Welkom in Limburg, lonen liggen hier echt laag tenzij je bij ertussenkomt bij multinationals. ABP/DSMTheVMaster schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:24:
[...]
Oei...Phusebox, dat is voor iemand met 12 jaar ervaring wel aan de lage kant volgens mij...
Ik woon ook niet in de Randstad, maar werk er wel. Dus in Limburg wonen betekend niet automatisch ook in Limburg werken....volgens mij?alki schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:16:
[...]
Welkom in Limburg, lonen liggen hier echt laag tenzij je bij ertussenkomt bij multinationals. ABP/DSM
[ Voor 139% gewijzigd door TheVMaster op 22-08-2016 10:05 ]
Wait wut... je draagt zelf bij in je werkgeverslasten? Ik snap je regeling niet helemaal.LinuX-TUX schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:35:
Nieuw
• Winstdeling/bonus: 70% van de omzet - eigen onkosten - werkgevers lasten (?) ... dat was de kicker om over te gaan met het oog op ZZP-schap[/mo]
Goed? Slecht? Heb al in mijn eigen kring de dingen naar mijn hoofd gekregen als "waarom niet gelijk beginnen voor jezelf?". Dilemma is dat ik eerst een hyptheekje wil hebben en DAN pas dat wil gaan doen, eerst even "vastigheid" en geen gelazer met "wat was uw omzet de afgelopen 3 jaar?" bij de bank
Of krijg je 70% van je omzet, waarbij je in ieder geval alvast een vast salaris vooruitbetaald krijgt? (future-group regeling?)
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Dat tweede inderdaad. Mid-lance constructie achtig met vast salaris.JaQ schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:25:
[...]
Wait wut... je draagt zelf bij in je werkgeverslasten? Ik snap je regeling niet helemaal.
Of krijg je 70% van je omzet, waarbij je in ieder geval alvast een vast salaris vooruitbetaald krijgt? (future-group regeling?)
Ik vind het maar een vage deal. Waar betaal je nou precies 30% voor?LinuX-TUX schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:29:
Dat tweede inderdaad. Mid-lance constructie achtig met vast salaris.
Java-man met 11 jaar ervaring zal ongeveer 130k omzet leveren (1600 uur *80 euro). Daar ga je dus bijna 39k (30% van je omzet) van bij je midlance club laten liggen. En wat doen zij voor die 39k?
Die autokosten zullen wel een sigaar uit eigen doos zijn, net zoals pensioen. Je weet niet zeker of je werkgeverslasten hier in zitten, iets wat toch wel belangrijk is om te weten. Gemiddeld zijn werkgeverslasten ongeveer een procent of 20.
Garanderen deze mensen die 4430 per maand? (stel dat je op de bank zit voor 6 maanden, wat dan?)
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Het is gewoon een vast contract met vast salaris ja, dus de 'zekerheid' is gewaarborgd. Ga in de tussentijd rustig wat certificeringen halen, was nooit echt nodig hiervoor en zoals eerder, het is een tussenstap.JaQ schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:13:
[...]
Ik vind het maar een vage deal. Waar betaal je nou precies 30% voor?
Java-man met 11 jaar ervaring zal ongeveer 130k omzet leveren (1600 uur *80 euro). Daar ga je dus bijna 39k (30% van je omzet) van bij je midlance club laten liggen. En wat doen zij voor die 39k?
Die autokosten zullen wel een sigaar uit eigen doos zijn, net zoals pensioen. Je weet niet zeker of je werkgeverslasten hier in zitten, iets wat toch wel belangrijk is om te weten. Gemiddeld zijn werkgeverslasten ongeveer een procent of 20.
Garanderen deze mensen die 4430 per maand? (stel dat je op de bank zit voor 6 maanden, wat dan?)
Auto is inderdaad sigaar uit eigen doos, is ook ongeveer het eerste waar ik al een gat in schoot en ben dus op zoek naar een tweedehands auto, om maar privé te gaan rijden. Moet alleen nog even achterhalen in hoeverre de 'kilometer' vergoeding ook een sigaar uit eigen doos is, of dat dat belasting technisch nog voordeel heeft. Al met al, leasen is met zo'n constructie erg duur/het niet waard. (ja tuurlijk kan je een hele vette bak kiezen, budget is tot 1k ex brandstofkosten. Maar heb dan liever ~6k netto extra aan het einde van het jaar)
Pensioen is ook een sigaar uit eigen doos, je betaalt voor zover ik begreep gewoon alles zelf. Het is dus gewoon een vast salaris met een redelijke bonus aan het einde van het jaar.
[ Voor 11% gewijzigd door LinuX-TUX op 09-08-2016 08:08 ]
dus eigenlijk is het enige voordeel dat je doorbetaald wordt bij ziekte/opdrachtloosheid en dat je wellicht makkelijker een hypotheek kan krijgen.
voor de rest heb je dezelfde kosten als een zzp'er maar dan dan met een fors minder inkomen.
voor de rest heb je dezelfde kosten als een zzp'er maar dan dan met een fors minder inkomen.
Verwijderd
Even een kleine update 
Leeftijd: 20
Opleiding(en): ICT Beheer Niveau 4
Certificaten: VCA6-DCV, Veeam VMSP, Veeam VMTSP, CompTIA Server +, MTA Networking, MTA OS Fundamentals, MTA Security, MTA Server Administration Fundamentals en nog een berg HP certificeringen
Werkervaring: 1.5 jaar
Werkgever: Software verkoper die een transitie maakt naar een one-stop-shop
Huidige functie: ICT Consultant
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 13
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: HP ZBook 15u
GSM: telefoonkosten vergoed
Leaseauto: VW Polo
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studie HvA vergoed door de werkgever
Land: Nederland
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 5 minuten met de auto
Maand salaris (bruto): 2000
Leeftijd: 20
Opleiding(en): ICT Beheer Niveau 4
Certificaten: VCA6-DCV, Veeam VMSP, Veeam VMTSP, CompTIA Server +, MTA Networking, MTA OS Fundamentals, MTA Security, MTA Server Administration Fundamentals en nog een berg HP certificeringen
Werkervaring: 1.5 jaar
Werkgever: Software verkoper die een transitie maakt naar een one-stop-shop
Huidige functie: ICT Consultant
Vakantiedagen: 13
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: HP ZBook 15u
GSM: telefoonkosten vergoed
Leaseauto: VW Polo
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studie HvA vergoed door de werkgever
Land: Nederland
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 5 minuten met de auto
Maand salaris (bruto): 2000
Moeilijk.. CEH op zich zegt echt helemaal niets (komend van iemand die het zelf ook heeft). Een aantal security toko's heeft zijn eigen pentest simulaties om jou te 'raten' tijdens het sollicitatie proces. Daarnaast leaseauto afhankelijk van contractduur vind ik apart.Morphogenesis schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:02:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Mijn advies aan jou: als je geen uitdaging meer vind in je normale werk, ga je dan richten op het behalen van je OSCP, ik snap dat dit even kan duren als je niet dagelijks 8+ uur bezig bent met pentesting. Wanneer je deze hebt behaald, sta je wel compleet anders in de gesprekken en gaan er een stuk meer deuren open dan nu het geval is. Ik verwacht dat je dan bij een overstap (ruim) vooruit moet kunnen gaan.
Helemaal eens, CEH vond ik zwaar tegenvallen.secury schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:04:
[...]
Moeilijk.. CEH op zich zegt echt helemaal niets (komend van iemand die het zelf ook heeft). Een aantal security toko's heeft zijn eigen pentest simulaties om jou te 'raten' tijdens het sollicitatie proces. Daarnaast leaseauto afhankelijk van contractduur vind ik apart.
Mijn advies aan jou: als je geen uitdaging meer vind in je normale werk, ga je dan richten op het behalen van je OSCP, ik snap dat dit even kan duren als je niet dagelijks 8+ uur bezig bent met pentesting. Wanneer je deze hebt behaald, sta je wel compleet anders in de gesprekken en gaan er een stuk meer deuren open dan nu het geval is. Ik verwacht dat je dan bij een overstap (ruim) vooruit moet kunnen gaan.
Bij deze toko zou ik beginnen met het behalen van OSCP, op kosten en in tijd van deze toko.
Ik heb iig een mail terug gedaan met een ander voorstel.
Vooral die tijd is mooi meegenomen en maakt het interessant, maar ze weten ook dondergoed dat wanneer jij je OSCP haalt, die 2500 salaris vrij laag is. Ik zou direct afspraken maken over een ander salaris bij het behalen van OSCP. Succes ermee!Morphogenesis schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:18:
[...]
Bij deze toko zou ik beginnen met het behalen van OSCP, op kosten en in tijd van deze toko.
Goede tip, dankjewel!secury schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:13:
[...]
Vooral die tijd is mooi meegenomen en maakt het interessant, maar ze weten ook dondergoed dat wanneer jij je OSCP haalt, die 2500 salaris vrij laag is. Ik zou direct afspraken maken over een ander salaris bij het behalen van OSCP. Succes ermee!
Ja inderdaad, en ik hoef zelf niet actief te werven. Dus eigenlijk gewoon loondienst met een wat hogere bonus.Leipo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:24:
dus eigenlijk is het enige voordeel dat je doorbetaald wordt bij ziekte/opdrachtloosheid en dat je wellicht makkelijker een hypotheek kan krijgen.
Leuk om deze informatie in te zien. Ook maar even mijn gegevens geplaatst als referentie voor andere members.
Het zelf enige ervaring in domeinen binnen IT-Security (log analysis, vulnerability management, IAM).
Het zelf enige ervaring in domeinen binnen IT-Security (log analysis, vulnerability management, IAM).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Besef je wel dat het stevig tijd gaat kosten om die certificering te behalen. In het team dat ik coordineer zijn er ook diverse mee bezig (geweest) en ook al komen ze er altijd uit, het is wel vrij stevig qua benodigde investering (qua tijd).
Wel mooie opleiding trouwens.
Ik ben net een paar maanden geleden afgestuurd van HBO Business IT & Management en heb getekend voor een 1-jaarcontract bij het bedrijf waar ik afstudeerde.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Members only:
Inloggen
B
Ik vind het netjes hoor. Reistijd met OV is wel lang, met de auto aanmerkelijk korter. Is er zicht op een leaseauto, of, als je prive een auto wilt rijden, km vergoeding in plaats van OV?Steven90 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:05:
Ik ben net een paar maanden geleden afgestuurd van HBO Business IT & Management en heb getekend voor een 1-jaarcontract bij het bedrijf waar ik afstudeerde.
Members only:
Ik heb (nog) niks over een leaseauto gehoord en ik neem aan dat een km vergoeding in plaats van OV wel mogelijk is. Maar goed, 9/10 reis ik met OV dus dat scheelt al een hoop geld.koksie schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:17:
Ik vind het netjes hoor. Reistijd met OV is wel lang, met de auto aanmerkelijk korter. Is er zicht op een leaseauto, of, als je prive een auto wilt rijden, km vergoeding in plaats van OV?
Als je woont en werkt in Den Haag (net als ik op dit moment) dan moet je alles toch ook prima per fiets kunnen doen? Ik heb jaren lang van de ene kant naar (dwars door) de andere kant gefietst (11KM) en was in 40 a 45 minuten te doen. Nooit op trams/bussen wachten (tenzij regen/storm) en je hebt meteen een stuk lichaamsbeweging te pakken. Vond dat persoonlijk erg prettig voor en na een dag kantoor.Steven90 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:30:
[...]
Ik heb (nog) niks over een leaseauto gehoord en ik neem aan dat een km vergoeding in plaats van OV wel mogelijk is. Maar goed, 9/10 reis ik met OV dus dat scheelt al een hoop geld.
[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 10-08-2016 09:51 ]
Klinkt inderdaad goed, alleen woon ik niet in Den Haag... Vandaar dat reizen met OV ook wat meer tijd kost.jongetje schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:50:
[...]
Als je woont en werkt in Den Haag (net als ik op dit moment) dan moet je alles toch ook prima per fiets kunnen doen? Ik heb jaren lang van de ene kant naar (dwars door) de andere kant gefietst (11KM) en was in 40 a 45 minuten te doen. Nooit op trams/bussen wachten (tenzij regen/storm) en je hebt meteen een stuk lichaamsbeweging te pakken. Vond dat persoonlijk erg prettig voor en na een dag kantoor.
Waarom zie ik bij de nieuwe lijstjes niet het aantal vakantiedagen? Dit is voor mij toch zeker een belangrijke voorwaarde. Het verschil tussen 20 dagen vrij per jaar of 40 dagen.
Verwijderd
Situatie nu:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT-Beheer Niveau 3
Certificaten: ITIL Foundation
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Detachering (een nieuwe, werkgever switch gemaakt)
Huidige functie: Huidige functie is IT Support met een migratie van een Linux omgeving naar Microsoft Omgeving met Azure / Office365 etc.
Vakantiedagen: 25 (dit jaar 30 vakantiedagen)
13/14e maand of winstuitkering: Niet contractuele bonussen ieder jaar (dit jaar 5% van bruto maandsalaris, netto uitgekeerd bovenop salaris)
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Ja, 700 euro leasebudget incl. (binnenkort nieuwe auto uitzoeken)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja, 2/3de werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificaten, Reiskostenvergoeding, Lunch van de zaak, aanbrengbonussen
Land: Nederland.
Regio: Rotterdam
Reistijd**: 20 minuten - enkele reis met de auto.
Maandsalaris (bruto): 1900
• Opleiding: MBO ICT-Beheer Niveau 3;
• Werkervaring: 5 jaar;
• (Woon) Locatie:Zuid-Holland;
2. Wat doe je:
• Functie: IT Support;
• Werkgever/branche: Transport;
• (Werk) Locatie(s): Kantoor in Rotterdam, USA, China, Singapore en de rest van de wereld;
• Uren/week: 40;
• Reistijd: 20 Minuten, enkele reis auto;
• Werkdruk: Middel / Hoog;
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2750;
• Vakantiegeld(bruto): €2749;
• Dertiende/veertiende maand: Geen;
• Pensioeninleg per jaar: 100% werkgever premievrij, weet niet hoeveel precies;
• Mobiliteit per jaar: €2400 reiskostenvergoeding;
• Overige: €90 per maand ziektekostenvergoeding, lunch van zaak;
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39230;
• Winstdeling/bonus: Geen contractuele bonus.
Huidige functie: Huidige functie is IT Support met een migratie van een Linux omgeving naar Microsoft Omgeving met Azure / Office365 etc.
13/14e maand of winstuitkering: Niet contractuele bonussen ieder jaar (dit jaar 5% van bruto maandsalaris, netto uitgekeerd bovenop salaris)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificaten, Reiskostenvergoeding, Lunch van de zaak, aanbrengbonussen
• Opleiding: MBO ICT-Beheer Niveau 3;
• Werkervaring: 5 jaar;
• (Woon) Locatie:Zuid-Holland;
2. Wat doe je:
• Functie: IT Support;
• Werkgever/branche: Transport;
• (Werk) Locatie(s): Kantoor in Rotterdam, USA, China, Singapore en de rest van de wereld;
• Uren/week: 40;
• Reistijd: 20 Minuten, enkele reis auto;
• Werkdruk: Middel / Hoog;
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2750;
• Vakantiegeld(bruto): €2749;
• Dertiende/veertiende maand: Geen;
• Pensioeninleg per jaar: 100% werkgever premievrij, weet niet hoeveel precies;
• Mobiliteit per jaar: €2400 reiskostenvergoeding;
• Overige: €90 per maand ziektekostenvergoeding, lunch van zaak;
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39230;
• Winstdeling/bonus: Geen contractuele bonus.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 16:57 ]
Verwijderd
Heb je goed voor elkaar.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:26:
Situatie nu:
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Van detachering, bij opdrachtgever in dienst.
Huidige functie: IT Support
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto*: Nee, 200 euro netto reiskostenvergoeding
Pensioenregeling: Ja, premievrij (100% werkgever)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificaten, Reiskostenvergoeding, Lunch van de zaak, Ziektekostenvergoeding
Land: Nederland, USA, China, Singapore (overal basically).
Maandsalaris (bruto): 2750
Zo! Dat is echt heel netjes!Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:26:
Situatie nu:
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Van detachering, bij opdrachtgever in dienst.
Huidige functie: IT Support
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto*: Nee, 200 euro netto reiskostenvergoeding
Pensioenregeling: Ja, premievrij (100% werkgever)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificaten, Reiskostenvergoeding, Lunch van de zaak, Ziektekostenvergoeding
Land: Nederland, USA, China, Singapore (overal basically).
Maandsalaris (bruto): 2750
Zelfde opleiding gedaan, 4 jaar werkervaring en verdien 1800
Verwijderd
Ik heb onderstaand voorstel gekregen. Ben eigenlijk altijd ondernemer geweest in de ICT. Bij mijn laatste bedrijf ben ik weggegaan vanwege een meningsverschil in de directie. Dit bedrijf had een omzet van 60k/maand, 12 medewerkers en eind '15 een investering van 210k. Ik wordt bij onderstaand voorstel product manager van een nieuw op te zetten product waarmee ik al veel ervaring heb. Kan dus veel kennis maar ook netwerk inbrengn.
Ik vind het aan de lage kant, er is geen lease auto mogelijk terwijl ik daar wel vanaf kom. Ook geen bonussen en andere vergoedingen, enkel het salaris. Wat vinden jullie? Ik wil gaan inzetten op 2800-3000
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO 4 Systeembeheer
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: oosten van NL
2. Wat doe je:
• Functie: Product Manager
• Werkgever/branche: grote sms partij
• (Werk) Locatie(s): overal in NL
• Uren/week: 40
• Reistijd: 10 minuten naar mijn standaard werklocatie
• Werkdruk: hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2600
• Vakantiegeld: € 8.33%
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Pensioeninleg per jaar: € geen idee
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: € 0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 33.798,-
• Winstdeling/bonus: € nee
Ik vind het aan de lage kant, er is geen lease auto mogelijk terwijl ik daar wel vanaf kom. Ook geen bonussen en andere vergoedingen, enkel het salaris. Wat vinden jullie? Ik wil gaan inzetten op 2800-3000
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Members only:
Inloggen
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
Gezien je leeftijd, opleiding en ervaring is 2600 euro heel netjes en als bonus slechts 10 minuten reistijd. Als jij denkt dat je 2800-3000 waard bent, dan kun je dat altijd proberen. Wat je ook kunt doen is 200 a 300 euro extra vragen voor andere dingen. Zoals telefoon, laptop, 2.500 euro per jaar aan mobiliteit, extra vrije dagen enz. Soms kunnen bedrijven makkelijker 200 euro per maand aan secundaire arbeidsvoorwaarden geven dan extra salaris.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:28:
Ik heb onderstaand voorstel gekregen. Ben eigenlijk altijd ondernemer geweest in de ICT. Bij mijn laatste bedrijf ben ik weggegaan vanwege een meningsverschil in de directie. Dit bedrijf had een omzet van 60k/maand, 12 medewerkers en eind '15 een investering van 210k. Ik wordt bij onderstaand voorstel product manager van een nieuw op te zetten product waarmee ik al veel ervaring heb. Kan dus veel kennis maar ook netwerk inbrengn.
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Kijk ook naar groeimogelijkheden. Soms is het beter om iets lager (dan je wilt) in te stappen als er perspectief op groei is.
GoT, You have to love it!
Ik snap niet zo goed wat je nu met dat eerste stuk wilt zeggen? Ben jij de baas geweest heb jij binnen dat bedrijf een soort gelijke functie gehad? Verder komt mij dit verhaal extreem bekend voor maar je hebt slechts een post gemaakt?Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:28:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Ik sluit mij verder aan met wat hier boven gezegd is. 2600 euro per maand met een MBO 4 op je 22e is gewoon zeer netjes te noemen zelfs zonder al te veel secundaire voorwaarden. Verder heb je schijnbaar vanaf je 16e al ervaring op je huidige niveau van MBO 4 op gedaan? Best knap aangezien de meeste mensen pas beginnen met het MBO op de 16/17. Stages in die periode's tel je normaal dan ook niet mee in je jaren ervaring.
Even een totaal andere vraag hoe kun je veel ervaring hebben van een nog uit te brengen product?
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Wat probeer je nou eigenlijk duidelijk te maken of te vragen? Ik denk dat 2600 bruto behoorlijk meer is dan wat marktconform is voor een 22-jarige MBO-er.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:28:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Misschien ben je voor een 22-jarige geniaal en ben je meer waard, maar op basis van bovenstaande denk ik dat mensen meer het idee krijgen van iemand die redelijk naast zijn schoenen loopt en nog niet helemaal in de gaten heeft hoe het in het bedrijfsleven precies werkt....
6 jaar werkervaring is niet niks, maar de werkervaring die een 16-jarige opdoet is toch wel ietsje anders dan de werkervaring die een 20+'er opdoet. Daarom vind ik 2600 voor een 22-jarige inderdaad ook helemaal niet zo gek.
The devil is in the details.
Members only:
Inloggen
@Sa1: hierop kan ik maar 1 ding zeggen: wauw!
Your Friendly Neighborhood Moderator
Zal geen vetpot zijn geweest voor de directie, 60k per maand moeten delen met 12 mensen. Als je het eerlijk verdeelt over de 12 mensen dan heb je 5000 euro per maand per persoon. Als we werkgeverslasten even meetellen dan kun je iedereen ongeveer 2500 - 3000 euro bruto per maand geven en dan hou je niets over voor de huur van een pand en eventuele andere kosten. Die eigenaar zal er vast niet rijk van worden.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:28:
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
60k/maand omzet... daar moet meer dan alleen de salarissen van betaald. Pandje huren? IT middelen? Wagenpark evt? Meh, ik zou het niet doen. Wel wat risico's, weinig harde opbrengst.
Maar heeft KidNextDoor het met die 60k nou over zijn oude werkgever of de nieuwe werkgever? Want hij zegt 'Dit bedrijf had een omzet van 60k/maand'...
Erg netjes hoor...beetje vergelijkbaar met mijn pakket, alleen ben jij 6 jaar jonger!Sa1 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:07:
Members only:
Onderstaand mijn profiel ben benieuwd wat jullie ervan vinden?
Members only: title
Inloggen
[ Voor 5% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 17-08-2016 14:09 ]
Engineer is nogal een nietszeggende omschrijving.
AangepastSpacejockey schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:03:
Engineer is nogal een nietszeggende omschrijving.
Tweakers, kleine update van vorig jaar 
Ik ben vooral een heel stuk meer gaan reizen, voor het openen van nieuwe winkels enzovoort. Hierdoor spaar ik ook vrij veel FlyingBlue punten waar ik weer wat extra's mee kan aanschaffen. Bij veel overwerk compenseer ik dit door wat dagen na een project vrij te nemen.
Ben van onderstaande:
Naar dit gegaan:
Is dit een beetje realistisch ?
Ik ben vooral een heel stuk meer gaan reizen, voor het openen van nieuwe winkels enzovoort. Hierdoor spaar ik ook vrij veel FlyingBlue punten waar ik weer wat extra's mee kan aanschaffen. Bij veel overwerk compenseer ik dit door wat dagen na een project vrij te nemen.
Ben van onderstaande:
Members only:
Inloggen
Naar dit gegaan:
Members only:
Inloggen
Realistisch is het zeker niet. Maar je bent er wel lekker op vooruit gegaan. Denk dat je niet zo snel ergens anders meer gaat verdienen met jouw leeftijd / ervaring.tomdabom schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:04:
Tweakers, kleine update van vorig jaar
Ben van onderstaande:
Members only:
Naar dit gegaan:
Members only:
Gefeliciteerd in elk geval
Meestal reageer ik niet in dit topic: buiten het delen van mijn eigen situatie, kan ik weinig bijdragen. Mocht je je situatie gedeeld hebben, zonder je vraag erbij, had ik eveneens niet gereageerd.tomdabom schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:04:
Ben van onderstaande:
Members only:
Naar dit gegaan:
Members only:
Maar wat wil je nu in hemelsnaam dat we hierop zeggen? Dat je fors onderbetaald wordt? Dat dit toch echt wel veel beter kan? Dat je je beter eens wat objectieven stelt zodat je volgend jaar minstens het dubbele verdient?
3000 euro voor een 20 jarige met 1 jaar werkervaring.. wat vind je zelf? Ik weet natuurlijk niet hoe goed je bent, maar klinkt als flink overbetaald. Dat ga je bij bijzonder weinig werkgevers krijgen hoor.Kwakkel schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:32:
[...]
Meestal reageer ik niet in dit topic: buiten het delen van mijn eigen situatie, kan ik weinig bijdragen. Mocht je je situatie gedeeld hebben, zonder je vraag erbij, had ik eveneens niet gereageerd.
Maar wat wil je nu in hemelsnaam dat we hierop zeggen? Dat je fors onderbetaald wordt? Dat dit toch echt wel veel beter kan? Dat je je beter eens wat objectieven stelt zodat je volgend jaar minstens het dubbele verdient?

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
Nee, dat is het niet. Buiten het feit dat je zo'n beetje 3 standaarddeviaties boven het gemiddelde van dit topic zit (en hier wordt over het algemeen al relatief weinig door de minder bedeelden gereageerd) in relatie tot je opleiding en werkervaring, ben je ook nog eens actief in een branche waar de mailaise er flink in zit (sla de berichtgeving over recente faillissementen er maar op na).
Dus, knijp in je handen, probeer nog zoveel mogelijk te leren in je functie en verwacht de komende 5 jaar (of langer) geen verhoging mocht je een overstap naar een andere werkgever overwegen.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Klinkt als iemand die in een jaar tijd heeft laten zien wat hij waard is, EN in combinatie met een werkgever die dat (in monetaire zin) weet te waarderen. Of, hij heeft gewoon mazzel.CptMorgan schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:03:
[...]
3000 euro voor een 20 jarige met 1 jaar werkervaring.. wat vind je zelf? Ik weet natuurlijk niet hoe goed je bent, maar klinkt als flink overbetaald. Dat ga je bij bijzonder weinig werkgevers krijgen hoor.
Daarbovenop betreft het een internationale reisfunctie, voor van huis zijn krijg je vaak extra betaald (en ze sturen mensen die niet goed zijn in hun werk niet graag naar het buitenland). Ik vind het zelf niet zo'n rare vergoeding in combinatie met de beschrijving.ehoutgast schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:09:
[...]
Klinkt als iemand die in een jaar tijd heeft laten zien wat hij waard is, EN in combinatie met een werkgever die dat (in monetaire zin) weet te waarderen. Of, hij heeft gewoon mazzel.
Members only:
Inloggen
Bedankt voor je input, ben er zelf uiteraard heel blij mee, bedrag is vooral op werktijden en verantwoordelijkheid gebaseerd. Als er een winkel is die niet op tijd klaar is kwa IT hardware en software kost het ons erg veel geld dus vandaar.CptMorgan schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:03:
[...]
3000 euro voor een 20 jarige met 1 jaar werkervaring.. wat vind je zelf? Ik weet natuurlijk niet hoe goed je bent, maar klinkt als flink overbetaald. Dat ga je bij bijzonder weinig werkgevers krijgen hoor.
Thanks, wij hebben gelukkig geen last van de mailaise en er zit behoorlijke groei in. Dit jaar zijn wij van plan nog 5-10 winkels te openen. Ik ben wel benieuwd wat de toekomst gaat brengen...Seraphin schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:08:
[...]
Nee, dat is het niet. Buiten het feit dat je zo'n beetje 3 standaarddeviaties boven het gemiddelde van dit topic zit (en hier wordt over het algemeen al relatief weinig door de minder bedeelden gereageerd) in relatie tot je opleiding en werkervaring, ben je ook nog eens actief in een branche waar de mailaise er flink in zit (sla de berichtgeving over recente faillissementen er maar op na).
Dus, knijp in je handen, probeer nog zoveel mogelijk te leren in je functie en verwacht de komende 5 jaar (of langer) geen verhoging mocht je een overstap naar een andere werkgever overwegen.
Thanks! Dat is bij ons inderdaad het geval. En uiteraard een klein beetje mazzel.ehoutgast schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:09:
[...]
Klinkt als iemand die in een jaar tijd heeft laten zien wat hij waard is, EN in combinatie met een werkgever die dat (in monetaire zin) weet te waarderen. Of, hij heeft gewoon mazzel.
Zoals al in de eerste quote is dit inderdaad het gevalBlack Sparrow schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:27:
[...]
Daarbovenop betreft het een internationale reisfunctie, voor van huis zijn krijg je vaak extra betaald (en ze sturen mensen die niet goed zijn in hun werk niet graag naar het buitenland). Ik vind het zelf niet zo'n rare vergoeding in combinatie met de beschrijving.
Members only:
Inloggen
5 jaar geleden verhuist van noorden naar provincie Utrecht. In het noorden manusje van alles geweest als het maar geld opbracht. Onderandere Bouw / Helpdesk / Kippen slachter / Werkplek beheerder / Tabak fabriek (maar ik rook niet).
Nadat ik ontslagen werdt ivm geen werk meer (bouw) ben ik verhuist naar mijn vrouw nu. Heb daar een half jaar thuis gezeten en daarna dit werk gevonden. Heb het naar mijn zin hier mede omdat ik hier dingen kan combineren in de ict en installatietechniek
[ Voor 22% gewijzigd door Jan-man op 19-08-2016 00:05 ]
Let ff op je d/t/dt spelling, en is 2250 inclusief 8% vakantiegeld wel okay? Gezien je situatie snap ik dat je veel accepteert, maar ik zie hier wel meer gekke dingen voorbij komen.
Wat vind je er zelf van? Behalve naar je zin. Wat wil je voor soort mening horen?
Wat vind je er zelf van? Behalve naar je zin. Wat wil je voor soort mening horen?
Members only:
Inloggen
[ Voor 4% gewijzigd door Liegebeest op 19-08-2016 12:46 ]
Liege, liege, liegebeest!
We zijn al weer 4 jaar (en 2 werkgevers verder) verder dus weer tijd voor een update...
Vorige:
Vorige:
Huidige:Members only:
Members only:
Inloggen
[ Voor 0% gewijzigd door GenomDalar1983 op 22-08-2016 09:57 . Reden: Package gewijzigd ]
Voor iemand MBO ziet het er best keurig uit!GenomDalar1983 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:29:
We zijn al weer 4 jaar (en 2 werkgevers verder) verder dus weer tijd voor een update...
Vorige:
[...]
Huidige:
Members only:
In jou geval: (Leasebedrag * 12) + (Maandloon * 12.96)• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Hoe reken je dit uit?
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO Niv.4 Systeembeheer + HBO ICT (Network Infrastructure Design
• Certificaten: 70-410, 74-409.
• Werkervaring: Enkele stages + huidige werkgever (sinds mei dit jaar)
• (Woon) Locatie: Omgeving Nijmegen
2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker managed service center (level 1/2 support)
• Werkgever/branche: Internationale IT dienst verlener
• (Werk) Locatie(s): Arnhem
• Reistijd**: 60
• Werkdruk: gemiddeld / hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2100
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: €geen idee
• Mobiliteit per jaar:* €4200 kilometervergoeding (60 enkele reis)
• Overige: € +/- 27000
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €25200 bruto salaris, 4200 kilometervergoed
• Winstdeling/bonus: € n.v.t.
• Vakantiedagen: 25
"proeftijd" van 6 maanden loopt begin november af. Binnenkort dus op gesprek, wat kan ik vragen?
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO Niv.4 Systeembeheer + HBO ICT (Network Infrastructure Design
• Certificaten: 70-410, 74-409.
• Werkervaring: Enkele stages + huidige werkgever (sinds mei dit jaar)
• (Woon) Locatie: Omgeving Nijmegen
2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker managed service center (level 1/2 support)
• Werkgever/branche: Internationale IT dienst verlener
• (Werk) Locatie(s): Arnhem
• Reistijd**: 60
• Werkdruk: gemiddeld / hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2100
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: €geen idee
• Mobiliteit per jaar:* €4200 kilometervergoeding (60 enkele reis)
• Overige: € +/- 27000
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €25200 bruto salaris, 4200 kilometervergoed
• Winstdeling/bonus: € n.v.t.
• Vakantiedagen: 25
"proeftijd" van 6 maanden loopt begin november af. Binnenkort dus op gesprek, wat kan ik vragen?
Moet zeggen dat je met 2100 bruto al niet verkeerd zit met je werkervaring, genoeg hier die met een MBO functie en dergelijke werkervaring op minder zittenYintha schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:51:
Werkervaring: Enkele stages + huidige werkgever (sinds mei dit jaar)
BedanktMM99 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:00:
[...]
Voor iemand MBO ziet het er best keurig uit!
[...]
In jou geval: (Leasebedrag * 12) + (Maandloon * 12.96)
Update na year-end bonus en ook weer wat in salaris vooruit gegaan. Uiteraard zijn de EUR bedragen afhankelijk van de wisselkoers van de dag.
Members only:
Inloggen
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO - ICT & Media Design
• Werkervaring: 4 jaar (zelfde/huidige werkgever)
• (Woon) Locatie: Eindhoven
2. Wat doe je:
• Functie: Web developer met als bijzaak klantbeheer
• Werkgever/branche: Web development (maatwerk)
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Reistijd: ~30min
• Werkdruk: Gemiddeld/hoog (vorig jaar vrij veel overwerken)
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2200,-
• Vakantiegeld: €1752,- (dit jaar iets hoger maar weet nog niet precies hoeveel)
• Dertiende/veertiende maand: € -.
• Pensioeninleg per jaar: € -
• Mobiliteit per jaar: €1560,- (reiskosten vergoeding)
• Overige: Gratis lunch
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
• Winstdeling/bonus: € -
• Vakantiedagen: 24
Ik wordt continue door andere, voornamelijk recruiters, benaderd waarbij ik in 8/10 gevallen op een beter brutto-loon uit zou komen. Nu heb ik zelf niet zo'n goed idee of wat ik verdien redelijk is dus heb ik besloten maar eens wat vaker in dit topic te kijken.
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Vakantiegeld: €1752,- (dit jaar iets hoger maar weet nog niet precies hoeveel)
• Overige: Gratis lunch
Ik wordt continue door andere, voornamelijk recruiters, benaderd waarbij ik in 8/10 gevallen op een beter brutto-loon uit zou komen. Nu heb ik zelf niet zo'n goed idee of wat ik verdien redelijk is dus heb ik besloten maar eens wat vaker in dit topic te kijken.
VerstandigRudiD schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:00:
25 met HBO en goed met klanten enzo, dat is wel wat meer waard. Je zit niet in de randstad, dus da's pech, maar ik verwacht dat er wel 300 bij moet kunnen om mee te beginnen.
Weet verder niet precies wat je doet, hoe goed je bent en wat voor bedrijf het is, maar met hoge werkdruk en overwerk mag je wel wat terug verwachten.
Met "proeftijd" bedoel je het einde van je eerste contract? Een proeftijd van zes maanden is wettelijk namelijk niet toegestaan. Uiteraard werkt dit in jouw voordeel.Yintha schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:51:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door dennisk. op 22-08-2016 17:24 ]
Wat bedoel je met webdevelopment? Doe je enkel HTML/css/javascript en design? Dan kan je met 4 jaar werk ervaring wel paar honder euro bij krijgen, dus kom je op 2500 uit.RudiD schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:00:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Overige: € -
Of ben je ook bezig met Java/.net/php en/of andere programeertalen? dan kan je makelijk 2700-2800 + lease auto van 650 euro krijgen.
En heb je bepaalde certificaten? Beste wat je kan doen als je nog zo jong bent, om snel wat certificaten te scoren.
Voornamelijk HTML, CSS, JavaScript, PHP. Binnenkort komt daar ook nog NodeJS bij.MM99 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:55:
[...]
Wat bedoel je met webdevelopment? Doe je enkel HTML/css/javascript en design? Dan kan je met 4 jaar werk ervaring wel paar honder euro bij krijgen, dus kom je op 2500 uit.
Of ben je ook bezig met Java/.net/php en/of andere programeertalen? dan kan je makelijk 2700-2800 + lease auto van 650 euro krijgen.
En heb je bepaalde certificaten? Beste wat je kan doen als je nog zo jong bent, om snel wat certificaten te scoren.
Design slechts af en toe, het meeste doet de in-house designer of marketing bureau's waar we mee samen werken.
Ik houd me overigens bezig met zowel front- middle- en back-end. Certificaten heb ik nog geen, binnenkort krijgen we wel een cursus klant contact met daarbij het bijbehorende certificaat.
PS: In de afgelopen 2 jaar (zo lang heb ik een vast contract) heb ik 4 keer een loonsverhoging gehad. Daarmee zit ik vanaf volgende maand op de aangegeven €2200,-
[ Voor 8% gewijzigd door RudiD op 23-08-2016 11:20 ]
klinkt goed. hoe zijn de verwachtingen voor in de toekomst met loonsverhoging? Als je binnen een jaar op 2500 kan zitten, en je bent er gelukkig en ze zijn blij met je, zou ik lekker blijven.RudiD schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:17:
[...]
Voornamelijk HTML, CSS, JavaScript, PHP. Binnenkort komt daar ook nog NodeJS bij.
Design slechts af en toe, het meeste doet de in-house designer of marketing bureau's waar we mee samen werken.
Ik houd me overigens bezig met zowel front- middle- en back-end. Certificaten heb ik nog geen, binnenkort krijgen we wel een cursus klant contact met daarbij het bijbehorende certificaat.
PS: In de afgelopen 2 jaar (zo lang heb ik een vast contract) heb ik 4 keer een loonsverhoging gehad. Daarmee zit ik vanaf volgende maand op de aangegeven €2200,-
Je bent nog jong, ik zou in begin van je carriere eigenlijk ook niet meer dan 5 jaar bij zelfde werkgever zitten. ervaring op doen bij verschillende bedrijven is goed en daarmee maak je stappen in je salaris.
Geen PHP frameworks of CMS'en? Ik zou in ieder geval zorgen dat je je skills goed bijhoudt. Mocht je ooit van werknemer willen of moeten wisselen dan is het belangrijk dat je meer kan dan plain PHP en ook bekend bent met een verscheidenheid aan tooling.RudiD schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:17:
[...]
Voornamelijk HTML, CSS, JavaScript, PHP. Binnenkort komt daar ook nog NodeJS bij.
Waar zat je 2 jaar geleden op? Dan kan je kijken wat je kan verdienen als je de loonsverhoging doorzet.
Ik zou toch wel proberen dat richting 2500 te sturen binnen afzienbare tijd. En nooit stoppen met groeien natuurlijk.
Richard schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:18:
Members only:
Members only:
Inloggen
[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 23-08-2016 18:08 ]
Verwijderd
Welke certificaten zouden hierbij aan te raden zijn om te halen voor webdevelopers die al paar jaar met HTML/css/js en met PHP wordpress/frameworks werken (hangt uiteraard ook beetje af welke richting je je in wilt specialiseren).MM99 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:55:
[...]
Wat bedoel je met webdevelopment? Doe je enkel HTML/css/javascript en design? Dan kan je met 4 jaar werk ervaring wel paar honder euro bij krijgen, dus kom je op 2500 uit.
Vanaf vandaag welKrisp schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:58:
[modbreak]Zullen we weer on topic gaan? Medisch specialisten zitten afaik niet in dit topic, en het salaris van vriendinnen is niet zo relevant. :)[/]
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: Geneeskunde
• Werkervaring: 4 jaar promotie-traject, 2 jaar klinische ervaring niet in opleiding, 5 jaar in opleiding tot medisch specialist
• (Woon) Locatie: Capelle aan den IJssel
2. Wat doe je:
• Functie: Medisch Specialist
• Werkgever/branche: Universitair Ziekenhuis, dus in loondienst
• (Werk) Locatie(s):
• Uren/week: 40 (met in CAO doorwerken tot 48 uur per week zonder vergoeding)
• Reistijd: 1 uur
• Werkdruk: Hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €7842
• Vakantiegeld: ja 8% €7528
• Dertiende/veertiende maand: ja 8% €7528
• Overige: 5% toeslag voor diensten
Mensen die dachten dat je als arts wel even binnen zou zijn hebben het dus wel mis. Ik kom van €4551 bruto per maand als arts-assistent (maar dus 11 jaar werkervaring na mijn studie). Netto (~€4500) ga ik er 1500 euro ongeveer wel op vooruit.
[ Voor 3% gewijzigd door bvbal79 op 24-08-2016 17:57 ]
Dat je 'even' binnen zou lopen niet, want arts worden kost veel jaren, maar je laat het een beetje klinken alsof je vindt dat je matig betaald wordt. Of vat ik dat verkeerd op?
Ook een update van mijn kant. Afgelopen jaar wel een aantal gesprekken gehad maar om verschillende redenen niet overgegaan tot actie. Technisch zit ik nog wel goed hoewel het allemaal wel wat sneller mag gaan wat mij betreft. Al swag ik het zelf ben ik sociaal redelijk goed en goed met klanten. Tijdje richting consultancy zitten kijken op VMware gebied maar daar kwam ik, op basis van consultancy ervaring(=0), niet binnen. Andere clubs konden mij het werk niet garanderen en heb ik om die reden afgezegd omdat dit, momenteel, mijn speerpunt is. Ik zit nu dus een beetje in dubio of ik de consultancy kant op wil/kan/ga of dat ik eens ga kijken bij een andere, grotere, service provider voor geld en ervaring.
Vorig jaar.
Huidig
Vorig jaar.
Members only:
Inloggen
Huidig
Members only:
Inloggen
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Members only:
Inloggen
Ook HBO he, scheelt nogal.jongetje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:09:
[...]
28 jaar, MBO opleiding, en dan dit salaris een leaseauto en een goede pensioen regeling waar je bijna niets aan betaald... Lijkt mij niet verkeerd, maar als je niet tevreden bent (over je werkgever?) kijk eens rond. Maar voor mijn idee zit je echt prima.
nvm
[ Voor 98% gewijzigd door FDMK op 24-08-2016 16:16 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Ik vind het salaris helemaal niet slecht met al die secundaire arbeidsvoorwaarden, maar goed.Faddermakker schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 07:18:
Huidig
Members only:
[ Voor 58% gewijzigd door Metalfreak op 24-08-2016 09:44 ]
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
MM99 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:45:
[...]
klinkt goed. hoe zijn de verwachtingen voor in de toekomst met loonsverhoging? Als je binnen een jaar op 2500 kan zitten, en je bent er gelukkig en ze zijn blij met je, zou ik lekker blijven.
Je bent nog jong, ik zou in begin van je carriere eigenlijk ook niet meer dan 5 jaar bij zelfde werkgever zitten. ervaring op doen bij verschillende bedrijven is goed en daarmee maak je stappen in je salaris.
Het ding is dat ik de loonsverhogingen zelf heb afgedwongen omdat er door verschillende partijen meer, veel meer, aangeboden werd en dat het daar nu mee ophoudt (lees; er is geen ruimte meer voor nog een verhoging).Tielenaar schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:55:
[...]
Geen PHP frameworks of CMS'en? Ik zou in ieder geval zorgen dat je je skills goed bijhoudt. Mocht je ooit van werknemer willen of moeten wisselen dan is het belangrijk dat je meer kan dan plain PHP en ook bekend bent met een verscheidenheid aan tooling.
Waar zat je 2 jaar geleden op? Dan kan je kijken wat je kan verdienen als je de loonsverhoging doorzet.
Ik zou toch wel proberen dat richting 2500 te sturen binnen afzienbare tijd. En nooit stoppen met groeien natuurlijk.
We gebruiken hier ons eigen ontwikkelde CMS, op basis van PHP & Smarty, maar die moet eigenlijk allang vervangen worden voor iets nieuws. Dat is dan ook een van de redenen dat ik twijfel om bij deze werkgever te blijven. Er wordt wat mij betreft niet genoeg, op het moment helemaal geen, tijd vrijgehouden om eigen tools/libraries/CMS etc. bij te houden wat weer extra tijd kost bij het ontwikkelen tijdens nieuwe projecten.
Het enige wat er in de afgelopen 2 jaar bijgekomen is, is het gebruik van SASS/Compass, Composer, Bower, NPM en Grunt.
De eerste twee jaar heb ik me hier ontzettend goed kunnen ontwikkelen maar ik heb het gevoel dat dat de laatste tijd niet meer het geval is, het is allemaal geen uitdaging meer.
Wat betreft andere CMS'en, in mijn eigen tijd heb ik al wel wat geëxperimenteerd met KeystoneJS en voor mijn eigen bedrijf gebruiken we Concrete.
Dan zit het met je kennis en ervaring wel goed.
Als het bedrijf niet meewerkt in innovatie moet je lekker gaan shoppen.
Als het bedrijf niet meewerkt in innovatie moet je lekker gaan shoppen.
Hierbij ook mijn bijdrage ter lering en vermaak :-)
Members only: title
Inloggen
nou nou nou.. je komt over als of de artsen niet erg veel verdienen. Je jaarsalaris zit over de 110.000 euro. Daarmee zit je in de top 1 of 2% van het land. Zelfs met een start van 4551, heb je hogere start dan 99% van andere broepen.bvbal79 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:18:
[...]
Vanaf vandaag wel
1. Wie ben je:
• Werkervaring: 4 jaar promotie-traject, 2 jaar klinische ervaring niet in opleiding, 5 jaar in opleiding tot medisch specialist
2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s):
3. Wat verdien je:
• Vakantiegeld: ja 8%
• Dertiende/veertiende maand: ja 8%
Mensen die dachten dat je als arts wel even binnen zou zijn hebben het dus wel mis. Ik kom van €4551 bruto per maand als arts-assistent (maar dus 11 jaar werkervaring na mijn studie). Netto (~€4500) ga ik er 1500 euro ongeveer wel op vooruit.
Hoeveel vakantiedagen zitten daarbij?bvbal79 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:18:
[...]
Members only:
Zitten er periodieken in dat CAO salaris? Als je vanaf nu gegarandeerd 20 jaar elke twee jaar 3% groeit dan gaat het hard.Members only:
Binnenlopen doe je natuurlijk niet in een ziekenhuis. In een zelfstandige kliniek als orthopeed of plastisch levert je wel snel veel geld op, dat is harken. Ben je ontevreden? Wat is de reden dat je als medisch specialist bent gaan werken?bvbal79 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:18:
[...]
Vanaf vandaag wel
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s):
3. Wat verdien je:
Ik begrijp zijn reactie wel. Meer dan eens wordt in dit topic geschreven hoeveel tonnen medische specialisten wel niet verdienen. Vergeten wordt dan wat het voortraject is geweest etc
Het is maar net waar je het mee vergelijkt. Natuurlijk is het een mooi salaris maar dat komt niet uit de lucht vallen.
Het is maar net waar je het mee vergelijkt. Natuurlijk is het een mooi salaris maar dat komt niet uit de lucht vallen.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
En dan is hij al wel bijna 40, vergelijken met een reguliere starter slaat nergens op.MM99 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:26:
[...]
nou nou nou.. je komt over als of de artsen niet erg veel verdienen. Je jaarsalaris zit over de 110.000 euro. Daarmee zit je in de top 1 of 2% van het land. Zelfs met een start van 4551, heb je hogere start dan 99% van andere broepen.
En voor iemand van bijna 40 met een WO-niveau opleiding is zo'n salaris echt niet heel bizar, eerder normaal.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Nou nee, ook voor WO's op welke leeftijd dan ook is dit ver bovengemiddeld. Ik zeg niet dat het teveel is (lange opleiding, hard werken, grote verantwoordelijkheid) maar ik weet ook managers in het bedrijfsleven met grote verantwoordelijkheden die veel minder verdienen.Hooglander1 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:36:
[...]
En dan is hij al wel bijna 40, vergelijken met een reguliere starter slaat nergens op.
En voor iemand van bijna 40 met een WO-niveau opleiding is zo'n salaris echt niet heel bizar, eerder normaal.
Members only:
Inloggen
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Verschil is natuurlijk wel dat een medisch specialist over mensen levens gaat.assje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:22:
[...]
Nou nee, ook voor WO's op welke leeftijd dan ook is dit ver bovengemiddeld. Ik zeg niet dat het teveel is (lange opleiding, hard werken, grote verantwoordelijkheid) maar ik weet ook managers in het bedrijfsleven met grote verantwoordelijkheden die veel minder verdienen.
Members only:
Ondanks dat veel managers in het bedrijfsleven ook denken dat er levens verloren gaan bij down-time/mis-management heb ik dat nog niet meegemaakt
Het is wat scheef geregeld helaas, mensen in het onderwijs/medische wereld etc. krijgen wat mij betreft altijd te weinig
Maar erg veel is het nog steeds niet, vergeleken met specialisten in een maatschap. Of andere bedrijven die in een maatschap/partnerstructuur werken zoals grote advocaten- of accountantskantoren.MM99 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:26:
[...]
nou nou nou.. je komt over als of de artsen niet erg veel verdienen. Je jaarsalaris zit over de 110.000 euro. Daarmee zit je in de top 1 of 2% van het land. Zelfs met een start van 4551, heb je hogere start dan 99% van andere broepen.
De islam kan uw vrijheid schaden
Het gaat om vraag en aanbod. Met andere woorden: kan jij iets dat gevraagd én schaars is?assje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:22:
[...]
Nou nee, ook voor WO's op welke leeftijd dan ook is dit ver bovengemiddeld. Ik zeg niet dat het teveel is (lange opleiding, hard werken, grote verantwoordelijkheid) maar ik weet ook managers in het bedrijfsleven met grote verantwoordelijkheden die veel minder verdienen.
"manager" is erg breed en zegt weinig over de kwaliteiten waaraan je moet voldoen.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Dan volgt het lagere salaris toch uit de keuze voor loondienst? In een maatschap verdien je mogelijk meer maar heb je ook andere voorwaarden. Voor hoog-opgeleid IT personeel is zzp ook veel aantrekkelijker dan loondienst.Wokschotel schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:29:
[...]
Maar erg veel is het nog steeds niet, vergeleken met specialisten in een maatschap. Of andere bedrijven die in een maatschap/partnerstructuur werken zoals grote advocaten- of accountantskantoren.
Zou je bereid zijn deze in het nieuwe format te zetten? Het is in ieder geval nu niet duidelijk of je maandsalaris inclusief vakantiegeld/13e maand is, is je annual nu 12x of 14x je maandsalaris?bvbal79 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:18:
[...]
Vanaf vandaag wel
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s):
3. Wat verdien je:
De standaard is om vakantiegeld e.d. niet mee te rekenen bij het maandloon (ook al willen sommige detacheerders je dit graag laten geloven), niet nodig om nog apart een 'package' te bereken (al helemaal omdat iedereen weer iets anders mee telt, wel/niet mobiliteit, pensioen e.d.; het wordt alleen maar verwarrender)Config schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:39:
[...]
Zou je bereid zijn deze in het nieuwe format te zetten? Het is in ieder geval nu niet duidelijk of je maandsalaris inclusief vakantiegeld/13e maand is, is je annual nu 12x of 14x je maandsalaris?
Het doel van dit topic is om een beetje te kunnen vergelijken met anderen. Het is dan ook wel zeer makkelijk als het totale jaarinkomen bekend is.Jealgu schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:26:
[...]
De standaard is om vakantiegeld e.d. niet mee te rekenen bij het maandloon (ook al willen sommige detacheerders je dit graag laten geloven), niet nodig om nog apart een 'package' te bereken (al helemaal omdat iedereen weer iets anders mee telt, wel/niet mobiliteit, pensioen e.d.; het wordt alleen maar verwarrender)
21 vakantiedagen, er is een max van 8 periodieken, waarbij ik al 1 periodiek hoger ben ingeschaald. de max schaal is 10.823. Alleen als je hoogleraar bent krijg je meer. Dus over 7 jaar zit ik op mijn max.ANdrode schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:28:
[...]
Hoeveel vakantiedagen zitten daarbij?
[...]
Zitten er periodieken in dat CAO salaris? Als je vanaf nu gegarandeerd 20 jaar elke twee jaar 3% groeit dan gaat het hard.
Dat is geen startsalaris he 4551, dat was de hoogste schaal die je geniet als arts-assistent in opleiding, meer krijg je niet tot je medisch specialist bent.MM99 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:26:
[...]
Het start salaris van een arts-assistent is 3300 euro voor een 46-urige werkweek
Dus dat, mijn maandloon is wat ik heb gezegd, en dan komt er in mei nog 8% (van je 12x maandloon) vakantiegeld erbovenop en in november krijgen we 8,3% eindejaarsuitkering.Jealgu schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:26:
[...]
De standaard is om vakantiegeld e.d. niet mee te rekenen bij het maandloon (ook al willen sommige detacheerders je dit graag laten geloven), niet nodig om nog apart een 'package' te bereken (al helemaal omdat iedereen weer iets anders mee telt, wel/niet mobiliteit, pensioen e.d.; het wordt alleen maar verwarrender)
tegenwoordig is het geen standaard meer om in een maatschap te werken. Vak als kindergeneeskunde is altijd in loondienst, daar zijn geen maatschappen meer. Alle academische ziekenhuizen zijn ook in loondienst. En ook perifere ziekenhuizen stappen over op loondienst (zie Ziekenhuis in Purmerend)ANdrode schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:14:
[...]
Dan volgt het lagere salaris toch uit de keuze voor loondienst? In een maatschap verdien je mogelijk meer maar heb je ook andere voorwaarden. Voor hoog-opgeleid IT personeel is zzp ook veel aantrekkelijker dan loondienst.
Daarnaast liggen de banen in de medische wereld niet voor het opgrijpen, er zijn de laatste jaren teveel artsen opgeleid, 50% verdwijnt nu in de sociale geneeskunde of wordt huisarts, ook daar is de vetpot niet hoog.
Dus de keuze om in loondienst te gaan is niet zo zwart wit meer...meestal doe je het omdat je anders geen baan hebt. Hier ook, 4 collega arts-assistenten hebben nu nog geen baan en overwegen zelfs maar naar Duitsland te gaan.
Ai, dat aantal vakantiedagen valt dan tegen t.o.v. de rest van academia. Maar wat heb je daar aan die vakantieweken als je ze niet opneemt en/of toch doorwerkt tijdens die weken…bvbal79 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:44:
[...]
21 vakantiedagen, er is een max van 8 periodieken, waarbij ik al 1 periodiek hoger ben ingeschaald. de max schaal is 10.823. Alleen als je hoogleraar bent krijg je meer. Dus over 7 jaar zit ik op mijn max.
In mijn ogen is het erg goed maar inderdaad geen extreme beloning. Met het voortraject en de inzet die nodig is lijkt het mij ook geen positie die je haalt als je het voor het geld doet.
En hopelijk geeft het werken in een academische omgeving voldoening dat werken in een maatschap in een willekeurige plaats (neem Assen) niet geeft.
Dat vat je gelukkig verkeerd op, ik doe het omdat ik het gewoon leuk vind. En ik verdien echt nog steeds boven modaal, zeker gezien ik niet uit de rijkste families kom en mijn ouders elk dubbeltje omdraaide en daardoor ik ook bewust ben van mijzelf (woon in een huis met een hypotheek van 350.000 en rij in een hyundai van 5 jaar oudHahn schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 00:08:
Dat je 'even' binnen zou lopen niet, want arts worden kost veel jaren, maar je laat het een beetje klinken alsof je vindt dat je matig betaald wordt. Of vat ik dat verkeerd op?
Maar ik kwam toevallig de discussie in dit topic tegen dat artsen tonnen verdienen, maar hier dus de realiteit
Ik sprak zelfs vandaag een plastisch chirurg die minder verdiend in de academie terwijl hij OK's van 8 tot 9 uur doet op een dag voor reconstructies tov een plastisch chirurg in een prive-kliniek die hetzelfde verdiende door 3 handcorrecties (half uurtje werk) te doen. Dus voor het echte geld hoef je niet bij de ziekenhuizen te zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door bvbal79 op 24-08-2016 19:25 ]
Niets, je mag in overleg met je afdelingshoofd geloof ik max 8 dagen meenemen naar een volgend jaar, dus gewoon de 4 weken opmaken. Maar goed daar kom je wel aan als je 2-3 weken zomervakantie neemt, 1 week in de kerst en 1 week in het voorjaar, omdat je kinderen hebtANdrode schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:59:
[...]
Ai, dat aantal vakantiedagen valt dan tegen t.o.v. de rest van academia. Maar wat heb je daar aan die vakantieweken als je ze niet opneemt en/of toch doorwerkt tijdens die weken…
Goed dat ze dat afdwingenbvbal79 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:04:
[...]
Niets, je mag in overleg met je afdelingshoofd geloof ik max 8 dagen meenemen naar een volgend jaar, dus gewoon de 4 weken opmaken. Maar goed daar kom je wel aan als je 2-3 weken zomervakantie neemt, 1 week in de kerst en 1 week in het voorjaar, omdat je kinderen hebt
Ik moest denken aan de CAO van niet-medici bij universiteiten: 30,5 (?: klinkt laag) vakantiedagen per jaar (inclusief verplichte dagen), alleen een groot deel van het wetenschappelijk personeel is tijdens die dagen eigenlijk toch nog bezig...
Hoort bij het type werk denk ik
Ik dacht dat je minimaal het wettelijke minimum aantal vakantiedagen (=20) moest opnemen elk jaar. Of bedoel je dat je over meerdere jaren spaart (gaat niet heel hard dan met 21 p/j).bvbal79 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:04:
[...]
Niets, je mag in overleg met je afdelingshoofd geloof ik max 8 dagen meenemen naar een volgend jaar, dus gewoon de 4 weken opmaken. Maar goed daar kom je wel aan als je 2-3 weken zomervakantie neemt, 1 week in de kerst en 1 week in het voorjaar, omdat je kinderen hebt
Dat klopt, vandaar ook dat je niets mag meenemen, alleen als de productie gedraaid moet worden etc dan kan het voorkomen dat je toch dagen overhoud en dan mag je die meenemen in goed overleg met je afdelingshoofd. Sparen uit jezelf kan dus niet meerehoutgast schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:42:
[...]
Ik dacht dat je minimaal het wettelijke minimum aantal vakantiedagen (=20) moest opnemen elk jaar. Of bedoel je dat je over meerdere jaren spaart (gaat niet heel hard dan met 21 p/j).
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.