Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.009 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
koksie schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:14:
[...]

Als je inderdaad 5 jaar relevante werkervaring hebt, dan vind ik dit zeer weinig en kan ik me idd niet voorstellen dat dit marktconform is. Ik raad je aan intensief om je heen te gaan kijken, een werkgever die je zo betaalt zal ook over 6 maanden niet opeens met een goed salaris aankomen.
Ik heb hiervoor ongeveer 5 jaar gewerkt als systeembeheerder.
Vandaar de 5 jaar ervaring, die mag ik wel rekenen volgens mij.
De werkgever is verder een top werkgever, enkel het loon is niet super.
Daar tegenover staan wel de plannen om over een tijdje door te stromen etc.
Maar mensen in mijn omgeving zeggen dan dat ik het niet zo moet bekijken.
Op dit moment verdien ik niet genoeg voor de functie/leeftijd/ervaring/opleidingen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25

Khaine

Python liefhebber

bulletrene schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:40:
[...]

Is het relevant aan het werk wat je gaat doen? Zo ja, dan kun je het volgens mij 1 op 1 zo berekenen. Niet relevant is nog altijd werkervaring en in mijn ogen meer waard dan een papiertje.
Concrete plannen? Als in: zwart-op-wit? Zo niet dan kan men altijd zeggen "ja maar bulletrene, het gaat nu even niet zo best dus je moet het over 6 maanden nog eens proberen". Aan beloftes (hoe mooi ook) heb je geen ruk (kort door de bocht). Met de meest reeele werkgevers kun je daar prima contracten over opstellen. Als ik X heb gehaald binnen 6 maanden dan wordt er Y bij mijn salaris opgeteld.
Op dit moment verdien ik niet genoeg voor de functie/leeftijd/ervaring/opleidingen etc...
Ik vind het alles bij elkaar bekeken betrekkelijk karig. Mijn eerste baan in de IT had ik hetzelfde met 32 uur werk en zonder enige werkervaring.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Khaine schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:56:
[...]

Is het relevant aan het werk wat je gaat doen? Zo ja, dan kun je het volgens mij 1 op 1 zo berekenen. Niet relevant is nog altijd werkervaring en in mijn ogen meer waard dan een papiertje.

[...]

Concrete plannen? Als in: zwart-op-wit? Zo niet dan kan men altijd zeggen "ja maar bulletrene, het gaat nu even niet zo best dus je moet het over 6 maanden nog eens proberen". Aan beloftes (hoe mooi ook) heb je geen ruk (kort door de bocht). Met de meest reeele werkgevers kun je daar prima contracten over opstellen. Als ik X heb gehaald binnen 6 maanden dan wordt er Y bij mijn salaris opgeteld.

[...]

Ik vind het alles bij elkaar bekeken betrekkelijk karig. Mijn eerste baan in de IT had ik hetzelfde met 32 uur werk en zonder enige werkervaring.
Er staat nog niets zwart op wit helaas.
Er zijn wel plannen gemaakt voor verdere studie (certificaten) welke wel zwart op wit staan.
Het is ook dat ik gewoon heel slecht ben in onderhandelen en zeker in het vasthouden aan mijn overtuiging dat er simpelweg iets moet gebeuren met mijn salaris.
Ik ben verder blij met de baan en heb het zeker niet slecht maar eigenlijk loop ik elke maand minimaal 200-300 euro bruto mis en dat is toch zuur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:19
bulletrene schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:40:
[...]

Die 5 jaar vind ik idd relevante werkervaring dus dan ben je nu, in mijn opinie, aardig (zo niet flink) onderbetaald. Ik vind dit een MBO4 starterssalaris als systembeheerder, geen 5 jaar ervaring salaris.
Als je werkgever op alle andere vlakken (opleiding, carriere kansen, sfeer, vakinhoud, uitdaging, collega's etc etc) wel dik in orde is, dan kun je 6 maanden wachten en het gesprek aangaan. Krijg je niks significants voor elkaar, dan kun je altijd nog vertrekken. Mijn gevoel zegt me dat je zo rond de 2200-2300 euro zou moeten krijgen maar dat is puur op mijn gevoel obv wat ik op dit forum voorbij zie komen voor MBO4 met 5 jaar ervaring. Ik zit niet in deze markt/ tak van sport dus kan hier uit eigen ervaring niks hard over zeggen.
Ik denk niet dat je er over 6 maanden 500e bij gaat krijgen, daarvoor zit je nu gewoon te ver onder wat ik 'normaal' vind. 500e op de 1800e is een verhoging van 27.7%, die zijn erg zeldzaam...en al helemaal bij een bedrijf wat blijkbaar zo slecht betaalt. Je zult dus voor jezelf op een rijtje moeten zetten wat voor jou zwaarder weegt en daar je beslissing op baseren.
Ik wil je wel meegeven dat bruto salaris nu een hoop betekent in de rest van je carriere. Elke overstap die je maakt zal waarschijnlijk lager uitkomen omdat je van verder moet komen. En ook in pensioen, vakantiegeld etc speelt dit door. Het bedrag is dus nog hoger dan die 500e per maand die je, nogmaals: m.i., nu misloopt...

Wat je zou kunnen doen is in deze threads zoeken naar mensen met een vergelijkbare opleiding, werkervaring en baan als de jouwe en daarvan de salarissen en packages noteren en een gemiddelde berekenen. Dan heb je richting je werkgever ook een goede onderbouwing van je salaris/ total package eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:55
koksie schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:38:
[...]

Die 5 jaar vind ik idd relevante werkervaring dus dan ben je nu, in mijn opinie, aardig (zo niet flink) onderbetaald. Ik vind dit een MBO4 starterssalaris als systembeheerder, geen 5 jaar ervaring salaris.
Als je werkgever op alle andere vlakken (opleiding, carriere kansen, sfeer, vakinhoud, uitdaging, collega's etc etc) wel dik in orde is, dan kun je 6 maanden wachten en het gesprek aangaan. Krijg je niks significants voor elkaar, dan kun je altijd nog vertrekken. Mijn gevoel zegt me dat je zo rond de 2200-2300 euro zou moeten krijgen maar dat is puur op mijn gevoel obv wat ik op dit forum voorbij zie komen voor MBO4 met 5 jaar ervaring. Ik zit niet in deze markt/ tak van sport dus kan hier uit eigen ervaring niks hard over zeggen.
Ik denk niet dat je er over 6 maanden 500e bij gaat krijgen, daarvoor zit je nu gewoon te ver onder wat ik 'normaal' vind. 500e op de 1800e is een verhoging van 27.7%, die zijn erg zeldzaam...en al helemaal bij een bedrijf wat blijkbaar zo slecht betaalt. Je zult dus voor jezelf op een rijtje moeten zetten wat voor jou zwaarder weegt en daar je beslissing op baseren.
Ik wil je wel meegeven dat bruto salaris nu een hoop betekent in de rest van je carriere. Elke overstap die je maakt zal waarschijnlijk lager uitkomen omdat je van verder moet komen. En ook in pensioen, vakantiegeld etc speelt dit door. Het bedrag is dus nog hoger dan die 500e per maand die je, nogmaals: m.i., nu misloopt...

Wat je zou kunnen doen is in deze threads zoeken naar mensen met een vergelijkbare opleiding, werkervaring en baan als de jouwe en daarvan de salarissen en packages noteren en een gemiddelde berekenen. Dan heb je richting je werkgever ook een goede onderbouwing van je salaris/ total package eis.
Niet alles is te vergelijken he.
Ja hij word onderbetaald.
Maar Randstad ligt het salaris nou eenmaal hoger. Levensonderhoud ook algemeen duurder.
Maar je hebt een starterssalaris van in de randstad.
Dat mag na 5 jaar werkervaring toch aanzienlijk hoger zijn op iedere plekje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:33
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:15
ThinkPadd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:52:
Members only:
Wat is de reden dat je niet meer bent gaan zoeken naar een functie die bij jouw opleiding past, en die met alle respect meer HBO-niveau is? Ik bedoel meer in de richting van BI-analist, Big Data, Informatieanalist of als junior consultant bij een ERP-boer?

Is dat puur het feit van niet te vinden in jouw omgeving. Weet niet hoe noordelijk je in Noord-Nederland woont of dat je bereid bent om te verhuizen naar de delen van het land met meer werk in jouw vakgebied? Of vind je dit gewoon veel leuker om te doen en paste je studie niet echt bij je interesses?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:33
Davidshadow13 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:57:
[...]
Wat is de reden dat je niet meer bent gaan zoeken naar een functie die bij jouw opleiding past, en die met alle respect meer HBO-niveau is? Ik bedoel meer in de richting van BI-analist, Big Data, Informatieanalist of als junior consultant bij een ERP-boer?

Is dat puur het feit van niet te vinden in jouw omgeving. Weet niet hoe noordelijk je in Noord-Nederland woont of dat je bereid bent om te verhuizen naar de delen van het land met meer werk in jouw vakgebied? Of vind je dit gewoon veel leuker om te doen en paste je studie niet echt bij je interesses?
In het Noorden is het aanbod qua IT banen sowieso een stuk slechter. De door jouw genoemde functies is iets waar Ordina (Groningen) veel in doet, maar ik merkte dat het met mijn geringe werkervaring lastig was om daar binnen te komen. Ook heb ik al m'n familie in het Noorden wonen, dus voor een baan verhuizen naar de Randstad trekt mij totaal niet. Heb namelijk wel eens een aanbieding gehad van Capgemini gehad om als starter te beginnen, maar dan moest ik dus verhuizen naar Utrecht ondanks dat ze ook een kantoor in Groningen hebben, no thx.

Verder sla je met je laatste zin de spijker op zijn kop. Ik heb sinds m'n afstuderen vorig jaar vooral functioneel beheer-achtige klussen gedaan, maar daar ligt mijn hart niet. Ik ben thuis veel bezig met virtualisatie e.d. en merk dat ik de techniek veel leuker vind. Vandaar eigenlijk een soort carrièreswitch.
Ik heb als doel voor ogen (altijd leuk om dit te posten en over een aantal jaar teruglezen :+ ) om systeembeheerder/netwerkbeheerder o.i.d. te worden. Lekker in de techniek bezig.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 20-07-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:00

Shunt

Boe

Joostje123 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:35:
[...]

Niet alles is te vergelijken he.
Ja hij word onderbetaald.
Maar Randstad ligt het salaris nou eenmaal hoger. Levensonderhoud ook algemeen duurder.
Maar je hebt een starterssalaris van in de randstad.
Dat mag na 5 jaar werkervaring toch aanzienlijk hoger zijn op iedere plekje...
Je weet dat Brabant niet echt de Achterhoek is he ?
Salarisen voor beheer in Brabant en de randstad liggen elkaar niet zo ver uit elkaar omdat het een markt is waar veel mensen in zitten en relatief veel vraag naar is. Verder zijn MBO IT functies bijna landelijk ongeveer gelijk (net boven minimum loon als starter en rond de 2500 / 3000 bij 5/10 jaar ervaring) Met de uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Persoonlijk zou ik zo tussen de 2300 en de 2600 verwachten voor een goede beheerder met up to date certificering.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:55
Shunt schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:06:
[...]

Je weet dat Brabant niet echt de Achterhoek is he ?
Salarisen voor beheer in Brabant en de randstad liggen elkaar niet zo ver uit elkaar omdat het een markt is waar veel mensen in zitten en relatief veel vraag naar is. Verder zijn MBO IT functies bijna landelijk ongeveer gelijk (net boven minimum loon als starter en rond de 2500 / 3000 bij 5/10 jaar ervaring) Met de uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Persoonlijk zou ik zo tussen de 2300 en de 2600 verwachten voor een goede beheerder met up to date certificering.
Misschien geen achterhoek,
Maar Brabant is niet perse Den Bosch of Eindhoven weet ik veel.
Als die in Oss werkt is het gewoon direct een stuk minder qua salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 12:00

Shunt

Boe

Joostje123 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:20:
[...]

Waarom?
Die moeten ook gewoon concurreren met Eindhoven, want met een half uurtje zit je ook gewoon in Den Bosch,
Als je binnen een straal van 30/45 minuten woont van een stad als, Tilburg, Eindhoven, Den Bosch of Breda dan is er geen reden om minder te verdienen dan in die steden. Als dat wel zo is laat je jezelf gewoon naaien.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joostje123 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:20:
[...]

Mag wel zijn, maar dat moet geen 500€ verschil zijn bruto. Inkopen doen in Oss is net zo duur als in de randstad. Wonen is ook niet zoveel goedkoper dan bijvoorbeeld Den Bosch, Tilburg, Breda, of Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:08
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:24:
[...]

Mag wel zijn, maar dat moet geen 500€ verschil zijn bruto. Inkopen doen in Oss is net zo duur als in de randstad. Wonen is ook niet zoveel goedkoper dan bijvoorbeeld Den Bosch, Tilburg, Breda, of Eindhoven.
Dit gaat #offtopic! Jullie adviseren de betreffende persoon niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
koksie schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:38:
[...]

Bedankt voor de duidelijke onderbouwing, hier kan ik wat mee.
Daarnaast om de discussie over mijn werklocatie in Brabant te stoppen.. ik werk tussen Breda en Tilburg in.
Beide steden zitten op zo'n 10/15 minuten afstand.

Op alle andere vlakken (opleiding, carriere kansen, sfeer, vakinhoud, uitdaging, collega's) is het inderdaad gewoon dik in orde.
Ik ga dus e.e.a. verder uitwerken en zal over een aantal maanden een goed voorstel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:21

Louw Post

Cerenas

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:05
Cerenas, volgens mij is er in de test wereld wel meer te verdienen. En vooral in de detachering mag je wel wat meer krijgen hoor. Met HBO en 2 jaar ervaring is dit best wel laag.
Je kan altijd kijken wat je meer kan verdienen. Al gekeken bij Sysqa bijvoorbeeld? Ik weet niet wat ze daar betalen, maar ik vind een salaris van minimaal 2500 realistischer voor iemand met jouw skills. En dat moet ook in no-time kunnen groeien naar iets nog hogers.
Vergeet niet dat detacheerders behoorlijk wat marge binnenharken voor jou, en daarnaast heb je niet eens een gegarandeerd vaste plek. 2800+ is ook absoluut niet ondenkbaar, dat is een bedrag wat een detacheerder vaak als startsalaris hanteert. Voor developers en systeembeheerders althans, maar ik vind testers niet minder waard (persoonlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Tielenaar schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:59:
Cerenas, volgens mij is er in de test wereld wel meer te verdienen. En vooral in de detachering mag je wel wat meer krijgen hoor. Met HBO en 2 jaar ervaring is dit best wel laag.
Je kan altijd kijken wat je meer kan verdienen. Al gekeken bij Sysqa bijvoorbeeld? Ik weet niet wat ze daar betalen, maar ik vind een salaris van minimaal 2500 realistischer voor iemand met jouw skills. En dat moet ook in no-time kunnen groeien naar iets nog hogers.
Vergeet niet dat detacheerders behoorlijk wat marge binnenharken voor jou, en daarnaast heb je niet eens een gegarandeerd vaste plek. 2800+ is ook absoluut niet ondenkbaar, dat is een bedrag wat een detacheerder vaak als startsalaris hanteert. Voor developers en systeembeheerders althans, maar ik vind testers niet minder waard (persoonlijk).
2800 als startsalaris voor een HBO-er in de detachering, is dat waar? Ik ben niet heel erg thuis in de detachering maar dat klinkt mij als wel erg hoog in de oren. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar is het zo dat dat vaak gehanteerd wordt? Een soort gemiddelde is, zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:52

TheVMaster

Moderator WOS
koksie schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:34:
[...]

2800 als startsalaris voor een HBO-er in de detachering, is dat waar? Ik ben niet heel erg thuis in de detachering maar dat klinkt mij als wel erg hoog in de oren. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar is het zo dat dat vaak gehanteerd wordt? Een soort gemiddelde is, zeg maar?
2800 euro voor een startende HBOer klinkt mij wel een beetje hoog, denk dat 2300-2400 realistischer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Leeftijd: 26
Opleiding(en): Havo, HBO AC
Certificaten: Geen
Werkervaring: 6 jaar / 10 maanden
Werkgever: E-commerce
Huidige functie: FP&A manager
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Geen Bonus, hoogte zijn we nog over in onderhandeling
Laptop: Ja, alleen zakelijk
GSM: Nee Telefoonvergoeding van € 45 p/m
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja, wordt vergoed door WG
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Korting op producten, flexibele werktijden. Vanaf februari een andere studie oppakken die waarschijnlijk vergoed gaat worden. En regelmatig broodjes e.d. Korting op producten, flexibele werktijden en elke middag een uitgebreide lunch voor € 2 per dag. Ook een game room op kantoor. Daarnaast vergoeding van studie (in eerste aanleg 2/3e, bij succes wordt de laatste 1/3e ook vergoed).
Land: NL
Regio: Oosten
Reistijd**: 10 minuten fietsen

Maandsalaris (bruto): € 3875

Weer € 175 salarisverhoging binnen, vanwege best mogelijke beoordeling. Helaas maar € 175, maar had 5 maand terug ook al € 500 verhoging gehad dus mag niet klagen. Volgend jaar naar verwachting wel weer een flinke stijging, van >10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Nieuw jaar, nieuwe baan, nieuwe kansen...

Members only:

Nieuwe baan, toch nog wel erg wennen hoor. Van 'know-it-all' naar 'have-to-learn-it-all-again'. Hoewel ik hier mooie doorgroeimogelijkheden heb in functie & salaris is het nog wel erg wennen. Gelukkig zijn er genoeg leuke projectjes :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tielenaar
koksie schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:34:
[...]

2800 is echt niet raar. Je krijgt het niet meteen als startsalaris, maar met 2 jaar ervaring zoals hij zegt is dat best haalbaar. 2500 is een wat makkelijker te halen bedrag echter, dat moet iedereen met 2 jaar ervaring en HBO echt wel kunnen krijgen. Een stap van 2100 naar 2500 klinkt hoog, maar valt best mee als je gewoon goed bent in je vak.
Werkgevers zijn misschien niet happig op verhogingen doorvoeren, maar dat is puur omdat ze zelf zo veel mogelijk willen overhouden. Da's logisch, maar je moet er van uit gaan dat een werkgever je altijd lang niet op het maximum aan het uitkeren is. Je kan best een beetje meer verwachten waardoor hij er minder aan overhoudt.
Persoonlijk vind ik, vooral in deze tijd, dat een IT-er gewoon goed beloond moet worden. Ze zijn schaars, moeilijker te vervangen dan menig ander beroep en eentje met goede skills moet je koesteren en belonen. Als ze weg gaan omdat ze ergens anders veel meer kunnen verdienen kost je dat als werkgever een heleboel (soms moet je een recruiter inschakelen en die vangen ook tot 10k voor 1 persoon).

Probeer een zo open mogelijke verhouding met je werkgever te houden over je verdiensten. Ik ken een detacheerder die precies vertelt aan zijn medewerkers wat ze per uur kosten, wat de klant voor ze betaalt en wat de marges zijn en daarmee de mogelijkheden. Presteer je beter, dan krijg je meer. Presteer je minder, dan niet.
Er is daar vrijwel niemand bij hem in dienst die onder de 3000 verdient en de goed presterende mensen (ongeacht leeftijd) krijgen daar soms zelf 5000 (provincie Utrecht).
Ik heb zelf ook jaren ver onder het gemiddelde verdiend en heb nu eindelijk door hoe het werkt. Gewoon vragen, weten wat je waard bent (en daar nog een schep bovenop), en eisen dat je uitleg krijgt over waarom je niet meer mag krijgen. Als je werkgever dan met een kutsmoes komt dat er niet genoeg geld is omdat het niet goed gaat met het bedrijf, dan moet je daar echt zo snel mogelijk weg. Trap alsjeblieft niet in de zielige verhaaltjes van werkgevers. Niets is prettiger dan in een gezond bedrijf te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Tielenaar schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:57:
[...]

2800 is echt niet raar. Je krijgt het niet meteen als startsalaris, maar met 2 jaar ervaring zoals hij zegt is dat best haalbaar.
Dat 2800 een gebruikelijk startsalaris is bij een detacheerder, was wel de stelling uit je vorige post :). Maar volgens mij zijn we het, afgezien van die specifieke 2800 euro, er wel over eens dat hij gewoon flink onderbetaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

koksie schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:28:
[...]

Dat 2800 een gebruikelijk startsalaris is bij een detacheerder, was wel de stelling uit je vorige post :). Maar volgens mij zijn we het, afgezien van die specifieke 2800 euro, er wel over eens dat hij gewoon flink onderbetaald is.
Zwaar onderbetaald lijkt me redelijk overdreven, ik zou het eerder omschrijven als aan de lage kant. De stelling dat 2300-2400 een startsalaris is voor HBO vind ik ook vrij hoog. Uiteraard zal je voorbeelden kunnen vinden waar mensen dat krijgen, net zo goed als je 1800 zal kunnen vinden als startsalaris voor HBO.

Overigens, alleen de omschrijving 'tester' en een HBO opleiding zegt ook niet zo heel erg veel. Ik heb in de afgelopen jaren genoeg mensen gezien die daaraan voldoen waarbij de ene niets kan en de andere veel meer deed dan je van die persoon zou mogen verwachten. Maar dat is misschien een algemeen probleem in dit topic; op basis van een paar regels is het onmogelijk om in te schatten of iemand een salaris krijgt wat bij zijn prestaties hoort of dat iemand daadwerkelijk onderbetaald zou worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Jeroen V schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:20:
[...]

Zwaar onderbetaald lijkt me redelijk overdreven, ik zou het eerder omschrijven als aan de lage kant. De stelling dat 2300-2400 een startsalaris is voor HBO vind ik ook vrij hoog. Uiteraard zal je voorbeelden kunnen vinden waar mensen dat krijgen, net zo goed als je 1800 zal kunnen vinden als startsalaris voor HBO.

Overigens, alleen de omschrijving 'tester' en een HBO opleiding zegt ook niet zo heel erg veel. Ik heb in de afgelopen jaren genoeg mensen gezien die daaraan voldoen waarbij de ene niets kan en de andere veel meer deed dan je van die persoon zou mogen verwachten. Maar dat is misschien een algemeen probleem in dit topic; op basis van een paar regels is het onmogelijk om in te schatten of iemand een salaris krijgt wat bij zijn prestaties hoort of dat iemand daadwerkelijk onderbetaald zou worden....
Volgens de wet van de gemiddelden zijn er nu eenmaal hoge en lage uitschieters. Daarnaast zegt de hoogte van het bruto loon lang niet alles over je feitelijke (netto) beloning.
Mijn loon is met 25% gestegen en toch ga ik er netto per jaar niets op vooruit. Ik durf zelfs te beweren dat ik er netto slechter op ben geworden omdat ik nu mijn volledige reiskostenvergoeding ook echt nodig heb voor reiskosten terwijl ik dat eerder gewoon lekker in mijn zak stopte omdat ik met de fiets naar mijn werk kon. En dat was toch zo'n € 1.000 netto per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
[...]

Het gaat hier niet primair om een startsalaris HBO, al ging de discussie wel even die kant op, maar over de tweaker die met MBO4 en 5 jaar fulltime relevante werkervaring in omgeving Breda en Tilburg, nu op 1800 euro bruto per maand zit. Dat vind ik, met mijn beperkte kennis van zijn vakgebied, erg laag en noemde ik zwaar onderbetaald. Daarna kwam de stelling dat 2800 euro als startsalaris HBO bij een detacheerder de standaard was en dat leek mij erg hoog. Maar in de kern ging het dus over de 1800 per maand bij MBO4 en 5 jaar relevante werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Modbreak:Zullen we weer wat meer ontopic gaan? :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
koksie schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:54:
[...]

Het gaat hier niet primair om een startsalaris HBO, al ging de discussie wel even die kant op, maar over de tweaker die met MBO4 en 5 jaar fulltime relevante werkervaring in omgeving Breda en Tilburg, nu op 1800 euro bruto per maand zit. Dat vind ik, met mijn beperkte kennis van zijn vakgebied, erg laag en noemde ik zwaar onderbetaald. Daarna kwam de stelling dat 2800 euro als startsalaris HBO bij een detacheerder de standaard was en dat leek mij erg hoog. Maar in de kern ging het dus over de 1800 per maand bij MBO4 en 5 jaar relevante werkervaring.
Ik bedoelde met 2800 wat je krijgt als je bij een detacheerder begint als je al 2 jaar werkervaring hebt. Misschien een beetje krom verwoord, maar ik bedoelde met startsalaris niet het salaris van een starter met 0 jaar ervaring. Dat ligt met HBO eerder rond de 2000. Nogmaals, de persoon in kwestie heeft gezegd 2 jaar werkervaring te hebben, daarop heb ik mijn geblaat gebaseerd :)
Ik weet dat ik hoog zit met mijn schattingen, maar het gaat momenteel goed met de economie en vraag naar IT-ers. Dat scheelt in mijn ervaring een hoop.

-- Back to on topic! --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Iedereen bedankt voor jullie reacties betreffende mijn loon (en de daar op volgende discussie haha), dit geeft in ieder geval een goede indicatie van hoe ik er nu voor sta. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Louw Post schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:19:
Members only:
Ik ben niet zo bekent in jouw business, maar rond de EUR 2,500 p/m lijkt mij een redelijke vergoeding. Echter heb jij ook een leaseauto, ik weet niet precies wat voor een het is, maar bij een bedrijf waar ik heb gezeten (big four) ging er voor juniors EUR 425 p/m van het salaris af (kan er een paar euro's naast zitten) (auto was in de categorie Toyota Aygo).

Als je dit meeneemt in je berekening zit je op EUR 2,110 + EUR 425 = EUR 2,535. Dat lijkt mij toch een prima salaris...

Maar nogmaals, ik ken de business niet echt, rondkijken kan nooit kwaad en je kan altijd proberen om om meer te vragen.

success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
darryl schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:31:
[...]

Ik ben niet zo bekent in jouw business, maar rond de EUR 2,500 p/m lijkt mij een redelijke vergoeding. Echter heb jij ook een leaseauto, ik weet niet precies wat voor een het is, maar bij een bedrijf waar ik heb gezeten (big four) ging er voor juniors EUR 425 p/m van het salaris af (kan er een paar euro's naast zitten) (auto was in de categorie Toyota Aygo).

Als je dit meeneemt in je berekening zit je op EUR 2,110 + EUR 425 = EUR 2,535. Dat lijkt mij toch een prima salaris...

Maar nogmaals, ik ken de business niet echt, rondkijken kan nooit kwaad en je kan altijd proberen om om meer te vragen.

success!
Detachering kennende zijn het geen lullige auto'tjes, je zit veel op de weg, dus ze willen je wel een beetje ruimte geven voor een comfotabele bak, en niet in een Aygo gooien voor 40k kilometer per jaar. Tenminste, hoop ik voor hem :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
DennusB schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:52:
[...]

Detachering kennende zijn het geen lullige auto'tjes, je zit veel op de weg, dus ze willen je wel een beetje ruimte geven voor een comfotabele bak, en niet in een Aygo gooien voor 40k kilometer per jaar. Tenminste, hoop ik voor hem :P
Daar kan ik niet over oordelen. Maar als dat waar is dan komt het totaal salaris van Ceranes dus nóg hoger uit en is het dus helemaal niet zo slecht als anderen hier doen overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Members only:

[ Voor 22% gewijzigd door Louw Post op 21-07-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:16
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: Master of International business en HBO Commerciële Economie
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Groningen

2. Wat doe je:
• Functie: ICT Servicemanager
• Werkgever/branche: Onderwijs
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Uren/week: normaliter 36 uur (ik werk standaard 41,5 uur p/w)
• Reistijd: 20 minuten op de fiets
• Werkdruk: Op dit moment hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4.436,-
• Vakantiegeld: 8%
• Vakantiedagen: 38 (daar zijn alle nationale feestdagen al vanaf)
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand
• Pensioeninleg per jaar: eigen inleg
• Mobiliteit per maand: Parkeerpas + zeer aantrekkelijk fietsplan
• Overige: Laptop van de zaak, iPad, telefoon en mobiel abonnement, zeer veel mogelijkheden voor ontwikkeling

Zelf ben ik er erg tevreden over. Als ik terugkijk naar toen ik op mijn 21e startte met 1.750,- bruto vind ik dat ik een paar mooie stappen heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 25-09 21:51
Ik keek eerst naar de vakantiedagen en zag toen pas dat het in de onderwijsbranche was :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobo1234
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:34
(jarig!)
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO Mediatechnologie
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Haarlem

2. Wat doe je:
• Functie: Front-end developer
• Werkgever/branche: ICT detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Amersfoort
• Uren/week: 40
• Reistijd: 1 uur enkele reis
• Werkdruk: laag / gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3030
• Vakantiedagen: 25
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Mobiliteit per maand: € 800 p/m lease budget (excl. BTW, incl brandstof, 48 mnd, 40.000km per jaar), onbeperkt privé km's. Volvo V40
• Overige: € 15,50 p/m netto onkosten. € 25,- p/m netto telefoonvergoeding. Laptop van de zaak. Jaarlijkse studiebudget van € 5000

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50.000 ongeveer (lease budget meegerekend)
• Winstdeling/bonus: winstdeling afhankelijk van bedrijfsresultaat, afgelopen jaar € 6 per werknemer :P

Ik ben hier nu sinds september 2015 in dienst na een aantal jaren met verschillende regelmaat te hebben gefreelancet en met start-ups te hebben gewerkt. Na tegenvallende resultaten toch besloten in loondienst te gaan. Ik hoor graag of dit een beetje marktconform is. Aangezien ik hiervoor zelfstandig heb gewerkt, vind het lastig te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jobo1234 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:09:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO Mediatechnologie
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Haarlem

2. Wat doe je:
• Functie: Front-end developer
• Werkgever/branche: ICT detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Amersfoort
• Reistijd: 1 uur enkele reis
• Werkdruk: laag / gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3030
• Vakantiedagen: 25
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Mobiliteit per maand: € 800 p/m lease budget (excl. BTW, incl brandstof), onbeperkt privé km's. Volvo V40
• Overige: € 15,50 p/m netto onkosten. € 25,- p/m netto telefoonvergoeding. Laptop van de zaak. Jaarlijkse studiebudget van € 5000

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50.000 ongeveer (lease budget meegerekend)
• Winstdeling/bonus: winstdeling afhankelijk van bedrijfsresultaat, afgelopen jaar € 6 per werknemer :P

Ik ben hier nu sinds september 2015 in dienst na een aantal jaren met verschillende regelmaat te hebben gefreelancet en met start-ups te hebben gewerkt. Na tegenvallende resultaten toch besloten in loondienst te gaan. Ik hoor graag of dit een beetje marktconform is. Aangezien ik hiervoor zelfstandig heb gewerkt, vind het lastig te vergelijken.
Ziet er volgens mij prima uit hoor :) Op hoeveel kilometer staat je auto? En op hoeveel jaar?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Durf het bijna niet te vragen maar nog interesse naar salaris van iemand die bij de hermandad werkt ?

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobo1234
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:34
(jarig!)
Het leasecontract is adhv 48 maanden en 40.000km per jaar. Ook even toegevoegd aan mijn originele post
DennusB schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:16:
[...]

Ziet er volgens mij prima uit hoor :) Op hoeveel kilometer staat je auto? En op hoeveel jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Gri77ie schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:17:
Durf het bijna niet te vragen maar nog interesse naar salaris van iemand die bij de hermandad werkt ?
Ja hoor, ben benieuwd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Members only: Salaris Senior Politie

[ Voor 7% gewijzigd door Gri77ie op 23-07-2016 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:57

3DDude

I void warranty's

Members only:

[ Voor 113% gewijzigd door 3DDude op 14-07-2017 13:47 . Reden: typo's ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:22

Gast1981

room with a moose!

[...]
Enerzijds zegt ie 'net afgestudeerd', anderzijds wel 2 jaar werkervaring. De vraag (die ik hierbij heb) is of dat relevante ervaring in test-land is. Zo niet, dan is 2100 best oké als instapper. Ter vergelijking, ik ben destijds (2005/2006) in soortgelijke situatie gestart met 1800 EUR bij een grote detacheerder als trainee. Mijn ervaring daarbij; de eerste jaren grote stappen gemaakt in salaris, mede omdat de werkgever je langer bij zich wil houden en je ook ieder jaar meer binnensleept qua tarief. Na een paar jaar moet je de stap gaan maken richting specialisatie of leidinggevende rol om opnieuw flinke stappen te maken.
Misschien dat in de huidige markt 2100 wat aan de lage kant is (in vergelijking met 2005), maar 2800 voor een relatieve starter in dit vak zou ik bizar vinden. Daar heb ik wel wat jaartjes voor nodig gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDDD
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door RDDD op 24-07-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Gri77ie schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:04:

Mochten er natuurlijk nog vragen en/of opmerkingen zijn. Voel vrij om ze neer te zetten. 8)
Wellicht een idee het even tussen de mo tags te zetten. Dan wordt het niet meegenomen in zoekresultaten etc.

Met 16 jaar werkervaring is het basis salaris naar mijn inziens niet hoog (ik zit er met 2 jaar maar 500 bruto onder). Desondanks is het hoger dan ik had verwacht binnen de politie, vandaar dat ik ging kijken naar je werkervaring.

Secundair is overigens goed! :*)

Bedankt voor het delen!

[ Voor 40% gewijzigd door eniux op 23-07-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

eniux schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:57:
[...]

Wellicht een idee het even tussen de mo tags te zetten. Dan wordt het niet meegenomen in zoekresultaten etc.

Met 16 jaar werkervaring is het basis salaris naar mijn inziens niet hoog (ik zit er met 2 jaar maar 500 bruto onder). Desondanks is het hoger dan ik had verwacht binnen de politie, vandaar dat ik ging kijken naar je werkervaring.

Bedankt voor het delen!
Die mo tags moet je me maar even uitleggen. Daar ben ik dan weer niet van op de hoogte. Maar graag gedaan.

Kleine toevoeging. Als ik op straat zou werken verdien ik overigens exact hetzelfde ondanks de extra risico's die dat met zich mee brengt.

Dat gezegd hebbende. Je hoort mijne klagen. Ik kom gemiddeld met 2500/maand thuis en kan daar een prima boterham van eten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Gri77ie schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:47:
[...]

Die mo tags moet je me maar even uitleggen. Daar ben ik dan weer niet van op de hoogte. Maar graag gedaan.

Kleine toevoeging. Als ik op straat zou werken verdien ik overigens exact hetzelfde ondanks de extra risico's die dat met zich mee brengt.

Dat gezegd hebbende. Je hoort mijne klagen. Ik kom gemiddeld met 2500/maand thuis en kan daar een prima boterham van eten.
Offtopic

Wauw, dus extra risico lopen wordt niet beloond. In dat geval zit je zeker goed! Al kan ik me voorstellen dat dit ook stress met zich mee brengt, je stuurt je collega's immers ergens naartoe waar je zelf controle verliest over een situatie.

De membersonly-tag

Syntax: [membersonly=title *] tekst alleen leesbaar voor ingelogde bezoekers [*/membersonly]

Zonder *
Attributen:

title: tekst - aangeven waar de tekst betrekking op heeft
Gebruik: tekst enkel tonen aan ingelogde bezoekers. De tekst wordt verscholen onder een melding aan niet-ingelogde bezoekers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

eniux schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 07:55:
[...]

Offtopic

Wauw, dus extra risico lopen wordt niet beloond. In dat geval zit je zeker goed! Al kan ik me voorstellen dat dit ook stress met zich mee brengt, je stuurt je collega's immers ergens naartoe waar je zelf controle verliest over een situatie.

De membersonly-tag

Syntax: [membersonly=title *] tekst alleen leesbaar voor ingelogde bezoekers [*/membersonly]

Zonder *
Attributen:

title: tekst - aangeven waar de tekst betrekking op heeft
Gebruik: tekst enkel tonen aan ingelogde bezoekers. De tekst wordt verscholen onder een melding aan niet-ingelogde bezoekers
Top ! Dank je. Zoals je ziet ook meteen maar even gedaan.

Moet wel zeggen dat het werken op straat nog steeds het mooiste is wat er is, ondanks dat er risico's aan kleven. Dat wist ik dat ik bij de politie ging werken en dat weet ik nog steeds. Het zal ook niet de eerste keer zijn dat ik of een blauw oog heb of een andere kwetsuur. In de 16 jaar bij de politie heb ik al diverse malen bij de ehbo gezeten. Gekneusde ribben, gebroken pols. Ik denk dat het er bij hoort. Je kunt niet alles voor zijn.

Neemt niet weg dat het werken op het OC ook heel erg leuk is. De directe aansturing en het regelen van allerlei zaken die voor de politie van belang zijn kunnen af en toe behoorlijk uitdaging zijn. Dan komen er wel wat stress-momentjes voorbij. Als je dan over werkdruk spreekt dan is deze skyhigh. Gelukkig is dit alleen af en toe. Het is vaak hollen of stilstaan. Hoe het komt weet ik niet. Maar het is vaak of rustig of enorm druk.

Maar goed om de moderators weer blij te maken, weer on-topic ? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
eniux schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:57:
[...]

Bedankt voor het delen!
Misschien wel slim om jouw quote dan ook tussen mo tags te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dansch216
  • Laatst online: 11:33
Members only:

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:32
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
dansch216 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:26:
Members only:
Hier nu een maand weer overgestapt van 36 uur naar 40 uur, maar ook met een reistijd van 1,5-2 uur enkele reis naar 15 minuten. Die 4 extra uren per week ben je snel vergeten hoor,zeker als je zoveel tijd "wint" door niet meer in die auto te zitten.
Maar je hebt een vaste plek dichtbij, maar toch lease-bak? Dan zou ik het helemaal wel weten :*)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Werkzaam als Security Consultant; o.a. het uitvoeren van security assessments van infra, webapplicaties, mobile apps, code audits, etc. Prima naar mijn zin, uitstekende en vrije werksfeer binnen een mensgerichte organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
RDDD schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:45:
Members only:
Klinkt goed! Wat zijn +/- de uitgaven daar? m.n. wat ben je kwijt aan je huur en hoe groot woon je dan en waar van Londen zit je dan (tov je werk)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dansch216 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:26:
Members only:
Kan je als DBA niet meer geld verdienen? :o (ergens anders wellicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Laatst online: 09-06 18:59
Members only:

Mijn eerste baan, nadat ik hier een half jaar stage heb gelopen en hier vanaf september afstudeer. Ik kan meteen blijven plakken. Ben tevreden over wat er nu op tafel ligt, genoeg potentie om te groeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tost
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-10-2023
Brainscrewer schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:51:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO Network & Security Engineering
• Werkervaring: Geen, 1 jaar als je stage meetelt.
• (Woon) Locatie: Groningen

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Security Analist
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Uren/week: 36
• Reistijd: 2 uur per dag
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2646
• Dertiende/veertiende maand: 8,33%
• Pensioeninleg per jaar:
• Mobiliteit per jaar: Fietsplan, OV compleet vergoed.
• Overige:

Mijn eerste baan, nadat ik hier een half jaar stage heb gelopen en hier vanaf september afstudeer. Ik kan meteen blijven plakken. Ben tevreden over wat er nu op tafel ligt, genoeg potentie om te groeien!
Ziet er goed uit.
Wat zijn je voornaamste verantwoordelijkheden/taken als Jr. Security Analyst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
Tost schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:02:
[...]

Ziet er goed uit.
Wat zijn je voornaamste verantwoordelijkheden/taken als Jr. Security Analyst?
Zal vooral het aanpassen/bijwerken van het SIEM systeem zijn en daarbij de bijkomende documentatie, maar kan ook uitlopen op het automatiseren van taken door scriptjes te schrijven. Redelijk breed in ieder geval!
Daarbij komt ook nog dat ik de eerste jaren in een opleidingstraject terecht kom waardoor ik dus alleen maar meer ga leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Particlebox
  • Laatst online: 12-12-2023
Net een week of twee mijn opleiding afgerond en nu ga ik werken bij een bedrijf :) Mijn eerste echte baan. Ik vind het zelf een best lekker loontje voor een eerste baan. Lease auto erbij en benzine wat privé ook wordt betaald.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: HBO Technische Informatica
• Werkervaring: 2 jaar stage totaal
• (Woon) Locatie: Terborg

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Software Engineer
• Werkgever/branche: Automatisering van systemen/ embedded software
• (Werk) Locatie(s): Detacheringswerk
• Reistijd: verschilt (hoofdkantoor 1 uur rijden)
• Werkdruk: -

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2200,-
• Vakantiegeld: +-€2100,-
[b]• Vakantiedagen: 29 + feestdagen
• Dertiende/veertiende maand: €2200,-
• Pensioeninleg per jaar: -
• Mobiliteit per jaar: lease auto + tankpas, geen limiet voor privé
• Overige: €150 per jaar voor boeken etc. €3000,- per jaar voor studies en certificering en netto €90,- per maand onkostenvergoeding

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +-€30.000,-
• Winstdeling/bonus: -

[ Voor 8% gewijzigd door Particlebox op 26-07-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Brainscrewer schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:51:
[...]

Zal vooral het aanpassen/bijwerken van het SIEM systeem zijn en daarbij de bijkomende documentatie, maar kan ook uitlopen op het automatiseren van taken door scriptjes te schrijven. Redelijk breed in ieder geval!
Daarbij komt ook nog dat ik de eerste jaren in een opleidingstraject terecht kom waardoor ik dus alleen maar meer ga leren :)
Nice geen onregelmatigheidsdiensten?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
CUPCAKESENSE schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:49:
[...]

Nice geen onregelmatigheidsdiensten?
Het SOC waar ik in kom te werken is relatief nieuw, voor nu is dat nog niet aan de orde, maar dat zal er ongetwijfeld bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Laatst online: 07-07 15:28
Brainscrewer schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:34:
[...]

Het SOC waar ik in kom te werken is relatief nieuw, voor nu is dat nog niet aan de orde, maar dat zal er ongetwijfeld bijkomen.
Beetje offtopic, maar reken daar maar niet op, hooguit standby diensten voorlopig.
Er is een zeer groot tekort aan SOC personeel, waardoor iedereen met een SOC wel de ambitie heeft om 24/7 te willen draaien, maar daar niet de mensen voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:34
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25 jaar
• Opleiding: HBO Business IT en management
• Werkervaring: 0 jaar (alleen stages/afstuderen)

2. Wat doe je:
• Functie: functioneel beheerder
• Werkgever/branche: zorgverzekeraar
• (Werk) Locatie(s): Noord-Nederland
• Uren/week: 34 p.w.
• Reistijd: OV 1,5 uur / auto 1 uur
• Werkdruk: gemiddeld.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1940 met groeipad
• Vakantiedagen: 26
• Dertiende/veertiende maand: ja (8,8%)
• Pensioen per maand: 7,3% p.m.
• Mobiliteit per maand: €192,- woon-werk verkeer.
• Overige: Hoge korting op zorgverzekering/

Is dit een net aanbod voor een starter op de arbeidsmarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-09 22:10
RDDD schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:45:
Members only:
Elke maand een variabel deel? Hoe zit dat als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Actinide2k9 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:06:
Net een week of twee mijn opleiding afgerond en nu ga ik werken bij een bedrijf :) Mijn eerste echte baan. Ik vind het zelf een best lekker loontje voor een eerste baan. Lease auto en benzine worden privé ook betaald.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: HBO Technische Informatica
• Werkervaring: 2 jaar stage totaal
• (Woon) Locatie: Terborg

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Software Engineer
• Werkgever/branche: Automatisering van systemen/ embedded software
• (Werk) Locatie(s): Detacheringswerk
• Reistijd: verschilt (hoofdkantoor 1 uur rijden)
• Werkdruk: -

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2200,-
• Vakantiegeld: +-€2100,-
[b]• Vakantiedagen: 29 + feestdagen
• Dertiende/veertiende maand: €2200,-
• Pensioeninleg per jaar: -
• Mobiliteit per jaar: lease auto + tankpas, geen limiet voor privé
• Overige: €150 per jaar voor boeken etc. €3000,- per jaar voor studies en certificering en netto €90,- per maand onkostenvergoeding

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +-€30.000,-
• Winstdeling/bonus: -
Je hoeft dus geen bijtelling te betalen? ;)
Lijkt me wel.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Particlebox
  • Laatst online: 12-12-2023
Rivanov schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:04:
[...]

Je hoeft dus geen bijtelling te betalen? ;)
Lijkt me wel.
Haha ik bedoelde dat ik privé de auto ook mag gebruiken en de benzine daar ook voor wordt betaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 11:51

MM99

That is the way I am!

xtaix schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:50:
1. Wie ben je:
• Opleiding: Business IT en management
• (Woon) Locatie: Drenthe

2. Wat doe je:
• Functie: junior functioneel beheerder
• (Werk) Locatie(s): Friesland

3. Wat verdien je:

Welke opleidingsniveau? MBO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Actinide2k9 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:58:
[...]

Haha ik bedoelde dat ik privé de auto ook mag gebruiken en de benzine daar ook voor wordt betaald :+
Wat is je leasebudget (excl. of incl. brandstof?)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Actinide2k9 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:58:
[...]

Hoe zit dat dan fiscaal?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Hij betaalt gewoon bijtelling en krijgt tankpas van de zaak (zoals bij praktisch iedere leaseauto / auto van de zaak).

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 26-07-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 15:25
xtaix schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:50:
1. Wie ben je:
• Opleiding: Business IT en management
• (Woon) Locatie: Drenthe

2. Wat doe je:
• Functie: junior functioneel beheerder
• (Werk) Locatie(s): Friesland

3. Wat verdien je:

Best netjes! Bij een werkweek van 40 uur zou je uitkomen op €2282. Bij je opleiding (HBO neem ik aan) ligt het startsalaris tussen de €2000 tot €2400 bruto per maand als ik dit topic mag geloven.

Heb je zelf gekozen om 'maar' 34 uur per week te werken? Het is best een apart getal, heb ik tenminste nog niet vaak gezien hier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Ionicawa schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:25:
[...]

Best netjes! Bij een werkweek van 40 uur zou je uitkomen op €2282. Bij je opleiding (HBO neem ik aan) ligt het startsalaris tussen de €2000 tot €2400 bruto per maand als ik dit topic mag geloven.

Heb je zelf gekozen om 'maar' 34 uur per week te werken? Het is best een apart getal, heb ik tenminste nog niet vaak gezien hier. :P
Klopt! Ik had het ook nog niet vaak gezien, maar bij zorgverzekeraars werkt men 34 uur per week dat is volgens de cao.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:47
BiLLie- schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:19:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27 jaar
• Opleiding: HBO Communicatie
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: End user support
• Werkgever/branche: bank
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 40 p.w.
• Reistijd: OV 50 minuten

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2700
• Vakantiedagen: 20
• Dertiende/veertiende maand: Dertiende maand
• Pensioen per maand: Weet ik niet precies.
• Mobiliteit per maand: OV Jaarkaart
• Overige: Jaarlijke prestatiebonus van minimaal 9% van jaarsalaris

Dit aanbod heb ik gekregen. De 1,5 jaar werkervaring heb is opgedaan in het buitenland, wel in een vergelijkbare functie. Wat vinden jullie van dit aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:00:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Dit aanbod heb ik gekregen. De 1,5 jaar werkervaring heb is opgedaan in het buitenland, wel in een vergelijkbare functie. Wat vinden jullie van dit aanbod?
Ik vind dat je een net aanbod hebt gekregen. Zijn er ook nog groei mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenagosiator
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-12-2023
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: HBO Informatica + heel veel harde en zachte papiertjes(min 10 dgn training per jaar)
• Werkervaring: 20 jaar, merendeel als Netwerk Consultant laatste 5 jaar projectmanagement erbij
• (Woon) Locatie: Noord Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Netwerk Consultant / projectmanager
• Werkgever/branche: Transport sector
• (Werk) Locatie(s): Centraal NL
• Reistijd: < 45 min. Alleen op kantoor als het nodig is(Flex)
• Werkdruk: Middel (Zelfsturend)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 6500 p/m
• Vakantiegeld: geen
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Pensioeninleg per jaar: 100% vergoed door werkgever
• Mobiliteit per jaar: 3800 (vrije keus)
• Overige:Telefoon, ipad, laptops
• Winstdeling/bonus: geen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 80K+

I love my job oOo _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 25-09 21:25

Khaine

Python liefhebber

Zeker niet verkeerd! Maarja, je hebt dan ook al 20 jaar (relevante?) werkervaring. Dat is voor iemand van nog net niet 40 enorm veel. Je bent dus doorgaans jong genoeg om nog een eind te willen blijven werken, maar wel oud genoeg om een sloot ervaring mee te brengen. Geen vakantiegeld is dan wel weer apart, maar ik ben niet zo goed bekend in de transport industrie, dus weet niet of dit gebruikelijk is. Werk je volgens een CAO?

Al met al een prima pakket. Mag ik trouwens vragen wat je van dat bedrag netto overhoud? Ben wel nieuwsgierig hoeveel dat nu werkelijk scheelt.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vakantiegeld is bij wet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mogelijk krijgt hij het per maand uitbetaald, dan is het makkelijker om het gewoon bij je maandsalaris mee te nemen ipv zelf uit te rekenen. Waarom is er immers anders de optie om vakantiegeld in te vullen als toch iedereen daar hetzelfde moet invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:24
Broekzak/vestzak.

Of je nou €3915,- verdient met 8% vakantiegeld welke 1 keer per jaar zonder rente wordt uitgekeerd of €4250 waarbij je vakantiegeld maandelijks wordt uitgekeerd.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xtaix schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:18:
[...]

Ik vind dat je een net aanbod hebt gekregen. Zijn er ook nog groei mogelijkheden?
Ja, die belofte is mij gedaan. Het is mijn eerste fulltime baan in Nederland en ik twijfel of ik hierover nog moet proberen te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Laatst online: 11-06 21:15
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:47:
[...]

Ja, die belofte is mij gedaan. Het is mijn eerste fulltime baan in Nederland en ik twijfel of ik hierover nog moet proberen te onderhandelen.
1 van de vragen die jij jezelf moet stellen voordat je gaat onderhandelen is;

ben je bereid te accepteren (of kun je het je veroorloven) dat het onderhandelen ertoe leidt dat je de baan niet gaat krijgen of aanvaarden?
Als het antwoord hierop 'nee' is dan zou ik het accepteren zoals het voor je ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Helemaal eens met hierboven. Als je wilt onderhandelen moet je bereid zijn om weg te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Mijn nieuwe situatie n.a.v. 2 Keuzes: Moderne tech bij een bank of laidback bij fintech. :)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: -
• Werkervaring: Moeilijk te zeggen, dit leidt vaak tot grote discussies, wat wel en niet telt. 2 jaar DevOps, 4,5 jaar Linux, maar ik ben eigenlijk al 14 jaar semi-professioneel aan het Linux'en, op mijn 15e een klein bedrijfje begonnen.
• (Woon) Locatie: Londen

2. Wat doe je:
• Functie: DevOps Engineer
• Werkgever/branche: Fintech
• (Werk) Locatie(s): Londen
• Uren/week: 40 uur per week, 1 a 2 dagen per week vanaf huis
• Reistijd: 15 minuten lopen
• Werkdruk: Lijkt laag, zie 2 Keuzes: Moderne tech bij een bank of laidback bij fintech

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): £750 per dag, ~£15.000 voor belasting bij 48 werkweken, zoiets heb ik vorig jaar gewerkt.
• Vakantiegeld: £ 0
• Dertiende/veertiende maand: £ 0
• Pensioeninleg per jaar: £ 0
• Mobiliteit per jaar: £ 0
• Overige: 5,5% aan Flat Rate VAT

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): £189.900 bij 48 werkweken en extra 5,5% extra Flat Rate VAT meegeregekend.
• Winstdeling/bonus: £ 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Volgens mij zoek je dit topic: Het freelance ICT-ers discussie topic. Dit topic is bedoeld voor (vaste) loondienst, wat moeilijk te vergelijken is met ZZP'en.

Modbreak:Nee hoor, zie ook de topcistart.

[ Voor 67% gewijzigd door Krisp op 29-07-2016 07:55 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
chronoz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:26:
Mijn nieuwe situatie n.a.v. 2 Keuzes: Moderne tech bij een bank of laidback bij fintech. :)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: -
• Werkervaring: Moeilijk te zeggen, dit leidt vaak tot grote discussies, wat wel en niet telt. 2 jaar DevOps, 4,5 jaar Linux, maar ik ben eigenlijk al 14 jaar semi-professioneel aan het Linux'en, op mijn 15e een klein bedrijfje begonnen.
• (Woon) Locatie: Londen

2. Wat doe je:
• Functie: DevOps Engineer
• Werkgever/branche: Fintech
• (Werk) Locatie(s): Londen
• Uren/week: 40 uur per week, 1 a 2 dagen per week vanaf huis
• Reistijd: 15 minuten lopen
• Werkdruk: Lijkt laag, zie 2 Keuzes: Moderne tech bij een bank of laidback bij fintech

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): £750 per dag, ~£15.000 voor belasting bij 48 werkweken, zoiets heb ik vorig jaar gewerkt.
• Vakantiegeld: £ 0
• Dertiende/veertiende maand: £ 0
• Pensioeninleg per jaar: £ 0
• Mobiliteit per jaar: £ 0
• Overige: 5,5% aan Flat Rate VAT

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): £189.900 bij 48 werkweken en extra 5,5% extra Flat Rate VAT meegeregekend.
• Winstdeling/bonus: £ 0
Netjes, zat zelf te denken om in de fintech sector te kijken of er werk was juist omdat ik de indruk had dat deze zich snel ontwikkelen en veel nieuwe techniek erbij komt kijken... Maar na het topic te lezen blijkt deze mening niet correct is. Wel mooie bedragen, hoeveel meer verdien je nou meer in Nederland verhoudingsgewijs? London is duur begrijp ik van berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Members only:

Nieuwe baan :) Ga er een beetje op vooruit, zeker als de bonus wordt uitbetaald. Maar belangrijker is dat het meer ligt in het gebied waar ik wil werken: ik ga de overstap maken van de academie naar de industrie :Y) Alleen jammer van de reistijd, maar ik mag alsnog niet klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDDD
  • Niet online
darryl schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:30:
[...]

Klinkt goed! Wat zijn +/- de uitgaven daar? m.n. wat ben je kwijt aan je huur en hoe groot woon je dan en waar van Londen zit je dan (tov je werk)?
Algemene uitgaven (boodschappen, eten, drinken) zijn vergelijkbaar met Amsterdam, alleen een £-teken ipv een €-teken. Dus zeg 25% hoger.
Huur wel wat hoger als in Amsterdam, zo'n £2k voor 60m2 p/m. Hier heb ik wel een regeling voor met mijn werkgever waardoor deze voor mij effectief een stuk lager zijn. Ik woon in het centrum van London, net buiten het toeristencentrum. 30 min met de tube van werk.
mridgew schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:54:
[...]

Elke maand een variabel deel? Hoe zit dat als ik vragen mag?
Is gebaseerd op een aantal KPIs en targets, zoals persoonlijke & bedrijfsomzet, groei (FTE, omzet etc.), marge, dat soort zaken. Stimulans om te groeien, met een gezonde balans tussen FTE en omzet, incl oog houdend op marge. Targets zijn ambitieus maar realistisch (heb ze mede zelf gezet gelukkig). Mede door de focus op FTE zorg je ook direct op tijd spenderen aan 'keeping people happy' ipv alleen omzet.

Eindejaars is volledig gebaseerd op een kwalitatieve beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
init6 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:08:
[...]

Netjes, zat zelf te denken om in de fintech sector te kijken of er werk was juist omdat ik de indruk had dat deze zich snel ontwikkelen en veel nieuwe techniek erbij komt kijken... Maar na het topic te lezen blijkt deze mening niet correct is. Wel mooie bedragen, hoeveel meer verdien je nou meer in Nederland verhoudingsgewijs? London is duur begrijp ik van berichten.
Ik weet niet hoeveel ik in Nederland zou verdienen. Ik denk dat ik wel €90 per uur zou kunnen verdienen als ZZP'er, maar dat kan ik niet zeker weten. Bij mijn laatste baan bij Ziggo in Nederland tot Maart 2014 verdiende ik €3.500 per maand bruto als vaste werknemer.

Ik denk dat het eraan ligt wat je bedoelt met Fintech en moderne technologie. De Fintech start-ups zullen wel sneller AWS, containers en andere moderne technologie gebruiken, maar mijn werkgever is geen start-up en al vrij groot en log. Investment banks lijken goed te betalen, maar nog echt achter te lopen met technologie.

Mijn huur is £1.700 per maand en het leven is duur in Londen, zeker niet allemaal zonneschijn.

[ Voor 4% gewijzigd door chronoz op 27-07-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDDD
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:00:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Erg goed aanbod imo. Enige vraag die ik zou hebben is het beperkt aantal vakantiedagen, maar financieel (aannemend dat je pensioen hebt somehow, waar ik wel van uit ga gezien je werkgever) ronduit top.

Congrats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 20:14
Begin per 1 augustus met eerste echte baan na studie, dus ik dacht laat ik ook eens wat posten :)

Members only:

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
blu-fox schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:20:
Begin per 1 augustus met eerste echte baan na studie, dus ik dacht laat ik ook eens wat posten :)

Members only:
Ziet er niet slecht uit voor lftd, erv, en opleiding. Gek dat je geen 13e maand krijgt, moet je maar even uitzoeken, lijkt mij sterk namelijk.

Pensioeninleg: weinig.... kan je dit wat beter toelichten?

Waarom ga je eigenlijk nu al werken, je kan toch ook voor je MSc gaan? en hoe zijn de (toekomstige) opleidingsmogelijkheden bij je werkgever??

ben je overigens al akkoord of kan je nog onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door TwArbo op 27-07-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
darryl schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:12:
[...]

Ziet er niet slecht uit voor lftd, erv, en opleiding. Gek dat je geen 13e maand krijgt, moet je maar even uitzoeken, lijkt mij sterk namelijk.
er zijn legio bedrijven zonder 13e maand, dus waarom zou dit gek zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Leipo schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:45:
[...]

er zijn legio bedrijven zonder 13e maand, dus waarom zou dit gek zijn?
Omdat dit meestal in een CAO is opgenomen, meen dat het is opgenomen in de cAO van de luchtvaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 13-09 12:49
Even een update

Members only:

[ Voor 9% gewijzigd door Ikke_Niels op 28-07-2016 14:57 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:16

Seraphin

Meep?

RDDD schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:55:
[...]

Erg goed aanbod imo. Enige vraag die ik zou hebben is het beperkt aantal vakantiedagen, maar financieel (aannemend dat je pensioen hebt somehow, waar ik wel van uit ga gezien je werkgever) ronduit top.
Sommige bedrijven hanteren een cafetaria model waarbij ze het aantal toegekende vakantiedagen terugbrengen tot het wettelijk minimum, en kennen het "overschot" toe als (extra) salaris; de medewerkers kunnen dan zelf kiezen om dat uit te laten keren als loon of in te zetten om alsnog die vakantiedagen terug te kopen (of extra cursussen oid). Dat is hier wellicht ook gedaan.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 11:43
Vanuit een MBO 4 BBL opleiding (=4 dagen werken, 1 dag school) binnengewandeld bij mijn huidige werkgever. Na alle tevredenheid toch een HBO functie gekregen binnen het bedrijf en sinds 1 jaar in vast dienstverband.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO 4 ICT (aangevuld met VCP 5.5 en MCSA)
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Panningen

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: MKB kleinmetaal
• (Werk) Locatie(s): Panningen
• Reistijd: 5 minuutjes fietsen
• Werkdruk: gemmideld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2950
• Vakantiedagen: 27 (+ 13 ATV)
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 37.750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:30
Members only:

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Pagina: 1 ... 23 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.