Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.064 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-09 13:41
Vorkie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:08:
@mugen4u Waar werkte je hiervoor? 13 jaar ervaring (dus vanaf je 16de) en 3 jaar in dienst bij deze werkgever.
voorheen 8 jaar bij Dell bv en daarvoor 1 a 2 jaar voor @ Home telefonie.

Bedankt voor het advies, ik weet wat te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

TommyGun schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:47:
[...]

Voor iemand van 29 schrikbarend laag imo.

Tip; ga studeren (HBO en/of certificaten), en zoek een andere werkgever.
Voor de leeftijd is het laag, maar het is niet ongebruikelijk en onredelijk dat mensen worden betaald voor de functie die ze uitoefenen en niet voor de leeftijd die ze hebben.

Die andere werkgever zal voor eenzelfde functie niet meer betalen, 1900 is wat een servicedesk medewerker waard is. Wil je meer, moet je doorgroeien naar een hogere / zwaardere functie.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
unezra schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:47:
[...]

Voor de leeftijd is het laag, maar het is niet ongebruikelijk en onredelijk dat mensen worden betaald voor de functie die ze uitoefenen en niet voor de leeftijd die ze hebben.

Die andere werkgever zal voor eenzelfde functie niet meer betalen, 1900 is wat een servicedesk medewerker waard is. Wil je meer, moet je doorgroeien naar een hogere / zwaardere functie.
Zo zwart/wit is zijn functie niet vanwege zijn meerwerk als werkplekbeheerder / onsite support.
Pur sang servicedesk medewerker, dus volgen van instructies van werkplekbeheer en hoger, is inderdaad met 1900 zowat de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:52
[...]

Daar ben ik het dus totaal niet mee eens, ondanks het feit is zelf geen SD-er ben.
Waar baseer je op dat een SD-er van bijna 30 jaar slechts 1900 bruto (350 boven wettelijk minimum) moet verdienen? :9 Erg nieuwsgierig naar!

Bij mijn vorige werkgever verdiende en SD-er max. gewoon bijna €3000 per maand o.b.v 36 uur, exclusief 13e maand en vakantiegeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Lekiame op 11-07-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Lekiame schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:57:
[...]
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens, ondanks het feit is zelf geen SD-er ben.
Waar baseer je op dat een SD-er van bijna 30 jaar slechts 1900 bruto (350 boven wettelijk minimum) moet verdienen? :9 Erg nieuwsgierig naar!
Omdat diezelfde SDer van 22 ook maar 1900 EUR verdient en zo'n functie, zoals bijna iedere functie, gewoon een leeftijdsonafhankelijk plafond kent?

Zoals gezegd, het is niet de leeftijd die iemand meer of minder waard maakt. Het is de inhoud van de functie die de prijs bepaald. Soms word iemand meer waard naarmate hij/zij meer ervaring heeft in een specifieke functie maar dat is zeker niet altijd het geval. In veel functies ben je na een tijdje gewoon uitgeleerd.

Een fabrieksarbeider van 50 met 25 jaar ervaring zal ook niet noemenswaardig meer verdienen dan een fabrieksarbeider van 25 met 5 jaar ervaring.
Bij mijn vorige werkgever verdiende en SD-er max. gewoon bijna €3000 per maand o.b.v 36 uur, exclusief 13e maand en vakantiegeld.
Ik vind dat _bizar_ veel geld voor een SDer, zeker op basis van 36 uur. Ik denk dat je gewoone en werkgever hebt gehad die heel erg goed betaald want dat is zeker geen normaal salaris voor een SDer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
unezra schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:04:
[...]

Ik vind dat _bizar_ veel geld voor een SDer, zeker op basis van 36 uur. Ik denk dat je gewoone en werkgever hebt gehad die heel erg goed betaald want dat is zeker geen normaal salaris voor een SDer.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:30
Lekiame schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:57:
[...]

Vast geen 1ste lijns SD'er :) waarschijnlijk 2de lijns of 3de lijns neem ik aan? (of applicatiebeheerder etc.) In ieder geval mag ik hopen skilled, want anders is 3000,- euro voor unskilled helpdesk bizar veel geld :)

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 11-07-2017 15:09 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
Martinusz schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:09:
[...]

Vast geen 1ste lijns SD'er :) waarschijnlijk 2de lijns of 3de lijns neem ik aan? (of applicatiebeheerder etc.) In ieder geval mag ik hopen skilled, want anders is 3000,- euro voor unskilled helpdesk bizar veel geld :)
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Sorry maar klinkt erg ongeloofwaardig, heb je dit van horen zeggen?
1ste lijns helpdesk is niet meer dan telefoon aannemen/email box bijhouden, melding aan maken en doorzetten. Een enkele taak kunnen ze zelf uitvoeren (denk aan wachtwoord reset en dat soort generieke dingen), maar veel meer hoort een 1ste lijns helpdesk niet te doen. Doen ze meer, dan is het eigenlijk al geen 1ste lijns helpdesk meer (op papier misschien).

Ik heb bij verschillende gemeenten, ziekenhuizen en overheden rondgelopen als consultant, maar zelfs de applicatiebeheerders 2de lijns komen met moeite aan die 3K hoor. Heb ook genoeg vacatures aangeboden gekregen, maar bij de overheid zijn vooral de secundaire voorwaarden goed, salariscomponent zelf gaat niet zo hard hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 11-07-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
Martinusz schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:15:
[...]

1ste lijns helpdesk is niet meer dan telefoon aannemen/email box bijhouden, melding aan maken en doorzetten. Een enkele taak kunnen ze zelf uitvoeren (denk aan wachtwoord reset en dat soort generieke dingen), maar veel meer hoort een 1ste lijns helpdesk niet te doen. Doen ze meer, dan is het eigenlijk al geen 1ste lijns helpdesk meer (op papier misschien).

Ik heb bij verschillende gemeenten, ziekenhuizen en overheden rondgelopen als consultant, maar zelfs de applicatiebeheerders 2de lijns komen met moeite aan die 3K hoor. Heb ook genoeg vacatures aangeboden gekregen, maar bij de overheid zijn vooral de secundaire voorwaarden goed, salariscomponent zelf gaat niet zo hard hoor.
Dit is zeker waar. In het ziekenhuis zit je vaak in schaal 40/45. Schaal 45 is max 3000e. Senior Skilled servicedesk medewerker zit zelfs op 50. Je hebt zelf ook nog een 13e maand. Taken kunnen wel divers en pittig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:21
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door assje op 11-07-2017 17:10 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
3K voor servicedesk is ook enorm veel, maar overheid heeft 1 voordeel, als je gedegradeerd wordt van serverbeheer/3delijns/manager naar servicedesk, behoudt je jouw salaris, daarom komen er wel eens excessen in voor.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat vind ik ontzettend laag eigenlijk...

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:27
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO ICT Software Engineering
• Werkervaring: 0 jaar
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Software ontwikkelaar
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Uren/week: 40
• Reistijd: 1 uur enkel
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2300
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: €0
• Reiskostenvergoeding: 19 cent per kilometer

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
• Winstdeling/bonus:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:01

Spacecowboy

XBL: Biggmans

nowherebound123 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:31:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO ICT Software Engineering
• Werkervaring: 0 jaar
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Software ontwikkelaar
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Reistijd: 1 uur enkel
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2300
• Pensioeninleg per jaar: €0
• Reiskostenvergoeding: 19 cent per kilometer

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
• Winstdeling/bonus:
Het salaris op zich is niet slecht als je het mij vraagt. Wat wel jammer is dat er zaken als pensioenopbouw (moet je nu dus zelf gaan regelen. Een pensioengat is niet prettig, of je moet straks van de AOW en een klein pensioentje willen rondkomen), eventuele bonus en 13e maand ontbreken. Ook de 19ct de km is leuk, maar no way kostendekkend. Ik denk dat er meer voor je inzit, zeker als developer.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-09 13:25
[...]
1900 is wat een servicedesk medewerker waard is.
Ik denk dat je best wat mensen op de tenen trapt met deze opmerking.
Dat je je mening geeft is prima, maar ik vind dit nou niet bepaald aardig om te zeggen.

Maarja, dat is de mening van een servicedesk medewerker ;)

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

-MVR- schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:46:
[...]
Ik denk dat je best wat mensen op de tenen trapt met deze opmerking.
Dat je je mening geeft is prima, maar ik vind dit nou niet bepaald aardig om te zeggen.

Maarja, dat is de mening van een servicedesk medewerker ;)
Het gaat om de functie en een functie kent een bepaalde waardering. Het zegt helemaal niets over de persoon of over de waardering die ik heb voor een specifieke functie.

Goede servicedesk medewerkers zijn hun gewicht in goud waard maar ik vind het ook niet onlogisch dat een SDer een lager salaris heeft dan functies waar je meer verantwoordelijkheid draagt, meer werkervaring en kennis van zaken voor nodig hebt en er meer zelfredzaamheid van je word verwacht.

Niet dat het altijd helemaal eerlijk is, maar in dit geval is het denk ik wel terecht. Wil je meer salaris, moet je doorgroeien naar hogere / zwaardere functies.

(Overigens is een van mijn reguliere taken _ook_ die van SDer maar het is meer een combinatiefunctie. Mijn officiële functietitel, Senior Systeembeheerder, zegt niet zo veel over de werkelijke inhoud van mijn werk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:37
Interne SD medewerkers hier zitten maximaal aan zo'n €3200, senior medewerkers (coördinatoren) tot €3600. Dat is allemaal op basis van 36 uur. Zelf vind ik de inschaling ook erg hoog, een senior medewerker op de servicedesk heeft hetzelfde als een medior systeembeheerder. Degene die extern binnenkomen of niet lang blijven zitten inderdaad tussen de €1800-2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:19
per 1-7

Members only:

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
TheBrut3 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:57:
[...]

Interne SD medewerkers hier zitten maximaal aan zo'n €3200, senior medewerkers (coördinatoren) tot €3600. Dat is allemaal op basis van 36 uur. Zelf vind ik de inschaling ook erg hoog, een senior medewerker op de servicedesk heeft hetzelfde als een medior systeembeheerder. Degene die extern binnenkomen of niet lang blijven zitten inderdaad tussen de €1800-2200.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

TheBrut3 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:57:
[...]

Het is dat ik me waarschijnlijk binnen een maand dood zou vervelen, maar anders had ik je gevraagd waar ik kon solliciteren.

Senior SDer voor 3600 EUR voor 36 uur...

Wat verdient een senior systeembeheerder bij jullie dan wel niet, 4500-5000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door Lethalis op 12-07-2017 09:34 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
[...]

Ik ben al bij verschillende overheden werkzaam geweest en 3k bruto (schaal 8 ) is niet zeldzaam hier.
Iedereen zit in principe op schaal 8. Wanneer je 3k verdient moet je wel aardig wat ervaring meebrengen en een poosje daar werken

[ Voor 6% gewijzigd door Jelmer93 op 12-07-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:34

Shunt

Boe

Tja bij bedrijven waar je per ervaringsjaar groeit tot je aan je dak van je schaal zit is dat inderdaad niet abnormaal. Het kost je een paar jaar maar met zulke voorwaarden groei je wel lekker stabiel door.

In de detachering wereld waar R factor koning is zul je niet veel 1st line service desk engineering zien die meer dan 2500 euro per maand verdienen. Als je daar boven zit is het lastig winstgevend te blijven aangezien helpdesk functies vaak tussen de 20 en 35 euro per uur op leveren.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:37
unezra schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:23:
Wat verdient een senior systeembeheerder bij jullie dan wel niet, 4500-5000?
Nee een MBO senior beheerder zit aan zo'n 4k max. Bij HBO'ers heet het weer anders. Zit zelf niet in de IT organisatie, dus de details ken ik niet. Maar binnen de overheid zijn de schalen gewoon transparant en functies gekoppeld aan schalen.
Bij ons heb je overigens geen auto of dergelijke zaken, dit is ook echt niet mogelijk. De grote ambtenaarvoordeeltjes zijn de afgelopen 10-15 jaar kei hard afgebroken, alleen bij de gemeente krijgen ze nog alles voor elkaar.

Ik denk trouwens dat er op de servicedesk ruim voldoende uitdaging is voor de senior medewerkers daar, die zitten eerder tegen een burn-out dan een bore-out :+ Gezien alle drama daar. Dus weet wat je jezelf toe wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

TheBrut3 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:08:
[...]
Nee een MBO senior beheerder zit aan zo'n 4k max. Bij HBO'ers heet het weer anders. Zit zelf niet in de IT organisatie, dus de details ken ik niet. Maar binnen de overheid zijn de schalen gewoon transparant en functies gekoppeld aan schalen.
MBO beheerder is ook vrij vaag. Da's relevant als je net van school komt, niet als je een paar jaar in het veld werkt. Dan gaat het om werk- en denkniveau dat vereist is voor de functie en waar je functioneert, niet om het papiertje dat je hebt.

De schalen zijn idd vrij transparant bij de overheid, grote delen van het functieboek zijn in de regel openbaar. Dat maakt het wel prettig vergelijken. Yet, de overheid beloond in de regel wel anders dan het bedrijfsleven, waardoor 1:1 vergelijken toch weer lastig is.
Bij ons heb je overigens geen auto of dergelijke zaken, dit is ook echt niet mogelijk. De grote ambtenaarvoordeeltjes zijn de afgelopen 10-15 jaar kei hard afgebroken, alleen bij de gemeente krijgen ze nog alles voor elkaar.
Auto van de zaak voor een functie met vaste standplaats is dan ook een beetje zinloos.

Standaard 36 uur en een goede pensioenregeling lijken me veel belangrijker.
Ik denk trouwens dat er op de servicedesk ruim voldoende uitdaging is voor de senior medewerkers daar, die zitten eerder tegen een burn-out dan een bore-out :+ Gezien alle drama daar. Dus weet wat je jezelf toe wenst.
Het is maar net wat voor uitdaging je zoekt. :)
Het vak van SDer is een lastige en je moet vaak veel verschillende dingen onder hoge tijdsdruk voor elkaar krijgen, gebruikers tevreden houden, voortgang bewaken, etc.

Ik geloof best dat het daar een en al hectiek is.

Voor mij persoonlijk zou daar alleen de uitdaging niet meer liggen. (Maar goed, ik denk dat er maar weinig ICTers zijn die na 20, 21 jaar nog fulltime servicedesk zouden willen doen. Hoewel ik me kan voorstellen dat het managen van zo'n afdeling, al dan niet als meewerkend voorman, wel heel lang leuk blijft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amdguard
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-03 21:17
Net nieuw aanbod gekregen:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: wo BSc Economie, wo MSc technology en operations management
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Business Analist
• (Werk) Locatie(s): randstad
• Reistijd: 45 min enkel
• Werkdruk: normaal/hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: 8.33%
• Pensioeninleg per jaar: 70% werkgever/ 30% zelf
• Mobiliteit per jaar: 8100 per jaar, incl brandstof buitenland + ns business 2nd

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
• Winstdeling/bonus: 0€

• Overige: 27 vakantiedagen, goede opleidings en ontwikkelingsmogelijkheden, laptop en iphone + abonnement

Ik heb het idee dat er wel meer uit te halen is omdat marktgemiddelde salarissen van BA's in randstad wat hoger liggen, maar wat is jullie idee hier van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
amdguard schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:31:
Net nieuw aanbod gekregen:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: wo BSc Economie, wo MSc technology en operations management
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Business Analist
• (Werk) Locatie(s): randstad
• Reistijd: 45 min enkel
• Werkdruk: normaal/hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: 8.33%
• Pensioeninleg per jaar: 70% werkgever/ 30% zelf
• Mobiliteit per jaar: 8100 per jaar, incl brandstof buitenland + ns business 2nd

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
• Winstdeling/bonus: 0€

• Overige: 27 vakantiedagen, goede opleidings en ontwikkelingsmogelijkheden, laptop en iphone + abonnement

Ik heb het idee dat er wel meer uit te halen is omdat marktgemiddelde salarissen van BA's in randstad wat hoger liggen, maar wat is jullie idee hier van?
Ik vind het anders al een aardig pakket voor 1 jaar ervaring ;) staar je niet blind op je eerste salarishoogte, belangrijker is hoe snel die doorontwikkeldt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Martinusz schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:41:
[...]

Ik vind het anders al een aardig pakket voor 1 jaar ervaring ;) staar je niet blind op je eerste salarishoogte, belangrijker is hoe snel die doorontwikkeldt!
Het instap-salaris is in zoverre minder interessant dat je wel moet weten wat de groei is die je kan maken (bij deze werkgever). Als dat een jaarlijkse verhoging van 600 euro (50/maand) is, dan is dat imo weinig hoopvol.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exoOw
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-02-2024
Sinds mei veranderd van werkgever dus even een update:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:02
AllSeeyinEye schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:13:
[...]

Het instap-salaris is in zoverre minder interessant dat je wel moet weten wat de groei is die je kan maken (bij deze werkgever). Als dat een jaarlijkse verhoging van 600 euro (50/maand) is, dan is dat imo weinig hoopvol.
:N
600 euro per jaar erbij ga je echt niet lang voor elkaar krijgen, tenzij je toevallig een van de echte knallers bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kwakkel schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:54:
[...]

600 euro per jaar erbij ga je echt niet lang voor elkaar krijgen, tenzij je toevallig een van de echte knallers bent.
Pardon? Dat is bijna gelijk aan een inflatiecorrectie, en dat zou niet haalbaar zijn?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
[...]

:? Ik mag hopen dat je jaar en maand door elkaar haalt. 600 euro per jaar (50 euro per maand) extra is echt niks.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:14
exoOw schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:45:
Sinds mei veranderd van werkgever dus even een update:

***members only***
Mooie update! Mag ik ook vragen waar je die certificaten behaalt hebt? Ik ben zelf woonachtig in België en vraag me af of dit ook wordt georganiseerd in België. Ik heb momenteel enkel weet van Global Knowledge. Waarom heb je trouwens die certificaten willen behalen (puur uit interesse)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

init6 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:36:
[...]
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
Hahn schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:07:
[...]

:? Ik mag hopen dat je jaar en maand door elkaar haalt. 600 euro per jaar (50 euro per maand) extra is echt niks.
Ben jij nu serieus? In welke functie ga je dat überhaupt krijgen? Dan mag jij mijn nieuwe werkgever zijn!

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 13-07-2017 08:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
jongetje schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:08:
[...]

Ben jij nu serieus? In welke functie ga je dat überhaupt krijgen? Dan mag jij mijn nieuwe werkgever zijn!
Ik krijg standaard elk jaar 4% loonsverhoging, wat ruim 100 euro per maand is, dus dat is meer dan het dubbele daarvan. En dat is echt geen gek bedrag als ik alle verhoging in dit topic zo zie.

Vaak genoeg zie ik mensen hier die van 2500 naar 3500 zijn gegaan in enkele jaren tijd.

Uiteraard heb ik het over bruto, maar zoals AllSeeyinEye ook al zei: 50 euro per maand erbij elk jaar is amper inflatiecorrectie.

Maar ik heb zo m'n vermoeden dat je denkt dat ik het over 50 euro elke maand erbij hebt?

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 13-07-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
Ik zit met een dilemma en ik hoop dat jullie mij wat meer inzicht kunnen geven. Hieronder mijn huidige salarisplaatje en het aanbod van een andere partij.

Huidig:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO: Business & IT Management
• Werkervaring: 2
• (Woon) Locatie: Regio Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Applicatie beheerder
• Werkgever/branche:Maritiem
• (Werk) Locatie(s):Regio Rotterdam
• Reistijd: 15 min fietsen
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2600,-
• Vakantiegeld: €2590,- (8.3%)
• Vakantiedagen: 31
• Dertiende/veertiende maand:
• Pensioeninleg per jaar: €0 (100% werkgever)
• Mobiliteit per jaar: €0,19 c/km
• Overige:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €33.790
• Winstdeling/bonus: €300 eindejaar

Aanbod:
1. Wie ben je:
• Werkervaring: 2

2. Wat doe je:
• Functie: ERP consultant
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Heel NL
• Reistijd: Kantoor: 1 uur, verder door heel NL
• Werkdruk: Gemiddeld/Hoog (denk ik)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2600,-
• Vakantiegeld: €2496,- (8%)
• Vakantiedagen: 29
• Pensioeninleg per jaar: 47% (geen idee over het bedrag?)
• Mobiliteit per jaar: Lease: €500,- p/m (onbeperkte km’s)
• Overige: Onkostenvergoeding: €85, extra: laptop / telefoonSIM van de zaak (/of zij betalen mijn abonnementskosten)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39.696,- (inclusief lease)
• Winstdeling/bonus: €0,-

Op zoek naar een nieuwe werkgever. Op dit moment heb ik bovenstaand aanbod, alleen vind ik het lastig om er iets van te denken. Ik heb de totaal bedragen naast elkaar gelegd, dan ga ik er €6.000,- per jaar op vooruit.
Ik kijk vooral wat ik er onderaan de streep aan overhoud. Op dit moment krijg ik elke maand €2.023,- gestort. Ik heb erg veel vrije tijd door de korte reisafstand. Ik heb een eigen auto en ga weinig met de auto naar werk. Meestal heeft de misses hem in gebruik :+
Bij de eventuele nieuwe werkgever is het mij onduidelijk hoeveel pensioeninleg het exact is (dit ben ik nog aan het navragen) en de cataloguswaarde van een leaseauto is ook nog niet duidelijk, want ik krijg er eentje uit de pool van de leasemaatschappij. Ik heb een grove schattig gemaakt met de leaseauto; €30.000,- (liever te hoog dan te laag). Dan krijg ik netto €1.840,- Dat is dus een verschil van €183,- waarbij ik geen rekening heb gehouden met het inhouden van de eigen inleg pensioen.
Ik ga erop vooruit want ik krijg buto hetzelfde en nu inclusief een leaseauto, maar netto ga ik er op achteruit + de vrijetijd die ik inlever ivm het reizen.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
Hahn schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:11:
[...]

Ik krijg standaard elk jaar 4% loonsverhoging, wat ruim 100 euro per maand is, dus dat is meer dan het dubbele daarvan. En dat is echt geen gek bedrag als ik alle verhoging in dit topic zo zie.
Nu snap ik je. Als iemand zegt ik krijg er 100 euro bij, dan is dat natuurlijk op het maandsalaris en niet per jaar. Niemand krijgt zijn loon per jaar uitgekeerd namelijk. Al vind ik 600euro nog een forse verhoging, tenzij je van functie veranderd of iets anders bent gaan doen. Voor een normale beoodeling is het erg hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
jongetje schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:15:
[...]

Nu snap ik je. Als iemand zegt ik krijg er 100 euro bij, dan is dat natuurlijk op het maandsalaris en niet per jaar. Niemand krijgt zijn loon per jaar uitgekeerd namelijk. Al vind ik 600euro nog een forse verhoging, tenzij je van functie veranderd of iets anders bent gaan doen. Voor een normale beoodeling is het erg hoog.
Ik zei letterlijk 600 euro per jaar, 50 euro per maand, reagerende op:
[...]

Als Kwakkel daarmee bedoelde dat die 600 euro per jaar over het maandsalaris ging, dan is dat niet overgekomen, bij meerdere mensen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 13-07-2017 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kleine update:

Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-09 10:51
Curva schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:14:
Members only:
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Curva schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:14:
Ik zit met een dilemma en ik hoop dat jullie mij wat meer inzicht kunnen geven. Hieronder mijn huidige salarisplaatje en het aanbod van een andere partij.
[...]
Op zoek naar een nieuwe werkgever. Op dit moment heb ik bovenstaand aanbod, alleen vind ik het lastig om er iets van te denken. Ik heb de totaal bedragen naast elkaar gelegd, dan ga ik er €6.000,- per jaar op vooruit.
Ik kijk vooral wat ik er onderaan de streep aan overhoud. Op dit moment krijg ik elke maand €2.023,- gestort. Ik heb erg veel vrije tijd door de korte reisafstand. Ik heb een eigen auto en ga weinig met de auto naar werk. Meestal heeft de misses hem in gebruik :+
Bij de eventuele nieuwe werkgever is het mij onduidelijk hoeveel pensioeninleg het exact is (dit ben ik nog aan het navragen) en de cataloguswaarde van een leaseauto is ook nog niet duidelijk, want ik krijg er eentje uit de pool van de leasemaatschappij. Ik heb een grove schattig gemaakt met de leaseauto; €30.000,- (liever te hoog dan te laag). Dan krijg ik netto €1.840,- Dat is dus een verschil van €183,- waarbij ik geen rekening heb gehouden met het inhouden van de eigen inleg pensioen.
Ik ga erop vooruit want ik krijg buto hetzelfde en nu inclusief een leaseauto, maar netto ga ik er op achteruit + de vrijetijd die ik inlever ivm het reizen.
Moeilijk! Aan de ene kant, ik kan mij voorstellen dat ERP beter aansluit op je opleiding en/of interesses. Consultanty is ook leuk om in te werken, verschillende mensen, bedrijven, bedrijfsculturen, bedrijfsproblemen: veel afwisseling. En aan jou om daar creatieve oplossingen voor te vinden.

Aan de andere kant: je gaat van 15 minuten woon/werk naar "door het hele land" en dat kan zomaar 2,5 - 3 uur reistijd per dag zijn. Met de bijbehorende files rondom Rotterdam. Heb je daar echt zin in? Dan vind ik het leasebedrag voor een consultant aan de lage kant, wat lease je nou voor 500 euro? Een Clio of Polo, maar heb jij zin om daar 3 uur per dag in te zitten? Het salaris zelf vind ik ook matig. Bedenk dat als je prive gaat rijden je bijtelling moet betalen, en als je kijkt naar wat je (geheel terecht) onder de streep over houdt, hakt bijtelling er aardig in.

Lang verhaal kort: Klinkt leuk, maar overweeg of de reistijd opweegt tegen de uitdaging, en of je tevreden bent met het financiële plaatje. Is de reistijd geen probleem voor jou, onderhandel dan over een beter financieel plaatje.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb met mijn netto bereking van het aanbod gebruik gemaakt van http://www.raet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen en hier ook de 22% bijtelling aangevinkt. Dus de 6.6K die ALxRoelofs noemde is hier al wel vanaf volgens mij? Correct me if i'm wrong.
Qua reistijd ga ik er zeker op achteruit. Waar ik wel op vooruit ga is plezier in het werk, althans dat is de bedoeling. Mijn huidige functie werd minder leuk en nu ga ik wel echt iets doen wat ik leuk vind. Dat neemt niet weg natuurlijk dat ik flink wat vrije tijd inlever.
Ik blijf het lastig vinden om een goede bereking te maken..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Curva schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:47:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb met mijn netto bereking van het aanbod gebruik gemaakt van http://www.raet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen en hier ook de 22% bijtelling aangevinkt. Dus de 6.6K die ALxRoelofs noemde is hier al wel vanaf volgens mij? Correct me if i'm wrong.
Qua reistijd ga ik er zeker op achteruit. Waar ik wel op vooruit ga is plezier in het werk, althans dat is de bedoeling. Mijn huidige functie werd minder leuk en nu ga ik wel echt iets doen wat ik leuk vind. Dat neemt niet weg natuurlijk dat ik flink wat vrije tijd inlever.
Onderschat het reizen alsjeblieft niet. Ik dacht ook altijd dat dat wel mee viel, maar als je 3 uur per dag onderweg bent, waarvan 65% daarvan je stilstaat of zachtjes rijd in files... gaat dat je op een gegeven moment enorm tegenstaan. Ook al zit je in je fancy lease auto. Denk er goed over na!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 30-09 11:54
[...]

Natuurlijk moet je de reistijd niet vergeten. Maar wat is nou belangrijker? Die 40 uur per week met plezier werken of die 6-10 uur extra vrije tijd? Daarbij ben je jong, werk aan je ontwikkeling. Consultancy is het beste wat je kunt gaan doen voor je ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
Het is lastig, ik kan mij voorstellen dat je hier echt wel even over moet nadenken. Maar veel is afhankelijk van zaken die je nu nog niet weet. Hoe is de werkdruk bij de klant? Hoe denkt je nieuwe werkgever over wat "redelijk" is qua reistijd? Hoeveel vrijheid krijg je qua werktijden bij de klant?

Ik heb 7 jaar geleden een soortgelijke overstap gemaakt, en het is niet altijd even leuk. Klanten in Maastricht, terwijl ik in de randstad woon. Bedrijven die failliet gaan tijdens het project. Klanten die willen dat je van 9 tot 5 een stoel warmhoud terwijl je op die manier elke dag in de files staat en niet productief kan zijn. Werkgevers die andere ideeën nahouden over wat reëel is qua reistijd.

Aan de andere kant, wat al eerder is gemeld hier, het is wel een mooie "stap" naar een nieuw hoofdstuk in je carriere. En er zitten ook genoeg mooie zaken aan, zoals zelf je eigen projecten organiseren, en daar kan je aardig in groeien. Blijf ik het alsnog wel een matig salaris vinden om eerlijk te zijn. Een bedrag van 75 euro per uur is voor een consultant niet ongewoon (bij langere inzet, bij korte inzet zijn de bedragen wat hoger) maar bereken eens wat jij dan per jaar in het laatje brengt bij 80% bezetting. En dan hoeveel jij er van krijgt. Die verhouding is niet zo best. En natuurlijk heeft een werkgever risico's en allerlei kosten voor het personeel, maar ik denk dat je iets meer kan vragen dan wat ze nu bieden.

Maar misschien gaan we lichtelijk offtopic hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hahn schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:11:
[...]
With all due respect, maar dat is tegenwoordig verre van standaard meer.

Overheid zit al heel lang op een nullijn, standaard salaris verhogingen worden ook steeds minder, zelfs inflatiecorrectie is niet meer vanzelfsprekend.

Dan heb je ook nog eens mensen (zoals ik), die aan het eind van hun functieschaal zitten waardoor reguliere loonsverhoging (buiten een eventuele inflatiecompensatie) er hoe dan ook niet meer in zit.

Dus ja, als jij ieder jaar 4% extra krijgt, zit je heden ten dage behoorlijk goed.
Vaak genoeg zie ik mensen hier die van 2500 naar 3500 zijn gegaan in enkele jaren tijd.
Da's vaak bij overstap naar andere werkgevers of met interne functie veranderingen. Blijf je in dezelfde functie, is het veel minder vanzelfsprekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bobtoebes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-02-2024
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

unezra schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:08:
[...]

With all due respect, maar dat is tegenwoordig verre van standaard meer.

Overheid zit al heel lang op een nullijn, standaard salaris verhogingen worden ook steeds minder, zelfs inflatiecorrectie is niet meer vanzelfsprekend.

Dan heb je ook nog eens mensen (zoals ik), die aan het eind van hun functieschaal zitten waardoor reguliere loonsverhoging (buiten een eventuele inflatiecompensatie) er hoe dan ook niet meer in zit.

Dus ja, als jij ieder jaar 4% extra krijgt, zit je heden ten dage behoorlijk goed.

[...]

Da's vaak bij overstap naar andere werkgevers of met interne functie veranderingen. Blijf je in dezelfde functie, is het veel minder vanzelfsprekend.
Geesh not this shit again, :/

Ik heb nog nergens een starter gezien die niet rond de 100/200 euro per jaar verhoging krijgt.
Al helemaal bij detachering toko's als je een HBO papiertje hebt.

Meestal gaat dit zo'n vijf jaar door en als ze dat niet doen is het tijd om eens te gaan zoeken naar een werkgever die wel snapt hoe ze om moeten gaan met starters / young professionals. Bij mijn vorige werkgever kreeg ik er gemiddeld gezien over de jaren dat ik er zat 240 / 250 per maand bij. Ik starte op 1950 en verliet het bedrijf ongeveer vier jaar later met 2900 per maand. Van mijn lichting heeft iedereen ongeveer het zelfde gekregen. Sommige iets meer sommige iets minder afhankelijk van inzet, certificaten
en R factor.

Na die 4/5 jaar zit je echter gewoon stil totdat je of gaat werken bij een andere werkgever of aangeeft weg te willen gaan.

Verder als je met schalen werkt zit je natuurlijk na een tijd aan het einde van een schaal maar zet daar tegenover een schalen systeem op ervaringsjaren (zoals in de zorg) dan krijg je ieder jaar er een beetje bij.
Ik dacht dat dit ook zo was bij de overheid dus alleen de mensen die op hun plafond zitten lijken mij dan niet te groeien.

Het gaat hier dan ook over een starter dus de conclusie dat als je er niet minimaal 4% bij krijgt per jaar je niet zo goed zit klopt aardig. Juist in de start van de loopbaan heb je die jaarlijkse verhogingen het hardste nodig. Zo hou je vaak ook mensen (zeker de eerste paar jaar wel tevreden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
Shunt schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:37:
[...]

Geesh not this shit again, :/

Ik heb nog nergens een starter gezien die niet rond de 100/200 euro per jaar verhoging krijgt.

Meestal gaat dit zo'n vijf jaar door en als ze dat niet doen is het tijd om eens te gaan zoeken naar een werkgever die wel snapt hoe ze om moeten gaan met starters / young professionals. Bij mijn vorige werkgever kreeg ik er gemiddeld gezien over de jaren dat ik er zat 240 / 250 per maand bij. Ik starte op 1950 en verliet het bedrijf ongeveer vier jaar later met 2900 per maand. Van mijn lichting heeft iedereen ongeveer het zelfde gekregen. Sommige iets meer sommige iets minder afhankelijk van inzet, certificaten
en R factor.

Na die 4/5 jaar zit je echter gewoon stil totdat je of gaat werken bij een andere werkgever of aangeeft weg te willen gaan.

Verder als je met schalen werkt zit je natuurlijk na een tijd aan het einde van een schaal maar zet daar tegenover een schalen systeem op ervaringsjaren (zoals in de zorg) dan krijg je ieder jaar er een beetje bij.
Ik dacht dat dit ook zo was bij de overheid dus alleen de mensen die op hun plafond zitten lijken mij dan niet te groeien.

Het gaat hier dan ook over een starter dus de conclusie dat als je er niet minimaal 4% bij krijgt per jaar je niet zo goed zit klopt aardig. Juist in de start van de loopbaan heb je die jaarlijkse verhogingen het hardste nodig. Zo hou je vaak ook mensen (zeker de eerste paar jaar wel tevreden.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Sinds 2 weken geleden veranderd van werkgever, dus maar eens weer een update :)

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO Systeem beheer (Niveau 4)
• Werkervaring: 4,5 relevante ervaring
• (Woon) Locatie: Dublin Ierland

2. Wat doe je:
• Functie: Technical support specialist
• Werkgever/branche: IT support
• (Werk) Locatie(s): Dublin
• Uren/week: 39
• Reistijd: 30 min
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2400
• Dertiende/veertiende maand: N/A
• Pensioeninleg per jaar: 50% Werkgever
• Mobiliteit per jaar: 51% korting op OV
• Overige: Gratis lunch, gratis doktor, fietsplan,

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €26k + 1500 euro bonus

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Shunt schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:37:
[...]
Starters groeien in de regel harder dan mid-careers. Maar het ging hier niet alleen over starters.
(En mensen willen nog wel eens de vergissing maken te denken dat de groei die ze de eerste 5 jaar van hun carriere doormaken, tot hun pensioen door zal zetten. Komen die even van een koude kermis thuis... Op een gegeven moment heb je gewoon je plafond bereikt en is het niet meer vanzelfsprekend dat er ieder jaar 100, 200 of meer per maand bij komt.)
en R factor.

Waarom zou je na 4/5 jaar bij dezelfde werkgever stil komen te staan? Zelfs binnen eenzelfde functie kun je vaak blijven groeien. Ok, in bepaalde functies is de groei er na een tijdje wel een beetje uit maar er zijn zat functies waarin je kunt blijven innoveren en ieder jaar opnieuw verder kunt groeien en duidelijk beter kunt worden in je vak.

Sommige mensen schijnen te denken dat het goed is iedere 3, 4, 5 jaar een andere baan te zoeken. Voor je salaris misschien wel, maar voor het bedrijf is het zeker niet altijd even goed om verloop te hebben en als je binnen je functie door kunt blijven groeien en steeds waardevoller kunt worden voor het bedrijf, waarom zou je dan naar de buren gaan? Dat gras kan in the end net zo groen zijn, hooguit een andere kleur groen.
Helaas werkt het in de praktijk toch niet zo. Die jaarschalen bij de overheid hebben een bovengrens. Zelfs daar waar je inderdaad ieder jaar d'r een periodiek bij krijgt, stopt het zodra je de bovenkant van je schaal hebt bereikt en krijg je hooguit nog collectieve verhogingen zoals inflatiecompensatie.

Ook daar, dat je aan het eind van je functieschaal zit, wil niet zeggen dat je bent uitgegroeid.
Mijn verhaal is veel algemener. Dat starters er in het begin van hun carriëre relatief veel geld bij krijgen is bekend, als je overstapt krijg je er ook (vaak) geld bij maar dat stopt na een tijdje dus.

En het hardste nodig, mwah, da's vooral een kwestie van niet boven je stand willen leven. In the end kon ik 20 jaar geleden net zo goed "prima leven" als nu, ook al heb ik nu veel meer te besteden. Hoe meer je te besteden hebt, hoe meer je d'r naar gaat leven. Het is onzin om te denken dat je per-se meer geld *nodig* hebt. (Dat zou namelijk betekenen dat mensen met banen die minder reguliere groei kent en die minder verdienen, het steeds moeilijker zouden krijgen, terwijl het voornaamste dat je moet doen, is zorgen dat je uitgaven niet harder stijgen dan je inkomsten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

unezra schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:06:
[...]

Starters groeien in de regel harder dan mid-careers. Maar het ging hier niet alleen over starters.
(En mensen willen nog wel eens de vergissing maken te denken dat de groei die ze de eerste 5 jaar van hun carriere doormaken, tot hun pensioen door zal zetten. Komen die even van een koude kermis thuis... Op een gegeven moment heb je gewoon je plafond bereikt en is het niet meer vanzelfsprekend dat er ieder jaar 100, 200 of meer per maand bij komt.)
Exact en als die mensen wel door groeien vanuit een medior functie naar senior verwachten die wel een salaris verhoging maar krijgen die vaak niet (vooral bij de huidige deta tokos niet)
Waarom zou je na 4/5 jaar bij dezelfde werkgever stil komen te staan? Zelfs binnen eenzelfde functie kun je vaak blijven groeien. Ok, in bepaalde functies is de groei er na een tijdje wel een beetje uit maar er zijn zat functies waarin je kunt blijven innoveren en ieder jaar opnieuw verder kunt groeien en duidelijk beter kunt worden in je vak.
Omdat voor veel deta toko's er na de Young Professional track geen standaard salaris verhogingen meer zijn. Bij de grote bedrijven staan op het moment heel veel mensen al jaren stil.
Sommige mensen schijnen te denken dat het goed is iedere 3, 4, 5 jaar een andere baan te zoeken. Voor je salaris misschien wel, maar voor het bedrijf is het zeker niet altijd even goed om verloop te hebben en als je binnen je functie door kunt blijven groeien en steeds waardevoller kunt worden voor het bedrijf, waarom zou je dan naar de buren gaan? Dat gras kan in the end net zo groen zijn, hooguit een andere kleur groen.
Ja dat is zeker goed voor je ontwikkeling. Tenminste als je ambitie is om consultant te worden of om bij een deta toko te blijven werken. Hoe meer ervaring jij opdoet met werken bij andere bedrijven hoe gemakkelijker je over het algemeen snel inzetbaar bent.

Bij een deta / consultancy toko zul je in de organisatie niet snel gemist worden. Heb je het over een vaste functie tja ja daar zie je het ook minder het iedere 5 jaar hoppen. Maar ook daar zou het voor veel mensen beter zijn geweest als ze af en toe eens een andere job zouden krijgen bij een ander bedrijf. Als jij jaren bij de zelfde werkgever zit roest je erg snel vast. En vanuit mijn standpunt is dat erg slecht voor je marktwaarde.
Helaas werkt het in de praktijk toch niet zo. Die jaarschalen bij de overheid hebben een bovengrens. Zelfs daar waar je inderdaad ieder jaar d'r een periodiek bij krijgt, stopt het zodra je de bovenkant van je schaal hebt bereikt en krijg je hooguit nog collectieve verhogingen zoals inflatiecompensatie.

Ook daar, dat je aan het eind van je functieschaal zit, wil niet zeggen dat je bent uitgegroeid.
Dat is exact wat ik zeg / bedoel. Die ervaringstrap is volgens mij 10 jaar in het ziekenhuis. Dan ben je toch best even aan het groeien voordat je daar zit.
Mijn verhaal is veel algemener. Dat starters er in het begin van hun carriëre relatief veel geld bij krijgen is bekend, als je overstapt krijg je er ook (vaak) geld bij maar dat stopt na een tijdje dus.
Leuk maar daar ging het gesprek niet over. Het ging er over dat een starter met 1.5 jaar ervaring er 50 euro per maand bij kreeg in de laatste 1.5 jaar. En dat is voor een starter met HBO papiertje gewoon zeer karig.
En het hardste nodig, mwah, da's vooral een kwestie van niet boven je stand willen leven. In the end kon ik 20 jaar geleden net zo goed "prima leven" als nu, ook al heb ik nu veel meer te besteden. Hoe meer je te besteden hebt, hoe meer je d'r naar gaat leven. Het is onzin om te denken dat je per-se meer geld *nodig* hebt. (Dat zou namelijk betekenen dat mensen met banen die minder reguliere groei kent en die minder verdienen, het steeds moeilijker zouden krijgen, terwijl het voornaamste dat je moet doen, is zorgen dat je uitgaven niet harder stijgen dan je inkomsten.)
Onzin 20 jaar geleden kon je op een salaris naar verhouding 2x of meer lenen dan dat je nu kunt lenen. Dus ja de huidige starters hebben het absoluut nodig die groei.

Je verdient (vooral met zijn 2e) te veel om voor sociale woningen in aanmerking te komen en je verdient niet genoeg om op een salaris een leuk appartement / huis te kopen. Ik adviseer eens te stoppen met alles vanuit jouw eigen situatie van 20 jaar geleden te redeneren en te kijken naar NU
Bensimpel schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:50:
Sinds 2 weken geleden veranderd van werkgever, dus maar eens weer een update :)

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO Systeem beheer (Niveau 4)
• Werkervaring: 4,5 relevante ervaring
• (Woon) Locatie: Dublin Ierland

2. Wat doe je:
• Functie: Technical support specialist
• Werkgever/branche: IT support
• (Werk) Locatie(s): Dublin
• Uren/week: 39
• Reistijd: 30 min
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2400
• Dertiende/veertiende maand: N/A
• Pensioeninleg per jaar: 50% Werkgever
• Mobiliteit per jaar: 51% korting op OV
• Overige: Gratis lunch, gratis doktor, fietsplan,

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €26k + 1500 euro bonus
Ik heb geen idee wat het levensonderhoud lost daar in Dublin maar volgens mij is dit niet verkeerd.
Laat ik het zo zeggen collega's van mij die richting Dublin zijn vertrokken hebben daar jaren vast gezeten op 2000 / 2200 met een HBO papiertje en mindere voorwaarden dan jij hebt.

@Lekiame En dat vind ik zeer kwalijk, van mijn directe vrienden / collega's heeft er niemand zo lang stil gestaan op eentje na maar zelfs die kreeg na 4 jaar een bump maar dat was gelijk 800 euro :D.

[ Voor 12% gewijzigd door Shunt op 13-07-2017 11:24 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
unezra schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:06:
Dat is toch logisch?
Blijven wordt niet beloond, je zegt het zelf al :)
Bij een bestaande werkgever is het natuurlijk niet zo vanzelfsprekend dat je doorgroeit, vooral als je werkgever tevreden is met jouw werkzaamheden. Bij een nieuwe werkgever moet je dat opnieuw invullen, en kun je dat dus naar eigen behoefte meer sturen. Daarbij komen dan andere functies en andere salarissen. Waarom zou jij als individu in het bedrijfsbelang handelen? Ik denk dat uit dit topic ook wel blijkt dat het zo nu en dan vinden van een andere baan erg goed is voor je salarisstrook.

Denk je ook niet dat iemand die over de jaren meerdere bedrijven heeft gezien flexibeler is dan iemand die dat niet heeft gedaan? Ik heb op mijn werk mensen die er tientallen jaren zitten. Ik zou niet zonder meer durven te beweren dat zij beter zijn. Die mensen hebben maar één proces meegemaakt, en vinden alles wel prima.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Shunt schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:17:
Ik heb geen idee wat het levensonderhoud lost daar in Dublin maar volgens mij is dit niet verkeerd.
Laat ik het zo zeggen collega's van mij die richting Dublin zijn vertrokken hebben daar jaren vast gezeten op 2000 / 2200 met een HBO papiertje en mindere voorwaarden dan jij hebt.
Volgens mij vrij netjes inderdaad, en omdat ik nog onder de 33k per jaar zit, betaal ik maar 20% belasting hier, daar boven is het 40%.

Maar ik woon hier al bijna 6 maanden, en ja volgens mij is het levensonderhoud zo'n 30% meer dan in NL.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

[...]
Exact en als die mensen wel door groeien vanuit een medior functie naar senior verwachten die wel een salaris verhoging maar krijgen die vaak niet (vooral bij de huidige deta tokos niet)
Dat dus. Waar vroeger voor ICTers de bomen tot ver voorbij de hemel groeiden, is dat inmiddels niet meer zo en zijn salarissen meer genivelleerd. Er zullen ongetwijfeld nog excessen zijn (zoals SDers die 3K of meer per maand verdienen) maar meer en meer lijken dat wel uitzonderingen te worden.
[...]
Omdat voor veel deta toko's er na de Young Professional track geen standaard salaris verhogingen meer zijn. Bij de grote bedrijven staan op het moment heel veel mensen al jaren stil.
Overheid same shit. Dat is ook mijn gevoel bij dit topic, als je puur op basis van wat je hier ziet, moet gaan bepalen hoe het met de ICT gaat, denk ik dat je een wat gekleurd beeld over houd. (Je in het algemeen, niet jij specifiek.) Ik heb toch het idee dat mensen die hier posten niet tot de middenmoot behoren, of ze verdienen behoorlijk veel, of ze denken dat ze te weinig verdienen. De mensen die gewoon tevreden zijn met hun salaris zul je niet snel in een topic zien als dit.
[...]
Ja dat is zeker goed voor je ontwikkeling. Tenminste als je ambitie is om consultant te worden of om bij een deta toko te blijven werken. Hoe meer ervaring jij opdoet met werken bij andere bedrijven hoe gemakkelijker je over het algemeen snel inzetbaar bent.

Bij een deta / consultancy toko zul je in de organisatie niet snel gemist worden. Heb je het over een vaste functie tja ja daar zie je het ook minder het iedere 5 jaar hoppen. Maar ook daar zou het voor veel mensen beter zijn geweest als ze af en toe eens een andere job zouden krijgen bij een ander bedrijf. Als jij jaren bij de zelfde werkgever zit roest je erg snel vast. En vanuit mijn standpunt is dat erg slecht voor je marktwaarde.
Ik denk dat de waarheid iets genuanceerder ligt. Sommige mensen zullen vast roesten, andere mensen hebben juist weer de drang zich te blijven ontwikkelen. Voor die laatste groep maakt het qua ontwikkeling minder uit of ze bij een detacheringsclub werken of bij een vaste organisatie.

Het beeld aan de buitenkant is helaas wel anders. Iemand die 10 jaar ergens werkt, heeft sneller de naam vastgeroest en minder flexibel te zijn en dus daalt iemands marktwaarde. (Terwijl het in mijn beleving ook een pluspunt kan zijn. Loyaliteit hoef helemaal niet slecht en negatief te zijn. In fact, ik vind dat werknemers en werkgevers wel eens wat loyaler naar elkaar zouden mogen zijn. Werkgevers door loyale werknemers blijvend goed te belonen en te faciliteren, werknemers door niet bij de eerste de beste tegenslag zoals minder salaris dan verwacht of een paar maanden minder uitdaging, om te kijken naar een andere baan.)
[...]
Dat is exact wat ik zeg / bedoel. Die ervaringstrap is volgens mij 10 jaar in het ziekenhuis. Dan ben je toch best even aan het groeien voordat je daar zit.
Hangt er vanaf waar je in stapt. Bij de politie was het bijvoorbeeld zo dat een functieschaal in principe uit jaartredes bestond. Bij 5 jaar ervaring (5 dienstjaren), stond je automatisch op trede 5. Maar kom je *binnen* met 5 dienstjaren en loopt de schaal door tot trede 10, ben je met 5 jaar dus klaar. :) (Tenzij je een functieschaal omhoog gaat.)

Geen idee hoe dat nu is en die 10 jaar is fictief, ik werk er al een tijdje niet meer. (Note dat burgerfuncties ook onder Politie CAO vielen en er dus echt gesproken werd over dienstjaren. Of dat nu nog steeds weet ik niet.)
[...]
Leuk maar daar ging het gesprek niet over. Het ging er over dat een starter met 1.5 jaar ervaring er 50 euro per maand bij kreeg in de laatste 1.5 jaar. En dat is voor een starter met HBO papiertje gewoon zeer karig.
Eens. Ik had 'm idd meteen breder getrokken.
Maar zeker, 1.5 jaar ervaring, starter dus, dan is 50 EUR per maand in 1.5 jaar weinig.
[...]
Onzin 20 jaar geleden kon je op een salaris naar verhouding 2x of meer lenen dan dat je nu kunt lenen. Dus ja de huidige starters hebben het absoluut nodig die groei.
20 jaar geleden kon je 114% hypotheek of meer op je huis krijgen en waren banken veel toegeeflijker met het verstrekken van allerhande leningen zoals aflossingsvrij en behoorlijk spannende belegingsvormen die lang niet altijd gegarandeerd rendement opleverden maar wel lage maandlasten kenden. Ja, je kon meer lenen maar dat was ook een totaal ongezonde situatie.
Je verdient (vooral met zijn 2e) te veel om voor sociale woningen in aanmerking te komen en je verdient niet genoeg om op een salaris een leuk appartement / huis te kopen. Ik adviseer eens te stoppen met alles vanuit jouw eigen situatie van 20 jaar geleden te redeneren en te kijken naar NU
Ik heb het idee dat de normale salarissen prima met de inflatie en stijgende kosten zijn meegegroeid. Dus de vraag is sterk of je met een normaal salaris 20 jaar geleden wel zo'n hogere levensstandaard er op na kon houden dan nu. Ik denk van niet.
fonsoy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:21:
[...]

Dat is toch logisch?
Blijven wordt niet beloond, je zegt het zelf al :)
Wat eigenlijk vrij bizar en onzorgvuldig van werkgevers is. Zie boven, loyaliteit word relatief slecht beloond en dat vind ik wel een groot manco van hoe werkgevers en werknemers anno 2017 in de wedstrijd lijken te staan.

Het is de realiteit, maar waarom zou iemand in gelijke functie bij een overstap naar een andere werkgever wèl meer gaan verdienen en wanneer hij/zij blijft niet? Juist diegene die blijft kan wel eens meer waard zijn voor het bedrijf, is al ingewerkt, beter ingespeeld op het bedrijf, etc, etc, etc. (Mits diegene dus niet in een hoekje zijn dagen uit gaat zitten staren.)
Bij een bestaande werkgever is het natuurlijk niet zo vanzelfsprekend dat je doorgroeit, vooral als je werkgever tevreden is met jouw werkzaamheden. Bij een nieuwe werkgever moet je dat opnieuw invullen, en kun je dat dus naar eigen behoefte meer sturen. Daarbij komen dan andere functies en andere salarissen. Waarom zou jij als individu in het bedrijfsbelang handelen? Ik denk dat uit dit topic ook wel blijkt dat het zo nu en dan vinden van een andere baan erg goed is voor je salarisstrook.
Als werknemer handel je per definitie in het bedrijfsbelang, het is immers je taak om met jouw werk, het bedrijf te ondersteunen, efficiënter te laten draaien, etc. Waarom zou je dat niet door mogen trekken naar blijven omdat je daarmee van grotere waarde bent voor het bedrijf?

Maar zoals gezegd, ik vind ook dat werkgevers daar wat tegenover zouden mogen stellen en loyaliteit beter zouden moeten belonen. Daar gaat het nog wel eens mis. Bedrijven lijken soms te denken "ja, maar dat vaste contract is al genoeg beloning" en omdat lang niet iedereen gelukkig word van de onrust van iedere 3-5 jaar een nieuwe werkgever en er behoorlijk wat vanaf hangt (huis, gezin), zullen veel mensen ook niet weg gaan ook al blijft de beloning uit.

Persoonlijk vind ik dat jammer.
Denk je ook niet dat iemand die over de jaren meerdere bedrijven heeft gezien flexibeler is dan iemand die dat niet heeft gedaan? Ik heb op mijn werk mensen die er tientallen jaren zitten. Ik zou niet zonder meer durven te beweren dat zij beter zijn. Die mensen hebben maar één proces meegemaakt, en vinden alles wel prima.
Dat hangt 100% van iemands persoonlijkheid af denk ik. Ik denk zeker dat, voor ICT functies specifiek, een tijdje detachering of relatief veel werkgevers hebben (jobhoppen) goed is voor iemand. Maar ik kan me ook goed voorstellen (en dan redeneer ik inderdaad even flink vanuit mijzelf) dat na een tijdje mensen zoeken naar wat meer rust en stabiliteit. Hebben geleerd van de dynamische detacherings / jobhop periode, genoeg van de buitenwereld hebben gezien en juist daarna met al die kennis en ervaring, goed zijn in een meer stabiele functie binnen een bedrijf.

Maar goed, het hangt van de persoon en het bedrijf af. Sommige personen en bedrijven staan na 3 jaar stil en bewegen amper, andere personen en bedrijven bewegen juist behoorlijk heftig waardoor je bij moet blijven leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:21
Als iedereen meer kan lenen om een huis te kopen kan je dus niet meer huis kopen maar gaat de prijs gewoon omhoog (precies wat gebeurd is).

Daarnaast is het gewoon niet waar, de leennormen zijn alleen maar steeds flexibeler geworden tot de crisis bijna 10 jaar geleden (vooral voor de berekening op basis van twee inkomens).
unezra schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:16:
[...]
Wat eigenlijk vrij bizar en onzorgvuldig van werkgevers is. Zie boven, loyaliteit word relatief slecht beloond en dat vind ik wel een groot manco van hoe werkgevers en werknemers anno 2017 in de wedstrijd lijken te staan.

Het is de realiteit, maar waarom zou iemand in gelijke functie bij een overstap naar een andere werkgever wèl meer gaan verdienen en wanneer hij/zij blijft niet? Juist diegene die blijft kan wel eens meer waard zijn voor het bedrijf, is al ingewerkt, beter ingespeeld op het bedrijf, etc, etc, etc. (Mits diegene dus niet in een hoekje zijn dagen uit gaat zitten staren.)
Exact mijn ervaring, de laatste beoordeling kreeg ik 0,5% erbij (ondanks behoorlijke inspanning na reorganisatie), toen ik aangaf een nieuwe uitdaging te hebben gevonden kon er opeens 10% bij (too little too late).

[ Voor 43% gewijzigd door assje op 13-07-2017 12:32 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Members only:

[ Voor 39% gewijzigd door Montaner op 13-07-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

offtopic:
@assje
Natuurlijk joh vroeger kon je niet op een salaris direct vanuit papa en mama's huis een appartementje of huisje kopen met een relatief simpel salaris. Daar kon je ook helemaal niet je inrichting mee financieren.
Vergeet eventjes niet dat 20 jaar geleden 1997 is he. Dat is VOL midden in de aflossingsvrije hypotheek periode.

Het is sinds de crisis van 2008 alleen maar moeilijker en moeilijker geworden voor starters om een hypotheek te krijgen. Er zijn legio regels bij gekomen om dit te verhelpen / verbloemen maar dat zijn allemaal lapmiddelen. Het feit blijft gewoon dat als jij nul middelen hebt en een relatief laag salaris je of op je max moet lenen op twee salarissen of ergens achteraf moet gaan wonen.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Shunt schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:47:
[offtopic]
@assje
Natuurlijk joh vroeger kon je niet op een salaris direct vanuit papa en mama's huis een appartementje of huisje kopen met een relatief simpel salaris. Daar kon je ook helemaal niet je inrichting mee financieren.
Vergeet eventjes niet dat 20 jaar geleden 1997 is he. Dat is VOL midden in de aflossingsvrije hypotheek periode.
Ik _heb_ kort na die periode een huis gekocht. Ergens in 2003 om precies te zijn.
De bedragen die je toen zonder problemen kon lenen waren nog bizarder dan nu en als ik nu een willekeurige hypotheek calculator in voer schrik ik me al dood wat ik zou _mogen_ lenen.

In short: Als ik nu mijn (onze) maximale hypotheek zou benutten, zou er verdomd weinig geld over blijven voor leuke dingen en zou ik echt alleen maar bezig zijn met werken om te leven, nauwelijks kunnen sparen en me dagelijks zorgen moeten maken om of ik aan het eind van mijn geld niet nog een halve maand of meer over hou.

Dat was 20 jaar geleden nog veel ongezonder.
Het is sinds de crisis van 2008 alleen maar moeilijker en moeilijker geworden voor starters om een hypotheek te krijgen. Er zijn legio regels bij gekomen om dit te verhelpen / verbloemen maar dat zijn allemaal lapmiddelen. Het feit blijft gewoon dat als jij nul middelen hebt en een relatief laag salaris je of op je max moet lenen op twee salarissen of ergens achteraf moet gaan wonen.
[/offtopic]
Je eerste uitgangspunt moet zijn "wat kan ik lenen voor een financieel gezonde situatie", niet "wat moet ik lenen om ergens op de PC Hooftstraat te wonen". Als jij een relatief laag salaris hebt, moet je in een relatief goedkope woning gaan wonen.

Juist omdat 20 jaar geleden de leningsbomen tot ver in de hemel groeiden, zijn de huizenprijzen exhorbitant gestegen. Waren de banken conservatiever geweest, waren de huizenprijzen minder hard gestegen. (En we zitten nu _weer_ midden in een periode van forse stijging. Blijkbaar zijn de banken nog steeds veel te vrijgeving in hun hypotheekverstrekkingen. Zouden ze minder vrijgevig zijn, zouden huizen minder duur zijn.)
assje schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:28:
[...]
Exact mijn ervaring, de laatste beoordeling kreeg ik 0,5% erbij (ondanks behoorlijke inspanning na reorganisatie), toen ik aangaf een nieuwe uitdaging te hebben gevonden kon er opeens 10% bij (too little too late).
0,5%, wat een luxe...
Ik kreeg er geloof ik 16 EUR bij. Weet niet meer of dat bruto of netto was. Da's iig fors minder dan 0,5% :(

Maar goed, niet op zoek naar een nieuwe uitdaging. Ik zit hier nog steeds en voorlopig best. :)

[ Voor 11% gewijzigd door unezra op 13-07-2017 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@unezra
offtopic:
Ik _heb_ kort na die periode een huis gekocht. Ergens in 2003 om precies te zijn.
De bedragen die je toen zonder problemen kon lenen waren nog bizarder dan nu en als ik nu een willekeurige hypotheek calculator in voer schrik ik me al dood wat ik zou _mogen_ lenen.

In short: Als ik nu mijn (onze) maximale hypotheek zou benutten, zou er verdomd weinig geld over blijven voor leuke dingen en zou ik echt alleen maar bezig zijn met werken om te leven, nauwelijks kunnen sparen en me dagelijks zorgen moeten maken om of ik aan het eind van mijn geld niet nog een halve maand of meer over hou.

Dat was 20 jaar geleden nog veel ongezonder.

Toen kon je als je verstandig was gewoon een leuk appartement / huisje kopen zonder gelijk met zijn 2e fulltime te moeten werken. Nu MOET je met zijn 2e werken om überhaupt nog maar een rijtjeswoning te mogen betalen.

Zoals ik hier boven al een keer eerder aangaf. Ga eens niet de hele tijd uit van JOUW situatie en leef je in de situatie van een ander in het NU.

offtopic:
Je eerste uitgangspunt moet zijn "wat kan ik lenen voor een financieel gezonde situatie", niet "wat moet ik lenen om ergens op de PC Hooftstraat te wonen". Als jij een relatief laag salaris hebt, moet je in een relatief goedkope woning gaan wonen.

Juist omdat 20 jaar geleden de leningsbomen tot ver in de hemel groeiden, zijn de huizenprijzen exhorbitant gestegen. Waren de banken conservatiever geweest, waren de huizenprijzen minder hard gestegen. (En we zitten nu _weer_ midden in een periode van forse stijging. Blijkbaar zijn de banken nog steeds veel te vrijgeving in hun hypotheekverstrekkingen. Zouden ze minder vrijgevig zijn, zouden huizen minder duur zijn.)

*knip* niet schelden. hou het eens bij het onderwerp. Ik geef alleen aan dat je als starter tegenwoordig voor het zelfde geld veel veel veel minder kunt kopen met een hypotheek als vroeger toen "jullie" gestart zijn. Dat daarom de groei curve van een starter zeer belangrijk is.

[ Voor 0% gewijzigd door Krisp op 19-07-2017 10:07 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Shunt schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:21:
@unezra
offtopic:
*knip* hou het eens bij het onderwerp. Ik geef alleen aan dat je als starter tegenwoordig voor het zelfde geld veel veel veel minder kunt kopen met een hypotheek als vroeger toen "jullie" gestart zijn. Dat daarom de groei curve van een starter zeer belangrijk is.
En dat is dus niet waar.
Voor de lol eens even een willekeurige leencalcultator ingevuld, bij 1900 EUR bruto, vaste 13e maand, vakantiegeld, mag je € 122.094 lenen. Met 10K eigen geld, koop je daar een woning van 125K voor. Verdien je 2100 EUR, heb je nog maar € 5.663 EUR eigen geld nodig voor diezelfde woning.

Voor 125K koop je ook tegenwoordig nog een prima appartement. (Net even op Funda gekeken, met een beetje zoeken heb je daar een 75m2 groot 4-kamer appartement voor in de regio Utrecht, meer specifiek, Zeist.)

[ Voor 0% gewijzigd door Krisp op 19-07-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:32
Members only: title

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je verliest je dertiende maand en gaat er 150 euro bruto per maand op vooruit? Dat lijkt toch een achteruitgang?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
Tsurany schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:08:
Je verliest je dertiende maand en gaat er 150 euro bruto per maand op vooruit? Dat lijkt toch een achteruitgang?
Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door CuBras op 13-07-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30
Reiskostenvergoeding != inkomsten, dus dat doet er niet echt toe in het grote plaatje... tenzij je dermate weinig kreeg vergoedt bij je vorige werkgever dat je de reiskosten niet kon dekken uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EyeWitness schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:14:
Reiskostenvergoeding != inkomsten, dus dat doet er niet echt toe in het grote plaatje... tenzij je dermate weinig kreeg vergoedt bij je vorige werkgever dat je de reiskosten niet kon dekken uiteraard.
Daadwerkelijke kosten -/- reiskostenvergoeding kun je zien als inkomsten (positief of negatief).
Als de reisafstand dus kosten gelijk blijft, maar de vergoeding toeneemt, hou je netto meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
EyeWitness schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:14:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:17
Members only:

[ Voor 20% gewijzigd door wheel op 13-07-2017 15:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Hij geeft zelf duidelijk aan dat hij kwa salaris niet echt een stap gemaakt heeft maar wel kwa groeimogelijkheden. Dan snap ik niet waarom mensen hem erop gaan wijzen dat hij geen echte groei kwa salaris gemaakt heeft: dat zegt hij nota bene zelf al.

Op de lange termijn is groei belangrijker dan wat je de volgende maand exact gaat verdienen. Dus zo te horen is het een verstandige keuze.
Shunt schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:21:
*knip*hou het eens bij het onderwerp. Ik geef alleen aan dat je als starter tegenwoordig voor het zelfde geld veel veel veel minder kunt kopen met een hypotheek als vroeger toen "jullie" gestart zijn. Dat daarom de groei curve van een starter zeer belangrijk is.[/offtopic]
Spaar je de moeite. Hij/zij leeft in een kleine bubbel en denkt dat de hele wereld zo is.

[ Voor 39% gewijzigd door Krisp op 19-07-2017 10:08 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@CuBras Ik ga er vanuit dat je deze stap heel bewust hebt gemaakt. Als je de draai kunt vinden in een grote commerciële toko gaat het wel goed komen met de groei in de toekomst.

@Hydra Soms hoop je dat je tegen beter weten in toch door kan dringen. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Shunt op 13-07-2017 15:53 ]

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 12:54
[b]Curva schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:14:
Eigen geef je het zelf al aan. Je blijft bruto hetzelfde zitten, maar je krijgt er een leaseauto bij. Die leaseauto is een schijn want vergeleken met je huidige situatie ga je deze auto ook alleen maar voor je werk gebruiken. Je hebt deze auto nodig om überhaupt je werk te doen, dat is dus geen extra tov je huidige situatie! Sterker nog, dit gaat je geld kosten per maand en daarom zou ik stellen dat je er juist op achteruit gaat.
Het is een poolauto, dus dat wordt een VW Polo :P die kosten geen 30.000 maar eerder 20.000. Dat geeft je een bijtelling van ongeveer €150,-

Wat is dan het enige voordeel? Misschien dat je meer/betere/relevantere ervaring op kan doen, maar dat kan ik vanaf hier niet inschatten. De keus aan jouw of je dit belangrijk genoeg vindt om er netto op achteruit te gaan en veel meer reistijd erbij te pakken.

Ik heb zelf ook eens voor een dergelijke keuze gestaan. Ik werkte op 20 min afstand en kreeg een aanbod bij een consultancy club die gerust mij vanaf Maastricht naar Den Helder ging sturen (dat zeiden ze nog in de gesprekken dat ze nu voornamelijk veel klussen in de Randstad hadden, dat is voor mij 2,5 uur enkele reis op zijn minst!). Ik kreeg ook een leasebedrag van €600/m en zelfde bruto loon.
Men vond dit wel redelijk want ik kreeg er een leaseauto bij en daar moest ik maar blij mee zijn. Dit heb ik toen direct afgezegd want ik vond het geen serieus aanbod omdat je de leaseauto echt nodig hebt.

Mocht je de nieuwe job wel een stuk interessanter vinden, kun je eventueel nog deze dingen proberen eruit te slepen:
- Afspraken over reistijd (bijv max 1,5 uur enkele reis, of gedeelte v/d reistijd terug in tijd voor tijd dan compenseer je weer je vrije tijd).
- Beter bruto aanbod (richting 3K om te compenseren voor de kosten van je leaseauto.)
- Hoger leasebedrag (zodat je een automaat kan pakken, dat is echt geen overbodige luxe met zoveel reistijd)
- Afspraken over thuiswerken, om ook de reistijd weer een beetje te nivelleren
- Zelfde aanbod als nu, maar dan voor 36/38 uur. Zodoende krijg je meer vakantiedagen :)

En anders gewoon even verder blijven kijken. Je hebt werk, dus er is geen druk om op dit slechte aanbod in te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovogar
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:11
Dit ziet er heel goed uit voor een 23-jarige! Net salaris, 100% pensioen betaald door werkgever, en lekker dicht bij huis.

Goed gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queal
Heel mooi bod Bob! Als je het naar je zin hebt bij deze werkgever en er zijn voldoende groeimogelijkheden, direct tekenen :)

Wel apart zo'n bonus per kwartaal. Zie dit als een leuk extraatje, want heel veel is het niet (3% van je jaarsalaris).

[ Voor 19% gewijzigd door Queal op 14-07-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Queal schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:15:
[...]

Eigen geef je het zelf al aan. Je blijft bruto hetzelfde zitten, maar je krijgt er een leaseauto bij. Die leaseauto is een schijn want vergeleken met je huidige situatie ga je deze auto ook alleen maar voor je werk gebruiken. Je hebt deze auto nodig om überhaupt je werk te doen, dat is dus geen extra tov je huidige situatie! Sterker nog, dit gaat je geld kosten per maand en daarom zou ik stellen dat je er juist op achteruit gaat.
Het is een poolauto, dus dat wordt een VW Polo :P die kosten geen 30.000 maar eerder 20.000. Dat geeft je een bijtelling van ongeveer €150,-
Oneens: als je je leaseauto alleen nodig hebt voor je werk, dan vraag je bij de belastingdienst de 'Verklaring geen privégebruik auto' aan en je bent van de bijtelling af. Nadeel is wel dat je dan met een sluitende rittenregistratie zit, maar ook daar zijn genoeg tools voor te vinden die het leven makkelijker maken.

Als je die auto dus wel privé wilt benutten, dan betaal je inderdaad bijtelling maar dan zou je de privéauto wellicht weg kunnen doen (of een kleinere/goedkopere auto privé aanschaffen).

Bottom line: niet iedere leaseauto hoeft privé gereden te worden waardoor het bijtellingscompontent dan komt te vervallen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
Mocht je de nieuwe job wel een stuk interessanter vinden, kun je eventueel nog deze dingen proberen eruit te slepen:
- Afspraken over reistijd (bijv max 1,5 uur enkele reis, of gedeelte v/d reistijd terug in tijd voor tijd dan compenseer je weer je vrije tijd).
- Beter bruto aanbod (richting 3K om te compenseren voor de kosten van je leaseauto.)
- Hoger leasebedrag (zodat je een automaat kan pakken, dat is echt geen overbodige luxe met zoveel reistijd)
- Afspraken over thuiswerken, om ook de reistijd weer een beetje te nivelleren
- Zelfde aanbod als nu, maar dan voor 36/38 uur. Zodoende krijg je meer vakantiedagen :)
Weet je wat het is met dat soort afspraken, je kan het altijd proberen. Echter in de praktijk, als jij al een tijdje op de bank zit bij een consultancy toko, en ze krijgen ineens een aanvraag binnen voor een klant ver weg, heb je een grote kans dat je gewoon die kant op mag. Zie je het voor je dat je een directeur hebt die zegt "De klant heeft iemand dringend nodig, en Widow is beschikbaar, maar ja, één uur en drie kwartier reistijd, dat doen we natuurlijk niet"? Tuurlijk niet, daar heb je die auto voor, ga maar rijden...

Afspraken over thuiswerken idem dito. Dat is echt afhankelijk van de klant, daar kan je met je eigen werkgever geen afspraken over maken in consultancy. In mijn ervaring zijn er best bedrijven die dat toestaan (de wat grotere over het algemeen) maar er zijn zat bedrijven die stellen dat jij als consultant gewoon om 9 uur op de stoep staat en tot 5 uur door mag werken. Is dat onhandig vanwege file? Sja pech. Moet je de kinderen ophalen? Jouw probleem, we huren je in voor een opdracht en we betalen daar grof geld voor, wat jij met je kinderen doet is niet ons probleem.

En natuurlijk zijn er zat bedrijven waar je wél een leuke band mee opbouwt en die flexibel zijn. Maar je komt ook genoeg bedrijven tegen die jou als dure inhuur zien, en het maximale eruit willen persen. En zodra je niet meer nodig bent, mag je je spullen pakken, want anders kost het geld. Misschien klinkt het pessimistisch maar dit is grotendeels gebaseerd op eigen ervaringen van de afgelopen jaren :) tuurlijk zijn er allerlei mooie aspecten aan het werk, maar er zijn ook zat minder leuke aspecten, zoals wat hierboven staat :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
[...]
En anders gewoon even verder blijven kijken. Je hebt werk, dus er is geen druk om op dit slechte aanbod in te gaan ;)
Helaas is de druk er wel. In verband met een reorganisatie zijn er een hoop gedwongen ontslagen + tijdelijke contracten die niet worden verlengd (70% IT -> weg). Ik zit in de laatste categorie.

Ik heb een tegenvoorstel gedaan en deze hebben zij geaccepteerd. Bedankt voor alle reacties :)
Dat ik zonder baan kwam te zitten, is niet de reden geweest dat ik dit heb doorgezet. Ik vind de job leuker en interessanter. Ik ga nu iets doen wat ik leuk vind.

Dit is nu het plaatje:
1. Wie ben je:
• Werkervaring: 2 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: ERP consultant
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Heel NL
• Reistijd: Kantoor: 1 uur, klanten door heel NL
• Werkdruk: Gemiddeld/Hoog (denk ik)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):2600,- €2800,-
• Vakantiegeld: €2496,- (8%)
• Vakantiedagen: 29
• Pensioeninleg per jaar: 47% (geen idee over het bedrag?)
• Mobiliteit per jaar: Lease: €500,- €600,- p/m (onbeperkte km’s)
• Overige: Onkostenvergoeding: €85, extra: laptop / telefoonSIM van de zaak (/of zij betalen mijn abonnementskosten)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39.696,- €43.296,- (inclusief lease)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 30-09 11:54
Gefeliciteerd met je nieuwe job!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 10:03

Thrilseeka

Woef Woef.

Members only:

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattie_333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
Dat kan wel wat meer als je daadwerkelijk 3e lijns support doet. Waar woon je zelf, gezien je 60 minuten reistijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 10:03

Thrilseeka

Woef Woef.

mattie_333 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:18:
[...]

Dat kan wel wat meer als je daadwerkelijk 3e lijns support doet. Waar woon je zelf, gezien je 60 minuten reistijd?
Members only:

[ Voor 30% gewijzigd door Thrilseeka op 14-07-2017 12:24 ]

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ik snap dat je tevreden bent. Heel netjes voor je leeftijd en achtergrond. Ook nog eens 36 uur :)

[ Voor 16% gewijzigd door Bio op 14-07-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattie_333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
Ja, wellicht dat de regio wat meer de reden is. Ik denk dat je in de randstad / Utrecht wel gemakkelijk €1000,- meer kan verdienen per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

mattie_333 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:17:
[...]

Ja, wellicht dat de regio wat meer de reden is. Ik denk dat je in de randstad / Utrecht wel gemakkelijk €1000,- meer kan verdienen per maand.
Hoe praat je mensen het idee aan dat ze te weinig verdienen... misschien dat hij iets meer zou kunnen verdienen in een andere regio, maar 3250,- auto van de zaak, 3 jaar ervaring hebt met een mbo opleiding zal je alleen bij uitzondering vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Business Analyst, Product Owner
• Werkgever/branche: Financiële dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Nederland
• Uren/week: 36 (officieel, in de praktijk meer uren)
• Reistijd: In Nederland: 30 minuten
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3600,-
• Vakantiegeld: €3300,- (8%)
• Vakantiedagen: 24
• Dertiende/veertiende maand: €3300,-
• Pensioeninleg per jaar: 90% werkgever, 10% werknemer
• Mobiliteit per jaar: OV jaarkaart
• Overige: Onkostenvergoeding: €0, extra: telefoon/laptop van de zaak.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €50 000,-

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

mattie_333 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:17:
[...]

Geloof je het zelf?

Zoals @Verwijderd ook zegt, dat salaris is helemaal niet slecht voor iemand van die leeftijd met relatief weinig werkervaring op een support functie.

Wat denk je dat een systeembeheerder in deze regio verdient, 5K per maand?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:17
unezra schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:03:
Ja, alsjeblieft, vertel je verhaal nóg een keer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 22:33
unezra schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:03:
[...]
Is afhankelijk van de leeftijd/ jaren werkervaring natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

wheel schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 10:31:
[...]

Ja, alsjeblieft, vertel je verhaal nóg een keer 8)7
Bedankt voor deze extreem nuttige bijdrage aan de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 08:49
Members only:

Ik ben tevreden. Er is nog steeds groei mogelijk, zowel inhoudelijk als qua loon. Binnen dezelfde functie is de inhoud al 4 keer gewijzigd, want het bijzonder leerzaam maakt. Bovendien is er een zeer aangename sfeer met de collega's en loopt de samenwerking met andere diensten vlot.

[ Voor 3% gewijzigd door C.QL op 15-07-2017 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Laatst online: 30-09 22:45

3DDude

I void warranty's

https://www.werkenvoorned...vicedesk&vakgebied=CVG.08

Zie link ;). Dat jij iets vind - maakt het nog niet waar he. Een goeie skilled servicedesk is ook wat waard:

Medewerker servicedesk

Ministerie van Economische Zaken, Dienst ICT Uitvoering (DICTU)
€2.397 - €3.240

Medewerker Centrale Servicedesk

Ministerie van Veiligheid en Justitie, Dienst Justitiële Inrichtingen
€2.214 - €2.885

NB: moet je wel MBO voor hebben ;).

1900 is echt niet de max.. (sterker nog daarvoor stap je niet eens in bij de overheid ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door 3DDude op 15-07-2017 12:48 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
3DDude schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:48:
[...]

1900 is echt niet de max.. (sterker nog daarvoor stap je niet eens in bij de overheid ;) )
Jawel…

1900 (ok: 36 uur/etc/etc) wordt door de overheid aangeboden aan IT personeel. Sterker nog, dit salaris werd gewoon aangeboden aan IT security specialisten door de politie. Ook aan kandidaten die zowel wat betreft opleiding als functie-inhoud op WO-niveau functioneren. Door een geslaagde marketingcampagne kregen deze kandidaten de MBO functie aangeboden.

Wat dat betreft doet de "overkant", gebaseerd op wat ik in dit topic lees, een stuk betere aanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queal
RomeoJ schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:44:
[...]

Oneens: als je je leaseauto alleen nodig hebt voor je werk, dan vraag je bij de belastingdienst de 'Verklaring geen privégebruik auto' aan en je bent van de bijtelling af. Nadeel is wel dat je dan met een sluitende rittenregistratie zit, maar ook daar zijn genoeg tools voor te vinden die het leven makkelijker maken.

Als je die auto dus wel privé wilt benutten, dan betaal je inderdaad bijtelling maar dan zou je de privéauto wellicht weg kunnen doen (of een kleinere/goedkopere auto privé aanschaffen).

Bottom line: niet iedere leaseauto hoeft privé gereden te worden waardoor het bijtellingscompontent dan komt te vervallen.
In principe heb je gelijk. Je kunt de auto alleen zakelijk gebruiken en dan heb je geen bijtelling. (wel een heleboel extra administratie werk die je 5 jaar lang moet bewaren)
Mijn punt was: de auto is niet 'extra' omdat je hem keihard nodig hebt voor je werk. Zonder bijtelling is het dus al helemaal geen extra tov van zijn vorige job, met bijtelling gaat hij er netto op achteruit.

Nogmaals, je hebt gelijk, maar ik zou tijdens onderhandelingen anders in de wedstrijd gaan zitten :)
Curva schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:52:
[...]
Ik heb een tegenvoorstel gedaan en deze hebben zij geaccepteerd. Bedankt voor alle reacties :)
Dat ik zonder baan kwam te zitten, is niet de reden geweest dat ik dit heb doorgezet. Ik vind de job leuker en interessanter. Ik ga nu iets doen wat ik leuk vind.

Dit is nu het plaatje:
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):2600,- €2800,-
• Mobiliteit per jaar: Lease: €500,- €600,- p/m (onbeperkte km’s)
Goed gedaan! Goed om te lezen dat je iets gaat doen wat je leuk(er) vind, dat is onder aan de streep het belangrijkste. En je gaat er nog eens op vooruit ook dus dat is WIN-WIN op deze manier.

[ Voor 3% gewijzigd door Queal op 15-07-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

3DDude schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:48:
[...]

https://www.werkenvoorned...vicedesk&vakgebied=CVG.08

Zie link ;). Dat jij iets vind - maakt het nog niet waar he. Een goeie skilled servicedesk is ook wat waard:

Medewerker servicedesk

Ministerie van Economische Zaken, Dienst ICT Uitvoering (DICTU)
€2.397 - €3.240

Medewerker Centrale Servicedesk

Ministerie van Veiligheid en Justitie, Dienst Justitiële Inrichtingen
€2.214 - €2.885

Je zoekt *precies* vacatures uit, waar genoemde overheden buitengewoon veel voor betalen en het verschil tussen die functies en hogere functies is relatief klein.

Van de overheid is bekend dat ze voor bepaalde functies fors meer betalen dan voor vergelijkbare functies in het bedrijfsleven.

Kortom, het beeld dat jij nu schetst is behoorlijk gekleurd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ANdrode schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:42:
[...]

Jawel…

1900 (ok: 36 uur/etc/etc) wordt door de overheid aangeboden aan IT personeel. Sterker nog, dit salaris werd gewoon aangeboden aan IT security specialisten door de politie. Ook aan kandidaten die zowel wat betreft opleiding als functie-inhoud op WO-niveau functioneren.
Disagree. Bij de overheid wordt er echt veel beter betaald dan dat. Wellicht MBO-systeembeheerders @ 1900E, maar geen infosec-personeel op WO niveau.

Infosec bij de overheid is vaak schaal 10-11-12. 10 bij de politie/ssc-ict/belastingdienst, 11-12 bij NCSC/AIVD/MIVD. Ik werk in de infosec bij de overheid :).

Even wat bewijs:

BZK, S11 https://www.werkenvoorned...beveiliging-BZK-2017-0278 Schaal
AIVD, S12 https://www.werkenvoorned...ersecurity-AIVD-2017-0040
NCSC, S12 https://www.werkenvoorned...erschappen-JUSB-2017-0153

Wat zijn die schalen?
Schaal 10: 2500-4000
Schaal 11: 3000-4600
Schaal 12: 3500-5200

In het team dat ik coordineer werf ik voor 11 en 12 ;). Voor sommige mensen is daarboven zitten ook prima mogelijk ;) . Daaronder betalen is een grapje voor iedereen met WO die wat kan.

^^ is allemaal 36u , exclusief 13e maand

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 15-07-2017 16:25 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Laatst online: 30-09 22:45

3DDude

I void warranty's

unezra schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:14:
[...]

Je zoekt *precies* vacatures uit, waar genoemde overheden buitengewoon veel voor betalen en het verschil tussen die functies en hogere functies is relatief klein.

Van de overheid is bekend dat ze voor bepaalde functies fors meer betalen dan voor vergelijkbare functies in het bedrijfsleven.

Kortom, het beeld dat jij nu schetst is behoorlijk gekleurd.
Nee hoor, ik heb gewoon servicedesk ingetypt op werkenbijnederland.nl.
Dus ik kom met 'echt bewijs' dat je statement van eerder nogal overdreven is, en nu betalen ze bij de overheid teveel; wordt lastig discussie voeren zo he ;w
Zoals ik al aangaf 'omdat jij vind, dat iets zo is'' maakt dat nog niet de waarheid. ;)

Boudewijn, vult hierboven overigens ook nog een aantal bronnen aan. :D

Hieronder begin je weer met : " ik geloof er niet in", en verhaaltje.
Dat is een perceptie probleem, volgens mij heb je eerder een probleem mee dat een SD'r evenveel kan verdienen als wat jij verdient? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door 3DDude op 15-07-2017 16:32 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

3DDude schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:22:
[...]

Nee hoor, ik heb gewoon servicedesk ingetypt op werkenbijnederland.nl.
Dus ik kom met 'echt bewijs' dat je statement van eerder nogal overdreven is, en nu betalen ze bij de overheid teveel; wordt lastig discussie voeren zo he ;w
Zoals ik al aangaf 'omdat jij vind, dat iets zo is'' maakt dat nog niet de waarheid. ;)

Boudewijn, vult hierboven overigens ook nog een aantal bronnen aan. :D
Ik geloof gewoon niet zo hard in het verhaaltje dat een skilled SDer 3K zou kunnen verdienen en een sysadmin 3.5-4. Dat verschil is veel te klein om reeee te zijn.

Die 3K voor een SDer kan, maar zijn uitzonderingen en zoals gezegd, je komt aan met vacatures waar precies bij genoemde overheden veel voor word betaald. God know's why, de loonverdelingen bij de overheid zijn soms wat apart zeg maar. (Ofwel, voor lage en midden functies word relatief veel betaald, voor hogere functies juist relatief weinig. Vergeleken met het bedrijfsleven.)

Pagina: 1 ... 54 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.