Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.035.987 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
harmen1987 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:41:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Net salaris! Is zo'n NS businesscard voor het OV 100% vergoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:30
xtaix schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:39:
[...]
Net salaris! Is zo'n NS businesscard voor het OV 100% vergoed?
Nee, helaas alleen het woon-werk verkeer. Wel verder erg makkelijk als ik naar klanten moet, dat moet ook zoveel mogelijk met het OV en wordt uiteraard ook direct vergoed. Scheelt weer voorschieten ;)

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:32
GeeMoney schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:39:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweedebas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 21:43
Members only:

Ik ben behoorlijk tevreden maar hoop ook nog wel door te kunnen groeien, zowel in verantwoordelijkheden en salaris. Maar als het even kan niet de manager kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 20:14
darryl schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:12:
[...]

Ziet er niet slecht uit voor lftd, erv, en opleiding. Gek dat je geen 13e maand krijgt, moet je maar even uitzoeken, lijkt mij sterk namelijk.

Pensioeninleg: weinig.... kan je dit wat beter toelichten?

Waarom ga je eigenlijk nu al werken, je kan toch ook voor je MSc gaan? en hoe zijn de (toekomstige) opleidingsmogelijkheden bij je werkgever??

ben je overigens al akkoord of kan je nog onderhandelen?
Krijg geen 13e maand volgens mij omdat ik via payroll (ABU cao) betaald wordt (iig voorlopig). Pensioen is ook weinig dan.

Ik wil wel voor een MSc gaan maar heb mijn bachelor net niet op tijd binnen dus kan niet direct door. Daarnaast twijfel ik nog teveel over welke richting ik precies op wil dus hoop er zo een beetje achter te komen.

Heb al onderhandeld, ben wel akkoord nu :) omdat mijn functie niet heel strak omlijnd is kan ik over twee maanden weer onderhandelen >:)

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
BiLLie- schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:01:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
GeeMoney schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:48:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
BiLLie- schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:02:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:08
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 23:01

JaQ

SquareOne schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:11:
Members only:
Wat doet een IT strategy consultant? Of beter gevraagd: wat ga jij doen als IT strategy consultant?

[ Voor 7% gewijzigd door JaQ op 29-07-2016 17:17 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graffiti6
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-04 17:04
Leeftijd: 33
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Consultancy bedrijf in de randstad
Huidige functie: Consultant

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: +/- 1400 bruto
Laptop: ja
Leaseauto: ja
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: NL
Regio: Utrecht
Reistijd: 75 minuten enkele reis

Maand salaris (bruto): 3220

Aangezien mijn salaris niet marktconform is en mijn werkgever het daar mee eens is heb ik volgende week de kans om in een gesprek aan te geven wat voor correctie ik graag doorgevoerd wil zien.

Ik werk 6 jaar bij dit bedrijf en ben daar bezig een nieuwe propositie op te zetten. Mijn rol bestaat deels uit sales engineer & een architecten rol. Mijn performance is bovengemiddeld & technisch gezien de meest senior persoon binnen de vestiging. Daarbij verantwoordelijk tot budgetten van 100k & leiding geven aan +/- 5 personen.

Ben benieuw wat jullie een redelijk bedrag vinden waar ik op in moet zetten. Werkgever heeft al aangegeven dat het een eenmalige kans is die ik moet nemen en dus niet te laag moet inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:40
Als je werkgever je (veel) meer wilt betalen, waarom komt hij dan niet gewoon met een goed voorstel over de brug.

Ik zou minimaal inzetten op 4000. Dat lijkt me een mooie verhoging aangezien je huidige salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:49

Sandyman538

SandstorM [148839]

jongetje schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:07:
Als je werkgever je (veel) meer wilt betalen, waarom komt hij dan niet gewoon met een goed voorstel over de brug.

Ik zou minimaal inzetten op 4000. Dat lijkt me een mooie verhoging aangezien je huidige salaris.
Dat zou ik ook een mooie verhoging vinden, maar ook totaal onrealistisch. Dat is 24% verhoging... Daar zou ik eerder een traject van maken met meerdere sprongen bij voldoende presteren. Als werkgever zou ik je niet serieus nemen als je er een kwart salaris bij wilt hebben en je kunt ook jezelf niet serieus nemen omdat je daarmee aangeeft dat je een langere periode veel te weinig betaald hebt gekregen.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graffiti6
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-04 17:04
Sandyman538 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:15:
[...]

Dat zou ik ook een mooie verhoging vinden, maar ook totaal onrealistisch. Dat is 24% verhoging... Daar zou ik eerder een traject van maken met meerdere sprongen bij voldoende presteren. Als werkgever zou ik je niet serieus nemen als je er een kwart salaris bij wilt hebben en je kunt ook jezelf niet serieus nemen omdat je daarmee aangeeft dat je een langere periode veel te weinig betaald hebt gekregen.
Het is een beetje een lastig verhaal om uit te leggen hoe ik in deze situatie ben gekomen. Maar zie het alsof ik de kans krijg om mijn salarisonderhandeling eenmalig opnieuw mag doen. Dus dit soort percentages is geen probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door graffiti6 op 31-07-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Ipv random bedragen te noemen zou ik kijken naar wat je marktwaarde is. Wat voor consultant ben je, en zoek eens wat vacatures.

Met 10 jaar ervaring vind ik 4000 absoluut realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Werkgever is het ermee eens dat poster een salarisverhoging verdient en beneden marktconform betaald wordt. Ook geeft werkgever aan niet te laag in te zetten want dit is een eenmalige kans. Dan zou ik ook flink hoog inzetten. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Inzetten op 3500 en dan achteraf erachter komen dat er veel meer te halen valt en je nog steeds onder marktconform zit, is erg zuur.

Ik heb een keer een 25% verhoging gehad omdat de schalen werden gesynchroniseerd. Ja, dan heb ik waarschijnlijk een aantal jaar (in mijn geval 2) minder gekregen dan m'n peers, aan de andere kant ben ik blij dat er gecorrigeerd wordt. Werkgever kwam er zelf mee. Hadden ze niet hoeven doen, geeft me wel vertrouwen naar de toekomst toe dat werkgever het graag fair doet. En de verhoging was natuurlijk zeer welkom.

Ik raad je wel aan marktonderzoek te doen en te kijken wat je waard bent. Glassdoor en dit topic zijn goede bronnen om te kijken wat marktconform is. Als je je goed voorbereid en een goede onderbouwing hebt, krijg je je werkgever eerder mee.

Long story short: volgens mij kun je flink hoog inzetten maar zorg wel voor een goede onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Misschien komt hij uiteindelijk wel op 3800 uit, maar als er wordt aangegeven hoog in te zetten zou ik dat doen. Omlaag kun je altijd nog een heb je die ruimte ook.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het altijd vervelend vind om te onderhandelen over salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:57

3DDude

I void warranty's

graffiti6 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 11:56:

Aangezien mijn salaris niet marktconform is en mijn werkgever het daar mee eens is heb ik volgende week de kans om in een gesprek aan te geven wat voor correctie ik graag doorgevoerd wil zien.

Ik werk 6 jaar bij dit bedrijf en ben daar bezig een nieuwe propositie op te zetten. Mijn rol bestaat deels uit sales engineer & een architecten rol. Mijn performance is bovengemiddeld & technisch gezien de meest senior persoon binnen de vestiging. Daarbij verantwoordelijk tot budgetten van 100k & leiding geven aan +/- 5 personen.

Ben benieuw wat jullie een redelijk bedrag vinden waar ik op in moet zetten. Werkgever heeft al aangegeven dat het een eenmalige kans is die ik moet nemen en dus niet te laag moet inzetten.
Zeg je toch dat je even gepraat hebt met een ander bedrijf en een ander voorstel voor 4500 hebt + leuke voorwaarden.
Kijken wat ze daarop zeggen. :)

Ik heb het bij mijn werkgever ook geprobeerd, gezegd wil er 1000 bij bruto (want - tjsah dat is ook echt wat ik als aanbod van de klant kreeg!). Mijn manager zegt dat kan echt niet, je krijgt goed betaald (ja right, startersalaris voor een HBO'r).
Er viel niet over te praten, ook niet een klein beetje; Dus ik ben nu wat actiever op zoek :+

[ Voor 10% gewijzigd door 3DDude op 31-07-2016 12:49 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 18:55
3DDude schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:45:
[...]

Zeg je toch dat je even gepraat hebt met een ander bedrijf en een ander voorstel voor 4500 hebt + leuke voorwaarden.

Ik heb het bij mijn werkgever ook geprobeerd, gezegd wil er 1000 bij bruto (want - tjsah dat is ook echt wat ik als aanbod van de klant kreeg!). Mijn manager zegt dat kan echt niet, je krijgt goed betaald (ja right, startersalaris voor een HBO'r).
Er viel niet over te praten, ook niet een klein beetje; Dus ik ben nu wat actiever op zoek :+
Je had een aanbod van een klant, zeg je, maar aangezien je nu 'actiever op zoek' bent ben je nog niet weg bij je huidige werk. Kan ik daaruit opmaken dat je blufte en dat je werkgever het eigenlijk stiekem goed ingeschat heeft? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Nee, ik had echt een aanbod van klant. Wilde er alleen niet direct werken ;) iets met reisafstand. (200 op een dag).
Ze hebben het voor nu goed gedaan ja; neemt niet weg dat ik elders sneller stappen maak dan bij mijn huidige werkgever (maximaal 125 bruto bij goed presteren) :P

Als ze het slim hadden gedaan:
hadden ze een beetje onderhandeld, was ik ook weer blij geweest en nog even blijven plakken.
Waardering moet wederzijds zijn vind ik.

[ Voor 74% gewijzigd door 3DDude op 31-07-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Korte update:
Skimovic schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:39:
• Leeftijd: 29
Opleiding: HBO Commerciele Economie (niet afgemaakt)
• Werkervaring: +-9 jaar
• (Woon) Locatie: Antwerpen BE

2. Wat doe je:
• Functie: Business consultant / Solution sales
• Werkgever/branche: Telecom & ICT
• (Werk) Locatie(s): Heel Vlaanderen
• Uren/week: Officieel 38, praktijk soms 50
• Reistijd:15 min naar kantoor, naar klanten toe variabel maar dat is onder werktijd.
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2600 + €700 €1000 voorschot op bonus, elk half jaar afrekening bonus. Dat is dan afhankelijk van het resultaat eenmalig €1500-€4000 €5000 (bovenop het voorschot)
• Vakantiegeld: Standaard
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand.
• Pensioeninleg per jaar: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak + tankkaart. (krijg nu een nieuw auto)
• Overige: Baanvergoeding van 14 euro per werkdag netto + variabele bonussen. Af en toe een citytrip, uiteten gaan met met klanten/concullega's op kosten van de zaak.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 50-60k ?
• Winstdeling/bonus: Bonus variabel.
Heb op zich niks te klagen. Ben bij deze werkgever in een andere functie begonnen met met +- 2k bruto.

Wil eind dit jaar voor een 'Senior' positie gaan, op basis van mijn resultaten en verantwoordelijkheden moet dat makkelijk mogelijk zijn. Mijn vaste salaris wil ik dan naar 3k zien te krijgen.

Bonussen zijn leuk en mooi meegenomen maar daar kan ik geen hypotheek op afsltuiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Skimovic op 31-07-2016 20:52 ]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
3DDude schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:17:
Nee, ik had echt een aanbod van klant. Wilde er alleen niet direct werken ;) iets met reisafstand. (200 op een dag).
Ze hebben het voor nu goed gedaan ja; neemt niet weg dat ik elders sneller stappen maak dan bij mijn huidige werkgever (maximaal 125 bruto bij goed presteren) :P

Als ze het slim hadden gedaan:
hadden ze een beetje onderhandeld, was ik ook weer blij geweest en nog even blijven plakken.
Waardering moet wederzijds zijn vind ik.
Bij een dergelijke opmerking had je wat mij betreft ook op moeten stappen hoor. Je geloofwaardigheid is compleet weg wat mij betreft. Als ik je baas was had ik je dit jaar zeker geen opslag meer gegeven.

Dreigen met een aanbieding kan maar dan moet je ook bereid zijn (direct) op te stappen wat mij betreft.
En waardering hoeft niet altijd in keiharde cash te zijn natuurlijk.

Zelf had ik het aangepakt door een gesprek aan te vragen en met feiten/argumenten te komen in je werk waarom jij die opslag zou verdienen. Opmerkingen als: hij doet hetzelfde werk voor meer geld zijn wel erg makkelijk natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 13-09 12:49
[...]

Start salaris vind ik wel een beetje overdreven, maar ik ken het probleem :)
Ik zit (vind ik) in hetzelfde straatje, en heb wel duidelijk gemaakt dat ik nog achterloop qwa beloning en de komende jaren de "maximale" verhoging (en nog een functie omhoog ga).

Je moet voor jezelf uitmaken wat acceptabel is en daaruit je conclusies trekken, en dat kan zelfs betekenen mogelijk van werkgever switchen.

Trouwens op het moment dat bij aankondiging van werkgever switch er extra geld wordt geboden is voor mij persoonlijk dat te laat, dit heb ik bij mijn eerste werkgever meegemaakt: 2 jaar (sterk) aangegeven dat ik omhoog moest, en op het moment dat ik zei dat ik een andere baan had kon er opeens 750 euro bruto bij... persoonlijk vind ik dat geen gezonde relatie want het gevolg ik waarschijnlijk dat je de jaren daarna weer stil staat. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Ikke_Niels op 01-08-2016 13:03 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

GeeMoney schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:29:
[...]

Bij een dergelijke opmerking had je wat mij betreft ook op moeten stappen hoor. Je geloofwaardigheid is compleet weg wat mij betreft. Als ik je baas was had ik je dit jaar zeker geen opslag meer gegeven.

Dreigen met een aanbieding kan maar dan moet je ook bereid zijn (direct) op te stappen wat mij betreft.
En waardering hoeft niet altijd in keiharde cash te zijn natuurlijk.

Zelf had ik het aangepakt door een gesprek aan te vragen en met feiten/argumenten te komen in je werk waarom jij die opslag zou verdienen. Opmerkingen als: hij doet hetzelfde werk voor meer geld zijn wel erg makkelijk natuurlijk ;)
Members only:

[ Voor 14% gewijzigd door 3DDude op 01-08-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:07:

Vind het dan nog redelijk naar de werkgever toe, heb een aanbieding gekregen van 4800 voor dergelijke functie. Zonder de sales ervaring. Het ligt ook aan het bedrijf, een groot bedrijf wat ook in Amerika is gevestigd betaald je zo 5 nullen voor dezelfde functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justovic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 21:31
Members only:

Net een stapje hogerop gekomen binnen het bedrijf, die kwam met een leuke sprong in salaris (+€500 p/m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:28

TheVMaster

Moderator WOS
graffiti6 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 11:56:

Je verdient veeeeel te weinig, om eerlijk te zijn zou ik 4k not te weinig vinden. Zou inzetten op 4750 ofzo, ook gezien leidinggeven...en verantwoordelijk tot 100k budgetten. Vooral ook omdat werkgever ook laat blijken dat hij vindt je veel te weinig verdient.
[...]

Waarom ga je dan niet in dienst bij de klant? Als ik aanbieding zou krijgen va 1000 bruto meer, dan zou ik dat serieus in overweging nemen (als ik op m'n plek zou zitten bij die klant dan he)....even afhankelijk van de andere arbeidsvoorwaarden natuurlijk...

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 01-08-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Toegepaste Psychologie
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Hilversum

2. Wat doe je:
• Functie: (Medior) Informatieconsultant
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Door heel Nederland, liggend aan klant
• Uren/week: 40
• Reistijd: Gemiddeld een uur
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2700
• Vakantiegeld: reguliere 8%
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Vakantiedagen: 24
• Pensioeninleg per jaar: standaard
• Mobiliteit: Lease Renault Clio, 20% vrije kilometers
• Overige: -

Wat vinden jullie van dit salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteribk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-10-2024
Beste Tweakers,

Hierbij mijn bijdrage. Wat ik graag zou willen weten is of dit een beetje gemiddeld is of niet. Ik heb zelf het idee dat ik te weinig verdien, en dat er veel meer te halen valt. Je hoort dat er veel vraag is naar programmeurs, en ik heb veel gesprekken gehad, maar als puntje bij paaltje komt, betalen bedrijven vaak om en nabij hetzelfde.

Er is over het algemeen veel vraag naar PHP developers, maar PHP wordt daarnaast ook het slechts betaald (Java en C# liggen hoger). Ik overweeg daarom ook en overstap naar Java.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO (4 jaar universiteit gedaan, maar niet afgerond)
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Schiedam

2. Wat doe je:
• Functie: PHP webdeveloper (back-end + front-end) (Laravel 4.x - 5.x, Native, OO)
• Werkgever/branche: Webbureau
• (Werk) Locatie(s): Capelle aan den IJssel
• Uren/week: 36
• Reistijd: 35 min.
• Werkdruk: gemiddeld, 't is wel elke dag doortikken, maar geen overwerk... Geen tijd voor innovaties :-( of 'bijleren' on-the-job. Tuurlijk leer je wel dingen bij, maar niet echt 'grote' zaken als frameworks en/of tools.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2780 (3060 op basis van 40 uur)
• Vakantiegeld: 8%
• Pensioeninleg per jaar: weet niet
• Mobiliteit per jaar: € 50 p/m = € 600 per jaar.
• Overige: nee

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 2830
• Winstdeling/bonus: nee

[ Voor 5% gewijzigd door peteribk op 04-08-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Members only:

Ben nu een jaar later erg blij met deze overstap. Vorig jaar ook vader geworden van een tweeling en met mijn vorige baan echt maar weinig tijd bij het gezin. Misschien probeer ik het weer op te pikken als de kinderen groter zijn en het weer kan en op dat moment ook goed voelt (maar op een heel andere manier bij een andere werkgever). Veel meer bezig met het hier en nu en ervan te genieten. Ik kon niet meer groeien in mijn vorige baan. Glazen plafond bereikt en activiteiten voelden als dozen schuiven op een gegeven moment. Nu doe ik waar ik van hou.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:05
peteribk schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:26:
Beste Tweakers,

Hierbij mijn bijdrage. Wat ik graag zou willen weten is of dit een beetje gemiddeld is of niet. Ik heb zelf het idee dat ik te weinig verdien, en dat er veel meer te halen valt. Je hoort dat er veel vraag is naar programmeurs, en ik heb veel gesprekken gehad, maar als puntje bij paaltje komt, betalen bedrijven vaak om en nabij hetzelfde.

Er is over het algemeen veel vraag naar PHP developers, maar PHP wordt daarnaast ook het slechts betaald (Java en C# liggen hoger). Ik overweeg daarom ook en overstap naar Java.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO (4 jaar universiteit gedaan, maar niet afgerond)
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Schiedam

2. Wat doe je:
• Functie: PHP webdeveloper (back-end + front-end)
• Werkgever/branche: Webbureau
• (Werk) Locatie(s): Capelle aan den IJssel
• Uren/week: 36
• Reistijd: 35 min.
• Werkdruk: gemiddeld, 't is wel elke dag doortikken, maar geen overwerk...

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2780 (3060 op basis van 40 uur)
• Vakantiegeld: 8%
• Pensioeninleg per jaar: weet niet
• Mobiliteit per jaar: € 50 p/m = € 600 per jaar.
• Overige: nee

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 2830
• Winstdeling/bonus: nee
Bedrijven proberen natuurlijk hun best te doen om je een idee te geven dat je niet meer kan verdienen dan wat ze voorstellen. Bedrijven die zich niet realiseren dat goede devvers duur zijn vinden nooit fatsoenlijk personeel, of moeten een jaar lang een vacature open hebben staan en wachten op een gelukje. Die bedrijven ken ik genoeg, en groeien langzaam of niet. Veel betalen voor goed personeel is onwijs belangrijk en dat kan ook gewoon in veel gevallen.
Als ik jouw opleiding, ervaring, skillset (front+backend is goede combi) en leeftijd een beetje combineer vind ik dat je toch wel makkelijk 500 omhoog moet kunnen. Meer zelfs bij de betere bedrijven.
Je moet in de meeste functies wel iets kunnen bieden als je boven de 3500 wil gaan zitten, zoals veel ervaring met een grote set aan tooling (denk aan git, docker, memcached, continuous integration, etc) en dev skills als automatisch testen en als het effe kan mensen aansturen, scrummen. Als je al 5+ jaar niks anders doet dan Wordpress sites in elkaar zetten en die via ftp releast dan ben je een stuk minder waard.
In ons vak moet je altijd bezig zijn met je eigen skill set uit te breiden en onderzoeken wat de markt van je vraagt en wat de trends zijn. Doe je dat (gewoon onder werktijd, als dat niet mag dan moet je daar zo snel mogelijk weg), dan blijf je waardevol en kan je in sommige gevallen hele leuke salarissen binnenharken.
Een kennis van mij is in 1 jaar tijd van 3k naar 5k gegroeid door veel werkervaring, devops skills en een baanwisseling. Ikzelf ben in een paar jaar ook meer dan 1k omhoog gegaan. Er hoeft geen plafond te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Laatst online: 19-09 15:56
Per 1 oktober start ik bij een nieuwe werkgever:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 12:55
Hoef je geen bijtelling te betalen voor die auto dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
Uiteraard moet ik wel gewoon bijtelling betalen.

Er wordt me ook de optie geboden om af te zien van een lease auto, en 500 euro p/m meer bruto salaris te ontvangen, plus een kilometervergoeding van 19 cent per kilometer.

Ben er nog niet uit wat verstandiger is. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leaseauto all the way ;) Iedere 4/5 jaar een nieuwe auto (privé niet te doen en al kon het wel dan zou je het niet moeten willen), een vast bedrag per maand, tankpas, geen gezeur met declaraties, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 12:55
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:45:
Leaseauto all the way ;) Iedere 4/5 jaar een nieuwe auto (privé niet te doen en al kon het wel dan zou je het niet moeten willen), een vast bedrag per maand, tankpas, geen gezeur met declaraties, etc.
Ligt er maar net aan wat je ervoor betaalt toch? In zijn geval loopt hij daardoor maandelijks 500 bruto + reiskostenvergoeding mis + moet er nog bijtelling verrekend worden. Zit je dus al op min. 500 euro/maand netto wat je misloopt vanwege die lease-auto. Daar kun je privé geen nieuwe auto voor rijden, maar wel een 2dehands auto die waarschijnlijk fijner rijdt dan die nieuwe lease-auto, wat standaard toch meestal de zuinige gebakjes zijn. Nieuw is niet altijd beter. Tenzij je heel veel privé km's rijdt, dan wordt lease misschien interessanter, maar ik zou het gewoon uitrekenen wat je totaal kwijt bent aan die nieuwe lease-auto en wat je privé zou kunnen rijden voor hetzelfde bedrag (of wat je kunt besparen als je zelf een zuinig wagentje koopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Members only:

[ Voor 45% gewijzigd door kamerplant op 24-08-2016 15:03 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
gast schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:36:
Members only:

Ik wil graag richting consultancy, later richting projectmanagement. Ik heb eigenlijk niet zo'n goed idee wat nou "normaal" is. Ik heb het idee dat Loonwijzer website's vaak best laag zitten?
Hartstikke mooi salaris toch? De loonwijzer website's zitten vaak best laag. Daarnaast is het goed je te realiseren dat je als ICT'er ten opzichte van de gemiddelde Nederlander best een flink boterham kan verdienen, wat mede wordt veroorzaakt door de schaarste in de markt. Ik kan je garanderen dat de meeste mensen van begin 30 met een HBO diploma in loondienst bij een werkgever in andere branches niet dit mooie salaris verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:48
Pff hier lezen is niet goed voor je eigenwaarde haha. Als ik de salarissen zie die starters verdienen, vaak vrijwel gelijk of hoger dan mijn salaris (36 jaar).

Persoonlijk vind ik het ook echt absurde bedragen soms maar goed, als je het kunt krijgen waarom niet.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 12:05
Phusebox schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:31:
Pff hier lezen is niet goed voor je eigenwaarde haha. Als ik de salarissen zie die starters verdienen, vaak vrijwel gelijk of hoger dan mijn salaris (36 jaar).

Persoonlijk vind ik het ook echt absurde bedragen soms maar goed, als je het kunt krijgen waarom niet.
Soms mee eens en soms niet.

Echter neem ik bij sommige wel de regel dat ze naar boven afgerond worden.

En nee ik heb daar geen bron voor maar goed het blijft het internet :+

Al ben ik erg blij met het topic ;)
Want ik verdien ook zeer onder de maat als ik het ook vaak zo lees en dan heb ik het wel over ruim 700 bruto te weinig in vergelijking
Tenminste dat denk ik wel is :+

[ Voor 12% gewijzigd door Mektheb op 04-08-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn

Van dit soort topics worden maar weinig mensen gelukkig hoor ;)
Jezelf vergelijken met anderen zorgt dikwijls voor onvrede en is in mijn optiek de oorzaak van dat we alleen maar meer en meer willen; of het nou meer salaris, een groter huis of een knappere vriendin is.

Tevreden zijn met wat je zelf hebt, en wat anderen hebben los laten :) Tot zover het filosofische momentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Toch vind ik het interessant. Het is een taboe onderwerp, maar wel relevant.
Wat mij verbaast is dat het best weinig afwijkt van elkaar. Terwijl de ene medewerker echt wel heel veel meer geld kan verdienen voor een bedrijf dan een andere medewerker. Dan vind ik zon beetje €2000 bruto verschil weinig.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
CyberTijn schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:38:
[...]

Van dit soort topics worden maar weinig mensen gelukkig hoor ;)
Jezelf vergelijken met anderen zorgt dikwijls voor onvrede en is in mijn optiek de oorzaak van dat we alleen maar meer en meer willen; of het nou meer salaris, een groter huis of een knappere vriendin is.

Tevreden zijn met wat je zelf hebt, en wat anderen hebben los laten :) Tot zover het filosofische momentje.
Enige dat pijn doet is mensen zien zonder diploma, of een veel lager diploma of opleiding en dan toch bakken meer verdienen.

Of mensen die vijfeneenhalf K verdienen, 8 weken vakantie hebben en dan klagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 05-08-2016 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20
Waarom? Zij hebben waarschijnlijk andere keuzes gemaakt. Ik ken persoonlijk vrij veel succesvolle ondernemers die niet eens een opleiding hebben gedaan na hun middelbare school. Of mensen met een MBO opleiding die helemaal onderaan de ladder in een fabriek zijn begonnen maar zichzelf, al dan niet met bijscholing, naar boven hebben gewerkt.
Een opleiding/diploma biedt geen garanties. Je zal het nog altijd zelf moeten doen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 12:00

Shunt

Boe

Phusebox schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:11:
[...]

Enige dat pijn doet is mensen zien zonder diploma, of een veel lager diploma of opleiding en dan toch bakken meer verdienen.
Als je gelukkig bent met waar je nu zit waarom zou je dan ongelukkig worden van anderen?
Soms zie ik mensen voorbij komen van 25 in een auto van een of twee ton en een salaris van een paar ton per jaar. Mooi voor hen denk ik dan. Ik werk vaak samen met ZZP'ers die twee tot drie keer zo veel verdienen. Als ik ongelukkig moet worden van iedereen die meer verdient zou ik heel ongelukkig worden.

Ik leef gewoon mijn eigen leven en gebruik andere mensen hun salaris als een referentie kader samen met de ervaringen die ik op doe met solliciteren en de aanbiedingen die ik daar krijg. Dat samen gevat geeft mij een mooi beeld wat ik kan verwachten bij het zoeken van een nieuwe baan.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 22:15
Een Salaris van 200.000€ op je 25e?
En dan een auto er bij van 100.000€?

Nog nooit gezien...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shunt schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:26:
[...]

Als je gelukkig bent met waar je nu zit waarom zou je dan ongelukkig worden van anderen?
Soms zie ik mensen voorbij komen van 25 in een auto van een of twee ton en een salaris van een paar ton per jaar. Mooi voor hen denk ik dan. Ik werk vaak samen met ZZP'ers die twee tot drie keer zo veel verdienen. Als ik ongelukkig moet worden van iedereen die meer verdient zou ik heel ongelukkig worden.

Ik leef gewoon mijn eigen leven en gebruik andere mensen hun salaris als een referentie kader samen met de ervaringen die ik op doe met solliciteren en de aanbiedingen die ik daar krijg. Dat samen gevat geeft mij een mooi beeld wat ik kan verwachten bij het zoeken van een nieuwe baan.
Tommie12 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:33:

Nog nooit gezien...
Er zijn altijd uitzonderingen inderdaad. Zeg ook niet dat ik er ongelukkig van wordt. Vraag me alleen soms af wat ik fout doe. Ik ben ook zeker tevreden met wat we hebben en kunnen, alleen vraag ik me dan af of ik iets fundamenteel verkeerd doe.

Mensen met minder salaris die een veel groter huis hebben, en ook nog minder maandlasten bijvoorbeeld. Dat zijn dingen waarvan ik denk, wat weten zij wel wat ik niet weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Tommie12 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:33:

Nog nooit gezien...
Er zijn meer dan genoeg mensen die dat verdienen / krijgen ik heb niets gezegd over waar ze dit verdienen. Maar een mooi voorbeeld Hardwell of Verstappen. Ik kan daar naar gaan kijken en zitten denken fuck man zij zijn zo jong en hebben dat al allemaal bereikt. Liever geniet ik gewoon van de muziek en de inhaal acties.
Phusebox schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:55:
[...]

[...]

Er zijn altijd uitzonderingen inderdaad. Zeg ook niet dat ik er ongelukkig van wordt. Vraag me alleen soms af wat ik fout doe. Ik ben ook zeker tevreden met wat we hebben en kunnen, alleen vraag ik me dan af of ik iets fundamenteel verkeerd doe.

Mensen met minder salaris die een veel groter huis hebben, en ook nog minder maandlasten bijvoorbeeld. Dat zijn dingen waarvan ik denk, wat weten zij wel wat ik niet weet?
Ik zou zeggen gooi hier neer wat je verdient en dan laten we je wel weten wat je fout doet :P.
Vergeet niet dat mensen zich vaak mooier voor doen dan dat ze daadwerkelijk zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Shunt op 05-08-2016 09:09 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 22-09 21:34
[...]
Tja zoveel factoren van afhankelijk, misschien hebben ze wel een erfenis gehad van 2 ton. Of wellicht hebben ze het huis zelfs geerfd. Misschien hebben ze eens 100.000 euro gewonnen in de loterij.
Een boerderij in Friesland koop je voor minder dan 2 ton, daar heb je in centrum Rotterdam nog geen appartement voor. Het is allemaal maar net wat de parameters zijn, zolang je alles rond kan breien en je gelukkig bent, zou ik mij niet zo druk maken om wat anderen verdienen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-09 20:17
Erfenis omdat ouders vroeg zijn overleden :?
Vraag me af of je daar blij mee moet zijn.

Collega zei laatst: Het gras bij de buren is altijd groener, weet je waarom? Daar is ook veel meer shit! :P
Wees tevreden met wat je hebt, en laat je niet gekmaken door anderen.
Je zal de mensen de kost moeten geven met die mooie auto en die dikke tv aan de muur die elke maand krom liggen voor de afbetaling van die luxe, en ow ja, de vakantie van vorig jaar is ook nog niet afbetaald... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
[...]
Veel mensen hebben van oudsher nog een aflossingsvrije hypotheek (en / of een spaarhypotheek met maximale aftrek).

Misschien is dat het?

Ik heb een combinatie van lineair en annuïteiten. Hierdoor betaal ik relatief gezien waarschijnlijk ook veel meer per maand dan mijn buren. Verschil is alleen dat mijn huis op het eind afbetaald is en dat ik al vrij snel niet meer met een restschuld zit als ik er uit zou moeten om wat voor reden dan ook :)

[ Voor 11% gewijzigd door Lethalis op 05-08-2016 09:32 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 13-09 12:49

Ach dat vind ik ook hoor, als afgestudeerde HBO'er begon ik met een 1800 euro (8 jaar geleden).
Het is natuurlijk wel zo dat de meeste mensen die hier posten een beetje boven de curve zitten (nja daar ga ik vanuit....) het "echte" gemiddelde zal wel lager zijn.
Alleen maar meer geld is ook niet alles, ik hoor geregeld om me heen dat mensen met tegenzin naar hun werk gaan, als ik 500 euro erbij krijg maar dan ook een baan die me niet ligt is me het dat niet waard :)

Het beste is natuurlijk een leuke baan hebben en goed genoeg betaald worden, en ja het gras is altijd groener aan de overkant ;)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tielenaar
Ikke_Niels schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:53:
[...]

Ach dat vind ik ook hoor, als afgestudeerde HBO'er begon ik met een 1800 euro (8 jaar geleden).
Het is natuurlijk wel zo dat de meeste mensen die hier posten een beetje boven de curve zitten (nja daar ga ik vanuit....) het "echte" gemiddelde zal wel lager zijn.
Alleen maar meer geld is ook niet alles, ik hoor geregeld om me heen dat mensen met tegenzin naar hun werk gaan, als ik 500 euro erbij krijg maar dan ook een baan die me niet ligt is me het dat niet waard :)

Het beste is natuurlijk een leuke baan hebben en goed genoeg betaald worden, en ja het gras is altijd groener aan de overkant ;)
Persoonlijk heb ik altijd onder de curve gezeten. Ben dan ook niet verder gekomen dan een MBO opleidinkje en een jaartje HBO en ben toen gaan werken. Om de 2-3 jaar van baan gewisseld, vrijwillig of geforceerd. Mijn salaris als full time web developer is in de laatste ±10 jaar als volgt gestegen bij 5 verschillende werkgevers:
1400, 1750, 2350..2511, 2700..2775, 3700
En nu zit ik boven de curve. Mede dankzij de goede markt op dit moment, er is extreme vraag naar developers met ervaring.
Effe doorzetten, jezelf blijven bijscholen, weten wat je waard bent, durven vragen, slecht betalende werkgevers links laten liggen, af en toe van baan wisselen en voor jezelf opkomen. Dit topic heeft me daar best bij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
[...]

[...]

Soms speelt geluk ook een beetje mee in het leven.
Dat wil echter niet zeggen dat zij ook gelukkiger zijn hoor.
Verder kan uiterlijke schijn ook meespelen. Ik ken meerdere mensen die eigenlijk geen cent te besteden hebben maar wel een BMW voor de deur en een 65Inch LCD aan de wand.

Ik ben zelf een behoorlijke uitzondering maar heb er wel echt hard voor moeten werken na mijn Mbo-opleiding. Sterker nog, ik maak nu nog vaak veel meer uren op jaarbasis als vrienden van mij en ik ben ook continu bezig met studies/certificaten of ik bezoek conferenties. Dat zorgt er wel weer voor dat ik de leuke dingen kan doen die ik wil.
Naar andere kijken heeft gewoon weinig zin, bepaal goed voor jezelf wat je wilt en wat je belangrijk vindt en zorg dat je dat kan (gaan) doen.

Dit topic biedt de mogelijkheid om vergelijkbare functies te zien icm secundaire voorwaarden en eventueel salaris. Dit zegt niet dat het ook voor jou 100% haalbaar is maar je kan er soms wel je voordeel mee doen.

[ Voor 29% gewijzigd door GeeMoney op 05-08-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 12:44
[...]

Dus?
Hoogste afgeronde opleiding die ik heb is MBO + daarna 2 jaar HBO IT gedaan, maar niet afgerond, omdat ik al op mezelf woonde (amsterdam 3 kamer appt + auto) en een top baan aangeboden kreeg, En was het meer dan zat om na 2 jaar de eindjes nog steeds aan elkaar te knopen. :(

Loon excl. lease is ~4700 pm.

Doordat je een afgeronde HBO/uni oid hebt wil nog niet perce zeggen dat je meer waard ben dan een lager opgeleide ;) Alleen binnenkomen is lastiger in het begin, omdat je minder te bewijzen hebt wat je gedaan hebt.
Lethalis schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:28:
[...]

Veel mensen hebben van oudsher nog een aflossingsvrije hypotheek (en / of een spaarhypotheek met maximale aftrek).
Klopt bij ons. 100% aflossingsvrij 2-1 kap. 8 jaar geleden hypotheek van 450K afgesloten. Toen bruto hypotheeklast € 1.889.
Nu 8 jaar en 1 maand later. Hypotheek 400K en bruto maandlast € 873 ( ivm nieuwe rentevaste periode).
Netto woonlast van € 1140 naar € 584 8)
ybos schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:12:
[...]

Erfenis omdat ouders vroeg zijn overleden :?
Vraag me af of je daar blij mee moet zijn.
NEE absoluut niet blij mee!!! :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet wel dat opleiding steeds belangrijker is. Ik ben met "slechts" MTS ook al ver gekomen maar ik denk dat dit steeds meer uitzondering zal gaan worden. Selectie is gewoon steeds harder en geen HBO is bij veel functies gewoon meteen exit. Onze generatie kwam daar nog net wat makkelijker mee weg denk ik. (35/40+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:22:
Je ziet wel dat opleiding steeds belangrijker is. Ik ben met "slechts" MTS ook al ver gekomen maar ik denk dat dit steeds meer uitzondering zal gaan worden. Selectie is gewoon steeds harder en geen HBO is bij veel functies gewoon meteen exit. Onze generatie kwam daar nog net wat makkelijker mee weg denk ik. (35/40+)
Bij veel vacatures staat het wel, maar ik (32) heb geen HBO en mocht altijd op gesprek komen. Ze hebben het er niet eens over in 99% van de gevallen. Werkervaring, de reden waarom je bij je vorige plekken weg bent gegaan en bewijs van skills, dat is waar het om gaat. Plus een 'goed gevoel / klik'.
En ja als je 25 bent dan heb je dat allemaal nog wat minder en dan helpt een diploma, maar tegen de tijd dat je 35 bent hoef je ook echt geen papiertje meer te laten zien hoor.
HBO helpt wel, maar er zijn genoeg kansen als je dat niet hebt. In de IT dan. Self taught blijft echt een vakspecifiek pluspuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Tielenaar schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:26:
[...]
Persoonlijk heb ik altijd onder de curve gezeten. Ben dan ook niet verder gekomen dan een MBO opleidinkje en een jaartje HBO en ben toen gaan werken. Om de 2-3 jaar van baan gewisseld, vrijwillig of geforceerd. Mijn salaris als full time web developer is in de laatste ±10 jaar als volgt gestegen bij 5 verschillende werkgevers:
1400, 1750, 2350..2511, 2700..2775, 3700
En nu zit ik boven de curve. Mede dankzij de goede markt op dit moment, er is extreme vraag naar developers met ervaring.
3700 voor een developer met 10 jaar ervaring is volgens jou boven de curve?

Dat hangt nogal af van de extra's dan. Met dikke lease auto erbij misschien wel, maar anders valt het wel mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 05-08-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
Lethalis schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:39:
[...]

3700 voor een developer met 10 jaar ervaring is volgens jou boven de curve?
Voor een medior web developer zonder HBO van 32 wel ja.
Voor een senior/lead met HBO en dezelfde leeftijd kan je daar wel ruim boven zitten, maar ik heb helaas nooit fatsoenlijke werkgevers gehad om daar naartoe te kunnen groeien. Veel te lang blijven hangen op achterhaalde technieken enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tielenaar schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:38:
[...]

Bij veel vacatures staat het wel, maar ik (32) heb geen HBO en mocht altijd op gesprek komen. Ze hebben het er niet eens over in 99% van de gevallen. Werkervaring, de reden waarom je bij je vorige plekken weg bent gegaan en bewijs van skills, dat is waar het om gaat. Plus een 'goed gevoel / klik'.
En ja als je 25 bent dan heb je dat allemaal nog wat minder en dan helpt een diploma, maar tegen de tijd dat je 35 bent hoef je ook echt geen papiertje meer te laten zien hoor.
HBO helpt wel, maar er zijn genoeg kansen als je dat niet hebt. In de IT dan. Self taught blijft echt een vakspecifiek pluspuntje.
Daarom is het nu wel steeds belangrijker. Als starter is dat op gesprek komen steeds moeilijker. Als je eenmaal de juiste ervaring hebt is het geen issue meer. Kijk maar naar de grotere bedrijven en de traineeships. Als men HBO eist, kom je echt niet op gesprek met alleen MBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Tielenaar schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:42:
[...]

Voor een medior web developer zonder HBO van 32 wel ja.
Voor een senior/lead met HBO en dezelfde leeftijd kan je daar wel ruim boven zitten, maar ik heb helaas nooit fatsoenlijke werkgevers gehad om daar naartoe te kunnen groeien. Veel te lang blijven hangen op achterhaalde technieken enzo.
Daar wringt de schoen ook een beetje. Omdat je geen HBO hebt, kom je vaak bij bepaalde werkgevers terecht. Natuurlijk kom je binnen, natuurlijk verdien je een aardig salaris, maar echt "goed" wordt het dan niet zo snel.

En dat komt dan weer omdat je niet de juiste werkervaring opdoet, want uiteindelijk gaat het daar inderdaad om.

Ik ben ook HBO dropout en heb vooral bij kleinere bedrijven gewerkt (< 25 man). Qua techniek ben ik redelijk vrij nu en kan de nieuwste dingen uitproberen, maar ik blijf wel gewoon developer. Er valt hier niets aan te sturen. Organisatie is plat en ik werk direct voor de directeur :) Net zoals mijn collega's.

Salarissen zijn verder prima, maar je zal nooit een team lead worden met 5 man onder je, SCRUM master worden, of weet ik veel wat. Je bent programmeur en blijft programmeur.

En daar is op zich niks mis mee, maar omdat je die opleiding dus niet hebt, wordt het moeilijker om verder door te groeien (bij grotere bedrijven).

Nu ben ik zelf een echte techneut en heb ik helemaal geen zin om manager te worden, maar als je die ambitie wel hebt, kan een HBO/WO opleiding wel degelijk verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
[...]

Of mensen die vijfeneenhalf K verdienen, 8 weken vakantie hebben en dan klagen.
Mensen met een diploma krijgen 9/10x minder geld p maand dan de collega's met een diploma op dezelfde functie. Terwijl er evenveel van deze personen verwacht word en ze soms meer onder een vergrootglas liggen dan anderen. Soms verkrijgen mensen skills welke nodig zijn voor een job, laat je deze dan lopen omdat ze geen diploma hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
Lethalis schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:57:
[...]
Nu ben ik zelf een echte techneut en heb ik helemaal geen zin om manager te worden, maar als je die ambitie wel hebt, kan een HBO/WO opleiding wel degelijk verschil maken.
Blergh nee, moet er ook niet aan denken :) Tech lead is op zich nog wel te doen als techneut en zie ik op zich wel zitten.
Maar je hebt gelijk. Ben begonnen bij een minuscuul webbureautje voor minimumloon. Dat is natuurlijk geen goede basis. Desalniettemin, als je echt wilt en gemotiveerd bent en in je eigen tijd genoeg bijschoolt, dan ontsnap je daar best snel uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 22:54
Freshnub schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:39:
Members only:

Zat al een aantal jaar vast bij werkgever, nu een nieuw aanbod gekregen. Is dit een redelijk goede sprong vooruit, gezien ik 3 jaar al op hetzelfde salaris zit? Beetje marktconform of niet?
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Freshnub op 05-08-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je huidige werkgever teleurstellen is natuurlijk geen argument om het niet te doen. :) Doen dus. Ben je ook van plan wat met die vakantiedagen te gaan doen? Anders kun je wellicht inzetten op meer salaris en minder vrije dagen. Ik krijg de mijne nooit op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoertW
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 10:11
Als je een baan krijgt wat je leuker lijkt, moet je dat zeker doen...
Je bent 29, en het is het niet waard om ergens tegen je zin te moeten werken... Daar word jij, je werkgever, en je collega's ook niet vrolijk van. Gewoon op een nette manier zeggen dat het je niet bevalt, misschien kan er intern nog wat gebeuren, anders gewoon opstappen! Werk moet niet zwaar/vervelend aanvoelen, je moet nog zeker 35 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 22:54
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:35:
Je huidige werkgever teleurstellen is natuurlijk geen argument om het niet te doen. :) Doen dus. Ben je ook van plan wat met die vakantiedagen te gaan doen? Anders kun je wellicht inzetten op meer salaris en minder vrije dagen. Ik krijg de mijne nooit op..
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
-

[ Voor 100% gewijzigd door Phusebox op 07-09-2016 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tielenaar
Phusebox schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:55:
Members only:

Zo ik heb het ook maar eens ingevuld... om het gemiddelde wat omlaag te halen 8)
Dat is wel enigszins treurig ja. Maar je woont in Limburg, daar heb je voor 50k toch een huis van 300m2? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tielenaar schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Dat is wel enigszins treurig ja. Maar je woont in Limburg, daar heb je voor 50k toch een huis van 300m2? :)
Huis gekocht in 2007, tel maar uit hoeveel we teveel betaald hebben... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Phusebox schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:55:
Members only:

Zo ik heb het ook maar eens ingevuld... om het gemiddelde wat omlaag te halen 8)
Oei...Phusebox, dat is voor iemand met 12 jaar ervaring wel aan de lage kant volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
TheVMaster schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:24:
[...]

Oei...Phusebox, dat is voor iemand met 12 jaar ervaring wel aan de lage kant volgens mij...
I know, maar ja wat doe je eraan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

Phusebox schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:27:
[...]

Solliciteren.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Het is niet veel soeps hier in de regio, vorige werkgevers betaalden niet heel veel beter al had ik daar wel een lagere functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

Phusebox schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:33:
[...]

Het is niet veel soeps hier in de regio, vorige werkgevers betaalden niet beter al had ik daar wel een lagere functie.
Ik ken ook wat mensen uit (zuid) Limburg die in de regio Eindhoven werken, is dat geen idee?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Phusebox schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:27:
[...]

Wat mijn voorgangers ook al zeiden...solliciteren. Volgens mij is Zuid-Limburg -> Eindhoven toch nog geen 100 km. Ik rij iedere dag voor m'n werk 100+ km, tja....als je 'beetje inkomen' wilt hebben dan hoort dat er soms bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:27
TheVMaster schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:43:
[...]

Wat mijn voorgangers ook al zeiden...solliciteren. Volgens mij is Zuid-Limburg -> Eindhoven toch nog geen 100 km. Ik rij iedere dag voor m'n werk 100+ km, tja....als je 'beetje inkomen' wilt hebben dan hoort dat er soms bij.
Als twee uur extra reistijd je 20% extra salaris oplevert kan je je alsnog afvragen of je er goed aan gedaan hebt (tenzij je autorijden leuk vindt).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
assje schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:39:
[...]

Als twee uur extra reistijd je 20% extra salaris oplevert kan je je alsnog afvragen of je er goed aan gedaan hebt (tenzij je autorijden leuk vindt).
Als je een hekel hebt aan autorijden dan kan zelfs 50-60% meer salaris nog niet voldoende zijn, maar goed 36 jaar...12 jaar ervaring, dan zou er meer in moeten zitten dan 2750 bruto per maand. Zou volgens mij op z'n minst 3700 moeten zijn lijkt mij (aangezien hij ook een 'Senior rol' vervult).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Niet online
Een update van mijn kant. Vorig jaar november heb ik mijn situatie en ambitie met jullie gedeeld:
ZroBioNe schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:36:
Lang geleden dat ik hier wat gepost heb, maar vind het interessant om te lezen.

Members only:
Inmiddels kan ik mij verheugen op onderstaande situatie per 1 september, wat perfect aansluit op mijn ambitie van november vorig jaar.
Members only:

Ik ben erg blij dat ik deze stap kan zetten. Het zal mij veel brengen qua werkervaring en ook werkinhoudelijk veel uitdaging. Het meest kijk ik uit naar de grote diversiteit van projecten en opdrachten die er mogelijk zijn. Mijn ambitie om nog ergens anders te wonen en te werken lijkt hiermee ook in zicht te komen.
Ik realiseer me ook (en ben daar ook op gewezen tijdens de gesprekken 8)) dat ik relatief hoog binnen kom in de organisatie, zonder echte consultancy ervaring. Ik denk niet dat het heel ingewikkeld zal zijn, maar zeker in het begin verwacht ik toch wel een paar tandjes harder te moeten lopen om te zorgen dat ik het niveau van mijn collega's kan halen!

Misschien ook interessant om te weten is dat ik tijdens de sollicitatie niet heb ingezet op salaris, maar op functieschaal. Nu kan ik ze laten zien wat ik in huis heb en de rest volgt vanzelf ;) Anyway, ik heb er veel zin in!

En om aan te haken op eerdere discussies: Ik gebruik dit topic niet om mijzelf vergelijken, maar om juist inzicht te krijgen in mijn eigen positie in de markt. De informatie die in dit topic staat is veel waard imo, daarom wil ik hier ook graag bijdragen. Mocht iemand nog specifieke vragen hebben, shoot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:13
Bij 'manager' denk ik niet direct aan consultancy en bij Big Four niet direct aan ecommerce/web projecten. Hoe sluit het aan bij wat je de vorige keer als vereiste omschreef en wat ga je precies doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Niet online
wheel schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:06:
Bij 'manager' denk ik niet direct aan consultancy en bij Big Four niet direct aan ecommerce/web projecten. Hoe sluit het aan bij wat je de vorige keer als vereiste omschreef en wat ga je precies doen?
De functieschaal waar ik in kom te zitten heet Manager. Meer informatie hiervoor kun je vinden op http://www.consultancy.nl/carriere/carriereladder, maar specifiek over Manager schrijven ze het volgende:
In die rol manage je alle onderdelen en fases van een project en ben je eindverantwoordelijk voor deadlines van projecten. Bovendien fungeer je als een aanspreekpunt van klanten en ben je verantwoordelijk voor het aanleveren van oplossingen voor de businessuitdagingen waarmee zij kampen. Manager spelen ook een rol bij interne activiteiten, waaronder het ontwikkelen van serviceproposities, business development en het ontwikkelen van kennisleiderschap.
En veel consultancy's zijn bezig met opdrachten waarin ze de digitale transformatie van opdrachtgevers begeleiden. E-commerce & web projecten zijn bij veel bedrijven een flink onderdeel daarvan, dus daar is werk zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt als een standaard Accenture salarisschaal. Jij gaat echt niet heel veel te managen hebben de eerste tijd. Maar feli met de stap :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

"Manager" is gewoon een senioriteit/schaal titel die heel gebruikelijk is bij consultancy bedrijven maar veel "managers" bij Deloitte, PwC, etc. hebben geen management functie. (Dwz een direct leidinggevende positie met budget verantwoordelijkheid, etc.)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dat klinkt wel heel erg cup-a-soup: we geven iedereen een manager titel om ze tevreden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Yup, ik heb genoeg bedrijven gezien waarbij zo'n 75% van de mensen manager was. Qua titel dan.
Managementcapaciteiten zijn in geen velden of wegen te bekennen bij de helft.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-08 20:04
Lethalis schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:57:
[...]

Salarissen zijn verder prima, maar je zal nooit een team lead worden met 5 man onder je, SCRUM master worden, of weet ik veel wat.
Onze Scrum master is een functioneel beheerder stagiair, omdat niemand anders daar zin in heeft :p Scheelt wel dat hij al een jaar of tien in dat bedrijf werkt en dus alle ins en outs van de producten kent, maar het is maar om aan te geven dat Scrum master meestal toch niet echt een gewilde rol is.

[ Voor 22% gewijzigd door Spacejockey op 06-08-2016 16:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
jongetje schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:25:
Dat klinkt wel heel erg cup-a-soup: we geven iedereen een manager titel om ze tevreden te houden.
Bij de rank "Manager" word je binnen een Big 4 geacht projecten te kunnen leiden en mensen aan te sturen. Daar zijn zeker enige managementcapaciteiten voor vereist.

@ZroBioNe
Instappen met rank "Manager" is heel normaal met 8 jaar werkervaring en als programmamanager in je huidige rol. Ik denk dat het grootste verschil zal zijn dat je tot nu toe geen sales targets had, maar die krijg je vanaf rank "Manager" juist wel. Daarnaast kunnen sommige zij-instromers niet altijd aarden in ambitieuze, soms formele werkcultuur van een big 4, maar dat hangt ook vanaf waar je hiervoor hebt gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Boudewijn schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:58:
Yup, ik heb genoeg bedrijven gezien waarbij zo'n 75% van de mensen manager was. Qua titel dan.
Managementcapaciteiten zijn in geen velden of wegen te bekennen bij de helft.
Bij consultancies zijn de functienamen juist enigszins gestandaardiseerd. Daarom geeft de titel manager een prima indicatie van wat diegene doet.
Dat kan je natuurlijk niet gaan vergelijken met bedrijven uit random andere sectoren waar ze willekeurig met titels rondstrooien.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Spacejockey schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:25:
[...]
Onze Scrum master is een functioneel beheerder stagiair, omdat niemand anders daar zin in heeft :p
Okee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Niet online
_vision schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:53:
[...]

Bij de rank "Manager" word je binnen een Big 4 geacht projecten te kunnen leiden en mensen aan te sturen. Daar zijn zeker enige managementcapaciteiten voor vereist.

@ZroBioNe
Instappen met rank "Manager" is heel normaal met 8 jaar werkervaring en als programmamanager in je huidige rol. Ik denk dat het grootste verschil zal zijn dat je tot nu toe geen sales targets had, maar die krijg je vanaf rank "Manager" juist wel. Daarnaast kunnen sommige zij-instromers niet altijd aarden in ambitieuze, soms formele werkcultuur van een big 4, maar dat hangt ook vanaf waar je hiervoor hebt gewerkt.
Klopt als een bus inderdaad! De sales targets kijk ik naar uit, het lijkt mij een leuke toevoeging aan het werk!
En inderdaad word ik geacht projecten te leiden over meerdere disciplines heen en moet je ook de mensen die in je projecten mee werken beoordelen op het werk wat ze leveren. Het echte HR stuk zit er dan niet bij, maar daar ben ik ook niet zo rouwig om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:52
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lockwood
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-11-2023
Mijn vorige baan:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 5 Jaar
• (Woon) Locatie: Almere

2. Wat doe je:
• Functie: Backend Developer (python)
• Werkgever/branche: Creative Agency
• (Werk) Locatie(s): Almere / Amsterdam
• Reistijd: 2 uur heen en terug

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3150
• Vakantiegeld : 8%
• Pensioenregeling : ja
• Vakantiedagen : 25

4. Overig:
• Reisvergoeding : Ja
• Lunchvergoeding : Ja
• Laptop : Macbook Pro

Mijn huidige baan:

1. Wie ben je:
• (Woon) Locatie: Israel

2. Wat doe je:
• Functie: Backend Developer (python/scala)
• Werkgever/branche: Startup big data
• (Werk) Locatie(s): Tel Aviv of thuis
• Reistijd: 2 uur heen en terug

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €5500
• Pensioenregeling : ja
• Vakantiedagen : 18

4. Overig:
• Reisvergoeding : Ja
• Lunchvergoeding : Ja
• Laptop : Macbook Pro + 4k scherm
• Bier : 24/7

Waren mijn Nederlandse voorwaarden marktconform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Bij alles wat je hebt weggehaald (bonus/vakantiegeld/moiliteit etc) betekent het dat je het niet krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:36
Morphogenesis schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:02:
Members only:
Kijkend naar het pensioen wordt dadelijk volledig betaald even ervan uitgaand dat je nu niks opbouwt verdien je onder aan de streep ongeveer hetzelfde, alleen je ziet het niet direct
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25

Khaine

Python liefhebber

Morphogenesis schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:02:
Members only:
Members only:

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34
Oud:
Members only:

Nieuw
Members only:

Goed? Slecht? Heb al in mijn eigen kring de dingen naar mijn hoofd gekregen als "waarom niet gelijk beginnen voor jezelf?". Dilemma is dat ik eerst een hyptheekje wil hebben en DAN pas dat wil gaan doen, eerst even "vastigheid" en geen gelazer met "wat was uw omzet de afgelopen 3 jaar?" bij de bank :|

[ Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 08-08-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:52
Khaine schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:36:
[...]

Normaliter zou ik zeggen; maak afspraken. Iets op achteruit gaan kan geen kwaad (mits je het kunt hebben), maar 2500 en "er zit geen rek meer in", dan zou ik wel willen weten waarom er geen rek meer in zit. Is dat nu, maar bijvoorbeeld wel 200 erbij als je na 6 maanden prima/bovengemiddeld presteert? Of blijft het de komende 5 jaar op dit niveau steken?
Nee, geen rek in als start salaris. Er is wel een groei mogelijk van 5-10% per jaar.
Daarbij moet je maar tegen de reistijden kunnen. Ik deed op mijn vorige werk 75 minuten enkele reis met het OV maar na 2 jaar brak dat mij volledig op. Ik ben al geen fan van reizen dus dan is de overstap naar 15 minuten enkele reis met de auto echt briljant.
Zelf zou ik wel 5x nadenken of de voordelen echt opwegen tegen dit geheel en uiteraard of er niet iets soortgelijks in de buurt zit.
Ik heb geen hekel aan reizen, maar weet niet of ik er dan over 2 jaar nog zo over denk. Hoe dan ook, dank voor je antwoord :)

[ Voor 1% gewijzigd door Krisp op 08-08-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* clones zijn ook hiervoor niet de bedoeling.

[ Voor 102% gewijzigd door Krisp op 08-08-2016 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

*knip* zie boven.

[ Voor 101% gewijzigd door Krisp op 08-08-2016 15:45 ]

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
*knip* zie boven.

[ Voor 94% gewijzigd door Krisp op 08-08-2016 15:45 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.