Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik vind het heel moeilijk om deze beslissing te maken en het zou fijn zijn om wat tips erbij te krijgen.

Big Bank Contract:
- Rate-cutter in het verleden
- Nu dichtbij, misschien Canary harf (30min) in de toekomst
- Moderne technologie, toekomsttechnologie
- Verantwoordelijkheid (eng)
- Greenfield project
- Lead in design decisions (eng)
- Lange uren neem ik aan
- £50 meer per dag

Fintech Contract:
- Goede rate
- Leuke manager
- Laid-back,
- Niet te veel werk
- Iets te makkelijk, weinig nieuwe tech
- 1 of 2 dagen per week vanaf thuis
- Locatie is vrij goed, 15 minuten lopen

Ik hou wel van nieuwe technologie, maar meedenken over de architectuur en de technologiebeslissingen beinvloeden van een project van 250 miljoen pond vind ik ook wel spannend.

Enige tips die zouden kunnen helpen bij het maken van een conclusie zijn erg welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:43
Wat is je achtergrond, welke opleidingen heb je gedaan? :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik ben DevOps Engineer en het laatste jaar veel gewerkt met AWS, Ansible, Jenkins, applicatie deployments zonder downtime. Dus nu 2 of 3 jaars DevOps-ervaring en daarvoor voornamelijk Linux-systeembeheerder, met wat Puppet. Ik heb mijn opleiding niet afgemaakt.

De FinTech is beetje ouderwets en makkelijk VMware/Linux/Puppet, dat kan ik inmiddels wel.

De Bank moet worden Java micro-services, infrastructure as code, goede pipeline , wat technisch wel goed klinkt, maar ik ben bang dat ze te veel van mij verwachten dat ik alles weet. Ik heb bijvoorbeeld geen idee hoe Maven werkt. En ook omdat ze het ook hadden dat ik stakeholders mee zou moeten helpen overtuigen en ik ben vrij introvert en niet zo'n goede prater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ach wie weet nu wel alles gelijk bij zijn nieuwe baan. Verder in een discussie kun je dan wel goed en duidelijk je standpunt uitleggen en kracht bij zetten? Zo ja zou ik daar niet over twijfelen en inhoudelijk 100% voor de ambitie gaan.

Verder qua uren is het persoonlijk, ikzelf vind het mijn leven weggooien als ik structureel ruim meer dan 40 uur in welke baan dan ook zou werken. (Maar goed ik werk principieel ook niet in finance). En natuurlijk je privé situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Luister naar je hart, dat klopt altijd.

Kijk niet teveel naar je opleiding maar meer waar je blij van wordt. Wat levert energie op en wat kost energie :)

Dat kunnen wij niet voor je bepalen. Wel heb ik het gevoel dat het onbekende jou meer stress geeft dan positieve energie. Ik denk dat daar de crux zit. Heb je dat duidelijk voor jezelf, dan weet je wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Langzamerhand wordt een bank steeds meer een softwarehuis, dus qua zekerheid zit je daar wel redelijk.
Helaas is mijn ervaring met het werken met banken niet zo goed. Niet als werknemer zelf maar als partner van een bank (ik ben co-founder van een Fintech startup in Singapore). De reden hiervoor is de enorme bureaucratie en traagheid die dat met zich meebrengt. Veel "vingertjes wijzen" want er is altijd wel iemand die boven je staat.
Ik kan dan persoonlijk ook niet wachten om helemaal onafhankelijk te zijn van de samenwerking met een bank.

Dat gezegd verschilt het wel enorm per bank hoe de ICT afdeling in elkaar zit en ik zou dan ook vooral doen wat goed voelt. De ene persoon zou het werken in een groot bedrijf (/bank) waar een duidelijk hierarchie aanwezig is zeer fijn vinden en weer een ander persoon (zoals mij) vind het veel fijner om een kleine organisatie te werken waar je meer invloed hebt en waar de structuur platter is.

Success met je keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Bij de Fintech startup zou ik nog kijken naar de funding, zakelijke perspectieven en mogelijkheid om eventueel (indien aan twee kanten gewenst) aan boord te stappen als werknemer.

Nadat je even over die dingen hebt nagedacht: datgene doen waar je het meeste plezier aan gaat beleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Als ik ergens een greenfield project zou kunnen runnen en daarin zelf beslissingen zou mogen maken, zou ik het wel weten :) zeker als de andere mogelijkheid iets is dat weinig nieuwe tech bevat.

In het begin is het nog leuk en aardig, zo'n laidback baantje. Tot je op een gegeven moment in je bed ligt als de wekker gaat en je je afvraagt waarom je er toch zó vroeg uit moet voor zulk simpel werk.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Fintech geef je zelf al aan meh geen uitdaging (veilige keuze)

Ik heb altijd plunge forward en zie waar het je brengt. Ik heb ook die grote stap ooit gewaagd als manager en architect van een klein bedrijf met eerst 1 developer onder mij en op het einde meer dan 8 dus ja het is een stap maar hadt hem niet willen missen. Nu opnieuw grote stap gemaakt naar freelance als IT'-er moet je blijven ontwikkelen en stappen voorwaarts zetten.

Oh maak je geen zorgen over maven je krijgt er toch wel grijzen haren van of je het goed kent of niet hehehe. Er is elke keer wat een draait een tijd prima en opeens gaat het mis en dan heb je zo een dag verspilled. Maar jij zal als devops (meer ops ga ik vanuit) minder last van hebben de devs maken de poms dus die kunnen wel helpen.

En als dat niet genoeg helpt greenfield doe maar (maar dan moet het wel echt greenfield zijn en niet dit zijn de dingen en go)

Je heb nog vast een hoop te leren dus leer van wat je ziet/ hoort en voeg toe/bij wat je nuttig vind want jij heb gewoon vast ook goede ideeen en geloof me je wordt vaak genoeg terug gezet niet opgeven want het als het team goed is wordt het echt wel gewaardeerd omdat het juist weer een andere mening is. Had vaak dezelfde issues met junior developers soms hadden ze het totaal verkeerd maar ik kan het ook fout hebben dus dan is het weer super om een juniors idee er bij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:27 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Widow schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:32:
Als ik ergens een greenfield project zou kunnen runnen en daarin zelf beslissingen zou mogen maken, zou ik het wel weten :) zeker als de andere mogelijkheid iets is dat weinig nieuwe tech bevat.

In het begin is het nog leuk en aardig, zo'n laidback baantje. Tot je op een gegeven moment in je bed ligt als de wekker gaat en je je afvraagt waarom je er toch zó vroeg uit moet voor zulk simpel werk.
Voor een ander is het nemen van beslissingen in een onontgonnen gebied juist onaantrekkelijk.

Iedereen is anders en het is lastig als je iemand niet kent om te helpen. Hooguit door voor- en nadelen te geven van beide banen waardoor de TS op ideeën wordt gebracht.

De keuze is wellicht beter te maken door met een vriend/vriendin of familie te bespreken, want zij kennen het karakter van de TS.
JCE schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:55:
Een verschil van ~1100 pond is nogal wat. Plus de uitdaging? Lijkt me geen moeilijke keuze.
Kun je nagaan hoe de TS tegen die eerste baan 'aanhikt' als zelfs zo'n groot bedrag in salaris de keuze niet direct makkelijker maakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Roenie op 26-07-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:24

SpamLame

niks

Voor de een is 50 pond per dag extra veel geld voor een ander niet.
Daarnaast is niet voor iedereen het salaris prio #1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:19
Ik zou denk ik snel uitgekeken zijn op een laidback baantje zonder uitdaging. Ik vind een redelijk steile leercurve een belangrijk goed, omdat ik denk dat snel en veel leren, je carriere versnelt en je sneller laat klimmen. Plus het maakt mijn werk gewoon veel leuker (vind ik). Mijn keuze zou dus duidelijk de bank zijn.

Maar: zoals hierboven herhaaldelijk gezegd, het gaat erom waar jij je persoonlijk het lekkerst bij voelt en het beste in gedijt. Simpel gezegd: met £1100 koop je geen plezier in je werk. Wij kunnen je persoonlijkheid en je ambities en waar jij plezier in hebt, niet goed genoeg opmaken uit een post op een forum. Het zou idd beter zijn als je met iemand die jou goed kent, vrienden, familie, (oud-)collega's, hierover spart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou zonder twijfel de eerste baan nemen, daar kan je jezelf nog ontwikkelen. Bij die andere baan ga je niet verder komen, blijft het routine werk en wordt je niet uitgedaagd. Zorg dat je goed aangeeft waar je minder sterke punten liggen en vraag om een aantal trainingen om die vaardigheden uit te bouwen. Een goede werkgever zal je daar zeker in ondersteunen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
JCE schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:55:
Een verschil van ~1100 pond is nogal wat. Plus de uitdaging? Lijkt me geen moeilijke keuze.
Kost hem waarschijnlijk half uur extra reistijd per dag (en dan niet lopen). Niet het grootste verschil, wel relevant. Daarnaast verwacht hij lange uren te maken. Dus dan zitten we al snel op 2 uur extra per dag ofzo, en dan is 50 pond nou niet gigantisch veel meer, afhankelijk van hoeveel hij nu verdient, maar ik verwacht niet weinig.

Vraag 1: Heeft TS een gezin? Want dan wil je daar misschien liever niet minder tijd mee doorbrengen. Of gewoon in zijn algemeenheid: vind je je vrije tijd heerlijk, of maakt het je niet zoveel allemaal?

Vraag 2: Je (TS) schrijft dat je nu een leuke manager hebt. Kan je het niet bij hem aankaarten dat je maar uitdaging zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

chronoz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:03:
Detail, maar wel iets om mee te nemen: wat is de kans dat de hele bups (van zowel bank als fintech) over 2 of 5 jaar is verhuisd naar Frankfurt, Dublin of "zelfs" Amsterdam?
Brexit etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
SpamLame schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:11:
Voor de een is 50 pond per dag extra veel geld voor een ander niet.
Daarnaast is niet voor iedereen het salaris prio #1.
Daily rate op veel van die contracten is 450-600.

Ik zou een verschil van 10% niet tot bepalende factor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik vind het heel moeilijk om deze beslissing te maken en het zou fijn zijn om wat tips erbij te krijgen.

Big Bank Contract:
- Rate-cutter in het verleden
- Greenfield project
- Lange uren neem ik aan
- £50 meer per dag

Fintech Contract:
- Goede rate
- Leuke manager
- Laid-back,
- Niet te veel werk

Ik hou wel van nieuwe technologie, maar meedenken over de architectuur en de technologiebeslissingen beinvloeden van een project van 250 miljoen pond vind ik ook wel spannend.

Enige tips die zouden kunnen helpen bij het maken van een conclusie zijn erg welkom.
Houd je van een uitdaging en kan je het jezelf veroorloven om een keer te falen? Kies dan voor Big Bank zou ik zeggen. Wil je liever rustig achterover leunen en meer tijd voor vrouw en kinderen, dan ga je voor de tweede optie.

Rustig werk lijkt leuk, maar meestal verveel je je na een paar maanden gruwelijk en wil je echt wel weer wat anders. Ik zou daar dan ook nooit voor kiezen. Je zal het nog wel even moeten doen namelijk.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Zonder twijfel de bovenste... je wilt toch ook wel eens doorgroeien van +50 naar +200 pond per dag bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die contracts in UK en Ierland hebben maar bescheiden ruimte voor groei. Vaak hele lange contracten, maar de jaaromzet ligt niet veel boven wat je in loondienst zou verdienen. Andere markt dan zelfstandige in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:09

Qwerty-273

Meukposter

Als je de uitdaging van de Bank een te grote stap vindt (ben ik daar klaar voor, wat als ze te veel van mij verwachten, etc.) dan kan je natuurlijk ook kijken bij de Fintech of daar niet meer mogelijk is. Extra project hier of daar bijvoorbeeld? Of tijd maken om je de "laid-back" omgeving rustig je opleiding af te maken.
Met beide heb je inderdaad nu met de onzekerheid door de Brexit, dat je op een gegeven moment uit London moet, of dat dan Frankfurt of een andere halte wordt, tja dat is afwachten.

Overtime wordt bij beide apart uitbetaald of zit dit al in het salaris in? Stel dat je dagen maakt van minstens 10 uur bij de Bank, zie je dat ook terug in je maandelijkse inkomen?

En over verantwoordlijkheid, tja dat kan eng zijn, maar een organisatie waar elke laag het eng vindt, en je echt tot het top management moet gaan voor een (kleine) beslissing is zeer vermoeiend.... Verantwoordelijkheid nemen is zeer belangrijk (in welke organisatie dan ook).

Klinkt als een optie, tussen blijven doen wat je nu doet zonder directe groei mogelijkheden, en de volgende stap in je carriere (lead/verantwoording/moderner).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:29

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Roenie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 06:07:
Luister naar je hart, dat klopt altijd.
Pun intended? :+

Ik snap je dilemma wel. Ik zit nu in een veel te makkelijk baantje waarbij er ook nog eens bij vlagen echt weinig werk te verzetten is. Tegelijkertijd ben ik best huiverig om iets ander te gaan doen. Ik beheers namelijk perfect wat ik moet doen en veel collega's zien mij ook al troubleshooter. Tel daarbij een leuke groep collega's/goede sfeer, dichtbij huis (25 min fietsen/10 min auto) en een salaris dat 20% boven het gemiddelde voor dit werk ligt op en ander werk wordt al gauw onaantrekkelijk.

Tegelijkertijd is het intellectueel niet bepaald uitdagend - ik kan ruimschoots mijn werkzaamheden uitvoeren en tweakers volgen O-) - en heb ik 0 doorgroeimogelijkheden omdat inhuur niet op interne vacatures mag solliciteren.

Nu heb ik natuurlijk de luxe dat ik niet hoef te kiezen, maar ik denk dat ik hier blijf zitten tot ik een vacature vind die 100% bij me past.

Ik zou voor jezelf vooral nagaan waar je het gelukkigst van wordt. Zeker wanneer het allebei voldoende verdiend. Ik ben zelf enigszins risicomijdend, dus ik zou zelf voor Fintech gaan. Al was het maar omdat je vanuit daar altijd nog een moeilijkere baan kunt zoeken, terwijl het een stuk lastiger is om vanuit een 'hogere' functie een stap terug te doen.

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
ZZP'ers verdienen over het algemeen vrij goed, dus £50 is inderdaad minder dan 10%. De technologie lijkt wat saai, maar met 2 dagen vanaf huis werken is dat iets minder erg.

Er zit wat software tussen wat ik wel zou leren, maar de technologie waar ik het meest in geloof is micro-services, containers, ci/cd, configuration management tools, agile en dat is wat de bank wil implementeren. De Fintech maakt volgens mij handmatig VMware virtual machines aan en gebruikt wat Puppet om deze te configureren.

Ik heb geen idee of overtime betaald wordt. Ik denk dat bij een Greenfield-project er niet zoveel overtime zal zijn in het begin, maar wel veel vergaderingen waarin beslissingen gemaakt moeten worden. In de toekomst zou het wel relevant kunnen zijn, maar ik verwacht geen problemen. Bij Sky hadden we een team dat 2 uur per dag extra moest werken voor een deadline en zij kregen er een goede compensatie voor. Ik denk dat niet dat dit een probleem gaat worden.

Het is geen Fintech start-up, maar een bedrijf dat al langer bestaat. Ik ben verder niet echt bang om mijn baan te verliezen, omdat de markt voor DevOps gewoon erg goed is en ik kom wel terug naar Nederland als alles mis gaat met de Brexit. Daarbij is baanonzekerheid als ZZP'er gewoon normaal.

Het klopt inderdaad dat ik mezelf angstig voel over verantwoordelijkheid in grote beslissingen en misschien is dit inderdaad wel en kans om te nemen. Het is blijkbaar een renovatieproject van 250 miljoen pond en de recruiter zegt dat de manager mij graag wil hebben om daar vorm aan te geven, omdat ik het goed deed op de interview en al eerder in een grootschalig renovatieproject heb gewerkt, DevOps Engineer, maar geen lead. Ik maak het natuurlijk groter dan het is in mijn hoofd, omdat er een Solutions Architect is, er komen waarschijnlijk wat consultancy bureau's bij en ook andere collega's, maar ik heb altijd in een team gewerkt, nooit heel adviesgevend en ik ben dus een beetje bang dat de verwachtingen van mijn rol wel heel groot zijn.

Ik heb beide bedrijven gevraagd hun bod te verhogen. De bank heeft het aanbod met 50 pond verhoogd en ik heb nu gevraagd de Fintech hun bod met £100 te verhogen. Indien ze hetzelfde geld aanbieden, kies ik denk ik voor de optie met werken vanaf huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
- Greenfield project
- Lange uren neem ik aan
[VS]
- Laid-back,
- Niet te veel werk
Als ZZP-er is er maar 1 ding echt belangrijk en dat is toegevoegde waarde kunnen leveren en bij een nieuwe opdracht kunnen bewijzen dat jij die waarde kunt leveren (voor een passend tarief).

Groot zakelijk, moderne tech, genoeg verantwoordelijkheid, etc. etc.
Dat zijn de zaken die een nieuwe opdrachtgever gaat zoeken. Dus een dergelijke opdracht gaat je gewoon weer betere opdrachten opleveren.
De Laid-back versie klinkt leuk, maar eigenlijk 'pauzeer' je je ontwikkeling. Natuurlijk krijg je wel iets meer ervaring en je leert altijd wel iets. Maar jouw volgende klant zal niet meer zo onder de indruk zijn van je nieuwe skills.

In de IT ben ik persoonlijk altijd ENORM waakzaam voor oude tech. Stel je hebt 3 versies (bijvoorbeeld Java), 6, 7 & 8. Op dag 1 zit iedereen met 7 te werken en er komt een nieuw projectje binnen dat in 8 gedaan wordt. De helft van het team gaat daar naar over. Een paar dagen later komt er een update request binnen voor wat oude meuk... in 6. Wie vraag je dan? De mensen die net door zijn naar 8, of geef je dat even aan iemand die nog op 7 werkt... en daarna komt er echt oude troep binnen <6... wie mag dan opdraven? 'Jij kent 6 toch al... kun je ook een keer naar dit kijken'. Ik probeer mezelf dan ook altijd aan de nieuwe kant van het spectrum te laten plaatsen, dan kan ik die oude meuk veel eerder laten passeren.

In jouw geval is er volgens mij maar 1 goed argument waarom je de 2de optie zou doen en dat is de thuissituatie. Over 3-6 maanden is ook de 'heftige' opdracht een stuk relaxter en mijn ervaring met relax werk is dat het ontzettend stressend kan zijn, omdat je zelf vaak wel wilt, maar de rest van het team het eigenlijk ook wel gezegend vindt. En relaxte managers? Ik heb ze gehad... en dan krijg je ze gewoon nooit meer te pakken en juiste hele strikte managers die alles gewoon onder controle houden en je dus ook niet onnodig laten wachten op goedkeuring of andere 'procedurele' zaken.
Voor die £50 per dag kun je elke dag een heerlijke massage nemen om al die stress kwijt te raken en dan houd je nog geld over! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Enge dingen resulteren vaak in persoonlijke groei. Ik probeer in ieder geval zelf zoveel mogelijk enge dingen niet uit de weg te gaan maar juist als mogelijkheid tot groei aan te grijpen. Gezien de rest van de pro's/tegens' zou ik voor de eerste gaan.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:40

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Hooglander1 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:39:
[...]

meer tijd voor vrouw en kinderen, dan ga je voor de tweede optie.
En Dát juist zou ik het belangrijkst vinden. Het opgroeien van je kind is eenmaliig.

Ik heb zelf geen kinderen maar ik heb het wel vroeger gemerkt omdat mijn pa en ma altijd aan het werk waren.
Die werkten in de Horeca (niet vergelijkbaar) maar die waren altijd weg als ik thuiskwam van school.

Wat ik ze uiteindelijk niet kwalijk neem

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chronoz
De bank heeft het bod verhoogd met £50 en de Fintech met £100, waardoor ze allebei gelijk zijn.

Ik ben heel erg blij met jullie advies en ik vind dat jullie wel gelijk hebben met het verleggen van je grenzen en voor het hoogste gaan. Ik denk er toch over om de Fintech te nemen, dezelfde baan met 2 dagen per week vanaf thuis werken met korte werkdagen voor een hoog bedrag.

Ik ben vrij introvert, regelmatig wat onzeker over mijn tech-meningen en ik zie er inderdaad wat tegenop om in de vergaderingen te zitten en om een grote designverantwoordelijkheid op me te nemen, omdat dat je dan ook in de avonden veel aan je werk gaat denken. Ik zat over het weekend na te denken en wilde voor de bank gaan als het verschil £50 of hoger is, maar er is nu geen verschil meer. Het geeft me ook de optie om wat meer bij mijn ouders in Nederland te zijn met weekend-werken vanaf daar, maar misschien is dat wat achteraf rationaliseren van beslissingen. Misschien wordt het inderdaad wat saai, maar misschien moet ik dan na 6 maanden alsnog mijn mening herzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:19
Ik lees in je posts heel erg dat je gevoel bij de fintech optie ligt omdat je je daar beter bij voelt. Daarom is het denk ik verstandig daarvoor te kiezen.

Daarbij wel aantekenend dat dus puur op je posts gebaseerd is en het beeld wat ik daaruit krijg zal uiteraard incompleet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:40

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Linksom of Rechtsom. Succes voor de toekomst.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
koksie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:38:
Ik lees in je posts heel erg dat je gevoel bij de fintech optie ligt omdat je je daar beter bij voelt. Daarom is het denk ik verstandig daarvoor te kiezen.

Daarbij wel aantekenend dat dus puur op je posts gebaseerd is en het beeld wat ik daaruit krijg zal uiteraard incompleet zijn.
Ja, ik denk dat mijn eigen mening ook gebaseerd is op beperkte informatie. Ik had al ervaring met collega's die er werkten, die waren wel positief.
Hi Dennis, I left xxx a couple of months ago, I did enjoy working there, not too pressured, the offices and people are really nice. I worked on the xxx project and yes we had a rota, where I worked 2-3 day a week from home, which was nice. My contract was up for renewal, and I was offered a renewal by xxx for an additional 3 months. The only reason I didn't accept it was that I had been offered a better contract! Good luck with the interview!
It is true ... We are limited in office space and one day in a week working from home. Environment here is good. I can recommend you if you want as we are looking for a DevOps engineer in our team
Misschien overdrijf ik door te denken aan gemiste kansen in de vorm van moderne micro-services technologie en entry into finance. Het is een Linux/Puppet-omgeving, maar ik hoorde dat ze wat AWS en OpenShift hadden, ik denk dat het even afwachten word. Ik merk wel dat mijn focus tegenwoordig soms ligt op de dingen die fout kunnen gaan, saaiheid of te veel druk, maar uh, ja, we're human.
technomania schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:44:
Linksom of Rechtsom. Succes voor de toekomst.
Dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:41

ZieMaar!

Moderator General Chat
Kan je de tijd die je 'over' hebt niet gebruiken om iets beter leren om te gaan met het introvert zijn? Introvert an sich is helemaal niet slechter dan extravert, maar als t je in de weg zit is het wel zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik zou dit van mijn thuissituatie laten afhangen denk ik.

Woon je alleen en heb je nog geen kinderen etc dan zou ik zeggen, "ga lekker voor die uitdagende baan!" :)

Is het belangrijk dat je genoeg vrije tijd hebt om bij jouw familie te kunnen zijn, dan zou ik voor een wat rustigere baan gaan.

Het feit dat je hierover twijfelt, geeft eigenlijk al aan dat je liever de rust hebt.

De meeste mensen die ik ken die wel voor een uitdagende functie gaan, vinden dat vanzelfsprekend. Die willen dat zo graag dat ze er niet eens over nadenken. Privé dingen moeten dan zelfs wijken voor het werk.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Pagina: 1