Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.035.978 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:27
Na ruim drie jaar voor mijn huidige werkgever gewerkt te hebben, beetje aan het oriënteren. Destijds heb ik ivm carrière switch aardig wat moeten inleveren, dus we hebben afgelopen jaren aardig wat moeten bezuinigen. Inmiddels is salaris wel gegroeid naar een niveau dat we een redelijke balans hebben gevonden.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Veel collega's die tegelijktertijd met mij zijn begonnen, zijn onlangs overgestapt naar andere werkgevers, dus ik ben benieuwd naar mijn 'marktwaarde'. Daarnaast zou ik iets minder willen werken, zonder evenredig in te leveren op salaris ;)

Ik ervaar dat bij mijn huidige werkgever het initiatief vooral van mij moet komen, afgelopen jaren al aardig wat keren op mijn strepen moeten staan om iets gedaan te krijgen, aan de andere kant merk ik wel dat er vaak wel gehandeld wordt als ik begin te klagen (alleen jammer en drempel-verhogend dat er pas wat gebeurt als ik begin te klagen).

Reistijd van de eerste jaren viel behoorlijk zwaar icm gezinsleven, aan de andere kant is de luxe van een lease-auto mij aardig wat waard. Privé zou het mij toch 400 euro meer kosten (bovenop bijtelling) om een auto te rijden (financiering, onderhoud, brandstof (rij prive ca 15-20k per jaar)), dus ik vraag me af of overstappen naar een lease-auto loze werkgever netto gezien voor mij geen achteruitgang zal zijn.
Aan de andere kant blijft de theoretische afwisseling qua projecten binnen detachering mij ook erg aanspreken (ik ben genoeg mensen tegengekomen die al jarenlang op hetzelfde project zitten)

Maar goed, ik ben benieuwd wat haalbaar is, zeker gezien mijn wens om minder te werken (bij voorkeur 32 uur)

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Metaalhoofd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:43:
Na ruim drie jaar voor mijn huidige werkgever gewerkt te hebben, beetje aan het oriënteren. Destijds heb ik ivm carrière switch aardig wat moeten inleveren, dus we hebben afgelopen jaren aardig wat moeten bezuinigen. Inmiddels is salaris wel gegroeid naar een niveau dat we een redelijke balans hebben gevonden.

***members only***

Veel collega's die tegelijktertijd met mij zijn begonnen, zijn onlangs overgestapt naar andere werkgevers, dus ik ben benieuwd naar mijn 'marktwaarde'. Daarnaast zou ik iets minder willen werken, zonder evenredig in te leveren op salaris ;)

Ik ervaar dat bij mijn huidige werkgever het initiatief vooral van mij moet komen, afgelopen jaren al aardig wat keren op mijn strepen moeten staan om iets gedaan te krijgen, aan de andere kant merk ik wel dat er vaak wel gehandeld wordt als ik begin te klagen (alleen jammer en drempel-verhogend dat er pas wat gebeurt als ik begin te klagen).

Reistijd van de eerste jaren viel behoorlijk zwaar icm gezinsleven, aan de andere kant is de luxe van een lease-auto mij aardig wat waard. Privé zou het mij toch 400 euro meer kosten (bovenop bijtelling) om een auto te rijden (financiering, onderhoud, brandstof (rij prive ca 15-20k per jaar)), dus ik vraag me af of overstappen naar een lease-auto loze werkgever netto gezien voor mij geen achteruitgang zal zijn.
Aan de andere kant blijft de theoretische afwisseling qua projecten binnen detachering mij ook erg aanspreken (ik ben genoeg mensen tegengekomen die al jarenlang op hetzelfde project zitten)

Maar goed, ik ben benieuwd wat haalbaar is, zeker gezien mijn wens om minder te werken (bij voorkeur 32 uur)
Ik vind je basis salaris aan de lage kant nu, zeker voor een developer.
Als je dit salaris op basis van 32 uur weet te halen, zou dat denk ik een goede deal zijn. (ligt er ook aan of je lease auto houdt of moet inleveren natuurlijk.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janwillemCA
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-09 16:32
unezra schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:53:
[...]

En toch is het wel zo dat een niet HBOer of niet-WOer in de regel harder moet vechten voor hetzelfde salaris ook al zou dat officieel helemaal niet uit mogen maken.
Waarom zou dat niet mogen uitmaken? Die HBO of WO'er heeft toch ook veel langer op school gezeten, je mag er vanuit gaan dat hij of zij toch wel wat meer in petto heeft dan iemand met alleen MBO.

Ik vind het juist logisch dat een HBO'er of WO'er automatisch een hoger salaris krijgt.

Unix is simple. It just takes a genius to understand its simplicity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

janwillemCA schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:10:
[...]
Waarom zou dat niet mogen uitmaken? Die HBO of WO'er heeft toch ook veel langer op school gezeten, je mag er vanuit gaan dat hij of zij toch wel wat meer in petto heeft dan iemand met alleen MBO.
Da's dus een misvatting.
Het zegt weinig over iemands mentale capaciteiten, werk- en denkniveau. Enkel over iemands formele opleidingsniveau.
Ik vind het juist logisch dat een HBO'er of WO'er automatisch een hoger salaris krijgt.
Het gaat in mijn beleving om de functie die je uitoefent en daar hoort een passend salaris bij. Iemand die daadwerkelijk geen HBO/WO werk- en denkniveau heeft zal niet snel op een functie terecht komen waar dat vereist of gewenst is. Daar zit het verschil in het salaris.

Maar iemand die bij wijze van spreke alleen zijn lagere school heeft afgemaakt en op een positie zit die een HBO/WO werk en denkniveau vereist, zou hetzelfde salaris moeten krijgen als de collega op dezelfde positie die die opleiding wel heeft.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:37
Metaalhoofd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:43:
Wat voor soort dingen heb je het dan over? Je ziet wel vaker dat werkgevers niet zo heel pro-actief zijn, maar dat hoeft niet altijd negatief te zijn, toch?

Ligt er maar net aan wat je wil rijden :).
janwillemCA schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:10:
[...]

Daarmee doe je de aanname dat iedereen die de capaciteiten heeft, ook daadwerkelijk de hoogst mogelijke opleiding doet en ook daadwerkelijk afmaakt. Ik denk dat die niet correct is.

Daarnaast denk ik dat het best wel een verschil kan maken aan het begin van je carrière, maar na een aantal jaar werkervaring geloof ik best dat dat verschil ingelopen kan zijn, en het geen klap meer uitmaakt of je het papiertje hebt of niet. Vanuit werknemersperspectief wel te verstaan, je hebt nog steeds legio werkgevers die puur en alleen naar het papiertje kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door L0we op 09-01-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 09:14
L0we schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:23:
[...]

Wat voor soort dingen heb je het dan over? Je ziet wel vaker dat werkgevers niet zo heel pro-actief zijn, maar dat hoeft niet altijd negatief te zijn, toch?

[...]

Het is ook gemak, ik geef niks om auto's en zal daarom ook nooit al die auto zaken zelf willen regelen.
Met Lease heb je nooit gezeur, je gaat naar de garage voor je beurten. Lever hem na een paar jaar weer in en gaat met een nieuwe andere auto weer verder. Geen stress of je auto wel zuinig is of iets dergelijks.

Rij 40-50 duizend km per jaar. Wil dus wel comfort en daar houdt ook bij geen stress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metaalhoofd
L0we schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:23:
[...]

[...]

Wat voor dingen ik het dan over heb: er bestaat een heel topic over deze werkgever met soortgelijke klachten.
Het komt er op neer dat er behoorlijk wat willekeur is. Ik zelf viel buiten allerlei regelingen, moest wachten op beschikbaarheid zogenaamde verplichte trajecten voor ik van lvl 1 naar lvl 2 kon, terwijl anderen het in korte tijd geregeld hadden zonder langdurig traject.
Daarnaast ben ik verplicht om in eigen tijd allerlei tijdsverslindende, maar niet nuttige bedrijfscursussen te volgen, maar krijg ik het gevoel dat nuttige vakgerichte cursussen onder werktijd ontmoedigd worden.
Daarnaast heb ik in 3 jaar tijd 4 verschillende managers gehad, wat ook niet erg bijdraagt aan een gevoel van verbondenheid met mijn werkgever.
Het is meer een combinatie van factoren die ik vermoeiend vind en ben in de afgelopen jaren behoorlijk wat mensen tegen gekomen die niet gehoord werden (in mijn geval heb ik wel zaken voor elkaar gekregen) en stilstand hebben ervaren.

auto:
ik rijd nu een B-segment auto. Van mij hoeft de te rijden auto niet nieuw te zijn, maar ook weer niet zodanig oud dat het onbetrouwbaar wordt. Daarnaast valt A-segment uit praktische overwegingen af.
Oftewel, iets soortgelijks of iets groter (C-segment) .
Iets van 4-7 jaar oud vind ik op zich ook prima, maar ook daarvan zijn de maandelijke kosten al snel 500-600 euro: Ik heb geen spaarrekening met 5-getallige cijfers, dus ik zal geld moeten lenen om een dergelijke auto te kunnen kopen en is mijn ervaring dat dergelijke auto's ook jaarlijks 1-2k aan onderhoud vragen.
En om aan te sluiten bij de opmerking van Joostje: Ik heb voor mijn huidige werkgever jarenlang in oude 2e handsjes gereden en daar was altijd wat mee en de kosten vielen altijd een stuk hoger uit dan beraamd. Wat dat betreft mis ik die stress van een eigen auto totaal niet en vind het zalig dat het bij een lease-contract geregeld wordt.
martinusz schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:07:
[...]

Ik vind je basis salaris aan de lage kant nu, zeker voor een developer.
Als je dit salaris op basis van 32 uur weet te halen, zou dat denk ik een goede deal zijn. (ligt er ook aan of je lease auto houdt of moet inleveren natuurlijk.
Zoiets hoop ik, maar of het haalbaar is, is een tweede. Sommige recruiters die ik sprak vind mijn basis salaris al aan de hoge kant (wat ik een beetje onzin vind, omdat ik meerdere jonge ex-collega's heb die er onlangs op vooruit zijn gegaan en nu iets meer verdienen dan ik (maar niet beschikken over de 6 jaar minder relevante IT-ervaring)), maar andere beloven weer gouden bergen, waarvan bij mij weer alarm bellen gaan rinkelen.

[ Voor 51% gewijzigd door Metaalhoofd op 09-01-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Zelfde werkgever, tijd voor een update :)

Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janwillemCA
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-09 16:32
unezra schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:16:
[...]

Da's dus een misvatting.
Het zegt weinig over iemands mentale capaciteiten, werk- en denkniveau. Enkel over iemands formele opleidingsniveau.
Dus als iemand een HBO of een WO opleiding aankan, en behaalt zegt dat niets over iemand zijn of haar werk- en denkniveau?

Unix is simple. It just takes a genius to understand its simplicity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

janwillemCA schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:50:
[...]
Dus als iemand een HBO of een WO opleiding aankan, en behaalt zegt dat niets over iemand zijn of haar werk- en denkniveau?
Het zegt vooral niet of iemand *zonder* afgeronde HBO of WO opleiding dat werk- en denkniveau niet heeft. (Daarbij, het ging niet over of iemand HBO of WO opleiding aan zou kunnen, maar of iemand zo'n opleiding al dan niet heeft afgerond.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 14:45
Ale-Gu schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:36:
Mijn situatie voor 2017:

***members only***

Dit is mijn situatie, uiteraard had ik beter kunnen verdienen als ik mijn universiteit had afgemaakt (ben na half jaar gestopt), maar heb er om verschillende redenen bewust voor gekozen om te gaan werken ipv andere opleiding.
Ben via een omweg in IT beland, zonder opleiding of relevante ervaring. Leer nog dagelijks op het werk, en ik verwacht komende paar jaar jaarlijks zo'n € 200 erbij te krijgen. Heb door weinig reistijd nog voldoende tijd/zin om wat te freelancen in de avonduren (is toch weer gauw € 5000 per jaar erbij).

Wat denken jullie? Het salaris is nu relatief laag voor iemand van mijn leeftijd die uni al afgerond had kunnen hebben, maar anderzijds relatief hoog voor een ongeschoold iemand.
Kan ik na verloop van tijd op basis van ervaring en goed functioneren de salariskloof dichten met bijv. afgestudeerde HBO'ers? Of blijft het gebrek aan opleiding me de rest van m'n werkzame leven achtervolgen?
Ik heb alleen mavo en een propedeuse jaar HBO, maar mijn salaris tot mijn 30e, was mijn leeftijd keer 100 euro als bruto salaris.

Wat dat betreft zit je er niet veel naast, wellicht het verschil tussen Groningen en Amsterdam? Maar ik denk dat je als c++ ontwikkelaar met jouw ervaring wel 3000 zou moeten kunnen vragen.

Opleiding is naar mijn inziens niet zo relevant meer in de IT als ik mijzelf als voorbeeld neem :) Je ervaring en je participatie in projecten geeft naar mijn inziens ook wel een goed plaatje voor een werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Members only:

Meer dan tevreden met dit salaris, maar belangrijker erg tevreden met locatie van werkplek en tevens bedrijfscultuur. Allemaal leuke vlotte mensen, niet te groot bedrijf, veel mogelijkheden doordat het een klein ontwikkelteam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door -Splash- op 09-01-2017 15:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 17:04

Shunt

Boe

unezra schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:57:
[...]

Het zegt vooral niet of iemand *zonder* afgeronde HBO of WO opleiding dat werk- en denkniveau niet heeft. (Daarbij, het ging niet over of iemand HBO of WO opleiding aan zou kunnen, maar of iemand zo'n opleiding al dan niet heeft afgerond.)
Een HDMI kabel zonder het labeltje HDMI 1.4 zegt niet dat hij de HDMI 1.4 standaard zeker NIET aan kan maar eentje met een HDMI 1.4 label garandeert dat tot enige mate wel. (productie fouten daar gelaten)
Ofwel zonder zo'n labeltje is het altijd maar gokken wat voor kabeltje je krijgt. Er zitten altijd uitzonderlijke kabeltjes tussen maar er zitten ook mindere kabeltjes tussen is helemaal niet erg. Een labeltje hoeft natuurlijk ook geen harde garantie te zijn tot kwaliteit maar het geeft in ieders geval aan dat het model kabel door de standaard testen van HDMI 1.4 heen is gekomen.

Ja er zijn meer dan genoeg MBO'ers of mensen zonder relevante opleiding die HBO werk en denk niveau hebben. Vergeet echter niet dat dit de uitzondering is en niet de regel. Dus ja dan heb je meer te bewijzen dan als je een HBO / WO papiertje hebt.

Kunnen we nu gewoon ophouden en weer gewoon verder gaan met salarissen en voorwaarden vergelijken?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Ik zou het wel weten, totale pakket + minder reistijd, tijd = goud waard met een gezin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Kijk wel eventjes hoe het zit met de lease auto als je 32 uur gaat werken. Sommige werkgevers brengen de lease auto in mindering naar ratio van je gewerkte uren. Soms lever je dan een hoop in op je auto.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
Shunt schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:08:
[...]

Kijk wel eventjes hoe het zit met de lease auto als je 32 36 uur gaat werken. Sommige werkgevers brengen de lease auto in mindering naar ratio van je gewerkte uren. Soms lever je dan een hoop in op je auto.
Dat had ik al meegenomen met die 500 euro. Bij mijn huidige werkgever ga ik er flink op achteruit omdat ik nu al net over mijn leasebudget zit. Met de aanbieding ga ik er niet op achteruit omdat het leasebudget zo hoog is. Thanks voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:59

Wailing_Banshee

You're Next

-Splash- schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:32:
[...]

Dat had ik al meegenomen met die 500 euro. Bij mijn huidige werkgever ga ik er flink op achteruit omdat ik nu al net over mijn leasebudget zit. Met de aanbieding ga ik er niet op achteruit omdat het leasebudget zo hoog is. Thanks voor het meedenken. :)
Ik werk ook 36 uur en krijg qua mobiliteitsvergoeding net zoveel als dat ik met 40 uur had gehad. Alle andere zaken zijn 90%, maar niet de kilometers (ik werk 5 dagen in de week, 36 uur, dus niet 4 dagen/5 dagen).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Laatst online: 19-09 21:17
Is het dan niet interessanter om op een gegeven moment ouderschapsverlof op te nemen voor die 4 uur per week? Volgens mij hou je dan wel gewoon alles op basis van een volledig dienstverband, alleen ga je er qua salaris op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 14:29
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MSc
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Business control
• Uren/week: 40-50 uur
• Reistijd: 30 min enkel
• Werkdruk: wisselend, zie uren per week

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4.200
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: € 4.200
• Pensioeninleg per jaar: Deels werkgever (70%), deels werknemer. Middenloon
• Mobiliteit per maand: € 165
• Overige: € 1.000 per jaar

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 60.000
• Winstdeling/bonus: variabel

Zeer tevreden mee, met name reistijd is erg fijn. Ook een leuke uitdagende functie.

[ Voor 5% gewijzigd door beast1909 op 09-01-2017 17:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:15
unezra schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:53:
[...]

En toch is het wel zo dat een niet HBOer of niet-WOer in de regel harder moet vechten voor hetzelfde salaris ook al zou dat officieel helemaal niet uit mogen maken.
Ben ik niet helemaal met je eens...

Iemand die HBO heeft gedaan heeft wel 3/4 jaar de moeite gedaan om zijn diploma te halen. In principe heeft hij dus 3/4 jaarsalarissen achterstand (+studiekosten/kamers/vervoer). Vind dat dit best een beetje extra beloond mag worden tegenover diegene die zich bewezen heeft hetzelfde te kunnen maar niet de moeite heeft genomen de studie te volgen (en het geluk gehad heeft toch op een HBO functie te landen).

Vind de vergelijking van het HDMI kabeltje wel een mooie :Y

[ Voor 4% gewijzigd door ybos op 09-01-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 101% gewijzigd door Cocytus op 19-08-2018 11:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra

unezra

ybos schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:05:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens...

Iemand die HBO heeft gedaan heeft wel 3/4 jaar de moeite gedaan om zijn diploma te halen. In principe heeft hij dus 3/4 jaarsalarissen achterstand (+studiekosten/kamers/vervoer). Vind dat dit best een beetje extra beloond mag worden tegenover diegene die zich bewezen heeft hetzelfde te kunnen maar niet de moeite heeft genomen de studie te volgen (en het geluk gehad heeft toch op een HBO functie te landen).
"Niet de moeite heeft genomen" en "het geluk heeft gehad".

We raken offtopic hiermee, maar ik hoop dat je je beseft dat dit soort uitspraken nogal kort door de bocht zijn?

Misschien heeft diegene die zonder die opleiding op een HBO functie beland, wel helemaal geen geluk gehad, maar heeft d'r juist kei en kei hard voor moeten werken. Misschien nog wel veel harder dan diegene die even in 3-4 jaar zijn papiertje heeft gehaald.

Geloof me, zonder papieren op een HBO functie belanden heeft *niets* met geluk te maken maar alles met keihard werken, jezelf keer op keer bewijzen en tegen alle vooroordelen in er in blijven geloven.

En jaarsalarissen achterstand? Helaas word er *toch* ook vaak beloond op papieren. Net zoals dat er niet zelden beloond word op sexe. Vrouwen verdienen voor gelijke functies minder dan mannen, mensen zonder HBO of WO papiertje verdienen voor gelijke functies minder dan mensen met HBO of WO papiertje.

Raar, want in the end gaat het niet om welk papiertje je hebt weten te halen, maar om hoe goed je bent in je werk.
Vind de vergelijking van het HDMI kabeltje wel een mooie :Y
Dat HDMI kabeltje is nogal krom want ik kan misschien thuis een beter HDMI kabeltje maken dan eentje met keurmerk, dat veel duurder is, betere componenten kent, etc, maar waarbij ik niet de financiële middelen heb even langs een keuringsinstatie te gaan. Test het kabeltje en het komt er beter uit, maar het heeft niet zo'n mooi standaard keurmerkje waar d'r miljoenen van zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

unezra schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:22:
Dat HDMI kabeltje is nogal krom want ik kan misschien thuis een beter HDMI kabeltje maken dan eentje met keurmerk, dat veel duurder is, betere componenten kent, etc, maar waarbij ik niet de financiële middelen heb even langs een keuringsinstatie te gaan. Test het kabeltje en het komt er beter uit, maar het heeft niet zo'n mooi standaard keurmerkje waar d'r miljoenen van zijn.
Kom op kerel jij weet net zo goed als iedereen hier wat er mee bedoelt wordt. Niet ieder kabeltje zonder logo presteert minder dan een met logo maar het logo geeft wel aan dat het aan een basis standaard voldoet. Klaar over uit zo simpel is het gewoon.

Je kunt proberen wat krom is recht te lullen maar het is heel simpel het is een uitzondering dat het HDMI kabeltje zonder keurmerk net zo goed presteert als die met. En ja jouw zelf gemaakte kabeltje zal vast net zo mooi en goed zijn maar toch verkiezen veel mensen liever het kabeltje met het keurmerk.

Dat JIJ geen waarde hecht aan een HBO / WO papiertje betekent niet dat jouw mening feit is of de gouden standaard. Dat betekent enkel dat JIJ er geen waarde aan hecht. Echter is het duidelijk dat veel bedrijven die jaarlijks honderden mensen aan nemen wel waarde hechten aan dat papiertje en dat heeft een reden zij ervaren namelijk dat de meeste met die papiertjes beter passen / beter verkopen / beter werken dan de meeste mensen zonder.

[ Voor 17% gewijzigd door Shunt op 09-01-2017 23:54 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Shunt schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:52:
[...]
Kom op kerel jij weet net zo goed als iedereen hier wat er mee bedoelt wordt. Niet ieder kabeltje zonder logo presteert minder dan een met logo maar het logo geeft wel aan dat het aan een basis standaard voldoet. Klaar over uit zo simpel is het gewoon.

Je kunt proberen wat krom is recht te lullen maar het is heel simpel het is een uitzondering dat het HDMI kabeltje zonder keurmerk net zo goed presteert als die met. En ja jouw zelf gemaakte kabeltje zal vast net zo mooi en goed zijn maar toch verkiezen veel mensen liever het kabeltje met het keurmerk.
Ik ben het met je eens dat het een uitzondering is en ja, de meeste mensen verkiezen dat gekeurmerkte kabeltje boven het eigen gemaakte kabeltje.

Maar is dat eigenlijk niet een beetje raar?
Als je kunt kiezen voor een kabel die net zo goed of zelfs beter is en een vergelijkbare prijs heeft of zelfs goedkoper is, dan toch kiezen voor eentje waar een keurmerkje op staat?

Niet dat mijn eerste ingeving niet hetzelfde is, maar het blijft een raar fenomeen. In the end gaat het namelijk niet om het keurmerkje, maar om wat het kabeltje kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

unezra schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:58:
[...]

Ik ben het met je eens dat het een uitzondering is en ja, de meeste mensen verkiezen dat gekeurmerkte kabeltje boven het eigen gemaakte kabeltje.

Als je kunt kiezen voor een kabel die net zo goed of zelfs beter is en een vergelijkbare prijs heeft of zelfs goedkoper is, dan toch kiezen voor eentje waar een keurmerkje op staat?

Niet dat mijn eerste ingeving niet hetzelfde is, maar het blijft een raar fenomeen. In the end gaat het namelijk niet om het keurmerkje, maar om wat het kabeltje kan.
Nee dat is niet raar dat is zoals de wereld werkt.
Als ik naar de winkel ga dan wil ik een kabeltje waar ik garanties van heb dat het werkt naar verwachting en als het NIET werkt volgens verwachting wil ik er vanaf kunnen zonder dat ik met hoge kosten zit.

Dat kan je niet als je zelf een kabeltje gaat in elkaar frutsen waar je mogelijk uit eindelijk bakken met geld tegen aan moet smijten om het helemaal netjes te krijgen. Het gaat er om dat een bedrijf geen risico wil lopen / wil minimaliseren door mensen aan te nemen die al bewezen hebben dat ze op een bepaald niveau kunnen werken en denken.

Bedrijven zijn geen liefdadigheid instellingen die willen met name winst maken en zo min mogelijk uit geven aan risico's en een product zonder keurmerk is een risico

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Shunt schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 00:03:
[...]
Dat kan je niet als je zelf een kabeltje gaat in elkaar frutsen waar je mogelijk uit eindelijk bakken met geld tegen aan moet smijten om het helemaal netjes te krijgen. Het gaat er om dat een bedrijf geen risico wil lopen / wil minimaliseren door mensen aan te nemen die al bewezen hebben dat ze op een bepaald niveau kunnen werken en denken.
Ik vraag me serieus af wat dat meer bewijst.
Een papiertje van een schoolverlater zonder relevante werkervaring of iemand die al jaren op dat niveau werkt en dat kan bewijzen met voor mijn part wat documenten, verhalen uit de praktijk en een assessment.
Bedrijven zijn geen liefdadigheid instellingen die willen met name winst maken en zo min mogelijk uit geven aan risico's en een product zonder keurmerk is een risico
Gelukkig zijn niet alle bedrijven zo en zijn er ook bedrijven die verder kijken dan het kortzichtige "papiertje = bewijs van bekwaamheid".

Zo'n papiertje is extreem nuttig aan het begin van je carriëre maar hoe langer je werkt, hoe meer d'r naar je relevante werkervaring word gekeken en hoe onbelangrijker dat papiertje word.

Als je een nieuwe CxO zoekt, kijk je toch ook niet naar zijn of haar opleiding maar naar de posities die diegene heeft gehad, de bedrijven waar diegene heeft gewerkt en de successen die diegene heeft geboekt?
Waarom zou dat dan in de ICT, in andere takken van sport en in lagere functies anders moeten zijn?

EDIT:
Maar goed, we raken heel erg offtopic op deze manier. Lijkt me dat als we hier verder over willen discussiëren dit meer iets is voor een ander topic binnen een ander subforum. We worden het mogelijk niet eens, ik vind de discussie interessant, maar denk dat we er goed aan doen deze specifieke discussie te stoppen voordat een mod dat doet. :)

[ Voor 10% gewijzigd door unezra op 10-01-2017 07:14 . Reden: EDIT toegevoegd over offtopic zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:59
unezra schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 00:13:
Gelukkig zijn niet alle bedrijven zo en zijn er ook bedrijven die verder kijken dan het kortzichtige "papiertje = bewijs van bekwaamheid".

Zo'n papiertje is extreem nuttig aan het begin van je carriëre maar hoe langer je werkt, hoe meer d'r naar je relevante werkervaring word gekeken en hoe onbelangrijker dat papiertje word.
Ik zit zelf in de detachering en merk 9 van de 10 keer dat ze mensen (voor de functies waarop ik reageer) alleen met een HBO opleiding (en soms WO) willen hebben en anders krijg je direct al een reactie dat je niet aan het profiel voldoet. Kun je nog zoveel ervaring hebben maar zo werken recruiters nu eenmaal.

Heb ook al company recruiters meegemaakt die CV's van mensen die geen HBO opleiding hadden (en wel geschikt waren) gewoon onderop de stapel legde. Dan kun je een discussie voeren of het in de praktijk relevant is, maar als de poortwachters (recruiters) zo met sollicitanten omgaan dan is het dus zeker wel relevant om je HBO diploma op zak te hebben. Ik en mijn manager hebben er ook voor moeten strijden om mensen met een MBO diploma en veel relevante ervaring door de procedure te loodsen.

Dus ik ben het totaal met je eens dat het niet zo hard zou moeten mee tellen, maar in de praktijk wordt een CV gewoon tegen de meetlat gelegd en wordt sta je meteen 1-0 achter als er iets mist of niet voldoet aan de norm die het bedrijf hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh.romkes
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 09:44
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO-4, nu bezig met een deeltijd opleiding HBO (BITs).
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Noordoostpolder

2. Wat doe je:
• Functie: Montoring en Operations Engineer
• Uren/week: 40 uur
• Reistijd: 1 uur enkel
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.200
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: Bonus word berekend op het behaalde KPI's
• Pensioeninleg per jaar: Is aanwezig, maar ik heb mij hier niet in verdiept
• Mobiliteit per maand:
• Overige: € 300 standby vergoeding

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35.000
• Winstdeling/bonus: 50% sales 50% persoonlijk

Zeer tevreden over mijn fuctie, goed te combineren met een HBO opleiding. Ook veel doorgroei mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 12:15
unezra schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:58:
[...]

Een leek heeft niet de kennis om van tig kabeltjes te kunnen bepalen of hij wel of niet aan de eis voldoet, daarnaast heeft hij daar waarschijnlijk ook geen mogelijkheid toe. Dit lees ik als: iemand van HR kan niet in 1 of 2 gesprekken bepalen of diegene die pretendeert HBO niveau te hebben. Daarnaast heeft die firma niet de tijd om dit 2 jaar aan te kijken of hij/zij het misschien wel kan. Laat men zo nu en dan een ruwe diamant lopen? Vast wel, maar 1 ruwe diamant laten lopen is veel goedkoper dan 10x denken een ruwe diamant te hebben en achter blijk dat het niet zo is.

Ik snap je wel dat mensen zonder diploma de functie soms wel aan kunnen, maar voor die persoon die de niet HBO-er aan moet nemen op een HBO functie is dit gewoon een pittig risico (zowel voor zijn eigen functioneren/financieel/planningstechnisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 22:31
ybos schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:35:
[...]

Ik snap je wel dat mensen zonder diploma de functie soms wel aan kunnen, maar voor die persoon die de niet HBO-er aan moet nemen op een HBO functie is dit gewoon een pittig risico (zowel voor zijn eigen functioneren/financieel/planningstechnisch).
De spijker op z'n kop. Het hele leven bestaat uit risicomanagement. Daarom werken veel mensen ook; als je niet werkt is het risico erg groot dat je niet meer aan je vaste lasten kunt voldoen en je huis uitgezet wordt.

Voor een werkgever is dat net zo; het risico dat iemand zonder wo-papiertje niet het gewenste niveau haalt is een stuk groter dan als iemand wel dat papiertje heeft. De verwachtingswaarde van de omzet die een nieuwe werknemer zonder papieren voor jou kan generen ligt simpelweg een stuk lager, waardoor het rendement op de investering die de werkgever doet lager is. Het gevolg daarvan is dat het salaris dijkwijls lager ligt, om te compenseren voor het (te verwachten) gemiddelde lagere rendement.

Allemaal zeer logisch.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Modbreak:Tot zover diploma's.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:00

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
*knip* zie hierboven

[ Voor 95% gewijzigd door Krisp op 11-01-2017 16:53 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Metaalhoofd op 12-01-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:37
Metaalhoofd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:58:
Ik denk dat dit de juiste plek is hiervoor:
Aangezien ik mij een beetje aan het oriënteren ben kom ik steeds vaker kleine (mij onbekende) detacheringsbureautjes tegen die een vast/flexibel belonings-constructie hebben: Dus een basis salaris + een flexibel deel op basis van je omzet.
een soort middenweg tussen loondienst en zzp.

Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben (er voor werken of gewerkt hebben)?
Ik denk het niet :)

uit de startpost:
Wat is niet de bedoeling in dit topic?

Hou dit topic aub zuiver over het delen van inkomens en bijbehorende achtergronden. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een apart topic voor (met name posts over leaseregelingen willen geregeld eindeloos doorgaan). Discussies hier werken niet goed, want dan lopen er tig door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
L0we schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:03:
[...]

Ik denk het niet :)

uit de startpost:

[...]
dan doe ik dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:26
Removed

[ Voor 98% gewijzigd door perspectivebass op 28-09-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Laatst online: 07:39
@perspectivebass, klinkt best aardig, CMD is een HBO opleiding toch?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
FireDrunk schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:04:
@perspectivebass, klinkt best aardig, CMD is een HBO opleiding toch?
Yes.
@perspectivebass je zit heel royaal, netjes!

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiodude
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 21:33
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 43
• Opleiding: MAVO + Audio gerelateerd diploma wat lijkt op een MBO4 niveau (niet Nederlands gecertificeerd) + wat ambi certificaten van heeeel lang geleden.
• Werkervaring: 5 jaar betaald, 30 jaar onbetaald :-) 17 jaar in dienst bij huidige werkgever.
• (Woon) Locatie: Noord Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Docent Geluidstechnicus en IT & Facility Coordinator.
• Werkgever/branche: Prive school (350 studenten / 30 collega's)
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 40
• Reistijd: 45 min
• Werkdruk: hoog, maar elke dag met plezier naar het werk.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3200
• Vakantiegeld: 8% + 24 vakantiedagen
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: nee
• Mobiliteit: 19ct/km vergoeding voor de auto (35km enkele reis)

Mijn baan is erg divers. Lesgeven 9-12u/wk. Gebouw onderhouden en IT neemt de rest van de tijd in beslag. Ben de enige IT-er hier. Eigenlijk heb ik het hele netwerk en de services zelf opgezet. Draai hier op Linux : SAMBA, LDAP, RADIUS, LAMP stacks, 50-60 werkstations met 15 verschillende configuraties met veel verschillende software: Office/Visual Studio/Unity/Adobe/Autodesk/Avid/Apple etc.. (OSX & Windows) een stuk of 10 licentie servers voor de hele wereld. Cisco netwerk, Elke student heeft zijn eigen ruimte op de server, een webpagina en een MySQL database.

Mag buiten mijn lessen mijn eigen werktijden indelen. Overuren moet ik opnemen als vrije tijd. Afgelopen week in de vakantie 70 uur gewerkt, deze week slechts 10 uur gewerkt.

Weinig tot geen papiertjes maar wel veel ervaring. Bracht mijn eerste betaalde game uit toen ik 13 was.

Wat denken jullie van het salaris ? Ik wil zelf graag 200-400 euro meer verdienen volgend jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Audiodude op 13-01-2017 10:17 . Reden: aanvulling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Hoe zit je in je virje dagen? Want daar doet het onderwijs het vaak goed. Geen idee hoe dat op een Prive school zit?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiodude
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 21:33
Zit niet in de CAO dus 'gewoon' 5 weken/jaar. (24 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Hmm, dan is het inderdaad geen vetpot. Maar ik kan slecht oordelen over je diploma vs ervaring. Het is maar net wat de school belangrijk vind.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
perspectivebass schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:06:
Dacht plaats ook een keer na lang meelezen.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: Communicatie & Multimedia Design
• Werkervaring: 4 Jaar
• (Woon) Locatie: Leiden

2. Wat doe je:
• Functie: Interaction Designer
• Werkgever/branche: Bureau/ Projectmatig werken
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Leiden
• Reistijd: 25 min
• Werkdruk: Goed verdeeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3075
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Pensioeninleg per jaar: 6% van salaris
• Mobiliteit per jaar: Leasebedrag van 700,- inclusief benzine of bruto op rekening
• Overige: €60,- Telefoon en werk vergoeding

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39.852 ex lease €48.252 incl leasebedrag
• Winstdeling/bonus: € ± 3000,-

Opzich erg tevreden, al heb ik het idee het Interaction en UX design erg te moeten trekken. Wat ook wel weer uitdaging geeft aangezien ik veel invloed heb om dit te vormen.
Op zich tevreden? gezien je jaren werkervaring betreft je opleiding MBO en dan dit salaris op je 24e is extreem goed. Over het algemeen betaald UX wat minder goed dan IT, dus ik denk dat je dit salaris niet 1 2 3 ergens anders gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Laatst online: 31-03 17:02
Vorige reacties:

Begin bij detacheerder (april 2012)
In dienst bij opdrachtgever (mei 2013)
Beoordeling (janunari 2013)
Nieuwe werkgever (juni 2014)
Vaste dienst (juni 2015)

Andere functie/beoordeling (januari 2016)

Nieuwe functie en beoordeling gehad:

Members only:

Wat vinden jullie van het salaris? Op zich zelf staand vind ik het netjes voor iemand van 30 die z'n HBO nog niet heeft afgerond.
Als ik het intern vergelijk met een aantal collega's waarvan ik weet dat ze minimaal hetzelfde verdienen als ik (senior consultants, welliswaar allen ook 4-8 jaar ouder) vind ik het kijkend naar de verantwoordelijkheden die ik heb een beetje scheef. Hoe gaan jullie daar mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kips schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:36:
Vorige reacties:

Begin bij detacheerder (april 2012)
In dienst bij opdrachtgever (mei 2013)
Beoordeling (janunari 2013)
Nieuwe werkgever (juni 2014)
Vaste dienst (juni 2015)

Andere functie/beoordeling (januari 2016)

Nieuwe functie en beoordeling gehad:

***members only***

Wat vinden jullie van het salaris? Op zich zelf staand vind ik het netjes voor iemand van 30 die z'n HBO nog niet heeft afgerond.
Als ik het intern vergelijk met een aantal collega's waarvan ik weet dat ze minimaal hetzelfde verdienen als ik (senior consultants, welliswaar allen ook 4-8 jaar ouder) vind ik het kijkend naar de verantwoordelijkheden die ik heb een beetje scheef. Hoe gaan jullie daar mee om?
Begrijp ik het nu goed dat je het scheef vindt dat jij net zoveel verdiend als die seniors? :?
Dan heb je het toch juist goed voor elkaar! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
martinusz schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:39:
[...]

Begrijp ik het nu goed dat je het scheef vindt dat jij net zoveel verdiend als die seniors? :?
Dan heb je het toch juist goed voor elkaar! 8)
Volgens mij doelt hij er meer op dat hij als projectleider meer verantwoordelijkheden heeft en dus meer zou willen verdienen dan de senior?

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Ik volg dit topic al lang, maar nog nooit de behoefte gehad om te posten. Vandaag is de dag dat daar verandering in kwam.

Members only:

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Laatst online: 31-03 17:02
.SnifraM schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:02:
[...]

Volgens mij doelt hij er meer op dat hij als projectleider meer verantwoordelijkheden heeft en dus meer zou willen verdienen dan de senior?
Inderdaad. Is dat een gekke gedachtengang (gezien het feit dat de seniors allemaal (een stuk) ouder zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kips schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:19:
[...]

Inderdaad. Is dat een gekke gedachtengang (gezien het feit dat de seniors allemaal (een stuk) ouder zijn)?
Leeftijd kan inderdaad meespelen, zie trouwens nu pas dat jij van senior naar projectleider bent gegaan, dus in die zin een functie hoger. Dan zou je wel verwachten dat je wat hoger zou zitten, aan de andere kant een 10 jaar oudere senior die wellicht ook al 10 jaar langer er werkt, kan net zoveel waarde of meer hebben voor het bedrijf dan jij. Dusja wel lastig op zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wutwutwhat schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:30:
Ik volg dit topic al lang, maar nog nooit de behoefte gehad om te posten. Vandaag is de dag dat daar verandering in kwam.

***members only***
Ik denk dat het wel redelijk is, gezien je opleiding en ervaring. En je woont in Limburg waar het gemiddelde salaris sowieso wat lager is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:44:
[...]

Ik denk dat het wel redelijk is, gezien je opleiding en ervaring. En je woont in Limburg waar het gemiddelde salaris sowieso wat lager is?
Ja dat weet ik dus niet zeker. Ik ben voorzichtig om me heen aan het kijken nu maar heb geen idee wat ik hier aan salarissen kan verwachten. Richting de randstad trekken is niet mijn ding vrees ik. Ben geen provinciaaltje maar hoe noordelijker hoe gestrester mensen zijn naar mijn idee :+

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

wutwutwhat schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:02:
[...]
Ben geen provinciaaltje maar hoe noordelijker hoe gestrester mensen zijn naar mijn idee :+
'Wij' in 010 zijn niet gestrest, relatief gezien (geografisch) vrij zuidelijk en toch ook randstad, hoor! Hier geldt gewoon: niet lullen maar poetsen!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 11:57

JaQ

Kips schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:19:
In algemene zin is de waarde van een projectleider dalend. De trend is zelfsturende teams, je moet je dus afvragen of het wel verstandig is om nu in een projectleidersrol te beginnen.

In de organisatie waar ik werk (financial) en de vorige (IT vendor) ontvangt een projectleider zelden meer geld dan een senior techneut. Een projectleider heeft ook niet meer verantwoordelijkheden, maar wel andere verantwoordelijkheden. Projectleiding is inhoudelijk ook een andere tak van sport. Als de budgetten in een project oplopen, zie ik vaak dat het salaris van de projectleider (die dan plotsklaps projectmanager wordt genoemd) meegroeit. Denk daarbij aan budgetten die het miljoen overschrijden (~ 7 man full time)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
JaQ schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:30:
[...]

In algemene zin is de waarde van een projectleider dalend. De trend is zelfsturende teams, je moet je dus afvragen of het wel verstandig is om nu in een projectleidersrol te beginnen.
Denk dat dat weer overschat wordt. Zelfsturende teams is mijn ogen een illusie omdat er altijd nog iemand de prioriteit moet bepalen, budgetten moet bewaken, planningen moet maken en excepties moet oplossen. Volgens mij is Agile werken meer toekomst bestendig zoals Scrum, DevOps en Lean. Dat is alleen niet zelfsturend maar meer zelf organiserend.
(Wel off topic dit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:26
muffstuff schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:01:
[...]

Op zich tevreden? gezien je jaren werkervaring betreft je opleiding MBO en dan dit salaris op je 24e is extreem goed. Over het algemeen betaald UX wat minder goed dan IT, dus ik denk dat je dit salaris niet 1 2 3 ergens anders gaat krijgen.
Ben ook zeker wel tevreden, maar kwa (persoonlijke)ontwikkelingsmogelijkheden zie ik wel ruimte. Weet dat ik kwa leeftijd zeker goed zit.

Heb overigens wel een HBO Communicatie & Multimedia Design gedaan. Dus heb het idee dat ik met mijn bruto salaris niet extreem boven gemiddeld zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 11:57

JaQ

jongetje schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:47:
Denk dat dat weer overschat wordt. Zelfsturende teams is mijn ogen een illusie omdat er altijd nog iemand de prioriteit moet bepalen, budgetten moet bewaken, planningen moet maken en excepties moet oplossen. Volgens mij is Agile werken meer toekomst bestendig zoals Scrum, DevOps en Lean. Dat is alleen niet zelfsturend maar meer zelf organiserend.
(Wel off topic dit).
Eens (alhoewel een PO een aantal van de taken die je noemt op zich neemt), maar ook in een agile wereld zie ik weinig tot geen ruimte voor projectleiders. Of zie jij dat anders?

(maar inderdaad, offtopic).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
JaQ schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:04:
[...]

Eens (alhoewel een PO een aantal van de taken die je noemt op zich neemt), maar ook in een agile wereld zie ik weinig tot geen ruimte voor projectleiders. Of zie jij dat anders?

(maar inderdaad, offtopic).
In een Scrum wereld heb je een productmanager die bepaald wat er moet gebeuren gebeurd, een scrummaster die 1 of meerdere teams begeleid en het ontwikkelteam. Uiteindelijk is er ook een stukje organisatie omheen dat bepaald hoeveel personen (en welke personen!) er in het ontwikkelteam zitten om überhaupt een increment/product te kunnen maken.

Tot zover offtopic (ik zal stoppen met deze discussie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OTitan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-09 15:10
Na een beetje rondgeneusd te hebben, zit ik denk ik wel op een goed plekje. Ik heb tijdens mijn studie parttime bij het bedrijf gewerkt en, na mijn afstudeerstage bij hetzelfde bedrijf, ben ik hier ook aagenomen.

Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door OTitan op 13-01-2017 15:34 . Reden: [mo] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Ondertussen heb ik een nieuwe baan gevonden, dus een update van:

Members only:

Naar:

Members only:
OTitan schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:19:
Na een beetje rondgeneusd te hebben, zit ik denk ik wel op een goed plekje. Ik heb tijdens mijn studie parttime bij het bedrijf gewerkt en, na mijn afstudeerstage bij hetzelfde bedrijf, ben ik hier ook aagenomen.
*knip*
Lijkt me voor jouw leeftijd helemaal niet slecht! Enige wat ik kan opmerken is ontbreken van pensioenvoorziening, maar dat lijkt me voor nu nog niet zo erg. Eerst ervaring opdoen en dat salaris ziet er lekker uit ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Ruubster op 13-01-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:02
Ruubster schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:30:
Ondertussen heb ik een nieuwe baan gevonden, dus een update van:

***members only***

Naar:

***members only***
[/Advocaat van de duivel-mode :9 ] Hoe ben je er precies op vooruit gegaan qua secundaire voorwaarden?

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Vitamine schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:33:
[...]

\[/Advocaat van de duivel-mode :9 ] Hoe ben je er precies op vooruit gegaan qua secundaire voorwaarden?
Haha oh dit is een tijdje terug al een discussie geweest :P Misschien zijn het niet allemaal secundaire voorwaarden, maar goed. Om het kort en bondig te houden (ik kan lange verhalen maken):

- Geen pensioenvoorziening, geen salarisverhoging in het laatste jaar, geen mogelijkheid om full time te draaien
- Eigen laptop moeten betalen omdat er geen budget was (Dat is toch kwalijk vind ik!)
- Vakantiedagen werden standaard 2 tot 3 uitbetaald (afhankelijk van het aantal uur dat er gemaakt was die maand)
- Geen feestdagen in contract, dus dan moest ik werken of ik werd niet uitbetaald
- Geen uitzicht op vast contract, naar mijn idee vanwege financiële tegenvallers binnen bedrijf
- Werkdruk was hoog en hectisch
- Geen cursussen of bijscholing, ondanks beloftes. Deze ga ik nu (hopelijk) wel krijgen.
- Geen prestatiebonussen, ondanks beloofd.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruubster op 13-01-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:02
Ok duidelijk, dit kwam namelijk niet direct naar voren. Veel succes bij de nieuwe werkgever!

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Vitamine schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:45:
Ok duidelijk, dit kwam namelijk niet direct naar voren. Veel succes bij de nieuwe werkgever!
Klopt, is wel zo handig voor anderen. Thanks! Heb er zin in haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 41
• Opleiding: HBO
• Certificaten: RHCSA
• Werkervaring: 20
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Linux Engineer/Consultant
• Werkgever/branche: Internationaal IT consultings bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven (waarschijnlijk)
• Reistijd: 55 minuten enkele reis naar mijn huidige standplaats
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4000
• Vakantiegeld: € 3998,40
• Pensioeninleg per jaar: € 720 (is 18,3%)
• Laptop: ja (maar is geen verbetering of toevoeging aan wat ik prive gebruik)
• GSM: nee
• Leaseauto: € 728,= (dat bedrag is inclusief brandstof)
Members only:

• Overige: €30 netto standaard vergoeding, vergoeding van de basispremie voor de ziektenkostenverzekering indien je meedoet aan de collectieve verzekering,
Members only:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 53738
• Winstdeling/bonus: € ja, al is de verwachting dat die er in ieder geval voor 2017 niet zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
VorCha schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:20:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 41
• Opleiding: HBO
• Certificaten: RHCSA
• Werkervaring: 20
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Linux Engineer/Consultant
• Werkgever/branche: Internationaal IT consultings bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven (waarschijnlijk)
• Reistijd: 55 minuten enkele reis naar mijn huidige standplaats
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4000
• Vakantiegeld: € 3998,40
• Pensioeninleg per jaar: € 720 (is 18,3%)
• Laptop: ja (maar is geen verbetering of toevoeging aan wat ik prive gebruik)
• GSM: nee
• Leaseauto: € 728,= (dat bedrag is inclusief brandstof)
***members only***

• Overige: €30 netto standaard vergoeding, vergoeding van de basispremie voor de ziektenkostenverzekering indien je meedoet aan de collectieve verzekering,
***members only***

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 53738
• Winstdeling/bonus: € ja, al is de verwachting dat die er in ieder geval voor 2017 niet zal komen.
Bekende arbeidsvoorwaarden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
Ik had ook al bedacht dat het hele pakket waarschijnlijk wel zeer uniek zal zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
VorCha schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:00:
[...]

Ik had ook al bedacht dat het hele pakket waarschijnlijk wel zeer uniek zal zijn. ;)
Het is zeker herkenbaar. Zelf ben ik aan het rondkijken en zijn sommige aspecten erg uniek (bijdrage zorgverzekering enzo). Sommige AV vind ik ook netjes en zie dat andere bedrijven daarin een lancune hebben, maar sommige zaken zijn ook jammer.

Ik ken je vakgebied niet zo, maar AV zijn op zich wel redelijk. Het is alleen jammer als je ze vergelijkt met 5 jaar geleden, want toen waren ze een stukje beter, maar nogmaals veel zaken zie ik niet terugkomen in AV van andere bedrijven, dus als je tevreden bent over het salaris zijn de rest leuke extraatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
Metaalhoofd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:13:
[...]

Het is zeker herkenbaar. Zelf ben ik aan het rondkijken en zijn sommige aspecten erg uniek (bijdrage zorgverzekering enzo). Sommige AV vind ik ook netjes en zie dat andere bedrijven daarin een lancune hebben, maar sommige zaken zijn ook jammer.

Ik ken je vakgebied niet zo, maar AV zijn op zich wel redelijk. Het is alleen jammer als je ze vergelijkt met 5 jaar geleden, want toen waren ze een stukje beter, maar nogmaals veel zaken zie ik niet terugkomen in AV van andere bedrijven, dus als je tevreden bent over het salaris zijn de rest leuke extraatjes
Alleen het salaris was niet voldoende geweest voor mij om te switchen. De auto is voor mij essentieel (wellicht dat daarom het budget ook tegen valt). De vaste aanstelling geeft toch een andere gevoel en basis voor de arbeidsrelatie. En uiteindelijk wat er onder de streep netto over blijft. Sommige AV's maken daarin een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:16

OMX2000

By any means necessary...

jongetje schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:47:
[...]

(Wel off topic dit).
Productowner is vertegenwoordiger van de organisatie mét mandaat! Dus ja het team is dan zelfsturend.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-09 21:15
wutwutwhat schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:02:
Ja dat weet ik dus niet zeker. Ik ben voorzichtig om me heen aan het kijken nu maar heb geen idee wat ik hier aan salarissen kan verwachten. Richting de randstad trekken is niet mijn ding vrees ik. Ben geen provinciaaltje maar hoe noordelijker hoe gestrester mensen zijn naar mijn idee :+
Regio Eindhoven misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 04:54
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20
• Opleiding: MBO Allround Operationeel Technicus Niveau 4
• Werkervaring: 1.5 Jaar (Inclusief Stage)
• (Woon) Locatie: Zeeland, Zeeuws-Vlaanderen

2. Wat doe je:
• Functie: Process Operator
• Werkgever/branche: Petrochemie
• (Werk) Locatie(s): Terneuzen
• Uren/week: 37.5
• Reistijd: 30 min. enkele reis.
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2520 Excl. Ploegentoeslag van 27.4%
• Vakantiegeld: 24 Vakantiedagen. Detachering dus onderstaande krijg ik (nog) niet.
• Dertiende/veertiende maand:
• Pensioeninleg per jaar: € n.v.t. Pas vanaf 21
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: € Reiskosten 19 €ct/km

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 38.525,76 Exclusief Reiskosten.
• Winstdeling/bonus:

[ Voor 4% gewijzigd door Alphacell op 14-01-2017 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09-2024
Oud:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO management (nog mee bezig), MBO 4 netwerkbeheer
• Certificaten: ITIL v3, ITIL OSA
• Werkervaring:
Jaar 1: Skilled Servicedesk
Jaar 2: Junior Systeembeheer
Jaar 3: Incident Manager:
• (Woon) Locatie: Flevoland

2. Wat doe je:
• Functie: Incident manager
• Uren/week: 40 op contract. Praktijk 50
• Reistijd: 35 min enkele reis
• Werkdruk: erg hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2100
• Vakantiegeld: € 1800
• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Pensioeninleg per jaar: € Onbekend
• Mobiliteit per jaar: € Renault Clio, 15k privé per jaar. tankpas Europa.
• Overige: € Certificaten / trainingen betaald door werkgever

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 27k
• Winstdeling/bonus: €

Nieuw:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO management (nog mee bezig), MBO 4 netwerkbeheer
• Certificaten: ITIL v3, ITIL OSA
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Flevoland

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Tester / System,- Network engineer
• Reistijd: 15 min enkele reis
• Werkdruk: Normaal/hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: €
• Dertiende/veertiende maand: €
• Pensioeninleg per jaar: €0
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: € Certificaten / trainingen betaald door werkgever.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 28k
• Winstdeling/bonus: €

Dit was een moeilijke overweging voor mij. Aan het einde van de streep hou ik hetzelfde over. Hier geen pensioen en geen mobiliteitsvergoedingen. Wel heb ik hier meer kansen en mogelijkheden om mijzelf te ontwikkelen, en dat was voor mij de doorslag.

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Laatst online: 23-09 14:36
VorCha schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:21:
[...]

Alleen het salaris was niet voldoende geweest voor mij om te switchen. De auto is voor mij essentieel (wellicht dat daarom het budget ook tegen valt). De vaste aanstelling geeft toch een andere gevoel en basis voor de arbeidsrelatie. En uiteindelijk wat er onder de streep netto over blijft. Sommige AV's maken daarin een groot verschil.
Zorg er wel voor dat je concrete afspraken maakt over verdere ontwikkeling en doorgroeien. Rond de 4.500 Euro bruto is er momenteel een soort glazen plafond dat enkel middels een promotie naar level 4 kan worden doorbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyd
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-12-2024

fyd

Members only:

Binnenkort loopt mijn eerste tijdelijke contract af. Tot nu toe zijn ze zeer tevreden, omdat ik de enige tester ben en ze hiervoor al heel lang niemand anders hadden. Bovendien merk ik dat ik door mijn technische kennis vanuit informatica veel werk bespaar voor de engineers ("er zit een bug in X" -> "X werkt niet doordat [..]"). Ik heb dan ook geen zorgen dat ze mij een vast contract gaan aanbieden, wat standaard procedure is hier.

Wat zien jullie als mogelijkheden qua vooruitgang?

Tijdens mijn gesprekken het laatste half jaar hebben ze nooit een negatief punt genoemd en hebben ze alleen maar lof geuit. Zowel vanuit HR, als mijn begeleiders, als de engineers. Er staan nu vacatures uit voor junior engineers met een hoger startsalaris (50€ meer voor HBO), dus ik heb het gevoel dat mijn salarisverwachting te laag was, want ik heb precies gekregen waar ik om had gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

fyd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:40:
Tijdens mijn gesprekken het laatste half jaar hebben ze nooit een negatief punt genoemd en hebben ze alleen maar lof geuit. Zowel vanuit HR, als mijn begeleiders, als de engineers. Er staan nu vacatures uit voor junior engineers met een hoger startsalaris (50€ meer voor HBO), dus ik heb het gevoel dat mijn salarisverwachting te laag was, want ik heb precies gekregen waar ik om had gevraagd.
Zijn die junior engineers ook softwaretesters, of hebben ze een andere functie?
Het is niet vreemd dat je namelijk primair betaald word naar functie, niet naar opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:17
Members only:

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyd

fyd

unezra schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:57:
[...]

Zijn die junior engineers ook softwaretesters, of hebben ze een andere functie?
Het is niet vreemd dat je namelijk primair betaald word naar functie, niet naar opleiding.
Zij hebben uiteraard een andere functie, maar mijn bedrijf kent geen CAO, schalen of functienamen waarnaar betaald wordt. Het gaat dus bij ons wel degelijk om opleiding, omdat iedereen ook een aansluitende opleiding heeft gevolgd voordat ze binnenkomen. Daarnaast voegt een tester even veel toe als een engineer, en voor veel klanten misschien nog wel meer (want ze zien bijna geen bugs meer langskomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 22:31
fyd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 23:29:
[...]

Zij hebben uiteraard een andere functie, maar mijn bedrijf kent geen CAO, schalen of functienamen waarnaar betaald wordt. Het gaat dus bij ons wel degelijk om opleiding, omdat iedereen ook een aansluitende opleiding heeft gevolgd voordat ze binnenkomen. Daarnaast voegt een tester even veel toe als een engineer, en voor veel klanten misschien nog wel meer (want ze zien bijna geen bugs meer langskomen).
Ik vind dit een vreemde en kortzichtige redenatie als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

[...]
Da's lekker makkelijk gedacht.

Dat zou betekenen dat ik hetzelfde salaris zou moeten krijgen als de directeur , want zonder mij draait de organisatie met wat pech nog geen week en met wat meer pech nog geen dag.

In fact, er zijn momenten dat ik daadwerkelijk belangrijker ben en ben geweest dan de directeur. (Bijvoorbeeld tijdens een verhuizing van het hele bedrijf naar een andere locatie, directeur heeft daarin geen enkele toegevoegde waarde.)

Toch zal hij qua salaris fors boven dat van mij zitten, want ik ben sr. systeembeheerder, hij directeur.

Kortom, die vlieger gaat niet op. Het gaat om een andere functie die mogelijk anders gewaardeerd word. Puur op basis van je huidige redenatie zie ik ook geen reden waarom jij hetzelfde of zelfs meer zou moeten verdienen dan die engineers. (Blijkbaar je manager ook niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyd

fyd

unezra schreef op zondag 15 januari 2017 @ 07:47:
[...]

Da's lekker makkelijk gedacht.

Dat zou betekenen dat ik hetzelfde salaris zou moeten krijgen als de directeur , want zonder mij draait de organisatie met wat pech nog geen week en met wat meer pech nog geen dag.

In fact, er zijn momenten dat ik daadwerkelijk belangrijker ben en ben geweest dan de directeur. (Bijvoorbeeld tijdens een verhuizing van het hele bedrijf naar een andere locatie, directeur heeft daarin geen enkele toegevoegde waarde.)

Toch zal hij qua salaris fors boven dat van mij zitten, want ik ben sr. systeembeheerder, hij directeur.

Kortom, die vlieger gaat niet op. Het gaat om een andere functie die mogelijk anders gewaardeerd word. Puur op basis van je huidige redenatie zie ik ook geen reden waarom jij hetzelfde of zelfs meer zou moeten verdienen dan die engineers. (Blijkbaar je manager ook niet...)
Je vergeet de verantwoordelijkheden, en die zijn als directeur toch echt wel hoger, maar tussen tester en engineer zit er geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

fyd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:49:
[...]
Je vergeet de verantwoordelijkheden, en die zijn als directeur toch echt wel hoger, maar tussen tester en engineer zit er geen verschil.
Op momenten ligt de formele eindverantwoordelijkheid misschien bij mijn directeur, maar die vertrouwd 100% op mijn oordeel en speelt op specifieke momenten zoals die verhuizing geen operationele rol.

Toch snap ik dat mijn directeur een (fors) hoger salaris heeft dan dat van mij, ook al is 'ie 3 jaar jonger en heeft hij minder ervaring in zijn functie en als manager, dan ik als ICTer.

Dus ja, zijn verantwoordelijkheid is meer dan die van mij, maar dat dat is wellicht die van een engineer vs de tester ook. Dat is op basis van wat hier verteld word niet in te schatten. Misschien is de functie van een engineer wel dusdanig anders dat het hogere salaris volkomen te rechtvaardigen is. Misschien niet, maar de informatie die we hier hebben is te weinig om daar een oordeel over te vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyd

fyd

unezra schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:37:
[...]

Op momenten ligt de formele eindverantwoordelijkheid misschien bij mijn directeur, maar die vertrouwd 100% op mijn oordeel en speelt op specifieke momenten zoals die verhuizing geen operationele rol.

Toch snap ik dat mijn directeur een (fors) hoger salaris heeft dan dat van mij, ook al is 'ie 3 jaar jonger en heeft hij minder ervaring in zijn functie en als manager, dan ik als ICTer.

Dus ja, zijn verantwoordelijkheid is meer dan die van mij, maar dat dat is wellicht die van een engineer vs de tester ook. Dat is op basis van wat hier verteld word niet in te schatten. Misschien is de functie van een engineer wel dusdanig anders dat het hogere salaris volkomen te rechtvaardigen is. Misschien niet, maar de informatie die we hier hebben is te weinig om daar een oordeel over te vellen.
Ervan uitgaande dat de functies voor mijn bedrijf dezelfde waarde, dezelfde verantwoordelijkheden, dezelfde eisen, enzovoort hebben, zou daar een oordeel over te vellen moeten zijn. En precies daarin ben ik geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

fyd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:09:
[...]

Ervan uitgaande dat de functies voor mijn bedrijf dezelfde waarde, dezelfde verantwoordelijkheden, dezelfde eisen, enzovoort hebben, zou daar een oordeel over te vellen moeten zijn. En precies daarin ben ik geïnteresseerd.
Ik lees nog even terug:

Members only:

Even los van dat je het oneens bent met wat je collega's verdienen, vind ik dat helemaal niet zo'n gek salaris. Daarbij weten we nog steeds te weinig van de functie van je nieuwe collega's en bijvoorbeeld hun relevante werkervaring af of het goed naast elkaar te kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyd

fyd

unezra schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:20:
[...]

Ik lees nog even terug:

***members only***

Even los van dat je het oneens bent met wat je collega's verdienen, vind ik dat helemaal niet zo'n gek salaris. Daarbij weten we nog steeds te weinig van de functie van je nieuwe collega's en bijvoorbeeld hun relevante werkervaring af of het goed naast elkaar te kunnen leggen.
Ik zeg ook niet dat het een gek salaris is. Aan de andere kant is het normaal om bij een vast contract een salarisverhoging te krijgen. Mijn engineer-collega's zijn bovendien echt niet het belangrijkste aspect aan mijn post en mijn argumentatie. Dus het zou fijn zijn mocht je daaromheen kijken.

(Note: zij hebben net zoals ik geen relevante werkervaring, buiten een stage of bijbaantje na, wat ik ook heb. Hun functie is front-end of back-end, in Java of een populair JavaScript framework. Zeer generiek en op dezelfde manier vervangbaar als ik: lastig op een hoog niveau, want te weinig IT'ers.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 14:48

Barrycade

Through the...

Aangezien je te goedkoop verkocht hebt aangezien een HBO-er 50 euro per maand meer krijgt standaard.

Wat zou je voorstel zijn als je het gevraagd werd? En kan je dan onderbouwen waarom je X k per jaar meer waard bent geworden?

Jij, als WO-er, zou ik je toch capabel achten om bovenstaande plaatje in te kunnen vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

fyd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:51:
[...]
Ik zeg ook niet dat het een gek salaris is. Aan de andere kant is het normaal om bij een vast contract een salarisverhoging te krijgen. Mijn engineer-collega's zijn bovendien echt niet het belangrijkste aspect aan mijn post en mijn argumentatie. Dus het zou fijn zijn mocht je daaromheen kijken.
Je geeft aan dat zij hetzelfde of zelfs minder verantwoordelijk werk doen dan jij in jouw ogen en dat je daarom je salaris onterecht vind. Niet dat je salaris te laag is.

Ik kijk nog even terug naar om hoe veel salaris het gaat, maar je hebt het over 50 EUR. Daar hou je netto misschien 30 EUR per maand aan over.

Dat hele verschil vind ik niet wereldschokkend.

Blijkbaar vind je werkgever dat een (junior) engineer iets meer verdient dan een (junior) tester, of heb je jezelf gewoon niet goed genoeg verkocht.

Voor jouw idee, het verschil tussen mijn functie van sr. systeembeheerder en die van junior beheerder is 2 salarisschalen, ruwe indicatie is dat er tussen de 1200 en 1700 EUR verschil tussen zit.

Nu zijn die functies absoluut niet gelijkwaardig en accepteren van een junior dat diegene net van school af komt of herintreder is (minder dan 3 jaar relevante werkervaring, meer mag maar is geen eis), terwijl ik bijna 21 jaar ervaring in de ICT heb (niet als systeembeheerder, wel in diverse functie die uiteindelijk tot deze functie hebben geleid). Maar toch. Een verschil van 50 EUR per maand is in alle gevallen heel erg weinig. Zelfs al zou een directe collega van je 50 EUR meer verdienen dan jij is dat nog niet onredelijk. Die kan zichzelf beter hebben verkocht of betere beoordelingen hebben gekregen.
(Note: zij hebben net zoals ik geen relevante werkervaring, buiten een stage of bijbaantje na, wat ik ook heb. Hun functie is front-end of back-end, in Java of een populair JavaScript framework. Zeer generiek en op dezelfde manier vervangbaar als ik: lastig op een hoog niveau, want te weinig IT'ers.)
Je kunt het uiteraard aankaarten bij je werkgever dat je het opvallend vind en vragen wat er de reden van is. Aan de andere kant, voor dat verschil zou ik d'r geen punt van maken. Vragen om salarisverhoging kan, maar je hebt wel sterkere argumenten nodig dan "zij verdienen meer dan ik" want dan krijg je gewoon terug "ze hebben een andere functie dan jij".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
[...]

Ik ben van mening dat een tester een heleboel toevoegt. Echter is het over het algemeen zo gesteld dat engineers meer betaald krijgen. Dat heeft ook te maken met kennisniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
muffstuff schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:36:
[...]

Ik ben van mening dat een tester een heleboel toevoegt. Echter is het over het algemeen zo gesteld dat engineers meer betaald krijgen. Dat heeft ook te maken met kennisniveau.
Een Engineer/Developer voegt vaak Business Value toe, een Tester zorgt er vaak voor dat de Business Value bewaard blijft, of 'gereleased' kan worden. Ik denk dat daar het nuance verschil in zit.

In bedrijven waar continuiteit belangrijker is dan nieuwe features, zal een tester vaak een beter salaris hebben. (Denk aan de energiesector, zorgsector, defensie).

offtopic:
Dit is pure speculatie, niet op basis van mijn persoonlijke ervaring of deskundigheid

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
FireDrunk schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:45:
[...]

Een Engineer/Developer voegt vaak Business Value toe, een Tester zorgt er vaak voor dat de Business Value bewaard blijft, of 'gereleased' kan worden. Ik denk dat daar het nuance verschil in zit.

In bedrijven waar continuiteit belangrijker is dan nieuwe features, zal een tester vaak een beter salaris hebben. (Denk aan de energiesector, zorgsector, defensie).

offtopic:
Dit is pure speculatie, niet op basis van mijn persoonlijke ervaring of deskundigheid
Het zal naar mijn idee ook afhankelijk zijn van factoren als:
- inwerktijd
- vereisten aan specialistische kennis
- is deze specialistische kennis voor ieder even makkelijk aan te leren
etc.

Nu ben ik als developer altijd dankbaar voor goede testers, maar mijn indruk is dat het vak van tester makkelijker aan te leren is dan het vak van developer.

Met andere woorden: De potentiële pool van Developers, of mensen die met bijscholing developer zouden kunnen worden, is kleiner dan de potentiële pool van testers.
Daarnaast heb je uiteindelijk minder testers nodig dan developers (meestal is 1 tester op een team van 3-5 developers voldoende), waardoor het naar mijn idee goed verklaarbaar is waarom salaris van een developer hoger ligt dan die van tester, ook al is een goede tester ontzettend belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 22:53
unezra schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:19:
[...]

Je geeft aan dat zij hetzelfde of zelfs minder verantwoordelijk werk doen dan jij in jouw ogen en dat je daarom je salaris onterecht vind. Niet dat je salaris te laag is.

Ik kijk nog even terug naar om hoe veel salaris het gaat, maar je hebt het over 50 EUR. Daar hou je netto misschien 30 EUR per maand aan over.

Dat hele verschil vind ik niet wereldschokkend.

Blijkbaar vind je werkgever dat een (junior) engineer iets meer verdient dan een (junior) tester, of heb je jezelf gewoon niet goed genoeg verkocht.

Voor jouw idee, het verschil tussen mijn functie van sr. systeembeheerder en die van junior beheerder is 2 salarisschalen, ruwe indicatie is dat er tussen de 1200 en 1700 EUR verschil tussen zit.

Nu zijn die functies absoluut niet gelijkwaardig en accepteren van een junior dat diegene net van school af komt of herintreder is (minder dan 3 jaar relevante werkervaring, meer mag maar is geen eis), terwijl ik bijna 21 jaar ervaring in de ICT heb (niet als systeembeheerder, wel in diverse functie die uiteindelijk tot deze functie hebben geleid). Maar toch. Een verschil van 50 EUR per maand is in alle gevallen heel erg weinig. Zelfs al zou een directe collega van je 50 EUR meer verdienen dan jij is dat nog niet onredelijk. Die kan zichzelf beter hebben verkocht of betere beoordelingen hebben gekregen.

[...]

Je kunt het uiteraard aankaarten bij je werkgever dat je het opvallend vind en vragen wat er de reden van is. Aan de andere kant, voor dat verschil zou ik d'r geen punt van maken. Vragen om salarisverhoging kan, maar je hebt wel sterkere argumenten nodig dan "zij verdienen meer dan ik" want dan krijg je gewoon terug "ze hebben een andere functie dan jij".
Wat een praatjes allemaal - zoals altijd - over ik, ik en nog eens ik. Het gaat hier om fyd volgens mij,
niet over een junior beheerder die 2 schalen lager zit dan een senior (lijkt me overigens logisch).

To-the-point:
Fyd, wat zou je zelf het liefste zien als verhoging?
Laten we realistisch zijn, een startende tester met WO die 2.4k verdient is niet slecht.
Ik zou verder niet teveel naar de andere functies of andere collega's kijken.
Het gaat namelijk om jou en niet om anderen. :)

Wat je zou kunnen doen is evt. een groei-plan opstellen als ze toch geen CAO hebben?
Met jou WO achtergrond moet je aardig snel kunnen stijgen lijkt me. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
FireDrunk schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:45:
[...]

offtopic:
Die speculatie moeten we juist weghalen. http://www.softwaretestin...-out-by-comparing-salary/
https://www.quora.com/Sal...ing-or-software-developer

Het lijkt er op dat ontwikkelaars net iets meer salaris ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

msmeenge schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:15:
[...]
Wat een praatjes allemaal - zoals altijd - over ik, ik en nog eens ik. Het gaat hier om fyd volgens mij,
niet over een junior beheerder die 2 schalen lager zit dan een senior (lijkt me overigens logisch).
Ik probeer het verhaal van fyd een beetje in perspectief te plaatsen.
Hij klaagt over 50 EUR verschil, wat sowieso al niet een heel spannend bedrag is.
Daarbij gaat het ook nog eens om 2 totaal verschillende functies.

Kortom, ik snap het probleem niet en daarom haal ik mijn eigen situatie er bij, waar dat verschil wat vergroot is en over heel andere bedragen gaat dan over friggin' 5 tientjes.

Dus nee, dat gaat niet over ik, ik en ik, maar over de situatie van fyd die ik wat perspectief probeer te geven.
To-the-point:
Fyd, wat zou je zelf het liefste zien als verhoging?
Laten we realistisch zijn, een startende tester met WO die 2.4k verdient is niet slecht.
Ik zou verder niet teveel naar de andere functies of andere collega's kijken.
Het gaat namelijk om jou en niet om anderen. :)
Volgens mij gaat het fyd wel om anderen, want hij geeft immers aan dat hij zijn eigen salaris niet onredelijk vind, maar het onredelijk vind dat junior engineers (developers blijkbaar, of software engineers, enkel "engineer" is een beetje vage term hier) meer verdienen dan hij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Ik denk dat Fyd in de veronderstelling is dat zijn Functie net zoveel of meer betaald moet krijgen. ik ben echter bang dat dit, zeker gezien zijn werkervaring, niet van toepassing is. Ondanks dat hij van mening is dat zijn werkzaamheden belangrijker is, denk ik dat zijn werkgever(en de rest van de branche) dit anders ziet.

Persoonlijk vind ik het nogal een gedurfde mentaliteit als je net met fulltime werken begonnen bent, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

muffstuff schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:28:
Ik denk dat Fyd in de veronderstelling is dat zijn Functie net zoveel of meer betaald moet krijgen. ik ben echter bang dat dit, zeker gezien zijn werkervaring, niet van toepassing is. Ondanks dat hij van mening is dat zijn werkzaamheden belangrijker is, denk ik dat zijn werkgever(en de rest van de branche) dit anders ziet.

Persoonlijk vind ik het nogal een gedurfde mentaliteit als je net met fulltime werken begonnen bent, maar dat terzijde.
Ik kan me zo voorstellen dat als zijn werkgever mee leest, dat vaste contract er niet komt.
Er word gesproken over "dat dat er wel zal komen" en "dat bij een vast contract een salarisverhoging gebruikelijk is" maar dat vaste contract *is* er nog niet.

Het verrast me overigens dat er blijkbaar werkgevers zijn die na 6 maanden dienstverband al meteen een vast contract geven. Dat is echt hoogst ongebruikelijk.

Met de nieuwe regeling dat je na 2 jaar of 3 dienstverbanden een vast contract moet krijgen, zie je steeds meer bedrijven gaan naar 7, 8, 8 en pas daarna, bij goed bevallen, een vast contract.
https://www.personeelsnet...or-werkgevers-op-een-rij/

Dus met zo'n salaris en na 6 maanden al zicht op een vast dienstverband zou die 50 EUR echt het laatste zijn waar ik me druk over zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 22:53
muffstuff schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:28:

Je slaat de spijker op zijn kop. het zijn 2 compleet verschillende functies waarbij engineers over het algemeen nog een stukje technischer gaan. Hier krijgen ze dus wat meer waardering voor in de vorm van beloning.

@Unezra ik snap dat je dingen in 'perspectief' probeert te zetten en 50 euro gaat inderdaad nergens over, daar wil ik het wat dit betreft graag bij houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
muffstuff schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:18:
[...]

Die speculatie moeten we juist weghalen. http://www.softwaretestin...-out-by-comparing-salary/

Je hebt gelijk, in mijn post bedoelde ik eigenlijk dat developers altijd meer verdienen behalve in misschien hele speciale vakgebieden waar het testen haast core business is. Maar dat had ik krom opgeschreven.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:03
Ik ben zelf software tester en vind het terecht dat software developers meer verdienen. In véél gevallen kunnen developers wel testwerk doen maar testers geen developement. De testtools leren kennen voor automatisering gaat ook een stuk sneller dan programmeertalen onder de knie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
muffstuff schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:18:
[...]

'net iets meer' is toch rond de 20% volgens die grafiekjes bij de eerste link

Pagina: 1 ... 38 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.