Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.096 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentShot
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 11:33
Hahn schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:23:
[...]

Tussen de 1500 en 3500 euro. Valt weinig nuttigs over te zeggen, vooral omdat je niet eens een functie benoemt ;)

En stage is weliswaar ervaring, maar wordt eigenlijk nooit als echte werkervaring meegeteld.
Met wat een soort functie zou ik rond de 3000 euro komen als starter? Met een MBO 4 diploma en met MTA en MCSA certificaat? Dat zou namelijk wel een leuk bedrag zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:44
SilentShot schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:35:
[...]

Met wat een soort functie zou ik rond de 3000 euro komen als starter? Met een MBO 4 diploma en met MTA en MCSA certificaat? Dat zou namelijk wel een leuk bedrag zijn :D
Met een MBO-diploma en geen werkervaring gaat dat heel lastig worden. En staar je ook niet blind op salaris, zeker als je nog moet beginnen met werken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentShot
Hahn schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:36:
[...]

Met een MBO-diploma gaat dat heel lastig worden. En staar je ook niet blind op salaris, zeker als je nog moet beginnen met werken.
Het gaat er bij mij ook meer om dat ik plezier in mn werk heb.
Ik zit momenteel trouwens ook nog te twijfelen om een HBO studie te volgen maar het papier werk daarbij vindt ik niks, daarom ben ik nu bezig om die certificaten te halen. En het is mij trouwens gezegt dat die certificaten meer waardt zijn dan een MBO 4 diploma klopt dit? (MTA en MCSA)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

SilentShot schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:12:
Hallo ierdereen,

Na een tijdje te kijken op dit forum vraag ik me af hoeveel inkomsten ik zou moeten krijgen zodra ik met mijn opleiding klaar bent. Ik volg momenteel de opleiding ICT Beheerder MBO 4 en ik ben bezig om de certificaten MTA en MCSA te halen. Kwa werkervaring heb ik 1 jaar stage gelopen. En ik ben 19 jaar oud. Wat zou ik kunnen verwachten? (Ik weet niet of dit mag op dit forum, zo niet dan verwijder ik mijn reactie)
3x niks want je wordt niet aangenomen, en als je dat wel wordt mag je met 2000 bruto in de maand in je handjes knijpen.
Stukje achtergrond https://www.mbostart.nl/mbocreatief/baankansen-informatica/

Hate to break your bubble, maar de kansen met MBO zijn gewoon klein en worden steeds kleiner.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentShot
The Eagle schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:12:
[...]

3x niks want je wordt niet aangenomen, en als je dat wel wordt mag je met 2000 bruto in de maand in je handjes knijpen.
Stukje achtergrond https://www.mbostart.nl/mbocreatief/baankansen-informatica/

Hate to break your bubble, maar de kansen met MBO zijn gewoon klein en worden steeds kleiner.
En met de certificaten erbij? Ik heb gehoord dat ik met die certificaten een stuk verder zou kunnen komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

SilentShot schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:15:
[...]

En met de certificaten erbij? Ik heb gehoord dat ik met die certificaten een stuk verder zou kunnen komen.
Niet als starter. Certificeringen zijn leuk en ik zou me op dat vlak ook zeker blijven doorontwikkelen. Maar theorie wordt pas echt interessant als je de nodige werkervaring opdoet. Je kunt voor het afstuderen alle certificaten van de wereld halen, maar praktijkervaring haal je niet uit boeken en YouTube filmpjes ;)

Je kunt misschien wel eerder en makkelijker ergens binnenkomen omdat je met deze certificeringen net iets meer te bieden hebt dan iemand met alleen een MBO4 diploma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO
Werkervaring: ~7 jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Front-end developer
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Hyundai Tucson
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja 100% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Er is een budget voor zelfstudie
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd: Vanaf 1 jan naar nieuwe klant, nog onbekend.
Maand salaris (bruto): 4300 bruto + bonus

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2017 17:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:24:
[...]

Inmiddels bijna overgestapt naar een andere werkgever, mijn huidige werkgever heeft een bod gedaan om dit tegen te houden, dit heb ik nu geaccepteerd en ziet er als volgende uit:

Leeftijd: 27 28
Opleiding(en): HBO Internetmanagement & Webdesign
Certificaten: -
Werkervaring: ~7 jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Front-end developer
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling (Gemiddeld 300/400 netto/m)
Laptop: Macbook Air 2016
GSM: Alleen simkaart met abbo
Leaseauto: Renault Clio Estate (Leasevergoeding is 550/m) Hyundai Tucson Comfort met leuke opties + benzinevergoeding in NL
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja 100% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Er is een budget voor zelfstudie
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd: Verschillend, op dit moment ~1 uur met 2 dagen/week thuiswerken vanaf 1 jan naar nieuwe klant, nog onbekend.
Maand salaris (bruto): 1900, 2200, 2575 buto (Dit alles in 1 jaar tijd) 3075 Vanaf 1 jan: 4300 bruto + ~650 bonus p/m
Never accept counter offers. Je had een reden om weg te gaan (misschien je reistijd of je salaris te laag). Dit zal je vast al eens besproken hebben en je kreeg geen reactie. Nu dreigde je weg te gaan. Je manager had geen zin in gezeur en weet dat de markt dun is. Je manager weet dat je nu een risico bent en je redenen om weg te gaan blijven misschien nog steeds of kunnen erger worden (reistijd blijft lang of wordt langer en thuiswerken mag misschien niet meer bij nieuwe klant).

https://www.forbes.com/si.../?s=trending#5884b7611365

[ Voor 4% gewijzigd door DeveloperNL op 28-10-2017 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ITguru
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09-2024
Hallo ierdereen,

Na een tijdje te kijken op dit forum vraag ik me af hoeveel inkomsten ik zou moeten krijgen zodra ik met mijn opleiding klaar bent. Ik volg momenteel de opleiding ICT Beheerder MBO 4 en ik ben bezig om de certificaten MTA en MCSA te halen. Kwa werkervaring heb ik 1 jaar stage gelopen. En ik ben 19 jaar oud. Wat zou ik kunnen verwachten? (Ik weet niet of dit mag op dit forum, zo niet dan verwijder ik mijn reactie)
`
Je bent nog jong, ik zou een HBO erachteraan gooien als ik jou was (mits je de tijd en ruimte hebt dit te doen). zoals @The Eagle terecht aangeeft wordt het steeds lastiger een start te maken als MBO'er aangezien het "plafond" steeds word verhoogd. Hoe je 5 jaar geleden nog makkelijk als ICT'er kon beginnen met een MBO, is het nu helaas een stuk moeilijker. Mocht een HBO niet mogelijk zijn, dan zou ik je persoonlijk het advies geven om flink certificaten te gaan rammen (MCSA, Linux, CCNA,..etc..etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12:44
DeveloperNL schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:43:
[...]

Never accept counter offers. Je had een reden om weg te gaan (misschien je reistijd of je salaris te laag). Dit zal je vast al eens besproken hebben en je kreeg geen reactie. Nu dreigde je weg te gaan. Je manager had geen zin in gezeur en weet dat de markt dun is. Je manager weet dat je nu een risico bent en je redenen om weg te gaan blijven misschien nog steeds of kunnen erger worden (reistijd blijft lang of wordt langer en thuiswerken mag misschien niet meer bij nieuwe klant).

https://www.forbes.com/si.../?s=trending#5884b7611365
De markt voor front end developers is echt niet 'dun'* hoor.

* Is een 'dunne markt' echt een uitspraak :? Ik vind het heel vreemd klinken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Hahn schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:49:
[...]

De markt voor front end developers is echt niet 'dun'* hoor.

* Is een 'dunne markt' echt een uitspraak :? Ik vind het heel vreemd klinken.
Voor werkgevers wel, frontend developers kunnen overal aan de slag. Mee eens over dun :) ik bedoelde dat er veel vraag is en weinig aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sommige verdienen meer als ze daadwerkelijk aan salaris ontvangen.
Maar het salaris onderhandel je bij contractbespreking, en kan zelfs binnen hetzelfde bedrijf en functie verschillen met je naaste collega.

Jr.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentShot
ITguru schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:47:
[...]

`
Je bent nog jong, ik zou een HBO erachteraan gooien als ik jou was (mits je de tijd en ruimte hebt dit te doen). zoals @The Eagle terecht aangeeft wordt het steeds lastiger een start te maken als MBO'er aangezien het "plafond" steeds word verhoogd. Hoe je 5 jaar geleden nog makkelijk als ICT'er kon beginnen met een MBO, is het nu helaas een stuk moeilijker. Mocht een HBO niet mogelijk zijn, dan zou ik je persoonlijk het advies geven om flink certificaten te gaan rammen (MCSA, Linux, CCNA,..etc..etc).
Ik zit er inderdaad aan te denken om een HBO opleiding te gaan volgen maar ik heb van veel mensen gehoordt dat je daar meer verslagen schrijft dan dat je echt aan het werk gaat dit houdt mij vooral tegen om een HBO opleiding te volgen. Daarom ben ik nu ook bezig om een aantal certificaten te gaan halen. Maar ik zit er nog wel aan te twijfelen. Want ik heb namelijk wel de tijd en ruimte om een hbo opleiding te gaan volgen maar ik weet niet of het wel iets voor mij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITguru
SilentShot schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:11:
[...]

Ik zit er inderdaad aan te denken om een HBO opleiding te gaan volgen maar ik heb van veel mensen gehoordt dat je daar meer verslagen schrijft dan dat je echt aan het werk gaat dit houdt mij vooral tegen om een HBO opleiding te volgen. Daarom ben ik nu ook bezig om een aantal certificaten te gaan halen. Maar ik zit er nog wel aan te twijfelen. Want ik heb namelijk wel de tijd en ruimte om een hbo opleiding te gaan volgen maar ik weet niet of het wel iets voor mij is.
Ik denk dat de hoeveelheid verslagen schrijven verschilt per opleider en opleiding. Maar documenteren hoort er eenmaal bij, ook als je werkt moet je RFC's schrijven, documenteren etc. Het is even doorbijten, maar je zal er denk ik wel van profiteren. Eventueel kan je daarnaast ook nog aimen op 1 certificaat halen per jaar. Dan leer je er rustig voor en neem je jaar de tijd. Als je dan klaar bent met de opleiding, kan je ook 3/4 certificaten hebben. Als je het goed plant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 00:42
SilentShot schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:27:
Dat klopt aangezien ik momenteel student ben :D.
Maar ik hoop dat ik iets van een Systeembeheerder zou kunnen worden.
Ik verwacht niet achter de helpdesk te komen zitten.
Ik denk niet dat er veel opties zijn buiten helpdesk met een MBO opleiding. (Zelf deze zomer ook mijn MBO afgerond)
Ik zou het eens proberen bij wat detacheerders, bieden jou veel werkervaring, cursussen en certificaten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 19:49

TheVMaster

Moderator WOS
SilentShot schreef op Saturday 28 October 2017 @ 14:27:
Dat klopt aangezien ik momenteel student ben :D.
Maar ik hoop dat ik iets van een Systeembeheerder zou kunnen worden.
Ik verwacht niet achter de helpdesk te komen zitten.
TaZTeD schreef op Saturday 28 October 2017 @ 17:27:
[...]

Ik denk niet dat er veel opties zijn buiten helpdesk met een MBO opleiding. (Zelf deze zomer ook mijn MBO afgerond)
Ik zou het eens proberen bij wat detacheerders, bieden jou veel werkervaring, cursussen en certificaten aan.
Inderdaad...als je net van school komt zul je toch echt onderaan de ladder moeten beginnen, zo zijn wij namelijk allemaal begonnen :+ Bij een detacheringsclub krijg je snel werkervaring en kun je vaak certificaten halen of cursussen volgen.....vervolgens kun je na een paar jaar als systeembeheerder aan de slag, iets wat overigens een uitstervend beroep is in mijn ogen....dus ik zou je wel wat breder orienteren :+

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 28-10-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Hallo ierdereen,

Tussen de €1500 en €2000 bij 40 uur is redelijk. Daarboven moet je je af gaan vragen wat de boa constrictor onder het gras is. :-)

Zoals anderen ook zeggen, stage telt niet als werkervaring. Een eventuele relevante bijbaan *wel*. Bij een stage leer je vooral. (Stage is voor je stagebedrijf ook geen goedkope arbeid, ze investeren in de regel meer in je dan je oplevert.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 01:41

Spacecowboy

XBL: Biggmans

[...]

Als het even kan, doe die HBO studie. Je startsalaris ligt gewoon hoger, en je plafond ook. Met HBO moet je uitgaan van een startsalaris tussen de 2000 en 2500, met benefits.3000 euro ga je niet krijgen als startsalaris. Ook niet met HBO en certificaten.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 12:58
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik zit er inderdaad aan te denken om een HBO opleiding te gaan volgen maar ik heb van veel mensen gehoordt dat je daar meer verslagen schrijft dan dat je echt aan het werk gaat dit houdt mij vooral tegen om een HBO opleiding te volgen.
Laat me raden. MBOers? Ik zou in ieder geval stoppen met luisteren naar die mensen.

Het vak systeembeheer verandert heel snel. HBO geeft je net die diepgang om dat bij te kunnen houden. MBO systeembeheerders die niet mee gaan met hun tijd worden hard weggeautomatiseerd. Het is dus of bij een werkgever omscholen (en dan moet je dus niet bij een Peak IT terecht komen) of zelf met HBO aan de slag gaan.

https://niels.nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ITguru
Hydra schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:18:
[...]

Laat me raden. MBOers? Ik zou in ieder geval stoppen met luisteren naar die mensen.

Het vak systeembeheer verandert heel snel. HBO geeft je net die diepgang om dat bij te kunnen houden. MBO systeembeheerders die niet mee gaan met hun tijd worden hard weggeautomatiseerd. Het is dus of bij een werkgever omscholen (en dan moet je dus niet bij een Peak IT terecht komen) of zelf met HBO aan de slag gaan.
Je hebt de belangrijkste tip wel gegeven inderdaad. Ik heb hem even dik gedrukt in je post geplaatst. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hydra schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:18:
[...]

Wat een klets.

Als je HBO werk- en denkniveau hebt, is het logisch dat de leukste en meest uitdagende klussen op HBO(+) zijn en wil je die diepgang. Iemand die een MBO werk- en denkniveau heeft, kan daarin juist zichzelf volledig ontplooien. Ook over 20 jaar zijn zeer waarschijnlijk nog zat interessante MBO ICT banen te vinden.

Let wel, dit gaat niet over opleidingsniveau, da's irrelevant. Het gaat over werk- en denkniveau. Over mentale vermogens.

Veel mensen functioneren het beste als ze worden uitgedaagd. Vraag je te veel, worden ze net zo ongelukkig en gedemotiveerd als dat je te weinig van ze vraagt.

Laat mensen lekker op hun eigen niveau ICT bedrijven en stop eens met roepen dat HBO noodzaak is om een leuke & interessante ICT baan te hebben.

EDIT: Ik heb even flink zitten twijfelen of ik bovenstaande wel moest plaatsen. Het is randje topic.en gegarandeerd dat het weer een rant oplevert. Toch wil ik bovenstaand geluid laten horen. Het ophemelen van een HBO studie word echt niemand beter van.

[ Voor 9% gewijzigd door unezra op 30-10-2017 13:59 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 18:39
unezra schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:53:
[...]
*knip*
Het ophemelen van een HBO studie word echt niemand beter van.
En daar reageer ik dan maar weer op, want dat is dus onzin. Een HBO studie levert gegarandeerd een hoger startsalaris op. Dus los van het feit of het technisch een goede studie is, of het inhoudelijk genoeg diepgang heeft, of whatever. Het levert gewoon meer geld op... punt...

Dus wat jij zegt is gewoon niet waar. Het ophemelen van HBO studies worden dus wel mensen beter van, ze gaan er namelijk meer door verdienen. (En een weerwoord als: niet alles draait om geld is leuk, maar de titel van dit topic is niet "Wat voor leuke baan heeft de ICTér / GoT'er".)

Inhoudelijk:
Ik heb keihard praktijk moeten doen voor mijn HBO Informatica opleiding, en echt keihard geprogrammeerd. Op het MBO heb ik flierefluitend met 9 vingers in mijn neus geen enke fl***er geleerd.

Het is zeker geen garantie dat elke HBO opleiding je echt aan het werk zet, maar die van mij (Avans Den Bosch) zet je dat _zeker_.

Mijn advies is altijd: probeer zo hoog mogelijk te komen, als het je te theoretisch wordt, kan je altijd nog afhaken en een baan gaan zoeken, maar probeer het in ieder geval, dan weet je tenminste wat het is. Van tevoren zeggen dat je een opleiding toch niet wil doen, omdat het je teveel theorie lijkt, is gewoon koffiedik kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door FireDrunk op 30-10-2017 14:49 ]

Even niets...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hydra
unezra schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:53:
Ook over 20 jaar zijn zeer waarschijnlijk nog zat interessante MBO ICT banen te vinden.
Over 20 jaar zal het aanbod van MBO ICTers de vraag veruit overstijgen. Je ziet dat grote bedrijven hier al in vooruit lopen; als er bezuinigd kan worden door "ICT" uit te besteden dan doen ze dat. Het beheer van racks van computers gaat steeds meer naar grote aanbieders uitbesteed worden en die hebben het voordeel van schaal; als er van de 10000 machines er een paar (of 100) stuk zijn boeit niemand dat.

Verder is de move naar serverless ook eentje waarbij ook de hele applicatiestack voor jezelf gemanaged wordt. Waar 'vroeger' je een .war opleverde aan een beheerder die deze dan in Tomcat deployde zijn wij nu gewoon zelf geautomatiseerde pipelines aan het bouwen om deze applicaties als docker containers in een kubernetes cluster laten te landen. De volgende stap hierin, serverless, brengt het beheer van een dergelijke stack ook naar grote jongens zoals AWS. Wederom hebben die het voordeel van schaal; bij AWS Lambda zijn bijvoorbeeld de eerste miljoen executies per maand gratis.

Als je als beheerder (MBO of HBO) niet met bovenstaande mee kunt gaan ben je over 20 jaar niet relevant meer. En HBO, gewoon omdat het een stuk theoretischer is en eer meer programmeren in zit dan MBO, sluit hier veel beter bij aan en is veel meer future proof.

Dat jij de komende twintig jaar een paar servertjes kunt blijven beheren is wishful thinking. Ik snap dat het eng is dat je hard obsolete begint te raken. Maar dat het voor jou eng is maakt het geen onzin. En het is al helemaal niet de bedoeling dat jij je angsten de probleem van een 19 jarige MBOer maakt. HBO is in de ICT gewoon veel meer future proof dan MBO.
EDIT: Ik heb even flink zitten twijfelen of ik bovenstaande wel moest plaatsen.
Doe het dan ook volgende keer maar gewoon niet.
FireDrunk schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:47:
Dus wat jij zegt is gewoon niet waar. Het ophemelen van HBO studies worden dus wel mensen beter van
Je moet uberhaupt geen acht slaan op wat hij zegt. Het kleine wereldje waar hij in zit (een beetje servertjes knutselen) heeft met echte ICT bijzonder weinig te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Hydra op 30-10-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 08:17
[...]

En daar reageer ik dan maar weer op, want dat is dus onzin. Een HBO studie levert gegarandeerd een hoger startsalaris op. Dus los van het feit of het technisch een goede studie is, of het inhoudelijk genoeg diepgang heeft, of whatever. Het levert gewoon meer geld op... punt...

Dus wat jij zegt is gewoon niet waar. Het ophemelen van HBO studies worden dus wel mensen beter van, ze gaan er namelijk meer door verdienen. (En een weerwoord als: niet alles draait om geld is leuk, maar de titel van dit topic is niet "Wat voor leuke baan heeft de ICTér / GoT'er".)

Inhoudelijk:
Ik heb keihard praktijk moeten doen voor mijn HBO Informatica opleiding, en echt keihard geprogrammeerd. Op het MBO heb ik flierefluitend met 9 vingers in mijn neus geen enke fl***er geleerd.

Het is zeker geen garantie dat elke HBO opleiding je echt aan het werk zet, maar die van mij (Avans Den Bosch) zet je dat _zeker_.

Mijn advies is altijd: probeer zo hoog mogelijk te komen, als het je te theoretisch wordt, kan je altijd nog afhaken en een baan gaan zoeken, maar probeer het in ieder geval, dan weet je tenminste wat het is. Van tevoren zeggen dat je een opleiding toch niet wil doen, omdat het je teveel theorie lijkt, is gewoon koffiedik kijken.
En daar reageer ik dan weer op; niet alle hbo-opleidingen leveren per definitie meer financiële waardering (in startsalaris of plafond) op dan andere mbo-opleidingen. Een hbo-diploma is ook geen garantie op een baan op hbo-niveau.

Als iemand het niveau denkt te hebben om een hbo af te ronden na een mbo (of een master na een hbo-bachelor) én de middelen heeft het te financieren én de ambitie heeft, dan raad ik het iedereen aan.

wat je in je edit zei, dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Van een HBO afgestudeerde wordt verwacht dat hij onder andere onderbouwd advies kan geven, management kan informeren en de benodigde documentatie kan afleveren. Dat betekent dat er ook op de opleiding extra aandacht wordt gegeven aan bijvoorbeeld het schrijven van projectplannen, verslagen of adviesrapporten.

Ik heb zelf nooit het gevoel gehad dat dit de overhand nam en dat je er veel tijd aan kwijt was. Echter als je van het MBO komt, daar nooit geleerd hebt om iets fatsoenlijk op papier te krijgen en er ook niet de capaciteit of aanleg voor hebt kan het gaan tegenvallen.
Mijn ervaring is dat een relatief groot deel van de MBO afgestudeerden die doorgaan op een HBO opleiding vooral de praktische kant van een opdracht goed kunnen invullen maar niet in staat zijn een correct advies te geven of hun resultaten te presenteren.

Mijn ervaring was dan ook dat de eisen op de opleiding relatief laag waren om te voorkomen dat een groot deel van de MBO doorstroom uit zouden vallen. Je werd aardig aan het handje genomen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
wheel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:57:
Als iemand het niveau denkt te hebben om een hbo te financieren na een mbo (of een master na een hbo-bachelor) én de middelen heeft het te financieren én de ambitie heeft, dan raad ik het iedereen aan.
En da's dus natuurlijk precies het punt. Daar bij komt nog eens dat MBO ICT op dit moment ongeveer net zo'n slecht idee is als vrachtwagenchauffeur worden. "Ja maar ik ben nu vrachtwagenchauffeur" is dan echt nul relevant over of het een slecht idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
wheel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:57:
[...]

En daar reageer ik dan weer op; niet alle hbo-opleidingen leveren per definitie meer financiële waardering (in startsalaris of plafond) op dan andere mbo-opleidingen. Een hbo-diploma is ook geen garantie op een baan op hbo-niveau.

Als iemand het niveau denkt te hebben om een hbo af te ronden na een mbo (of een master na een hbo-bachelor) én de middelen heeft het te financieren én de ambitie heeft, dan raad ik het iedereen aan.

wat je in je edit zei, dus :)
Oh zeker! Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb ook best even gezocht op welke school ik mijn opleiding wilde volgen, en wat de meerwaarde van de opleiding was op de arbeidsmarkt. Vrienden van het MBO hebben die keuze juist de andere kant op gemaakt, en zijn er ook zeker niet slechter van geworden.

Persoonlijk denk ik dat met mijn ambitie(s) (DevOps, Site Reliability, Continous Delivery, Continous Integration), mijn HBO studie juist ontzettend van belang is (en blijft).

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-10 22:44
Een HBO studie levert gegarandeerd een hoger startsalaris op. Dus los van het feit of het technisch een goede studie is, of het inhoudelijk genoeg diepgang heeft, of whatever. Het levert gewoon meer geld op... punt...
Bovenstaande is natuurlijk in veel gevallen zo, maar om hier een garantie op te geven vind ik wat te enthousiast. Ken genoeg mbo-ers die hoger zijn gestart dan hbo-ers in de IT sector.

- buiten dat om - zou ik zelf ook aanraden om zo lang mogelijk door te studeren. Dus HBO. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Lekiame op 30-10-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb recent het aanbod gekregen om over te stappen naar een nieuwe werkgever en vroeg mij af of de aanbieding geen achteruitgang is.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO Systeembeheer + Master
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

Huidige

2. Wat doe je:
• Functie: Security Consultant
• Werkgever/branche: Consultancy firm
• (Werk) Locatie(s): Heel Nederland
• Uren/week: 40
• Reistijd: 1/1,5 uur (enkele reis)
• Werkdruk: Licht

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4800
• Vakantiegeld: 8% (28 vkdg)
• Dertiende/veertiende maand: -
• Pensioeninleg per jaar: -
• Mobiliteit per jaar: OV jaarkaart (1e klas)
• Overige: -

• Winstdeling/bonus: Ongeveer 10-20% van maand salaris (per jaar)

Aanbod

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Financial services
• Uren/week: 40-45
• Reistijd: 30-60 min (enkele reis)
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4300
• Vakantiegeld: 8% (30 vkdg)
• Pensioeninleg per jaar: 100%
• Mobiliteit per jaar: € 750 p/m + tankpas (onbeperkt)
• Overige: €3000 studievergoeding per jaar

• Winstdeling/bonus: Variërende bonus tussen de 2k-4k op basis van performance

Wat vinden jullie van het aanbod en zouden jullie hier nog andere dingen bij vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:31:
Ik heb recent het aanbod gekregen om over te stappen naar een nieuwe werkgever en vroeg mij af of de aanbieding geen achteruitgang is.

1. Wie ben je:

Huidige

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Aanbod

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Wat vinden jullie van het aanbod en zouden jullie hier nog andere dingen bij vragen?
Ik zou minimaal je huidige salaris vragen. Een leaseauto is leuk, maar daar kan je je hypotheek niet van betalen. Daarnaast moet je rekening houden dat er ook nog bijtelling wordt geheven en je netto salaris dus een stuk lager uitvalt (afhankelijk van wat je rijdt, maar ik weet die schalen even niet meer uit m'n hoofd).

('n uur tot anderhalf uur reistijd in je oude functie? Daaaamn... Daarin ga je er dan wel op vooruit.)

[ Voor 4% gewijzigd door Spacecowboy op 30-10-2017 15:43 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Twee extra vakantiedagen + pensioen + leaseauto + ~3k bonus tegenover 500 euro minder verdienen per maand. Als je het verschil in maandsalaris weg streept tegen de bonus ga je 3k per jaar achteruit. Pensioen alleen al is meer dan 3k per jaar en de leaseauto komt daar ook nog bij. Wel ga je natuurlijk bijtelling betalen. Maar alles bij elkaar lijkt mij dat een financiële vooruitgang, alleen geen hele grote.

Als dat het eerste aanbod is dan is er eigenlijk geen enkele reden om geen tegenbod te geven, ik zou dus zeker kijken of je een hoger bruto loon kan afspreken. Ik neem aan dat 4500 euro geen enkel probleem zal moeten zijn en je wellicht gewoon richting de 4800 euro kan onderhandelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-10 20:30

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Hoewel ik zelf ook hbo gedaan heb (met 2 vingers in de neus) en ik daar ook zeker de meerwaarde van in zie, moet je ook begrijpen dat niet iedereen het hbo niveau aan kan. Sommige mensen kunnen gewoon niet meer en dat is ook prima, ik vind het dan ook heel kort door de bocht om te zeggen dat er over 20 jaar geen plaats meer is voor die mbo-ers. Ja, misschien kunnen we het niveau van hbo wel verlagen zodat iedereen dat niveau wél aan kan, maar dat slaat ook nergens op.
Definieer "beter". Beter is dus echt niet altijd meer geld verdienen. Wat mij betreft mag er ook wel een score in de vragenlijst zitten met hoe tevreden/gelukkig je met je baan bent. Tuurlijk is een hoog bedrag leuk, maar als de rest ronduit kut is, dan sla ik over. En daarbij: ik heb echt genoeg mbo-ers gezien die prima werk afleverden en echt wel hun meerwaarde lieten zien, maar ook genoeg die alleen maar rotzooi af konden leveren en die je alles voor moet kauwen. Die laatste groep kan zo vaak en lang naar het hbo gaan, maar ze zullen daar nooit het hoofd boven water houden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireDrunk
Helemaal mee eens! Ik zeg ook niet dat het moet! Alleen dat je het moet proberen. Ik ken genoeg geniale MBOers, en genoeg sufkutten die HBO afgerond hebben. Ik zal niemand beoordelen op zijn of haar opleiding.

Dat geld ook voor geld. Meer geld is zeker niet altijd beter, daar probeerde ik ook naar te refereren. Alleen gaat het hier (dit topic) om wat mensen verdienen, niet om hoe gelukkig ze zijn met hun werk. Als "we" met z'n allen dus advies moeten geven over opleidingen met verdiensten als kanttekening, zal ik altijd zeggen dat een hogere opleiding beter is. Als we een topic hebben met als slogan, "Past dit werk en salaris bij mij?" Kunnen we een hele andere discussie voeren.

Ik poogde dat ook in mijn post te laten zien.
Misschien had ik er iets meer woorden aan moeten spenderen.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:55:
[...]
Als je als beheerder (MBO of HBO) niet met bovenstaande mee kunt gaan ben je over 20 jaar niet relevant meer. En HBO, gewoon omdat het een stuk theoretischer is en eer meer programmeren in zit dan MBO, sluit hier veel beter bij aan en is veel meer future proof.

Dat jij de komende twintig jaar een paar servertjes kunt blijven beheren is wishful thinking. Ik snap dat het eng is dat je hard obsolete begint te raken. Maar dat het voor jou eng is maakt het geen onzin. En het is al helemaal niet de bedoeling dat jij je angsten de probleem van een 19 jarige MBOer maakt. HBO is in de ICT gewoon veel meer future proof dan MBO.
En als je de latente capaciteiten hebt, en autodidactisch genoeg bent om aantoonbaar agile infrastructuur oplossingen te schrijven, kan je het beste direct voor het hoogste opleidingsniveau kiezen.

Wat is het verschil tussen MBO elektrotechniek en MBO ICT-beheer?
Bij het eerste leer je fysieke handelingen en werkprocessen die veranderen maar nodig blijven. Bij het tweede wordt het werk steeds abstracter óf eenvoudiger. Wordt het abstracter, dan heb je het niveau niet en kiest men liever HBO+. Wordt het eenvoudiger, dan kan men het zelf en is de baan weg.

Dit is al aan de gang en nog niet volledig aangekomen maar kijk ermee uit.

Kijk naar Office 365 wat "opeens" groot is (ok: Sinds 2010 evident dat het er aan komt). Daar sta je dan met je Outlook certificaat dat aangeeft dat je bepaalde x handelingen kan maar niet aantoont dat je kan generaliseren

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 30-10-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Tsurany schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:37:
Twee extra vakantiedagen + pensioen + leaseauto + ~3k bonus tegenover 500 euro minder verdienen per maand + ~480 minder bonus per maand (10%, kan dus meer zijn).
even toegevoegd. Overigens kan pensioen en leaseauto wel aardige hap zijn van die +/- 1000,- die per maand achteruit gaat in salaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:31:

1. Wie ben je:

Huidige

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Aanbod

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Maak even een bruto/netto berekening van beiden. Leasebak kost je ca 300 netto per maand. Bonus niet gegarandeerd dus moet je buiten beschouwing laten, terwijl je nu 10 a 20% eindejaarsuitkering vast hebt. Als je dat allemaal meerekent denk ik dat ze er ca 1000 euro bruto bovenop zouden moeten doen. En als consultant is die 30/60 min reistijd natuurlijk ook lang niet gegarandeerd. Slecht aanbod imho, netto ga je er nu veel te veel op achteruit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
wheel schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:33:
[...]

Inderdaad. Uitgaande van 8% vakantiegeld, 8,33% 13e maand en 20% pensioen blijft nog
***members only***
over.
Daarom vergelijken op basis van jaarinkomen, niet maandinkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Config schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:48:
[...]

Daarom vergelijken op basis van jaarinkomen, niet maandinkomen.
Ik meen dat ik reageerde op iemand die zei dat het salaris laag was aangezien er geen pensioenpremie afgedragen en geen vakantiegeld uitgekeerd werd (dus totaal-package globaal teruggerekend naar kaal maandsalaris om aan te tonen dat het lang niet slecht was).

Vergelijken gaat het makkelijks als iedereen het lijstje gedegen invult. Aan "werkgever betaalt 70% van pensioenpremie" hebben we niets als het opbouwpercentage niet bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustice
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb gesolliciteerd op een trainee/junior functie bij een detacheerder, ik heb vandaag een aanbod gekregen om te beginnen met 1400 euro bruto per maand zonder 13e maand en 25 vakantiedagen bij 40 uur per week, en betaald certificaten halen. Ik ben begin 20 zonder afgeronde hbo en zonder relevante diploma's of werkervaring.

Na 6 maanden wordt het salaris verhoogd naar 1600 bruto per maand, als ik een bepaald pakket aan certificaten heb zal het 1800 worden, in een normale situatie is dat binnen 6 maanden, volgens de persoon die mij het aanbod deed. Hierna zal het salaris stijgen aan de hand van waar ik me in ga specialiseren en of ik alsnog m'n hbo haal.

Deze salarisopbouw en trainingstraject komt netjes zwart op zit te staan, ik ben persoonlijk erg blij met het aanbod omdat het voor mij de perfecte kans is, deze week gaan we nog aan tafel zitten en zal ik het contract tekenen. Voordat ik dat doe heb ik hier nog een vraagje: persoonlijk heb ik liever iets meer verlof omdat 3 van de 5 bovenwettelijke verlofdagen door de werkgever worden bepaald, en deze staan al vast. Ik wil ADV voorstellen; dus dat zij mij 38 uur per week uitbetalen en dat ik de andere 2 uur opbouw als verlof. In de personeelshandleiding staat niks over ADV en ik ben er nog niet over begonnen.

Geen ADV-mogelijkheid is voor mij zeker geen breekpunt maar is het handig om erover te beginnen in mijn situatie, of komt het over alsof ik lui ben en verlof belangrijker is dan het werk? En wordt de werkgever benadeeld als ik middels ADV salaris inlever voor verlof?

[ Voor 4% gewijzigd door Yustice op 31-10-2017 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITguru
Yustice schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:28:
Ik heb gesolliciteerd op een trainee/junior functie bij een detacheerder, ik heb vandaag een aanbod gekregen om te beginnen met 1400 euro bruto per maand zonder 13e maand en 25 vakantiedagen bij 40 uur per week, en betaald certificaten halen. Ik ben begin 20 zonder afgeronde hbo en zonder relevante diploma's of werkervaring.

Na 6 maanden wordt het salaris verhoogd naar 1600 bruto per maand, als ik een bepaald pakket aan certificaten heb zal het 1800 worden, in een normale situatie is dat binnen 6 maanden, volgens de persoon die mij het aanbod deed. Hierna zal het salaris stijgen aan de hand van waar ik me in ga specialiseren en of ik alsnog m'n hbo haal.

Deze salarisopbouw en trainingstraject komt netjes zwart op zit te staan, ik ben persoonlijk erg blij met het aanbod omdat het voor mij de perfecte kans is, deze week gaan we nog aan tafel zitten en zal ik het contract tekenen. Voordat ik dat doe heb ik hier nog een vraagje: persoonlijk heb ik liever iets meer verlof omdat 3 van de 5 bovenwettelijke verlofdagen door de werkgever worden bepaald, en deze staan al vast. Ik wil ADV voorstellen; dus dat zij mij 38 uur per week uitbetalen en dat ik de andere 2 uur opbouw als verlof. In de personeelshandleiding staat niks over ADV en ik ben er nog niet over begonnen.

Geen ADV-mogelijkheid is voor mij zeker geen breekpunt maar is het handig om erover te beginnen in mijn situatie, of komt het over alsof ik lui ben en verlof belangrijker is dan het werk? En wordt de werkgever benadeeld als ik middels ADV salaris inlever voor verlof?
1400 euro bij 40 uur per week?? Heb een donkerbruin vermoeden welke detacheerder je het over hebt. Als jij hier tevreden mee bent, dan kan je het doen. Dan zal ik inderdaad wel certificaten halen als ik jou was. Toen ik begon met alleen mijn MBO kreeg ik een aanbod van 1450 en heb 2 minuten aan de telefoon staan lachen. Uiteindelijk 1750 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ITguru schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:32:
[...]
1400 euro bij 40 uur per week?? Heb een donkerbruin vermoeden welke detacheerder je het over hebt. Als jij hier tevreden mee bent, dan kan je het doen. Dan zal ik inderdaad wel certificaten halen als ik jou was. Toen ik begon met alleen mijn MBO kreeg ik een aanbod van 1450 en heb 2 minuten aan de telefoon staan lachen. Uiteindelijk 1750 gekregen.
Je hebt er overheen gelezen dat 'ie geen relevante werkervaring en geen relevante diploma's heeft? Jij begon met een afgeronde en relevante MBO opleiding. Ik kan uit de post alleen niet opmaken of @Yustice uberhaupt relevante ICT ervaring heeft of dat 'ie nog helemaal groen is. Dat kan wel wat uitmaken. :)

Ik kan overigens ook wel gokken welke bedrijven dit kunnen zijn:
- Brunel
- Peak-IT

Beiden hebben niet een geweldige naam op gebied van salarisaanbiedingen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
unezra schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:48:
[...]

Je hebt er overheen gelezen dat 'ie geen relevante werkervaring en geen relevante diploma's heeft? Jij begon met een afgeronde en relevante MBO opleiding. Ik kan uit de post alleen niet opmaken of @Yustice uberhaupt relevante ICT ervaring heeft of dat 'ie nog helemaal groen is. Dat kan wel wat uitmaken. :)

- Brunel
- Peak-IT

Beiden hebben niet een geweldige naam op gebied van salarisaanbiedingen zeg maar.
Inderdaad overheen gelezen :9 . Dan is het een ander verhaal..

Het bedrijf waar ik aan dacht zit ook bij die twee van jou haha. In dat geval heb ik een donkerrood vermoeden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustice
unezra schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:48:
[...]

- Brunel
- Peak-IT

Mijn enige ervaring in de IT is een paar maanden hbo informatica en wat hobby programmeren. Ik ben niet volledig groen maar ik zit bij verre niet op het (kennis)niveau van iemand die net een relevante hbo/mbo opleiding heeft afgerond, ik wil het bewust wat vaag houden maar het is geen Peuk IT of Brunel, dit bedrijf gaat voor relaties op de lange termijn, tenminste waar wijst alles op.

Maar terug naar mijn vraag: Is het vragen om ADV een redelijke stap of komt dat wat lullig over als je je contract komt tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ITguru schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:52:
[...]
Inderdaad overheen gelezen :9 . Dan is het een ander verhaal..
:)
Het bedrijf waar ik aan dacht zit ook bij die twee van jou haha. In dat geval heb ik een donkerrood vermoeden :9
Peak ken ik alleen de verhalen van. Brunel ken ik uit eigen hand.

"We kunnen je maximaal dit bieden."
"Ik wil €400,- meer"
"Dat is belachelijk, dat ga je nooit krijgen"
"Ik heb dat bod al op tafel liggen, van 2 bedrijven. Goedemiddag!"

De enige reden? Geen afgeronde opleiding. Maar toen al wel geloof ik meer dan 10 jaar relevante werkervaring op aantoonbaar HBO/HBO+ dus toedeloe. Als jullie ZO aan papiertjes hangen, stik d'r dan lekker in.
Yustice schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:53:
[...]
Mijn enige ervaring in de IT is een paar maanden hbo informatica en wat hobby programmeren. Ik ben niet volledig groen maar ik zit bij verre niet op het (kennis)niveau van iemand die net een relevante hbo/mbo opleiding heeft afgerond, ik wil het bewust wat vaag houden maar het is geen Peuk IT of Brunel, dit bedrijf gaat voor relaties op de lange termijn, tenminste waar wijst alles op.
Dan is het denk ik een prima startsalaris. €1600 en meer is redelijk, voor iemand met óf aantoonbare relevante werkervaring óf een relevante en afgeronde MBO of betere opleiding.

Zeker met het groeipad dat ze je bieden dat ook nog eens vast word gelegd (lees wel de kleine lettertjes, lees *altijd* de kleine lettertjes en pas op voor onwettige clausules als dat jij je studieschuld moet terugbetalen als op hun initiatief het contract niet word verlengd, genoeg die dat soort ongein proberen) is het denk ik een prima startpunt.

Om wat voor functie gaat het? "Trainee" zegt niet zo veel namelijk. :)
Maar terug naar mijn vraag: Is het vragen om ADV een redelijke stap of komt dat wat lullig over als je je contract komt tekenen?
Het is zeker redelijk, maar niet op het moment dat je het contract komt tekenen. Dan ben je te laat. Dat soort vragen stel je in een 2e gesprek of bij een arbeidsvoorwaarden gesprek. Op het moment dat je het contract komt tekenen is het klaar. Dan is dat je contract. Je zet een krabbel, je krijgt een handdruk, "welkom bij de club" en dan ga je blij naar huis. :)

Overigens: Let er op dat je dus het contract *tevoren* krijgt en ruim de tijd hebt om het in te zien, een ander er naar te laten kijken, vragen te stellen, etc. Het moment van tekenen moet niet het moment zijn dat je het contract voor het eerst ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustice
unezra schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:02:
Zeker met het groeipad dat ze je bieden dat ook nog eens vast word gelegd (lees wel de kleine lettertjes, lees *altijd* de kleine lettertjes en pas op voor onwettige clausules als dat jij je studieschuld moet terugbetalen als op hun initiatief het contract niet word verlengd, genoeg die dat soort ongein proberen) is het denk ik een prima startpunt.
Er komt geen clausule qua studieschuld in het contract voor de eerste reeks aan certificaten, als ik 1,5 jaar een hbo-opleiding ga volgen op hun kosten komt er wel een studieovereenkomst maar dat lijkt me - afhankelijk van de inhoud - niet heel onredelijk. Tegen die tijd zal ik kijken of we er uit komen.
Om wat voor functie gaat het? "Trainee" zegt niet zo veel namelijk. :)
Wil ik eigenlijk nog even voor me houden totdat ik het contract daadwerkelijk heb getekend. Ik zal daarna het volledige formuliertje hier invullen
Het is zeker redelijk, maar niet op het moment dat je het contract komt tekenen. Dan ben je te laat. Dat soort vragen stel je in een 2e gesprek of bij een arbeidsvoorwaarden gesprek. Op het moment dat je het contract komt tekenen is het klaar. Dan is dat je contract. Je zet een krabbel, je krijgt een handdruk, "welkom bij de club" en dan ga je blij naar huis. :) Overigens: Let er op dat je dus het contract *tevoren* krijgt en ruim de tijd hebt om het in te zien, een ander er naar te laten kijken, vragen te stellen, etc. Het moment van tekenen moet niet het moment zijn dat je het contract voor het eerst ziet.
Helder, ik ga morgen even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Yustice schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:28:

1400? Weet je dat zeker? Dat is onder het minumumloon (1556,40). Komt op mij over als een slavendrijjver. Daarnaast: Wat bedoel je met ADV? 36 of 32 uur per week werken? Houd er rekening mee dat als je bijvoorbeeld 36 uur gaat werken, er 10% van je salaris afgaat. Wat een werkgever daar vindt is verder niet relevant. Het is jouw goed recht om vrijetijd belangrijker te vinden dan werk (persoonlijk werk ik daarom sinds jaar en dag 36 uur).

Ik zou er nog eens over nadenken...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Yustice schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:14:
[...]
Er komt geen clausule qua studieschuld in het contract voor de eerste reeks aan certificaten, als ik 1,5 jaar een hbo-opleiding ga volgen op hun kosten komt er wel een studieovereenkomst maar dat lijkt me - afhankelijk van de inhoud - niet heel onredelijk. Tegen die tijd zal ik kijken of we er uit komen.
Zulke clausules staan ook niet altijd in je contract maar in een aparte studieovereenkomst. Je zult de eerste niet zijn die daar de mist mee in gaat en waarbij als puntje bij het paaltje komt, werkgever gaat proberen de kosten op jou te verhalen als je op hun initiatief het bedrijf verlaat... (Dus ook als zij het contract domweg niet verlengen.)

Dat is onwettig. Je mag *alleen* aansprakelijk worden gesteld als jij het bedrijf op eigen initiatief verlaat.

Sidenote: Heb je al een rechtsbijstandsverzekering met werk & inkomen? Zo nee: Als de bliksem afsluiten. Die ga je ooit nodig hebben...
[...]
Wil ik eigenlijk nog even voor me houden totdat ik het contract daadwerkelijk heb getekend. Ik zal daarna het volledige formuliertje hier invullen
Ik ben vooral benieuwd naar de functie. Snap dat je de rest wat voor je houd maar lijkt me interessant te weten of je aan de slag gaat als 1e lijns helpdesker, datacenter techneut of programmeur.
[...]
Helder, ik ga morgen even bellen.
Ben benieuwd. 38 uur werken is *heerlijk*. Wij hebben zo'n model. Fulltime is 38 uur, wil je meer werken krijg je extra salaris, wil je minder werken (36 uur mag ook) kost het je salaris. Vervolgens mag je ook nog kiezen hoe je die uren in deelt. Dus structureel iedere vrijdag 2 uur eerder weg, of ~13 ATV dagen per jaar er bij. (Ik hoop ooit naar 36 uur te kunnen, maar dan met behoud van mijn huidige salaris én met 26 ATV dagen. Dus juist niet regelmatig, maar zelf in te delen.)

Grootste nadeel van 38 uur ipv 40 uur vind ik de salarisval. 40 uur werken levert me ~€80,- per maand netto extra op. Dat kan prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Spacecowboy schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:18:
[...]

1400? Weet je dat zeker? Dat is onder het minumumloon (1556,40). Komt op mij over als een slavendrijjver.
Voor een 21jarige is dat 1330 ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Oogje schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:33:
[...]

Voor een 21jarige is dat 1330 ;)
Ik lees het net. Begin 20. Ga lekker een studie doen, begin over jaar of 4 na je HBO op een salaris rond de 2500. Dan heb je al een straatlengte voorsprong op waar je zou zijn als je bij deze harkentent zou beginnen...

En ja, het klinkt als een harkentent. Dat schrale gedoe met die 200 euro bij een certificaat. Geef iemand een fatsoenlijk salaris en bijvoorbeeld tweemaal een tijdelijk contract, waarbij je aangeeft dat dit een verband voor onbepaalde tijd wordt als aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan binnen x tijd. Zo geef je tenminste aan dat je vertrouwen in iemand hebt, en je geeft iemand een stukje motivatie.

[ Voor 35% gewijzigd door Spacecowboy op 31-10-2017 18:50 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Spacecowboy schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:35:
[...]
En ja, het klinkt als een harkentent. Dat schrale gedoe met die 200 euro bij een certificaat. Geef iemand een fatsoenlijk salaris en bijvoorbeeld tweemaal een tijdelijk contract, waarbij je aangeeft dat dit een verband voor onbepaalde tijd wordt als aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan binnen x tijd. Zo geef je tenminste aan dat je vertrouwen in iemand hebt, en je geeft iemand een stukje motivatie.
Waarom?
Ik snap zo'n bedrijf wel.

a) Je bouwt in het begin redelijk snel salaris op
b) Je kunt jezelf bewijzen (want zo'n bedrijf weet *ook* niet of jij het wel kunt)

Als 'ie nu begint met €1400 en hij pakt in 2 jaar tijd 4-6 certs, is het meteen al €1800 - €2200 en da's heel niet slecht voor een starter zonder relevante werkervaring vooraf en zonder relevante studie.

Contract voor onbepaalde tijd onder voorwaarden klinkt leuk maar doet niemand. Er word nu *juist* vaak met 3 contracten gewerkt en pas bij de 4e verlening is het vast. Wat er nu heel vaak gedaan word is 7+7+8 en daarna vast of d'r uit. Zie: http://loonvisie.nl/de-voordelen-van-de-788-regel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
Toch vind ik €1400 voor een 20-jarige wel relatief weinig. (Zeggende als 20 jarige MBO-er)
Ik vind alles onder het "volwassenen" minimumloon zelfs een beetje asociaal voor 40 uur per week, als ik zie wat ik tegen ben gekomen en aangeboden heb gekregen.
Wel moet ik erbij zeggen dat ik een relevante ICT studie heb gevolgd wat uiteraard helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TaZTeD schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:25:
Toch vind ik €1400 voor een 20-jarige wel relatief weinig. (Zeggende als 20 jarige MBO-er)
Ik vind alles onder het "volwassenen" minimumloon zelfs een beetje asociaal voor 40 uur per week, als ik zie wat ik tegen ben gekomen en aangeboden heb gekregen.
Wel moet ik erbij zeggen dat ik een relevante ICT studie heb gevolgd wat uiteraard helpt.
Het is weinig. Maar als je niks kan moet je blij zijn met wat je krijgt ;) Geen opleiding en geen werkervaring, dan moet je iets aanpakken om jezelf omhoog te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Spacecowboy schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:18:
[...]

1400? Weet je dat zeker? Dat is onder het minumumloon (1556,40). Komt op mij over als een slavendrijjver. Daarnaast: Wat bedoel je met ADV? 36 of 32 uur per week werken? Houd er rekening mee dat als je bijvoorbeeld 36 uur gaat werken, er 10% van je salaris afgaat. Wat een werkgever daar vindt is verder niet relevant. Het is jouw goed recht om vrijetijd belangrijker te vinden dan werk (persoonlijk werk ik daarom sinds jaar en dag 36 uur).

Ik zou er nog eens over nadenken...
Het is wèl relevant wat een werkgever daar van vind. :)

Een werkgever kan je namelijk de mogelijkheid minder dan 40 uur te werken ontnemen en als jij per-sé toch minder dan 40 uur wil werken, neemt zo'n werkgever je gewoon niet aan.

Daarbij, niet iedereen kan zich 36 uur veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

unezra schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:09:
[...]

Waarom?
Ik snap zo'n bedrijf wel.

a) Je bouwt in het begin redelijk snel salaris op
b) Je kunt jezelf bewijzen (want zo'n bedrijf weet *ook* niet of jij het wel kunt)

Als 'ie nu begint met €1400 en hij pakt in 2 jaar tijd 4-6 certs, is het meteen al €1800 - €2200 en da's heel niet slecht voor een starter zonder relevante werkervaring vooraf en zonder relevante studie.

Contract voor onbepaalde tijd onder voorwaarden klinkt leuk maar doet niemand. Er word nu *juist* vaak met 3 contracten gewerkt en pas bij de 4e verlening is het vast. Wat er nu heel vaak gedaan word is 7+7+8 en daarna vast of d'r uit. Zie: http://loonvisie.nl/de-voordelen-van-de-788-regel/
Pffff. Zo wordt er gedaan alsof een werknemer een liability is, in plaats van iemand waar je in investeert en waarmee je samen meerwaarde creëert. Alleen de zin al "Zo voorkomt u dat u tegen een vast contract aan loopt.". Dat soort werkgevers moet je mijden als de pest imho. En dat niemand het doet is ook onzin. Ik heb nu al bij twee werkgevers achter elkaar zonder problemen een contract voor onbepaalde tijd gekregen; nooit 1 seconde moeilijk over gedaan. Leuk als je eens een huis wil kopen en een toekomst wil gaan plannen, die 778 regel.
unezra schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:43:
[...]

Een werkgever kan je namelijk de mogelijkheid minder dan 40 uur te werken ontnemen en als jij per-sé toch minder dan 40 uur wil werken, neemt zo'n werkgever je gewoon niet aan.

Een beetje werkgever houdt er rekening mee dat sommige mensen misschien een andere werk-leven balans willen, in plaats van het standaard 40 uur buffelen. Of iemand dat al dan niet financieel kan dragen is natuurlijk een andere vraag.

[ Voor 30% gewijzigd door Spacecowboy op 31-10-2017 21:05 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
Spacecowboy schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:47:
[...]
Een beetje werkgever houdt er rekening mee dat sommige mensen misschien een andere werk-leven balans willen, in plaats van het standaard 40 uur buffelen. Of iemand dat al dan niet financieel kan dragen is natuurlijk een andere vraag.
Wat een onzin, ik denk dat meer dan de helft van Nederland 4x9 zou werken als het mogelijk is.
Maar een werkgever hoeft niet alles aan te passen omdat de werknemer graag 3 dagen weekend wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

TaZTeD schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:09:
[...]

Wat een onzin, ik denk dat meer dan de helft van Nederland 4x9 zou werken als het mogelijk is.
Maar een werkgever hoeft niet alles aan te passen omdat de werknemer graag 3 dagen weekend wilt.
Wat een kul. In onze huidige organisatie wordt gewerkt met gemengde arbeidsduur (32,36 en 40 uur). Zeker in functies in IT is dat behoorlijk makkelijk te regelen, zeker als zowel medewerker als werkgever zich een beetje flexibel opstellen. Daarnaast, niet iedereen wil 49, sommige mensen willen juist de woensdag of de vrijdagmiddag vrij, of een andere variant.

Maar goed, redelijke off-topic discussie.

[ Voor 13% gewijzigd door Spacecowboy op 31-10-2017 21:15 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 00:40
DeveloperNL schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:57:
[...]

Voor werkgevers wel, frontend developers kunnen overal aan de slag. Mee eens over dun :) ik bedoelde dat er veel vraag is en weinig aanbod.
Ik neem aan dat de vraag groot is in de randstad? Gezien front-end, op welke vlakken zit je?
De standaard html, css & js, maar meer de reactJS of andere libs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:24
TaZTeD schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:09:
[...]

Ik ben van mening dat 4 X 9 helemaal niet efficient is. Ik heb het zelf jaren gedaan maar ik ben van mening dat je productiever bent als je 7 of 8 uur per dag werkt. Dat extra uur per dag doe je niet zo heel veel extra, tenzij je een baan achter een lopende band of telefoon hebt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hydra
jongetje schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:43:
Ik ben van mening dat 4 X 9 helemaal niet efficient is. Ik heb het zelf jaren gedaan maar ik ben van mening dat je productiever bent als je 7 of 8 uur per dag werkt. Dat extra uur per dag doe je niet zo heel veel extra, tenzij je een baan achter een lopende band of telefoon hebt.
Ik werk 4x9 en ben het daar compleet niet mee eens. Die extra vrije dag maakt mij efficienter. Dat jij dat uur niet veel extra doet ligt aan jezelf; voor mezelf is dat extra uur in de ochtend juist een uur extra productiviteit.
unezra schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:43:

Gaan we weer.

Bedrijven die een beetje op niveau werken moeten vechten om talent. Daar zie je dat naast loon ook flexibiliteit en work-life balance arbeidsvoorwaarden zijn waar je mensen mee kunt trekken. Zo had ik een aantal jaren terug bij Wehkamp een gesprek waarbij ze heel veel tijd en energie (soort miniconferentie waar ze mensen voor uitgenodigd hadden) ingestoken hebben. Maar op de vraag "ik werk nu 4x9, kan dat bij jullie?" kwam gewoon een hard nee.

Tja. Die vacature staat ngo steeds open. Ondertussen hebben ze dat capaciteitsgat opgevuld met externen.

Kap nu eens met redeneren vanuit jouw enorm kleine beperkte wereldje alsof dat de enige waarheid is. Nogmaals; je beheert een paar servertjes bij een kleine toko. Da's geen rol waar veel vraag naar is. Bij rollen waar wel de vraag / aanbod verhouding heel scheef is (in de positieve zin) kun je veel makkelijker dit soort dingen bedingen en hebben de meeste bedrijven het maar te slikken. In de banken wereld is 4x9 werken echt de normaalste zaak van de wereld bijvoorbeeld.

[ Voor 53% gewijzigd door Hydra op 01-11-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:24
Hydra schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:54:
[...]

Ik werk 4x9 en ben het daar compleet niet mee eens. Die extra vrije dag maakt mij efficienter. Dat jij dat uur niet veel extra doet ligt aan jezelf; voor mezelf is dat extra uur in de ochtend juist een uur extra productiviteit.
Dat kan, is natuurlijk voor iedereen verschillend. Die extra vrije dag was zeker heerlijk :) .

Vanuit ARBO wetgeving is het zeker niet aan te raden om mensen 9 uur te laten werken per dag. Volgens de aanbevelingen zou je zelfs maar 4 uur per dag (en wettelijk 6uur per dag!) achter een beeldscherm moeten zitten om de kans op klachten klein te houden bron: https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/computerwerk als je dan mensen meer dan 2 keer zo lang achter een beeldscherm laat werken is dat niet gezond. Tenzij je een functie hebt waarbij je veel pauzes kan nemen (maar je werkdag nog langer wordt) of veel in vergaderingen zit netjes tussendoor op je werkdag.

Maar nu stop ik met mijn offtopic posts.

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 01-11-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustice
TaZTeD schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:25:
Ik vind het - absoluut gezien - ook weinig. Ik zat alleen in de volgende situatie: een voltijd hbo volgen is voor mij financieel gewoon niet mogelijk. Ik moest dus kiezen tussen op een willekeurige plek - terwijl ik geen diploma heb - gaan werken tegen waarschijnlijk iets meer dan het minimumloon en daarnaast op eigen kosten een hbo-opleiding volgen of een dergelijk 'traineeship' volgen.

Het opleidingsprogramma ziet er goed uit, ik kan gelijk voltijd aan de slag en ik verdien tenminste voldoende om niet dood te gaan van de honger dus voor mij is het acceptabel. Vanaf april kom ik uit op 1600 euro (omdat ik dan jarig ben) en niet veel later behoor ik dan op 1800 uit te komen. Het is financieel niet ideaal maar in the long run ziet het er goed uit.

Achteraf gezien ben ik wellicht wat te snel akkoord gegaan met de arbeidsvoorwaarden maar voltijds betaald werk kan ik nu wel goed gebruiken en ik heb in het geheel een heel erg goed gevoel bij dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
jongetje schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:01:
Vanuit ARBO wetgeving is het zeker niet aan te raden om mensen 9 uur te laten werken per dag. Volgens de aanbevelingen zou je zelfs maar 4 uur per dag (en wettelijk 6uur per dag!) achter een beeldscherm moeten zitten om de kans op klachten klein te houden bron: https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/computerwerk als je dan mensen meer dan 2 keer zo lang achter een beeldscherm laat werken is dat niet gezond. Tenzij je een functie hebt waarbij je veel pauzes kan nemen (maar je werkdag nog langer wordt) of veel in vergaderingen zit netjes tussendoor op je werkdag.
Dat de hele dag op je kont zitten niet gezond is, is zeker. Maar je gelooft toch zelf niet dat 5x8 uur gezonder is dan 4x9 uur? Daarnaast is het probleem van vastroesten aan je stoel er een die je oplost door te gaan bewegen. Niet door meer uren te gaan werken.

Daarbij gaat wat je quote letterlijk om echt 6 uur achtereen op een stoel zitten. Als dev ga ik toch echt erg regelmatig koffie halen. Dat staat letterlijk in de tekst die je quote. Beetje raar ook om het eerst te hebben over productiviteit en dan maar met de Arbo teksten te gaan gooien.

[ Voor 12% gewijzigd door Hydra op 01-11-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

jongetje schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:43:
[...]

Wie zegt dat je 4x9 moet werken? Bij ons is het op verschillende manieren in te vullen. 5 om 4, 4 dagen + een halve dag, of bijvoorbeeld 5*7,5 uur. Voor ieder natuurlijk wat het prettigst uitkomt.

En nogmaals, zoals Hydra hierboven aangeeft, ga je als werkgever niet mee in de vraag van de werknemer om een andere werk/leven balans, dan blijf je in mijn optiek steken in de jaren 80. Veel succes met het opvullen van je vacatures, maar ik loop er voorbij.

En nu weer on-topic :P
Yustice schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:26:
[...]

Ik vind het - absoluut gezien - ook weinig. Ik zat alleen in de volgende situatie: een voltijd hbo volgen is voor mij financieel gewoon niet mogelijk. Ik moest dus kiezen tussen op een willekeurige plek - terwijl ik geen diploma heb - gaan werken tegen waarschijnlijk iets meer dan het minimumloon en daarnaast op eigen kosten een hbo-opleiding volgen of een dergelijk 'traineeship' volgen.

Het opleidingsprogramma ziet er goed uit, ik kan gelijk voltijd aan de slag en ik verdien tenminste voldoende om niet dood te gaan van de honger dus voor mij is het acceptabel. Vanaf april kom ik uit op 1600 euro (omdat ik dan jarig ben) en niet veel later behoor ik dan op 1800 uit te komen. Het is financieel niet ideaal maar in the long run ziet het er goed uit.

Achteraf gezien ben ik wellicht wat te snel akkoord gegaan met de arbeidsvoorwaarden maar voltijds betaald werk kan ik nu wel goed gebruiken en ik heb in het geheel een heel erg goed gevoel bij dit bedrijf.
Wat ik heb gedaan bij mijn tweede studie is gewoon maximaal lenen (toentertijd 800 euro in de maand), bijbaantje er bij (ook een beetje rond hetzelfde bedrag), en daarnaast nog huur en zorgtoeslag. Dat is een redelijk inkomen waar je volgens mij als student toch wel van rond moet kunnen komen. Het is geen riant feestje, maar dood van de honger ga je niet.

Ik zou het toch echt nog eens een keertje over nadenken.

Mocht het echt niet mogelijk zijn, kijk dan goed naar de contracten die je tekent, opdat je niet onverwachts met een schuld of andere narigheid zit opgezadeld. :)

En zorg natuurlijk dat je je goed voelt bij je keuze. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Spacecowboy op 01-11-2017 10:33 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_king
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05-2022
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: WO Aerospace Engineering, aangevuld met IT certificeringen
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: ZH

2. Wat doe je:
• Functie: Change coordinator
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): ZH
• Reistijd: 10 minuten (~60 als ik naar een klant moet)
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2900
• Vakantiegeld: 8 %
• Vakantiedagen: 26
• Vaste eindejaarsuitkering: geen
• Mobiliteit: 0.19/KM
• Overig: boeken en opleidingen worden soms vergoed, waarbij de motivatie daarvoor op willekeur door HR bepaald wordt.

Over het algemeen ben ik vrij ontevreden over mijn arbeidsvoorwaarden, wat jullie? Zie mensen met minder werkervaring die veel meer verdienen. Probeer al een tijdje meer erbij te krijgen maar men houdt stug vol dat ik voor mijn rol aan de max zit.

"Contact your admin for details" - But I'm the admin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Evil_king schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:46:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: WO Aerospace Engineering, aangevuld met IT certificeringen
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: ZH

2. Wat doe je:
• Functie: Change coordinator
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): ZH
• Reistijd: 10 minuten (~60 als ik naar een klant moet)
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2900
• Vakantiegeld: 8 %
• Vakantiedagen: 26
• Vaste eindejaarsuitkering: geen
• Mobiliteit: 0.19/KM
• Overig: boeken en opleidingen worden soms vergoed, waarbij de motivatie daarvoor op willekeur door HR bepaald wordt.

Over het algemeen ben ik vrij ontevreden over mijn arbeidsvoorwaarden, wat jullie? Zie mensen met minder werkervaring die veel meer verdienen. Probeer al een tijdje meer erbij te krijgen maar men houdt stug vol dat ik voor mijn rol aan de max zit.
Zeker voor iemand met WO werk- en denkniveau is het wat aan de lage kant. Ik zou denken dat richting de €3500 meer in de richting zit. Zijn er binnen het bedrijf geen andere rollen die interessant zijn? Is er een toekomstpad uitgestippeld voor je binnen het bedrijf?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_king
Spacecowboy schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:58:
[...]

Zijn er binnen het bedrijf geen andere rollen die interessant zijn? Is er een toekomstpad uitgestippeld voor je binnen het bedrijf?
Het bedrijf waar ik werk heeft geen salarishuis, geen functieprofielen, en doorgroeipaden zijn alleen voor de systeembeheerders enigzins uitgestippeld.
Opties die ik bekijk zijn meer in de advies-kant, maar de mensen daar zijn mijns inziens een beetje vaag....er wordt steeds volgehouden dat ik "bij de klant" moet hebben gezeten, hoewel ik de afgelopen 5 jaar al heel veel met diezelfde klanten heb gewerkt (alleen misschien niet dagelijks naast ze gezeten). En die klussen "bij de klant" moet je weer via accountmanagers regelen en is altijd een gok.

Goed om te horen dat ik niet gek ben, 3500E is idd mijn ideale uitgangspunt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 21:43

Barrycade

Through the...

Change coordinator: Zei me niets, maar een kleine zoektocht op wat vacature sites geeft me de indruk dat het een HBO functie is.

Dan is ook meteen verklaard waarom je op 2900 zit.

Aangenomen dat die 7 jaar werkervaring bij hetzelfde bedrijf is vind ik dat je relatief laat wakker bent geworden. Zeker voor een WO-er.

Je bent gewoon lekker bezig blijkbaar maar niet boven je functieprofiel aan het uitsteken. Dus betaald men je ook gewoon als een functionerende HBO-er.

Dus tel je knopen en denk eens na of je niet een move moet maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zou hem zelfs nog hoger inschatten dan 3500. Lucht en ruimtevaarttechniek aan de TU Delft staat heel hoog aangeschreven, zelfs als basis. Ter indicatie: toen ik 10 jaar terug met 5 jaar werkervaring en HBO overstapte naar de detachering kwam ik op 3300 bruto terecht, plus auto etc. Dat plus inflatie plus WO ipv HBO...mag echt wel richting de 4k.

Imho houdt je werkgever je nu gewoon aan het lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Evil_king schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:03:
[...]

Het bedrijf waar ik werk heeft geen salarishuis, geen functieprofielen, en doorgroeipaden zijn alleen voor de systeembeheerders enigzins uitgestippeld.
Opties die ik bekijk zijn meer in de advies-kant, maar de mensen daar zijn mijns inziens een beetje vaag....er wordt steeds volgehouden dat ik "bij de klant" moet hebben gezeten, hoewel ik de afgelopen 5 jaar al heel veel met diezelfde klanten heb gewerkt (alleen misschien niet dagelijks naast ze gezeten). En die klussen "bij de klant" moet je weer via accountmanagers regelen en is altijd een gok.

Goed om te horen dat ik niet gek ben, 3500E is idd mijn ideale uitgangspunt nu.
Klinkt alsof het tijd is eens om je heen te kijken. Ga voor jezelf eens bedenken welke functies je mogelijkerwijs leuk vindt, en bij wat voor soort organisatie je zou willen werken, en kijk dan eens of er aansluitende vacatures zijn. Met zo'n opleiding en deze werkervaring moet het in de huidige markt niet heel moeilijk zijn om ergens aan de bak te komen.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
@Evil_king kun je uitleggen wat die rol precies inhoudt? Want het klinkt, integenstelling tot wat je bij je opleiding zou verwachten, niet echt als een technische rol, noch een management rol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kap nu eens met redeneren vanuit jouw enorm kleine beperkte wereldje alsof dat de enige waarheid is. Nogmaals; je beheert een paar servertjes bij een kleine toko. Da's geen rol waar veel vraag naar is. Bij rollen waar wel de vraag / aanbod verhouding heel scheef is (in de positieve zin) kun je veel makkelijker dit soort dingen bedingen en hebben de meeste bedrijven het maar te slikken. In de banken wereld is 4x9 werken echt de normaalste zaak van de wereld bijvoorbeeld.
Lol, was deze persoonlijke aanval nodig? :D Ik hoop trouwens dat woensdag je vrije dag is, anders heb je ook vrij weinig recht van spreken imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_king
@Hydra In mijn rol ben ik verantwoordelijk om changes aan de IT omgevingen te coordineren. Denk aan prioritering, controle van plannen, voorzitten CAB overleg en coordineren van beheerders. Ik ben ook procesverantwoordelijke hiervoor voor mijn klanten en moet (formeel gezien) zorgen dat alle checks aanwezig zijn voor eventuele audits (intern en extern). Dat laatste heeft direct invloed op certificering van ons als dienstverlener en eventuele toekomstige klanten.

Dat gezegd hebbende: de inhoud in de praktijk is meer administratie-miep spelen, maar dat is omdat er veel verschuivingen en groei-issues zijn waardoor het juiste mandaat niet altijd goed ligt.

Ik ben daarom ook zekers aan het kijken naar andere functies buiten de deur, bijvoorbeeld als Business Analist of Proces consultant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
wimjongil schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:24:
Ik hoop trouwens dat woensdag je vrije dag is, anders heb je ook vrij weinig recht van spreken imho.
Want?
Evil_king schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:33:
@Hydra In mijn rol ben ik verantwoordelijk om changes aan de IT omgevingen te coordineren. Denk aan prioritering, controle van plannen, voorzitten CAB overleg en coordineren van beheerders. Ik ben ook procesverantwoordelijke hiervoor voor mijn klanten en moet (formeel gezien) zorgen dat alle checks aanwezig zijn voor eventuele audits (intern en extern). Dat laatste heeft direct invloed op certificering van ons als dienstverlener en eventuele toekomstige klanten.

Dat gezegd hebbende: de inhoud in de praktijk is meer administratie-miep spelen, maar dat is omdat er veel verschuivingen en groei-issues zijn waardoor het juiste mandaat niet altijd goed ligt.

Ik ben daarom ook zekers aan het kijken naar andere functies buiten de deur, bijvoorbeeld als Business Analist of Proces consultant.
Bedankt voor de uitleg! Met degelijke verantwoordelijkheden lijkt mij jouw salaris behoorlijk aan de lage kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Want? Je zit nu al 2 uur op dit topic te reageren en dat rijmt niet echt met onderstaande misschien? :+
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

wimjongil schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:24:
[...]

Lol, was deze persoonlijke aanval nodig? :D Ik hoop trouwens dat woensdag je vrije dag is, anders heb je ook vrij weinig recht van spreken imho.
Nodig is een groot woord maar als je een tijdje mee gaat in dit topic komen er altijd een paar mensen naar voren die bepaalde redelijk apart wereld beeld hebben en enkel lijken te redeneren vanuit hun eigen situatie.

Dat wekt soms wat frustratie op. Ook ik heb mij wel eens laten verlijden tot een wat hardere reactie dan wellicht noodzakelijk was om mijn punt duidelijk te maken. Ik gok dat @Hydra dat punt ook even bereikt heeft.

Zo heb ik een pagina terug nog een relaas gepost dat wellicht ook wat aan de sterkbewoorde kant is. Maar soms is dat beter als 30 Posts over exact het zelfde onderwerp als we al honderd keer besproken hebben.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hydra schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:51:

Bedankt voor de uitleg! Met degelijke verantwoordelijkheden lijkt mij jouw salaris behoorlijk aan de lage kant.
De vraag is of het niet enkel papieren verantwoordelijkheden zijn. Wellicht is hij het eerste aanspreekpunt maar mijn ervaring met change coördinatoren is dat ze geen inhoudelijk werk verrichten of inhoudelijke kennis hebben maar puur administratief bezig zijn.

De enige manier om vooruit te komen is een andere rol pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Shunt schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:00:
[...]

Nodig is een groot woord maar als je een tijdje mee gaat in dit topic komen er altijd een paar mensen naar voren die bepaalde redelijk apart wereld beeld hebben en enkel lijken te redeneren vanuit hun eigen situatie.
Zonder al te veel olie op het vuur te willen gooien: Jullie doen precies hetzelfde. :-)
Gevalletje pot, ketel en zwart dus.
Dat wekt soms wat frustratie op. Ook ik heb mij wel eens laten verlijden tot een wat hardere reactie dan wellicht noodzakelijk was om mijn punt duidelijk te maken. Ik gok dat @Hydra dat punt ook even bereikt heeft.
De frustratie is wederzijds. Da's nog geen reden voor een persoonlijke aanval. We kunnen het oneens zijn, we kunnen elkaars argumenten zat zijn, we kunnen denken dat we IRL in de kroeg geen gezellige avond zouden hebben, allemaal prima. Maar een aanval op de man in plaats van op de bal vind ik in geen geval noodzakelijk en verzwakt de argumentatie in plaats van dat 'ie 'm versterkt.

Kortom, prima als er inhoudelijk gediscussieerd word maar van mij mogen de persoonlijke aanvallen achterwege blijven. (En of we in de kroeg een vervelende avond zouden hebben, geen idee, mijn ervaring is dat dat mee en tegen kan vallen. Mensen met wie je het online niet kunt vinden blijken IRL prima te pruimen en vice versa.)
Zo heb ik een pagina terug nog een relaas gepost dat wellicht ook wat aan de sterkbewoorde kant is. Maar soms is dat beter als 30 Posts over exact het zelfde onderwerp als we al honderd keer besproken hebben.
We zijn het stelselmatig hierover oneens. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen maar ik vind het onredelijk te denken dat jullie gelijk hebben en ik ongelijk. Misschien hebben we allemaal wel een beetje gelijk en ongelijk. Meestal hou ik me in en reageer ik er maar niet meer op, soms zeg ik er wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Shunt schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:00:
Precies. Er wordt door hem regelmatig volkomen onzin verkondigd (herinner me ooit een keer dat Java niet meer gebruikt wordt o.i.d.) volkomen vanuit zijn eigen enorm beperkte (want ouderwets systeembeheer bij een klein clubje) ervaring. Hij probeert dat te extrapoleren naar de wereld van grote IT bedrijven/projecten en is ook nog eens ongevoelig voor redelijke argumenten waarom wat hij zegt niet klopt. Tja, dan ben ik er op een gegeven moment wel klaar mee met uitleggen en dan ga ik gewoon anderen erop wijzen dat je 'em beter kunt negeren. Ken genoeg van dergelijke types (vaak ook devs of beheerders die volledig de weg kwijt zijn kwa nieuwe ontwikkelingen) en dan kun je op een gegeven moment beter ja knikken, glimlachen en doorgaan,
unezra schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:10:
We zijn het stelselmatig hierover oneens. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen
Nou nee. Da's nu precies het probleem. Zie hierboven. Je beweert regelmatig zaken die volledig tegen de realiteit ingaan gewoon omdat jij en het bedrijf waar je werkt opereren zoals we dat circa 15 jaar geleden deden. Dat jij dat prima vindt; top. Leef je uit. Maar jij gaat vanuit die optiek advies geven aan mensen en dat is gewoon ronduit schadelijk.
wimjongil schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:31:
Want? Je zit nu al 2 uur op dit topic te reageren en dat rijmt niet echt met onderstaande misschien? :+
Yup. Ik vreet de hele dag niks uit en de klant betaalt daar 100 euro per uur voor. Je hebt me door! :>

[ Voor 82% gewijzigd door Hydra op 01-11-2017 13:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

unezra schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:10:
[...]

Zonder al te veel olie op het vuur te willen gooien: Jullie doen precies hetzelfde. :-)
Gevalletje pot, ketel en zwart dus.
Dat is nu het mooie wij gaan uit van meer mogelijkheden. Jij staat 99% van de tijd in de hoek van de werkgever. En (even heel gechargeerd) vind jij dat we met zijn alle gewoon dankbaar moeten zijn dat onze werkgevers ons vereren met het werk dat zij ons gunnen.
De frustratie is wederzijds. Da's nog geen reden voor een persoonlijke aanval. We kunnen het oneens zijn, we kunnen elkaars argumenten zat zijn, we kunnen denken dat we IRL in de kroeg geen gezellige avond zouden hebben, allemaal prima. Maar een aanval op de man in plaats van op de bal vind ik in geen geval noodzakelijk en verzwakt de argumentatie in plaats van dat 'ie 'm versterkt.

Kortom, prima als er inhoudelijk gediscussieerd word maar van mij mogen de persoonlijke aanvallen achterwege blijven. (En of we in de kroeg een vervelende avond zouden hebben, geen idee, mijn ervaring is dat dat mee en tegen kan vallen. Mensen met wie je het online niet kunt vinden blijken IRL prima te pruimen en vice versa.)
Ik probeer persoonlijke aanvallen niet goed te praten. Ik probeer alleen inzicht te geven in waarom zoiets wellicht tot stand kan komen.
We zijn het stelselmatig hierover oneens. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen maar ik vind het onredelijk te denken dat jullie gelijk hebben en ik ongelijk. Misschien hebben we allemaal wel een beetje gelijk en ongelijk. Meestal hou ik me in en reageer ik er maar niet meer op, soms zeg ik er wat van.
Agree to disagree, jij lijkt alles te redeneren vanuit een plek waar de werkgever alles is. En dat gevoel deelt volgend mij een groot deel van de wereld / dit forum niet.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
xoniq schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:37:
[...]

Hoog/marktconform

Ik zit met mijn 29 (bijna 30) op 2400 bruto. Met 9 jaar werkervaring in software ontwikkeling en 1 jaar in de IT.
Maar wel weer in Friesland, ik juist weer vrij laag wat dat betreft gezien mijn werkervaring (allen bij dezelfde werkgever overigens, dus daar groei je totaal niet).

Kwam onlangs echter wel een positie tegen waar ik naar de 2900 toe kan, maar moet nog ff zien hoe en wat.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: MBO ICT
• Werkervaring: 9 jaar bij dezelfde werkgever
• (Woon) Locatie: Friesland

2. Wat doe je:
• Functie: Applicatie ontwikkelaar (web en iOS applicaties)
• Werkgever/branche: Webdesign
• (Werk) Locatie(s): Friesland
• Reistijd: 15 minuten
• Werkdruk: Zeer hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.400
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: N.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: Zo even niet bekend
• Mobiliteit per jaar: N.v.t.
• Overige: Ik gebruik mijn eigen MacBook Pro (werkt toch het prettigste), geen vergoeding. Verder ook geen andere vergoedingen zoals telefoon, auto of wat dan ook.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 28.800
• Winstdeling/bonus: N.v.t.

Niet een bijzonder salaris bij mijn werkervaring en loyaliteit naar het huidige bedrijf waar ik 9 jaar werk.
Tevens met het oog op het feit dat ik een gezin heb en een koophuis.
Verder kunnen we een karig budget gebruiken voor cursussen, maar enkel als je dan zoveel jaar blijft werken, anders moet je het zelf vergoeden. *De vinger*
UPDATE (nieuwe job):

2. Wat doe je:
• Functie: Applicatie ontwikkelaar (web, Android en iOS applicaties)
• Reistijd: 25 minuten
• Werkdruk: Laah

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.900
• Overige: Mac Mini op het werk, verder geen bijzonderheden.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 34.800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Shunt schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:23:
[...]
Dat is nu het mooie wij gaan uit van meer mogelijkheden. Jij staat 99% van de tijd in de hoek van de werkgever. En (even heel gechargeerd) vind jij dat we met zijn alle gewoon dankbaar moeten zijn dat onze werkgevers ons vereren met het werk dat zij ons gunnen.
Hmmm.
Dat is niet de indruk die ik wil geven.

Wellicht is dat meer beeldvorming dan intentie. Ik weet ook niet goed hoe ik dat moet pareren, als dat de indruk is die ik achter laat is eigenlijk het enige dat ik kan zeggen dat ik mezelf er niet in kan vinden hoe jij het op vat. Dat kan prima miscommunicatie van mijn kant zijn.

Hetzelfde voor de indruk dat ik enkel redeneer vanuit mijn huidige MKB/MKB+ baan. Dat is absoluut niet waar. Ik heb bij heel grote bedrijven gewerkt. Mijn denkraam is goddank groter dan mijn huidige werkgever en omgeving, juist dat is waarom ik denk dat ik waardevol ben voor mijn werkgever. Het enige is dat ik soms juist te groot denk voor de omgeving waarin ik werk.

Wel is het zo dat ik me meer thuis voel in het MKB. Juist omdat ik organisaties heb gezien van 30.000+ werknemers en alles tussen 5 man en 30.000+ man wel heb gezien de afgelopen jaren.
[...]
Ik probeer persoonlijke aanvallen niet goed te praten. Ik probeer alleen inzicht te geven in waarom zoiets wellicht tot stand kan komen.
Ik begrijp prima hoe zoiets tot stand kan komen. Wil niet zeggen dat ik het accepteer. :)
Inhoudelijke en pittige discussie op punten? Graag! Persoonlijke aanval, nee dank je. Niet nodig. Nutteloos. Mogen mensen laten.
[...]

Agree to disagree, jij lijkt alles te redeneren vanuit een plek waar de werkgever alles is. En dat gevoel deelt volgend mij een groot deel van de wereld / dit forum niet.
Ja en dat is dus absoluut niet zo. :)
Maar goed, zie 1e alinea.

Verder denk ik dat we deze discussie beter elders (if) kunnen voortzetten. We raken nogal offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_king
Tsurany schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:10:
[...]

mijn ervaring met change coördinatoren is dat ze geen inhoudelijk werk verrichten of inhoudelijke kennis hebben maar puur administratief bezig zijn.
Nja dat is deels waar, maar heeft niet te maken met hoe de functie bij ons bedacht is. Ik verricht op dit moment idd tamelijk weinig inhoudelijk werk omdat dat gewoon niet in het proces zit....ik ben vooral de troep van anderen (*kuch* systeembeheerders *kuch*) aan het opruimen.
Daarnaast heb ik best wel enige inhoudelijke kennis. Tijdje 3e lijn servicedesk gedaan dus wel basis beheer dingen meegekregen (ook MCSA).
Idem dito kan ik zeggen dat juist de proces- en klantkennis aan de kant van onze beheerders vaak ruk vind... ("oh was dat een belangrijke server? Maar het was toch buiten kantoortijd, ik kon toch niet weten dat die batchjob belangrijk was?"). En vervolgens mag ik het verantwoorden.

En toch: als wij beheerders niet zouden dwingen om iets aan logging en proces-volging te doen, gaat er een keer komen dat we de ISO audit niet halen. En dan heb je toch minder potentiële klanten. Maarja, wie denkt zover door.....?

Maargoed dat gaat redelijk offtopic. Ben iig blij te horen dat mijn inschatting over mijn voorwaarden niet compleet verkeerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:26
Evil_king schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:03:
Het bedrijf waar ik werk heeft geen salarishuis, geen functieprofielen,
Wij hebben dat wel en iemand met een gelijknamige functie, over de invulling kan ik niet oordelen, heeft bij ons maximaal 4k op basis van 36 uur. Verdere details ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Evil_king dan is de reden voor het hebben van een change coordinator dus de waardeloze beheerders die er rondlopen... Lijkt mij geen fijne werkomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

xoniq schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:27:
[...]

UPDATE (nieuwe job):

2. Wat doe je:
• Functie: Applicatie ontwikkelaar (web, Android en iOS applicaties)
• Reistijd: 25 minuten
• Werkdruk: Laah

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.900
• Overige: Mac Mini op het werk, verder geen bijzonderheden.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 34.800
Volgens mij zit je qua salaris op zich niet heel slecht. Het is wel wat aan de kale kant qua secundaire voorwaarden. In je vorige post schrijf je dat je een hypotheek en een gezin hebt, zou dat juist niet een motivatie kunnen zijn om te kijken of je ergens anders er wat meer uit kunt halen?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
Spacecowboy schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:34:
[...]

Volgens mij zit je qua salaris op zich niet heel slecht. Het is wel wat aan de kale kant qua secundaire voorwaarden. In je vorige post schrijf je dat je een hypotheek en een gezin hebt, zou dat juist niet een motivatie kunnen zijn om te kijken of je ergens anders er wat meer uit kunt halen?
Moah heir in het noorden is het niet zo breed qua salaris. Dan zou ik meer naar de randstad of het zuiden van het land moeten. Heb al diverse sollicitaties gehad. Het bedrijf waar ik nu zit is qua club het prettigst met een hoger salaris.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 22:51
Evil_king schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:48:
[...]

Nja dat is deels waar, maar heeft niet te maken met hoe de functie bij ons bedacht is. Ik verricht op dit moment idd tamelijk weinig inhoudelijk werk omdat dat gewoon niet in het proces zit....ik ben vooral de troep van anderen (*kuch* systeembeheerders *kuch*) aan het opruimen.
Daarnaast heb ik best wel enige inhoudelijke kennis. Tijdje 3e lijn servicedesk gedaan dus wel basis beheer dingen meegekregen (ook MCSA).
Idem dito kan ik zeggen dat juist de proces- en klantkennis aan de kant van onze beheerders vaak ruk vind... ("oh was dat een belangrijke server? Maar het was toch buiten kantoortijd, ik kon toch niet weten dat die batchjob belangrijk was?"). En vervolgens mag ik het verantwoorden.

En toch: als wij beheerders niet zouden dwingen om iets aan logging en proces-volging te doen, gaat er een keer komen dat we de ISO audit niet halen. En dan heb je toch minder potentiële klanten. Maarja, wie denkt zover door.....?

Maargoed dat gaat redelijk offtopic. Ben iig blij te horen dat mijn inschatting over mijn voorwaarden niet compleet verkeerd was.
Klinkt alsof je een gemiddelde functie hebt in een gemiddeld bedrijf met gemiddelde mensen, en zodoende ook een gemiddeld salaris hebt. Oplossing: uit je stoel klimmen. Change coordinator is nou niet bepaald een groeirol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustice
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: Geen
• Werkervaring: Geen (op wat hobby projecten na)
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Junior tester / IT Trainee
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Reistijd: +/- 20 minuten (fiets of OV)
• Werkdruk: Weet ik nog niet

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1350
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Pensioeninleg per jaar: €320(jong + laag salaris)
• Mobiliteit per jaar: Standaard reiskostenvergoeding voor OV of 19 cent per kilometer
• Overige: €30 netto onkostenvergoeding per jaar voor gebruik telefoon en internet en andere kleine kosten, de werkgever betaalt de boeken, curussen en examens voor certificaten (TMap, ITIL, etc). Vanaf april gaat het salaris omhoog, als ik meer certificaten behaal gaat het salaris ook omhoog.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €18.176
• Winstdeling/bonus: geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
Yustice schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:31:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Mobiliteit per jaar: Standaard reiskostenvergoeding voor OV of 19 cent per kilometer
• Overige: €30 netto onkostenvergoeding per jaar voor gebruik telefoon en internet en andere kleine kosten, de werkgever betaalt de boeken, curussen en examens voor certificaten (TMap, ITIL, etc). Vanaf april gaat het salaris omhoog, als ik meer certificaten behaal gaat het salaris ook omhoog.

1350 bij 40 uur?? Elke keer als ik denk dat het niet minder kan dan komt er weer 1. Begin ondertussen te denken dat ik gewoon verwaand ben.. Je hebt zo te zien geen opleiding, ben je technisch? Ben je hobbyist? of begin je echt vanaf 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 12:35
ITguru schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:44:
[...]

1350 bij 40 uur?? Elke keer als ik denk dat het niet minder kan dan komt er weer 1. Begin ondertussen te denken dat ik gewoon verwaand ben.. Je hebt zo te zien geen opleiding, ben je technisch? Ben je hobbyist? of begin je echt vanaf 0?
Dit is toch minder dan t minimumloon ? In de supermarkt krijg je nog meer bij fulltime...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brambulance2
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-10 12:01
Minimumloon voor een 21-jarige ligt op ~€1330 in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
alki schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:57:
[...]

Dit is toch minder dan t minimumloon ? In de supermarkt krijg je nog meer bij fulltime...
Voor zijn leeftijd geldt het minimumjeugdloon; 85% van het minimumloon. Hij zit 2 tientjes boven het voor hem geldende minimumjeugdloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-10 09:51
Update met terugwerkende kracht naar begin 2017. Dividend is geannuleerd. Nu winstdeling gebaseerd op bruto winst, vertaald over 2017 150% / 200% maandsalaris. Bedrijfsverwachtingen voor 2018 en 2019 gelijke of zelfs hogere winst.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
alki schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:57:
[...]

Het is inderdaad net boven het minimumloon.. In mijn ogen schandalig.. Ik zou lekker bij de lokale mac gaan werken 32 uur voor hetzelfde bedrag en de overige 8 uur per week spenderen in certificaten halen. Dan kan je na half jaartje je MCSA of CCNA hebben als je een beetje je best doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 07:50
Mjah, ze profiteren ervan dat je geen diploma hebt en betalen je daarom weinig, aan de andere kant heb je er wel de kans om wat op te bouwen aan ervaring. En heb je ook geen diploma en kun je dus weinig eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Oggy schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:02:
[...]

Update met terugwerkende kracht naar begin 2017. Dividend is geannuleerd. Nu winstdeling gebaseerd op bruto winst, vertaald over 2017 150% / 200% maandsalaris. Bedrijfsverwachtingen voor 2018 en 2019 gelijke of zelfs hogere winst.

***members only***
Volgens mij best prima. Zeker met die auto erbij en de winstdeling. Ook vakantiedagen is prima in orde,
Yustice schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:31:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Zoals eerder aangegeven, ga lekker HBO (of MBO, wat je wil) doen, neem een bijbaan, en leen desnoods maximaal. Ga niet bij zo'n slavendrijver in dienst. Buiten dat het een totaal belachelijk salaris is, blijf je ook later in je carriere tegen het feit aanlopen dat je gewoon geen diploma hebt.

[ Voor 61% gewijzigd door Spacecowboy op 02-11-2017 16:45 ]

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:26
[...]

Mag ik vragen waarom je met een MSc (?) Aero Eng. op zak dit soort werk doet? Ingenieurs met 7 jaar enigzins relevante ervaring zouden in mijn ervaring makkelijk de 5k/maand kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]
Waarom ben je buiten jouw specialisatie in een uitvoerende functie gaan werken? Door de inrichting in de organisatie doe je uitvoerend werk ver beneden WO niveau.

Dat is in mijn ogen waar je het grootste deel van jouw toegevoegde waarde verliest.
Zeker als je nominaal door L&R heenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-10 16:23

BroWohsEdis

George Orwell was right.

[...]

Wat zijn volgens jou functies waar de vraag/aanbod verhouding scheef is?

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Pagina: 1 ... 65 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.