Gundogan schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:51:
[...]
Dan komt het denk ik inderdaad aan op je voorkeur. Doom 3 past dan inderdaad misschien beter bij jou. Bij die game had ik dan weer dat het een beetje repetitief werd na een tijdje. Monster triggeren, om hoekje wachten mer shotgun, monster komt hoekje om, blam, misschien tweede blam en weer verder. Met de nieuwe DOOM kan ik me helemaal uitleven in de combat.

Ik kan me ook uitleven in de combat, maar het is in feite de hele game om de 2 minuten hetzelfde trucje, dat ben je toch wel met me eens.
De snelheid en bijvoorbeeld het feit dat je niet hoeft te herladen komen de "volwassenheid" van de game niet ten goede, bedoel ik.
Als ik een vergelijking mag maken: ik had graag een opbouw zoals de eerste Half-Life gezien. Die game komt uit 1998, maar voelt over het algemeen volwassener en epischer aan dan deze DOOM, in mijn optie. Gewoon een lekkere langzame intro van een kwartier, beetje ouwehoeren met NPC's, begrijpen waar je bent, waarom je daar bent, en wat je aan het doen bent. En dat dan ineens letterlijk de hel losbreekt. Dat zou veel meer impact hebben gemaakt.
Ik kan de vinger niet zo goed op de zere plek leggen, maar het voelt gewoon heel erg arcade en cartoony aan, snap je?
Klinkt allemaal negatief, maar begrijp me niet verkeerd. Ik heb echt wel genoten van de snelle actie en de game ook uitgespeeld. Dat had ik niet gedaan als ik het spel niet boeiend genoeg zou vinden.
Ik zal de game alleen niet snel nog een keer opstarten, terwijl ik Half-Life zeker wel minstens 5x heb uitgespeeld, puur door het verhaal.
[
Voor 4% gewijzigd door
bram1984 op 20-10-2016 12:54
]