Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.085 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 01:41

Spacecowboy

XBL: Biggmans

ThaAresX schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:50:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: relevante werkervaring: meeloopstage , parttime werken en afstuderen bij hetzelfde bedrijf als waar de vraag om gaat.
• (Woon) Locatie: Oosterhout NB

2. Wat doe je:
• Functie: Prolog Ontwikkelaar
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Oosterhout
• Uren/week: 40
• Reistijd: 5 minuten
• Werkdruk: Normaal

Ik ben nu aan het afstuderen bij een bedrijf en kan hopelijk/waarschijnlijk blijven na mijn afstuderen. Ik ben op zoek naar een gemiddeld startsalaris voor een net afgestudeerde. Het bedrijf werkt niet met salarisschalen dus zal waarschijnlijk neerkomen op onderhandelen vandaar dat ik beetje aan het oriënteren ben wat normaal is.
Met HBO informatica moet je denk ik een beetje uitgaan van 2500 per maand als startsalaris, beetje afhankelijk van welke benefits er verder bijkomen (auto/telefoon/pensioen).

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 09:28
Spacecowboy schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:20:
[...]

Met HBO informatica moet je denk ik een beetje uitgaan van 2500 per maand als startsalaris, beetje afhankelijk van welke benefits er verder bijkomen (auto/telefoon/pensioen).
Volgens de link die eerder gepost is, zou ik met mijn profiel op de 26xx bruto komen.

Pensioen wordt geregeld geloof ik, auto en telefoon is voor een ontwikkelaar niet van toepassing hier. Kilometer vergoeding is ook een non-factor aangezien ik 5 minuten van het werk woon en ze alleen maar dichterbij komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:27

ragged

2

Als ik dit zo lees twijfel ik toch of ik niet een HBO moet gaan doen.
De functie die ik nu heb wil ik niet nog 2-3 jaar doen.

Ik ben nu 26 en ben ik bezig mij richting het Consultancy te bewegen.
Misschien heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen qua studie of certificeringen.

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

ThaAresX schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:35:
[...]

Volgens de link die eerder gepost is, zou ik met mijn profiel op de 26xx bruto komen.

Pensioen wordt geregeld geloof ik, auto en telefoon is voor een ontwikkelaar niet van toepassing hier. Kilometer vergoeding is ook een non-factor aangezien ik 5 minuten van het werk woon en ze alleen maar dichterbij komen :).
Dan zit je best netjes. :)
ragged schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:37:

Misschien heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen qua studie of certificeringen.
Als het even kan zou ik toch kijken of je een volledige studie kan doen. Bedrijfskundige informatica (heb ik zelf gedaan) of anders Informatica als je meer techniek wilt, bieden een goede basis voor werk in detachering/consultancy.

[ Voor 40% gewijzigd door Spacecowboy op 09-10-2017 10:26 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09-2024
ragged schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:08:
[...]

Volgens intermediair moet ik een kleine 400-500 p.m. meer verdienen dan dat ik nu doe.

:(
Hmm ik verdien ook 200 te weinig volgens intermediair

Ik vind dit altijd een lastige kwestie.. bij de bedrijven waar ik heb gewerkt, en met welke ik heb gesproken heb ik gehoord dat een HBO ICT weinig toegevoegde waarde heeft, en certificaten meer laten zien wat je niveau is. Ik weet niet in hoeverre dit waar is. Zelf heb ik gekozen voor een HBO richting management (aangezien ik later wil werken in de schakelfunctie tussen techniek en management). Ik moet ook zeggen dat van de collega's die ik heb gehad die HBO ICT afgerond hebben, ik verbaasd was over het lage niveau. (ik ben ook wel een geek moet ik eerlijk zeggen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met MBO als hoogste opleiding kom je simpelweg de consultancy niet in. Nofi, maar dan moet je echt heel goed zijn en door iemand voorgesteld worden bij een partij die het aandurft.
En sowieso, als je consultancy meent te kunnen, dan kun je ook HBO aan. Moet je alleen nog even bewijzen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 15:09
The Eagle schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:27:
[...]

Met MBO als hoogste opleiding kom je simpelweg de consultancy niet in. Nofi, maar dan moet je echt heel goed zijn en door iemand voorgesteld worden bij een partij die het aandurft.
En sowieso, als je consultancy meent te kunnen, dan kun je ook HBO aan. Moet je alleen nog even bewijzen ;)
Maarja "bewijzen" ik zit ongeveer in het zelfde schuitje.. niet richting consultancy, maar wel HBO werk/denk niveau werk, maar een MBO opleiding. Ben ook aan het twijfelen over een HBO deeltijd, maar merk dat ik moeite heb met motivatie omdat het alleen maar "bewijzen" is. Ik zou liever wel wat leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13

TheVMaster

Moderator WOS
ragged schreef op Monday 9 October 2017 @ 09:08:
[...]

Volgens intermediair moet ik een kleine 400-500 p.m. meer verdienen dan dat ik nu doe.

Pff...ik verdien zowat 1600 euro per maand meer dan ik volgens Intermediair zou moeten verdienen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
perpixel schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:35:
[...]

Maarja "bewijzen" ik zit ongeveer in het zelfde schuitje.. niet richting consultancy, maar wel HBO werk/denk niveau werk, maar een MBO opleiding. Ben ook aan het twijfelen over een HBO deeltijd, maar merk dat ik moeite heb met motivatie omdat het alleen maar "bewijzen" is. Ik zou liever wel wat leren ;)
Als je vier jaar lang op het HBO rond kan lopen en niks leert (alleen maar bewijzen!) moet het je ook lukken om je naar binnen te praten bij een consultancybedrijf.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

ragged schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:08:
[...]

Intermediair is wel vaker gekleurd.

Ik zou volgend Intermediair 500-1000 meer moeten verdienen maar de kans dat ik daar bij mijn huidige werkgever ook maar in de buurt ga komen is vrij nihil.

Intermediair is een beetje als dit topic: Gekleurd. De grote middenmoot zie je veel minder.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Tussen intermediair en loonwijzer zit al een ongelofelijk verschil a 400 euro. Sowieso houdt het allebei geen rekening met een leaseauto. Als ik mijn leasebudget laat uitbetalen kom ik op het bedrag wat intermediair mij geeft.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

JackSparrow schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:41:
[...]

Pff...ik verdien zowat 1600 euro per maand meer dan ik volgens Intermediair zou moeten verdienen. _/-\o_
Ik vraag me echt af hoe realistisch het Intermediair Salariskompas is. imho zijn de salarissen die daar worden genoemd allemaal aan de vrij lage kant.

Loonwijzer is helemaal debiel, die komt 2k lager uit

[ Voor 8% gewijzigd door Spacecowboy op 09-10-2017 16:11 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Spacecowboy schreef op Monday 9 October 2017 @ 16:08:
[...]

Ik vraag me echt af hoe realistisch het Intermediair Salariskompas is. imho zijn de salarissen die daar worden genoemd allemaal aan de vrij lage kant.
Inderdaad...terwijl ik het vroeger wel als soort van indicatie gebruikt heb (nouja..die van de Breed & Partners) voordat ik een sollicitatie in ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Spacecowboy schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:08:
[...]

Dit. Ik zit er ruim 1000 (bruto) boven. Nog los van 13e maand en bonussen waar Intermediair helemaal geen oplossing voor kent. Als ik die in mijn inkomen verdisconteer dan ga ik er 2000 overheen.

Oftewel: dit salariscompas is goed voor werkgevers en recruiters in onderhandelingen.

[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 09-10-2017 16:10 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

AllSeeyinEye schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:09:
[...]

Dit. Ik zit er ruim 1000 (bruto) boven. Nog los van 13e maand en bonussen waar Intermediair helemaal geen oplossing voor kent. Als ik die in mijn inkomen verdisconteer dan ga ik er 2000 overheen.

Oftewel: dit salariscompas is goed voor werkgevers en recruiters in onderhandelingen.
Precies. Ik wens de recruiters en werkgevers die volgens Loonwijzer of de intermediair werken veel succes met het binnenhalen van gekwalificeerd personeel. Er is geen hond in de IT die met 10 jaar ervaring in een bepaald vakgebied voor 2900 euro z'n bed uitkomt. Dat zijn startsalarissen.

Volgens mij zijn dit dezelfde bedrijven die in hun wervingstekst aangeven dat ze "marktconforme salaris" bieden. Gaat heen.

[ Voor 8% gewijzigd door Spacecowboy op 09-10-2017 16:17 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

JackSparrow schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:41:
[...]

Dat valt nog mee, bij mij zitten ze er 128% naast.

Maar met zulke generieke vragen in een non generieke branch kan er toch nooit iets zinnings uitkomen?

[ Voor 15% gewijzigd door |sWORDs| op 09-10-2017 16:20 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Als ik mijn salaris bekijk op intermediair dan verdien ik veel te weinig, maar ja eigenlijks wist ik dat al wel.
Is hier al eerder besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
G.Scholtens schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:19:
Als ik mijn salaris bekijk op intermediair dan verdien ik veel te weinig, maar ja eigenlijks wist ik dat al wel.
Dan weet je wat je te doen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

G.Scholtens schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:19:
Conclusie trekken dan. Werkgever confronteren en aangeven dat er echt een verhoging moet plaatsvinden om qua salaris in ieder geval gelijk te lopen met wat bij je ervaring en opleidingsniveau hoort. Willen ze niet, morgen andere baan zoeken.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Spacecowboy schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:08:
[...]

Loonwijzer is helemaal debiel, die komt 2k lager uit
Ik heb juist het idee dat Intermediair behoorlijk aan de hoge kant zit.
In ieder geval eerder aan de hoge, dan aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 22:54
unezra schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:59:
[...]

Denk dat het per functieprofiel verschilt, sowieso moet je je functie al zien te vinden en net even getest, maar welke functie ik ook onder IT invul, overal komt hetzelfde uit van Consultant tot helpdeskmedewerker. Lijkt dus niet helemaal te werken. Plus het is een gemiddelde, wat ook kansloos is, want of je nu in Limburg werkt of in de Randstad, dat scheelt ook enorm.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Martinusz schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:00:
[...]

Denk dat het per functieprofiel verschilt, sowieso moet je je functie al zien te vinden en net even getest, maar welke functie ik ook onder IT invul, overal komt hetzelfde uit van Consultant tot helpdeskmedewerker. Lijkt dus niet helemaal te werken. Plus het is een gemiddelde, wat ook kansloos is, want of je nu in Limburg werkt of in de Randstad, dat scheelt ook enorm.
Provincie word bij Intermediair nu net WEL meegenomen in de berekening. :)
(En dat scheelt rap een paar honderd €.)

Maar zeker zal het per functieprofiel verschillen en is het soms lastig de juiste functie te prikken omdat niet iedere functie evengoed in een hokje past. "Opleidingsniveau" is ook zoiets. Vul je daar je formele opleiding in, of het werk- en denkniveau dat je hebt en het niveau van de cursussen die je hebt gevolgd. Dat scheelt een paar honderd € in de eindberekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:51
Grappig, bij mij komt Intermediair exact uit. Maar dat is misschien ook niet zo heel gek als je bij de overheid werkt met openbare salarisschalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
|sWORDs| schreef op Monday 9 October 2017 @ 16:16:
[...]

Dat valt nog mee, bij mij zitten ze er 128% naast.

Maar met zulke generieke vragen in een non generieke branch kan er toch nooit iets zinnings uitkomen?
Jij weet natuurlijk niet hoeveel % 1600 euro is van mijn salaris he. En als je 1000 zou moeten verdienen en je zit op 2000, tja...dat is ook al 100%. Veel interessanter hoeveel ze er in euro's naast zitten in jou geval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
|sWORDs| schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:16:
Natuurlijk. En dat gaat ook nooit beter worden want ze kunnen onmogelijk een vragenlijst samenstellen die voor alle beroepsgroepen werkt. Als je wil weten hoeveel je kunt verdienen moet je gewoon eens zelf naar wat vacatures gaan zoeken of met wat recruiters gaan praten.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

JackSparrow schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:17:
[...]

Jij weet natuurlijk niet hoeveel % 1600 euro is van mijn salaris he. En als je 1000 zou moeten verdienen en je zit op 2000, tja...dat is ook al 100%. Veel interessanter hoeveel ze er in euro's naast zitten in jou geval :+
Voor het gemak maar even aangenomen dat je ouder dan 20 bent en geen bedrag onder het minimumloon geaccepteerd hebt. ;)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:04

D33F

Tweelingtemmer

In mijn geval een contractverlenging gekregen. Helaas zat er geen loonsverhoging in doordat ik bij een start up werk. Mijn salaris blijft dus op de 2k per maand steken als junior software engineer met 9 maanden ervaring op het gebied van frontend (Polymer/Vue), backend(ASP.NET/SQL/EF/WebAPI), infrastructuur (deployment, server beheer en ontwikkelstraat). Verder krijg ik wel nog reiskostenvergoeding @ 0,19 / KM.

[ Voor 7% gewijzigd door D33F op 09-10-2017 20:05 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43
David Regeling schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:04:
Helaas zat er geen loonsverhoging in doordat ik bij een start up werk.
Dat je bij een startup werkt is op zich natuurlijk totaal geen reden om geen loonsverhoging te krijgen.

En 2000 euro bruto per maand is aardig aan de lage kant voor wat je doet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Hahn schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:22:
[...]
Dat je bij een startup werkt is op zich natuurlijk totaal geen reden om geen loonsverhoging te krijgen.

En 2000 euro bruto per maand is aardig aan de lage kant voor wat je doet.
Klopt. Aan de andere kant zei hij dat hij wacht op investeerders en dat het dan naar 2100 zou gaan maar goed da's geen garantie. Daarbij weet ik dat een starter normaal tegen de 2300 aan zit.

Het is dat ik nog wat werkervaring wil opdoen en mijn collega's super zijn anders was ik zeker al op zoek gegaan naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03:13
David Regeling schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:02:
[...]

Klopt. Aan de andere kant zei hij dat hij wacht op investeerders en dat het dan naar 2100 zou gaan maar goed da's geen garantie. Daarbij weet ik dat een starter normaal tegen de 2300 aan zit.

Het is dat ik nog wat werkervaring wil opdoen en mijn collega's super zijn anders was ik zeker al op zoek gegaan naar iets anders.
Voor beloftes koop je helemaal niets als daar niet handtekeningen van jou en de werkgever onder staan. Verder kun je bij een werkgever die dat wél betaalt ook net zo leuke collega's treffen.

In dit stadium is het echter belangrijker om te focusen op leerzaam werk en te groeien in wat je kan en leuk vindt. Is er budget voor opleidingen en cursussen? Werken er senior medewerkers van wie je veel kan opsteken?

[ Voor 3% gewijzigd door fonsoy op 09-10-2017 22:41 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
|sWORDs| schreef op Monday 9 October 2017 @ 18:07:
[...]

Voor het gemak maar even aangenomen dat je ouder dan 20 bent en geen bedrag onder het minimumloon geaccepteerd hebt. ;)
:+ Dat heb je beide correct. Ik zat op redelijk marktconform een aantal jaren terug en heb toch een paar mooie slagen kunnen maken in de afgelopen jaren. Misschien heb ik Intermediair niet goed ingevuld, dat kan natuurlijk ook. >:)

[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 10-10-2017 00:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

David Regeling schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:04:
In mijn geval een contractverlenging gekregen. Helaas zat er geen loonsverhoging in doordat ik bij een start up werk. Mijn salaris blijft dus op de 2k per maand steken als junior software engineer met 9 maanden ervaring op het gebied van frontend (Polymer/Vue), backend(ASP.NET/SQL/EF/WebAPI), infrastructuur (deployment, server beheer en ontwikkelstraat). Verder krijg ik wel nog reiskostenvergoeding @ 0,19 / KM.
Als dat jouw takenpakket is als startende ontwikkelaar dan zou ik me eens goed achter mijn oren krabbelen. Op zich leuk dat je met verschillende dingen bezig bent, maar met zoveel variatie gaat het erg lang duren voordat je echt heel erg goed ergens in bent. Het lijkt misschien leuk om veel op je CV te kunnen vermelden, maar als iemand bij mij komt solliciteren dan zou mijn eerste vraag zijn waar je nu echt in zou uitblinken...
[...]

Helemaal mee eens.... Maar het gaat er ook om hoe mensen met dergelijke sites omgaan. Een paar posting terug zie ik iemand nog zeggen "volgens site x moet ik een paar honderd meer verdienen." En het verbaast me hoeveel mensen denken dat loon voor iedereen ongeveer gelijk zou moeten zijn. Aan het begin van iemands carrièrepad kan je nog redelijk vergelijken, maar na een paar jaar ervaring wordt dat al moeilijker. En na 15 jaar of meer compleet onmogelijk om op basis van een stuk of 10 kenmerken een fatsoenlijk vergelijk te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:27

ragged

2

The Eagle schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:27:
[...]

De vraag blijft dan, welke opleiding past? :)

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Voor developers zitten ze in ieder geval aan de lage kant. Altijd al gezeten ook in de afgelopen 15 jaar. Ze geven voor mij zo'n 2k minder bruto (maand) aan dan ik verdien.

[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 10-10-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

fonsoy schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:41:
[...]

Voor beloftes koop je helemaal niets als daar niet handtekeningen van jou en de werkgever onder staan. Verder kun je bij een werkgever die dat wél betaalt ook net zo leuke collega's treffen.

In dit stadium is het echter belangrijker om te focusen op leerzaam werk en te groeien in wat je kan en leuk vindt. Is er budget voor opleidingen en cursussen? Werken er senior medewerkers van wie je veel kan opsteken?
Helaas geen mogelijkheden voor opleidingen en cursussen. Verder zijn de senioren die ons moeten begeleiden eigenlijk niet van toepassing. Dit in de zin dat we het grootste gedeelte zelfstandig moeten uitzoeken en vaak zijn de rollen ook omgedraaid dat wij juist de senioren moet ondersteunen bij zaken waar zij vastlopen.

Wat betreft die beloftes heb ik ook al aangegeven dat ik dat eigenlijk op papier wilde hebben maar hij probeerde mij mondeling te overtuigen dat dat echt wel goed gaat komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Jeroen V schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:05:
[...]

Als dat jouw takenpakket is als startende ontwikkelaar dan zou ik me eens goed achter mijn oren krabbelen. Op zich leuk dat je met verschillende dingen bezig bent, maar met zoveel variatie gaat het erg lang duren voordat je echt heel erg goed ergens in bent. Het lijkt misschien leuk om veel op je CV te kunnen vermelden, maar als iemand bij mij komt solliciteren dan zou mijn eerste vraag zijn waar je nu echt in zou uitblinken...
Dat kan ik goed begrijpen. In eerste instantie ben ik de afgelopen jaren druk bezig geweest met ASP.NET MVC en wilde ik ook graag wat meer frontend ervaring opdoen. Vandaar dat ik eigenlijk bij mijn huidige werkgever ben begonnen gezien ik daar in eerste instantie met de frontend aan de slag kon gaan. Na verloop van tijd heb ik er meer en meer taken bijgekregen want waarom zou je de kennis die iemand heeft niet gebruiken?

Naar mijn mening mag dit ook wel beloond worden in de vorm van een conform salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 15:32
ragged schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:42:
[...]

Ligt aan het bedrijf denk ik. Ik ben zelf in september als trainee begonnen bij een consultancy bedrijf in de ERP software. Hierbij was een hbo diploma een eis, echter maakte het niet veel uit welke hbo opleiding dit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

ragged schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:42:
[...]

Ik zou in ieder geval de informatica richting aanhouden. Of je dan BI of TI gaat doen hangt af van waar je eigen voorkeuren liggen en welke richting je zelf later op wil. Dit zijn in ieder geval opleidingen die veel gevraagd zijn.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJ89
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: WO Geneeskunde
• Werkervaring: 0
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: ANIOS ( Arts niet in opleiding)
• Werkgever/branche: GGZ
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Uren/week: 36 uur ( 4 x 9 uur)
• Reistijd**: 20 min
• Werkdruk: gemiddeld/hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3.760
• Vakantiegeld: 8.33%
• Dertiende/veertiende maand: volledige 13e maand
• Pensioeninleg per jaar: 50/50
• Mobiliteit per jaar:* €140/maand
• Overige: /

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 53K
• Winstdeling/bonus: nvt

Recent afgestudeerd en nu m'n eerste baan. De GGZ staat te springen om artsen/psychiaters; ben derhalve direct in de functionele schaal ingedeeld. Al met al dik tevreden als starter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:29
David Regeling schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:00:
[...]
Wat betreft die beloftes heb ik ook al aangegeven dat ik dat eigenlijk op papier wilde hebben maar hij probeerde mij mondeling te overtuigen dat dat echt wel goed gaat komen..
Daar krijg ik eerlijk gezegd niet zo'n goed gevoel bij. Zo ben ik in het begin van mijn carrière ook een aantal jaren voor het lapje gehouden. Allemaal praatjes over groei perspectieven enz. Bijkomend punt is dat je zoals je zelf aangeeft recht zou hebben op 2300 euro als je de markt op gaat, dat is 300 euro verschil. Totdat je dat punt bereikt kost dat je minstens 3600 bruto per jaar. Van louter beloftes koopt men niks.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovogar
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-10 15:11
TJ89 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:37:
1. Wie ben je:
• Opleiding: WO Geneeskunde
• Werkervaring: 0
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: ANIOS ( Arts niet in opleiding)
• Werkgever/branche: GGZ
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Uren/week: 36 uur ( 4 x 9 uur)
• Reistijd**: 20 min
• Werkdruk: gemiddeld/hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3.760
• Dertiende/veertiende maand: volledige 13e maand
• Pensioeninleg per jaar: 50/50
• Mobiliteit per jaar:* €140/maand
• Overige: /

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 53K
• Winstdeling/bonus: nvt

Recent afgestudeerd en nu m'n eerste baan. De GGZ staat te springen om artsen/psychiaters; ben derhalve direct in de functionele schaal ingedeeld. Al met al dik tevreden als starter !
Hier mag je als starter inderdaad dik tevreden over zijn! Super gedaan! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra

unezra

[...]

Helaas geen mogelijkheden voor opleidingen en cursussen. Verder zijn de senioren die ons moeten begeleiden eigenlijk niet van toepassing. Dit in de zin dat we het grootste gedeelte zelfstandig moeten uitzoeken en vaak zijn de rollen ook omgedraaid dat wij juist de senioren moet ondersteunen bij zaken waar zij vastlopen.

*lol*
Die kennen we ja...

"Ja, je moet me op mijn blauwe ogen vertrouwen dat best wel goed gaat komen, maar ik ga het niet vastleggen op papier want dan zou je me er wel eens aan vast kunnen houden."

Tuurlijk joh...
Hij gelooft zeker ook nog in Sinterklaas? (Of denkt dat jij dat doet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
  • Laatst online: 03-10 15:01
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 41
• Opleiding: Technische computerkunde
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Asp.Net / C# / css etc..
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Uren/week: 32 uur
• Reistijd**: 10 minuten met trein
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4000
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Pensioeninleg per jaar: geen (regel ik zelf)
• Mobiliteit per jaar:* Alle reiskosten worden vergoed
• Overige: -

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of mijn salaris marktconform is (4000 bruto voor 32 uur). Pensioenopbouw regel ik zelf dmv banksparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:04

JaQ

TJ89 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:37:
[Recent afgestudeerd en nu m'n eerste baan. De GGZ staat te springen om artsen/psychiaters; ben derhalve direct in de functionele schaal ingedeeld. Al met al dik tevreden als starter !
Als niet-medico heb ik wat vraagtegens bij het ANIOS zijn en tegelijkertijd toch patiënten zien. Wat doe je dan?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druiper
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01-2019
JaQ schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:32:
[...]

Als niet-medico heb ik wat vraagtegens bij het ANIOS zijn en tegelijkertijd toch patiënten zien. Wat doe je dan?
Dat is toch gewoon een basisarts (geen specialist), niets mis mee toch. Op de eerste hulp is 90% gewoon basisarts, soms beslissen ze later nog voor specialisatie naar bv chirurg, maar dat is een keuze (en moet maar plek zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:02
@JaQ Een ANIOS is ook gewoon een arts (Opleiding duurt al 6 jaar). Alleen niet in opleiding tot specialisatie. Als hij bijv. psychiater wil worden wordt hij eerst AIOS en is hij daarna specialist.

[ Voor 6% gewijzigd door Morpheusk op 11-10-2017 22:44 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:04

JaQ

Druiper schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:43:
[...]

Dat is toch gewoon een basisarts (geen specialist), niets mis mee toch. Op de eerste hulp is 90% gewoon basisarts, soms beslissen ze later nog voor specialisatie naar bv chirurg, maar dat is een keuze (en moet maar plek zijn)
Morpheusk schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:43:
@JaQ Een ANIOS is ook gewoon een arts. Alleen niet in opleiding tot specialisatie. Als hij bijv. psychiater wil worden wordt hij eerst AIOS en is hij daarna specialist.
Mijn vraag was niet specifiek genoeg :) Ik ken het verschil tussen een basisarts en een specialist.

Als niet-arts kan ik me op de eerste hulp ook wel iets bij voorstellen bij een ANIOS (in extreme: een pleister plakken of hulp inroepen als het bot er uit steekt). Maar bij geestelijke gezondheidszorg kan ik me daar wat minder bij voorstellen. Vandaar mijn vraag.

ow.. en overigens is het nog helemaal niet zo evident dat je in opleiding komt als je ANIOS bent, maar dat is een andere discussie.

[ Voor 6% gewijzigd door JaQ op 11-10-2017 22:50 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:02
JaQ schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:48:
[...]

[...]

Mijn vraag was niet specifiek genoeg :) Ik ken het verschil tussen een basisarts en een specialist.

Als niet-arts kan ik me op de eerste hulp ook wel iets bij voorstellen bij een ANIOS (in extreme: een pleister plakken of hulp inroepen als het bot er uit steekt). Maar bij geestelijke gezondheidszorg kan ik me daar wat minder bij voorstellen. Vandaar mijn vraag.

ow.. en overigens is het nog helemaal niet zo evident dat je in opleiding komt als je ANIOS bent, maar dat is een andere discussie.
Hij heeft zijn basisopleiding van zes jaar afgerond en mag dus zelfstandig patienten zien die hij overlegt met een supervisor die psychiater is. Een aios ziet in principe dezelfde patienten maar wordt ondertussen opgeleid om steeds meer zelfstandig te beslissen en dus uit eindelijk zelf de specialist te zijn.

Maar @TJ89 kan vast specifieker vertellen wat hij doet.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra

Je gaat bij dit bedrijf carrieretechnisch snel 'klaar' zijn. Dit soort 'startups' zijn vrijwel altijd uitknijpers. Die kunnen zich in een eerste fase geen dure senior veroorloven en gaan dan voor een zo goedkoop mogelijke junior. Geld voor cursussen is er niet, er zijn geen seniors om van te leren. Met een beetje geluk mag je een boek kopen en declareren (met gezonde tegenzin).

Als er dan straks funding genoeg is om een 'echt' product neer te zetten gaat er misschien een senior aangenomen worden. Goeie kans dat jij er dan alsnog uitgewieberd wordt overigens; dan hebben ze geen generalist met junior niveau meer nodig.

Focus op wat je nog kwa inhoudt uit dit bedrijf kan trekken en ga ondertussen op zoek naar je volgende stap. Je salaris is nauwelijks relevant; daar ga je echt niet meer verdienen. Wat relevant is voor jou is groeien in je ervaring en kennis.
David Regeling schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:03:
Naar mijn mening mag dit ook wel beloond worden in de vorm van een conform salaris.
Dan moet je wel een bedrijf uitzoeken dat daar bij past en geen startup waar je als junior meteen de meest ervaren dev bent.

"If you're the smartest person in the room you're in the wrong room".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: mbo 2, 3 en 4/ hbo infrastructure, design en security. (Aan het afstuderen)
• Werkervaring: 0 jaar, 3 jaar stage, 2 jaar werkzaam bij een groot bedrijf met 0 uren contract.
• (Woon) Locatie: Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Event specialist (monitoren)
• (Werk) Locatie(s): Noorden
• Uren/week: 0 tot 40 uur
• Reistijd**: 2 uur met de trein, heen en terug.
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2438 (bij 40 uur) 15.24 per uur, werk meestal vier dagen per week (487,68)
• Vakantiegeld: 8. %
• Pensioeninleg per jaar: geen
• Mobiliteit per jaar: * Alle reiskosten worden vergoed

Ik ben in januari klaar met mijn studie (hopelijk) en moet dus in de komende maanden gaan solliciteren. Heeft iemand enige idee wat ik kan vragen? School helpt veel met solliciteren maar over wat je kan vragen bij de onderhandeling willen ze niks zeggen. Ik woon zelf in de provincie Overijssel en wil hier de komende tijd niet weg, heb al een paar afspraken staan die met mij contact hebben opgenomen via school en LinkedIn, alleen weet ik niet hoe betrouwbaar of behulpzaam ze zijn als ik kijk wat erover recruiters op Tweakers staat.

De baan die ik nu heb is niet een optie, ze werken in ploegendiensten en als ik mijn diploma heb word ik te duur voor ze. ;w

Ik had ook een vraag over de dertiende maand, als ik naar 2018 kijk heeft het 52 weken en dus dertien maanden in totaal (of miss ik iets?). Dus dan is het toch logisch om een dertiende maand te verwachten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:31:

Ik had ook een vraag over de dertiende maand, als ik naar 2018 kijk heeft het 52 weken en dus dertien maanden in totaal (of miss ik iets?). Dus dan is het toch logisch om een dertiende maand te verwachten?
Meen je dit nu serieus 8)7 een jaar bevat meestal 52 weken ;)
De meeste mensen worden niet per 4 weken betaald maar per maand (januari/februari etc.) en dat zijn er 12 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Martinusz schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:42:
[...]

De meeste mensen worden niet per 4 weken betaald maar per maand (januari/februari etc.) en dat zijn er 12 ;)
En daarbij: als je een vier weken loon hebt, dan kan je nog altijd een dertiende maand krijgen. Dat is gewoon een andere benaming voor eindejaarsbonus of kerstgratificatie.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinusz schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:42:
[...]

Dit is echt zoiets waarvan in denk dat het super simpel is en dat ik het gewoon niet snap. :X Ja het is inderdaad logischer dat je per maand betaald krijgt, maar als ik naar januari 2018 kijk heeft het 22 werkdagen (minus 1 dag, 1 januari). Krijg je dus in januari 22 werkdagen betaald en in juni bijvoorbeeld 21?

Laat meteen zien dat ik nog nooit een maand fulltime heb gewerkt, hehe. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:52
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:53:
[...]

Dit is echt zoiets waarvan in denk dat het super simpel is en dat ik het gewoon niet snap. :X Ja het is inderdaad logischer dat je per maand betaald krijgt, maar als ik naar januari 2018 kijk heeft het 22 werkdagen (minus 1 dag, 1 januari). Krijg je dus in januari 22 werkdagen betaald en in juni bijvoorbeeld 21?

Maandloon is maandloon, je aantal werkdagen verschilt per maand je loon niet, gemiddeld gezien komt het ieder jaar op ongeveer hetzelfde aantal werkdagen neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:53:
[...]

Je krijgt gewoon een vast bedrag per maand over het algemeen, of dat nu 20,21 of 22 werkdagen waren maakt niet uit. Tenzij je uurtje factuurtje werkt natuurlijk, maar standaard loondienst met maandbetaling is gewoon 12* zelfde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 08:17
En ten overvloede, als je een werkgever treft die in periodes van 4 weken betaalt, dan krijg je 13 salarisbetalingen, maar dat is géén 13e maand (salaris per 4 weken < maandsalaris).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

wheel schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:55:
En ten overvloede, als je een werkgever treft die in periodes van 4 weken betaalt, dan krijg je 13 salarisbetalingen, maar dat is géén 13e maand (salaris per 4 weken < maandsalaris).
En toch zijn er mensen die heel "trots" zeggen: "Ik krijg een 13de maand!! :9~". En dan vraag je aan ze of ze per 4 weken of per maand krijgen betaald en dan zeggen ze 4 weken. Ja, dan krijg je 13 keer salaris in het jaar ja, maar dat is niet hetzelfde als wanneer je per maand betaald wordt en een 13de maand krijgt. Ik denk dat dat de verwarring was van @Verwijderd

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:35
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:31:
Ik snap je verwarring, er zijn best veel opties. Dit zijn denk ik de meest voorkomende:
Mensen in loondienst met een vast aantal uren kunnen 1x per maand salaris krijgen. Dit wordt bijvoorbeeld elke 25e van de maand uitbetaald en is altijd hetzelfde bedrag, deze groep krijgt dus 12x salaris. Wanneer ze een 13e maand krijgen, dan krijgen ze in november of december niet alleen het standaard salaris maar ook x-% van het jaarsalaris extra.

Mensen in loondienst met een vast aantal uren die elke 4 weken uitbetaald krijgen, krijgen dus niet altijd op een vaste datum uitbetaald maar dus elke 4 weken. Deze groep krijgt standaard al 13x in het jaar salaris. Wanneer deze een 13e maand krijgen, dan zit bij betaling 12 of 13 x-% van het jaarsalaris extra erbij.

Dan heb je ook nog mensen met bijvoorbeeld 0 uren. Deze krijgen 12x (1e situatie) of 13x (2e situatie) uitbetaald en als deze een 13e maand (in procenten) krijgen, dan is er een kans dat deze er in januari bij zit omdat dan pas bekend is hoeveel deze persoon heeft gewerkt in het voorgaande jaar.

En zo zijn er nog véél meer opties. Vaste bonussen, bonus op basis van targets enz enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste jaar aan het worstelen met het MT om salarisverhoging te krijgen.
Ik heb begin dit jaar een andere functie gekregen, nu teamleider ipv medewerker. Dus een stap omhoog qua verantwoordelijkheid.
Qua salaris konden ze nog niet veel voor me betekenen omdat alle functies opnieuw worden gewogen en ingeschaald, dit proces was net gestart en tot die tijd zou er geen correctie plaatsvinden op mijn salaris.

Klein beetje mijn ongenoegen geuit, maar ook aangegeven dat wanneer ik duidelijk laat zien dat de functie mij past we misschien toch eerder om tafel moeten zitten.

Onlangs een kwartaalgesprek gehad en opnieuw aangegeven dat ik graag een correctie op mijn salaris zie.. Ik snap dat de herwaardering nog niet afgerond is maar een kleine blik van waardering zou mij geruststellen dat ik het ook verdien.

Deze week kwam mijn manager met een brief aanzetten waarin hij toch zijn best heeft gedaan om mij tegemoet te komen.
Helaas is een salarisaanpassing niet mogelijk ivm vastgesteld budget voor dit jaar. Echter hebben ze mij voor volgend jaar een ruimere bonusregeling getroffen (die wordt berekend over dit jaar en krijgen we in februari/maart).. En qua salarisgroei zullen ze rekening houden met het budget en komen we in maart opnieuw rond de tafel..

Vooralsnog mee tevreden, afwachten tot maart dan maar.. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:23
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:43:
Laatste jaar aan het worstelen met het MT om salarisverhoging te krijgen.
Ik heb begin dit jaar een andere functie gekregen, nu teamleider ipv medewerker. Dus een stap omhoog qua verantwoordelijkheid.
Qua salaris konden ze nog niet veel voor me betekenen omdat alle functies opnieuw worden gewogen en ingeschaald, dit proces was net gestart en tot die tijd zou er geen correctie plaatsvinden op mijn salaris.

Klein beetje mijn ongenoegen geuit, maar ook aangegeven dat wanneer ik duidelijk laat zien dat de functie mij past we misschien toch eerder om tafel moeten zitten.

Onlangs een kwartaalgesprek gehad en opnieuw aangegeven dat ik graag een correctie op mijn salaris zie.. Ik snap dat de herwaardering nog niet afgerond is maar een kleine blik van waardering zou mij geruststellen dat ik het ook verdien.

Deze week kwam mijn manager met een brief aanzetten waarin hij toch zijn best heeft gedaan om mij tegemoet te komen.
Helaas is een salarisaanpassing niet mogelijk ivm vastgesteld budget voor dit jaar. Echter hebben ze mij voor volgend jaar een ruimere bonusregeling getroffen (die wordt berekend over dit jaar en krijgen we in februari/maart).. En qua salarisgroei zullen ze rekening houden met het budget en komen we in maart opnieuw rond de tafel..

Vooralsnog mee tevreden, afwachten tot maart dan maar.. :)
Heel eerlijk gezegd...klinkt als: pappen en nathouden. Maar als jij er tevreden mee bent, gefeliciteerd!

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Snowhite0901 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:48:
[...]

Heel eerlijk gezegd...klinkt als: pappen en nathouden. Maar als jij er tevreden mee bent, gefeliciteerd!
Ja, maar ik begrijp de situatie wel. De uiteindelijke correctie volgens de nieuwe salarisschalen zal geen honderden euro's zijn. denk zelf max 200 euro t.o.v. nu.

Dat nu alleen de bonus omhoog gaat vind ik voor nu waardering genoeg om de komende jaar nog te kunnen wachten op de definitieve opslag.
Ik krijg sowieso in maart er al standaard 3-4% bij (plus wat daar evt nog extra bij komt omdat er dan mogelijk wel een correctie bij kan komen, bv 100 van de 200 euro die ik uiteindelijk verwacht), en daarbij zal de bonus dus ook ruim 2.400 euro bruto omhoog gaan.
En niet alleen voor nu, maar voor komende jaren geld die hogere bonus percentage.

Al met al ben ik daar voorlopig tevreden mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 13:24
DeluxZ schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:49:
[...]

En toch zijn er mensen die heel "trots" zeggen: "Ik krijg een 13de maand!! :9~". En dan vraag je aan ze of ze per 4 weken of per maand krijgen betaald en dan zeggen ze 4 weken. Ja, dan krijg je 13 keer salaris in het jaar ja, maar dat is niet hetzelfde als wanneer je per maand betaald wordt en een 13de maand krijgt. Ik denk dat dat de verwarring was van @Verwijderd
Daarom werkt het communiceren van jaarpakket/totaalpakket ook veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 14:47
ik zal ook even een net lijstje maken voor het totaal pakket

[ Voor 101% gewijzigd door DarkSim1986 op 13-10-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Jabbah schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:53:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of mijn salaris marktconform is (4000 bruto voor 32 uur). Pensioenopbouw regel ik zelf dmv banksparen.
Ja, alleen zijn je secundaire arbeidsvoorwaarden slecht (dat zal deels in je salaris verwerkt zitten), geen idee hoeveel vakantiedagen je hebt. Het ligt er ook aan hoever je door kunt groeien en of je collega's om je heen hebt waar je veel van kunt leren. Ben je zelf de meest ervaren persoon en kun je (bijna) niet meer doorgroeien, zou ik om mij heen kijken.

Kijk even wat een IT'er verdient bij de Belastingdienst in Arnhem, waarschijnlijk verdien je daar hetzelfde, maar dan met veeeeeel betere secundaire arbeidsvoorwaarden (riant pensioen, 13e maand, cursussen en veel meer vakantiedagen). Bij andere werkgevers kun je ook meer verdienen, maar zal je (waarschijnlijk) hogere werkdruk of meer reistijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJ89
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Morpheusk schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:59:
[...]

Hij heeft zijn basisopleiding van zes jaar afgerond en mag dus zelfstandig patienten zien die hij overlegt met een supervisor die psychiater is. Een aios ziet in principe dezelfde patienten maar wordt ondertussen opgeleid om steeds meer zelfstandig te beslissen en dus uit eindelijk zelf de specialist te zijn.

Maar @TJ89 kan vast specifieker vertellen wat hij doet.
Ja klopt inderdaad. Het gangbare traject is om als ANIOS ( Arts Niet In Opleiding tot Specialist) 1-2 jaar ervaring op te doen, d.w.z zelfstandig patienten zien/medicatie voorschrijven echter altijd onder supervisie van een medisch specialist. In de praktijk betekent dit vaak een kort (telefonisch) overleg waarna de specialist zijn fiat, dan wel op/aanmerkingen geeft.

Na 1-2 jaar ANIOS'sen solliciteer je voor een opleidingsplek, waarin je taken en zelfstandigheid merr wordt uitgebreidt, echter blijf je tot aan het eind v/d opleiding onde supervisie staan van de specialist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple
  • Laatst online: 01-10 07:49
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Bio informatica
• Werkervaring: 2.5 jaar (1 jaar in de academische wereld), 1.5 jaar in mijn huidige functie

2. Wat doe je:
• Functie: App Developer (Xamarin)
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s): Apeldoorn.
• Uren/week: Officieel 36 uur (ik werk 40 uur, net als de meeste collega's)
• Reistijd: 1:20 enkele reis 3x per week. 2 dagen per week kan ik thuis werken.
• Werkdruk: laag - gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2642 voor 36 uur
• Vakantiegeld: Ja, 8%
• Vakantiedagen: 20 wettelijk + 23 dagen door de opgebouwde compensatie uren.
• Dertiende/veertiende maand: Ja, 8,3%
• Pensioeninleg per jaar: Via ABP.
• Mobiliteit per jaar: OV-kaart. Voor alle dienstreizen naar andere locaties dan mijn reguliere standplaats mag ik 1e klas reizen.
• Totaal per jaar: €36.871

Ik ben momenteel best tevreden met mijn job en arbeidsvoorwaarden.
Ik heb erg leuk en afwisselend werk en gezellige collega's, ik heb alleen het gevoel dat ik in mijn huidige functie niet echt snel kan groeien. Wat betreft salaris krijg ik ieder jaar m'n salaristrede (€60 - 80) per maand bruto erbij. En qua plaats voor medior ontwikkelaars ligt het eraan of er formatie ruimte is.

Ik vraag me af wat junior iOS ontwikkelaars in het bedrijfsleven verdienen en of ik in een andere organisatie een beter salaris kan krijgen met vergelijkbaar goede secundaire voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Elm0wer schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:17:
Zitten hier nog marketing mensen? Marketeers? Ben wel benieuwd naar een vergelijk ter voorbereiding op de eindejaarsgesprekken! :-)
Wil je jouw huidige lijstje ook eens posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-10 10:45
pineapple schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:10:
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Bio informatica
• Werkervaring: 2.5 jaar (1 jaar in de academische wereld), 1.5 jaar in mijn huidige functie

2. Wat doe je:
• Functie: App Developer (Xamarin)
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s): Apeldoorn.
• Uren/week: Officieel 36 uur (ik werk 40 uur, net als de meeste collega's)
• Reistijd: 1:20 enkele reis 3x per week. 2 dagen per week kan ik thuis werken.
• Werkdruk: laag - gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2642 voor 36 uur
• Vakantiedagen: 20 wettelijk + 23 dagen door de opgebouwde compensatie uren.
• Dertiende/veertiende maand: Ja, 8,3%
• Pensioeninleg per jaar: Via ABP.
• Mobiliteit per jaar: OV-kaart. Voor alle dienstreizen naar andere locaties dan mijn reguliere standplaats mag ik 1e klas reizen.
• Totaal per jaar: €36.871

Ik ben momenteel best tevreden met mijn job en arbeidsvoorwaarden.
Ik heb erg leuk en afwisselend werk en gezellige collega's, ik heb alleen het gevoel dat ik in mijn huidige functie niet echt snel kan groeien. Wat betreft salaris krijg ik ieder jaar m'n salaristrede (€60 - 80) per maand bruto erbij. En qua plaats voor medior ontwikkelaars ligt het eraan of er formatie ruimte is.

Ik vraag me af wat junior iOS ontwikkelaars in het bedrijfsleven verdienen en of ik in een andere organisatie een beter salaris kan krijgen met vergelijkbaar goede secundaire voorwaarden.
Dude, je zit minimaal 1000 euro onder de salarissen hier in Amsterdam. Als zzp'er zou je een uurloon van 60 euro kunnen hanteren.

Ik zou maar eens gaan rond kijken. Ik dacht altijd dat belastingdienst okay betaalden, maar dit valt mij vies tegen.

Ik begon op 3300 al junior iOs developer/Xamarin en ging als medior naar 3700.

Je pensioen inleg zal wellicht wel anders zijn, dat doet de belastingdienst wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Jabbah schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:53:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Het salaris op zich is niet verkeerd voor 32 uur, maar het feit dat er geen 13e maand bij zit, en dat je zelf pensioen moet opbouwen maakt dat het m.i. niet geheel marktconfirm is, zeker niet als ik kijk naar je leeftijd/ervaring. Hoveel weken vakantie heb je?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Wie ben je:
• Leeftijd: Bijna 37
• Opleiding: MBO niv4, HBO ICT Beheer als avond studie afgerond in 2012
• Werkervaring: 15 jaar, 1 jaar in mijn huidige functie
• (Woon) Locatie: OV

2. Wat doe je:
• Functie: Teamleider
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Twente.
• Uren/week: 40u
• Reistijd: 20 minuten fietsen
• Werkdruk: Gemiddeld tot soms hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3420
• Vakantiedagen: 27
• Dertiende/veertiende maand: Bonusregeling 15% van jaarsalaris
• Pensioeninleg per jaar: 6% geen idee hoeveel precies
• Mobiliteit per jaar: 19ct/km woon/werkverkeer
• Totaal per jaar: €55.000

Totaal per jaar is incl storingsdiensten en overuren die ik standaard laat uitbetalen.
Daarnaast goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals aandelenplan, flexibel werken etc.

Al met al redelijk tevreden, had mijn maandloon iets hoger gezien, maar door alle bonussen en voordelen toch een net jaarsalaris..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple
  • Laatst online: 01-10 07:49
muffstuff schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:49:
[...]

Dude, je zit minimaal 1000 euro onder de salarissen hier in Amsterdam. Als zzp'er zou je een uurloon van 60 euro kunnen hanteren.

Ik zou maar eens gaan rond kijken. Ik dacht altijd dat belastingdienst okay betaalden, maar dit valt mij vies tegen.

Je pensioen inleg zal wellicht wel anders zijn, dat doet de belastingdienst wel goed.
Ik had zelf altijd het idee dat €2500 - €2600 best gangbaar was als startsalaris voor een junior mobile developer.

De salarissen waar jij over praat krijg je denk ik alleen in de detachering of werk je gewoon intern bij een bedrijf? En hoe zit het met je reiskosten vergoeding en secundaire arbeidsvoorwaarden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jabbah
  • Laatst online: 03-10 15:01
Spacecowboy schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:17:
[...]

Het salaris op zich is niet verkeerd voor 32 uur, maar het feit dat er geen 13e maand bij zit, en dat je zelf pensioen moet opbouwen maakt dat het m.i. niet geheel marktconfirm is, zeker niet als ik kijk naar je leeftijd/ervaring. Hoveel weken vakantie heb je?
Ik heb nu 28 vakantiedagen, dus da's wel netjes voor 32 uur. Overigens heb ik afgelopen periode gesolliciteerd en heb nu twee aanbiedingen liggen waarbij ik er een paar honderd euro op vooruit ga. Bij het ene bedrijf ook een pensioenregeling en misschien ook een 13e maand in het vooruitzicht, reistijd 10 minuten fietsen, 24 vakantiedagen. Andere bedrijf dezelfde secundaire arbeidsvoorwaarden, reistijd 10 minuten met de trein, 28 vakantiedagen. Ben nog heel erg aan het twijfelen welke het gaat worden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

muffstuff schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:49:
[...]

Op basis van 40 uur een salaris van ongeveer 2900,- euro voor HBO en 1,5 jaar werkervaring is gewoon prima. Volgens jou zou hij dus minimaal 4000,- per maand kunnen verdienen? Sorry hoor, maar dat is complete onzin. Je zal vast iemand met een dergelijk profiel kunnen vinden die het krijgt, maar dat is echt niet de standaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Jabbah schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:33:
[...]
Ik heb nu 28 vakantiedagen, dus da's wel netjes voor 32 uur.
Het aantal gewerkte uren is irrelevant.

Verlof word welliswaar vaak in dagen uitgedrukt, maar in uren berekend en verstrekt.

Je hebt met 32 uur dus geen 28*8=224 uur verlof, maar als ik het goed reken, 28*6,4=179,2 uur. (In plaats van dat je gemiddeld over een periode van 5 dagen 8 uur per dag werkt, werk je maar 6,4 uur per dag gemiddeld en *dat* word gebruikt voor je verlofberekening.)

28 vakantiedagen is hoe dan ook prettig, maar niet exhorbitant veel. Ik mag bijvoorbeeld er voor kiezen om 38 uur per week te werken, maar dat als verlofuren op te sparen. Ik geloof dat we standaard 25 vakantiedagen krijgen, met die 38 uur krijg ik daar 13 dagen (nu dus wel á 8 uur) bij, dus heb ik grofweg 38 vakantiedagen per jaar.
Overigens heb ik afgelopen periode gesolliciteerd en heb nu twee aanbiedingen liggen waarbij ik er een paar honderd euro op vooruit ga. Bij het ene bedrijf ook een pensioenregeling en misschien ook een 13e maand in het vooruitzicht, reistijd 10 minuten fietsen, 24 vakantiedagen. Andere bedrijf dezelfde secundaire arbeidsvoorwaarden, reistijd 10 minuten met de trein, 28 vakantiedagen. Ben nog heel erg aan het twijfelen welke het gaat worden...
Tja, dat word werkgenot afwegen tegen reistijd en vakantiedagen. Veel vakantie is fijn, mits je ze op krijgt. Dat is mij tot nu toe eigenlijk alleen het jaar dat we verhuisden gelukt. :) (Al ben ik serieus van plan eens meer verlof op te nemen en gewoon fijn meer vrije tijd te hebben. Sterker nog, ik zou naar 36 uur willen met 26 verlofdagen bovenop de standaard 25.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-10 20:30

Metalfreak

Hoije woh!

TJ89 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:15:
[...]

Ja klopt inderdaad. Het gangbare traject is om als ANIOS ( Arts Niet In Opleiding tot Specialist) 1-2 jaar ervaring op te doen, d.w.z zelfstandig patienten zien/medicatie voorschrijven echter altijd onder supervisie van een medisch specialist. In de praktijk betekent dit vaak een kort (telefonisch) overleg waarna de specialist zijn fiat, dan wel op/aanmerkingen geeft.

Na 1-2 jaar ANIOS'sen solliciteer je voor een opleidingsplek, waarin je taken en zelfstandigheid merr wordt uitgebreidt, echter blijf je tot aan het eind v/d opleiding onde supervisie staan van de specialist.
Ja, en dan ben je specialist en blijkt dat er nergens plaatsen zijn voor specialisten... :{ Gotta love the artsenwereld :{ (bron: vriendin is arts en om deze reden naar Duitsland vertrokken voor werk, daar is een schreeuwend tekort aan artsen)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
pineapple schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:23:
[...]

Ik had zelf altijd het idee dat €2500 - €2600 best gangbaar was als startsalaris voor een junior mobile developer.

De salarissen waar jij over praat krijg je denk ik alleen in de detachering of werk je gewoon intern bij een bedrijf? En hoe zit het met je reiskosten vergoeding en secundaire arbeidsvoorwaarden?
Dit was bij 2 Mobile App bedrijven in Amsterdam, geen detachering. Secundaire voorwaarden waren kut, maar ik wild egraag als app developer aan de gang dus nam dat voor lief. Geen pensioen bv en dat is 10% van je inkomen zo'n beetje. Dus reken dan 3000 bruto als junior. Maar als je nog jong bent en je wilt een hypotheek dan is het bv ideaal. Je salaris is in ieder geval hoog genoeg. Zodra je de hypotheek hebt kan je bv verder kijken. Maar dat even terzijde. Reiskosten waren gewoon standaard zover ik weet.

Salarissen voor een Senior developer lag rond de 52k, dat weet ik omdat er een hoop buiten de eu developers er werkten. Die hebben als minimum inkomen 52K omdat ze anders geen werk visa krijgen. Ik kwam op 3300 bruto binnen en zat na een jaar op 3700. Ik begon als iOs developer met objective-c (rond 2012) zonder zelfs ooit Objective-C geschreven te hebben. Ik had wel phonegap ervaring en een app met Xamarin. Met zijn Xamarin ervaring kom je overal wel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Jeroen V schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 05:21:
[...]

Op basis van 40 uur een salaris van ongeveer 2900,- euro voor HBO en 1,5 jaar werkervaring is gewoon prima. Volgens jou zou hij dus minimaal 4000,- per maand kunnen verdienen? Sorry hoor, maar dat is complete onzin. Je zal vast iemand met een dergelijk profiel kunnen vinden die het krijgt, maar dat is echt niet de standaard...
Ik weet dat in de mobile wereld een jaar ervaring een hoop kan uitmaken qua salaris. Ik praat vanuit mijn ervaring tussen 2012-2015 bij twee app bedrijven in Amsterdam waar ik als iso developer/c# develoepr werkte. Toendertijd heb ik nog de anwb app voor WP8 gemaakt, dus wel iets flexibeler in te zetten qua omgevingen. Maar geloof mij, ik was de minst ervaren van al die developers, de meesten doen ook gewoon android en ios, als je een van de twee niet kent dan zorgen ze wel dat je snel genoeg mee kan draaien.

Maar ik denk als hij met zijn tech stack in Amsterdam gaat solliciteren hij echt wel die 3500-4000 per maand kan pakken. Als hij zijn sollicitaties goed doet en vooral de tech vragen dan kan het zomaar hoger zijn.

Maar je hebt wel gelijk, als je het naar 40 uur rekent incl pensioen, is dat best een aardig standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

unezra schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 06:17:
[...]

Het aantal gewerkte uren is irrelevant.

Verlof word welliswaar vaak in dagen uitgedrukt, maar in uren berekend en verstrekt.

Je hebt met 32 uur dus geen 28*8=224 uur verlof, maar als ik het goed reken, 28*6,4=179,2 uur. (In plaats van dat je gemiddeld over een periode van 5 dagen 8 uur per dag werkt, werk je maar 6,4 uur per dag gemiddeld en *dat* word gebruikt voor je verlofberekening.)

28 vakantiedagen is hoe dan ook prettig, maar niet exhorbitant veel. Ik mag bijvoorbeeld er voor kiezen om 38 uur per week te werken, maar dat als verlofuren op te sparen. Ik geloof dat we standaard 25 vakantiedagen krijgen, met die 38 uur krijg ik daar 13 dagen (nu dus wel á 8 uur) bij, dus heb ik grofweg 38 vakantiedagen per jaar.

[...]

Tja, dat word werkgenot afwegen tegen reistijd en vakantiedagen. Veel vakantie is fijn, mits je ze op krijgt. Dat is mij tot nu toe eigenlijk alleen het jaar dat we verhuisden gelukt. :) (Al ben ik serieus van plan eens meer verlof op te nemen en gewoon fijn meer vrije tijd te hebben. Sterker nog, ik zou naar 36 uur willen met 26 verlofdagen bovenop de standaard 25.)
Ik kijk altijd even naar het aantal weken verlof dat je kan nemen. 28 dagen bij 36 uur is 7 weken. Dat is best aardig. Ik zit zelf op 5 weken en 3 weken via cafetariamodel.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Het Vosje schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:56:
[...]

Daarom werkt het communiceren van jaarpakket/totaalpakket ook veel beter.
Eens. Dat maakt het rekenen een stuk gemakkelijker.

Ik krijg nu trouwens ook per 4 weken betaald en dat vond ik in het begin wel lastig, want de rest van je kosten zijn maandelijks terugkerende posten, vaak op dezelfde datum, en meestal ook rond die 25e, of anders maximaal een week later (begin van de volgende maand)... Bij een 4-weken salaris komt je salaris elke keer "vroeger" in de maand, tot het punt waarop je 2 keer salaris krijgt in 1 maand.. Je verliest het overzicht. Bij mijn vorige werkgevers was dat gemakkelijker, als ik de 20e krap zat wist ik dat ik door mijn geld heen was en het 5 dagen rustig aan moest doen...

Heb dat voor mezelf opgelost door mijn salaris op een aparte rekening te laten storten en een automatische doorboeking (van het 4 weken salaris) naar mijn lopende rekening te doen op de 25e... Aan het eind van het jaar heb ik dus ook nog een "salaris" over, maar je moet dat niet zien als 13e maand natuurlijk :)

Bijkomend voordeeltje is nog dat alle "extraatjes" (overwerk, extra KM vergoeding (buiten woon-werk), etc) ook op die aparte rekening komen en ik daar eigenlijk niks mee doe omdat ik het niet "nodig" heb, ik leef van hetgeen wat automatisch overgeboekt wordt... En dat bouwt best op over een jaar tijd, terwijl ik vroeger wellicht geneigd was die 25 netto extra KM vergoeding gewoon op te maken (want het kwam op de grote hoop)...

[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 17-10-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 17-10-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovogar
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-10 15:11
Ziet er netjes uit, maar ik heb een vraag; is het niet bij wet verplicht dat je vakantiegeld moet krijgen? Of is je 13e / 14e maand soms vakantiegeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
Hoe is je 13e/14e maand opgebouwd, aangezien het bedrag niet (bijna) overeenkomt met je maandsalaris noch met het dubbele ervan? Geen pensioen?
Kovogar schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:22:
[...]

Ziet er netjes uit, maar ik heb een vraag; is het niet bij wet verplicht dat je vakantiegeld moet krijgen? Of is je 13e / 14e maand soms vakantiegeld?
Ja, vakantietoeslag ('vakantiegeld') van minimaal 8% is wettelijk verplicht - artikel 15 Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag:
De werknemer heeft jegens de werkgever recht op een vakantiebijslag ten minste tot een bedrag van 8% van zijn ten laste van de werkgever komende loon, alsmede van de uitkeringen waarop hij tijdens de dienstbetrekking krachtens de Ziektewet, hoofdstuk 3, afdeling 2, paragraaf 1, van de Wet arbeid en zorg en de Werkloosheidswet aanspraak heeft, met dien verstande, dat het bedrag waarmede de som van dit loon en deze uitkeringen het drievoud van het minimumloon overschrijdt buiten beschouwing blijft.

[ Voor 12% gewijzigd door wheel op 18-10-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bengrootde93
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-10-2020
Zelf heb ik het idee dat ik wel wat meer mag verdienen en wil dus wel daar over om de tafel.
Heb een positieve beoordeling gekregen en ik vraag me af wat redelijk is.
Tips voor onderhandeling?

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
bengrootde93 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:09:
Zelf heb ik het idee dat ik wel wat meer mag verdienen en wil dus wel daar over om de tafel.
Heb een positieve beoordeling gekregen en ik vraag me af wat redelijk is.
Tips voor onderhandeling?

***members only***
Voor iemand van 24 en op basis van 32 uur vind ik dat anders geen verkeerd salaris al.
Wat zijn je groeistappen afgelopen jaren geweest? En de positieve beoordeling, was het gewoon goed, of stak je er bovenuit? Heb je bijzondere dingen gedaan die niet standaard zijn in je functie? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bengrootde93
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-10-2020
Martinusz schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:40:
[...]

Voor iemand van 24 en op basis van 32 uur vind ik dat anders geen verkeerd salaris al.
Wat zijn je groeistappen afgelopen jaren geweest? En de positieve beoordeling, was het gewoon goed, of stak je er bovenuit? Heb je bijzondere dingen gedaan die niet standaard zijn in je functie? etc.
Ik ben van functie veranderd een jaar geleden.
Het doel was dat ik deze functie steeds autonomer zou uitvoeren.
Dit heb ik dus succesvol gedaan. Ook is de applicatie gegroeid. ondersteund nu meer processen in het bedrijf.

Ik heb de belofte op papier dat ik na een jaar een schaal omhoog kan gaan, maar qua loon maakt dat niet zoveel uit.

Met de uitbreiding heb ik meer verantwoordelijkheid gekregen, en is dus ook de functiewaardering niet meer up to date. Deze wordt bijgewerkt.

zelf zit ik te denken om 2500 voor stellen bruto. is dat een beetje reëel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
bengrootde93 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:46:
[...]

Dit heb ik dus succesvol gedaan. Ook is de applicatie gegroeid. ondersteund nu meer processen in het bedrijf.

Ik heb de belofte op papier dat ik na een jaar een schaal omhoog kan gaan, maar qua loon maakt dat niet zoveel uit.

Met de uitbreiding heb ik meer verantwoordelijkheid gekregen, en is dus ook de functiewaardering niet meer up to date. Deze wordt bijgewerkt.

Je bent een schaal omhoog gegaan, dus ik neem aan dat daar ook stappen per jaar inzitten. Misschien dat je nu het verschil niet merkt, maar een schaal hoger, loopt natuurlijk ook hoger door dan je oude schaal.
2500,- vragen is fors, dat is 10% erbij. Staan je stappen trouwens niet al vastgesteld in je schaal? Of wordt daar ook vanaf geweken?
Als jij goed kan onderbouwen dat je 10% meer waard bent, kun je het altijd vragen, nee heb je, ja kun je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:04
bengrootde93 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:46:
[...]

Dan doe je dit werk dus net een jaar. Omgerekend naar 40 uur verdien je €2842,5 per maand. Lijkt mij een goed salaris voor iemand met MBO niveau (no offence) die werkplekbeheer doet en nog wat systemen in de lucht houd en ondersteuning hierop geeft. Misschien komt het laatste een beetje beroerd over, maar als het een redelijk bedrijf zouden die zaken alle 3 al fulltime jobs zijn (werkplekbeheer en alles wat daarbij komt kijken, Applicatie Beheer (zorgen voor patching, technische upgrades, pro actief beheer e.d.) en Functioneel Beheer (zorgen voor ondersteuning, geven van training, begeleiden van upgrades, changes en nieuwe releases).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITguru
jongetje schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:53:
[...]

Dan doe je dit werk dus net een jaar. Omgerekend naar 40 uur verdien je €2842,5 per maand. Lijkt mij een goed salaris voor iemand met MBO niveau (no offence) die werkplekbeheer doet en nog wat systemen in de lucht houd en ondersteuning hierop geeft. Misschien komt het laatste een beetje beroerd over, maar als het een redelijk bedrijf zouden die zaken alle 3 al fulltime jobs zijn (werkplekbeheer en alles wat daarbij komt kijken, Applicatie Beheer (zorgen voor patching, technische upgrades, pro actief beheer e.d.) en Functioneel Beheer (zorgen voor ondersteuning, geven van training, begeleiden van upgrades, changes en nieuwe releases).
MBO hebben en MBO niveau is wat anders.. Ik heb een technische MBO en een bijna een afgeronde HBO Management. Bij mijn vorige werkgever hadden ze een Academy om HBO's asap op werkniveau te krijgen. Ik moest deze leiden.. Ik heb mij rot gelachen om het niveau van de afgestuurde HBO' ers Informatica en Technische informatica. Vele MBO' ers zitten ver boven het niveau van een afgestudeerde technische HBO' er. Om diezelfde reden en na vele gesprekken te hebben gevoerd met bedrijven heb ik gekozen om een non-technische HBO te halen, en het "niveau" te bewijzen door middel van certificaten. Aangezien er toch een hoop bedrijven zijn die veel meer waarde in een certificaat zien dan een technische HBO.

voorbeeldje.. Ik heb dus in principe alleen een MBO.. (afstudeerperiode management), en een aantal certificaten.. heb dezelfde leeftijd als de schrijver.. 24 jaar en zit op 3400 bruto bij 36 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Members only:

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 15:02
Idd erg nette voorwaarden voor een starter: volgens mij begrepen ze het concept 'arbeidsvoorwaarden voor starters', net zoals evt lease auto concept, ook nog niet zo goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 10:13
Dat is inderdaad kassa, zeker voor een starter. De 3 uur in het OV zou mij wel snel gaan tegenstaan. De kosten van het OV zullen voor de werkgever toch ook niet of nauwelijks verschillen met een leasewagen? Dan zal dat ook wel snel rondkomen.

Maar dat ligt misschien anders i.v.m. parkeren in Amsterdam, afhankelijk van de locatie? Mijn vriendin kreeg met pijn en moeite een parkeerplek, dat kostte de werkgever ook nog eens € 25,- per dag.
LAD93 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:39:
[...]

Neemt niet weg dat ze (zoals ik het begrepen heb en het nu ook ervaar) graag zien dat mensen voor een langere tijd blijven vanwege de specialistische kennis die nodig is. Dit verklaart ook het vaste contract dat ik direct aangeboden kreeg.
Maar die kennis moet je nu ook nog zelf flink opdoen? Ik vind het wel een rare strategie, ze moeten dan juist steeds hoger gaan om jouw kennis te 'mogen' houden 8)

[ Voor 66% gewijzigd door Divak op 18-10-2017 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
PhrancK schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:20:
[...]

Idd erg nette voorwaarden voor een starter: volgens mij begrepen ze het concept 'arbeidsvoorwaarden voor starters', net zoals evt lease auto concept, ook nog niet zo goed ;)
Hahaha dat dacht ik ook toen ik het aanbod kreeg :9. Uiteindelijk ben ik er wel achtergekomen dat ze hoog inzetten en de stappen naar een hoger salaris relatief kleiner zijn dan normaal. Neemt niet weg dat ze (zoals ik het begrepen heb en het nu ook ervaar) graag zien dat mensen voor een langere tijd blijven vanwege de specialistische kennis die nodig is. Dit verklaart ook het vaste contract dat ik direct aangeboden kreeg.
Divak schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:37:
Dat is inderdaad kassa, zeker voor een starter. De 3 uur in het OV zou mij wel snel gaan tegenstaan. De kosten van het OV zullen voor de werkgever toch ook niet of nauwelijks verschillen met een leasewagen? Dan zal dat ook wel snel rondkomen.

Maar dat ligt misschien anders i.v.m. parkeren in Amsterdam, afhankelijk van de locatie? Mijn vriendin kreeg met pijn en moeite een parkeerplek, dat kostte de werkgever ook nog eens € 25,- per dag.

[...]
Maar die kennis moet je nu ook nog zelf flink opdoen? Ik vind het wel een rare strategie, ze moeten dan juist steeds hoger gaan om jouw kennis te 'mogen' houden 8)
Ik krijg 500 euro per maand voor mobiliteit, hetgeen jij nu zegt heb ik ze uitgelegd (evenals het feit dat ik nu dik belasting betaal over die 500 euro) en ze zijn het aan het overleggen met HQ in de US. Ook die parkeerplaats kan een puntje zijn. We zitten op de Zuid-As dus kan het wel begrijpen als dat een argument is, maar het overleg is nog heel pril. Ik heb het twee weken geleden pas aangegeven).

Wat betreft de kennis; ik ben dus aangenomen als Technisch Consultant (wat eigenlijk Developer + nog wat functionele en projectmanagement aspecten is). Ik heb bar weinig development ervaring, maar ze hebben de gok gewaagd om mij zo aan te nemen en tot nu toe zeggen ze dat ik het sneller oppik dan de gemiddelde net afgestudeerde developer.

[ Voor 50% gewijzigd door LAD93 op 18-10-2017 11:47 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door LAD93 op 18-10-2017 11:46 . Reden: dubbele post ]

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mobiliteitsvergoeding kun je meestal netto uit laten betalen tegen de kilometers die je maakt.
500 euro is ongeveer 2631km om alles netto te krijgen (19ct/km).
Maak je maar 1300km dan krijg je 250 euro netto en 250 bruto.. (375 netto totaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

wheel schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:52:
[...]

Hoe is je 13e/14e maand opgebouwd, aangezien het bedrag niet (bijna) overeenkomt met je maandsalaris noch met het dubbele ervan? Geen pensioen?

[...]

Ja, vakantietoeslag ('vakantiegeld') van minimaal 8% is wettelijk verplicht - artikel 15 Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag:

[...]
Vakantie geld is idd het zelfde als de 13e of 14e maand. Mijn jaar salaris is ongeveer 46.000 / 14 = 3285.

12 x een maandsalaris van 3285 en 2 keer een uitkering van 3285 (13e en 14e maand).

Ik hoop dat het nu duidelijk is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
laforte schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:07:
[...]

Vakantie geld is idd het zelfde als de 13e of 14e maand. Mijn jaar salaris is ongeveer 46.000 / 14 = 3285.

12 x een maandsalaris van 3285 en 2 keer een uitkering van 3285 (13e en 14e maand).

Ik hoop dat het nu duidelijk is :)
Niet helemaal; deze bedragen (13/14e maand) wijken af van je lijstje. Vakantiegeld is overigens niet hetzelfde als een 13e maand. Mogelijk is het bedrag (ongeveer) gelijk. Vakantiegeld is verplicht, minimaal (en meestal) 8%. Een 13e maand is redelijk veelvoorkomend (en vaak 8,33%). Je kunt niet géén vakantiegeld hebben; meestal in mei, soms maandelijks uitbetaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
laforte schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:07:
Vakantie geld is idd het zelfde als de 13e of 14e maand.
Euh, sinds wanneer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellyHanson
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-02-2024
Een van de fijnste draadjes op GOT. Heb ik veel gebruikt (en nog steeds) in de voorbereidingen van onderhandelingen :)

Dus nu maar mijn lijstje:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: MBO ICT
• Werkervaring: 15 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: (technisch) applicatiebeheer
• Werkgever/branche: IT detachering
• Contract: Onbepaalde tijd
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 40
• Reistijd: gemiddeld 2 uur per dag
• Werkdruk: Op mijn huidige opdracht weinig tot geen

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3750 € 4000 (net loonsverhoging gehad O+ )
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: ja, niet bekend uit mijn hoofd
• Leaaseauto: Ja (Mag een nieuwe bestellen, nog niet gedaan)
• Leasebudget: €700 (looptijd 48mnd + 40k kilometrage p.j.)
• Mobiliteit: Tankpas + onbeperkt in NL, EU brandstof voor eigen rekening
• Overige: € 50 internetvergoeding
Pagina: 1 ... 63 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.