In al de jaren dat ik vlieg heb ik ook maar 1x echt gezeur gehad, en die meneer vroeg na een gesprekje met wat uitleg nog wanneer ik weer op die plek zou vliegen, want hij wilde het wel eens van dichtbij zien
Wat voor (rug)tassen gebruiken jullie zoal voor het meenemen van jullie drones?
Ik gebruik nu de tas die bij de aankoop van de Lito X1 zat maar voor tijdens wandelingen neem ik liever maar 1 rugzak. Anders moet ik een aparte tas meenemen voor wat eten/drinken.
Ik gebruik nu de tas die bij de aankoop van de Lito X1 zat maar voor tijdens wandelingen neem ik liever maar 1 rugzak. Anders moet ik een aparte tas meenemen voor wat eten/drinken.
@Taacoo Ik heb een fotorugzak (LowePro Photo Active BP 300 AW) die ik voor mijn DJI Mini 2 gebruik. Deze heeft 2 vakken, 1 voor cameraspul en 1 vak voor de rest. Dus een jas, wat eten, handdoekje etc. En meer dan genoeg vakjes waar je SD kaartjes, reserve props, gereedschap etc in kunt stoppen
Goeie! Ik heb een Patagonia Refugio 28L voor het wandelen, waar perfect een drone in past. Eerder ging m'n FPV set er in (goggles, Tx, accu's, drone zelf), maar tegenwoordig gaat er een DJI Mini in en dan heb ik voldoende ruimte voor eten en drinkenTaacoo schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:35:
Wat voor (rug)tassen gebruiken jullie zoal voor het meenemen van jullie drones?
Wat ik wel heel prettig vind aan de tas, is de verschillende grote vakken en de mesh vakjes aan de zijkant om iets snel in en uit te halen. Daar zou perfect een Lito oid in kunnen.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Ik gebruik een Kriega 9L (toevallig als motorrijder gekocht)
Past heel mooi de dji 3 Pro in met afstandsbediening en 3 accu's. En dat helemaal waterdicht! dus je zou bij wijze van spreken de hele tas de sloot in kunnen gooien.
Wel een duur tasje voor alleen de drone....
Maar afgelopen vakantie weer gemerkt hoe fijn die tas is en je gewoon amper doorhebt dat je die drone meesleept.
Past heel mooi de dji 3 Pro in met afstandsbediening en 3 accu's. En dat helemaal waterdicht! dus je zou bij wijze van spreken de hele tas de sloot in kunnen gooien.
Wel een duur tasje voor alleen de drone....
Maar afgelopen vakantie weer gemerkt hoe fijn die tas is en je gewoon amper doorhebt dat je die drone meesleept.
Iemand ervaring met de DJI Avata 2. Van het weekend voor het eerst mee gevlogen geweldige ervaring. Ik film in 4k/60fps maar ik kan nergens kiezen voor H265. Alle videos zijn H264. Ik zie ook geen instelling. Volgens de specs ondersteund het H265
Ik gebruik die antigravity en ben wel echt fan, die 360 graden is niet alleen een gimmick het werkt echt goed. Framing is ook een eitje ineens
Ja, bij mij staat er HEVC in de bestanden. De instellingen op de avata 2 zijn soms wat onhandig te vinden, verder scrollen is soms nodig maar onhandigCloud_VII schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 21:35:
Iemand ervaring met de DJI Avata 2. Van het weekend voor het eerst mee gevlogen geweldige ervaring. Ik film in 4k/60fps maar ik kan nergens kiezen voor H265. Alle videos zijn H264. Ik zie ook geen instelling. Volgens de specs ondersteund het H265
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
Waar zie je de instelling dan? Ik kan hem echt niet vindenqless schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 19:07:
[...]
Ja, bij mij staat er HEVC in de bestanden. De instellingen op de avata 2 zijn soms wat onhandig te vinden, verder scrollen is soms nodig maar onhandig
Het is in principe een insta360 met "vleugels" en ja de software daarvan is dik in orde.kneusteun schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:36:
Ik gebruik die antigravity en ben wel echt fan, die 360 graden is niet alleen een gimmick het werkt echt goed. Framing is ook een eitje ineens
Ik vlieg nu al amper en kan daarom het mijzelf niet verantwoorden om hem aan te schaffen.
Maar ik ga binnenkort Zuid Duitsland bezoeken en klopt het dat de Dronix Trax app de "Duitse versie" is van GoDrone. Het lijkt er wel op maar interface om echt zone info te lezen is wat onduidelijker dus misschien is er iets beter
Taal fouten inbegrepen ;)
Ik gebruik de site van de Duitse luchtverkeersleiding (Deutsche Flugsicherung) https://maptool-dipul.dfs.de/?language=en dit is ook de basis die Droniq gebruiktThe-Source schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 07:03:
[...]
Het is in principe een insta360 met "vleugels" en ja de software daarvan is dik in orde.
Ik vlieg nu al amper en kan daarom het mijzelf niet verantwoorden om hem aan te schaffen.
Maar ik ga binnenkort Zuid Duitsland bezoeken en klopt het dat de Dronix Trax app de "Duitse versie" is van GoDrone. Het lijkt er wel op maar interface om echt zone info te lezen is wat onduidelijker dus misschien is er iets beter
Droniq Trax is (deels) eigendom van DFS.de, de Duitse luchtverkeersleiding. Iets beters is er bij mijn weten niet.
Dat zou moeten staan bij settings-> camera -> advanced settings. Als je opneemt op dlogm zou het standaard aan moeten staan.Cloud_VII schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 21:17:
[...]
Waar zie je de instelling dan? Ik kan hem echt niet vinden
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
The-Source schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 07:03:
[...]
Het is in principe een insta360 met "vleugels" en ja de software daarvan is dik in orde.
Er is gewoon een overzichtssite van de EASA met de juiste tools. Voorheen was dit overigens een korter lijstje, dit hebben ze blijkbaar vernieuwd. https://www.easa.europa.eu/en/domains/civil-drones/naa_Eend_ schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 07:58:
[...]
Ik gebruik de site van de Duitse luchtverkeersleiding (Deutsche Flugsicherung) https://maptool-dipul.dfs.de/?language=en dit is ook de basis die Droniq gebruikt
Droniq Trax is (deels) eigendom van DFS.de, de Duitse luchtverkeersleiding. Iets beters is er bij mijn weten niet.
Maar als je via Duitsland doorklikt wordt het nΓ³g beter: een kaartje van Europa dat je direct doorlinkt naar de juiste tool. https://dipul.de/homepage...raphical-zones-in-europe/
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.