Kort woord uitleg: Ikzelf zoek al lang een goede computer die gewoon veel werk kan verzetten op een korte periode met een goede geluidskaart, leuke schermen, goed geluid en goede toebehoren. Sinds ik de computers beheer en hun het nut heb kunnen bewijzen van over te schakelen op snellere computers met SSD schijven krijg ik nu de mogelijkheid om mijn eigen toestel samen te stellen en ik ken er niet veel van dus heb ik gewoon de PC-builder van Alternate gebruikt en mijzelf een systeem samengesteld met het gedacht van: "dit gaat toch niet lukken" waarbij ik doodleuk het antwoord kreeg dat het redelijk snel moet afgerond kunnen worden, liefst nog deze week, dus hierbij de vraag aan jullie Tweakers, degene die wél verstand hebben van computers, hoe kan ik met een gelijkaardig budget meer uit mijn toestel krijgen door niet téveel te veranderen.
Bijvoorbeeld:
de USB 3.1 (c) poort is overbodig, €50 budget vrij
de 2de 1TB SSD schijf is niet noodzakelijk, hup weer paar €100 vrij
ik heb enorm veel -dure- niet noodzakelijke koelers erin gestoken..
Ik heb speciaal wat 'ruimte' vrijgelaten in het systeem om aanpassingen te doen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het toestel zal tweezijdig gebruikt worden; werk gerelateerd: zware excel bestanden, berekenen van complexe grafieken en dergelijke, backup en opslag en anderzijds persoonlijk gebruik, bekijken van videos in 4K indien mogelijk 1080p zou toch wel de minimum moeten zijn denk ik dan, spelen van spelletjes
Het toestel zou voornamelijk 'klaar voor de toekomst' moeten zijn, de basis zou goed in mekaar moeten zitten
Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel heb ik via Alternate een weliswaar in mijn ogen -slechte- computer samengesteld maar ik kwam uit op een bedrag van om en bij de €3300 incl. BTW
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SAMSUNG LU28D590DS (monitor 4k)
SAMSUNG S34E790C (monitor ultrawide)
SteelSeries 6Gv2 Gaming Toetsenbord Azerty
SteelSeries Sensei Gaming Mouse
Twijfel geval: Logitech Speaker System Z623, ik zou eventueel opteren voor een 5.1 dolby surround maar dit zit dan weer niet in dit budget ingerekend.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Waterkoeling (van die valse, ik denk niet dat ik echte kan steken)
Supersnelle processor,
voldoende ram geheugen
1/2TB SSD schijf(ven)
GTX980?
USB 3.1 (usb-c)
deticated geluidskaart
displayport aansluiting voor beide schermen, kan ik ze beiden tegelijk aansluiten?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het zal wel cliche zijn maar voorkeur gaat uit naar Intel (processor, waterkoeling?, Asus (mobo, ...) & Samsung (SSD)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een enorm machine hebben maar vind wel dat het muisstil moet kunnen zijn daarom dat ik aan waterkoeling dacht eventueel en veel van die -grote- fans ingebouwd in de case voor een goede luchtstroom
Ga je overklokken?
Ik zal genoegen nemen met de standaard instellingen, heb geen klein budget waar ik de maximum moet uit persen
Wat verwacht je van ons?
Vorig topic is het volledig ontspoort tot een discussie over vanalles, deze keer zou ik liever gewoon wat kleine tips krijgen, zijn er bepaalde onderdelen die overbodig zijn of die zonder kwaliteitsverlies kunnen vervangen worden door een ander merk of als ik via een kleine aanpassing een betere setup kan bereiken, graag ook geen aandacht naar 'bang for the buck', het interesseert me deze keer niet, wil ook niet zinloos geld verslinden maar om nu echt het meest prestatiegericht machine op papier te hebben dat hoeft ook weer niet denk ik dan
Indien ik bepaalde relevante informatie voor mijn geval zou moeten lezen gelieve dan de link te posten, ik zal deze asap lezen en antwoorden
Belangrijk: ik heb ongeveer een jaar geleden een gelijkaardige vraag gesteld maar toen was de conclusie even wachten tot de GTX980 uitkomt, ondertussen is die uitgekomen een beetje boven het budget dat toen gedacht werd maar kom dat terzijde gelaten heb ik nu groen licht gekregen om dit monster toestel snel te bestellen, dus gelieve het kort te houden dat ik binnen dit en x aantal uur dit systeem ook kan bestellen. Binnen 10-tal dagen later zal het systeem klaar zijn en beloof ik dan ook plechtig als dank voor jullie hulp en geduld dat ik een volledige review en foto's van het toestel zal plaatsen (foto's eerst, review later)
Onderdelen die ik had samengesteld:
1 x be quiet! Dark Power Pro 10 750W TN7V2A € 209,90*
1 x 0 Geen Optische Drive C00022 € 0,-*
1 x Samsung 850 Pro, 1 TB SSD IMKM4K € 459,-*
1 x Samsung 850 EVO, 1 TB SSD IMKM4I € 379,-*
1 x G.Skill 16 GB DDR3-2400 Kit, Werkgeheugen IEIFGJE5 € 147,90*
1 x Intel® Core i7-4790K, 4,0 GHz (4,4 GHz Turbo Boost), Processor HW7I27 € 374,-*
1 x Cooler Master Nepton 240M HXLM55 € 119,90*
1 x ASUS USB 3.1 Type-C Card GZZA47 € 49,99*
1 x ASUS STRIX-GTX980-DC2OC-4GD5, Grafische kaart JEXV0A02 € 599,-*
1 x ASUS Essence STX II 7.1 High-Fidelity Audio Card, Geluidskaart KK#A30 € 259,-*
1 x Corsair Carbide 300R, Behuizing TQXV6K € 99,90*
1 x Microsoft Windows 10 Pro, Software YQBMT2 € 139,90*
2 x be quiet! Silent Wings 2 PWM 140mm, Case fan TL9V3G á € 34,99*€ 69,98*
3 x be quiet! Silent Wings 2 140 mm, Case fan TL9V3D á € 25,99*€ 77,97*
1 x ASUS Z97-DELUXE/USB 3.1, Moederbord GWEA81 € 314,-*
of de link voor degene die de moeite hebben gedaan:
https://www.alternate.be/...cce948a9ccf2b603e389612fd
Dan een kleine vraag over mijn eigen setup: het moederbord bevatte reeds USB 3.1, heb ik dan nog steeds dat apart usb-c dingk nodig van €50? Leek mij overbodig maarjah.
Bijvoorbeeld:
de USB 3.1 (c) poort is overbodig, €50 budget vrij
de 2de 1TB SSD schijf is niet noodzakelijk, hup weer paar €100 vrij
ik heb enorm veel -dure- niet noodzakelijke koelers erin gestoken..
Ik heb speciaal wat 'ruimte' vrijgelaten in het systeem om aanpassingen te doen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het toestel zal tweezijdig gebruikt worden; werk gerelateerd: zware excel bestanden, berekenen van complexe grafieken en dergelijke, backup en opslag en anderzijds persoonlijk gebruik, bekijken van videos in 4K indien mogelijk 1080p zou toch wel de minimum moeten zijn denk ik dan, spelen van spelletjes
Het toestel zou voornamelijk 'klaar voor de toekomst' moeten zijn, de basis zou goed in mekaar moeten zitten
Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel heb ik via Alternate een weliswaar in mijn ogen -slechte- computer samengesteld maar ik kwam uit op een bedrag van om en bij de €3300 incl. BTW
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SAMSUNG LU28D590DS (monitor 4k)
SAMSUNG S34E790C (monitor ultrawide)
SteelSeries 6Gv2 Gaming Toetsenbord Azerty
SteelSeries Sensei Gaming Mouse
Twijfel geval: Logitech Speaker System Z623, ik zou eventueel opteren voor een 5.1 dolby surround maar dit zit dan weer niet in dit budget ingerekend.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Waterkoeling (van die valse, ik denk niet dat ik echte kan steken)
Supersnelle processor,
voldoende ram geheugen
1/2TB SSD schijf(ven)
GTX980?
USB 3.1 (usb-c)
deticated geluidskaart
displayport aansluiting voor beide schermen, kan ik ze beiden tegelijk aansluiten?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het zal wel cliche zijn maar voorkeur gaat uit naar Intel (processor, waterkoeling?, Asus (mobo, ...) & Samsung (SSD)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een enorm machine hebben maar vind wel dat het muisstil moet kunnen zijn daarom dat ik aan waterkoeling dacht eventueel en veel van die -grote- fans ingebouwd in de case voor een goede luchtstroom
Ga je overklokken?
Ik zal genoegen nemen met de standaard instellingen, heb geen klein budget waar ik de maximum moet uit persen
Wat verwacht je van ons?
Vorig topic is het volledig ontspoort tot een discussie over vanalles, deze keer zou ik liever gewoon wat kleine tips krijgen, zijn er bepaalde onderdelen die overbodig zijn of die zonder kwaliteitsverlies kunnen vervangen worden door een ander merk of als ik via een kleine aanpassing een betere setup kan bereiken, graag ook geen aandacht naar 'bang for the buck', het interesseert me deze keer niet, wil ook niet zinloos geld verslinden maar om nu echt het meest prestatiegericht machine op papier te hebben dat hoeft ook weer niet denk ik dan
Indien ik bepaalde relevante informatie voor mijn geval zou moeten lezen gelieve dan de link te posten, ik zal deze asap lezen en antwoorden
Belangrijk: ik heb ongeveer een jaar geleden een gelijkaardige vraag gesteld maar toen was de conclusie even wachten tot de GTX980 uitkomt, ondertussen is die uitgekomen een beetje boven het budget dat toen gedacht werd maar kom dat terzijde gelaten heb ik nu groen licht gekregen om dit monster toestel snel te bestellen, dus gelieve het kort te houden dat ik binnen dit en x aantal uur dit systeem ook kan bestellen. Binnen 10-tal dagen later zal het systeem klaar zijn en beloof ik dan ook plechtig als dank voor jullie hulp en geduld dat ik een volledige review en foto's van het toestel zal plaatsen (foto's eerst, review later)
Onderdelen die ik had samengesteld:
1 x be quiet! Dark Power Pro 10 750W TN7V2A € 209,90*
1 x 0 Geen Optische Drive C00022 € 0,-*
1 x Samsung 850 Pro, 1 TB SSD IMKM4K € 459,-*
1 x Samsung 850 EVO, 1 TB SSD IMKM4I € 379,-*
1 x G.Skill 16 GB DDR3-2400 Kit, Werkgeheugen IEIFGJE5 € 147,90*
1 x Intel® Core i7-4790K, 4,0 GHz (4,4 GHz Turbo Boost), Processor HW7I27 € 374,-*
1 x Cooler Master Nepton 240M HXLM55 € 119,90*
1 x ASUS USB 3.1 Type-C Card GZZA47 € 49,99*
1 x ASUS STRIX-GTX980-DC2OC-4GD5, Grafische kaart JEXV0A02 € 599,-*
1 x ASUS Essence STX II 7.1 High-Fidelity Audio Card, Geluidskaart KK#A30 € 259,-*
1 x Corsair Carbide 300R, Behuizing TQXV6K € 99,90*
1 x Microsoft Windows 10 Pro, Software YQBMT2 € 139,90*
2 x be quiet! Silent Wings 2 PWM 140mm, Case fan TL9V3G á € 34,99*€ 69,98*
3 x be quiet! Silent Wings 2 140 mm, Case fan TL9V3D á € 25,99*€ 77,97*
1 x ASUS Z97-DELUXE/USB 3.1, Moederbord GWEA81 € 314,-*
of de link voor degene die de moeite hebben gedaan:
https://www.alternate.be/...cce948a9ccf2b603e389612fd
Dan een kleine vraag over mijn eigen setup: het moederbord bevatte reeds USB 3.1, heb ik dan nog steeds dat apart usb-c dingk nodig van €50? Leek mij overbodig maarjah.