Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• solique
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 18-06 23:32

solique

Music Maniac

Wel mail gehad dat toegang ontvangen heb, maar game nog niet in library

solique wijzigde deze reactie 23-10-2015 19:47 (4%)

WoT - Steam - Last.fm - PSN

• Avioto
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 25-06 11:15
Als dit Doom is, ben ik de kerstman. Wat een ontzettend trage game zeg, het voelt meer aan als een console shooter zoals Halo of Killzone (niks mis met die games). En de FoV is ook te laag, na een uur spelen voelde ik me al niet lekker. Geluiden van de wapens vallen erg tegen, de plasma rifle hoor ik amper. Het stikt ook van de campers (iets wat niet eens mogelijk zou moeten zijn in Doom) en mensen die hun mic aanlaten.

Erg slechte eerste indruk voor mij :'( Hopelijk gaat er veel veranderen.

PSN/Steam/Origin/uPlay/Nintendo ID/XBL: Avioto

• Davetc
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19:14
Voor de Alpha:
quote:
WHAT ARE THE RECOMMENDED PC SYSTEM SPECIFICATIONS?

Minimum Spec (720p)

64-bit Windows 7/Windows 8.1
Intel Core i5 @ 3.3 GHz or better / AMD FX-8350 @ 4.0 GHz or better
8 GB RAM
NVIDIA GeForce GTX 660 (2GB VRAM) / AMD Radeon HD 7870 (2GB VRAM)
6GB HDD space
Steam account
High speed internet connection

*Please note that the NVIDIA GeForce GTX 750 Ti, 680m and 860m models are below min spec for the DOOM Closed Alpha

Recommended Spec (1080p)

64-bit Windows 7/Windows 8.1
Intel Core i7 @ 3.4GHz or better / AMD FX-8350 @ 4.0GHz or better
8GB RAM
NVIDIA GeForce GTX 780 (3GB or more VRAM) / AMD Radeon R9 280 (3GB or more VRAM)
6GB HDD space
Steam account
High speed internet connection
Bron: Doom.com

Ik heb ook mee kunnen doen met de Doom MP Closed Alpha. Met mijn systeem had ik het idee dat het allemaal lekker soepel/vloeiend liep op 1080p. (FPS niet gemeten).

Systeem tijdens de Alpha:
Intel Core i7 4930K
MSI Radeon R9 290 Gaming 4G (Crossfire, maar had 1 kaart uitgezet)
16GB Corsair Vengeance DDR3-1600 quad channel
1TB WD Black (locatie van de Alpha)

• mpiepers
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 24-12-2017
Bij Game Mania geven ze gratis Closed Beta codes weg voor DOOM aan iedereen die deelneemt aan een wedstrijd

http://www.gamemania.nl/Default.aspx?tabid=187&wid=569

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 21:24
quote:
Bozznl schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:38:
Morgen heb ik toegang op de X1. Fast paced, gore, pick-ups, demons, snelheid (maar niet zo snel als de oude dooms en Q3, wat ik persoonlijk een goede keuze vind). Volgens mij ook 60 fps op consoles (prima).
Lijkt mij een solide multiplayer waar je makkelijk in kan stappen om hersenloos te fraggen met invloeden van quake, oude dooms en halo, een soort mengelmoes (wat niet slecht hoeft te zijn).

Hoewel er veel marketing is omtrent de multiplayer, zal ik de game vooralsnog halen voor de singleplayer. Ik ben benieuwd morgen, YouTubers zijn merendeel lovend over hun tijd met de beta.
Pace is medium op z'n aller hoogst: het is exact Halo tenzij je powerups oppikt en mazzel hebt met een Revenant pickup. Het voelt misschien wat hectisch, maar niet snel. Dat komt vooral door de kleine maps ;)

Denk dan ook dat dit echt meer thuis hoort op de consoles. Lijkt gemaakt voor een gamepad: enorme hitboxes, ''simpele'' wapens. Beetje aim-assist of sticky aim en je hebt een goeie console shooter. Zelfs de sniper kan gebruik maken van de grote hitboxes. Tevens is er geen manier om te chatten tijdens de 70 seconden ''interludes' tussen potjes behalve voice chat -> console functie. Is er alleen matchmaking en geen dedi servers ->con... najah zo kunnen we wel even doorgaan. Niet per se slecht, maar ik had het liever wat uitgebreider gezien allemaal. :'(

Oh en de melee kills... dat is echt CoD ten top. Je kan het alleen niet op een full health enemy doen, maar alsnog vrij rap. Teleport, knife uit Mw2, maar dan in Doom als het iets generft zou zijn.

Positieve zaken: wapens ''voelen'' wel leuk. Graphics stijl is tof, niet super gedetailleerd, maar goeie effecten en lighting. Maps zijn tof tot nu toe en er is zga geen lag te bekennen! Geen rubberbanding, geen hitbox problemen (behalve huge) etc etc. Behoorlijk gepolijst voelt het aan.

Brutal1ty wijzigde deze reactie 01-04-2016 10:23 (24%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Laatst online: 23-05 21:24
quote:
Gundogan schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:26:
[...]

De console werkte in de alpha wel + commands zoals FoV aanpassen (welke ook een menu optie was in een andere gelekte versie). Geen idee waarom hier allemaal niet. Hopelijk dus wel weer in de final versie (onder advanced options welke nu niet beschikbaar is?), want een spel als dit spelen met een lage FoV is niet fijn.

Tja, het is geen Quake/Doom/UT of iets dergelijks, maar het speelt voor een 'throwaway multiplayer' wel okay weg. De maps zitten vol met double jump shortcuts dus je kan wel degelijk snel door een level.
Dat is waar inderdaad. De levels vind ik ook best heel gaaf, de stijl ook en het schieten 'voelt' wel lekker. Ik baal alleen best dat m'n voorgevoelens lijken te kloppen: run-of-the-mill shooter die best wel verkloot is voor het mainstream publiek.

En inderdaad, ik krijg de console niet eens geopend in deze build... dus FoV etc is niet aan te passen. Ben dan ook vrij snel klaar met de Beta op deze manier. 8)7

Wel totaal geen lag gemerkt of rubberbanding of wat dan ook: gepolijst voelt het zeker.

Je kan de FoV blijkbaar wél aanpassen ondanks dat het in de opties uitgeschakeld is. Steam Launch options <3

+set g_fov 106 +set com_skipintrovideo 1

Kopieer en plak deze command line. 106 is te vervangen met elk getal tussen 90 en 120 volgens mij en de tweede command schakelt de intro filmpjes uit... waarbij de game crasht als je het te veel probeert weg te klikken :+

Gelezen dat het niet overal even lekker werkt echter. Proberen waard!

Brutal1ty wijzigde deze reactie 01-04-2016 18:19 (26%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 26-06 12:44

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Topicstarter
quote:
Avioto schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:05:
[...]

Weet je hoe je de fov verander? Ik kan het niet vinden in het menu, of ik ben totaal scheel :?
Zoals Brutal1ty al zei: in de game launch options van Steam:

+set g_fov <waarde>

Het is geen menu optie in de beta.

i7 4790K, 16GB, ASUS Z97-K, R9 Fury

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 26-06 08:03

Ryatzu

Nintendo FC: SW-7206-7059-7605

Ik zelf vind het een top game. Juist overzichtelijk en speeld lekker weg. Snelheid is precies goed.

Nintendo FC: SW-7206-7059-7605

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 22:13
Weer een klassieker om zeep geholpen om meer copys te verkopen.

YouTube: Doom Multiplayer Beta Preview - Worthaplay?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 22:13
quote:
Scavy schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 02:33:
[...]

Precies dit.

Ik ga ook 100% voor de sp, de multiplayer check ik wel een keer maar verwacht er bar weinig van.
Allemaal leuk en aardig ,zo van komt wel goed blablabla maar het zelfde is gebeurd met battlefield eerst een single player pre build alpha test thingy uit brengen waar iedereen logischerwijs zat te wachten op de multiplayer en de fan boys maar lullen van komt wel goed.

Maar Doom is geen multiplayer game maar een scary single player frag fest maar helaas zal dit weer een 13 in een dozijn kiddy look @ the pretty kleuren shooter worden en alleen maar omdat dit een multiplatform cash grabbelen game moet worden. 1 om weer snel te vergeten. NEXT !!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 23:49
quote:
unfor schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:44:
-O- Ik lees net dat de MP door het team gedaan is wat CoD Ghost MP gedaan heeft.
Vandaar dat die loadout onzin er in zit, ik zal hem zeker even proberen maar ben totaal niet hyped.
Stiekem ben ik blij dat het door dat team gedaan is want dan heeft id puur de focus op de SP gehad.
Ik zal heus wel wat potjes MP spelen maar Doom koop ik voor de dikke SP.

De SP zal er visueel ook veel beter uitzien dan die Maps van de beta.

Misschien niet slim van Bethesda om de laatste weken veel focus op de MP te leggen want dat kan mensen misschien afschrikken.Aan de ander kant heeft de Director gezegd dat men nog voor de release ingaat op de SP & Snapmap kwa info.

Samsung UE43KS7500 | Xbox One X | PS4 Pro | Switch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:16
Nou, ik heb mijn eerste game gespeeld...
Het is echt bagger, Call of Doody.
Direct na het eerste potje uninstalled, jammer iD software, jammer.

kijk die user reviews ook eens, mostly negative. :D
http://store.steampowered.com/app/350470

unfor wijzigde deze reactie 15-04-2016 19:15 (24%)

Steam - BFV - PUBG

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 02:53

SomerenV

It's something!

Even een quote uit een reactie op een artikeltje over Doom hier op Tweakers:
quote:
Maar ik vond het antwoord en de uitleg van Mart Stratton eigenlijk wel sterk. Zonder loadouts zijn de goede spelers in het voordeel en die loadouts zijn een simpele manier om te zorgen dat mindere spelers niet direct na een spawn weer kanonnenvoer zijn. Een sympathieke maatregel dus.
Waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb is dat je tegenwoordig overal een staande ovatie voor moet krijgen, dat alles lekker simpel moet zijn en dat alles gebaseerd moet zijn op de zwakste schakel. Toen ik de alpha van Doom speelde heb ik deze na 10 minuten weer verwijderd. Te traag, loadouts (in Doom!?) en de besturing voelde enorm stroperig aan. Dit kan expres zijn, maar het voelde heel erg als een console-port aan.

Het is niet erg als je in het begin kanonnenvoer bent. Toen ik Unreal Tournament (de nieuwe) begon te spelen had ik echt al jaren niet serieus meer online een shooter gespeeld. Werd ik keihard afgeslacht? Yes! Maar ik bleef spelen, ook op die moeilijkere servers. Uiteindelijk word je beter en daar haal je voldoening uit. Het is logisch dat mindere spelers kanonnenvoer zijn. Dat is zo in élke game en je moet geen mechanisme introduceren om dat tegen te gaan. Daarbij snap ik niet waarom een loadout slechtere spelers zou moeten helpen. Als je een slechte speler bent dan fix je dat niet met een of ander mechanisme. In Unreal Tournament kun je als goede speler een slechte speler doden, zelfs als het pistool vs flak cannon is.

Jammer dat een van de pioniers van PC-gaming nu met iets als Doom 4 komt. Misschien dat de SP nog wat goed maakt maar de multiplayer is in mijn ogen echt een aanfluiting.

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• Davetc
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19:14
Het valt mij op dat Doom als volledige game wordt beoordeeld terwijl met de alpha/beta maar een fractie van het totaal getoond wordt.

Ongeacht wat het doel van deze versie is, het blijft een beta.

Maar ontopic:

Ik heb totaal een aantal uur kunnen testen met alle drie de versies tot nu toe. Het loopt allemaal erg soepel en het ziet er prima uit op 2560x1440. De loadouts vind ik wat minder maar zorgen er wel voor dat je met gelijke kansen spawnt. Iets waar ik me aan irriteer bij bijvoorbeeld (de nieuwe) UT.

De super shotgun is niet overpowered maar heeft een te lange effective range waardoor de relatief kleine ruimtes van Heatwave in je nadeel als tegenstander zijn. De rocket launcher heeft imho een te kleine blast radius waardoor de detonate functie minder goed uit de voeten komt. De detonate functie maakt het trouwens wel lekker onvoorspelbaar. Ik gebruik het bijna continu.

Qua snelheid hoor je mij niet echt klagen. Bij close combat is de snelheid in orde. De verhoudingen tussen bepaalde delen van de twee maps zijn niet helemaal lekker waardoor het traag lijkt te gaan in open gebieden. Ik zou wel eens een turbo stand van 120% van de originele snelheid willen zien wat voor effect dat heeft. Een deel gaat dan vast klagen dat het te snel gaat zoals Q3A.

Moet Doom op andere games lijken? Vind ik niet. Ik hoor vooral positieve geluiden van de nieuwe UT terwijl ik dat niets meer dan UT99 in een nieuw jasje is. Misschien is dat ook wel de kracht van UT. Doom 1 en 2 zijn echter als single player uitgebracht (afgezien van co-op). Daar zal deze Doom het moeten van hebben. Hopelijk wordt het nog iets bijgepoetst en de verwachtingen van de snapmap zijn bij mij wel hoog.

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:25:
Leuk spelletje, vraag mij alleen af of het een beetje levensvatbaar zal blijven (en dus ~ 35eu waard is).
Singleplayer van 10-15 uur volgens mij + multiplayer + ingame crossplatform level en mod editor. Volgens mij genoeg te doen, ook al speel je alleen de singleplayer + wat de community voor singleplayer content maakt.

• unfor
quote:
Luxicon schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:27:
Mooi is dat, ik krijg net m'n nieuwe muis en muismat binnen, en zag ik dat de beta nu open is.

Welke sensivity is aan te raden in-game? Ik snap dat nooit, omdat je zowel DPI als sensivity in kan stellen. Dit laatste zowel in Windows als in-game.
Zo laag dat je nog net comfortabel een 360 kunt doen op je mousepad is meestal aan te raden.
Verschilt per muis, dpi instelling, ingame instelling. (windows setting zou je in principe altijd op standaard laten staan)
DPI verschilt met wat jij fijn vind, max DPI is iets wat de meeste gamers niet prettig vinden spelen. Echte diehards spelen vaak nog op 400/800 DPI, ik op 1800.

Maargoed, dat alles heeft weinig invloed in Doom, want mouse acceleration staat standaard aan in doom ;)

unfor wijzigde deze reactie 16-04-2016 16:50 (18%)

Steam - BFV - PUBG

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unfor
Geen review copies voor de launch, ik denk dat Bethesda lage scores verwacht.
Tip: nog niet kopen, wacht op reviews.

unfor wijzigde deze reactie 10-05-2016 11:04 (20%)

Steam - BFV - PUBG

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 23:49
Ja de gameplay is basic maar hoort dat voor een Doom game ook te zijn.
id wil een echte Doom game maken en geen vernieuwende shooter.

Ach als een reviewer niet in 2 min een map kan maken via Snapmap dan slaat hij het over.

YouTube: 12 Minutes of Single Player UAC Base EXCLUSIVE Gameplay - DOOM Als dit je ding niet is moet je er weg van blijven.

jori040 wijzigde deze reactie 10-05-2016 12:41 (4%)

Samsung UE43KS7500 | Xbox One X | PS4 Pro | Switch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:40
quote:
Yourgamezone.nl. kreeg gisteren mail dat ie was verzonden en vanochtend lag ie op de mat. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:42
Ben benieuwd of ik het nog in me heb!
Vroeger was ik redelijk goed met Quake, Unreal Tournament enz. snelle actie, geen probleem....maar dat is inmiddels 20 jaar geleden!!
Straks maar eens kijken, nu aan het installeren.

Steam: Super Michelli

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:10

Wildfire

Joy to the world!

*gniffel*

Eerste easter egg alweer gevonden... stukje van het oude Doom. Je moet eerst ergens een hendel overhalen en dan kun een stukje terug naar beneden een deur openen... :)

Eerste easter egg dat ik vond dus :+

Wildfire wijzigde deze reactie 14-05-2016 01:17 (23%)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
Ha kijk, extra dingen die je kan doen:
http://www.videogamesblog...5/12/doom-2016-cheats.htm

Je kan dus ook een New Game Plus starten met alles waar je mee bent geëindigd. Alleen is dan de hoogste moeilijkheidsgraad permadeath en krijg je een soort grafsteen op de plek waar je bent doodgegaan :o

En één van de Doom speelgoedpoppetjes ziet er ook uit als Commander Keen trouwens 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Laatst online: 26-06 14:18
Als ID Software fan van het eerste uur (Quake _o_) wist ik na het zien van de eerste DOOM trailer al dat dit lekker oldskool knallen ging worden. Eind 2015 heb ik tegen mijzelf gezegd dat ik dit jaar 2 games ging kopen: Dirt Rally op de PS4 en DOOM voor PC. Van beiden heb ik geen spijt.

ID Software snapt als geen ander dat mensen als ik geen shooters spelen voor ellenlange onskipbare introfilmpjes of compleet absurde verhalen. Sorry maar als ik dat wou had ik wel een film opgezet of een boek vast gepakt. Het spel begint. Je ziet het logo van Bethesda, daarna van ID Software, je kiest "new game" en nog geen 10sec later heb je al een tegenstander zijn skull gecrushed tegen de rand van het altaar waarop je wakker wordt. Heerlijk. En dat niveau van constante actie blijft zo.

Het geluid is meer dan prima, de graphics zijn ronduit heerlijk. Ik speel op een i7-4790K met 16 GB RAM die bijbestaan wordt door een MSI GTX980 4G. Alle settings op "ultra" en natuurlijk 1920x1080.

Als fps-fan van het eerste uur is er een tendens de afgelopen 10 jaar waarbij fps games in gameplay trager zijn dan vroeger. Mensen die ooit Quakeworld gespeeld hebben weten waarover ik spreek. Zo niet, zie YouTube: QuakeWorld Demo: Griffin VS Paradoks on dm4 1080p 4k als mooi voorbeeld. Als ik games zie als Battlefield of die Call of Duty reeks dan denk ik telkens hetzelfde: mooie showcase voor een videokaart maar als game is het zo traag als een slak. Weaponswitch die seconden duur, herladen duurt seconden, de rockets komen zo traag op je af dat je ze kan ontwijken,... De reden is simpel: consoles. Een bedrijf als EA gaat geen game 2x ontwikkelen omdat het op meerdere platformen moet uitkomen. Ze ontwikkelen het één maal maar moeten daardoor rekening houden met alles. Het gevolg is dat de generatie fps games van de afgelopen 10 jaar gemaakt is om OOK met een controller op een console te spelen. Misschien zal ik hier wel een minnetje voor krijgen maar dat speelt nu eenmaal minder snel dan keyboard + muis.

ID Software beseft gelukkig met DOOM dat hun grootste clienteel bestaat uit mensen als ik die vol nostalgie terug denken aan DOOM, Quake en zelfs Wolfenstein daarvoor nog.

Ik ga hier geen console vs PC flamewar beginnen maar ik vind (en ja jouw mening kan en mag gerust anders zijn) dat shooters op PC horen gespeeld te worden via de muis + keyboard combinatie. En ja ik weet ook dat er toch mogelijkheden bestaan om muis + keyboard op een PS4 aan te sluiten enz. Zoals ik zei: geen flamewar aub. Het is een mening, meer niet.

Via cdkeys.com (link vond ik hier in deze thread ergens, waarvoor dank) heb ik voor 30 euro een Steam key gekocht die ik meteen verzilverd heb.

Een puntje van kritiek is misschien de AI van je tegenstanders. Ze lopen er maar verdwaasd bij, vind ik. Maar goed, een shooter singleplayer spelen is zoals notepad opstarten als je ook IRC hebt. Over de multiplayer-ervaringen ga ik kort zijn: dat heb ik nog niet geprobeerd.

DOOM is fantastisch!

H1MSELF1SH wijzigde deze reactie 14-05-2016 12:33 (4%)

PSN: H1MSELF1SH

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:32

Nemesizz

Untouchable

Eindelijk weer een leuke shooter. De laatste leuke shooter die ik speelde is Bioshock Infinite alweer (vond Killzone Shadowfall wat tegenvallen...al dat sluipen en achter muurtjes verschuilen).

Speel het ook echt voor de singleplayer, multiplayer, en metname in de shooters van tegenwoordig, kan mij totaal niet boeien.

Gewoon weer lekker knallen in een vlot tempo, achter muurtjes schuilen word zelfs afgestraft :P (als je stil staat krijg je immers de volle laag) , en ook mooi op onderzoek uit naar secrets en dergelijke.

Tot nu toe gewoon weer geweldig, shooter zoals een shooter moet zijn 8) .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 25-06 13:53
quote:
poing schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:14:
Weet iemand hoe ik de helderheid kan aanpassen? Je moet die in het begin instellen en daarna is dat niet meer aan te passen blijkbaar. Het is ZO donker! Ik zie 70% niet. Vermoedelijk is mijn scherm op zich al te helder afgesteld en zag ik daarom "doom" op minste helderheid nog (in het begin van het spel).
Had ik ook, naar Settings > Video > [R] Revert to default.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M!chel
Pittig stukje....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:04
Kan inmiddels bevestigen dat je na het uitspelen gewoon terug kan naar chapters om alles te verzamelen voor de achievements.
Er staat in de beschrijving van de achievements "binnen 1 run", maar ze bedoelen binnen dezelfde campaign.
Zelfde als de laatste Wolfensteins dus, op het gemak alles verzamelen en je tijdens de eerste run niet als te druk maken als je wat gemist hebt :)

@Wildfire
In rune-challenges werken je upgrades niet.
Tactisch spelen dus ;)

justifire wijzigde deze reactie 15-05-2016 22:36 (9%)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M!chel
quote:
Xanthian schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:39:
Ik heb wat video's bekeken van Doom, maar het lijk mij een beetje op "nieuwe" Wolfenstein, wat niet verkeerd is overigens. Enkel vraag ik me af of ik hem moet aanschaffen enkel voor de SP, want daar koop ik dit soort games vaak voor.
Nee ik zou hem niet kopen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 25-06 12:29

hexta

M-Stinos

quote:
Xanthian schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:39:
Ik heb wat video's bekeken van Doom, maar het lijk mij een beetje op "nieuwe" Wolfenstein, wat niet verkeerd is overigens. Enkel vraag ik me af of ik hem moet aanschaffen enkel voor de SP, want daar koop ik dit soort games vaak voor.

Dit filmpje even afkijken/luisteren. :)

hexta wijzigde deze reactie 17-05-2016 16:13 (10%)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +2Henk 'm!

• justifire
quote:
unfor schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:50:
Vanavond eerste level gehaald op ultra nightmare, dat is toch wel even intensief...
Helaas op level 2 dood gegaan. :)
Om hem daar helemaal op uit te spelen heb je echt balls of steel nodig.

Ik doe het hem niet na, hoop vanavond de UAC uit te spelen op Ultra Nightmare om de 1000GS aan te tikken.
-edit- En gehaald :9

Wat mij betreft de shooter van 2016 _/-\o_

justifire wijzigde deze reactie 18-05-2016 18:04 (3%)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 26-06 14:59
quote:
CyberAmp schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:45:
En toch is de oude Doom niet minder! >:) Maar ja qua graphics zijn we inmiddels erg verwend.
[video]
Als dat zo zie ben ik het met je eens, voor een game uit 1996 is het toch best goed.

Ik speelde laatst ook Doom 3 weer, maar wat me daar zo tegenvalt is dat de wapens zo weinig feedback en effecten hebben, je had niet het idee dat je daar echt met een machine geweer aan het schieten was. Final Doom dat bijna beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
quote:
weszz schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:48:
Zag overigens bij een Speedrun dat bij de eerste grote lompe deur die je tegenkomt er een 'vault tec' sticker opgeplakt was :+ Best leuk die easter eggs. *vraagt zich nu wel af of het enigszins met elkaar in verband zou kunnen staan* Introducing a new game: Fallout Doom!
Er is ook een Vault Tec uniform poppetje, ergens in de derde map dacht ik :)
En een Commander Keen poppetje :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• unfor
Ik kwam gisteren deze tegen verstopt in een secret.
Kijk mijn GPU stressen dan op die top of the line graphics ;)

Steam - BFV - PUBG

Acties:
  • +2Henk 'm!

• unfor
quote:
Xanthian schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:02:
Iemand tips voor de demonen met dat schild?

Een volledige burst met Micro Missiles of een goed geplaatste granaat doet wonderen maar is niet altijd even betrouwbaar.

De explosive Blast van de shotgun doet volgens mij niet genoeg damage.
Chainsaw maakt korte metten met die gasten :)

Steam - BFV - PUBG

Acties:
  • +2Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-06 12:04
quote:
Xanthian schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:41:
[...]
Ik hoop dat er ook weer een Quake game komt met goede single player.
Quake 4 was namelijk erg vermakelijk.
Eindelijk iemand die Quake 4 ook kan waarderen! Vond de Campaign echt prachtig...Ben sowieso grote fan van het hele Quake Universe :+

En de haat van Doom valt nu echt reuze mee, de game ontvangt veel positieve reviews. Wel voornamelijk gebaseerd op de Campaign.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• justifire
De balans in multiplayer is toch ver te zoeken, 95% loopt rond met de supershotgun.
Hopelijk kijkt Bethesda hier nog eens naar, Q3A had dit vele malen beter voor mekaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 26-06 12:11
quote:
The Jackel schreef op maandag 23 mei 2016 @ 07:52:
Hoe zijn de ervaringen met de xbox one versie? Draait deze een beetje soepel en ziet de single player mode er goed uit?
Wat ik lees over Doom is dat deze gebruik maakt van een dynamische resolutie wat op zwaardere stukken automatisch de resolutie downscaled. Bij de PS4 versie gebeurt dit eigenlijk niet of nauwelijks de XO versie doet dit geregeld waardoor het spel gewoon op 60fps blijft lopen.

Of je het verschil in resolutie kan zien als dit gedownscaled wordt, geen idee. Kan me niet voorstellen dat dit afbreuk doet aan de game.

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:54
quote:
The Jackel schreef op maandag 23 mei 2016 @ 07:52:
Hoe zijn de ervaringen met de xbox one versie? Draait deze een beetje soepel en ziet de single player mode er goed uit?
Ik speel m op de one en dat bevalt wel goed. De graphics zijn gewoon minder! maar het loopt wel heel spoepel! Er is dus detail ingeleverd voor snelheid. Toch bevalt het me goed. HOGE snelheid, goed geluid en een boeiende campaign!

Ben daar nu bijna doorheen en dan ga ik multiplayer spelen, na mijn tentamens weet ik dus meer te melden over de mulitplayer:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xanthian
  • Laatst online: 26-06 14:59
<3 Gauss canon

Ik had eerst de precision bolt upgrade gedaan van de Gauss Canon, maar nu ik extra upgrades kan kopen voor mijn wapens heb ik de tweede modus ook ge-unlocked, de Siege Modus. Deze modus is wel heel bruut als je even de tijd hebt om de schot voor te bereiden, het one-shot bijna alles.

Ben zelf ook te spreken over de rune die equipment versterkt, dan worden je granaten wel heel erg sterk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mrjraider
  • Laatst online: 20:11

Mrjraider

De mannelijke zuster

Weet ik maar ik vind het altijd prettiger de winkel te bezoeken en dan te bekijken.

At the end of the line a survivor will be born

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Mrjraider schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:24:
[...]

Zo lui ben ik nu ook weer niet >:)
Scheelt me iedere week anderhalf uur aan irritatie door in de weg staande bejaarden die de hele week vrij zijn maar toch besluiten op zaterdag boodschappen te doen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
RoaDHouse schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:53:
Ik zit vast in de single-player, op de map 'Lazures' moet je het eindmonster killen door op zijn knie te springen en de nuke eruit trekken en dat lukt met niet. Denk dat ik iets over het hoofd zie :)

In dit filmpje zie in de laatste 2 minuten wat ik bedoel YouTube: Doom 4 Walkthrough Part 10 ''Lazarus'' - Lets Play Playthrough Doom 2016 Gameplay [HD] PS4 XBOX PC
Werkt gewoon precies hetzelfde als alle andere Glory Kills. Geen idee dus, waarom het jou niet lukt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01:41
quote:
Cyb3 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:47:
[...]

Ik vind het wel zo knap van die Doomslayer, wat hij allemaal met een 1x F toets kan bereiken :+
En bedankt :)

Maar zo heb ik wel langer plezier van DOOM :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
quote:
Cyb3 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:47:
[...]

Ik vind het wel zo knap van die Doomslayer, wat hij allemaal met een 1x F toets kan bereiken :+
Moet je de lore maar eens nalezen. Nou ben je altijd feitelijk al een wandelende god in FPS games, maar in DOOM is het ook nog allemaal canon. _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 26-06 10:32

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

quote:
Dennis585 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:39:
[...]

Ik wil eigenlijk eerst tips vanuit hier voordat ik op YT ga kijken.
Ik had het zelf uitgevogeld :P

spoiler:
Gewoon uit de buurt blijven van baas, de pilaren gebruiken als "cover", aanvallen ontwijken door (double) jump en crouch, en als hij stil staat en je elektriciteit ziet, op een pilaar gaan staan totdat hij die spikes doet (eerste keer met die elektriciteit doet hij nog geen spikes), dan een BFG shot doen. Dus BFG shots bijhouden voor enkel op die momenten, voor de rest gewoon knallen met gauss/chaingun/rocketlauncher

BlaSfem0n wijzigde deze reactie 27-05-2016 10:51 (16%)
Reden: typo + extra uitleg

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
quote:
Nou poepoe, wat een snelheid. :) (dit is nog met een muis trouwens op een source port met always run, wat ik dus niet bedoelde)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F0nz0
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 31-05 15:03
quote:
M!chel schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:35:
Irritant dat ik nog steeds geen 5.1 surround heb, game blijft stereo afspelen wat ik ook probeer. :-(
Is toch wel prettig bij dit soort games.
Ik heb met onboard-sound wel pseudo-5.1 via Windows Sound --> selecteer je Device --> Configure --> kies in Audio channels "5.1 Surround" (of probeer 7.1) zet evt. (bij X-Fi Titanium) Properties --> Advanced --> default mode op "24-bit, 441000 Hz".

F0nz0 wijzigde deze reactie 28-05-2016 23:11 (3%)

i5-4690K | Asus Maximus VI Gene | 16GB | Asus Hyper M.2 X4 | 256GB Samsung 950PRO | Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC | be quiet! Dark Power Pro 650W | Onkyo TX-NR636 | KEF LS50 | KEF KHT2005 | KEF PWS2010 | Philips 55OLED803

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M!chel
Thnx!
Ik had hem op 32bit staan.
Ben meteen maar aan een nieuwe run begonnen...dit is veeel beter zo _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:53

Blaat

Hardware fanaat!

Ik heb vorige week een Asus PG279Q monitor gehaald en daar kreeg ik gratis DOOM bij.

Heerlijk spel, weer ouderwets knallen! _/-\o_

Eindelijk weer eens een game die lijkt op de shooters van vroeger (zoals UT, Quake etc..). Rondspringen, knallen en powerups pakken! :+

Blaat wijzigde deze reactie 30-05-2016 07:58 (4%)

Asus C7H | AMD Ryzen 7 2700X | 16GB DDR4 3600C15 | AMD Radeon VII | Samsung 970 EVO 1TB | LG 27UK850-W | Corsair HX1000i | Custom Loop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 02:25
quote:
Tiwazz schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:56:
Ik hoop dat Doom een groot commercieel succes wordt zodat andere ontwikkelaars ook dit soort 'old school' shooters gaan maken.

Bethesda is in ieder geval goed bezig met eerst Wolfenstein en Doom. Hopelijk hierna Quake :).
Zo lang ze de multiplayer outsourcen elke keer kan ik het nog niet 'goed bezig' noemen ;)

Quake 4 lieten ze ook over aan een andere dev, en dat duurde toen 6 maanden voordat het redelijk was. Niet lang daarna was de MP dood en ging iedereen terug naar Q3A/QuakeLive.

Mijn YouTube

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 26-06 10:21
quote:
justifire schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:16:
[...]

Draait fantastisch !
Zelfs in de chaotische stukken waar werkelijk alles door je scherm heen draaft blijft het gewoon soepel lopen.
Merk wel dat de Xbox flink belast word aangezien dit het enigste spel is dat de One veranderd in een stofzuiger :P

Gisteren nog even MP geprobeerd, wil het best graag een kans geven maar nee... waardeloos :|
Ik heb de game toch maar gehaald. Wat is de SP bruut zeg! Je krijgt gewoon weer het old school Doom gevoel!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:26

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

The Outsider

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jreijmer
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 25-06 14:19
Aankomende SP update:
quote:
Hey folks,

We hope you’ve been enjoying your time playing DOOM! It’s been less than a month since launch, but the team at id Software has been hard at work preparing to deploy DOOM’s next game update, which will arrive later this month.

In the meantime, today we are releasing a multiplayer improvement update for DOOM. This includes rebalancing of some multiplayer weapons based on your feedback: the Chaingun, Rocket Launcher, and Combat Shotgun. This update will also reduce the wait time between matches to 60 seconds. Last but not least, Clan Arena and Freeze Tag will now require the winning team to complete 5 rounds in order to win the match. The multiplayer improvement update will begin today at 10:30 ET —this is a server-side update, and will not require a download, though it will require a server outage, which we anticipate will be about an hour. As always, we appreciate your feedback and we hope you’ll continue to let us know your thoughts.

For DOOM’s next game update, we will be releasing the patch notes later this month, which will include several improvements and features. We thought it was important to share some of those improvements with you now:

Added Photo Mode for taking in-game screenshots
Added Classic DOOM weapon placement/view model option (1st person view option)
Added new Snapmap features (including skybox windows) and AI pathing and logic fixes.
Fixed various bugs including players accidentally triggering Dev Mode and Trophy/Achievement bugs (IDKFA, Every Nook and Cranny).

These are just a few of the improvements and fixes coming later this month, but we wanted to provide an update as soon as we could. Thank you all for your continued support. We greatly appreciate you taking the time to provide your feedback. We hope you’re enjoying your time in-game and we can’t wait to share more with you soon.
https://community.bethesda.net/thread/23941

Multiplayer update is actief met onderstaande info:
quote:
Today we are releasing a multiplayer improvement update for DOOM. This includes:

Rebalancing of some multiplayer weapons based on your feedback: the Chaingun, Rocket Launcher, and Combat Shotgun.
Reducing the wait time between matches to 60 seconds.
Clan Arena and Freeze Tag will now require the winning team to complete 5 rounds in order to win the match.

We expect this multiplayer improvement update to begin today at 10:30 ET —this is a server-side update, and will not require a download, though it will require a server outage. We anticipate the outage to last about an hour. We will provide an update once the maintenance is complete. Thank you for your patience.

Update: The multiplayer update is now live and the servers are back online. Thanks for your patience!
https://community.bethesda.net/message/132095#132095

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bo Hendriks
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20-06 09:27
Brutal Doom blijft BRUUT! En hij is nog COOP te spelen ook.

Bo Hendriks wijzigde deze reactie 27-06-2016 22:55 (65%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

quote:
Alpha Bootis schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:29:
[...]

_/-\o_

Lijst er om heen en ophangen.
Ik vraag me af hoe dat er uit zou zien op een canvas.

8)

Edit: plaatje wat kleiner gemaakt

@hieronder, Thanks, de lijst maakt hem wel helemaal af. Moest wel rondom een stukje van de poster af snijden, de poster zelf is 50x75cm en de lijst is 50x70.

Meelobee wijzigde deze reactie 28-06-2016 14:44 (28%)

The Outsider

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
Update voor morgen:

https://bethesda.net/#en/...-june-30th/2016/06/28/152

Met klassieke weapon viewmodel optie, meer SnapMap assets en crosshair opties voor MP.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
Gisteren een grote update met onder andere:

- Twee nieuwe gamemodes voor multiplayer (Sector is een soort van dubbele king of the hill en Exodus is een CTF variant).
- Hell assets voor SnapMap, je kan nu instellen dat je meer dan twee wapens tegelijk kan hebben en onder andere pistol en jump pads toegevoegd.
- Dubbel XP weekend in multiplayer.

Volgende week betaalde DLC. Free-for-all modes later als gratis update.

https://bethesda.net/#en/...-partyplay/2016/07/28/160

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19-06 15:50
Die FFA wil ik dan nog wel een keer gaan proberen, toevallig gisteren nog eens DOOM opgestart maar ik vind het nog steeds jammer dat je geen nieuwe game kan starten op Nightmare of Ultra Nightmare met je eerder verdiende upgrades en wapens nadat je het spel uitgespeeld hebt op Ultra Violence.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

quote:
Gundogan schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 12:00:

Volgende week betaalde DLC. Free-for-all modes later als gratis update.

https://bethesda.net/#en/...-partyplay/2016/07/28/160
Uit die blogpost:
quote:
Of course our work doesn’t stop with these updates. We’re currently hard at work on an arcade-style scoring mode with leaderboards for players who want to continue to test their skills in the campaign maps.
Cool! Dit was een zeer leuke feature in Bulletstorm, maar jammer genoeg is die game plat op zijn bek gegaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Je kunt ze achteraf ook doen ja, halverwege komt er een menu optie bij waarmee je afhankelijke rune trial missies kunt doen. Maar je mist dan bijv. wel cruciale powerups volgens mij. Ik heb 4 dagen gezeten met de eindbaas totdat ik erachter kwam dat ik ook een BFG9000 in m'n inventaris had :')

Had totaal geen idee wat die groene dingetjes waren, dacht het was een shield ofzo.

M'n magische bol werken.

• Vrijdag
quote:
Joetje079 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:54:
[...]

Helaas werkt dat niet ;) "Health levels are critical and targets will not drop resources when destroyed"
Probeer het een dezer dagen nog wel eens. Vaak lukt het dan wel in 1x :9

Gr Youri
YouTube: Doom Rune Trial #12 - Saving Throw Rune (Survive a Death Blow & ...

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-06 21:44

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

quote:
Tennisbal schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:43:
Wat een vet spel is het toch! Gisteren alles donker in huis headset op en knallen. Heerlijke sfeer. En nog beter het vooruitzicht om unlimited nieuwe maps te spelen.
Mee eens! Eindelijk weer eens verknocht aan een SP! De lvls zijn herspeelbaar om alle secrets te vinden, met de focus op de elite guards, rune trails, argent cells en field drones.

De standaard instellingen van het grafische pracht en praal was aan de lage kant. Deze heb ik even goed opgeschroeft zonder veel in te boeten in performance en dat doet veel voor de game. Zeker de belichting up ultra settings en de betere reflecties maken het "veel echter"

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• unfor
quote:
MrDummy schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:47:
Ik heb gevoel dat Doom beetje aandacht kwijt is want ik zie geen nieuwe reacties - maar ik zie wel meer wat nieuwe Level 1 spelers in Multiplay.

Overwatch kan leuker spelen en meer vrolijke omgeving hebben. Denk dat Doom dan ook kleinere doelgroep heeft - en is ook op Steam gekoppeld.

En BF1 staat straks om het hoekje... dat leidt af.

Na paar dagen spelen (ja net nieuw in huis via iBood koop actie) kan ik zien dat het zwaar spel is. Het manier van vliegen en vastklampen aan de randen is wel mooi. Door donkere omgeving moet ik wel goed rondkijken. Vreemd is dat gamma instelling je aanraadt dat logo amper te zien is. Heb ik gedaan, maar dat maakt veel te donker in het spel. Dus gamma maar klein beetje hoger gedaan.

Er rest me nog een vraag. Ik zie dat er een gratis upgrade 2 is, maar ik kan niet zien, want het leek erop dat het verstopt is in DLC1 pak, welke bijna 15 Euro kost. Er zijn negatieve reacties dat pakket niet echt groot is met 3 mappen en weinig waarde toevoegt aan het spel. Dat is wel jammer.

Waarom is DLC1 negatief beoordeeld? Hoe kom ik aan gratis uitbreiding dat in het spel is vermeld?
Heeft Doom ooit de aandacht gehad op het multiplayer gebied dan?
Ik heb het kort gespeeld maar vond er niets aan.
De SP was geweldig, maar ik denk dat 99% van de spelers geen interesse had in deze matige MP.
En gezien de DLC puur MP is zal daar ook weinig tot geen interesse in zijn.

Steam - BFV - PUBG

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Nieuwe beker mok, kon hem voor €7,95 niet laten staan })

Meelobee wijzigde deze reactie 20-09-2016 12:32 (7%)

The Outsider

• Vrijdag
quote:
Adlermann schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:02:
[...]

1 van mijn studenten heeft ook dat shirt, ik was bijna jaloers :)
Adlermann: Voor acht bij je volgende tentamen hoef ik alleen jouw shirt te hebben ;)
Student: Deal! 8)

• QuZyX
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:00
Gisteren DOOM uitgespeeld.. Wat een lekkere game ! Ik vond hem trouwens ook niet echt kort, toch even aan bezig geweest... Zeker als je zo wat secrets & special items wil vinden :)

Een goeie ouderwetse shooter toch wel... run shoot kill jump... :D

• Tennisbal
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
quote:
bram1984 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:52:
[...]

Ik kan me ook uitleven in de combat, maar het is in feite de hele game om de 2 minuten hetzelfde trucje, dat ben je toch wel met me eens.

De snelheid en bijvoorbeeld het feit dat je niet hoeft te herladen komen de "volwassenheid" van de game niet ten goede, bedoel ik.

Als ik een vergelijking mag maken: ik had graag een opbouw zoals de eerste Half-Life gezien. Die game komt uit 1998, maar voelt over het algemeen volwassener en epischer aan dan deze DOOM, in mijn optie. Gewoon een lekkere langzame intro van een kwartier, beetje ouwehoeren met NPC's, begrijpen waar je bent, waarom je daar bent, en wat je aan het doen bent. En dat dan ineens letterlijk de hel losbreekt. Dat zou veel meer impact hebben gemaakt.

Ik kan de vinger niet zo goed op de zere plek leggen, maar het voelt gewoon heel erg arcade en cartoony aan, snap je?

Klinkt allemaal negatief, maar begrijp me niet verkeerd. Ik heb echt wel genoten van de snelle actie en de game ook uitgespeeld. Dat had ik niet gedaan als ik het spel niet boeiend genoeg zou vinden.

Ik zal de game alleen niet snel nog een keer opstarten, terwijl ik Half-Life zeker wel minstens 5x heb uitgespeeld, puur door het verhaal.
Doom hoort niet langzaam, opbouw etc te hebben. Het is juist extreem arcade, dat maakt het juist mooi. Ik zit niet te wachten op een tactische Doom waar je achter muurtjes etc hoeft te zitten. Dan speel ik wel een ander spel...

• Tennisbal
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
quote:
bram1984 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:17:
[...]

Gelukkig zeg ik dat ook nergens. Ik zeg alleen dat ik denk dat ik de game persoonlijk vetter had gevonden als dat meer het geval was geweest.

Maar goed, kan natuurlijk ook met mijn leeftijd te maken hebben. Ik geniet in veel games tegenwoordig meer van de stukken waarin niet geschoten wordt. O-)
Ik merk dat het spel soms aardig intensief is en verlang dan ook naar rust :P

• YellowOnline
  • Laatst online: 09-06 22:52

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Zo, ik ben wat laat, maar door de lage prijs heb ik ook net Doom aangeschaft - 20 jaar na de originele (illegaal) kapotgespeeld te hebben. Ik was nogal skeptisch, maar mijn eerste indruk is eigenlijk heel positief: het heeft nog steeds een hoog arcade gehalte. Geen RPG elementen, geen groot verhaal, zelfs geen reload-knop. Dat laatste vind ik misschien zelfs te simpel, maar soit.

Best grappig: ik speel op Nightmare mode en dacht aanvankelijk dat het te gemakkelijk was. Na 4 keer te sterven wanneer ik voor 't eerst demons tegenkom trek ik die mening weer in :+

Intel i7 8700K | G.Skill SniperX 3200MHz 2x8GB | MSI Z370 PC Pro | Gainward GTX 1070 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 500GB | 2x Seagate 4TB

• YellowOnline
  • Laatst online: 09-06 22:52

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

quote:
Dhrax schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:12:
[...]

Succes alvast in de latere levels >:)
Ik ben gestopt met spelen eigenlijk. Ik denk, heus, dat ik te oud word voor zo'n moordend tempo (pun unintended).

YellowOnline wijzigde deze reactie 09-12-2016 09:31 (3%)

Intel i7 8700K | G.Skill SniperX 3200MHz 2x8GB | MSI Z370 PC Pro | Gainward GTX 1070 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 500GB | 2x Seagate 4TB

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vond het een heerlijk spel, speelt supersoepel en lekker ouderwets straightforward massa’s foe’s neermaaien.

Enige wat mij mij tegenstond was het grinden en zoeken in allerlei hoekjes zodat je je weaponupgrades e.d. bij elkaar krijgt.

Ben sowieso geen fan van, in welke game dan ook.

PC Specs
Why BF4 is broken & current state gaming industry

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017
quote:
BlackEyedAngel schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:31:
Gisteren gekocht voor maar €14,99 op PSN, wat een koopje, hopelijk vanavond lekker knallen als de gf het toelaat :P
Kiezen tussen één monster of meerdere :+

Persuader of bytes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
quote:
noud schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:58:
[...]

Die unlock is dat een tijdelijk iets?
Volgens mij is het permanent. Als in, de dlc is en blijft voor iedereen gratis en als je het hebt mag je het ook houden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23-06 12:29
Ook laatst gekocht en ik vind t fantastisch tot dus ver. Vanaf t begin direct, jij bent n bad ass en slopen die handel. Lekkere snelheid en ik vind die glory kills wel lekker in t ritme passen, daarna ff cooldown om secrets ed te vinden en weer door, heerlijk! Ow en de soundtrack, prachtig!

CrapperDeCrap wijzigde deze reactie 08-10-2017 16:19 (5%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:29
Misschien al gepost, maar een talk over de muziek: YouTube: DOOM: Behind the Music Ik heb m al 3x gekeken :)
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True