Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.779 views

• nightlion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-11-2018
Dutchredgaming schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:13:
@nightlion Heb je nog vakantiegeld en pensioen inleg?
Zo ja verdien je best wel goed!
Ik krijg nog wel 8% vakantie geld, maar pensioen moet ik zelf doen.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

nightlion schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:15:
[...]

Ik krijg nog wel 8% vakantie geld, maar pensioen moet ik zelf doen.
Dat valt wel tegen, maar voor de rest prima salaris :D

Review QNAP TS-230 NAS

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-11 20:19
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door Pana op 09-11-2017 16:13 ]

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Members only:

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-11 16:05
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Mauritio op 09-11-2017 16:26 ]

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-11 15:48
@Artopaper wat een startsalaris op je 21e joh :o

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
Op z'n 23ste ook nog steeds fors hoor ;) goed gedaan dus d:)b

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Ligt het overigens aan mij of zijn de gemiddelde salarissen weer omhoog aan het gaan in vergelijking met een tijdje geleden?

Members only:

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:17
Metalfreak schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:05:
Members only:
Members only:

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:58
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica.
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Raalte

2. Wat doe je:
• Functie: Productowner zorgdeclaratiesoftware, sinds kort tevens manager development (nieuwe software)
• Werkgever/branche: ICT (Zorg en ICT)
• (Werk) Locatie(s): Zwolle
• Uren/week: 40
• Reistijd: 20 minuten met auto
• Werkdruk: Voorheen redelijk hoog, als manager meer mogelijkheden om dit beter te verdelen en procedures opgesteld om extreme druk te voorkomen (Dit werkt ook echt!)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3600,- (bij goed functioneren wordt dit per april: 3800)
• Vakantiegeld: 8% van jaarsalaris
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: 50% werkgever
• Mobiliteit per jaar: 12*€615.- en tankpas voor tanken in Nederland. Privé rijd ik zo'n 8.000 km / jaar, rijdt (ruim) 800 km op een tank a 48 euro (ruim aangehouden). Totaal:€ 7860
• Overige: Laptop, max 3 jaar oud. 45 euro (bruto) telefoon vergoeding
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- € 54516,- bruto incl. vakantiegeld en mobiliteit (laptop en telfonie is hierbij niet meegerekend.

Tevreden, ja, maar vindt het werk vooral leuk / uitdagend en ben steeds meer gegroeid naar de huidige rol. Werk hier nu 7 jaar en ben vanaf de servicedesk, ontwikkelaar, consultant, productowner nu naar de managersrol gegaan.

Let wel, dat ik minimaal 4 (denk gemiddeld 5 a 6 keer) per jaar een 3 tot 4 dagen in Bosnië verblijf voor 't werk. Dat zijn vaak dagen van 10 tot 12 uur werken, daarna eten en dan slapen.

• OrangeBerry
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

jbdeiman schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:56:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica.
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Raalte

2. Wat doe je:
• Functie: Productowner zorgdeclaratiesoftware, sinds kort tevens manager development (nieuwe software)
• Werkgever/branche: ICT (Zorg en ICT)
• (Werk) Locatie(s): Zwolle
• Reistijd: 20 minuten met auto
• Werkdruk: Voorheen redelijk hoog, als manager meer mogelijkheden om dit beter te verdelen en procedures opgesteld om extreme druk te voorkomen (Dit werkt ook echt!)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3600,- (bij goed functioneren wordt dit per april: 3800)
• Vakantiegeld: 8% van jaarsalaris
• Pensioeninleg per jaar: 50% werkgever
• Mobiliteit per jaar: 12*€615.- en tankpas voor tanken in Nederland. Privé rijd ik zo'n 8.000 km / jaar, rijdt (ruim) 800 km op een tank a 48 euro (ruim aangehouden). Totaal:€ 7860
• Overige: Laptop, max 3 jaar oud. 45 euro (bruto) telefoon vergoeding
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- € 54516,- bruto incl. vakantiegeld en mobiliteit (laptop en telfonie is hierbij niet meegerekend.

Tevreden, ja, maar vindt het werk vooral leuk / uitdagend en ben steeds meer gegroeid naar de huidige rol. Werk hier nu 7 jaar en ben vanaf de servicedesk, ontwikkelaar, consultant, productowner nu naar de managersrol gegaan.

Let wel, dat ik minimaal 4 (denk gemiddeld 5 a 6 keer) per jaar een 3 tot 4 dagen in Bosnië verblijf voor 't werk. Dat zijn vaak dagen van 10 tot 12 uur werken, daarna eten en dan slapen.
Ziet er goed uit. Mooi om te zien dat je een heel traject hebt doorlopen en nu op een mooie functie zit _/-\o_

• jbdeiman
OrangeBerry schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:12:
[...]

Ziet er goed uit. Mooi om te zien dat je een heel traject hebt doorlopen en nu op een mooie functie zit _/-\o_
Dankje, het mooiste (vind ik zelf) is dat toen ik hier kwam werken we met 10 man zaten, nu met 35. Sinds kort is bedacht dat het niet optimaal is geen management laag te hebben en ze hebben mij gevraagd dat voor ontwikkeling op te pakken.
Ik hoor / lees soms dat je best "vaak van baan kan wisselen", maar daar ben ik het gezien mijn situatie niet mee eens. Er zijn zeker redenen om niet te lang ergens te blijven, maar die heb ik hier vooralsnog niet.

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Metalfreak schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:05:
Ligt het overigens aan mij of zijn de gemiddelde salarissen weer omhoog aan het gaan in vergelijking met een tijdje geleden?
Merk het ook in de aanbiedingen, mensen zijn hard nodig.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Members only:

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Members only:

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-11 11:09
Dat is extreem mager. Ik zou minstens 1000-1500€ bruto meer verwachten aangevuld met extra legale voordelen

Ben je zeker dat je geen maaltijdcheques, groepsverzekering, bonus of netto vergoeding bent vergeten te benoemen?

Leasewagen lijkt dan weer wel ok.

[ Voor 5% gewijzigd door h8bal op 10-11-2017 15:40 ]

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Vind dat niet extreem weinig hoor, tenminste kan het werkniveau slecht inschatten, maar er is geen hogere opleiding, en dat, zonder weer een discussie over opleidingen te willen starten, scheelt toch bijna altijd ook wel.

• h8bal
roda_djavulen schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:44:
Vind dat niet extreem weinig hoor, tenminste kan het werkniveau slecht inschatten, maar er is geen hogere opleiding, en dat, zonder weer een discussie over opleidingen te willen starten, scheelt toch bijna altijd ook wel.
Naar bepaalde NL normen misschien... (De bruto/netto verhouding is hier heel wat slechter)

10j relevante ervaring, consultancy en regio Antwerpen? Reken gemiddeld maar een heel pak hoger.

[ Voor 5% gewijzigd door h8bal op 10-11-2017 15:58 ]

• jbdeiman
h8bal schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:57:
[...]

Naar bepaalde NL normen misschien... (De bruto/netto verhouding is hier heel wat slechter)

10j relevante ervaring, consultancy en regio Antwerpen? Reken gemiddeld maar een heel pak hoger.
Op zich ben ik het wel met je eens, maar ik ben wel benieuwd naar de invulling van zijn Job eerlijk gezegd, de leaseauto komt toch ook op zegge (laag aangehouden) 800 euro/ maand. Als hij 90% van zijn tijd op "kantoor" werkt (zoals gezegd, dat kan ik er niet uit halen) dan valt wellicht een leaseauto niet standaard onder zijn functie en hebben ze dat zo opgelost, door een lager salaris te betalen,maar wel een leaseauto te hanteren?

• h8bal
jbdeiman schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:02:
[...]

Op zich ben ik het wel met je eens, maar ik ben wel benieuwd naar de invulling van zijn Job eerlijk gezegd, de leaseauto komt toch ook op zegge (laag aangehouden) 800 euro/ maand. Als hij 90% van zijn tijd op "kantoor" werkt (zoals gezegd, dat kan ik er niet uit halen) dan valt wellicht een leaseauto niet standaard onder zijn functie en hebben ze dat zo opgelost, door een lager salaris te betalen,maar wel een leaseauto te hanteren?
In BE moet je al moeite doen om als ICT-er geen bedrijfswagen te hebben. Meer dan de helft van alle ICT functies heeft een bedrijfswagen, ook voor inhouse functies (salariswagens)

Daar staat trouwens doorgaans een lagere kost aan de werknemer tegenover (ik vermoed dat zijn VAA, wat het equivalent is van de NL bijtellling rond de 340 bruto zal zitten) en meestal geen privé kilometerbeperkingen

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:40
jbdeiman schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:02:
[...]

Leasewagens zijn gewoon verkapt goedkoop salaris in Belgie. Een auto is vaker wel dan niet standaard. Alhoewel dat een C klasse op 2850 loon nu niet bepaald veel is. Dat is normaal eerder C segment.

[ Voor 10% gewijzigd door AndRo555 op 10-11-2017 16:10 ]

• h8bal
AndRo555 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:07:
[...]

Leasewagens zijn gewoon verkapt goedkoop salaris in Belgie.
Klopt.

Doorgaans is het bruto loon van ondergeschikt belang in BE.

Een starter in zijn sector/locatie zal bijvoorbeeld makkelijk >= 2300 bruto + 150-250 netto vergoeding en/of maaltijdcheques + groepsverzekering + hospitalisatie + wagen + bvb CAO90 bonus hebben en dus al een betere verloning hebben dan wat Glitchdj aangeeft.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-11 18:06
*offtopic*

[ Voor 98% gewijzigd door Rukapul op 12-11-2017 21:26 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ybos schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:50:
Misschien niet helemaal passend hier maar aangezien hier ook veel ZZP-ers zitten vraag over berekening netto inkomen ZZP-er:
Ingevuld op: https://www.ikwordzzper.n...r-inkomen-calculator-zzp/

daaruit volgt:
belastbare winst: 79954
inkomenafhankelijke bijdrage ZVW: 2901
inkomstenbelasting: 33287
arbeidskorting: 782
netto te besteden: 64843

Ik snap de berekening niet. Ik ging er blind vanuit dat belastbare winst minus kosten netto inkomen was. Maar als (voor het gemak) van de belastbare winst alleen al de inkomstenbelasting afhaal kom ik niet meer aan het netto bedrag volgens de berekening die op de site staat.

Wie biedt uitkomst? O-)
Je moet de inkomstenbelasting en de ZVW van je netto winst af halen.

• ybos
Ernemmer schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:04:
[...]

Je moet de inkomstenbelasting en de ZVW van je netto winst af halen.
Dan nog snap ik hem niet geheel, hieronder schaamteloze copy/paste.
Voor t gemak alle kosten even onder autokosten gezet.

Hoeveel declarabele uren maak je per jaar?
1575
Wat is je uurtarief?
70
Omzet
110250
Bruto winst € 110250
Autokosten
10000
Winst uit onderneming € 100250
Heb je recht op zelfstandigenaftrek? Ja Nee € 7280
Heb je recht op startersaftrek? Ja Nee € 0
MKB Winstvrijstelling € 13016
Belastbare winst € 79954
Inkomensafhankelijke bijdrage ZVW € 2901
Inkomstenbelasting € 33287
Heffingskorting € 0
Arbeidskorting € 782
Netto te besteden € 64843
Netto per maand € 5404

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
@ybos
€100.250 - €33.287 - €2.901 + €782 = €64.844

• ybos
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:14:
@ybos
€100.250 - €33.287 - €2.901 + €782 = €64.844
Top, thanks. Ga weer verder met mezelf rijk rekenen :+ ;)

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-10 13:55

Bejit

Svenska Faderland

ybos schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:18:
[...]

Top, thanks. Ga weer verder met mezelf rijk rekenen :+ ;)
Ben je nog veel kwijt aan extra verzekeringen e.d.?

Systeempje

• ybos
Bejit schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:18:
[...]

Ben je nog veel kwijt aan extra verzekeringen e.d.?
Moet natuurlijk een aansprakelijkheidsverzekering en aansluiten bij een broodfonds. Maar in principe vallen de kosten mee, denk dat ik met die 10.000 een heel eind kom.
Eerste jaar iets meer, maar ben me nu aan het verdiepen of het wat gaat worden dus eerst grof de pro's en con's tegen elkaar wegzetten.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

AndRo555 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:07:
[...]
Leasewagens zijn gewoon verkapt goedkoop salaris in Belgie. Een auto is vaker wel dan niet standaard. Alhoewel dat een C klasse op 2850 loon nu niet bepaald veel is. Dat is normaal eerder C segment.
In Nederland ook.
Je krijgt minder salaris omdat je een leaseauto hebt. (Alleen bizar genoeg is een leaseauto lang niet altijd zinvol optioneel. Ofwel, je krijgt wel minder salaris dan gebruikelijk want leasebak, maar je krijgt niet méér salaris als je met je eigen auto rijd.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Martinusz
unezra schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:26:
[...]

In Nederland ook.
Je krijgt minder salaris omdat je een leaseauto hebt. (Alleen bizar genoeg is een leaseauto lang niet altijd zinvol optioneel. Ofwel, je krijgt wel minder salaris dan gebruikelijk want leasebak, maar je krijgt niet méér salaris als je met je eigen auto rijd.)
Uh jawel hoor genoeg bedrijven die geen lease auto anders compenseren :?

• unezra

unezra

Martinusz schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:43:
[...]

Uh jawel hoor genoeg bedrijven die geen lease auto anders compenseren :?
Dat staat er toch ook? :)

Er staat niet dat geen enkel bedrijf het niet compenseert, er staat dat lang niet ieder bedrijf dat doet. Wat raar is. Want wel of geen leaseauto maakt voor een bedrijf wel degelijk verschil in de kosten die ze aan je hebben. (Aan de andere kant is een leaseauto ook een verzekering. Ze weten 100% zeker dat jij altijd bij je opdrachtgever kan komen. Met een eigen auto kan dat niet. Een van de redenen waarom het extra salaris dat je kunt krijgen zonder leaseauto, ver van 1:1 het bedrag zit dat die auto het bedrijf kost.)

• The Eagle

The Eagle

ybos schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:11:
[...]

Dan nog snap ik hem niet geheel, hieronder schaamteloze copy/paste.
Voor t gemak alle kosten even onder autokosten gezet.

Hoeveel declarabele uren maak je per jaar?
1575
Wat is je uurtarief?
70
Omzet
110250
Bruto winst € 110250
Autokosten
10000
Winst uit onderneming € 100250
Heb je recht op zelfstandigenaftrek? Ja Nee € 7280
Heb je recht op startersaftrek? Ja Nee € 0
MKB Winstvrijstelling € 13016
Belastbare winst € 79954
Inkomensafhankelijke bijdrage ZVW € 2901
Inkomstenbelasting € 33287
Heffingskorting € 0
Arbeidskorting € 782
Netto te besteden € 64843
Netto per maand € 5404
Ik denk dat je beter hier terecht kunt: Het freelance ICT-ers discussie topic

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ybos
Twijfelde inderdaad een beetje, hier gaat het over wat je verdient en daar over freelancende (?) ICT-ers. Maar ben geen ICT-er :9
Maar heb mn antwoord dus ontopic :)

• Martinusz
unezra schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:46:
[...]

Dat staat er toch ook? :)

Er staat niet dat geen enkel bedrijf het niet compenseert, er staat dat lang niet ieder bedrijf dat doet. Wat raar is. Want wel of geen leaseauto maakt voor een bedrijf wel degelijk verschil in de kosten die ze aan je hebben. (Aan de andere kant is een leaseauto ook een verzekering. Ze weten 100% zeker dat jij altijd bij je opdrachtgever kan komen. Met een eigen auto kan dat niet. Een van de redenen waarom het extra salaris dat je kunt krijgen zonder leaseauto, ver van 1:1 het bedrag zit dat die auto het bedrijf kost.)
Ik denk dat je verkeerd redeneert, lease-auto hoort vaak bij een functie waarvoor je de auto voornamelijk nodig hebt voor je werk, denk aan klanten bezoeken etc.
Die klanten betalen een behoorlijk uurtarief, waar die auto van betaald kan worden.

Wanneer jij geen lease-auto krijgt zal dat in 99% zo zijn omdat je die helemaal niet nodig hebt in je functie (vaste werkplek bijv.). Er is dan ook geen enkele reden om hiervoor een vergelijkbare kostenbedrag tegenover te zetten, hooguit een OV of km vergoeding.

Dat van die verzekering dat je op je werkplek komt is natuurlijk lariekoek :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:19
unezra schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:46:
[...]

Ze weten 100% zeker dat jij altijd bij je opdrachtgever kan komen. Met een eigen auto kan dat niet.
offtopic:
Ik vind dit een vreemde uitspraak :? De opdrachtgever weet dat helemaal niet 100% zeker, ze hebben alleen iets meer controle over de kwaliteit van vervoer die je tot je beschikking hebt. Je kan echter nog steeds pech hebben, een ongeluk krijgen, etc, dus bij lange na geen 100% zekerheid.

The devil is in the details.

• unezra

unezra

Martinusz schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:23:
[...]
Ik denk dat je verkeerd redeneert, lease-auto hoort vaak bij een functie waarvoor je de auto voornamelijk nodig hebt voor je werk, denk aan klanten bezoeken etc.
Die klanten betalen een behoorlijk uurtarief, waar die auto van betaald kan worden.
Als je een eigen auto zou rijden, heeft je werkgever minder kosten en kunnen ze je _dus_ meer loon betalen. Het is geen verkeerde interpretatie, dit is hoe ik het heb zien werken. Veel bedrijven geven er een eigen draai aan maar vrijwel altijd is het rijden van een leaseauto direct of indirect van invloed op je loon.
Wanneer jij geen lease-auto krijgt zal dat in 99% zo zijn omdat je die helemaal niet nodig hebt in je functie (vaste werkplek bijv.). Er is dan ook geen enkele reden om hiervoor een vergelijkbare kostenbedrag tegenover te zetten, hooguit een OV of km vergoeding.
In vrijwel alle gevallen is een leaseauto ook voor iemand die veel bij klanten zit geen noodzaak. Je kunt prima met je eigen auto rijden. Wil je werkgever geen gedoe met ellenlange kilometerdeclaraties, geven ze je een tankpas en klaar. Ze missen dan alleen wel eventuele reklame op je auto en de mobiliteitsgarantie. (Zie onder.)
Dat van die verzekering dat je op je werkplek komt is natuurlijk lariekoek :)
Dat is het niet.
Even los van de dingen die @Hahn noemt zoals een ongeluk, gaat het er juist omdat een bedrijf een contract heeft afgesloten met een leasemaatschappij, die weer contracten heeft met de dealer.

De dealer heeft de plicht om te zorgen dat jij altijd een goed werkende auto tot je beschikking hebt, daarbij rij je in de regel als leaseauto een redelijk nieuwe auto, waarbij de kans op ellende de eerste paar jaar veel kleiner is dan bij een eigen auto.

Veel mensen rijden privé niet nieuw, plus dat ze mindere mobiliteitsgaranties krijgen van hun eigen garage en _dus_ is een leaseauto voor een bedrijf een verzekering dat je met grotere zekerheid vervoer hebt en dus bij je opdrachtgever aan kunt komen.

Juist die verzekering is een van de dingen die een leaseauto interessant maken.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11 10:03
In mijn geval is dat de primaire reden, garantie dat je declarabel bent. Secundair is het gewoon fijn voor de medewerker. Geen gezeur, je hebt altijd een auto, en kan altijd rijden.

Even niets...

• Martinusz
unezra schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:40:
[...]

Als je een eigen auto zou rijden, heeft je werkgever minder kosten en kunnen ze je _dus_ meer loon betalen. Het is geen verkeerde interpretatie, dit is hoe ik het heb zien werken. Veel bedrijven geven er een eigen draai aan maar vrijwel altijd is het rijden van een leaseauto direct of indirect van invloed op je loon.

[...]

In vrijwel alle gevallen is een leaseauto ook voor iemand die veel bij klanten zit geen noodzaak. Je kunt prima met je eigen auto rijden. Wil je werkgever geen gedoe met ellenlange kilometerdeclaraties, geven ze je een tankpas en klaar. Ze missen dan alleen wel eventuele reklame op je auto en de mobiliteitsgarantie. (Zie onder.)

[...]

Dat is het niet.
Even los van de dingen die @Hahn noemt zoals een ongeluk, gaat het er juist omdat een bedrijf een contract heeft afgesloten met een leasemaatschappij, die weer contracten heeft met de dealer.

De dealer heeft de plicht om te zorgen dat jij altijd een goed werkende auto tot je beschikking hebt, daarbij rij je in de regel als leaseauto een redelijk nieuwe auto, waarbij de kans op ellende de eerste paar jaar veel kleiner is dan bij een eigen auto.

Veel mensen rijden privé niet nieuw, plus dat ze mindere mobiliteitsgaranties krijgen van hun eigen garage en _dus_ is een leaseauto voor een bedrijf een verzekering dat je met grotere zekerheid vervoer hebt en dus bij je opdrachtgever aan kunt komen.

Ik ga niet verder discussiëren, jij leeft vanuit je eigen wereld en denkt te weten hoe alles werkt, want jij hebt alles al gezien. (En stop met dat _dus_ dat is behoorlijk irritant.)

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

unezra schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:26:
[...]

In Nederland ook.
Bij de toko waar ik werk krijg je een leaseauto, of een NS-mobiliteitskaart, of het mobiliteitsbudget direct bovenop je salaris (inclusief 19ct/km netto als je je administratie netjes doet).
Heel redenlijk :)

Een leaseauto is dan nog steeds heel aantrekkelijk overigens.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Man wat een discussie weer.
Je hebt drie soorten lease auto in mijn ogen.
Het hebbedingetje / lokkertje dit gaat soms direct van je potentiele salaris af.
Het werkpaard. Je bent een mobiele medewerker en je auto is er voor om jou en de rotzooi die je voor je werk nodig hebt te vervoeren van plek a naar plek b en om dit met een zo hoog mogelijk slagingspercentage te doen.
De advertentie bak. Deze auto is van de zaak voor mensen die hem voor ritjes van de zaak naar andere plekken. Soms zijn ze van een persoon om ook privé in te rijden maar vallen dan meestal in de hebbedingetje categorie.

Valt je auto in catogorie een of drie dan is het volledig normaal dat je dit eventueel wat loonruimte kost.
Valt de auto in catogorie twee is het simpelweg een stuk gereedschap. Ij rij 45 tot 50k per jaar en die auto die ik krijg valt gewoon binnen mijn functie. Als ik de auto niet neem moet ik met de bruto vergoeding mijn vervoer regelen wat in mijn geval niet echt lucratief is.

De functie waarvoor ik binnenkort op gesprek ga daar is het een "hebbeding" omdat ik geen auto wil kopen en dan zal dit waarschijnlijk deels uit mijn eigen maximum salaris komen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 19:08
Bij mij was het aanbod direct al duidelijk. Ofwel kreeg ik een leaseauto, of ik kreeg het leasebudget er maandelijks bruto bovenop, en kon 19 cent per km declareren. Had ik onder het leasebudget gebleven dan zou ik het verschil erbij krijgen. Ware het niet dat ik nu (bewust) boven het budget zit.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

Kan je dit onderbouwen met getallen over de betrouwbaarheid van auto's?

Ik vermoed dat "medewerkers niet aanwezig kunnen zijn vanwege een kapotte auto" een bedrijfsrisico is dat vele malen minder groot is dan afwezigheid vanwege ziekte.

Maar ik vind het een creatief argument en ik had hem niet eerder gehoord _/-\o_
Gelukkig zijn er voor belangrijke situaties goede alternatieven zoals taxi's. Überhaupt heb je een ongelukkige architectuur gekozen als er veel reële scenario's zijn waarin het vervoer van de persoon die met fysieke hardware sleept je beschikbaarheid kan raken

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
ANdrode schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:39:
[...]

Kan je dit onderbouwen met getallen over de betrouwbaarheid van auto's?

Ik vermoed dat "medewerkers niet aanwezig kunnen zijn vanwege een kapotte auto" een bedrijfsrisico is dat vele malen minder groot is dan afwezigheid vanwege ziekte.

Maar ik vind het een creatief argument en ik had hem niet eerder gehoord _/-\o_
Gelukkig zijn er voor belangrijke situaties goede alternatieven zoals taxi's. Überhaupt heb je een ongelukkige architectuur gekozen als er veel reële scenario's zijn waarin het vervoer van de persoon die met fysieke hardware sleept je beschikbaarheid kan raken
Bedrijven waar ik heb gewerkt met leaseauto, zaten vaak ook "vervangend vervoer verzekering" in. Stel dat bij een beurt, ongeluk of pech, krijg je gelijk een vervangende auto mee. Met eigen vervoer kan werkgever moeilijk eisen dat je je auto laat repareren en een huurauto neemt om naar klanten toe te gaan (a 50 euro per dag). Ik reed ook vaak 40 tot 50k per jaar, dus voor werkgever zijn de kosten niet veel hoger dan vergoeding +19 cent en garantie dat je altijd naar de klant gaat. In die functie vind ik een lease auto niet meer dan logisch en zag ik het echt niet als kadootje, sterker nog met mijn eigen auto had ik het niet eens gedaan, want je rijdt je eigen auto helemaal op in 3 jaar (en die kosten zijn geen 19 cent per kilometer voor een normale auto).

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:27
Lekker discussietopic weer :')

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11 16:59

s3.

Members only:

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:44
Inderdaad. Alsof je zonder leaseauto gewoon een paar dagen thuis kunt blijven als je eigen vervoer kapot is.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Bij de meeste bedrijven heb je gewoon een budget. Dit kan je gebruiken voor lease of je kant het bij je brute salaris op laten tellen. Zijn er bedrijven die dat niet doen? Sure. Is dat de norm? Absoluut niet. Je "ik heb zien gebeuren" doet niet ter zake; jij zit in een wereldje waar je bijzonder weinig van hoe het in de echt ICT wereld werkt. Uitzonderingen bevestigen de regel, niet andersom.
In vrijwel alle gevallen is een leaseauto ook voor iemand die veel bij klanten zit geen noodzaak. Je kunt prima met je eigen auto rijden. Wil je werkgever geen gedoe met ellenlange kilometerdeclaraties, geven ze je een tankpas en klaar. Ze missen dan alleen wel eventuele reklame op je auto en de mobiliteitsgarantie.
Het is duidelijk dat je redeneert vanuit kutbedrijven zoals Peak IT. Vrijwel niemand rijdt met reclame op een leaseauto rond. Zelfs niet op pool of voorloopauto's.

Juist die verzekering is een van de dingen die een leaseauto interessant make
En dit is dus complete larie. Je hebt als werknemer de plicht om je werk te komen doen. Het hoe en wat daarvan moet je zelf weten. Een leaseauto is gewoon primair een secundaire arbeidsvoorwaarde; je rijdt relatief goedkoop een nieuwe auto en hebt daar afgezien van tanken geen omkijken meer naar. De mensen die dat leasebedrag gebruiken voor een eigen auto rijden over het algemeen echt niet in complete barrels dus dit is een non-issue. Komt nog eens bij dat ook nieuwe auto's heus wel dingen mis mee gaan.

Daarnaast is het een extreem klein risico dat ook prima op andere manier afgedekt kan worden. Ik heb wel een paar keer gezien dat iemand auto-problemen had (grappig genoeg 3 keer waarvan 1 met een leasebak) en dan wordt gewoon vervangend vervoer geregeld. Je kunt worst case altijd nog met het OV.

P.s. met al die reacties in al die topics waar men je probeert te laten begrijpen dat je dingen verkeerd begrijpt zou je echt iets moeten doen. Wederom heb je een sterke mening over iets waar je uberhaupt geen ervaring mee hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Hydra op 12-11-2017 09:57 ]

https://niels.nu

• jbdeiman
h8bal schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:06:
[...]

In BE moet je al moeite doen om als ICT-er geen bedrijfswagen te hebben. Meer dan de helft van alle ICT functies heeft een bedrijfswagen, ook voor inhouse functies (salariswagens)

Daar staat trouwens doorgaans een lagere kost aan de werknemer tegenover (ik vermoed dat zijn VAA, wat het equivalent is van de NL bijtellling rond de 340 bruto zal zitten) en meestal geen privé kilometerbeperkingen
Aha, dank voor de uitleg. :) Het is voor mij als "midden-oost Nederlander" (Ik woon in 't oosten van NL, maar redelijk in het midden als het op noord/ zuid aankomt) niet eenvoudig een goed vergelijk te trekken tussen salarissen en regels in België en hier.
Als ik de verdere reacties zo lees dan zou het inderdaad niet erg veel zijn voor iemand met zijn functie.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 100% gewijzigd door _eLMo_ op 20-02-2018 13:10 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• TgeneralT
  • Laatst online: 16-10 08:48
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO 4 ICT (Bezig met HBO ICT)
• Werkervaring: 7 Jaar (Detachering) Helpdeskmedewerker, systeembeheer, Netwerkbeheer en nu Project Engineer
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: IT Project Engineer / Projectleider (gedetacheerd)
• Werkgever/branche: Internationaal Tabaks- Fabrikant
• (Werk) Locatie(s): Noord Brabant
• Reistijd**: 15 minuten
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2000,-
• Vakantiedagen: 26
• 13/14e maand of winstuitkering: n.v.t.
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: Volledig
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto budget € 825,- incl. Brandstof
• GSM: n.v.t.
• Laptop: n.v.t.

Ik ben erg benieuwd wat ik ongeveer zou moeten verdienen. In mijn 7 jaar ervaring heb ik verschillende functies uitgevoerd. (op de onderste trede begonnen)
Het klopt dat ik geen certificering heb (behalve CCNA en ITIL vanuit mijn opleiding).

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen!

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door TgeneralT op 15-11-2017 12:39 ]

• The Eagle

The Eagle

Zou wat hoger mogen (zeg 2300). Je wordt nu betaald naar je hoogst genoten opleidingsniveau. Als je straks je HBO hebt met 7 jaar werkervaring moet je ineens naar 3000 kunnen lijkt me.

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-10 22:52
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2000,-
• Vakantiedagen: 26
• Vakantiegeld: € 8%

Maandsalaris (bruto): € 4500
Vakantiedagen: 25 dagen
Vakantiegeld: 8%
Welke van de twee is het 8)7

€2000 vind ik voor iemand met 7 jaar ervaring echt aan de lage kant. (Als 20 jarige starter verdien ik nu hetzelfde, ook in de detachering)
Ook het feit dat je HBO studeert heeft volgens mij wel toegevoegde waarde.

[ Voor 3% gewijzigd door TaZTeD op 15-11-2017 12:04 ]

• TgeneralT
Haha sorry, ik heb hem aangepast.. maar ik vind het inderdaad ook aan de lage kant :) bedankt voor je reactie!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
2000 is inderdaad wel erg laag. Je hebt natuurlijk wel nog een leaseauto, dat scheelt weer.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 11:50

Barrycade

Through the...

Ik zou eens navragen onder welk soort contract je loopt bij Philip Morris (gokje op basis van de beschrijving). Want vergeleken met je collega's ter plaatse verdien je aan de lage kant en als inhurer daar loopt dient je minimaal naar de CAO voorwaarden te worden betaald.

Linkje naar de CAO kan je zelf wel even opzoeken.

• TgeneralT
Bedankt voor jullie reacties, ik zal nog eens goed nadenken. De einde jaars gesprekken komen er weer aan, en ik wil dan ook aangeven dat ik het nieuwe jaar wil starten met een Salaris dat gewoon netjes is gezien mijn werkervaring en 7 jaar loyaliteit ;)

• The Eagle

The Eagle

Loyaliteit levert je meestal niks op behalve hoofdpijn. Jammer maar zo steekt het tegenwoordig in elkaar. Arbeidslasten zijn de grootste lasten die er voor een werkgever zijn namelijk :)

Omgekeerd werkt ook btw: steek hem maar eens in met als combi ervaring en loyaliteit, kijken of ze iets tegenover die loyaliteit willen zetten. Dikke kans van niet maar dan weet je ook meteen hoe loyaal ze naar jou toe zijn en dat je verder moet zoeken ;)

• DeveloperNL
TgeneralT schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:17:
Bedankt voor jullie reacties, ik zal nog eens goed nadenken. De einde jaars gesprekken komen er weer aan, en ik wil dan ook aangeven dat ik het nieuwe jaar wil starten met een Salaris dat gewoon netjes is gezien mijn werkervaring en 7 jaar loyaliteit ;)
Weet je wat je uurtarief is bij de klant? Kun je aardig uitrekenen wat de marge is voor je salaris ;) Stel je zit voor 50+ uurtarief, moet er aardig wat rek inzitten (zeker als opdrachtgever je langer wil houden).

• Hydra
TgeneralT schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:17:
Bedankt voor jullie reacties, ik zal nog eens goed nadenken.
Ik zou sowieso eens om je heen gaan kijken en wat verkennende interviews gaan doen bij bedrijven. Gewoon om een indicatie te krijgen van wat je waard bent.

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-11 23:15
Loyaliteit is een mooi begrip. En mooi als het er van beide kanten is. Echte loyaliteit merk je echter pas bij vakantieplanning en salarisgesprekken. In hoeverre heb je iets voor elkaar over en wat heeft de werkgever er voor over om je te houden. Altijd fijn als je goed kan samenwerken en helder naar elkaar bent, maar het is soms zeker niet verkeerd om de boel wat scherper te stellen als je daarmee helderheid krijgt.
Jep, flink pakket. Maar dat is de financiële wereld. Afgestudeerde vrienden van me begonnen bij de bank ook met 60k bruto, met vooruitzicht op 100k bruto voor hun dertigste. En dan heb ik het niet over of de functie-inhoud dat waard is.

[ Voor 34% gewijzigd door Pannencouque op 16-11-2017 08:31 ]

Verwijderd

Update. Ik kon mijn oude niet vinden.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: Geen (basis school)
• Werkervaring: 11 Jaar
• (Woon) Locatie: Ierland

2. Wat doe je:
• Functie: Sales
• Werkgever/branche: Cloud service provider
• (Werk) Locatie(s): Dublin
• Reistijd**: 15 minuten
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5081
• Vakantiedagen: 25
• 13/14e maand of winstuitkering: n.Target € 12000 p/j
• Vakantiegeld: N.V.T.
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: Volledig
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto budget 0
• GSM: Ja
• Laptop: Ja

• The Eagle

The Eagle

Netjes. Gezien de non existente opleiding toch nog goed terecht gekomen dus. Denk niet dat je dat in NL gelukt was :)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-11 14:38
DeveloperNL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:09:
[...]

Weet je wat je uurtarief is bij de klant? Kun je aardig uitrekenen wat de marge is voor je salaris ;) Stel je zit voor 50+ uurtarief, moet er aardig wat rek inzitten (zeker als opdrachtgever je langer wil houden).
Ik weet niet of uurtarieven ter discussie stellen nou wel zo handig is. Wij als ITers hebben via detachering weinig/geen invloed op uurtarieven. Ik zou eerder beginnen met jouw prestaties op een rijtje te zetten, zoveel procent declarabiliteit, zoveel certificeringen, weinig ziek, gewoon feitelijke constateringen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DeveloperNL
Widow schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:58:
[...]

Ik weet niet of uurtarieven ter discussie stellen nou wel zo handig is. Wij als ITers hebben via detachering weinig/geen invloed op uurtarieven. Ik zou eerder beginnen met jouw prestaties op een rijtje te zetten, zoveel procent declarabiliteit, zoveel certificeringen, weinig ziek, gewoon feitelijke constateringen.
Deels eens, maar is wel een beetje krom als je bij je klant wordt weggezet als bijvoorbeeld Senior Project manager en als support medewerker wordt betaald, dus dat moet wel ongeveer kloppen. Als je voor 35 euro per uur wordt weggezet weet je dat er weinig ruimte is om te onderhandelen, maar 50+ en hele jaar declarabel is wel boven de 3k maand salaris. Als ik zijn functietitel bekijk klopt het helemaal niet bij zijn salaris.

• spare123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-10 09:44
Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: Technische Informatica
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Friesland, Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Full stack (Scala/angular) developer
• Werkgever/branche: Zorg
• (Werk) Locatie(s): Friesland
• Reistijd: 30 minuten
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3000
• Maandsalaris (netto): ~2300
• Vakantiegeld: 8%
• Pensioeninleg per jaar: Regelt werkgever 100%
• Mobiliteit per jaar: Nee
• Overige: Macbook pro van werk

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~39000
• Winstdeling/bonus: Nee
Wat vinden jullie ervan?

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

DeveloperNL schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:12:
[...]

maar 50+ en hele jaar declarabel is wel boven de 3k maand salaris. Als ik zijn functietitel bekijk klopt het helemaal niet bij zijn salaris.
Dat kan je natuurlijk nooit zo stellen. Uit dat uurtarief moet meer betaald worden dan alleen zijn bruto maandsalaris. Zelfs op salariskosten alleen mag je voor de werkgever wel een opslag van 25% doen aan pensioenen en sociale lasten. En dan nog alle andere kosten die je als bedrijf hebt (gebouw, IT, management, etc.)

[ Voor 19% gewijzigd door thejoker80 op 17-11-2017 08:38 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-11 14:38
DeveloperNL schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:12:
[...]
Deels eens, maar is wel een beetje krom als je bij je klant wordt weggezet als bijvoorbeeld Senior Project manager en als support medewerker wordt betaald, dus dat moet wel ongeveer kloppen. Als je voor 35 euro per uur wordt weggezet weet je dat er weinig ruimte is om te onderhandelen, maar 50+ en hele jaar declarabel is wel boven de 3k maand salaris. Als ik zijn functietitel bekijk klopt het helemaal niet bij zijn salaris.
Snap ik, maar ik zie het als twee gescheiden zaken. Het eerste gedeelte is wat jij voor werkzaamheden doet, en wat daar voor salaris tegenover staat. Het tweede gedeelte is het salaris dat jij ontvangt, en het uurloon waar jij voor werkt. Die twee liggen in het verlengde van elkaar, en over de eerste kan je makkelijk in gesprek gaan. Maar het tweede, uurloon en salaris, is iets van de financiele afdeling. Als jij een hoger salaris wilt, maar het uurloon is niet toereikend, is dat het probleem van de financiele afdeling. Laat finance (of sales) dan maar in gesprek gaan met de klant dat ze een beter uurloon willen, als het niet toereikend is. Finance heeft veel beter inzicht in uurlonen versus salaris omdat die ook het overzicht hebben over bijkomende zaken zoals hierboven ook wordt vermeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Widow op 17-11-2017 08:39 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Pannencouque
Niet schokkend veel, maar een net salaris voor een 26-jarige. Plus je werkgever betaalt je hele pensioen, dat mag je wel bij je package tellen. Dat is bij mij zomaar goed voor 10% van het salaris en dat is wel een substantieel deel.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pannencouque schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:09:
[...]
Niet schokkend veel, maar een net salaris voor een 26-jarige. Plus je werkgever betaalt je hele pensioen, dat mag je wel bij je package tellen. Dat is bij mij zomaar goed voor 10% van het salaris en dat is wel een substantieel deel.
Bij jou is het 10%, maar hoeveel het voor hem is weet hij niet schijnbaar niet. Dat vind ik altijd apart hier, dat mensen opschrijven "Pension: x% werkgever". Dan kan je in je lijstje ook schrijven:

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 100% door de werkgever betaald

:+

[ Voor 31% gewijzigd door fsfikke op 17-11-2017 10:04 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Wihakayda
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-10 15:09

Wihakayda

Dracarys

Hi!
Members only: Members Only

[ Voor 17% gewijzigd door Wihakayda op 21-11-2017 16:08 ]

Kom met vuur, ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Kraz

Saving the world

Wihakayda schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:51:
Hi!

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO ICT-beheerder niveau 4
• Werkervaring: Fulltime: 4 jaar Detachering. Parttime: 6 jaar computerwinkel
• (Woon) Locatie: Gelderland

%GEGEVENS%

Ik zou graag weten hoe ik het doe in vergelijking met anderen :) Ik zou graag een loonsverhoging willen en ben benieuwd wat jullie vinden.
Hopelijk ga ik per 01-2018 naar Support Enigneer 4, waarbij wel een leaseauto zit (kosten 120 p/m, geen keuze in auto: Sowieso een VW Polo). Dit hangt van mij af; ik moet nog 1 Citrix toets halen hiervoor.

Alvast bedankt!
1. Zet je gegevens even in een 'members only' tag?
2. Ik ben zelf 33 en verdien (ook via detachering) enkele 100-en euro's meer bruto dan jij, maar heb wel iets meer relevante werkervaring.
Ik vind dus dat je redelijk weinig verdiend.

• Kovogar
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-10 15:11
Hi!

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer 3
• Werkgever/branche: Centric
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant, regio Eindhoven.
• Reistijd: gemiddeld 1u
• Werkdruk: Niet heel hoog.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2150
• Vakantiegeld: 8% geloof ik.
• Vakantiedagen: 28
• Dertiende/veertiende maand: € N/A
• Pensioeninleg per jaar: €840 geloof ik
• Mobiliteit per jaar: € N/A
• Overige: Vaste kostenvergoeding €20
• GSM & Laptop: Nee

Ik zou graag weten hoe ik het doe in vergelijking met anderen :) Ik zou graag een loonsverhoging willen en ben benieuwd wat jullie vinden.
Hopelijk ga ik per 01-2018 naar Support Enigneer 4, waarbij wel een leaseauto zit (kosten 120 p/m, geen keuze in auto: Sowieso een VW Polo). Dit hangt van mij af; ik moet nog 1 Citrix toets halen hiervoor.

Alvast bedankt!
Heb je alleen je MBO opleiding, of heb je ook nog vakgerelateerde certificeringen? (MCSA, MCSE, CCA etc).

Als je die niet hebt, is je salaris voor een 30(!)jarige alsnog aan de lage kant, als ik jou was zou ik toch vrij snel even verder gaan kijken.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO niv.4 netwerkbeheer, CCNA, Prince2 Foundation
• Werkervaring: Fulltime: 3 jaar computerwinkel, 9 jaar IT support buitendienst, 1 jaar projectmanagement en product owner
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Product owner en (junior) projectmanagement
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Reistijd: 20 minuten
• Werkdruk: Meestal hoog, soms een dag laag.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2800
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: pensioen, inleg weet ik niet
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto, budet 600 p/maand ex. brandstof, tankpas Europa + Zakelijk OV in NL
• Overige: 40u p/week, start/eindtijd flexibel, pauze flexibel, centrum Rotterdam dus genoeg te doen in de omgeving.
• GSM & Laptop: iPhone7, trage oude laptop (vrijwel nooit nodig)

In de praktijk bevatten mijn werkzaamheden ook service desk coördinatie, werven en aannemen van nieuw personeel, planning, inkoop (waarneming), afhandelen van support tickets en het opstellen van offertes.

Gezien het soort werk en de werkdruk vind ik het salaris niet spannend, echter heb ik weinig opleidingen en certificaten. Ik heb het idee dat als ik meer wil behalen, ik minimaal een afgeronde HBO opleiding moet hebben. Wat vinden jullie?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Hydra
Kraz schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:57:
Waarom? Is niet verplicht.

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:12
Hi!

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer 3
• Werkgever/branche: Centric
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant, regio Eindhoven.
• Reistijd: gemiddeld 1u
• Werkdruk: Niet heel hoog.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2150
• Vakantiegeld: 8% geloof ik.
• Dertiende/veertiende maand: € N/A
• Pensioeninleg per jaar: €840 geloof ik
• Mobiliteit per jaar: € N/A
• Overige: Vaste kostenvergoeding €20
• GSM & Laptop: Nee

Alvast bedankt!
Members only:

Verwijderd

dreeke schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:12:

Gezien het soort werk en de werkdruk vind ik het salaris niet spannend, echter heb ik weinig opleidingen en certificaten. Ik heb het idee dat als ik meer wil behalen, ik minimaal een afgeronde HBO opleiding moet hebben. Wat vinden jullie?
Pacakage wijs lijkt het me niet heel slecht hoewel er wel wat bij het salaris en lease budget mag in mijn optiek.

Afgeronde HBO opleiding hangt er maar net vanaf welke richting je verder wil wat voor werkgever enz.
Maar gezien je leeftijd is er zeker nog een ROI.

Verwijderd

Members only:

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:12
Members only:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kovogar schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:57:
[...]

Heb je alleen je MBO opleiding, of heb je ook nog vakgerelateerde certificeringen? (MCSA, MCSE, CCA etc).

Als je die niet hebt, is je salaris voor een 30(!)jarige alsnog aan de lage kant, als ik jou was zou ik toch vrij snel even verder gaan kijken.
Als je op je 30e een hoger salaris wilt moet je niet op je 26e pas de echte arbeidsmarkt betreden met een MBO diploma zonder certificering. Die 6 jaar ervaring in een computerwinkel is irrelevant voor de meeste functies.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03:04
[b][message=53277941,noline]

Als je wilt doorgroeien in een Projectmanagement/PO functies dan is dit vaak wel een minimale vereiste inderdaad.

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-11 13:18
dreeke schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:12:
• GSM & Laptop: iPhone7, trage oude laptop (vrijwel nooit nodig)
Hoe voer je je werkzaamheden uit als je je laptop bijna niet gebruikt?

A yawn is a silent scream for coffee.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45

3DDude

I void warranty's

-MVR- schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:04:
[...]

Hij is waarschijnlijk extern bij die klant; en die voorziet hem van een werkplek ;)

Be nice, You Assholes :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

-MVR- schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:04:
[...]

Dat of je hebt op kantoor gewoon een gewone PC? Ik heb een laptop (macbook pro) van de baas voor cursussen, die gebruik ik ook niet voor mijn gewone werk. Als die laptop traag zou zijn of stuk gaat kan ik daarna prima gewoon mijn werk doen op kantoor :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Pannencouque
fsfikke schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:00:
[...]

Bij jou is het 10%, maar hoeveel het voor hem is weet hij niet schijnbaar niet. Dat vind ik altijd apart hier, dat mensen opschrijven "Pension: x% werkgever". Dan kan je in je lijstje ook schrijven:

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 100% door de werkgever betaald

:+
Jep, heel frappant. Sowieso gek dat men niet weet wat er in de pensioenpot gelegd wordt. Een paar posts verder zie ik ook 840 euro per jaar genoemd worden. Dat is ook een schijntje.

Ik weet het ook niet tot op de euro, maar ik kan wel op mijn loonstrook zien om wat voor bedragen het gaat en kijk af en toe op mijn pensioenoverzicht om te zien hoe het ervoor staat.

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 22:14
Met jouw werkervaring / leeftijd mag je echt wel wat hoger zitten.

Ik ben 30 heb ook een MBO 4 ICT maar heb 2 jaar werkervaring. (7 jaar defensie gezeten)
Daarnaast doe ik nu wel HBO (2e jaar) en werk 36u waar ik bij 40 uur op +-700 meer zit.

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Members only: title

Destijds vond ik mijn bruto salaris redelijk mager voor TU afgestudeerd. Echter moest ik misschien ook niet alles verwachten als starter met 0 ervaring. Secundaire voorwaarden zijn naar mijn mening prima (had ipv auto ook mobiliteitsvergoeding van ~500 bruto kunnen krijgen). Groot voordeel vind ik dat ik meteen een vast contracht en een opleiding van zo'n 5 weken met allerhande cursussen, opleidingen en certificeringen heb gekregen (betaald, onder werktijd).
Wat dat betreft denk ik dat ik het nog niet zo slecht heb. Uiteraard hoop ik de komende jaren wel wat stappen te kunnen maken in salaris :)

Overigens klinkt dat 'premievrij' pensioen op papier mooier dan het in werkelijkheid is. Percentage van loon dat werkgever betaald is afhankelijk van leeftijd. Dat zit nu op iets van 4.2% en 25-29 jaar is iets van 5%. De franchise is iets van 13.500. Met mijn salaris kom je dan op ongeveer op 0.05 * (13*2300 - 13500) is een goede 800 euro per jaar.. Het is dus niet altijd zo dat de werkgever 'jouw deel' ook voor zijn rekening neemt, ipv beide 5% mag je nu gewoon zelf beslissen wat je met die 5% salaris doet.
Het wordt eigenlijk pas interessant als 50 oid bent. Dan is dat percentage richting de 20-25% en je bruto salaris normaal gesproken een stuk hoger. Verder is het natuurlijk wel fijn dat je zelf niet 'verplicht' pensioen in hoeft te leggen (kan wel zelf vrijwillig extra inleggen). Op dit moment zet ik dat geld liever opzij voor een huis, pensioen sparen doe ik later wel :p

Maar uiteindelijk is het natuurlijk, net zoals vakantiegeld en 13de/14de maand, gewoon allemaal uitgesteld loon. Ze kunnen je ook een x bedrag extra bruto per maand geven en je het zelf maar laten regelen qua pensioen en vakantie etc etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Pieter van Ras op 17-11-2017 21:44 ]

• Loev
  • Laatst online: 19-10 07:34
Members only:

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:38

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Pannencouque schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:52:
[...]
Jep, heel frappant. Sowieso gek dat men niet weet wat er in de pensioenpot gelegd wordt. Een paar posts verder zie ik ook 840 euro per jaar genoemd worden. Dat is ook een schijntje.

Ik weet het ook niet tot op de euro, maar ik kan wel op mijn loonstrook zien om wat voor bedragen het gaat en kijk af en toe op mijn pensioenoverzicht om te zien hoe het ervoor staat.
Pensioen inleg is vaak ingewikkelder dan een paar euro's.
Mijn werkgever noemt 100% inleg de maximale inleg die de werkgever mag doen in een pensioenpot.
https://www.rijksoverheid...-memorie-van-antwoord.pdf

Daarin zie je dat je als jongere (19 jaar) maar 3,4% van je verdiensten boven de pensioengrondslag mag sparen voor je pensioen. en als oudere (65) tot wel 31% mag sparen boven de pensioengrondslag.

Mijn werkgever betaald 75% van het maximale wat ingelegd mag worden.
Dat betekend vandaag de dag: 100 euro per maand betaald de baas. en ik betaal 33 euro daarvan (een keuze die maandelijks van mijn salaris af wordt gehaald voor een extra storting in mijn pensioen pot).

die 133 euro wordt alsvolgt berekend: Jaarinkomen voor pensioen: 35K -> 14K pensioengrondslag = 21K salaris waarover pensioen mag afgedragen: 7,6% daarvan (mijn staffel op dit moment) komt uit op 1600 euro per jaar, en dus 133 euro per maand.

Zou ik geen salaris verhoging krijgen, dan zal mijn werkgever toch steeds meer pensioen voor mij moeten betalen, Elke salaris verhoging betekend ook meer pensioen opbouw.

Als iemand dus zegt: pensioen opbouw 100% door de werkgever dan betekend dat de werkgever maximaal stort in je pensioen ten opzichte van je huidige salaris.

Dat zegt een stuk meer dan "100 euro" omdat 100 euro niet mee groeit met je inkomen en leeftijd.
Binnenkort bereik ik de 30 en dat weet ik dat door mijn leeftijd alleen de pensioen opbouw al +15% krijgt tenopzichte van het jaar daarvoor. salaris stijgt ook dus ik weet dat ik veilig zit met het pensioen.

Sommige werkgever laten de werknemer betalen, en die zien bij een leeftijds verhoging naar een andere staffel dus hun inkomen dalen. (ik dus ook, maar dat is gering naar mijn mening, omdat het maar 25% van de inleg betreft).

Ik hoop dat ik het 1 en ander duidelijk heb weten te maken voor je.
Met de juiste zoektermen is er een hoop extra informatie te vinden op het internet.

zie ook de post van pieter van ras 2 posts hierboven met de uitleg.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41
Pieter van Ras schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:38:
***members only***

[small]Overigens klinkt dat 'premievrij' pensioen op papier mooier dan het in werkelijkheid is. P
Het wordt eigenlijk pas interessant als 50 oid bent. Dan is dat percentage richting de 20-25% en je bruto salaris normaal gesproken een stuk hoger. Verder is het natuurlijk wel fijn dat je zelf niet 'verplicht' pensioen in hoeft te leggen (kan wel zelf vrijwillig extra inleggen). Op dit moment zet ik dat geld liever opzij voor een huis, pensioen sparen doe ik later wel :p
Maar even ter vergelijk, wat betekent dit nou eigenlijk? Stel nou hypothetisch dat ik in een CAO gereguleerde sector werk, met een sterk pensioenfonds, waar ik pak'em beet 3600 euro per jaar aan pensioenpremioe af tik. Ik krijg uit bovenstaande berekening het idee dat dat niet zo maar veel is, maar extreem, terwijl er toch een miljoen+ mensen in deze cao zitten.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Pannencouque
Smuggler schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:36:
[...]
Ik hoop dat ik het 1 en ander duidelijk heb weten te maken voor je.
Het is in elk geval iets duidelijker, maar ik zie ook dat ik nog een hoop te leren heb. Ik ga er binnenkort maar eens wat meer in duiken, denk ik, en op zoek naar wat voorbeeldberekeningen.

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
Pieter van Ras schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:38:
***members only***

Destijds vond ik mijn bruto salaris redelijk mager voor TU afgestudeerd. Echter moest ik misschien ook niet alles verwachten als starter met 0 ervaring. Secundaire voorwaarden zijn naar mijn mening prima (had ipv auto ook mobiliteitsvergoeding van ~500 bruto kunnen krijgen). Groot voordeel vind ik dat ik meteen een vast contracht en een opleiding van zo'n 5 weken met allerhande cursussen, opleidingen en certificeringen heb gekregen (betaald, onder werktijd).
Wat dat betreft denk ik dat ik het nog niet zo slecht heb. Uiteraard hoop ik de komende jaren wel wat stappen te kunnen maken in salaris :)
Waarom ben je niet iets gaan doen in de richting van je master?

• assje
  • Nu online
MrAngry schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 00:10:
[...]

Maar even ter vergelijk, wat betekent dit nou eigenlijk? Stel nou hypothetisch dat ik in een CAO gereguleerde sector werk, met een sterk pensioenfonds, waar ik pak'em beet 3600 euro per jaar aan pensioenpremioe af tik. Ik krijg uit bovenstaande berekening het idee dat dat niet zo maar veel is, maar extreem, terwijl er toch een miljoen+ mensen in deze cao zitten.
Voor mij blijft dit toch ook onduidelijk. Onlangs nieuwe baan en het is mij verre van duidelijk hoe het nou zit qua pensioen.

Van middelloon (PME) naar beschikbare premie gegaan. Pensioengevend salaris is maal 1,5 gegaan maar de pensioenpremie die ik per maand betaal is lager (beide regelingen 50% werkgever).

PME zou premie 22,9% zijn (totaal) voor een opbouw van 1,875%. Bij het nieuwe fonds is het afhankelijk van leeftijd en nu 6,9%.

Werkgever betaalt nu ondanks het hogere salaris dus minder mee aan mijn pensioen. Het is me onduidelijk in welke situatie ik beter af ben en of bijvoorbeeld overdracht een goed idee is.

Van beide varianten de pensioenvergelijker ingevuld maar het blijft acrabadaba.

[ Voor 6% gewijzigd door assje op 18-11-2017 12:11 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 08:17
....
Zou ik geen salaris verhoging krijgen, dan zal mijn werkgever toch steeds meer pensioen voor mij moeten betalen, Elke salaris verhoging betekend ook meer pensioen opbouw.

Als iemand dus zegt: pensioen opbouw 100% door de werkgever dan betekend dat de werkgever maximaal stort in je pensioen ten opzichte van je huidige salaris.

Dat zegt een stuk meer dan "100 euro" omdat 100 euro niet mee groeit met je inkomen en leeftijd.
Binnenkort bereik ik de 30 en dat weet ik dat door mijn leeftijd alleen de pensioen opbouw al +15% krijgt tenopzichte van het jaar daarvoor. salaris stijgt ook dus ik weet dat ik veilig zit met het pensioen.

Sommige werkgever laten de werknemer betalen, en die zien bij een leeftijds verhoging naar een andere staffel dus hun inkomen dalen. (ik dus ook, maar dat is gering naar mijn mening, omdat het maar 25% van de inleg betreft).
Ik zie het eigenlijk heel simpel: een premievrij pensioen of een X percentage wat jij zelf bijdraagt zegt helemaal niets over jouw pensioen, alleen wat over dat wat je op dit moment netto overhoudt.

Een premievrij pensioen klinkt leuk, maar als dat betekent dat er maar 500 of 1000 euro per jaar wordt ingelegd dan krijg je hoogstwaarschijnlijk een zeer karig pensioentje later. Er zijn slechts 3 zaken die van belang zijn voor jouw pensioen:
- Welk bedrag wordt er maandelijks daadwerkelijk ingelegd op jouw pensioen?
- Wat voor soort pensioen heb je (middelloon, eindloon, deels belegging etc.)?
- Hoe lang leg je in en/of wanneer begin je met opnemen?

Het tweede punt is veelal het lastigste, omdat je vaak niet in een oogopslag kunt beoordelen of, gezien de andere factoren, optie 1 beter is in jouw nieuwe situatie dan optie 2 in de oude. Wat wel (hopelijk) vrij duidelijk is, is dat wanneer er maandelijks meer ingelegd wordt, er uiteindelijk ook meer in jouw pensioen zit. Tevens hieraan gelieerd de lengte van de opbouw; begin je eerder met pensioenopbouw dan is dat goed, ga je langer door (dus begin je later met opnemen) dan is dat ook gunstig voor hetgeen wat je vanaf het moment van opname per maand uitbetaald krijgt.

Een heel simpel rekenvoorbeeld met 2 situaties (fictieve getallen):

1) Je hebt een premievrij pensioen en houdt hierdoor maandelijks netto 2500 euro netto over. Echter wordt er slechts 150 euro per maand ingelegd (door de werkgever) in jouw pensioen.

2) Je hebt een 66% werkgevers / 33% werknemers pensioen, waarbij maandelijks 600 euro wordt ingelegd op jouw pensioen. Dit betekent wel dat jij daarvan per maand 200 euro moet inleggen, waardoor je netto 2300 euro overhoudt.

Het moge duidelijk zijn dat bij de eerste situatie je maandelijks netto een stuk meer overhoudt. Dat is natuurlijk heel mooi maar (mijn inziens) staren mensen zich daar vaak blind op. In situatie 2 wordt namelijk per maand 4 keer zoveel ingelegd op je pensioen. Dat hoeft niet altijd te betekenen dat je er uiteindelijk ook 4 keer zoveel uit krijgt op het einde, maar het moge duidelijk zijn dat het zeker wel aanzienlijk meer zal worden.

Ik zie het geheel als volgt: meer netto salaris NU is heel leuk, ik kan er meer van kopen, een iets duurdere auto rijden of wat dan ook. Maar op het moment dat mijn netto inkomsten voor mij (ruim) voldoende zijn om leuk van te leven, spaar ik liever wat voor later. Als mijn situatie op dit moment nog niet zo is dat ik tevreden ben, dan kan ik daar wat aan doen; een beter betaalde baan zoeken, naast mn werk nog wat eigen projectjes draaien enzovoorts. Ben ik straks 65 of 70, dan kan en/of wil ik dat niet meer. Indien ik dan voor datzelfde probleem kom te staan (te laag inkomen door een te laag pensioen), dan ben ik de sigaar.

En ja.. je kan zeggen dat bij een premievrij pensioen je netto meer over houdt en dat je dit ook zelf kunt sparen voor later. Maar volgens mij doet vrijwel niemand dit bewust, of pas op een leeftijd dat het eigenlijk al wat aan de late kant is (45+). Voor diegene die wel zelf al vroeg beginnen met sparen/beleggen voor later kan een premievrij pensioen wel een uitkomst bieden (meer rendabel zijn).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• assje
  • Nu online
@Moi_in_actie premievrij kan natuurlijk ook gewoon dezelfde inleg hebben maar dan volledig betaald door werkgever.

Het verschil tussen geen pensioen of 100% betaald door werkgever maakt dan nogal verschil, ook wel logisch dus om het te vermelden.

Alsnog blijft de vraag hoeveel er opgebouwd wordt maar die is soms lastig te beantwoorden.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Mijn werkgever noemt 100% inleg de maximale inleg die de werkgever mag doen in een pensioenpot.

Daarin zie je dat je als jongere (19 jaar) maar 3,4% van je verdiensten boven de pensioengrondslag mag sparen voor je pensioen. en als oudere (65) tot wel 31% mag sparen boven de pensioengrondslag.
Enige probleem wat ik met je uitleg heb: Hoe kan het dan dat mijn werkgever heel veel meer dan dat inlegt? Zo'n 20% van gedeelte boven de grondslag, en ik zelf nog een paar procent. Mijn werkgever betaald ruwweg 80% van mijn pensioen inleg, jouwe 100%, en toch is mijne een heel stuk beter, iig hij legt heel veel meer in.

Ik heb ook nog heel even op uitzendpensioen gezeten. Uit mijn hoofd legde daar de werkgever 100% in. Maar wel 100% van een totaal van drie keer niks.

Dus mijn conclusie blijft toch echt dat die percentages helemaal niks zeggen. Wat wat zegt is of hoeveel Euro je werkgever inlegt, of hoeveel procent boven de grondslag hij inlegt. Wat je zelf inlegt is niet heel relevant omdat dat van je eigen salaris af gaat.

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Sissors schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:28:
Dus mijn conclusie blijft toch echt dat die percentages helemaal niks zeggen. Wat wat zegt is of hoeveel Euro je werkgever inlegt, of hoeveel procent boven de grondslag hij inlegt. Wat je zelf inlegt is niet heel relevant omdat dat van je eigen salaris af gaat.
Percentages zeggen inderdaad niets: Je kan een premievrij pensioen hebben (werkgever 100%, werknemer 0%), maar als de werkgever dan maar 150 euro per jaar betaald heb je daar relatief weinig aan. Dan kan een erg scheve verdeling (werkgever 20%, werknemer 80%) voordeliger zijn als de werkgever 500 inlegt en de werknemer 2000. (extreme getallen als voorbeeld, geen idee of het wettelijk is toegestaan).

Maar het bedrag dat je zelf inlegt is juist net zo relevant als het bedrag dat je werkgever inlegt, want beide gaat van je eigen salaris af! Ze hadden dat bedrag immers ook gewoon bruto kunnen uitbetalen en jou zelf alles kunnen laten regelen. Het maakt voor de werkgever niets uit: het totaalbedrag wat ze aan jou kwijt zijn is hetzelfde.

Het zal alleen belastingtechnisch anders geregeld zijn qua heffingen/inkomensbelasting/aftrekposten etc. Al met al nogal lastig om te bepalen wat nu het beste is, dat zal per persoon en omstandigheden verschillen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Mijn werkgever betaald 75% van het maximale wat ingelegd mag worden.
Dat betekend vandaag de dag: 100 euro per maand betaald de baas. en ik betaal 33 euro daarvan (een keuze die maandelijks van mijn salaris af wordt gehaald voor een extra storting in mijn pensioen pot).

die 133 euro wordt alsvolgt berekend: Jaarinkomen voor pensioen: 35K -> 14K pensioengrondslag = 21K salaris waarover pensioen mag afgedragen: 7,6% daarvan (mijn staffel op dit moment) komt uit op 1600 euro per jaar, en dus 133 euro per maand.
[...]
Nou ben ik ook geen expert, maar of die tabel die je linkt inderdaad het maximale aangeeft wat een werkgever mag inleggen betwijfel ik. Als ik jouw voorbeeld bij mijn werkgever toe zou passen krijg je dit plaatje:
Leeftijd: 28 (toch?)
Pensioengevend salaris: 35k
AOW-franchise: 14.061
Premiedeel werknemer: 2% = (35-14)*.02 = €420
Premiedeel werkgever: 11% = €2310
Premiestaffel totaal: 13% = €2730

Veel meer dan de max die jij noemt.
Ik denk dat de manier waarop ze het bij ons aangeven handiger is, met het percentage van de pensioengrondslag die daadwerkelijk ingelegd wordt ipv alleen de verdeling werkgever/werknemer, zonder te weten hoe groot de taart eigenlijk is die verdeeld wordt :+

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 18-11-2017 14:15 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Wihakayda
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-10 15:09

Wihakayda

Dracarys

Kraz schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:57:
[...]

2. Ik ben zelf 33 en verdien (ook via detachering) enkele 100-en euro's meer bruto dan jij, maar heb wel iets meer relevante werkervaring.
Ik vind dus dat je redelijk weinig verdiend.
1 aangepast, ik kende deze functie nog niet, thnx!

Kovogar schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:57:
[...]

Helemaal vergeten te vermelden! Best belangrijk natuurlijk. Ik heb aan certificaten:
  • EXIN Cloud Computing Foundation
  • EXIN ITIL Foundation in IT Service Management
  • Powershell 101: An introduction to powershell basics
  • 70-410 Installing and Configuring Windows Server 2012
  • MCITP: Enterprise Desktop Support Technician on Windows 7
  • MCSA: Windows 7 Enterprise Mobile device management
  • Microsoft Office Specialist; Word 2010
  • Microsoft Office Specialist; Outlook 2010

Hmmm, dat is wel stof tot nadenken ja :)

[ Voor 68% gewijzigd door Wihakayda op 18-11-2017 20:12 ]

Kom met vuur, ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Pieter van Ras schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:06:
[...]

Percentages zeggen inderdaad niets: Je kan een premievrij pensioen hebben (werkgever 100%, werknemer 0%), maar als de werkgever dan maar 150 euro per jaar betaald heb je daar relatief weinig aan. Dan kan een erg scheve verdeling (werkgever 20%, werknemer 80%) voordeliger zijn als de werkgever 500 inlegt en de werknemer 2000. (extreme getallen als voorbeeld, geen idee of het wettelijk is toegestaan).

Maar het bedrag dat je zelf inlegt is juist net zo relevant als het bedrag dat je werkgever inlegt, want beide gaat van je eigen salaris af! Ze hadden dat bedrag immers ook gewoon bruto kunnen uitbetalen en jou zelf alles kunnen laten regelen. Het maakt voor de werkgever niets uit: het totaalbedrag wat ze aan jou kwijt zijn is hetzelfde.

Het zal alleen belastingtechnisch anders geregeld zijn qua heffingen/inkomensbelasting/aftrekposten etc. Al met al nogal lastig om te bepalen wat nu het beste is, dat zal per persoon en omstandigheden verschillen.
Voor jezelf ben ik het er mee eens dat het uiteindelijk niet uitmaakt of het door de werkgever wordt ingelegd, of dat je brutoloon X euro hoger is en je X euro meer inlegt als werknemer. Maar voor de vergelijkingen die hier worden gepost is je eigen inleg niet heel relevant, want het gaat van je loon af. Terwijl de inleg van je werkgever bij je loon effectief opgeteld kan worden.
Pagina: 1 ... 67 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.