-
[ Voor 99% gewijzigd door Demondroid op 11-03-2017 21:22 . Reden: - ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 99% gewijzigd door Demondroid op 11-03-2017 21:22 . Reden: - ]
[ Voor 9% gewijzigd door Goldman op 30-12-2016 08:48 ]
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Dat is zeker niet gek hoor. Ik weet dat ik meer kan verdienen ergens anders maar ik verdien toch niet slecht voor zover ik weet. Ik heb alleen waar ik nu zit echt leuk werk en maar 10 mins reistijd. Wat voor soort software programmeer je?Kevinp schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:43:
***members only***
Ik heb geen idee of dit speciaal is hoor, als je hier kijkt niet, ga je op loonwijzer kijken zit ik ruim boven gemiddeld.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Marktwaarde zou ik persoonlijk tussen de 2.750 en 3.000 Euro schatten, maar de zeer beperkte reistijd is ook wat waard.maarten_5121 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:31:
Binnenkort het jaarlijkse functioneringsgesprek; ik weet dat ze erg tevreden met me zijn maar ik twijfel over hoeveel loonsverhoging ik ga vragen. Ik verwacht dat ze zelf met €100 extra per maand komen, maar wil eigenlijk €200 per maand erbij. Wat denken jullie over mijn marktwaarde?
Herhaal dat nog eens als je 70 bent....unezra schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:53:
[...]
Ik _wil_ denk ik helemaal niet 10 jaar eerder met pensioen!
Gedachte is leuk, maar dan zou ik toch in allemaal stichtingen, verenigingen en adviescommissies gaan zitten. Kan ik me beter gewoon regulier laten betalen voor het werk dat ik doe.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Gezien de nederlandse woningmarkt is er weinig keuze dan extra geld in een te dure kut flat dumpen. Of je zit dusdanig ver buiten de randstad dat je salaris & kansen inzakken danwel je reistijd explodeerd..Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:23:
Ik lees hier voornamelijk dat je met meer salaris materiële zaken kunt kopen. Hypermoderne laptops, dure huizen, statussymbolen, horloges.
Heb je er al eens aan gedacht dat je met €1000 extra salaris tien jaar eerder met pensioen kan?
70?Wailing_Banshee schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:29:
[...]
Herhaal dat nog eens als je 70 bent....
Je hoeft natuurlijk niet te stoppen met werken, maar je kunt het ook zien als een mogelijkheid om later wat dingen te kunnen doen waar je een stuk minder mee verdient, maar die je wel heel leuk lijken. Of je gaat nog minder uren per week werken, zonder dat je daarvoor in je levensstandaard hoeft terug te vallen.
Ik heb nu ook nog teveel plezier van m'n werk om te denken aan stoppen met werken. Maar misschien is dat over 10 jaar wel anders
Daarom zei ik ook: herhaal dat nog eens als je 70 bent. En je dus nog een paar jaar door mag werken... Het is heel makkelijk om te zeggen als je 40 bent dat je niet aan pensioen moet denken (zou wel erg zijn als je dat dan al denkt, imo), maar als je die 70 begint te naderen en je nog steeds van 9 tot 5 op kantoor zit...GoldenSample schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:47:
[...]
70?
Als je nu <30 bent vind ik het optimistisch om te denken dat je voor je 75ste mag stoppen.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Och, niet gezegd dat je op je 70 zonder dat je met pensioen bent iedere dag van 9 tot 5 op kantoor zit... Best kans dat je dan een baan hebt met wat meer flexibiliteit, daarbij krijg je volgens mij dan ook de nodige ouwelullendagen en juist *omdat* je hypotheek dan is afgelost, kun je met minder toe en alleen al daarom minder gaan werken.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:54:
[...]
Daarom zei ik ook: herhaal dat nog eens als je 70 bent. En je dus nog een paar jaar door mag werken... Het is heel makkelijk om te zeggen als je 40 bent dat je niet aan pensioen moet denken (zou wel erg zijn als je dat dan al denkt, imo), maar als je die 70 begint te naderen en je nog steeds van 9 tot 5 op kantoor zit...
Ik weet het niet. Mijn pa had een eigen bedrijf (eenmanszaak) en ging met pensioen. Grootste verschil? Hij stond niet meer iedere dag op de steigers en deed alleen nog de projecten die 'ie leuk vond. Hij ging wat vaker op vakantie. Verder was 'ie nog steeds ongeveer dag en nacht in zijn atelier of ergens in een kerk te vinden. (Hij was restaurator van schilderijen en schilderingen. Als 'ie niet vorig jaar overleden was, had 'ie dat nog steeds gedaan. Hij heeft letterlijk tot een paar weken voor zijn overlijden op 72 jarige leeftijd nog gewerkt.)Ik ben in ieder geval blij dat wij ons huis afbetaald hebben als we 60 zijn en we al jaren geld opzij zetten. Ik moet er niet aan denken om op m'n 70ste nog te moeten gaan werken! (en ik houd van mijn baan, heb er heel veel plezier in en wil niets anders doen!)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
1500 euro (bruto), dat hakt er behoorlijk inunezra schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:56:
[...]
Och, niet gezegd dat je op je 70 zonder dat je met pensioen bent iedere dag van 9 tot 5 op kantoor zit... Best kans dat je dan een baan hebt met wat meer flexibiliteit, daarbij krijg je volgens mij dan ook de nodige ouwelullendagen en juist *omdat* je hypotheek dan is afgelost, kun je met minder toe en alleen al daarom minder gaan werken.
Hypotheek is wat is het, 800 EUR per maand ofzo. Als dat weg valt, kan ik grofweg 5-8 dagen per maand minder gaan werken zonder dat mijn levensstandaard anders word. Da's 28-32 uur per week in plaats van 38 of 40.
Dat dus. Het kan op meerdere manieren.Wailing_Banshee schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:19:
[...]
1500 euro (bruto), dat hakt er behoorlijk inen ja, dat was wel onze bedoeling om met ons 60e minder te kunnen werken. Maar dat kan natuurlijk alleen als je een reserve hebt opgebouwd, of een deel van je vaste lasten kwijt bent.
[ Voor 0% gewijzigd door Videopac op 31-12-2016 15:49 . Reden: typo's ]
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Heeft er iemand nog goed advies voor mij?Elm0wer schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 22:14:
Iemand met goed advies?
Sinds maart een nieuwe baan. Aangenomen als marketing verantwoordelijke voor de Benelux.
Na een organisatiewijziging heb ik ook Denemarken toegewezen gekregen.
Men is tevreden en mijn contract wordt met een jaar verlengd + 2% verhoging. Die 2% krijgt iedereen overigens.. Ik zie dit ook meer als een inflatiecorrectie dan een beloning.
Ik heb meer verantwoordelijkheden en taken gekregen. Hier zou ik ook graag een beloning voor terug willen. Vinden jullie dat ik tijdens mijn komende contractverlenging-gesprek hierover in gesprek moet treden? En hoe moet ik dit aanpakken?
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..
Je kan er zeker een balletje over opgooien. Wanneer ze je een beoordeling geven (uitgaande van dat je het naar tevredenheid hebt uitgevoerd), kan je daarna aangeven dat een verhoging wel op zijn plaats is.Elm0wer schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:30:
[...]
Heeft er iemand nog goed advies voor mij?Wat vinden jullie een reëel salaris?
[ Voor 6% gewijzigd door pretender 0 op 02-01-2017 20:56 ]
[ Voor 4% gewijzigd door DingenEnzo_ op 02-01-2017 21:47 ]
Marketing is meestal een goed meetbare bezigheid. Hoe staan de KPI's ervoor sinds jij er zit?Elm0wer schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:30:
[...]
Heeft er iemand nog goed advies voor mij?Wat vinden jullie een reëel salaris?
je kunt er ook voor kiezen om de auto alleen zakelijk te gaan rijden. Dan heb je die constructie niet met prive rijden. Of komt je compensatie dan helemaal te vervallen?eBait schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:33:
Wilde ook even mijn voortgang delen. Kom uit de non-profit/netwerkbeheer omgeving, nu toch meer de commerciele kant opgegaan.
***members only***
Net een nieuw contract getekend. Toch ook maar eens even vergeleken met de rest hier, volgens mij zit ik best goed hier, twijfel alleen nog of ik de leaseconstructie houd of dat ik voor een private lease/koop auto zal gaan (ongeveer 550 euro netto compensatie). Nu namelijk een shortlease waar ik weinig invloed op heb (Ford Fiesta, niet helemaal naar wens).
...
dat doe je niet verkeerd op die leeftijd. 20 jaar en dan al dat salaris. Mag ik vragen aan wat voor apps je werkt?DingenEnzo_ schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:45:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20
• Opleiding: BSc Informatiekunde
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Holland
2. Wat doe je:
• Functie: iOS developer (enige iOS, dus is de titel Lead niet waardig)
• Werkgever/branche: startup
• (Werk) Locatie(s): San Francisco, thuis
• Uren/week: 40 (eigenlijk ~50)
• Reistijd: 0 min
• Werkdruk: Gemiddeld tot hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4.300
• Vakantiegeld: 0%
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Pensioeninleg per jaar: geen
• Overige: aandeel bedrijf, elke paar maanden trip naar SF voor 2 weken.
...
Het basissalaris oogt netjes, maar let wel dat het een US werkgever is en er geen vakantiegeld, 13e maand en pensioeninleg gedaan wordt door de werkgever. Hoe het zit met doorbetaling bij verlof of ziekte kan ik uit het overzicht niet opmaken, maar ook dat wordt toch nog regelmatig uit eigen zak door de werknemer betaald in de US.koentjuh1987 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:51:
[...]
dat doe je niet verkeerd op die leeftijd. 20 jaar en dan al dat salaris. Mag ik vragen aan wat voor apps je werkt?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
klopt maar zet dat bedrag eens af tegen de leeftijd en mogelijke kansen die er nog zijn.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:57:
[...]
Het basissalaris oogt netjes, maar let wel dat het een US werkgever is en er geen vakantiegeld, 13e maand en pensioeninleg gedaan wordt door de werkgever. Hoe het zit met doorbetaling bij verlof of ziekte kan ik uit het overzicht niet opmaken, maar ook dat wordt toch nog regelmatig uit eigen zak door de werknemer betaald in de US.
...
Dat klinkt allemaal leuk, maar hoeveel ervaring doe je dan op? En dan bedoel ik zowel technisch als de softe skills. Wie leert jou dat je op de juiste manier software bouwt? Er is niemand om van te leren en niemand die code reviews doet. Iedereen die van school komt denkt dat hij kan programmeren. Maar hoe vaak ik bij kleinere bedrijven niet heb gezien dat mensen pakketten, die je al voor enkele duizenden euro's kunt aanschaffen, zelf bouwen omdat ze denken dat ze het beter kunnen. Al dat soort standaard zaken.koentjuh1987 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:14:
[...]
Denk daarbij aan de kansen en mogelijkheden om in SF je te ontwikkelen. Regelmatig tripjes die kant op. Thuis werken etc.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
heb je een punt. Het is ook maar net hoe die persoon zich wil ontwikkelen. Want je bent voornamelijk op jezelf aangewezen.Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:27:
[...]
Dat klinkt allemaal leuk, maar hoeveel ervaring doe je dan op? En dan bedoel ik zowel technisch als de softe skills. Wie leert jou dat je op de juiste manier software bouwt? Er is niemand om van te leren en niemand die code reviews doet. Iedereen die van school komt denkt dat hij kan programmeren. Maar hoe vaak ik bij kleinere bedrijven niet heb gezien dat mensen pakketten, die je al voor enkele duizenden euro's kunt aanschaffen, zelf bouwen omdat ze denken dat ze het beter kunnen. Al dat soort standaard zaken.
Hoe je om moet gaan met projecten, mensen, klanten, etc?
Al die dingen die je nooit op school leert, maar van ervaren collega's op het werk. Dat is bijv. de reden dat ik jonge mensen adviseer voor een groot consultancy bedrijf te gaan werken. Je leert geen top ontwikkelaar te worden, daar is nog tijd genoeg voor. Je leert wel heel veel andere extreem belangrijke zaken.
Als er nou nog veel meer iOS ontwikkelaars zaten, was het wellicht nog anders geweest. Ik adviseer je dit een jaar of 2 à 3 te doen en dan eens ergens anders te gaan kijken. Vakantiegeld heb je niet nodig, die trips naar SF zijn al tof genoeg! Zorg vooral dat je via Yosemite park een keer naar Vegas rijdt. Erg tof! ;-)
...
[ Voor 11% gewijzigd door Gertjuhjan op 03-01-2017 10:53 ]
Xbox: Gulpener88
Ik snap het niet wat is er mis met Programmeur ? Dat is toch echt de naam voor het vak wat je uitoefent het is alleen een generieke term.Gertjuhjan schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:47:
***members only***
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Programmeur klinkt mij in de oren als allen code kloppen. Software ontwikkelen is veel meer als alleen programmeren. Dat gaat van requirements schrijven tot releasen van de software.Shunt schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:59:
[...]
Ik snap het niet wat is er mis met Programmeur ? Dat is toch echt de naam voor het vak wat je uitoefent het is alleen een generieke term.
Verder een net salaris maar dat lease budget is echt triest als jet het vergelijkt met je verdere voorwaarden. Mooi dat je straks richting de 700 gaat daar kan je tenminste wat voor leasen.
Ik vind jou netto bedrag erg laag! Wat wordt er allemaal afgetrokken?Tigurius schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:15:
***members only***
Verwijderd
Belgische belastingen waar niemand van weet waar ze heen gaan want het is nog steeds een ontwikkeling land! Zoals ik het begrijp van vrienden heb je vrij hoge belasting druk in België.Gertjuhjan schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:22:
[...]
Ik vind jou netto bedrag erg laag! Wat wordt er allemaal afgetrokken?
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ah, ik had even zijn lokatie over het hoofd gezien.Shunt schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:28:
[...]
Belgische belastingen waar niemand van weet waar ze heen gaan want het is nog steeds een ontwikkeling land! Zoals ik het begrijp van vrienden heb je vrij hoge belasting druk in België.
Het zijn inderdaad de belastingenGertjuhjan schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:30:
[...]
Ah, ik had even zijn lokatie over het hoofd gezien.
[ Voor 91% gewijzigd door Purple Kush op 04-01-2017 13:19 ]
koentjuh1987 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:44:
[...]
je kunt er ook voor kiezen om de auto alleen zakelijk te gaan rijden. Dan heb je die constructie niet met prive rijden. Of komt je compensatie dan helemaal te vervallen?
Heb vast 40 uren per week. Als ik door ziekte minder uren maak dan krijg ik alsnog 40 uur uitbetaald. Dus daar heb ik veel geluk mee. Ben eigenlijk gewoon in vaste dienst, maar aangezien dat niet legaal kan vanuit Nederland zonder gedoe ben ik op papier freelance.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:57:
[...]
Het basissalaris oogt netjes, maar let wel dat het een US werkgever is en er geen vakantiegeld, 13e maand en pensioeninleg gedaan wordt door de werkgever. Hoe het zit met doorbetaling bij verlof of ziekte kan ik uit het overzicht niet opmaken, maar ook dat wordt toch nog regelmatig uit eigen zak door de werknemer betaald in de US.
Ik mis inderdaad heel erg het hebben van een Senior iOS dev boven mij voor code review. Eerste half jaar had ik dat wel maar hij is uiteindelijk ontslagen. Enige wat hij naast mijn code reviews deed was op FB zitten of niet op komen dagen. Heb gedurende die 6 maanden wel ontzettend veel geleerd, maar leren stopt nooit.Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:27:
[...]
Dat klinkt allemaal leuk, maar hoeveel ervaring doe je dan op? En dan bedoel ik zowel technisch als de softe skills. Wie leert jou dat je op de juiste manier software bouwt? Er is niemand om van te leren en niemand die code reviews doet. Iedereen die van school komt denkt dat hij kan programmeren. Maar hoe vaak ik bij kleinere bedrijven niet heb gezien dat mensen pakketten, die je al voor enkele duizenden euro's kunt aanschaffen, zelf bouwen omdat ze denken dat ze het beter kunnen. Al dat soort standaard zaken.
Hoe je om moet gaan met projecten, mensen, klanten, etc?
Al die dingen die je nooit op school leert, maar van ervaren collega's op het werk. Dat is bijv. de reden dat ik jonge mensen adviseer voor een groot consultancy bedrijf te gaan werken. Je leert geen top ontwikkelaar te worden, daar is nog tijd genoeg voor. Je leert wel heel veel andere extreem belangrijke zaken.
Als er nou nog veel meer iOS ontwikkelaars zaten, was het wellicht nog anders geweest. Ik adviseer je dit een jaar of 2 à 3 te doen en dan eens ergens anders te gaan kijken. Vakantiegeld heb je niet nodig, die trips naar SF zijn al tof genoeg! Zorg vooral dat je via Yosemite park een keer naar Vegas rijdt. Erg tof! ;-)
[ Voor 81% gewijzigd door Workaholic op 04-01-2017 17:41 ]
261 gewerkte dagen, is dat niet veel?Workaholic schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:54:
Jaaropgave 2016 is al binnen dus tijd voor een update.
***members only***
[ Voor 6% gewijzigd door TheBrut3 op 04-01-2017 09:04 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Workaholic op 04-01-2017 09:12 ]
Er zullen mensen zijn die zeggen, pfff wat een bedrag, maar zet het inderdaad af tegen gemaakte uren etc, dan is het gewoon beloning voor jouw goede inzet.Workaholic schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:09:
Het aantal gewerkte dagen komt zo uit ons administratie systeem.. geen idee of het klopt maar Ik ben inderdaad een behoorlijke workaholic en heb me afgelopen jaar nog niet ziek gemeld.
Voordeel van mijn werk is wel dat ik mijn uren relatief flexibel kan inplannen. Lees thuiswerken, soms wat later kan starten of stoppen etc. Feit blijft wel dat je mijn salaris moet afzetten tegen de lange dagen, vele uren in de auto en de druk die je hebt als sales om je target te halen. Het niet halen van je target = ontslag en tevens veel minder verdienen vanwege het hoge variabele component in je salaris.
Voor mij is het meer een hobby. Ieder zijn ding zeg ik altijd maar!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik ben benieuwd waar jouw target uit bestaat en zou je jouw bonusconstructie kunnen toelichten?Workaholic schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:09:
Het aantal gewerkte dagen komt zo uit ons administratie systeem.. geen idee of het klopt maar Ik ben inderdaad een behoorlijke workaholic en heb me afgelopen jaar nog niet ziek gemeld.
Voordeel van mijn werk is wel dat ik mijn uren relatief flexibel kan inplannen. Lees thuiswerken, soms wat later kan starten of stoppen etc. Feit blijft wel dat je mijn salaris moet afzetten tegen de lange dagen, vele uren in de auto en de druk die je hebt als sales om je target te halen. Het niet halen van je target = ontslag en tevens veel minder verdienen vanwege het hoge variabele component in je salaris.
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
zou je dit lijstje niet kunnen ombouwen naar de reguliere lijstje zoals dat gebruikt wordt in dit topic.Workaholic schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:09:
...
Waar in Delft als ik vragen mag? Ik woon in Delft en vind mijn huidige salaris misschien tijd om eens verder te kijken, al is het een relaxte toko waar ik werk. Waar ik werk verdienen programmeurs dit soort bedragen niet op die leeftijd.Namu schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:10:
Na 6 jaar van werkgever gewisseld!
***members only***
Dit dus.
Hey Funky,FunkyTrip schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:18:
[...]
Waar in Delft als ik vragen mag? Ik woon in Delft en vind mijn huidige salaris misschien tijd om eens verder te kijken, al is het een relaxte toko waar ik werk. Waar ik werk verdienen programmeurs dit soort bedragen niet op die leeftijd.
PM mag.
By each crime and every kindness, we birth our future
Maar ben je nu systeembeheerder of IT managerFreggel_United schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:35:
Na zes jaar bij een kleine MKB dienstverlener gewerkt te hebben, ben ik drie jaar geleden bij mijn huidige baas begonnen. Het is echt een tof bedrijf, eigenlijk te klein voor een full-time systeembeheerder, maar omdat we veel zelf doen hoef ik me nooit te vervelen (Hybride omgeving Win/Mac/AD/O365). Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de elektrische installatie en alles wat daar bij hoort. Ik vind mijn salaris aan de lage kant, vooral mijn reiskostenvergoeding is totaal niet dekkend voor de kilometers die ik maak, maar ik vind het lastig dit aan te kaarten bij mijn baas...
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Is "DevOps" niet de term voor ontwikkelaar en operations (in de lucht houden) ? Niks ten nadele van jouNamu schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:25:
[...]
Hey Funky,
Ik ben geen programmeur (Ik kan het lezen en aanpassen maar daar heeft nooit mijn passie gelegen.)
Ik zit aan de Ops kant van het DevOps team. Hou de infra in de lucht waar de app op draait.
[ Voor 3% gewijzigd door DeluxZ op 05-01-2017 10:44 ]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Je zit maar 50 euro boven het minimumloon. Misschien dat je functie niet veel meer voorstelt dan kassamedewerker, maar dit is echt schandalig. Je zit in de IT, dat vereist een bepaalde denkwijze en probleemoplossende skills die lang niet iedereen bezit en dat is gewoon (veel) geld waard. Ik zou echt zo snel mogelijk hier 300-400 bovenop eisen en absoluut niet vergeten door te groeien (komende jaren elk jaar minimaal 150 erbij). Desnoods een andere baan zoeken als dit tot te veel weerstand leidt.ray1992xD schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:22:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24 jaar
• Opleiding: Medewerker beheer ICT (niveau 3 MBO)
• Werkervaring: Eerste 3 maanden ICT nu. In het verleden gewerkt bij webshop voor glas en met mijn ouders een lunchroom gehad.
• (Woon) Locatie: Oosterhout
2. Wat doe je:
• Functie: ICT/Service/Sales Consultant
• Werkgever/branche: Provider internet/voip en ICT diensten
• (Werk) Locatie(s): Waalwijk
• Uren/week: 40
• Reistijd: 30 minuten
• Werkdruk: hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1602,-
• Vakantiegeld: €
• Dertiende/veertiende maand: €
• Pensioeninleg per jaar: €
• Mobiliteit per jaar: €
• Overige: €
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €19224
• Winstdeling/bonus: €
Goed, op m'n kaartje staat ICT Manager, wat feitelijk klopt, ik manage de ICT (Servers, werkplekken, O365, telecom, you name it), maar het is niet dat ik een hele afdeling onder me heb... ik ben alleenMetalfreak schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:42:
[...]
Maar ben je nu systeembeheerder of IT managerDat zijn toch wel even twee heel verschillende dingen. Zeker voor een manager vind ik dit aan de lage kant.
Wat betreft de reiskosten: Heb je trouwens niet de mogelijkheid voor fiscale uitruil van reiskosten aan het einde van het jaar als je niet de maximale 0,19 per km krijgt? Dat kan vaak nog wat extra's opleveren wat betreft reiskosten (zorgt alleen voor een lager brutoloon op papier, in de praktijk merk je er niets van)
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Dan vind ik het vooral een compleet misplaatste functietitel...Freggel_United schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:13:
[...]
Goed, op m'n kaartje staat ICT Manager, wat feitelijk klopt, ik manage de ICT (Servers, werkplekken, O365, telecom, you name it), maar het is niet dat ik een hele afdeling onder me heb... ik ben alleen
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
[ Voor 6% gewijzigd door Acradavos op 05-01-2017 11:56 ]
Really!?Freggel_United schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:13:
[...]
Goed, op m'n kaartje staat ICT Manager, wat feitelijk klopt, ik manage de ICT (Servers, werkplekken, O365, telecom, you name it), maar het is niet dat ik een hele afdeling onder me heb... ik ben alleen
Het feit dat er niks voor je pensioen wordt gedaan lijkt me nog wel een dingetje.Tjebakka schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:34:
Oude situatie:
***members only***
Nieuwe situatie:
***members only***
Mooie loonsverhoging gehad
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Reis je per raket?Acradavos schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:53:
• (Woon) Locatie: Omg. Arnhem
• (Werk) Locatie(s): Amersfoort
• Reistijd: 20 min.
Dit dus... Ik vind het zelf ook wel eens lastig uit te leggen... Ik denk dat die titel vooral leuk staat op het smoelenboek, misschien is dit wel een goed begin van een gesprek met de baas. Thnxunezra schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:58:
[...]
Nja, aan de andere kant... Als jij de enige ICTer bent en meteen beslissingsbevoegd bent, etc, etc, etc, zit er wel wat in vind ik. Natuurlijk wekt het de indruk dat je ook mensen managed, maar als er Sr. Systeembeheerder op je kaartje staat klopt dat ook niet met de lading dat je daadwerkelijk met leveranciers om tafel zit en compleet van implementatie tot decomissioning dingen doet, inclusief inkoop, aansturing, budgetbewaking, etc, etc, etc.
Dat maakt zo'n 1-mans functie lastig.
Voor een leverancier ben je daadwerkelijk de manager op sommige momenten, en de specialist die de boel onderhoud.
[...]
Zijn ze aan het uitzoeken. Er zijn helaas genoeg mensen die het hier niet willen, wat het nogal lastig maakt voor WG.LuPo schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:28:
[...]
Het feit dat er niks voor je pensioen wordt gedaan lijkt me nog wel een dingetje.
If it aint fixed, it's broken.
Metalfreak schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:52:
[...]
Dan vind ik het vooral een compleet misplaatste functietitel...
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Managers hebben misschien niet de meest positieve naam in de IT community, maar als developer kan ik echt niet zonder hoor. Een goeie IT manager die het team bij elkaar houdt, de taken verdeelt en de klant op afstand houdt is bijzonder nuttig. De echt goeie zijn zeldzaam, en ook terecht vrij duur. Niet dat ik vind dat ze meer moeten verdienen dan developers, want dat doen ze, maar dat is nu eenmaal zo in de markt. Ze hebben daarentegen hoge verantwoordelijkheden en vaak prestatiebonusconstructies.ShadowBumble schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:20:
[...]
offtopic:
Zoals bij de meeste functies welke eindigen op <insertnaam> manager
Tielenaar schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:06:
[...]
Managers hebben misschien niet de meest positieve naam in de IT community, maar als developer kan ik echt niet zonder hoor. Een goeie IT manager die het team bij elkaar houdt, de taken verdeelt en de klant op afstand houdt is bijzonder nuttig. De echt goeie zijn zeldzaam, en ook terecht vrij duur. Niet dat ik vind dat ze meer moeten verdienen dan developers, want dat doen ze, maar dat is nu eenmaal zo in de markt. Ze hebben daarentegen hoge verantwoordelijkheden en vaak prestatiebonusconstructies.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
True, of gewoon Project ManagerShadowBumble schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:22:
[...]
offtopic:
Die functievervulling wordt over het algemeen aangeduid als Manager IT en dat is precies het nuance verschil wat ik daarmee bedoelde.
Speedyco schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:16:
***members only***
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Je kunt je lease auto vergoeding niet zomaar bij je package rekenen, of zet het er iig even bijSpeedyco schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:16:
***members only***
Nee helemaal niet, dat gevoel had ik zelf ook al.
ah oke, er stond bij de TS " Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande)" vandaar.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:32:
[...]
Je kunt je lease auto vergoeding niet zomaar bij je package rekenen, of zet het er iig even bijhet is niet 1 op 1 te vertalen naar loon. Verder zit je met je salaris oké, zou bij je functioneringsgesprek inzetten op 2500.
Nee, maar ik kan aan zijn package al zien welke werkgever het is. En die staat er wel om bekend om qua salarissen redelijk de bodem van de markt te zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Hooglander1 op 06-01-2017 11:59 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Je moet je leasebudget / mobiliteitsbudget / leaseauto vergoeding juist wel bij je package te tellen. Package is immers geen loon bedrag maar een financiele vertaling van het gehele plaatje. Het heeft dus niets met iets besteedbaars te maken maar geeft wel een goede en duidelijke waarde waarmee je kan vergelijken.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:32:
[...]
Je kunt je lease auto vergoeding niet zomaar bij je package rekenen, of zet het er iig even bijhet is niet 1 op 1 te vertalen naar loon.
[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-01-2017 12:21 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Die discussie is hier al bijzonder vaak gevoerd en zal ik niet gaan herhalen, maar zoals ik al opmerkte in mijn reactie zet het er op z'n minst even bij dat je mobilteit er in hebt meegerekend en niet zomaar 41k alsof het je jaarloon is.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:20:
[...]
Je moet je leasebudget / mobiliteitsbudget / leaseauto vergoeding juist wel bij je package te tellen. Package is immers geen loon bedrag maar een financiele vertaling van het gehele plaatje. Het heeft dus niets met iets besteedbaars te maken maar geeft wel een goede en duidelijke waarde waarmee je kan vergelijken.
Ik heb ook een sterk vermoeden welke werkgever het is, en ik kan zeggen dat zelfs diegenen die zijn uitgeroepen tot 'medewerker van het jaar' maar matige stappen er bij krijgen.Hooglander1 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:58:
Ik denk dat 2500 een nog echt heel bescheiden salarisgroei is, zeker met de hoogste beoordeling. Ik denk dat daar zeker nog wel meer te halen valt.
[ Voor 24% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 06-01-2017 12:33 ]
Heb het erbij gezet, geen probleem!Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:30:
[...]
Die discussie is hier al bijzonder vaak gevoerd en zal ik niet gaan herhalen, maar zoals ik al opmerkte in mijn reactie zet het er op z'n minst even bij dat je mobilteit er in hebt meegerekend en niet zomaar 41k alsof het je jaarloon is.
[...]
Is helemaal niet nodig dat erbij te zetten. Package =/= (jaar)loon.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:30:
[...]
Die discussie is hier al bijzonder vaak gevoerd en zal ik niet gaan herhalen, maar zoals ik al opmerkte in mijn reactie zet het er op z'n minst even bij dat je mobilteit er in hebt meegerekend en niet zomaar 41k alsof het je jaarloon is.
Oké, succes met bij de bank aankomen voor een hypotheek met je mobiliteit meegerekend in je jaarsalaris.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:21:
[...]
Is helemaal niet nodig dat erbij te zetten. Package =/= (jaar)loon.
Que? Waarom zou je dat uberhaupt proberen? Ik heb een streep door de = gezet als in: is niet gelijk aan.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:24:
[...]
Oké, succes met bij de bank aankomen voor een hypotheek met je mobiliteit meegerekend in je jaarsalaris.
[ Voor 100% gewijzigd door cooper87 op 05-04-2017 21:35 ]
Volgens mij is hier een ander topic voor, je bent immers niet in loondienst bij een normale werkgevercooper87 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:55:
***members only***
[ Voor 22% gewijzigd door Krisp op 07-01-2017 06:22 ]
Elk jaar deze discussie: martinusz in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)"martinusz schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:18:
[...]
Volgens mij is hier een ander topic voor, je bent immers niet in loondienst bij een normale werkgever
[ Voor 13% gewijzigd door cooper87 op 06-01-2017 14:48 ]
Voor 3 jaar werkervaring wordt je imho gewoon zwaar onderbetaald. En zoals opgemerkt je auto/leasebudget in je 'package' mee rekenen tja.. optimistisch wat is de waarde van dat ding privé nu echt?Speedyco schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:54:
[...]
Nee helemaal niet, dat gevoel had ik zelf ook al.
[...]
ah oke, er stond bij de TS " Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande)" vandaar.
Richtbedrag had ik zelf iets hoger ingeschat maar was er niet echt zeker over. Goed om 2500 twee keer te horen.
Het freelance ICT-ers discussie topiccooper87 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:35:
[...]
Elk jaar deze discussie: martinusz in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)"
Maar, prima, link mij maar het "Wat verdient de freelancer / ondernemer?" topic.
Geen dankNaar aanleiding van de recente discussie in het topic "Wat verdient een ICT-er gemiddeld" richt ik een apart topic op om te praten over allerlei onderwerpen rondom het freelancen, zonder een opsommingstopic te verstoren met allerlei discussies.
[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 06-01-2017 14:53 ]
Leuk, maar dat is juist geen opsom topic. Dat gaat om inhoudelijke discussies (om die hier te voorkomen, wat jij nu dus toch doet), niet om lijstjes te plaatsen. Geen dank.martinusz schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:52:
[...]
Het freelance ICT-ers discussie topic
[...]
Geen dankof zullen we het een jaarlijks ritueel laten
[ Voor 6% gewijzigd door cooper87 op 06-01-2017 14:55 ]
Verwijderd
€350 netto komt natuurlijk wel overeen met +-€700 bruto.GoldenSample schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:50:
[...]
Voor 3 jaar werkervaring wordt je imho gewoon zwaar onderbetaald. En zoals opgemerkt je auto/leasebudget in je 'package' mee rekenen tja.. optimistisch wat is de waarde van dat ding privé nu echt?
Als je anders voor 350 euro/maand je kilometers in een 2e handsje gereden had. Nu 200 euro bijtelling + eigenbijdrage betaald tja.. dan vind ik 200 euro per maand bij je loon optellen wel te verdedigen. Als je anders/graag een nieuwere auto zou willen rijden privé is t Meer natuurlijk. (Of simpelweg heel veel privé rijd).
* GoldenSample zag dus af van een lease auto, doe mij maar een km. Vergoeding en meer bruto loon>
Wijzigingen ten opzichte van de vorige keer zijn dikgedrukt. Vinden jullie dit nog acceptabel? In 2 jaar tijd heb ik heel veel certificeren erbij gehaald, maar er maar 100 euro bij gekregen...FireDrunk schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:12:
Leeftijd: 27 29
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: LPIC 1 & 2, VCP55, Sharepoint 2010, Windows 7 Install & Configure, Puppet Fundamentals (alleen training), RedHat Certified OpenStack Administrator, RedHat Certified Gluster Administrator, RHCE, RHCSA, ITIL Foundation
Werkervaring: ~7-9 jaar (afhankelijk of je eigen bedrijf tijdens studie meerekent)
Werkgever: Linux Detacheerder
Huidige functie: Linux Engineer
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 + 10 studiedagen
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop:Zelf uitkiezen (ten laste van een speciaal budget) Lenovo Thinkpad Carbon X1
GSM: Nee, wel SIM met abbo. Ja, Galaxy S7
Leaseauto: Golf VII Highline Golf 2016 model Connected Series 10.000KM Privé, 50 euro eigen bijdrage voor 2500KM extra.
Werkweek: 40h
Pensioenregeling: Middeloon 100% target, 100% betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 115 euro onkostenvergoeding, Kleinere bijdrage ziektekostenverzekering, Intern Budget te besteden ten behoeve van werk, (Bruto uitgeven, geen BTW betalen voor gadgets e.d.) Functiebudget, keuze uit een paar opties, niet meer vrije keuze in aanschaf hardware, maar wel wat keuze (iPhone vs Android, Macbook vs Lenovo)
Land: NL
Regio: Midden Nederland
Reistijd: ~40 minuten enkele reis naar hoofdkantoor. 2 klussen gehad met beide ~10-15 minuten reistijd
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Even niets...
[ Voor 133% gewijzigd door Cocytus op 19-08-2018 11:12 ]
BBL & 20 Jaar..XFlame schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:29:
Uhhhhhh....€820 voor 32 uur per week? Bruto uurloon van €6.41? Mis je een cijfer in je bedrag, of word je uitgebuit?
Welke rek bedoel je precies?diogenes schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:49:
Ik ben niet ontevreden maar de rek is er wel uit zo langzamerhand.
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Is er iets wat een HBO-er wel kan, maar jij niet? Want als dat niet het geval is, dan zie ik geen reden waarom je minder zou moeten verdienen na een aantal jaren waarin je jezelf bewezen hebt...Ale-Gu schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:36:
Mijn situatie voor 2017:
***members only***
Dit is mijn situatie, uiteraard had ik beter kunnen verdienen als ik mijn universiteit had afgemaakt (ben na half jaar gestopt), maar heb er om verschillende redenen bewust voor gekozen om te gaan werken ipv andere opleiding.
Ben via een omweg in IT beland, zonder opleiding of relevante ervaring. Leer nog dagelijks op het werk, en ik verwacht komende paar jaar jaarlijks zo'n € 200 erbij te krijgen. Heb door weinig reistijd nog voldoende tijd/zin om wat te freelancen in de avonduren (is toch weer gauw € 5000 per jaar erbij).
Wat denken jullie? Het salaris is nu relatief laag voor iemand van mijn leeftijd die uni al afgerond had kunnen hebben, maar anderzijds relatief hoog voor een ongeschoold iemand.
Kan ik na verloop van tijd op basis van ervaring en goed functioneren de salariskloof dichten met bijv. afgestudeerde HBO'ers? Of blijft het gebrek aan opleiding me de rest van m'n werkzame leven achtervolgen?
En toch is het wel zo dat een niet HBOer of niet-WOer in de regel harder moet vechten voor hetzelfde salaris ook al zou dat officieel helemaal niet uit mogen maken.vickypollard schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:34:
[...]
Is er iets wat een HBO-er wel kan, maar jij niet? Want als dat niet het geval is, dan zie ik geen reden waarom je minder zou moeten verdienen na een aantal jaren waarin je jezelf bewezen hebt...
Weet je zeker dat maximumsalaris en franchise wettelijk bepaald is:Cocytus schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:20:
[...]
Dit is een redelijk gangbare regeling. Het maximumsalaris en de franchise zijn wettelijk bepaald. Je bouwt pensioen op over je salaris min de franchise (over de franchise bouw je namelijk al AOW op). Vervolgens moet er over dat salaris elk jaar een percentage in je pensioenpot worden gestort. Jij betaalt 4% en je werkgever de rest. Hoeveel 'de rest' is, hangt af van je leeftijd.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq