Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.062 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Greencap schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:18:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:
Members only:
Members only:
Members only:
Members only:

@Wheel@assje
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Op de website van de belastingdienst kan je uitrekenen hoeveel jaarruimte je hebt. De jaarruimte is de hoeveelheid die iedereen jaarlijks belastingvrij mag "sparen" voor zijn pensioen. De premie die je werkgever betaald gaat daar bijvoorbeeld van af. Als je dus heel simpel alleen even je jaarlijkse loon invult en de rest 0 dan krijg je een indicatie van hoeveel je bij dat loon belastingvrij mag inleggen op je pensioen. Je zou kunnen stellen dat het zonde is om deze ruimte niet maximaal te benutten (het is lastig om een hoger rendement te halen, want bruto is netto in dit geval). De jaarruimte voor jou zal vermoedelijk veel hoger zijn dan wat je verwacht te gaan benutten.

Verder moet inderdaad nog maar blijken of je 4% rendement haalt, maar dat is altijd koffiedik kijken. Als je zelf pensioen gaat sparen via bijv. de ING krijg je maar 1,5% (https://www.ing.nl/partic...-voor-pensioen/index.html). Om 4% te halen zul je moeten gaan beleggen.

Ten slotte moet je je afvragen of je wel zo blij moet zijn met slechts AOW en een klein aanvullend pensioentje. Tegen de tijd dat je met pensioen gaat ben je misschien wel een loon van 5000 (of nog veel hoger) per maand gewend en om dan terug te vallen naar 2000 inclusief AOW lijkt me niet erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:52
Greencap schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:50:
Ten slotte moet je je afvragen of je wel zo blij moet zijn met slechts AOW en een klein aanvullend pensioentje. Tegen de tijd dat je met pensioen gaat ben je misschien wel een loon van 5000 (of nog veel hoger) per maand gewend en om dan terug te vallen naar 2000 inclusief AOW lijkt me niet erg fijn.
Hangt er een beetje vanaf. Als je kinderen uit huis en afgestudeerd zijn en/of je eigen huis is afbetaald dan geeft het helemaal niks dat je vervolgens een terugval in inkomsten krijgt. Normaal gesproken valt dat moment een paar jaar voor je pensioen en heb je dus ook nog een aantal jaren om een potje op te bouwen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
@Kid Jansen

Regeling die ik toen had was de Stipp basisregeling:
https://www.stippensioen....s/brochure-basisregeling/

Was 100% door werkgever betaald maar stelde dus echt helemaal niets voor.

Bij mij was het wel even schrikken toen ik bij mijn werkgever zelf in dienst ging en daar 50/50 inleg bij pensioenfonds PME kreeg. Ik ging toen bruto iets meer verdienen maar door ca. €250,- per maand aan pensioen ging ik er netto op achteruit (en daar had ik toen niet over nagedacht).

Blijft dus zinvol dit goed te vergelijken, de 100% door de werkgever betaalde Stipp regeling was ik waarschijnlijk slechter af dan de 50% bij PME.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:17
assje schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:10:
@Kid Jansen

Regeling die ik toen had was de Stipp basisregeling:
https://www.stippensioen....s/brochure-basisregeling/

Was 100% door werkgever betaald maar stelde dus echt helemaal niets voor.

Bij mij was het wel even schrikken toen ik bij mijn werkgever zelf in dienst ging en daar 50/50 inleg bij pensioenfonds PME kreeg. Ik ging toen bruto iets meer verdienen maar door ca. €250,- per maand aan pensioen ging ik er netto op achteruit (en daar had ik toen niet over nagedacht).

Blijft dus zinvol dit goed te vergelijken, de 100% door de werkgever betaalde Stipp regeling was ik waarschijnlijk slechter af dan de 50% bij PME.
Niet zo gek dat het niet zoveel voorstelt; 2,6% premie over het pensioengevend loon 8)7 (en dan ook nog over een gemaximeerd uurloon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
wheel schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:21:
[...]

Niet zo gek dat het niet zoveel voorstelt; 2,6% premie over het pensioengevend loon 8)7 (en dan ook nog over een gemaximeerd uurloon).
Voor de grap even ingelogd en gekeken wat daar staat (afkopen moet via de post dus nog nooit de moeite voor genomen).

Opgebouwd €79,26 in de periode van 1 april tot 2 juli, dus zeg 3 maanden. Geeft €26,42 inleg per maand en €317,04 per jaar 100% door werkgever.

Daarna bij PME met een vergelijkbaar salaris €193,- per maand met 50/50 regeling dus komt neer op bijdrage van €2.316,- door werkgever en een totale inleg van €4.632,- per jaar.

Een verschil van €2k in het voordeel van de tweede optie ondanks de 100% regeling bij de eerste. Geeft wel aan dat het zinvol is hier goed naar te kijken bij het vergelijken van werkgevers. Zeker in de detachering/uitzendbranche is het in veel gevallen niet veel qua pensioen heb ik het idee.

[ Voor 5% gewijzigd door assje op 29-06-2017 12:31 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:07:
[...]

Zo'n vergelijking met de US vind ik weinig steekhoudend. De top IT banen op die site zitten net boven de 100k dollar, omgerekend zo'n 90k euro. Echter, kijk je eens naar de leefkosten van 2 random steden, b.v. Utrecht vergeleken met Boston (twee doorsnee steden), dan zijn de kosten voor levensonderhoud vele malen hoger in de US:
https://www.numbeo.com/co...trecht&city2=Boston%2C+MA

Er staat zelfs:

[...]

Dus onder de streep verdien je hier in Nederland helemaal niet zo slecht, sterker nog als je hier 50k euro verdient (wat niet weinig is, maar ook niet bijster veel) dan zou dat overeenkomen met ongeveer 81k dollar in de US. En die 105-110k dollar wat opgegeven wordt voor banen als IT Architect, Applications Development Manager of Software Architect zou hier in Nederland neerkomen op 64k-68k. Dat krijg je hier in Nederland ook echt wel voor die functies, mits je een aantal jaren ervaring hebt en goed presteert.
Je berekening klopt natuurlijk voor geen meter. Die bedragen van 6k usd en 3.7k eur zijn netto, voor dat soort getallen betaal je in de US nog geen 30% belasting maar zit je in NL al in de hoogste schaal. Dat scheelt een flinke slok op de borrel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 10:45
assje schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:29:
[...]

Voor de grap even ingelogd en gekeken wat daar staat (afkopen moet via de post dus nog nooit de moeite voor genomen).

Opgebouwd €79,26 in de periode van 1 april tot 2 juli, dus zeg 3 maanden. Geeft €26,42 inleg per maand en €317,04 per jaar 100% door werkgever.

Daarna bij PME met een vergelijkbaar salaris €193,- per maand met 50/50 regeling dus komt neer op bijdrage van €2.316,- door werkgever en een totale inleg van €4.632,- per jaar.

Een verschil van €2k in het voordeel van de tweede optie ondanks de 100% regeling bij de eerste. Geeft wel aan dat het zinvol is hier goed naar te kijken bij het vergelijken van werkgevers. Zeker in de detachering/uitzendbranche is het in veel gevallen niet veel qua pensioen heb ik het idee.
Stipp heeft een kapitaal regeling en PME een middelloonregeling voor zover ik weet. Dus hoe moet je deze twee compleet verschillende regelingen vergelijken?

Het gaat om de pensioenaangroei en niet zozeer om de inleg per jaar. Inleg =/= jouw persoonlijke pensioenpot.

PME kampt met een vrij lage dekkingsgraad en Stipp zit rond de 110% hoe beinvloedt dit de vergelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Ernie schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:33:
[...]

Stipp heeft een kapitaal regeling en PME een middelloonregeling voor zover ik weet. Dus hoe moet je deze twee compleet verschillende regelingen vergelijken?

Het gaat om de pensioenaangroei en niet zozeer om de inleg per jaar. Inleg =/= jouw persoonlijke pensioenpot.

PME kampt met een vrij lage dekkingsgraad en Stipp zit rond de 110% hoe beinvloedt dit de vergelijking?
Met de Pensioen 1-2-3:
Pensioen 1-2-3 biedt de deelnemer gelaagde informatie over zijn pensioenregeling. De deelnemer bepaalt zelf hoe gedetailleerd hij de informatie tot zich neemt: op hoofdlijnen (laag 1), met toelichting op de hoofdlijnen (laag 2) of gedetailleerd (laag 3). De gelaagde opzet van Pensioen 1-2-3 komt het best tot zijn recht in digitale vorm.

Pensioen 1-2-3 is bestemd voor nieuwe en bestaande deelnemers.

De wet Pensioencommunicatie is per 1 juli 2015 ingegaan. De toepassing van Pensioen 1-2-3 is met ingang van 1 juli 2016 verplicht voor deelnemers. Laag 1 vervangt de startbrief. De verplichting om Pensioen 1-2-3 ook voor gewezen deelnemers, gewezen partners en pensioengerechtigden op de website beschikbaar te stellen gaat per 1 juli 2017 in.
Bron: http://pensioen123.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
hdv111 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 23:35:
***members only***

Best raar dat ik naar wat nieuws op zoek ben toch? :+
ik snap niet waarom je bij woon en werk locatie prive neerzet. alsof iemand het uitmaakt waar jij woont of werkt. laat staan dat ze je gaan opzoeken.... 8)7

zal wel aan je leeftijd liggen gok ik....20

[ Voor 6% gewijzigd door nemesis2212 op 29-06-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Members only:

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou je twijfelen over de proeftijd? Twee maanden is niet gek en het maximale wat ze mogen hanteren. Als jij goed bent in je werk zullen ze je echt niet in je proeftijd aan de kant zetten, werknemers aannemen kost daarvoor veel te veel geld.

Zou wel nog even navragen hoe je pensioeninleg in elkaar steekt, dat kan nog wel wat uitmaken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Laatst online: 29-09 10:45
Als ik daar de pensioenvergelijker invul snap ik nog steeds niet hoe de vergelijking tussen de verschillende pensioenvormen enigsins eerlijk gemaakt kan worden. Het bestaat uit een aantal invulvakjes maar geeft verder geen beeld van hoe de risico's verdeeld zijn tussen de verschillende partijen, deelnemers en leeftijdsgroepen.

Ik probeer te begrijpen of een middelloonregeling in een pensioenfonds met lage dekkingsgraad (PME) de hogere premie waard is in vergelijking met een kapitaal regeling van Stipp (en het kosten verschil in Box 3 stoppen).

[edit] er ging iets mis

[ Voor 55% gewijzigd door Ernie op 29-06-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Lijkt me heel mooi aanbod (afhankelijk van pensioen). Hoe kan je vakantiegeld hoger zijn dan je maandsalaris terwijl het 8% is? Vast contract gaat overigens direct in, niet na de proeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
wheel schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:22:
[...]

Lijkt me heel mooi aanbod (afhankelijk van pensioen). Hoe kan je vakantiegeld hoger zijn dan je maandsalaris terwijl het 8% is? Vast contract gaat overigens direct in, niet na de proeftijd.
Ja sorry, rekenfoutje van mijn kant met vakantiegeld.
Maar je proeftijd zit toch altijd voor je vaste dienstverband?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DennusB schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:23:
[...]

Proeftijd is onderdeel van je (vaste) dienstverband, het zijn geen twee aparte contracten. Je krijgt een contract voor onbepaalde tijd en daarin staat vermeld dat er een proeftijd van twee maanden van toepassing is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
DennusB schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:23:
[...]

Nee, de eerste (in dit geval) 2 maanden vanaf ingangsdatum contract zijn proeftijd; je hebt direct een contract voor onbepaalde tijd. Dat ze je zonder enige reden op straat kunnen zetten, is natuurlijk wél zo, maar het is niet zo dat daarna pas je (onbepaalde tijd) contract ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:27:
[...]

Proeftijd is onderdeel van je (vaste) dienstverband, het zijn geen twee aparte contracten. Je krijgt een contract voor onbepaalde tijd en daarin staat vermeld dat er een proeftijd van twee maanden van toepassing is.
Thanks voor het verduidelijken :) Goed om te weten.

Enige waar ik nog een beetje mee stoei is het volgende : Huidige werkgever heeft een leasebudget van 860 inclusief brandstof. Het lease budget is hier 650 ex brandstof (of 675 bij hybrid/elektrisch) en ik weet niet zo goed of dat onderaan de streep (dus met brandstof) een beetje t zelfde is. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DennusB schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:28:
[...]

Thanks voor het verduidelijken :) Goed om te weten.

Enige waar ik nog een beetje mee stoei is het volgende : Huidige werkgever heeft een leasebudget van 860 inclusief brandstof. Het lease budget is hier 650 ex brandstof (of 675 bij hybrid/elektrisch) en ik weet niet zo goed of dat onderaan de streep (dus met brandstof) een beetje t zelfde is. Iemand enig idee?
Dat is wel redelijk vergelijkbaar, afhankelijk van hoe de brandstofkosten berekend worden. Gaat het om 20k kilometers of 40k? En reëel verbruik of fabrieksopgave? In ieder geval denk ik dat je wel met 150 euro brandstof component mag rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:30:
[...]

Dat is wel redelijk vergelijkbaar, afhankelijk van hoe de brandstofkosten berekend worden. Gaat het om 20k kilometers of 40k? En reëel verbruik of fabrieksopgave? In ieder geval denk ik dat je wel met 150 euro brandstof component mag rekenen.
Gaat bij de huidige werkgever om contract op 45k per jaar (48 maanden), zal hier eerder richting 35k(60 maanden) gaan. Geen idee of ze rekenen met reeel verbruik of fabrieksopgave eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38
Ach ik heb 9 maanden proeftijd gehad, maar dat was t wel waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

alki schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:18:
[...]

Ach ik heb 9 maanden proeftijd gehad, maar dat was t wel waard
Niet in Nederland mag ik hopen. Dat is namelijk verboden.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 09:38
DeluxZ schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:58:
[...]

Wel in Nederland, maa voorr een internationale organisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
En in Nederland hebben we natuurlijk gewoon het jaarcontact dat bijna op hetzelfde neer komt.

Een maand om te beslissen of je nog 11 maanden met iemand door wil. Na die 12 maanden kan je gewoon zonder opgave van reden ontbinden niet verlengen.

@Ernie
Inderdaad spelen er heel veel factoren mee en is het lastig echt te vergelijken. Alsnog een factor 7 verschil in inleg zal op zijn minst iets moeten zeggen over de mogelijke uitkering. Als ik er vanuit ga dat pensioenregeling gemiddeld min of meer vergelijkbaar presteren op lange termijn ga ik er dus wel vanuit dat een hogere inleg beter is.

Los van of je het geld liever zelf elders zou parkeren is het voor een duur pensioen dus zo dat je werkgever meer betaalt. In mijn voorbeeld een verschil van €167,- per maand dat de werkgever extra "aan mij uitgeeft".

[ Voor 53% gewijzigd door assje op 29-06-2017 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:45
assje schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:05:
En in Nederland hebben we natuurlijk gewoon het jaarcontact dat bijna op hetzelfde neer komt.

Een maand om te beslissen of je nog 11 maanden met iemand door wil. Na die 12 maanden kan je gewoon zonder opgave van reden ontbinden niet verlengen.
Nou, bij een contract heb je wel een stuk meer rechten en plichten dan bij een proeftijd. Direct opzeggen van het contract mag bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarDuster
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-07 17:36
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO ICT Beheerder 4
• Certificering : ITIL foundation v3, bezig met MCSA
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Allround ICT medewerker (Servicedesk, technisch/functioneel beheer, projecten)
• Werkgever/branche: pensioen uitvoerder
• Uren/week: 40
• Reistijd: 10 min met de fiets
• Werkdruk: normaal (wel redelijk veel overwerk, ook in weekenden)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2900
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: ja
• Pensioeninleg per jaar: 1/3 eigen inleg
• Mobiliteit per jaar: n.v.t.
• Overige: iPhone 7 + laptop, consignatievergoeding (gemiddeld 200 euro per maand), mogelijkheid tot het volgen van opleidingen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 42500
• Vakantiedagen: 43 (25 vakantiedagen + 15 ATV dagen + 3 dagen extra als je niet ziek wordt)

ik ben tevreden met bovenstaande. Werk er nu 1,5 jaar. Ben wel met het bruto salaris gezakt tegenover de vorige werkgever (€3115 o.b.v. 36 uur), maar door een goede bruto/netto regeling hier ben ik er netto niets op achteruit gegaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:02
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@DennusB proeftijd is naar mijn weten altijd 2 maanden bij direct een vast contract. Bij mijn huidige werkgever was dat ook het geval. Bij een jaarcontract is het normaliter 1 maand proeftijd.

[ Voor 3% gewijzigd door miicker op 30-06-2017 14:01 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Een vast contract zegt helemaal niets. Als je baas met een vast contract van je af wil, dan bespreek je dat gewoon. Het alternatief is dat je zelf helemaal stil komt te staan omdat je baas je wel naar kantoor laat komen maar geen werk geeft. Je wordt en zelf gek en raakt gedemotiveerd. En je ontwikkelt niet. Je marktwaarde gaat dus naar beneden dan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeluxZ schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:58:
[...]

Politie doet ook in veel functies aan een proeftijd van een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:40
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:01:
[...]

Politie doet ook in veel functies aan een proeftijd van een jaar.
Dat lijkt me sterk: https://www.rijksoverheid...elang-duurt-een-proeftijd

Dan haal je waarschijnlijk een proeftijd en een jaarcontract door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:46:
[...]

Dat lijkt me sterk: https://www.rijksoverheid...elang-duurt-een-proeftijd

Dan haal je waarschijnlijk een proeftijd en een jaarcontract door elkaar.
Willekeurige vacature van kombijdepolitie.nl

https://www.kombijdepolit...eelbeheerder_1823285.aspx
Verder kun je het volgende van ons verwachten:

vaste aanstelling met proeftijd van een jaar;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@appeltje_1988 Je hebt gelijk, alleen dat mag dus niet wettelijk gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

jongetje schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:52:
@appeltje_1988 Je hebt gelijk, alleen dat mag dus niet wettelijk gezien.
Mag wel.Geldt er voor u een CAO? Dan kunnen er andere regels gelden over de lengte van uw proeftijd. Deze regels gaan boven de wettelijke regels, behalve als uw contract 6 maanden of korter duurt.

Bij een contract langer dan 6 maanden mag een proeftijd van een jaar dus, mits dit in de CAO staat.

De CAO vind ik zo snel niet terug, wel dit:
http://collegebundel.nl/b...spositie-politie/artikel4

Artikel 4
1.
Een aanstelling van een ambtenaar, aangesteld voor de uitvoering van technische, administratieve en andere taken ten dienste van de politie kan in tijdelijke dienst plaatsvinden
a. voor een proeftijd van één jaar, zonodig in bijzondere gevallen op aanvraag van de ambtenaar met één jaar te verlengen en zonodig ambtshalve te verlengen met de tijd, gedurende welke de ambtenaar de proeftijd niet in werkelijke dienst heeft doorgebracht;

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@unezra MMmm ik zou alleen als werkgever dat juist niet zo snel doen. Stel iemand bevalt wel, heb je er 10, 11, bijna 12 maanden energie in gestopt en dan kan die werknemer dus ook van de ene op de andere dag ontslag nemen zonder dat hij overdracht hoeft/kan doen. Met een jaar contract is er nog een opzegtermijn van een maand (als je die opneemt). Lijkt me voor beide partijen handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:11:
@unezra MMmm ik zou alleen als werkgever dat juist niet zo snel doen. Stel iemand bevalt wel, heb je er 10, 11, bijna 12 maanden energie in gestopt en dan kan die werknemer dus ook van de ene op de andere dag ontslag nemen zonder dat hij overdracht hoeft/kan doen. Met een jaar contract is er nog een opzegtermijn van een maand (als je die opneemt). Lijkt me voor beide partijen handiger.
Ach, je zit altijd aan goodwill vast. Je kunt wel roepen dat iemand een opzegtermijn van een maand heeft, maar die kan zich dan gewoon ziek melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:22:
[...]

Ach, je zit altijd aan goodwill vast. Je kunt wel roepen dat iemand een opzegtermijn van een maand heeft, maar die kan zich dan gewoon ziek melden...
Not really.

Ziek melden terwijl je niet ziek bent is fraude en dan krijg je met een beetje pech met heel andere sancties te maken. Ze kunnen je dwingen te werken of je korten op je loon als je je onterecht ziek meld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unezra schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:52:
[...]

Not really.

Ziek melden terwijl je niet ziek bent is fraude en dan krijg je met een beetje pech met heel andere sancties te maken. Ze kunnen je dwingen te werken of je korten op je loon als je je onterecht ziek meld.
Mja dan moet je in de maand wel allerlei shit gaan regelen zoals een arboarts. Waar veel tijd in gaat zitten. Dat is vast niet overal even netjes geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Ik heb nog 70 vakantiedagen, dan is en opzegtermijn van een maand ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

assje schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:06:
Ik heb nog 70 vakantiedagen, dan is en opzegtermijn van een maand ook niks.
Je werkgever kan gewoon van je verlangen dat je tot de laatste dag werkt.
Vakantiedagen worden dan uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:53
Het wordt al wat moeilijker als je, voor dat je opzegt, een maand vakantie neemt :+ Het is niet netjes maar get's the job done. Werkgever kán het nog wel intrekken maar wel moeilijker.

[ Voor 39% gewijzigd door FDMK op 01-07-2017 20:55 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:34
Modbreak:En hier eindigt al het offtopic geneuzel en alle lopende discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09 16:53
Members only: title

[ Voor 5% gewijzigd door tafkaw op 04-07-2017 16:53 . Reden: Cijfers in [b]geupdate[/b] wegens onduidelijkheid :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Greencap op 04-07-2017 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je wordt behoorlijk genaaid als ze geen fatsoenlijke overwerk regeling hebben. Ze bieden je een part-time contract aan (32 uur) terwijl ze je in de praktijk meer dan 40+ uur laten werken. Ik zou dus minimaal een 40 uur contract willen met een verhoging van 20% om het salaris gelijk te trekken aan het gemiddelde in de branche. En dan een bonusregeling er bij op basis van performance indicatoren die je samen met je manager kan opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:29
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door Greencap op 04-07-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
2730 is op basis van 40u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09 11:11
Zou er niet bij nadenken. En gewoon verder gaan zoeken. Hadden ze maar een serieus aanbod moeten doen!

Members only:

[ Voor 19% gewijzigd door Martiveen op 04-07-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Misschien een idee om je salaris te vermelden voor het aantal contracturen? En je vakantiegeld kan niet kloppen (ook niet als het voor 32 uur is - tenzij netto voor 24 uur, maar niemand noemt hier die bedragen netto).

Waarom heb je een 32-uurs contract als je in de praktijk (meer dan) fulltime werkt? Ik zou beginnen te stoppen met die absurde overuren en dan gaan rondkijken. Als je na zoveel jaar zo'n verhoging krijgt, ga je hier geen reële stappen maken.

[ Voor 6% gewijzigd door wheel op 04-07-2017 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:15
Als de genoemde bedragen o.b.v. 40 uur zijn i.c.m. het aantal overuren wat je maakt + 2 uur reistijd per dag zou ik HEEL rap wat anders gaan zoeken. Iemand met jou profiel kan met gemak 500-750 € maandelijks extra verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09 18:42
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 13:54
Hier ook een CMD-er, ik vroeg me af, krijg je wel betaald voor al die overuren die je maakt? Zo niet, dan raad ik je echt aan zo snel mogelijk weg te gaan bij deze partij. Het aantal uren dat jij maakt is echt belachelijk, zelfs voor een developer. Dat daar vervolgens geen bovengemiddeld salaris tegenover staat vind ik raar. Het is niet alsof het momenteel lastig is om een nieuwe baan te krijgen als developer. De recruiters zitten overal te springen om je binnen te hengelen. Dus durf vooral ook om verder te kijken als je ontevreden bent.

Even ter vergelijking:

Ik ben in 2015 afgestudeerd als CMD-er, en krijg al regelmatig aanbiedingen van 3500-4000 euro per maand. Daar zit jij met meer werkervaring en veel meer uren per week ver onder. Overigens verdien ik momenteel ook al meer dan 3000euro bruto per maand op basis van 40u(wat ook echt 40u is).

[ Voor 19% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 04-07-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:07
Ff een kort vraagje. Ik ben nu 6 jaar freelance aan het werk en ben nu van plan om in dienst te gaan. Mij is gevraagd wat ik wil verdienen, maar aangezien dit m'n eerste vaste baan wordt, tast ik volledig in het duister. Zou grofweg de helft van m'n freelance loon redelijk zijn? Zelf ben ik daar tevreden mee, maar weet niet of het redelijk is voor het bedrijf. Daarboven op zit pensioenregeling, leaseauto, vakantiegeld en een eventuele bonus.

Wat denken jullie? Redelijk of onredelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

gebruikershaes schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:28:
Ff een kort vraagje. Ik ben nu 6 jaar freelance aan het werk en ben nu van plan om in dienst te gaan. Mij is gevraagd wat ik wil verdienen, maar aangezien dit m'n eerste vaste baan wordt, tast ik volledig in het duister. Zou grofweg de helft van m'n freelance loon redelijk zijn? Zelf ben ik daar tevreden mee, maar weet niet of het redelijk is voor het bedrijf. Daarboven op zit pensioenregeling, leaseauto, vakantiegeld en een eventuele bonus.

Daar valt echt niks zinnigs over te zeggen zonder functie, ervaring en salaris. Ik zou proberen op hetzelfde netto resultaat uit te komen en vandaar terug rekenen naar bruto loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
gebruikershaes schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:28:

Hier is een rekenhulp om uur tarief te bepalen, maar je kan er ook mee terugrekenen naar brutoloon. Grof gezegd is het volgens mij je huidige jaaromzet - kosten delen door anderhalf.
Stel 100k omzet - 10k kosten / 1,5 = 60k bruto salaris (Incl pensioen, vakantiegeld etc etc).
Vergeet ook geen waarde toe te kennen aan je huidige aantal vrije dagen of toekomstige dagen. Ik heb nu bijvoorbeeld een stuk meer vrije dagen, dan ik loondienst ben, maar ik ken ook zzpers die nooit vrij nemen en 50 uur in de week werken. Die zeggen dat ze meer verdienen als in loondienst, maar als ze terugrekenen naar gewerkte uren valt dat best tegen.

http://www.capwell.nl/fre...arief/uurtarief-rekenhulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 21:25

djidee

Mr. Slungel

Members only: Salaris stats

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:07
DeveloperNL schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:04:
[...]

Hier is een rekenhulp om uur tarief te bepalen, maar je kan er ook mee terugrekenen naar brutoloon. Grof gezegd is het volgens mij je huidige jaaromzet - kosten delen door anderhalf.
Stel 100k omzet - 10k kosten / 1,5 = 60k bruto salaris (Incl pensioen, vakantiegeld etc etc).
Vergeet ook geen waarde toe te kennen aan je huidige aantal vrije dagen of toekomstige dagen. Ik heb nu bijvoorbeeld een stuk meer vrije dagen, dan ik loondienst ben, maar ik ken ook zzpers die nooit vrij nemen en 50 uur in de week werken. Die zeggen dat ze meer verdienen als in loondienst, maar als ze terugrekenen naar gewerkte uren valt dat best tegen.

Ah kijk, thanks! Als ik jouw rekenvoorbeeld volg dan kom ik 86k wat ik zou moeten vragen. Ik ben tevreden met 54k ex auto, pensioen enz. Dan is het zeker niet onredelijk wat ik graag zou willen. Ik heb dan nu wat meer vrije dagen en vrijheid in het algemeen, maar in dienst heb ik het gehannes om steeds nieuwe opdrachten te zoeken en te wisselen van bedrijf ook niet meer. En dat is me ook wat waard. Dus die streep ik tegen elkaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

DeveloperNL schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:04:
[...]
Ik heb nu bijvoorbeeld een stuk meer vrije dagen, dan ik loondienst ben, maar ik ken ook zzpers die nooit vrij nemen en 50 uur in de week werken. Die zeggen dat ze meer verdienen als in loondienst, maar als ze terugrekenen naar gewerkte uren valt dat best tegen.

Maar waar vind je werkgevers die je voor 50 uur per week in dienst willen nemen en bijna al je vakantiedagen, dus niet alleen bovenwettelijke) uitbetalen? Dat is wettelijk niet eens toegestaan. Maar als je zzp'er bent doet niemand er moeilijk over als je niet meer dan een paar dagen per jaar vrij neemt.

Ik ben nu weer deels in loondienst maar ik hecht totaal geen waarde aan aantallen vrije dagen. Vroeger hield ik ook altijd heel veel dagen over, en dan vervielen ze omdat vakantiedagen binnen het wettelijk minimum niet mogen worden uitbetaald. Wel zonde, ik had altijd wel collega's die dagen te weinig hadden, en een vrije dag in ruil voor een bosje bloemen bij wijze van spreken was geen optie.

Ook hecht ik relatief weinig waarde aan geld overigens, anders was ik wel fulltime zzp'er gebleven.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Members only:

[ Voor 72% gewijzigd door Martijn19 op 05-07-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Onbeperkt vakantie dagen? Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
DennusB schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:22:
[...]

Op basis van vertrouwen en goed afspraken maken. Om op dit niveau te presteren is rust nodig, en dat is voor iedereen verschillend. Zolang je de rest niet van je afhankelijk is om hun werk te doen kan je vrij nemen wanneer je wilt.

Ik werk hier nu een maand maar ken je de founders al meer dan 2 jaar, dus ben redelijk bekend met hun manier van werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Starcaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 10:15
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 19
• Opleiding: Havo
• Werkervaring: 1 Jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Software Developer
• Werkgever/branche: Metaal & Techniek
• Reistijd**: 20 Min
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2230,-
• Vakantiegeld: €2326,-
• Mobiliteit per jaar:* €936,-

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €30.022

Is best goed volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liiva
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 16:38
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: Technische Informatica (HBO)
• Werkervaring: bijna 3 jaar (+1 jaar stage/afstuderen tijdens opleiding, weet zo niet of je dit mag meetellen)
• (Woon) Locatie:Hengelo (Overijssel)

2. Wat doe je:
• Functie: PHP webdeveloper (full stack), in het eerste jaar ook veel .NET gedaan
• Werkgever/branche: MKB in de rijschoolsoftware
• (Werk) Locatie(s): Hengelo (Overijssel)
• Uren/week: 40, al maak ik regelmatig (vrijwillig) wat extra uur.
• Reistijd**: 15 min (fiets)
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: € 2400 bruto
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Pensioeninleg per jaar: ik meen 50/50 (werkgever/werknemer)
• Overige: laptop van het werk

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32400
• Winstdeling/bonus: nvt

Heb het aardig naar m'n zin op het werk, ik werk in een klein team waardoor je veel invloed kan uitoefenen. Verder hebben we te maken met veel legacy code wat soms erg frustrerend kan zijn maar aan de andere kant ook een extra uitdaging geeft. Qua salaris zit ik voor m'n gevoel wat aan de lage kant (zeker als ik deze thread doorlees) maar ik ben nog niet per se ontevreden, wel hoop/verwacht ik bij het volgende gesprek (oktober) naar de 2800 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:32
DennusB schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:22:
[...]

Dat werkt in de praktijk gewoon vaak niet, behalve voor de werkgever.

Het is vooral iets wat ik vaak voorbij zie komen bij startups maar wat er uiteindelijk gebeurd is dat niemand veel meer dan 2 weken vakantie opneemt, omdat er onherroepelijk een negatief beeld wordt gecreëerd wanneer sommige personen vaker vrij nemen dan anderen.

Het staat super in de vacature, maar het effect is dus meestal dat mensen juist minder vakantie nemen om het gevoel van misbruik te voorkomen, heel slim gedaan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Laatst online: 13:17

tha_crazy

Mafketel

Helaas is mijn laatste baan niks geworden door omstandigheden, dus nieuwe ronde nieuwe kansen en vandaag de eerste aanbieding binnen gekregen.
Members only:

Al geen verkeerde aanbieding moet ik zeggen, wel krijg ik er mogelijk maandag nog 1 binnen van een ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:10
Liiva schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:40:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: Technische Informatica (HBO)
• Werkervaring: bijna 3 jaar (+1 jaar stage/afstuderen tijdens opleiding, weet zo niet of je dit mag meetellen)
• (Woon) Locatie:Hengelo (Overijssel)

2. Wat doe je:
• Functie: PHP webdeveloper (full stack), in het eerste jaar ook veel .NET gedaan
• Werkgever/branche: MKB in de rijschoolsoftware
• (Werk) Locatie(s): Hengelo (Overijssel)
• Uren/week: 40, al maak ik regelmatig (vrijwillig) wat extra uur.
• Reistijd**: 15 min (fiets)
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: € 2400 bruto
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Pensioeninleg per jaar: ik meen 50/50 (werkgever/werknemer)
• Overige: laptop van het werk

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32400
• Winstdeling/bonus: nvt

Heb het aardig naar m'n zin op het werk, ik werk in een klein team waardoor je veel invloed kan uitoefenen. Verder hebben we te maken met veel legacy code wat soms erg frustrerend kan zijn maar aan de andere kant ook een extra uitdaging geeft. Qua salaris zit ik voor m'n gevoel wat aan de lage kant (zeker als ik deze thread doorlees) maar ik ben nog niet per se ontevreden, wel hoop/verwacht ik bij het volgende gesprek (oktober) naar de 2800 te gaan.
Plezier in je werk is in mijn ogen wel één van de belangrijkste zaken, maar inderdaad, je salaris is in mijn ogen wat aan de lage kant hoewel je nog niet heel veel werkervaring hebt. Moet ook wel zeggen dat de salarissen in het oosten doorgaans iets lager liggen dan in de Randstad. Als je het naar je zin hebt kun je zoals je zelf al aangeeft het best proberen om bij je huidige werkgever iets meer kunt krijgen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Functioneringsgesprek gehad met aanbod voor salarisverhoging. Zou graag nog even jullie mening horen. Zal een beetje een lange tekst worden ben ik bang:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO Bedrijfskunde (in de IT gerold)
• Werkervaring: 4 jaar (waarvan 3 part-time tijdens studie)
• (Woon) Locatie: Breda
2. Wat doe je:
• Functie: Developer (groeiend naar Solutions Architect)
• Taken: Zie onderstaand*
• Werkgever/branche: Maatwerk Kennisbeheerplatformen (niche programmeertaal en niche platform waar klanten specifiek naar opzoek zijn)
• (Werk) Locatie(s): Breda
• Uren/week: 40 (praktijk 50-55)
• Reistijd: 20 minuten fietsen
• Werkdruk: Hoog

* Taken: Overige taken zijn:
Verantwoordelijk voor projectrapportage aan de klant & CTO;
Teamleden in project aansturen en onderdelen testen
Bezoeken prospects (alhoewel ik nu zo hard nodig ben in development dat ik daar bijna nooit tijd voor heb);
Training & ondersteuning nieuwe(re) werknemers

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2200 (huidig) -> 2420 (nieuw, 10% verhoging)
• Vakantiegeld: 8% (2112) -> 8% (2323)
• Dertiende/veertiende maand: Nvt -> nvt
• Vakantiedagen per jaar: 21 -> 21
• Pensioeninleg per jaar: Niks -> Niet besproken
• Mobiliteit per jaar: Niks -> Niet besproken
• Overige: Laptop van de zaak, vast contract -> Niet besproken

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 28512 -> 31363
• Winstdeling/bonus: € 0 - 2200 euro. 50/50 afhankelijk van bedrijfsgezondheid en persoonlijke verbetering -> Niet besproken

10% klinkt opzich als een flinke verhoging, maar gezien het belang voor mij voor het bedrijf denk ik dat ik meer waard ben.

Redenen:
• Nichefunctie: Er zijn weinig developers te vinden die de progammeertaal kennen waar onze systemen in ontwikkeld moeten worden.
• Financieel belang voor bedrijf: Ik ben per week 35-40 uur billable
• Vorige loonafspraak gebaseerd op financiele onzekerheidfase: De 2200 euro is afgestemd op een periode dat het bedrijf nog een eenmanszaak was/in de startupfase en het financieel nog niet stabiel was. Niet op papier vastgelegd dat dit een van de redenen was voor het toenmalige bedrag.
• Verantwoordelijkheden: Aansturende/rapporterende functie bij projecten
• Hoge betrokkenheid in het bedrijf

Wat voor een loon denken jullie dat hierbij hoort?
Ik vind het zelf moeilijk om in te schatten omdat er ook in een taal wordt geprogrammeerd waar geen gerelateerde salarissen voor gevonden kunnen worden. Verder kan ik ook niet makkelijk overstappen naar een andere werkgever omdat er geen andere bedrijven in NL zijn die met deze taal progammeren. Aan de andere kant geldt dat ook voor mijn werkgever bij mij natuurlijk.

Wat vast staat is dat ik de pensioenregeling wil aankaarten en ook een vergoeding wil voor het mobiel bellen met klanten. Het gaat nu even enkel om de hoeveelheid loonsverhoging.

Ik denk zelf dat 2700-2800 niet onredelijk zou zijn maar dit is wel een verhoging van +- 25%..

Ik hoor graag jullie mening! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Aangezien je maar 1 jaar échte werkervaring hebt (parttime zegt weinig, dat kan ook 8 uur per week geweest zijn) vind ik 2400 euro helemaal niet zo heel gek.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@Verwijderd Wellicht aangeven dat je zelf aan 15% zit te denken als hun het 10% bod gedaan hebben. Overigens zou ik zelf wellicht voor wat extra vakantiedagen gaan, maar dat is bij veel bedrijven lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:22:
• Werkgever/branche: Maatwerk Kennisbeheerplatformen (niche programmeertaal en niche platform waar klanten specifiek naar opzoek zijn)
• (Werk) Locatie(s): Breda
• Uren/week: 40 (praktijk 50-55)
• Reistijd: 20 minuten fietsen
• Werkdruk: Hoog
• Dertiende/veertiende maand: Nvt -> nvt
• Vakantiedagen per jaar: 21 -> 21
• Pensioeninleg per jaar: Niks -> Niet besproken
• Mobiliteit per jaar: Niks -> Niet besproken
• Overige: Laptop van de zaak, vast contract -> Niet besproken
• Nichefunctie: Er zijn weinig developers te vinden die de progammeertaal kennen waar onze systemen in ontwikkeld moeten worden.
• Financieel belang voor bedrijf: Ik ben per week 35-40 uur billable
Ik zou inzetten op meer vakantiedagen, een fatsoenlijke overwerkregeling (als je die al niet hebt, structureel overwerk is namelijk ook salaris en word bijvoorbeeld door de bank ook gezien als regulier inkomen, handig bij een hypotheekaanvraag) en een brede opleiding.

Dat salaris is gezien je leeftijd en werkervaring helemaal niet zo slecht maar 21 vakantiedagen vind ik persoonlijk behoorlijk mager.

Qua niche, daar zit je uitdaging. Er zijn misschien weinig developers te vinden, maar ga je ooit op zoek naar een andere baan kun je ook een uitdaging hebben omdat je niet breder opgeleid bent dan enkel die ene taal waarin je nu programmeert.

Natuurlijk is er vast een slag te maken naar een andere taal, maar met wat pech moet je dan helemaal overnieuw beginnen en gezien je verder geen ICT achtergrond hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:22:
Functioneringsgesprek gehad met aanbod voor salarisverhoging. Zou graag nog even jullie mening horen. Zal een beetje een lange tekst worden ben ik bang:
[...]

Wat vast staat is dat ik de pensioenregeling wil aankaarten en ook een vergoeding wil voor het mobiel bellen met klanten. Het gaat nu even enkel om de hoeveelheid loonsverhoging.
Bij de meeste bedrijven bespreek je tijdens een functioneringsgesprek je functioneren en of je je planningsafspraken hebt gemaakt. Hierbij ga je dan soms een schaal omhoog, krijg je er wat (of een vastgesteld percentage) bij. Ik heb iig nog nooit meegemaakt dat ik daarbij salarisonderhandelingen ga voeren. Wat ga je dan doen als ze niet aan je wensen tegemoet komen? Neem je dan de baan niet (als in ontslag)?

Dat je iets doet, wat alleen in dat bedrijf gedaan wordt, dat is meestal niet (veel) extra geld waard. Dat hoort namelijk gewoon bij het bedrijf en je werkzaamheden daar. Ik ben zelf applicatie beheerder en heb de meest exotische applicaties beheerd. Ik kan me snel aanpassen en leer applicaties makkelijk. Natuurlijk is dat iets waard, maar dat maakt me niet onvervangbaar. Als je jezelf sterker in de markt wilt zetten dan is het juist zaak om je te specialiseren in wat veel (grote) bedrijven gebruiken en waar weinig aanbod van is (en die schaarste is er in het algemeen met ontwikkelaars). Dan kun je makkelijk overstappen.

Wat betreft pensioen afspraken, dat is iets van je volgens mij niet heel makkelijk even aanpast tijdens de onderhandelingen omdat dit voor het hele bedrijf geldt en niet individueel.

En je telefoonkosten? Ze moeten je een telefoon geven als je die nodig hebt voor je werk en anders declareer je toch gewoon je abonnement?

Maar inhoudelijk over je salaris (wat je eigenlijk wilt horen ;) ), lijkt me vrij laag voor wat je doet. MAAR plezier in je werk is ook erg belangrijk zolang die overige aspecten je niet gaan irriteren. Ik zou zeker een groeipad afspreken en voor volgend jaar duidelijke afspraken maken over salaris e.d.. Elk jaar over je salaris moeten onderhandelen lijkt me ook niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

Binnenkort heb ik mijn jaarlijkse contract bespreking weer, Wat vinden jullie reëel m.b.t. onderstaand.

Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MBO 4 - ICT beheer.
• Certificering:
- IT Service Management: Foundation.
- ITIL: Foundation
- Prince 2
- RES Workspace

• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: - Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk coördinator.
• Werkgever/branche:ICT dienstverlening
• (Werk) Locatie(s):Hoofdlocatie,om de zoveel weken eens op een klantlocatie.
• Uren/week: 40, 44 gemiddeld p.w.
• Reistijd**: 45 min enkele reis.
• Werkdruk: Mid/Hoog, meer afhankelijk van de prestatie van het team.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2280,76
• Vakantiegeld: € 8.4% ( maandloon )
• Dertiende/veertiende maand: Nee.
• Pensioeninleg per jaar: 70% door werkgever.
• Mobiliteit per jaar:* € 3360,- Netto aan Km vergoeding ( uitgezonderd reizen naar klantlocatie etc. ).
• Overige: € 25,- onkostenvergoeding.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € Bruto 31.837,92
• Winstdeling/bonus: afgelopen 3 jaar niets.

Mijn functie ontwikkelt zich snel (het is een vrij nieuwe positie), en het team gaan snel groter worden.

Mijn gemiddelde werkzaamheden, in werkelijkheid is dit maar 60%:

- Meldingen sluiten/Voortgangsbewaking/Wijzigen (foutieve) meldingen/Wijzigen (foutieve) geboekte acties
- Kwaliteitscontrole meldingen
- Kwartaalrapportages maken/aanvullen
- Sollicitatie proces sollicitanten doorlopen
- Call besprekingen na migraties en live-gang nieuwe klanten + wekelijks met meerdere vaste klanten
- SDA contactpersonen beheren
- Mailingen naar klanten
- Maken/Updaten van de KB
- Controle mailbox afhandeling/Controle monitoring/Controle telefonische beschikbaarheid -
- Klachtafhandeling
- Eindverantwoordelijk voor trendanalyse per klant
- Verantwoordelijk voor het inwerkproces nieuw personeel

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
@ragged Ik zou kwa focus het niet zozeer op salaris leggen als wel op groei. Waar wil je naartoe en hoe ga je dat bereiken? Het grootste deel van je werk is 'gewoon' IT beheer en in deze sector gaat een hoop veranderen (vooral meer doen met minder mensen).

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

Hydra schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:31:
@ragged Ik zou kwa focus het niet zozeer op salaris leggen als wel op groei. Waar wil je naartoe en hoe ga je dat bereiken? Het grootste deel van je werk is 'gewoon' IT beheer en in deze sector gaat een hoop veranderen (vooral meer doen met minder mensen).
Op dit moment bezig met :

ITSM Foundation / ITIL Foundation, (beide zijn behaald).
Prince 2 Foundation / Scrum Foundation. ( 1/2 behaald )

Planning:
ITIL Service Design Certificate

ITIL intermediate Service Transition
ITSM Associate Certificate ( ISO/IEC 20000)

Consultant/Manager in IT service management based on ISO/IEC 20000
Excutive Consultant/Manager certificate in IT Service management based on ISO/IEC 20000

Of zo is de planning :)
Dit gaat dus richting Service manager of iets in die trend afhankelijk van wat mogelijk is.
Ik zit er ook over na te denken om richting Consultancy te gaan, maar op dit moment is het meeste nog oriënterend.

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:01

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30 jaar
• Opleiding: MBO niveau 4
• Werkervaring: 12 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Sales manager
• Werkgever/branche: logistiek/lease
• (Werk) Locatie(s):limburg/brabant/gelderland
• Uren/week: 40-50
• Reistijd**: 40 minuten naar standplaats
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3000,-
• Vakantiegeld: €8%
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: geen idee
• Mobiliteit per jaar:* €760,- per maand
• Overige: €0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36000,-
• Winstdeling/bonus: tot max 20%

ik heb het idee dat er wel meer uit te halen is, maar wat is jullie idee hier van?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat wordt er in jouw geval bedoeld met sales manager? Het is namelijk nogal een generieke term die ook erg vaak misbruikt wordt om de functie van verkoper wat aan te dikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Tsurany schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:24:
Wat wordt er in jouw geval bedoeld met sales manager? Het is namelijk nogal een generieke term die ook erg vaak misbruikt wordt om de functie van verkoper wat aan te dikken.
Ben verkoper, maar stuur ook een team van 5 man onder mij aan.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Nutterd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:17:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30 jaar
• Opleiding: MBO niveau 4
• Werkervaring: 12 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Sales manager
• Werkgever/branche: logistiek/lease
• (Werk) Locatie(s):limburg/brabant/gelderland
• Uren/week: 40-50
• Reistijd**: 40 minuten naar standplaats
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3000,-
• Vakantiegeld: €8%
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: geen idee
• Mobiliteit per jaar:* €760,- per maand
• Overige: €0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36000,-
• Winstdeling/bonus: tot max 20%

ik heb het idee dat er wel meer uit te halen is, maar wat is jullie idee hier van?
Er gaat iets mis; het bedrag dat je als package noemt komt niet overeen met de som van de bedragen die je erboven noemt. Het lijkt erop dat je 12x je maandsalaris hebt genomen, zonder vakantiegeld en zonder mobiliteitsvergoeding.

Een lager basissalaris komt voor zover ik weet vaker voor bij dergelijke functies als/omdat er sprake is van een bonus. Hoe reëel is het halen van je bonus en waarom is die gemaximeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1GNZ
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 16:24
1. Wie ben je:
Leeftijd: 26
Opleiding: HBO: IT Service Management
Certificaten/cursus: AX Development I (en MSCA uit vorige functie)
Werkervaring: 3 jaar. 7 maanden in huidige functie
(Woon) Locatie: Hellendoorn

2. Wat doe je:
Functie: (functioneel) Applicatiebeheerder Dynamics AX
Werkgever/branche: Groothandel verkoop onderwijsmiddelen en toebehoren in het oosten van het land
(Werk) Locatie(s): Rijssen
Uren/week: 38,25
Reistijd**: 15 minuten
Werkdruk: Gemiddeld/Hoog

3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): € 2650
Vakantiegeld: € 2544 (8% van brutojaarloon)
Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
Pensioeninleg per jaar: 50/50
Mobiliteit per jaar:* € 720 (60 euro reisvergoeding/maand)
Overige: Laptop van de zaak (HP Probook)

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35.064 (inclusief reistijd)
Winstdeling/bonus: n.v.t.

Twee jaar terug de overstap van Systeembeheerder naar (functioneel) applicatiebeheerder gemaakt. Functioneel staat wel op mijn visitekaartje, maar eigenlijk is aan mijn functie weinig functioneel aangezien ik ook SQL queries maak, het Document management (design en documentenflow) beheer en kleine stukjes maatwerk in Dynamics AX maak. Ik heb geen zakelijke telefoon, maar ben wel altijd bereikbaar om problemen op te lossen (buiten kantooruren).

Sinds januari ben ik ERP-beheerder dus je kan zeggen dat ik in een junior functie zit met alle verantwoordelijkheden van een medior/senior. Ik weet eigenlijk niet of het salaris conform is. De meesten hier vervullen een andere functie.

Wat vinden jullie?

[ Voor 0% gewijzigd door S1GNZ op 10-07-2017 11:57 . Reden: tikfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

wheel schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:48:
[...]

Er gaat iets mis; het bedrag dat je als package noemt komt niet overeen met de som van de bedragen die je erboven noemt. Het lijkt ero dat je 12x je maandsalaris hebt genomen, zonder vakantiegeld en zonder mobiliteitsvergoeding.

Een lager basissalaris komt voor zover ik weet vaker voor bij dergelijke functies als/omdat er sprake is van een bonus. Hoe reëel is het halen van je bonus en waarom is die gemaximeerd?
klopt, sorry! ik was aan het bellen terwijl ik dit in aan het vullen was (dan gaat het bij mannen fout he ;-) ).
opzich is de bonus wel te halen. waarom deze gemaximaliseerd is weet ik eerlijk gezegd niet.

De reden dat ik twijfel is omdat ik van collega's/concurrenten wel eens heel andere bedragen hoor. Maar
dat kan natuurlijk ook altijd wel grootspraak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nutterd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:31:
[...]

Ben verkoper, maar stuur ook een team van 5 man onder mij aan.
Dat vind ik alsnog veel te beperk. Misschien dat iemand anders er wat mee kan maar ik vind "verkoper", "5 man aansturen" en "logistiek/Lease" te weinig voor een salaris indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Tsurany schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:32:
[...]

Dat vind ik alsnog veel te beperk. Misschien dat iemand anders er wat mee kan maar ik vind "verkoper", "5 man aansturen" en "logistiek/Lease" te weinig voor een salaris indicatie.
Is natuurlijk lastig uit te leggen wat ik precies doe zonder teveel informatie af te geven maar ik werk bij een verhuurbedrijf in de transport sector, de mensen die ik aanstuur is een operations manager (die op zijn beurt weer 4 in/uitcheckers aanstuurt), customer service en 3 inside sales medewerkers. ik ben verantwoordelijk voor een omzet van ongeveer 4.5 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:34
Nutterd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:16:
[...]

Is natuurlijk lastig uit te leggen wat ik precies doe zonder teveel informatie af te geven maar ik werk bij een verhuurbedrijf in de transport sector, de mensen die ik aanstuur is een operations manager (die op zijn beurt weer 4 in/uitcheckers aanstuurt), customer service en 3 inside sales medewerkers. ik ben verantwoordelijk voor een omzet van ongeveer 4.5 miljoen.
als je het niet publiek wilt zeggen gebruik dan de [mo][/mo] tags.. dan is het enkel zichtbaar voor leden..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Icekiller2k6 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:15:
[...]
als je het niet publiek wilt zeggen gebruik dan de [mo][/mo] tags.. dan is het enkel zichtbaar voor leden..
Let wel, die veiligheid is ook beperkt. :)
Er zijn best wat leden en tussen die leden kunnen ook conculega's, leveranciers, etc, etc, etc, zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:31
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO ICT niveau 4
• Werkervaring: 4,5 Jaar
• (Woon) Locatie: Almere
• Certificaten:: CCNA 1,2,3 ITILv3 en bezig met Windows 10

2. Wat doe je:
• Functie: IT Ops, 2e lijns ondersteuning/werkplekbeheer
• Werkgever/branche: Automotive/Bank
• Uren/week: 36
• Reistijd: 35 Minuten
• Werkdruk: Hoog tot erg hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2100 (40uur)
• Vakantiegeld: € 1100
• Dertiende/veertiende maand: € netto 13e maand
• Storingsdienst: €70 en per aangemelde melding een half uur schrijven
• Laptop en telefoon: IPhone 6S en Surface Pro4

Ik verwacht bij mijn huidige werkgever snel te kunnen groeien richting projectmanager of systeembeheerder. Verder vind ik een erg relaxed team belangrijk en heb het enorm naar m'n zin hier.

[ Voor 11% gewijzigd door mr.DJ95 op 10-07-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik_v
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 19:43
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: Master Sociologie
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Saarbrücken, Duitsland

2. Wat doe je:
• Functie: Client Service Manager / Consultant
• Werkgever/branche: Kantar Media Audiences - internet metingen / big data stuff
• (Werk) Locatie(s): Saarlouis, Duitsland
• Reistijd: 25'
• Werkdruk: normaal, niets overdreven

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4.475
• Vakantiegeld: n.v.t.
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: € 4.600 (waarvan 2/3 door werkgever, 1/3 uit brutoloon fiscaal aftrekbaar)
• Mobiliteit per jaar: dno, verplaatsing woon-werk is aftrekbaar in aantal km. (50km/dag)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 53.700
• Winstdeling/bonus: € 1.500 (ongeveer, schommelt wat)

[ Voor 11% gewijzigd door hendrik_v op 10-07-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:12
Nutterd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:56:
[...]

klopt, sorry! ik was aan het bellen terwijl ik dit in aan het vullen was (dan gaat het bij mannen fout he ;-) ).
opzich is de bonus wel te halen. waarom deze gemaximaliseerd is weet ik eerlijk gezegd niet.

De reden dat ik twijfel is omdat ik van collega's/concurrenten wel eens heel andere bedragen hoor. Maar
dat kan natuurlijk ook altijd wel grootspraak zijn.
Bij ons zitten de meeste vertegenwoordigers +€3500 p/m en hebben een auto v/d zaak, dag vergoeding van €8, alle onkosten worden betaald, en een commissie regeling boven de €200K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO Informatica (BSc)
• Werkervaring: 10 jaar (waarvan 4 parttime tijdens studie)
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Senior web developer
• Werkgever/branche: Retail
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Reistijd: ~35 minuten
• Werkdruk: normaal tot hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3800
• Vakantiegeld: € 3648 (8%)
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Pensioeninleg per jaar: € 1750
• Mobiliteit per jaar: € -
• Overige: 10% korting op assortiment werkgever

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 51034
• Winstdeling/bonus: € -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtissink
  • Laatst online: 13-09-2022
Het was alweer een flinke tijd geleden (een post in topic 11)
De belangrijkste gegevens heb ik doorgestreept hieronder opgenomen en aangevuld met de situatie 5 jaar later...
Members only:

En per 1 augustus ga starten als ZZP'er (consultant & trainer) met hetzelfde vakgebied; informatiebeveiliging en privacy.
Benieuwd hoeveel er gaat veranderen.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-09 13:41
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO Niveau 2
Werkervaring: 13 jaar
Certificaten: ITIL V3, MCSA Windows 7 (70-680 + 70-685)
Werkgever: Detachering (inmiddels 3 jaar)
Huidige functie: Servicedesk en onsite support/werkplekbeheer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 20 denk ik, niet zeker.
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja,
GSM: Ja maar word nooit gebruikt
Leaseauto: Ja
Werkweek: +/-45 uur
Pensioenregeling: word via werk geregeld
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige kilometervergoeding, certificaten halen op kosten van bedrijf
Land: Nederland
Regio: Utrecht, soms Rotterdam en soms Groningen
Reistijd: 1 uur, soms 1.5 uur en soms 2 uur

Maand salaris (bruto): 1900

ging 3 maanden terug van 1800 naar 1900 en werk er nu 3 jaar (begon met 1600).

Vinden jullie dit een acceptabel bedrag of hoor ik meer te verdienen? Geloof niet dat ik meer kan verdienen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind vooral de combinatie van leasesauto met dat salaris lastig. Als je die prive wilt rijden zal dat aardig wat geld kosten qua bijtelling terwijl het salaris daar niet veel ruimte toe geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 11:54
mugenmarco schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:34:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO Niveau 2
Werkervaring: 13 jaar
Certificaten: ITIL V3, MCSA Windows 7 (70-680 + 70-685)
Werkgever: Detachering (inmiddels 3 jaar)
Huidige functie: Servicedesk en onsite support/werkplekbeheer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 20 denk ik, niet zeker.
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja,
GSM: Ja maar word nooit gebruikt
Leaseauto: Ja
Werkweek: +/-45 uur
Pensioenregeling: word via werk geregeld
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige kilometervergoeding, certificaten halen op kosten van bedrijf
Land: Nederland
Regio: Utrecht, soms Rotterdam en soms Groningen
Reistijd: 1 uur, soms 1.5 uur en soms 2 uur

Maand salaris (bruto): 1900

ging 3 maanden terug van 1800 naar 1900 en werk er nu 3 jaar (begon met 1600).

Vinden jullie dit een acceptabel bedrag of hoor ik meer te verdienen? Geloof niet dat ik meer kan verdienen namelijk.
20 vrije dagen is erg karig.

Je hebt elk jaar 100 euro loonsverhoging gekregen. Het klopt dat je laag bent ingestapt, maar dat is inherent aan de functie.

Je functie is een instap functie in de IT. Wil je meer? Zoek je meer uitdaging? Of wil je misschien richting teamlead groeien en doe je daar ook iets aan?

Wil je echt meer verdienen, dan zul je ook door moeten groeien naar een andere functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtissink
Geloof niet dat ik meer kan verdienen namelijk.
Je kan áltijd meer verdienen. Het blijft een kwestie van vraag en aanbod en het ligt er ook maar net aan wat iemand het waard vind of hoeveel iemand er bereid voor is om te betalen.

Een goed punt is natuurlijk het verhogen van de marktwaarde; scholing, cursus.

Misschien in de toekomst een (deeltijd/avond) MBO(4?)/HBO-opleiding overwegen in een richting waarin jij je komende jaren wilt gaan ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeBerry
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

mtissink schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:18:
Het was alweer een flinke tijd geleden (een post in topic 11)
De belangrijkste gegevens heb ik doorgestreept hieronder opgenomen en aangevuld met de situatie 5 jaar later...

***members only***

En per 1 augustus ga starten als ZZP'er (consultant & trainer) met hetzelfde vakgebied; informatiebeveiliging en privacy.
Benieuwd hoeveel er gaat veranderen.... :9
Je hebt dus niet stil gezeten die 5 jaar ;)

Bewuste keuze voor het ZZP schap (retorische vraag) of kwam het op je pad? Wat heeft je doen overstappen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtissink
OrangeBerry schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:10:
[...]

Je hebt dus niet stil gezeten die 5 jaar ;)

Bewuste keuze voor het ZZP schap (retorische vraag) of kwam het op je pad? Wat heeft je doen overstappen :7
Yup, heel bewust. Ik zie hoe gemakkelijk het gaat om aan leuke opdrachten te komen. Weliswaar via brokers, maar ok, prima. Opdrachten komen makkelijk binnen. Hoe goed? Afgelopen 2 weken bij 4 bedrijven op gesprek geweest voor de 6 opdrachten waarop ik heb geschreven.
Mijn CV wordt continu goed ontvangen, er staan prima uurtarieven tegenover, en daarbij geeft me dit ook nog eens de mogelijkheid om mezelf verder te blijven ontwikkelen in de richting die ik wil. 'Mijn nieuwe baas' (dus: ikzelf) geeft me alle vrijheid om de trainingen te volgen. Daarbij wil ik me in de toekomst ook gaan richten op persoonlijke coaching.

En dan hoop ik er netto ook nog eens meer aan over te houden... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

[...]
Voor iemand van 29 schrikbarend laag imo.

Tip; ga studeren (HBO en/of certificaten), en zoek een andere werkgever.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 12:54
Nutterd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:16:
[...]

Ik ben het met Tsurany eens; zonder iets concreter (of realistischer?) te worden is het moeilijk om iets over je huidige salaris te kunnen roepen. De hiërarchie die je beschrijft klinkt leuk op feestjes maar zegt niks over de waarde die jij toevoegt. "verantwoordelijk voor een omzet van 4,5 miljoen" lijkt me sterk, dat doe je niet in je eentje. Als jij alleen verantwoordelijk bent voor zo'n omzet en daarbij een team aanstuurt om deze omzet te realiseren dan ben je bijna directeur van een MKB bedrijf.
Je bent verkoper, dus ga eens na wat voor waarde jij toevoegt, wat je kost en wat je in het laatje brengt bij je baas. Zit daar een flinke marge in, dan is er wellicht ruimte voor salarisverhoging. Komt die er niet, dan heb je dit in ieder geval in kaart gebracht en kun je dit meenemen om ergens anders te solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@mugen4u Waar werkte je hiervoor? 13 jaar ervaring (dus vanaf je 16de) en 3 jaar in dienst bij deze werkgever.

Het valt en staat bij jouw relevante werkervaring (dwz bij bedrijven en niet hobbymatig)

stel je begon op je 21ste met werkplekbeheer, zou je nu max 2500/2600 bruto in de detachering kunnen krijgen, ben je hiermee pas 3 jaar bezig, kan je die 100 euro per maand terugrekenen in jaren en zit je inderdaad rond de 2000 bruto.

Tipje, zoek een andere werkgever in de detachering, waarom? Het spel iets beter spelen met de salaris onderhandelingen, zegge, een tegenbod doen met salariseis (gewoon droog 2500 euro), klasse 1 auto (Corsa etc..)
Pagina: 1 ... 53 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.