Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik stel een werk computer samen die doordat hij in mijn ogen kwalitatief zo goed is het mij ook zal toelaten om nog eens indien nodig een spel te spelen, dit is niet het hoofddoel want ik heb hiernaast nog een Xbox One ter beschikking die ik eigenlijk gebruik om te gamen. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid zal ik zeker wel een spel testen, wat denk je zelf nou?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het budget willen opdelen in 2 delen, nu een €1500-€2000 en dan binnen een jaartje een €1000-€1500 upgrade indien nodig
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SAMSUNG LU28D590DS (monitor 4k)
SAMSUNG S34E790C (monitor ultrawide)
SteelSeries 6Gv2 Gaming Toetsenbord Azerty
SteelSeries Sensei Gaming Mouse
Samsung SSD 840 EVO 1TB
Windows 10 Pro
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zal maarvast beginnen met dat ik helemaal niet denk ik dit systeem nodig heb, het is gewoon mogelijk en ik wil de nieuwe technologische vooruitgang eens bekijken, beetje zien wat er in de toekomst mogelijk zal zijn voor de volgende generatie computers en welke nieuwe zakelijke mogelijkheden dit met zich meebrengt. Heb zeker ook gezien dat ik beter wat kan bijleren ivm meer efficiëntere systemen om te werken dan gewoon maar meer geld tegen het systeem aan te gooien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de merkdroom opgegeven en heb gekeken of toch geprobeerd naar prestaties en geluid
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heel laag geluidsniveau.
Super -overdreven- snel machine dat meer doet dan ik verwacht van hem voor toch een redelijke prijs!
Displayport is een must!
USB 3.1 graag voor de Lumia 950 aan te sluiten
Ga je overklokken?
Ik ga alles standaard laten
Wat verwacht je van ons?
Jullie doen wat jullie doen en jullie doen het goed, ik hoop dat jullie verbetering zien in dit systeem! Maar ik weet dat het volledig overbodig is voor wat ik ermee ga doen. Het belangrijkste in deze setup draait em rond de HDD denk ik dan, heb ik wel het juiste mobo en kan ik het ten volle of toch grotendeels benutten die winst in de praktijk.
Voor het moederbord weet ik niet goed wat te kiezen, MSI verbruikt meer in idle maar geeft dan weer de beste performance met de harde schijf, gigabyte is goed op het een vlak maar word dan weer zwaar afgestraft op het ander vlak, en asus die loopt er wat tussen heen en qua prijszetting liggen ze allemaal tussen de €200-€250 bij mijn leverancier.
Ik heb ook een vaste leverancier (Alternate) die de computer zal in elkaar steken en mijn garantie verzorgen.
Hierbij de lijst zoals jullie die gevraagd hebben:
kleine opmerking: de processor is eigenlijk de i7-6700, zonder K achteraan maar die vond ik niet op Tweakers.
Geluidskaart ben ik nog aan het twijfelen, lijkt me een leuke extra maar meer ook niet.
Graag jullie advies hierover.
Ik heb het systeem ook even gestripped, dus zonder die extreem snelle HDD (welke waarschijnlijk toch overbodig is, zonder de geluidskaart en met 16GB ram ipv 32GB.) Dit is volgens mij het systeem dat jullie mij ongeveer zouden aanraden buiten het feit dat ik waarschijnlijk een i5 zou moeten nemen omdat ik het verschil toch niet merk.
ik moet eerlijk wel toegeven dat ik -aangenaam- verrast was wat je feitelijk met een -in mijn ogen- klein budget kunt bereiken zonder alle toeters en bellen.
Ik stel een werk computer samen die doordat hij in mijn ogen kwalitatief zo goed is het mij ook zal toelaten om nog eens indien nodig een spel te spelen, dit is niet het hoofddoel want ik heb hiernaast nog een Xbox One ter beschikking die ik eigenlijk gebruik om te gamen. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid zal ik zeker wel een spel testen, wat denk je zelf nou?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het budget willen opdelen in 2 delen, nu een €1500-€2000 en dan binnen een jaartje een €1000-€1500 upgrade indien nodig
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SAMSUNG LU28D590DS (monitor 4k)
SAMSUNG S34E790C (monitor ultrawide)
SteelSeries 6Gv2 Gaming Toetsenbord Azerty
SteelSeries Sensei Gaming Mouse
Samsung SSD 840 EVO 1TB
Windows 10 Pro
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zal maarvast beginnen met dat ik helemaal niet denk ik dit systeem nodig heb, het is gewoon mogelijk en ik wil de nieuwe technologische vooruitgang eens bekijken, beetje zien wat er in de toekomst mogelijk zal zijn voor de volgende generatie computers en welke nieuwe zakelijke mogelijkheden dit met zich meebrengt. Heb zeker ook gezien dat ik beter wat kan bijleren ivm meer efficiëntere systemen om te werken dan gewoon maar meer geld tegen het systeem aan te gooien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de merkdroom opgegeven en heb gekeken of toch geprobeerd naar prestaties en geluid
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heel laag geluidsniveau.
Super -overdreven- snel machine dat meer doet dan ik verwacht van hem voor toch een redelijke prijs!
Displayport is een must!
USB 3.1 graag voor de Lumia 950 aan te sluiten
Ga je overklokken?
Ik ga alles standaard laten
Wat verwacht je van ons?
Jullie doen wat jullie doen en jullie doen het goed, ik hoop dat jullie verbetering zien in dit systeem! Maar ik weet dat het volledig overbodig is voor wat ik ermee ga doen. Het belangrijkste in deze setup draait em rond de HDD denk ik dan, heb ik wel het juiste mobo en kan ik het ten volle of toch grotendeels benutten die winst in de praktijk.
Voor het moederbord weet ik niet goed wat te kiezen, MSI verbruikt meer in idle maar geeft dan weer de beste performance met de harde schijf, gigabyte is goed op het een vlak maar word dan weer zwaar afgestraft op het ander vlak, en asus die loopt er wat tussen heen en qua prijszetting liggen ze allemaal tussen de €200-€250 bij mijn leverancier.
Ik heb ook een vaste leverancier (Alternate) die de computer zal in elkaar steken en mijn garantie verzorgen.
Hierbij de lijst zoals jullie die gevraagd hebben:
kleine opmerking: de processor is eigenlijk de i7-6700, zonder K achteraan maar die vond ik niet op Tweakers.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 6700K Tray | € 364,- | € 364,- |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER | € 170,95 | € 170,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 358,90 | € 358,90 |
| 1 | Asus Xonar Xonar Phoebus Solo | € 108,- | € 108,- |
| 1 | Corsair Obsidian 750D | € 155,98 | € 155,98 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4A2400C14B | € 200,65 | € 200,65 |
| 1 | be quiet! Dark Power Pro 11 650w | € 159,91 | € 159,91 |
| 1 | Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 400GB | € 397,50 | € 397,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.954,84 | |
Geluidskaart ben ik nog aan het twijfelen, lijkt me een leuke extra maar meer ook niet.
Graag jullie advies hierover.
Ik heb het systeem ook even gestripped, dus zonder die extreem snelle HDD (welke waarschijnlijk toch overbodig is, zonder de geluidskaart en met 16GB ram ipv 32GB.) Dit is volgens mij het systeem dat jullie mij ongeveer zouden aanraden buiten het feit dat ik waarschijnlijk een i5 zou moeten nemen omdat ik het verschil toch niet merk.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 6700K Tray | € 364,- | € 364,- |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER | € 170,95 | € 170,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 358,90 | € 358,90 |
| 1 | Corsair Obsidian 750D | € 155,98 | € 155,98 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4A2400C14B | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | be quiet! Dark Power Pro 11 650w | € 159,91 | € 159,91 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.363,59 | |
[ Voor 20% gewijzigd door LordMike op 22-10-2015 00:56 ]