Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01:19
Na een tijd met ongeveer medium settings gespeeld te hebben op 3440x1440P en 20 a 25fps. Gelezen dat iemand 60fps haalde met low settings dat leek me wel wat en alles op low gezet. Tot mijn stomme verbazing haalde ik dezelfde score 20 a 22fps. Ok lager ging dus niet dus einde oefening al speelde het best redelijk voor ene SP campagne. MP doe ik toch nooit, niet goed genoeg voor.
Maar hoewel de achtergrond wel ging vond ik de monsters maar op die uit Quake 1 lijken, blurry en onscherp. Toch eens preset ultra gepakt en dit was toch wel andere koek lager moet je niet spelen, heel mooi grafisch gezien.
Ik haalde tussen 15 en 22 fps helemaal niet zo slecht dus. Geen reden om op low te te blijven spelen dus, nauwelijks verschil gek genoeg.

Ik heb een AMD 7850 en een intel core 4670 en 8gb ram.

Nu eens kijken of ik ga voor een GTX970 of de nieuwere GTX1070, de 970 zou maar een verdubbeling geven en dat lijkt niet meer genoeg te zijn om richting de 60 fps te gaan. Maar de 1070 betekent weer maanden wachten dan is het spel wel meerdere malen uitgespeeld

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 21:37
Hoe zijn de ervaringen met de xbox one versie? Draait deze een beetje soepel en ziet de single player mode er goed uit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-06 21:06
quote:
The Jackel schreef op maandag 23 mei 2016 @ 07:52:
Hoe zijn de ervaringen met de xbox one versie? Draait deze een beetje soepel en ziet de single player mode er goed uit?
Wat ik lees over Doom is dat deze gebruik maakt van een dynamische resolutie wat op zwaardere stukken automatisch de resolutie downscaled. Bij de PS4 versie gebeurt dit eigenlijk niet of nauwelijks de XO versie doet dit geregeld waardoor het spel gewoon op 60fps blijft lopen.

Of je het verschil in resolutie kan zien als dit gedownscaled wordt, geen idee. Kan me niet voorstellen dat dit afbreuk doet aan de game.

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18:02
quote:
Ik speel m op de one en dat bevalt wel goed. De graphics zijn gewoon minder! maar het loopt wel heel spoepel! Er is dus detail ingeleverd voor snelheid. Toch bevalt het me goed. HOGE snelheid, goed geluid en een boeiende campaign!

Ben daar nu bijna doorheen en dan ga ik multiplayer spelen, na mijn tentamens weet ik dus meer te melden over de mulitplayer:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 21:37
quote:
lj_tree schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:00:
[...]

Ik speel m op de one en dat bevalt wel goed. De graphics zijn gewoon minder! maar het loopt wel heel spoepel! Er is dus detail ingeleverd voor snelheid. Toch bevalt het me goed. HOGE snelheid, goed geluid en een boeiende campaign!

Ben daar nu bijna doorheen en dan ga ik multiplayer spelen, na mijn tentamens weet ik dus meer te melden over de mulitplayer:)
Als je de PS4 of PC versie niet gespeeld hebt, dan zijn de graphics vast wel mooi als ik dat zo lees. De MP beta heb ik wel gespeeld, maar die kon me weinig boeien en de graphics in MP mode vielen me ook zwaar tegen. De SP versie ziet er een stuk beter uit heb ik begrepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:07
quote:
Draait fantastisch !
Zelfs in de chaotische stukken waar werkelijk alles door je scherm heen draaft blijft het gewoon soepel lopen.
Merk wel dat de Xbox flink belast word aangezien dit het enigste spel is dat de One veranderd in een stofzuiger :P

Gisteren nog even MP geprobeerd, wil het best graag een kans geven maar nee... waardeloos :|

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:09
<3 Gauss canon

Ik had eerst de precision bolt upgrade gedaan van de Gauss Canon, maar nu ik extra upgrades kan kopen voor mijn wapens heb ik de tweede modus ook ge-unlocked, de Siege Modus. Deze modus is wel heel bruut als je even de tijd hebt om de schot voor te bereiden, het one-shot bijna alles.

Ben zelf ook te spreken over de rune die equipment versterkt, dan worden je granaten wel heel erg sterk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider
  • Laatst online: 21:57

Mrjraider

De mannelijke zuster

Iemand die dit spel op de PS4 speelt? Ik heb een aantal stukjes gezien op YouTube en moet zeggen dat het mij een heerlijke shooter lijkt :Y
Hoe draait ie op de PS4 ? :)

At the end of the line a survivor will be born

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:36
quote:
Mrjraider schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:52:
Iemand die dit spel op de PS4 speelt? Ik heb een aantal stukjes gezien op YouTube en moet zeggen dat het mij een heerlijke shooter lijkt :Y
Ik speel m op de PS4 en loopt als een trein :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15-06 12:33
quote:
Mrjraider schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:52:
Op de PS4 draait die goed! Natuurlijk ziet het er minder goed uit dan PC maar daar kan ik stiekem nog wel mee leven. 1 keer een framedrop gehad maar verder nog nergens

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Mwah de PS4 weet z'n mannetje te staan. Dat heeft ie wel bewezen met Uncharted 4 :Y Maar nog een keer mijn bankrekening aankijken voor een game :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21:03

Nemesizz

Untouchable

Gisteren 'even' de laatste 4 rune trials gehaald. Sommige is stom geluk / domme pech hebben.
Rune trials is niet m'n favo bezigheid, als het failed moet eerst weer de hele bende herladen, dan nog eens 3 hele seconden wachten tot ie weer start, en dan hopen dat het goed gaat (soms gaat het bar snel mis :P ).
Raak altijd zo gestrest van die secret mission-achtige dingen met timers en enorme fail kans :P (Devil May Cry secret missions, Bayonetta Alfheims, enz...)

Upgraden van die dingen is vaak een stuk leuker en relaxter om te doen (tot nu toe weinig moeite mee gehad).
Zelf bij wapens, veel van die challenge unlocks lijken lastig, maar vielen de meeste tot nu toe nog wel mee.

Heel stiekem heb ik toch de hoop gekregen dat ik misschien Doom toch de platinum trophy haal (speel PS4), alleen die 2 multiplayer achievements (2 toch? please niet meer dan 2!) kan ik weinig zin aan krijgen.... level 5 halen...geen idee hoe dat gaat, en een game winnen (bleh).

Maar goed, ik ben er nog niet, nog een paar sneaky secrets die ik niet heb kunnen vinden, en een paar objectives nog niet kunnen halen (van die dingen als 'attack right leg' , sta je voor of achter z'n rechterbeen, doe je glory kill, mept ie alsnog z'n linkerbeen weg en telt ie niet 8)7 ).

Vermaak me er verder prima mee, loopt lekker, schiet lekker, en een level uitpluizen ben ik ook vaak een tijdje zoet mee 8) .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:54

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
Mrjraider schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:11:
Mwah de PS4 weet z'n mannetje te staan. Dat heeft ie wel bewezen met Uncharted 4 :Y Maar nog een keer mijn bankrekening aankijken voor een game :+
Mediamarkt heeft momenteel een 3 voor 2 aanbieding, ik wacht inmiddels geduldig mijn afhaalbericht af :D

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

quote:
Bossie schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:09:
[...]

Mediamarkt heeft momenteel een 3 voor 2 aanbieding, ik wacht inmiddels geduldig mijn afhaalbericht af :D
Ssssst ik moet dan naar Apeldoorn. Online winkelen doe ik niet aan haha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:54

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
Mrjraider schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:14:
[...]

Ze bezorgen gratis

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Weet ik maar ik vind het altijd prettiger de winkel te bezoeken en dan te bekijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
quote:
Nemesizz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:05:

Heel stiekem heb ik toch de hoop gekregen dat ik misschien Doom toch de platinum trophy haal (speel PS4), alleen die 2 multiplayer achievements (2 toch? please niet meer dan 2!) kan ik weinig zin aan krijgen.... level 5 halen...geen idee hoe dat gaat, en een game winnen (bleh).
Level 5 ben je met hooguit anderhalf/twee uur spelen en een game winnen is ook peanuts. Gewoon tdm spelen en je hebt m zo. Er zijn ook nog twee snapmap trophies. Alle tutorials doorlopen en een smapmap uploaden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-05 10:16
ben nu bij de research facility.. na het stuk in de hel. speel op ultra-violence.. best pittige stukken.
Speelt hier iemand op nightmare ? bijna niet te doen.. ben opnieuw begonnen op ultra-violence.

dikke game, even uitspelen en dan the witcher 3 blood and wine volgende week dinsdag. Mischien tussendoor uncharted remastered aanschaffen haha.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Mrjraider schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:14:
[...]

Welkom in 2016. Ik koop echt vrijwel nooit meer iets in de winkel. Zelfs mijn boodschappen bestel ik online en haal ik af of laat ik bezorgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

quote:
bram1984 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:22:
[...]

Welkom in 2016. Ik koop echt vrijwel nooit meer iets in de winkel. Zelfs mijn boodschappen bestel ik online en haal ik af of laat ik bezorgen.
Zo lui ben ik nu ook weer niet >:)

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Mrjraider schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:24:
[...]

Zo lui ben ik nu ook weer niet >:)
Scheelt me iedere week anderhalf uur aan irritatie door in de weg staande bejaarden die de hele week vrij zijn maar toch besluiten op zaterdag boodschappen te doen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

quote:
Vrijdag schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:00:
[...]
Level 5 ben je met hooguit anderhalf/twee uur spelen en een game winnen is ook peanuts. Gewoon tdm spelen en je hebt m zo. Er zijn ook nog twee snapmap trophies. Alle tutorials doorlopen en een smapmap uploaden :)
Ik hoop het, multiplayer in FPS is niet mijn ding (meer). Vroeger met Quake 3 was het nog wel leuk, maar de meeste games daarna weinig lol aan kunnen beleven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
quote:
Nemesizz schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:48:
[...]

Ik hoop het, multiplayer in FPS is niet mijn ding (meer). Vroeger met Quake 3 was het nog wel leuk, maar de meeste games daarna weinig lol aan kunnen beleven.
No worries, ik ben ook geen ster in fps meer maar deze trophies zijn best makkelijk
Ik denk dat ze deze expres eenvoudig hebben gemaakt zodat de meeste mensen in elk geval even de mp proberen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• soldier wolf
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 08-12-2018
ik heb het spel voor zowel de PC als PS4.

Het spel speelt echt heerlijk en ziet er goed uit.

Ik ben echt een console game, Maar Doom speelt op de PC echt een stuk lekkerder, en zeker sneller op de PC.

Echter moet ik wel toegeven dat als je een tijdje op de ps4 speelt je vanzelf wel gewend raakt aan de gameplay op de ps4.

Zowel single player als multiplayer vind ik echt heerlijk om te spelen.

Het enige nadeel vind ik dat sommige wapens wat zwak aanvoelen... en wat meer keuze in wapens zou leuk zijn.

Verder echt een top spel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaRabbit
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 03-04 23:11

ThaRabbit

GoT's Most Eaten

quote:
ErikRo schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:33:
Na een tijd met ongeveer medium settings gespeeld te hebben op 3440x1440P en 20 a 25fps.
Poah respect voor je geduld!

Ik speel op low met resolution scaling om de framerate strak op 60 te houden, die plotselinge frameskips als een cyberdemon pijnlijke dingen naar je hoofd gooit zijn tricky :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
quote:
soldier wolf schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:51:

Het enige nadeel vind ik dat sommige wapens wat zwak aanvoelen... en wat meer keuze in wapens zou leuk zijn.

Wat ik een handige combo vind, is de stunbal van de plasmagun en het dan afmaken met de railgun of ss. Op UV is zelfs een Hellknight of Baron dan prima te doen :)
Wel handig als je punten in Dexterity hebt gestopt om snel te switchen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
soldier wolf schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:51:
ik heb het spel voor zowel de PC als PS4.

Het spel speelt echt heerlijk en ziet er goed uit.

Ik ben echt een console game, Maar Doom speelt op de PC echt een stuk lekkerder, en zeker sneller op de PC.

Echter moet ik wel toegeven dat als je een tijdje op de ps4 speelt je vanzelf wel gewend raakt aan de gameplay op de ps4.

Zowel single player als multiplayer vind ik echt heerlijk om te spelen.

Nog sneller op de PC? Ik vind het op de PS4 al te snel gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• soldier wolf
als ik eerst op de PC speel, en vervolgens overstap naar de ps4 merk je echt een aanzienlijk verschil.

Voorral het zelf kunnen bewegen vind ik op de PS4 erg traag vergeleken met de PC versie.

Zeker als je singleplayer op nightmare speelt vind ik dat je op de ps4 traag kan reageren op alles wat er op je af komt. maar wat ik al zei, als je gewend bent aan hoe de ps4 variant speelt dan wen je er vanzelf aan. Alleen wanneer je overstapt merk je echt het verschil. en merk ik dat het op de PC een stuk fijner speelt.
En dit zelfs terwijl ik zelf een fanatiek console gamer ben:)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik had graag een sprint optie gezien waarmee je de snelheid haalt die je nu haalt. Als je even rustig in een ruimte rond wilt kijken, kan dat alleen als je 30 km/u loopt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 03:49
quote:
bram1984 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:42:
Ik had graag een sprint optie gezien waarmee je de snelheid haalt die je nu haalt. Als je even rustig in een ruimte rond wilt kijken, kan dat alleen als je 30 km/u loopt
Haha, je doet je naam eer aan. Vroegah was de ren snelheid rond de 80 km/h, daar is deze DOOM niks bij :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
kevz schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:43:
[...]

Haha, je doet je naam eer aan. Vroegah was de ren snelheid rond de 80 km/h, daar is deze DOOM niks bij :P
I know. Ik vind het in deze DOOM tijdens het vechten ook wel cool hoor, maar ik had liever zelf bepaald wanneer ik dat had kunnen doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:32

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
bram1984 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:54:
[...]

I know. Ik vind het in deze DOOM tijdens het vechten ook wel cool hoor, maar ik had liever zelf bepaald wanneer ik dat had kunnen doen.
Je kunt toch langzaam lopen door de shift in te houden ?

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:13
Ik heb Doom op de pc en ik moet zeggen speelt wel lekker weg. De singleplayer heb ik nog maar even gespeeld maar bij de multiplayer ben ik al op weg naar T2. Super vet om weer old skool te schieten met een lekkere snelheid. Waar de snelheid dan weer wel weg valt is bij het switchen naar een volgende game, dit duurt wat mij betreft te lang....

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• soldier wolf
quote:
Trivian schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:02:
Ik heb Doom op de pc en ik moet zeggen speelt wel lekker weg. De singleplayer heb ik nog maar even gespeeld maar bij de multiplayer ben ik al op weg naar T2. Super vet om weer old skool te schieten met een lekkere snelheid. Waar de snelheid dan weer wel weg valt is bij het switchen naar een volgende game, dit duurt wat mij betreft te lang....
klopt.. het laden van een nieuwe multiplayer game duurt wel erg lang ja..
Je kan op je gemakkie even naar de wc, drinken pakken, peukie roken, en weer rustig terug lopen:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bapawe
quote:
soldier wolf schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:06:
[...]

Je kan op je gemakkie even naar de wc, drinken pakken, peukie roken, en weer rustig terug lopen:)
Ja dat klopt ik doe precies hetzelfde in die volgorde haha :D

Bapawe wijzigde deze reactie 24-05-2016 17:13 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:39

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

quote:
soldier wolf schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:06:
[...]

Het is wel triest.
Laatst wilde ik GTA5 op mijn PC installeren -tijdje geleden gewist- maar toen herinnerde ik me dielaad tijden van GTA5 en heb er maar van afgezien.
Ben QL gewend. Start = play.

Supporting team human. People 1st.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bapawe
Ik heb trouwens ook al 3 keer een cheater in m'n game gehad, een teleportende frikandel die iedereen one-shotte...
Hebben jullie daar ook al last van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevz
  • Laatst online: 03:49
Ja ene 'WAYOOOOOOOOOOO' van level 600 ondertussen, en hem dan nog verslaan in een potje Soul Dingest :')

Mijn YouTube

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
heuveltje schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:58:
[...]

Je kunt toch langzaam lopen door de shift in te houden ?
Nou op de PS4 is geen shiftknop aanwezig en binnen de key bindings zie ik ook niets terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:23

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Topicstarter
quote:
bram1984 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:46:
[...]

Nou op de PS4 is geen shiftknop aanwezig en binnen de key bindings zie ik ook niets terug.
L3? Lijkt me wel handig voor multiplayer.

i7 4790K, 16GB, ASUS Z97-K, R9 Fury

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nope, doet volgens mij niets bij mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adamoland
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 03-06 20:46

Adamoland

Multithreaded Tweaker

Holy F....die cyberdemon zeg....

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Gisteren a whole lot of no progression gemaakt haha.

Weer geprobeerd wat secrets te vinden, en ondanks dat ik de hele map doorgelopen heb, nog weer 1 secret gemist (in een paar maps nu al...snap er niks van, in de automap is aangegeven dat ik echt overal langs ben geweest).

Wel weer wat runes geupgrade, maar wapens ging wat moeizamer. Meerdere kills met heatblast van plasmagun sucked (zelfs de slapste zombies gaan vaak niet in 1 blast dood) en remote detonate van rocket launcher (zelfde probleem...zelfs de laagste van de laagste zombie gaat niet dood 8)7 en dan moet je er 3 in 1 schot plat krijgen, en dat een keer of 15).

Death from above glorykill op een Baron of Hell is ook wat moeilijker dan verwacht. Meeste mobs had ik er geen moeite mee, maar die zijn dan ook niet 3M hoog. Baron geprobeerd voorzichtig (ja echt) af te zwakken met de gewone shotgun, omdat andere wapens nog wel eens de neiging hebben om ze te killen voordat je glory-kill kan doen. Nouja, niet gelukt dus, stuk of 6 barons gehad en geen succesvolle death-from-above.

Nouja, die dingen zijn redelijk simpel om overnieuw te doen denk ik.

Wil eerst al die wapen challenges en runes geupgrade hebben voordat ik een poging waag aan ultra-nightmare (die rune die je beschermt tegen fatal damage kan dan nog wel eens goed van pas komen).
Allemaal voor een bronze trophy >:)

• Vrijdag
quote:
Nemesizz schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:51:
Gisteren a whole lot of no progression gemaakt haha.

Weer geprobeerd wat secrets te vinden, en ondanks dat ik de hele map doorgelopen heb, nog weer 1 secret gemist (in een paar maps nu al...snap er niks van, in de automap is aangegeven dat ik echt overal langs ben geweest).

Wel weer wat runes geupgrade, maar wapens ging wat moeizamer. Meerdere kills met heatblast van plasmagun sucked (zelfs de slapste zombies gaan vaak niet in 1 blast dood) en remote detonate van rocket launcher (zelfde probleem...zelfs de laagste van de laagste zombie gaat niet dood 8)7 en dan moet je er 3 in 1 schot plat krijgen, en dat een keer of 15).

Death from above glorykill op een Baron of Hell is ook wat moeilijker dan verwacht. Meeste mobs had ik er geen moeite mee, maar die zijn dan ook niet 3M hoog. Baron geprobeerd voorzichtig (ja echt) af te zwakken met de gewone shotgun, omdat andere wapens nog wel eens de neiging hebben om ze te killen voordat je glory-kill kan doen. Nouja, niet gelukt dus, stuk of 6 barons gehad en geen succesvolle death-from-above.

Nouja, die dingen zijn redelijk simpel om overnieuw te doen denk ik.

Wil eerst al die wapen challenges en runes geupgrade hebben voordat ik een poging waag aan ultra-nightmare (die rune die je beschermt tegen fatal damage kan dan nog wel eens goed van pas komen).
Allemaal voor een bronze trophy >:)
Met betrekking tot die death from above:
spoiler:
Later krijg je jump boots waarmee je kan double jumpen. Dan is dat een koud kunstje

En gooi ook wat upgrades in de awareness optie van je pak, deze heb ik gemaxt en dan gaat de controller trillen als je in de buurt van een onontdekt geheim bent én alles wordt meteen weergegeven op de automap.
Bedenk dat het vooral om ontdekken gaat, dus draai je eens om als je een trap oploopt om bijvoorbeeld die nis in te springen die je eerst niet zag. Bij voorbeeld dan ;)

• RoaDHouse
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 18:35
Ik zit vast in de single-player, op de map 'Lazures' moet je het eindmonster killen door op zijn knie te springen en de nuke eruit trekken en dat lukt met niet. Denk dat ik iets over het hoofd zie :)

In dit filmpje zie in de laatste 2 minuten wat ik bedoel YouTube: Doom 4 Walkthrough Part 10 ''Lazarus'' - Lets Play Playthrough Doom 2016 Gameplay [HD] PS4 XBOX PC

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

quote:
Vrijdag schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:24:
[...]

Met betrekking tot die death from above:
spoiler:
Later krijg je jump boots waarmee je kan double jumpen. Dan is dat een koud kunstje

En gooi ook wat upgrades in de awareness optie van je pak, deze heb ik gemaxt en dan gaat de controller trillen als je in de buurt van een onontdekt geheim bent én alles wordt meteen weergegeven op de automap.
Bedenk dat het vooral om ontdekken gaat, dus draai je eens om als je een trap oploopt om bijvoorbeeld die nis in te springen die je eerst niet zag. Bij voorbeeld dan ;)
Heb alle upgrades van m'n pak al :P
Controller trilt inderdaad wel, maar doet ie ook bij secrets die ik al had (en waar niks meer ligt), bij sommige doet ie niks (vaak bij die secret/classic level schakelaars). Maar soms trilt ie (en piept ie) ook bij een secret die een verdieping hoger of lager ligt.

Van die doublejump wist ik, werkt ook bij de meeste monsters alleen niet bij de Baron. Althans, gisteren niet, deed netjes double jump maar telde niet als death from above helaas. Waarschijnlijk zal ik dan toch nóg wat hoger moeten staan. Bij andere normaler formaat monsters werkt double jump wel prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
RoaDHouse schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:53:
Ik zit vast in de single-player, op de map 'Lazures' moet je het eindmonster killen door op zijn knie te springen en de nuke eruit trekken en dat lukt met niet. Denk dat ik iets over het hoofd zie :)

In dit filmpje zie in de laatste 2 minuten wat ik bedoel YouTube: Doom 4 Walkthrough Part 10 ''Lazarus'' - Lets Play Playthrough Doom 2016 Gameplay [HD] PS4 XBOX PC
Werkt gewoon precies hetzelfde als alle andere Glory Kills. Geen idee dus, waarom het jou niet lukt.

• Adamoland

Adamoland

Multithreaded Tweaker

quote:
bram1984 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:19:
[...]

Werkt gewoon precies hetzelfde als alle andere Glory Kills. Geen idee dus, waarom het jou niet lukt.
eazy peazie ;)

• RoaDHouse
quote:
Voor mij dus even niet :) het lukt me gewoon niet om de sprong op zijn knie te maken, ik zak gewoon weer naar beneden.

Ik heb het nu al 100x geprobeerd en nog lukt het niet :P
quote:
RoaDHouse schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:30:
[...]

Voor mij dus even niet :) het lukt me gewoon niet om de sprong op zijn knie te maken, ik zak gewoon weer naar beneden.

Je moet niet op zijn knie springen, maar een Glory Kill doen. Dat doe je met de melee knop.

• Dennis585
  • Laatst online: 18:43
Ik ben nu op de PS4 bij de laatste eindbaas.

spoiler:
De spin dus. Iemand tips om die lastige spin op een makkelijke manier te verslaan?

Mijn YouTube / Mijn SoundCloud

quote:
Dennis585 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:36:
Ik ben nu op de PS4 bij de laatste eindbaas.

spoiler:
De spin dus. Iemand tips om die lastige spin op een makkelijke manier te verslaan?
Kijk op YT?

• Dennis585
quote:
Ik wil eigenlijk eerst tips vanuit hier voordat ik op YT ga kijken.

quote:
Dennis585 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:39:
[...]

Of Google natuurlijk, zoals je zelf altijd aangeeft. :P

Hier twee pagina's met tips voor de laatste boss. Ik ben daar zelf nog niet, vandaar ook geen tips van mij. ;)

http://www.techtimes.com/...the-spider-mastermind.htm

http://www.gamefaqs.com/boards/819504-doom/73746589

• RoaDHouse
quote:
bram1984 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:31:
[...]

Je moet niet op zijn knie springen, maar een Glory Kill doen. Dat doe je met de melee knop.
Ok, ik ga het weer proberen :)

• Dennis585
quote:
bram1984 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:48:
Of Google natuurlijk, zoals je zelf altijd aangeeft. :P

Hier twee pagina's met tips voor de laatste boss. Ik ben daar zelf nog niet, vandaar ook geen tips van mij. ;)

http://www.techtimes.com/...the-spider-mastermind.htm

http://www.gamefaqs.com/boards/819504-doom/73746589
Morgen ga ik de eindbaas proberen te verslaan.

_/-\o_

En bedankt voor de Google tips.

• Adamoland

Adamoland

Multithreaded Tweaker

quote:
RoaDHouse schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:30:
[...]

"F" van dichtbij

• RoaDHouse
quote:
lol,,, alles geprobeerd maar niet de 'F' ....... ik schaam me diep |:(

• Adamoland

Adamoland

Multithreaded Tweaker

quote:
RoaDHouse schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:52:
[...]

Ik vind het wel zo knap van die Doomslayer, wat hij allemaal met een 1x F toets kan bereiken :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoaDHouse
quote:
Cyb3 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:47:
[...]

Ik vind het wel zo knap van die Doomslayer, wat hij allemaal met een 1x F toets kan bereiken :+
En bedankt :)

Maar zo heb ik wel langer plezier van DOOM :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
quote:
Cyb3 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:47:
[...]

Moet je de lore maar eens nalezen. Nou ben je altijd feitelijk al een wandelende god in FPS games, maar in DOOM is het ook nog allemaal canon. _O-

quote:
RoaDHouse schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:52:
[...]

Ik mis ook compleet de logica. Waarom zou je moeten springen bij de genadeklap aan een boss?

• Scavy
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18-06 01:32
Vandaag weer iets compleet nieuws, ik start via mission select level 9 om alle collectibles te halen maar nu klapt Doom er zo maar op willekeurige momenten steeds uit. Geen foutmelding of iets, gewoon naar het bureaublad in alt f4 style 8)7

Game deed het perfect tot nu...
Iemand een idee?

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017
quote:
Scavy schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:42:
Vandaag weer iets compleet nieuws, ik start via mission select level 9 om alle collectibles te halen maar nu klapt Doom er zo maar op willekeurige momenten steeds uit. Geen foutmelding of iets, gewoon naar het bureaublad in alt f4 style 8)7

Game deed het perfect tot nu...
Iemand een idee?
Error logs van Doom en Windows gecheckt? Temperaturen? Belasting? Wat dan ook?

Zonder enige input of onderzoek is het gissen. Ik gok dat Doom vastloopt :+

Persuader of bytes.

• Scavy
quote:
Camacha schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:09:
[...]

Error logs van Doom en Windows gecheckt? Temperaturen? Belasting? Wat dan ook?

Zonder enige input of onderzoek is het gissen. Ik gok dat Doom vastloopt :+
Ik denk het ook ;)

Verder heb ik nog geen input behalve datgene wat ik al zei. Geen crash/ error/ bsod of iets dergelijks. Ook dit nu alleen bij Doom en verder nooit ook maar zoiets gehad. Als iemand het bekend voorkomt en er iets zinnigs op te zeggen heeft hoor ik het graag :)

Ga ik ff Google raadplegen...

Edit:
Had ik eigenlijk meteen moeten doen, zijn er iig meer met precies hetzelfde.
http://steamcommunity.com...ons/0/357286532030490829/

http://steamcommunity.com...ons/0/357286119107186772/

Scavy wijzigde deze reactie 26-05-2016 02:20 (21%)

• Vrijdag
quote:
bram1984 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:46:
[...]

Langzaam de linker stick naar voren drukken, dan ga je wandelen :)

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Gisteren wél progression gemaakt met een aantal dingen.

Eerst 'even' weer dezelfde levels doorgelopen als eergister (waar ik dus dus baron glory kill moest en 1 extra secret in de andere level).

Baron glory kill is inderdaad een opstapje nodig, stond bij een trappetje en dat was voldoende.
Had al even gezocht op YT, en een normale double jump is niet hoog genoeg bij een Baron (wat ik al vermoedde).

Dan de secret die ik telkens mis liep:
spoiler:
Vlak voor het einde van de level is een enorme demonkop met een gat in z'n voorhoofd als decoratie. Ik had alles al nagelopen en echt geen mm gemist in de level en toch miste ik 1 secret (alweer). Toen ik dus even in het menu wat info over de level bekeek (gewoon in de game zelf niet op internet!) zag ik daar de afbeelding van die kop staan, met een verdacht rood lichtje in het gat in z'n kop....toen dacht ik dus even aan Doom2, waar je bij de eindbaas raketten in de kop moest schieten. Niet geschoten is altijd mis, dus schiet een raket richting het gat in z'n kop en voila, dat stemmetje (van Romero) net als Doom 2, komt ook zo'n kubusje uitzetten en daar was dan ook m'n laatste secret (collectible toy).

Wapen upgrades heb ik eindelijk de heatblast van de plasmagun gehaald, hele tijd zitten proberen bij van die slappe zombies, uiteindelijk lukt het af en toe meer dan 1 te killen.
Rocket launcher moet ik nog wat remote detonations, maar dat gaat wel lukken....uiteindelijk....hoop ik.

De multiplayer achievements probeer ik wel als ik wat meer tijd heb, in het weekend ofzo.

• ruftman
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-06 16:11
Ik heb helaas een probleem met Doom. Tot en met gisteren kon ik Doom prima spelen.
Vanwege een andere reden, moest ik in Windows 10 teruggrijpen op een herstelpunt. Alle software draait sindsdien goed, behalve Doom.

Opstarten lukt goed, ik kan het Bethesda en ID logo zien en de epilepsie waarschuwing. Daarna achter wilt hij mijn profile laden, daarna crasht hij echter en komt Steam weer te zien.

Natuurlijk heb ik Doom verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, zonder positief resultaat.

Als ik naar de map ga waar mijn profile in staat en deze verwijder, dan zet Doom na het opstarten weer het oude profile datum: 24-05-2016) weer terug om vervolgens weer te crashen.

Wat mij een oplossing lijkt, is dat Doom een geheel nieuw profile aanmaakt. Ik heb het vermoeden dat hij het oude profile toch ergens bewaart en steeds weer terugzet. Deze moet dus verwijderd worden, maar ik kan hem niet vinden.

Mijn vraag is dus, hoe ik dat voor elkaar kan krijgen om Doom weer te laten draaien?

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
quote:
ruftman schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:00:
Ik heb helaas een probleem met Doom. Tot en met gisteren kon ik Doom prima spelen.
Vanwege een andere reden, moest ik in Windows 10 teruggrijpen op een herstelpunt. Alle software draait sindsdien goed, behalve Doom.

Opstarten lukt goed, ik kan het Bethesda en ID logo zien en de epilepsie waarschuwing. Daarna achter wilt hij mijn profile laden, daarna crasht hij echter en komt Steam weer te zien.

Natuurlijk heb ik Doom verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, zonder positief resultaat.

Als ik naar de map ga waar mijn profile in staat en deze verwijder, dan zet Doom na het opstarten weer het oude profile datum: 24-05-2016) weer terug om vervolgens weer te crashen.

Wat mij een oplossing lijkt, is dat Doom een geheel nieuw profile aanmaakt. Ik heb het vermoeden dat hij het oude profile toch ergens bewaart en steeds weer terugzet. Deze moet dus verwijderd worden, maar ik kan hem niet vinden.

Mijn vraag is dus, hoe ik dat voor elkaar kan krijgen om Doom weer te laten draaien?
Heb je cloudsaving aanstaan voor DOOM? Die eerst uitzetten voordat je aan een schone installatie begint zodat je ook een schoon profiel krijgt.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:20
Als je niet alle secrets vindt in je eerste playthrough, is het makkelijk gemaakt om deze alsnog te vinden? Ik zag wel een mission select, maar ik weet niet of daarmee je eerder gevonden secrets ook worden gereset?

• Xanthian
  • Laatst online: 21:09
quote:
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:22:
Als je niet alle secrets vindt in je eerste playthrough, is het makkelijk gemaakt om deze alsnog te vinden? Ik zag wel een mission select, maar ik weet niet of daarmee je eerder gevonden secrets ook worden gereset?
Eerder gevonden secrets hoef je niet opnieuw te vinden, enkel degene die je nog niet gevonden hebt. Sowieso zijn secrets redelijk makkelijk te vinden, de enige waar ik soms moeilijk mee heb zijn de schakels die je moet vinden voor de secret levels.

• Vrijdag
quote:
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:22:
Alles wat je via mission select doet, wordt meteen meegenomen als je daarna continue mission doet. Dus alles wat je hebt verzameld en unlocked. Je kan dus als je challenges moet halen naar één van de eerste levels gaan waar de vijanden heel simpel waren en dan eventueel daar grinden.

• ruftman
  • Laatst online: 18-06 16:11
quote:
Gundogan schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:02:
[...]

Heb je cloudsaving aanstaan voor DOOM? Die eerst uitzetten voordat je aan een schone installatie begint zodat je ook een schoon profiel krijgt.
Net geprobeerd, het heeft helaas niet geholpen.

Ik heb zojuist mijn videokaartdrivers opnieuw geinstalleerd en........dat heeft geholpen, joepie!

ruftman wijzigde deze reactie 26-05-2016 12:28 (13%)

• ThaRabbit

ThaRabbit

GoT's Most Eaten

Ahhhhfhsdghjsdgfjsd die CTDs mid bossfight zijn bloed kokend :(

* ThaRabbit start DooM weer op

• Mostrow
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20:25
Had ik ook last van, steam overlay uitgezet op suggestie van iemand op het steam forum en nog geen crash gehad sindsdien.

Nu weet ik alleen niet of het toeval of wijsheid is, tot nu toe gaat alles nog goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Laatst online: 18-06 09:16

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

quote:
Dennis585 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:39:
[...]

Ik had het zelf uitgevogeld :P

spoiler:
Gewoon uit de buurt blijven van baas, de pilaren gebruiken als "cover", aanvallen ontwijken door (double) jump en crouch, en als hij stil staat en je elektriciteit ziet, op een pilaar gaan staan totdat hij die spikes doet (eerste keer met die elektriciteit doet hij nog geen spikes), dan een BFG shot doen. Dus BFG shots bijhouden voor enkel op die momenten, voor de rest gewoon knallen met gauss/chaingun/rocketlauncher

BlaSfem0n wijzigde deze reactie 27-05-2016 10:51 (16%)
Reden: typo + extra uitleg

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

• Scavy
quote:
Mostrow schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:22:
Had ik ook last van, steam overlay uitgezet op suggestie van iemand op het steam forum en nog geen crash gehad sindsdien.

Nu weet ik alleen niet of het toeval of wijsheid is, tot nu toe gaat alles nog goed.
Dit ga ik ook als eerste proberen, thanks voor de tip :)

• ThaRabbit

ThaRabbit

GoT's Most Eaten

quote:
Mostrow schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:22:

Lijkt toeval te zijn, inmiddels weer 2 CTD's gehad met de overlay off. Bedankt voor de poging :)

Het is ook wel een bizar schone CTD, geen vermeldingen in event viewer - de video driver klaagt niet... Het is net of het spel zelf besluit het process te terminaten.

DRM?

• Scavy
quote:
ThaRabbit schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:16:
[...]

Lijkt toeval te zijn, inmiddels weer 2 CTD's gehad met de overlay off. Bedankt voor de poging :)

Het is ook wel een bizar schone CTD, geen vermeldingen in event viewer - de video driver klaagt niet... Het is net of het spel zelf besluit het process te terminaten.

DRM?
Ik heb dit paar posts eerder ook al aangekaart en schijnt veel voorkomend probleem te zijn:
http://steamcommunity.com...ons/0/357286532030490829/

http://steamcommunity.com...ons/0/357286119107186772/

Steamoverlay uitschakelen deed het voor mij ook niet, ik heb Origin afgesloten en dat hielp tot nu wel.
Dus mocht je Origin of iets anders (Uplay) hebben lopen tijdens Doom dan is dat een poging waard.

Verder zijn er op het steam forum diverse "oplossingen" aangedragen maar nog niet een die voor iedereen werkt.

Scavy wijzigde deze reactie 26-05-2016 19:03 (8%)

• Mostrow
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20:25
Helaas misschien toeval inderdaad, ik hoorde ook claims dat de aanwezige DRM mogelijk het probleem zou kunnen zijn.

Het spel gebruikt denuvo, nou weet ik daar niet veel over maar mensen schijnen er niet erg enthousiast over te zijn.

• Scavy
Ik heb de hele avond kunnen spelen nadat ik Origin uitschakelde, dat is voor mij zoals het er nu uit ziet de oplossing :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01:19
Ik las iets over dat je geen secret levels kan vinden of collectables als je 1 x de ` (tilde) hebt aangeraakt. Klopt dat ik speel vaak in donker en de tilde zit meteen boven de tab toets dus die raak wel eens per ongeluk als ik eigenlijk de tab moet hebben. Zou knap waardeloos zijn als dat echt zo is.
Zou ook wel die oude levels willen spelen (heb er nog geen 1 gevonden) maar dat zou niet meer gaan als zelfs maar naar de tilde toets hebt gekeken.

Andere vraag als je (bijna) helemaal klaar bent is het dan mogelijk om opnieuw te beginnen met al je verzamelende wapens en powerups net als bij Crysis 3. Of moet je echt opnieuw beginnen?
Ik heb alle 7 blz gelezen maar niet gezien.

Verder ben ik nu gebleven bij die super duivel eindbaas van Lazurus labs.
Ik had hem 1 x dood op zn knie gesprongen en dood.
En voila hij is weer levend en mag ik opnieuw beginnen. Alleen ik dan steeds dood voor ik nog maar 20% van zn health af heb.
Gene wapens, energie of wat anders daar snap niet hoe je daar langs komt. Ik gebruik die energie lans die van die grote pulsen kan wegschieten in siege mode.

ErikRo wijzigde deze reactie 27-05-2016 00:51 (23%)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• SideShow
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-06 09:48

SideShow

Administrator

Ben de campaign nu voor de 2de maal aan het spelen ... met een moeilijkere setting en ook wil ik alle secrets vinden. Zit nu in level 3 (foundry) en vind het toch echt wel een goede en mooie shooter zeg.

Wat misschien een tikje minder is aan de campaign, is dat je het gevoel hebt dat de monsters in waves komen ... misschien was dat wel niet nodig

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

quote:
ErikRo schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:41:

Andere vraag als je (bijna) helemaal klaar bent is het dan mogelijk om opnieuw te beginnen met al je verzamelende wapens en powerups net als bij Crysis 3. Of moet je echt opnieuw beginnen?
Ik heb alle 7 blz gelezen maar niet gezien.

Verder ben ik nu gebleven bij die super duivel eindbaas van Lazurus labs.
Ik had hem 1 x dood op zn knie gesprongen en dood.
En voila hij is weer levend en mag ik opnieuw beginnen. Alleen ik dan steeds dood voor ik nog maar 20% van zn health af heb.
Gene wapens, energie of wat anders daar snap niet hoe je daar langs komt. Ik gebruik die energie lans die van die grote pulsen kan wegschieten in siege mode.
Eerste vraag weet ik niet, speel op PS4 en niet op PC.

De 2e vraag, als je de game doorlopen hebt kun je gewoon de levels weer doorlopen (per stuk), je houdt dan gewoon al je wapens en runes en dergelijke. En als je bijvoorbeeld een secret gemist hebt, hoef je alleen die ene secret nog weer te vinden en niet allemaal in de level.

Dat over die baas in Lazarus Labs (Cyberdemon), ik had de 1e keer ongeveer dezelfde fout gemaakt. Had niet verwacht dat er een 'phase 2' in het gevecht zat, dus had al m'n BFG munitie al opgeschoten in fase 1, terwijl fase 2 dus lastiger is. Heb hem ook tig keer over moeten doen in m'n 1e run, maar uiteindelijk gekregen door veel springen. De Gauscannon in siegemode is niet aan te raden, omdat je dan niet kan bewegen, en dan maakt die cyberdemon zo gehakt van je.
spoiler:
In m'n 2e run heb ik het drastisch anders aangepakt, BFG bewaard voor fase 2, en merendeel gewoon met de supershotgun van dichtbij schieten. Andere goed werkende optie is de Get Richer rune gebruiken, zorgen dat je voor het gevecht 75 (das met upgraded rune) of 100 armor hebt zodat je oneindige kogels hebt, en dan de chaingun gebruiken en dan maar net zo lang schieten als het kan (uiteindelijk raakt die je wel een keer en zo gauw je armor onder de 100 of 75 komt ben je je oneindige kogels kwijt en is de munitie ook snel op >:) . Maar vooral veel bewegen en absoluut niet stil staan!

Zelf gisteren even door de multiplayer achievements gemarteld.
MP was net wat ik verwachte niet echt leuk, wel ietsje beter dan verwacht (of moet ik zeggen; minder slecht?). Maar 1e potje dik ingemaakt (had niet anders verwacht), 2e potje gelukkig gewonnen (yeey, trophy binnen!) 3e en 4e weer finaal ingemaakt, en dan ook met scores als 39 (voor ons team) 75 (vijandelijk team). Maar ook een oneerlijke verdeling, ons team had als hoogste een level 20 ofzo, en hun team had 3 level 40+ en wat in de 30 en 20. Nu zegt level niet alles, maar hoge levels kun je wel meer variatie in equipment. Demon runes vond ik wel het stomste vanalles, de hoge levels weten precies waar die dingen liggen en walsen dan solo alles plat, dingen hadden ze eruit moeten laten.

Een potje (wel dik verloren) maar was ik toch even nr3 beste score HA! 8) Gelukkig had ik level 5 binnen een uur te pakken, en ben toen ook meteen gestopt en verder met de campaign.

Daar heb ik de laatste wapen challenge eindelijk complete (voor de rocket launcher), en moet nu nog 1 rune upgraden (easy peasy) en UAC op Ultra Nightmare doorlopen en dan heb ik de platinum trophy (ofwel; 100% game complete) >:) .

• SideShow
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-06 09:48

SideShow

Administrator

Leuk filmpje die snapmap een beetje belachelijk maakt :)

• sweex66
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-05 11:35
Hoi merk dat DOOM een ware aanslag op het geheugen van mijn PC doet. Resultaat PC loopt gewoon vast
Heb Windows 6 64 bit
GTX 960
8 GB intern geheugen
AMD Phentom II X6 1055 T
Ik speel op 1960 en zit met de instellingen te rommelen maar tot toe blijft de PC vastlopen
Iemand tips?

Aanvulling. Op diverse forums gelezen dat de page file de boosdoener zou kunnen zijn. Ik deze op 8192 ingesteld. Dit werkte voor 15 minuten waarna game ontzetten traag werd.
Verder zoeken dus

sweex66 wijzigde deze reactie 28-05-2016 17:30 (24%)

• migchiell
  • Laatst online: 00:19
Gisteravond voor het eerst een half uurtje gespeeld...

De laatste jaren speel ik eigenlijk alleen Anno, Sniper Elite en recent Hitman, dus ik moet even wennen aan de snelheid van Doom :-)

Was de eerste Doom ook zo snel? Destijds ben ik direct van Wolfenstein naar Quake gegaan, maar in mijn herinnering was dat toch minder constant rennen en knallen dan nu. Wel tof om af en toe even lekker alleen maar te knallen!

Hoop nu op een remake van de eerste Quake :)

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
quote:
migchiell schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:20:
Was de eerste Doom ook zo snel?
Zeker net zo snel, misschien nog wel sneller zelfs.

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
quote:
PilatuS schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:16:
[...]

Zeker net zo snel, misschien nog wel sneller zelfs.
Zonder muis, geen springen, veel backtracking en uitvogelen waar je heen moest. Nee.

• M!chel
  • Registratie: december 2006
Irritant dat ik nog steeds geen 5.1 surround heb, game blijft stereo afspelen wat ik ook probeer. :-(
Is toch wel prettig bij dit soort games.

Binnenkort mag er van mij toch best wel een patch verschijnen, kunnen ze ook meteen wat aan die CTD's doen!

M!chel wijzigde deze reactie 28-05-2016 17:36 (12%)

Steam: Super Michelli

• migchiell
quote:
Gundogan schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:30:
[...]

Zonder muis, geen springen, veel backtracking en uitvogelen waar je heen moest. Nee.
Ja precies, had het idee dat Doom qua look and feel ed veel op Wolfenstein leek maar dan in een andere setting, waar Quake een flinke stap vooruit was, en later Unreal nog een flinke stap.

• Scavy
Pc versie heeft een patch gekregen zodat crashes geregistreerd worden in een logbestand
quote:
In order to better identify the cause of some recently reported PC crashes, it would be helpful for to review your recent crash report logs. Today, we've updated DOOM on Steam to log your crashes in a designated folder on your computer. We ask that you please create a thread with your crash log in this forum section so we can investigate further.
Crash report logs can be found in the following folder:
C:\Users<YOUR USERNAME>\Saved Games\id Software\DOOM\base
You can also enter the following into your Windows Explorer folder:
%USERPROFILE%\Saved Games\id Software\DOOM\base
However, please note that this section is strictly for the posting of crash logs and NOT for crash discussion. This section is solely for the collection of crash data so we can investigate and more quickly diagnose issues relating to crashes.
Thank you for helping us to investigate these crash occurrences further!
Gelukkig heb ik er zelf geen last meer van :)

edit:
Ik met mijn grote mond, crash na half uur spelen :O

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
quote:
migchiell schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:41:
[...]

Ja precies, had het idee dat Doom qua look and feel ed veel op Wolfenstein leek maar dan in een andere setting, waar Quake een flinke stap vooruit was, en later Unreal nog een flinke stap.
Doom was voor z'n tijd redelijk snel en is nog steeds goed met een source port + mouse look. Maar DOOM doet er nog een schepje bovenop qua actie. :)

• migchiell
quote:
Gundogan schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:49:
[...]

Doom was voor z'n tijd redelijk snel en is nog steeds goed met een source port + mouse look. Maar DOOM doet er nog een schepje bovenop qua actie. :)
Het eerste half uurtje deed me voelen als een tiener die een tray red bull op heeft, knallend en stuiterend door de levels... ik word oud :o
quote:
[...]

Eh de originele DOOM is echt veel sneller.

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
quote:
[...]

Jawel hoor. Kijk maar eens naar wat gameplay.

YouTube: Doom 1 -1- Gameplay / Commentary

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
quote:
Nou poepoe, wat een snelheid. :) (dit is nog met een muis trouwens op een source port met always run, wat ik dus niet bedoelde)

• Scavy
Ik vind het ook helemaal niet snel die originele doom, vooral in actie is de nieuwe sneller.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F0nz0
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 31-05 15:03
quote:
M!chel schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:35:
Irritant dat ik nog steeds geen 5.1 surround heb, game blijft stereo afspelen wat ik ook probeer. :-(
Is toch wel prettig bij dit soort games.
Ik heb met onboard-sound wel pseudo-5.1 via Windows Sound --> selecteer je Device --> Configure --> kies in Audio channels "5.1 Surround" (of probeer 7.1) zet evt. (bij X-Fi Titanium) Properties --> Advanced --> default mode op "24-bit, 441000 Hz".

F0nz0 wijzigde deze reactie 28-05-2016 23:11 (3%)

i5-4690K | Asus Maximus VI Gene | 16GB | Asus Hyper M.2 X4 | 256GB Samsung 950PRO | Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC | be quiet! Dark Power Pro 650W | Onkyo TX-NR636 | KEF LS50 | KEF KHT2005 | KEF PWS2010 | Philips 55OLED803

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: december 2006
Thnx!
Ik had hem op 32bit staan.
Ben meteen maar aan een nieuwe run begonnen...dit is veeel beter zo _/-\o_

Steam: Super Michelli

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True