Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.090 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 13:04
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ITguru
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09-2024
Zoek je nog collega's? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zonder vacantiegeld, pensioen en dertiende maand vind ik het geen topper. Voor mbo dan weer wel.

Hoe zit het met ziektedagen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
Boudewijn schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:29:
Zonder vacantiegeld, pensioen en dertiende maand vind ik het geen topper. Voor mbo dan weer wel.

Vakantiedagen en ziektedagen worden volledig vergoed. Overigens is dit ook nog maar het start salaris, volgend jaar kijken we weer verder. Welke opleiding je hebt gedaan telt verder niet mee voor je salaris of positie binnen dit bedrijf. Werkervaring en communicatie skills zijn vele malen belangrijker. Hiervoor had ik een vele male hogere omzet als freelancer, maar vond ik het werk minder interessant doordat het aanbod in interessanten opdrachten gewoon heel mager is. Dan maar ~50% omlaag in inkomen, maar dan wel met plezier werken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

"Voor MBO".

Er staat alleen dat 'ie een MBO opleiding heeft, niet dat de functie op MBO niveau is. Opleidingsniveau zou irrelevant moeten zijn, benodigd werk- en denkniveau dat vereist is voor de functie en waarop iemand functioneert is relevant.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:40

Klinkt als een jaloerse reactie. Gaat die 8% vakantiegeld en paar 100 euro per maand pensioen echt het verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovogar
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-10 15:11
Precies dit. O-)
Enne... wat houdt Site Reliability Engineer precies in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITguru
unezra schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:03:
[...]

"Voor MBO".

Er staat alleen dat 'ie een MBO opleiding heeft, niet dat de functie op MBO niveau is. Opleidingsniveau zou irrelevant moeten zijn, benodigd werk- en denkniveau dat vereist is voor de functie en waarop iemand functioneert is relevant.
Precies

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Daar zijn we weer.
Als iemand een salaris post onder de 3k met een master valt niemand er over als mensen opmerken dat het wel erg laag is voor iemand met een master. Maar zodra mensen melden dat het een erg goed salaris is een uitzonderlijk salaris zelfs voor "slechts" een MBO papiertje dan is het forum weer te klein.

Jongens dat papiertje geeft nu eenmaal een basis lijn aan waar verwachtingen aan vast zitten. Een MBO papiertje zorgt meestal voor een dak rond de 3k een HBO papiertje voor een dak rond de 5k en een WO papiertje een dak rond de 8k. En ja er zijn altijd uitzonderingen en speciale gevallen die meer / minder verdienen.

En zo snap ik Boudewijn best wel dat hij zegt geen extreem uitzonderlijk salaris als je de secundaire voorwaarde mee neemt echter wel als je meeneemt dat er "slechts" een MBO opleiding tegenover staat. Maar ja nu gaan we de komende 2 pagina's weer verspillen aan maar MBO heeft geen dak en je moet beloond worden om je capaciteiten enz enz enz. Dan komt de ervaring is belangrijker, leeftijd zegt niets over ervaring.

Zo dan hoeven we dat nu ook weer niet te doen en kunnen we gelijk door,.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
Kovogar schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:16:
[...]

Precies dit. O-)

[...]

Enne... wat houdt Site Reliability Engineer precies in?
Het is een hippe titel voor iemand die gewoon DevOps Engineer / IT Engineer werk doet. Door het verschil in tijdzones kunnen we eigenlijk 24/7 werkzaamheden uitvoeren op onze IT infrastructuur (alles AWS) en is er altijd iemand standby in het geval van storing. Daarnaast ben je gewoon bezig met het zelf uitvoeren van projecten. Het kan zijn dat je bezig bent met deploy pipelines in jenkins te verbeteren, docker images bouwt, programmeert aan onze log analyse tooling of security gerelateerde zaken. Eigenlijk alle nieuwe tech wordt gebruikt en omdat we een distributed bedrijf zijn moet alles geautomatiseerd zijn zodat ontwikkelaars zelfstandig nieuwe features/bug fixes kunnen uitrollen (daar hebben we bots voor in slack, ChatOps :9 ) naar productie (dit gebeurt meerdere keren per dag).

Er is nog een rol beschikbaar voor een Web / Rails developer :) PM'en mag altijd als je meer info wilt weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 08:17
cooper87 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:07:
[...]

Klinkt als een jaloerse reactie. Gaat die 8% vakantiegeld en paar 100 euro per maand pensioen echt het verschil maken?
Inderdaad. Uitgaande van 8% vakantiegeld, 8,33% 13e maand en 20% pensioen blijft nog
Members only:
over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hij heeft zijn salaris al eens eerder gepost en verdient volgens mij meer. Hoezo trouwens jaloers? Hij zegt gewoon dat het niet heel veel is en je meer kan verdienen met zo'n functie.

En laten we de opleidingsdiscussie lekker buiten beschouwing houden a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:40
wheel schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:33:
[...]

Inderdaad. Uitgaande van 8% vakantiegeld, 8,33% 13e maand en 20% pensioen blijft nog
***members only***
over.
En dat is "geen topper"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Lijkt me wel, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:50
Emperor_ schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:48:
Vakantiedagen en ziektedagen worden volledig vergoed. Overigens is dit ook nog maar het start salaris, volgend jaar kijken we weer verder. Welke opleiding je hebt gedaan telt verder niet mee voor je salaris of positie binnen dit bedrijf. Werkervaring en communicatie skills zijn vele malen belangrijker. Hiervoor had ik een vele male hogere omzet als freelancer, maar vond ik het werk minder interessant doordat het aanbod in interessanten opdrachten gewoon heel mager is. Dan maar ~50% omlaag in inkomen, maar dan wel met plezier werken :)
Onbeperkt aantal betaalde vakantiedagen? Dat klinkt mooi :) Betaal je gewoon in NL belasting, val je onder de Nederlandse wet en werk je een beetje normale tijden of werk je als ze in de VS werken?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emperor_
offtopic:
[quote]wheel schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:37:
[...]

Lijkt me wel, ja.
[/quote]

Mooi al die positieve/negatieve reacties! Bedankt! :D

Wat ik een beetje mis in dit topic is hoe "blij" je eigenlijk bent met je werk. Tuurlijk is het gras altijd groener aan de overkant als het op salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden gaat, maar dat is totaal niet meer relevant als je niet meer met plezier naar je werk gaat. Het is ook erg sneu om te zien dat het voor veel mensen jaar salaris en opleiding als indicator wordt gezien van succes. Voor mij is het aller belangrijkste dat er een goede bedrijfscultuur is en ik mij onderdeel voel van nuttig werk binnen het bedrijf. Iets wat vele bedrijven in Nederland compleet verkeerd begrepen hebben. In de 12 jaar dat ik werk, is dit het eerste bedrijf waarover ik bovengemiddeld positief bent (en nee, het is niet perfect).

Nog een kort dingetje over secundaire arbeidsvoorwaarden: Ik regel zelf mijn pensioen, dat is iets wat veel mensen maar een beetje links laten liggen "ohja geen idee hoe dat zit". Het is niet leuk om uit te zoeken, maar het kan je wel een hoop rust geven op latere leeftijd als je het wel doet en het is fijn dat het niet voor je bepaald hoeft te worden. Een 13e maand en vakantiegeld zou leuk zijn geweest, maar zoiets kennen ze nu eenmaal niet in de VS, bonus regelingen dan weer wel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
offtopic:
[quote]ph4ge schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:44:
[...]

Onbeperkt aantal betaalde vakantiedagen? Dat klinkt mooi :) Betaal je gewoon in NL belasting, val je onder de Nederlandse wet en werk je een beetje normale tijden of werk je als ze in de VS werken?
[/quote]

Ik betaal in Nederland gewoon belasting en val tot zo ver mogelijk on Nederlandse wetgeving. Wat werktijden betreft: Ik zet nooit meer een wekker door de weeks als ik moet werken. Rond 8.00 word ik uit mijzelf wakker en na het ontbijt ga ik achter m'n laptop zitten totdat ik geen zin meer heb :D Er wordt niet gekeken naar aantal gewerkte uren, wel wordt er gekeken naar resultaat en dat is eigenlijk het enige nog wat telt. Ik probeer vaak wel wat overlap te hebben met de oost kust van de VS. Dan begin ik pas aan begin van de middag en werk ik door tot een uurtje of 20.00. Verder werken mijn collega's op dezelfde manier en geen absurde tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Emperor_ schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:51:
Een 13e maand en vakantiegeld zou leuk zijn geweest, maar zoiets kennen ze nu eenmaal niet in de VS, bonus regelingen dan weer wel :9~
Maar dat had je niet aangegeven ;) In het opzetje binnen de startpost van het topic staat de bonus wel benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
TheBrut3 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:18:
[...]

Maar dat had je niet aangegeven ;) In het opzetje binnen de startpost van het topic staat de bonus wel benoemd.
Klopt, er is wel over gesproken, maar deze regeling is nog niet officieel ingevoerd. Hoeveel en wat het gaat zijn weet ik dus (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Members only:

Heb er een project auto uit kunnen halen omdat ik anders 40k in mijn eigen auto zou moeten rijden wat absurd veel is. Ik denk dat ik wel omhoog kan kwa salaris momenteel bezig met 70-410. Voor de rest vind ik het best kaal ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:09
Pagman schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:05:
***members only***

Heb er een project auto uit kunnen halen omdat ik anders 40k in mijn eigen auto zou moeten rijden wat absurd veel is. Ik denk dat ik wel omhoog kan kwa salaris momenteel bezig met 70-410. Voor de rest vind ik het best kaal ;(
Dit aanbod heb je geaccepteerd inclusief de reistijd van minimaal 1.5 uur als enkele reis?? Je hebt het zelfs over 160min als enkele reis 8)7

Bijzonder aanbod. Er zijn toch tig banen als servicedesk medewerker, waarom zou je dan voor een relatief laag salaris, met een hoge werkdruk zoiets accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:57
Wackmack schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:20:
[...]
Bijzonder aanbod. Er zijn toch tig banen als servicedesk medewerker, waarom zou je dan voor een relatief laag salaris, met een hoge werkdruk zoiets accepteren?
Inderdaad, en dat voor een hongerloontje. Waar ben je mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[...]

Neuh. Niet echt. 8% vacantiegeld 8% 13w maand is 16%. Dat is 1/6 salaris... Dus bruto alsnog 1k/maand. Dat maakt verschil ja.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:35:
[...]

Hij heeft zijn salaris al eens eerder gepost en verdient volgens mij meer. Hoezo trouwens jaloers? Hij zegt gewoon dat het niet heel veel is en je meer kan verdienen met zo'n functie.

inderdaad.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:35:
[...]

Mee eens, maar zo lang rijden hoge werkdruk. Onafhankelijk van het salaris weet ik niet of je zoiets lang volhoud.(ik in ieder geval niet)

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Nu online
Weer even update:
1. Wie ben je:
• Leeftijd:32
• Opleiding: Bedrijfskundige informatica
• Werkervaring:5 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Service Manager
• Werkgever/branche:Hoger onderwijs
• (Werk) Locatie(s):Amsterdam
• Uren/week: 40
• Vakantie:40+8 extra verplichte vrije dagen toegewezen door directie
• Reistijd:40 minuten met fiets // 30-60 min met bus(wisselt ivm verkeer in Amsterdam)
• Werkdruk: sterk wisselend

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3900 €
• Vakantiegeld:3884 €
• Dertiende maand: 3884 €
• Pensioeninleg per jaar: geen idee
• Mobiliteit per jaar: 20e/maand standaard reisvergoeding + fiscale fiets

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):54.808€

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 15:00

Wok

Dakloos...

pingkiller schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:33:
Weer even update:
• (Woon) Locatie: Amsterdam

• (Werk) Locatie(s):Amsterdam

• Reistijd:40 minuten met fiets // 30-60 min met bus(wisselt ivm verkeer in Amsterdam)
:o Dan woon je dus wel echt compleet aan de andere kant van de stad? :P

Verder een mooi pakketje hoor d:)b

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Nu online
Wok schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:46:
[...]

:o Dan woon je dus wel echt compleet aan de andere kant van de stad? :P

Verder een mooi pakketje hoor d:)b
Het is maar 8KM met de fiets. De bus gaat door een groot deel van Amsterdam oost en over de schellingwoude brug. Het verkeer is gewoon heel wisselend. Vanochtend deed ik het in nog geen 30 min. 's avonds deed ik er ruim 60 min over omdat alles vast stond.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

pingkiller schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:05:
[...]

Het is maar 8KM met de fiets. De bus gaat door een groot deel van Amsterdam oost en over de schellingwoude brug. Het verkeer is gewoon heel wisselend. Vanochtend deed ik het in nog geen 30 min. 's avonds deed ik er ruim 60 min over omdat alles vast stond.
offtopic:
40 minuten fietsen op 8km ? :o Ik woon op 16km fietsen van mijn werk en dat red ik in 45 minuten zonder mijn best te doen...

Dan doe je wel heel rustig aan dus :+ Niks mee overigens :P ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pingkiller
  • Nu online
Wok schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:10:
[...]

offtopic:
40 minuten fietsen op 8km ? :o Ik woon op 16km fietsen van mijn werk en dat red ik in 45 minuten zonder mijn best te doen...

Fiets niet zo hard inderdaad. Maar het is ook dat dit de deur tot bureau tijd is. Ik woon op 10 hoog en moet naar 9 hoog, Daarnaast heb je nog de overhead van fiets wegzetten(fietskelder) en stoplichten. Door Amsterdam fietsen gaat nou eenmaal niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Wok schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:10:
[...]

offtopic:

Niet zo gek hoor. Ik doe ook 30 à 40 minuten over 8,5km afhankelijk van de wind en de stoplichten onderweg. Ik kom véél stoplichten tegen en zo verlies je gemakkelijk per licht een minuut of soms zelfs meer. En dan ben ik eigenlijk nog genereus aangezien je ook nog wat extra tijd kwijt bent aan het stallen van je fiets en het vastbinden van je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

offtopic:
True that. Als ik dat meeneem, kom ik ook op 50-55 minuten 'deur-tot-bureau'-tijd... Heb dan ook het geluk bijna geen verkeerslichten tegen te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Ik ga het nog een keer proberen, ik quote uit de CAO:
De twee eenmalige uitkeringen die hierboven in artikel 35 worden omschreven, zijn inclusief de wettelijk
voorgeschreven minimum vakantiebijslag.
En ik artikel 35 wordt uitleg gegeven over de 13e en 14e maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.K
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-10 08:49
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:00
@R.E.K Hoe ben je binnen die functie gerold? Volg nu ook een BIM studie, maar vind nogal mager wat we over BI krijgen. Heb je hier nog een minor gedaan op gebied van BI of ben je hier na je studie ingerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesperber
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-10 18:11

jesperber

(y)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: ICT MBO NIV 3
• Certificaten: ITIL
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel beheerder SAP
• Werkgever/branche: -
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Reistijd: Kwartier
• Werkdruk: Rustig

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2.000
• Vakantiegeld: 8%
• Vakantiedagen: 24 + 10 studiedagen
• Dertiende/veertiende maand: Ja
• Pensioeninleg per jaar: 50/50
• Mobiliteit: Nu trein of scooter, normaal bedrijfswagen
• Overige: Opleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
jesperber schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:43:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
Wat vindt je er zelf van? Ik vind het persoonlijk niet echt om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesperber
  • Laatst online: 02-10 18:11

jesperber

(y)

ITguru schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:14:
[...]

Wat vindt je er zelf van? Ik vind het persoonlijk niet echt om over naar huis te schrijven.
Wel aardig voor een detachering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:33

TheVMaster

Moderator WOS
ITguru schreef op Monday 23 October 2017 @ 10:14:
[...]

Voor iemand van 21 met 2 jaar ervaring (en MBO diploma) klinkt het mij niet heel slecht in de oren. Ik ben met minder begonnen...nouja..dat was 20 jaar terug >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
JackSparrow schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:55:
[...]

Voor iemand van 21 met 2 jaar ervaring (en MBO niveau) diploma klinkt het mij niet heel slecht in de oren. Ik ben met minder begonnen...nouja..dat was 20 jaar terug >:)
*Kleine edit in je post*. Wellicht is dit nu marktconform :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:33

TheVMaster

Moderator WOS
ITguru schreef op Monday 23 October 2017 @ 10:59:
[...]

*Kleine edit in je post*. Wellicht is dit nu marktconform :o
:+ Ik denk dat het zeker nu wel marktconform is. Je bent 20, MBO ICT NIveau 3 en verder geen aanvullende certificaten. Je moet ook groei over houden he. Je kunt niet als 20 jarige al op 2500-2700 bruto zitten en dan verwachten dat je de komende jaren erop ook nog (veel) gaat stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:03
Het hangt flink van je woon/werk afstand af of je hier veel op vooruit gaat. Voor 19 cent per kilometer is het bijna niet mogelijk om in een moderne auto kostendekkend te rijden. Ik schat dat mijn diesel 25-30 ct/km kost.

Ja, je houdt best wel wat over, maar een goede auto is inderdaad flink duur. Bovendien is het gemak van een leaseauto ook geld waard! Als je pech hebt of een garagebezoek heb je er geen omkijken naar.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

fonsoy schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:19:
[...]

Het hangt flink van je woon/werk afstand af of je hier veel op vooruit gaat. Voor 19 cent per kilometer is het bijna niet mogelijk om in een moderne auto kostendekkend te rijden. Ik schat dat mijn diesel 25-30 ct/km kost.

Ja, je houdt best wel wat over, maar een goede auto is inderdaad flink duur. Bovendien is het gemak van een leaseauto ook geld waard! Als je pech hebt of een garagebezoek heb je er geen omkijken naar.
Het hangt zeker van de woon-werkafstand af, maar ook van je privé-kilometers.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:42

mvh

State Governor

Het afgelopen jaar was ik werkzaam als IT trainee, en daar kreeg ik (met een random exact WO MSc)

Members only: IT Trainee

voor. Sinds kort ben ik 'echt' in dienst, en dat kwam met een plezierige verrassing:

Members only: Software developer

Er had mogelijk 200 euro bruto per maand meer in gezeten, maar ik ben niet zo goed in onderhandelen dus ik teken meteen...

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:48

Koppensneller

winterrrrrr

Update:

Members only:

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Koppensneller op 23-10-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Je zegt dat je het pensioen tegen vind vallen.

Alleen houdt je dan, denk ik, geen rekening met het feit dat jongere mensen minder premie betalen dan oudere mensen, om het simpele feit dat de euro die jij nu in legt meer dan 40 jaar kan renderen, de euro die een 60 jarige inlegt nog maar 6 jaar.

Dus nu nog maar 6% inleggen is zeer gebruikelijk.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:14

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Lijkt mij normaal met jouw werkervaring. Zo ben ik ook ongeveer begonnen met die opleiding. Niet om het een of ander, maar die reistijd met je eigen auto is echt minimaal.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

jesperber schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:43:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
Prima (marktconform) salaris voor een beginend ICTer.

Zo te zien zit het met je studiedagen ook wel snor. Als daar dan ook nog een redelijk studiebudget tegenover staat denk ik dat je prima van start bent gegaan en nog een mooi groeipad voor je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Backpacker schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:15:
[...]

Je zegt dat je het pensioen tegen vind vallen.

Alleen houdt je dan, denk ik, geen rekening met het feit dat jongere mensen minder premie betalen dan oudere mensen, om het simpele feit dat de euro die jij nu in legt meer dan 40 jaar kan renderen, de euro die een 60 jarige inlegt nog maar 6 jaar.

Dus nu nog maar 6% inleggen is zeer gebruikelijk.
Kleine nuance, leeftijdsafhankelijke staffels komen zeker voor maar worden niet altijd gehanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door hb96 op 04-04-2018 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.E.K
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-10 08:49
SlqmLqck schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:11:
@R.E.K Hoe ben je binnen die functie gerold? Volg nu ook een BIM studie, maar vind nogal mager wat we over BI krijgen. Heb je hier nog een minor gedaan op gebied van BI of ben je hier na je studie ingerold?
Ik heb een minor BI op de haagse hogeschool gevolgd.Deze minor was heel erg goed. Deze minor wordt nu echter niet meer gegeven. Op avans wordt er dacht ik nog wel 1 gegeven maar weet niet hoe goed die is. Daarnaast heb tijdens mijn meeloopstage mee gewerkt aan een SAP BI project. Mijn advies is zoek een BI stage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rewiind
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-02 16:50
Members only:

Net afgestudeerd en gestart met mijn eerste baan. Tot nu toe bevalt het zeer goed en heb ik het gevoel dat ik me hier voldoende kan ontplooien. Wat vinden jullie van mijn package?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rewiind schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:27:
***members only***

Net afgestudeerd en gestart met mijn eerste baan. Tot nu toe bevalt het zeer goed en heb ik het gevoel dat ik me hier voldoende kan ontplooien. Wat vinden jullie van mijn package?
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 16:44
Netjes om mee te beginnen maar houd er rekening mee dat in Belgie de brutolonen hoger liggen omdat je netto lager uit komt.

Mijn vriendin krijg 2750 Bruto in NL en houdt er bijna 2k netto van over... Ik krijg hetzelfde maar verdien bruto 400 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip. Never mind.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2017 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:46
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:28:

Is dit goed? Kan binnenkort wat meer gaan eisen, denk ik, maar is dit marktconform? Heb geen idee namelijk wat marktconform is, tegenwoordig.
Nee, je verdient erg weinig voor een 25 jarige hbo-er met 4.5 jaar werkervaring. Maar werd jij geen ZZP-er?

[ Voor 54% gewijzigd door Bobmeister op 24-10-2017 21:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:36

orf

Awsom schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:12:
[...]

Nee, je verdient erg weinig voor een 25 jarige hbo-er met 4.5 jaar werkervaring. Maar werd jij geen ZZP-er?
Sarcastisch? Volgens mij is dit meer dan conform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:12:
[...]

HBO? Lees eens goed.

Wat ik word of niet word maakt niet uit, toch? Geen ZZP-er, voorlopig, als je het echt wilt weten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

orf schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:16:
[...]

Sarcastisch? Volgens mij is dit meer dan conform.
Dat neem ik aan van wel. Maar de oorspronkelijke vraag was volgens mij ook verre van serieus.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49

FreakNL

Well do ya punk?

Bachelor is toch hbo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: Master Informatica
• Werkervaring: 15 jaar
• (Woon) Locatie: Hong Kong

2. Wat doe je:
• Functie: full-stack developer
• Werkgever/branche: Financieel instituut
• (Werk) Locatie(s): Hong Kong
• Uren/week: ~45-50 uur
• Reistijd: 2 uur per dag
• Werkdruk: hangt van het project af, soms is het even afzien, maar meestal is het chill. Er wordt gevraagd om op soms op za/zo werk te doen, maar dit wordt gecompenseerd met een vrije dag
• Vakantiedagen: 20, maar we vieren christelijke én chinese feestdagen

Members only:

Huur kost wel veel, daarom is de reistijd ook zo lang (1 uur in, 1 uur uit); h b geen zij om.me blauw te betalen maar met alleen 15% inkomstenbelasting en geen andere belastingen heb ik niks te klagen

[ Voor 10% gewijzigd door Darkvater op 25-10-2017 05:58 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Nee. Bachelor is WO.
Zowel bachelor als master zijn WO titels.

Met WO word je iets als ingenieur.

EDIT: Ik zie nu dat het *ook* in het HBO gebruikt word. Maar het is dus zeker niet zo dat Bachelor automatisch betekend dat iemand een HBO studie heeft gedaan en geen WO studie.

Wikipedia: Titulatuur in het Nederlands hoger onderwijs

[ Voor 18% gewijzigd door unezra op 25-10-2017 06:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:14
Wat houd je daar netto van over per maand?

offtopic:
Hoe ben je in HK terecht gekomen?
Kun je het redden met Engelse taal?
Details please, dit zijn de leukste verhalen _/-\o_

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 06:52
[b]Darkvater schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 05:49:
Huur kost wel veel, daarom is de reistijd ook zo lang (1 uur in, 1 uur uit); h b geen zij om.me blauw te betalen maar met alleen 15% inkomstenbelasting en geen andere belastingen heb ik niks te klagen
Een uur??? Dan woon je (relatief gezien he) wel ver van je kantoor of je hebt geen goede MTR verbinding.
Ik mis het aantal feestdagen van HK wat gewoon veel is.

Let op je pensioeninleg: hier zit geen vorm van garantierendement op en je ontvangt op het moment van opname dat bedrag wat die beleggingen waard zijn.

Het allergrootste nadeel van HK voor Nederlandse (en andere buitenlanders) met kinderen is het gebrek aan plekken op de vele internationale scholen. :(

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 13:24
Is dit goed? Kan binnenkort wat meer gaan eisen, denk ik, maar is dit marktconform? Heb geen idee namelijk wat marktconform is, tegenwoordig.
Is dit goed vraagt ie... Je totaalpakket met auto en winstdeling is bijna 60k, op je 25e met alleen een Bachelor...wat denk je zelf? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
• Opleiding: Bachelor Informatica (WO)

Zeker niet marktconform voor iemand zonder afgeronde opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
wheel schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:23:
[...]

Zeker niet marktconform voor iemand zonder afgeronde opleiding.
Bachelor is een graad die aangeeft dat iemand succesvol een bacheloropleiding heeft voltooid aan een instelling voor hoger onderwijs; in Vlaanderen en Nederland is dat een hogeschool (professionele bachelor) of universiteit (academische bachelor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
ITguru schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:26:
[...]

Bachelor is een graad die aangeeft dat iemand succesvol een bacheloropleiding heeft voltooid aan een instelling voor hoger onderwijs; in Vlaanderen en Nederland is dat een hogeschool (professionele bachelor) of universiteit (academische bachelor).
Daar ben ik bekend mee, ja. Een volledige universitaire studie is met de invoering van het BaMa-stelsel opgeknipt in een bachelor en een master. De bachelor is afgerond, maar zonder master is dat gewoon geen volledige opleiding. Let wel: ik zeg daarmee niets over het niveau.

[ Voor 3% gewijzigd door wheel op 25-10-2017 11:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra

unezra

wheel schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:32:
[...]

Daar ben ik bekend mee, ja. Een volledige universitaire studie is met de invoering van het BaMa-stelsel opgeknipt in een bachelor en een master. De bachelor is afgerond, maar zonder master is dat gewoon geen volledige opleiding. Let wel: ik zeg daarmee niets over het niveau.
Euh? Wanneer is een opleiding dan afgerond? Als je je PhD hebt?
Universitair kun je *altijd* verder en hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
unezra schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:28:
[...]

Euh? Wanneer is een opleiding dan afgerond? Als je je PhD hebt?
Universitair kun je *altijd* verder en hoger.
offtopic:
Simpel: een volledige universitaire opleiding is afgerond als de mastergraad behaald is. Het opknippen van een universitaire opleiding in twee delen (van 3 jaar voor de bachelor en minimaal 1 jaar voor de master) maakt niet opeens dat de (voormalige volledige) universitaire opleiding na 3 (van 4 of 5) jaar afgerond is. Na het afronden van de bachelor is de bachelor afgerond. Je kunt zeker niet altijd hoger.

Een PhD is geen opleiding.

[ Voor 6% gewijzigd door wheel op 25-10-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbell
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07-2021
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 45
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 20+
• (Woon) Locatie: Oost NL

2. Wat doe je:
• Functie: Chef Service en Support Afdeling. 17 FTE
• Werkgever/branche: Software
• (Werk) Locatie(s): Regio Arnhem
• Uren/week: 36 op papier, 40+ in realiteit
• Reistijd: 1 uur
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4300
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Pensioeninleg per jaar: €2400
• Reiskostenvergoeding (woon-werk): €0.19 -> €350
• Overige: €30 onkostenvergoeding, Laptop, telefoon.
• Winstdeling/bonus: € bonus meestal maandsalaris bruto

Verantwoordelijk voor helpdesk, trainers, en consultants. 18 personen die +/- 15 FTE totaal werken.
Vind er geen reet aan eigenlijk. De functie heeft wel aanzien, meeste personen zijn prima mannen en vrouwen, maar teveel stress, te weinig communicatie en teveel eilandjes. En slecht (?) of te weinig betaald. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 22:54
pieterbell schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:28:
Vind er geen reet aan eigenlijk. De functie heeft wel aanzien, meeste personen zijn prima mannen en vrouwen, maar teveel stress, te weinig communicatie en teveel eilandjes. En slecht (?) of te weinig betaald. ;(
Wordt het niet eens tijd om wat anders te zoeken dan? :?
Een manager die er geen reet aan vindt, hopelijk vloeit dat niet door in je dagelijkse werkzaamheden met je team?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Martinusz schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:49:
[...]

Een manager die er geen reet aan vindt, hopelijk vloeit dat niet door in je dagelijkse werkzaamheden met je team?
Zelfs de manager is het management al zat :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 09:07
Verantwoordelijk voor helpdesk, trainers, en consultants. 18 personen die +/- 15 FTE totaal werken.
Als ze nog een vervanger zoeken voor je geef maar een seintje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-10 10:45
Darkvater schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 05:49:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: Master Informatica
• Werkervaring: 15 jaar
• (Woon) Locatie: Hong Kong

2. Wat doe je:
• Functie: full-stack developer
• Werkgever/branche: Financieel instituut
• (Werk) Locatie(s): Hong Kong
• Uren/week: ~45-50 uur
• Reistijd: 2 uur per dag
• Werkdruk: hangt van het project af, soms is het even afzien, maar meestal is het chill. Er wordt gevraagd om op soms op za/zo werk te doen, maar dit wordt gecompenseerd met een vrije dag
• Vakantiedagen: 20, maar we vieren christelijke én chinese feestdagen

***members only***

heb je nog wel tijd voor jezelf. Als je twee uur per dag reist, 10 uur spendeert aan werken. Leuk salaris hoor, maar heb je uberhaupt wel tijd om te leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

muffstuff schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:13:
[...]

heb je nog wel tijd voor jezelf. Als je twee uur per dag reist, 10 uur spendeert aan werken. Leuk salaris hoor, maar heb je uberhaupt wel tijd om te leven?
Wat is er raar aan die verhouding? Ik maak ook per dag zo'n 9 uur (dat is dus 45 uur per week) met uitschieters naar weken van 50 uur. En dankzij file doe ik over mijn reis van ongeveer een half uur ook 2x een half uur meer. En dan reis ik de geweldige afstand van Nissewaard naar Rotterdam (Voor de duidelijkheid: Spijkenisse (zoals dat beter bekend is, is alleen door water gescheiden van Hoogvliet. En Hoogvliet is dus al een deelgemeente van Rotterdam. Zo dicht ligt het bij elkaar. Ik moet alleen naar een andere kant van Rotterdam). (Los van dat ik voor mijn werk simpelweg de auto nodig heb, doet het OV er ook 3 kwartier over en dan moet ik nog naar en van stations).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbell
Kips schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:51:
[...]

Als ze nog een vervanger zoeken voor je geef maar een seintje ;)
Wat kun je/wat doe je nu? En hoe goed ;)
PM me maar
Tsurany schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:51:
[...]

Zelfs de manager is het management al zat :+
QFTW haha, nee.. maar soms..
Martinusz schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:49:
[...]

Ja, ik twijfel inderdaad vaak om het bijltje erbij neer te gooien. Maar wat ga je dan doen? Ik heb me de laatste 7 jaar opgewerkt in IT management functies. Zit totaal niet meer in de techniek. Waar kun je dan terecht als prutser? UWV is ook geen optie, ik kan werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:27:
[...]

Wat is er raar aan die verhouding? Ik maak ook per dag zo'n 9 uur (dat is dus 45 uur per week) met uitschieters naar weken van 50 uur. En dankzij file doe ik over mijn reis van ongeveer een half uur ook 2x een half uur meer. En dan reis ik de geweldige afstand van Nissewaard naar Rotterdam (Voor de duidelijkheid: Spijkenisse (zoals dat beter bekend is, is alleen door water gescheiden van Hoogvliet. En Hoogvliet is dus al een deelgemeente van Rotterdam. Zo dicht ligt het bij elkaar. Ik moet alleen naar een andere kant van Rotterdam). (Los van dat ik voor mijn werk simpelweg de auto nodig heb, doet het OV er ook 3 kwartier over en dan moet ik nog naar en van stations).
Persoonlijk zou voor mij die verhouding een beetje scheef lopen maar voor sommige mensen werkt het prima inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
pieterbell schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:39:

Ja, ik twijfel inderdaad vaak om het bijltje erbij neer te gooien. Maar wat ga je dan doen? Ik heb me de laatste 7 jaar opgewerkt in IT management functies. Zit totaal niet meer in de techniek. Waar kun je dan terecht als prutser? UWV is ook geen optie, ik kan werken..
Je kan ook nog jezelf bijscholen he, in welke richting dan ook. Als je er nu met tegenzin heen gaat zal dat na verloop van tijd veel zwaarder worden met wellicht een burn out als resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilyiam
  • Laatst online: 05-05 12:25
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 00:42
AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:27:
[...]

Wij "nissewaarders" zijn dan ook wel het slechtste voorbeeld qua reistijd met die verdomde bruggen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
Wat vind jij er zelf van? Medewerker hardware, wat houd dat precies in? Wil je niet liever een Servicedesk functie? Ik vind het salaris wel echt laag. 40 vakantiedagen daarentegen zijn wel erg lekker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilyiam
ITguru schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:45:
[...]

Wat vind jij er zelf van? Medewerker hardware, wat houd dat precies in? Wil je niet liever een Servicedesk functie? Ik vind het salaris wel echt laag. 40 vakantiedagen daarentegen zijn wel erg lekker _/-\o_
Ik vind het zelf erg mager. Ik hoor wel eens wat mijn vrienden in de ict verdienen en ik merk toch echt wel dat ik veel minder verdien.

Medewerker hardware(Officiële titel) houd eigenlijk in dat ik de hardware(Laptops, desktops en tablets) inricht voor de Business. Hierbij komt nog een stuk inkoop van de hardware (+ - 150000 euro per maand) en de opleiding en begeleiding van een stagair. Daarnaast test ik ook de nieuwe images en software op bepaalde devices. En op den duur help ik mee met werkplekbeheer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITguru
lilyiam schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:54:
[...]

Ik vind het zelf erg mager. Ik hoor wel eens wat mijn vrienden in de ict verdienen en ik merk toch echt wel dat ik veel minder verdien.

Medewerker hardware(Officiële titel) houd eigenlijk in dat ik de hardware(Laptops, desktops en tablets) inricht voor de Business. Hierbij komt nog een stuk inkoop van de hardware (+ - 150000 euro per maand) en de opleiding en begeleiding van een stagair. Daarnaast test ik ook de nieuwe images en software op bepaalde devices. En op den duur help ik mee met werkplekbeheer.
Ik vind het ook wel mager inderdaad. Vind jij je werk wat je nu doet leuk? Zit er uitdaging in? welke kant wil je op binnen IT? Ik zeg altijd, als je het niet eens bent met je salaris, zorg ervoor dat je meer waard wordt. Door middel van studies en/of certificaten (MCSA, Linux, CCNA ..etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilyiam
ITguru schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:18:
[...]

Ik vind het ook wel mager inderdaad. Vind jij je werk wat je nu doet leuk? Zit er uitdaging in? welke kant wil je op binnen IT? Ik zeg altijd, als je het niet eens bent met je salaris, zorg ervoor dat je meer waard wordt. Door middel van studies en/of certificaten (MCSA, Linux, CCNA ..etc.)
Ik vind me werk best leuk, maar de uitdaging zit er niet heel erg in. Het liefst zie ik mezelf in 5 jaar op een account manager plek. Dit lijkt mij super tof. Vooral contact met de klanten lijkt mij leuk en uitdagend, maar dan wel op een ander niveau dan een helpdesk.

Echter ben ik over deze functie niet zeker wat ik hier aan studie aan kan doen.
Op dit moment ben ik bezig met de W10 certificaten.

(trouwens bedankt voor de feedback)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ubernerd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:19:
[...]
Wat houd je daar netto van over per maand?
Aangezien inkomstenbelasting maar ~15% is kan je het wel uitrekenen denk ik :) Ik kan je wel vertellen dat het na Nederland het echt super voelt om helemaal geen zorgen te hebben over geld en heel dichtbij financieel onafhankelijk te zijn voor de rest van mijn leven.
Ubernerd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:19:
[...]
offtopic:
Hoe ben je in HK terecht gekomen?
Kun je het redden met Engelse taal?
Details please, dit zijn de leukste verhalen _/-\o_
offtopic:
Liefde, zoals dat vaak het geval is en een beetje geluk. Mijn werkgever zag een goede ontwikkelaar en niet zoals vele anderen zich blindstaarde op domein kennis. HK en SG zijn heel makkelijk met Engels, het is een officiële taal. Al merk ik wel dat de laatste jaren er een grote mate van verchineesing plaatsvindt; wordt tijd om de lokale lingo te leren :)
Chief schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:45:
[...]

Een uur??? Dan woon je (relatief gezien he) wel ver van je kantoor of je hebt geen goede MTR verbinding.
Ik mis het aantal feestdagen van HK wat gewoon veel is.

Let op je pensioeninleg: hier zit geen vorm van garantierendement op en je ontvangt op het moment van opname dat bedrag wat die beleggingen waard zijn.

Het allergrootste nadeel van HK voor Nederlandse (en andere buitenlanders) met kinderen is het gebrek aan plekken op de vele internationale scholen. :(
Ja, heb er zelf voor gekozen om buiten de stad te leven, vind het veelste druk dichtbij werk. Het is hier lekker rustig, groen en heb de beschikking tot een veel groter huis dan elders. Heb er vaker over nagedacht om dichterbij te wonen maar het is het gewoon niet waard.
Het school verhaal is heel bekend maar als je geen kinderen hebt maakt het niks uit.

Qua pensioen ben ik het helemaal met je eens. Daarom betaal ik het minimum voor pensioen en regel het voor de rest mezelf. Ik heb sowieso mijn twijfels of er nog pensioen zou zijn in Nederland tegen de tijd dat ik dat leeftijd bereik.
muffstuff schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:13:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt. Als ik familie zou hebben zou ik zeker anders naar kijken en zou dichterbij wonen, of part-time thuis werken (wat mogelijk is). Het weekeinde is voor feesten en uitrusten (eg. wandelen, strand, kroeg, etc.) en met elke vakantie ga ik gewoon reizen, zo'n 6 week per jaar. Ik kan ook in buitenlandse kantoren werken dus ik combineer het vaak om nog langer weg te zijn. Omdat er geen geldzorgen zijn kan je gewoon doen en laten wat je wilt. Zodoende heb ik al heel Azië, Amerika en Afrika rondegereisd.
En het werk is super leuk, dus ik zie het niet als iets negatiefs. Maakt niet zo veel uit of ik thuis voor de computer zit of op werk (en er betaald voor krijg).

[ Voor 3% gewijzigd door Darkvater op 27-10-2017 02:26 . Reden: Verduidelijking ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 06:52
Je bent niet de enige die om die redenen in bv New Territories gaan wonen. In HK zijn de prijzen voor vastgoed, zowel kopen als huren, compleet bizar.
Het Engels in HK valt vies tegen hoewel het wel 1 vd officiele talen is. Gelukkig zijn alle formulieren van overheid, banken etc altijd tweetalig maar zijn medewerkers, bv in de horeca, helemaal niet bedreven in die taal. Veel lokale restaurants hebben ook geen menukaart in het Engels, en dat wordt minder naarmate je verder uit de drukke gebieden gaat.
Wat dat betreft is Engels veel beter ingeburgerd in Singapore.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-10 11:52
maar teveel stress, te weinig communicatie en teveel eilandjes.
Hier ben je zelf als manager toch ook mede-verantwoordelijk voor? Of heb je pogingen ondernomen maar loop je tegen dichte deuren aan?

Met alle respect, en dit is niet persoonlijk, een manager die vind dat hij meer zou moeten verdienen, maar bij deze uitdagingen het bijltje er al bij neer wil gooien... Dat gaat er bij mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbell
Superkanjo schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:00:
[...]

Hier ben je zelf als manager toch ook mede-verantwoordelijk voor? Of heb je pogingen ondernomen maar loop je tegen dichte deuren aan?

Met alle respect, en dit is niet persoonlijk, een manager die vind dat hij meer zou moeten verdienen, maar bij deze uitdagingen het bijltje er al bij neer wil gooien... Dat gaat er bij mij niet in.
Thx voor je reactie!

Ik reageer even verder in een nieuw topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjonge
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 16:42
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: ICT MBO NIV 4
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Tilburg

2. Wat doe je:
• Functie: ICT Support Officer op papier, al zou ik het meer een allround IT functie noemen.
• Werkgever/branche: Onderwijsinstelling
• (Werk) Locatie(s): Tilburg
• Reistijd: kwartier met de fiets
• Werkdruk: Normaal tot rustig

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.917
• Vakantiegeld: 8 %
• Vakantiedagen: 27 vrij opneembaar + collectieve vakantiedagen, bijvoorbeeld tussen kerst en oud zijn we dicht en met eventuele brugdagen. Dit ligt eraan hoe ze vallen :)
• Vaste eindejaarsuitkering: 9,3 % ( € 271,28 opbouw per maand)
• Pensioeninleg per jaar: De werknemer betaald 30% van de pensioenpremie, de werkgever 70%
• Mobiliteit: € € 0,19 p/km woon/werk

Mijn dagelijks werk bestaat uit:

- Zorgen dat alle medewerkers\leerlingen\docenten kunnen werken
- Beheer van de server(s)
- Beheer van alle laptops
- Servicedesk telefoon

Eigenlijk voor alle IT gerelateerde zaken het eerste aanspreekpunt.
Ik ben tevreden over het salaris en de arbeidsvoorwaarden. Leuk werk in een leuke levendige omgeving met een fijn team :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 12:38
Ik kan eigenlijk iets meer verdienen in het Noorden van het land. Werk nu in omgeving Utrecht en kan naar Emmen. Zijn de lonen in het noorden van 't land zoveel lager dan in 't westen?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Laatst online: 03-10 11:58

Badderbeest

De enige echte

-

[ Voor 99% gewijzigd door Badderbeest op 29-10-2017 14:26 ]

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentShot
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 11:33
Hallo ierdereen,

Na een tijdje te kijken op dit forum vraag ik me af hoeveel inkomsten ik zou moeten krijgen zodra ik met mijn opleiding klaar bent. Ik volg momenteel de opleiding ICT Beheerder MBO 4 en ik ben bezig om de certificaten MTA en MCSA te halen. Kwa werkervaring heb ik 1 jaar stage gelopen. En ik ben 19 jaar oud. Wat zou ik kunnen verwachten? (Ik weet niet of dit mag op dit forum, zo niet dan verwijder ik mijn reactie)

[ Voor 9% gewijzigd door SilentShot op 28-10-2017 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
SilentShot schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:12:
Hallo ierdereen,

Na een tijdje te kijken op dit forum vraag ik me af hoeveel inkomsten ik zou moeten krijgen zodra ik met mijn opleiding klaar bent. Ik volg momenteel de opleiding ICT Beheerder MBO 4 en ik ben bezig om de certificaten MTA en MCSA te halen. Kwa werkervaring heb ik 1 jaar stage gelopen. En ik ben 19 jaar oud. Wat zou ik kunnen verwachten? (Ik weet niet of dit mag op dit forum, zo niet dan verwijder ik mijn reactie)
Tussen de 1500 en 3500 euro. Valt weinig nuttigs over te zeggen, vooral omdat je niet eens een functie benoemt ;)

En stage is weliswaar ervaring, maar wordt eigenlijk nooit als echte werkervaring meegeteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 28-10-2017 14:24 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentShot
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 11:33
Dat klopt aangezien ik momenteel student ben :D.
Maar ik hoop dat ik iets van een Systeembeheerder zou kunnen worden.
Ik verwacht niet achter de helpdesk te komen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
SilentShot schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:27:
Dat klopt aangezien ik momenteel student ben :D.
Dat je nu student bent snapte ik, maar aangezien je vraagt wat je in de toekomst kunt verwachten, zal je ook een functie in de toekomst moeten benoemen :P
Maar ik hoop dat ik iets van een Systeembeheerder zou kunnen worden.
Ik verwacht niet achter de helpdesk te komen zitten.
Rond je 20e als systeembeheerder zal het waarschijnlijk neerkomen op 1500-2000 euro als startsalaris.

The devil is in the details.

Pagina: 1 ... 64 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.