Ik heb het geluid nog niet echt kunnen testen, aangezien ik wacht op de update waardoor mijn sd kaart herkend kan worden.
Om hier even op terug te komen, ik gebruikte de noise canceling oortjes(mdr nc31e) van de z2 deze heeft een stekker met 5 vlakjes. Deze vlakjes zullen waarschijnlijk roet in het eten hebben gegooit. Ik heb nu met andere oortjes getest en geluid is goed en helder. De eerder door mij beschreven bevindingen zitten dus niet in de telefoon maar dit lag aan de pin indeling van de headset.michel2412 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:34:
Zojuist in de trein naar huis muziek geluisterd, ik kom van een xperia z2 af. Misschien ligt het aan mijn telefoon of oortjes maar wat was dat geluid slecht. Blikkerig, zacht en digitale vervormingen.
Heb het met spotify equalizer nog een beetje kunnen maskeren. Hebben jullie dit ook of hier een oplossing voor?
Geen paniek dus!!
Verwijderd
https://forums.oneplus.ne...-settings-problem.404079/ // hier 't zelfde geval. Maar nog geen oplossing. Of ben jij dit ook? hahaexodius schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:12:
[...]
Vreemd genoeg kan ik ook nergens vinden wie nog meer mijn issues heeft... ik lees er nog niks over tot nu toe, iemand anders nog suggesties?
Ik ben aan het overwegen of ik de OPX zal aanschaffen. Vooralsnog lijkt het een goed apparaat. Ben alleen benieuwd hoe het met oververhitting zit. Stel ik speel een spel zoals Clash of Clans, Summoners War of iets dergelijks voor een aantal uur, wat voor een effect heeft dit op de OPX?
Verder jammer dat de accu er vast in zit en niet te vervangen is.
Oververhitting ga je niet hebben, was nooit een issue op een Snapdragon 800/801/805, ook niet op een 808 maar enkel op een 810.
telefoon zal warmer worden maar niet warmer dan bv een iPhone ofzo.
telefoon zal warmer worden maar niet warmer dan bv een iPhone ofzo.
Ik heb nu een volle dag kunnen genieten van mijn opa, ma vandaag kwam ik het volgende tegen. Ik was Netflix aan het kijken en ik zag dat er af en toe een soort noise/distortion (kan geen Nederlandse omschrijving bedenken) in de video eerst dacht ik dat het door het geluid kwam, maar dat is niet zo. Andere mensen die dit ook geconstateerd hebben?
Kleine issue. Kan aan de codec liggen of aan de bitrate van het te streamen filmpje. En dan kan het ook nog eens aan de afspeel-player app liggen. Niets om je zorgen over te maken in ieder geval.Lanithro schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:43:
Ik heb nu een volle dag kunnen genieten van mijn opa, ma vandaag kwam ik het volgende tegen. Ik was Netflix aan het kijken en ik zag dat er af en toe een soort noise/distortion (kan geen Nederlandse omschrijving bedenken) in de video eerst dacht ik dat het door het geluid kwam, maar dat is niet zo. Andere mensen die dit ook geconstateerd hebben?
YouTube: OnePlus X Gaming Review with popular gamesHalidith schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:30:
Ik ben aan het overwegen of ik de OPX zal aanschaffen. Vooralsnog lijkt het een goed apparaat. Ben alleen benieuwd hoe het met oververhitting zit. Stel ik speel een spel zoals Clash of Clans, Summoners War of iets dergelijks voor een aantal uur, wat voor een effect heeft dit op de OPX?
Vanavond de opx binnen gekregen, schitterend ding.
Enige waar ik naarstig naar opzoek ben is de mogelijkheid om de camera foto's op de externe sd te laten opslaan. Optie is nergens te vinden.
Zijn er mensen die nog tegen problemen met de beschikbare OTA zijn gelopen, ik lees diverse meldingen over dat de SD-card in het tweede slot niet meer gelezen kan worden, tenzij deze NTFS geformat is.
Enige waar ik naarstig naar opzoek ben is de mogelijkheid om de camera foto's op de externe sd te laten opslaan. Optie is nergens te vinden.
Zijn er mensen die nog tegen problemen met de beschikbare OTA zijn gelopen, ik lees diverse meldingen over dat de SD-card in het tweede slot niet meer gelezen kan worden, tenzij deze NTFS geformat is.
1 tot 2 weken wachten op een cruciale update vind ik echt te lang. Nu kan ik mijn sd kaart (64gb) niet gebruiken, terwijl al mijn muziek daar op staat.anessie schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:43:
Update van Oneplus omtrent SD-card
https://forums.oneplus.ne...3960/page-6#post-13969365
Ik las ergens dat formatteren naar NTFS een workaround is, dus dat ga ik even uitproberen.
Weet je zeker dat ie het niet doet?Binscow schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:08:
[...]
1 tot 2 weken wachten op een cruciale update vind ik echt te lang. Nu kan ik mijn sd kaart (64gb) niet gebruiken, terwijl al mijn muziek daar op staat.
Ik las ergens dat formatteren naar NTFS een workaround is, dus dat ga ik even uitproberen.
Ik zie de SD kaart ook niet in het storage overzicht, maar alle muziek die ik erop heb staan werd zonder problemen gevonden door Apollo en kan ik zonder problemen afspelen.
Ik heb met verschillende file explorers gekeken, maar niks gevonden. Ook in de audio players vind ik niets.aaahaaap schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:09:
[...]
Weet je zeker dat ie het niet doet?
Ik zie de SD kaart ook niet in het storage overzicht, maar alle muziek die ik erop heb staan werd zonder problemen gevonden door Apollo en kan ik zonder problemen afspelen.
Ik zie mijn 128GB MicroSD ook nergens staan in file explorers. In het begin een notificatie gehad van checking for errors… en de knop met MOVE TO SD CARD is wel te klikken maar krijg een error over "not enough storage space."
[ Voor 57% gewijzigd door regenjas op 11-11-2015 21:40 ]
Met NTFS pakt poweramp mijn 64gb kaartje ook (kaartje gaat alweer een paar toestellen mee) maar het blijft een jammere bug. Ik zie de kaart wel met de explorer.
Kan iemand mij de schuifknop op het toestel uitleggen?
Ik snap dat je hem naar 3 opties kunt zetten, maar zijn deze ergens ook in te stellen?
1. geen notificitaties, waarin de telefoon niets doet (geen geluid, geen tril)
2. Priority, waarin hij enkel op in te stellen prioriteiten trilt en geluid maakt, voor de rest stil is.
3. normal, hij maakt geluid/trilt.
Ik heb onder sound en notifications wel gevonden hoe je instelt wat hij als prioriteitsonderbreking ziet.. Maar is er ook in te stellen dat hij op de prioriteit modus altijd wél trilt maar geen geluid maakt?
Is er überhaupt een manier om hem op enkel vibreren te zetten, zonder de zijkant knoppen te gebruiken om het geluid naar minimaal te zetten/slepen?
Daarnaast: Kan ik de volgorde van de iconen in het menu handmatig bepalen?
Ik snap dat je hem naar 3 opties kunt zetten, maar zijn deze ergens ook in te stellen?
1. geen notificitaties, waarin de telefoon niets doet (geen geluid, geen tril)
2. Priority, waarin hij enkel op in te stellen prioriteiten trilt en geluid maakt, voor de rest stil is.
3. normal, hij maakt geluid/trilt.
Ik heb onder sound en notifications wel gevonden hoe je instelt wat hij als prioriteitsonderbreking ziet.. Maar is er ook in te stellen dat hij op de prioriteit modus altijd wél trilt maar geen geluid maakt?
Is er überhaupt een manier om hem op enkel vibreren te zetten, zonder de zijkant knoppen te gebruiken om het geluid naar minimaal te zetten/slepen?
Daarnaast: Kan ik de volgorde van de iconen in het menu handmatig bepalen?
[ Voor 8% gewijzigd door theRedDevilNL op 11-11-2015 21:41 ]
Ik ben niet lui. Ik bespaar energie
SD kaart geformatteerd naar NTFS en alles werkt naar behoren. Ik ben weer happy.
Ziet het toestel de volledige 64 gb van he kaartje? Ik las dat de meeste mensen alleen 32gb NTFS kaarten zien.Binscow schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:45:
SD kaart geformatteerd naar NTFS en alles werkt naar behoren. Ik ben weer happy.
PSN: speedrazor3
Hij geeft in de file browser 59,7gb o.i.d. aan, dus dat lijkt in orde. Onder instellingen - opslagruimte is ie niet terug te vinden, zie ik net.SpeeDRaZoR3 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:47:
[...]
Ziet het toestel de volledige 64 gb van he kaartje? Ik las dat de meeste mensen alleen 32gb NTFS kaarten zien.
[ Voor 13% gewijzigd door Binscow op 11-11-2015 22:54 ]
Af te leiden uit de reacties op het OnePlus forum lijkt het niet weergeven van de SD kaart onder Storage een UI bug te zijn die ze met de aangekondigde fix gaan verhelpen (naast de fix voor dat de kaartjes uberhaupt niet herkend worden).Binscow schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:52:
[...]
Hij geeft in de file browser 59,7gb o.i.d. aan, dus dat lijkt in orde. Onder instellingen - opslagruimte is ie niet terug te vinden, zie ik net.
Iemand een idee waarom het Google account het niet doet bij mij op 3g, maar wel op WiFi? Ik krijg een verbinding fout als ik niet op WiFi zit..
Ik had hetzelfde probleem (Telfort). Na het opnieuw instellen van de APN (volgens instructie voor Nexus 5) was het probleem verholpen.pixels66 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:07:
Iemand een idee waarom het Google account het niet doet bij mij op 3g, maar wel op WiFi? Ik krijg een verbinding fout als ik niet op WiFi zit..
Voor wat betreft de SD-kaart: bij mij was formatteren naar ntfs ook de oplossing. Google Play Music slaat nu netjes de muziek op de 64gb kaart op. Alleen Sygic krijg ik nog niet op de SD.
11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º
Wat is dat APN instellen en waar is dat te vinden?Atrax schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:10:
[...]
Ik had hetzelfde probleem (Telfort). Na het opnieuw instellen van de APN (volgens instructie voor Nexus 5) was het probleem verholpen.
Voor wat betreft de SD-kaart: bij mij was formatteren naar ntfs ook de oplossing. Google Play Music slaat nu netjes de muziek op de 64gb kaart op. Alleen Sygic krijg ik nog niet op de SD.
Heb mijn Oneplus X ook binnen, prachtig toestel nog niet echt problemen tegen gekomen. Alleen krijg ik het toestel niet op stil, alleen trillen en geluid. Dit is vrij irritant met bijvoorbeeld whatsapp.
En de oplader werkt niet, hebben meer mensen dit?
Google weet allespixels66 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:14:
[...]
Wat is dat APN instellen en waar is dat te vinden?
Hoi!
Kansloze opmerking, volgens mij zijn we er om elkaar te helpen. Ik zoek me een ongeluk naar de juiste instellingen..
Tja, ik weet niet bij welke provider je zit. Dan kan ik ook geen goede instellingen voor je googlen.pixels66 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:27:
[...]
Kansloze opmerking, volgens mij zijn we er om elkaar te helpen. Ik zoek me een ongeluk naar de juiste instellingen..
Maar om antwoord te geven op je eerste vraag (eerste hit) :
https://www.google.nl/search?q=wat+is+apn
[ Voor 13% gewijzigd door EWK op 11-11-2015 23:31 ]
Hoi!
Vandaag mijn OPX binnengekomen. Een hele tijd op gewacht, vrijdag net na 17:00 besteld en vandaag (woensdag 11-11) binnengekregen. DHL verpakking opengescheurd en daar zat hij dan in, in een plastic verpakking..:D
Eerste indruk was: Wauw.. wauw. Met de prijs in mijn achterhoofd dacht ik van, woow! Toestel in de hand voelt super degelijk aan. Niet te licht en helemaal niet te zwaar. Ik heb hem geïnstalleerd, begin van het welkomstscherm, begon de problemen al met de Wifi, maar dat was weer opgelost om alles over te slaan..
Design van het toestel is gewoon
. Daar kan ik niet om heen, het is gewoon mooi, klaar. Glas voor en achter, wel uiterst voorzichtig mee zijn, want als je hem laat vallen, dan..
Het geluid van de OPX is ook wel in orde. Gaat luid genoeg, maar niet te vergelijken met een Nexus 6 met frontspeakers. Ik vond het wel redelijk klinken. Audio via koptelefoon of bluetooth is ook geen probleem, en is wel ok voor de prijs. Koptelefoon was een ATH-M50x en bluetooth headset was een Jaybird X2. Op een iPhone klinkt het geluid via de koptelefoon of bluetooth net wat voller, maar goed.
Het AMOLED scherm van de OPX is ook in orde, tenminste mijn exemplaar dan, gezien het feit dat er hier en daar nog ben tegengekomen dat het juist weer tegenvalt, terwijl het bij een ander weer dik in orde is. Wit is bij mij wit (dus niet geelachtig), en zwart is bij mij zwart(dus geen oplichtende pixels, of grijze waas etc).
Kijkhoeken zijn wat mij betreft ook oké, al heeft de Nexus 6 iets betere kijkhoeken, maar verschil is minimaal. Heb hem naast mijn Nexus 6 gelegd, en moet zeggen dat de OPX een wat koudere gloed heeft, wat overigens niet storend is, terwijl de Nexus 6 een wat warmere gloed heeft. De kleuren van het scherm is gewoon erg mooi om te zien, het is geen Samsung display, maar dat verwacht ik dan ook niet voor die prijs.
Bovendien als je alles optelt, dan vind ik, gezien de prijs van 293 EUR, wel een degelijk mooi toestel krijgt voor dat bedrag incl een siliconen hoesje die ook wel van degelijk kwaliteit is gemaakt. Hij is snel, kan geen onderscheid vinden tussen mijn Nexus 6 en de iPhones die ik tot nu toe gebruikt hebt. De camera heb ik niet echt kunnen testen, paar shots genomen, maar dat ziet er wel oké uit. Het enige wat echt, en echt jammer is, is dat de offscreen knoppen niet verlicht zijn..
Een mooi toestel die ik naast mijn iPhone ga gebruiken.
Eerste indruk was: Wauw.. wauw. Met de prijs in mijn achterhoofd dacht ik van, woow! Toestel in de hand voelt super degelijk aan. Niet te licht en helemaal niet te zwaar. Ik heb hem geïnstalleerd, begin van het welkomstscherm, begon de problemen al met de Wifi, maar dat was weer opgelost om alles over te slaan..
Design van het toestel is gewoon
Het geluid van de OPX is ook wel in orde. Gaat luid genoeg, maar niet te vergelijken met een Nexus 6 met frontspeakers. Ik vond het wel redelijk klinken. Audio via koptelefoon of bluetooth is ook geen probleem, en is wel ok voor de prijs. Koptelefoon was een ATH-M50x en bluetooth headset was een Jaybird X2. Op een iPhone klinkt het geluid via de koptelefoon of bluetooth net wat voller, maar goed.
Het AMOLED scherm van de OPX is ook in orde, tenminste mijn exemplaar dan, gezien het feit dat er hier en daar nog ben tegengekomen dat het juist weer tegenvalt, terwijl het bij een ander weer dik in orde is. Wit is bij mij wit (dus niet geelachtig), en zwart is bij mij zwart(dus geen oplichtende pixels, of grijze waas etc).
Kijkhoeken zijn wat mij betreft ook oké, al heeft de Nexus 6 iets betere kijkhoeken, maar verschil is minimaal. Heb hem naast mijn Nexus 6 gelegd, en moet zeggen dat de OPX een wat koudere gloed heeft, wat overigens niet storend is, terwijl de Nexus 6 een wat warmere gloed heeft. De kleuren van het scherm is gewoon erg mooi om te zien, het is geen Samsung display, maar dat verwacht ik dan ook niet voor die prijs.
Bovendien als je alles optelt, dan vind ik, gezien de prijs van 293 EUR, wel een degelijk mooi toestel krijgt voor dat bedrag incl een siliconen hoesje die ook wel van degelijk kwaliteit is gemaakt. Hij is snel, kan geen onderscheid vinden tussen mijn Nexus 6 en de iPhones die ik tot nu toe gebruikt hebt. De camera heb ik niet echt kunnen testen, paar shots genomen, maar dat ziet er wel oké uit. Het enige wat echt, en echt jammer is, is dat de offscreen knoppen niet verlicht zijn..
Een mooi toestel die ik naast mijn iPhone ga gebruiken.
hi!
Ik ben ook aan het kijken naar dit toestel, heb mij alvast ingeschreven voor een invite. De ervaringen zijn wisselend lees ik. Grootste probleem dat nog speelt de SD kaart. In jullie ervaringen, Is het erg lastig om geen verlichting te hebben in de hardware toetsen? En het oxygenOS Is gewoon soepel, geen of weinig haperingen?
De SD kaart werkt bij mij gewoon(NFTS format). Ik moest even wennen aan de knoppen zonder verlichting, maar na 4 keer gebruiken vind ik het al niet meer erg, wellicht mede omdat ik van een s5 mini af kom, waar ze ook niet verlicht waren, althans, ze werden pas verlicht als je ze aanraakte, maar ja, dan wist je al waar je moest drukken.
Oxygen OS vind ik persoonlijk ERG mooi, ook de instellingen zijn makkelijk en simpel te vinden. Geen haperingen tot nu toe in het toestel, even wennen aan een toestel zonder Touchwiz, maar ik ben zeer, zeer tevreden over wat je krijgt voor het geld.
Enige nadelen voor mij: de "onderbrekingen", ofwel de slider voor notificaties links, zijn niet aan te passen(welke apps kunnen bijvoorbeeld wel of niet door), dit zijn standaard instellingen.
Daarnaast, als ik met de volume rocker het toestel op trillen zet, gaan alle app meldingen ook trillen, terwijl dat in de app zelf is uitgeschakeld. Dit wil ik niet, maar ik kan dit niet veranderen. Ik wil dus het toestel op trilstand(alleen voor oproepen).
Oxygen OS vind ik persoonlijk ERG mooi, ook de instellingen zijn makkelijk en simpel te vinden. Geen haperingen tot nu toe in het toestel, even wennen aan een toestel zonder Touchwiz, maar ik ben zeer, zeer tevreden over wat je krijgt voor het geld.
Enige nadelen voor mij: de "onderbrekingen", ofwel de slider voor notificaties links, zijn niet aan te passen(welke apps kunnen bijvoorbeeld wel of niet door), dit zijn standaard instellingen.
Daarnaast, als ik met de volume rocker het toestel op trillen zet, gaan alle app meldingen ook trillen, terwijl dat in de app zelf is uitgeschakeld. Dit wil ik niet, maar ik kan dit niet veranderen. Ik wil dus het toestel op trilstand(alleen voor oproepen).
Ik verwacht dat je na een paar dagen feilloos weet waar de knoppen precies zitten.Daantje20 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:18:
Ik ben ook aan het kijken naar dit toestel, heb mij alvast ingeschreven voor een invite. De ervaringen zijn wisselend lees ik. Grootste probleem dat nog speelt de SD kaart. In jullie ervaringen, Is het erg lastig om geen verlichting te hebben in de hardware toetsen? En het oxygenOS Is gewoon soepel, geen of weinig haperingen?
Zelf gebruik ik de softkeys, omdat ik dit gewend was en ik kwam vanaf een kleiner scherm dus heb niet de indruk dat ik één cm opoffer.
De snelheid zit wel goed. Ik was Z3C gewend, die heeft een kleinere resolutie en een iets snellere 801 processor. Als ik de animatiesnelheid op 1 laat staan merk ik geen verschil, met de animatiesnelheid op 0 (dus zonder eyecany) is de Z3C net iets sneller. Maar met de standaard animatiesnelheid (lees overgangsvertraging) is het dus een vloeiende high-end ervaring. Ik merk met het browsen soms dat de OPX iets langzamer is voordat de pagina er staat, maar de Z3C had een lagere resolitie en die 2/10e van een seconde vind ik niet ergerlijk.
De bouwkwaliteit is echt echt echt subliem. Nergens een kiertje of afwijking, hij ligt supergoed in de hand. Het metaal geef een premium uitstraling en feel. Ik begin hem steeds meer te waarderen en krijg steeds meer de indruk dat ik zonder spijt m'n Z3C kan doorverkopen.
Gisteren, nadat ik alles ingesteld had, een factory reset gedaan omdat een paar dingen niet helemaal goed waren gegaan (oa google account synchronisatie, apps etc). Toen deed m'n exchange account van werk het prima, contacten, email en agenda allen gesynchroniseerd en zichtbaar.
Na die reset weer alles instellen, nu werkt alles prima behalve de Exchange. Hij zegt dat hij gesynchroniseerd is, krijg op m'n mail ook een melding dat er een apparaat aangemeld is (zichtbaar via webmail/outlook op laptop), dus hij ziet hem wel. Datumtijd bij de laatste synchronisatie is net (paar minuten geleden), maar er zijn geen contacten, emails of agendaitems zichtbaar. Wel zie ik de mappen die onder m'n inbox hangen, dus hij doet wel iets.
Ik heb hem vanochtend weer gereset, kijken of dat hielp, maar helaas. Hij is nu weer op hetzelfde punt, alles werkt prima behalve de Exchange.
Ik heb er naar gezocht, maar icm Android en Exchange problemen vind ik alleen dingen over dat de automatische synchronisatie uit zou staan, dat is bij mij niet het geval. Ik heb geen idee wat er mis gaat en kan er dus ook niets over vinden.
Iemand een idee, of is dit meer iets voor in het algemen Android topic?
Nvm, schijnbaar wordt bij elke keer dat ik het account aanmaak de telefoon als 'nieuw' gezien door de Exchangeserver (terwijl hij gewoon het IMEI nummer doorkrijgt). Dat betekent dat ik hem elke keer moet accepteren als ik hem aanmeld..
Na die reset weer alles instellen, nu werkt alles prima behalve de Exchange. Hij zegt dat hij gesynchroniseerd is, krijg op m'n mail ook een melding dat er een apparaat aangemeld is (zichtbaar via webmail/outlook op laptop), dus hij ziet hem wel. Datumtijd bij de laatste synchronisatie is net (paar minuten geleden), maar er zijn geen contacten, emails of agendaitems zichtbaar. Wel zie ik de mappen die onder m'n inbox hangen, dus hij doet wel iets.
Ik heb hem vanochtend weer gereset, kijken of dat hielp, maar helaas. Hij is nu weer op hetzelfde punt, alles werkt prima behalve de Exchange.
Ik heb er naar gezocht, maar icm Android en Exchange problemen vind ik alleen dingen over dat de automatische synchronisatie uit zou staan, dat is bij mij niet het geval. Ik heb geen idee wat er mis gaat en kan er dus ook niets over vinden.
Nvm, schijnbaar wordt bij elke keer dat ik het account aanmaak de telefoon als 'nieuw' gezien door de Exchangeserver (terwijl hij gewoon het IMEI nummer doorkrijgt). Dat betekent dat ik hem elke keer moet accepteren als ik hem aanmeld..
[ Voor 10% gewijzigd door Tankiej op 12-11-2015 08:57 ]
Ja.Redmonkey92 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:19:
Het stekkertje aan opladerzijde kun je ongemerkt verkeerdom in de oplader steken, dat was bij mij iig de oorzaak
Verwijderd
Heb mijn oneplusX gisteren ontvangen.
Mijn eerste indruk is dat het toestel goed aanvoelt, systeem loopt lekker en het scherm is erg mooi.
Ik vind de camera minder presteren bij weinig ligt. De foto's zijn wat korrelig. Daarnaast lijkt het dat de frontcamera niet heel snel is.
Iemand ook deze ervaringen met de camera?
Mijn eerste indruk is dat het toestel goed aanvoelt, systeem loopt lekker en het scherm is erg mooi.
Ik vind de camera minder presteren bij weinig ligt. De foto's zijn wat korrelig. Daarnaast lijkt het dat de frontcamera niet heel snel is.
Iemand ook deze ervaringen met de camera?
Het kan zijn dat je active sync op de exchange server een instelling heeft dat je maar 1 device tegelijk kan koppelen. Dan moet je hem eerst via manage mobile phone er uit gooien of via de webmail onder alle opties/telefoons en daar er uit gooien.Tankiej schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:43:
Gisteren, nadat ik alles ingesteld had, een factory reset gedaan omdat een paar dingen niet helemaal goed waren gegaan (oa google account synchronisatie, apps etc). Toen deed m'n exchange account van werk het prima, contacten, email en agenda allen gesynchroniseerd en zichtbaar.
OK sinds gisteren dit toestel in huis en hieronder mijn eerste bevindingen.
Ik kom van iPhone 6 Plus, maar ik heb ruime ervaring met Android dus de verschillen schokken mij niet. Ik ben iemand die regelmatig switcht tussen Android en iOS, beiden kan ik waarderen en beiden hebben ieder hun voordelen en tekortkomingen ten opzichte van elkaar.
De OS-en zijn door de jaren heen wel dichter naar elkaar toegegroeid, waardoor de overstap steeds minder lastig wordt voor mensen. Ik doel daarbij bijvoorbeeld op iOS die het notificatiescherm van Android heeft gejat en Android die andersom de lockscreen notificaties van iOS heeft gejat. Ontwikkelingen die voor de consument alleen maar goed zijn natuurlijk.
Nu over het toestel:
Ik kom van iPhone 6 Plus, maar ik heb ruime ervaring met Android dus de verschillen schokken mij niet. Ik ben iemand die regelmatig switcht tussen Android en iOS, beiden kan ik waarderen en beiden hebben ieder hun voordelen en tekortkomingen ten opzichte van elkaar.
De OS-en zijn door de jaren heen wel dichter naar elkaar toegegroeid, waardoor de overstap steeds minder lastig wordt voor mensen. Ik doel daarbij bijvoorbeeld op iOS die het notificatiescherm van Android heeft gejat en Android die andersom de lockscreen notificaties van iOS heeft gejat. Ontwikkelingen die voor de consument alleen maar goed zijn natuurlijk.
Nu over het toestel:
- De bouwkwaliteit lijkt dik in orde
- Het design mag zich meten met het in dit opzicht onverbeterlijke Apple, dit had een iPhone kunnen zijn waar de hele wereld mee rondloopt
- Het toestel is extreem glad. Als het oppervlak waarop ie ligt niet 100% waterpas is, dan glijdt het toestel er heel langzaam vanaf. Goed in de gaten houden waar je hem neerlegt dus. Met een hoesje eromheen zul je dit probleem niet hebben, maar ik doe niet aan hoesjes vanwege het design dat ik wil behouden.
- De aan/uit knop en volumetoetsen zitten voor mijn smaak te dicht bij elkaar, althans, de aan/uit knop zit te laag. Vanwege mijn gewenning met de iPhone 6 Plus zet ik steeds het volume lager ipv dat ik het scherm aan of uit zet.
- Dat de hardware toetsen onderaan niet verlicht zijn máákt het design. Het toestel zou er veel minder mooi uit zien als deze toetsen verlicht zouden zijn. Echter in het donker is het soms lastig vindbaar en omdat ze vrij laag zitten druk je er soms per ongeluk op tijdens het vasthouden van het toestel. Dit is voor mij reden om te overwegen de software buttons aan te zetten, maar dit doet helaas ook weer af aan het mooie zwarte design, net zoals verlichte hardware buttons dat zouden doen. Ik twijfel hier dus nog erg over.
- OxygenOS komt dicht in de buurt van stock Android en is overduidelijk een zeer licht 'schilletje'. Dat zie je dan ook terug in de prestaties die dik in orde zijn. Geen iPhone 6s niveau, geen iPhone 6 niveau, vergelijk het met iPhone 5S niveau en dat is heden ten dagen nog dik prima. Op Android niveau vergelijkbaar met Nexus 5 die vanwege stock Android heden ten dagen nog steeds super snel is.
- De zwartwaarden van het AMOLED scherm zijn indrukwekkend en het zwarte thema van OxygenOS helpt daar erg bij. Het verschil tussen scherm en bezel is zelden te zien en dat oogt gewoon stoer en rustig voor de ogen. Wit is zeker niet spierwit, maar heeft ook geen gele of blauwe waas. De witwaarde is acceptabel tot goed.
- De camera heb ik nog niet getest.
[ Voor 7% gewijzigd door joblamie op 12-11-2015 09:10 ]
Klopt, ik moest hem accepteren. Heb m'n post aangepast.jentlt1 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:57:
[...]
Het kan zijn dat je active sync op de exchange server een instelling heeft dat je maar 1 device tegelijk kan koppelen. Dan moet je hem eerst via manage mobile phone er uit gooien of via de webmail onder alle opties/telefoons en daar er uit gooien.
Ik ging er vanuit dat omdat het dezelfde telefoon is, en hij hetzelfde IMEI nummer doorkrijgt, het wel ok zit. Maar niet dus.
Ik zou de USB stekker andersom aansluiten op de lader..Redmonkey92 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:19:
..
Vergissing die sommigen ook bij de OnePlus One maakten.
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Heeft iedereen hier bij het instellen van het toestel bij de wizard de optie tot herstellen van het account gekregen? Ik heb ondertussen al vier keer het toestel gereset omdat ik deze stap telkens niet krijg. Bij m'n Oneplus Two zat deze stap wel in de wizard.
Nadat ik op de OnePlus One de schermoptie 'dubbel tikken om te ontwaken' heb aangezet gebruik ik de aan/uit knop nog maar zelden. Toestel oppakken, tiktik op het scherm en gaan. Zo ook scherm uitschakelen: 2x tikken op balk bovenin scherm, toestel wegstoppen.joblamie schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:59:
- De aan/uit knop en volumetoetsen zitten voor mijn smaak te dicht bij elkaar, althans, de aan/uit knop zit te laag. Vanwege mijn gewenning met de iPhone 6 Plus zet ik steeds het volume lager ipv dat ik het scherm aan of uit zet.
Dit went zo snel, dat ik sindsdien mijn tablet en andere telefoons die ik in mijn hand krijg standaard wil aanzetten door op het scherm te tikken
Deze optie zit als ik het goed heb ook in OxygenOS
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Ik wordt wakker, ga naar m'n werk, kijk 3 minuten op m'n mobiel en zie dat m'n batterij ineens half leeg is!?
ik weet niet hoe dit kan gebeuren?

Kijk even bij gebruikte apps bij de accu misschien staat daar iets bij wat aan heeft gestaan.Madbee schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:18:
Ik wordt wakker, ga naar m'n werk, kijk 3 minuten op m'n mobiel en zie dat m'n batterij ineens half leeg is!?
[afbeelding]
Ook een tip voor iedereen, er zit een Quallcom soc in de telefoon dus je kan Quallcom Battery Guru gebruiken. Op de xperia Z2 die ik heb gehad had ik door die app aan het eind van de dag 50-60% over ipv 20-30%. Kan je dus een fixe accu besparing opleveren!
zover ik weet zie je alleen de percentage als je de status balk naar beneden schuift. anders moet je het doen met een leeglopende batterij als indicatie xDVerwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:22:
is het percentage batterij ook weer te geven?
Dat is dus het vreemde, volgens de actieve apps is bijna niets verbruikt....Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:22:

kijk eens of dit nogmaals gebeurd wanneer je hem full oplaad.Madbee schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:26:
[...]
Dat is dus het vreemde, volgens de actieve apps is bijna niets verbruikt....
[afbeelding]
misschien heb je kapotte accu cellen. (could be)
Je kan via Instellinen>accu en dan op het batterij icoon rechts bovenin instellen wat je wil (cirkel, % of batterijtje).Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:22:
Ja, in bovenstaande screenshot kan je op het accu icoon klikken, dan kan je kiezen tussen batterij, circel, percentage en verbergen.Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:22:
Ook ik heb het toestel binnen, erg mooi en goed gebouwd. Het enige wat ik ook heb, is een groene gloed als ik het toestel vanuit een andere hoek bekijk.
Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.
Ik heb enkele foto's gemaakt, maar zie nergens de mogelijkheid om de flitser aan te zetten. Ook bij donkere omstandigheden flitst hij niet automatisch. Iemand die dit ook ervaart?
hi!
als ik de camera app start zie ik gelijk zon bliksemnichtje om de flits aan te zetten.
Dan gok ik dat je flitser defect is.RWK__ schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:41:
Ik heb enkele foto's gemaakt, maar zie nergens de mogelijkheid om de flitser aan te zetten. Ook bij donkere omstandigheden flitst hij niet automatisch. Iemand die dit ook ervaart?
Verwijderd
HDR en andere filters uitzetten. Flits werkt alleen bij normale foto modus.RWK__ schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:45:
[...]
Oei, dat is niet goed. Gekke is dat de zaklamp wel gewoon werkt.
Top! Bedankt, dat was hemVerwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:48:
[...]
HDR en andere filters uitzetten. Flits werkt alleen bij normale foto modus.
hi!
Gisteravond eindelijk mogen ontvangen. Mijn eerste indrukken:
Kom van een Oneplus One af en had daarvoor de Nexus 5.
- Bouwkwaliteit is top in mijn ogen. Beter als de N5 in mijn ogen. Voelt steviger aan, geen kiertjes etc. gewoon goed, zoals het moet. Ligt lekker in de hand al hadden ze de glazen achterkant weg mogen laten. Nu maar de sandstone case of de bijgeleverde case gebruiken.
- Scherm, eindelijk weer een AMOLED sinds mijn Nexus One vroeger altijd naar terug gewild eigenlijk. Gebruik het dagdromen bijvoorbeeld op mijn nachtkastje. (nu nog een houder vinden). Kleuren zijn goed, rood iets te fel misschien, maar wit is beter als op de OPO. Helderheid ook top, volgens mij ook beter als de OPO.
- hardwaretoetsen aan de zijkant wat moeilijk bereikbaar met sandstone case vind ik,vooral het schuifje bedient zich dan wat lastiger. Knoppen onderin zitten wel ver naar onder, is even wennen. Maar je kan altijd kiezen voor de softwaretoetsen.
- Accuduur kan ik nog weinig over zeggen natuurlijk maar eerste indruk is prima! Als ik het zo bereken haal ik de 5 a 6uur SOT, voor mij meer dan voldoende om de dag door te komen.
- Camera is in mijn eerste indruk ook goed tot heel goed. Wat ik met de OPO en N5 vaak had is de focus of dat ik schijnbaar toch mijn handen te veel bewoog. De focus is razendsnel en kwaliteit is goed. Tevreden dus!
- OxygenOS vind ik tot nu toe een perfecte ROM. Ik kijk wel of er op termijn leuke roms zijn te krijgen maar de basis is meer dan voldoende, genoeg opties voor mij. Ik mis alleen de toevoeging van MVNO (national roaming) Heb Telfort en nu moet ik altijd roaming hebben staan voor mobiel internet. Vele custom roms hebben hier een oplossing voor ingebouwd.
Puntje is wel de originele glass screenprotector past bij mij echt niet, rondom blijft lucht zitten en sluit dus niet aan, erg jammer. Foto te vinden in accessoires topic.
Al met al erg tevreden over de OPX, de OPO staat in de V&A.
Kom van een Oneplus One af en had daarvoor de Nexus 5.
- Bouwkwaliteit is top in mijn ogen. Beter als de N5 in mijn ogen. Voelt steviger aan, geen kiertjes etc. gewoon goed, zoals het moet. Ligt lekker in de hand al hadden ze de glazen achterkant weg mogen laten. Nu maar de sandstone case of de bijgeleverde case gebruiken.
- Scherm, eindelijk weer een AMOLED sinds mijn Nexus One vroeger altijd naar terug gewild eigenlijk. Gebruik het dagdromen bijvoorbeeld op mijn nachtkastje. (nu nog een houder vinden). Kleuren zijn goed, rood iets te fel misschien, maar wit is beter als op de OPO. Helderheid ook top, volgens mij ook beter als de OPO.
- hardwaretoetsen aan de zijkant wat moeilijk bereikbaar met sandstone case vind ik,vooral het schuifje bedient zich dan wat lastiger. Knoppen onderin zitten wel ver naar onder, is even wennen. Maar je kan altijd kiezen voor de softwaretoetsen.
- Accuduur kan ik nog weinig over zeggen natuurlijk maar eerste indruk is prima! Als ik het zo bereken haal ik de 5 a 6uur SOT, voor mij meer dan voldoende om de dag door te komen.
- Camera is in mijn eerste indruk ook goed tot heel goed. Wat ik met de OPO en N5 vaak had is de focus of dat ik schijnbaar toch mijn handen te veel bewoog. De focus is razendsnel en kwaliteit is goed. Tevreden dus!
- OxygenOS vind ik tot nu toe een perfecte ROM. Ik kijk wel of er op termijn leuke roms zijn te krijgen maar de basis is meer dan voldoende, genoeg opties voor mij. Ik mis alleen de toevoeging van MVNO (national roaming) Heb Telfort en nu moet ik altijd roaming hebben staan voor mobiel internet. Vele custom roms hebben hier een oplossing voor ingebouwd.
Puntje is wel de originele glass screenprotector past bij mij echt niet, rondom blijft lucht zitten en sluit dus niet aan, erg jammer. Foto te vinden in accessoires topic.
Al met al erg tevreden over de OPX, de OPO staat in de V&A.
Verwijderd
Is het ook mogelijk om de iconen kleiner te maken?
En ook, als ik nu naar mijn Apps ga staan er daar maar 12 per pagina, beetje veel?!
En ook, als ik nu naar mijn Apps ga staan er daar maar 12 per pagina, beetje veel?!
Lang drukken op homescreen, icoontje van instellingen klikken en daar kan je raster aanpassen (naar 6x4 dacht ik).Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:56:
Dit heb ik dus ook, al stoor ik me er niet echt aan, aangezien het niet recht van voren ontstaat.-Bas schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:49:
Hoe is het scherm als je een witte afbeelding op volledig scherm zit, zie je dan net zoals op deze foto ook zo'n groene waas? De waas is over het hele scherm aanwezig en niet alleen aan de linkerkant zoals op de foto te zien is:
[afbeelding]
Gelukkig!RWK__ schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:50:
[...]
Top! Bedankt, dat was hemHij stond op "scherpe foto".
Verwijderd
Graag gedaan!RWK__ schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:50:
[...]
Top! Bedankt, dat was hemHij stond op "scherpe foto".
Tot nu toe ook een erg tevreden gebruiker van de opx hier!
Komend van ios is het nog even wennen maar dat komt helemaal goed. Wat een lekker groot scherm zeg! Het hele apparaat houdt ook prima vast. Het ligt lekker in de hand(en) en reageert vlot.
Gister een beetje gekeken welke launchers er tegenwoordig allemaal zijn en heb nu de zlauncher van nokia als test. Dit werkt erg prettig aangezien je gewoon kunt schrijven met je vinger om apps te zoeken!
Tot nu toe dus erg tevreden over it apparaat
Komend van ios is het nog even wennen maar dat komt helemaal goed. Wat een lekker groot scherm zeg! Het hele apparaat houdt ook prima vast. Het ligt lekker in de hand(en) en reageert vlot.
Gister een beetje gekeken welke launchers er tegenwoordig allemaal zijn en heb nu de zlauncher van nokia als test. Dit werkt erg prettig aangezien je gewoon kunt schrijven met je vinger om apps te zoeken!
Tot nu toe dus erg tevreden over it apparaat
Battle.net || Strava
Verwijderd
De iconen zelf op het home screen kunnen niet kleiner?Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:56:
Verwijderd
Niet zonder de telefoon te rooten, ben ik bang.Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:38:
[...]
De iconen zelf op het home screen kunnen niet kleiner?
Een algemene vraag, is er een mogelijkheid om mijn afspeellijsten van Spotify op mijn SD-card op te slaan? Wat Googlen levert mij enkel op dat ik mijn cache moet wissen in Spotify maar ik zie niet in hoe dat er voor zorgt dat opeens mijn SD-card als opslagmedium wordt gebruikt?!
Op die manier heb ik het wel voor elkaar gekregen op een Moto G 2014Obviously schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:41:
Een algemene vraag, is er een mogelijkheid om mijn afspeellijsten van Spotify op mijn SD-card op te slaan? Wat Googlen levert mij enkel op dat ik mijn cache moet wissen in Spotify maar ik zie niet in hoe dat er voor zorgt dat opeens mijn SD-card als opslagmedium wordt gebruikt?!
Ik heb het geprobeerd maar het leverde mij niet veel succes op. Waarschijnlijk is dat dan nog te wijten aan de bug die zich momenteel in firmware 2.1.2 bevindt (SD-card wordt niet herkend door operating system, wel terug te vinden in in mijn bestanden)Barns schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:46:
[...]
Op die manier heb ik het wel voor elkaar gekregen op een Moto G 2014Na het wissen van de cache ziet Spotify de SD-card en gebruikt die voor het downloaden van muziek.
Je kunt andere launchers downloaden zoals Nova e.d., waar je dit soort zaken allemaal in kunt stellen. De launcher van Oneplus zal niet zo snel aanpassingen toestaan via root aangezien de user base zo klein is. Door te rooten kun je bij xposed framework wel apps downloaden waarmee je instellingen van de Google Now Launcher kunt aanpassen.Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:38:
[...]
Andere launcher er op zetten. Heb zelf nova launcher erop staan en kan er nu 20 op.Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:38:
[...]
Met Nova launcher kun je die opzichtige google zoekbalk op de homepage ook verwijderen........
Ik heb het geluid via koptelefoon kunnen testen en ik moet zeggen dat het voller is en meer bass heeft dan op mijn LG G3
Wanneer komt review hier online te staan?
Rood-tinten (rood, oranje) vind ik ook wat te fel, jammer dat dit niet aan te passen is. Voor de rest een goed scherm.Fuske schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:53:
Ik raakte die fysieke knoppen onder het scherm te gemakkelijk per ongeluk aan, dus ik heb nu maar de softwarematige aangezet. Het is voor mij ook even wennen dat het volume en de aan-uit knop andersom zitten ten opzichte van mijn Xperia.- hardwaretoetsen aan de zijkant wat moeilijk bereikbaar met sandstone case vind ik,vooral het schuifje bedient zich dan wat lastiger. Knoppen onderin zitten wel ver naar onder, is even wennen. Maar je kan altijd kiezen voor de softwaretoetsen.
De accuduur ziet er bij mij ook al redelijk veelbelovend uit. Ik heb nu gewoon een zwarte achtergrond wat hopelijk ook wat helpt.- Accuduur kan ik nog weinig over zeggen natuurlijk maar eerste indruk is prima! Als ik het zo bereken haal ik de 5 a 6uur SOT, voor mij meer dan voldoende om de dag door te komen.
[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 12-11-2015 12:26 ]
PSN id: NL_SToRM
Helderheid vind ik zelfs té, bij mij staat de helderheid bijna helemaal links. Wel heb ik de automatisch instelling veranderd, ik had namelijk het vermoeden dat hij constant bezig was met veranderen van de helderheid.SToRM666 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:24:
[...]
Rood-tinten (rood, oranje) vind ik ook wat te fel, jammer dat dit niet aan te passen is. Voor de rest een goed scherm.
[...]
Ik raakte die fysieke knoppen onder het scherm te gemakkelijk per ongeluk aan, dus ik heb nu maar de softwarematige aangezet. Het is voor mij ook even wennen dat het volume en de aan-uit knop andersom zitten ten opzichte van mijn Xperia.
[...]
De accuduur ziet er bij mij ook al redelijk veelbelovend uit. Ik heb nu gewoon een zwarte achtergrond wat hopelijk ook wat helpt.
Fysieke knoppen vind ik juist fijn, wel moet ik er nog aan wennen. Bij het browsen klik ik nog erg vaan op de "home" button van de browser ipv het toestel :-)
App tip voor mensen die alles zwart hebben: AcDisplay
Ambient display vervanger maar ik gebruik hem zelf als lockscreen vervanger.
Ambient display vervanger maar ik gebruik hem zelf als lockscreen vervanger.
Wat vinden jullie van de screenprotector die er standaard op zit? Geweldig natuurlijk dat dit er fabriek-af op zit, dan hoef je zelf niet moeilijk te doen. Het is dan ook een extraatje waar iedereen positief over zal zijn.
Echter het is een vrij kleine protector die je daardoor best goed ziet zitten. Ik overweeg hem eraf te halen, ik denk dat het toestel dan nog een stuk mooier wordt. Hoe kijken jullie tegen de bijgeleverde screenprotector aan?
Echter het is een vrij kleine protector die je daardoor best goed ziet zitten. Ik overweeg hem eraf te halen, ik denk dat het toestel dan nog een stuk mooier wordt. Hoe kijken jullie tegen de bijgeleverde screenprotector aan?
Ikzelf ben absoluut geen fan van protectors, een telefoon is een gebruiksobject en zal dus beschadigen.. soit.joblamie schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:52:
Wat vinden jullie van de screenprotector die er standaard op zit? Geweldig natuurlijk dat dit er fabriek-af op zit, dan hoef je zelf niet moeilijk te doen. Het is dan ook een extraatje waar iedereen positief over zal zijn.
dat gezegd hebben, de eerste week ben ik altijd net ff wat zuiniger dus hij zit er nog op... daarna zal hij eraf gaan want ik zie hem ook te veel zitten...
Ik kom ook van een Nexus 5, maar ik vind de kleur eigenlijk veel te koud, vergeleken met de N5 heeft hij een blauwe gloed, zeker bij kijkhoeken voorbij 20 graden. Hopelijk komt er binnenkort een tool om de kleurtemperatuur te regelen.Fuske schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:53:
Helderheid is standaard idd erg hoog, hij staat bij mij bijna helemaal links.
Verder: erg fraai toestel, zelfs als je vanaf een Nexus 5 komt.
Precies dit, hoewel ik misschien ook nog wel geinterreseerd ben in zo'n glazen protector.Madbee schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:55:
[...]
Ikzelf ben absoluut geen fan van protectors, een telefoon is een gebruiksobject en zal dus beschadigen.. soit.
dat gezegd hebben, de eerste week ben ik altijd net ff wat zuiniger dus hij zit er nog op... daarna zal hij eraf gaan want ik zie hem ook te veel zitten...
Wat betreft de hoesjes: zonder is de telefoon natuurlijk veel mooier, maar man wat is dit ding glad zonder hoesje zeg! Je moet echt goed uitkijken dat hij niet door de trilfunctie of door tocht van de tafel afglijdt.
Ja hij is wel iets blauwer, maar niet zo blauw als mijn OPODaCoTa schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:56:
[...]
Ik kom ook van een Nexus 5, maar ik vind de kleur eigenlijk veel te koud, vergeleken met de N5 heeft hij een blauwe gloed, zeker bij kijkhoeken voorbij 20 graden. Hopelijk komt er binnenkort een tool om de kleurtemperatuur te regelen.
Helderheid is standaard idd erg hoog, hij staat bij mij bijna helemaal links.
Verder: erg fraai toestel, zelfs als je vanaf een Nexus 5 komt.
Nu had ik op mijn Nexus 5 wel andere kleurinstellingen die zo exact mogelijk op 2.2 gamma zaten.
Het is een kwestie van tijd denk ik dat ook roms etc komen met deze functionaliteit voor de OPX.
Gelukkig heb ik dankzij OxygenOS niet meteen de neiging om een custom rom te moeten installeren.
Zit mezelf ook in te houden om de screenprotecter er af te pulken...
Ik heb de bijgeleverde hoes erom, echter heb ik steeds een soort van 'zweetplekken' op de achterkant. Hebben jullie dat ook?
Ik heb de bijgeleverde hoes erom, echter heb ik steeds een soort van 'zweetplekken' op de achterkant. Hebben jullie dat ook?
Battle.net || Strava
Ik lees hier overwegend positieve berichten, mooi om te horen! 
Die van mij is nog steeds onderweg.
Over de kleur van het scherm: ik heb nu zowel een Nexus 5 als Oneplus One. Het scherm van de Nexus 5 vind ik te geel/warm en die van de Oneplus One te blauw. Als de Oneplus X er tussenin zit qua kleur dan vind ik dat juist goed
Die van mij is nog steeds onderweg.
Over de kleur van het scherm: ik heb nu zowel een Nexus 5 als Oneplus One. Het scherm van de Nexus 5 vind ik te geel/warm en die van de Oneplus One te blauw. Als de Oneplus X er tussenin zit qua kleur dan vind ik dat juist goed
[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 12-11-2015 15:20 ]
Mijn Nexus 5 is heel flets in vergelijking tot de OPX. De kleuren zijn misschien iets te fel, maar liever iets te fel dan heel flets!
Whizkids, ik heb last van een vervelende actie van mijn opx, als ik connected ben met wifi en dit uitschakel schakelt de opx mijn dataverbinding uit. Ik kan het wel weer aanzetten maar zonder te tel. opnieuw op te starten gebeurt er niks. Data wordt nu ik erover na denk ook gewoon uit gezet zonder dat ik wifi gebruik. Bellen werkt wel gewoon. Zou dit aan mijn tel liggen, of aan mijn (nieuwe) t-mobile simkaart?
Misschien verkeerde APN voor je dataverbinding?hollabizack12 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:58:
Whizkids, ik heb last van een vervelende actie van mijn opx, als ik connected ben met wifi en dit uitschakel schakelt de opx mijn dataverbinding uit. Ik kan het wel weer aanzetten maar zonder te tel. opnieuw op te starten gebeurt er niks. Data wordt nu ik erover na denk ook gewoon uit gezet zonder dat ik wifi gebruik. Bellen werkt wel gewoon. Zou dit aan mijn tel liggen, of aan mijn (nieuwe) t-mobile simkaart?
5520 Wp op WZW PVOutput
Ik ga eens kijken via de site van t-mobile idd, kijken of het helpt als ik de smsjes opnieuw laat sturen. Thanks!Phr34k schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:16:
[...]
Misschien verkeerde APN voor je dataverbinding?
Verwijderd
Wie kan mij wat meer vertellen over de camera? Heb nu een oneplus one, en vind de foto's nog niet echt om naar huis te schrijven. Ik heb met name gewacht met het kopen van het toestel om te zien hoe goed (of niet) de camera nou eigenlijk is, maar hoor tegenstrijdige berichten. De laatste review van pocketnow over de oneplus x en diens camera lijkt uitsluitsel te geven, maar dan niet ten voordele:
YouTube: OnePlus X Review: Simple Beauty
Wie heeft er voor mij meer info over de camera?
Ik heb weinig ervaring met de SD801 maar vind het vreemd dat de kloksnelheid van alle cores 90% van de tijd op 1500MHz staan wanneer het scherm aan is, of ik nou niks doe of vol op zit te browsen. De SD400 van mijn Moto G schakelde in idle altijd 3 van de 4 cores uit en liet de laatste op 300MHz draaien. Ik stel me voor dat dit onnodig veel van de batterij vreet.
Ik gebruik CPU-Z, CPU Spy Reloaded, en Trepn Profiler om dit te zien.
Edit: https://forums.oneplus.ne...ttery-drain-issue.404152/
Ik gebruik CPU-Z, CPU Spy Reloaded, en Trepn Profiler om dit te zien.
Edit: https://forums.oneplus.ne...ttery-drain-issue.404152/
[ Voor 22% gewijzigd door regenjas op 12-11-2015 17:36 ]
Ik had dus de N5 en alhoewel die bekend stond om de slechte foto's maakte die in mijn opzicht mooie en goede foto's, de OPO maakte inderdaad mooiere foto's maar ik vond deze gevoeliger voor beweging wat dus vaker resulteerde in iets onscherpe foto's.Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:42:
Wie kan mij wat meer vertellen over de camera? Heb nu een oneplus one, en vind de foto's nog niet echt om naar huis te schrijven. Ik heb met name gewacht met het kopen van het toestel om te zien hoe goed (of niet) de camera nou eigenlijk is, maar hoor tegenstrijdige berichten. De laatste review van pocketnow over de oneplus x en diens camera lijkt uitsluitsel te geven, maar dan niet ten voordele:
Qua foto kwaliteit zie ik niet zo heel veel verschil met de OPO nu maar mede dankzij de focussnelheid zijn de foto's vaak veel scherper. Ik vind het in ieder geval een hele fijne point en shoot camera die snel en goed focust. En dat vind ik belangrijk, als ik hele mooie foto's wil dan pak ik de echte camera wel.
Ik vind het dus een verbetering t.o.v. de OPO.
Verwijderd
Eerlijk is eerlijk, voor mij zijn de kleuren van mijn Nexus 5 toch ook prettiger dan de nieuwe OPX. Maar goed, kwestie van wennen en mening natuurlijk.
Verwijderd
Bij de eerste set up wordt veel gemeld dat dat hij niet wil connecten en moet je die stap overslaan,blijkt een bug en jouw probleem kan daar ook mee tmaken hebben ,hopelijk opgelost met een update samen met dat SD probleem.Ik bedoel natuurlijk het probleem van de aanbrenger,verkeerd gequotedPhr34k schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:16:
[...]
Misschien verkeerde APN voor je dataverbinding?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 17:22 ]
Ik had begrepen dat sommigen het toestel met de slider graag op trilstand willen kunnen zetten.
Hiervoor werkt de app VibrateMode prima. Hij heeft meer opties, maar zonder root werkt ie ook. Je krijgt nog steeds het sterretje te zien als icoon, maar wanneer je de volumeslider gebruikt zal je zien dat ie op de trilstand staat.
Hiervoor werkt de app VibrateMode prima. Hij heeft meer opties, maar zonder root werkt ie ook. Je krijgt nog steeds het sterretje te zien als icoon, maar wanneer je de volumeslider gebruikt zal je zien dat ie op de trilstand staat.

Ik snap dit even niet, wat doet het nou meer dan de standaard instelling?
Daarbij een andere vraag, als ik het volumeknopje helemaal naar minimaal druk, gaat hij bij mij dus al op trillen, maar daarbij krijgt bijvoorbeeld whatsapp ook een trilfunctie, dus elk bericht trilt dan, terwijl in Whatsapp de trilfunctie is uitgeschakeld. Hoe kan ik dit voorkomen?
Daarbij een andere vraag, als ik het volumeknopje helemaal naar minimaal druk, gaat hij bij mij dus al op trillen, maar daarbij krijgt bijvoorbeeld whatsapp ook een trilfunctie, dus elk bericht trilt dan, terwijl in Whatsapp de trilfunctie is uitgeschakeld. Hoe kan ik dit voorkomen?
Geen idee, weet ook niet of dat een android of OPX ding is.pixels66 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:57:
Blijft vreemd. Maar goed, die app die jij laat zien, dat is toch wat de OPX standaard al doet?Chris.nl schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:59:
[...]
Geen idee, weet ook niet of dat een android of OPX ding is.
Nee, standaard krijg je geen trilstand, maar een melding van prioriteits berichten, die melding is ook met ringtone.
Huh, ik heb hetzelfde gedaan maar heb geen trillingen bij WhatsApp meer.pixels66 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:57:
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support