Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.033.813 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 675012

Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO ICT + HBO Human Technology
Werkervaring: 2 jaar (4 met stages/afstuderen)
Werkgever: Klein (ongeveer 30 man), goedlopend bedrijf
Huidige functie: Software Engineer/Web developer

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Land: NL
Regio: Groningen
Reistijd: 10 Minuten met de fiets :)

Maand salaris (bruto): 2500 Euro

Gezien mijn niet relevante HBO opleiding, reistijd en regio ben ik niet heel erg ontevreden. Daarnaast krijg ik uitgebreid de tijd om te duiken in nieuwe technieken en wordt dat ook gewaardeerd.

Ik ga binnenkort een HBO ICT stagiaire begeleiden en ik merk dat ik toch wel (veel) meer weet dan hij en de HBO ICT start salarissen liggen rond de 2400 zie ik in deze topic. Ik heb in januari er 200 bij gekregen, in mei loopt mijn contract af en ik wou eigenlijk wel inzetten op iets erbij als dat redelijk ik.

Zou ik rond de 200 extra kunnen vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52
Als je een maand geleden nog 200 euro erbij hebt gekregen, vind ik het wat kort dag om in mei weer 200 erbij te willen. Je kan het uiteraard altijd proberen, maar ik zou het zelf niet doen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 16:01

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Meer geld vragen omdat iemand anders meer verdient, is geen reden voor verhoging imo. Als jij je meerwaarde kunt aantonen; zowel kwantitatief als kwalitatief heb je wat mij betreft wel een onderhandelingsgrondslag.

Je hebt in januari 200 piek er bij gekregen. Ook al is contractverlenging het moment om over salaris te onderhandelen, vind ik het niet erg opportuun om na 3-4 maanden weer te gaan onderhandelen. Wat je wel kunt doen, is aangeven dat je eind van het jaar weer een dergelijke verhoging verwacht ;)

640KB should be enough for everyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Anoniem: 675012 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 23:03:
Opleiding(en): MBO ICT + HBO Human Technology
Werkervaring: 2 jaar (4 met stages/afstuderen)
Werkgever: Klein (ongeveer 30 man), goedlopend bedrijf
Huidige functie: Software Engineer/Web developer

Vakantiegeld: ja
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Nee
Regio: Groningen
Reistijd: 10 Minuten met de fiets :)

Maand salaris (bruto): 2500 Euro

Gezien mijn niet relevante HBO opleiding, reistijd en regio ben ik niet heel erg ontevreden. Daarnaast krijg ik uitgebreid de tijd om te duiken in nieuwe technieken en wordt dat ook gewaardeerd.

Ik ga binnenkort een HBO ICT stagiaire begeleiden en ik merk dat ik toch wel (veel) meer weet dan hij en de HBO ICT start salarissen liggen rond de 2400 zie ik in deze topic. Ik heb in januari er 200 bij gekregen, in mei loopt mijn contract af en ik wou eigenlijk wel inzetten op iets erbij als dat redelijk ik.

Zou ik rond de 200 extra kunnen vragen?
Een stagiair(e) komt natuurlijk ook stage lopen voor een reden: dat ze (werk)ervaring op moeten doen. Op de gemiddelde HBO studie leer je ook niet veel over webdevelopment, dus is een 3e/4e jaars stage het moment waarop ze echt zien wat er in de praktijk van ze verwacht wordt.

Je salaris ligt 100,- boven het gemiddelde beginpunt en je bent nog een junior dus dat is redelijk. Als je daarbij je recente salarisverhoging optelt, zou ik niet eens insinueren tijdens de officiële onderhandeling dat je weer een verhoging wil op korte termijn. Dat schiet heel gemakkelijk het verkeerde keelgat in en dan zit je met hetzelfde gemak ineens op straat.

Ik zou een paar maanden (zo rond aug-sep) na je verlenging casually laten vallen dat je hoopt dat je aan het eind van het jaar weer net zo'n mooie verhoging krijgt als je afgelopen jaar hebt gehad. Als je het helemaal mooi wil spelen: tijdens de vakantieperiode laten zien dat je er bent voor de zaak door je zeer flexibel op te stellen om de vakantiegangers op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:32
BastaRhymez schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:06:
[...]

Hangt er vanaf wat jij onder een goede zet verstaat?
Ik zou mezelf afvragen waar je de meeste doorgroei mogelijkheden (korte én langere termijn) hebt en waar jij het je meeste naar de zin hebt. Van de andere partij weet je dat natuurlijk niet, maar je kan je wel afvragen of je bij de detacheerder waar je nu zit, het genoeg naar je zin hebt.

Persoonlijk zou ik voor 175 euro bruto niet zo snel overstappen, zeker niet om de volgende redenen
* je van een Polo naar een Fabia gaat (weet niet wat dit qua bijtelling doet en welke impact dit heeft op je netto salaris). edit: zie net dat je al gereageerd hebt en dat dit ongeveer gelijk is.
* er mogelijk verwacht wordt dat je standby diensten gaat draaien. Zou uitzoeken of dit betaald of al in je salaris verwerkt zit.
* je nog niet weet wat je pensioenfonds gaat doen. Lijkt een onbenullig iets, maar kan je wellicht meer dan die 175 euro bruto kosten!

Als je het alleen puur voor het geld zou doen, vraag dan een pro forma loonstrook op en kijk of er onder aan de streep meer over blijft (zal hooguit om een paar tientjes gaan vermoed ik).

Ik zou of kijken of je er meer uit kan halen, of gewoon nog even lekker blijven zitten waar je zit.
Maar ach, wie ben ik :? :?
Inmiddels het concept-contract gekregen, valt me toch wel iets tegen.
Mondeling werd er gesproken over 20euro netto internetvergoeding, 20 euro netto telefoon vergoeding en salarisverhoging bij certificaten, kan ik alle 3 niet terugvinden in contract.
Stand-by dienst wordt ook absurd laag voor beloond, 50euro bruto houdt je dan iets van 20-25euro over als het als extra beloning wordt uitbetaald,

Waarde van de auto ligt op 20k, A-label, kom je uit rond 100netto in de maand.
Studieschuld wordt afbetaald over 4 jaar(huidige werkgever is 3jaar).
Pensioenpremie lijkt ook hoger als bij me huidige werkgever, kan alleen niet zien hoeveel omdat ze me geen pro-forma hebben gestuurd terwijl dit wel was afgesproken.

Al met al heb ik nog wel een redelijk gevoel, hoop dingen die mondeling besproken zijn staan nergens in de documenten en dat verbaasd me toch wel enorm. Tijdens de gesprekken hadden ze alles op orde.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Ik zou even navraag doen hoe het kan dat het concept zo afwijkt van wat er besproken is?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilightschild
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-06 21:40
TerrorSource schreef op zondag 21 februari 2016 @ 07:42:
[...]

Inmiddels het concept-contract gekregen, valt me toch wel iets tegen.
Mondeling werd er gesproken over 20euro netto internetvergoeding, 20 euro netto telefoon vergoeding en salarisverhoging bij certificaten, kan ik alle 3 niet terugvinden in contract.
Stand-by dienst wordt ook absurd laag voor beloond, 50euro bruto houdt je dan iets van 20-25euro over als het als extra beloning wordt uitbetaald,

Waarde van de auto ligt op 20k, A-label, kom je uit rond 100netto in de maand.
Studieschuld wordt afbetaald over 4 jaar(huidige werkgever is 3jaar).
Pensioenpremie lijkt ook hoger als bij me huidige werkgever, kan alleen niet zien hoeveel omdat ze me geen pro-forma hebben gestuurd terwijl dit wel was afgesproken.

Al met al heb ik nog wel een redelijk gevoel, hoop dingen die mondeling besproken zijn staan nergens in de documenten en dat verbaasd me toch wel enorm. Tijdens de gesprekken hadden ze alles op orde.
Heb je ook het personeelshandboel ter inzage gevraagd? Daar staan dingen als de netto vergoedingen vaak in en niet in de arbeidsovereenkomst. Salarisverhoging bij certificaten zou daar evt ook in kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:33
Telefoon / internet vergoeding kunnen eventueel ook in de secundaire arbeidsvoorwaarden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tystnad
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-05 12:10
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hoe denken jullie over de inschaling als junior? Ik werk geheel zelfstandig aan projecten, en ga een enkele keer in mijn eentje in gesprek of op bezoek bij klanten. Ik ben in de praktijk degene die het meeste met de stagiair te maken heeft en opleidt. Is dat genoeg om mijn functie bij contractverlenging om te zetten naar medior? Heeft dit uberhaubt nut?

Over een maand loopt mijn contract af, dus binnenkort een gesprek daarover. Ik ben van plan om in te zetten op 3500, om ongeveer rond de 3k uit te komen. Is dit realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind dat je behoorlijk overdrijft eigenlijk. Je hebt een werkervaring van 6 maanden (!), daarmee zou je sowieso geen medior moeten kunnen worden. En op 20% salarisverhoging hopen na een half jaar vind ik ook flink voorbarig.

Ik zou eerst maar eens afwachten of je contract verlengd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Na 6 maanden is mediorschap wel wat vroeg ja ;). Ik zou er eigenlijk prima tevreden mee zijn gezien opleiding en ervaring. 3500 is erg optimistisch.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tystnad
Hahn schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:01:
Ik vind dat je behoorlijk overdrijft eigenlijk. Je hebt een werkervaring van 6 maanden (!), daarmee zou je sowieso geen medior moeten kunnen worden. En op 20% salarisverhoging hopen na een half jaar vind ik ook flink voorbarig.

Ik zou eerst maar eens afwachten of je contract verlengd wordt.
Ik word (volgens mij) ingezet voor medior dingen. Als dat goed gaat, zou dat me niet eerder medior maken dan het aantal jaren werkervaring? Kan natuurlijk prima dat je gelijk hebt. Ik was er ook niet zeker over, vandaar mijn vraag hier :).
Over die salarisverhoging heb je natuurlijk gelijk, maar ik vind dat wat ik toevoeg aan het bedrijf belangrijker dan de vergelijking met mijn huidige salaris.

Contractverlenging heb ik geen twijfels over. Ik heb niets anders dan complimenten gehad bij de twee-maandelijkse gesprekken, en er ligt nog genoeg werk klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door tystnad op 21-02-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:45
tystnad schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:51:
Members only:

Hoe denken jullie over de inschaling als junior? Ik werk geheel zelfstandig aan projecten, en ga een enkele keer in mijn eentje in gesprek of op bezoek bij klanten. Ik ben in de praktijk degene die het meeste met de stagiair te maken heeft en opleidt. Is dat genoeg om mijn functie bij contractverlenging om te zetten naar medior? Heeft dit uberhaubt nut?

Over een maand loopt mijn contract af, dus binnenkort een gesprek daarover. Ik ben van plan om in te zetten op 3500, om ongeveer rond de 3k uit te komen. Is dit realistisch?
Je wilt 1000 euro bruto erbij vragen met 6 maanden ervaring?
Het zal wel jonge onbezonnenheid zijn, maar je bent verre van realistisch, even met beide voeten terug op aarde zou ik zeggen ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
tystnad schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:17:
[...]

Ik word (volgens mij) ingezet voor medior dingen. Als dat goed gaat, zou dat me niet eerder medior maken dan het aantal jaren werkervaring?
Dus als ik het werk van een senior te doen krijg, ben ik opeens senior? :P

Natuurlijk is je niveau niet alleen afhankelijk van hoeveel ervaring je hebt, maar ook hoe je je gedraagt en hoe goed je je werk doet. Maar sowieso binnen een half jaar van junior naar medior verwachten te gaan is niet realistisch, al is het alleen maar omdat ze nu pas een half jaar weten hoe goed je werkt. Misschien ben je wel heel erg boven je kunnen aan het presteren en zit je over 3 maanden thuis met een burn-out omdat het niveau eigenlijk te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tystnad
martinusz schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:19:
[...]

Je wilt 1000 euro bruto erbij vragen met 6 maanden ervaring?
Het zal wel jonge onbezonnenheid zijn, maar je bent verre van realistisch, even met beide voeten terug op aarde zou ik zeggen ;)
Nee, ik was van plan om 500 erbij te vragen. Maar om dit te bereiken na tegenboden, dacht ik daarvoor ergens rond de 3.5k in te moeten zetten, vanwege mijn huidige loon.
Vind je 3k ook onrealistisch icm de andere voorwaarden (op vakantiedagen na, minimaal)?

Wat raden jullie me aan voor de aankomende contractsverlenging? Geen verhoging, of toch wel wat proberen?
Hahn schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:21:
[...]

Dus als ik het werk van een senior te doen krijg, ben ik opeens senior? :P

Natuurlijk is je niveau niet alleen afhankelijk van hoeveel ervaring je hebt, maar ook hoe je je gedraagt en hoe goed je je werk doet. Maar sowieso binnen een half jaar van junior naar medior verwachten te gaan is niet realistisch, al is het alleen maar omdat ze nu pas een half jaar weten hoe goed je werkt. Misschien ben je wel heel erg boven je kunnen aan het presteren en zit je over 3 maanden thuis met een burn-out omdat het niveau eigenlijk te hoog is.
Goed punt, dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeWords
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-03 10:49
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: -
Werkervaring: 5 jaar, allemaal bij deze werkgever. Eerste 2 jaar voor 16 uur naast studie.
Werkgever: Software bedrijf (~10 man personeel)
Huidige functie: Developer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Geen afspraken. Vorig jaar €3.000,- en daarvoor €2.000,- bonus
Laptop: Nee
GSM: Ja de telefoon zelf, heb eigen privé abbo. 98% privégebruik.
Leaseauto: Nee. Krijg reiskosten als ik die had.
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: Zelf geregelde lijfrente
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onderling met collega vakantiedagen regelen.
Regio: Flevoland
Reistijd: 5 min. lopen

Maand salaris (bruto): €3.800,-

Heb geen andere werkgever gehad en eigenlijk geen referentiekader. Ik vind het zelf een redelijke vergoeding. Klopt dit beeld?
[/quote]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:10
JustSomeWords schreef op zondag 21 februari 2016 @ 17:51:

Ik vind het zelf een redelijke vergoeding. Klopt dit beeld?
Zit je nou echt naar comments te vissen? Ik mag hopen dat je zelf ook wel inziet dat het absurd hoog is voor je leeftijd en ervaring (voor Nederlandse maatstaven dan). Waarom is het zo hoog als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-06 09:02
Members only:

Al met al tevreden. Maar voor mijn gevoel inmiddels wel tijd voor een volgende stap. Wil intern doorgroeien naar een management functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:24
Ok, geen ICT'er, maar wel GoT'er, dus hieronder mijn lijstje. Salaris krijg ik per 4 weken, ipv per maand.

Leeftijd: 39
Opleiding(en): HAVO, GPDW chauffeursopleiding
Certificaten: LZV, chauffeursdiploma, Fysieke beweging, digitale tachograaf, vervoer gevaarlijke stoffen, vervoer levensmiddelen, HACCP
Werkervaring: 19 jaar
Werkgever: Grote transporteur voor o.a. Albert Heijn
Huidige functie: Vrachtwagenchauffeur LZV

Vakantiedagen: Geen idee
Laptop: nvt
GSM: nvt
Leaseauto: nvt
Werkweek: 32u op papier, in de praktijk 38-50
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding afhankelijk van de gewerkte uren, avond/nachttoeslag, zaterdag/zondagtoeslag, alle uren uitbetaald.
Regio: Oost-Nederland
Reistijd: 45 minuten op de brommer

Maand salaris (bruto):
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeWords
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-03 10:49
Avalaxy schreef op zondag 21 februari 2016 @ 17:57:
[...]

Zit je nou echt naar comments te vissen? Ik mag hopen dat je zelf ook wel inziet dat het absurd hoog is voor je leeftijd en ervaring (voor Nederlandse maatstaven dan). Waarom is het zo hoog als ik vragen mag?
Was zeker niet bedoeld om te vissen of op te scheppen. Heb serieus geen idee hoe dit verhoudt.

Heb laatst een verhoging gehad met als reden dat mijn baas zeer tevreden was over mijn werk en inzet, en dat dit voornamelijk bedoeld was zodat ik zelf een pensioen kon regelen zonder er in het maandelijkse besteedbaar inkomen in achteruit te gaan.

Met het gevaar alsnog opschepperig te klinken; ik ben zeer tevreden met mijn werk, baas en vergoeding. Ik ben/was vooral opzoek naar een indicatie hoe dit zich verhoud tot anderen. Dus of dit 'normaal' is of ik driedubbel in mijn handjes mag dichtknijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:33
poestoe schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:55:
Members only:

Al met al tevreden. Maar voor mijn gevoel inmiddels wel tijd voor een volgende stap. Wil intern doorgroeien naar een management functie.
Heel heel netjes! Vind het relatief veel geld, voor een functioneel beheerder? Verder is 36 uur erg netjes. Zit er nog rek in? In het ziekenhuis is dit de max voor functioneel beheerder. Wat zijn je werkzaamheden? Verder zit je op 60K, daarmee zou ik zeker in mijn handjes knijpen. Uiteindelijk is het "maar" een uitvoerende functie.

[ Voor 4% gewijzigd door Wackmack op 21-02-2016 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 09:15
Heb geen andere werkgever gehad en eigenlijk geen referentiekader. Ik vind het zelf een redelijke vergoeding. Klopt dit beeld?
Nee. Het is nogal bovengemiddeld voor een 23-jarige met 3 jaar ervaring (gerekend vanaf behalen studie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:15

ThePsycho

Biertje?

Leeftijd: 19
Opleiding(en): Havo
Certificaten: Geen
Werkervaring: Development en marketing bij ICT bedrijf
Werkgever: Eigen bedrijf
Huidige functie: Management en Development

Vakantiegeld: Nee
Vakantiedagen: Ja
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 32 uur
Land: Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd: 30 minuten per dag

Maandsalaris (bruto): ~ €2500 tot 3000 per 4 weken

Risico is natuurlijk altijd: geen verkoop -> geen inkomen.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:10
killie01 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:37:
Leeftijd: 19
Opleiding(en): Havo
Certificaten: Geen
Werkervaring: Development en marketing bij ICT bedrijf
Werkgever: Eigen bedrijf

Vakantiegeld: Nee
Vakantiedagen: Ja
Werkweek: 32 uur
Regio: Utrecht
Reistijd: 30 minuten per dag

Maandsalaris (bruto): ~ €2500 tot 3000 per 4 weken

Risico is natuurlijk altijd: geen verkoop -> geen inkomen.
Het freelance ICT-ers discussie topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 14:21
killie01 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:37:
Je bedoelt "business develop" neem ik aan, niet "development" alsin programmeren?

Afgezien daarvan: je bent niet in loondienst. Dit is een loondienst topic :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:15

ThePsycho

Biertje?

Hydra schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:05:
[...]

Je bedoelt "business develop" neem ik aan, niet "development" alsin programmeren?

Afgezien daarvan: je bent niet in loondienst. Dit is een loondienst topic :)
Excuses ik zag het bij de voorgaande reactie ;)
En ja ik programmeer ook ^^

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-06 09:02
Wackmack schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:21:
[...]

Heel heel netjes! Vind het relatief veel geld, voor een functioneel beheerder? Verder is 36 uur erg netjes. Zit er nog rek in? In het ziekenhuis is dit de max voor functioneel beheerder. Wat zijn je werkzaamheden? Verder zit je op 60K, daarmee zou ik zeker in mijn handjes knijpen. Uiteindelijk is het "maar" een uitvoerende functie.
Bedankt Wackmack. Ben er zeker niet ontevreden mee. Er zit zeker nog rek in. Ik zou nog wel paar jaar mee kunnen draaien alvorens ik aan de max zit. Maar ben het wel met je eens, het is ook relatief veel geld voor een uitvoerende functie. Ik draai vooral mee met verschillende projecten om functioneel beheer requirements scherp te krijgen. Daarnaast 2de lijn incident afhandeling. Eigenlijk gewoon standaard FAB werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
poestoe schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:35:
[...]

Bedankt Wackmack. Ben er zeker niet ontevreden mee. Er zit zeker nog rek in. Ik zou nog wel paar jaar mee kunnen draaien alvorens ik aan de max zit. Maar ben het wel met je eens, het is ook relatief veel geld voor een uitvoerende functie. Ik draai vooral mee met verschillende projecten om functioneel beheer requirements scherp te krijgen. Daarnaast 2de lijn incident afhandeling. Eigenlijk gewoon standaard FAB werkzaamheden.
Mag ik vragen of welk salaris je begonnen bent. Heb toevallig deze week twee sollicitaties voor functioneel beheerder. Hoe ben je verder hier beginnen gekomen? Zelf gedaan of via een detacheerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:38

Sandyman538

SandstorM [148839]

JustSomeWords schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:15:
[...]

Was zeker niet bedoeld om te vissen of op te scheppen. Heb serieus geen idee hoe dit verhoudt.
Misschien moet je dit topic dan eens doorlezen, daar is het soort van ideaal voor. Dan zul je zien dat er niet zo heel veel 23 jarige relatieve starters op de arbeidsmarkt zo'n 50k per jaar verdienen.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sandyman538 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:50:
[...]

Misschien moet je dit topic dan eens doorlezen, daar is het soort van ideaal voor. Dan zul je zien dat er niet zo heel veel 23 jarige relatieve starters op de arbeidsmarkt zo'n 50k per jaar verdienen.
Tbh hij zit zeker goed qua salaris, maar je moet wel rekening mee houden dat hij secundair weinig bijzonders heeft. Geen leaseauto (wat nou niet bepaald uniek is), maar ook geen pensioen. Dat trekt wel een stukje van het salaris af.

Edit: Eens met je hieronder. Maar als ik daar een nieuwe post voor maak heb ik waarschijnlijk weer een ban te pakken :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 21-02-2016 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:38

Sandyman538

SandstorM [148839]

Sissors schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:03:
[...]

Tbh hij zit zeker goed qua salaris, maar je moet wel rekening mee houden dat hij secundair weinig bijzonders heeft. Geen leaseauto (wat nou niet bepaald uniek is), maar ook geen pensioen. Dat trekt wel een stukje van het salaris af.
Maar ook zonder pensioen (waar hij nu dus een extra vergoeding voor krijgt), zit hij (als je eens losjes door dit topic scrolt), gewoon erg goed qua salaris, daar hoef je niet voor doorgeleerd te hebben. Het is hem van harte gegund, maar om dan hier te gaan vragen of het een beetje in verhouding is vind ik dan ietwat vissen naar opmerkingen. Ja, prima salaris. Nee, ik denk niet dat veel mensen van 23 het hem nadoen. Dus gefeliciteerd :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
tystnad schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:35:
[...]

Nee, ik was van plan om 500 erbij te vragen. Maar om dit te bereiken na tegenboden, dacht ik daarvoor ergens rond de 3.5k in te moeten zetten, vanwege mijn huidige loon.
Vind je 3k ook onrealistisch icm de andere voorwaarden (op vakantiedagen na, minimaal)?

Wat raden jullie me aan voor de aankomende contractsverlenging? Geen verhoging, of toch wel wat proberen?

[...]

Goed punt, dank. :)
Zo werkt het simpelweg niet. Als jij tegen je baas zegt: ik verdien momenteel ~2500, ik wil nu 3500 gaan verdienen (40% meer!) neemt hij je per direct niet meer serieus en heb je kans dat hij je zegt dat je dat elders kan gaan zoeken. Een loonsverhoging zal zoals je in dit topic ziet vaak meer dan 200,- zijn (zonder wisselende functie). Het is daarnaast geen veiling. Als jij zegt dat je graag 300,- meer wil, zal je baas een tegenbod doen, wellicht twee. That's it.

[ Voor 6% gewijzigd door Chrotenise op 21-02-2016 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 739747

Knip. Spam.

[ Voor 97% gewijzigd door F_J_K op 22-02-2016 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
twilightschild schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:47:
[...]

Heb je ook het personeelshandboel ter inzage gevraagd? Daar staan dingen als de netto vergoedingen vaak in en niet in de arbeidsovereenkomst. Salarisverhoging bij certificaten zou daar evt ook in kunnen staan.
vinom schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:14:
Telefoon / internet vergoeding kunnen eventueel ook in de secundaire arbeidsvoorwaarden staan.
Heb alleen huishoudreglement gehad als los document, zelfde geldt voor de afspraken over stand-by vergoeding. Verder blijf ik die vergoedingen en verhogingen wel een beetje vaag vinden zo.. ga zo een mailtje sturen met me vragen maar ben bang dat het er nog al wat zullen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 08:29

DeluxZ

Livin' the good life

TerrorSource schreef op maandag 22 februari 2016 @ 08:59:
[...]

[...]

Heb alleen huishoudreglement gehad als los document, zelfde geldt voor de afspraken over stand-by vergoeding. Verder blijf ik die vergoedingen en verhogingen wel een beetje vaag vinden zo.. ga zo een mailtje sturen met me vragen maar ben bang dat het er nog al wat zullen worden...
Die vragen gewoon stellen. Je wilt toch duidelijkheid hebben voordat je ergens begint? Niks mis mee hoor :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-06 15:19
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Informatica
Werkervaring: 5 jaar, allemaal bij deze werkgever. Eerste 2 jaar voor 16 uur naast studie.
Werkgever: Software bedrijf (~10 man personeel)
Huidige functie: Developer

Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Geen afspraken. Vorig jaar €3.000,- en daarvoor €2.000,- bonus
Laptop: Nee
GSM: Ja de telefoon zelf, heb eigen privé abbo. 98% privégebruik.
Leaseauto: Nee. Krijg reiskosten als ik die had.
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: Zelf geregelde lijfrente
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onderling met collega vakantiedagen regelen.
Regio: Flevoland
Reistijd: 5 min. lopen

[/quote]
is gewoon keurig

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daldiel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-06 09:10
Opleiding(en): ICT Beheerder MBO Niveau 4+
Certificaten: MCSA2012R2, Aries A+ certificaten Software, Hardware, security, networking en wireless (geen idee wat die nog waard zijn). Nog een aantal Hardware gerelateerde certificaten HP
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Midden grote ICT dienstverlener
Huidige functie: Operationeel Beheerder

Vakantiedagen: 24 + 2 dagen bij geen ziekte
13/14e maand of winstuitkering: NVT
Laptop: Ja, onbeperkt prive gebruik
GSM: Ja, Fair Use Prive
Leaseauto: Ja, C4 Cactus
Pensioenregeling: Ja, deels door baas betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Standby vergoeding en werken in ploegendiensten welke ook een vergoeding met zich mee brengt. De diensten buiten de reguliere 9-5 komen wekelijks voor. Standby is elke maand 1 volle week + 1-2 losse dagen.
Regio: Noord Brabant
Reistijd: 1 uur met auto

Maand salaris (bruto): 1880

Persoonlijk vind ik dit aan de lage kant maar ik kan het verkeerd hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Daldiel op 22-02-2016 13:42 . Reden: extra info en opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:09
Daldiel schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:24:
Opleiding(en): ICT Beheerder MBO Niveau 4+
Certificaten: MCSA2012R2, Aries A+ certificaten Software, Hardware, security, networking en wireless (geen idee wat die nog waard zijn). Nog een aantal Hardware gerelateerde certificaten HP

Persoonlijk vind ik dit aan de lage kant maar ik kan het verkeerd hebben.
Je certificaten zijn niet echt heel veel waard (voor zover dat waarde kan hebben), je secundaire voorwaarden zijn boven gemiddeld en gezien je functieprofiel zou het eigenlijk wel iets beter kunnen inderdaad, maar heb je het nu goed naar je zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daldiel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-06 09:10
GeeMoney schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:11:
[...]

Je certificaten zijn niet echt heel veel waard (voor zover dat waarde kan hebben), je secundaire voorwaarden zijn boven gemiddeld en gezien je functieprofiel zou het eigenlijk wel iets beter kunnen inderdaad, maar heb je het nu goed naar je zin?
Hartelijk dank voor je reactie! :)

Ik denk dat ik in een negatief spiraal zit wat dat betreft. Dit komt omdat ik een vermoeden heb wat de rest van mijn collega's verdienen, en dat dit absoluut niet in verhouding staat met wat ik verdien. Terwijl er van mij verwacht wordt dat ik dezelfde werkzaamheden op hetzelfde niveau uitvoer. Wellicht is het tijd om hier een gesprek over te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 602905

Leeftijd:20
Opleiding(en): -
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: ForTech (http://www.fortech.ro/)
Huidige functie: Senior Software Engineer (C++)

Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Werkweek: Maandag-Vrijdag, van 09:00 - 18:00 (eigenlijk maakt het niemand wat uit wanneer je werkt, als jij zin hebt om om 2 uur naar huis te gaan, prima. Als je maar aan het eind van de maand al je uurtjes hebt).
Pensioenregeling: Werkgever (geen idee hoe dit zit)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Regelmatig naar het buitenland voor de zaak, bus abbonement, meerdere feestjes door het jaar heen, prachtig kantoor met dak terras, meal tickets (200 lei per maand), vers fruit elke dag, beer friday, extra verzekering bij een prive kliniek.
Land: Roemenie
Regio: Cluj, Cluj-Napoca
Reistijd: 15 minutes met de bus, of 10 minuten met de taxi

Maandsalaris (bruto): 14000 lei (tegen de huidige wisselkoers zo'n 2600 euro)

Ja, ik woon en werk in Cluj-Napoca, Roemenie. Paar maanden geleden hier naar toe verhuist en een nieuwe baan gevonden. IT is hier booming business. Met een gemiddeld maandloon van nog geen 300 euro voor de gemiddelde persoon stijgen de salarissen in de IT er ver boven uit (zie mijn salaris).

Ik leef hier op mijn salaris het luxe leven. Ik heb een apartement dat me all-in nog geen 500 euro per maand kost en dan is alles gedekt, inclusief gas, water, electriciteit, verzekeringen etc.

En natuurlijk razendsnel internet voor nog geen tientje ;)

Ik vind helemaal mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 14:58
Anoniem: 602905 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:39:
Leeftijd:20
Opleiding(en): -
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: ForTech (http://www.fortech.ro/)
Huidige functie: Senior Software Engineer (C++)

Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Werkweek: Maandag-Vrijdag, van 09:00 - 18:00 (eigenlijk maakt het niemand wat uit wanneer je werkt, als jij zin hebt om om 2 uur naar huis te gaan, prima. Als je maar aan het eind van de maand al je uurtjes hebt).
Pensioenregeling: Werkgever (geen idee hoe dit zit)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Regelmatig naar het buitenland voor de zaak, bus abbonement, meerdere feestjes door het jaar heen, prachtig kantoor met dak terras, meal tickets (200 lei per maand), vers fruit elke dag, beer friday, extra verzekering bij een prive kliniek.
Land: Roemenie
Regio: Cluj, Cluj-Napoca
Reistijd: 15 minutes met de bus, of 10 minuten met de taxi

Maandsalaris (bruto): 14000 lei (tegen de huidige wisselkoers zo'n 2600 euro)

Ja, ik woon en werk in Cluj-Napoca, Roemenie. Paar maanden geleden hier naar toe verhuist en een nieuwe baan gevonden. IT is hier booming business. Met een gemiddeld maandloon van nog geen 300 euro voor de gemiddelde persoon stijgen de salarissen in de IT er ver boven uit (zie mijn salaris).

Ik leef hier op mijn salaris het luxe leven. Ik heb een apartement dat me all-in nog geen 500 euro per maand kost en dan is alles gedekt, inclusief gas, water, electriciteit, verzekeringen etc.

En natuurlijk razendsnel internet voor nog geen tientje ;)

Ik vind helemaal mooi :D
Wil je met ons delen waarom je naar Roemenië bent verhuisd? Is dit vanwege een reorganisatie waarbij je bent geoutsourced? Vanwege een importbruid buitenlandse vriendin of misschien omdat het eten zo lekker is?

Ook wel handig om je even in je pensioen te verdiepen denk ik.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Laatst online: 03-12-2024
Weet je zeker dat je 20 bent? Met 3,5 jaar werkervaring en een senior functie lijkt mij dat enigzins vroeg. Maar hoe dan ook; stad zelf ziet er prima uit op Google en als jij zo met je neus in de boter valt is je dat gegund natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 602905

Hoteldebotel schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:49:
[...]

Wil je met ons delen waarom je naar Roemenië bent verhuisd? Is dit vanwege een reorganisatie waarbij je bent geoutsourced? Vanwege een importbruid buitenlandse vriendin of misschien omdat het eten zo lekker is?

Ook wel handig om je even in je pensioen te verdiepen denk ik.. :)
Ik ben naar Roemenië verhuisd omdat mijn vriendin hier woont (`import bruid from romania` haha) en ik na ongeveer 3 jaar bij dezelfde werkgever in Nederland ik toe was aan wat anders. En ik ben nog jong, dus had niet zo veel te verliezen :)
Megajr schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:49:
Weet je zeker dat je 20 bent? Met 3,5 jaar werkervaring en een senior functie lijkt mij dat enigzins vroeg. Maar hoe dan ook; stad zelf ziet er prima uit op Google en als jij zo met je neus in de boter valt is je dat gegund natuurlijk!
Ik heb net m'n ID gecheckt, en yup, ben nog steeds 20! Twee maandjes en dan 21 though. Inderdaad nog wat vroeg voor een senior functie, maar mischien komt dat ook omdat het algemene niveau hier wat lager ligt.

En ja, de stad is prima! Vol met studenten en IT bedrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 19:36
-

[ Voor 128% gewijzigd door HarmoniousVibe op 05-12-2017 15:03 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qinox
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-05 07:15
Leeftijd: 24
Opleiding(en): WO Bedrijfskunde (Information Management track)
Certificaten:-
Werkervaring: 0 relevante, 2,5 bij het zelfde bedrijf als bijbaan in het callcenter
Werkgever: IT branche
Huidige functie: Product Manager

13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto: -
Pensioenregeling: ja, 50/50
Regio:Twente
Reistijd: 10 minuten

Maand salaris (bruto): 2350

Denken jullie dat dit een reëel startsalaris is? Ik vond het zelf eigenlijk aan de lage kant... vooral omdat de salarisindicaties op het internet een stuk hoger uitkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door qinox op 22-02-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Zonder enige secundaire arbeidsvoorwaarden is het wel aan de lage kant. Al scheelt Twente natuurlijk wel (simpelweg significant lagere huisvestingskosten).

(Al weet ik niet erg nauwkeurig hoe bedrijfskunde in de markt staat).

[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 22-02-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Members only:

Vind dat ik het zelf niet slecht voor elkaar heb. Ben net afgestudeerd en dit is dus de eerste 'echte' functie.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 23-02-2016 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:10
Megajr schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:49:
Met ^. Ik ben echt heel blij voor je hoor. Maar bedrijven die werknemers met 3,5 jaar ervaring al "Senior" noemen kan ik niet echt serieus nemen. Dat voelt een beetje als, "bij gebrek aan beter". Normaal gesproken kun je zo'n functie pas invullen als je de nodige ervaring (6-8 jaar minimaal) en ook levenservaring hebt. Daarnaast komt er nog eens bij dat het lijkt alsof je helemaal geen relevante opleiding hebt gevolgd? Alleen voortgezet onderwijs in NL? Dan zegt die ervaring natuurlijk ook nog wel minder, tenzij je natuurlijk al heel jong begonnen bent met ontwikkelen in C#.

Niet dat opleiding veel zegt hoor, wij hebben hier ook seniors met alleen een VWO opleiding afgerond. Maar die hebben wel al 10 jaar of meer ervaring in dezelfde functie. Ik denk toch zeker dat mocht je nog terugkeren naar NL op termijn dat een werkgever hier toch zeker zijn vraagtekens gaat zetten bij het niveau van een dergelijke "Senior" functie.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Laatst online: 03-12-2024
Anoniem: 602905 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:55:
[...]
Ik heb net m'n ID gecheckt, en yup, ben nog steeds 20! Twee maandjes en dan 21 though. Inderdaad nog wat vroeg voor een senior functie, maar mischien komt dat ook omdat het algemene niveau hier wat lager ligt.

En ja, de stad is prima! Vol met studenten en IT bedrijven :)
Waar ik meer over val is dat je 3,5 jaar werkervaring hebt. Als we 21 - 3 doen kom je uit op 18.Ik kan er niet helemaal bij dat je vers uit de HAVO/VWO schoolbanken aan de slag bent gegaan als ontwikkelaar. Of in het geval van VMBO gestopt bent met je opleiding en aan het werk gegaan. Volgens mij zou je in Nederland nu zelfs nog leerplichtig kunnen zijn namelijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Laatst online: 02-06 19:50
Update. Geen ICT hier.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:45
qinox schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:02:
Denken jullie dat dit een reëel startsalaris is? Ik vond het zelf eigenlijk aan de lage kant... vooral omdat de salarisindicaties op het internet een stuk hoger uitkomen.
Je zit dicht bij je werk, dus dat is al wat waard denk ik. Verder zit je niet in een regio waar men veel wordt betaald. Ik zou overigens vooral kijken naar de mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen en de salarisontwikkeling die daar bij hoort. Een hoog of hoger startsalaris is niet zaligmakend als er geen mogelijkheid is om door te ontwikkelen, want dan loop je na 1 of 2 jaar toch een eind achter de feiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Laatst online: 14-11-2021
Vakantiedagen: 24 + 2 dagen bij geen ziekte
Mag dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:05
24 is boven het minimum. en die 2 extra is om ziekte verzuim te voorkomen. Ik zie het probleem niet. Ben ook bedrijven tegengekomen die een bonus gegeven als je een heel jaar niet ziek meld, waarbij bij elke ziekmelding 100 euro van bonus gaat.

Op zich vervelend voor mensen met een zwakgestel maar het kost een werkgever meer als iemand zich om niets ziekmeld.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Mijn huidige werkgever doet het ook, nu 1dag en wordt 1,5dag per jaar als ik het goed begrijp.
Aan de ene kant wel verkeerde motivatie om altijd maar te komen werken, aan de andere kant een voordeeltje voor de werknemer die nooit ziek is (of vrije dagen opneemt bij ziekte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 18:50

Shunt

Boe

gr8-jen schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:59:
24 is boven het minimum. en die 2 extra is om ziekte verzuim te voorkomen. Ik zie het probleem niet. Ben ook bedrijven tegengekomen die een bonus gegeven als je een heel jaar niet ziek meld, waarbij bij elke ziekmelding 100 euro van bonus gaat.

Op zich vervelend voor mensen met een zwakgestel maar het kost een werkgever meer als iemand zich om niets ziekmeld.
Dat is inderdaad een gedacht die bedrijven hebben. Als je gaat zoeken naar studies over dit onderwerp zal je zien dat als mensen thuis blijven met een beginnende verkoudheid je een stuk minder last hebt van de griepepidemie. Maar ja de beslissing voor zo'n niet ziek bonus wordt vaak bedacht door het zelfde stijl managers die denkt dat 9 vrouwen een baby in een maand kunnen baren.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
Voor de duidelijkheid: ik motiveer het niet.

Ik heb bij mijn vorige bedrijf meegemaakt dat een collega snipverkouden naar werk kwam omdat hij inzet wilde tonen. In de middag ging hij naar huis en de rest van de week was 80% van de ontwikkelafdeling ziek.....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 17:14
FLuKee schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:53:
Update. Geen ICT hier.

Members only:
Nice, hoe vertaalt dat naar Netto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Kaizah schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:09:

Nice, hoe vertaalt dat naar Netto?
Kun je simpel zelf uitrekenen met de calculator op http://www.loonwijzer.nl/: 3732,25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
Hydra schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:20:
[...]

Kun je simpel zelf uitrekenen met de calculator op http://www.loonwijzer.nl/: 3732,25.
Doen ze nu op loonwijzer.nl ook de belgische? Kan je uitleggen waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Kaizah schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:22:
Doen ze nu op loonwijzer.nl ook de belgische? Kan je uitleggen waar?
Google dat lekker zelf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Laatst online: 02-06 19:50
In België blijft daar ongeveer de helft van over, afhankelijk van de gezinssituatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
Right 8)7 _/-\o_
FLuKee schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:32:
In België blijft daar ongeveer de helft van over, afhankelijk van de gezinssituatie.
Even snel een calculator gezocht, ik sta versteld dat je zo weinig ervan terug ziet. Nog minder dan in NL, echter zal je elders wel minder belasting betalen verwacht ik.

[ Voor 66% gewijzigd door Kaizah op 23-02-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:34
Lonen liggen daarom ook hoger in België, het is lastig te vergelijken.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
Ik denk dat er beter vergeleken kan worden als er zowel bruto en netto wordt genoemd.

vergeleken met FluKee verschil ik duizenden in bruto maar slechts enkele honderden in netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
gr8-jen schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:59:

Hmm, ik denk niet dat zoiets hier in België kan.

Maar sowieso is het systeem hier ook anders. Als wij ziek zijn, moeten we verplicht naar de dokter en een attest voorleggen. In Nederland kan je gewoon zeggen dat je ziek bent 8)7
Lonen liggen daarom ook hoger in België, het is lastig te vergelijken.
Lonen liggen zeker niet hoger hoor. Hier in België geeft men door de hoge loonkost secundaire voorwaarden die fiscaal voordeliger zijn: bedrijfswagen, maaltijdcheques, nettovergoeding,..

[ Voor 16% gewijzigd door Bv202 op 23-02-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
In Nederland wordt je ook gewoon gebeld door de arbo hoor :). En als je niet thuis bent wanneer ze besluiten om een verrassingsbezoek te plaatsten omdat ze het niet vertrouwen heb je een probleem tenzij je een briefje heb van de dokter dat je daar net op bezoek was ;)

In ieder geval heeft mijn ervaring geleerd om op andere zaken te gaan letten wanneer men met extra vakantiedagen gaat strooien bij niet ziek zijn. Gewoon omdat het een bedrijf kan zijn waarbij je niet even 1 keer 15 minuten eerder weg kan nadat je 4 keer een half uur onbetaald langer bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
gr8-jen schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:28:
In Nederland wordt je ook gewoon gebeld door de arbo hoor :). En als je niet thuis bent wanneer ze besluiten om een verrassingsbezoek te plaatsten omdat ze het niet vertrouwen heb je een probleem tenzij je een briefje heb van de dokter dat je daar net op bezoek was ;)
Dan moet je eerst controle krijgen natuurlijk. In België moet je bij 1 dag ziekte al een attest hebben.

En waarom is het een probleem als je niet thuis bent? Hier schrijven huisdokters duidelijk op het attest dat je het huis moet verlaten. Bovendien zijn er toch genoeg redenen waarom je niet thuis bent tijdens een controle? Het is niet omdat je ziek bent dat je heel de dag in je bed ligt (burn-out en dergelijke is ook een ziekte). Bovendien moet je nog steeds naar de supermarkt (indien je alleen woont), apotheker, bank,...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aevitas1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 12:34
Heb even dit topic globaal door zitten lezen en jezus wat een bedragen hengelen jullie binnen zeg.. Hier mijn info:

Leeftijd:25
Opleiding(en):Basis kok
Certificaten:Bedrijfshulpverlening Horeca (BHV)
Werkervaring:12 jaar
Werkgever:-
Huidige functie:Sous Chef

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:Bonusregeling met als begin bedrag 100 euro. Werkt op basis van prognoses van wat er de jaren daarvoor omgezet is icm personeelskosten / winstmarges.
Laptop:Nee
GSM:Nee
Leaseauto:Nee
Werkweek:In de winter rond de 32-35, +-maart tot oktober 40-60. Ligt eraan of het terras weer is.
Pensioenregeling:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Geen.. Wel veel gratis bier aan de bar na werktijd
Land:Nederland
Regio:Utrecht
Reistijd:1u 10 min totaal
Fooi:Wist niet zo goed waar ik deze bij kon plakken, dit is zo rond de 140 tot 220 per maand

Maand salaris (bruto):1925

Tsja voor de centen hoef je het niet te doen. Ik hou zo'n 1500 netto over ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je hebt vanaf je 13e als sous chef gewerkt? Het lijkt me dat werkervaring op je 13-16e of niet relevant is, of niet voltijd, of een andere functie betreft?
En inderdaad, mensen verdienen hier best leuk.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 13:14
aevitas1 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:35:
Heb even dit topic globaal door zitten lezen en jezus wat een bedragen hengelen jullie binnen zeg.. Hier mijn info:

Maand salaris (bruto):1925

Tsja voor de centen hoef je het niet te doen. Ik hou zo'n 1500 netto over ongeveer.
Op jouw leeftijd is dit bruto salaris misschien een beetje onder het gemiddelde, maar niet zo heel veel hoor. En er zijn ook nog genoeg ICT-ers die vrij lang of zelfs hun hele loopbaan op een vrij laag salaris blijven zitten. Om diverse redenen natuurlijk. En net als in de ICT kun je in de Horeca ook wel verder groeien al zal je misschien eerder een salaris plafond tegenkomen dan in de ICT. Of je moet in een 'sterren' restaurant gaan werken. Ik verdien nu meer dan mijn restaurant manager (toen ik zelf in de horeca werkte) op dezelfde leeftijd dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:42
Ik ben in een ver grijs verleden ook kok geweest en verdiende ongeveer gelijk aan wat Aevitas verdient. Ik was wel ZZP toen waardoor mijn uurtarief hoger lag, maar als je dan belastingen en verzekeringen eraf haalde zat ik ook rond de 2000 bruto. Dus hij doet het helemaal zo slecht nog niet ;) Hoewel als Sous @Aevitas1 hoeveel mensen heb je onder je in de brigade?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
aevitas1 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:35:
Opleiding(en):Basis kok
Certificaten:Bedrijfshulpverlening Horeca (BHV)
Werkervaring:12 jaar
25 jaar en 12 jaar relevantie werkervaring. Dat is uh bijzonder :) Je bent vanaf je 13e voltijd in een restaurant gaan werken op contractbasis (dus geen stages etc)?

[ Voor 15% gewijzigd door thewizard2006 op 24-02-2016 09:58 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aevitas1
*knip offtopic* een levens-/carriereverloop in al het mogelijk detail met weet niet wat voor overige contextuele info staat zover van de kern van het topic af dat het offtopic is...

[ Voor 116% gewijzigd door Rukapul op 25-02-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 13:54

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Boudewijn schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 01:54:
Je hebt vanaf je 13e als sous chef gewerkt? Het lijkt me dat werkervaring op je 13-16e of niet relevant is, of niet voltijd, of een andere functie betreft?
En inderdaad, mensen verdienen hier best leuk.
Iemand die niet zo goed verdient zal hier ook niet zo snel zijn of haar salaris showen vermoed ik.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
aevitas1 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:14:

Ik heb vanaf mijn 13e altijd minimaal 25 uur gewerkt en tijdens schoolvakanties 30 tot 50 uur. Dit was niet onder contract, was meer bij een goede vriend van mn vader. Kreeg contant betaald.

Ik moest op mijn middelbare school stage lopen 1 dag per week (dit deed ik bij restaurant wilhelminapark in Utrecht) en dit was 7 tot 11u per dag, lag een beetje aan de drukte. Daarnaast werkte ik nog bij een restaurant in Purmerend (La Ciboulette) op vrijdag van 17u tot 2u en op zaterdag en zondag van 14u tot 2u.

Vanaf het moment dat ik van de middelbare school af kwam ben ik gelijk aan de koksopleiding begonnen, dit was bbl dus 32u werken per week.
Uit de TS
Bij je totaal aantal jaar werkervaring hoor je stages niet mee te tellen, aangezien stages een standaard onderdeel zijn van je opleiding en vrijwel iedereen deze heeft gevolgd. Ook geldt dat stage wel ervaring is, maar geen werkervaring. Stages kunnen uiteraard wel apart vernoemd worden.
vandaar mijn vraag. Je hele schoolperiode is dus niet zo relevant (voor dit topic). Zo zijn veel ICTers tijdens (en voor) hun studie nl ook al bijv bezig met computers (programmeren, klussen etc) en dat telt niet mee in werkervaring.

[ Voor 8% gewijzigd door thewizard2006 op 24-02-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:42
Echter is dit semantisch geneuzel, voor een kok is juist ook de stage ervaring belangrijker dan opgedane werkervaring! Als jij bijv in het nonnetje, librije, boreas oid stage hebt gelopen, dan heb je sowieso echt een bak werkervaring opgedaan!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Paganstars schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:41:
Echter is dit semantisch geneuzel, voor een kok is juist ook de stage ervaring belangrijker dan opgedane werkervaring! Als jij bijv in het nonnetje, librije, boreas oid stage hebt gelopen, dan heb je sowieso echt een bak werkervaring opgedaan!
Zie hierboven. Dat geldt voor elk beroep wel. Of dit dan een groot bedrijf (NN, KLM, KPN etc) of een kleiner bedrijf is ook gewoon niet relevant in deze. Genoeg ICTers die naast hun opleiding etc ook bijklussen met websites bouwen of pc's fixen en in het weekend bij de Alternate werken.
Je kan het semantisch geneuzel vinden maar dat zijn de regels van het topic, zie TS :)

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 24-02-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aevitas1
thewizard2006 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:43:
[...]

Zie hierboven. Dat geldt voor elk beroep wel. Of dit dan een groot bedrijf (NN, KLM, KPN etc) of een kleiner bedrijf is ook gewoon niet relevant in deze. Genoeg ICTers die naast hun opleiding etc ook bijklussen met websites bouwen of pc's fixen en in het weekend bij de Alternate werken.
Je kan het semantisch geneuzel vinden maar dat zijn de regels van het topic, zie TS :)
Leuk die regels maar dat maakt mij niet uit.

Ik heb grotendeels hetzelfde werk gedaan als iedere andere kok terwijl ik stage liep of leerling was, naast die stage had ik ook gewoon nog een baan.

12 jaar ervaring dus.
thewizard2006 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:38:
[...]

Uit de TS

[...]

vandaar mijn vraag. Je hele schoolperiode is dus niet zo relevant (voor dit topic). Zo zijn veel ICTers tijdens (en voor) hun studie nl ook al bijv bezig met computers (programmeren, klussen etc) en dat telt niet mee in werkervaring.
Ik tel er geen jaren bij op dat ik thuis in de keuken sta, snap dat ik dat niet mee kan rekenen.

De jaren die ik erbij tel zijn jaren dat ik daadwerkelijk met potten en pannen aan het spelen was, sauzen moest maken, 1800 man op een avond wegdraaien in een restaurant van een hotel e.d. Deed niets anders dan de normale koks buiten hier en daar een opdracht voor school (in mijn eigen tijd, geen werktijd).

Dus ja, ik was daar puur om te werken.

[ Voor 36% gewijzigd door aevitas1 op 24-02-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Nou nee. Als men het over werkervaring heeft heeft men het gewoon over full time werk als gewone medewerker, Als jij daar dan andere definities op na houdt maakt dat een conversatie erg lastig. Daarnaast schiet je er niks mee op om te claimen tijdens je studie al een jaar (2 stages van een half jaar) werkervaring te hebben want je valt in no time door de mand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hydra schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:04:
[...]
Als jij daar dan andere definities op na houdt maakt dat een conversatie erg lastig.
Iedereen mag voor zichzelf bepalen wat hij onder relevante werkervaring rekent of niet. Hij heeft duidelijk uitgelegd waar die 12 jaar ervaring uit bestaan, dus dat kan iedereen waarderen zoals hij wilt en maakt de conversatie totaal niet lastig :)
thewizard2006 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:38:
[...]

Op eigen houtje een beetje met computers prutsen of een stage volgen waar je de hand boven het hoofd wordt gehouden is natuurlijk nog wel iets anders dan een echte baan waarbij je gewoon moet presteren of je vliegt er uit. Ook al is dat paralel aan een studie. Dus ook daarom, laat iedereen lekker zelf bepalen wat hij denkt dat bijgedragen heeft aan zijn huidige functie. Zolang hij het specificeert is het voor iedereen duidelijk.

@Hieronder: Twee belangrijke punten inderdaad, 1: we zitten hier niet anderen als potentiële nieuwe werkgevers te beoordelen, en 2: het kan inderdaad verschillen per branche.

[ Voor 53% gewijzigd door fsfikke op 24-02-2016 13:17 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
fsfikke schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:25:
Iedereen mag voor zichzelf bepalen wat hij onder relevante werkervaring rekent of niet.
Je mist het punt. Je mag dat lekker voor jezelf uitmaken maar over het algemeen is bij de meeste werkgevers je stagetijd als werkervaring claimen gewoon onverstandig. Als een potentiële werkgever het met je eens is (ik zit niet in de horeca, dus als dat daar okay is, prima) best maar in mijn branche (ben dev) is het gewoon ronduit onverstanding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrespoor
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-05 23:15
Tijd voor een update.
Members only:

Ik heb dus een leuke loonsverhoging gekregen. Ben ook meteen akkoord gegaan, omdat ik gewoon erg op mijn plek zit en érg veel leer in mijn huidige omgeving. Ik had echter vorige week een gesprek met mijn baas waar termen voorbij kwamen als "bizar hoeveel je geleerd hebt" "je hebt jezelf binnen korte tijd onmisbaar gemaakt" en "als je nu op zou zeggen zou ik me eigenlijk geen raad weten". Nu baal ik toch een beetje dat ik niet meer heb gevraagd. Ik vind het ook een beetje raar om 2 maanden nadat ik akkoord ben gegaan met bovenstaand bedrag weer om een verhoging te vragen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 12:05

Niku

Alagaesii

Karrespoor schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:25:
Tijd voor een update.
Members only:

Ik heb dus een leuke loonsverhoging gekregen. Ben ook meteen akkoord gegaan, omdat ik gewoon erg op mijn plek zit en érg veel leer in mijn huidige omgeving. Ik had echter vorige week een gesprek met mijn baas waar termen voorbij kwamen als "bizar hoeveel je geleerd hebt" "je hebt jezelf binnen korte tijd onmisbaar gemaakt" en "als je nu op zou zeggen zou ik me eigenlijk geen raad weten". Nu baal ik toch een beetje dat ik niet meer heb gevraagd. Ik vind het ook een beetje raar om 2 maanden nadat ik akkoord ben gegaan met bovenstaand bedrag weer om een verhoging te vragen 8)7
Dat is misschien een beetje vreemd inderdaad, had je toen wellicht meer uit kunnen halen. Ligt het overigens aan mij, of is je startsalaris sowieso aan de lage kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 13:54

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Tijd voor een update.
Members only:

Prima toch :) Beetje goodwill kweken, onmisbaar blijven en veel bijleren. Volgend jaar (of misschien wel over 4 maanden) komt er weer een kans. Dan komen ze weer met €200 en zeg jij in verkapte zin: 'laat maar zien hoe onmisbaar ik dan werkelijk ben, ik wil €xxx!'

Geld is echt niet alles hoor. Iedere dag met zin naar je werk gaan is imo meer waard dan een loonsverhoging van x-euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Tjebakka op 24-02-2016 14:36 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-02 23:38
Maar even kritisch bekeken; meent je baas dat oprecht of probeert hij je een goed gevoel te geven? (Kan overigens goedbedoeld zijn van hem) Laat ik het zo zeggen: stel je zou weg gaan, ligt het werk op kantoor dan op z'n gat? Niemand die dat kan opvangen, al dan niet door een externe?

Want als een kantoor in problemen komt nadat een junior adviseur met 1 jaar ervaring stopt (no offense, je zal ongetwijfeld goed werk verrichten), dan vraag ik mij af hoe zo'n kantoor functioneert. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:45
Karrespoor schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:25:Ik vind het ook een beetje raar om 2 maanden nadat ik akkoord ben gegaan met bovenstaand bedrag weer om een verhoging te vragen 8)7
Misschien kan je over een x-tijd een certificaat halen en een extra verhoging daar aan koppelen? Dan vraag je het niet direct, maar vermom je het met een kleine tegenprestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrespoor
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-05 23:15
@Niku
Startsalaris was inderdaad aan de lage kant, maar ik kwam daar als 22-jarige, nog zonder master-diploma (was op dat moment net begonnen met mijn scriptie). Dus heel veel te eisen had ik ook weer niet. Daarbij is het in deze fase voor mij nog belangrijker dat mijn leercurve steil is dan dat ik heel veel verdien. Al wil ik natuurlijk wel het maximale salaris eruit halen, vandaar mijn reactie.

@Tjebakka
Zo kijk ik er nu ook tegen aan. Ben totaal niet ontevreden, maar wil er wel uit halen wat er in zit.

@_vision
Wat hij zegt meent hij wel oprecht. Over die bizarre leercurve: Ik kwam hier als 0 binnen en binnen een jaar zit ik zelfstandig onderhandelingen te voeren met o.a. internationale partijen voor klanten en het bedrijf dat zij verkopen. En dat onmisbaar: Ach niemand is onmisbaar. Als de CEO van Shell opstapt komt er ook weer een nieuwe. Maar het is wel zo dat ik al veel dieptekennis van meerdere (langlopende) dossiers heb. Daarnaast bedoelde hij daarmee ook aan te geven dat de kwaliteit van werk die ik aflever erg hoog is en goed aansluit op wat er gevraagd wordt.

Ons kantoor is overigens grofweg in 2 delen te verdelen: Accountancy en Corporate Finance. De eigenaar van het kantoor doet vrij weinig aan de Accountancy-tak, maar dat is goed geregeld en loopt wel door. Corporate Finance zijn echter de krenten in de pap en ik ben de enige op kantoor die daar echt dedicated mee bezig is. Ik heb nog een collega die deels daarmee bezig is en verder dus alleen mijn baas. In een team van 2,5 persoon ben je al snel onmisbaar ;)

@TheBrut3
Ben al bezig met een (betaalde) LOI-cursus, maar dat heeft niet zo veel om het lijf. In mijn vakgebied zijn er verder niet zo veel cursussen of certificaten om te verdiepen. Dat zou dan meer zijn om te verbreden (waar ook niks mis mee is).

Ik zal wel even mijn functioneringsgesprek afwachten en daar eens wat laten vallen over het salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Karrespoor schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:49:
@Niku
Startsalaris was inderdaad aan de lage kant, maar ik kwam daar als 22-jarige, nog zonder master-diploma (was op dat moment net begonnen met mijn scriptie). Dus heel veel te eisen had ik ook weer niet. Daarbij is het in deze fase voor mij nog belangrijker dat mijn leercurve steil is dan dat ik heel veel verdien. Al wil ik natuurlijk wel het maximale salaris eruit halen, vandaar mijn reactie.
Dan ben je dus nauwelijks wat opgeschoten met je diploma qua salaris? Los van toekomstige stappen uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door Niku op 24-02-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 12:04
Leeftijd: 22 23
Opleiding(en): IT Beheer Niveau 4
Certificaten: Prince 2, ITIL, CCNA, aantal meer.
Werkervaring:
Werkgever: Detachering / Intern
Huidige functie: Servicedesk Medewerker / Systeem- Netwerk- Werkplekbeheer

Vakantiedagen: 24 Dagen / 28 Dagen
13/14e maand of winstuitkering: Nee / Nee
Laptop: Nee / Ja (HP Elitebook)
GSM: Nee / Ja (iPhone)
Leaseauto*: Ja/ Nee
Werkweek: 36u / 40u 38u
Pensioenregeling: Ja / Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reiskostenvergoeding: 0 / 460,- / 0
Regio: Gelderland
Reistijd**: 45m / 1u ~5 minuten

Maandsalaris (bruto): 1200 / 2000

Verhuisd! Woon nu een klein stukje rijden van het werk vandaan. Helaas is het 5 minuten met de auto maar wel bijna een uur lopen. Moet net over de ring heen gaan. Anders had ik wel met de fiets o.i.d. naar het werk gegaan.

Helaas geen 460,- reiskostenvergoeding meer. Maar wel bijna 2u minder reistijd!
Financieel niet de allerbeste keuze. Ga er natuurlijk wel op achteruit nu ik niks meer heb om benzine/onderhoud mee te vergoeden.

Verder wat kleine veranderingen. Vrijdags 2u minder werken. Salaris onveranderd.
2e baantje als Personal Trainer waar ik maandelijks ook nog ~400-500 netto aan overhoud.

Over 4 maandjes contractverlenging. Hoop toch een beetje van 2000 naar 2200-2300 te gaan. Zal verder niet veel uitmaken. Zit goed op m'n plek hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Laatst online: 21:47
*knip onzinreactie*

[ Voor 89% gewijzigd door Rukapul op 25-02-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Laatst online: 29-05 12:04
*knip onzinreactie*

[ Voor 87% gewijzigd door Rukapul op 25-02-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

*knip onzinreactie*

[ Voor 86% gewijzigd door Rukapul op 25-02-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Laatst online: 21:53
Valandin schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:59:
Leeftijd: 22 23
Opleiding(en): IT Beheer Niveau 4
Certificaten: Prince 2, ITIL, CCNA, aantal meer.
Werkervaring:
Werkgever: Detachering / Intern
Huidige functie: Servicedesk Medewerker / Systeem- Netwerk- Werkplekbeheer

Vakantiedagen: 24 Dagen / 28 Dagen
13/14e maand of winstuitkering: Nee / Nee
Laptop: Nee / Ja (HP Elitebook)
GSM: Nee / Ja (iPhone)
Leaseauto*: Ja/ Nee
Werkweek: 36u / 40u 38u
Pensioenregeling: Ja / Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reiskostenvergoeding: 0 / 460,- / 0
Regio: Gelderland
Reistijd**: 45m / 1u ~5 minuten

Maandsalaris (bruto): 1200 / 2000

Verhuisd! Woon nu een klein stukje rijden van het werk vandaan. Helaas is het 5 minuten met de auto maar wel bijna een uur lopen. Moet net over de ring heen gaan. Anders had ik wel met de fiets o.i.d. naar het werk gegaan.

Helaas geen 460,- reiskostenvergoeding meer. Maar wel bijna 2u minder reistijd!
Financieel niet de allerbeste keuze. Ga er natuurlijk wel op achteruit nu ik niks meer heb om benzine/onderhoud mee te vergoeden.

Verder wat kleine veranderingen. Vrijdags 2u minder werken. Salaris onveranderd.
2e baantje als Personal Trainer waar ik maandelijks ook nog ~400-500 netto aan overhoud.

Over 4 maandjes contractverlenging. Hoop toch een beetje van 2000 naar 2200-2300 te gaan. Zal verder niet veel uitmaken. Zit goed op m'n plek hier!
van 1200 naar 2000 noem ik geen onveranderd salaris ;)
8)7

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
Hij moet opeens een eigen auto ophoesten en langer werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Karrespoor schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:49:
@TheBrut3
Ben al bezig met een (betaalde) LOI-cursus, maar dat heeft niet zo veel om het lijf. In mijn vakgebied zijn er verder niet zo veel cursussen of certificaten om te verdiepen. Dat zou dan meer zijn om te verbreden (waar ook niks mis mee is).
CFA certificaten misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Laatst online: 11-02 13:14
Members only: title

[ Voor 4% gewijzigd door runner83 op 24-02-2016 20:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
runner83 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:02:
Members only: title
Detacheerder, MBO, weinig ervaring, geen certificaten.
€2600,- en een A3 of een golf, doenst make sence? Heel moeilijk te geloven of je kan extreem goed onderhandelen. Bij een Brunel zit je bv op €1000,- minder en zonder auto. Vraag me ook af voor welk tarief je wordt weg gezet. Maar als het waar is, super netjes gedaan :)

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:59
Paar jaar verder, dus maar weer eens een update. Zelfde bedrijf.

Voorheen:
Members only:

Nu:

Members only:

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• runner83
  • Laatst online: 11-02 13:14
Wackmack schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:12:
[...]

Detacheerder, MBO, weinig ervaring, geen certificaten.
€2600,- en een A3 of een golf, doenst make sence? Heel moeilijk te geloven of je kan extreem goed onderhandelen. Bij een Brunel zit je bv op €1000,- minder en zonder auto. Vraag me ook af voor welk tarief je wordt weg gezet. Maar als het waar is, super netjes gedaan :)
Het is echt waar, ben begonnen met 1600 maar omdat de klant mij een hoog aanbod deed en mijn werkgever wou me niet kwijt heb ik dit kunnen onderhandelen.
Daarnaast ben ik nu bezig met certificaten.

[ Voor 3% gewijzigd door runner83 op 25-02-2016 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
runner83 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:12:
[...]

Het is echt waar, ben begonnen met 1600 maar omdat de klant mij een hoog aanbod deed en mijn werkgever wou me niet kwijt heb ik dit kunnen onderhandelen.
Super goed gedaan dan :9 8) Weet je al wat de mogelijkheden zijn qua doorgroeien? Heb ja al een idee welke richting je wilt? Wat zijn eigenlijk je werkzaamheden?
Pagina: 1 ... 11 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.