswaarde van bijna 19k. Netto bijtelling is volgens die site 180 bij 52%. In je andere post reken je met 42% dus in dat geval zou het nog lager worden.
Ik ben dan ook wel beniewd wat voor C1 jij bedoeld (wat is de cataloguswaarde) en hoe je die netto bijtelling berekend hebt? Want volgens mij is het verschil tussen koop/lease wel wat lager dan die 850 waar jij het over hebt.
250 netto bijtelling op 52% zit je met een cataloguswaarde van rond de 26k

Verder heb je het ook over 100 km per dag, dan rijd je op jaarbasis best wat kilometers voor alleen werk. Je moet niet onderschatten wat daar aan onderhoud en afschrijving bij komt kijken. Maar dat zelf kopen soms voordeliger kan zijn klopt, maar dan heb je het vaak ook over het verschil tussen een oude auto + alle risico's tegenover gloedjenieuwe auto + zekerheid. Dat is een persoonlijke voorkeur.
sOid schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:53:
• Reistijd: 2x25 minuten per dag

• Mobiliteit per jaar: Woon 'te dicht' bij werk dus geen reiskostenvergoeding met auto
Lolwut? 8)7 :? |:(
Alsof jij het kan helpen dat collega's verder weg wonen. Jouw baas zou jou juist moeten belonen omdat je dichtbij woont ipv je te bestraffen..

Wat krijgen je collega's? Als die wel een x aantal cent per km krijgen zou ik dat ook eisen. Al is het iedere dag maar 30-40km ofzo (of zijn die 25 minuten niet met de auto?) dan is dat per maand toch 20 dagen * 35 km * 19 cent toch 133 euro netto.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:39
Pieter van Ras schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:32:
[...]

Alsof jij het kan helpen dat collega's verder weg wonen. Jouw baas zou jou juist moeten belonen omdat je dichtbij woont ipv je te bestraffen..

Wat krijgen je collega's? Als die wel een x aantal cent per km krijgen zou ik dat ook eisen. Al is het iedere dag maar 30-40km ofzo (of zijn die 25 minuten niet met de auto?) dan is dat per maand toch 20 dagen * 35 km * 19 cent toch 133 euro netto.
Het is heel normaal om geen reiskostenvergoeding te krijgen als je minder dan 10km van je werk af woont.

The devil is in the details.

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Hahn schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:35:
[...]

Het is heel normaal om geen reiskostenvergoeding te krijgen als je minder dan 10km van je werk af woont.
Omdat? Je moet maar verplicht fietsen of lopen?
Als je werkgever een vast bedrag per km betaald, waarom krijg jij dat dan niet? Jouw kilometers kosten toch net zo goed geld.. Als je 8 km van je werk af woont maak je ook 320 km per maand.

Zoals ik al zei: Je krijgt dus straf omdat je dichtbij woont? Dat is in mijn ogen echt de omgekeerde wereld. Als je op 9 km van je werk woont en je verhuisd 2 km krijg je dus 83 euro netto (bij 19 cent/km) extra salaris omdat je verder weg bent gaan wonen? ;w

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:39
Pieter van Ras schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:40:
[...]

Als je werkgever een vast bedrag per km betaald, waarom krijg jij dat dan niet? Jouw kilometers kosten toch net zo goed geld.. Als je 8 km van je werk af woont maak je ook 320 km per maand.
Zoals ik al zei: Je krijgt dus straf omdat je dichtbij woont? Dat is in mijn ogen echt de omgekeerde wereld. Als je op 9 km van je werk woont en je verhuisd 2 km krijg je dus 83 (bij 19 cent/km) extra netto salaris omdat je verder weg bent gaan wonen? ;w
Waarom weet ik niet precies, maar zelfs van de belastingdienst mag je reiskosten niet aftrekken bij gebrek aan vergoeding, als je minder dan 10km van je werk woont.

The devil is in the details.

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-11 00:26
***members only***

Wow, wat een opleidingen en dan voor dat geld. Ben geen ICTer maar mijn startsalaris bij een bouwkundig aannemer met MBO niveau 4 als junior werkvoorbereider was vergelijkbaar met hetgeen wat jij nu verdient.

[ Voor 17% gewijzigd door dindr op 16-02-2018 21:01 ]

• PWSteal
  • Laatst online: 20-12 23:06
Jeroen V schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:26:
[...]

De stelling dat het 'behoorlijk' onder marktconform is ben ik niet met je eens en laat je niet gek maken met het commentaar dat je hier soms voorbij ziet komen. Voor HBO zie je hier regelmatig startsalarissen voorbij komen tussen de 2000-2300 en dat lijkt me ook redelijk in de IT. (ik geloof niet in 2500+ plus leaseauto voor een HBO functie. Je zal ze kunnen vinden, maar het is niet de standaard.)

Dus zo'n 2600 na grofweg 2,5 jaar werkervaring (aangezien je zegt dat je binnenkort weer een eindejaarsgesprek hebt) is naar mijn mening redelijk binnen de bandbreedte van wat men marktconform noemt.

En wat men hier ook nog weleens vergeet is dat na een aantal jaar jouw eigen competenties van steeds groter belang worden. Het werkt niet zo dat je een bepaald startsalaris krijgt en daarna ieder jaar een standaard verhoging simpelweg omdat je ervaring erbij hebt gekregen. Jouw eigen houding, assertiviteit, inzet en noem maar op worden steeds belangrijker. Dus als jij binnenkort een eindejaarsgesprek hebt, bereid je goed voor en zorg voor argumenten waarom je meer waard bent geworden voor het bedrijf. (en dan dus niet met het standaard riedeltje komen wat niet specifiek op jouw acteren van toepassing is) Als je moeite hebt met argumenten dan weet ik al wat voor verhoging ik zou geven als ik jouw manager zou zijn,

[...]

Op zich heb je gelijk, maar je vergeet dat er genoeg mensen zijn die een mooie/nieuwe auto totaal niet boeit. Dus dan kan je berekenen tot je een ons weegt, maar als iets gevoelsmatig al geen meerwaarde oplevert dan is het financiele plaatje totaal niet interessant. Overigens is de netto bijtelling niet hetgeen je moet hanteren als je de berekening wilt doen. Mocht je dat wel willen doen dan moet je kijken wat je extra krijgt van de werkgever als je ervoor kiest geen leaseauto te nemen (vaak zie je dat de werkemer dat jet mobiliteitsbudget gedeeltelijk of geheel uitgekeerd krijgt)
Hallo Jeroen,

Mijn werkervaring is ruim 3.5 jaar, niet de 2.5 jaar die jij schetst.

Het gedeelte over mijn persoonlijke vaardigheden, inzet etc heeft al plaatsgevonden, en deze waren weer erg positief. Ik werk in een wat kleinere organisatie, dus het is voor mijn managers gelukkig vrij goed zichtbaar wat ik doe.

Ik zat zelf te denken om in te zetten op een salaris van 3000 p/m. Dit lijkt mij een goed salaris voor mijn hoeveelheid ervaring in combinatie met de reviews die ik vanuit het bedrijf krijg.

• Z___Z
  • Niet online
***members only***

Met een wiskunde master kan je beter bij een finance instelling gaan werken denk ik of in semi conductors zoals ASML.

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-12 14:29

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Pieter van Ras schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:40:
[...]

Zoals ik al zei: Je krijgt dus straf omdat je dichtbij woont? Dat is in mijn ogen echt de omgekeerde wereld. Als je op 9 km van je werk woont en je verhuisd 2 km krijg je dus 83 euro netto (bij 19 cent/km) extra salaris omdat je verder weg bent gaan wonen? ;w
Sluit ik mij bij aan! Bij ons mag je niet parkeren in de personeelsgarage (ivm capaciteit) maar je krijgt volgens mij wel een vergoeding. Met de fiets komen staat overigens wel een extra punten vergoeding tegenover per gefietst km (in de vorm van “spullen” kunnen kopen van de gespaarde punten)
***members only***

Ik denk niet zoveel. Heb de reacties op jouw bericht gelezen maar wat men vergeet is 25 jaar en 0 ervaring. Je start misschien niet hoog maar je schiet straks omhoog als je laat zien dat je niet alleen theoretisch maar ook praktisch bent :)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Pieter van Ras schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:32:
[...]

Bij de overheid is het normaal dat je pas kilometervergoeding krijgt als je 10+ km van je werk woont. Daar zit ik net binnen. Ik vind het ook raar. En nu is je volgende vraag vast: je doet 25 minuten over minder dan 10km?! Ja, druk hier :+

Met de fiets of OV krijg ik wel vergoeding. Om verschillende redenen is het niet mogelijk om op dagelijkse basis met fiets/bus te gaan.

Overigens ken ik wel mensen die aangeven met de fiets te komen (vergoeding per kilometer), maar elke dag met de auto gaan. Vind ik niet zo ethisch, dus doe ik niet.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

***members only***

Wat ik denk is dat je bij ons (om de hoek! ;) ) of bij een van de concurrenten een veel beter pakket kan krijgen mits je wat sociaal bent.
Ben het met de anderen eens dat het erg mager is. Zeker aangezien er geen extra's (Bonus, mobiliteit, oid) bij zitten.
Edit: Data Science Consultancy trouwens, qua vakgebied.

[ Voor 4% gewijzigd door qadn op 16-02-2018 21:09 ]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Edwin__ schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:50:
[...]
Mijn werkervaring is ruim 3.5 jaar, niet de 2.5 jaar die jij schetst.

Het gedeelte over mijn persoonlijke vaardigheden, inzet etc heeft al plaatsgevonden, en deze waren weer erg positief. Ik werk in een wat kleinere organisatie, dus het is voor mijn managers gelukkig vrij goed zichtbaar wat ik doe.

Ik zat zelf te denken om in te zetten op een salaris van 3000 p/m. Dit lijkt mij een goed salaris voor mijn hoeveelheid ervaring in combinatie met de reviews die ik vanuit het bedrijf krijg.
Je zegt dat je binnenkort een eindejaarsgesprek had, als ik er vervolgens vanuit ga (ok, is een aanname ;)) dat je een jaartje geleden een verhoging hebt gekregen naar jouw huidige salaris, dan had je op dat moment 2,5 jaar werkervaring...
jongetje schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:55:
[...]

Dat is best lastig te vergelijken lijkt me. Natuurlijk mag je die kosten voor je auto declareren, maar daar moet je wel afschrijving, onderhoud, verzekering, wegenbelasting, vervangend vervoer en niet te vergeten brandstof voor doen. Daarnaast als je (redelijk wat) prive kilometers maakt moet je deze ook meenemen in de kosten. Als je dit allemaal bij elkaar optelt wat je nu echt kwijt bent en dat afzet in hoeveel je onder de streep netto krijgt van je werkgever tov van de bijtelling vraag ik me af of je veel voordeliger bent.
Ik denk dat het helemaal niet zo moeilijk is; alle kosten berekenen voor beide scenarios en dan kijken wat je netto salaris ovrblijft nadat je de autokosten hebt betaald. En het is logisch dat als je veel kilometers, ongeacht of dat zakelijk of prive is, een leaseauto waarschijnlijk goedkoper zal zijn...

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12 21:16
Weysboy schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:44:
[...]

Wat we vooral in dit topic willen weten is toch de werkgeversbijdrage? Die zie ik maar zelden voorbij komen. Een bijdrage van 2,84% is natuurlijk niks.
Geen idee of dat het bedrag is wat we zoeken. Ik betaal zelf 2,35% dus de verhouding is dan bijna 90/10. Vrij gunstig want hou goede 5% meer over per maand dan anderen, dat telt wel mee in wat je over houdt van je salaris (en wat er ongezien nog gestort wordt in je pensioenpot).

Memento mori

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Weysboy schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:44:
[...]

Ja, die zoeken we, want aan de eigen bijdrage hebben we niets voor de bepaling van de beloning. Dat is er vanuit gaande dat iedereen begaan is met het behalen van een ongeveer gelijke inleg om later een goed pensioen te hebben.

• romon
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-08 18:55
[...]

Je verwart een inleg en opbouw met elkaar. Met name bij collectieve DB middelloonregelingen (zoals ABP) en persoonlijke DC beschikbare premieregelingen (die je vaak ziet in de CAO-loze IT sector) verschilt dit nogal. De verschillen zijn met name groot op lage en hoge leeftijd.

De afdracht bij DB is een gelijk percentage vd grondslag voor alle leeftijden, terwijl er bij DC wordt gewerkt met een staffel die oploopt met leeftijd. De opbouw bij DB is een percentage van je grondslag in euro's 'van nu', dus je bent afhankelijk van indexatie voor waardebehoud. Bij DC ben je afhankelijk van het beleggingsresultaat op je inleg.

Op een bierviltje het voorbeeld van de 23 jarige met (40 loon - 15 franchise) 25k pensioengrondslag en 7% DC inleg of 24% DB premie. Aannames: beleggingsresultaat 5% gemiddeld, pensioenopbouw 1,75%, pensioenfonds indexeert 1,5%.

Opgebouwd in 2018:
DC: (25k*7%)=1750 *1.05^45=15723; 950 p/j levenslang
DB: (25k*1,75%)=437 *1.015^45=850 p/j levenslang

Bovenstaande berekening is natuurlijk te kort door de bocht, maar je kunt wel zien dat de opbouw min of meer gelijk is. In tegenstelling tot de kosten; 6k en 1.75k..
Pagina: 1 ... 78 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.