Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.780 views

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:32
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Geen ICT maar ik heb vaker logistiek voorbij zien komen.
Berekening weet niet of die klopt. Heb vakantie geld niet meegerekend
Er is vraag naar logistiek HBO. Ben via linkedin door 8 bureaus gecontacteerd of ik interesse had in een functie. Ik hoor ook dat dit een grote vraag is in deze sector.

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:50
Evil_king schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:46:

Over het algemeen ben ik vrij ontevreden over mijn arbeidsvoorwaarden, wat jullie? Zie mensen met minder werkervaring die veel meer verdienen. Probeer al een tijdje meer erbij te krijgen maar men houdt stug vol dat ik voor mijn rol aan de max zit.
Waarom ben je werkzaam als change coordinator? Met je MSc op zak zou ik een andere job verwachten.

Mijn inziens zou je op de 5k+ moeten zitten per maand.

psn: HertogJack

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Members only:

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:57
Hoezo is het niet hebben van een prikklok een voordeel?
Het lijkt mij niet zo'n ramp om met zo'n ding te werken. Moet er wel bij zeggen dat ik persoonlijk altijd boven de 40 uur uit kom. Ik ben net bij een nieuwe werkgever begonnen. Uurtje langer vind ik dat je met redelijke arbeidsvoorwaarden niet over moet zeuren.

Ik ben persoonlijk abrupt twee schalen omhoog opgeschoven (zonder bijbehorende salarisstijging). Dat kwam omdat ik vrijdagmiddag om twee uur weg wilde, nadat ik die dinsdag vijf overuren had gemaakt :+ Dat vond mijn leidinggevende een minder goed idee.

Bij de nieuwe schaal horen voorwaarden die het compenseren van overuren verbiedt "hoort bij de functie". Is dat zo gangbaar in een schaal die van 3K tot 6K loopt? Ben ik wel eens benieuwd naar ....

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

fonsoy schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:36:
Het lijkt mij niet zo'n ramp om met zo'n ding te werken. Moet er wel bij zeggen dat ik persoonlijk altijd boven de 40 uur uit kom. Ik ben net bij een nieuwe werkgever begonnen. Uurtje langer vind ik dat je met redelijke arbeidsvoorwaarden niet over moet zeuren.

Ik ben persoonlijk abrupt twee schalen omhoog opgeschoven (zonder bijbehorende salarisstijging). Dat kwam omdat ik vrijdagmiddag om twee uur weg wilde, nadat ik die dinsdag vijf overuren had gemaakt :+ Dat vond mijn leidinggevende een minder goed idee.

Bij de nieuwe schaal horen voorwaarden die het compenseren van overuren verbiedt "hoort bij de functie". Is dat zo gangbaar in een schaal die van 3K tot 6K loopt? Ben ik wel eens benieuwd naar ....
Ik heb 2 jonge kinderen (0 en 1,5) en dan is een half uurtje later kunnen beginnen in de ochtend wel eens handig ivm stront/kots/heibel zonder dat hierdoor de werkgever moeilijk gaat doen ivm roosters en bezettingen van afdelingen. Nu kan ik tussen 7:30 en 9:00 beginnen en maak vervolgens 8 uur per dag, soms wat meer, soms wat eerder weg of een boodschap doen tussendoor, allemaal geen probleem: heerlijk!

Een vergelijkbare clausule die je noemt heb ik ook in mijn contract staan, echter wordt dat bij ons geïnterpreteerd dat je geen recht hebt op een financiële compensatie, de uren mag ik op een ander moment pakken.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Als jij niet moeilijk doet over een uurtje maar je werkgever wel over het compenseren van overuren met op een rustig moment wat eerder naar huis gaan zou ik mezelf eens achter de oren krabben.
Ik vind t eenrichtingsverkeer en ik zou of strak 40 uur gaan werken of een andere baan zoeken.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Klinkt als een top organisatie die het beste voor heeft met hun medewerkers. Beetje zoals een voertuigenproducent in regio Eindhoven. Lekker met de prikklok werken en klagen als men wat eerder weg gaat op een dag maar niet kijken naar het totaal aantal uren per week. Gevolg daarvan is dat er om stip 17:00 een rij stond te wachten bij de prikklok :D

Verwijderd

Het is maar net waar je op stuurt. Een prikklok is sturen op tijd en dat is in de IT doorgaans geen goed idee. Ik heb bij een bedrijf gezeten waar ze hem hadden, die kwamen uit de industrie en daar is het wat meer gangbaar voor de ploegendiensten, etc

Maar daar kon je "vergeten" uit te klokken en weg gaan, en dan werd ie op half vijf gezet. Vanuit de afspraken met de directie mochten ze niet kijken of je het terrein had verlaten (werd ook gelogt met je pas). Allemaal zo zinloos.

Ding is er snel uitgegaan gelukkig.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

HertogJack schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:11:
[...]

Waarom ben je werkzaam als change coordinator? Met je MSc op zak zou ik een andere job verwachten.

Mijn inziens zou je op de 5k+ moeten zitten per maand.
Denken dat je met een universitaire titel per definitie 5k+ verdient of zou moeten verdienen...
|:(

<knip>
Meer hoef ik er niet over te zeggen. :)

[ Voor 29% gewijzigd door unezra op 03-11-2017 08:44 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Evil_king schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:03:
[...]

Het bedrijf waar ik werk heeft geen salarishuis, geen functieprofielen, en doorgroeipaden zijn alleen voor de systeembeheerders enigzins uitgestippeld.
Opties die ik bekijk zijn meer in de advies-kant, maar de mensen daar zijn mijns inziens een beetje vaag....er wordt steeds volgehouden dat ik "bij de klant" moet hebben gezeten, hoewel ik de afgelopen 5 jaar al heel veel met diezelfde klanten heb gewerkt (alleen misschien niet dagelijks naast ze gezeten). En die klussen "bij de klant" moet je weer via accountmanagers regelen en is altijd een gok.

Goed om te horen dat ik niet gek ben, 3500E is idd mijn ideale uitgangspunt nu.
Ik denk dat wij bij dezelfde werkgever zitten en voor dit bedrijf zit je niet aan de lage kant. Je ervaring daarentegen zou wel iets moeten betekenen, maar daar geeft dit bedrijf niet zoveel om. Gewoon rondkijken en probeer bij een adviseur te lobbyen voor een dagje meelopen bij een adviesklus.

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-11 17:30
Evil_king schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:33:
@Hydra In mijn rol ben ik verantwoordelijk om changes aan de IT omgevingen te coordineren. Denk aan prioritering, controle van plannen, voorzitten CAB overleg en coordineren van beheerders. Ik ben ook procesverantwoordelijke hiervoor voor mijn klanten en moet (formeel gezien) zorgen dat alle checks aanwezig zijn voor eventuele audits (intern en extern). Dat laatste heeft direct invloed op certificering van ons als dienstverlener en eventuele toekomstige klanten.

Dat gezegd hebbende: de inhoud in de praktijk is meer administratie-miep spelen, maar dat is omdat er veel verschuivingen en groei-issues zijn waardoor het juiste mandaat niet altijd goed ligt.

Ik ben daarom ook zekers aan het kijken naar andere functies buiten de deur, bijvoorbeeld als Business Analist of Proces consultant.
Hoi Evil. Om met de deur in huis te vallen, je verdient zeker een 1000 euro te weinig.

Change managers bij overheidorganisaties starten met 3300 euro. Dus ze verdienen wel lekker op je. Change managers in normale business zitten met 10 jaar ITIL procesmanagement ervaring rond de 4000 euro gemiddeld. Met uitschieters naar 5k of 6k (verzekering en bancaire sector)

Hoe ik dat weet? Heb het hele traject van ITIL incident, Change, Service Level naar nu Business Service Delivery bij verschillende organisaties doorlopen. Trouwens vaak als Service Management Consultant bij een detacheerder, maar dat terzijde.

Maar goed, als IT Change Manager heb je al een fijne brede basiskennis. Je praat met elke functiegroep binnen de IT organisatie en je weet hoe je de bullshitgenerator van de engineers en management kunt doorzien. Als je ook nog wat Agile ervaring hebt, of in een continous delivery organisatie hebt gewerkt, dan heb je de werkgevers voor het kiezen. Dat is wanneer je jezelf wilt gaan verdiepen in plaat van verbreden. En daar is veel voor te zeggen. Want het blijft interessant hoe bijvoorbeeld de intrinsieke functie van Change Management (ondanks dynamiek, de kwaliteit van services blijven garanderen) in agile organisaties wordt verzorgd. Hoe Incident management kan werken binnen het beheer van een continous delivery organisatie. IT organisaties zitten vaak aan de voorkant van nieuwe vormen van organiseren en technologie.

Wil je jezelf verbreden, waar ik uiteindelijk ook naar toe wilde, dan zou je eens naar de wat meer tactische rollen moeten kijken. Rollen waar je uiteindelijk verantwoordelijk bent voor de dienstverlening en dus interne en externe leveranciers moet aansturen om zo de afgesproken dienstverlening aan de klant te kunnen blijven leveren. Dan zit je al snel in de hoek van Service Delivery Manager of Service Manager en daar is op dit moment een schreeuwend tekort aan. Mensen die zowel snel technisch, administratief en commercieel kunnen schakelen op operationeel, tactisch en strategisch niveau. Hier word, naast de minimaal 5 jaar relevante ervaring, dan ook steeds meer om een WO papiertje gevraagd. Echter salarissen starten dan ook vanaf een 4000 euro en oplopend naar 10k+ voor global serviceportfolio's (laatste werk je geen 40 urige werkweken, dat mag duidelijk zijn).

ben wel eens dat je een beetje laat wakker bent geworden. Maar goed, leeftijd geeft ook vaak wat senioriteit :).

Succes met je zoektocht!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-11 22:23

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Nee. In mijn schaal (vergelijkbare salarisrange), is het gewoon tijd voor tijd: Dit natuurlijk even afstemmen met je werkzaamheden. Voor de rest zijn we daar vrij in. Je mag er ook voor kiezen om het niet in tijd te compenseren, dan krijg je het gewoon uitbetaald. Mocht ik 's avonds een een implementatie moeten doen o.i.d. en ben ik daar 'n half uurtje mee bezig vanuit huis ga ik echt niet gelijk compenseren, is het een halve dag op zaterdag dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Gaan ze het compenseren verbieden, dan zou het heel simpel zijn: Dan worden er ook geen overuren meer gedraaid.

[ Voor 12% gewijzigd door Spacecowboy op 03-11-2017 09:20 ]

HENG HENG

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11 15:39
Ik heb nu:
Members only:

Wij willen verhuizen naar het noorden van 't land. Hierbij het aanbod:
Members only:

Iemand tips?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Spacecowboy

Spacecowboy

xzaz schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:22:
Ik heb nu:

***members only***

***members only***

Iemand tips?
Kijk even naar wat je nu kwijt bent aan pensioen (je regelt dat zelf? Of heb je niks geregeld en gaat het op de grote hoop?), en wat je nieuwe werkgever gaat inleggen, en bereken dan het verschil.

Salaris is best prima voor iemand van 29 en die ervaring.

HENG HENG

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ook maar weer eens een keer.

Members only:

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ik heb nu:

***members only***

***members only***

Iemand tips?
In het Noorden zijn de salarissen echt lager (en de vaste lasten ook...). Dus dit aanbod lijkt me prima!

• xzaz
Spacecowboy schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:25:
[...]

Kijk even naar wat je nu kwijt bent aan pensioen (je regelt dat zelf? Of heb je niks geregeld en gaat het op de grote hoop?), en wat je nieuwe werkgever gaat inleggen, en bereken dan het verschil.

Salaris is best prima voor iemand van 29 en die ervaring.
Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door xzaz op 03-11-2017 10:59 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11 10:03
Huh? Je krijgt dat bedrag voor pensioen? Of staat het als negatief op je salarisstrook? Want dat lijkt me logischer? Dat zou dan gewoon het werknemersdeel zijn (meestel 1/3 of 1/2 van het totaal wat betaald wordt).

Vragen hoeveel je werkgever absoluut gezien betaald is niet altijd nuttig, je kan beter even de regeling opvragen, daar staat vaak ofwel per schaal ofwel per leeftijd hoeveel procent er voor je betaald wordt, en hoeveel het maximaal mag zijn (volgens mij is het fiscale plafond vaak een grens ookal is x procent van je maandsalaris meer).

Even niets...

• xzaz
FireDrunk schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:02:
[...]

Huh? Je krijgt dat bedrag voor pensioen? Of staat het als negatief op je salarisstrook? Want dat lijkt me logischer? Dat zou dan gewoon het werknemersdeel zijn (meestel 1/3 of 1/2 van het totaal wat betaald wordt).

Vragen hoeveel je werkgever absoluut gezien betaald is niet altijd nuttig, je kan beter even de regeling opvragen, daar staat vaak ofwel per schaal ofwel per leeftijd hoeveel procent er voor je betaald wordt, en hoeveel het maximaal mag zijn (volgens mij is het fiscale plafond vaak een grens ookal is x procent van je maandsalaris meer).
Neen, huidige werkgever betaalt gewoon een extra bedrag bruto op het salaris wat gedefinieerd wordt als 'pensioen'.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik heb nu:

***members only***

***members only***

Iemand tips?
Als ik naar de totale bedragen kijk; compenseert het net aan voor de inflatie van afgelopen jaar. Geen vetpot, het lijkt een verhoging maar is grotendeels een sigaar uit eigen doos. Nou kan ik mij voorstellen dat de prijzen in het noorden ook lager liggen dus dat compenseert mooi, maar dé manier om salarisverhogingen te krijgen is tijdens het wisselen van je baan! Ik zou eens kijken wat er nog meer mogelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 03-11-2017 11:24 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:32
righthand schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:14:
[...]

Hoi Evil. Om met de deur in huis te vallen, je verdient zeker een 1000 euro te weinig.

Change managers bij overheidorganisaties starten met 3300 euro. Dus ze verdienen wel lekker op je.
Dit is dus niet waar, change managers bij de overheid starten niet met 3300. Dit is zelfs al in de buurt van hun maximum!

• Spacecowboy

Spacecowboy

xzaz schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:12:
[...]

Neen, huidige werkgever betaalt gewoon een extra bedrag bruto op het salaris wat gedefinieerd wordt als 'pensioen'.
Ok. Je begint nu wel op een leeftijd te komen dat je echt pensioen moet gaan opbouwen. Nog langer wachten gaat je echt te weinig opleveren als je uiteindelijk met pensioen gaat.
kazz1980 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:16:
Ook maar weer eens een keer.

***members only***
Dat is een mooi pakket al te samen. Je kan duidelijk merken dat de markt voor testers op dit moment superkrap is, wat zich vertaald in de beloningen.

[ Voor 27% gewijzigd door Spacecowboy op 03-11-2017 12:02 ]

HENG HENG

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
geldermalsen schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:35:
[...]

Dit is dus niet waar, change managers bij de overheid starten niet met 3300. Dit is zelfs al in de buurt van hun maximum!
Volgens mij zit hier wat ruis op de lijn. ;)

Ik denk dat dit te maken heeft met het containerbegrip "Overheid". Een Change Manager bij een Ministerie of Rijksoverheid (Belastingdienst, UVW e.d.) zal een stuk beter betalen dan een kleine gemeente.

Daarnaast is Change Manager een ruim begrip: dat kan een IT-invulling hebben (coördineren van IT-changes) maar ook verandermanagement (cultuur & gedrag) binnen grote transformaties.

• HertogJack
unezra schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:36:
[...]

Denken dat je met een universitaire titel per definitie 5k+ verdient of zou moeten verdienen...
|:(

<knip>
Meer hoef ik er niet over te zeggen. :)
Niks moet! Maar het zou moeten kunnen :)

• HertogJack
[...]

Daar noem je ook wat.. Overheid :)

Als je een paar knaken wil verdienen dan moet je daar dus niet zijn.

• _vision
  • Laatst online: 12-09 18:50
HertogJack schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:07:
[...]

Hangt er vanaf in welke rol. Binnen de overheid vind ik salarissen nogal scheef verdeeld.

Als technische specialist ben je in de private sector vaak beter af. Maar ik heb de loonlijst van afdelingshoofden van grotere gemeenten gezien en die verdienden gerust 7k per maand, exclusief 13e maand op basis van 36 uur. Dat vond ik best riant voor een dergelijke rol.

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-11 14:50

IJsrace

null

Ik heb nu:

***members only***

***members only***

Iemand tips?
Hieronder mijn lijstje, lijken wel beetje op elkaar alleen mijn salaris is wel aanzienlijk hoger (al heb ik geen pensioenopbouw / winstdeling / bonus):

Members only:

• Spacecowboy

Spacecowboy

Jaar is weer voorbij, beoordeling is binnen, en dus ook de bijbehorende verhoging. Toch iets minder dan ik had gehoopt, maar ok. Ik heb het prima naar m'n zin, er zijn zat leuke projecten, collega's zijn leuk, dus weinig reden tot klagen. :)

Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Spacecowboy op 03-11-2017 12:23 ]

HENG HENG

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Spacecowboy schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:00:

[...]

Dat is een mooi pakket al te samen. Je kan duidelijk merken dat de markt voor testers op dit moment superkrap is, wat zich vertaald in de beloningen.
Klopt.
Plus dat er van de hedendaagse tester nogal wat gevraagd wordt... In tegenstelling tot de tester van 5-10 jaar geleden.... De testers die daarin mee kunnen zijn schaars en ja - dan kun je inderdaad wat eisen qua beloning. Steeds meer werkgevers gaan daar ook in mee. Als ik het puur om het geld zou doen zou ik makkelijk nog een paar duizend euro per jaar meer kunnen krijgen. Maar al is salaris voor mij best belangrijk - het is niet het enige waar ik 's ochtends vroeg voor op sta elke (werk)dag....

• Spacecowboy

Spacecowboy

kazz1980 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:24:
[...]

Klopt.
Plus dat er van de hedendaagse tester nogal wat gevraagd wordt... In tegenstelling tot de tester van 5-10 jaar geleden.... De testers die daarin mee kunnen zijn schaars en ja - dan kun je inderdaad wat eisen qua beloning. Steeds meer werkgevers gaan daar ook in mee. Als ik het puur om het geld zou doen zou ik makkelijk nog een paar duizend euro per jaar meer kunnen krijgen. Maar al is salaris voor mij best belangrijk - het is niet het enige waar ik 's ochtends vroeg voor op sta elke (werk)dag....
Heb zelf ook een rol als tester. Meerdere aanbiedingen gehad, maar ik blijf fijn zitten bij de club waar ik nu zit. De reistijd is voor mij ideaal, de beloning voldoende, en er is genoeg perspectief en wil om in mijn ontwikkeling te investeren.

HENG HENG

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Spacecowboy schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:27:
[...]
Heb zelf ook een rol als testers. Meerdere aanbiedingen gehad, maar ik blijf fijn zitten bij de club waar ik nu zit. De reistijd is voor mij ideaal, de beloning voldoende, en er is genoeg perspectief en wil om in mijn ontwikkeling te investeren.
Precies dat ;) Reistijd vind ik niet direct heel belangrijk, maar verder is een leuke club en mogelijkheden tot ontwikkelen voor mij praktisch net zo belangrijk als salaris. En als dat salaris dan ook nog eens prima in orde is (bij jou zeker ook het geval!), ideaal!

• xzaz
Bloederig schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:13:
[...]

Hieronder mijn lijstje, lijken wel beetje op elkaar alleen mijn salaris is wel aanzienlijk hoger (al heb ik geen pensioenopbouw / winstdeling / bonus):

***members only***
Dat is wel een verschil inderdaad; maar Den Haag of Emmen is wel heel veel verschil. Ik denk dat ik dit ook kan verdienen als ik bij mijn huidige werkgever blijf.

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-11 17:30
[...]

Bij Rijkswaterstaat en de Gemeente Amsterdam weet ik het zeker. Andere overheidsinstelllingen lijkt me redelijk overeenkomen denk ik.

Misschien hebben we het over twee verschillende functies.

Een IT Change Manager is vaak maar één persoon en is verantwoordelijk voor het ITSM Changemanagement Proces. Deze persoon is niet bezig met de operationele afhandeling van de CR's (daar heb je change coordinatoren voor), maar bezig met voorbereiden CAB, afstemming met Project Management, vastleggen en akkoorderen van nieuwe Standard Changes, algemene procesverbeteringen, KPI rapportage richting Delivery of Account management, oproepbaar voor begeleiding en goedkeuring van urgency changes (ook buiten kantoortijden)

Een change coordinator kan een HBO startersfunctie zijn en zal beginnen zo rond de 2200 2300 euro en kan inderdaad doorgroeien naar max 4k. Change Manager is vaak ook meewerkend voorman en teamleider van een club van change coordinatoren. Twee verschillende functies dus, waarbij de Change Manager flink wat meer verantwoordelijkheid op zijn bordje heeft liggen.

Bij rijkswaterstaat werd ik ingehuurd voor 100+ euro/h tarieven. Dan hebben we het over eind 2009, begin 2010. Zijn dan ook best wel grote IT organisaties met 75+ engineers en beheerders.

• unezra

unezra

HertogJack schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:07:
[...]

Dat valt mee. Het hangt bij de overheid heel erg van de functie af.
Je kunt prima verdienen bij de overheid, alleen niet in alle functies. :)

• unezra

unezra

Raar verhaal. Ze kunnen je volgens mij ook niet zomaar 2 schalen omhoog zetten, zeker niet zonder bijbehorend salaris. (Hoe gaan ze dat doen? Zit je bovein je huidige schaal en kom je onderin een hogere schaal terecht?)
Neuh.
Hebben ze hier ook geprobeerd.

"Zit in je salaris verdisconteerd."
"Daarvoor betaal je me te weinig. Je mag kiezen: Óf er komt een fatsoenlijke overwerkregeling, óf ik doe al het onderhoud overdag."

Dat bleek uiteindelijk toch een vrij eenvoudige keuze voor mijn baas. :)
(Het duurde wel even tot we het eens waren over de exacte inhoud van die regeling en de percentages maar de regeling kwam er de laatste jaren word er niet meer gezeurd over of het wel klopt als we uren schrijven. We schrijven wanneer het nodig is, nemen zelf het initiatief tot overwerk en de enige regel is dat we niet mogen overwerken om domweg ons werk af te krijgen, enkel bij onderhoud dat verstorend is voor de organisatie en dus niet overdag kan.)

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:10
Waar ik werk zit overwerk bij de € 3500 en hoger ook in het salaris, je bent wel vrij om eens wat eerder weg te gaan als je de dag ervoor bijvoorbeeld langer gewerkt hebt. Maar niet verwachten dat je voor extra uren betaald gaat krijgen.

• FireDrunk
  • Laatst online: 12-11 10:03
Op zich kan ik me voorstellen dat in sommige vakgebieden (waaroder IT) het redelijkerwijs van je verwacht mag worden dat je af en toe wat buiten werktijden uitvoerd. Zolang dit maar naar redelijkheid en billijkheid gebeurt. 1 keer in het kwartaal een maintenance weekend waarin je een zaterdagje 8h moet werken tegen 100% kan ik me bijvoorbeeld best voorstellen. Er zijn eigenlijk hele simpele regels denk ik:

A ) je werkgever moet het van tevoren aangeven bij je indienstreding, en eigenlijk moet het in je contract staan.
B ) je moet het kunnen weigeren, maar dat mag je mijns inziens in je beoordeling terug zien. (Bij wijze van, je krijgt normaal een cijfer van schaal 1 tot 5, waar 3 voldoende is, 4 prima, en 5 uitmuntend is, en je doet je werk gewoon goed, kan je geen 5 krijgen, omdat je dat ene stapje extra niet zet.)

Aan de andere kant denk ik ook: Als je in de IT werkt, hoort het er een klein beetje bij.
Als je dat soort dingen niet wil, moet je er niet gaan werken.

Zelfde geld voor andere beroepen. Brandweerman, Liftmonteur, Carglassmedewerker, Minister, Verpleegkundige, Loodgieter, etc etc ben je ook niet altijd van 9 tot 5.

De stelling verdisconteerd in je salaris vind ik eerlijk gezegd iets te vaag, het zou mijns inziens wel relatief uitgeschreven moeten zijn.

Ik werk in de consultancy, en daar is het uit den boze :+ Betekend vaak dat je ofwel duurdere uren kan schrijven, ofwel een extra collega kan inzetten :+

Even niets...

• unezra

unezra

roda_djavulen schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:46:
Waar ik werk zit overwerk bij de € 3500 en hoger ook in het salaris, je bent wel vrij om eens wat eerder weg te gaan als je de dag ervoor bijvoorbeeld langer gewerkt hebt. Maar niet verwachten dat je voor extra uren betaald gaat krijgen.
Dan mag ik hopen dat je niet op regelmatige basis een avond, nacht of weekend door moet werken voor dat geld. :)

Een uurtje hier en daar boeit niet zo. Da's nauwelijks overwerk te noemen.
FireDrunk schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:55:
Op zich kan ik me voorstellen dat in sommige vakgebieden (waaroder IT) het redelijkerwijs van je verwacht mag worden dat je af en toe wat buiten werktijden uitvoerd. Zolang dit maar naar redelijkheid en billijkheid gebeurt. 1 keer in het kwartaal een maintenance weekend waarin je een zaterdagje 8h moet werken tegen 100% kan ik me bijvoorbeeld best voorstellen. Er zijn eigenlijk hele simpele regels denk ik:
Zaterdag tegen 100% vind ik onredelijk. Het is een bijzondere dag, dus mag daar ook een bijzonder tarief tegenover staan. (Maar dat hoeft ook weer niet heel extreem te zijn. Een klein beetje extra, 25% ofzo, is prima voor werk dat zaterdag overdag gedaan word.)
A ) je werkgever moet het van tevoren aangeven bij je indienstreding, en eigenlijk moet het in je contract staan.
B ) je moet het kunnen weigeren, maar dat mag je mijns inziens in je beoordeling terug zien. (Bij wijze van, je krijgt normaal een cijfer van schaal 1 tot 5, waar 3 voldoende is, 4 prima, en 5 uitmuntend is, en je doet je werk gewoon goed, kan je geen 5 krijgen, omdat je dat ene stapje extra niet zet.)

Aan de andere kant denk ik ook: Als je in de IT werkt, hoort het er een klein beetje bij.
Als je dat soort dingen niet wil, moet je er niet gaan werken.
Overwerk hoort er absoluut bij in de ICT. In ieder geval in de uitvoerende functies. Maar ik vind wel dat daar een fatsoenlijke overwerkregeling tegenover moet staan. "Het zit bij je salaris in" vind ik niet redelijk. (Tenzij je echt 5K of 6K per maand verdient.)
Zelfde geld voor andere beroepen. Brandweerman, Liftmonteur, Carglassmedewerker, Minister, Verpleegkundige, Loodgieter, etc etc ben je ook niet altijd van 9 tot 5.
Die kennen ook bijzondere regelingen voor de uren die ze werken. Dus ja, daar hoort werk buiten normale kantoortijden gewoon bij het werk, wil je dat niet, moet je een ander vak kiezen.

[ Voor 64% gewijzigd door unezra op 03-11-2017 15:31 ]

• roda_djavulen
@unezra klopt dat is niet structureel en dan inderdaad een of twee uurtjes. Nu zit ik zelf nog wat hoger dan de ondergrens, maar ik vind het vanaf een bepaald niveau vanzelfsprekend dat je als werkgever en als werknemer de flexibiliteit eist/krijgt om langer te werken wanneer nodig, en ook af en toe wat eerder weg te kunnen. Je werktijden flexibel in te mogen delen dus.

• chrisz920
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-05-2021
• Leeftijd: 35
• Opleiding: MBO
* Certificaten: CCNA, CCNA Security, CCNP
• Werkervaring: 10 jaar als netwerkengineer
• (Woon) Locatie: bergen op zoom

2. Wat doe je:
• Functie: Netwerk engineer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Uren/week:40
• Reistijd**: 1uur

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2750
• Vakantiegeld: € ja
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Pensioeninleg per jaar: € ja
• Mobiliteit per jaar:* € nvt
• Overige: €

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
• Winstdeling/bonus: 10% maandelijks

* 500 euro lease buget.

Ik ben van het oosten verhuisd naar het westen en heb een bod aangeboden gekregen van 3250 Bruto
En mijn vraag is wat het gemiddelde is wat een medior/senior netwerk engineer verdient in het westen met 10 jaar ervaring

• ITguru
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09-2024
chrisz920 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:04:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

* 500 euro lease buget.

Ik ben van het oosten verhuisd naar het westen en heb een bod aangeboden gekregen van 3250 Bruto
En mijn vraag is wat het gemiddelde is wat een medior/senior netwerk engineer verdient in het westen met 10 jaar ervaring
Met 10 jaar ervaring als network engineer en je bent in bezit van CCNP moet je toch gewoon meer als 4k per maand kunnen pakken of ben ik nou gek..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee dat ben je niet. Die certificeringen zijn gewild. 4k moet makkelijk haalbaar zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• chrisz920
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-05-2021
Echt.. wo
Leek op het eerst oog een mooi salaris😲

• ITguru
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09-2024
chrisz920 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:01:
Echt.. wo
Leek op het eerst oog een mooi salaris😲
Vergeleken met wat je had is het uiteraard een verbetering.. maar 4k moet makkelijk haalbaar voor je zijn.. wat @The Eagle zegt.. CCNP is gewild bij bedrijven.

• alki
  • Laatst online: 11:45
FireDrunk schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:55:

Ik werk in de consultancy, en daar is het uit den boze :+ Betekend vaak dat je ofwel duurdere uren kan schrijven, ofwel een extra collega kan inzetten :+
Op de minister na krijgen al deze beroepen extra vergoeding om buiten werktijd of in ploegendiensten te werken. Bel maar eens een loodhieter op zondag dan krijg je een bijzonder tarief voorgeschoteld

• CyberTijn
  • Laatst online: 11:19
chrisz920 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:04:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

* 500 euro lease buget.

Vergelijkingsmateriaal voor chrisz29:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO Systeembeheer, CCNA, CCNA Wireless, CCNP Routing & Switching
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Lokale overheid
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Uren/week: 36
• Reistijd: 20 minuten enkele reis
• Werkdruk: laag / gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3990,-
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € 13e maand
• Pensioeninleg per jaar: € weet ik even niet uit m'n hoofd
• Mobiliteit per jaar: € Reiskostenvergoeding conform ambtenaren CAO
• Overige: € Conform ambtenaren CAO

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ca. 56.000,-
• Winstdeling/bonus: € nvt

Wat ITguru zegt; met jouw staat van dienst moet meer dan 4K zeker haalbaar zijn bij een commerciële (IT) dienstverlener. Persoonlijk heb ik bewust gekozen om voor de overheid te werken, omdat het een omgeving is waar ik me fijn voel. Het feit dat ik nu minder verdien dan ik zou kunnen verdienen vind ik prima. Doen wat ik leuk vind op een plek waar ik me thuis voel is voor mij nog steeds belangrijker dan geld :)

[ Voor 9% gewijzigd door CyberTijn op 04-11-2017 15:21 ]

• carnifexzor
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-06-2019
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: Bioinformatica (B.Sc.)
• Werkervaring: 8 jaar full-stack software engineer (Java, C++, Javascript, (Dev)Ops (Jenkins, Docker, Kubernetes, etc.), Architecture, etc)
• (Woon) Locatie: Leiden

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Software Engineer
• Werkgever/branche: Logistiek
• (Werk) Locatie(s): Den Haag
• Uren/week: 40
• Reistijd: 30min
• Werkdruk: Gemiddeld/Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4950
• Vakantiegeld: ~€ 4800 (8%)
• Pensioeninleg per jaar: 100% vergoed
• Mobiliteit per jaar: € 1200 (9 ct/km)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 65000
• Winstdeling/bonus: 7% winstdeling

Extra: Laptop (vrije keuze) + Telefoon v/d zaak (fair-use prive gebruik)

[ Voor 6% gewijzigd door carnifexzor op 04-11-2017 16:48 . Reden: ook nog een laptop en wat verduidelijking over full-stack ]

• Dannyvrf
  • Laatst online: 17-07 21:24
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: MBO - ICT Beheerder
• Werkervaring: Geen in ICT, wel 5 jaar retail
• (Woon) Locatie: Den Haag

2. Wat doe je:
• Functie: ICT Service desk
• Werkgever/branche: Zorg
• Reistijd**: 20 minuten
• Werkdruk: Laag/Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2350
• Dertiende/veertiende maand: € 13e (8.8%)
• Pensioeninleg per jaar: € Weet ik even niet uit me hoofd.
• Mobiliteit per jaar:* € Reiskostenvergoeding conform Zorgverzekering CAO

• Spacecowboy

Spacecowboy

carnifexzor schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:38:
1. Wie ben je:
• Werkervaring: 8 jaar full-stack software engineer (Java, C++, Javascript, (Dev)Ops (Jenkins, Docker, Kubernetes, etc.), Architecture, etc)

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Mooi package. Zeker gezien het feit je 29 bent, en nog een hele carriere voor je hebt. :)
Dannyvrf schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:19:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: MBO - ICT Beheerder
• Werkervaring: Geen in ICT, wel 5 jaar retail

2. Wat doe je:
• Functie: ICT Service desk
• Reistijd**: 20 minuten
• Werkdruk: Laag/Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2350
• Dertiende/veertiende maand: € 13e (8.8%)
• Pensioeninleg per jaar: € Weet ik even niet uit me hoofd.
• Mobiliteit per jaar:* € Reiskostenvergoeding conform Zorgverzekering CAO
Ook een mooi startsalaris, zeker op de Service Desk. Denk als je zorgt dat je je zelf blijft ontwikkelen (en hiervoor ook ruimte krijgt) je nog een mooie groei kan maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Spacecowboy op 04-11-2017 17:57 ]

HENG HENG

• Fucitol
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 06:10
carnifexzor schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:38:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Dat klinkt als een net salaris. Heb zelf ook HBO bioinformatica en momenteel als praktijkdocent/ onderzoeker bij die opleiding aan het werk (4 jaar werkervaring daarvoor, nu 8 in totaal). Zit nu zelf bruto op een - in vergelijking - magere €3300,- bruto/ maand.

We zien veel afgestudeerden doorstromen naar een niet-bio IT functie; soms wel jammer maar de vraag is daar gewoon hoger en het salaris blijkbaar ook. Dat terwijl de werkdruk immens is hier; nieuwe collega's zijn praktisch niet te vinden.

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 20:46
Kyoshi schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:52:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO ICT, HBO Informatica, WO Japanse taal en cultuur
• Werkervaring: 1 jaar fulltime, 7 jaar parttime (12u/week)
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer
• Werkgever/branche: Luchtvaart
• (Werk) Locatie(s): Schiphol
• Reistijd: enkele reis 1,5~2,5 uur auto of 2,5 uur OV
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2291 (€2546 bij 40 uur)
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Pensioeninleg per jaar: geen
• Mobiliteit per jaar: €7200 netto

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36,891
• Winstdeling/bonus: € geen

Ik ben er zelf niet erg tevreden mee, vooral geen pensioenopbouw zit me wat dwars. Ik ben toch maar akkoord gegaan gezien parttime ervaring minder telt, in de verwachting dat het bij de volgende onderhandelingen recht getrokken zal worden. Er is ook geen opleidingsbudget, of een mogelijkheid voor trainingen o.i.d., ik ben bang dat op ten duur mijn technische kennis daaronder zal lijden.

Reistijd is ook een hekel punt, bij verhuizen naar de randstad valt de mobiliteitsvergoeding zo goed als weg (19ct/km) en gaan maandlasten ook flink omhoog (of wooncomfort omlaag :+ )

Binnenkort weer onderhandelingen, wat zou realistisch zijn om te vragen?
Na iets minder dan een jaar een update:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27 28
• Opleiding: MBO ICT, HBO Informatica, WO Japanse taal en cultuur
• Werkervaring: 1 2 jaar fulltime, 7 jaar parttime (12u/week)

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer
• Werkgever/branche: Luchtvaart Finance
• (Werk) Locatie(s): Schiphol Utrecht
• Uren/week: 36 40
• Reistijd: enkele reis 2u45min OV 45 min auto
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2546 €3600
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Pensioeninleg per jaar: geen
• Mobiliteit per jaar: €7200 netto leasebudget tot €900 per maand
• Overig: €200 per maand pensioenvergoeding, €30 onkostenvergoeding

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €56.760
• Winstdeling/bonus: variabel, van €1500 tot €3500 per jaar

Al met al er goed aan gedaan om rond te kijken, en er behoorlijk op vooruit gegaan, ben erg tevreden!

• JaQ
  • Laatst online: 12-11 22:35

JaQ

unezra schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:27:
Overwerk... "Het zit bij je salaris in" vind ik niet redelijk. (Tenzij je echt 5K of 6K per maand verdient.)
Ff selectief knippen :)

Waarom is overwerk als onderdeel van je salaris wel acceptabel vanaf een arbitraire grens?

Ik zit zelf ook in een schaal waarin overuren niet betaald worden. Tijd voor tijd zorgt enkel voor een stuwmeer aan vrije uren, want er is zelden (nooit) ruimte om additioneel vrij te nemen (bovendien heb ik al ~250 uur, wat bij een 36 uur contract riant is naar mijn mening). Vergeleken met collega’s waar overuren wel betaald worden, stoot ik meer en vaker werk af (vrijwilligerswerk verricht ik niet voor een bank :) ) Dat kan het bedoelde effect zijn, maar waarom dan enkel vanaf een bepaalde schaal?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:26
Ik ben persoonlijk meer van mening dat overwerk eigenlijk nooit in je salaris zit. Je sluit een arbeidsovereenkomst waarbij jij x uur levert en het bedrijf je daar een y bedrag voor vergoedt. "Af en toe een uurtje overwerken" is prima als men ook niet raar staat te kijken als je wegens omstandigheden eens een keer een uurtje eerder naar huis gaat. Als daar moeilijk over wordt gedaan / je daar verlof voor moet opnemen dan wordt er blijkbaar maar van een kant flexibiliteit verwacht. Die 40 contracturen is dan een softe grens die blijkbaar wel 42 uur mag worden maar nooit 39. In die situatie zou ik gewoon ieder uur schrijven dat ik werk of geen overuren maken.
Maar misschien sta ik er wat zwart-wit in :+

• Notna
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Monga schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:03:
Ik ben persoonlijk meer van mening dat overwerk eigenlijk nooit in je salaris zit. Je sluit een arbeidsovereenkomst waarbij jij x uur levert en het bedrijf je daar een y bedrag voor vergoedt. "Af en toe een uurtje overwerken" is prima als men ook niet raar staat te kijken als je wegens omstandigheden eens een keer een uurtje eerder naar huis gaat. Als daar moeilijk over wordt gedaan / je daar verlof voor moet opnemen dan wordt er blijkbaar maar van een kant flexibiliteit verwacht. Die 40 contracturen is dan een softe grens die blijkbaar wel 42 uur mag worden maar nooit 39. In die situatie zou ik gewoon ieder uur schrijven dat ik werk of geen overuren maken.
Eens. Ik krijg overwerk buiten 08.00 en 17.00 tegen 150% uitbetaald. In het weekend is het 200%

Ik werk in de regel altijd over. 40 uur heb ik op mijn contract maar ik doe standaard 60 (mede ook omdat ik vanuit huis werk en een team heb in andere tijdzones)

Als ik de overtijd niet uitbetaald zou krijgen, zou ik mijn werk steevast (moeten) weigeren wat niet geaccepteerd zou worden door management. Uurtje meer zo af en toe is geen ramp. Maar ik werk standaard over wat zeker weten niet gecompenseerd wordt in mijn basissalaris.

Mocht die uitbetaling dan ook komen te vervallen, ben ik hier heel snel weg. Temeer ook omdat ik buiten de deur een stuk meer zou verdienen. Maar de vrijheid die ik nu heb ivm thuiswerken is mij heel wat waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 05-11-2017 10:11 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik ben persoonlijk meer van mening dat overwerk eigenlijk nooit in je salaris zit. Je sluit een arbeidsovereenkomst waarbij jij x uur levert [...]
Dat is lang niet altijd het geval. In bepaalde sectoren (consultancy bijv.) hebben ze contracten voor "minimaal 40 uur per week". Ik zou er niet snel aan beginnen, maar op zich zijn ze iig wel eerlijk :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• unezra

unezra

JaQ schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:15:
[...]
Ff selectief knippen :)

Waarom is overwerk als onderdeel van je salaris wel acceptabel vanaf een arbitraire grens?

Ik zit zelf ook in een schaal waarin overuren niet betaald worden. Tijd voor tijd zorgt enkel voor een stuwmeer aan vrije uren, want er is zelden (nooit) ruimte om additioneel vrij te nemen (bovendien heb ik al ~250 uur, wat bij een 36 uur contract riant is naar mijn mening). Vergeleken met collega’s waar overuren wel betaald worden, stoot ik meer en vaker werk af (vrijwilligerswerk verricht ik niet voor een bank :) ) Dat kan het bedoelde effect zijn, maar waarom dan enkel vanaf een bepaalde schaal?
Twee redenen:
  1. Vanaf een bepaalde schaal verdien je genoeg om redelijkerwijs een aantal overuren verdisconteerd in je salaris te zien.
  2. Vanaf een bepaalde schaal zit je vaak in een dusdanig verantwoordelijke positie dat het redelijk is te verwachten dat daar ook een bepaalde beschikbaarheid bij hoort.
Daar wat dieper op ingaand:

--- 1 ---
In veel van dat soort gevallen is er in het salaris al rekening mee gehouden dat er bepaald overwerk in zit. Ze bekijken grofweg hoe veel overuren je zult maken en dat komt tot uitdrukking in het salaris. Winst voor beiden. Jij krijgt flat een hoger salaris waar je wèl een huis mee koopt (hoewel structureel overwerk ook al structureel inkomen word gezien door de bank en dus in bepaalde mate mee telt), je bent ook verzekerd van een hoger inkomen. Het nadeel is dat je pech kunt hebben met het aantal overuren.

Het is een beetje als een leverancier die een project flat-fee voor je uit voert. Als klant betaal je iets meer dan onder optimale omstandigheden, als leverancier ben je verzekerd van een vast bedrag en als je het werk binnen de beoogde tijd voor elkaar krijgt, heb je extra winst. (Hoewel ik vaak daar een hybride constructie zie die ik redelijker vind: Flat-fee met vooral een bovengrens. Valt het project goedkoper uit, betaal je als klant minder. Je betaald echter nooit meer. Dat is vooral prettig voor de klant die verzekerd is van een maximaal tarief.)

Een harde grens vind ik lastig vast te stellen, wel vind ik het vanaf hogere salarissen redelijker dat overwerk geheel of gedeeltelijk verdisconteerd is. Al kun je nog wel discussiëren of dat gaat om "het uurtje meer of minder in de week" of dat daar ook avond en nachtwerk onder valt. (En daar bijvoorbeeld afspraken over maken.)

Overigens, in ons geval hebben wij flextijden waarin we voor de reguliere 38 of 40 uur per week flexibel kunnen zijn. In de praktijk: Niemand is bezig met of we een week 36 of 44 uur werken. Dat word aan onszelf over gelaten en het is domweg irrelevant. Wèl zijn er harde afspraken over overwerk: Vast onderhoud op de 2e woensdag van de maand is de eerste 4 uur tijd-voor-tijd (17:00 - 21:00), alles daarbuiten (die avond en andere dagen) is overwerk en mogen we kiezen. Tijd-voor-tijd of uitbetalen. In beide gevallen tegen de afgesproken en vastgelegde percentages.

--- 2 ---
Vanaf een bepaalde functie heb je nu eenmaal een verantwoordelijkheid. Van ons word niet verwacht dat we tijdens vakantie bereikbaar zijn. Van de directeur wel. Die zit dusdanig hoog in de verantwoordelijkheidsboom dat hij ook op zijn vakantie gebeld moet kunnen worden als het noodzakelijk is. Daar heeft 'ie dan ook het salaris en arbeidsvoorwaarden voor. Zo ook voor overwerk, hij word betaald voor het uitvoeren van zijn functie. Red 'ie dat in 32 uur, prima, goed gedaan. Heeft 'ie daar 50 uur voor nodig, pech voor hem. Dat is dus wat ik bedoel met "vanaf een bepaalde schaal", bij bepaalde management functies vind ik het niet meer dan redelijk. (Het is ook een van de redenen waarom ik zo'n functie niet zou willen. Vrij is vrij. Het dubbele van mijn huidige salaris verdienen is vast heel leuk maar als dat betekend dat ik mijn vrijheid op moet geven en altijd bereikbaar moet zijn, laat dan maar.
Ik denk vooral dat je een salaris waarin overuren verdisconteerd zitten moet zien als "een contract voor 50 uur per week, waarvan 40 uur grofweg vast en de kans op 10 overuren" of iets van die strekking. Kortom, je krijgt betaald voor meer uren dan je normaliter zou moeten werken, dat zijn de uren die een ander als "overwerk" zou kunnen zien.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 11:50

Barrycade

Through the...

Boven een bepaalde schaal mogen wij geen overuren schrijven. En hebben bv ook geen recht op stand by vergoeding.

Ik zit in zo'n schaal.

Je hoeft qua betaling geen medeleiden met me te hebben. En mijn functie biedt mij voldoende ruimte om zelf mijn tijd in te delen. Dus als ik s'avonds bv een call heb, ben ik smorgens later (als de agenda daar ruimte voor heeft. Anders ben ik vrijdagmiddag eerder weg).

Men gaat er vanuit dat je in de hogere schalen voldoende verantwoordelijkheid hebt om zelf je werkuren te reguleren.

Dus als je standaard overuren moet draaien om je taken te doen je dit met je manager bespreekt en maatregelen neemt.

Ik kan daar prima mee leven, maar dit soort geregelingen zijn niet voor een ieder geschikt.

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Barrycade schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:58:
Boven een bepaalde schaal mogen wij geen overuren schrijven. En hebben bv ook geen recht op stand by vergoeding.
Ja maar dan nog zijn overuren als het goed is sporadisch. Als er structureel sprake is van overwerk of er geen mogelijkheid is dat te compenseren (dus een keer een halve dag ergens te pakken omdat ik wat beters te doen heb) dan houdt het voor mij ook snel op. Deze flexibiliteit werkt twee kanten op.

Dus wat jij ook aangeeft; in de avond een call met de US; prima. Dan kom ik in de ochtend wat later. Maar een structurele ondercapaciteit is heel erg het probleem van management en niet van de personen die het werk uitvoeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Hydra op 05-11-2017 11:15 ]

https://niels.nu

• unezra

unezra

Ik zit in zo'n schaal.

Je hoeft qua betaling geen medeleiden met me te hebben. En mijn functie biedt mij voldoende ruimte om zelf mijn tijd in te delen. Dus als ik s'avonds bv een call heb, ben ik smorgens later (als de agenda daar ruimte voor heeft. Anders ben ik vrijdagmiddag eerder weg).

Men gaat er vanuit dat je in de hogere schalen voldoende verantwoordelijkheid hebt om zelf je werkuren te reguleren.

Dus als je standaard overuren moet draaien om je taken te doen je dit met je manager bespreekt en maatregelen neemt.

Ik kan daar prima mee leven, maar dit soort geregelingen zijn niet voor een ieder geschikt.
Als je standaard overuren moet draaien om je reguliere werk af te krijgen is het sowieso tijd om te praten met het management omdat je dan domweg capaciteit te kort hebt.

(Wij mogen met reden ook geen overuren schrijven domweg om ons reguliere werk af te krijgen. Dan blijft het werk maar liggen.)

Overuren voor ons zijn vooral dingen die verstorend zijn voor de business. Onderhoud aan de systemen. Natuurlijk zouden we alles dusdanig kunnen uitvoeren dat dat zeer zelden voor komt, maar vooralsnog is het goedkoper om ons overuren te betalen dan om de systemen volledig HA te maken.

Prima. Op die manier kan ik mijn salaris (dat ik aan de lage kant vind en waar voorlopig geen groei meer in zit want einde schaal en geen collectieve verhoging) wat compenseren.

• JaQ
  • Laatst online: 12-11 22:35

JaQ

Flexibel zijn en de telefoon oppakken buiten je reguliere werktijd is voor mij toch echt iets anders dan overwerken (en ook schaal onafhankelijk).

Vanuit mijn rol word ik ook in weekenden gebeld, soms als ik vakantie heb. Dat vind ik prima, als het mij echt raakt dan wil ik liever tijdens afwezigheid een beslissing nemen dan dat iets lang stilvalt (of dan dat er verkeerd gekozen wordt). Ik ben echter geen DGA, ik werk niet voor mijn eigen bedrijf. Daarom zie ik structureel onbetaalde overuren als liefdadigheid/vrijwilligerswerk (incidenteel hoor je mij niet over), dat staat los van de hoogte van mijn salaris.

Ik snap ook niet waarom er overuren verdisconteerd zouden zitten in mijn salaris, zet dat dan gewoon op papier...

[ Voor 8% gewijzigd door JaQ op 05-11-2017 12:10 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 11:50

Barrycade

Through the...

Flexibel zijn en de telefoon oppakken buiten je reguliere werktijd is voor mij toch echt iets anders dan overwerken (en ook schaal onafhankelijk).
Ik zie het verschil niet. Maar als ik te veel zou moeten bellen buiten mijn normale uren zal ik daar actie op gaan ondernemen. Om dat te laten stoppen.

Structureel overwerk is een teken in mijn ogen dat het proces niet goed loopt (gerelateerd naar onze bedrijfstak waarin overwerk niet zou hoeven omdat wij een 24/7/365 bedrijf zijn en zo ook ingericht zijn). En dus aangepakt moet worden.

• unezra

unezra

JaQ schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:07:
Waarom is dat anders?

a) Als ik überhaupt bereikbaar moet zijn is dat in feite een soort van standby. Er worden dan namelijk eisen gesteld aan mijn bereikbaarheid.
b) Zodra ik de telefoon op pak ben ik aan het werk. Wanneer dat buiten mijn reguliere flextijden valt, is dat dus overwerk.
Vanuit mijn rol word ik ook in weekenden gebeld, soms als ik vakantie heb. Dat vind ik prima, als het mij echt raakt dan wil ik liever tijdens afwezigheid een beslissing nemen dan dat iets lang stilvalt (of dan dat er verkeerd gekozen wordt). Ik ben echter geen DGA, ik werk niet voor mijn eigen bedrijf. Daarom zie ik structureel onbetaalde overuren als liefdadigheid/vrijwilligerswerk (incidenteel hoor je mij niet over), dat staat los van de hoogte van mijn salaris.

Ik snap ook niet waarom er overuren verdisconteerd zouden zitten in mijn salaris, zet dat dan gewoon op papier...
Vakantie en vrije dagen / uren zijn voor mij echt heilig. Mijn werktelefoon ligt dan thuis en ik ben in principe niet bereikbaar voor werkgerelateerde zaken. (In fact, ik wil helemaal niet door wie dan ook van mijn werk worden gebeld. Zo'n beetje de enige uitzondering waar ik geen probleem mee heb is als ze me bellen omdat een collega, al dan niet van een andere afdeling, plots ernstig ziek is of of overlijd. Dan wil ik zeker dat ze me bellen. Domweg omdat mijn werk een soort van familie is en ik dat soort persoonlijke zaken wel wil weten. Het zou heel raar zijn terug te komen na vakantie en te horen krijgen "die of die is overleden" of "die of die is langdurig ziek".)

Er is wel een reden dat ik daar ontzettend streng in ben: Ik kan mijn werk slecht los laten. Ook in het weekend denk ik vaak na over mijn werk, ook al ben ik er dan niet actief mee bezig. Wanneer ik vrij heb *moet* mijn telefoon dus echt uit staan omdat ik anders 24/7, 356 dagen per jaar met mijn werk bezig zou zijn. Letterlijk 1 telefoontje in mijn vakantie kan het hele effect van 3 weken vrij teniet doen.

Maar goed, ik heb dan ook geen formele management taken en ik kan er redelijkerwijs voor zorgen dat tijdens mijn vakantie, hetgeen ik bij betrokken *moet* zijn stil ligt. (Kwestie van projecten stil leggen en zorgen dat voor de dagelijkse zaken, mijn collega weet wie 'ie moet bellen als het echt kapot gaat en hij het niet kan fixen.)

• iFap
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 10:11
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO 4 (ICT-beheerder)
• Werkervaring: 6 jaar
• Certificeringen: MCSA Windows server 2016, MCSA O365, MCSE: Cloud platform and infrastructure,
ITIL V3, CCNA Discovery

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder (buitendienst)
• Werkgever/branche: Detachering/Consultancy (IT)
• Reistijd: max. 1 uur
• Werkdruk: Verschillend

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2900,-
• Leasebudget: € 825,- (inclusief brandstof / diesel verplicht)

Toen ik 18 was volgde ik een BBL opleiding, waarbij ik als servicedeskmedewerker ben begonnen. Na 2 jaar gewerkt te hebben als servicedeskmedewerker heb ik de overstap gemaakt naar systeembeheer. Inmiddels bijna 4 jaar werkervaring als systeembeheerder.
Momenteel word ik gedetacheerd bij verschillende klanten, waarbij ik voornamelijk deelneem aan verschillende IT projecten. Wanneer het project eenmaal afgerond is, word ik weer ergens anders neergezet. Ik zit dan ook nooit 5 dagen bij 1 klant, maar altijd bij verschillende. Daar heb ik bewust voor gekozen.

Verder krijg ik een laptop, mobiel en onkostenvergoeding van de zaak. Er is ook een bonusregeling, maar die is niet denderend. Als het om salaris gaat ben ik nog niet helemaal tevreden. De verwachting is dat deze ook omhoog gaat wanneer ik van functie verander, namelijk naar consultant.
Ze zijn hier echter nog wel terughoudend in, gezien mijn leeftijd en werkervaring. Theoriekennis is er, alleen in de praktijk moet ik mijzelf nog (meer) bewijzen.

Wat vinden jullie van de verhouding (werkervaring/certificering/salaris) in mijn geval?

• unezra

unezra

iFap schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:27:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO 4 (ICT-beheerder)
• Certificeringen: MCSA Windows server 2016, MCSA O365, MCSE: Cloud platform and infrastructure,
ITIL V3, CCNA Discovery

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder (buitendienst)
• Werkgever/branche: Detachering/Consultancy (IT)
• Reistijd: max. 1 uur
• Werkdruk: Verschillend

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2900,-
• Leasebudget: € 825,- (inclusief brandstof / diesel verplicht)

Toen ik 18 was volgde ik een BBL opleiding, waarbij ik als servicedeskmedewerker ben begonnen. Na 2 jaar gewerkt te hebben als servicedeskmedewerker heb ik de overstap gemaakt naar systeembeheer. Inmiddels bijna 4 jaar werkervaring als systeembeheerder.
Momenteel word ik gedetacheerd bij verschillende klanten, waarbij ik voornamelijk deelneem aan verschillende IT projecten. Wanneer het project eenmaal afgerond is, word ik weer ergens anders neergezet. Ik zit dan ook nooit 5 dagen bij 1 klant, maar altijd bij verschillende. Daar heb ik bewust voor gekozen.

Verder krijg ik een laptop, mobiel en onkostenvergoeding van de zaak. Er is ook een bonusregeling, maar die is niet denderend. Als het om salaris gaat ben ik nog niet helemaal tevreden. De verwachting is dat deze ook omhoog gaat wanneer ik van functie verander, namelijk als consultant.
Ze zijn hier echter nog wel terughoudend in, gezien mijn leeftijd en werkervaring. Theoriekennis is er, alleen in de praktijk moet ik mijzelf nog bewijzen.

Wat vinden jullie van de verhouding (werkervaring/certificering/salaris) in mijn geval?
24 jaar, 6 jaar werkervaring waarvan 4 jaar relevant en een gedeelte als BBL. (De vraag is of je dat volledig moet meetellen omdat het half stage, half werk is.) Dan ook nog een auto van de zaak. Lijkt me €2900 echt een prima salaris. (Een deel van dat leasebedrag moet je namelijk bij je salaris optellen. Zonder leaseauto had je, als het het verplicht was geweest, meer kunnen verdienen. In mijn beleving €300-€400 zeker.)

Hoe dan ook, dat met een zinvol groeipad en je doet het meer dan prima volgens mij.

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:57

Ik zit in zo'n schaal.

Ik beschouw het werken op deze manier niet als het maken van overuren. Blijkbaar 'mag' jij deze uren compenseren. Dan is er de facto dus geen sprake van overuren, als je het gemiddeld over de week zou zien.

Een paar praktijkvoorbeelden;
- Je moet naar de vestiging in het buitenland. Reistijd is 4 uur enkele reis, en op locatie wordt er van je verwacht 6 uur te werken. Je hebt dus zo'n 14 uur op de teller staan.
- Er is sprake van een incident/verstoring waardoor je in de avond door moet werken. Pas rond negen uur ben je klaar. Daar ben je weer 12 uur aan het werk geweest.
- Voor een overleg maandag moeten er nog zaken voorbereid worden, echter krijg je dit niet op tijd voor elkaar. Daarvoor moet je in het weekend nog een paar uur aan de slag.

In alle gevallen wordt er verwacht dat je daarbovenop alle dagen gewoon van '9 tot 5' aanwezig bent. De gemaakte overuren worden dus gezien als 'pech' en 'hoort bij je functie'. Het betreffen ook niet incidenten, maar dit gebeurt op regelmatige (tweewekelijkse) basis.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Cas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-11 16:24

Cas

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO ICT (3de jaar) | MBO opleiding
• Werkervaring: Eigen onderneming 5 jaar | 4 jaar relevante werkervaring tijdens studie bij 2 werkgevers.
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Full-stack web development
• Werkgever/branche: Financiële dienstverlening
• Uren/week: 8-12
• Reistijd: 30 minuten
• Werkdruk: Laag - Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Salaris per uur (bruto): € 23.50
• Reiskostenvergoeding: Ja
• Mogelijkheden tot thuis werken: Ja

Werkzaamheden zijn zeer divers zo hou ik mij bezig met applicaties in Python, PHP (Symfony), TypeScript Angular, C#, Android, etc. Ik heb hier ook de mogelijkheid te werken met technieken relevant aan de vervolgstudie die ik op het oog heb (Data Science). Daarnaast werk ik mee aan een deel van de infrastructuur en heb ik de mogelijkheid om 40 uur per week te werken voor een bruto maandsalaris van € 3650,-

[ Voor 4% gewijzigd door Cas op 05-11-2017 18:19 ]

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-11 13:48

Jeroen V

yadda yadda yadda

Kren schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:17:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO ICT (3de jaar) | MBO opleiding
• Werkervaring: Eigen onderneming 5 jaar | 4 jaar relevante werkervaring tijdens studie bij 2 werkgevers.
Sorry hoor, maar als je 23 bent en met een opleiding bezig bent, dan kan je 'eigen onderneming' en 4 jaar relevante werkervaring tijdens opleiding niet echt serieus nemen.

Ik wil best geloven dat je een hoop hebt gedaan (hoewel ik echt niet geloof dat je een echt full-stack developer kunt zijn met deze beperkte werkervaring) maar pas op dat je geloofwaardig blijft. Een potentieel werkgever zal hier eerder 'hobby' en 'stage' lezen.

• Cas

Cas

Jeroen V schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:23:
[...]

Sorry hoor, maar als je 23 bent en met een opleiding bezig bent, dan kan je 'eigen onderneming' en 4 jaar relevante werkervaring tijdens opleiding niet echt serieus nemen.

Ik wil best geloven dat je een hoop hebt gedaan (hoewel ik echt niet geloof dat je een echt full-stack developer kunt zijn met deze beperkte werkervaring) maar pas op dat je geloofwaardig blijft. Een potentieel werkgever zal hier eerder 'hobby' en 'stage' lezen.
Tijdens mijn MBO en HBO werk(te) ik gemiddeld 1 à 2 dagen op locatie voor mijn werkgever. Dit staat ook op mijn CV en daarmee merkte ik tijdens het zoeken naar mijn huidige (bij)baan dat potentiële werkgevers dit wel degelijk als 'echte' werkervaring zagen.

Op mijn CV staan onder elke werkplek gewoon hoeveel uren ik daar gemiddeld gewerkt heb per week en stages staan daar los van onder het kopje opleiding. Ik verwacht niet dat mijn geloofwaardigheid daar onder zal lijden.

• unezra

unezra

Jeroen V schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:23:
[...]
Blijkbaar serieus genoeg om zijn werkgever 'm €3750 voor 40 uur te laten betalen. :)
(Of is dat bruto inkomen als ZZPer?)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kren schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:34:
[...]

Tijdens mijn MBO en HBO werk(te) ik gemiddeld 1 à 2 dagen op locatie voor mijn werkgever. Dit staat ook op mijn CV en daarmee merkte ik tijdens het zoeken naar mijn huidige (bij)baan dat potentiële werkgevers dit wel degelijk als 'echte' werkervaring zagen.

Op mijn CV staan onder elke werkplek gewoon hoeveel uren ik daar gemiddeld gewerkt heb per week en stages staan daar los van onder het kopje opleiding. Ik verwacht niet dat mijn geloofwaardigheid daar onder zal lijden.
Let wel dat er een groot verschil zit tussen 4 jaar werkervaring met 40 uur per week en 8-16 uur per week. Zolang je dat netjes op de CV neerzet is dat prima, maar zet het hier dan ook even netjes neer ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• unezra

unezra

fonsoy schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:23:
[...]
Ik beschouw het werken op deze manier niet als het maken van overuren. Blijkbaar 'mag' jij deze uren compenseren. Dan is er de facto dus geen sprake van overuren, als je het gemiddeld over de week zou zien.
Eens. Dat zijn gewoon flextijden. Zeker omdat je die uren zelfstandig en binnen 1-4 weken kunt en mag compenseren.
Een paar praktijkvoorbeelden;
- Je moet naar de vestiging in het buitenland. Reistijd is 4 uur enkele reis, en op locatie wordt er van je verwacht 6 uur te werken. Je hebt dus zo'n 14 uur op de teller staan.
- Er is sprake van een incident/verstoring waardoor je in de avond door moet werken. Pas rond negen uur ben je klaar. Daar ben je weer 12 uur aan het werk geweest.
- Voor een overleg maandag moeten er nog zaken voorbereid worden, echter krijg je dit niet op tijd voor elkaar. Daarvoor moet je in het weekend nog een paar uur aan de slag.

In alle gevallen wordt er verwacht dat je daarbovenop alle dagen gewoon van '9 tot 5' aanwezig bent. De gemaakte overuren worden dus gezien als 'pech' en 'hoort bij je functie'. Het betreffen ook niet incidenten, maar dit gebeurt op regelmatige (tweewekelijkse) basis.
Juist. Dat zijn overuren. Da's bij ons een beetje het geval. (Los van dat ik niet in het buitenland werk.) Klein team (2 personen) dus dan kun je ook wat minder makkelijk niet aanwezig zijn.

Wij kennen ook flextijden, dat gaat om de normale werkzaamheden maandag t/m vrijdag en die delen we volledig zelf in maar er word wel verwacht dat er tussen 9 en 4 tenminste 1 van ons 2 op kantoor of telefonisch bereikbaar is. (Dat laatste bij uitzondering, liefst hebben ze 1 van ons 2 op kantoor maar het kan voorkomen dat we met zijn 2en even weg moeten en dan is telefonische bereikbaarheid voldoende. Mits we dan dus een laptop bij ons hebben om storingen op te kunnen lossen die niet kunnen wachten tot we terug zijn.)

Zodra een werkdag vanwege bijvoorbeeld een calamiteit of gepland onderhoud langer duurt, mogen we die uren gewoon schrijven. (1x in de maand is de eerste 4 uur tijd-voor-tijd, alles daar buiten mogen we kiezen. Die 4 uur per maand levert me in de praktijk rond de 20 uur, dus 2.5 dag per jaar extra aan verlof op.)

Dat klinkt luxe, maar het is al vaker voorgekomen dat we 's ochtends om 7 uur nog aanwezig waren (nacht doorgehaald), dan ergens halverwege de middag naar huis gingen en de volgende dag om 7 of 8 uur weer op kantoor moesten zijn. Werkdagen van 12 uur komen vrij regelmatig voor, we hebben uitzonderingen gehad van 24 en 36 uur. Ook heb ik werkweken van 12 dagen aan 1 stuk gekend (ma-vr maar met een weekend doorwerken en dus 2 weken - 2 dagen door), waar werkdagen van 12+ uur tussen zaten.

Goed voor je loonstrookje, leuk om af en toe te hebben, moet geen dagelijkse kost worden. :)

Fin, in dat soort gevallen vind ik een goede overwerkregeling dus belangrijk. (En ook fijn dat als ik op zaterdag moet werken, ik de reistijd als werktijd mag tellen. Nu is dat kwartier van huis naar kantoor niet zo spannend maar moet ik op zaterdag naar het datacenter, 45 minuten rijden, dan is dat *ook* werktijd en prettig dat dat gewoon betaald word.)

• Hydra
Kren schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:17:
Daarnaast werk ik mee aan een deel van de infrastructuur en heb ik de mogelijkheid om 40 uur per week te werken voor een bruto maandsalaris van € 3650,-
Als dat niet in loondienst is, moet je dat er wel ff expliciet bij zetten. Dit topic gaat vooral over mensen in loondienst en is dus vooral om te kunnen vergelijken. Ik ga er, gezien de vermelding van een uurtarief, ff vanuit dat je als zelfstandige werkt.
Tsurany schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:54:
Let wel dat er een groot verschil zit tussen 4 jaar werkervaring met 40 uur per week en 8-16 uur per week. Zolang je dat netjes op de CV neerzet is dat prima, maar zet het hier dan ook even netjes neer ;)
Als mensen het over werkervaring hebben, gaat het over het algemeen om wat je na je opleiding opdoet. 4 jaar werkervaring claimen voor je opleiding afgerond is, kan nogal 'back-firen' omdat het eigenlijk nauwelijks serieus te nemen is. Ik heb ook een bijbaantje als PHP dev gehad tijdens m'n opleiding maar kwa werkervaring tel ik gewoon vanaf einde opleiding.

[ Voor 39% gewijzigd door Hydra op 06-11-2017 09:18 ]

• PatyYe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 18:37
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO ICT Beheer Niveau 4
• Werkervaring: 2.5 jaar ICT Support + 2x half jaar stage ICT (totaal 3.5 jaar)
• (Woon) Locatie: Tiel

2. Wat doe je:
• Functie: (Medior) IT SeviceDesk Support Engineer
• Werkgever/branche: Detachering in Retail
• (Werk) Locatie(s): Veghel of Waalre (Afhankelijk van planning)
• Uren/week: 40 uur
• Reistijd: 45 minuten of 1 uur (Afhankelijk locatie)
• Werkdruk: Hoog (opdrachtgever wilt met zo min mogelijk personen, het maximale bereiken)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1950,- exclusief standby diensten
• Vakantiegeld: 8% van jaarsaalris
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: Niet zeker
• Mobiliteit per jaar: Lease auto, met eigen bijdragen van €50,-
• Overige: Standby vergoeding, flexibele extra inkomen. Gemiddeld €150,- per maand extra.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €25000,-
• Winstdeling/bonus: Geen

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hydra schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:13:

Als mensen het over werkervaring hebben, gaat het over het algemeen om wat je na je opleiding opdoet. 4 jaar werkervaring claimen voor je opleiding afgerond is, kan nogal 'back-firen' omdat het eigenlijk nauwelijks serieus te nemen is. Ik heb ook een bijbaantje als PHP dev gehad tijdens m'n opleiding maar kwa werkervaring tel ik gewoon vanaf einde opleiding.
Dat hangt echt van de kwaliteit van de ervaring af. Part time meedraaien in een professioneel development team kan wel degelijk van waarde zijn, zonde om het niet mee te nemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Daveyzse
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 14:32
- VERWIJDERD

[ Voor 108% gewijzigd door Daveyzse op 15-11-2017 13:23 ]

• Hydra
Tsurany schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:33:
Dat hangt echt van de kwaliteit van de ervaring af. Part time meedraaien in een professioneel development team kan wel degelijk van waarde zijn, zonde om het niet mee te nemen.
Het is ook zeker wel van waarde en ik zou het ook zeker op je CV zetten. Alleen zou ik met 4 jaar een part time studentenbaantje geen 4 jaar werkervaring claimen. Dat is een beetje zo iets als je werk bij de Appie als vakkenvuller als 'werkervaring' claimen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hydra schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:57:
[...]

Het is ook zeker wel van waarde en ik zou het ook zeker op je CV zetten. Alleen zou ik met 4 jaar een part time studentenbaantje geen 4 jaar werkervaring claimen. Dat is een beetje zo iets als je werk bij de Appie als vakkenvuller als 'werkervaring' claimen.
Dan zijn we het eens :)

• unezra

unezra

Daveyzse schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:36:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20 jaar jong
• Opleiding: MBO Niveau 4 Systeembeheerder
• Werkervaring: 2 x 20 weken stage 1 maand bij nieuwe job
• Certificaten: 4x Microsoft Certified (MTA)
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: IT Support / Servicedeskmedewerker
• Werkgever/branche: Demontabel bouwen / bouwtechniek
• Uren/week: 40 uur
• Reistijd: 5 minuten fietsen
• Reiskostenvergoeding: € 4,66 (per maand, per KM betaald)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 1600,-
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: Contract niet bij de hand
• Overige: € 130% bij overuren

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 17.500,-

Zit al een tijdje op Tweakers, maar dit is mijn eerste echte post. Werk bevalt prima tot nu toe, voor een net afgestudeerde MBÓ-er is het gemiddeld een goed starterspakket.
Hoe kom jij op €17.500 uit? Inclusief vakantiegeld, exclusief reiskostenvergoeding kom ik uit op €19.328,- per jaar.
Deze berekening: (1600*12)+((1600/100)*8) = 19328

Hoe dan ook, zoals je zelf ook aan geeft. Prima salaris voor je leeftijd, werkervaring en functie. :)

• Daveyzse
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 14:32
- VERWIJDERD

[ Voor 98% gewijzigd door Daveyzse op 07-02-2018 10:09 ]

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-11 09:06
unezra schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:14:
[...]

Hoe kom jij op €17.500 uit? Inclusief vakantiegeld, exclusief reiskostenvergoeding kom ik uit op €19.328,- per jaar.

Hoe dan ook, zoals je zelf ook aan geeft. Prima salaris voor je leeftijd, werkervaring en functie. :)
Ik zie wel hoe je aan 19.328 komt, maar ik betwijfel of het klopt 8)7

De berekening: 12 * 1600 * 108% = 20.736

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 19:00
unezra schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:14:
[...]

En dat is 1 maand vakantiegeld. Voor 12 maanden kom je dan op
(1600*12)+(((1600/100)*8)*12) = €20736

• Hydra
Het is gewoon bruto maal 12.96, dan kom je dus op 1600 * 12.96 = 20736 uit. Niet 19328. 12 * 0.08 = 0.96.

[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 06-11-2017 11:28 ]

• roda_djavulen
Ik denk dat het na 3 posts wel duidelijk is dat het 20736, en dat je het op meerdere manieren kan berekenen ;)

• Cas

Cas

Tsurany schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:54:
[...]

Eens, had het inderdaad even anders moeten formuleren.

• unezra

unezra

@wheel @mhoogendam
Jullie hebben gelijk. :)

(1600*12)+(((1600/100)*8)*12) = 20736

Dus €20.736,-
(Meestal doe ik "bruto salaris & 13", dan kom je ook ongeveer goed uit, in dit geval is dat €20.800 maar da's dan weer net te hoog. Wilde ik het beter doen dan dat, doe ik het alsnog verkeerd. :( )

Verwijderd

Members only:

Op zich wel tevreden mee aangezien er vrijwel geen werkdruk is. Maar juist daardoor ook weinig uitdaging qua werkzaamheden en ik daardoor in mijn vrije tijd toch wel extra tijd moet inplannen zodat ik niet achter raak qua ontwikkelingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2017 11:54 ]

• Hydra
roda_djavulen schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:28:
Ik denk dat het na 3 posts wel duidelijk is dat het 20736, en dat je het op meerdere manieren kan berekenen ;)
Tuurlijk. Het was vooral bedoeld voor mensen die moeilijk lopen te doen met haakjes, delingen e.d. en daar dan fouten mee maken. Gewoon maandbedrag maal 12.96 en je bent klaar. Zelfde geldt voor van jaar naar maand: gewoon delen door 12.96.

• roda_djavulen
Ja dat klopt, was sowieso ook wel grappig om te zien op hoeveel manieren hetzelfde bedrag werd uitgerekend :)

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:50:
[...]

Tuurlijk. Het was vooral bedoeld voor mensen die moeilijk lopen te doen met haakjes, delingen e.d. en daar dan fouten mee maken. Gewoon maandbedrag maal 12.96 en je bent klaar. Zelfde geldt voor van jaar naar maand: gewoon delen door 12.96.
Dat gaat alleen op als je vakantiegeld 8% is ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• The Eagle

The Eagle

En je vergeet een eindejaarsuitkering die bij veel commerciele bedrijven standaard is).
Kortom, maardsalaris standaard maal 14 en je komt redelijk in de buurt van het jaarsalaris :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• roda_djavulen
Niet alleen commerciële bedrijven hoor, in zorg en welzijn zie je de 13e maand ook terug

• wheel
Zo moeilijk is het toch niet om een som te maken van jaarsalaris (12 keer maandsalaris), vakantiegeld (percentage X * jaarsalaris) en eindejaarsuitkering (percentage Y * jaarsalaris)...?

Ik benoem het maar weer eens: lijstjes waarin pensioen ontbreekt ('geen idee', 'niet bij de hand', 'goed geregeld' of 'premievrij') geven een totaal incompleet beeld.

• Hydra
The Eagle schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:16:
En je vergeet een eindejaarsuitkering die bij veel commerciele bedrijven standaard is).
Kortom, maardsalaris standaard maal 14 en je komt redelijk in de buurt van het jaarsalaris :)
Dat verschilt nogal. Daarbij zijn veel van die uitkeringen weer bonussen die al dan niet 'vast' in je salaris zitten en als ze dat niet zitten ook weer niet meetellen voor bijvoorbeeld je hypotheek. Je vakantiegeld telt wel mee.

Verwar 'total package' niet met jaarsalaries. Dat zijn twee aparte termen. Die eerste zit 'alles' is, die laatste over 't algemeen alleen je vaste salaris (en dus niet bonussen, leasevergoedingen, pensioeninleg, etc.).
wheel schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:56:
Zo moeilijk is het toch niet om een som te maken van jaarsalaris (12 keer maandsalaris), vakantiegeld (percentage X * jaarsalaris) en eindejaarsuitkering (percentage Y * jaarsalaris)...?

Ik benoem het maar weer eens: lijstjes waarin pensioen ontbreekt ('geen idee', 'niet bij de hand', 'goed geregeld' of 'premievrij') geven een totaal incompleet beeld.
Zie hierboven. Vergelijken doe je het best op totaalpakket maar helaas weten zoveel mensen niet eens hoeveel pensioeninleg er is terwijl dat best grote bedragen zijn. Maar da's dus wat anders dan jaarsalaris (waar bijvoorbeeld je max hypotheek op berekend wordt).

[ Voor 32% gewijzigd door Hydra op 06-11-2017 13:18 ]

• wheel
Hydra schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:17:
[...]

Dat verschilt nogal. Daarbij zijn veel van die uitkeringen weer bonussen die al dan niet 'vast' in je salaris zitten en als ze dat niet zitten ook weer niet meetellen voor bijvoorbeeld je hypotheek. Je vakantiegeld telt wel mee.

Verwar 'total package' niet met jaarsalaries. Dat zijn twee aparte termen. Die eerste zit 'alles' is, die laatste over 't algemeen alleen je vaste salaris (en dus niet bonussen, leasevergoedingen, pensioeninleg, etc.).

[...]

Zie hierboven. Vergelijken doe je het best op totaalpakket maar helaas weten zoveel mensen niet eens hoeveel pensioeninleg er is terwijl dat best grote bedragen zijn. Maar da's dus wat anders dan jaarsalaris (waar bijvoorbeeld je max hypotheek op berekend wordt).
Zeker, mijn twee alinea's moeten los van elkaar gezien worden. Eerlijk vergelijken van totale package is alleen reëel als ze allemaal compleet zijn; pensioen scheelt zomaar 20% van (pensioengevend) jaarsalaris - vaak kale jaarloon, vakantiegeld én 13e maand. Dat mensen het niet weten is een, dat men het op basis van het volgen van (en vervolgens posten in) dit topic niet even opzoeken, is een tweede. Je lijstje is zonder die informatie gewoon incompleet.

• WhySoSrs
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:51
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24 jaar
• Opleiding: MBO Niveau 4 Systeembeheerder
• Werkervaring: 1 jaar
• Certificaten: Geen.
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Support en systeembeheer
• Reistijd: 30 minuten met auto
• Reiskostenvergoeding: € 55

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2320,-
• Dertiende/veertiende maand: Ja
• Pensioeninleg per jaar: Geen idee
• Overige: Lage werkdruk, telefoon en laptop van de zaak

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 32.000,- (zo ongeveer ?)

Als ik het zo zie mag ik niet klagen.

[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSrs op 06-11-2017 16:47 ]

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-11 17:18
1. Wie ben je:
• Leeftijd:
• Opleiding: WO
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Noorwegen

2. Wat doe je:
• Functie: Interaction Design
• Werkgever/branche: Een financieel dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Oslo
• Uren/week: 37,5
• Reistijd**: 10 min lopen
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5000
• Vakantiegeld: maandsalaris (= bij wet in Noorwegen, maar ik krijg die maand dan weer geen loon uitbetaalt. Eigenlijk snap ik niets van die regel)
• Dertiende/veertiende maand: december is halve belasting in Noorwegen
• Pensioeninleg per jaar: geen idee, vrij veel geloof ik..
• Mobiliteit per jaar:* afentoe met het vliegtuig naar andere stad
• Overige: internet thuis vergoed (tot 23 euro pr maand :') ), mobielabonnement 5Gb, telefoon naar keuze (iphone8), reisverzekering, levensverzekering (wtf ja), gym in de kelder met sauna (is nooit iemand dus is eignelijk een privegym op 10 min afstand van mn huis :9 )

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 65.000 bruto ongv
• Winstdeling/bonus: is afgeschaft

Het is allemaal vrij chill zo op papier, maar het werk is vrij saai omdat veiligheid voorop staat in de IT omgeving en ontwikkeling daardoor erg traag is. Wellicht ga ik voor mezelf beginnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Menesis op 06-11-2017 17:03 ]

Mixed Reality dev

• Kevinp
  • Laatst online: 09-11 12:24
Menesis schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:56:

Het is allemaal vrij chill zo op papier, maar het werk is vrij saai omdat veiligheid voorop staat in de IT omgeving en ontwikkeling daardoor erg traag is. Wellicht ga ik voor mezelf beginnen.
Daarbij is Noorwegen aanzienlijk duurder dan Nederland. Waardoor het lastig inschatten is wat je nu precies verdiend.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• The Eagle

The Eagle

@Menesis waar jij tegenaan loopt is vermoedelijk compliancy? Ken het, jaren bij diverse onderdelen van ING en NN gezeten. Wat ik deed (want moest toch vaak wachten :+) was gewoon bij mensen aan hun desk langsgaan als ik iets geregeld moest hebben. Zo leer je de mensen kennen en je hebt ook meteen de uitleg te pakken waarom iets zo is, en wat evt makkelijkere wegen zijn. Eind van het liedje kende ik de organisatie qua procedures, verantwoordelijkheden en inrichting beter dan zijzelf. Werd op een gegeven moment (en toen was ik daar al afgerold) zelfs door hun IT security gebeld met de vraag wie de soll verificatie moest doen. He jongens, das jullie toko, niet de mijne :+

• nightlion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-11-2018
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO 3 (ICT-Medewerker), MBO 4 (Applicatie ontwikkelaar), HBO Informatica

2. Wat doe je:
• Functie: Team leader & Full-stack webdeveloper met .NET richting
• Werkgever/branche: Onderzoeksbureau
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Reistijd: 5 minuten
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3100,-
• 8% vakantiegeld

Tijdens mijn MBO niveau 3 opleiding ben ik 'Nederlands kampioen MBO Applicatie Ontwikkelaar' geworden. Vanuit daar ben ik derde geworden op Europees niveau. Door deze prestatie heb ik mijn MBO niveau 4 versnelt kunnen doen. Na de wedstrijd heb ik de kans gekregen om een tijd 'onofficieel' bij Microsoft te werken. Dit hield kort gezegd in dat ik samen met de Technical Evangelisten aan projecten heb meegewerkt en op die manier ervaring op deed.

Gedurende mijn tijd bij Microsoft veel geleerd en met die kennis een eigen onderneming gestart. Hier vrij lang goed van geleefd en meerdere leuke projecten gedaan. Een leuke benoemingswaardigheid is dat ik vanuit die hoedanigheid nu drie keer op TechDays als expert heb gestaan. Terwijl ik bezig was met mijn onderneming heb ik in deeltijd ook mijn HBO gedaan. Dit in een verkorte variant, gezien ik vrijstelling heb gekregen door bewezen ervaring.

Wegens persoonlijke redenen uiteindelijk in dienst gegaan bij een ander bedrijf (start-up). Hier ben ik begon
als enige ontwikkelaar, maar op dit moment heb ik de verantwoording en leiding over alles rondom de IT. Ook wordt ik steeds meer betrokken bij het management en de beslissingen die daar genomen worden.

Nu verdien ik denk ik best redelijk, maar ik wil het toch wel een keer tegen het licht aanhouden. Wat vinden jullie en houdt dit stand richting de toekomst?

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

@nightlion Heb je nog vakantiegeld en pensioen inleg?
Zo ja verdien je best wel goed!

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1 ... 66 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.